12. 9. 2016

Nabudúce vraj Daňa zastrelia

Nabudúce vraj Daňa zastrelia


V búrlivej atmosfére sa dnes koná rokovanie Mestského zastupiteľstva (MsZ) v Košiciach, ktoré sa okrem iného venuje otázke rozšírenia spoplatneného parkovania v širšom centre mesta. Na zasadnutie prišli občania nespokojní so systémom účinným od 1. júla. Rokovanie sprevádzajú bezpečnostné opatrenia, vrátane zrušenia stránkových hodín magistrátu. Polícia púšťala občanov do rokovacej sály cez koridory a po bezpečnostných prehliadkach.
Ešte pred začiatkom rokovania v sále vyvolal rozruch incident, keď sa aktivista Martin Daňo, ktorý sa prezentoval ako novinár, snažil napriek mestským policajtom dostať k pódiu s predstaviteľmi mesta. Keď vybehol dopredu po laviciach poslancov, policajti ho strhli na zem a vyviedli zo sály.
Kapacita rokovacej sály pre verejnosť je obmedzená. "Realizovali sme odporúčania, ktoré nám dala štátna polícia. V sále je nejakých 370 miest, ostaní sú vonku pred schodiskom, kde je namontovaná veľkoplošná obrazovka, cez ktorú môžu rokovanie sledovať," uviedol náčelník mestskej polície Ján Palčík.

Prečítajte vyjadrenie Daňa

„Takto vyzeral útek pred policajtami, ktorí bránili vstupu – vraj nie som novinár! Avšak nechceli povedať, ako to zistili a prečo iba ja! Len za to, že som pri príchode nahlas povedal, ze Raši je zlodej?! Takto sa selektujú novinármi? Vo výkone povolania mi POLICAJTI bránili nezákonne – veď bude vyšetrovanie, tak uvidíte. Chcel som len zaujať miesto tam, kde mám právo byť – medzi novinármi, na nikoho som neútočil, ani som nikoho nebil! Len som volil inú cestu za mojím zákonným právom – byť novinár a šíriť informácie tak, ako mi umožňuje zákon. Následne ma spacifikovali policajti – nepočkali, kým spravím posledný krok a sadnem si na svoje miesto! Namiesto toho ma na poslednom kroku chytili za nohy a nechali spadnúť z 2m výšky priamo na hlavu ako kus špiny… kto vie, nabudúce ma možno zastrelia.“
Martin Daňo