DALITO!

8. 7. 2017

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary

Mezinárodní filmový festival 

Karlovy Vary

Víťazom hlavnej súťaže 52. ročníka Medzinárodného filmového festivalu Karlovy Vary sa stal český film Křižáček. Domáci zástupca na prestížnom podujatí triumfoval prvý raz po 15 rokoch. „Mám obrovskú radosť, tá látka si v sebe od začiatku niesla neistotu, bola to dlhá cesta. Som rád, že náš film vytvára emócie," povedal dojatý režisér Václav Kadrnka, ktorý si spolu s Krištáľovým glóbusom odniesol aj finančnú odmenu 25-tisíc dolárov (v prepočte vyše 21 900 eur).
Zvláštnu cenu poroty získala dráma o traume juhoslovanskej vojny Chlapi neplačú bosenského režiséra Alena Drljevića. Cenu za réžiu si vyslúžil slovenský filmár Peter Bebjak za kriminálny triler Čiara.
Trofeje za ženské herecké výkony získali Jowita Budnik a Eliane Umuhire za drámu Vtáci spievajú v Kigali spomínajúcu na rwandskú genocídu. V mužskej hereckej kategórii bodoval ruský herec Alexandr Jacenko za rolu lekára v snímke Arytmia. Päťčlenná porota udelila aj dve zvláštne uznania - za najlepší debut vyhlásili americkú romancu Drobné si nechajte a za najlepšiu začínajúcu herečku Rumunku Voicu Oltean z filmu Breaking News.
V súťaži Na východ od Západu uspela road movie Ako Viťka Česnok viezol Ljochu Štyrja do domova dôchodcov ruského režiséra Alexandra Chanta. Zvláštnu cenu poroty získal film Dede z prostredia drsnej horskej oblasti na severozápade Gruzínska. Cena za najlepší celovečerný dokument pripadla španielskemu filmu Množstvo detí, opica a zámok a zvláštna cena dokumentárnej poroty putovala filmu Lekcie francúzskej konverzácie rakúskeho režiséra Bernharda Braunsteina.
Divácku cenu denníka Právo získala americká kriminálna dráma z prostredia indiánskej rezervácie Wind River s Jeremym Rennerom, ktorý si na záverečnom ceremoniáli od Jiřího Bartošku prevzal aj Cenu prezidenta festivalu. Cenu prezidenta dostal aj český režisér Václav Vorlíček.

Počas 52. ročníka karlovarského festivalu sa uskutočnilo 505 filmových predstavení a uviedli celkovo 207 filmov. Ďalší ročník sa uskutoční od 29. júna do 7. júla 2018.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. 

Po nástupe Rezníka do RTVS je na rade voľba šéfa TASR

Po nástupe Rezníka do RTVS 
je na rade voľba šéfa TASR

 Nielen verejnoprávny Rozhlas a televíziu Slovenska (RTVS), ale aj verejnoprávnu Tlačovú agentúru Slovenskej republiky (TASR) čaká výmena šéfa. Pokiaľ v prípade RTVS je nástupca Václava Miku jasný, tak pri TASR sa voľba ešte len uskutoční. Súčasný generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník bude novým generálnym riaditeľom RTVS od budúceho mesiaca. Päťročné funkčné obdobie mu začne plynúť 2. augusta. Do nástupu do RTVS vedie Rezník tlačovú agentúru. Po predčasnom skončení jeho mandátu bude nového šéfa TASR vyberať Správna rada TASR. Rezníka do čela verejnoprávnej rádiotelevízie zvolili poslanci Národnej rady SR v druhom kole tajnej voľby 20. júna 95 hlasmi. Jeho protikandidát a do 1. augusta šéf RTVS Václav Mika získal 50 hlasov.
Podľa zákona o TASR volí generálneho riaditeľa TASR päťčlenná správna rada verejným hlasovaním nadpolovičnou väčšinou všetkých hlasov rady na základe verejného vypočutia prihlásených kandidátov. Ak sa výkon funkcie generálneho riaditeľa skončí pred uplynutím jeho funkčného obdobia, čo je aj aktuálna situácia, je správna rada povinná zverejniť oznámenie o verejnom vypočutí do 15 dní od skončenia výkonu funkcie generálneho riaditeľa. Šéf TASR podľa zákona o TASR nesmie okrem iného byť vo vedení vysielateľa programovej služby.
Generálnemu riaditeľovi TASR patrí mesačná mzda rovnajúca sa dvojnásobku platu poslanca národnej rady. Poslancovi NR SR patrí plat vo výške trojnásobku priemernej nominálnej mesačnej mzdy zamestnanca v hospodárstve SR za predchádzajúci kalendárny rok. Od roku 2011 však majú poslanci platy zmrazené, teda vo výške určenej v roku 2011. Plat poslanca je podľa webstránky NR SR 1 961 eur. K tomu dostávajú poslanci paušálne náhrady vo výške 1 385 eur, alebo 1 615 eur, podľa toho či bývajú v Bratislavskom kraji, alebo nie. Z toho vyplýva, že plat generálneho riaditeľa TASR je 3 922 eur. Šéf TASR má nárok na odmeny. Určuje mu ich Správna rada TASR a ročne nemôžu spolu presiahnuť výšku celoročnej mzdu.
Generálnemu riaditeľovi RTVS sa príjem vypočítava inak ako šéfovi TASR. Patrí mu mesačná mzda rovnajúca sa štvornásobku priemernej mesačnej nominálnej mzdy zamestnanca v hospodárstve SR zverejnenej Štatistickým úradom SR za predchádzajúci kalendárny rok. Podľa údajov Štatistického úradu SR to v roku 2016 bolo 912 eur. Aktuálne je teda plat šéfa RTVS 3 648 eur. Pri skončení výkonu funkcie generálneho riaditeľa patrí generálnemu riaditeľovi odstupné v sume trojnásobku jeho priemernej mesačnej mzdy. Rada RTVS určuje zo zákona o RTVS odmenu generálnemu riaditeľovi, respektíve jeho zástupcom, ak vykonávajú funkciu generálneho riaditeľa. Podľa zákona o RTVS môže Rada RTVS generálnemu riaditeľovi RTVS priznať odmeny, ktoré však za rok nesmú spolu presiahnuť výšku celoročného príjmu zo mzdy.
Jaroslav Rezník mladší (1966) nastúpil do funkcie generálneho riaditeľa TASR po prvý raz pred viac ako desiatimi rokmi, 5. apríla 2007 po menovaní (4. apríla 2007) prvou vládou Roberta Fica. Po zmene TASR z príspevkovej organizácie štátu na verejnoprávnu od 1. januára 2009 sa Rezník ako jediný uchádzal o post jej generálneho riaditeľa. Do päťročnej funkcie ho zvolila Správna rada TASR v apríli 2009. Následne ho v januári 2014 Správna rada TASR opäť zvolila za generálneho riaditeľa TASR na ďalších päť rokov od 30. apríla 2014. Po skončení tohto funkčného obdobia by sa Rezník o funkciu nemohol uchádzať hneď. Podľa zákona o TASR totiž možno generálneho riaditeľa zvoliť opätovne najviac na dve po sebe nasledujúce funkčné obdobia.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. 


7. 7. 2017

VÝROKY TÝŽDŇA

   VÝROKY TÝŽDŇA





„No ja môžem jebať. Ja nie som povinný s ňou vyprávať. Z Markízy jedna piča."
Vladimír Hladík ,predseda bytovej komisie mesta Šaštín-Stráže pre Reflex

„Samozrejme, je tu určitá pozícia výhrady Európskej únie. Ale Slovensko má určité špecifikum. A prepáčte, sme povinní spolupracovať s Ruskom, sme povinní mať s nimi vynikajúce vzťahy aj preto, že sme na nich svojimi surovinami odkázaní, sme na nich odkázaní vo veľa súvislostiach. Mňa zaujíma aj otázka v súvislosti s ministerstvom obrany, a to s doužívaním MiG-ov. Ja nebudeme pred Rusmi strkať hlavu do piesku.“
Anton Danko

,Prosím vás, poraďte mi. Ako sa volá taká žena, ktorá má také veľmi smutné meno? Nebojte, ja si spomeniem. Ja som týmto známa, že si nikdy neviem spomenúť, že, baby moje. Nemám pamäť na mená. Plačková! Hovorím to ale samozrejme s rešpektom k nej, lebo ju vôbec nepoznám.Tej pani bola položená otázka, že čo si myslí o slovenskom šoubiznise a ona odpovedala, že slovenský šoubiznis neexistuje, že taký pojem vôbec nie je, že sa všetci na to iba hráme. A ja len chcem povedať, že slovenský šoubiznis existuje... aj keď je maličký. Má jedinú smolu a nevýhodu, že sa občas do neho primiešajú ľudia, ktorých meno si neviem zapamätať a spomenúť si na nich."
Dara Rolins

RTVS NEWS.Vyhodnotenie ponuky na programový formát – Andrej Hlinka

RTVS NEWS

Vyhodnotenie ponuky na programový formát – Andrej Hlinka



TO JE TV!

TO JE TV!

6. 7. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Necelý rok pred začiatkom majstrovstiev sveta v Rusku sa Medzinárodná futbalová federácia (FIFA) stále nedohodla s domácimi televíznymi spoločnosťami na cene za vysielacie práva prenosov zo šampionátu. Podľa podpredsedu ruskej vlády Vitalija Mutka FIFA žiada 110 miliónov amerických dolárov (USD), ale ruské televízie si môžu dovoliť zaplatiť iba 38 až 40 miliónov. Podobné problémy sa vyskytli aj pred Pohárom konfederácii FIFA 2017, keď sa zmluvné strany dohodli iba šesť dní pred začiatkom turnaja. Mutko už skôr obvinil FIFA zo snahy vytiahnuť peniaze za vysielacie práva od ruskej vlády.


Americký herec kórejského pôvodu Daniel Dae Kim potvrdil, že po siedmich sezónach opúšťa seriál Hawaii 5.0 (2010). Televízia CBS oznámila jeho odchod pred pár dňami zároveň s odchodom jeho kanadsko-americkej kolegyne Grace Park. "Veľmi si vážime nesmierne nadanie Daniela a Grace, ich profesionálnu výnimočnosť a tiež "ducha aloha", ktoré priniesli do každej zo 168 epizód," uviedla CBS vo vyhlásení s tým, že obaja pomohli pri tvorbe Hawaii 5.0 a želajú im len to najlepšie v ďalšej kariére.
V médiách sa následne objavili správy, že obaja odmietli nové zmluvy po tom, ako sa nedokázali s tvorcami dohodnúť na vyšších platoch. Tie boli podľa zdrojov z prostredia produkcie o 10 - 15% nižšie, ako platy ich kolegov Alexa O'Loughlina a Scotta Caana.
"Mnohí z vás už počuli, čo sa stalo, a ja vám s ľútosťou musím potvrdiť, že je to pravda. Keď sa budúci týždeň začne nakrúcanie Hawaii 5.0, nebudem pri tom. Aj keď som bol ochotný, nedokázali sme sa so CBS dohodnúť na podmienkach novej zmluvy, takže som spravil zložité rozhodnutie nepokračovať," napísal 48-ročný herec v príspevku na sociálnej sieti Facebook a zároveň sa poďakoval za spoluprácu tvorcom i hereckým partnerom, ktorí sa podľa jeho slov stali jeho druhou rodinou. "Skončím tým, že i keď zmeny môžu byť náročné, mali by sme sa všetci pozerať ďalej, za toto sklamanie. Cesta k rovnosti býva zriedka jednoduchá," uzavrel a dodal, že dúfa, že sa všetci dokážu tešiť na budúcnosť.
Daniel Dae Kim je známy najmä ako Jin zo seriálu Nezvestní (2004 - 2010) alebo Chin Ho Kelly zo spomínaného Hawaii 5.0 (2010). Účinkoval tiež vo filmoch Spider-Man 2 (2004), Crash (2004), Jaskyňa (2005), Rezistencia (2015) alebo Experiment (2016).

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Joaquín Navarro-Valls

Zomrel Joaquín Navarro-Valls


Vo veku 80 rokov zomrel v Ríme niekdajší hovorca Vatikánu Joaquín Navarro-Valls. Na sociálnej sieti Twitter to v stredu oznámil súčasný vatikánsky hovorca Greg Burke.
Navarro-Valls sa narodil v novembri 1936 v Španielsku, vyštudoval medicínu a žurnalistiku a neskôr pôsobil v Ríme ako zahraničný korešpondent španielskeho denníka ABC.
Hovorcom Vatikánu - resp. riaditeľom tlačového úradu Svätej stolice - sa stal v roku 1984, počas pontifikátu Jána Pavla II. Čoskoro na to bol - po pápežovi - jednou z najviditeľnejších postáv tejto inštitúcie. Pripisuje sa mu napríklad aj to, že činnosť tlačového úradu výrazne zmodernizoval, uviedla agentúra DPA.
O uvoľnenie zo svojej funkcie požiadal pápeža Benedikta XVI. v roku 2006 po tom, ako mu ešte rok po smrti Jána Pavla II. robil hovorcu. Súčasný vatikánsky hovorca Greg Burke opísal Navarra-Vallsa ako muža viery, ktorý bol na dôvažok aj výborným profesionálnym novinárom, priblížila talianska agentúra ANSA.
Navarro-Valls bol členom vplyvného katolíckeho zoskupenia Opus Dei. Po jeho odchode z funkcie vatikánskeho hovorcu ho v tomto úrade nahradil taliansky jezuita Federico Lombardi, ktorého na tomto poste v roku 2016 vystriedal americký novinár Greg Burke.

Copyright © TASR 2017

RTVS predstavuje novú bezbariérovú službu Dokoran.rtvs.sk


RTVS predstavuje novú bezbariérovú službu 

dokoran.rtvs.sk 


RTVS pokračuje v ďalšom napĺňaní verejnoprávnej misie, prináša nový bezbariérový web s videoarchívom pre nepočujúcich pod názvom Dokoran.rtvs.sk.

RTVS v uplynulých dňoch spustila unikátnu službu pre všetkých sluchovo postihnutých spoluobčanov. Na stránke Dokoran.rtvs.sk nájdu archív s televíznymi dielami, špeciálne upravenými práve pre potreby sluchovo znevýhodnených.
Dokoran.rtvs.sk umožní sledovať audiovizuálne diela v špeciálnej úprave, určenej pre ľudí so sluchovým postihnutím. V archíve nájdu výber tých najlepších filmov, seriálov, dokumentárnej tvorby, rozprávok či archívnych pokladov z produkcie RTVS. Už teraz v ňom možno nájsť všetky časti televíznych filmov Červené víno, Adam Šangala a Sváko Ragan, nové seriály RTVS Tajné životy či Doktor Martin, detskí diváci sa môžu tešiť na rozprávky z aktuálnej tvorby RTVS ako Zázračný nos, Láska na vlásku, Johankino tajomstvo, ale aj na detskú klasiku Spadla z oblakov či populárny seriál pre deti Safari za kuchyňou. V archíve sa momentálne nachádza až 200 televíznych diel, ďalšie budú postupne pribúdať, keďže archív bude aktualizovaný na periodickej báze.
Ambíciou RTVS je priniesť bezbariérový prístup všetkým, ktorí si nemôžu plnohodnotne užiť sledovanie programov RTVS. Tento špeciálny web vďaka svojej upravenej funkcionalite ponúka sebestačnosť, rozšírenú ponuku voľného výberu programov, dostupnosť v ktoromkoľvek čase a čo je najdôležitejšie, nachádzajú sa v ňom aj diela, ktoré nie sú dostupné v bežnom online archíve RTVS.
Prístup na web dokoran.rtvs.sk je možné získať výhradne prostredníctvom prístupového kódu, ktorý sluchovo postihnutým divákom na požiadanie poskytne Asociácia nepočujúcich Slovenska. Momentálne je dostupný obsah pre sluchovo postihnutých, obsah pre zrakovo znevýhodnených divákov bude do archívu zaradený koncom júla. Prístupové kódy pre zrakovo znevýhodnených si bude možné vyžiadať od Slovenskej knižnice pre nevidiacich Mateja Hrebendu v Levoči.


Dôležité informácie:
Kontakty pre vyžiadanie prístupového kódu pre sluchovo postihnutých: http://www.aneps.sk/struktura-a-kontakty prezidentkaaneps@gmail.com
Kontakty pre vyžiadanie prístupového kódu pre zrakovo postihnutých (služba pre zrakovo postihnutých bude dostupná koncom júla 2017): Potrebná registrácia prostredníctvom formulára https://www.skn.sk/?registracia 

Zomrel Petr Pelzer

Zomrel  Petr Pelzer

Vo veku 76 rokov zomrel v noci na dnes po dlhej ťažkej chorobe člen činoherného súboru Národného divadla v Prahe Petr Pelzer. ČTK to dnes oznámil hovorca českej prvej scény Tomáš Staněk. Pelzer stvárnil tiež viac než stovku filmových rolí. Hral napríklad primára v Učiteľovi tanca alebo poradca v rozprávke Kráľovský sľub. Často sa objavoval aj v dabingu, svoj hlas prepožičal napríklad Gandalfovi z Pána prsteňov.
Po štúdiách herectvo na JAMU v Brne (1963) a vojenskej prezenčnej službe sa stalo Pelzerovým prvým pôsobiskom v druhej polovici 60. rokov Divadlo Maringotka v Prahe. Hosťoval v tej dobe aj v Divadle Na zábradlí v Hre na Zuzanku. V rokoch 1968-1979 bol členom olomouckého Divadla Oldřicha Stibora, kde stvárnil napríklad Mercucia v Rómeovi a Júlii, Martina Kabáta v hrách s čertom, Karla IV. v Noci na Karlštejne či Starbuck v Obchodníkovi s dažďom.
V ďalších piatich rokoch bol Petr Pelzer angažovaný najskôr v Divadle Petra Bezruča v Ostrave a následne v tamojšom Štátnom divadle. Potom už viedla jeho cesta do Prahy - najskôr do Mestských divadiel pražských (1984-1994), kde si zahral okrem iného Hardiga v Prelete nad hniezdom kukučky, Otca v Obchodníkovi s dažďom či Tommyho vo Sklenenom zverinci.
V roku 1994 sa stal členom činohry Národného divadla. Prvá jeho postavou bola prevzatá rola Hynka z Dubé v Hilbert Falkenstejna a Kreón v Euripidovou Médeia. Nasledovali role ďalšie, napríklad Duch, Žitobílek a Učiteľ v Klicperových Veselohrách, Phill Cullen v Syngeově Hrdinovi Západu, Kruger v dramatizácii Greenova Doktora Fischera zo Ženevy, Šigalev v Dostojevského Běsech či Pútnik a Apoštol Peter v ľudových Pašijích. Medzi desiatkami rolí bol aj Vítek vo Veci Makropulos, kaviarnika v Nosorožce, Pavol Kožený vo Stroupežnického Našich Furiant a Doktor Lombardi v Goldoniho Sluha dvoch pánov.
Vo filme sa Peter Pelzer uviedol epizódka vojaka v Jirešová tragikomédii Žert v roku 1968. mimopražské divadelné angažmán ho potom na dlho filmu vzdialila. Až v 80. rokoch sa začal na plátnach objavovať pravidelnejšie. Napríklad v snímkach Karla Kachyňu Dobré svetlo a Kam pánové, kam idete? Väčší herecký priestor mu vyhradil Jaromil Jireš. V adaptácii románu Jaroslava Havlíčka Helimadoe hral hlavného hrdinu Emila v dospelom veku ako starnúceho pražského lekára. Rovnakú profesii reprezentoval v psychologickom snímke Učiteľ tanca, kde bol prísnym primárom pľúcne liečebne. Rad rolí stvárnil v inscenáciách a rozprávkach ostravského, brnenského a pražského televízneho štúdia. Celkom stvárnil viac ako stovku filmových a televíznych úloh. Rozvinuté umenie precízne dikcie stabilne uplatňoval pred rozhlasovým mikrofónom.



Copyright © TASR 2017

TV JOJ NEWS


TV JOJ NEWS


Televízia JOJ odštartuje vo štvrtok 6. júla novú zábavnú šou Heslo s moderátorom Milanom Juniorom Zimnýkovalom. Ten bude z pozície mediátora dohliadať na súťažiace dvojice známych osobností z radov hercov, spevákov i svojich kolegov moderátorov, ktorých úlohou bude hádať slová.
Jeden súťažiaci z každej dvojice dostane od moderátora lístok s heslom, jedným slovom, ktoré má jeho partner uhádnuť. Súťažiaci, ktorý heslo pozná, ho pritom môže označiť či popísať len jedným slovom. Ak jeho partner slovo neuhádne, pozornosť sa presunie na ďalšiu súťažiacu dvojicu. Hádajúci z ďalšej dvojice bude mať tak výhodu, pretože okrem slova, ktoré mu povie jeho partner, bude mať k dispozícii i slovo, ktoré už počul od prvej dvojice.
Diváci v štúdiu a pri televíznych obrazovkách budú vybrané slovo vidieť pred každým súťažným kolom a môžu tak v priamom prenose vyhodnotiť pohotovosť, vtip a sústredenie súťažiacich.
Relácia Heslo, ktorej prvú časť uvedie televízia JOJ budúci štvrtok o 20:35, je licencovanou game show spoločnosti Fremantle Media. V Amerike ju označujú za jednu z najlepších súťažných šou v histórii televízie.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. 



5. 7. 2017

ZMENA SÍDLA RADY PRE VYSIELANIE A RETRANSMISIU

ZMENA SÍDLA 

RADY PRE VYSIELANIE A RETRANSMISIU

Od 1. 7. 2017 Rada pre vysielanie a retransmisiu sídli na ulici Palisády 36, Bratislava.

Celá korešpondenčná adresa je:

Rada pre vysielanie a retransmisiu
Palisády 36
811 06 Bratislava 1

Polícia našla muža, ktorý mal nahlásiť bombu v RTVS, hrozí mu päť rokov väzenia


Polícia našla muža, ktorý mal nahlásiť bombu v

RTVS, hrozí mu päť rokov väzenia 

Policajti vypátrali muža, ktorí mal v utorok (4.7.) nahlásiť bombu v budove RTVS v bratislavskej Mlynskej doline. Ide o 41-ročného Jána Z. z Bratislavy, je obvinený z prečinu šírenia poplašnej správy. Bombu v budove policajti nenašli.
      "Muža po vznesení obvinenia previezli do nemocnice," povedala bratislavská krajská policajná hovorkyňa Lucia Mihalíková.
      Za vedomé šírenie poplašnej správy hrozí mužovi v prípade preukázania viny jeden až päť rokov za mrežami. Ján mal nahlásiť bombu v budove RTVS krátko po 15.15 h.
      Polícia musela evakuovať asi 150 ľudí, priestory prehľadávali policajné psy vycvičené na vyhľadávanie výbušnín.


Copyright TASR ©2017 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


 Jednotlivé epizódy poslednej, ôsmej sezóny kultového seriálu Hra o tróny (2011), budú dĺžkou pripomínať skôr celovečerné filmy. Na stretnutí fanúšikov seriálu v Nashville to cez víkend prezradila hlavná zvuková inžinierka projektu Paula Fairfield. Každá časť poslednej série by mala byť podľa nej "v kategórii vyše 80-minútového celovečerného filmu". Už aj posledný diel siedmej sezóny, ktorú začnú vysielať 16. júla a bude mať sedem epizód, by mal mať pritom 82 minút.
Posledná séria, ktorá bude mať šesť epizód, sa podľa Fairfield dostane na televízne obrazovky už v budúcom roku. Táto informácia by mohla ukončiť dohady, podľa ktorých si chcú tvorcovia seriálu vybrať ročnú pauzu a pripraviť poslednú sériu až na rok 2019. Ešte začiatkom júna to za pravdepodobnú možnosť označil aj šéf programovej skladby televízie HBO Casey Bloys.
Príbeh Hry o tróny sa odohráva vo fiktívnom svete Siedmich kráľovstiev na kontinentoch Západozem a Essos, kde v období pripomínajúcom stredovek bojuje o Železný trón niekoľko urodzených rodín. Dej sa začína v čase, keď sa za slabo stráženou severnou Stenou aktivizuje armáda nekorunovaného kráľa Mancea Raydera a tiež desiví Bieli chodci. Za morom zas krásna Daenerys Targaryen túži po tróne, ktorý jej rodine patril dlhé roky, a na dosiahnutie svojho cieľa má nebezpečnú zbraň - tri draky. Hoci predlohou seriálu je knižná séria Pieseň ľadu a ohňa Georgea R. R. Martina, od piatej sezóny sa seriál uberá vlastnou cestou. Tvorcovia už totiž použili všetok materiál z doteraz vydaných kníh. Martin v súčasnosti pracuje na šiestej knihe z plánovaných siedmich.

Renomované talianske, nemecké a francúzske médiá spustili internetový spravodajský portál, ktorý má poskytovať utečencom informácie o dianí predovšetkým v krajinách Európskej únie a snažiť sa ich začleniť do európskej spoločnosti. Portál InfoMigrants.net si už všimol aj pápež František a v utorok poslal ďakovný list talianskej tlačovej agentúre ANSA, ktorá je jedným z médií stojacich za projektom. Portál podľa neho podporuje "autentický prístup spočívajúci v prijatí a solidarite" s utečencami.
Stránka InfoMigrants.net je spoločným projektom talianskej tlačovej agentúry ANSA, nemeckej spravodajskej televízie Deutsche Welle a francúzskej verejnoprávnej mediálnej spoločnosti France Médias Monde, ktorej súčasťou sú okrem iného Radio France Internationale (RFI) alebo spravodajská televízia France 24.
Portál InfoMigrants.net prináša denne okolo desať spravodajských článkov predovšetkým z jednotlivých krajín EÚ týkajúcich sa migrácie. Okrem toho poskytuje priestor aj samotným utečencom, ktorí v špeciálnej rubrike popisujú svoje príbehy. Stránka je dostupná v angličtine, francúzštine a arabčine.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Daniil Granin

Zomrel Daniil Granin


Vo veku 98 rokov zomrel dnes v Petrohrade sovietsky a ruský spisovateľ Daniil Granin. Informovala o tom dnes agentúra RIA Novosti s odvolaním sa na ľudí z petrohradských literárnych kruhov a spisovateľových príbuzných.
      Granin bol účastníkom Veľkej vlasteneckej vojny, bojoval aj pri obrane Leningradu. Publikovať začal v roku 1949. Medzi najznámejšie diela patria romány Hľadači, Idem do búrky, Voľba cieľa - o fyzikovi Igorovi Kurčatovovi, Zubor - o biológovi Nikolajovi Ressovskom. Spolu s bieloruským spisovateľom Alesom Adamovičom vydal dokumentárnu knihu Leningradská blokáda napísanú podľa svedectiev ľudí, ktorí blokádu prežili. V slovenskom preklade táto kniha vyšla v roku 2009.


Copyright TASR ©2017 

TO JE TV!

TO JE TV!

4. 7. 2017

Matica slovenská podala trestné oznámenie na časopis .týždeň

Matica slovenská podala trestné 


oznámenie na časopis .týždeň

Predseda Matice slovenskej Marián Tkáč podal dnes na Generálnej prokuratúre Oznámenie o skutočnostiach nasvedčujúcich spáchaniu trestného činu v súvislosti s uverejnením portrétu Ľudovíta Štúra s fašistickými symbolmi na obálke čísla 24/2017 časopisu .týždeň. "Je predsa nepredstaviteľné, aby ktokoľvek takým arogantným spôsobom zaútočil na jednu z najvýznamnejších osobností slovenských dejín, lídra slovenského národa, ktorý odvážne vyhlásil 19. septembra 1848 slovenskú nezávislosť od Maďarska. Matica je tu aj na to, aby hájila slovenskú historickú pravdu pred neprajníkmi". Oznámenie podal osobne v prítomnosti predsedu prezídia Matice slovenskej Miroslava Holečka.

V Košiciach vyhodnotili súťaž novinárov východoslovenského regiónu


V Košiciach vyhodnotili súťaž novinárov 

východoslovenského regiónu 


Odovzdaním cien dnes v Košiciach vyvrcholil 22. ročník autorskej súťaže novinárov východoslovenského regiónu za rok 2016. Prihlásilo sa do nej 53 autorov s 99 príspevkami a 10 fotografov s 27 fotografiami.
      Členovia poroty, Karol Horák, Viera Horniaková a Tatiana Snitková sa zhodli v názore, že aj v tomto roku mala súťaž solídnu úroveň a autori prihlásenými príspevkami presvedčili, že ich tvorba znesie aj nadregionálne komparáciu.
      V kategórii spravodajstvo v printových médiách, agentúrach a internetových novinách porota udelila tri miesta. Prvé miesto patrí Kataríne Gécziovej (Košický Korzár), druhé miesto získal Jaroslav Vrábeľ (Košický Korzár) a tretie miesto patrí Andrei Tichej (Chemosvit). Ďalšie tretie miesto získala Simona Ivančáková (TASR). V podkategórii rozhlas a televízia porota udelila prvú cenu Viktorovi Wurmovi (Rádio Košice). Druhú cenu získala Marta Mochnacká (Bardejovská televízia) a tretie miesto porota udelila Marekovi Vnenčákovi (TV Markíza).
      Z analytických žánrov v printových médiách, agentúrach a internetových novinách si odniesol prvú cenu Michal Frank (Prešovské noviny). Druhé miesto získal Jozef Jurčišin (Veľkošarišan) a tretie miesto Magda Haburová (Zemplínske noviny). Rovnako tretie miesto získal Vladimír Mezencev (Slovenský rozhľad a Korzár). V podkategórii rozhlas a televízia sa na prvom mieste umiestnil Miroslav Talavašek (RTVS – Rádio Regina), na druhom Ivana Bajerová (Rádio Košice) a na treťom Lukáš Mano (RTVS – Rádio Slovensko).
      V oblasti beletristických žánrov v printových médiách, agentúrach a internetových novinách prvé miesto získala Eva Bombová (Evanjelický východ), druhé miesto si odniesla Lucia Radzová (Zajtrajšie noviny), tretie miesto získali Janka Štefková (Nový čas pre ženy a Prešovský večerník) a Gabriela Krestián Kuchárová (Zajtrajšie noviny). V podkategórii rozhlas a televízia prvé miesto obsadila Silvia Košťová (RTVS – TV Košice), druhé miesto získala Mária Čigášová (Rádio Lumen) a tretie miesto Ľuba Koľová (RTVS - TV Košice) a Milan Kolcun (voľný novinár pre TV Košice).
      V kategórii novinárska fotografia získal prvé miesto Miroslav Vacula (www.kosickespravy.sk), na druhom skončila Veronika Janušková (Košice:dnes) a na treťom Judita Čermáková (Korzár).
      V kategórii študentský príspevok prvú cenu získala Simona Antolová (Unipo Press), druhé miesto obsadila Eliška Michalová (Študentský rozhlas Košice) a tretie miesto Sonja Tokárová (Unipo Press).
      Prémiu súťaže získal fotograf František Iván (TASR).
      Súťaž organizovala Regionálna organizácia Slovenského syndikátu novinárov (RO SSN) v Košiciach a Literárny fond.



Copyright TASR ©2017

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu
  • uložila sankciu – 10 000 eur vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - JSO), ku ktorému došlo tým, že dňa 19. 1. 2017 o cca 10:31 hod odvysielal program Dedičstvo, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, napriek tomu, že obsahoval vulgárne, expresívne a obscénne  vyjadrovanie a sexuálne scény, ktoré sú súčasťou dejovej línie, pre ktoré mal byť klasifikovaný ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov;
  • uložila sankciu – 4 000 eur vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Jednotka) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - JSO), ku ktorému došlo tým, že dňa 24. 10. 2016 o cca 20:25 hod odvysielal program Eva Nová, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, napriek tomu, že obsahoval vulgárne, expresívne a obscénne  vyjadrovanie, pre ktoré mal byť klasifikovaný ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov;
  • začala správne konanie voči vysielateľovi RADIO ONE ROCK, s.r.o.(Radio One Rock) vo veci možného porušenia § 68 ods. 7 písm. b) ZVR z dôvodu možného nevyužívania povolených parametrov pridelenej frekvencie 98,1 MHz Zvolen;
  • začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Rádio Patria) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s vysielaním programu Hangadó (Zvuk-art) dňa 18. 4. 2017;
  • začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Jednotka) vo veci možného porušenia § 31a ods. 4  ZVR (zákaz skrytej reklamy) v súvislosti s vysielaním informácie o produkte zdravej výživy D-One v programe Góly, body, sekundy dňa 29. 5. 2017;
  • začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci možného porušenia § 31a ods. 4 zákona ZVR (zákaz skrytej reklamy) v súvislosti s vysielaním príspevku Jazzový sviatok na Slovensku v programe Noviny o 12 dňa 28. 4. 2017;
  • začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. s.r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 2 písm. b) ZVR (vysielanie audiovizuálnych diel v čase a za podmienok dohodnutých s nositeľmi práv k týmto dielam) v súvislosti s vysielaním programu Tango a Cash dňa 2. 5. 2017 na programovej službe DAJTO a vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam z vysielania programu Tango a Cash odvysielaného dňa 2. 5. 2017 na programovej službe TV MARKÍZA;
  • začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. s.r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 2 písm. b) ZVR (vysielanie audiovizuálnych diel v čase a za podmienok dohodnutých s nositeľmi práv k týmto dielam) v súvislosti s vysielaním programu Shrek dňa 17. 4. 2017;
  • začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania programovej služby zo dňa 13. 5. 2017 v čase od cca 22:35 do 01:43 hod;
  • uznala za neopodstatnené 16 sťažností resp. ich časti.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Kráľ Salmán

Saudského komentátora suspendovali za to, že pri chválení kráľa Salmána zašiel priďaleko a prirovnal ho k Bohu. Informoval o tom spravodajský portál BBC. Novinár Ramadan al-Anzi vo svojom stĺpčeku v denníku al-Jazirah velebil monarchu používaním výrazov, ktoré sú bežne určené na oslavu Boha. Hoci je chválenie kráľa v krajine bežným, dokonca očakávaným javom, prirovnanie k Bohu Saudskú Arábiu pohoršilo. Udivený kráľ Salmán na to reagoval príkazom na odvolanie redaktora. Noviny sa už za stĺpček ospravedlnili.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.






Americký Výbor novinárov pre slobodu tlače (RCFP) odsúdil dnes upravené video prezidenta USA Donalda Trumpa, zverejnené v nedeľu na Twitteri. Trump v ňom akoby dával úder mužovi v obleku, ktorého tvár zakrýva logo americkej spravodajskej stanice CNN.
      Výkonný riaditeľ RCFP Bruce Brown označil tento tvít za "vyhrážku fyzickým násilím voči novinárom".
      Brown uviedol, že tvít klesol "pod úroveň prezidentského úradu". A dodal, že "nikto by sa nemal nikomu vyhrážať fyzickým ublížením za výkon práce".
      Trump zverejnil upravené 28-sekundové video, na ktorom je pri wrestlingovom ringu zachytený, akoby rozdával údery päsťou mužovi v obleku a s tvárou zakrytou logom televízie CNN.
      Nie je jasné, kto toto video vyrobil, napísala dnes tlačová agentúra AP.
      Biely dom zatiaľ nereagoval na otázky AP týkajúce sa Trumpovho odkazu na Twitteri. Avšak poradca Bieleho domu pre národnú bezpečnosť Tom Bossert pre televíznu stanicu ABC uviedol, že podľa jeho názoru "by nikto nemal vnímať tento tvít ako vyhrážku".
      Prezident Trump označuje svoju vojnu s médiami za zápas medzi novinármi a potrebami svojich voličov. Trumpov posledný tvít vyvolal okamžitú kritiku v tlači.
      Video v spomínanom tvíte je zrejme upravenou verziou Trumpovho videa z roku 2007, keď sa zúčastnil na wrestlingovom podujatí americkej spoločnosti World Wrestling Entertainment.
      Trump v nedeľu neskôr v útoku proti médiám pokračoval a na Twitteri napísal: "Nečestné médiá nám NIKDY nezabránia v plnení našich cieľov v mene nášho VEĽKÉHO AMERICKÉHO ĽUDU!"


 Iránsku súťaž o najlepšiu karikatúru amerického prezidenta Donalda Trumpa vyhral ilustrátor Hadi Asadi. Tí istí organizátori boli aj za vlaňajšou súťažou o najlepšiu karikatúru o popieraní holokaustu. Víťaz hlavnej ceny získal odmenu vo výške 1500 dolárov, informoval dnes izraelský denník Haarec.
      Na Asadiho kresbe bol Trump vyobrazený v saku so vzorom dolárových bankoviek, s kravatou s motívom americkej vlajky a so svojimi povestnými vlasmi, ako sa jednou rukou opiera o kôpku kníh a prstom druhej ruky pri - podľa výrazu tváre - emotívnom prejave ukazuje na svojich poslucháčov.
      Denník Teheran Times informoval, že svoje práce do súťaže venovanej novému americkému prezidentovi zaslali autori zo 70 krajín sveta. Porota posudzovala vyše 1600 diel.
      Inšpiráciou pre logo súťaže venovanej Trumpovi bola zjavne nacistická vlajka, v ktorej však bolo v bielom kruhu na červenom poli namiesto svastiky diagonálne umiestnené písmeno T.
      "Trumpovo správanie poskytuje Iránu dostačujúce dôvody, aby Spojeným štátom nedôveroval. Aj preto sme sa rozhodli využiť možnosti, ktoré nám dáva umenie, aby sme poukázali na toto správanie," uviedol podľa denníka Haarec riaditeľ súťaže Ali-Asghar Džáfarí.
      Iný organizátor, Masúd Šodžaej-Tabatabaj, ktorý sa zapojil aj do vlaňajšej súťaže karikaturistov, vysvetlil, že "tohtoročná súťažná prehliadka vníma Trumpa ako symbol amerického kapitalizmu a hegemónie, ktorú mnohí intelektuáli porovnávajú s nacizmom".


Copyright TASR ©2017 

3. 7. 2017

JOJ Group jednoznačným lídrom slovenského trhu v prime time


JOJ Group jednoznačným lídrom 
slovenského trhu v prime time


Prvá polovica roka 2017 vyšla JOJke na jednotku, keď bola a naďalej je stabilným lídrom televízneho trhu v hlavnom vysielacom čase v rámci univerzálneho publika (CS 12+), ako aj v obchodnej cieľovej skupine divákov
(CS 12-54).
JOJ Group zaznamenala ako jediná komerčná televízna skupina na Slovensku v prvých šiestich mesiacoch 2017 medziročný nárast vo svojich celodenných aj prime time podieloch na trhu, ako aj v sledovanosti. Svoju konkurenciu jednoznačne predbehla v hlavnom vysielacom čase 19:00 – 22:00 hod., teda v čase, kedy je pri obrazovkách najväčší počet divákov, keď dosiahla v CS 12-54 najvyšší priemerný polročný rating 9,4 % a share 28,4 %. V univerzálnej cieľovej skupine mala JOJ Group s polročnými výsledkami ešte väčší náskok v dôležitom prime time, konkrétne s 12,0 % sledovanosťou (Markíza Group 11,5 % Rtg) a 28,1 % podielom na trhu (Markíza Group 26,8 % Shr).
Počas prvého aj druhého kvartálu bola samotná stanica TV JOJ (rovnako ako celá skupina) jednoznačným lídrom slovenského trhu v hlavnom vysielacom čase pre univerzálnu cieľovú skupinu či mladších divákov. Takisto aj v júni 2017 bola televízia JOJ prvou voľbou divákov v prime time v oboch cieľových skupinách, pričom v CS 12+ dosiahla mesačný priemer s 7,7 % ratingom a 21,4 % share (oproti TV Markíza s 6,8 % Rtg a 19,1 % Shr).
Najsledovanejšími programami z ponuky všetkých slovenských televízií (bez športových prenosov) boli v uplynulom polroku pre divákov starších ako 12 rokov spravodajské relácie JOJky.
Noviny TV JOJ dosahujú stabilne vysoko nadpriemernú sledovanosť i trhový podiel, pričom najlepší výsledok za posledných šesť mesiacov zaznamenali s 18,9 % ratingom a 35,9 % share (dňa 8.1. v CS 12+). Pre porovnanie, Televízne noviny Markízy zaznamenali doteraz najvyššiu sledovanosť od začiatku roka s 13,9 % Rtg a 25,3 % Shr (dňa 1.1. v CS 12+). Na JOJke medziročne úspešne narástlo aj KRIMI (najvyšší rating zatiaľ 14,6 % a 26,8 % Shr dňa 1.1. v CS 12+). Spravodajský blok na JOJke každý večer uzatvára Najlepšie počasie, najsledovanejšia predpoveď na Slovensku (najvyššia sledovanosť od začiatku roka: 17,1 % Rtg a 33,2 % Shr dňa 12.2. v CS 12+).
Ponuku relácií a seriálov na JOJke v prime time diváci starší ako 12 rokov takisto pravidelne uprednostňujú pred konkurenciou. Obľúbené zábavné show JOJky si navyše neustále zlepšujú svoje výkony a za posledné mesiace ako pravidelní lídri v čase svojho vysielania prekonávali konkurenciu i vlastné rekordy - napríklad Inkognito (12,7 % Rtg a 27,7 % Shr, dňa 20.2. v CS 12+) alebo Nikto nie je dokonalý (12,7 % Rtg a 28,5 % Shr, dňa 28.2. v CS 12+).
JOJ Group má v tomto roku ako jediná komerčná televízna skupina 100 % zásah obyvateľstva Slovenska. Jej free-to-air stanice JOJ, PLUS a WAU dosahujú bezkonkurenčnú penetráciu prostredníctvom terestriálneho šírenia v DVB-T, cez satelit, káblovú retransmisiu a IPTV operátorov. PayTV stanice RiK, Ťuki TV a JOJ Cinema sú dostupné v ponuke všetkých relevantných satelitných a káblových operátorov na Slovensku, JOJ Cinema i v Česku.
JOJ Group má skúsenosti tiež s obchodovaním zahraničných staníc na našom trhu – začiatkom roka začala klientom na Slovensku predávať novú stanicu Prima Plus českého vysielateľa FTP Prima. Od júna 2017 do jej obchodného portfólia v rámci predaja reklamy na slovenskom trhu pribudli aj kvalitné tematické televízie AMC, Sport 1, Sport 2, Minimax a Spektrum spoločnosti AMC Networks.

Zomrel Paolo Villaggio

Zomrel  Paolo Villaggio



 Taliansky komediálny herec a celonárodne obľúbený umelec Paolo Villaggio, ktorého najslávnejšou postavou bol účtovník Ugo Fantozzi, zomrel dnes vo veku 84 rokov.
      Podľa talianskej tlačovej agentúry ANSA zomrel herec, spisovateľ a režisér Villaggio dnes okolo 06.00 h SELČ na súkromnej klinike na nekonkretizovanú chorobu. Herec bol v nemocnici od začiatku júna, dodala ANSA.
      Villaggio pochádzal z prístavného mesta Janov, z dvojičiek a detstvo prežil v chudobe počas druhej svetovej vojny. Celoštátnu slávu mu v 70., 80. a 90. rokoch minulého storočia priniesla séria filmov o účtovníkovi Fantozzim. Túto postavu, ktorú si obľúbili tiež slovenskí diváci, sám vytvoril.
      Ugo Fantozzi bol nepraktický, frustrovaný štátny zamestnanec, ktorého prenasledovala smola. Jeho nehody a nešťastné situácie využil Villaggio na zosmiešnenie byrokracie a ďalších zle fungujúcich stránok talianskej povojnovej spoločnosti.
      Taliansky premiér Paolo Gentiloni vzdal hold tomuto umelcovi na Twitteri, kde ho ocenil ako "výnimočne talentovaného komika, ktorý učil generácie Talianov priznať si zlozvyky".



Copyright TASR ©2017 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Súkromné televízne stanice v Nemecku chcú získať podiel z televíznych poplatkov. Člen vedenia správnej rady súkromnej spoločnosti ProSieben-Sat1 Conrad Albert začal generálny útok na verejnoprávne ARD a ZDF.
Argumentuje, že už nemajú vplyv na mladých ľudí. Z vekovej skupiny pod 30 rokov ich vysielanie zaujíma len 5 % divákov. V cieľovej skupine od 14 do 29 rokov oslovuje ProSieben-Sat1 správami viac divákov ako spravodajské relácie oboch verejnoprávnych staníc spolu.
Albert žiada, aby v oblasti televízneho a rozhlasového vysielania došlo k systémovej zmene. Tvrdí, že financovanie z verejných zdrojov sa už ďalej nesmie pevne spájať s inštitúciami uvedenými v zákone, ale s ich obsahom.

Copyright TASR ©2017


Za posledných päť rokov bolo na českom trhu uvedených päť desiatok nových televíznych kanálov. Za posledné dva roky to bola zhruba dvadsiatka. Polovica z nich je potom lokalizovaná do češtiny. Vyplýva to z údajov distribútorov.
"Trend rastu počtu kanálov ide ruka v ruke s tým, ako sa darí ekonomike. To v praxi znamená, že sú subjekty a investori, ktorí objavujú potenciál televízneho trhu a spúšťa nové projekty," uviedla majiteľka distribučnej spoločnosti Axocom Erika Luzsicza.
Podľa Luzsicza sa v čase rastu ekonomiky aj veľké mediálne spoločnosti pôsobiace medzinárodne púšťajú do lokalizovanie už existujúcich alebo nových staníc. Ťaží z toho hlavne divák, nejedz sa o neho stanice perú, ale za dostupné peniaze dostáva stále lepšiu ponuku. To je zrejmé napríklad na seriálovej tvorbe. Nielenže s tým súvisí väčšou rozpočty do produkcie nových seriálov, ale predovšetkým rastúca kvalita, vďaka ktorej sú televízne seriály konkurenčné aj niektorým filmovým hitom uvádzaných v kinách.
Rast počtu kanálov nekončí. Napríklad Československá filmová spoločnosť (CSF) spustí na prelome septembra a októbra novú dokumentárne televíznu stanicu WAR svet vojen, ktorá ponúkne relácie z oblasti vojenstva, vysielať bude 24 hodín denne, sedem dní v týždni vo vybraných satelitných, káblových a IPTV televíznych sieťach v SR a na slovenský.
Do budúcnosti sa očakáva predovšetkým ďalší posun v diverzifikácii sledovaní televízneho vysielania. Bude viac možností, ako daný program sledovať cez rôzne platformy. Televízia zostane, obsah sa ale bude využívať aj inde, napríklad v tematicky zameraných aplikáciách. Tie sú väčšinou šité na mieru potrebám jednotlivých operátorov a distribútorov obsahu. Takto už fungujú napríklad stanica pre dospelých alebo detské, ako sú Nickelodeon či Nick Junior. Zároveň bude s príchodom DVB-T2 možné po roku 2021 šíriť viac programov terestriálne prostredníctvom pozemných vysielačov.

Copyright ČTK ©2017