DALITO!

14. 5. 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Špecializovaná galéria kresieb v iránskom hlavnom meste usporiada v najbližších dňoch výstavu karikatúr na tému holokaust, na ktorej sa zúčastnia umelci zo 50 krajín sveta. Agentúra DPA o tom informuje s odvolaním sa na piatkové vyjadrenie organizátora Masúda Šodžáího Tabátabáího pre iránske médiá.
Iránska agentúra ISNA uviedla, že výstava 150 kresieb v priestoroch teheránskeho kultúrneho strediska Súreh bude prístupná v dňoch 15.-30. mája. Nie je pritom jasné, či táto akcia vychádza iba zo súkromnej iniciatívy alebo sa na nej podieľa i štát.
Iránsky dom karikatúry plánoval už vlani podobnú výstavu ako protest proti karikatúram islamského proroka Mohameda, ktoré zverejnil francúzsky satirický magazín Charlie Hebdo. Akciu vtedy zrušili na poslednú chvíľu s odôvodnením, že organizátor ochorel, predpokladá sa však, že si ju neželali iránski lídri, ktorí v tom čase pracovali na posledných detailoch jadrovej dohody so Západom.
Bývalý radikálny prezident Iránu Mahmúd Ahmadínedžád opakovane spochybnil, že nemeckí nacisti počas druhej svetovej vojny v Európe vyvraždili šesť miliónov Židov, jeho nástupca Hasan Rúhání sa však v roku 2013 od týchto výrokov dištancoval a označil holokaust za trpkú historickú pravdu, ktorú odsudzuje aj Irán.

Copyright © TASR 2016

Spoločnosť CN Invest z mediálnej skupiny Czech Media Invest ovládané Danielom Křetínským a Patrikom Tkáčom smie prevziať časť titulov Mladej fronty podnikateľa Františka Savova. Úrad pre ochranu
hospodárskej súťaže povolil spojenie CN Invest a firmy Serafico Investment, pod ktorú v súčasnosti spadajú napríklad denník E15 a časopisy Betynka, Mateří-
douška, Sluníčko a Lidé a země. Úrad dospel k záveru, že posudzované spojenie nevzbudzuje vážne obavy z podstatného narušenia hospodárskej súťaže na relevantných trhoch, uviedol predseda
ÚOHS P.Rafaj. Rozhodnutie je právoplatné.

Zdroj: ČT TXT

TO JE TV!

TO JE TV!

13. 5. 2016

Zomrel Jiří Chlíbec

Zomrel Jiří Chlíbec

Vo veku nedožitých 88 rokov zomrel v utorok 10. mája hudobný publicista a rozhlasový dramaturg Jiří Chlíbec. Odišla tak výrazná osobnosť československej a českej hudobnej scény.
V rokoch 1953 až 1956 bol redaktorom denníka Mladá fronta.
V rokoch 1967 až 1983 pôsobil ako dramaturg a neskôr riaditeľ odboru zábavných žánrov v Československej umeleckej agentúre Pragokoncert, potom bol vedúcim dramaturgom hudobných relácií v agentúre Pražské kultúrne stredisko. V rokoch 1991 až 1997 bol spolumajiteľom a riaditeľom súkromnej rozhlasovej stanice Golem.
Pôsobil okrem iného v International Folk Music Council, podieľal sa na založení Federácie československých jazzklubov (1966), festivalov Mladá pieseň Jihlava (1966) a Porta (1967). V roku 1967 inicioval založenie Pop federácie, ktorá organizovala I. a II. Československý beat festival v Prahe.
V Československom rozhlase od roku 1982 pripravoval rockový reláciu Větrník, ktorý neskôr priviedol do vysielania rádia Golem. Podieľal sa na koncepcii prehliadok Rockový maratón (1987 a 1988), organizáciu charitatívneho Koncertu pre Arménsko, Koncertu pre všetkých slušný ľudí (1989) a Koncertu pre Chartu '77 (1990). Bol členom redakčného kruhu odborného mesačníka Melodie, publikoval tiež odborné články z odboru folkloristiky, a to ako v domácich, tak zahraničných médiách.

Zdroj:Novinky.cz

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký krimiseriál Vtierka Castle (2009) skončí po aktuálnej ôsmej sezóne. Informoval o tom filmový magazín The Hollywood Reporter po tom, čo televízna a rozhlasová spoločnosť ABC rozhodla o ukončení produkcie viacerých projektov. Medzi nimi sú napríklad aj Agent Carter (2015), inšpirovaný filmami ako Captain America: Prvý Avenger (2011) či Captain America: Zimný vojak (2014), alebo hudobná dráma Nashville (2012).
Zrušenie populárnej detektívnej série prišlo po tom, ako minulý mesiac ohlásili odchod Stana Katic, ktorá stvárňuje detektívku Kate Beckett a Tamala Jones, predstaviteľka Lanie Parish. Aj napriek tomu, že nebolo jasné, či seriál bude pokračovať deviatou sezónou, sa doň plánoval vrátiť Nathan Fillion, ktorý hrá svojrázneho spisovateľa Richarda Castla pomáhajúceho pri vyšetrovaní rôznych kriminálnych prípadov. Okrem neho sa v ňom mali znova predstaviť aj Jon Huertas, Seamus Dever, Molly Quinn či Susan Sullivan. Tvorcovia preto vytvorili dve verzie konca záverečnej epizódy ôsmej série. Finálovú časť s náhradným koncom odvysielajú 16. mája.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Austrália je po vlaňajšom debute aj tento rok ako hosťujúca krajina zastúpená vo finále Eurovíznej pesničkovej súťaže. V druhom semifinále súťaže, ktoré sa konalo vo štvrtok večer v Štokholme, uspela totiž austrálska speváčka s kórejskými koreňmi Dami Im s piesňou Sound of Silence, informovala agentúra DPA.
Medzi desiatku postupujúcich krajín sa okrem Austrálie dostali aj Gruzínsko, Lotyšsko, Bulharsko, Srbsko, Poľsko, Izrael, Litva, Belgicko a Ukrajina.
Naposledy menovanú krajinu reprezentovala krymská Tatárka Jamala, ktorá v skladbe s názvom "1944" spieva o útlaku svojej menšiny počas vlády sovietskeho diktátora Josifa Stalina.
Zaujal aj bieloruský interpret Ivan, ktorý chcel vystúpiť nahý so živými vlkmi. Organizátori však rozhodli, že by to bolo porušením pravidiel, povedala moderátorka súťaže Petra Mede. Divákom tak musela stačiť krátka animovaná sekvencia pustená na začiatku jeho piesne Help You Fly, v ktorej Ivan čupí v Adamovom rúchu tvárou v tvár vlkovi.
Ivanovi však ani to nepomohlo a pre Bielorusko spolu s Írskom, Macedónskom, Slovinskom, Albánskom, Švajčiarskom, Dánskom a Nórskom bolo semifinále konečnou.
Z prvého, utorňajšieho semifinále postúpili ďalej interpreti z Arménska, Azerbajdžanu, Cypru, Českej republiky, Holandska, Chorvátska, Maďarska, Malty, Rakúska a Ruska.
Francúzsko, Nemecko, Veľká Británia, Taliansko a Španielsko postupujú do finále automaticky, keďže sú členom "veľkej päťky" prispievateľov Európskej vysielacej únie (EBU), ktorá súťaž organizuje. To isté sa týka aj hostiteľskej krajiny - Švédska.
Finálový večer súťaže, ktorá sa koná od roku 1956, sa uskutoční v sobotu 14. mája.

Kambodžské médiá musia uvádzať pri mene premiéra Hun Sena celé znenie jeho honorárneho titulu "pán premiér a najvyšší veliteľ armády", inak prídu o licencie. Informovali o tom dnes miestne noviny.
Vláda vydala nariadenie s touto požiadavkou ohľadne premiéra Huna Sena a vybraných vysokopostavených vládnych predstaviteľov už v minulosti, ale najnovšia vyhrážka vydaná ministerstvom pre informácie je zatiaľ najkonkrétnejšia.
Predstavitelia ministerstva upozornili miestne rozhlasové stanice, že budú mať zákaz vysielať spravodajské programy do zahraničia, ak nebudú dodržiavať toto pravidlo. Napísal to denník Cambodia Daily vychádzajúci v angličtine.
Ministerstvo nepredĺži licencie tým médiám, ktoré nebudú pravidlo uplatňovať, uviedol takisto denník Phnom Penh Post s odvolaním sa na riaditeľa úseku pre vysielanie na ministerstve.
Hun Senovi udelil zdvorilostný titul "samdeč", čiže "pán", v roku 1993 bývalý kráľ Norodom Sihanuk. Hun Sen vládne v Kambodži v rôznych úradoch posledných 30 rokov, pripomína agentúra DPA.

Ukrajinská webová stránka Myrotvorec, ktorá v stredu zverejnila osobné údaje o takmer 5000 novinároch akreditovaných v separatistických republikách na východe Ukrajiny, je oddnes nedostupná. Informovala o tom dnes agentúra TASS.
Vo vyhlásení Myrotvorec vysvetlil, že zobral do úvahy "reakciu, ktorú vyvolalo zverejnenie zoznamu novinárov" zo strany ukrajinských vládnych úradov i "protiukrajinsky zameraných novinárov", ako aj "večne znepokojenej a obávajúcej sa Európskej únie".
Skupina anonymných hackerov okolo projektu Myrotvorec teraz archivuje zhromaždené dáta a podľa svojho vyhlásenia ich v dohľadnom čase zverejní.
Osobné údaje takmer 5000 novinárov, ktorí sa akreditovali u proruských separatistov v Doneckej a Luhanskej ľudovej republike (DĽR/LĽR) na východe Ukrajiny, zverejnil webový portál Myrotvorec túto stredu.
Okrem ukrajinských novinárov sú v zoznamoch aj spravodajcovia zahraničných médií a denníkov, napríklad televízií CNN a al-Džazíra, tlačových agentúr Agence France-Presse (AFP) či Reuters, spravodajskej spoločnosti BBC, denníka New York Times a ďalších.
Na webe boli zverejnené mená spravodajcov, médium, kde pracujú, pozícia, akú tam zastávajú, krajina pôvodu, čísla mobilných telefónov, e-mailové adresy a dátumy pobytu na územiach DĽR a LĽR. Web ich súčasne obvinil z "napomáhania teroristickým organizáciám".
Toto zverejnenie osobných údajov vyvolalo veľké znepokojenie v Organizácii pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) i v EÚ, ktorej predstaviteľ na Ukrajine Jan Tombiňski vyzval ukrajinskú vládu, aby zabránila v prístupe k zverejneným osobným údajom novinárov akreditovaných v DĽR a LĽR.
Ruské ministerstvo zahraničných vecí označilo zverejnenie osobných dát "za zneužitie deklarovaných slobôd v záujme politických ambícií".

Copyright © TASR 2016

Najobjektívnejšie spravodajstvo má TV Markíza

Najobjektívnejšie spravodajstvo 

má TV Markíza

Najobjektívnejšie spravodajstvo má podľa 31,3 percenta Slovákov TV Markíza. Na druhom mieste sa v tomto rebríčku umiestnil Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS). Jeho spravodajstvo považuje za najobjektívnejšie 23,9 percenta opýtaných. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Median SK.
Spravodajstvo TV JOJ považuje za objektívne 17,1 percenta respondentov. Spravodajskú TA3 v tomto smere spomenulo v prieskume 15,2 percenta ľudí. Najobjektívnejšie spravodajstvo je podľa 1,5 percenta opýtaných v inej slovenskej televízii. Respondenti mohli určiť len jednu televíziu, pričom 11 percent ľudí sa k tejto otázke nevedelo vyjadriť.
Prieskumu sa zúčastnilo 2008 respondentov vo veku od 14 do 79 rokov. Terénny zber dát prebiehal v termíne od 11. januára do 3. apríla.


Copyright © TASR 2016

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Uvažoval som, že nechám tak, lebo nižšiu formu bytia, ako je Boris Kollár, som zatiaľ v politickom priestore nestretol."
Radoslav Procházka

,,Je v poriadku, že nás nechcú zosobášiť v kostole v Čadci? Aj napriek tomu, že tu mám stále trvalé bydlisko? Že mám mať cirkevný sobáš v Bratislave, kde žijem? To čo je do piči za prístup."
Zuzana Plačková

„Predsedníčka Najvyššieho súdu SR Daniela Švecová a predsedníčka Súdnej rady SR Jana Bajánková sú juristútky, ktoré vykonávajú vôľu politikov, konkrétne bývalého úžerníka Andreja Kisku a bývalého advokáta mafiánov Roberta Kaliňáka“
Štefan Harabin

"Domnívám se, že Česká televize by neměla být veřejnoprávní, ale státní institucí, že by koncesionáři neměli platit 135 korun měsíčně za její provoz, že by tento provoz měl být hrazený ze státního rozpočtu.V současné době je Česká televize pouze hlásnou troubou jedné jediné politické strany, která se jmenuje TOP 09."
Miloš Zeman

"Zvolenie pána Galka do tejto komisie je ako urobiť z pedofila strážcu detského domova."
Róbert Kaliňák

"Každopádne argument Davida Camerona, že vystúpenie Británie z EÚ ohrozí mier, nezdieľam. Churchill nepotreboval žiadnu EÚ, ale odvahu a odhodlanie, aby k mieru výrazne prispel."
Richard Sulik

12. 5. 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Poradca šéfa ukrajinskej tajnej služby SBU Jurij Tandit tvrdí, že zverejnenie osobných údajov novinárov akreditovaných v separatistických republikách na východe Ukrajiny "nie je (podľa SBU) nebezpečné".
Vo vysielaní ruskej televízie Dožď Tandit uviedol, že novinári, ktorí chcú pracovať za styčnou líniou, musia prejsť procedúrou akreditácie v samozvaných republikách - Doneckej ľudovej (DĽR) a Luhanskej ľudovej (LĽR) -, pretože túto časť územia Kyjev nemá pod kontrolou.
Tandit dodal, že "voči čestným novinárom, ktorí hovoria pravdu, Ukrajina nebude uplatňovať nijaké sankcie". Iná je ale situácia v prípade novinárov, ktorí svoju akreditáciu používajú ako krytie a konajú ako orgán propagandy".
Poznamenal, že ukrajinské úrady sa každým prípadom budú zaoberať osve. Tvrdil tiež, že zverejnenie osobných údajov novinárov tiež nijako neohrozuje - prinajmenšom nie zo strany ukrajinských úradov.
Osobné údaje takmer 5000 novinárov, ktorí sa akreditovali u proruských separatistov na východe Ukrajiny, zverejnil v stredu webový portál Myrotvorec.
Okrem ukrajinských novinárov sú v zoznamoch aj spravodajcovia zahraničných médií a denníkov, napríklad televízií CNN a al-Džazíra, tlačových agentúr Agence France-Presse (AFP) či Reuters, spravodajskej spoločnosti BBC, denníka New York Times a ďalších.
Toto zverejnenie osobných údajov vyvolalo veľké znepokojenie v Organizácii pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE). Jej predstaviteľka pre slobodu tlače Dunja Mijatovičová to dnes podľa agentúry UNIAN označila za "znepokojujúcu udalosť, ktorá môže ohroziť bezpečnosť novinárov".
Zdôraznila, že novinári píšu o problémoch verejného záujmu a nesmú byť terčom prenasledovania za výkon svojej práce. Upozornila, že viacerí novinári zo zoznamu už dostali vyhrážky v podobe listov či telefonátov.
Predstaviteľ EÚ na Ukrajine Jan Tombiňski vyzval ukrajinskú vládu, aby zabránila v prístupe k zverejneným osobným údajom novinárov akreditovaných v DĽR a LĽR. Upozornil, že ich zverejnenie je porušením medzinárodných noriem i zákonov Ukrajiny.
Podľa agentúry UNIAN sa kyjevská prokuratúra s týmto prípadom začala zaoberať pre podozrenie z porušenia zákona o ochrane osobných údajov.

Ruský denník Novyje Izvestija od dnešného dňa nevychádza v tlačenej podobe, len v on-line verzii. Redakcia na svojej webovej stránke vysvetlila, že vydávanie a distribúciu denníka v tlačenej podobe neumožňuje finančná situácia, "ktorú umelo vytvoril rad partnerov". Redakcia súčasne upozorňuje, že ak sa finančné problémy nepodarí vyriešiť v dohľadnom čase, ohrozené bude aj fungovanie webovej stránky.
Vo svojom vyhlásení redakcia čitateľov ubezpečuje, že jej vedenie prijalo v uplynulom období celý rad opatrení na stabilizáciu situácie a absolvovalo sériu rokovaní, ktoré však v konečnom dôsledku nepomohli, lebo "žiaľ, nie všetko záviselo od nás."
Denník Novyje Izvestija bol založený v roku 1997 skupinou novinárov na čele s Igorom Golembiovským, ktorí odišli z redakcie denníka Izvestija. Nový projekt finančne podporoval oligarcha Boris Berezovskij.
Po tom, ako sa v roku 2000 stal ruským prezidentom Vladimir Putin, sa Novyje Izvestija stali kritikom nového vedenia, obzvlášť Kremľa za jeho vplyv na demokratické slobody v Rusku a vojnu v Čečensku.
Denník sa sústreďuje na sociálno-politické a spoločenské problémy. Momentálne má asi 60 zamestnancov vrátane 25 spravodajcov a redaktorov. Patrí k najcitovanejším médiám.

Copyright © TASR 2016

Epizódy motoristickej relácie Top Gear s novým moderátorským tímom začnú vysielať v nedeľu 29. mája. Informovali o tom predstavitelia BBC, ktorí v stredu prostredníctvom konta Top Gearu na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter zverejnili oficiálny trailer rozšírený o nové zábery. Epizódy, ktoré nakrúcali osem mesiacov, budú môcť diváci a diváčky sledovať každú nedeľu na stanici BBC Two. Nové obsadenie relácie navštívilo počas nakrúcania až deväť krajín sveta, pričom nevynechali napríklad Maroko či Spojené arabské emiráty. Priaznivci úspešného programu sa môžu tešiť napríklad na to, ako Matt LeBlanc precestuje na trojkolesovom automobile Reliant Robin úsek od Londýna až po Blackpool či zábavné zábery, na ktorých príde Chrisovi Evansovi zle z prirýchlej jazdy.
Hlavným moderátorom novej série Top Gearu sa stal spomínaný Chris Evans, ktorý nahradil Jeremyho Clarksona. Ten vlani v marci prišiel o miesto po tom, ako napadol jedného z producentov programu Oisina Tymona. V nových sériách sa preto neobjavia ani predošlí spolumoderátori Richard Hammond a James May, ktorí sa tiež rozhodli nepredĺžiť kontrakty. Nový moderátorský tím budú okrem Evansa tvoriť aj spomínaný americký herec Matt LeBlanc, nemecká pretekárka Sabine Schmitz, motoristickí novinári Chris Harris a Rory Reid a bývalý majiteľ jedného z tímov F1 Eddie Jordan. V prípravách je tiež spin-off relácie pod názvom Extra Gear, ktorý priblíži zákulisie obľúbeného programu. Okrem exkluzívneho materiálu ponúkne divákom a diváčkam rozhovory či zábery z kuchyne hlavnej šou. Novú reláciu bude moderovať spomínaný Rory Reid, pričom vysielať by ju mali súbežne s Top Gearom.
 




Americký hudobník Father John Misty vytvoril text k úvodnej skladbe seriálu Dom z kariet (2013). Tridsaťpäťročný interpret sa svojím dielom pochválil na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter. Ako tiež uviedol, skladbu, ktorú zložil Jeff Beal, nazval Let's make love to my bodyguard Inside the House of Cards. Pôvodne totiž nemá samostatný názov a označuje sa len ako hlavná skladba obľúbenej série.
Seriál Dom z kariet vzniká v produkcii spoločnosti Netflix na motívy rovnomennej knihy Michaela Dobbsa, ktorú v 90. rokoch sfilmovala aj BBC. V seriáli z prostredia vysokej politiky účinkujú Kevin Spacey, Robin Wright, Molly Parker či Michael Kelly. Titul dva razy nominovali na Zlatý glóbus v kategórii Najlepší televízny seriál - dráma. Toto ocenenie napokon získali hlavní predstavitelia Robin Wright a Kevin Spacey, ktorému udelili aj Screen Actors Guild Award. V súčasnosti Netflix ponúka štyri sezóny titulu, pričom plánuje nakrútiť aj piatu. Tú by mali sprístupniť v USA na budúci rok. Druhú sezónu titulu v súčasnosti vysiela Česká televízia.
Father John Misty, vlastným menom Joshua Michael Tillman, vydal ako J. Tillman osem sólových albumov. Neskôr začal vystupovať pod pseudonymom Father John Misty a vydal nahrávky Fear Fun (2012) a I Love You, Honeybear (2015). Vlani na seba upozornil, keď nahral covery skladieb Blank Space a Welcome to New York speváčky Taylor Swift.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV!

TO JE TV!


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký herec Bryan Cranston sa predstaví v antológii inšpirovanej poviedkami sci-fi autora Philipa K. Dicka. V spoločnej tlačovej správe o tom informovali Channel 4 a Sony Pictures Television. Scenáristami a výkonnými producentmi desaťdielneho projektu s názvom Electric Dreams: The World of Philip K. Dick sú Ronald D. Moore a Michael Dinner.
Ďalšími výkonnými producentmi budú James Degus, Kalen Egan, Christopher Tricarico, Maril Davis, David Kanter, Matt DeRoss, spomínaný 60-ročný Cranston a tiež autorova dcéra Isa Dick Hackett. "Je to splnený elektrický sen. Sme nesmierne nadšení, že môžme preskúmať a ďalej rozšíriť večné témy z neuveriteľného diela tohto literárneho majstra," vyjadril sa na adresu spolupráce Cranston, známy najmä ako Walter White zo seriálu Perníkový tatko (2008 - 2013). Každá epizóda série by mala pritom priniesť samostatný dramatický príbeh. Dátum premiéry zatiaľ nie je známy.
Podľa diel autora, ktorý zomrel 2. marca 1982 vo veku 53 rokov, už nakrútili napríklad filmy Blade Runner (1982), Total Recall (1990, 2012), Screamers: Hlasy z podzemia (1995), Impostor: Živá zbraň (2001), Minority Report (2002), Výplata (2003), A Scanner Darkly (2006), Next (2007), Správcovia osudu (2011) a najnovšie tiež seriál The Man in the High Castle (2015).
Bryan Lee Cranston začínal s herectvom v divadlách. Koncom 80. rokov sa začal objavovať v reklamách a malých televíznych úlohách. Jeho prvou väčšou úlohou bola postava kozmonauta Buzza Aldrina v seriáli Zo Zeme na Mesiac (1998) z produkcie HBO. Do povedomia verejnosti sa dostal ako otec rodiny v seriáli Malcolm in the Middle (2000 - 2006), za ktorý ho tri razy nominovali na cenu Primetime Emmy a raz na Zlatý Glóbus. Celosvetovú slávu mu však priniesol až spomínaný Perníkový tatko, za ktorý získal šesť Primetime Emmy a jeden Zlatý glóbus. Okrem toho sa objavil aj v snímkach ako Zachráňte vojaka Ryana (1998), Malá Miss Sunshine (2006), Obhajca (2011), Drive (2011), Nákaza (2011), Moja krásna učiteľka (2011), Argo (2012), Godzilla (2014) či životopisnej dráme Trumbo (2015), ktorá mu v roku 2016 vyniesla zatiaľ jedinú nomináciu na Oscara v kariére.

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May, bývalí moderátori motoristického programu Top Gear, oznámili, že ich nová relácia dostala názov The Grand Tour. Novinku bude vysielať americká spoločnosť Amazon prostredníctvom streamovacej služby Amazon Prime, pričom nakrúcať ju budú v rôznych krajinách. Premiéru bude mať na jeseň, presný termín však zatiaľ nie je známy.
"Veci sa majú tak, že budeme cestovať po svete, pričom každú epizódu budeme uvádzať v inej krajine, z veľkého stanu. Bude to v podstate 'grand tour', tak sme sa rozhodli nazvať celú show The Grand Tour," uviedol Clarkson. "Ja som ju chcel nazvať Nigel alebo Roger, pretože sme potrebovali meno a toto sú mená," dodal May.
Hammond a Clarkson boli moderátormi Top Gearu od roku 2002, May sa k nim pridal o rok neskôr. Spoluprácu s projektom ukončili vlani po tom, ako Clarkson v marci napadol jedného z producentov programu Oisina Tymona, pretože mu po nakrúcaní nezabezpečil teplé jedlo. Predstavitelia BBC následne Clarksona suspendovali na neurčito, pričom pozastavili aj vysielanie Top Gearu. Taktiež spustili interné vyšetrovanie, po ktorom s Clarksonom pre porušenie interných predpisov neobnovili kontrakt. Hammond a May následne oznámili, že s BBC nepredĺžia kontrakty. Trojica potom v júli podpísala zmluvu so spomínanou spoločnosťou Amazon na tri sezóny novej relácie. Top Gear však bude na BBC pokračovať aj naďalej. Novými moderátormi sa stali Chris Evans, Matt LeBlanc, Sabine Schmitz, Chris Harris, Rory Reid a Eddie Jordan. Nové epizódy začnú vysielať 22. mája na stanici BBC Two.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Hovorca čínskeho ministerstva zahraničných vecí dnes odmietol komentovať médiami citovaný nelichotivý výrok britskej kráľovnej Alžbety II. na margo "veľmi hrubého" správania sa čínskej vládnej delegácie počas vlaňajšej návštevy čínskeho prezidenta Si Ťin-pchinga v Londýne.
Podľa kráľovnej sa členovia čínskej delegácie počas vlaňajšej návštevy čínskeho prezidenta v Spojenom kráľovstve zachovali "veľmi hrubo" k britskej veľvyslankyni pôsobiacej v Pekingu a jej policajnému sprievodu. Túto kráľovninu poznámku zachytil oficiálny kameraman Buckinghamského paláca. Videozáznam medzičasom zverejnilo viacero médií.
Hovorca čínskeho ministerstva zahraničných vecí Lu Kchang sa dnes k tejto záležitosti odmietol priamo vyjadriť.
Zopakoval len, že čínska aj britská strana verejne i v rámci dvojstranných konzultácií hodnotia vlaňajšiu Siovu návštevu v Londýne ako veľmi úspešnú. Obe strany podľa neho oceňujú aj úsilie vynaložené pracovnými tímami pri príprave návštevy.
Hovorca dodal, že Siova návšteva v Británii "položila základy zlatého veku v dejinách britsko-čínskych vzťahov".
Napriek Luovmu komentáru Čína považuje najnovší vývoj vo vzťahoch s Britániou za citlivú záležitosť. Na cenzurovanom internete správu o kráľovninom výroku možno nájsť len ťažko, konštatuje AP. Vládni úradníci podľa AP zrejme dostali aj nariadenie prerušiť signál britskej spravodajskej spoločnosti BBC vždy vtedy, keď sa v jej vysielaní o tejto kauze hovorí.
Británia a Čína počas Siovej návštevy podpísali obchodné zmluvy za viac ako 30 miliárd libier. Britský premiér David Cameron sa vyjadril, že Čína si vybrala Britániu za svojho partnera na Západe.

Ukrajinský web Myrotvorec zverejnil osobné údaje približne 5000 novinárov, ktorí sa akreditovali u proruských separatistov na východe Ukrajiny. Okrem ukrajinských novinárov sú v zoznamoch aj spravodajcovia zahraničných médií a denníkov, informovala dnes agentúra UNIAN.
      Redaktorka televízie Hromadske Anastasija Stanková spresnila, že na webe sú zverejnené "telefónne čísla a adresy najlepších novinárov z celého sveta zo všetkých renomovaných médií", ktorí boli v rozličnom období akreditovaní v Doneckej i Luhanskej ľudovej republike, "riskovali svoj život a snažili sa informovať o tom, čo sa deje na druhej strane".
      Novinári, ktorých osobné údaje boli takto prezradené, vydali vyhlásenie. Uvádzajú v ňom, že teraz dostávajú výhražné telefonáty a listy. Niektorí ukrajinskí politici už vyzvali, aby novinári, ktorých mená sú na zozname, boli považovaní za "nepriateľov Ukrajiny" a aby "vôbec nemohli pracovať".
      Novinári ďalej uviedli, že sú "hlboko šokovaní krokmi ukrajinských politikov i tímu webovej stránky Myrotvorec", ktorí ich označili za ľudí, čo "spolupracujú s teroristami".
      Podľa vyhlásenia novinári žiadajú do webu Myrotvorec, aby okamžite stiahol informácie o osobných údajoch novinárov. Chcú tiež, aby sa prípadom zaoberali orgány činné v trestnom konaní. Podľa nich totiž došlo k porušeniu zákona o ochrane osobných údajov, okrem toho sú tiež terčom nátlaku a vyhrážok.
      Ukrajinská novinárka Myroslava Honhadzeová, ktorá pracuje pre rozhlasovú stanicu Hlas Ameriky, pre UNIAN uviedla, že Výbor na ochranu novinárov, sídliaci v New Yorku, vydá ku kauze vyhlásenie.


Copyright © TASR 2016

11. 5. 2016

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...
 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Britská spravodajská spoločnosť BBC prvýkrát po takmer 100 rokoch mení princípy svojej práce tak, aby jej spravodajstvo bolo nezávislejšie a odlišnejšie od iných médií vrátane komerčných. Napísal o tom dnes britský denník The Telegraph.
Zmeny v štýle práce BBC vyvolali obavy, že obsah vysielania BBC by sa mohol podobať produkcii iných, i komerčných, médií.
Stanovy korporácie BBC, platné od roku 1922, zaväzujú BBC "informovať, vzdelávať a zabávať". Podľa súčasných politikov sú však stanovy nedostatočne striktné na to, aby sa zabezpečilo, že BBC bude pripravovať a vysielať jedinečné vysokokvalitné programy.
Upravené stanovy budú podľa The Telegraph obsahovať jasné direktívy o tom, ako pripravovať televízne programy tak, aby sa jasne odlišovali od tých, ktoré majú vo vysielaní iné televízne kanály.
Rozhodnutie o zmenách v stanovách prijali na základe kritiky na adresu BBC po tom, ako britská spoločnosť získala licenciu na výrobu amerických televíznych programov. Kritika sa týkala najmä kanálu BBC One, ktorý sa v posledných rokoch začal podobať na komerčné televízie.
Britské ministerstvo kultúry vo svojom vyhlásení už vlani v júli priznalo, že existuje riziko, že BBC bojuje za sledovanosť, nie za kvalitu a jedinečnosť.
Ako informoval The Telegraph, zmeny v stanovách dnes oznámi minister kultúry John Whittingdale.

Turecké úrady prepustili prominentnú holandskú novinárku, ktorú zadržali koncom apríla po tom, čo údajne urazila tamojšieho prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana. Informovala o tom agentúra AP.
Šéf holandskej diplomacie Bert Koenders v utorok pred polnocou uviedol, že Ebru Umarová už opustila Turecko. Návrat Umarovej, ktorá má turecký pôvod, označil za "dobrú správu". Podľa neho však stále nie je jasné, či ju turecké úrady obvinia z údajnej urážky Erdogana.
Umarovú zadržala turecká polícia v noci na 24. apríla počas dovolenky v tejto krajine. Previezli ju na policajnú stanicu v letovisku Kusadasi. Popoludní na Twitteri oznámila, že ju prepustili, avšak má zakázané opustiť Turecko.
Umarová týždeň predtým v článku pre holandské bezplatné noviny Metro označila Erdogana za "diktátora" a kritizovala tureckého konzulárneho pracovníka v Holandsku za to, že žiadal všetkých tamojších Turkov, aby hlásili prípady urážania Erdogana v krajine. Výzva sa stretla so značným odsúdením a neskôr ju stiahli.
Urážka prezidenta je v Turecku trestným činom, ktorého páchateľ môže dostať trest do výšky štyroch rokov väzenia. Príslušný zákon bol v minulosti využívaný len zriedka, odkedy však Erdogan nastúpil na prezidentský post v roku 2014, prokuratúra podľa vlády otvorila takmer 2000 prípadov takéhoto vyšetrovania. Žalobám čelili a čelia novinári, karikaturisti, akademici či dokonca školáci.
Podľa kritikov turecký líder využíva justíciu na potlačenie disentu. Erdogan tvrdí, že je otvorený kritike, nie však urážaniu.

Copyright © TASR 2016

Americký herec Nicholas Gonzalez bude účinkovať v seriáli Roztomilé mrchy (2010). Štyridsaťročný rodák z texaského mesta San Antonio sa v siedmej sezóne, ktorú začne televízia Freeform vysielať 21. júna, predstaví ako prostoreký detektív Vic Furey.
V centre príbehu dramatického seriálu Roztomilé mrchy sú štyri kamarátky, ktoré čelia anonymnému nepriateľovi. Ten sa vyhráža, že odhalí ich najtemnejšie tajomstvá. Tie poznala aj ich ďalšia priateľka, ktorú však našli mŕtvu. V nových častiach sa opäť predstavia Troian Bellisario, Ashley Benson, Lucy Hale, Ian Harding, Laura Leighton alebo Shay Mitchell.
Nicholas Edward Gonzalez účinkoval v rokoch 2004 až 2005 v seriáli O.C. California (2003 - 2007), v roku 2009 v projekte Melrose Place: Nová generácia (2009 - 2010) či v období 2013 až 2014 v seriáli Ospalá diera (2013). Okrem toho sa predstavil vo filmoch ako Nebezpečná partia (2001), Anakonda 2: Lov na krvavú orchideu (2004), Špina (2005), Podsvetie z Venice (2005), Za nepriateľskou líniou 2 (2006), Mušle vo vlasoch (2006), S.W.A.T. 2: Pod paľbou (2011), Rozprávkové Vianoce (2013) alebo Očista: Anarchia (2014).

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel William Schallert

Zomrel William Schallert

Vo veku 93 rokov zomrel americký herec William Schallert. Naposledy vydýchol v nedeľu v Pacific Palisades v Kalifornii. Smutnú správu potvrdil jeho syn Edwin. Príčina úmrtia zatiaľ nie je známa.
William Joseph Schallert sa narodil 6. júla 1922 v Los Angeles. Ako herec začal pôsobiť v druhej polovici 40. rokov. V období 1957 až 1962 sa predstavil v seriáli Perry Mason (1957 - 1966), neskôr aj v sitkome The Patty Duke Show (1963 - 1966). V roku 1967 sa objavil v seriáli Star Trek (1966 - 1969), pričom v roku 1993 si zahral aj v Star Trek: Deep Space Nine (1993 - 1999). Medzi jeho ďalšie televízne projekty patria napríklad Agent Smart (1965 - 1970), v ktorom sa objavil v rokoch 1967 - 1970, či True Blood: Pravá krv (2008 - 2014), kde účinkoval v období 2008 - 2011.
Zahral si aj vo filmoch Nočný rozhovor (1959), Statoční sú osamelí (1962), V žiari noci (1967), Speedway (1968), Charley Varrick (1973), Zóna súmraku (1983), Vnútorný vesmír (1987), Harvey (1996) či Sweetzer (2007). V rokoch 1979 až 1981 pôsobil ako prezident Hereckej asociácie (Screen Actors Guild). Jeho manželkou bola zosnulá herečka Leah Waggner, s ktorou mal okrem spomínaného Edwina aj ďalších troch synov.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

10. 5. 2016

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ
 

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) uložila na dnešnom zasadnutí pokutu vo výške 30.000 eur vysielateľovi PHONOTEX, spol. s r.o., (programová služba TV8) za porušenie zákona, ku ktorému podľa nej došlo v dňoch 17. a 24. októbra 2015 odvysielaním troch komunikátov iQvíz, ktoré neobsahovali jednoznačné a presné inštruovanie o spôsobe riešenia zadanej úlohy a taktiež upozornila na porušenie zákona v súvislosti s vysielaním komunikátu Veštenie zadarmo dňa 24. októbra 2015. TASR informovala hovorkyňa Rady pre vysielanie a retransmisiu Lucia Jelčová.
Pokutu vo výške 4000 eur dostal vysielateľ MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o., za porušenie ustanovení zákona o zreteľnom oddelení reklamy, rozoznateľnosti a nezameniteľnosti reklamy od iných programov v súvislosti s vysielaním upútavky na program Chart Show.
Rada pre vysielanie a retransmisiu upozornila na porušenie zákona aj Rozhlas a televíziu Slovenska pre porušenie ustanovení zákona týkajúcich sa objektívnosti a nestrannosti spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovania názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru, ku ktorému malo dôjsť odvysielaním príspevku Chybne vyrátané poistné zostane bez trestu v programe Rádiožurnál dňa 3. septembra 2015.
RVR upozornila na porušenie zákona vysielateľa Televízia Liptov pre porušenie ustanovení zákona týkajúcich sa označovania sponzorovaného programu v súvislosti s vysielaním programov Dobré rady starej mamy a Zdravo 9. decembra 2015.
Správne konanie začala RVR voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska pre možné porušenie zákona - objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru, v súvislosti s odvysielaním programu Sobotné dialógy dňa 19. marca 2016.
Správne konanie začala aj voči vysielateľovi C.E.N., s.r.o., (programová služba TA3) vo veci možného porušenia zákona v súvislosti s tým, že dňa 14. februára 2016 odvysielal program V politike, ktorý mohol ovplyvniť voličov v prospech alebo v neprospech kandidujúcej politickej strany alebo kandidujúcej koalície politických strán.
RVR začala správne konanie taktiež voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o., vo veci možného porušenia zákona v časti vysielanie audiovizuálnych diel v čase a za podmienok dohodnutých s nositeľmi práv k týmto dielam v súvislosti s vysielaním programov Pozri, kto to hovorí 2 dňa 13. februára 2016 a Pozri, kto to hovorí 3 dňa 20. februára 2016.
Ako neopodstatnené vyhodnotila osem sťažností alebo ich častí, medzi nimi aj sťažnosť na výber hostí programu O päť minút dvanásť odvysielaného dňa 21. februára 2016 (RTVS, Jednotka), sťažnosť na neobjektívnosť programu Voľby 2016: Predvolebná diskusia odvysielaného dňa 21. februára 2016, sťažnosť na použitie výrazu "neondej sa" v reklamnom spote mobilného operátora Juro! a sťažnosť na použitie výrazu "Deti, popichajte rodičov" v spote spoločnosti Lidl.

Copyright © TASR 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Česká televízia (ČT) ponúkne svojim divákom prenosy zo zimných olympijských hier 2018 v juhokórejskom Pjongčangu a OH 2020 v Tokiu. O získaní vysielacích práv informovala prostredníctvom svojho oficiálneho webu. ČT dospela k dohode s Discovery Communications, táto spoločnosť sa tento rok stala výhradným majiteľom práv pre celú Európu v súvislosti s OH počas nasledujúcich ôsmich rokov.
"Olympijské hry vysielame už od roku 1956 a vždy sme sa usilovali o to, aby diváci neprišli o možnosť sledovať ich voľným televíznym šírením. Discovery Communications sme preto oslovili v podstate ihneď, keď bolo jasné, že európske verejnoprávne televízie nezískajú práva od Medzinárodného olympijského výboru. Práve rýchlosť pri rokovaniach bola jednou z vecí, ktoré nám pomohli pri dohode s novým vlastníkom práv," povedal generálny riaditeľ Českej televízie Petr Dvořák.
Česká televízia je po spoločnostiach z Veľkej Británie, Holandska a Fínska len štvrtou stanicou, ktorá uzavrela dohodu s Discovery Communications.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Parížska prokuratúra začala dnes viesť predbežné vyšetrovanie voči bývalému podpredsedovi Národného zhromaždenia Denisovi Baupinovi, ktorý je obvinený zo sexuálneho obťažovania, sexuálneho napadnutia a zasielania SMS s nevhodným obsahom. Informovala o tom agentúra AP.
Prokuratúra chce zozbierať svedecké výpovede obetí a informácie o čase a mieste údajných trestných činov. "Prokuratúra zatiaľ nedostala žiadne trestné podanie v tejto veci," uvádza sa v dnešnom vyhlásení.
Baupina, ktorý bol do parlamentu zvolený za stranu Európa Ekológia - Zelení (EELV), viacero poslankýň obviňuje zo sexuálnych útokov a obťažovania. Ich svedectvá zverejnila v pondelok rozhlasová stanica France Inter a webový portál Mediapart.
V reakcii na tento škandál Baupin v pondelok odstúpil z funkcie podpredsedu parlamentu. Baupinov advokát Emmanuel Pierrat to potvrdil s tým, že jeho mandant sa teraz chce plne sústrediť na svoju obhajobu.
Pierrat súčasne zdôraznil, že jeho mandant vyhlasuje, že je nevinný. Dodal, že 53-ročný politik zvažuje podať žalobu za ohováranie. Medzičasom francúzske médiá dnes informovali, že Baupin podal žalobu na obe médiá, ktoré kauzu zverejnili.
Na Baupinovo obťažovanie sa sťažovali členky alebo zamestnankyne EELV Sandrine Rousseauová, Isabelle Attardová, Elen Debostová, Annie Lahmerová a ďalšie štyri ženy. Podľa ich svedectva k činom došlo v období rokov 1998-2014.
Ani jedna zo žien o obťažovaní zo strany Baupina v čase alebo krátko po skutku verejne nehovorila. Vysvetlili, že mali obavy o svoju kariéru a nechceli ani spôsobiť problémy strane EELV, ktorá ich od zverejnenia prípadu odrádzala. Väčšina z nich trpela tiež sebaobviňovaním, že nedokázali reagovať primerane a včas.
Baupinova manželka, ministerka bytovej výstavby Emmanuelle Cosseová, v reakcii uviedla, že ju kauza zasiahla ako "manželku, družku, matku i ministerku", pričom zdôraznila, že v prípade rozhodne justícia. Vyhlásila, že svojmu manželovi plne dôveruje.
Podľa francúzskych médií škandál okolo Baupina spustila fotografia zverejnená tento rok pri príležitosti Medzinárodného dňa žien, na ktorej skupina mužov-poslancov Národného zhromaždenia pózuje s perami namaľovanými na červeno.
"Keď som ho (Baupina na nej) videla, prišlo mi zle. Naozaj som vracala. Potom som napísala post na Facebook," vysvetlila pre France Inter Elen Debostová, ktorá pôsobí ako zástupkyňa starostu v meste Le Mans.
Rovnakú motiváciu pre zverejnenie svojho mena v tejto kauze mala aj Sandrine Rousseauová. Na fotografii "som nevidela niekoho, kto bráni práva žien, alebo niekoho, kto nútil inú ženu, aby sa s ním bozkávala. Povedala som si, že toto sa už nedá zniesť," uviedla Rousseauová, ktorá je hovorkyňou EELV.

Copyright © TASR 2016

Art Film Fest News

Art Film Fest News

Súčasťou 24. ročníka Art Film Festu, ktorý sa bude konať od 17. do 25. júna v Košiciach, budú aj verejné nočné projekcie vybraných filmov v miestnom amfiteátri. Organizátori podujatia si pre návštevníkov pripravili deväť snímok. Medzi vybranými budú aj vojnová dráma Predčítač (2008) a psychologický film Všetko, čo mám rád (1992), ktoré prídu osobne predstaviť ich tvorcovia.
Snímka Predčítač, situovaná v povojnovom Berlíne, je príbehom študenta Michaela a jeho osudovej lásky, tridsiatničky Hanny Schmidt, ktorá čelí obvineniam z vojnových zločinov. Film inšpirovaný rovnomenným bestsellerom Bernharda Schlinka príde v sobotu 18. júna do košického prírodného kina predstaviť britský režisér a scenárista Stephen Daldry. Filmár si počas festivalu prevezme ocenenie Zlatá kamera.
Slovenskú drámu Všetko, čo mám rád zase v obnovenej digitálnej premiére uvedú v stredu 22. júna. Centrom príbehu je 38-ročný Tomáš, v ktorého živote nastal zásadný zlom. Od konfliktov s bývalou manželkou a rodinou uteká a jeho spoločníčkou je mladá Angličanka. Na slávnostné predstavenie projekcie prídu režisér Martin Šulík, scenárista Ondrej Šulaj, kameraman Martin Štrba, herečky Gina Bellman a Zdena Studenková, pričom delegáciu doplní predstaviteľ hlavnej postavy Juraj Nvota. „Obnovenú premiéru filmu Všetko, čo mám rád vnímame ako veľkú pridanú hodnotu v programe Art Film Festivalu Košice. Ide nielen o prvý nezávislý, ale aj o jeden z najlepších slovenských filmov, takže jeho pozícia v histórii našej kinematografie je neodškriepiteľná. Pôvodná snímka bola uvedená v roku 1992 a my sa tešíme, že prinesieme jeho obnovenú digitálnu verziu,“ uviedol umelecký riaditeľ festivalu Peter Nágel. Od 23. júna bude film aj v obnovenej slovenskej distribúcii. Vstupenky na projekcie oboch filmov sú už dostupné v predpredaji.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

TASR NEWS

TASR NEWS


Rok 2015 bol pre Tlačovú agentúru Slovenskej republiky (TASR) za posledných šesť rokov najúspešnejší. Uviedol to dnes generálny riaditeľ agentúry Jaroslav Rezník, ktorý na pôde Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá prezentoval Správu o činnosti TASR za druhý polrok 2015. Výbor zobral správu na vedomie jednohlasne.
      TASR si podľa Rezníka plnila svoje zákonné úlohy aj v druhom polroku 2015 ako slobodná a nezávislá inštitúcia, ktorej spravodajstvo nebolo v prospech či neprospech žiadnej politickej, hospodárskej, náboženskej, etnickej či inej záujmovej skupiny. "Spravodajstvo objektívne, vyvážene a aktuálne reflektovalo dianie na Slovensku i v zahraničí," vyhlásil šéf TASR.
      Agentúra za druhý polrok 2015 vydala 141.935 multimediálnych správ, tržby medziročne vzrástli o 28,48 percenta. "Za rok 2015 celkové príjmy TASR dosiahli 7,2 milióna eur, výdavky boli vykázané vo výške 7,1 milióna eur. TASR rok 2015 ukončila s prebytkom vo výške 86.674 eur," informoval Rezník.
      On sám za kritérium objektivity verejnoprávnej agentúry považuje skutočnosť, že za posledného dva a pol roka od TASR neodišiel ani jeden mediálny klient. "Naopak, za dva a pol roka stále naberáme ďalších. Ak by sme mali spravodajstvo, ktoré je nejakým spôsobom nevyvážené, klienti nás prestanú odoberať," zdôraznil.
      V roku 2015 sa podľa jeho slov v TASR prejavili všetky veci, ktoré boli pripravované aj v rokoch 2013 a 2014. "Spustili sme množstvo nových služieb pre zákazníkov, stabilizovali sme naše koncové médiá, presťahovali sme sa do vyhovujúcejších priestorov, zmodernizovali sme náš autopark, zastabilizovali sme redakčný systém a dosiahli sme kladný hospodársky výsledok," zhrnul Rezník s tým, že TASR opäť kládla zvýšený dôraz na rýchlosť, komplexnosť a presnosť podávaných informácií.
      Na margo priorít agentúry Rezník oznámil, že je potrebné zabezpečiť agentúrny servis pre zákazníkov aspoň tak, ako doteraz a, samozrejme, ešte lepšie. "Veľmi dobre sme zvládli parlamentné voľby, momentálne zabezpečujeme pre klientov servis z Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, následne to budú Majstrovstvá Európy vo futbale, potom letná olympiáda a od 1. júla sa budeme podieľať na zabezpečovaní informačného servisu v rámci predsedníctva SR v Rade EÚ," avizoval.
      Podľa šéfa mediálneho výboru Dušana Jarjabka (Smer-SD) je príbeh TASR, ktorá sa pretransformovala zo štátnej na verejnoprávnu inštitúciu, veľmi úspešný. "Absolútne obhajuje svoje miesto v spoločnosti, autorita TASR je konštantná," povedal.

Copyright © TASR 2016

Novinárska cena 2015. Nominovaní

Novinárska cena 2015
Nominovaní



Audiovizuálna žurnalistika - Najlepší investigatívny príspevok
• Katarína Začková, Dotácie na burinu , Vypálený rybník, RTVS
• Ján Maloch, Prevádzačská mafia/Spolupráca tureckej polície s prevádzačmi, TV Markíza


Audiovizuálna žurnalistika - Najlepší rozhovor, beseda, diskusia
• Lukáš Fila, Diskusia Denníka N o utečencoch, Denník N
• Štefan Hríb, Pod lampou: Západ versus Rusko, www.tyzden.sk
• Havran Michal, London Calling, RTVS


Audiovizuálna žurnalistika - Najlepšia reportáž
• Rastislav Striško, Utečenecká kríza - Rodina utečencov na ceste do Európy, TV JOJ
• Pavol Fejér, V mene otca..., RTVS Jednotka
• Martina Pažitková, Monika Tódová, Anastáziu zabili žilinskí neonacisti. Ako žijú páchatelia a rodina obete? , Denník N (dennikn.sk)


Cena Google pre mladé talenty dátovej žurnalistiky
• Martin Vančo, Predátorské časopisy,
• Martin Turček, Verejné pripomienkovanie zákonov: Dominuje biznis, občania sú na chvoste, blog.sme.sk, samostatný portál
• Martin Turček, Pavol Fabo, Askar Gafurov, Vizualizácia zákaziek z elektronického trhoviska, Samostatný portál


Cena Google za inovatívnu online žurnalistiku
• Peter Ivanič, Stanislava Harkotová, Šťastné a konzumné: ako sa pod stromček dostal váš obľúbený darček, Odkiaľ pochádza váš mobil, Odkiaľ pochádza vaše bavlnené tričko, Odkiaľ pochádza čokoláda na vašom stole, SME.sk
• Redakcia Ženy v meste, Webový portál, ktorý novinársky spracováva témy o ženách a pre ženy, www.zenyvmeste.sk
• Filip Struhárik, Marek Bažík, Jana Čevelová, Juraj Koník, Andrej Sarvaš, Konštantín Čikovský, Spravodajstvo Minúta po minúte , Denník N


Fotožurnalistika - Najlepšia fotografia
• Juraj Mravec, Donbas - Na východe nič nové, MONO.sk
• Andrej Bán, Utečenci , .týždeň


Najlepší regionálne publikovaný alebo odvysielaný príspevok
• Michal Frank, Polícia vyšetruje, či učitelia odvádzali riaditeľke školy polovicu odmien (plus séria článkov), Korzár
• Roman Rokytka, BPMK prerábal byt svojho riaditeľa , denník košice:dnes
• Tomáš Holúbek, Občania nie sú pre mesto dôležití. S problémami vystupujú pred polnocou, Vysoký dom má výhľad, no zakrýva susedov. Zoborčania spísali petíciu, Parketáreň, ktorá prepisuje dejiny slovenského piliarstva, objavil náhodou historik, Výberové konanie po slovensky: Šéfa podniku vyberali jeho podriadení, Ochrnutý pacient ležal pol hodinu v sanitke. Do nemocnice ho odmietli vyniesť, Príbuzných poslancov platí mesto. Prácu niektorí dostali až po voľbách, MY Nitrianske noviny a nasanitra.sme.sk


Písaná žurnalistika - Najlepší analytický príspevok
• Konštantín Čikovský, Séria analytických príspevkov, Široký, Smer a tie naozaj najväčšie kauzy , Kým sa debatuje o alobale, Fico dal baniam potichu vopred viac ako miliardu, Ako zbohatol, prečo padá ku dnu a čo urobí Fico. Profil Juraja Širokého, Váhostav tunelujú druhý raz, víťazom bude znova Široký, Päť miliardových káuz Smeru, Denník N
• Ján Kováč, Michal Lehuta, Zaľúbený do drahej diaľnice, týždenník TREND
• Otakar Horák, Slovák sa podieľal na špičkovom výskume, učí nás rozumieť morálke, Zahraničné vlády používajú psychologické finty, aby ľudí postrčili. Slovensko zaspalo, Veda nie je založená na viere, nemá s ňou nič spoločné, Prečo Američania odsúdili učiteľku za sex so 17-ročnými na 22 rokov, Na Rómov sú Slováci prísnejší ako na iných, https://dennikn.sk/261622/utecenci-nam-ukazali-ze-este-nedozreli-hovori-slovensky-lekar/, V hlave herca: Keď mám plakať, plačem naozaj, Denník N


Písaná žurnalistika - Najlepší česko-slovenský kreslený vtip, komiks, karikatúra
• Vhrsti Vhrsti, kreslené vtipy, Rodina a škola
• Miloš Gašparec, seria kresieb, Pravda
• Miroslav Kemel, kreslené vtipy, Právo


Písaná žurnalistika - Najlepší článok uverejnený na blogu
• Veronika Remišová, Garáž z kauzy Interblue znovu na scéne, blog.sme.sk
Mária Bruneau, Atmosféra s Downovým syndrómom, na koľko % dokonalá? , Denník N
• Ľudmila Kolesárová, Čo urobila poslancova žena, Keď ľudia protestujú proti vozičkárom, Neberte nám komfort, povedali v Prešove týraným ženám, Denník N


Písaná žurnalistika - Najlepší investigatívny príspevok
• Mária Benedikovičová, Monika Tódová, Ficovi ľudia kšeftujú s pozemkami rovnako ako Mečiarovi v kauze Slavkov, Vybavovačov pozemkov stvorila zmena od Smeru, informácie im vynášajú, Brhel si chystá Tatry, zarobiť na pozemkoch mu pomáha štát, Bývalý sused Fica získal pozemky podfukom, ľudia za ne dostali smiešne peniaze, Bývalý sused Roberta Fica možno chystá sklad pre Amazon, Poslanci vinia z pozemkovej kauzy Smeru médiá a reštituentov, čo nepoznajú zákony, U Jahnátka mali podozrenie na podvod u bývalého suseda Fica, polícia prípad zmietla, Denník N
• Andrej Bán, Bernini, .týždeň
• Monika Tódová, Vitajte v Marianke, ale najprv zaplaťte, Dary za stavebné povolenie nepýtajú len v Marianke, polícia aj prokuratúra to vedeli, https://dennikn.sk/290398/starostu-marianky-zatkla-policia-obvinili-ho-korupcie/, Denník N


Písaná žurnalistika - Najlepší komentár
• Martin Hanus, Hračka Borisa Kollára, Tajné voľby 2016: Procházka verzus Kiska, Čo zachránilo Andreja Kolesíka, Premiér je zbabelec, Zrušme to pravicové tabu, Musíme im pomáhať. Aby tu opäť neprepadli beznádeji, Ako to Haščák v zdraví prežil, Postoj
• Štefan Hríb, Referendum a utečenci 2015, .týždeň
• Marek Vagovič, Utečenci a zlyhanie médií, Portál Aktuality.sk


Písaná žurnalistika - Najlepší rozhovor
• Petr Vavrouška, Nezdolný Mela, Denník N
• Ivan Drábek, Tancovala som pre Mengeleho. Mamu mi poslal do plynu, Pravda
• Štefan Hríb, Michal Truban: Vadí mi, keď sa tu kradne, .týždeň


Písaná žurnalistika - Najlepšia reportáž
• Tomáš Bella, Ako zo mňa utečenci za týždeň spravili radikála, Denník N
• Juraj Kušnierik, Iné Rusko, .týždeň
• Monika Tódová, Martina Pažitková, Vladimír Šimíček, Skíni im zabili mamu. V Žiline na nich pľuli, ušli do Belgicka, Denník N

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska a NUNEZ NFE s.r.o. podpísali zmluvu, ktorej predmetom je výroba audiovizuálnych diel s pracovným názvom: „5 PROTI 5“ v rozsahu 80 častí.
Prvá časť cyklu 5 PROTI 5 bude odvysielaná dňa 30.8.2016 na programovej službe Jednotka.
Zmluvné strany sa dohodli, že objednávateľ zaplatí zhotoviteľovi za výrobu 80 častí cyklu „5 PROTI 5“ tejto zmluvy vrátane práv na ich použitie v rozsahu dohodnutom v tejto zmluve cenu 344.000,- €
bez DPH. Cena za jedno AVD je 4.300,- € bez DPH.
K uvedenej cene bude fakturovaná DPH podľa platných právnych predpisov SR.

Svätý Florián si ešte môže nasadiť snehový klobúk

Svätý Florián si ešte môže
nasadiť snehový klobúk
Jednotka lepšie.
Dvojka lepšie.
Spolu lepšie, začal sa hokej - 18.10 % .

Markíza horšie.
TV Doma rovnako.
DAJTO horšie.
Spolu veľmi zle, pod tridsať - 27,40%

JOJ horšie.
JOJ PLUS horšie.
WAU rovnako.
Spolu horšie- 20,00%

TA 3 horšie.


Jednotka - 13,10 % ;
Dvojka - 5,00 % ;
Markíza - 20,40 % ;
TV DOMA - 4,20 % ;
DAJTO- 2.80%
TV JOJ – 14.90% ;
JOJ PLUS- 3,40%;
WAU - 1.70 %;
TA 3 - 1.60 %

9. 5. 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Jeden z troch španielskych novinárov, prepustených na slobodu po takmer desiatich mesiacoch zajatia v Sýrii, dnes povedal, že po stretnutí s rodinou v Španielsku má pocit, akoby "chodil po vzduchu".
Ángel Sastre vyhlásil dnes pre rozhlasovú stanicu Onda Cero, že je vďačný španielskej vláde za úsilie zariadiť jeho prepustenie, ale neuviedol ďalšie podrobnosti o tom, ako sa dostal domov.
Trojica novinárov Sastre, Antonio Pampliega a José Manuel López zmizla vlani 12. júla neďaleko mesta Aleppo v severnej Sýrii. V krajine pôsobili ako novinári na voľnej nohe a informovali o tamojšom vojenskom konflikte, približuje agentúra AP.
Úradujúci minister vnútra José Manuel García-Margallo takisto dnes povedal pre rozhlasovú stanicu Antena-3, že to bola "veľká úľava", keď oficiálni predstavitelia zistili, že mužov uniesol Front an-Nusra, odnož teroristickej siete al-Káida v Sýrii, a nie extrémistická organizácia Islamský štát (IS), ktorá obvykle zajatcov zabíja.
Minister García-Margallo sa tiež poďakoval Turecku a Kataru za pomoc v tomto prípade.
Všetci traja žurnalisti pricestovali v nedeľu na územie Španielska.
Nezisková organizácia Novinári bez hraníc (RSF) so sídlom v Paríži, obhajujúca slobodu tlače a médií, označuje Sýriu za najnebezpečnejšiu krajinu na svete pre výkon práce novinárov.

Spoločnosť Facebook uspela v Číne v spore, ktorý sa týkal používania jej ochrannej známky. Zákazníci v Číne si tak nebudú môcť kúpiť nápoje značky „face book“. Americká spoločnosť Facebook zvíťazila v spore o ochranu duševného vlastníctva proti domácej firme, čo je zriedkavé. Tento prípad je v kontraste s kauzou spoločnosti Apple, ktorá minulý mesiac neuspela v spore s inou čínskou firmou. Tá teda môže na svojich produktoch z kože v Číne používať značku „iPhone“.
Súd v Pekingu uviedol, že snaha spoločnosti Zhongshan Pearl River Drinks o označenie nápojov značkou „face book“ je zjavným kopírovaním a porušuje princípy spravodlivej hospodárskej súťaže. Facebook situáciu odmietol komentovať, k dispozícii nie je ani stanovisko spoločnosti Pearl River Drinks.
Ochrana duševného vlastníctva v Číne je všeobecne považovaná za celkom laxnú, situácia sa však podľa právnikov postupne zlepšuje. Tento výsledok môže pre spoločnosť Facebook znamenať iskierku nádeje. Sociálna sieť nie je v krajine prístupná a podnikanie spoločnosti spočíva v prevažnej miere v poskytovaní reklamného priestoru pre čínske firmy v zahraničí.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.