DALITO!

25. 4. 2015

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Záhrada POD PYRAMÍDOU sa znovu zazelená


RTVS v spolupráci občianskym združením Jedlé mesto aj tento rok otvorí priestor strešnej terasy pod obrátenou pyramídou budovy Slovenského rozhlasu. Pozývame priaznivcov a milovníkov záhrad, aby sa zapojili do skrášlenia komunitnej záhrady POD PYRAMÍDOU. Pridajte sa k dobrovoľníkom, ktorí prezimovali svoje rastliny z minulého roka, a vypestujte si s nami dobrý pocit vo svojom zelenom meste.

Prihláste sa alebo získajte viac informácií na adrese: info@podpyramidou.sk.

Už počas najbližších mesiacov pripravujeme otvorenie tohto priestoru pre verejnosť. Čaká Vás množstvo sprievodných podujatí, bohatý program a výborné jedlo.

Pestovanie rastlín v tomto priestore nie je podmienené členstvom v OZ. Členstvo v OZ Jedlé mesto je dobrovoľné.


Rozhlasová mestská záhrada

V priestore POD PYRAMÍDOU, ktorý bol dlho uzavretý, vzniká od jesene minulého roku s pomocou dobrovoľníkov a susedov mestská záhrada, ktorá sa má stať živým verejným priestorom a prepojí ľudí so svojím mestom a zároveň aj s RTVS. Vzniká tak nový multifunkčný priestor pre podujatia a tvorivé trávenie voľného času, ale aj na príjemné vonkajšie posedenie pre návštevníkov.

Myšlienka využitia strešnej terasy pre záhradu je inšpirovaná fenoménom mestského záhradníčenia (urban gardening). Jednotlivci a komunity na celom svete sa v súčasnosti oživujú a skvalitňujú mestský priestor pestovaním úžitkových a okrasných rastlín v nevyužívaných a netradičných mestských priestoroch.

Život v meste sa neodohráva len v budovách, obchodoch alebo dopredu vyhradených vonkajších priestoroch, ako sú parky alebo ihriská. V komunitných záhradách rastú aj ľudské vzťahy – ľudia spoločne trávia voľný čas, vymieňajú si nápady a vzájomne si pomáhajú.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Portugalské média v piatok pobúril návrh zákona, podľa ktorého budú musieť vopred predložiť svoje plány pokrývania nadchádzajúcich parlamentných volieb na schválenie osobitnému výboru. Tri najväčšie politické strany v krajine práve pracujú na novom zákone, ktorý má zabezpečiť spravodlivosť a nestrannosť v mediálnom volebnom pokrytí. Návrh zákona, ktorý strany zverejnili v piatok, zahŕňa aj požiadavku prezentácie novinárskych plánov pokrývania volieb výboru pozostávajúcemu z úradníkov z Národnej volebnej komisie a tiež z orgánu, ktorý sa v krajine zaoberá reguláciou médií. Neuposlúchnutie tejto výzvy by mohlo médiám vyniesť pokutu až vo výške 50-tisíc eur.
Portugalský zväz novinárov označil piatkový návrh zákona za "absurdný". Vláda tvrdí, že je vo veci ešte otvorená diskusii. Delegácia zložená z hlavných mediálnych organizácií sa chystá svoje pripomienky voči navrhovanému zákonu predniesť portugalskému prezidentovi Aníbalovi Antóniovi Cavacovi Silvovi na budúci týždeň.

2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zabitie Američana Adama Gadahna, ktorý riadil mediálnu kampaň al-Káidy zo svojho pakistanského úkrytu, je zrejme veľkým úderom pre týchto militantov, najmä vzhľadom na to, že vedú propagandistickú vojnu proti konkurenčnej organizácii Islamský štát (IS).
Američana a člena al-Káidy Gadahna, ktorý v Spojených štátoch čelil obvineniam z vlastizrady, zabili začiatkom tohto roka pri americkom nálete na tábor al-Káidy v Pakistane neďaleko afganských hraníc. Vo štvrtok to oznámili americkí predstavitelia, pripomenula dnes agentúra Reuters.
"Bol mimoriadne dôležitý. Bol to prvý muž na ich mediálnej frontovej línii," uviedol Ahmad Rašíd, pakistanský publicista a odborník na Taliban a al-Káidu.
"Vzhľadom na úspech Islamského štátu v médiách a sociálnych médiách by bol teraz veľmi potrebný, predovšetkým na komunikáciu s anglicky hovoriacim publikom a záujemcami, či už na webových stránkach alebo inde," povedal Rašíd.
Gadahn, za ktorého USA ponúkali odmenu milión dolárov, bol údajne zrelý tridsiatnik. Narodil sa v americkom štáte Oregon, vyrastal na kozej farme v Kalifornii v židovsko-kresťanskej rodine, ako 17-ročný prestúpil na islam, následne odišiel do Pakistanu a stal sa hovorcom a prekladateľom al-Káidy. Predtým bol známy ako Adam Pearlman.
Keď ho USA v roku 2006 obvinili z vlastizrady, stal sa prvou osobou, ktorá čelila takýmto obvineniam od obdobia druhej svetovej vojny, uviedlo americké ministerstvo spravodlivosti.
Gadahn pracoval v mediálnej sekcii al-Káidy s názvom as-Saháb. Objavoval sa v turbane v jej videách, v ktorých varoval Spojené štáty, že im hrozia útoky, ak nebudú dbať na požiadavky al-Káidy.
"Bol hlavným človekom, povereným vyjadrovať sa za al-Káidu, takže jeho smrť bude mať dopad na fungovanie propagandy," povedal Amír Rana, autor knihy o militantných skupinách v Pakistane.
Americkí predstavitelia vo štvrtok informovali, že Gadahn bol zabitý päť dní po tom, čo januárový nálet amerického bezpilotného lietadla zacielený na komplex al-Káidy v Pakistane omylom usmrtil aj amerického a talianskeho rukojemníka, ktorých al-Káida zadržiavala už roky. Gadahn sa vtedy nachádzal v inom tábore al-Káidy.
Militant z pakistanského Talibanu povedal, že druhovia Gadahna upozornili, aby z oblasti odišiel, lebo hrozia nálety amerických bezpilotných lietadiel. On však odmietol odísť, ale militant nepoznal dôvod.

Copyright © TASR 2015

TO JE TV !

TO JE TV !



24. 4. 2015

Zomrel Sawyer Sweeten

Zomrel Sawyer Sweeten

Sawyer Sweeten, ktorý hral jedného zo synov-dvojčiat Raya Romana v populárnom komediálnom seriáli "Raymonda má každý rád" americkej televízie CBS, zomrel vo veku 19 rokov.
Sweeten spáchal samovraždu, uviedla vo vyhlásení jeho sestra Madylin Sweetenová. Ďalšie podrobnosti nie sú známe, informovala dnes agentúra AP.
Madylin, Sawyer a jeho brat-identické dvojča Sullivan hrali spolu detských hrdinov v sitkome o fiktívnej rodine Baronovcov.
Obľúbený seriál sa vysielal v rokoch 1996-2005, teda deväť sezón. V čase vysielania bol nominovaný na 61 prestížnych televíznych cien Emmy, pričom ich získal 13. Sawyer Sweeten bol iba batoľa, keď sa seriál začal.
Madylin, ktorá je o štyri roky staršia než Sawyer, vo vyhlásení napísala, že rodina žiada o zachovanie súkromia.
"Prosíme vás, podajte ruku svojim milovaným. Nech vôbec nepochybujú o tom, čo pre vás znamenajú," uviedla.
V sitkome s anglickým názvom Everybody Loves Raymond o rodine športového novinára Raya Baronea hral Sawyer postavu Geoffreya.
Zosnulý herec sa objavil aj vo filme Frank McKlusky z roku 2002 s Randym Quaidom a tiež v jednej epizóde televízneho

Copyright © TASR 2015

MEDIA NEWS


MEDIA NEWS

Pri Európskej komisii vznikne nový odbor strategickej komunikácie zameraný na boj s ruskou protizápadné propagandou.
Odborníci na komunikáciu plynule ovládajúci ruštinu majú sídliť v Bruseli a za svoju prácu budú poberať 4350 eur mesačne (zhruba 120-tisíc korún).
Plynie to z dokumentu Európskej služby pre vonkajšiu činnosť (EEAS) zaslané koncom marca zástupcom všetkých členských krajín EÚ. Jeho kópia je na stiahnutie tu: EEAS - Notice of vacancy SG.3.
Európska služba pre vonkajšiu činnosť podlieha komisárke pre zahraničnú a bezpečnostnú politiku Federice Mogheriniová. Cieľom služby je "zabezpečovanie koherentnejšieho a účinnejšieho zahraničnú politiku EÚ a posilňovať tak úlohu EÚ na svetovej scéne".
Na nové pozície - zatiaľ na dobu určitú po dobu jedného roka s možnosťou predĺženia - nie je vypísané klasické výberové konanie; kandidátmi majú navrhovať jednotlivé členské krajiny EÚ.
Podmienkou je univerzitný diplom, znalosť francúzštiny, angličtiny a ruštiny a tiež prax v odbore žurnalistiky, skúsenosti tlačového hovorcu a znalosti v odbore sociálnych médií. Finančnú odmenu by členom tímu nemal platiť Brusel, ale konkrétne krajiny EÚ, ktorá je vyšle.
Svojich expertov zatiaľ navrhlo Poľsko, Estónsko a Litva.


PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK

Najpočúvanejším rádiom na Slovensku aj naďalej ostáva Rádio Expres. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý zrealizovala v prvom kvartáli roku 2015 na vzorke 3757 respondentov. Celkovo monitorovala 50 rozhlasových staníc. Najviac respondentov, 35,1 percenta, v ňom deklarovalo, že v predchádzajúci týždeň počúvali práve toto rádio.
Na druhej priečke skončilo Rádio Slovensko s 30,3 percentami a tretie je Fun rádio s 23,8 percentami. Štvrté miesto obsadilo Rádio Jemné (18 percent) a piata priečka patrí Rádiu Europa 2 (15,6 percenta). Šieste je Rádio Regina (14,4 percenta) a siedme Rádio_FM (5,7 percenta).
V prvom kvartáli 2015 dosiahlo z rozhlasových staníc na trhu najväčší podiel Rádio Expres (22,1 percenta). Druhý najväčší malo Rádio Slovensko (21,3 percenta) a na treťom mieste skončilo Fun rádio (13,4 percenta). Štvrtý najväčší trhový podiel zaznamenalo Rádio Jemné (10,4 percenta), nasledujú Rádio Regina (8,6 percenta), Rádio Europa 2 (8,3 percenta) a Rádio Lumen (tri percentná). Ostatné rozhlasové stanice mali 12,9-percentný podiel na trhu.
TASR dnes informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.

Copyright © TASR 2015

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

V Bratislavskom kraji vznikne od júla už piate Centrum odborného vzdelávania a prípravy, v tomto prípade pre oblasť polygrafie a médií. O tom, že sa takéto centrum zriadi v Strednej odbornej škole (SOŠ) polygrafickej v Bratislave rozhodli dnes poslanci Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).
Ako uviedla podpredsedníčka BSK Alžbeta Ožvaldová (Most-Híd), motiváciou pre vznik centra je prispieť k vytvoreniu podmienok pre prepojenie vzdelávania a praxe. "Prioritou centra bude vytvorenie účinného systému overovania teoretických poznatkov pri praktickej činnosti, flexibilné reagovanie na meniace sa hospodárske a technologické podmienky trhu práce, rozvoj zručnosti žiakov," uviedla. Centrum bude zabezpečovať aj rozvíjanie ľudských zdrojov v kraji formou celoživotného vzdelávania.
SOŠ polygrafická na Račianskej ulici v Bratislave vznikla v roku 1952. Poskytuje odborné vzdelanie špecializované na polygrafiu a médiá. Spolupracuje s veľkými tlačiarňami, vydavateľstvami a dodávateľmi spotrebných materiálov. V súčasnosti má 350 žiakov a 78 zamestnancov.
BSK v spolupráci s Asociáciou Zamestnávateľských zväzov a Združení SR v rámci kraja zriadil už v roku 2012 Centrum odborného vzdelávania a prípravy pre oblasť poľnohospodárstva a rozvoja vidieka, takisto pre oblasť elektrotechniky a informačných technológií. V roku 2013 pribudlo Centrum odborného vzdelávania a prípravy pre oblasť potravinárstva a v tomto roku aj pre oblasť stavebníctva.

Copyright © TASR 2015

Zásadné stanovisko k vyjadreniam, ktoré odzneli na diskusii HN Clubu 7. júna 2011 k problematike výstavby diaľnic

Zásadné stanovisko

k vyjadreniam, ktoré odzneli na diskusii HN Clubu 7. júna 2011 k problematike výstavby diaľnic


Bývalý minister dopravy J. Figeľ bol na škodlivé dopady jeho politiky nereálnych cien diaľnic upozorňovaný a poslanec KDH to chcel klamstvom poprieť - dôkazom je videozáznam z diskusie HN Clubu z 7. 6. 2011

Záznam z diskusie HN Clubu k financovaniu výstavby ciest a diaľnic zo 7. júna 2011 preukazuje po prvé, že:
Vtedajší minister dopravy Figeľ bol odborníkmi, priamo zodpovednými za výstavbu cestnej infraštruktúry (riaditeľ Slovenskej správy ciest a generálny riaditeľ Doprastavu), otvorene upozorňovaný a varovaný pred škodlivými dôsledkami politiky nereálne lacných diaľnic.

* Uvedenými odborníkmi - po prvé generálnym riaditeľom Doprastavu, a.s. D. Šamudovským boli ceny za výstavbu diaľnic označené ako "ceny absolútne mimo akúkoľvek realitu" a za "dumping", ktorý je "posledný rok" (t.j. presne obdobie pôsobenia J. Figeľa ako ministra dopravy) "štandardné a na Slovensku sa z toho stal úplný extrém" a ktorého dôsledok je opisovaný stavom, kedy "Bič plieska na samom konci, živnostníci a malí subdodávatelia, tí dostanú zabrať z tohto titulu. Dostanú zmluvy, ktoré ich postavia na kolená, ktoré ich zničia."
* Rovnako bol minister na tieto dopady upozorňovaný vlastným nominantom za KDH v Slovenskej správe ciest P. Pavláskom, ktorý "príliš nízke ceny vysúťažené" označil za "vysoko rizikové", hovoril o riziku "skrachovania malých firiem živnostníkov a biedy, ktorá ich čaká" a predpovedal "riziko, že tí subdodávatelia malí zahynú prví", pričom za toto riziko označuje "taký fetiš najnižšej ceny", ktorý podľa neho "nie je najlepšou cestou".

* Zo záznamu je zrejmé, že minister dopravy Figeľ o negatívnych dopadoch tejto svojej cenovej politiky vedel, ba dokonca z jeho vyjadrení vyplýva, že s jej dopadmi v podobe kolapsu niektorých staviteľov diaľnic rátal, keď hovoril, že "isté vyčírenie" stavebného trhu "je potrebné, pretože 10-chlapová firma si nemôže trúfať na také diela, ako sú miliardové alebo stovky miliónov, hovorím eurové investície".
* Záznam - vtedajšie varovania odborníkov aj slová samotného bývalého ministra Figeľa - teda potvrdzuje, že dnes pri riešení reštrukturalizácie Váhostavu riešime dôsledky politiky nereálnych cien diaľnic bývalého ministra dopravy J. Figeľa.
Po druhé záznam dokazuje, že poslanec KDH Pavol Zajac klamal, keď chcel vyjadrenia P. Pavláska z roku 2011 označiť za reakciu na výstavbu ciest 1. triedy či dokonca konkrétny projekt výstavby cesty 1. triedy - a to výrokom: "V prvom rade, správa ciest nikdy nemala na starosti diaľnice, ale cesty prvej triedy. Pavlásek v roku 2011 na diskusii HNClubu povedal iba to, že na obchvate Bratislavy - čo nie je diaľnica, ale cesta prvej triedy - firma 'vytendrovaná' za prvej vlády nevyplatila niektorých subdodávateľov."
Zo záznamu diskusie HN Clubu je však zrejmé, že:
* Celá predmetná diskusia bola zameraná na tému financovania výstavby diaľnic a cestnej infraštruktúry - tak bola aj moderátorom na začiatku uvedená, kedy ako "leitmotív" diskusie bola označená téma "financovanie výstavby ciest a diaľnic"
* P. Pavlásek, riaditeľ Slovenskej správy ciest za KDH, vo svojom vystúpení hovorí, že reaguje na slová Generálneho riaditeľa Doprastavu, pána D. Šamudovského, ktorý (ako je na zázname vidieť) vo svojom vystúpení hovoril o téme "financovania diaľnic".
* P. Pavlásek, nominant KDH, vo svojom výstupe hovorí, že "príliš nízke ceny vysúťažené sú vysoko rizikové", hovorí o riziku "skrachovania malých firiem živnostníkov a biedy, ktorá ich čaká" a predpovedá "riziko, že tí subdodávatelia malí zahynú prví", pričom za toto riziko označuje "taký fetiš najnižšej ceny", ktorý podľa neho "nie je najlepšou cestou".
Čo je najpodstatnejšie, P. Pavlásek pri týchto vyjadreniach nikde nespomína konkrétny úsek cesty 1. triedy alebo cesty 1. triedy ako také, ale reaguje na vystúpenie D. Šamudovského, ktorý hovoril o "financovaní diaľnic".
Následne generálny riaditeľ Doprastavu D. Šamudovský vo svojej reakcii na P. Pavláska jasne hovorí o cenách za diaľnice, ktoré označuje za "absolútne mimo akúkoľvek realitu", "dumping" a "úplný extrém", a dopady tejto cenovej politiky opisuje tak, že "živnostníci a malí subdodávatelia, tí dostanú zabrať z tohto titulu. Dostanú zmluvy, ktoré ich postavia na kolená, ktoré ich zničia."
* Napokon aj samotný bývalý minister dopravy Figeľ nereaguje na žiadny konkrétny projekt, ale reaguje na všeobecnú tému cien za výstavbu cestnej infraštruktúry.
Zo záznamu je teda úplne zrejmé, že všetci uvedení účastníci hovorili alebo priamo a explicitne o cenách za výstavbu diaľnic, alebo všeobecne o cenách za výstavbu diaľnic a ciest, a teda nie výlučne ciest 1. triedy alebo dokonca konkrétnych projektov ciest 1. triedy, ako klamlivo tvrdili poslanci za KDH Zajac a Figeľ.
Pripájame odkaz na videozáznam z diskusie HN Clubu dokumentujúci fakty uvedené v tomto stanovisku: http://www.vlada.gov.sk/20150424-z-diskusie-hn-clubu-zo-7-6-2011-k-pr oblematike-vystavby-dialnic/

Informáciu TASR poskytli z tlačového a informačného odboru Úradu vlády SR.


Tribeca Film Festival

Tribeca Film Festival

Islandský film o 43-ročnom starom mládencovi, ktorý žije so svojou matkou, a dánsky dokument o vzniku novej ústavy Zimbabwe získali vo štvrtok hlavné ceny na medzinárodnom filmovom festivale Tribeca. Snímku Fúsi (Virgin Mountain, 2015) v réžii Dagura Káriho ocenili v kategórii hraných filmov, pričom Kári získal zároveň trofeje za scenár a réžiu. Predstaviteľ Fúsiho Gunnar Jónsson zvíťazil v kategórii Najlepší herec v hranom filme. Cenu v kategórii Najlepšia herečka v hranom filme získala Hannah Murray za výkon v dráme Bridgend (2015). Táto snímka si na konto pripísala aj ocenenia za kameru (Magnus Jonck) a strih (Oliver Bugge Coutté).
Demokrati (Democrats, 2014) Camilly Nielsson triumfovali v kategórii dokumentov, pričom Nielsson udelili aj ocenenie za réžiu dokumentárnych filmov. Zvláštne uznanie poroty si vyslúžil dokument In Transit (2015), ktorý režírovali Albert Maysles, Nelson Walker III, Lynn True, David Usui a Benjamin Wu. Ocenenie za najlepší strih dokumentárneho filmu získal Valerio Bonelli za Palio (2015).
Za najlepšieho nového režiséra hraných filmov vyhlásili Zacharyho Treitza, ktorý si ocenenie vyslúžil filmom Men Go To Battle (2015). Špeciálne uznanie poroty pre nových režisérov udelili Joshua Rothkopf, Gloria Steinem, Mark Boal a Minnie Driver Stephenovi Fingletonovi za sci-fi triler The Survivalist (2015). Cenu pre najlepšieho nového dokumentaristu získali Ewan McNicol a Anna Sandilands za snímku Uncertain (2015). Špeciálne uznanie si od poroty v zložení Don Hertzfeldt, Cobie Smulders, Joana Vicente a Rachel Boynton vyslúžil Erik Shirai za dokumentárny film The Birth of Saké (2015).
Filmový festival Tribeca sa koná od 15. do 26. apríla v New Yorku. Víťazov vo svetovej súťaži hraných a dokumentárnych filmov vyberali spomedzi 12 hraných a 12 dokumentárnych filmov z 19 krajín. Do poroty súťaže hraných filmov zasadli producent a scenárista Paul Attanasio, režisérka a scenáristka Sophie Barthes, herečka Whoopi Goldberg a herec Dylan McDermott. Porotu v súťaži dokumentárnych filmov tvorili režisér Burr Steers, filmár Diego Bunuel, riaditeľka festivalu CPH:DOX Tine Fischer a režisér David Gelb. To, ktorá snímka získa cenu divákov, bude známe 25. apríla.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Beijing International Film Festival

Beijing International Film Festival



Hraný debut slovenského dokumentaristu Jara Vojteka Deti ovládol Medzinárodný filmový festival v Pekingu. V konkurencii 15 súťažných snímok z celého sveta si vo štvrtok 23. apríla pripísal na konto tri z desiatich hlavných festivalových cien Tiantan, o ktorých rozhodla porota na čele s predsedom - svetovým režisérom Lucom Bessonom. TASR informovala PR manažérka Zuzana Kizáková z produkčnej spoločnosti MPhilms. Ako ďalej uviedla, najslávnejší ázijský režisér súčasnosti a porotca Kim Ki-duk osobne odovzdal do rúk Évy Bandor ocenenie za najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe. Producent Mátyás Prikler sa potom vrátil na pódium ešte dvakrát, aby prevzal cenu za najlepší scenár, ktorý napísal Marek Leščák a cenu za najlepšiu kameru. Tá patrí Tomášovi Stanekovi.
"Na svete je veľa festivalov a veľa cien. To, čo najviac zaváži, je, kto o cenách rozhoduje. A keď v porote sedí Luc Besson, Kim Ki-duk a ďalší oceňovaní tvorcovia, tak to váhu má. Aj keď nerobíme filmy kvôli cenám, ale potešilo nás to," napísali priamo z pekinského červeného koberca režisér Jaro Vojtek a producent Mátyás Prikler.
Do oficiálneho výberu 15 súťažných snímok z celého sveta vybral Deti Marco Müller, oscarový producent a bývalý riaditeľ festivalov v Benátkach, Locarne či Rotterdame. Ten osobne privítal slovenskú delegáciu tvorcov na červenom koberci pri príležitosti medzinárodnej premiéry filmu na festivale 20. apríla. Súťažná zostava vzišla z takmer 1000 prihlásených snímok z 90 krajín. Piaty ročník MFF v Pekingu sa konal od 16. do 23. apríla.
Prvý hraný film oceňovaného dokumentaristu Jara Vojteka autenticky zobrazuje pokrivené rodinné vzťahy aj fakt, že s najbližšími sme si najbližší, aj keď to niekedy nezvládame. Tvoria ho štyri poviedky - Syn, Maratón, Kanárik, Otec, ktoré vytvárajú jeden pohľad na rôzne podoby vzťahu rodičov a detí. Či už ide o otca vyrovnávajúceho sa s nedostupným autistickým svetom svojho syna, mladého muža, ktorý nezvláda odlúčenie od rodiny, chlapca žijúceho s necitlivým otčimom či zradenú ženu starajúcu sa o zomierajúceho otca. Každá z postáv rieši svoju situáciu po svojom - návštevou ľudového liečiteľa, útekom z väzenia, súťažou kanárikov, výletom k moru. Do slovenských a českých kín vstúpil slovensko-český film Deti na jeseň 2014. Producentom filmu je spoločnosť MPilms, koproducentmi sú česká spoločnosť Duracfilm a Rozhlas a televízia Slovenska.

Copyright © TASR 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Od zverejnenia prvého videa na webovej stránke YouTube uplynulo vo štvrtok desať rokov. Prvý, 19-sekundový klip s názvom "Ja v ZOO" tam 23. apríla 2005 pridal jeden zo zakladateľov tejto stránky Jawed Karim a odvtedy si ho pozrelo takmer 20 miliónov ľudí, informovala stanica CNN.
V súčasnosti YouTube zaznamenáva niekoľko miliárd zhliadnutí denne, pričom užívatelia tam každú minútu pridajú materiál v dĺžke trvania 300 hodín. Stránka, ktorú medzitým kúpila spoločnosť Google, dominuje ostatným podobným online službám a priťahuje pozornosť rôznorodého publika viac než mnohé televízie.
YouTube je dnes po Googli a Facebooku treťou najobľúbenejšou internetovou stránkou na svete. V raných fázach svojej existencie stránka hostila predovšetkým domáce videá, neskôr sa jej portfólio rozšírilo na hudobné videoklipy, filmy, náučné programy, reklamy a priame prenosy z rôznych podujatí, tzv. streamovanie.
Jednotlivci, ktorí na stránku pridajú divácky pútavé videá so značným počtom zhliadnutí, môžu zarobiť prostredníctvom tržieb a sponzorstva aj šesťciferné sumy. Google pomohol stránke aj pri súdnych sporoch, ktoré voči nej iniciovali produkčné spoločnosti ohľadom porušovania autorských práv ich originálnych materiálov.


Hollywoodsky herec Robert Downey Jr. odišiel z interview pre britskú televíziu o svojom najnovšom filme, keď mu moderátor začal klásť otázky o jeho dávnejších problémoch s drogami a alkoholom.
Downey Jr. (50), ktorý si zopakoval úlohu Tonyho Starka a zároveň superhrdinu Iron Mana vo filmovom pokračovaní s názvom The Avengers: Age od Ultron, sa zdal zneistený, keď mu už britský televízny žurnalista Krishnan Guru-Murthy predostrel osobné otázky.
"Toto má byť propagovanie filmu?" zareagoval Downey Jr., keď televízny moderátor poukázal na hercove výroky po odpykaní si trestu odňatia slobody.
Interview bolo súčasťou propagačného turné, počas ktorého majú novinári vyčlenených po päť minút na rozhovory s hercami, vysvetľuje agentúra Reuters. Interview sa začalo hladko rozprávaním o hercovej úlohe vo filmovom pokračovaní "The Avengers: Age od Ultron", ktoré má európsku premiéru tento týždeň v Londýne.
Atmosféra sa však zmenila, keď sa moderátor opýtal na hercove "temné obdobia..., v ktorých bral drogy a nadmerne pil alkohol", a pri otázke, či je už "čistý".
"Prepáčte, ja naozaj ne... O čo tu ide?" povedal herec a potom odišiel.
Interview odvysielali v stredu večer v rámci britského televízneho programu Channel 4 News a novinár Guru-Murthy ho zverejnil na svojom účte na Twitteri, kde vyvolal búrku rozhnevaných reakcií divákov. Tí kritizovali moderátorov štýl otázok.
Guru-Murthy nahneval v roku 2013 aj filmového režiséra Quentina Tarantina, keď mu položil otázku o násilí vo filme.

Copyright © TASR 2015

Konsolidované príjmy spoločnosti Google v prvom kvartáli posilnili o 12 % na 17,26 mld. USD z hodnoty 15,42 mld. USD v prvom kvartáli predchádzajúceho roku. Čistý zisk spoločnosti sa dostal na 3,59 mld. USD, čo predstavuje 5,20 USD na akciu. Tento zisk stúpol z hodnoty 3,45 mld. USD, pričom vtedy na jednu akciu pripadlo 5,04 USD. Po úprave o určité položky spoločnosť Google zarobila 6,57 USD na akciu. Tržby a zisk amerického giganta rástli, keďže vyšší objem reklamy vyvážil vplyv silnejšieho dolára.
Analytici počítali s tým, že príjmy spoločnosti dosiahnu 17,5 mld. USD. Počet kliknutí na reklamné odkazy sa zvýšil o 13 %, pričom priemerná cena on-line reklamy klesla o 7 %. Reklamné príjmy spoločnosti v prvom kvartáli posilnili o 11 % na 15,51 mld. USD.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

                 VÝROKY TÝŽDŇA


„V Bratislave som bol v roku 1968 a vtedy to bolo najškaredšie mesto, aké som kedy videl. Mali ste jednu peknú časť a zničili ste ju, aby ste mohli postaviť most. Neuveriteľné.“
Volker Schlöndorff


„ Film Dieťa 44 neho prekrucuje historické fakty a Sovietsky zväz vykresľuje ako temnú krajinu.. Mordor. S fyzicky i morálne neplnohodnotnými podľuďmi, krvavým mäsom a akýmisi upírmi. No, v takej krajine sa odohráva dej 30. až 50. rokov 20. storočia.“
Vladimir Medinskij ,ruský minister kultúry o zákaze filmu v Rusku

„ Na májovú schôdzu predložím návrh na odvolanie podpredsedu parlamentu Milana Číža za to, že spôsobuje globálne otepľovanie. Pokiaľ viem fajčí, nerecykluje.“
Alojz Hlina

„Určite áno. Je to časopis, ktorý sa nebojí v dnešnej diktatúre, ktorá síce nezatvára ľudí, ale vytvára takú demagógiu medzi nami, že nemáme ani slobodu povedať – hej, celkom zaujímavý časopis, prečo si to pre zmenu neprečítať. Ja ich ani cielene nečítam, ale po vlne odporu niekoľkých bratislavských intelektuálov som si uvedomila v akej neslobode žijeme. Mám známych, ktorí Zem a vek ani len nevezmú do rúk!!! Nikdy to nečítali a takto sa vyjadrujú. To je už aký brainwash? Iný pohľad na vec takto desí? Čo sme v socíku? Takže suma sumárum – Voltaire povedal: To, kto ti vládne, zistíš podľa toho, koho nesmieš kritizovať. Oni presne tých kritizujú. A to sa nebavíme o strane Smer. Takže nie sú pohodlní.?
Adela Banášová

"V dejinách každej krajiny existujú míľniky, ktoré predstavujú začiatok novej epochy. Pre moderné Rusko to bol rok 2014. Krymský polostrov napriek svojim formálnym postsovietskym hraniciam zostal vždy našou zemou. Som presvedčený, že každý Rus a každý zodpovedný politik si uvedomil obrovský význam tejto udalosti. Mnohí vnímajú návrat Krymu ako historické zadosťučinenie, ktorého význam možno prirovnať k pádu Berlínskeho múru a jednoteniu Nemecka, či návratu Hongkongu a Macaa pod jurisdikciu Číny."
Dmitrij Medvedev

„Pripomeňme si, čo tak strašne naštartovalo nášho spisovateľa. Adela Banášová sa pre portál zenyvmeste.sk vyjadrila o časopise Zem a vek takto: „Je to časopis, ktorý sa nebojí v dnešnej diktatúre, ktorá síce nezatvára ľudí, ale vytvára takú demagógiu medzi nami, že nemáme ani slobodu povedať – hej, celkom zaujímavý časopis, prečo si to pre zmenu neprečítať. Ja ich ani cielene nečítam, ale po vlne odporu niekoľkých bratislavských intelektuálov som si uvedomila v akej neslobode žijeme. Mám známych, ktorí Zem a vek ani len nevezmú do rúk!!! Nikdy to nečítali a takto sa vyjadrujú. To je už aký brainwash? Iný pohľad na vec takto desí? Čo sme v socíku?”
Vykašlime sa teraz na názor na nejaký časopis. Všimnime si radšej, že rozhorčená reakcia bratislavskej kaviarne v plnej miere potvrdila to, na čo poukázala Adela: na Slovensku nie je možné vysloviť slobodne svoj názor bez verejnej šikany. Nemám rád časopis Zem a vek. Na rozdiel od mnohých jeho kritikov, ktorí ho odsudzujú bez toho, aby ho niekedy držali v rukách, viem povedať presne, čo mi na ňom vadí: miešajú sa v ňom zaujímavé informácie s demagógiou a výmyslami – ibaže to isté robí väčšina periodík. S tým rozdielom, že do tých, ktoré sa tešia pohodlnej priazni vládnucich vrstiev, malomeštiaci píšu s komickou pýchou. Ostrakizovanie ľudí za názory, ktoré sa netešia všeobecnej popularite, sa stalo obľúbeným športom tých, ktorí liberalizmus len predstierajú. Je to nielen hlúpe, ale hlavne nebezpečné. Títo ľudia si neuvedomujú svoj diel zodpovednosti za to, že počet ľudí inklinujúcich k extrémistickým hnutiam a konšpiratívnym názorom alarmujúco stúpa aj vďaka ich dlhodobému postoju, keď vytesňovali akékoľvek provokujúce názory do šedej zóny mlčania, zavrávali znepokojenia ľudí, škandalizovali odlišné postoje a zužovali verejnú diskusiu na dogmatický sterilný priestor konsenzuálnych právd. Plnohodnotná kritika sa tak nerozvíjala v plodnej polemike, ale v izolovaných skupinách, v ktorých ľahko prerastala až do podoby konšpiratívnych prejavov a extrémistických riešení. Ľudia boli príliš dlho klamaní. A dnes nehľadajú odpovede v koncepčných plánoch, ale v demagogických skratkách. „
Eduard Chmelár

"On je prirodzene očarujúci chlap, ktorý vie debatovať prakticky s kýmkoľvek. Hillary chýba prirodzená ľahkosť a politický talent jej muža. V hokejovej NHL je teraz v plnom prúde play-off, premýšľajte o tom takto: Jedným z najlepších hráčov v súťaži je Marián Hossa pôsobiaci v Hillaryninom rodisku Chicagu. Je superhviezdou. Má mladšieho brata, Marcela, ktorý odohral v NHL pár sezón, ale neprerazil a pôsobí v Európe. Rovnaké priezvisko, ale odlišný talent. Hillary Clintonová je Marcel Hossa Demokratickej strany. Demokrati stavajú prezidentské vízie na slávnom mene. A nemajú záložný plán."
Marc A. Thiessen z Washington Post

TO JE TV !

TO JE TV !


23. 4. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Sociálna sieť Facebook zaznamenala v kvartáli, ktorý sa skončil 31. marca, nárast tržieb o takmer 42 % na 3,54 mld. USD z hodnoty 2,5 mld. USD. Príjmy z reklamy v sledovanom období medziročne posilnili o 46 % na 3,32 mld. USD. Čistý zisk spoločnosti Facebook dosiahol 509 mil. USD, čo predstavuje 18 centov na akciu. V rovnakom období predchádzajúceho roka bol čistý zisk sociálnej siete 639 mil. USD, teda 25 centov na akciu.
Po úprave o niektoré položky spoločnosť Facebook zarobila 42 centov na akciu. Spoločnosť informovala, že počet aktívnych užívateľov jej služieb sa dostal na 1,44 mld. ľudí, pričom 87 % z nich využíva smartfóny, prípadne iné mobilné zariadenia.

James May, jeden z moderátorov populárnej motoristickej relácie Top Gear, uviedol, že sa do programu nevráti bez Jeremyho Clarksona. Ten prišiel o svoje miesto minulý mesiac po tom, ako napadol producenta Oisina Tymona. Mayovi, rovnako ako aj tretiemu moderátorovi Richardovi Hammondovi, vypršal kontrakt minulý mesiac.
"Hammond a ja spolu s nejakým náhradníkom za Jeremyho, to by nemalo úspech. Musíme to byť my traja spolu. Top Gear bez Jeremyho je trochu hlúpy nápad. Nemyslím si, že by bolo dobre pokračovať s nami dvoma a niekým, kto by mal byť novým Jeremym, pretože by to nebol nový Jeremy. Bolo by to krátkozraké a nemyslím si, že by to fungovalo. Je to v podstate nemožné," vyhlásil pre denník The Guardian 52-ročný May, ktorý si však myslí, že existuje šanca, aby Top Gear alebo nejaký iný motoristický program na BBC moderoval s Hammondom aj Clarksonom. "BBC nezatvorila dvere Jeremymu úplne. Nedostal zákaz ani ho nevyhodili, iba s ním neobnovili kontrakt. Je to malý rozdiel, ale dôležitý," dodal May. To, že neexistuje žiadne nariadenie zakazujúce prípadný Clarksonov návrat do BBC, potvrdila aj vedúca staníc BBC Two a BBC Four Kim Shillinglaw. Práve ona má na starosti výber nového moderátora alebo moderátorky.
Clarkson napadol Tymona 4. marca, pretože mu producent po nakrúcaní nezabezpečil teplé jedlo. Tymon, ktorý utrpel zranenie úst, sa následne sám odviezol do nemocnice, pričom si myslel, že príde o prácu. Na moderátora preto ani nepodal oficiálnu sťažnosť vedeniu BBC. To sa o incidente dozvedelo až od samotného Clarksona, ktorého 10. marca suspendovali na neurčito, pričom pozastavili aj vysielanie Top Gearu. Fanúšikovia relácie na toto rozhodnutie zareagovali spustením online petície, prostredníctvom ktorej žiadali Clarksonov návrat. Podpísalo ju viac než milión ľudí. Vedenie BBC taktiež spustilo vyšetrovanie, ktoré viedol riaditeľ BBC Scotland Ken McQuarrie. Ten výsledky odovzdal generálnemu riaditeľovi Tonymu Hallovi, ktorý 25. marca oznámil, že s Clarksonom pre porušenie interných predpisov neobnovia kontrakt. O niekoľko hodín neskôr dostal Hall e-mail, v ktorom sa mu vyhrážali smrťou. Clarkson uplynulý víkend prezradil, že dva dni pred napadnutím Tymona mu lekár oznámil, že má pravdepodobne rakovinu jazyka, čo sa však nakoniec nepotvrdilo.


©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Indická vláda pozastavila na päť dní vysielanie panarabskej televízie al-Džazíra v Indii po tom, ako sa v jej spravodajstve objavili nepresné mapy so sporným himalájskym regiónom Kašmír. Informovala o tom dnes agentúra AP.
Podľa správy indickej vlády mapy odvysielané televíziou al-Džazíra "nezobrazovali oblasť Kašmíru ako súčasť indického územia". Pozastavenie vysielania al-Džazíry v Indii vstúpilo do platnosti v stredu a potrvá do pondelka.
Panarabská televízia so sídlom v Katare medzičasom päťdňové pozastavenie svojho vysielania odsúdila a požiadala o rokovanie s indickou vládou. Al-Džazíra sa odvoláva na to, že sporné mapy zmenila, hneď ako India poukázala na túto záležitosť.
Indická vláda je veľmi citlivá na zobrazovanie himalájskeho regiónu Kašmír na mapách, čo súvisí s jeho rozdelením medzi Indiu a Pakistan, analyzuje AP.
Kašmír leží v indicko-pakistanskom pohraničí, pričom oba štáty si nárokujú celé územie tohto regiónu. Od roku 1947, keď India a Pakistan získali nezávislosť od Británie, viedli už medzi sebou dve vojny o ovládnutie Kašmíru.


Copyright © TASR 2015

RADA RTVS

RADA RTVS
Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) pred májovými majstrovstvami sveta v hokeji v Českej republike avizuje aj novinky. Ako Radu RTVS počas jej dnešného rokovania informoval Marcel Merčiak, poverený vedením odboru športu STV a SRo, zo 64 zápasov prinesú vo vysielaní 60, z toho 35 v priamom prenose a 25 v záznamoch. Všetky zápasy, aj tie, čo RTVS neodvysiela, sa budú dať sledovať na špeciálnom webe k šampionátu - hokej.rtvs.sk. RTVS ponúkne i špeciálne aplikácie pre mobilné zariadenia. “Hokej je národný, spoločenský fenomén a tak k tomu pristupujeme. Ponúkneme i projekty nadväzujúce na zápasy,“ zdôraznil generálny riaditeľ RTVS Václav Mika. Svetový šampionát sa uskutoční od 1. do 17. mája v Prahe a Ostrave.
V oboch halách, v pražskej i ostravskej, bude mať RTVS svoje štúdio. Dôraz sa kladie v základnej časti MS na Ostravu, keďže tam bude hrať tím Slovenskej republiky. “Oproti predchádzajúcim rokom ponúkame nový formát elektronickej ceruzky s možnosťou lepšej, prehľadnejšej analýzy,“ avizoval inovovaný technologický doplnok diskusie o rozhodujúcich momentoch zápasov Merčiak. Zápasy bude spolukomentovať tím dlhoročných spolupracovníkov RTVS, vrátane Richarda Lintnera, Miroslava Šatana či Jána Lašáka. Merčiak vylúčil, že by Lintner zneužil vysielanie na témy spojené s jeho snahami o zmeny v Slovenskom zväze ľadového hokeja.
RTVS už tradične doplní zápasy o publicistické programy. V Prahe bude šampionát už desiaty raz. Do vysielania sa dostanú napríklad seriály o československej hokejovej histórii a hokejových osobnostiach. RTVS sa bude venovať tiež vyhliadkam slovenského hokeja do budúcnosti. Hovoriť sa bude o téme MS v hokeji 2019 v Bratislave a Košiciach a tiež o volebnej konferencii Slovenského zväzu ľadového hokeja, ktorá bude koncom júna a tiež o voľbe nového reprezentačného tréner, spresnil Merčiak. Novinkou je zábavný program k šampionátu, ktorý bude moderovať Matej “Sajfa“ Cifra, ktorého doplnia stand-up komici Juraj Tabaček, Stano Staško, Tomáš Hudák a športový publicista Denis Schvarcz alias Bohumil Stejskal. Nový program nazvaný “Predĺženie“ sa bude vysielať 1., 10. a 17. mája. “Je to šou, ktorá vzniká po vzore zahraničných programov a bude to netradičný humorný pohľad na zápasy a dianie počas majstrovstiev sveta,“ doplnil Merčiak. MS v hokeji budú rezonovať nielen v televíznom, ale aj rozhlasovom vysielaní a rozhlas prinesie naživo všetky zápasy slovenského mužstva. Doplnia ich informácie o ďalších zápasoch a špeciálne publicistické programy.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS NEWS

RTVS NEWS

SPORTFIVE INTERNATIONAL S.A.,, MARKIZA-SLOVAKIA SPOL. S R. O., a RTVS podpísali trojstrannú dohodu medzi partnermi, v ktorej
Markíza predá RTVS práva na webové vysielanie OH Rio 2016 a Sportfive s tým súhlasí. Ide o webové práva z OH v Riu 2016 na lineárnej aj nelineárnej báze naživo a/alebo zo záznamu
z každého licencovaného podujatia OH z časti zmluvy medzi Sportfive a RTVS o Letných olympijských hrách a zostrihy podujatí z OH
Vylúčené práva: Video na požiadanie, archív.
Vysielanie: Na webovej stránke www.rtvs.sk .
Cena : 37 800 €


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Vyše 100 novinárov sa zišlo včera v macedónskom hlavnom meste Skopje na proteste proti vyhrážkam, ktoré dostal ich kolega za kritiku konzervatívnej vlády krajiny. Informovala o tom agentúra AP.
Borjanovi Jovanovskému, šéfredaktorovi webového portálu stanice Nova TV, v utorok domov doručili pohrebný veniec s nápisom "Posledný pozdrav". Jovanovský sa v minulosti stal terčom slovných útokov. V čase doručenia pohrebného venca sa nachádzal v zahraničí a zásielku prevzala jeho manželka, ktorá kontaktovala políciu.
Incident odsúdilo združenie novinárov i komisár OSN pre ľudské práva. Žurnalistka stanice Saska Cvetkovská dnes obvinila vládu z vytvárania atmosféry, v ktorej dochádza k tolerovaniu vyhrážok namierených proti novinárskej obci.
Vládnuca strana VMRO-DPMNE premiéra Nikolu Gruevského incident odsúdila ako "neprípustný a škodlivý".

Copyright © TASR 2015


Americký herec Ben Affleck oľutoval, že požiadal tvorcu televíznej relácie Finding Your Roots (2012), aby v epizóde o jeho predkoch zamlčal informáciu, že jeden z jeho vzdialených príbuzných bol otrokár. Štyridsaťdvaročný herec sa k tejto kauze vyjadril prostredníctvom sociálnej siete Facebook po tom, ako o nej minulý týždeň informoval portál WikiLeaks.
Affleck priznal, že požiadal tvorcu a moderátora relácie Henryho Louisa Gatesa Jr., aby vystrihol segment o tom, že jeden z jeho predkov bol otrokár. Dôvodom malo byť, že herec sa za toto zistenie hanbil. Uviedol však, že rozhodnutie o tom, či sa táto informácia dostane do finálnej verzie epizódy, ktorú odvysielali vlani 14. októbra, spravil samotný Gates. "Ľutujem, že som pôvodne chcel, aby zmienka o otroctve v relácii nezaznela. Za našich predkov si nezaslúžime ani hanbu ani uznanie, pričom vysoký záujem o tento príbeh dokazuje, že náš národ stále zápasí s hrozným odkazom otrokárstva. Som rád, že môj príbeh, hoci nepriamo, prispeje do diskusie na túto tému. Aj keď sa mi nepáči, že mám takého predka, som šťastný, že sa o tomto aspekte histórie našej krajiny hovorí," napísal herec.
Spomínaný portál WikiLeaks zverejnili prepisy e-mailovej komunikácie Gatesa a riaditeľa Sony Pictures Michaela Lyntona, ktorá unikla pri novembrovom útoku na počítačový systém spoločnosti Sony Pictures. Gates a Lynton v e-mailoch ani raz priamo nespomenuli Affleckovo meno. Človeka, ktorý žiadal, aby vysielacia spoločnosť PBS zamlčala informácie o jeho predkovi, však označovali "megahviezda" alebo "Batman", pričom Affleck v tom čase nakrúcal snímku Batman v Superman: Dawn of Justice, ktorú by mali do amerických kín uviesť 25. marca 2016. "Mám takýto problém: po prvý raz nás jeden z hostí dôverne požiadal, aby sme z programu vystrihli informáciu o jednom z jeho predkov - konkrétne to, že vlastnil otrokov. Štyria alebo piati hostia v tejto sezóne mali tiež predkov, ktorí boli otrokári, vrátane Kena Burnsa. Nikdy sme však nemali nikoho, kto by chcel, aby sme zatajili alebo upravili niečo, čo sme zistili. Je to megahviezda. Čo budeme robiť?," napísal Gates 22. júla 2014 Lyntonovi. Ten navrhol, aby predmetnú informáciu v šou nezverejňovali, neskôr sa však spolu s Gatesom zhodli, že ak by svoje zistenia cenzurovali, poškodili by tým nielen hosťa, ale aj sami seba. Hovorkyňa PBS v súvislosti s prípadom uviedla, že vedenie spoločnosti nevedelo o komunikácii medzi Gatesom, Lyntonom a Affleckom a nezasahovalo do toho, čo Gates a jeho producenti nakoniec do programu zaradili a čo nie. Predstavitelia PBS momentálne celú kauzu prešetrujú.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



V kráľových záhradách

V kráľových záhradách
 

22. 4. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká internetová spoločnosť Yahoo svojimi výsledkami za 1. štvrťrok sklamala analytikov. Jej zisk klesol viac, ako očakávali, keďže mierny nárast príjmov z reklamy na internete prevážili vyššie platby partnerom a internetovým stránkam, ktoré presmerujú čitateľov na Yahoo. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Čistý zisk spoločnosti v 1. štvrťroku 2015 klesol na 21,2 milióna USD (20,95 milióna eur), čo predstavuje 2 centy na akciu, z 311,6 milióna USD alebo 29 centov na akciu v rovnakom období predchádzajúceho roka. Do tohto výsledku sú započítané viaceré jednorazové položky, a to vrátane nákladov na reštrukturalizáciu vo výške 51,2 milióna USD a kompenzácie za akcie, ktoré dosiahli 115,7 milióna USD.
Bez započítania jednorazových položiek dosiahla spoločnosť zisk 15 centov na akciu, zatiaľ čo analytici počítali so ziskom 18 centov/akcia.
Tržby Yahoo bez akvizícií a platieb partnerským webovým stránkam klesli o 4 % na 1,04 miliardy USD z 1,09 miliardy USD. Analytici pritom očakávali, že dosiahnu 1,06 miliardy USD. Z toho tržby Yahoo z reklamy v prvých troch mesiacoch roka vzrástli o 2,3 % na 463,7 milióna USD a podieľali sa takmer 40 % na celkovom obrate spoločnosti.
Yahoo tiež oznámil, že v 1. kvartáli prepustil 1100 ľudí a celkový počet jeho zamestnancov na plný úväzok tak klesol na 11.400 ľudí.

Copyright © TASR 2015

Predstavitelia British Broadcasting Corporation (BBC) oznámili, že odvysielajú posledné scény populárnej motoristickej relácie Top Gear s moderátorom Jeremym Clarksonom, ktorý minulý mesiac prišiel o svoje miesto po tom, ako napadol producenta Oisina Tymona. Vedúca staníc BBC Two a BBC Four Kim Shillinglaw uviedla, že hoci ide o nekompletný materiál, plánujú ho odvysielať pravdepodobne počas leta. Shillinglaw taktiež informovala, že nového moderátora programu zatiaľ nevybrali, pričom nevylúčila ani možnosť, že pôjde o ženu.
Clarkson napadol Tymona 4. marca, pretože mu producent po nakrúcaní nezabezpečil teplé jedlo. Tymon, ktorý utrpel zranenie úst, sa následne sám odviezol do nemocnice, pričom si myslel, že príde o prácu. Na moderátora preto ani nepodal oficiálnu sťažnosť vedeniu BBC. To sa o incidente dozvedelo až od samotného Clarksona, ktorého 10. marca suspendovali na neurčito, pričom pozastavili aj vysielanie Top Gearu. Fanúšikovia relácie na toto rozhodnutie zareagovali spustením online petície, prostredníctvom ktorej žiadali Clarksonov návrat. Podpísalo ju viac než milión ľudí. Vedenie BBC taktiež spustilo vyšetrovanie, ktoré viedol riaditeľ BBC Scotland Ken McQuarrie. Ten výsledky odovzdal generálnemu riaditeľovi Tonymu Hallovi, ktorý 25. marca oznámil, že s Clarksonom pre porušenie interných predpisov neobnovia kontrakt. O niekoľko hodín neskôr dostal Hall e-mail, v ktorom sa mu vyhrážali smrťou. Clarkson uplynulý víkend prezradil, že dva dni pred napadnutím Tymona mu lekár oznámil, že má pravdepodobne rakovinu jazyka.
Päťdesiatpäťročný Jeremy Clarkson je televízny moderátor a spisovateľ, ktorý sa preslávil práve vďaka programu Top Gear. V ňom pôsobil najprv v rokoch 1988 až 2000 a potom od roku 2002 v novom formáte. Uvádzal tiež prvú sezónu programu Robot Wars, viacero iných motoristických relácií a v rokoch 1998 až 2000 mal vlastnú talkšou s názvom Clarkson. Je autorom štrnástich kníh.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !



Zajtra nová Lampa

Zajtra nová Lampa

Zajtra o 16.00 bude na webe tyzdna  Lampa . V tomto termíne sa to bude opakovať každý týždeň. Diváci sa vyzbierali na techniku / 80.000 ,- EUR /, pretože Mário Homolka žiadnu techniku nemá, či ?

SLOVAK WEB MEDIA NEWS

SLOVAK WEB MEDIA NEWS

Objem internetovej reklamy dosiahol v minulom roku na Slovensku viac ako 75,5 mil. eur. V medziročnom porovnaní je to nárast o 14,7 %. Ako ďalej informovalo združenie IAB Slovakia, sumárny pohľad na vývoj online reklamy je významne ovplyvnený odhadovanými číslami nadnárodných nečlenských a domácich hráčov.
Firma pristúpila k prerozdeleniu objemu nečlenských médií medzi takzvané paid for search a display. Preto medziročné porovnanie nie je možné. Zo sumárneho pohľadu dosiahla kategória display 48 % z celkových príjmov a paid for search 25 %. Kategória classifieds and directories evidovala podiel 25 % na celkových príjmoch. Ide podľa vyjadrení združenia o progresívne rastúci typ reklamy, kde bol medziročný nárast o 20 %.
V minulom polroku združenie percentuálne zhodnotilo aj vývoj v oblasti mobilnej a video reklamy členov. Vlaňajší objem v tejto oblasti bol približne 1,6 mil. eur. V medziročnom porovnaní príjmy členov z video reklamy poklesli, avšak príjmy z mobilnej reklamy vzrástli. "Tento segment je však vzhľadom k tomu, že ho tvorí iba niekoľko hráčov, výrazne závislý od individuálnych projektov týchto hráčov a ich klientov," uviedlo združenie. Zároveň dodalo, že podiel mobilnej reklamy výrazne zaostáva za realitou trhu, kedy 1,6 mil. mobilných užívateľov predstavuje už takmer 48 % z celkového počtu užívateľov.
IAB Slovakia, predtým Asociácia internetových médií, vznikla v máji 2005 ako združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu. Jej cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 36 členov.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Úrad na ochranu osobných údajov by mala viesť Pőtheová

Úrad na ochranu osobných údajov
 by mala viesť Pőtheová


Úrad na ochranu osobných údajov by mal mať novú šéfku. Mala by sa ňou stať Soňa Pőtheová. Vláda dnes návrh odsúhlasila, následne ho predloží do parlamentu, ktorý o ňom rozhodne. Bývalá predsedníčka úradu Eleonóra Kročianová sa funkcie vzdala k 13. februáru. Poverený vedením do zvolenia nového vedenia je podpredseda úradu Jozef Dudáš.
Pőtheová je bývala moderátorka. Mala vlastnú PR agentúru, v minulosti bola mediálnou zástupkyňou rodiny Rehákovcov. Naposledy pôsobila ako vedúca tlačového odboru Národnej rady SR.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA RTVS

RADA RTVS



 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Médiá sú pre skupinu Penta špeciálnou investíciou, ktorá pre ňu okrem iného predstavuje "štít" proti útokom. V rozhovore pre dnešné vydanie českých Hospodářskych novin (HN) to uviedol spolumajiteľ Penty Marek Dospiva.
"Nebudem chodiť okolo horúcej kaše. To, že médiá vlastníme, nám dáva istotu, že pre kohokoľvek bude horšie nás iracionálne napádať. To iracionálne by som podčiarkol," argumentoval.
Zároveň je však podľa neho cieľom Penty aj zlepšovať prostredie, v ktorom žijú jej majitelia a komerčné využitie spolupráce medzi médiami a ďalšími firmami skupiny. "Čím lepšie a transparentnejšie to tu bude, o to viac sa bude dariť aj našim spoločnostiam. Medzi retailovými firmami a médiami môžeme využiť synergie, či už v reklame, alebo v určitej osvete," pokračoval Dospiva.
Špekulácie o možnej kúpe českého vydavateľstva Vltava-Labe-PRESS nechcel komentovať. "Ak pôjde všetko ako má, do dvoch mesiacov bude čo verejne oznamovať," avizoval. Aj keď sú dôležité, médiá podľa neho nepatria v Pente medzi najvýznamnejšie investície, tzv. platformy, pretože nedosahujú základné finančné kritérium - hrubý prevádzkový zisk (EBITDA) minimálne 50 miliónov eur.
Medzi tieto platformy zaraďuje Dospiva zdravotníctvo, ktorého tri piliere sú reťazec nemocníc Svet zdravia, sieť lekární Dr. Max a zdravotná poisťovňa Dôvera. Ďalšou je zábava, kam patrí stávková kancelária Fortuna a bankovníctvo, teda Prima a Privatbanka. Do dvoch rokov sa v skupine rozhodnú, či za platformu budú považovať aj leteckého výrobcu Aero Vodochody.
Dospiva nechcel komentovať ani špekulácie o záujme Penty o nákupy v oblasti bankovníctva. Pripustil iba, že v tejto oblasti sa o nové akvizície zaujímajú. Bankový trh totiž považujú za perspektívny. "Prima banka na Slovensku výrazne expanduje, už má 104 pobočiek a do čiernych čísel sa dostala o rok skôr, než sme plánovali," doplnil v rozhovore pre HN.
Ako informovala Penta v pondelok (20.4.) v hodnotení hospodárskych výsledkov za vlaňajšok, najväčším segmentom v portfóliu skupiny je zdravotníctvo (40 %), nasledujú developérske aktivity (22 %), výrobný sektor (14 %) a finančné služby (12 %). Po novom skupina vstúpila aj na mediálny trh, na jeseň 2014 investovala do spoločností 7 PLUS, Centrum Holdings, TREND Holdings a Petit Press. Celková hodnota aktív portfóliových spoločností Penta Investments dosiahla v minulom roku 6,7 miliardy eur. Skupina vykázala čistý zisk 70 miliónov eur.

Copyright © TASR 2015

RTVS NEWS

RTVS NEWS


Rozhlas a televízia Slovenska a ARINA, s.r.o. sa dohodli o podmienkach vzájomnej spolupráce Zmluvných strán pri výrobe a ďalšom využití
audiovizuálneho diela s názvom: „Deň šťastia“.

Základné údaje :
Žáner: dráma
Scenár a réžia: Ivan Fíla
Kameraman: Vladimír Smutný
Zvukový majster: Tomáš Bělohradský
Hudba: Petr Novák, Michal Pavlík
Minutáž: cca 120 min.
Koproducent: first.Frame, Česká televize, Barrandov studio
Nakrúcanie: október – november 2015, marec 2016

Celkový rozpočet výroby Audiovizuálneho diela predstavuje sumu vo výške : 1.847.099.-€ EUR vrátane DPH
Celkový vklad RTVS pri výrobe Audiovizuálneho diela predstavuje sumu vo výške 130.000.- Eur vrátane DPH
Finančný vklad RTVS je. 100.000.- Eur vrátane DPH .
Vecný vklad vo výške 30.000.-€ vo vyjadrení : cca 5 min. archivných materiálov, na ktoré RTVS vlastní práva.
Partner si zabezpečí autorské práva k použitým archívom na kinodistribúciu. RTVS poskytne priestory na nakrúcanie, ktorú budú k dispozícii, dobovú (z 50-60 rokov) televíznu techniku ako rekvizity, agregát (podľa časových možností RTVS).
Koprodukčný vklad, ktorý RTVS poskytuje na základe tejto zmluvy, je poskytnutý Ministerstvom kultúry SR na základe Zmluvy so štátom, Zmluva č. MK – 138/2012/M o zabezpečení služieb verejnosti v oblasti rozhlasového vysielania a televízneho vysielania na roky 2013-2017, a jej príslušných dodatkov.

21. 4. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký herec Ben Affleck údajne požiadal tvorcov televíznej relácie Finding Your Roots with Henry Louis Gates, Jr. (2012) spoločnosti PBS, aby zamlčali, že jeden z jeho predkov bol otrokár. Vyplýva to z e-mailovej komunikácie moderátora šou Henryho Louisa Gatesa a riaditeľa Sony Pictures Michaela Lyntona. Správy, ktoré si vymieňali, unikli pri novembrovom útoku na počítačový systém spoločnosti Sony Pictures a minulý štvrtok ich zverejnil portál WikiLeaks. Gates a Lynton v e-mailoch ani raz priamo nespomenuli Affleckovo meno. Človeka, ktorý žiadal, aby PBS zamlčala informácie o jeho predkovi, označovali len "megahviezda" alebo "Batman", pričom 42-ročný Affleck v tom čase nakrúcal snímku Batman v Superman: Dawn of Justice, ktorú by mali do amerických kín uviesť 25. marca 2016.
"Mám takýto problém: po prvý raz nás jeden z hostí dôverne požiadal, aby sme z programu vystrihli informáciu o jednom z jeho predkov - konkrétne to, že vlastnil otrokov. Štyria alebo piati hostia v tejto sezóne mali tiež predkov, ktorí boli otrokári, vrátane Kena Burnsa. Nikdy sme však nemali nikoho, kto by chcel, aby sme zatajili alebo upravili niečo, čo sme zistili. Je to megahviezda. Čo budeme robiť?," napísal Gates 22. júla 2014 Lyntonovi. Ten navrhol, aby predmetnú informáciu v šou nezverejňovali, neskôr sa však spolu s Gatesom zhodli, že ak by svoje zistenia cenzurovali, poškodili by tým nielen hosťa, ale aj sami seba. Hovorkyňa PBS v súvislosti s prípadom uviedla, že vedenie PBS nevedelo o komunikácii medzi Gatesom, spoločnosťou Sony a Affleckom a nezasahovalo do toho, čo Gates a jeho producenti nakoniec do programu zaradili a čo nie.
Epizódu, v ktorej sa venovali Affleckovmu rodokmeňu, odvysielali 14. októbra. O jeho otrokárskom predkovi v nej však nič neodznelo. PBS i Gates sa v súvislosti s kauzou vyjadrili, že ich cieľom nebolo niečo zatajiť. V minulosti už podľa ich slov mali v šou hostí, napríklad spomínaného režiséra a producenta Kena Burnsa alebo moderátora Andersona Coopera, ktorých predkovia boli otrokári a neváhali to zverejniť. V prípade Afflecka sa však sústredili na zaujímavejších predkov, ako napríklad na veterána Americkej vojny za nezávislosť, ktorý sa začal venovať okultizmu, či hercovu matku, ktorá v roku 1964 ako aktivistka podporovala boj za občianske práva. "Pri každom hosťovi odhalíme viac príbehov o jeho predkoch ako reálne môžeme použiť," uviedol vo vyhlásení pre agentúru AP Gates.
Ben Affleck sa do povedomia verejnosti dostal snímkami Flákači (1995) a Hľadám Amy (1997) režiséra Kevina Smitha. Preslávil sa však najmä vďaka filmu Dobrý Will Hunting (1997). Za scenár, ktorý napísal spolu s Mattom Damonom, získal Oscara a Zlatý glóbus, pričom obaja si v úspešnej dráme aj zahrali. Okrem toho účinkoval aj vo filmoch ako Zamilovaný Shakespeare (1998), Armageddon (1998), Dogma (1999), Pearl Harbor (2001), Najväčšia hrozba (2002), Otcom na plný úväzok (2004), Zabiť eso (2006), Nie je z teba až tak paf (2009), Na odstrel (2009) či v krimidráme Mesto (2010), ktorú rovnako ako snímku Zbohom baby (2007) sám režíroval. V roku 2012 na seba upozornil politickým trilerom Argo, ktorý získal Oscara v kategórii Najlepší film a samotný Affleck si za réžiu vyslúžil napríklad ceny BAFTA a DGA či Zlatý glóbus. Predstavil sa tiež v snímkach Hra na hrane (2013) a Stratené dievča (2014). V roku 2005 sa oženil s herečkou Jennifer Garner, s ktorou má tri deti - syna Samuela a dcéry Violet a Seraphinu.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Ministerstvo zahraničných vecí USA  oznámilo, že nemá žiadne oficiálne potvrdenie obvinení, ktoré boli údajne vznesené voči zadržanému novinárovi denníka Washington Post Jasonovi Rezaianovi. Napísala to agentúra Reuters.
Denník dnes zverejnil informáciu, podľa ktorej bol Rezaian obžalovaný zo špionáže, ako aj ďalších činov súvisiacich s bezpečnosťou.
Hovorkyňa ministerstva Marie Harfová povedala, že by bolo "zjavne absurdné", ak by správy o obvineniach zo špionáže proti Rezaianovi boli pravdivé.
Jason Rezaian je teheránsky spravodajca denníka Washington Post. Zadržali ho minulý rok. Podľa svojej právničky je obvinený okrem iného zo spolupráce s nepriateľskými vládami a propagandy proti štátnemu zriadeniu.
Hovorkyňa americkej Národnej bezpečnostnej rady Bernadette Meehanová povedala, že Biely dom nevie o žiadnom oficiálnom obvinení novinára iránskou justíciou.

Copyright © TASR 2015

20. 4. 2015

The Pulitzer Prizes

The Pulitzer Prizes

Prestížnu americkú Pulitzerovu cenu za beletriu získal román Anthonyho Doerra z druhej svetovej vojny All the Light We Cannot See, ktorý rozpráva paralelné príbehy slepého francúzskeho dievčaťa a mladého nemeckého vojaka. Laureátov Pulitzerových umeleckých i žurnalistických cien 2015 oznámili dnes večer v New Yorku.
Medzi finalistami, ktorých Doerr porazil, boli napríklad Richard Ford s románom Let Me Be Frank With You, Laila Lalamiová s The Moor's Account a Joyce Carol Oatesová s knihou Lovely, Dark, Deep.
Pulitzerovu cenu za drámu získal dramatik Stephen Adly Guirgis s hrou Between Riverside and Crazy. Rozpráva o hašterivom bývalom policajtovi, ktorý vo svojom dome na Upper West Side v New Yorku poskytne útočisko chudobným sirotám a tie mu vytvoria náhradnú rodinu.
David I. Kertzer so životopisom The Pope and Mussolini: The Secret History of Pius XI. and the Rise of Fascism in Europe získal Pulitzerovu cenu v kategórii biografií. Podľa poroty využíva tento dvojitý životopis nedávno otvorené vatikánske archívy, aby osvetlil osudy dvoch mužov, ktorí mali vo svojej sfére absolútnu moc. Ďalšími finalistami boli Thomas Brother s knihou Louis Armstrong: Master of Modernism a Stephen Kotkin s biografiou Stalin: Volume I: Paradoxes of Power (1878-1928).
V žurnalistických kategóriách si tri Pulitzerove ceny, ktoré sú najvyšším žurnalistickým ocenením v USA, odniesli noviny New York Times za investigatívne a medzinárodné reportáže o epidémii eboly v západnej Afrike a za fotografie na túto tému. Denník St. Louis Post-Dispatch dostal Pulitzerovu cenu v kategórii fotografia za pokrývanie nepokojov vo Fergusone v štáte Missouri, informovali tlačové agentúry AP a Reuters.
Pulitzerovu cenu za verejnú službu dostali za sériu článkov o domácom násilí proti ženám v Južnej Karolíne tamojšie noviny The Post and Courier, so sídlom v Charlestone. Séria článkov vyšla pod názvom Till Death Do Us Part.
Noviny The Seattle Times získali Pulitzerovu cenu v kategórii bleskového spravodajstva (breaking news) za digitálne pokrytie zosuvu pôdy v štáte Washington, v ktorom zahynulo 43 ľudí. Ďalšími ocenenými novinami boli The Wall Street Journal a Washington Post.

Zoznam umeleckých Pulitzerových cien:
Beletria: Anthony Doerr - All the Light We Cannot See
Dráma: Stephen Adly Guirgis - Between Riverside and Crazy
História: Elizabeth A. Fenn - Encounters at the Heart of the World
Biografia: David I. Kertzer - The Pope and Mussolini: The Secret History of Pius XI and the Rise of Fascism in Europe
Poézia: Gregory Pardlo - Digest
Hudba: Julia Wolfe - Anthracite Fields.

Copyright © TASR 2015