23. 6. 2017

VÝROKY TÝŽDŇA

          VÝROKY TÝŽDŇA





"Viem, že keď si prišiel s tou myšlienkou, všetci experti si mysleli, že bude fungovať. Ale `bad hombres` sa odvtedy stali sofistikovanejšími, svoje plány zdieľajú dokonca na internete. Pozri sa na túto schému, ktorú som stiahol z temného webu. Je to rebrík, Einstein. Za 25 miliárd dolárov postavíš múr, ktorý môže byť porazený rebríkom za 25 dolárov?" Pozri sa na tento dizajn, na tieto špecifikácie, ktoré si zadal: múr má byť vysoký najmenej šesť metrov, hlboký dva metre a má vyzerať ľúbivo z americkej strany. No tak, Donald, chlape. Aký by to malo pre nás zmysel platiť za niečo nádherné, keď to nemôžeme ani vidieť? To by bolo ako oženiť sa za modelku, ktorá ani nespí v tom istom meste ako ty."
Vicente Fox, bývalý mexický prezident

"Donald a ja vyhrávame a vyhrávame v prieskumoch verejnej mienky. Vyhrávame s veľkým náskokom. Vyhrávame ako nikdy predtým. Vyhrávame v prieskumoch, vyhrávame. Nie v tých falošných prieskumoch. Nie v tých falošných prieskumoch! V tých nevyhrávame. Vyhrávame v tých naozajstných prieskumoch. Viete, v online prieskumoch. Tie je také ľahké vyhrať. Tie je také ľahké vyhrať! Poznám takého ruského chlapíka. Verte mi, je to pravda. Je to pravda."
Malcom Turnbull,austrálsky premiér

"Dnes som mal prijať európskeho komisára. V tom istom čase však malo prebehnúť aj prijatie kubánskeho ministra zahraničných vecí u podpredsedu NR SR. To sú chvíle, keď sa chcete rozkrájať. Rozhodlo, keď som sa dozvedel, že v slovenskej delegácii na stretnutí s kubánskym ministrom mal byť aj poslanec Poliačik, ktorý rád na Kubu útočí. A tak som rýchlo zrušil svoju účasť na eurokomisárovi a fičal som na kubánskeho ministra - nech to postrážim a vyvážim, ak bude treba. Parlamentná diplomacia je aj o tomto. Myslím, že som urobil dobre. Na stretnutí s kubánskou delegáciou som vyzdvihol kubánske školstvo, zdravotníctvo, ako aj humanitárnu pomoc Kuby po celom svete. Za ľavicové kruhy na Slovensku som zdôraznil, že Kuba je pre nás naďalej inšpiráciou a má náš rešpekt. Spomenul som aj peruánskeho marxistu Mariáteguiho a zaželal Latinskej Amerike veľa síl v boji proti imperializmu, osobitne Kube v zápase proti americkej blokáde. Stretnutie prebehlo veľmi priateľsky napriek rôznorodej zostave v slovenskej delegácii. Som rád, že som k tomu mohol prispieť. Držím Ti palce, Kuba!"
Ľuboš Blaha