DALITO!

11. 4. 2015

TýTý 2015

TýTý 2015
Víťazi TýTý

Osobnosť televízneho spravodajstva
Karel Voříšek (Prima)

Športový moderátor
Vojtěch Bernatský (ČT)

Osobnosť televíznej publicistiky
Josef Klima (Prima)

Spevák roku
Karel Gott

Speváčka roku
Lucie Vondráčková

Osobnosť televíznej zábavy
Karel Šíp (ČT)

Herec
Ivan Trojan

Herečka
Simona Stašová

Dvorana slávy
Iva Janžurová

Program
Všechnopárty (ČT)

Seriál
První republika (ČT)

Objav
Daniel Stach (ČT)

Absolútny víťaz
Karel Gott

Zomrel Richie Benaud

Zomrel Richie Benaud


 Niekdajší kapitán austrálskej kriketovej reprezentácie Richie Benaud v piatok v Sydney vo veku 84 rokov podľahol rakovine kože. Rodák z Penrithu bol členom austrálskeho národného tímu v rokoch 1952 - 1964, na klubovej úrovni pôsobil počas celej kariéry v mužstve New South Wales. Po skončení aktívnej činnosti si komentátorským umením vyslúžil označenie "hlas kriketu".

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !

10. 4. 2015

Zomrel Peter Vrchovina

Zomrel Peter Vrchovina

Na Veľký piatok nečakane zomrel dlhoročný dramaturg Slovenskej televízie Peter Vrchovina. Mal 76 rokov. Vytvoril množstvo programov o kultúre a histórii. Najvýraznejšie sa zapísal dlhodobým cyklom Trezor, ktorý čerpal z archívov Matice slovenskej. Ako scenárista, dramaturg i moderátor sa podieľal na výrobe relácií Kultúra, Imago, Stopy dávnej minulosti, Kultúrna revue, Okienko do kultúry či Literárny klub.

Zdroj RTVS

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Obľúbený čínsky moderátor sa ospravedlnil za hanlivé výroky o zakladateľovi modernej Číny Mao Ce-tungovi. Výrok zaznel počas súkromnej večere a aféra vypukla po tom, ako sa videozáznam z nej objavil na sociálnych sieťach. Televízia CCTV ho z vysielania dočasne stiahla.
Moderátor Pi Fu-ťien ospravedlnenie zverejnil na svojom mikroblogu, ktorý sleduje 1,3 milióna ľudí. Napísal, že sa cíti byť vinný, a uviedol, že sa verejnosti hlboko ospravedlňuje. Pi vyhlásil, že ako verejne činná osoba si z prípadu zobral ponaučenie a bude si dávať väčší pozor.
Aféra prepukla po tom, ako sa na internete objavil 56-sekundový záznam, v ktorom 56-ročný moderátor Pi spieva revolučnú pieseň v štýle čínskej opery, pričom na adresu zakladateľa Číny použije neslušné slovo - vrátane synonyma pre ženské genitálie - a vyhlási, že doviedol čínsky ľud k biede.
Televízna spoločnosť CCTV v reakcii na to moderátora stiahla z vysielania a incident preveruje.
Aféra oživila debatu o slobode slova v Číne a o Maovi, ktorého mnoho Číňanov naďalej obviňuje zo zodpovednosti za hladomor na prelome 50. a 60. rokov a chaos a teror, ktorý sprevádzal kultúrnu revolúciu.
Kým prívržencov Maa moderátorovo žartovanie pobúrilo, ozvali sa aj hlasy, že Pi by nemal byť trestaný za slová, ktoré vyriekol v súkromí.
Pi Fu-ťien je obľúbeným moderátorom: od roku 2011 uvádza slávnostný koncert pri príležitosti lunárneho Nového roku, čo je najpopulárnejší program v Číne. Okrem toho moderuje aj čínsku súťaž v hľadaní talentov.
Čínske vedenie považuje televíziu CCTV za vplyvný a užitočný nástroj propagandy nielen v zahraničí, ale aj v rámci Číny, kde sa komunistická strana snaží udržať si kontrolu nad miestnymi médiami. Agentúra Reuters však uvádza, že CCTV čelí obvineniam z korupcie a svojím nemenným formátom a častým opakovaním programov sa márne snaží získať si mladších divákov - tí dávajú prednosť atraktívnejším televíznym kanálom z Hongkongu, Taiwanu, Južnej Kórey a USA, ktoré sledujú prostredníctvom internetu.

Novinár anglickej redakcie panarabskej televízie al-Džazíra Mohamed Fahmy, ktorý v Egypte po prepustení na kauciu čaká na súdny proces, podpísal zmluvu na knihu. Jej vydavateľom bude nakladateľstvo Random House Canada, informovala dnes agentúra AP.
Fahmy je naturalizovaný Kanaďan narodený v Egypte, kde ho v roku 2013 spolu s dvoma ďalšími kolegami zatkli. Trojicu novinárov obvinili z členstva v teroristickej organizácii a vysielania sfalšovaných reportáží, ktorých cieľom bolo ohroziť národnú bezpečnosť a poškodiť obraz Egypta v zahraničí.
Novinári vo svojich výpovediach trvali na tom, že robili len svoju prácu, keď pripravovali reportáže z proislamistických protestov, ktoré sa konali na podporu armádou neskôr zosadeného prezidenta Muhammada Mursího.
Troch žurnalistov al-Džazíry vlani v júni odsúdili na sedem až desať rokov väzenia. Tento súdny proces kritizovalo aj viacero ľudskoprávnych organizácií. Začiatkom tohto roka egyptský najvyšší súd pôvodné rozsudky zrušil a nariadil konanie nového procesu.
Samotný Fahmy kritizuje Kanadu za to, že nevyvíjala dostatočné úsilie na jeho prepustenie: jeho kolegu z Austrálie a spoluobvineného Petra Gresta totiž vo februári na základe prezidentského výnosu prepustili z väzenia a deportovali z Egypta.
Fahmy minulý týždeň obvinil Kanadu, že mu odmieta vydať nový pas - tvrdí, že ho potrebuje, aby sa mohol oženiť. Svojho egyptského občianstva sa Fahmy medzičasom vzdal. Kvôli súdnemu procesu sa každý deň musí hlásiť polícii a nesmie opustiť Egypt.
Fahmy tiež agentúre AP poskytol list kanadského veľvyslanectva, v ktorom sa uvádza, že ambasáda "odporúča, aby boli rešpektované súdom nariadené obmedzenia (Fahmyho) pohybu". Hovorkyňa kanadského rezortu diplomacie potvrdila, že Fahmy pas dostane, keď budú splnené podmienky jeho kaucie.
S Fahmym na súdny proces čaká aj egyptský novinár Bahir Muhammad.
Televízia al-Džazíra sídli v Katare, ktorý je jedným z hlavných podporovateľov politickej organizácie Moslimské bratstvo, v Egypte medzičasom zakázanej.

Copyright © TASR 2015


VÝROKY TÝŽDŇA

               VÝROKY TÝŽDŇA

„ Nedovedu si představit, že by český velvyslanec ve Washingtonu radil americkému prezidentovi, kam má cestovat. A nenechám si mluvit do plánu svých zahraničních cest žádným velvyslancem . Obávám se, že po tomto prohlášení má naopak velvyslanec Schapiro dveře na Hrad  zavřené .“
Miloš Zeman

"Já jim to řeknu, ať to vrátí. Víte, co je největší tragédie naší země 25 let po revoluci? Že tenhle lhář, tenhle tunelář, tenhle zloděj, který tady nakradl miliardy, symbol korupce, Kalousek, tady je to napsané, dvacet let jeho zlodějin! Nechť si to každý přečte! Nechť nám řekne jeho střet zájmů s Hávou, jak dělal Omnipol, kšefty s Ministerstvem obrany! Tady je to všechno napsané! Tady si to každý může přečíst. Tady nám někdo káže. Nebo pan Stanjura, jak dělal kšefty na ..... Takže tady je napsané, jak tenhle zloděj Kalousek, který tu nakradl miliardy, a já rád vrátím ty peníze Mafře, ale nechť Kalousek vrátí miliardy, co tu nakradl! Jaký je tady problém? Tady je problém, že jedenácté přikázání Kalouska zní: Neprokážeš! My dneska máme arbitráž proti českému státu za privatizaci Škodaexportu za 1,5 miliardy a tady po Praze běhá nějaký člověk, který říká, že mu dal 60 nebo 100 milionů korun za tu privatizaci a ještě ho odrbal. Ještě mu to prodal tak, že to zkrachovalo. Tak tenhle člověk mi tady něco káže! To je neuvěřitelné! Taková drzost! Já kdybych měl za sebou to, co on, tak lezu kanály. Já mám střet zájmů. To všichni věděli! I voliči. Ale pan Kalousek nehlásil střet zájmů s Hávou, když Háva prodal solar ČEZu. Ani nehlásil jako svůj byt, že zdělil od Hávy atd. Tak já bych doporučoval, pane Kalousku, abyste se skutečně podíval, co máte za sebou, tady, za dvacet let. Toto vydal nadační fond proti korupci. Všichni to znají. A to je neuvěřitelná drzost, že mě tady někdo obviňuje. Biopaliva? Pan Kalousek prosadil biopaliva! Je to úplně jedno."
Andrej Babiš

Zomrel Richard Dysart

Zomrel Richard Dysart

V nedeľu 5. apríla zomrel vo veku 86 rokov americký herec Richard Dysart. Naposledy vydýchol vo svojom dome v Santa Monice. Magazínu The Hollywood Reporter to potvrdila jeho manželka, umelkyňa Kathryn Jacobi, ktorá zároveň pre portál TMZ uviedla, že jej manžel niekoľko rokov bojoval s rakovinou.
Richard Allen Dysart sa narodil 30. marca 1929 v Bostone v štáte Massachusetts. Známy bol najmä ako zakladateľ právnickej spoločnosti Leland McKenzie, ktorého si zahral v seriáli Právo v Los Angeles (1986 - 1994) a neskôr aj v televíznom filme Zákon v L.A. (2002). Za výkon v spomínanom seriáli ho štyri razy nominovali na Primetime Emmy, pričom v roku 1992 ocenenie aj získal. Začínal v rádiu a od 50. rokov minulého storočia pôsobil aj ako divadelný herec. Za účinkovanie v hre Majstrovský titul mu udelili Drama Desk Award. Diváci a diváčky ho mohli vidieť napríklad aj v snímkach Deň kobyliek (1975), Nepriateľ ľudu (1978), Bol som pri tom (1979), Vec (1982), Biely jazdec (1985), Deň prvý (1989), Návrat do budúcnosti 3 (1990), Truman (1995) či Povodeň (1998).

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


9. 4. 2015

TO JE TV !

TO JE TV !


Otvorený list predsedu vlády SR R. Fica šéfredaktorovi týždenníka PLUS 7 dní

Otvorený list predsedu vlády SR R. Fica
šéfredaktorovi týždenníka PLUS 7 dní


Pán šéfredaktor,

nevyberanými a vymyslenými útokmi na členov mojej rodiny ste v plnej miere potvrdili, že patríte medzi najvulgárnejší bulvár neštítiaci sa žiadnych praktík.
Je všeobecne známe, že moju manželku a syna nevťahujem do politických aktivít. Naopak, prísne strážim ich súkromie, aby boli chránení pred žurnalistikou Vášho typu. Žiadam Vás preto, aby ste okamžite ukončili publikovanie vymyslených a klamlivých príbehov týkajúcich sa členov mojej rodiny.
Len pred dvoma týždňami ste na titulnej strane obvinili moju manželku, že sa nechala niekoľko metrov odviezť vládnou limuzínou. Na tomto Vašom tvrdení nie je ani jedno jediné slovo pravdivé. Napriek moje žiadosti ste neuverejnili ani opravu, ani ospravedlnenie, hoci preverenie faktov by si vyžiadalo minimálne úsilie.
V najnovšom vydaní Vášho bulvárneho týždenníka ste na titulnej strane obvinili môjho syna, že získal "lukratívny flek". Pri overovaní faktov ste nekontaktovali ani môjho syna, ani mňa. Dozvedeli by ste sa, že syn je v renomovanej audítorskej firme na stáži (trainee programme) od februára do konca júna 2015. Nejde o žiadny stály pracovný pomer, ale snahu získať v priebehu niekoľkých mesiacov praktické skúsenosti z oblasti auditu. Musím pripomenúť, že zverejňovaním fotografií môjho syna vytvárate pre neho bezpečnostné riziká, nehovoriac o tom, že zverejnením fotografií z jeho súkromného života bez jeho súhlasu hrubo porušujete zákon. Váš bulvárny týždenník pravidelne poučuje o dodržiavaní zákonov, pričom sám nerešpektuje najelementárnejšie právne predpisy.

Pán šéfredaktor,

domnievam sa, že svoje najnižšie bulvárne záujmy môže týždenník Plus 7 dní dostatočne uspokojiť výmyslami na moju adresu ako verejnej osoby. Žiaľ, Váš týždenník pred dvoma rokmi neprijal moju "podanú ruku" v podobe rozhodnutia nepokračovať v mimoriadne úspešných súdnych sporoch s Vaším týždenníkom. Toto moje rozhodnutie ste zjavne neprijali ako gesto záujmu o štandardnú spoluprácu v zmysle korektného aj kritického, avšak nie lživého informovania, ale naopak, vyhodnotili ste ho ako príležitosť útočiť ešte bezhlavejšie a bez akýchkoľvek zábran. Keďže nemám inú možnosť ako sa chrániť, opätovne využijem svoje legitímne právo na podanie žaloby na ochranu osobnosti, a to pri každom prípade porušenia mojich práv.

Robert Fico, predseda vlády SR

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


 
Prehľad o študentskom dianí a podstatné informácie zo školstva sa snaží prinášať študentský internetový portál Pindex.sk. TASR o tom informoval jeho spoluzakladateľ Juraj Švancár.
      Kvalita a úroveň vzdelávania závisia podľa neho od otvorenej komunikácie medzi študentmi a pedagógmi. „Záleží nám na postupnom vylepšovaní školského procesu a rovnako aj študentského života. Preto sme prišli s nápadom vytvoriť slobodný priestor pre študentov aj pre učiteľov a absolventov. V minulosti mohli vyjadriť názor iba na učiteľov, aktuálne môžu študenti a absolventi hodnotiť aj internáty, nakoľko sme funkcionalitu portálu rozšírili v novej verzii,“ priblížil Švancár.
      Podotkol, že informácie o konkrétnej univerzite, fakulte či pedagógovi sa verejnosť môže dozvedieť priamo od tých, ktorí danú školu navštevujú. „Internetový portál Pindex.sk spolu s jeho sesterskou verziou Pindex.cz ponúka možnosť hodnotiť školský systém na Slovensku i v Českej republike. Hodnotenie sa uskutočňuje priradením známky od A po Fx na základe troch atribútov: prístup, odbornosť, prejav. Vyjadriť názor môžu zaregistrovaní užívatelia aj slovne. V prípade záujmu portál ponúka možnosť zostať v anonymite, keďže poniektorí študenti si nemôžu dovoliť hodnotiť učiteľa otvorene,“ uviedol spoluzakladateľ portálu.
      Doplnil, že návštevníci portálu na ňom nájdu príspevky zo života, ale aj rady a tipy, ktoré môžu pri štúdiu efektívne využiť. „Nachádzajú sa v sekcii Atrium, do ktorej môžu prispievať aj samotní študenti a učitelia. Novinkou je sekcia Pracovné ponuky. Aktuálne nás už oslovili viaceré firmy s cieľom zverejňovať u nás ponuky výhradne pre študentov a absolventov. Chceme vybudovať priestor, kde si mladí ľudia budú môcť popri štúdiu prilepšiť,“ dodal Švancár.
      Portál Pindex založili Juraj Švancár a Marian Kišac v roku 2012. Aktuálne evidujú takmer 4500 zaregistrovaných užívateľov, pričom postupne chcú ponúkať ďalšie služby.


 Copyright © TASR 2015

 

 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Litva na tri mesiace odstavila vysielanie ruskej televíznej stanice RTR Planeta s odôvodnením, že napriek varovaniam naďalej robí "propagandu" Kremľu. Informovala o tom tlačová agentúra AP.
Rozhlasová a televízna komisia Litvy uviedla, že stanica, ktorá je medzinárodnou službou ruskej štátnej rozhlasovej a televíznej spoločnosti, porušila zákon "zakazujúci propagandu vojny, nenávisti a podnecovanie k sporom".
Komisia predtým zakázala vysielanie niektorých ruských televíznych programov - vrátane programov RTR Planeta - v Litve, ale včera prvýkrát prikázala vypnúť vysielanie televíznej stanice.
Stalo sa tak v čase, kedy sa pobaltské krajiny obávajú, že sa Rusko pokúša rozšíriť svoj vplyv prostredníctvom vysielania, cieleného na ruskojazyčné menšiny.
Moskva rozhodnutie komisie skritizovala a obvinila pobaltské krajiny z porušenia práva na prístup k informáciám.

Cielený kybernetický útok veľkého rozsahu v noci nadnes na niekoľko hodín znefunkčnil vysielanie francúzskej televíznej stanice TV5 Monde, ktorá vysiela spravodajstvo a vlastné programy vo francúzskom jazyku do celého sveta. Zodpovednosť za útok prevzali hackeri, ktorí sa hlásia k teroristickej organizácii Islamský štát (IS), uviedla dnes belgická televízna stanica RTBF.
      Hackerským útokom bola zasiahnutá aj internetová stránka TV5 Monde, ako aj jej účty na sociálnych sieťach Facebook a Twitter. Bolo na nich možné prečítať iba tri slová: "Je suIS IS" (po francúzsky: ja som IS).
      Islamisti z tejto skupiny obvinili francúzskeho prezidenta Francoisa Hollanda, že sa dopustil "neodpustiteľnej chyby" tým, že vedie vojnu, ktorá nemá žiadny zmysel. Francúzsko je súčasťou medzinárodnej koalície, ktorá vykonáva letecké bojové operácie proti militantom z Islamského štátu.
      Hackeri tiež podľa BBC zverejnili na stránkach dokumenty, ktoré boli pravdepodobne občianskymi preukazmi príbuzných francúzskych vojakov, zapojených do operácie proti IS.
      Napadnutá televízna stanica dnes ráno oznámila, že jej vysielanie sa postupne vracia do normálu. TV5 Monde môže vysielať vopred nahrané programy, stále však nemôže vyrábať a distribuovať spravodajské relácie.
      "Zatiaľ nie sme schopní obnoviť distribúciu alebo produkciu našich televíznych novín," cituje RTBF slová generálneho riaditeľa TV5 Monde Yvesa Bigota. V doobedňajších hodinách ešte nefungovala ani internetová stránka tejto televíznej stanice.
      Signál stanice TV5 Monde je dostupný vo viac ako 200 krajinách a oblastiach po celom svete.
      Podľa francúzskych a belgických médií ide o bezprecedentný kybernetický útok tohto typu. Bigot vo vyhlásení pre médiá upozornil, že takýto rozsiahly a intenzívny útok si vyžaduje týždne prípravy.
      Francúzska ministerka kultúry a komunikácií Fleur Pellerinová vyjadrila podporu postihnutej televízii a počínanie hackerov odsúdila ako "skutočný teroristický čin".
      V januári tohto roka napadli hackeri blízki IS kontá na Twitteri a YouTube, patriace americkému Centrálnemu veleniu (CENTCOM). Predstavitelia CENTCOM však vtedy uviedli, že šlo skôr o "kybernetický vandalizmus" ako vážne narušenie dát.


Copyright © TASR 2015

V pripravovanej minisérii Heroes Reborn, ktorá nadviaže na dramatický sci-fi seriál Hrdinovia (2006 - 2010), sa predstaví aj haitský herec a model Jimmy Jean-Louis. Informoval o tom portál Deadline. Štyridsaťšesťročný rodák z Pétionville si v projekte zopakuje úlohu Haiťana, ktorý dokáže ľuďom vymazať spomienky a vo svojej blízkosti tiež blokovať špeciálne schopnosti iných. Jean-Louis sa tak stal tretím účinkujúcim z pôvodnej série, ktorý sa ukáže aj v novinke. Tvorcovia šou už oznámili, že svoje roly si zopakujú aj Jack Coleman (Noah Bennet) a Masi Oka (Hiro Nakamura). Pôvodnú zostavu tvorili okrem iných aj Hayden Panettiere, Ali Larter či Milo Ventimiglia. Zatiaľ nie je isté, či sa v novom projekte objaví ešte niekto z nich. Už teraz je však známe, že v sérii z dielne Tima Kringa sa ukáže napríklad Zachary Levi. Na televízne obrazovky by sa mala dostať v jeseni.
Seriál, ktorý vysielali v rokoch 2006 až 2010, sledoval príbehy zdanlivo náhodnej skupiny jednotlivcov po celom svete. Tí u seba začali pozorovať rôzne zvláštne schopnosti, pričom väčšinu z nich najprv poriadne vystrašili, no postupne sa s nimi učili zaobchádzať a objavovali ich hranice.
Jimmy Jean-Louis sa ako 12-ročný presťahoval z Haiti do Paríža a v roku 1998 sa usadil v Los Angeles. Diváci a diváčky ho mohli vidieť v snímkach ako Slzy slnka (2003), Životný zápas (2005), Tučné babenky (2006), Časy hodovania sa skončili (2009), Kuriér (2010) či Penthouse (2010). V roku 2013 sa predstavil v seriáli Arrow (2012).

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

CHARLIE HEBDO SPECIAL

CHARLIE HEBDO SPECIAL

Dvom novinárom tureckého denníka Cumhuriyet hrozí trest odňatia slobody do štyri a pol roka, ak ich súd uzná za vinných za "urážku náboženského cítenia", ktorej sa dopustili reprodukciou karikatúr proroka Mohameda z francúzskeho satirického týždenníka Charlie Hebdo. Podľa agentúry AP o tom dnes informovala redakcia denníka Cumhuriyet, ktorý v Turecku patrí k prosekulárnym médiám.
Po útoku dvojice islamistov na redakciu Charlie Hebdo, ktorý sa odohral 7. januára a zahynulo pri ňom 12 ľudí, mnohé médiá na svete na znak solidarity a obrany práva na slobodu slova prevzali niektoré karikatúry a články z tohto francúzskeho periodika.
V prípade novín Cumhuriyet vznikla však len štvorstranová príloha, pretože vedenie redakcie si bolo vedomé reakcií, ktoré francúzsky týždenník u mnohých moslimov vyvolal.
Na titulnej strane prílohy pritom nebola kontroverzná karikatúra proroka Mohameda. Stĺpčekari Ceyda Karanová a Hikmet Cetinkaya použili titulku Charlie Hebdo len ako malý ilustračný obrázok v hlavičke svojich článkov.
Prípravu vydania reprodukcie štyroch strán časopisu Charlie Hebdo ako prílohy novín Cumhuriyet turecké úrady veľmi pozorne sledovali. Aj štvorstranová príloha vyvolala v Turecku vášne: prostredníctvom odkazov na sociálnych sieťach sa mnohí Turci denníku vyhrážali útokom alebo redakciu kritizovali.
Turecká prokuratúra sa kauzou denníka Cumhuriyet začala zaoberať ešte v januári po tom, ako premiér Ahmet Davutoglu vyhlásil, že jeho vláda nedovolí žiadne "urážky nášho proroka (Mohameda)".
Denník Cumhuriyet (Republika) založil v roku 1924 blízky spolupracovník zakladateľa moderného laického tureckého štátu Mustafu Kemala Atatürka. Denník je ostrým kritikom režimu prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana. V ostatných rokoch redakcia zažila niekoľko súdnych procesov kvôli svojim článkom a jej sídlo bolo terčom viacerých atentátov.
Prvé číslo týždenníka Charlie Hebdo po sérii troch islamistických útokov v Paríži, ktoré si vyžiadali spolu 17 obetí, sa v predaji objavilo 13. januára. Na jeho titulke bol moslim v bielom turbane, ktorý drží ceduľu s nápisom "Je suis Charlie" (Som Charlie). Titulok na obálke znel "Tout est pardonné" (Všetko je odpustené), čo sa vysvetľovalo tak, že prorok Mohamed odpustil karikaturistom za to, že si z neho uťahovali.
Predchádzajúce karikatúry moslimského proroka, ktoré zverejnil týždenník Charlie Hebdo, zrejme iniciovali útok na redakciu, lebo podľa svedkov útočníci v redakcii kričali: "Pomstili sme proroka."
Mnohí moslimovia považujú žarty na prorokovu adresu za rúhanie a jeho vyobrazovanie islam

Copyright © TASR 2015

Zomrel Geoffrey Lewis

Zomrel Geoffrey Lewis

Vo veku 79 rokov zomrel americký herec Geoffrey Lewis. Rodák zo San Diega skonal prirodzenou smrťou 7. apríla doma v Los Angeles. Zanechal po sebe manželku Paulu a desať detí, medzi ktorými je aj herečka a speváčka Juliette Lewis, známa napríklad z trileru Mys hrôzy (1991).
Geoffrey Lewis sa narodil 31. júla 1935. Počas kariéry často spolupracoval s hercom a režisérom Clintom Eastwoodom, a to na snímkach Tulák zo šírych plání (1973), Thunderbolt a Lightfoot (1974), Polnoc v záhrade dobra a zla (1997), Vždy zvíťaziť (1980) či Ružový cadillac (1989). Okrem toho sa predstavil aj vo filmoch Moje meno je Nikto (1973), Dillinger (1973), Veľký Waldo Pepper (1975), Nebeská brána (1980), Dvojitý zásah (1991), Trávnikár (1992), Muž bez tváre (1993), Maverick (1994) alebo Vyvrheli pekla (2005). Za účinkovanie v seriáli Flo (1980 - 1981) ho nominovali na Zlatý glóbus.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Sama nocou tmou

Sama nocou tmou

8. 4. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Mikroblogovacia služba Twitter si údajne najala poradenskú firmu Goldman Sachs, aby odvrátila pokus o svoju kúpu dvoma firmami. Jednou z nich má byť Google, píše denník The Telegraph. Twitter aj Google sa k týmto správam nevyjadrili. Cena akcií Twitteru však v reakcii na tieto informácie stúpla v popoludňajšom obchodovaní o 2,42 USD na 53,28 USD za akciu. Posilnil aj Google, o 4,39 USD na 541,16 USD za akciu. Správy o záujme Googlu prevziať Twitter sa objavujú pravidelne už niekoľko rokov. Predstavitelia oboch spoločností podľa The Telegraph rokovali v roku 2011, rozhovory však nikam neviedli. Trhová hodnota Twitteru je 34 mld. USD, čiže Google s dostupným kapitálom 60 mld. USD by si ho mohol dovoliť. Kúpa Twitteru by pomohla Googlu rozhýbať sa v oblasti sociálnych sietí, kde služba Google+ zaostáva za svojimi konkurentmi, uzatvára The Telegraph.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Stanovisko DPB, a. s.

Stanovisko DPB, a. s.


DPB, a.s., predložil na Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy v decembri roku 2014 aktualizáciu plánu výkonov, ktoré boli redukované o 645-tisíc vozokilometrov z dôvodu výluky električkovej dopravy počas modernizácie trate v Dúbravke a náhradnej autobusovej dopravy. Táto výluka trvala od 15.7.2014 až do novembra v roku 2014.
Z dôvodu výluky električky nenajazdili 941-tisíc vozidlových kilometrov a náhradná autobusová doprava bola vo výške 284-tisíc kilometrov, z tohto dôvodu bol aktualizovaný plán o mínus 245-tisíc kilometrov.
V prípade, že sa tieto vozidlové kilometre odpočítajú, DPB, a.s., splnil plán výkonov v zmysle zmluvy poskytovaných výkonov vo verejnom záujme, nakoľko v zmysle tejto zmluvy môže DPB, a.s., resp. mesto upraviť rozsah výkonov vo verejnom záujme o +/- 2% bez toho, aby sa znovu musela upravovať Zmluva o výkonoch vo verejnom záujme.
DPB, a.s., vyhlasuje, že za rok 2014 splnil výkony na 98,95% voči upravenému plánu výkonov, ktorý zohľadňoval ich podstatnú zmenu z dôvodu vyššie uvedenej výluky trate v Dúbravke. Dopravný podnik Bratislava dodržal týmto zmluvné podmienky zakotvené v predmetnej zmluve z roku 2014.
K vyjadreniu, že podnik zvykne zmeniť trasu linky či počet zastávok, no mesto o to nepožiada vopred, ale až dodatočne, DPB, a.s., uvádza, že toto tvrdenie je nepravdivé. Všetky zmeny v organizácii MHD sú vždy prerokované s odborom dopravného inžinierstva Magistrátu hlavného mesta SR Bratislava ešte pred realizovaním zmien. Samozrejme, okrem operatívnych zmien z titulu havarijných stavov na komunikáciách.
Na výpravu vozidiel MHD majú vplyv aj nekvalitné cestné komunikácie, predovšetkým v miestach zastávok MHD. DPB, a.s., sústavne na tieto nedostatky upozorňuje Magistrát hlavného mesta – odbor správy komunikácií, nakoľko na týchto miestach dochádza k výraznému poškodzovaniu predovšetkým nízkopodlažných vozidiel (spojovacie tyče riadenia, stabilizátory riadenia, diferenciály a trakčné motory trolejbusov). Z dôvodu viacerých takýchto poškodení má DPB, a.s., odstavené vozidlá MHD, ktoré chýbajú v rannej výprave a často musia byť nahradzované s nižšou kapacitou. Napriek neustálym urgenciám zo strany DPB, a.s., mesto nevykonalo opravu týchto závad, čo zdôvodňovali nedostatkom finančných prostriedkov.
K nedostatočnej technickej starostlivosti o vozidlá DPB, a.s., uvádza: všetky vozidlá sú podrobované pravidelnej technickej prehliadke a len v prípade technických nedostatkov skupiny C nie sú vypravované.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Militantná organizácia Islamský štát (IŠ) začala v utorok s vysielaním rozhlasových správ v angličtine, pričom vysielanie ešte pred spustením propagovala pomocou sociálnej siete Twitter. Rozhlasová stanica al-Bajan ním obohatila svoju ponuku spravodajských súhrnov, ktoré doteraz sprostredkovala poslucháčom v arabčine a ruštine. Prvé vysielanie IŠ v angličtine poskytlo prehľad o aktivitách militantov v Iraku, Sýrii a Líbyi. Informovalo o širokej škále tém vrátane údajnej smrti veliteľa IŠ v utečeneckom tábore Jarmúk pri Damasku, samovražedných atentátoch v irackom meste Kirkúk či mínometných útokoch na milície v meste Syrta v Líbyi.
Militanti z IŠ aktuálne zaberajú približne tretinu územia Sýrie a Iraku a sú čoraz aktívnejší aj v Líbyi. Organizácia v angličtine vydáva aj mesačník Dabík, ktorý je plný náboženských lekcií a tiež správ o jej aktivitách.



Americký rapper a producent Kanye West uzavrel mimosúdnu dohodu s fotografom Danielom Ramosom, ktorý ho zažaloval za napadnutie. To, či Ramos dostal od 37-ročného rodáka z Atlanty finančné odškodnenie, nie je známe, no jednou z podmienok dohody bolo, že sa mu rapper osobne ospravedlní. Oboch mužov krátko na to odfotografovali, ako si podávajú ruky. Súdny proces v tomto prípade sa mal začať 14. apríla, no Ramos a jeho právnička Gloria Allred po uzatvorení dohody žalobu stiahli.
West a Ramos sa dostali do potýčky 19. júla 2013 na letisku v Los Angeles, keď rapper prechádzal okolo skupiny fotografov, zrazu sa obrátil na jedného z nich a povedal: "Vy sa ma snažíte dostať do problémov, aby som na vás vybehol a musel vám zaplatiť 250-tisíc dolárov." Následne napadol Ramosa, ktorého museli ošetriť v nemocnici. Westa obžalovali z napadnutia a pokusu o krádež, druhé menované obvinenie však neskôr stiahli. Rapper na súde nepoprel, že sa skutok stal, no svoju vinu nepriznal. Vlani v marci mu súd udelil dvojročnú podmienku a taktiež mu nariadil absolvovať 250 hodín verejnoprospešných prác, 24 sedení s terapeutom na zvládanie hnevu a zaplatiť fotografovi škodu na jeho fotoaparáte. Ramos však aj napriek tomuto verdiktu podal na Westa aj občiansku žalobu.
Kanye West odštartoval hudobnú kariéru v roku 1996, keď ako producent spolupracoval s rapperom Gravom. Známym sa však stal v roku 2001, keď sa podieľal na albume The Blueprint od Jay Z. Debutový štúdiový album The College Dropout vydal v roku 2004. Nasledovali nahrávky Late Registration (2005), Graduation (2007), 808s & Heartbreak (2008), My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010) a Yeezus (2013). So spomínaným Jay Z okrem toho nahral album Watch The Throne (2011). Medzi najväčšie hity 21-násobného držiteľa Grammy patria skladby Jesus Walks, Gold Digger (feat. Jamie Foxx), Diamonds From Sierra Leone, Stronger, Love Lockdown, Heartless alebo All Of The Lights (feat. Rihanna). V súčasnosti pripravuje siedmu sólovku So Help Me God.


 
Rada Európy (RE) spustila na podporu slobody slova, podporu ochrany žurnalistiky a bezpečnosti novinárov internetovú platformu. Ako agentúru SITA informoval tlačový odbor ministerstva zahraničných vecí, internetová platforma http://www.coe.int/web/media-freedom vznikla na základe Memoranda o porozumení, ktoré 4. decembra 2014 v Paríži podpísali zástupcovia Rady Európy a partnerských združení novinárov, medzi ktorými sú Medzinárodná federácia novinárov, Asociácia európskych novinárov, Reportéri bez hraníc a organizácia Článok 19.
Cieľom platformy je vytvoriť priestor na poskytovanie a zverejňovanie informácií o vážnych porušeniach práv novinárov a tiež porušeniach slobody médií a prejavu, ktoré sú garantované článkom 10 Európskeho dohovoru o ľudských právach. Partnerské združenia novinárov na stránke dokumentujú prípady násilia proti novinárom a upozorňujú na obavy v súvislosti so slobodou médií, pričom zo strany partnerských organizácií nie je prípustné zverejňovať akékoľvek názory, hodnotenia, posudky alebo právne analýzy. Informácie slúžia ako základ pre aktivity Rady Európy, ale aj na dialóg s dotknutými členskými krajinami o návrhoch, ktoré sú potrebné pre vytvorenie ochrany novinárov. Na stránke budú tiež informovať o krokoch dotknutého členského štátu smerujúcich k náprave, ktoré urobil v súvislosti s porušením týchto práv, ale budú aj uverejňovať návrhy opatrení orgánov RE. Rada Európy poskytuje technickú podporu, informácie poskytujú a za ich obsah zodpovedajú partnerské združenia novinárov.
Ako sa pre agentúru SITA vyjadril predseda Správnej rady Medzinárodného tlačového inštitútu (IPI) Slovensko Pavol Múdry, každý, komu záleží na slobode médií, víta takéto iniciatívy. "Vítame, že Rada Európy sa začína zaoberať tak vážnym problémom ako je sloboda médií. Najmä v súčasnej kríze v mnohých regiónoch novinárov treba ochraňovať," povedal Múdry.
RE spustila internetovú platformu 2. apríla. Na stránke je zatiaľ publikovaných 42 prípadov porušenia práv a slobody novinárov a médií. Medzi krajinami, v ktorých sa to týka, sú Turecko, Azerbajdžan, Rusko, Ukrajina, ale aj Francúzsko, Španielsko či Dánsko.
©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je
výslovne zakázané.


Biely dom v noci na dnes oznámil, že reportáž americkej televízie CNN o útoky ruských hackerov na citlivé časti počítačového systému Bieleho domu sa týkala incidentu odhaleného minulý rok. Biely dom odmietol zverejniť, kto bol za narušenie systému zodpovedný. Informovala o tom agentúra Reuters.
      "Táto reportáž sa nevzťahuje k novej udalosti - špekuluje o prisudzovaní znepokojivej aktivity na neutajenej ... sieti, ktorú Biely dom zverejnil minulý rok," povedal hovorca Mark Stroh.
      "Akákoľvek podobná aktivita je niečo, čo berieme veľmi vážne. V tomto, ako sme sa v tom čase vyjadrili, sme okamžite prijali opatrenia na vyhodnotenie a zmiernenie aktivity," dodal Stroh vo svojom vyhlásení.


Na súde v tureckom Diyarbakire sa dnes začal proces s holandskou novinárkou, ktorá je obvinená z propagovania teroristickej organizácie. Ľudskoprávna organizácia Amnesty International označila toto obvinenie za ničím nepodložené a žiadala proces zrušiť.
      Rovnakého názoru bol dnes aj prokurátor, ktorý sa vyslovil za zrušenie obvinenia a prepustenie novinárky Frederike Geerdinkovej. Ako upozornila agentúra Reuters, ide o iného prokurátora, ako toho, ktorý vyšetrovanie Geerdinkovej pred časom nariadil.
      Vynesenie rozsudku sa predpokladá na budúci pondelok. Geerdinková očakáva, že súd zamietne obžalobu a prepustí ju na slobodu.
      V prípade, že by novinárku súd uznal za vinnú, za podporu Strany kurdských pracujúcich (PKK) by jej hrozilo päť rokov väzenia.
      Geerdinková v tejto súvislosti upozornila, že jej proces je prvým od 90. rokov, keď pred turecký súd musel predstúpiť zahraničný novinár. Uviedla, že ju šokoval postup tureckej protiteroristickej jednotky, ktorá v januári podnikla záťah a prehliadku v jej dome.
      V článku, ktorý napísala pred súdnym procesom, uviedla, že je odhodlaná brániť sa.
      "Stojím si za svojou prácou," napísala a odmietla obvinenia zo šírenia propagandy PKK. Pre turecké nezávislé médiá totiž písala stĺpčeky o kurdskej otázke. "Nebola v nich žiadna propaganda. Sú to analýzy a postrehy o tom, čo sa tu (v Turecku) deje," povedala s tým, že "to je žurnalistika, nie propaganda".
      PKK je v Turecku zakázaná a v EÚ je zaradená na zoznam teroristických organizácií.
 
Copyright © TASR 2015

Journalists imprisoned in 2014

Journalists imprisoned in 2014

Zomrel Derek Smith

Zomrel Derek Smith

Vo veku 87 rokov zomrel Derek Smith, producent BBC, ktorý vytvoril televízny program Top Gear.
Pracoval v BBC od roku 1967, počnúc programom Farming . potom produkoval dokumenty týkajúce sa ozbrojených síl, futbalu, cestovania, histórie a politiky.
V roku 1977 prišiel s nápadom pre motoristické show a vymyslel aj meno "Top Gear" a formát. Smith pokračoval pracovať na show ako výrobca do roku 1986.
Aj 30 rokov potom jeTop Gear pre BBC najúspešnejší program a drží aj rekord v Guinnessovej knihe rekordov za najsledovanejšiu faktickú televíznu show. Licenciu predali do viac ako 200 krajín.

Zdroj : Hollywood Reporter

7. 4. 2015

Sieť má novú hovorkyňu

Sieť má novú hovorkyňu
Karolína Ducká, ktorá naposledy pracovala ako šéfredaktorka spravodajstva a športu v Rádiu Viva, sa dnes stala novou hovorkyňou strany Sieť.
Podľa oznámenia strany Sieť Karolína Ducká pôsobila ako hovorkyňa najskôr v Slovenskom futbalovom zväze a neskôr sedem rokov spolupracovala s Medzinárodnou futbalovou federáciou FIFA. Okrem toho pracovala ako dlhoročná redaktorka a moderátorka Rádia Twist a tri roky aj pre TV Markíza.
"Jej hlavnou úlohou bude prezentácia myšlienok a programu strany Sieť. Doterajší hovorca strany Ján Orlovský bude ďalej pôsobiť v občianskom združení Alfa," konštatuje sa v oznámení.

Copyright © TASR 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Bulharsko-kanadská herečka Nina Dobrev sa neobjaví v pripravovanej siedmej sezóne seriálu Upírske denníky (2009). Dvadsaťšesťročná rodáčka zo Sofie to oznámila prostredníctvom služby Instagram, kde zverejnila fotografiu z rozlúčkovej párty. "Strávila som nádherný víkend pri jazere Lanier v Georgii s mojou rodinou z Upírskych denníkov - hereckým obsadením a štábom. Chcem byť prvá, kto vám povie, že to nebola iba obyčajná oslava, ale rozlúčková párty. Vždy som vedela, že chcem, aby bol Elenin príbeh šesťsezónnym dobrodružstvom a tých šesť rokov bolo pre mňa najúžasnejším obdobím môjho života. Bola som človekom, upírkou, dvojníčkou, šialenou nesmrteľnou, dvojníčkou, ktorá predstierala, že je človek, človekom, ktorý predstieral, že je niekto iný. Uniesli ma, zabili, priviedli ma späť k životu, mučili, prekliali, ukradli mi telo, bola som mŕtva i nemŕtva a omnoho viac sa toho ešte udeje do májového finále šiestej série," napísala Dobrev. "Pozývam vás, aby ste sa spolu so mnou vydali na jazdu, ktorá je oslavou života Eleny Gilbert, a pripravili sa povedať zbohom jej a celej mojej pracovnej rodine, pretože začínam novú kapitolu života," doplnila.
"Povedať zbohom Nine je horkosladké i krásne. Po viac ako šiestich rokoch spolupráce sa herci a štáb Upírskych denníkov zblížili viac, ako by bol ktokoľvek z nás čakal. Nina sa nevie dočkať, kedy sa bude môcť pustiť do nových vecí, oddýchnuť si a cestovať po svete a my všetci ju v tom podporujeme. Nina i štyristo hrdiniek, ktoré stvárňovala, nám však budú chýbať," vyjadrila sa tvorkyňa Upírskych denníkov Julie Plec. Okrem Dobrev seriál opúšťa aj predstaviteľ Tylera Lockwooda, 30-ročný Michael Trevino, ktorého uvoľnili pre prácu na pilote The Kingmakers.
Nina Dobrev stvárňuje v Upírskych denníkoch (2009) okrem spomínanej Eleny Gilbert aj upírku Katherine Pierce. Ukázala sa napríklad aj v snímkach Chloe (2009), Charlieho malé tajomstvá (2012) alebo Falošní poliši (2014). Zviditeľnila sa tiež trojročným vzťahom s kolegom z Upírskych denníkov Ianom Somerhalderom, no predvlani sa rozišli.


Polícia v anglickom grófstve North Yorkshire ukončila vyšetrovanie incidentu, počas ktorého televízny moderátor Jeremy Clarkson verbálne aj fyzicky napadol producenta motoristickej relácie Top Gear Oisina Tymona. Vyšetrovatelia po vypočutí všetkých zainteresovaných osôb dospeli k rozhodnutiu, že 54-ročného moderátora nebudú stíhať. Samotný Tymon už koncom marca oznámil, že voči Clarksonovi nechce vzniesť obvinenie.
Clarkson napadol Tymona 4. marca, pretože mu producent po nakrúcaní nezabezpečil teplé jedlo. Tymon, ktorý utrpel zranenie úst, sa následne sám odviezol do nemocnice, pričom si myslel, že príde o prácu. Na 54-ročného moderátora preto ani nepodal oficiálnu sťažnosť vedeniu BBC. To sa o incidente dozvedelo až od samotného Clarksona, ktorého 10. marca suspendovali na neurčito, pričom pozastavili aj vysielanie Top Gearu. Fanúšikovia relácie na toto rozhodnutie zareagovali spustením online petície, prostredníctvom ktorej žiadali Clarksonov návrat. Podpísalo ju viac než milión ľudí. Vedenie BBC taktiež spustilo vyšetrovanie, ktoré viedol riaditeľ BBC Scotland Ken McQuarrie. Ten výsledky odovzdal generálnemu riaditeľovi Tonymu Hallovi, ktorý 25. marca oznámil, že s Clarksonom pre porušenie interných predpisov neobnovia kontrakt. O niekoľko hodín neskôr dostal Hall e-mail, v ktorom sa mu vyhrážali smrťou.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Turecké úrady obnovili dnes prístup na sociálnu sieť Twitter a server YouTube. Stalo sa tak po tom, ako obe spoločnosti odstránili obsah, ktorý podľa tureckej justície propagoval terorizmus, oznámila agentúra DPA.
Dočasná blokáda Twitteru a YouTube mala zabrániť zverejňovaniu fotografií prokurátora, ktorý bol smrteľne zranený minulý týždeň, keď jeho úrad prepadlo krajne ľavicové komando a držalo ho tam niekoľko hodín ako rukojemníka.
Podľa tureckej prokuratúry, ktorá požiadala súd o zablokovanie oboch populárnych webových lokalít, fotografie z rukojemníckej drámy prispievali k šíreniu teroristickej propagandy na internete.
Išlo o prvé zablokovanie sociálnych sietí takého veľkého rozsahu od vlaňajška, keď sa úrady takto snažili zabrániť šíreniu obvinení z korupcie vznesených voči súčasnej vláde.
Prokurátora Mehmeta Selima Kiraza minulý utorok v budove súdu v Istanbule zadržiavalo dvojčlenné ozbrojené komando krajne ľavicovej Revolučnej ľudovej oslobodzovacej strany-Frontu (DHKP-C). Strana na internete zverejnila snímku, na ktorej bol prokurátor s revolverom priloženým k spánku hlavy.
Osemhodinovú rukojemnícku drámu ukončil až zákrok bezpečnostných zložiek, ktoré na mieste činu zastrelili oboch útočníkov. Prokurátor utrpel ťažké zranenia, ktorým napriek lekárskemu zákroku podľahol.



Časopis Rolling Stone v pondelok stiahol svoj článok o údajnom hromadnom znásilnení študentky na University of Virginia v meste Charlottesville. Autorka článku Sabrina Erdelyová a šéfredaktor Will Dana sa čitateľom ospravedlnili po tom, čo výsledky nového vyšetrovania zverejnené v nedeľu ukázali, že došlo k "systémovému" zlyhaniu žurnalistiky.
Svetoznámy hudobný časopis vo vlaňajšom novembrovom čísle zverejnil článok s nadpisom "A Rape on Campus" (Znásilnenie na akademickej pôde). Priniesol svedectvo študentky menovanej ako "Jackie", ktorá prišla v septembri 2012 s priateľom na večierok študentského bratstva. Tam ju znásilnilo sedem mužov, zatiaľ čo jej priateľ sa len prizeral. Znásilnenie malo byť súčasťou prijímacieho rituálu, ktorým musia prejsť noví členovia bratstva.
Článok, založený predovšetkým na svedectve študentky, vyvolal celoamerické protesty a vášnivé diskusie o sexuálnom násilí na vysokých školách, pretože opisoval i rozšírenú atmosféru sexuálneho násilia na tejto univerzite.
Univerzita v reakcii zakázala študentské bratstvá a ich akcie na akademickej pôde dovtedy, kým nesúhlasili so sprísnením bezpečnostných opatrení. Ešte predtým sa univerzita vo Virgínii ocitla na zozname 55 škôl vypracovanom ministerstvom školstva, ktoré riešia prípady sexuálneho násilia príliš laxne.
Už v decembri však časopis Rolling Stone priznal, že článok nezodpovedá skutočnosti. Ani následné štvormesačné policajné vyšetrovanie nenašlo žiadny dôkaz o hromadnom znásilnení.
Nové nezávislé vyšetrovanie katedry žurnalistiky University of Columbia redakciu Rolling Stone okrem iného obvinilo, že nedôsledne pátrala po strojcovi údajného znásilnenia. "Zlyhanie časopisu mohlo rozšíriť názor, že ženy si obvinenia zo znásilnenia vymýšľajú," píše sa v správe univerzity. Vedci predpokladajú, že asi dva až osem percent všetkých obvinení zo znásilnenia je nepravdivých.
Podľa Terezy Sullivanovej, rektorky University of Virginia, obete sexuálneho násilia dlho váhajú, kým sa obrátia políciu.
Bratstvo Phi Kappa Psi, v ktorého dome sa mal údajný zločin stať, chce voči časopisu podniknúť právne kroky.
Dana a Erdelyová v tejto súvislosti uviedli, že údajná obeť znásilnenia ich požiadala, aby o prípade s nikým nehovorili. Z obavy, že by sa študentky mohli citovo dotknúť, s tým súhlasili. Erdelyová pre agentúru AP priznala, že podklady k článku si nedostatočne overila.

Propalestínski hackeri z globálnej hackerskej organizácie Anonymous napadli dnes desiatky izraelských internetových stránok. Informovala o tom agentúra AP s odvolaním sa na tamojších predstaviteľov.
Hackeri umiestnili na niektoré servery fotografie moslimskej svätyne Skalný dóm v Jeruzaleme ale aj snímky, na ktorých militanti držia zástavu teroristickej organizácie Islamský štát (IS). Na napadnutých internetových stránkach sa tiež objavili odkazy s podpisom "AnonGhost" (Anon=Anonymous, Ghost=angl. duch).
Izraelský tím reakcie na núdzové počítačové situácie CERT uviedol, že hackeri z Anonymous napadli internetové stránky izraelských hudobníkov a neziskových organizácií. Dnešný kybernetický útok však bezprostredne nepostihol žiadne z dôležitých vládnych serverov v Izraeli.
Vo videoposolstve hackeri uviedli, že ich atak je odpoveďou na "zločiny na palestínskych územiach", vrátane vojny v pásme Gazy, ku ktorej došlo vlani v lete.
Anonymous už pred časom varoval Izrael pred "elektronickým holokaustom".
Ku podobným kyberútokom pritom dochádza v Izraeli každý rok 7. apríla. Majú byť protestom voči politike izraelskej vlády vo vzťahu k Palestínčanom.

Copyright © TASR 2015

Plus 7 dní pokračuje v kampani voči SMERu-SD klamstvami

Plus 7 dní pokračuje v kampani 
voči SMERu-SD klamstvami

Týždenník Plus 7 dní je známy svojím otvorene nepriateľským postojom voči strane SMER - sociálna demokracia, ktorý sa prejavuje už v štandardne hrubo tendenčnom informovaní resp. dezinformovaní o politických udalostiach na Slovensku. Najnovšie číslo týždenníka v tomto ťažení proti sociálnej demokracii dosiahlo opätovný vrchol, keď kampani voči SMERu-SD je venovaných dokopy 12 strán vrátane titulnej strany.
Okrem hrubo bulvárneho útoku, ktorým týždenník robí reklamu opozičnému politikovi a iných tendenčných príspevkov však týždenník uverejnil na adresu vlády aj evidentné klamstvá. V článku ohľadne výjazdového rokovania vlády v Trenčíne napríklad týždenník uviedol, že vláda podporila len "svojich", teda mestá a obce vedené nominantmi SMERu-SD, faktom však je, že okrem iných ďalších projektov miest a obcí vláda finančne podporila napríklad aj rekonštrukciu mestskej športovej haly v Prievidzi, ktorú vedie primátorka za stranu Sieť. Rovnako týždenník uviedol, že mestu Trenčín sa z pomoci vlády neušlo nič, pričom pravda je taká, že až 1,168 mil. eur pôjde na prístrojové vybavenie a zateplenie fakultnej nemocnice v Trenčíne.
V inom článku týždenník problémy s výrobou a prepúšťaním v spoločnosti Railway Casted Components v Prakovciach na východe Slovenska prezentuje ako príklad zlyhania vlády, ktorá tento projekt podporila. Pravda je však taká, že projekt štátnej podpory tohto výrobného projektu mal absolútne opodstatnenie, pretože mal dať prácu ľuďom v ťažko skúšanom regióne, avšak ekonomické sankcie uvalené Európskou úniou na Rusko tento projekt zásadne poškodili. Tieto sankcie a ich dôsledky však vláda pri schvaľovaní investičnej podpory pred necelými dvoma rokmi nemohla predpokladať. Fakt, že predseda vlády SR, ktorému týždenník problémy s prepúšťaním v Prakovciach pripisuje, voči sankciám proti Rusku opakovane verejne aj na rokovaniach v Bruseli oponoval a varoval pred ich negatívnymi dopadmi, už však týždenník zámerne zamlčal. Rovnako týždenník v tomto článku zavádza, keď hovorí o celej sume štátnej podpory pre RCC Prakovce ako stratenej. Fakt je taký, že spoločnosti bola skutočne prevedená len časť sumy štátnej
V záujme ochrániť voči týmto klamstvám a zavádzaniu meno vlády SR a strany SMER-SD bude predseda vlády SR žiadať vydavateľa týždenníka Plus 7 dní o opravu nepravdivých skutkových tvrdení tak, ako mu to umožňuje zákon.

TO JE TV ! SNOWDEN

TO JE TV !

SNOWDEN

SLOVAK MEDIA NEWS. Lampa sa vracia

SLOVAK MEDIA NEWS
Lampa sa vracia

Diskusná relácia Pod lampou je definitívne obnovená, píše o tom v týždenníku .týždeň Štefan Hríb. Koncom mesiaca sa má relácia objaviť na webe .týždňa, rokuje sa o jej zaradení do vysielania regionálnych televízií a v pláne je i hosťovanie relácie po Slovensku. "Pochopili sme, že ak chceme robiť Lampu, nesmieme byť závislí od techniky a štúdií televízií. Spočítali sme minimálne náklady na kamery, svetlá, zvuk, réžiu a vhodný priestor a vyšla nám suma 30-tisíc eur," konštatuje moderátor relácie a zakladateľ časopisu .týždeň v článku 'Pod lampou je definitívne obnovené' zverejnenom v aktuálnom 15. vydaní týždenníka. Reláciu prestal verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska vysielať od januára tohto roka.
Zdroje na obnovenie relácie, vybudovanie jej technického zázemia získali tvorcovia vo verejnej zbierke. V nedávnych dňoch začali nakupovať techniku a pripravovať vlastné štúdio. Obnovenú reláciu Pod lampou začnú uverejňovať koncom apríla každý štvrtok o 16:00 na webstránke časopisu .týždeň. "Vieme už aj prvé témy a ich dátumy. V januári natočenú, no neodvysielanú diskusiu o Islamskom štáte nájdete na webe .týždňa 23. apríla. A už 30. apríla tam nájdete úplne novú diskusiu o prvej sekunde nášho vesmíru, ktorú koncom apríla urobíme s Jiřím Grygarom," avizuje Hríb. Dodáva, že hovoria "aj s jednou televíziou o práve na vysielanie vo štvrtok večer". Osloviť sa chystajú i regionálne televízie. Relácia sa má natáčať nielen v novom štúdiu, ale i na ďalších miestach v Bratislave. "Približne raz mesačne chceme s Lampou aj vycestovať - po Slovensku, do Prahy, do Brna a občas aj do širšieho zahraničia. Na niektorých diskusiách sa zúčastnia so svojimi otázkami aj diváci," uvádza sa v článku. Pod lampou nebude na internete spoplatnená záujemcovia ju budú môcť podporiť dobrovoľným príspevkom.
O osude relácie sa začalo intenzívne diskutovať po tom, ako RTVS 13. januára v médiách zverejnil, že na základe viacerých problémov s W Press nechce ďalej spolupracovať so spoločnosťou W Press, a. s. ako s dodávateľom diskusnej relácie Pod lampou s moderátorom Štefanom Hríbom. RTVS oslovil tvorcov relácie Pod lampou na rokovanie o potenciálnej spolupráci inou formou. Spor sa medzi iným týkal pokuty 50-tisíc eur, ktorú RTVS vyrubila Rada pre vysielanie a retransmisiu a potvrdil aj Najvyšší súd SR za Večer pod lampou s diskusiou o kauze Cervanová z júna 2011. Podľa zmluvy medzi RTVS a W Press prípadné pokuty zaplatí ten, kto vyrába program, teda W Press a nie RTVS. Podľa RTVS, dohodu s vedením W Press uzavreli s vedomím, že spoločnosť W Press, a. s. má uzatvorené zmluvné poistenie na tento typ spôsobených škôd, o čom Štefan Hríb na rokovaní informoval a RTVS mu tento poistný nárok písomne potvrdila. "Napriek tejto dohode spoločnosť W Press bez toho, aby o tomto kroku mala RTVS akúkoľvek vedomosť, použila túto dohodu na marketingové a obchodné ciele smerom k širokej verejnosti a svojim čitateľom. Je pre nás absolútne neprijateľné, aby RTVS ako nezávislá verejnoprávna inštitúcia bola takýmto spôsobom spájaná s komerčnými vydavateľskými aktivitami spoločnosti W Press," uviedol ďalej RTVS 13. januára v súvislosti s tým, že Štefan Hríb vyzval koncom roka 2014 na webstránke týždenníka Týždeň verejnosť na pomoc pri zaplatení 50-tisícovej pokuty. Priaznivci relácie sa na pokutu vyzbierali.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS NEWS. Večera s Havranom

RTVS NEWS
Večera s Havranom

Na Slovensku a v Čechách máme množstvo "alternatívnych zdrojov" informácii, ktoré spája obdiv k ruskej zahraničnej politike. Ako vznikli, kto za nimi stojí, kto sú ich čitateľmi? Sme v novej fáze studenej technologickej vojny, alebo máme paranoiu? Čo robia naše bezpečnostné služby, čo nerobia a čo by mali robiť? Predstavuje tento druh informačnej vojny skutočnú hrozbu? Havranovými hosťami vo Večeri budú učiteľ Juraj Smatana, ktorý zostavil zoznam propagandistických stránok, sociológ Robert Klobucký a aktivista Juraj Mesík. Začíname dnes, 7. apríla, o 22,00, na Dvojke.

V SME podľa GINN asi nevedia čítať.

V SME podľa GINN asi nevedia čítať.

Bolo by fajn keby sa informácie zdrojovali správne. O prehratom spore premiéra Fica na Ústavnom súde totiž neinformoval prvý portál ktorý je uvedený v texte SME, ale ako prvý naň upozornil Ginn ešte 1.4. teda den pred... V Ginn totiž sledujeme rozhodnutia US SR a preto sme si aj toto rozhodnutie hneď všimli. Este 1.4. kontaktovala Lenka Dale aj sefredaktora Plus 7 dni. Takze informáciu priniesol ako prvý GINN. Zmienený portál ju buď prebral od nas alebo im to na druhý deň povedal niekto z Plus 7 dní. Je naozaj profesionalne zdrojovat spravne alebo sa nenechat zdrojovat neeticky. Volá sa to korektnosť. Dakujeme.

6. 4. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký režisér a scenárista David Lynch možno nenakrúti pripravované nové časti mysteriózneho seriálu Mestečko Twin Peaks (1990 - 1991). Tvorca série prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej siete Twitter vyhlásil, že sa rozhodol opustiť projekt, pričom ako dôvod uviedol nedostatok financií, ktoré televízna spoločnosť Showtime bola ochotná poskytnúť na jeho výrobu. "Po roku a štyroch mesiacoch vyjednávania som odišiel, pretože na projekt neponúkli toľko peňazí, koľko som považoval, že bude potrebné. Milujem svet mestečka Twin Peaks a želám si, aby veci dopadli inak," uviedol 69-ročný filmár na Twitteri. Spoločnosť Showtime následne vydala vyhlásenie, v ktorom uviedla, že stále dúfa, že sa jej rokovania podarí ukončiť s úspechom.
Seriál o záhadách a tajomstvách malého mesta, v ktorom zavraždili krásnu Lauru Palmer, získal v roku 1991 Peabody Award a tri Zlaté glóbusy. Na konte má aj dve ceny Primetime Emmy z roku 1990. V prvých dvoch sériách sa predstavili napríklad Kyle MacLachlan, Michael Ontkean, Mädchen Amick, Dana Ashbrook, Richard Beymer alebo Lara Flynn Boyle. O zámere nakrútiť nové časti obľúbeného seriálu informoval Lynch v októbri. Podľa pôvodného plánu mala mať tretia séria deväť častí a na televízne obrazovky sa mala dostať v roku 2016. Nové epizódy mali byť podľa tvorcov pokračovaním, ktoré sa bude odohrávať v súčasnosti. Nedávno tiež potvrdili, že v pripravovanom projekte si znovu zahrajú Kyle MacLachlan, Sheryl Lee, Dana Ashbrook a Sherilyn Fenn. Nevylúčili pritom ani možnú štvrtú sériu.
David Lynch je americký režisér, producent, hudobník, scenárista, maliar a príležitostný herec. Do svetového povedomia sa však dostal najmä charakteristickými surrealistickými snímkami s nezameniteľným rukopisom, ktoré majú nejednoznačnú interpretáciu. Jeho prvou celovečernou snímkou je horor Mazacia hlava (1977), ktorý sa stal kultovým. S filmom Sloní muž (1980), kde v hlavnej úlohe zažiaril Anthony Hopkins, prišiel mainstreamový úspech, no následne nakrútil prepadák Duna (1984). Kriminálnou drámou Modrý zamat (1986) si však opäť vyslúžil chválu kritiky. Ďalej má na konte spomínaný seriál Mestečko Twin Peaks (1990 - 1991), rovnomenný pilotný film z roku 1990 a prequel s názvom Twin Peaks (1992). Nakrútil tiež trojicu snímok, v ktorých rezignoval na chronologický dej - Lost Highway (1997), Mulholland Drive (2001) a Inland Empire (2006) či krimi drámu Divokosť v srdci (1990) a životopisný film Príbeh Alvina Straighta (1999). Počas svojej kariéry stihol získať tri nominácie na Oscara za réžiu a jednu za scenár a tiež množstvo ďalších cien, pričom denník The Guardian Lyncha v roku 2007 označil za najdôležitejšieho súčasného režiséra.

Americký rapper Diddy sa zhostí úlohy výkonného producenta animovaného seriálu Brightmoor. Pripravovaná séria prinesie príbeh žiakov základnej školy v detroitskej štvrti Brightmoor a tvorcovia ju prirovnávajú k obľúbenému titulu Mestečko South Park (1997). Na scenári sa podieľajú Chip Hall a detroitský zabávač Comedian CP. Dátum premiéry prvých častí seriálu nie je zatiaľ známy.
Štyridsaťpäťročný Diddy, vlastným menom Sean Combs, je americký rapper, producent, podnikateľ a herec. Na začiatku kariéry používal pseudonym Puff Daddy, ktorý si neskôr zmenil na P. Diddy a následne skrátil iba na Diddy. Na svojom konte má zatiaľ päť sólových štúdiových albumov - No Way Out (1997), Forever (1999), The Saga Continues... (2001), Press Play (2006) a Last Train To Paris (2010). Momentálne pripravuje nový album MMM, ktorý chce vydať znova pod pseudonymom Puff Daddy. Získal tri ceny Grammy a dve MTV Video Music Awards. Je tiež úspešným podnikateľom - vlastní napríklad label Bad Boy Records, značku oblečenia Sean John či významný podiel v spoločnosti na výrobu vodky. Ako herec sa objavil napríklad v snímkach Ples príšer (2001), A Raisin in the Sun (2008), I'm Still Here (2010) či Dostaň ho tam! (2010).

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Mikuláš Onufrák

Zomrel Mikuláš Onufrák


V sobotu 4. apríla zomrel vo veku nedožitých 74 rokov po dlhej a ťažkej chorobe herec Mikuláš Onufrák. Posledná rozlúčka s dlhoročným členom Divadla J. G. Tajovského vo Zvolene sa uskutoční v utorok 7. apríla o 14:30 na cintoríne Zlatý potok vo Zvolene. Agentúru SITA o tom informovala vedúca obchodno-marketingového oddelenia Divadla J. G. Tajovského Gabriela Valentínyová. Mikuláš Onufrák pôsobil vo zvolenskom divadle 40 rokov, z toho päť rokov ako umelecký šéf. "Jeho strata, ktorá sa dotýka celej slovenskej divadelnej obce, nás silno zasiahla," povedala Velentínyová za zvolenské divadlo.
Mikuláš Onufrák sa narodil v septembri 1941 v rusínskej obci Habura v okrese Medzilaborce. Po maturite krátko pôsobil v Ukrajinskom národnom divadle v Prešove. Vyštudoval herectvo na Vysokej škole múzických umení v Bratislave, po skončení štúdia sa stal čelnom Divadla J. G. Tajovského vo Zvolene. Na doskách zvolenského divadla stvárnil vyše 100 postáv. Okrem herectva sa venoval aj recitovaniu a prednesu poézie, osvedčil sa aj ako ľudový rozprávač. Účinkoval v niekoľkých filmoch a televíznych inscenáciách, napríklad vo filme Kosenie Jastrabej lúky, Úsmev diabla či v televíznom seriáli Alžbetin dvor. Herec získal v roku 2012 cenu Literárneho fondu za celoživotné dielo v divadelnej oblasti.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Ak príde Richard s vetrom a búrkou, vtedy Sibyla sa bude smiať

Ak príde Richard s vetrom a búrkou,
 vtedy Sibyla  sa bude smiať

 Jednotka horšie.
Dvojka horšie. 
Spolu horšie - 12.10 % .

Markíza  horšie.
TV Doma lepšie.
DAJTO  lepšie.
Spolu  horšie a pod tridsať  - 29.50%

JOJ horšie.
JOJ PLUS lepšie.
WAU rovnako.
SENZI rovnako.
RIK rovnako- nikto
Spolu horšie- 21.20%
TA 3 horšie. 

Jednotka - 9.80 % ;
Dvojka - 2,30 % ;
Markíza - 20.10 % ;
TV DOMA - 4.90 % ;
DAJTO- 4.50%
TV JOJ – 15.30 % ;
JOJ PLUS- 3.70 % ;
WAU -1.70 %;
SENZI- 0.50 %
RIK -0,0%
TA 3 - 1.70 %