DALITO!

15. 2. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Komentátor Doug Adler zažaloval televíznu stanicu ESPN za vyhadzov počas melbournského grandslamového tenisového turnaja Australian Open. Najprv ho stiahli z vysielania a následne v tichosti ukončili po deviatich rokoch jeho pracovný pomer za znevažujúco interpretovateľnú poznámku na adresu Američanky Venus Williamsovej. Keď Adler upozorňoval na ofenzívny prístup niekdajšej jednotky svetového rebríčka 18. januára počas jej duelu 2. kola so Švajčiarkou Stefanie Vögeleovou (6:3, 6:2), použil slovné spojenie znejúce "gorilia taktika", pričom však foneticky prichádzalo do úvahy aj podotknutie "guerillová taktika".
"Mimovoľne som zvolil nevhodné slovo," skonštatoval Adler a už vtedy trval na verzii s guerillou. Mnohí diváci však počuli gorilu a prejavili rozhorčenie prostredníctvom sociálnych sietí. Vedenie ESPN po vypuknutí rozruchu pre The Associated Press uviedlo: "Doug Adler si mal počínať opatrnejšie pri výbere výrazov. Ospravedlnil sa a my ho po zvyšok turnaja nebudeme nasadzovať do služieb."
Adler teraz pre Southern California News Group po podaní žaloby v Los Angeles uviedol: "Zastávam názor, že sa ku mne zachovali nesprávne a neférovo. Keď som si uvedomil, čo táto záležitosť narobila s mojou povesťou, rozhodol som sa bojovať o očistenie mena." Adler ďalej skonštatoval: "Oznámili mi, že celý twitter ma napospol začal označovať za rasistu." Dodal, že ho vyzvali napísať ospravedlnenie, čo aj urobil, ale na verejnosť sa dostala verzia upravená pracovníkmi ESPN. Adler opätovne zdôraznil, že použil slovo guerilla, nie gorila. "Politická korektnosť zašla za hranicu a niekto zbabelo zruinoval jeho kariéru, hoci on si počínal korektne a profesionálne," povedal Adlerov právnik David Ring. Venus Williamsová sa napokon dostala až do finále, prehrala v ňom 4:6, 4:6 so svojou sestrou Serenou.

Americká modelka a príležitostná herečka Kate Upton po tretí raz zdobí titulnú stranu špeciálneho plavkového čísla magazínu Sports Illustrated. Pri tejto príležitosti časopis vydal tri rôzne varianty, na ktorých 24-ročná rodáčka z mesta St. Joseph v Michigane pózuje na pláži napríklad oblečená vo flitrovanej bunde a bikinách alebo nahá so šperkmi okolo pása a na krku. Snímky vznikli na Fidži a postaral sa o ne americký fotograf Yu Tsai.
Tohtoročné číslo plavkového vydania vyzdvihuje krásu žien rôznych postáv a každého veku, čo bolo jedným z dôvodov prečo Upton s fotením súhlasila. "Inšpirovalo ma, keď sa ma spýtali, či by som nebola súčasťou tohto čísla. Chcem robiť takéto kampane a mať takúto kariéru - inšpirovať ženy, aby sa mali rady. Je to o rovnováhe tvrdej práce a zdravej stravy, ale zároveň aj o užívaní si života a dňoch, keď porušujeme pravidlá, a o zdôraznení toho, že netreba mať ideálne dokonalé telo," uviedla modelka pre Sports Illustrated. Pre aktuálny špeciál pózovala napríklad aj 63-ročná modelka Christie Brinkley, ktorá bola na jeho titulke v rokoch 1979,1980 a 1981.

Katherine Elizabeth Upton sa preslávila najmä vďaka tomu, že dva razy po sebe, v roku 2012 a 2013, zdobila spomínanú obálku špeciálneho plavkového čísla magazínu Sports Illustrated. Práve tento magazín ju v roku 2011 vyhlásil za Nováčika roka a o rok neskôr jej venoval titulnú stranu exkluzívneho čísla, čím jej pomohol naštartovať úspešnú kariéru, počas ktorej nechýbala v množstve rebríčkov najpríťažlivejších žien. Ukázala sa aj na obálkach ďalších prestížnych magazínov, napríklad na titulke Vanity Fair k jeho 100. výročiu. Ako herečka sa predstavila vo filmoch Majstrovský plán (2011), Traja hlupáci (2012) či Jedna za všetky (2014).


Tréner futbalistov španielskeho klubu FC Barcelona Luis Enrique bol po skončení utorňajšieho prvého zápasu osemfinále Ligy majstrov na pôde Paríža St. Germain (0:4) dosť rozladený. Uznal síce kvality súpera aj to, že vysoká prehra Kataláncov je odrazom diania na ihrisku, reportér TV3 Jordi Grau ho však vytočil otázkou smerujúcou na taktiku Barcelony a neskôr nechýbalo veľa, aby ho fyzicky napadol.
"Zrejme si príliš dobre nevidel tento zápas. Zmenili sme rozostavenie zo 4-3-3 na 4-2-3-1, aby mal Leo Messi viac voľnosti," odpovedal Luis Enrique a pokračoval: "Nech by sme počas tohto zápasu urobili čokoľvek, skončilo by sa to rovnako. Za to, čo sa udialo, nesiem zodpovednosť. Nepáči sa mi však váš tón. Želám si, aby ste sa k nám po prehrách správali rovnako ako po víťazných zápasoch."
Konverzácia sa skončila a Grau sa snažil všetko zhrnúť: "Tréner vyzerá veľmi nervózny. Nechápem však, čo mal na mysli, keď hovoril o rozdieloch v zaobchádzaní po prehrách a víťazstvách. Vždy je to predsa rovnaké."
Podľa inej novinárky z TV Mega Susany Guaschovej sa Luis Enrique rozzúril a chcel Graua napadnúť. Trénera Barcelony museli držať za uzde traja ľudia. "Nedotýkajte sa ma. Uvidíme, či sa so mnou bude rozprávať rovnakým tónom aj vtedy, keď vyhráme," dodal lodivod FCB zvýšeným hlasom.
Verziu Guaschovej potvrdili aj ďalší žurnalisti. "Luisa Enriqueho museli držať traja členovia Barcelony, keď sa chystal udrieť reportéra TV3. Hanba," napísal na twitteri novinár Rafael Hernández.


©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. 




Televízia TV Barrandov bude od marca každý týždeň uvádzať diskusné reláciu s prezidentom Milošom Zemanom. Uviedol to dnes server Týden.cz, ktorý rovnako ako TV Barrandov patrí pod vydavateľstva Empresa Media. Vysielanie relácie začne 16. marca, teda týždeň potom, čo má Zeman oznámiť, či bude opäť kandidovať na prezidenta. Moderátorov relácie budú manželka prezidentovho kancelára Vratislava Mynářa Alexandra a novinár Petr Kolář. V Empresa Media má podiel čínska firma CEFC.
TV Barrandov bude polhodinový relácia sa Zemanom vysielať v hlavnom vysielacom čase každý štvrtok. V moderátorské dvojicu bude Mynářová, manželka šéfa prezidentskej kancelárie, ktorá na Barrandove moderuje správy. Ešte pod dievčenským menom Nosková pôsobila v Českej televízii, ktorú Zeman a jeho hovorca Jiří Ovčáček dlhodobo kritizujú, ale kvôli vzťahu s Mynář musela opustiť moderovanie správ ČT a neskôr z ČT odišla.
Pri mimoriadnych udalostiach sa moderovania diskusie na Barrandove ujme generálny riaditeľ televízie a majiteľ Empresa Media, podnikateľ Jaromír Soukup. Diskusia bude pripravovať redakcia časopisu Týždeň, ktorému prezident Zeman pravidelne poskytuje rozhovory.
K väčšine médií má Zeman odťažitý vzťah. S verejnoprávnymi médiami sa rozišiel. Odmieta napríklad účasť v relácii Otázky Václava Moravca v Českej televízii. Takisto ukončil pravidelné Hovory z Lán vo vysielaní Českého rozhlasu, keď chcel rozhlas začať vysielať reláciu zo záznamu kvôli Zemanovým vulgaritám. Teraz Zeman pravidelne vystupuje na rozhlasovej stanici Frekvence 1 a poskytuje rozhovory serveru Blesk.cz.
TV Barrandov je súčasťou Skupiny Barrandov, ktorá patrí firme Empresa Media. Do portfólia vydavateľstva Empresa Media spadajú tiež časopisy Týden, Sedmička, Instinkt, Exkluziv, Interview alebo tituly pre mládež Popcorn a Top Dievčatá.
Podiel vo vydavateľstve má privátna čínska spoločnosť CEFC, ktorá v poslednej dobe investovala v Česku vyše dve desiatky miliárd korún. Zeman podporuje čínske investície v Česku a bol pri podpise zmlúv o investíciách a spolupráci medzi CEFC a tuzemskými firmami. Podpredsedom predstavenstva Empresa Media sa stal šéf európskeho zastúpenia CEFC Jaroslav Tvrdík, niekdajší minister obrany vo vláde Miloša Zemana.

Copyright © ČTK 2017