30. 12. 2016

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA




"Keď to bude aktuálne, určite urobíme všetko pre to, aby Slovensko zostalo v zmysle básne Turčín Poničan tým, čím Slovensko má byť a bolo."
Anton Hrnko

„Braňo Mojsej mal cestu okolo a aj takouto formou som chcel zamestnancom poďakovať za to, že sa snažili a nemocnici veria.“
Otto Brixi riaditeľ nemocnice v Gelnici

„Krajniak zo Sme rodina v jednej vete povie, že zachraňuje kresťanskú Európu, a v druhej, že ak by mal jeho predseda aj 30 detí, tak to je v poriadku. Čo sme všetci už rozum potratili? Ak to už nikomu neprekáža, tak tým deťom áno. Žasnem, že čo z niečích úst vyjde a niekto na Facebooku tomu dá ešte lajk. Veď to je úplne choré a pomýlené. Krajniak pomaly hovorí akoby sa včera narodil. On akože s ničím nemal nič. Veď ale on bol za KDH vo Fonde národného majetku, kde vytvoril predpolie na to, čo teraz kritizuje. Keď je taký epický a nemohol to v tom fonde zmeniť, tak sa mal na protest spektakulárne upáliť na námestí. Nič som nevidel. Ak nič neurobil, nesie vinu.“
Alojz Hlina

"Nie. Nie. Srať to. Carrie Fisher je legenda a toto celé je blbosť. Carrie Fisher nosila vo vlasoch trblietky. Keď som jej povedala, že sa mi to páči, tak si vošla prstami do vlasov a trochu mi z nich dala."
Anna Kendrick



„Nechcem sa k Devín banke viac vyjadrovať. Už tam nie som takmer 20 rokov, ale v médiách som s ňou neustále spájaný v nepravdivých súvislostiach. Prekvapuje ma neprofesionalita, že som neustále v médiách spomínaný ako manžel "poradkyne pre všetko", čím narážajú na moju zosnulú manželku a na obdobie, keď sme sa pohybovali v blízkosti predsedu vlády Mečiara. Najmä, keď toto klišé spomínajú novinári, ktorí v tom období ešte ťahali za sebou žltú gumenú kačičku. V súvislosti so mnou si ani nedávajú námahu, aby si overili fakty, ktoré sú verejne dostupné napríklad v Obchodnom registri.Vyjadril by som sa k Ficovým výrokom všeobecne. Nezúžil by som to len na novinárov. Platí to, že koho chlieb ješ, toho pieseň spievaj. Viacero známych, a nielen slovenských, novinárov sa k tejto téme vyjadrilo aj v minulosti, napríklad aj bývalý šéfredaktor amerických novín New York Times. Mne utkvel v pamäti výrok bývalého novinára a súčasného kňaza Karola Lovaša: Čím som starší, tým viac mi je jasné, že ako novinár som bol vždy len prostitútkou v rukách politikov. Táto téza sa však v súčasnosti viac hodí na politikov, ktorí sú bábkou v rukách vplyvných skupín vlastniacich aj médiá. Premiér Fico možno nezvolil správne slová, ale povedal informáciu, ktorá platí minimálne od roku 1993. Je paradoxné, že novinári, ktorí prispeli k pádu Mečiarovej garnitúry a boli v tom čase rešpektovaní, neboli napokon morálne ocenení a väčšinou upadli do zabudnutia.  To, čo sa deje v poslednej dobe, rôzne kauzy, niektoré oprávnené a niektoré príliš nafúknuté, slúžia na otestovanie sily premiéra a celej politickej scény. Tým nemám na mysli len koalíciu. V minulosti, keď bolo širšie spektrum vlastníkov médií, tak novinári mali väčšiu možnosť byť objektívni a hovoriť pravdu o ekonomických a aj iných kauzách. Médiá má v súčasnosti v rukách pár vplyvných skupín, ktoré na jednej strane financujú politikov a na strane druhej na nich útočia. Kedy a ako sa im hodí, používajú med a bič. Nechcem sa pasovať do pozície vševedka, ale v období vlády Mečiara novinári mali diametrálne väčšie pole pôsobnosti. Hoci žiadny človek nie je nezávislý. Ani novinári nie.   Mečiar bol pre súčasnú politickú garnitúru ponaučením. Chcel mať pod kontrolou len verejnoprávne médiá. Tie však musia byť tak či tak vždy bližšie k vládnucej garnitúre. Jeho krátkozrakosťou bolo, že sa o ostatné médiá nestaral a hovoril, že psy brešú a karavána ide ďalej. Vplyvné skupiny sa poučili a zistili, že vlastníctvom médií získavajú do rúk zbraň na formovanie verejnej mienky. Presne to sa deje v súčasnosti.“
Karol Martinka

"Ja aj podnikám tak, že nepotrebujem analytické tabuľky. To je ako keď sa pozriete na babu, tak vidíte, či je pekná, alebo nie. Takto to mám aj v biznise. Ja vidím obchod a viem, či bude dobrý, alebo nie. Aj tu som cítil, že tento projekt bude úspešný. Aj Dominika Cibulková išla turnaj vyhrať, ale bola prekvapená, keď sa jej to podarilo."  
Boris Kollár