DALITO!

16. 5. 2015

ART FILM FEST NEWS

ART FILM FEST NEWS

Mimoriadne sci-fi o blízkej budúcnosti Ruska, kontroverzný pohľad za dvere rakúskych pivníc, fascinujúcu úvahu o živote námorníkov, ale aj netypický čínsky film prinesie programová sekcia filmového festivalu Art Film Fest Láska a anarchia. Sekcia tradične ukazuje slovenskému publiku najnovšie trendy nezávislej kinematografie. Od 19. do 26. júna si festivaloví diváci v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne budú môcť pozrieť experimentálne a avantgardné novinky rešpektovaných režisérov.
"Tieto filmy predstavujú alternatívu k bežným, tradične spracovaným filmom. Sú často experimentom vzhľadom k hlavnému prúdu kinematografie a ukazujú, ako sa bude v budúcnosti vyvíjať filmová reč. Poetika vybraných filmov je rôzna – od dokumentu cez experimentálnu esej až k hranému filmu. Majú naozaj spoločné len to, že sú o láske k filmu a že anarchisticky pristupujú k spôsobom zobrazovania, k žánru. A je pravda, že väčšinou o láske aj rozprávajú – o láske k žene, k zbrani, k práci, o láske k Bohu," uviedol zostavovateľ sekcie Láska a anarchia Martin Ciel.
S novým filmom sa na Art Film Fest vráti držiteľ Zlatej kamery, nekompromisný a radikálny rakúsky tvorca Ulrich Seidl. V dokumentárnej snímke V pivnici si na mušku zobral pre Rakúsko stále kontroverznú tému - čo sa skutočne deje za dverami rakúskych pivníc. Film mal svetovú premiéru na prestížnom filmovom festivale v Benátkach.
Minulý rok Art Film Fest v sekcii Láska a anarchia uviedol životné a súčasne posledné dielo hviezdy sovietskej a ruskej kinematografie – vynikajúceho režiséra Alexeja Germana Je ťažké byť bohom. Teraz na festivalové plátna prichádza mimoriadne zvláštne sci-fi jeho syna Alexeja Germana jr. Pod elektrickými oblakmi, ocenená Strieborným medveďom za výnimočný umelecký vklad na Berlinale.
V kolekcii 11 filmov sekcie Láska a anarchia sa premietne aj slávny film, ktorý získal v minulom roku Zlatého medveďa za najlepší film na Berlinale Čierne uhlie, tenký ľad čínskeho režiséra Diao Yinana. Najnovší film Lisandra Alonsa Jauja je historický, čo je pre tohto režiséra netypické. Filozofickú metaforu o našich životoch prinesie i film Transatlanique kanadského tvorcu Félixa Dufour-Laperričra. O zmysle života z pohľadu 30-ročného mladíka rozpovie maďarský film Sú veci divné a nevysvetliteľné mladého debutanta Gábora Reisza.
Organizátorom 23. ročníka Art Film Festu je nezisková organizácia Art Film a agentúra Forza, spoluorganizátormi mestá Trenčianske Teplice a Trenčín a Kúpele Trenčianske Teplice. Festival finančne podporil Audiovizuálny fond.

Copyright © TASR 2015

Cena Andreja Radlinského

Cena Andreja Radlinského

Konferencia biskupov Slovenska (KBS) ocenila hovorkyňu KDH a bývalú moderátorku RTVS Natašu Žembovú za jej postoj k referendu. Žembová dostala od biskupov Cenu Andreja Radlinského a k tomu 1 000 eur. Hovorkyňa kresťanských demokratov v decembri minulého roka účinkovala v spote, kde podľa biskupov jasne vyjadrila svoj postoj k rodine, manželstvu a deťom. Pripomenuli, že pre medializovanú kauzu musela rozviazať pracovný pomer s RTVS. „Svojím životom dokazuje, že jej na rodine, manželstve a deťoch skutočne záleží,“ uviedli biskupi.
Žembová ako moderátorka nebola doteraz nikdy ocenená. „Cena KBS je moje najvyššie vyznamenanie v živote. Hoci som ako moderátorka hlavného spravodajstva RTVS a kresťanských orientácií nikdy nebola ocenená, o to viac si túto cenu vážim. Chcem aj naďalej prinášať ľuďom svetlo, slovo, svedectvo a službu,“ povedala dnes pre agentúru SITA s tým, že svoje hodnoty, vieru v Boha a postoje nikdy nezmení a za evanjelium sa nehanbí. „Neľutujem ani svoj postoj v referende, aj napriek tomu, že som prišla o prácu,“ zdôraznila.
KBS okrem Žembovej ocenila kňaza Branislava Bukovského in memoriam a novinára Jána Felixa. Zámerom udeľovania ocenenia je vyjadriť vďaku katolíckej cirkvi na Slovensku ľuďom, ktorí sa význačným spôsobom zaslúžili o rozvoj kresťanských masmédií, alebo svojimi dielami či svojou činnosťou pravdivo a v duchu kresťanskej viery pôsobili v oblasti masmédií. Cieľom ocenenia je povzbudiť pracovníkov do ďalšej tvorivej mediálnej práce a prehĺbiť vzťahy medzi cirkvou a tvorivými pracovníkmi v oblasti masmédií.
Návrh kandidátov na ocenenie, ktorých navrhla odborná i laická verejnosť, posúdili pred schválením predseda Rady pre spoločenské komunikačné prostriedky KBS, riaditeľ Spolku Svätého Vojtecha a rektor Katolíckej univerzity v Ružomberku.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE FOX TV !

TO JE FOX TV !
 

15. 5. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Popredné ruské nezávislé noviny Novaja Gazeta vyjadrili obavy o bezpečnosť jednej svojej reportérky v Čečensku v Ruskej federácii a odvolali ju z regiónu. Informovala o tom vo štvrtok tlačová agentúra AP.
Noviny uviedli, že ich uznávaná a oceňovaná reportérka Jelena Milašinová opustila región vo štvrtok. Novinárka už skôr oznámila, že polícia ju upozornila, že musí urobiť preventívne opatrenia.
Milašinová napísala reportáž o tom, že 57-ročný čečenský policajt, ktorý je už ženatý, si plánuje vziať aj druhú manželku - 17-ročné dievča. Policajt sa pritom dievčaťu a jeho rodine vyhrážal, aby ju tak k sobášu donútil. Milašinová dodala, že robila ďalšiu investigatívnu prácu v tomto prípade, keď dostala od polície varovanie.
Čečenský prezident Ramzan Kadyrov, vládnuci tvrdou rukou a podporovaný Moskvou, poprel, že policajt vyvíjal nátlak na dievča a jeho rodinu.

Copyright © TASR 2015


Ruský útočník Jevgenij Malkin, ktorý dvoma gólmi v Ostrave rozhodol o postupe Ruska cez Švédsko do pražského semifinále na majstrovstvách sveta, odmietol po štvrťfinále rozprávať po anglicky. Najskôr v mixzóne podľa webu championat.com poskytol rozhovor ruskej televízii, následne sa presunul k píšucim novinárom a na prvú otázku v angličtine zareagoval: "Dávajte mi otázky po rusky. Nemôžem už hovoriť po anglicky."
Malkin strelil vo štvrtok v ostravskej ČEZ aréne dva góly a posunul svoj tím po výhre 5:3 do semifinále proti USA. Rusi viedli už 3:0, Švédom sa podarilo v tretej tretine vyrovnať na 3:3, ale napokon duel doviedla zborná do víťazného konca. "Bol to veľmi dobrý zápas. Hrali sme proti silnému súperovi. Neboli sme v jednoduchej situácii, hokej sa však hrá celých 60 minút," povedal podľa championat.com Malkin.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


RTVS NEWS

RTVS NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska a. New Hattrick s.r.o. sa dohodli na zmluve o vzájomnej spolupráci zmluvných strán pri výrobe audiovizuálneho diela s pracovným názvom: „Nikto nie je dokonalý“ v rozsahu 13 čast ( 12 bežných častí a jednej silvestrovskej časti), z ktorých každá je samostatným audiovizuálnym dielom .
Zmluvné strany sa v súlade so z. č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov dohodli, že objednávateľ zaplatí zhotoviteľovi za výrobu 12 (bežných) častí AVD vrátane práv na ich použitie v rozsahu dohodnutom v tejto zmluve cenu 410.270,40 eur  vrátane dane z pridanej hodnoty . Cena za jedno bežné AVD je 34.189,20 eur  vrátane DPH. Za výrobu jednej samostatnej silvestrovskej časti AVD zaplatí objednávateľ zhotoviteľovi cenu  52.293,60 eur  vrátane DPH.
Celková cena za 13 častí AVD je 462.564,- eur vrátane DPH.

RTVS sa pritom zaväzuje, že zhotoviteľovi za účelom výroby jednotlivých AVD podľa tejto zmluvy na vlastné náklady a nebezpečenstvo poskytne s dostatočným časovým predstihom:

a) na celú dobu trvania tejto zmluvy potrebné priestory štúdia RTVS (MD Ateliér) v mieste jeho sídla,
v ktorom bude AVD vyrábané so zázemím a dodávku všetkých energií na prevádzku štúdia, zároveň zabezpečí
vstup zamestnancov zhotoviteľa a účinkujúcich do svojich priestorov za účelom plnenia tejto zmluvy, a to na
základe zhotoviteľom predloženého zoznamu,
b) uskladnenie jednotnej scény AVD počas trvania tejto zmluvy v priestore uvedenom v písm. a;
po ukončení výroby poslednej časti AVD a po schvaľovacej projekcii poslednej časti AVD bude scénická
dekorácia, ktorá je majetkom objednávateľa, uskladnená vo funduse RTVS,
c) prenosový voz HD so spôsobilou personálnou obsluhou – 7 kamier ,
d) quadrus – 7 záznamov,
e) praktikáble,
f) parkovanie potrebného počtu vozidiel zhotoviteľa,
g) strážnu službu počas jednotlivých výrob AVD,
h) upratovaciu službu počas jednotlivých výrob AVD,
i) požiarnu službu počas jednotlivých výrob AVD,
j) nahrať záznamy ankiet z kariet P2 do prispievacieho zariadenia prenosového voza v dostatočnom
predstihu pred výrobou jednotlivých AVD.


 

Vedeli by ste mi povedať, kto vlastní …?

Vedeli by ste mi povedať,
kto vlastní …?



Vedeli by ste mi povedať, kto vlastní …? (otvorená otázka bez predložených možností)
Zdroj: TIS, Focus, Február 2015, reprezentatívna vzorka 1010 respondentov nad 18 rokov (www.transparency.sk)

VÝROKY TÝŽDŇA

               VÝROKY TÝŽDŇA



„ Z odpisu registra trestov vyplýva, že RSDr.Vasiľ Biľak nemá záznam v registri trestov. Historik Peter Jašek,PhD. vo svojom odbornom vyjadrení uvádza, že postavenie pomníka Vasiľovi Biľakovi ako poprednému kolaborantovi, dogmatickemu komunistickému ideológovi a normalizátorovi je spochybňovanie zločinov komunizmu. Z vykonaných dôkazov je však zrejmé, že pomník Vasiľovi Biĺakovi bol postavený z iného dôvodu a to z dôvodu vzdania mu pocty ako rodákovi obce."
JUDr. Vladímír Goliáš vyšetrovateľ PZ v Prešovskom kraji

„ Potvrdzujeme, že pán Široký bol na polícii, poskytol súčinnosť Policajnému zboru, zodpovedal na otázky, ktoré mu vyšetrovatelia kládli Vyjadrí sa vtedy, keď dostane povolenie od svojho obchodného partnera, pretože ak by sa vyjadril skôr, tak by to bolo porušenie obchodného tajomstva.“
Michaela Kováčik Grendelová , hovorkyňa


„ Ahoj HR. Musím vám strašně moc poděkovat za upozornění na rozhovor v Blesku pro Ženy s Ornellou Štikovou (no spíš Kaprovou:):) Příště budu radši, když si tyto informace necháte pro sebe:) Nerad na takové věci reaguji,ale dnes udělám výjimku. Novináři, šéfové magazínů a novin a všichni, kdo rozhodujete o tom, s kým se dělají rozhovory, uvědomte si,že máte ohromnou zodpovědnost vůči nám lidem! Čím méně prostoru tito lidé (Ornella) budou dostávat ve vašich časopisech, tím lépe pro naši společnost.PROSÍM VÁS,dělejte rozhovory s lékaři,vědci, profesory, prostě s lidmi,kteří v životě něco dokázali a od kterých se můžeme něco naučit, dozvědět a v životě se posunout dále. Věřte mi,že vy to můžete změnit! Ne nadarmo se říká, že vy jste (novináři) sedmá velmoc světa.A ještě jedna věc pro zasmání -Když jsem si přečetl,že nejsem Ornelly typ a že by se mnou nikdy nemohla žít,padnul jsem na kolena a vykřikl: "DĚKUJI, BOŽE, DĚKUJI! „
Jaromír Jágr

"Čo majú spoločné Cigán, lykožrút a teplý? Sú nedotknuteľní. Vedno spočinuli pod ochrannými krídlami mimovládnych neziskových organizácií (MNO), ktoré z vysokej postriežky na ľudskoprávnych a ochranárskych posedoch bdelým okom odhaľujú a lovia nechyrované tisíce rasistov, neprírodných vandalov a neprirodzených heterosexuálnych teroristov na Slovensku. "
ExtraPlus

SLOVAK MEDIA NEWS .Pani Pőtheová bojovala v televízii Markíza za demokraciu

SLOVAK MEDIA NEWS
Pani Pőtheová bojovala v televízii Markíza za demokraciu

Novou šéfkou Úradu na ochranu osobných údajov sa stane bývalá novinárka a exšéfka komunikačného oddelenia v NR SR za čias Pavla Pašku (Smer-SD) Soňa Pőtheová. Rozhodli o tom včera poslanci NR SR, keď jej v tajnej voľbe odovzdali 79 hlasov. Pőtheová sa funkcie ujme 15. mája, a to na päťročné obdobie.
Pőtheovú navrhla na tento post vláda. Nahradí Eleonóru Kročianovú, ktorá sa vzdala funkcie. V dôvodovej správe predkladateľ tvrdí, že Pőtheová "spĺňa kvalifikačné požiadavky a má predpoklady vykonávať funkciu predsedníčky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky".
Jej nominácia sa nepáčila niektorým opozičným poslancom. Podpredsedníčka NR SR Erika Jurinová (OĽaNO) v Pőtheovej životopise nevidí skúsenosti potrebné na riadenie úradu. "Nachádzam tu síce moderovanie nejakej relácie, pôsobenie v NR SR ako novinárka a za pána Pašku pôsobenie na mediálnom oddelení, skúsenosti s nejakými mediálnymi školeniami pre skupinu PENTA, ale ani jedna z jej pozícií nezahŕňala relevantné skúsenosti pre prácu predsedníčky Úradu na ochranu osobných údajov," zdôraznila Jurinová.
Pripomenula, že pôvodný zákon o ochrane osobných údajov z roku 2002 vyžadoval, aby sa šéfom úradu mohla stať iba osoba s desaťročnou praxou v oblasti informatiky alebo práva. V novom zákone z roku 2013 táto požiadavka vypadla. Napriek tomu je toto vzdelanie podľa Jurinovej mimoriadne potrebné.
S kritikou Jurinovej nesúhlasil Anton Martvoň (Smer-SD). "Pre mňa je dôležité, že pani Pőtheová spĺňa podmienky aktuálneho zákona. Navyše najmä novinári vedia, ktoré informácie môžu zverejniť a ktoré nie. Potom bola štandardnou zamestnankyňou Kancelárie NR SR a ja v tom problém nevidím," zdôraznil.
Voči Pőtheovej sa kriticky vyjadril aj Miroslav Beblavý (nezaradený). "To, že bola novinárka, nie je prekážkou pri tejto voľbe. Pani Pőtheová ale neprejavila nejaký iný odborný profil, ktorý by ju kvalifikoval na zastávanie akejkoľvek verejnej funkcie," upozornil. Podľa Beblavého je to úrad politicky nezaujímavý, preto si vláda Pőtheovú dovolila nominovať.
Alojza Hlinu (KDH) mrzí, že v tejto krajine nevyhrávajú najlepší. "Je dôležité, aby boli výberové konania, lebo mladá generácia si uvedomí, že má zmysel byť najlepší. Mladí ale nemajú v sebe 'drive', lebo vedia, že tu nemusíte byť najlepší. Princíp je, či poznáš alebo nepoznáš niekoho zo Smeru, a táto nominácia je presne o tom," zdôraznil Hlina.
Minister vnútra Robert Kaliňák (Smer-SD) opozícii odkázal, že vie len deštruovať. "Pani Pőtheová bojovala v televízii Markíza za demokraciu v roku 1998. Bola na tej správnej strane. Spovedala politikov, bola veľmi nepríjemnou novinárkou. A novinári boli vždy strážcovia demokracie," odkázal Kaliňák s tým, že na čele tohto úradu stál v čase prvej vlády Roberta Fica nominant vtedy opozičnej SMK, takže ne je pravdou, že by si pozíciu Smer-SD obsadzoval výlučne svojimi nominantmi.

Copyright © TASR 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Obľúbený kriminálny seriál C.S.I.: Kriminálka Las Vegas (2000) sa nedočká nových častí. Oznámila to americká televízia CBS. Namiesto toho CBS v septembri uvedie dvojhodinový špeciál, ktorým dá definitívnu bodku za 15-ročným pôsobením seriálu na televíznych obrazovkách. V pripravovanom televíznom filme sa objavia aj pôvodní protagonisti Marg Helgenberger a William Petersen.
Ako vysvetlili predstavitelia televízie CBS, ukončiť obľúbenú sériu sa rozhodli preto, aby dali priestor spin-offu C.S.I.: Kriminálka Cyber. Ten odštartoval na obrazovkách televízie v marci s Patriciou Arquette v úlohe špeciálnej agentky Avery Ryan. Predstavitelia CBS taktiež prezradili, že Ted Danson z pôvodného seriálu si zahrá v druhej sezóne série C.S.I.: Kriminálka Cyber, pričom si v nej zopakuje rolu D. B. Russella.
Seriál C.S.I.: Kriminálka Las Vegas z prostredia forenzných detektívov si počas svojich pätnástich sezón vyslúžil 39 nominácií na Primetime Emmy, pričom šesť z nich premenil na víťazstvo. Okrem toho získal šesť nominácií na Zlatý glóbus. Pôvodné herecké obsadenie tvorili okrem iných aj spomínaní William Petersen, ktorý stvárnil Gila Grissoma, a Marg Helgenberger, ktorá si zahrala Catherine Willows. Medzi ďalšie hviezdy seriálu patria Paul Guilfoyle, David Berman, Eric Szmanda, Robert David Hall, Jorja Fox, George Eads či Laurence Fishburne. Na motívy seriálu vznikli spin-offy C.S.I.: Kriminálka Miami (2002 - 2012), CSI: Kriminálka New York (2004 - 2013) a spomínaný C.S.I.: Kriminálka Cyber (2015).

Americký herec a komik Harry Shearer už nebude prepožičiavať svoj hlas postavičkám z populárneho seriálu Simpsonovci (1989). Sedemdesiatjedenročný rodák z Los Angeles, ktorý v pôvodnom znení nahovoril milionára Montgomeryho Burnsa, riaditeľa Seymoura Skinnera či suseda Simpsonovcov Neda Flandersa, o tom informoval prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej siete Twitter.
"Od právnika Jamesa L. Brooksa (scenárista a výkonný producent Simpsonovcov, pozn. SITA): Šou bude pokračovať, Harry však nebude jej súčasťou, prajem mu všetko dobré,“ napísal dabér. "Je to preto, že som chcel to, čo sme vždy mali - slobodu robiť aj inú prácu. Samozrejme, prajem mu všetko dobré,“ doplnil Shearer. Predstavitelia spoločnosti 20th Century Fox Television minulý týždeň oznámili, že Simpsonovci sa po skončení aktuálnej 26. sezóny dočkajú aj ďalších dvoch sérii. Po ich odvysielaní tak bude mať tento obľúbený animovaný seriál už 625 epizód.
Simpsonovci sú najdlhšie vysielaným animovaným seriálom v USA a tiež americkým sitkomom s najväčším počtom dielov. Jeho prvá epizóda mala premiéru 17. decembra 1989, postavičky sa však na obrazovke objavili už v roku 1987 v Tracey Ullman Show. Seriál vysielajú vo viac ako 100 krajinách sveta a nadabovaný je viac ako 50 jazykmi. Príbehy Homera, Marge, Lisy, Barta a Maggie získali doteraz 31 cien Emmy. Simpsonovci majú od roku 2000 svoju hviezdu na hollywoodskom Chodníku slávy.
Harryho Juliusa Shearera môžu diváci a diváčky poznať napríklad z romantickej komédie Svadba môjho najlepšieho priateľa (1997), sci-fi Godzilla (1998), komédií Víchrica (2003) a For Your Consideration (2006), drámy Flood Streets (2011) či seriálu Nixon's the One (2013). Venuje sa aj réžii, písaniu a moderovaniu.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

14. 5. 2015

Bloger roka 2014

Bloger roka 2014


Agentúra Media In vyhlásila dnes večer v Bratislave výsledky súťažného projektu Bloger roka 2014. Cieľom súťaže v jej prvom ročníku je zvoliť na základe verejného hlasovania najlepších slovenských blogerov za rok 2014 v ôsmich kategóriách.
Prvou je Cestovanie, kde bolo nominovaných 47 blogov, prvenstvo si odnáša blog Photo and Traveling blogera Aleša Tvrdého, druhé miesto blog Cestovanie svetom (Andrea Kunštárová), tretie miesto blogerka Blanka Ulaherová.
V kategórii Ekonomika, spoločnosť a biznis bolo nominovaných 36 blogov, víťazom je blog Hľadači pokladov (Barbara Kotlárová a Marek Gerčák), druhé miesto získal Expert na predaj (Martin Mažár), tretia je blogerka Lucia Mrázová.
V oblasti Gastronómie bolo nominovaných 81 blogov, prvenstvo získal blog Terapia jedlom (Silvia Horecká), druhý je Angie bakes (Agnesa Máhrová ), tretí Bonviváni (Emília Gondorová).
V kategórii Informačné technológie a inovácie bolo nominovaných 25 blogov a prvenstvo získal Be visible (Marek Šulik, Júlia Micháleková a Dávid Starinský), na druhom mieste TAK (Tomáš Polakovič), tretí je BRM (Roman Hraška a Matúš Koprda).
V oblasti Krása & zdravý životný štýl bolo nominovaných až 116 blogov. Prvenstvo si odnáša Akadémia krásy (Daniela Kmeťová a Jana Hudecová), druhé miesto získala Deni Sani Makeup (Daniela Sanislóová), tretie Patty Image (Patrícia Semanová).
V kategórii Móda bolo nominovaných 84 blogov, prvé miesto získal LAPKINN (Linda Adamčíková), druhé Sweet Lady Lollipop (Ivana Petrušová), tretie Fresshion (Rebeka Dostálková).
V oblasti Život, umenie & kultúra bolo nominovaných 87 blogov, prvé miesto si odnáša LifeReset (Zuzana Matúšová Girgošková), druhé Koláčová (Kristína Farkašová), tretie Perfect Day (Soňa Sedlická a kolektív).
V špeciálnej kategórii Najlepší blogerský príspevok 2014 bolo nominovaných 34 príspevkov. Najlepším je podľa rozhodnutia poroty Neznáma Ukrajina: reportáž písaná pod šibenicou od Radovana Bránika, druhé miesto získal príspevok Belehrad - mesto s nezabudnuteľnou atmosférou od Martina Sýkoru, tretie Vytúžené sťahovanie z pera Martiny Teginovej.
„Blog funguje zhruba dva a pol roka, príspevky, ktoré pridávam, nie sú pravidelne každú hodinu, pridávam ich vždy, keď môžem. Musím robiť aj všetko pre to, aby som mohol cestovať, aby mohol ten blog fungovať. Svoje zážitky, skúsenosti, fotografie a odporúčania pridávam na web,“ povedal pre TASR Aleš Tvrdý, ocenený prvenstvom za blog Photo and Traveling v kategórii Cestovanie.
„Na našom blogu sa venujeme online marketingu, ktorý sa neustále vyvíja dopredu, každý mesiac, každý týždeň príde nejaká novinka, takže my sa venujeme tejto oblasti, 'in' je stále niečo nové, zmeny na sociálnych sieťach v komunikácii. Je to vyslovene taká oblasť, keď ju chvíľu nesledujete, tak ste mimo v online marketingu,“ uviedla pre TASR Júlia Micháleková, jedna z trojice autorov oceneného blogu Be Visible v kategórii Informačné technológie a inovácie.

Copyright © TASR 2015

RTVS vyhlasuje 31. ročník pesničkovej súťaže Košický zlatý poklad

RTVS vyhlasuje 31. ročník pesničkovej súťaže 

Košický zlatý poklad

Jedinečná súťaž zameraná na prezentáciu a propagáciu pôvodnej slovenskej populárnej hudby vznikla v roku 1980 na pôde Československého rozhlasu v Košiciach. Každoročne oslovuje priemerne 200 autorských tímov, ktoré sa prihlasujú so svojimi novými a po slovensky spievanými súťažnými piesňami. Okrem finančných cien a výroby videoklipu k víťaznej piesni je pre súťažiacich veľmi silnou motiváciou na prihlásenie zaradenie finálových piesní do rotácie rádií RTVS.
„Pôvodná slovenská populárna hudba je integrálnou súčasťou našej kultúrnej identity, preto som veľmi rád, že RTVS organizovaním tejto súťaže výrazne prispieva k rozvoju slovenskej hudobnej scény. Všetci v prípravnom tíme sa tešíme na nové pesničky a veríme, že aj 31. ročník súťaže osloví čo najširšie autorsko-interpretačné hudobné zázemie,“ povedal riaditeľ súťaže Juraj Hidvéghy.
Autori a interpreti, ktorí sa chcú do súťaže zapojiť, môžu zaslať svoje vlastné, v slovenčine naspievané a doposiaľ mediálne nezverejnené skladby na adresu RTVS, Rastislavova 13, 043 07 Košice pod heslom KZP. Výberová komisia na základe kritérií súťaže vyberie dve skupiny postupujúcich piesní. Do prvej skupiny vyberie šesť piesní, ktoré priamo postúpia do finále súťaže. Do druhej skupiny vyberie najviac dvadsať piesní, ktoré budú prostredníctvom SMS hlasovania poslucháčov Rádia Slovensko v dvoch semifinálových kolách súťažiť o postup do finále súťaže. Uzávierka súťaže je 31. júla 2015.

WTF ?

WTF ?

Od dnes bude každý štvrtok o 22.00 program Pod lampou už aj v televízii. Tvorcovia sa dohodli s českou televíziou Noe, ktorá je vo väčšine káblových operátorov v Česku aj na Slovensku. V televízii Noe bude Pod lampou vždy týždeň po tom, čo diskusiu nájdete na stránke tyzdna.
Dnes večer o 22.00 odvysiela Noe diskusiu, v ktorej František Mikloško otvorene komentuje prijatie Róberta Bezáka u pápeža Františka a Jiří Grygar popíše prvú sekundu nášho vesmíru.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Europoslanec a šéf SaS Richard Sulík rieši rozhodnutie vlády nekomunikovať s Denníkom N aj v europarlamente. "Napísal som list predsedovi frakcie socialistov (Gianni Pittella, pozn. TASR), kam patrí aj Smer. Myslím si, že európski socialisti sú veľmi hákliví na obmedzovanie slobody tlače. Predseda frakcie by to mal vedieť a som veľmi zvedavý, čo mi pán Pittella odpovie," informoval dnes v Bratislave Sulík.
Obrátil sa aj na Európsku komisiu. Pýta sa, či je podľa nej rozhodnutie vlády SR zlučiteľné s demokratickými zásadami, so zásadami o informovanosti obyvateľstva a so snahou o objektívnosť. Šéf liberálov chce o rozhodnutí slovenskej vlády hovoriť aj na výbore v europarlamente. "Navrhnem, aby takýto bod bol zaradený do rozpravy," uviedol.
Sulík žiada vysvetlenie aj od premiéra Roberta Fica (Smer-SD) a jeho úradu. "Napísal som žiadosť o informáciu, akým spôsobom dokáže úrad vlády alebo premiér vysvetliť skutočnosť, že zákon o periodickej tlači hovorí, že orgány verejnej moci sú povinné na základe rovnosti poskytovať informácie o svojej činnosti. Pýtam sa, ako je rozhodnutie Roberta Fica zlučiteľné s týmto zákonom," konkretizoval Sulík.
Predseda SaS je presvedčený, že sa nemožno len tak prizerať na to, ako si premiér Fico vyberá, komu bude odpovedať a komu nie. "Treba konať okamžite. Toto sú začiatky, ktoré môžu prerásť do ďaleko väčšieho obmedzenia slobody tlače," varuje. Rozhodnutie vlády považuje za veľkú chybu, ktorá robí Slovensku hanbu vo svete.
Vláda sa minulý týždeň dohodla, že nebude odpovedať Denníku N. To sa nepozdáva ani médiám, ani parlamentnej opozícii. Tá by chcela tému otvoriť na mediálnom výbore v NR SR. Napriek zákazu komunikovať aj samotný Denník N priznáva, že niektoré rezorty na jeho otázky odpovedajú.

Copyright © TASR 2015

VYJADRENIE Juarj DROBA: Gréckokatolíckemu kňazovi Bakovi nepatrí ospravedlnenie

VYJADRENIE JURAJ DROBA
Gréckokatolíckemu kňazovi Bakovi nepatrí ospravedlnenie


Strana Sloboda a Solidarita víta rozhodnutie verejnoprávnej RTVS neospravedlniť sa gréckokatolíckemu kňazovi Rastislavovi Bakovi za neodvysielanie prízemnej homofóbnej pasáže jeho homílie napriek tomu, že okresná prokuratúra v Prešove v jeho konaní nevidela trestný čin.
"Necitlivé a urážlivé vyjadrenia mienkotvorných ľudí na adresu celých skupín občanov prehlbujú brázdy v spoločnosti a podnecujú nenávisť. Grékokatolíckemu kňazovi Bakovi nepatrí ospravedlnenie, ale odsúdenie," konštatuje poslanec NR SR a tímlíder SaS pre osobné slobody Juraj Droba.
"Mám za to, že výroky kňaza neboli len urážlivé. Boli zavádzajúce a vyslovené v čase kampane pred februárovým referendom o rodine. To samotné, ktoré rovnako ako inkriminovaná homília, bolo referendom o neznášanlivosti a tiež zavádzajúce," dodáva Droba.

Juraj Droba, poslanec NR SR

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Najväčší americký telekomunikačný operátor, spoločnosť Verizon Communications Inc, kupuje spoločnosť AOL za 4,4 mld. USD. Spoločnosť Verizon vidí totiž možnosti rastu v oblasti mobilných videí a cielenej reklamy. Spoločnosť AOL ponúkne práve technologické riešenia v oblasti reklamy. Spoločnosti dohodu oznámili v utorok. V čele spoločnosti AOL zostane jej súčasný šéf Tim Armstrong.
Za jednu akciu spoločnosti AOL zaplatí Verizon 50 USD. V porovnaní s pondelkovou záverečnou hodnotou akcií AOL je táto suma vyššia o 17,4 %. Rozhovory medzi spoločnosťou Verizon a AOL sa podľa Armstronga začali minulý rok v lete. Spoločnosť Verizon očakáva, že sa celá transakcia ukončí v lete tohto roka.
Spoločnosť AOL má vo vlastníctve napríklad portály Huffington Post, TechCrunch a Engadget. Reklama sa však stala hlavným zdrojom jej príjmov. Firme k tomu dopomohli akvizície platforiem automatizovanej reklamy ako napríklad Adap.tv.

Americká herečka, tanečnica a modelka Maddie Ziegler, známa spoluprácou so speváčkou Siou, si zahrá v seriáli Roztomilé mrchy (2010). Dvanásťročná rodáčka z Pittsburghu v Pensylvánii sa objaví v epizóde s názvom She's No Angel, ktorú televízia ABC Family odvysiela 30. júna.
To, že Ziegler bude hosťovať v spomínanom projekte, potešilo napríklad herečky Ashley Benson a Troian Bellisario, ktoré prostredníctvom služby Instagram zverejnili spoločné fotografie s mladou tanečnicou. „Hlavný dôvod, pre ktorý som dnes prišla do práce. Mala som možnosť nakrúcať s neuveriteľne talentovanou a úžasnou Maddie Ziegler. Viem, viem, všetci mi veľmi závidíte,“ napísala k záberu Bellisario, ktorá stvárňuje Spencer Hastings. „Toto zlatíčko,“ okomentovala fotografiu s mladou herečkou Benson, predstaviteľka Hanny Marin.
Ziegler má na oboch obrázkoch oblečená biele špinavé šaty, čo naznačuje, že by si mohla zahrať ducha mŕtveho dievčaťa. „Môže to byť niekto, kto sa v seriáli ešte neobjavil, môže to však byť aj niekto, kto tu bol po celý čas,“ povedala pre magazín People herečka Lucy Hale, ktorá stvárňuje Ariu Montgomery. Samotná Ziegler sa o úlohe v seriáli na Instagrame vyjadrila ako o splnenom sne.
V centre príbehu dramatického seriálu Roztomilé mrchy sú štyri kamarátky, ktoré čelia anonymnému nepriateľovi. Ten sa vyhráža, že odhalí ich najtemnejšie tajomstvá. Tie poznala aj ich ďalšia priateľka, ktorú však našli mŕtvu.
Maddie Ziegler môže verejnosť poznať z videoklipov k piesňam Chandelier, Elastic Heart a Big Girls Cry austrálskej speváčky Sie. V roku 2012 sa objavila v seriáli Môj nový tučný život (2009 - 2014) a tento rok sa predstavila v epizóde komediálneho projektu Austin & Ally (2011).

Spoloční vysielatelia, televízne stanice Showtime a HBO, zverejnili oficiálny počet zakúpených domácich vysielacích práv pay-per-view na druhomájový profesionálny boxerský súboj Floyd Mayweather - Manny Pacquiao. Priamy prenos z komplexu MGM Grand v Las Vegas si objednalo 4,4 milióna obyvateľov Spojených štátov amerických. Pochopiteľne, ide o jednoznačný boxerský rekord.
"Výnos len z pay-per-view prekročil 400 miliónov amerických dolárov. Keď pripočítame zárobok zo vstupeniek do MGM Grand, ďalšiu televíznu distribúciu či predaj výrobkov, udalosť dohromady vyprodukuje viac než 500 miliónov USD," priniesol špecializovaný portál Bad Left Hook spoločné stanovisko Showtime a HBO.
Lístky do MGM Grand Garden Areny sa predali dovedna za 71 miliónov amerických dolárov. Aj toto číslo výrazne prekonalo predchádzajúce maximum tohto odvetvia i mesta Las Vegas (Floyd Mayweather - Saúl Álvarez, 2013, 20 miliónov USD).

Desať najsledovanejších profesionálnych boxerských súbojov v Spojených štátoch amerických okrem Floyd Mayweather - Manny Pacquiao (2. mája 2015):

1. Oscar De La Hoya - Floyd Mayweather (2007) 2,48 milióna divákov
2. Floyd Mayweather - Saúl Álvarez (2013) 2,25 milióna
3. Lennox Lewis - Mike Tyson (2002) a Evander Holyfield - Mike Tyson II (1997, Showtime) 1,98 milióna
5. Mike Tyson - Evander Holyfield I (1996) 1,59 milióna
6. Floyd Mayweather - Miguel Cotto (2012) 1,5 milióna
7. George Foreman - Evander Holyfield (1991) 1,45 milióna
8. Oscar De La Hoya - Félix Trinidad (1999) 1,4 milióna
9. Floyd Mayweather - Shane Mosley (2010) 1,38 milióna
10. Mike Tyson - Peter McNeeley (1995) 1,35 milióna


©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Britská vláda zverejnila včera dlho utajované súkromné listy princa Charlesa adresované šéfom jednotlivých vládnych rezortov. Tieto listy boli predmetom dlhodobých právnych sporov medzi britskou vládou a denníkom Guardian, uviedla agentúra AP.
Medzi odtajnenými písomnosťami spred desaťročia je aj list pre bývalého premiéra Tonyho Blaira a ďalších vysoko postavených činiteľov. Mnohé z nich sa týkajú tém ako poľnohospodárstvo, ozbrojené zložky či chov dobytka.
Bývalý generálny prokurátor Dominic Grieve podľa BBC povedal, že listy princa Charlesa vo väčšine prípadov odzrkadľujú jeho "osobné názory a presvedčenia".
Celkovo 27 súkromných listov uverejnila britská vláda na základe prehratého súdneho sporu s denníkom Guardian. Odvolací súd totiž označil vlani veto kabinetu na publikovanie listov za protiústavné. Toto rozhodnutie následne potvrdil v marci tohto roka aj najvyšší súd. Konečný verdikt v prípade padol v utorok.
Charlesove listy, napísané medzi septembrom 2004 a aprílom 2005, budú publikované s redakčnými úpravami.
Syn britskej kráľovnej Alžbety II. vydal dnes stanovisko, v ktorom obhajuje svoju korešpondenciu s členmi britskej vlády. Podľa AP sa od princa Charlesa ako od budúceho britského panovníka očakáva politická korektnosť.
Internet: http://tinyurl.com/nuzwbws (listy na stránke denníka Guardian)

Copyright © TASR 2015

Mad Max: Fury Road

Mad Max: Fury Road


13. 5. 2015

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

IPI NEWS

IPI NEWS


Medzinárodný tlačový inštitút (IPI) dnes vyzval slovenského premiéra Roberta Fica na zmenu rozhodnutia neposkytovať informácie slovenskému Denníku N v dôsledku nespokojnosti s jeho spôsobom informovania o činnosti kabinetu. Podľa zverejneného vyhlásenia IPI "by vlády nikdy nemali rozhodovať, ktorým médiám by malo alebo nemalo byť umožnené ich pokrývať". IPI v tejto veci tvrdí, že pre predstaviteľov vlády nepríjemné "kritické informovanie je často potrebné pre preberanie zodpovednosti a schopnosť robiť informované rozhodnutia ako dve veci základné pre zdravú demokraciu". Inštitút preto žiada premiéra o "prijatie kritického pohľadu súvisiaceho s výkonom verejnej funkcie a o odpovedanie na otázky zo strany všetkých médií na základe rovnosti". Inštitút so sídlom vo Viedni v tejto veci zároveň poukázal na dlhoročné problémy slovenského premiéra so slovenskými médiami vrátane slovných útokov a súdnych sporov.
Slovenská vláda sa v pondelok rozhodla, že nebude komunikovať s Denníkom N a premiér Robert Fico rovnako zakázal komunikáciu s periodikom všetkým ministerstvám. Dôvodom je podľa kabinetu "dlhodobé tendenčné informovanie o práci kabinetu zo strany denníka, ktoré vyvrcholilo odštartovaním samolepkovej politickej antikampane. Podľa vyjadrenia úradu sa denník touto aktivitou bezprecedentne pridal k opozičným politickým subjektom, a preto vláda nevidí zmysel v ďalšej komunikácii s ním.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pater, ignosce illis, non enim sciunt quod faciunt

Pater, ignosce illis,
non enim sciunt quod faciunt

Tak - teraz plačte, páni "redaktori"..... ale kde ste boli ked sa toto dialo GINNu? Vtedy sa mnohí smiali, že GINN má zakázaný prístup na úrad vlády, že Kaliňák vydal oficiálnu správu, že na otázky GINN nebude už nikdy odpovedať a podobne... kde ste vtedy boli? A odrazu nejaký čudný denníkN? Vtedy ste zabudli na pravidlo: "Keď pomôžeš inému, pomôžeš aj sebe samému." - vtedy problém GINN každý z vás ignoroval - a dnes vás to začína požierať samých - toto je výsledok vašej nečinnosti v minulosti...

TO JE TV !

TO JE TV !

NKÚ SR reaguje na opakujúce sa mediálne útoky podpredsedu NR SR Jána Figeľa na svoju činnosť

NKÚ SR reaguje
na opakujúce sa mediálne útoky podpredsedu NR SR Jána Figeľa na svoju činnosť

Najvyšší kontrolný úrad SR v médiách zaznamenal v poslednom čase zo strany podpredsedu NR SR Jána Figeľa viaceré kritické poznámky a ničím nepodložené nepravdivé tvrdenia k spôsobu uplatňovania kontrolnej pôsobnosti úradu najmä v súvislosti s problematikou výstavby diaľnic a osobitne s riešením zodpovednosti za vzniknutú situáciu v spoločnosti Váhostav-SK.
Ján Figeľ vo svojich vyjadreniach spochybňuje v súvislosti s činnosťou úradu jeho nezávislosť, profesionalitu, kvalifikovanosť a účinnosť. Napríklad v rozhovore pre rozhlasovú stanicu Expres 6.5.2015 o. i. uviedol: “...lebo naposledy tu bola kauza Váhostav-SK, a keby NKÚ len pri tejto kauze konal tak, ako ho oprávňoval nielen zákon, ale aj zmluvy pri dielach na diaľniciach, tak mohol kontrolovať nielen prítok peňazí do Váhostavu-SK, ale aj ďalšie pokračovanie“.
Najvyšší kontrolný úrad SR s cieľom ochrániť svoje nezávislé postavenie a dobré meno, ako aj kvalifikovanosť a profesionalitu svojich zamestnancov, s odkazom na svoju tlačovú správu zverejnenú 22.4.2015 pod názvom „Najvyšší kontrolný úrad SR upozorňuje na problémy pri výstavbe diaľnic už dva roky“, považuje za potrebné verejne odmietnuť tvrdenia podpredsedu NR SR Jána Figeľa ako nepravdivé, nenáležité, nepodložené a zavádzajúce. V predmetnej oblasti NKÚ SR vykonával a vykonáva kontrolnú činnosť systematicky a plánovite.
Najvyšší kontrolný úrad SR konštatuje, že jeho kontrolnú pôsobnosť neurčuje želanie podpredsedu NR SR, ale Ústava SR a zákon NR SR č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom úrade SR v znení neskorších predpisov. Najvyšší kontrolný úrad SR zdôrazňuje, že v kontrolnej činnosti postupuje striktne v súlade so svojím postavením a pôsobnosťou podľa Ústavy SR a cit. zákona o Najvyššom kontrolnom úrade SR.
Váhostav-SK je súkromná akciová spoločnosť, v predchádzajúcom období bez majetkovej účasti štátu, a ako taká podľa Ústavy SR a zákona o Najvyššom kontrolnom úrade SR nebola v kontrolnej pôsobnosti Najvyššieho kontrolného úradu SR a úrad v nej nebol oprávnený vykonávať kontrolu. Takéto oprávnenia, podľa príslušných všeobecne záväzných predpisov majú orgány činné v trestnom konaní a daňové orgány.
V strategickom zámere a ročnom pláne kontrolnej činnosti Najvyššieho kontrolného úradu SR je „doprava“ a v jej rámci aj problematika výstavby diaľnic začlenená ako jedna z ťažiskových tém.
V roku 2013 NKÚ SR vykonal v Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., kontrolu vynakladania verejných prostriedkov na výstavbu diaľnic realizovaných v rokoch 2011-2012. Účelom kontroly bolo preveriť uzatváranie zmlúv, dodržanie zmluvných podmienok a hospodárnosť vynakladania verejných prostriedkov pri výstavbe diaľnic. V roku 2014 vykonal kontrolu vynakladania verejných prostriedkov na výstavbu, rekonštrukcie, opravy a údržbu diaľnic, ktorej účelom bolo preveriť správnosť, preukázateľnosť, hospodárnosť a efektívnosť čerpania finančných prostriedkov v Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s.
Z vykonaných kontrol boli vypracované protokoly o ich výsledku a tie boli zverejnené na webovom sídle úradu 12.12.2013 a 16.1.2015. Najvyšší kontrolný úrad SR kontrolovanému subjektu predložil odporúčania zamerané na riešenie zistených nedostatkov. Najvyšší kontrolný úrad SR nemá sankčné právomoci. V súlade so zákonom o Najvyššom kontrolnom úrade SR oznámil výsledky kontrol formou súhrnných správ poslaných Výboru NR SR pre hospodárske záležitosti, Výboru NR SR pre financie a rozpočet, predsedovi vlády SR a ministrovi dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Na základe uvedených skutočností Najvyšší kontrolný úrad SR nepravdivé vyjadrenia podpredsedu NR SR Jána Figeľa vníma ako zámer v súvislosti s nadchádzajúcou voľbou predsedu úradu za každú cenu znevážiť prácu súčasného vedenia a jej výsledky uplatnením princípu, že “opakovaná lož sa stáva pravdou“.
Viac informácií o výsledkoch kontrolnej činnosti v Národnej diaľničnej spoločnosti: http://bit.ly/1DAj20j

STANOVISKO:Namiesto odborníka ďalšia (ne)vydarená politická nominácia

STANOVISKO:
 
Namiesto odborníka ďalšia (ne)vydarená politická nominácia

Národná rada SR bude vo štvrtok (14.5.) voliť nového šéfa Úradu na ochranu osobných údajov. Vládna strana na tento dôležitý post nominovala Soňu Pőtheovú, ktorá však podľa podpredsedníčky NR SR Eriky Jurinovej (OĽaNO) v žiadnom prípade nemá na to potrebné kvalifikačné predpoklady. "Nominácia Soni Pőtheovej je ďalším príkladom nominácie spriaznených osôb strany SMER do vysokých štátnych funkcií," uviedla Erika Jurinová a dodala: "Nech čítam životopis pani Pőtheovej z ktorejkoľvek strany, nikde nenachádzam skúsenosti, ktoré by ju uschopňovali riadiť tento úrad a vykonávať funkcie, ktoré úrad plní. Nachádzam tu síce moderovanie nejakej relácie, pôsobenie v Národnej rade ako novinárka a za pána Pašku pôsobenie na mediálnom oddelení, skúsenosti s nejakými mediálnymi školeniami pre skupinu PENTA, ale ani jedna z jej pozícii nezahŕňala relevantné skúsenosti pre prácu predsedníčky Úradu na ochranu osobných údajov."
Ako upozornila podpredsedníčka Národnej rady, pôvodný zákon o ochrane osobných údajov z roku 2002 požadoval, aby sa šéfom Úradu mohla stať iba osoba s 10 ročnou praxou v oblasti informatiky alebo práva. V novom zákone z roku 2013 táto požiadavka vypadla, avšak podľa Eriky Jurinovej, napriek tomu je toto vzdelanie mimoriadne potrebné. Osobné údaje sú citlivá vec, táto problematika sa rieši čím ďalej tým viac aj na európskej úrovni. Úrad má rozsiahle právomoci a oprávnenia, jeho inšpektori môžu napríklad vstupovať do budov alebo miestností prevádzok a zariadení, kontrolovať citlivé písomnosti, údaje, informácie, údaje spracúvané na pamäťových médiách, zdrojové kódy programov, odoberať tieto materiály a podobne. Aj preto je mimoriadne dôležité, aby Úradu šéfovala kvalifikovaná osoba. "Je smutné, že namiesto odborníka bude zas na tomto vysokom poste len nominant politickej strany, tak ako sme zvyknutí u strany SMER," uzavrela Erika Jurinová.


TASR informovali podpredsedníčka NR SR Erika Jurinová

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Bývalý tréner Slovana Bratislava Jozef Chovanec stále považuje svoj koniec v tíme úradujúceho slovenského futbalového majstra za nedodržanie dohody zo strany vedenia. Päťdesiatpäťročného rodáka z Dolných Kočkoviec na Považí navyše veľmi rozpálil komentár v denníku Šport, pre ktorý sa chce aj súdiť. "Jeden novinár potreboval niečo napísať vo veľmi silnom tóne a ani som nedostal priestor na vyjadrenie. Preto musím hľadať iné občiansko-právne cesty," povedal Chovanec pre český denník Sport.
Bývalého československého reprezentanta pobúril ostrý tón komentára. Podľa jeho slov bol nad rámec športovej kritiky, s ktorou inak nemá podľa Sportu ani najmenší problém. "To je normálne, beriem to, akceptujem iné názory. Toto však je za hranou. Boli tam výmysly a veci, ktoré ma poškodzujú. Odovzdal som to právnikovi ako reakciu na to, čo sa stalo. Je to útok na moju osobu i na Horsta Siegla," doplnil pre Sport Chovanec.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Talentová súťaž American Idol sa skončí 15. sezónou. Informáciu v pondelok potvrdili zástupcovia televízie FOX, ktorá začala vysielať šou v roku 2002. Posledná sezóna sa dostane na obrazovky na budúci rok a mala by priniesť niekoľko prekvapení. Moderátorom bude opäť Ryan Seacrest, do porotcovských kresiel zasadnú Jennifer Lopez, Keith Urban a Harry Connick Jr., pričom sa možno ukážu aj ich predchodcovia Randy Jackson, Simon Cowell či Paula Abdul.
"Užili sme si veľa zábavy - ja, Paula, Randy, Ryan a nemôžeme zabudnúť na Briana (Brian Dunkleman bol spolumoderátorom prvej sezóny, pozn. SITA). Ďakujeme fanúšikom, že sme mohli pripraviť výborné šou a nájsť úžasných umelcov. Televízia Fox riskuje a chce vytvoriť novú šou a ja sa jej chcem poďakovať za príležitosť, ktorú nám dala. Boli to skutočne skvelé časy," uviedol pre americký týždenník People 55-ročný Simon Cowell, ktorý bol porotcom American Idol v rokoch 2002 - 2010 a v súčasnosti so spomínanou televíziou rokuje o talentovom projekte La Banda.
Súťaž American Idol sa objavila na obrazovkách v júni 2002. Medzi najznámejších víťazov a víťazky patria napríklad David Cook, Kris Allen, Kelly Clarkson, Carrie Underwood alebo Jordin Sparks. V porotcovských kreslách sa objavili napríklad aj Ellen DeGeneres, Steven Tyler, Mariah Carey alebo Nicki Minaj.


Český spevák Dan Bárta sa cez víkend oženil. Jeho manželkou sa stala hovorkyňa Českej televízie Alžběta Plívová, s ktorou tvorí pár už viac ako päť rokov. Portálu Super.cz informáciu potvrdil samotný ženích. "Áno, povedali sme si áno,” prisvedčil 45-ročný rodák z Karlových Varov. Šťastnú novinu pritom ešte v nedeľu na sociálnej sieti Facebook zverejnil Bártov kolega zo skupiny J.A.R. Oto Klempíř, ktorý však neskôr fotografiu novomanželov zmazal.
Dan Bárta je známy z pôsobenia v už nefungujúcich kapelách Alice či Sexy Dancers, ale aj vďaka spolupráci s formáciami J.A.R. a Illustratosphere. Účinkoval napríklad v muzikáloch Jesus Christ Superstar alebo Evita i vo filmoch Kytice (2000) či Jarmareční bouda (2009). Predvlani vydal zatiaľ posledný album Maratonika.




Svetová antidopingová agentúra (WADA) vyjadrila svojej znepokojenie z obsahu francúzskeho dokumentárneho filmu, ktorý odvysielala televízna stanica France 2. Tvorcovia sa zamerali na možnosti oklamania antidopingových kontrol. Ôsmim atlétom podávali mikroskopické dávky erythropoetínu (EPO), rastových hormónov a krvných transfúzii. Následne podstúpili testy s negatívnym výsledkom. "Sme v pohotovosti, naši experti dôsledne preverujú otázku mikroskopických dávok zakázaných prostriedkov," uvádza sa v stanovisku WADA. Riaditeľ agentúry David Howman zároveň upozornil, že metodika testovania v dokumente nie je totožná s oficiálnymi antidopingovými kontrolami.

font-family: Verdana, sans-serif; font-size: 9pt;">
©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Biely dom poprel tvrdenia v článku amerického novinára Seymoura Hersha o tom, že Spojené štáty klamali o zásahu, pri ktorom v Pakistane zabili vodcu al-Káidy Usámu bin Ládina. Washington zároveň charakterizoval článok ako "plný nepresností a absolútne nepravdivý".
Investigatívny novinár Hersh zverejnil v nedeľu v britskom dvojtýždenníku London Review of Books článok s tvrdeniami, že bin Ládin bol v skutočnosti od roku 2006 zadržiavaný pakistanskou tajnou službou v domácom väzení v obytnom komplexe v meste Abbottabad a že najvyšší pakistanskí predstavitelia vedeli vopred o zásahu amerického elitného komanda, ktoré bin Ládina v máji 2011 zabilo.
"Obamov Biely dom nie je jediný, kto si všimol, že článok je plný nepresností a absolútne nepravdivý. Bývalý zástupca riaditeľa CIA (americkej Ústrednej spravodajskej služby) Mike Morell povedal, že každá veta článku je chybná," vyhlásil v pondelok hovorca Bieleho domu Josh Earnest, ktorého citovala tlačová agentúra DPA.
USA uviedli, že konali samostatne, bez vedomia Pakistanu, a tento krok vyvolal roztržku medzi oboma krajinami.
"Verziu Bieleho domu mohol napísať aj Lewis Carroll (anglický spisovateľ a autor románu Alica v krajine zázrakov - pozn. TASR)," uviedol Hersh o oficiálnom opise razie, podľa ktorého Spojené štáty vystopovali bin Ládina v obytnom komplexe v pakistanskom Abbottabade tak, že sledovali jeho kuriérov, a potom ho zastrelili pri tajnom zásahu komanda.
V článku ostrieľaného investigatívneho reportéra Hersha s 10.256 slovami sa uvádza, že vrcholní predstavitelia pakistanskej armády a špionážnej služby vedeli vopred o razii. Novinár sa odvoláva na vysokopostaveného predstaviteľa pakistanskej tajnej služby vo výslužbe a na americké zdroje.
Reportér v článku takisto napísal, že Spojené štáty dostali v skutočnosti informácie o mieste bin Ládinovho pobytu od iného bývalého vysokopostaveného predstaviteľa pakistanskej tajnej služby, ktorý sám prišiel na veľvyslanectvo a predal informáciu za 25 miliónov dolárov - výmenou za to ho presťahovali do amerického hlavného mesta Washington D.C.
Vplyvní pakistanskí predstavitelia sa podľa článku postarali o to, aby sa neaktivovali poplašné zariadenia, keď dva vrtuľníky s americkým špeciálnym oddielom v máji 2011 preleteli z Afganistanu cez hranicu do Pakistanu a potom smerovali do Abbottabadu zabiť bin Ládina.
Hershov článok však vyvolal kritiku za to, že sa vo veľkej miere spolieha na jedného nemenovaného predstaviteľa tajnej služby vo výslužbe.
CIA takisto poprela tvrdenia novinára.
Hovorca rady Bieleho domu pre národnú bezpečnosť Ned Price vo vyhlásení tiež uviedol, že v článku je príliš mnoho nepresností. Zdôraznil, že išlo o "čisto americkú operáciu" a že Obama sa rozhodol misiu tajiť pred Pakistancami až dovtedy, kým sa neskončí.

Copyright © TASR 2015

12. 5. 2015

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ
Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) uložila vysielateľovi MAC TV pokutu 15.000 eur za porušenie ochrany maloletých na programovej službe Joj Plus. Dôvodom je odvysielanie viacerých upútaviek na rôzne programy nevhodné pre maloletých.
Pokutu 1000 eur dostal aj vysielateľ Interactiv.Me, programová služba Ring TV, za to, že nedodal RVR na požiadanie súvislý záznam z vysielania. Sankciu v podobe upozornenia na porušenie zákona dostal vysielateľ C.E.N, programová služba TA3, za porušenie objektívnosti a nestrannosti spravodajských a politicko-publicistických programov.

Copyright © TASR 2015

ART FILM FEST NEWS

ART FILM FEST NEWS


Nový animovaný film slávneho japonského štúdia, cenami ovenčená čínska dráma, japonský triler národného oscarového nominanta, ale aj dokument o histórii indonézskeho akčného filmu prinesie na plátna filmového festivalu Art Film Fest (19. - 26. 6.) v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne sekcia Prísľuby z Východu. Na divákov čakajú filmové novinky plné emócií, napätia, ale aj fantázie a humoru.
„Je to výborný pocit, keď vás po filme 'odchytávajú' diváci a pochvaľujú si silný a zároveň relaxačný efekt filmu, chcú vedieť viac o východoázijskej kinematografii, prípadne sa posťažujú, prečo takéto filmy nie sú v kinách bežné," povedala Kristína Aschenbrennerová, ktorá spolu s Adriánom Žiškom zostavuje sekciu Prísľuby z Východu pre Art Film Fest už šiestykrát. „Aj tento rok sme pri výbere kládli dôraz na prienik diváckej obľúbenosti a uznania filmovej kritiky v krajinách svojho pôvodu,“ dodala s tým, že sekciou sa tento rok najvýraznejšie tiahne téma rodičov a detí.
Čínska dráma Srdiečko, nakrútená podľa skutočných udalostí, ponúka nielen príbeh únosu chlapca a jeho zúfalého hľadania rozvedenými rodičmi, ale prekračuje chápanie dobrých rodičov a zlých únoscov a upriamuje pozornosť na pravidlá čínskej spoločnosti a politiku jedného dieťaťa.
Do hľadania nezvestnej dcéry sa v japonskom trilere Svet Kanako pustí jej otec, bývalý policajný detektív. Najnovší film uznávaného japonského tvorcu Tetsuya Nakashimu, ktorého snímka Confessions bola v roku 2011 národným nominantom na Oscara, je nekompromisnou satiricko-kritickou sondou do vnútra súčasnej japonskej premodernizovanej spoločnosti a prechádzkou temnými zákutiami duše mladej Kanako.
Po prvý raz sa v Prísľuboch z Východu predstaví animovaný film. Leto s Marnie je prvým filmom vyprodukovaným legendárnym japonským štúdiom Ghibli po odchode jeho zakladateľov do dôchodku a od ohlásenej tvorivej pauzy po Príbehu princeznej Kaguya. Svoju premiéru v sekcii si tento rok odbije aj dokumentárny film Garuda, ktorý prevedie divákov históriou indonézskeho akčného filmu.
Organizátorom 23. ročníka medzinárodného filmového festivalu Art Film Festu je nezisková organizácia Art Film a agentúra Forza, spoluorganizátormi mestá Trenčianske Teplice a Trenčín a Kúpele Trenčianske Teplice. Festival finančne podporil Audiovizuálny fond.

Copyright © TASR 2015

Vytlačte totu špinu za hranice štátu je OK ! 2

Vytlačte totu špinu za hranice štátu
 je OK ! 2


Okresná prokuratúra v Prešove rozhodla vo veci homílie gréckokatolíckeho kňaza Rastislava Baku nahrávanej 14. januára tohto roka v Chráme Povýšenia sv. Kríža v Prešove na Sekčove a neodvysielanej v národnostnom vysielaní Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) v Rádiu Regina. Prokuratúra vydala uznesenie, z ktorého vyplýva, že homília neporušila zákon a kňaz sa nedopustil nenávisti voči žiadnej skupine ľudí.
"Okresná prokuratúra v Prešove vo svojom uznesení na základe skutkovo právnej analýzy neodvysielanej homílie Rastislava Baku právoplatne rozhodla, že vo veci predmetnej homílie nie je dôvod na začatie trestného stíhania," citoval z rozhodnutia prokuratúry prešovský gréckokatolícky arcibiskup a metropolita Ján Babjak SJ.
Ako ďalej povedal, prokuratúra tiež uvádza, že prepis homílie sa nezhoduje s uverejnenými článkami v dennej tlači, periodiká uverejňovali len časti homílie, ktoré okomentovali, pričom práve ich vyjadrenia ku kázni vyznievajú podľa Babjaka agresívnejšie a netolerantnejšie ako samotný obsah kázne. Prokuratúra podľa arcibiskupa tiež rozhodla, že homília je verejným vyjadrením názorov ľudí, ktorí sú veriacimi, a teda je uplatnením ich slobody verejne prejavovať svoje náboženstvo.
Samotný kňaz Rastislav Baka sa dnes vzdal uplatnenia náhrady škody, avšak využije právo dodatočného oznámenia na základe tlačového zákona, teda od niekoľkých periodík na Slovensku bude žiadať ospravedlnenie a očistenie svojho mena.
Arcibiskup taktiež očakáva od RTVS, že sa za svoj postup i vyjadrenia ku kázni ospravedlní a zaujme seriózny postoj k pravde. Ako dnes uviedol, v najbližšom období podá podnet na Radu pre vysielanie a retransmisiu, aby preskúmala postup RTVS. Podľa neho vyjadrenia RTVS o tom, že homília je nenávistná a porušuje zákon, sú nepravdivé a médiá vyjadrenia kňaza vytrhli u kontextu.
Rozhodnutie prokuratúry i celé znenie nahranej homílie dostalo podľa neho arcibiskupstvo približne v rovnakom čase - asi pred dvoma týždňami. Znenie homílie sa teraz chystajú uverejniť na internetovej stránke Gréckokatolíckeho arcibiskupského úradu v Prešove, aby sa ukázalo, že kňaz nehovoril nenávistne.
Babjak tiež povedal, že trvá na tom, aby liturgie boli vysielané naživo, čo RTVS podľa neho splní až teraz, pretože najbližšiu homíliu odvysiela naživo v nedeľu 17. mája.
Podľa PR manažéra RTVS Juraja Kadáša prokuratúra skúmala trestnoprávnu rovinu konania konkrétnej fyzickej osoby a nie porušenia zákonných noriem, ktorými sa RTVS ako vysielateľ musí riadiť. Avšak v tejto chvíli stále skúmajú rozhodnutie prokuratúry.
"Hovorca Okresnej prokuratúry v Prešove nám dnes poskytol informáciu, že nedošlo k spáchaniu niektorého z trestných činov, čo bolo predmetom jej skúmania. To však neznamená, že by zverejnením predmetnej homílie nemohlo dôjsť k správnemu deliktu podľa znenia iných právnych predpisov, ktorými sa RTVS musí riadiť, napríklad zákon o vysielaní a retransmisii a pod. Tie však nie sú v právomoci skúmania prokuratúry, ale iných príslušných orgánov. Myslíme si, že RTVS konal v súlade so zákonom a tiež v súlade s internými predpismi. Na druhej strane, s predstaviteľmi gréckokatolíckej cirkvi sme v kontakte a spoločne rokujeme o podmienkach vysielania a ďalšej vzájomnej spolupráce aj vo väzbe na túto udalosť," povedal.
RTVS v polovici januára odmietol odvysielať homíliu kňaza, pretože podľa neho bola časť homílie v rozpore s platnou legislatívou a tiež bola v rozpore s pravidlami vysielania RTVS pred referendom. Hovorkyňa RTVS Dominika Šulková vtedy argumentovala, že homília hraničí podľa nich s tzv. hate speech (nenávistné vyjadrenie, poznámka TASR), ale aj s porušovaním slovenskej a medzinárodnej legislatívy.

Copyright © TASR 2015

IPI NEWS

IPI NEWS

Za neakceptovateľné považuje Medzinárodný tlačový inštitút Slovensko (International Press Institute, IPI) rozhodnutie vlády SR nekomunikovať s Denníkom N. “Z hľadiska slobody médií a práva občanov na informácie ho považujeme za neakceptovateľné a v tom zmysle budeme informovať aj našich zahraničných partnerov ako IPI, reprezentantku OBSE pre média a ďalšie organizácie obhajujúce slobodu slova a médií,“ napísal predseda Správnej rady IPI Slovensko Pavol Múdry v reakcii na právne stanovisko k rozhodnutiu vlády SR nekomunikovať s Denníkom N. Na rozhodnutí nekomunikovať s Denníkom N sa dohodli všetci členovia vlády po skončení jej zasadnutia v stredu minulý týždeň.
Právne stanovisko, ktoré IPI Slovensko poslal tlačový odbor Úradu vlády SR, pripomína paragrafy tlačového zákona venovaného pravidlám uverejňovania opravy na nepravdivé tvrdenia. Úrad vlády SR v stanovisku taktiež pripomína Denníku N ustanovenie Etického kódexu novinára Tlačovej rady Slovenskej republiky, ktorý okrem iného uvádza, že: “Hlavnými zásadami, ktorými sa novinár riadi vo svojej práci, sú nestrannosť, vyváženosť, objektivita, poctivosť, pravdivosť, zodpovednosť a dôsledné overovanie faktov“.
Na situáciu už zareagovali niektoré opozičné politické subjekty, strany SKOK! a SaS. Nezaradený poslanec Daniel Krajcer bude iniciovať rokovanie mimoriadneho výboru pre kultúru a médiá, na ktorom by mal premiér Robert Fico vysvetliť konanie vlády voči médiám. Člen strany SKOK! postup vlády Smeru voči Denníku N považuje za nehoráznosť a škandál, pričom vláda podľa neho koná v rozpore so zákonom. Strana SaS premiéra upozorňuje, že Slovensko nie je izolovaný ostrov, takže všetko, čo podnikne voči slobodnej tlači, bude mať svoju odozvu aj v zahraničí. Zároveň pripomína, že podobne konala aj prvá vláda Roberta Fica.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Vytlačte totu špinu za hranice štátu je OK !

Vytlačte totu špinu za hranice štátu
 je OK !


Homília gréckokatolíckeho kňaza Rastislava Baku pred februárovým referendom o rodine, ktorú odmietol Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) odvysielať v plnom znení na Rádiu Regina v národnostnom vysielaní, nebola nenávistná a neporušila žiadne zákony SR. Uviedol to na dnešnej tlačovej besede prešovský arcibiskup a metropolita Ján Babjak. Ako informoval, rozhodla o tom Okresná prokuratúra v Prešove a uznesenie je právoplatné.
Arcibiskup uviedol, že v uznesení prokuratúry sa uvádza, že kňaz v homílii nahratej 14. januára v Chráme Povýšenia sv. Kríža v Prešove vo farnosti Sekčov „neporušil zákony SR ani sa nedopustil nenávisti voči žiadnej skupine ľudí“. Preto nie je dôvod na začatie trestného stíhania. Rozhodnutie prokuratúry sa odvoláva na Ústavu SR, ktorá zaručuje slobodu myslenia, svedomia, náboženského vyznania a viery, a tiež na Dohovor o ochrane ľudských práv a slobôd. V rozhodnutí prokuratúry sa konštatuje, že „homília je verejným vyjadrením názorov osôb, ktoré sú veriacimi, a teda uplatnením slobody verejne prejavovať svoje náboženstvo“.
V uznesení prokuratúry sa tiež uvádza, že nie sú dotknuté práva poškodeného na náhradu spôsobenej škody, ktoré si môže uplatniť na príslušnom súde v rámci občianskoprávneho konania. Farár Baka sa dnes vyjadril, že si toto právo nebude uplatňovať. Svojou homíliou reagoval iba na spoločenské udalosti a tým, ktorí mu svojimi vyjadreniami poškodili, odpúšťa.
Prešovský arcibiskup a metropolita Ján Babjak sa kriticky vyjadril na adresu niektorých médií, ktoré vo svojich článkoch vytrhli niektoré vety použité v homílii z kontextu a nekorektne informovali, že kňaz sa nenávistne vyjadril na adresu homosexuálov. Spustili tým vlnu komentárov a blogov na svojich internetových portáloch, pričom verejnosť nemala možnosť vypočuť si celé znenie homílie. Keďže išlo o nahrávku RTVS, cirkev ju nemala možnosť doteraz zverejniť. Po dohode s vedením RTVS je od dnešného dňa dostupná na oficiálnej stránke Gréckokatolíckeho arcibiskupského úradu na www.grkatpo.sk. Babjak stojí na strane kňaza, ktorý sa podľa neho ničím neprevinil. Nechce však vnucovať verejnosti svoj názor, odporúča ľuďom vypočuť si celú nahrávku a urobiť si vlastný názor na kritizovaný text homílie.
Gréckokatolícka cirkev využije Tlačový zákon a do redakcií, ktoré zverejnili nepravdivé informácie, pošle v zákonnej lehote požiadavku na nápravu a ospravedlnenie. Babjak zároveň podá podnet na Radu pre vysielanie a retransmisiu na preskúmanie postupu RTVS a žiada jej vedenie, aby zaujalo vo veci seriózny postoj a ospravedlnilo sa.
Arcibiskup Babjak uviedol, že sa nechce vracať do atmosféry totalitného režimu. Odmieta nahrávať si každú liturgiu kňazov, aby sa mohli prípadne brániť pred neoprávneným očierňovaním. Aby sa predišlo podobným nepríjemnostiam a prípadným ďalším snahám zasahovať do homílií určených do vysielania, arcibiskup sa rezolútne postavil za požiadavku vysielať homílie v rozhlase v priamom prenose, ako sa to deje v televízii. Túto snahu tlmočil RTVS už pred rokom. Jedným z dôvodov je, aby sa s nahrávkami nemanipulovalo. Táto radikálna požiadavka by mala byť splnená už najbližšiu nedeľu 17. mája, keď v národnostnom vysielaní na Rádiu Regina bude v priamom prenose odvysielaná homília z Ňagova.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.