DALITO!

4. 4. 2015

ÚV SR: Kancelária prezidenta zavádza o účasti Andreja Kisku na Slavíne

ÚV SR: 
Kancelária prezidenta zavádza o účasti Andreja Kisku na Slavíne

Úrad vlády SR nerozumie vyhláseniu prezidentskej kancelárie o tom, že najvyšší ústavný činiteľ Andrej Kiska nedostal pozvánku na spoločné oslavy 70. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.
Podľa riaditeľa Tlačového a informačného odboru ÚV SR Erika Tomáša ide o zavádzanie verejnosti. "V stredu tento týždeň riaditeľ protokolu kancelárie prezidenta sám iniciatívne kontaktoval riaditeľku protokolu úradu vlády, aby jej oznámil, že prezident sa na spoločných oslavách nezúčastní a na Slavín pôjde sám," priblížil Tomáš.
Šéf komunikačného odboru Kancelárie prezidenta SR Roman Krpelan dnes uviedol, že prezident bol pripravený zúčastniť sa na spoločných oslavách, nedostal však žiadnu oficiálnu pozvánku. Z tohto dôvodu sa rozhodol uctiť si pamiatku vojakov, ktorí padli pri oslobodzovaní Bratislavy s primátorom hlavného mesta Ivom Nesrovnalom a predsedom Bratislavského samosprávneho kraja Pavlom Frešom.
Kiska dnes v Prezidentskom paláci prijal šéfa ruskej diplomacie Sergeja Lavrova, ktorý pricestoval na oficiálnu návštevu Slovenska pri príležitosti 70. výročia oslobodenia Bratislavy. Po rokovaniach prezident položil veniec k pamätníku na Slavíne.
Následne sa tam uskutočnila spomienková slávnosť za účasti Lavrova, premiéra Roberta Fica, predsedu parlamentu Petra Pellegriniho a ministra zahraničných vecí Miroslava Lajčáka. Ruský šéf diplomacie odovzdal pri tejto príležitosti pamätnú medailu vojnovým veteránom.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Príbuzní rukojemníkov radikálneho ozbrojenca, ktorý v parížskom košér supermarkete štyroch z nich zabil, zažalovali francúzsku televíziu BMF za priamy prenos z rukojemníckej drámy. Podľa nich ohrozila životy rukojemníkov, informovala dnes tlačová agentúra AP.
Hovorkyňa parížskej prokuratúry Agnes Thibaultová-Lecuivreová dnes povedala, že otvorili predbežné vyšetrovanie pokrývania uvedenej udalosti televíziou BMF.
Francúzsky úrad, ktorý má na starosti kontrolu vysielania, napomenul BMF a niekoľko ďalších televíznych a rozhlasových staníc za ich pokrývanie parížskych januárových teroristických útokov v redakcii satirického týždenníka Charlie Hebdo a v košér supermarkete.
BMF a ďalšie stanice odhalili v priamych prenosoch, že sa v supermarkete, ktorý obsadil terorista, ukryli ľudia. Podľa úradu pre kontrolu vysielania a právnych zástupcov príbuzných rukojemníkov tým uvedené médiá mohli ohroziť ich životy, ak by ich bol terorista našiel.

Copyright © TASR 2015

JOJ NEWS

JOJ NEWS

Televízia JOJ odvysiela v sobotu v premiére reláciu Nová záhrada. Diváci sa v novom formáte stanú svedkami reálnej úpravy záhradných priestorov pre konkrétnych ľudí, ktorí si zavolali na pomoc tvorivý tím relácie, aby prekvapili svojich blízkych.
Hlavnými protagonistami nového projektu, ktorý vznikol v nadväznosti na dlhoročný úspech relácie Nové bývanie, budú známi špecialisti - záhradný architekt Martin Čurda, realizátor záhrad František Laššák a záhradná dizajnérka Marta Szalaiová, ktorí spolu s tímom pomôžu vybraným účastníkom s komplexným alebo čiastkovým riešením ich záhrad. Súčasťou ich práce bude spravidla návrh renovácie či redizajnu záhrady, komunikovanie konceptu pri založení záhrady a ukážka starostlivosti o ňu.
Relácia prinesie tiež rôzne odborné rady, tipy a sezónne triky pre všetkých záhradkárov. „Aj v záhradníctve existujú trendy, ktoré možno nie sú ani tak otázkou momentálnej módy ako skôr otázkou nových technológií, odrôd, či škodcov,“ povedal záhradný architekt a moderátor relácie Nová záhrada Martin Čurda.
Diváci Novej záhrady uvidia každý týždeň v teréne profesionálov plniacich jedinečné zadanie. Tí budú svoje kroky vždy konzultovať s priateľmi a príbuznými budúcich majiteľov, ktorým ponúknu počítačové vizualizácie, predstavia finančné možnosti i cenovú kalkuláciu projektu. Relácia bude veľkou výzvou aj pre samotných odborníkov, pretože až prezentácia novovytvorenej záhrady jej majiteľovi po dvoch dňoch práce ukáže, či sa im zadanie podarilo zrealizovať alebo nie. „Každá záhrada je živý organizmus, vyvíja sa, rastie a vyžaduje starostlivosť podobne ako malé dieťa, ktoré rastie na dospelého človeka. Mať úplne bezúdržbovú záhradu je dnes celkom bežná požiadavka. Trpezlivo preto vždy vysvetľujeme, že hoc by sme záhradku spravili aj len z kameňa a vždyzelených druhov, i tu by bolo dobré občas rastliny pristrihnúť, pravidelne prihnojiť a zavlažiť, či aspoň priebežne kontrolovať. A to chceme naučiť aj divákov televízie JOJ," vysvetlil Čurda.
Reláciu Nová záhrada si diváci budú môcť pozrieť každý týždeň v sobotu o 18:00.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS A TROJKA

RTVS A TROJKA

Viac podpory športu by mohlo priniesť posilnenie športového vysielania verejnoprávnej televízie. V súvislosti s prácou nad novým zákonom o športe to v utorok 31. marca povedal predseda Národnej rady SR Peter Pellegrini. Viac športu a priestoru pre jeho rôznorodé formy sľubuje Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) v prípade obnovenia tretieho televízneho kanálu. Ako konštatoval predseda parlamentu počas tlačovej besedy k pripravovanému zákonu o športe, vrátenie športového vysielania RTVS by zvýšilo motiváciu sponzorovať aj regionálne, nižšie športové súťaže. V tom môže byť podľa Pellegriniho "prínos verejnoprávnej televízie k tomu, aby bola ochota nižšie súťaže sponzorovať lokálnymi výrobcami, firmami".
Ministerstvo kultúry SR podľa jeho hovorcu Jozefa Bednára vie, že "Rozhlas a televízia Slovenska je pripravený zriadiť tretí, športový kanál, ak by prišlo k zmene jeho financovania". Zriadenie tretieho televízneho kanála "by prinieslo benefit pre fanúšikov športu a tiež zvýšenú sponzorskú podporu pre samotný šport. Otázka zmeny financovania RTVS bude aktuálna v ďalšom volebnom období", dodal pre agentúru SITA Bednár.
Tretí športovo-spravodajský kanál a nový program v televízií aj rozhlase sľubuje vedenie RTVS v prípade, ak sa upraví výška úhrad za vysielanie RTVS, tzv. koncesionárskych poplatkov. Bez zmeny financovania RTVS je podľa vyjadrení manažmentu rádiotelevízie nereálne, aby bola spustená plnohodnotná tretia programová služba. RTVS dlhodobo upozorňuje, že za 12 rokov sa tzv. koncesie nezvyšovali ani o infláciu. Základný mesačný poplatok 4,64 eur platia domácnosti od septembra 2003. Vedenie verejnoprávnej rádiotelevízie považuje zvýšenie koncesií za najviac legitímnu cestu. Pomohlo by zvýšiť mesačný poplatok na úroveň, na akú by sa dostal, ak by sa zvyšoval o infláciu. V takom prípade by v súčasnosti bol základný mesačný poplatok pre jednu domácnosť nie 4,64 eura, ale takmer sedem eur. Pre porovnanie "v Čechách sa za rozhlas a televíziu platí po prepočte viac ako 7 eur, v Chorvátsku približne 11 eur a v Slovinsku je to 12,75 eura," dodala pre SITA k téme hovorkyňa RTVS Dominika Šulková.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !


3. 4. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Ukrajinský prezident Petro Porošenko podpísal zákon o zákaze vysielania filmov a seriálov vyrobených po roku 1991, ktoré propagujú silové štruktúry Ruskej federácie. Informovala o tom dnes agentúra Ukrinform.
Zákon schválený ukrajinským parlamentom 5. februára zakazuje vysielanie všetkých filmov a televíznych produkcií, ktoré propagujú orgány činné v trestom konaní, ozbrojené sily a iné vojenské útvary Ruskej federácie, ako aj filmov, ktorých dej priamo alebo nepriamo súvisí s aktivitami spomínaných štruktúr.
Zákon zároveň zakazuje celú ruskú filmovú produkciu uvedenú po 1. januári 2014.
Legislatíva má názov "O zmenách niektorých zákonov Ukrajiny týkajúcich sa ochrany informácií v televíznej a rozhlasovej sfére Ukrajiny", dodal Ukrinform.

Dramatický seriál House of Cards (2013) bude pokračovať aj štvrtou sezónou. Informovala o tom spoločnosť Netflix, ktorá v súčasnosti v USA ponúka na streamovanie jeho tretiu sezónu. Nakrúcanie ďalších častí by sa malo začať v lete v Baltimore a Netflix by prvé z nich mala sprístupniť vo februári budúceho roka.
Seriál House Of Cards vzniká na motívy rovnomennej knihy Michaela Dobbsa, ktorú v 90. rokoch sfilmovala aj BBC. V seriáli z prostredia vysokej politiky účinkujú Kevin Spacey, Robin Wright, Molly Parker či Michael Kelly. Titul dva razy nominovali na Zlatý glóbus v kategórii Najlepší televízny seriál – dráma. Toto ocenenie napokon získali hlavní predstavitelia Robin Wright a Kevin Spacey, ktorému udelili aj Screen Actors Guild Award. Seriál má na konte aj štyri Primetime Emmy Award.
©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Prieskum verejnej mienky ukázal, že dvojhodinová predvolebná televízna debata lídrov najväčších britských politický strán, ktorá sa konala vo štvrtok večer, nemá jasného víťaza. Informovala o tom dnes agentúra Reuters.
Debaty sa zúčastnil úradujúci premiér a vodca Konzervatívnej strany David Cameron, jeho najväčší politický rival, vodca opozície a Labouristickej strany Ed Miliband, šéf koaličnej Liberálnodemokratickej strany a vicepremiér Nick Clegg, predseda euroskeptickej Strany nezávislosti Spojeného kráľovstva (UKIP) a europoslanec Nigel Farage, líderka Škótskej národnej strany (SNP) Nicola Sturgeonová, šéfka waleskej nacionalistickej strany Plaid Cymru Leanne Woodová a predsedníčka Strany zelených Natalie Bennettová.
Z prieskumu verejnej mienky, ktorý bezprostredne po skončení debaty uskutočnila agentúra Survation, vyplýva, že celkovými víťazmi súboja, ktorého dominantnou témou bolo smerovanie britskej ekonomiky, sa so zhodným počtom 25 percent hlasov 1004 respondentov stali premiér Cameron a šéf labouristov Ed Miliband; tesne za nimi so ziskom 24 percent skončil vodca britských euroskeptikov Nigel Farage, ktorý o deväť percent predstihol šéfku škótskych nacionalistov Nicolu Sturgeonovú.
Na otázku, kto by bol najlepším premiérom, odpovedalo 40 percent opýtaných, že na čele vlády by aj naďalej najradšej videli Davida Camerona. O desať percent menej hlasov dali respondenti Edovi Milibandovi.
Najlepší výkon zo všetkých siedmich politikov podal v rámci diskusie Ed Miliband, ktorý sa najviac páčil 22 percentám hlasujúcich. Tesne za ním skončil premiér Cameron (21 percent), ktorý respondentov najviac oslovil v ekonomických otázkach. Miliband si najlepšie poradil s otázkami súvisiacimi so zdravotníckou starostlivosťou.
Parlamentné voľby sa v Británii budú konať 7. mája.

Copyright © TASR 2015

VÝROKY TÝŽDŇA

                VÝROKY TÝŽDŇA


„USA nemajú právo radiť Rusku, ako sa má správať voči svojim susedským štátom. Poskytnutie amerických zbraní Ukrajine bude Čečensko, jedna z republík Ruskej federácie, brať ako signál na poskytnutie zbraní Mexiku so zámerom obnoviť diskusiu ohľadom právneho štatútu území anektovaných Spojenými štátmi na základe zmluvy z Guadalupe Hidalgo z roku 1848.“
Dukuvacha Abdurachmanov,predseda čečenského parlamentu

"V přehlídce infantilní servility proamericky orientovaných občanů ČR, kteří očekávali triumfální vjezd cizích vojsk (U.S. Army) na území státu v Náchodě, uvízl předseda naší strany, který je momentálně vyslýchán Policií ČR. Mezi oddanými dětičkami americké světové politiky, ať již jimi jsou pro svou víru v americké hrdiny či bludné přesvědčení, že současné Spojené státy americké jsou rájem svobody, si dovolil A. B. Bartoš protestovat, za což byl těmito lidmi napaden a následně zatčen Policií ČR. Další informace Vám poskytneme později."
Stanovisko Národní demokracie

TASR NEWS

TASR NEWS

Skupina portálov TASR, Teraz.sk, TABLET.TV, Webmagazín, Školský servis a Útulkovo v marci dosiahla už tretí tohtoročný rekord v návštevnosti. Po prvýkrát v histórii portálov prekročila hranicu milión návštevníkov za mesiac.
Podľa oficiálneho rebríčka AIM zaznamenali portály Teraz.sk v marci 1.050.819 návštevníkov (476.695 tzv. reálnych užívateľov). "Dôležité je, že návštevnosť portálov od októbra 2014, kedy prešla stránka Teraz.sk redizajnom, výrazne a takmer kontinuálne rastie. Jediný mesiac, kedy v medzimesačnom porovnaní návštevnosť nenarástla, bol december 2014. Tento mesiac je však vzhľadom na vianočné sviatky špecifický," povedal šéfredaktor Teraz.sk Daniel Forgács.
Ešte v júni 2014 mali stránky podľa AIM 347.984 návštevníkov a v novembri dosiahol počet návštevníkov Teraz.sk prvý výrazný rekord, 640.919 návštevníkov.
V januári 2015 dosiahli portály 649.762 návštevníkov, vo februári 887.847 a napokon v marci 1.050.819 návštevníkov.
Portály od júna roku 2014 narástli v návštevnosti o 702.835 návštevníkov mesačne, teda o 202 percent.

Copyright © TASR 2015

Veľká noc v RTVS

Veľká noc v RTVS

Jednou z najväčších udalostí televíznej Veľkej noci bude premiéra koprodukčného filmu Liečiteľ, v hlavnej úlohe sa predstaví oscarový herec Ben Kingsley. Príbeh sa odohráva v stredovekej Európe a pojednáva o ceste mladého Roba Cola za svojím osudom stať sa liečiteľom. Na film sa diváci môžu tešiť na Jednotke na Veľký piatok o 20.20 h.
Minulý rok Jednotka odštartovala novú šou Čo ja viem, ktorá bola nielen náučná a zábavná, ale vďaka unikátnej mobilnej aplikácii aj interaktívna – diváci sa prostredníctvom aplikácie môžu zapojiť priamo do hry. Úspech programu bol neuveriteľný, preto sme sa rozhodli s Čo ja viem pokračovať. Marcel Merčiak ako moderátor tejto relácie privíta divákov pri obrazovkách už na veľkonočný pondelok o 20.20 h. Po Čo ja viem nastúpi premiéra novej série populárnych dokumentov Fetiše socializmu II. Špeciálne v nedeľu o 16.50 h odvysielame aj premiérové veľkonočné vydanie magazínu Hurá do záhrady.
Veľká noc na Dvojke bude duchovná, zvykoslovná, ale aj hudobná a športová. So sviatočným vysielaním počas Veľkej noci na Dvojke sa už tradične spájajú zvykoslovné a duchovné programy, televízna klasika – najmä s ľudovou tematikou a dokumenty z prírody. Vzhľadom na prebiehajúcu sériu Slovnaft play off hokejovej Tipsport extraligy a blížiace sa MS v hokeji je značný priestor na Dvojke vyčlenený aj pre športové prenosy.

2. 4. 2015

TV Barrandov News

TV Barrandov News


Novým programovým riaditeľom TV Barrandov sa stal František Borovský. Príchodom skúseného manažéra v oblasti televízneho biznisu dochádza k dovŕšeniu zmien v manažmente TV Barrandov, ktorá so sebou priniesol vznik nových staníc pod značkou Barrandov, tj. Filmový kanál Kino Barrandov, kombinovaný dokumentárny a detský kanál Barrandov Plus a hudobná stanica Barrandov Muzika.
Funkciu programového riaditeľa Barrandova zastáva František Borovský od 1. apríla 2015. "Skutočnosť, že sa nám podarilo získať tak výraznú osobnosť televíznej brandže, nás napĺňa hrdosťou a vedomím, že do nášho tímu vnesie vytúženú skúsenosti, nový pohľad a svieži vlnu kreatívneho myslenia, Veríme , že v TV Barrandov nadviaže na úspešné vedenie komerčných televíznych staníc na Slovensku, "okomentovala významnú posilu manažérskeho tímu Televízia Barrandov jej generálna riaditeľka, Ing. Marcela Hrdá.
Medzi prvé úlohy Františka Borovského bude patriť upevnenie programovej stratégie Televízie Barrandov, Kina Barrandov a Barrandov Plus a vývoj novej pôvodnej seriálovej tvorby hlavnej barrandovskej stanice "Vstup do Televízie Barrandov vnímam ako začiatok mojej novej profesionálnej etapy na strane jednej a ako pokračovanie dôverného a mne blízkeho na strane druhej, "hovorí k novému pôsobisku František Borovský.
Tím divízie programu skupiny Barrandov sa súčasne rozširuje o pozíciu riaditeľa akvizície, ktorým bol menovaný Lukáš Soukup, ktorý vedľa riadenia oblasti akvizícií zodpovedá tiež za obsahovú časť vzťahu so strategickým partnerom TV Barrandov, spoločnosťou SPI International. Lukáš Soukup je tiež riaditeľom spoločnosťou Media View, ktorá obchoduje s akvizičným obsahom.
Vzhľadom na rozšírenie vysielania skupiny Barrandov sa výrazne zvýšil význam skladby programu, a preto niekdajšia programová riaditeľka TV Barrandov Markéta Daems prechádza na pozíciu riaditeľky skladby programu skupiny Barrandov. "Markéta Daems je profesionál vo svojom odbore a som rada, že prijala novú výzvu v programovom plánovaní skupiny Barrandov," oznámila generálna riaditeľka TV Barrandov, Ing. Marcela Hrdá.

Zomrel Manoel de Oliveira

Zomrel Manoel de Oliveira

Vo veku 106 rokov zomrel dnes portugalský filmový režisér Manoel de Oliveira. Informovala o tom agentúra AP s odvolaním sa na vedenie mesta Porto, kde sa režisér narodil a žil.
Detaily týkajúce sa úmrtia de Oliveiru, považovaného za najstaršieho aktívneho filmového tvorcu na svete, zatiaľ nie sú známe. Portugalský parlament zaslal jeho rodine kondolenciu.
De Oliveira začal svoju kariéru v roku 1931 nemým dokumentárnym filmom o rodnom Porte. Svoj prvý celovečerný hraný film natočil v roku 1942. Jeho tvorba bola sporadická až do doby, keď mal 76 rokov. Odvtedy režíroval zhruba jeden titul ročne.
Napriek tomu, že jeho tvorba zahŕňa vyše 30 hraných filmov a desiatky krátkych a dokumentárnych snímok, medzinárodného uznania sa dočkal až v 90. rokoch. Bol známy ako tvorca filmov odrážajúcich jeho osobitú umeleckú predstavu.
Svoj posledný hraný film Gebo et l'ombre (2012) nakrútil ako vyše 100-ročný. Vlani v apríli médiá oznámili, že vtedy 105-ročný Oliveira nakrúca v Porte nový krátkometrážny film.
Za celoživotné dielo získal na festivale v Cannes v roku 2008 Zlatú palmu, na festivale v Benátkach mu v rokoch 1985 a 2004 udelili kariérneho Zlatého leva.

Copyright © TASR 2015

Úrad vlády SR: Plus 7 dní pokračuje v kampani voči SMERu-SD klamstvami

Úrad vlády SR: 
Plus 7 dní pokračuje v kampani voči SMERu-SD klamstvami

Týždenník Plus 7 dní je známy svojím otvorene nepriateľským postojom voči strane SMER - sociálna demokracia, ktorý sa prejavuje v už štandardne hrubo tendenčnom informovaní resp. dezinformovaní o politických udalostiach na Slovensku. Najnovšie číslo týždenníka v tomto ťažení proti sociálnej demokracii dosiahlo opätovný vrchol, keď kampani voči SMERu-SD je venovaných dokopy 12 strán vrátane titulnej strany.
Okrem hrubo bulvárneho útoku, ktorým týždenník robí reklamu opozičnému politikovi a iných tendenčných príspevkov však týždenník uverejnil na adresu vlády aj evidentné klamstvá. V článku ohľadne výjazdového rokovania vlády v Trenčíne napríklad týždenník uviedol, že vláda podporila len "svojich", teda mestá a obce vedené nominantmi SMERu-SD, faktom však je, že okrem iných ďalších projektov miest a obcí vláda finančne podporila napríklad aj rekonštrukciu mestskej športovej haly v Prievidzi, ktorú vedie primátorka za stranu Sieť. Rovnako týždenník uviedol, že mestu Trenčín sa z pomoci vlády neušlo nič, pričom pravda je taká, že až 1,168 mil. eur pôjde na prístrojové vybavenie a zateplenie fakultnej nemocnice v Trenčíne.
V inom článku týždenník problémy s výrobou a prepúšťaním v spoločnosti Railway Casted Components v Prakovciach na východe Slovenska prezentuje ako príklad zlyhania vlády, ktorá tento projekt podporila. Pravda je však taká, že projekt štátnej podpory tohto výrobného projektu mal absolútne opodstatnenie, pretože mal dať prácu ľuďom v ťažko skúšanom regióne, avšak ekonomické sankcie uvalené Európskou úniou na Rusko tento projekt zásadne poškodili.
Tieto sankcie a ich dôsledky však vláda pri schvaľovaní investičnej podpory pred necelými dvomi rokmi nemohla predpokladať. Fakt, že predseda vlády SR, ktorému týždenník problémy s prepúšťaním v Prakovciach pripisuje, voči sankciám proti Rusku opakovane verejne aj na rokovaniach v Bruseli oponoval a varoval pre ich negatívnymi dopadmi, už však týždenník zámerne zamlčal. Rovnako týždenník v tomto článku zavádza, keď hovorí o celej sume štátnej podpory pre RCC Prakovce ako stratenej. Fakt je taký, že spoločnosti bola skutočne prevedená len časť sumy štátnej podpory.
V záujme ochrániť voči týmto klamstvám a zavádzaniu meno vlády SR a strany SMER-SD bude predseda vlády SR žiadať vydavateľa týždenníka Plus 7 dní o opravu nepravdivých skutkových tvrdení tak, ako mu to umožňuje zákon.

EVANJELICKÉ SVIATKY V TV

EVANJELICKÉ SVIATKY V TV

Aj v Evanjelickej cirkvi augsburského vyznania (ECAV) na Slovensku vrcholí po Kvetnej nedeli slávenie Veľkého či Tichého týždňa. Na Zelený štvrtok, ktorý pripadá v tomto roku na 2. apríla, si veriaci pripomenú ustanovenie Večere Pánovej počas poslednej večere Ježiša Krista s učeníkmi.
Veľký piatok je pre evanjelikov veľký a dôležitý sviatok, deň umučenia, ukrižovania a smrti Pána Ježiša Krista, keď zavŕšil svoje vykupiteľské dielo. Významné sú pre nich aj sviatky vzkriesenia Pána Ježiša a jeho víťazstva nad smrťou - Veľkonočná nedeľa a Veľkonočný pondelok.
Evanjelickým službám Božím počas veľkonočných sviatkov, najmä na Veľký piatok, venujú pozornosť aj elektronické médiá.
Rozhlas a televízia Slovenska - RTVS odvysiela na Veľký piatok 3. apríla 2015 od 9.55 h na Jednotke STV pašiové služby Božie z Veľkého Krtíša, kde bude kázať biskup Západného dištriktu ECAV Milan Krivda. Na Veľký piatok večer o 20.00 h uvedie STV na Dvojke Sviatočné slovo - Príhovor generálneho biskupa ECAV na Slovensku Miloša Klátika.
Slovenský rozhlas bude na Veľký piatok o 15.05 vysielať pašiové služby Božie z Popradu - Veľkej.
Na 1. slávnosť veľkonočnú v nedeľu 5. apríla televízia TA3 prinesie v priamom prenose o 10.00 h slávnostné veľkonočné služby Božie z Evanjelického kostola v Čataji. Kázať bude generálny biskup Miloš Klátik.
TASR informovala tajomníčka pre mediálnu komunikáciu Generálneho biskupského úradu ECAV v Bratislave Edita Škodová.

Copyright © TASR 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Novinár panarabskej televízie al-Džazíra Mohamed Fahmy obvinil včera Kanadu z toho, že mu odmieta vydať nový pas. Fahmy pritom čaká v Egypte na pokračovanie súdneho procesu. Informovala o tom dnes agentúra AP.
Fahmy, naturalizovaný Kanaďan, ktorý sa medzičasom vzdal egyptského občianstva, je spolu s ďalším kolegom obžalovaný z napomáhania teroristickej organizácii, v tomto prípade Moslimskému bratstvu, ktoré bolo vládnou stranou v Egypte až do zosadenia prezidenta Muhammada Mursího.
Novinárovi podľa jeho slov skonfiškovali kanadský pas pri zadržaní v roku 2013. Teraz je na zozname osôb so zákazom letieť, pričom sa každý deň musí hlásiť polícii a nesmie opustiť Egypt.
Obžalovaný novinár al-Džazíry tvrdí, že pas potrebuje, aby sa mohol oženiť.
"Bol som v šoku, keď som po prvý raz zistil, že Kanada je prekážkou vo vydaní nového pasu pre moju osobu," uviedol Fahmy v e-mailovej komunikácii s AP.
Fahmy tiež agentúre AP poskytol list kanadského veľvyslanectva, v ktorom sa uvádza, že ambasáda "odporúča, aby boli rešpektované súdom nariadené obmedzenia (Fahmyho) pohybu".
Hovorkyňa kanadského rezortu diplomacie potvrdila, že Fahmy pas dostane, keď budú splnené podmienky jeho kaucie.
Novinári Mohamed Fahmy a Egypťan Bahir Muhammad boli vo februári prepustení na kauciu. Ich tretieho spoluobžalovaného, Austrálčana Petra Gresta, v ten istý mesiac deportovali z krajiny. Pôvodne troch žurnalistov al-Džazíry vlani v júni odsúdili na sedem až desať rokov väzenia.

Copyright © TASR 2015

I Am Legend .Ivan a Porubský

I Am Legend
Ivan a Porubský

1. 4. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Predstavitelia spoločnosti BBC Worldwide súhlasili s tým, aby anglický televízny moderátor Jeremy Clarkson absolvoval plánované svetové turné s Richardom Hammondom a Jamesom Mayom, s ktorými až donedávna uvádzal populárnu motoristickú reláciu Top Gear. Clarksona prepustili koncom minulého mesiaca po tom, ako napadol jedného z producentov spomínaného programu. Turné, ktoré naplánovali ešte pred Clarksonovou výpoveďou, však bude bez akéhokoľvek označenia BBC a taktiež nebude obsahovať zábery z Top Gearu. Séria vystúpení dostala názov Clarkson, Hammond and May Live, pričom odštartuje 22. mája v severoírskom Belfaste. Nasledovať budú vystúpenia v Anglicku, Juhoafrickej republike, Austrálii a Nórsku.
Päťdesiatštyriročný Clarkson 4. marca verbálne aj fyzicky napadol producenta Oisina Tymona, pretože mu nezabezpečil teplé jedlo po nakrúcaní v grófstve North Yorkshire. Tymon, ktorý utrpel zranenie úst, sa následne sám odviezol do nemocnice, pričom si myslel, že príde o prácu. Na 54-ročného moderátora preto ani nepodal oficiálnu sťažnosť vedeniu BBC. To sa o incidente dozvedelo až od samotného Clarksona, ktorého 10. marca suspendovali na neurčito, pričom pozastavili aj vysielanie Top Gearu. Fanúšikovia relácie na toto rozhodnutie zareagovali spustením online petície, prostredníctvom ktorej žiadali Clarksonov návrat. Podpísalo ju viac než milión ľudí. Vedenie BBC taktiež spustilo vyšetrovanie, ktoré viedol riaditeľ BBC Scotland Ken McQuarrie. Ten výsledky odovzdal generálnemu riaditeľovi Tonymu Hallovi, ktorý 25. marca oznámil, že s Clarksonom pre porušenie interných predpisov neobnovia kontrakt. O niekoľko hodín neskôr dostal Hall e-mail, v ktorom sa mu vyhrážali smrťou. O budúcnosti Top Gearu zatiaľ nie je rozhodnuté, nakoľko Hammondovi aj Mayovi sa tento rok končia zmluvy.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Každý rok 1. apríla médiá súťažia, komu sa vydarí lepší prvoaprílový žart. Jedným z nich bola dnes aj správa magazínu EU Observer, ktorý s odvolaním sa na šéfku európskej diplomacie Federicu Mogheriniovú napísal, že vrtuľníkové lode triedy Mistral, vyrobené pôvodne na objednávku pre Rusko, dodá Francúzsko v máji Európskej únii, pričom ich bázou by mala byť Riga.
Že ide o prvoaprílový žart, zakrátko oznámila aj EÚ a odhalil to hovorca moskovského Kremľa Dmitrij Peskov, ktorý v Moskve uviedol, že "dobré vtipy prídu vždy vhod, rovnako ako aj splnenie kontraktu". To zostáva otázne vzhľadom na pretrvávajúce podozrenia a obvinenia, že Rusko podporuje separatistov na východe Ukrajiny.
Prvoaprílové žartíky môžu mať podobu jednoduchého oznámenia v rozhlase či televízii v čase najväčšej sledovanosti. Inokedy sú výsledkom dlhších a dôsledných príprav a správneho načasovania, uviedli dnes viaceré médiá.
Mnoho ľudí sa 1. apríla 2008 dalo nachytať na správu serióznej britskej BBC, že sa podarilo objaviť dôkazy o existencii tučniakov schopných lietať. BBC na svojej stránke v avíze na reportáž uviedla, že ide o nesmiernu raritu, ktorú takmer nemožno pozorovať: okrem iného aj pre to, že jednoducho neexistuje, čo sa však diváci dozvedeli až na konci.
Vydareným žartom bola aj realizácia nápadu, ktorý sa pôvodne objavil na sociálnej sieti Facebook, kde francúzski fanúšikovia Homera Simpsona spustili petíciu za to, aby na železničných staniciach vo Francúzsku oznamy o odchode a príchode vlakov čítal herec Philippe Peythieu, ktorý Homera dabuje vo francúzštine.
Petíciu podpísalo 130.000 ľudí a spoločnosť SNCF ich želaniu 1. apríla 2009 na vybraných staniciach skutočne vyhovela, čo pasažierov najprv zaskočilo, ale vzápätí pobavilo - najmä fanúšikov Homerovej osobitej dikcie.
V roku 1972 na 1. apríla ľudí zaskočila správa o nájdení mŕtvoly záhadného zvieraťa, ktorým by mohla byť lochnesská príšera. Objavili ju vraj zoológovia z jednej z britských zoo na brehu škótskeho jazera. V skutočnosti šlo o telo nosáča (známeho aj ako morský slon), ktorý uhynul v neďalekej zoo. Žartík, ktorý svojim kolegom pripravil zoológ John Shieds, sa dostal až na prvú stranu Los Angeles Times.
Prvoaprílový žart vyšiel v roku 1967 aj švajčiarskemu rozhlasu, ktorý náhle prerušil vysielanie, aby oznámil mimoriadnu správu o pristátí amerických astronautov na Mesiaci. Stalo sa tak dva roky pred tým, ako sa to stalo v skutočnosti.
Spravodajstvo o výsadku pozemšťanov na Mesiaci pôsobilo veľmi autenticky, naletela naň údajne aj americká ambasáda vo Švajčiarsku, píše sa na stránke Hoaxes.org.
Na internetovej stránke francúzskeho magazínu l'Observateur sa objavilo tvrdenie, že prelety dronov, ktoré tak veľmi znepokojujú ochranku vládnych budov, v skutočnosti nakrúcajú dianie za oknami spální Parížanov.
Televízia France 3 zasa prišla so správou, že jedna z francúzskych zoo bude dodávať mlieko žiráf do povestných mliekarní v Bretónsku, aby tam z nich vyrábali 100-percentný žirafí jogurt.

Krymská nezávislá televízia ATR prestala vysielať po tom, ako jej príslušné ruské úrady opakovane odmietli udeliť vysielaciu licenciu.
ATR bola prvou televíziou krymských Tatárov, pôvodných obyvateľov Krymského polostrova, ktorých sovietske úrady kvôli údajnej kolaborácii s nepriateľom v roku 1944 deportovali do Strednej Ázie. Televízia bola jedným z mála médií, ktoré po vlaňajšom spornom referende a pripojení Krymu k Rusku zostali kritické k moskovskému vedeniu.
Podobne ako aj ostatné miestne médiá, aj ATR musela požiadať ruské úrady o vydanie licencie, aby mohla pokračovať vo vysielaní na Kryme.
Generálna riaditeľka televízie Eľzara Isľamovová uviedla, že podala niekoľko žiadostí o vysielaciu licenciu, ktoré však ruské úrady vždy zamietli napriek tomu, že ATR predložila všetky potrebné podklady.
Zakladateľ mediálneho holdingu ATR Lenur Isľamov na tlačovej konferencii spresnil, že na vedenie ATR bol už dlhší čas vyvíjaný nátlak, aby televízny kanál predalo. Isľamov podľa agentúry UNIAN uviedol, že ľudia, ktorých bližšie nešpecifikoval, im dávali na výber: buď predať, alebo sa televízie zmocnia silou.
Televízia ATR vysielala od roku 2006, a to v ruštine, krymskej tatárčine a ukrajinčine. Prestala vysielať dnes od polnoci. Okrem televízie ATR prestal vysielať aj televízny kanál Lale a rozhlasové stanice Lider a Mejdan.

Copyright © TASR 2015

STANOVISKO: MŽP SR: Denník SME zavádza, štát spravuje vodnú elektráreň v Gabčíkove efektívnejšie

STANOVISKO  MŽP SR:
Denník SME zavádza, štát spravuje vodnú elektráreň v Gabčíkove efektívnejšie

Informácie v článku „Štát na Gabčíkove prerobí“ denníka SME z 1.4.2015 sú nekorektné, zavádzajúce a dajú sa označiť skôr za nevydarený prvoaprílový žart. Je totiž absurdné a úsmevné po troch týždňoch a na základe nepravdivých údajov konštatovať, že štát predajom elektriny vyrobenej v Gabčíkove za tento rok prerobí. Okrem toho v skutočnosti štát počas prvých siedmich dní predal transparentným spôsobom elektrickú energiu v hodnote milión 320 tisíc eur a nie za 640 tisíc eur ako konštatuje denník SME.
Článok sa síce odvoláva na výrok ministra životného prostredia v Sobotných dialógoch Slovenského rozhlasu, tam však zaznela informácia o predanej elektrine len za prvé tri dni v týždni. Štát totiž reálne predával elektrinu až od utorka (10.3.) a relácia sa predohrávala v piatok napoludnie (13.3.). To znamená, že všetky následné konštrukcie zo sumy 640 tisíc eur za týždeň v článku SME na základe tejto sumy sú nepravdivé a zavádzajúce.
Fakt je, že elektrinu štát predával bez sprostredkovateľa a efektívne už len z toho dôvodu, že dokáže na rozdiel od Slovenských elektrární transparentne predávať elektrickú energiu 24 hodín denne a teda aj v noci a cez víkendy. Podnik Vodohospodárska výstavba je aj správcom vodného diela. Je všeobecne známe, že cena elektrickej energie na trhu kolíše a závisí aj od množstva vody v Dunaji. Preto je nemožné po troch mesiacoch skonštatovať, ako sa bude situácia vyvíjať do konca roka. Aj prvé týždne preukázali, že podnik Vodohospodárska výstavba dokáže vodnú elektráreň v Gabčíkove prevádzkovať efektívnejšie a výhodnejšie pre štát ako Slovenské elektrárne, čo zrejme niekomu prekáža. Podnik bude žiadať denník SME o opravu.

TASR informoval Maroš Stano z Odboru komunikácie Ministerstva životného prostredia SR.

TO JE TV ! STRAŠNÉ !

TO JE TV !

STRAŠNÉ !

AVF NEWS

AVF NEWS


Rada Audiovizuálneho fondu má vynovené zloženie. Minister kultúry Marek Maďarič vymenoval tento týždeň jej šesť členov, časť je nová. Celkovo má rada deväť členov a dve tretiny z jej členov museli obmeniť, keďže sa im skončilo funkčné obdobie. Ako agentúru SITA informovalo Ministerstvo kultúry (MK) SR, opätovne boli do funkcie člena rady vymenovaní Miloslav Luther za oblasť tvorby slovenských audiovizuálnych diel, Róbert Ťavoda (oblasť poskytovania retransmisie) a Marta Gajdošíková (verejnoprávne televízne vysielanie). Jelenu Paštékovú, ktorá bol členkou rady za oblasť tvorby slovenských audiovizuálnych diel nahradí vo funkcii Stanislav Párnický. Petronelu Kolevskú (oblasť nezávislých producentov v audiovízii) nahradí vo funkcii Ivo Brachtl a Tomáša Kamenca, ktorý pôsobil v rade za vysielania súkromných TV, nahradí vo funkcii Jozef Heriban. Minister ich menoval 30. marca. Okrem novovymenovaných členov rady vo funkcii zostávajú Ľuba Féglová (distribúcia audiovizuálnych diel) a Ľubomír Čechovič (nezávislí producenti v audiovízii), ktorým funkčné obdobie uplynie v roku 2017, a Anton Škreko (generálny riaditeľ sekcie médií, audiovízie a autorského práva MK SR), ktorého funkčné obdobie sa skončí v roku 2018.
Spomínaným šiestim z deviatich členov rady Audiovizuálneho fondu sa skončilo funkčné obdobie 29. marca tohto roka. V súlade so zákonom o Audiovizuálnom fonde, ktorý je verejnoprávnou inštitúciou na podporu a rozvoj audiovizuálnej kultúry a priemyslu, členov rady vymenúva a odvoláva minister kultúry na návrh osôb pôsobiacich v audiovízii na Slovensku. Všetci šiesti členovia rady boli v rade od vzniku fondu. Minister kultúry Marek Maďarič ich a tiež ďalších troch odborníkov (Patrik Pašš, Michal Drobný a Nataša Slavíková), ktorí už dnes v rade nie sú, menoval ako historicky prvých členov Rady AVF 30. marca 2009. Podľa zákona môžu do rady jej členovia kandidovať opakovane. "Funkčné obdobie člena rady je šesť rokov. Tá istá osoba môže byť vymenovaná za člena rady najviac v dvoch po sebe nasledujúcich funkčných obdobiach," uvádza sa v zákone o Audiovizuálnom fonde (AVF). Zvyšným trom členom rady sa funkčné obdobie skončí v rokoch 2016 až 2018.
Rada AVF je štatutárnym orgánom fondu, koná v jeho mene a rozhoduje o všetkých záležitostiach fondu, ktoré nie sú vyhradené do pôsobnosti riaditeľa alebo dozornej komisie. Rada medzi iným schvaľuje zásady, spôsob a kritériá hodnotenia žiadostí o poskytnutie peňazí na podporu filmových projektov z fondu. Viac o podmienkach členstva v Rade AVF možno nájsť v zákone o AVF, či na webstránke MK SR a samotného fondu - http://www.culture.gov.sk a http://www.avf.sk.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS NEWS

RTVS NEWS

RTVS zakúpila ku príležitosti výročia ukončenia 2. Svetovej vojny od FSUE Mosfilm Cinema Concern práva ku filmom Balada o vojakovi, Hviezda, Choď a pozeraj sa, Žeriavy tiahnu a Príbeh skutočného človeka . Cena 7500.-€

RTVS zakúpila od Thomson Reuters licencii na spravodajské šoty a športové spravodajstvo agentúry Reuters na 48 mesiacov za cenu 608 916.-€.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Indonézia zablokuje 22 webových stránok obviňovaných zo šírenia islamského radikalizmu a zo sympatizovania s terorizmom. Informoval o tom dnes v Jakarte hovorca ministerstva komunikácií a informácií.
Opatrenie nasleduje po žiadosti indonézskeho Národného protiteroristického úradu. "Je to pravda - blokujeme weby, ktoré propagujú radikalizmus," uviedol hovorca, ktorého citovala agentúra DPA.
Niektorí Indonézania a islamské webové stránky, ktoré sa ocitli na čiernej listine, však toto opatrenie kritizujú ako bránenie v slobode prejavu.
"Čo sa to deje so súčasnou vládou?" napísal na sociálnej sieti Twitter moslimský kazateľ Abdullah Gymnastiar. "Vláda to musí rozumne vysvetliť, inak bude pokladaná za protiislamskú," uviedol kazateľ.
"Islamské médiá sú umlčované," napísala prísne konzervatívna islamská webová stránka Arrahmah.com, ktorá pravidelne zverejňuje články sympatizujúce s islamistickými militantmi.
"Mnoho internetových médií je neutrálnych a dokonca sa stavajú proti Islamskému štátu (IS), ale vláda ich všetky zatvára," napísal web Arrahmah.com v súvislosti s obvineniami, že niektoré weby sympatizujú s militantnou organizáciou Islamský štát.
Mnohé z webových stránok určených na zablokovanie zostali dnes ešte na internete prístupné.
Šéf Národnej tajnej služby Marciaono Norman sa snaží zastaviť šírenie radikálnych myšlienok medzi Indonézanmi.
"Musíme venovať osobitnú pozornosť práve takýmto stránkam," uviedol Norman.
Indonézia je štvrtý najľudnatejší štát sveta a takisto štát s najväčším počtom obyvateľov hlásiacich sa k islamu. Krajina zažila v rokoch 2000-2009 sériu krvavých útokov pripisovaných islamistickým militantom a má obavy z vplyvu radikálov medzi moslimami.
Úrady v Turecku zatkli v januári 16 Indonézanov, ktorí sa údajne pokúšali pripojiť k Islamskému štátu. Ten už obsadil väčšinu severného Iraku a takisto veľké územie v Sýrii.
Ďalších 16 Indonézanov zmizlo v Turecku vo februári, keď boli na skupinovom výlete v Istanbule, a úrady majú podozrenie, že sa pridali k extrémistom z IS.

Skupina svetových predstaviteľov populárnej hudby predstavila  včera v New Yorku novú službu na streamovanie hudby s názvom Tidal. Je označovaná za prvú platformu na zdieľanie hudby a videí založenú na členských poplatkoch, ktorú vlastnia samotní umelci, informovala agentúra AP.
Používatelia Tidalu si budú môcť streamovať hudbu na počítačoch, tabletoch, smartfónoch, alebo ju počúvať v režime off-line. V ponuke je štandardná kvalita zvuku za poplatok 9,20 € a "bezstratový zvuk vo vysokom rozlíšení" za dvojnásobný poplatok 18,40 €. Tidal bude záujemcom poskytovať i prístup k exkluzívnym videám.
Medzi majiteľmi novej streamovacej služby je Madonna, Rihanna, Beyoncé, Alicia Keys, Nicki Minaj, Jay Z, Kanye West, Usher, Jason Aldean, Jack White, skupina Daft Punk či Chris Martin zo skupiny Coldplay. Služba podľa Alicie Keysovej "navždy zmení smerovanie hudobných dejín" a zaistí životaschopnosť tohto priemyslu.

Copyright © TASR 2015

Anglický herec Stephen Fry sa rozhodol, že už nebude používať službu Instagram. Je totiž presvedčený, že médiá zneužívajú jeho príspevky. Päťdesiatsedemročný rodák z Londýna to oznámil v pondelok prostredníctvom spomínanej služby. „Novinám sa ako vždy podarilo zo všetkého vysať radosť. Končím. Nakrátko to bola zábava. Zbohom,“ napísal k čisto čiernemu obrázku. Fry používal Instagram od júna 2013, pričom pravidelne zverejňoval fotografie zo svojho súkromia.
Herec má tiež konto na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter. Aj tu sa však niekoľkokrát odmlčal a viackrát napísal, že ju zrejme prestane používať. Prekáža mu najmä agresivita a nepríjemné komentáre niektorých používateľov. Zatiaľ posledný príspevok zverejnil 13. februára. V ňom oznámil, že si až do mája dáva od Twitteru pauzu.
Stephen John Fry nie je len hercom, ale aj spisovateľom, scenáristom, novinárom, dramaturgom, komikom a moderátorom. Zahral si v množstve filmov a seriálov ako napríklad V ako Vendeta (2005) alebo Sherlock Holmes 2: Hra tieňov (2011). V rokoch 2007 až 2009 sa objavil aj v niekoľkých epizódach seriálu Kosti (2005). Účinkoval tiež v druhej a tretej časti trojdielnej adaptácie Hobita s podtitulmi Smaugova pustatina (2013) a Bitka piatich armád (2014). Vo Veľkej Británii je okrem toho známy aj ako dlhoročný moderátor zábavnej šou QI (2003). V januári tohto roka uzavrel manželstvo s komikom Elliottom Spencerom.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

31. 3. 2015

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Vysielanie Rádia Best FM je dostupné vo všetkých ôsmich krajských mestách Slovenska. Ako agentúru SITA informoval manažér rádia Richard Dírer, vysielanie vo všetkých krajských mestách dosiahli po spustení vysielača v Nitre. Naladiť si rádio môže v meste pod Zoborom každý od pondelka 30. marca. Rádio ponúka nielen hudbu, ale i správy, dopravný servis a moderované vysielanie. "Nitra výrazne chýbala na zozname pokrytia signálom rádia Best FM. Z tohto dôvodu ma nesmierne teší, že sa nám podarilo spustiť vysielanie aj v poslednom krajskom meste," cituje tlačová správa rádia Best FM Richarda Dírera.
Rádio zlepšilo svoje pokrytie spustením vysielania na frekvencii 88,2 MHz v Nitre. "Rozšírenie pokrytia vysielania je súčasťou ďalšej fázy zmien Best FM. Prichádza na rad po spustení frekvencie v Trebišove. Nasledujúcou fázou zmien v rádiu Best FM bude spustenie ďalšej frekvencie, ktorú rádio získalo v jesennom výberovom konaní Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR). V príprave na spustenie je frekvencia v Spišskej Novej Vsi, dodáva sa v tlačovej správe rádia. Viac o rádiu možno nájsť na http://www.bestfm.sk.
Jednou z úloh RVR je aj organizovať konkurzy na pridelenie rozhlasových frekvencií pre terestriálne vysielanie. Konajú sa dva razy ročne, na jar a na jeseň. Po pridelení frekvencie majú vysielatelia 360 dní na to, aby na nej začali vysielať.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

Zlatá klapka 2015

Zlatá klapka 2015


Najúspešnejších z celoslovenskej súťaže v detskej audiovizuálnej a multimediálnej tvorbe Zlatá klapka ocenili na dnešnom galavečere v petržalskom Dome kultúry Zrkadlový háj. Jej vyhlasovateľom je Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR a hlavným organizátorom Základná umelecká škola (ZUŠ) Jána Albrechta v Bratislave.
Zlatá klapka je pokračovaním súťaže Slovenský detský Oskar, pričom organizátori ju museli premenovať pre námietku spoločnosti Academy of Motion Picture Arts and Sience v americkej Kalifornii, ktorá vlastní práva na udeľovanie filmových Oscarov.
"Do súťaže sme dostali 97 príspevkov v celkovej dĺžke takmer šesť hodín," povedala v úvode slávnosti Lucia Celecová, riaditeľka ZUŠ Jána Albrechta, ktorá vzdeláva tiež v audiovizuálnej a multimediálnej tvorbe.
Súťaž je pre 10- až 19-ročných žiakov ZUŠ, centier voľného času (CVČ), základných a stredných škôl, ktorých baví nakrúcanie videí, chcú si svoje práce porovnať s rovesníkmi a vypočuť názor profesionálov. Hodnotila ich porota zložená z pedagógov vysokých škôl a profesionálov z televízneho a filmového prostredia.
V mladšej (10-14 rokov) kategórii Spravodajstvo boli udelené dve prvé miesta. Základná škola (ZŠ) Žiar nad Hronom (Juraj Námešný, Lukáš Minka, Kristína Crchová, Nina Briadková, Dana Koštová) ju získala za príspevok o ľudových zvykoch Fašiangy a CVČ Kežmarok (Alex Šajtlava a Chiara Anna Vitkovská) za Deň snehu o rozvoji agroturistiky na severnom Slovensku. Dominik Matulaj zo Súkromnej strednej umeleckej školy (SSUŠ) Košice zvíťazil v staršej spravodajskej kategórii (15–19 rokov) s reportážou o priebehu zbierky Hodina deťom.
Prvú cenu v kategórii Publicistika a dokument (10–14 rokov) si prevzala Mária Bernátová (ZUŠ Jána Albrechta) za príspevok Skanzen o živote rusínskej národnosti a starší žiaci ZUŠ Rimavská Sobota Simona Erdödiová, Matej Kováč a Michal Ďuriška. Tí dokumentom Sága krásy rozprávaním šičky krojov priblížili ich históriu i dôležitosť v minulosti.
Kameraman Anton Szomolányi vo vekovo otvorenej kategórii Kamera (10–19 rokov) odovzdal cenu Dominikovi Györgymu zo SSUŠ Košice za príspevok Deathof Art. Príbehom baletky, v ktorom pracuje iba s obrazom a zvukom bez hovoreného slova, zvíťazil Dominik György aj v staršej kategórii Réžia. Mladšiu vyhral Juraj Námešný (ZŠ Žiar nad Hronom) príspevkom Život... aj veci ho majú. V ňom poukázal, že hodnotnejšie ako peniaze môžu byť spomienky a iné citové putá.
Porota rozhodla, že najlepší hudobný klip z mladších súťažiacich nakrútil Lukáš Celec (ZUŠ Jána Albrechta). Nazval ho Podoby Bratislavy, kde spojil vlastnú interpretáciu hudby baroka, klasicizmu a súčasnej hudby s architektúrou tých období a zobrazil premeny mesta za niekoľko storočí. U starších zvíťazili Roman Šupej a Lenka Štefanková (SSUŠ Košice) čiernobielym videoklipom Tulamoredew – reklama, kde s miernym ironickým nádychom jednoduchými výrazovými prostriedkami podávajú myšlienku a obsah.
Kategóriu Krátky hraný film (10–14 rokov) vyhrali Maximilián Mravčák a Eva Kelešiová (Škola pre mimoriadne deti a gymnázium, Bratislava) s nemým filmom Zlato. U starších boli najlepší Eva Žůrková, Viktor Sojka, Marek Segiň, Jaroslav Kuchárik, Daniel Artur Michalica a Alica Köverová (ZUŠ Jána Albrechta) s príbehom Na vrchole Mount Everestu.
V spojenej kategórii Animovaný film (10–19 rokov) porota udelila dve prvé miesta za snímky o životnom prostredí. Získali ich Martina Kvaková (Spojená škola Letná, Poprad) za film Priateľstvo a SUŠ Trenčín (Alexandra Václavíková, Daniel Jenikovský, Richard Hrbas, Mariana Marková, Tamara Ferencziová, Mariana Čečová, Marek Šugra) za film Voda.
Aj kategória Strih bola vekovo otvorená. V nej sa z víťazstva tešil Valér Futej (Súkromná ZUŠ Prešov) za film Behindthe Scenes - Podvod, ktorý je o zákulisí z výroby tohto filmu.
Cenu za dievčenský výkon pred kamerou si prevzala Alica Köverová (ZUŠ Jána Albrechta, Bratislava). Vo filme Na vrchole Mount Everestu prežíva po autonehode ťažké chvíle a zamýšľa sa nad životom a smrťou. Rovnakú cenu medzi chlapcami získal Dominik Matulaj (SSUŠ Košice) za profesionálny a kultivovaný prejav pri moderovaní spravodajstva vo filme Veľké noviny – stužková.
Kategóriu Námet a scenár vyhral Richard Schindler (Škola pre mimoriadne nadané deti a gymnázium Bratislava) za film Vždy je cesta von. Nakrútil ho o žene, ktorá sa zhodou nešťastných okolností stala bezdomovkyňou a v tých podmienkach vychovávala syna. Pevnou vôľou svoj osud zvrátila a jej syn sa stal jedným z najpopulárnejších detských hercov.
Na vyhodnotení boli udelené aj štyri mimoriadne ceny.

Copyright © TASR 2015

RTVS NEWS

RTVS NEWS

RTVS pripravuje do vysielania nový verejnoprávny formát, v ktorom poskytne divákom možnosť oddýchnuť si od rýchleho životného tempa.
Doba, v ktorej žijeme, je často neprehľadná, nezrozumiteľná, plná závažných ekonomických, sociálnych a kultúrnych zmien, no predovšetkým sa vyznačuje vysokým životným tempom, ktoré nás núti žiť rýchlejšie.
RTVS sa v tejto súvislosti rozhodla bojovať proti vysokému tempu modernej doby a v novom verejnoprávnom formáte Pomaly ďalej zájdeš chce všetkým divákom poskytnúť potrebný oddych a priestor na relaxáciu.
Voľba moderátorskej osobnosti padla na ostrieľanú a populárnu tvár RTVS Andreja Bičana. Andrej v štúdiu v Mlynskej doline privíta viacero vzácnych hostí, ktorí sa rozhodli pripojiť k prospešnej iniciatíve RTVS. Pomaly ďalej zájdeš vysielame exkluzívne naživo z Mlynskej doliny, všetkých divákov pozývame k obrazovkám Jednotky už v stredu 1. 4. 2015 presne o polnoci.

STANOVISKO: Ústavný súd k článku v denníku Pravda

STANOVISKO: 
Ústavný súd k článku v denníku Pravda


Denník Pravda vo svojom článku s názvom „Ústavný súd naťahuje čas“ vo svojej „analýze“ predostiera čitateľom hypotézy, v ktorých naznačuje účelovosť prístupu sudcov Ústavného súdu Slovenskej republiky (ďalej len „ústavný súd“) pri vypracúvaní úplných písomných vyhotovení rozhodnutí ústavného súdu, pričom sa opiera o nepresné a nepravdivé časové údaje.
V článku „Ústavný súd naťahuje čas“ konkrétne jeho autorka uvádza, že „Pri referende o rodine sa na odôvodnenie čakalo až sto dní. Súd síce rozhodol do 60 dní o návrhu prezidenta Andreja Kisku o súlade referenda s ústavou, ale svoje odôvodnenie zverejnil až 100 dní od podania návrhu prezidentom.“
Pravdepodobne v dôsledku toho, že uvedené informácie neboli konzultované s Tlačovým a informačným odborom Kancelárie Ústavného súdu Slovenskej republiky, došlo v tvrdení autorky k značným nepresnostiam, čo považujeme z hľadiska koncepcie článku, ktorý sa na jednej strane pokúša navodiť dojem profesionálneho zlyhávania sudcov ústavného súdu a na strane druhej sa opiera o neoverené a nepravdivé údaje, za paradoxné a neprípustné.
Za prinajmenšom rozpačitý považujeme moment, v ktorom autorka, hoci v článku z komplexného hľadiska hovorí o dobe medzi vyhlásením rozhodnutia (2) a úplným písomným vypracovaním jeho odôvodnenia (3), následne ilustruje dĺžku tejto doby príkladom časového údaja, ktorý ale odzrkadľuje dobu od samotného doručenia podania ústavnému súdu (1) až po jeho zverejnenie (5).
V záujme korektného informovania verejnosti preto uvádzame presnú časovú chronológiu rozhodovania ústavného súdu o návrhu prezidenta Slovenskej republiky vo veci predmetu referenda (sp. zn. PL. ÚS 24/2014):
4. septembra 2014 bol ústavnému súdu doručený návrh prezidenta Slovenskej republiky vo veci predmetu referenda a ústavnému súdu začala plynúť lehota 60 dní na rozhodnutie vo veci (1)
28. októbra 2014 (t. j. 54 dní odo dňa doručenia) ústavný súd v predmetnej veci rozhodol na neverejnom zasadnutí pléna ústavného súdu (2)
13. novembra 2014 (t. j. 16 dní odo dňa rozhodnutia) ústavný súd vyhotovil v predmetnej veci úplné písomné vyhotovenie rozhodnutia s odôvodnením (3)
19. novembra 2014 bolo predmetné rozhodnutie odoslané účastníkom konania (4)
24. novembra 2014 po doručení potvrdení o prevzatí rozhodnutia účastníkmi konania nadobudlo predmetné rozhodnutie ústavného súdu právoplatnosť a bolo zverejnené na webovej stránke ústavného súdu (5)
Veríme, že postupnosť krokov, tak ako je uvedená dostatočne vysvetľuje, prečo je neadekvátne porovnávať v článku raz dobu od vyhotovenia úplného písomného odôvodnenia rozhodnutia (3) po zverejnenie rozhodnutia (5) a následne ilustrovať túto problematiku časovým údajom, ktorý zachytáva dobu od doručenia podania (1) po zverejnenie rozhodnutia (5) – a navyše nie je správny, pretože od doručenia predmetného podania po jeho zverejnenie uplynulo 81 dní, nie 100, ako je uvedené v článku – a celú úvahu zavŕšiť vyjadrením bývalého sudcu ústavného súdu pána doktora Jána Drgonca, ktoré zasa reflektuje dobu od vyhlásenia výroku rozhodnutia (2) po vyhotovenie úplného písomného vyhotovenia rozhodnutia (3).
Aby nedošlo k zavádzaniu verejnosti, je nevyhnutné správne pomenovať jednotlivé úkony a porovnávať medzi sebou iba tie, ktoré sú naozaj porovnateľné.
Ďalej si dovolíme zareagovať aj na konanie vo veci nevymenovania kandidátov na sudcov ústavného súdu prezidentom Slovenskej republiky (sp. zn. III. ÚS 571/2014), v ktorom bolo rozhodnuté 17. marca 2015, teda 14 dní pred vydaním spomínaného článku, čo pevne veríme, nie je doba, ktorá by mala vyvolávať znepokojenie a otázky ohľadom kompetentnosti sudcov III. senátu ústavného súdu a uvedomovania si ich zodpovednosti a vážnosti plynúcej z úlohy vyhotovovať úplné písomné rozhodnutia vo veciach tak, aby nijakým spôsobom neohrozovali „základ predvídateľnosti“ a „právnu istotu“.
Hoci je ústavný súd otvorený kritike, nemôže nereagovať, ak sa táto zakladá na skreslených informáciách a bez relevantnej príčiny poškodzuje jeho dobré meno.
Preto si na záver dovoľujeme doplniť aj vyjadrenia bývalého ústavného sudcu pána doktora Jána Drgonca o širší kontext.
Pri všetkej úcte k práci, ktorú pán Drgonec ako sudca ústavného súdu vykonal, je pre férové a adekvátne vyváženie jeho výčitiek vo vzťahu k práci súčasných sudcov ústavného súdu nevyhnutné poznamenať aj to, že v posledných rokoch, ktoré už pána doktora Drgonca nezastihli vo funkcii ústavného sudcu (na ústavnom súde pôsobil v rokoch 1993 – 2000), vzrástol počet podaní na ústavný súd neúmerne kvantitatívne, ako aj kvalitatívne. Je pravda, že sa ústavným zákonom č. 90/2001 Z. z. z 23. februára 2001 zvýšil počet sudcov ústavného súdu z 10 na 13, no rovnako sa zásadným spôsobom zmenil inštitút individuálnych sťažností fyzických a právnických osôb podľa čl. 127 ústavy, v dôsledku čoho došlo k podstatnému nárastu podaní doručovaných ústavnému súdu.
Pre úplné dokreslenie – v roku: 1993 bolo ústavnému súdu doručených 825 podaní 2000 bolo ústavnému súdu doručených 1 324 podaní 2007 bolo ústavnému súdu doručených 2 169 podaní 2014 bolo ústavnému súdu doručených 17 889! podaní a teda na jedného sudcu ústavného súdu pripadlo v roku 2014 v priemere viac podaní, ako ich bolo ústavnému súdu spolu doručených v roku 1993.

Stanovisko poskytol Ústavný súd SR.

TO JE TV !

TO JE TV !


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Generálnemu riaditeľovi British Broadcasting Corporation (BBC) Tonymu Hallovi poslali pár hodín po tom, ako v stredu 25. marca oznámil, že BBC neobnoví kontrakt s moderátorom obľúbenej motoristickej relácie Top Gear Jeremym Clarksonom, e-mail, v ktorom sa mu vyhrážajú smrťou. Britský nedeľník The Mail on Sunday v súvislosti s prípadom informoval, že Halla a jeho manželku Cynthiu v ich dome v Oxfordshire strážia bodyguardi. Vyhrážku totiž považujú za vierohodnú. Polícia vo Westminsteri sa podľa slov jej hovorcu zaoberá správou, ktorú im nahlásili hneď 25. marca. V súčasnosti sa snažia vypátrať, odkiaľ ju poslali a kto je jej autorom. Zatiaľ však nikoho nezatkli.
Spoločnosť BBC rozviazala s Clarksonom pracovný pomer pre porušenie interných predpisov. Rodák z Doncasteru 4. marca verbálne aj fyzicky napadol jedného z producentov spomínanej motoristickej relácie Oisina Tymona, pretože mu nezabezpečil teplé jedlo po nakrúcaní v grófstve North Yorkshire. Fyzický útok, ktorý trval približne pol minúty, ukončil nemenovaný svedok. Tymon, ktorý utrpel zranenie úst, sa následne sám odviezol do nemocnice, pričom si myslel, že príde o prácu. Na 54-ročného moderátora preto ani nepodal oficiálnu sťažnosť vedeniu BBC. To sa o incidente dozvedelo až od samotného Clarksona, ktorého 10. marca suspendovali na neurčito, pričom pozastavili aj vysielanie Top Gearu. Fanúšikovia relácie na toto rozhodnutie zareagovali spustením online petície, prostredníctvom ktorej žiadali Clarksonov návrat. Podpísalo ju viac než milión ľudí. Vedenie BBC taktiež spustilo vyšetrovanie, ktoré viedol riaditeľ BBC Scotland Ken McQuarrie. Ten výsledky odovzdal generálnemu riaditeľovi Tonymu Hallovi, ktorý rozhodol o Clarksonovej výpovedi.
Tymon už polícii oznámil, že voči Clarksonovi nechce vzniesť obvinenie. "Udalosti ostatných pár týždňov boli pre všetkých zúčastnených veľmi nepríjemné. Celá táto záležitosť mala na Oisina, jeho rodinu aj priateľov veľmi negatívny dopad. Pán Tymon si neželá nič iné, než aby sa mohol čo najskôr vrátiť k svojej práci, ktorú má veľmi rád," vyhlásil Tymonov právnik Paul Daniels. Producent sa stal po Clarksonovej suspendácii a následnej výpovedi terčom kritiky fanúšikov relácie, pričom sa ho zastal aj samotný Clarkson. "Prajem si, aby ľudia dali Oisinovi pokoj, pretože za nič nemôže," vyhlásil moderátor.
Vedenie BBC po oznámení Clarksonovej výpovede uviedlo, že chce pokračovať v nakrúcaní Top Gear. Zatiaľ však nie je známe, kto bude program uvádzať, pretože zvyšným dvom moderátorom Jamesovi Mayovi aj Richardovi Hammondovi sa tento rok končia zmluvy. Obidvaja už pritom naznačili, že v programe skončia. "Som si istý, že Top Gear môže v nejakej forme pokračovať ďalej. Existoval pred nami a prešiel už niekoľkými formátmi," uviedol May s tým, že on sám by sa chcel vrátiť k normálnemu životu. "Som deprimovaný z takého smutného konca jednej éry. Každý z nás troch je nejakým spôsobom idiot, ale spoločne to bola pre nás úžasná jazda," napísal zas Hammond na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter. K budúcnosti programu sa vyjadril aj umelecký riaditeľ BBC Alan Yentob, ktorý vyhlásil, že Clarkson by sa raz mohol do BBC vrátiť. "Do budúcnosti by som takú možnosť nevylučoval, ale teraz to určite nie je možné. Bolo by sklamaním, ak by odišli aj zvyšní dvaja moderátori, ale program ako taký môže prežiť. Oni traja tvoria tím, ktorý spolu pracoval veľmi dlho, čiže sú na seba naviazaní," uviedol.

Anglická herečka Maisie Williams sa objaví v novej sezóne seriálu Doctor Who, ktorý je známy aj ako Pán času (2005). Novinku prezradili tvorcovia televízneho hitu prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej siete Twitter a pripojili aj fotografiu 17-ročnej rodáčky z Bristolu. V akej úlohe sa predstaví, však zatiaľ neprezradili. "Som nadšená, že môžem pracovať na seriáli Doctor Who, pretože je to veľká a dôležitá súčasť britskej kultúry. Neviem sa dočkať, až sa stretnem s kolegami a kolegyňami, so štábom a až začneme nakrúcať a to najmä preto, lebo budeme nakrúcať neďaleko môjho domovského mesta," uviedla herečka.
V deviatej sezóne, ktorú by mala BBC One začať vysielať na jeseň, si zahrajú aj Peter Capaldi, Jenna Coleman, Rufus Hound, Tom Stourton, Ariyon Bakare, Simon Lipkin, Ian Conningham, Murray McArthur, Barnaby Kay, John Voce či Struan Rodger.
Maisie Williams je známa najmä ako predstaviteľka Arye Stark zo seriálu Hra o tróny (2011), okrem toho sa objavila aj v trileri Heatstroke (2013), dramédii Gold (2014) či mysterióznej dráme The Falling (2014).

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

30. 3. 2015

Zomrel Helmut Dietl

Zomrel Helmut Dietl


Jeden z najvýznamnejších nemeckých režisérov uplynulých desaťročí Helmut Dietl zomrel dnes v kruhu najbližších doma v Mníchove vo veku 70 rokov. Informovali o tom tlačová agentúra DPA, internetové vydanie periodika Die Zeit a tamojšie elektronické médiá.
Rodák z Bad Wiessee, ktorý študoval teatrológiu a dejiny umenia, sa postupne cez spoluprácu s televíziou a pôsobenie vo funkcii asistenta réžie vypracoval na významnú osobnosť nemeckej kinematografie, scenáristu a režiséra.
V novembri 2013 sa držiteľ viacerých prestížnych národných ocenení, vrátane Ceny Ernsta Lubitscha, Ceny Adolfa Grimmeho, Ceny nemeckých kritikov, ale aj prestížnych trofejí ako Bambi či Diva, vyznal v rozhovore pre týždenník Die Zeit, že už v roku 2007 ho postihla mozgová príhoda.
U kedysi vášnivého fajčiara (do roku 2007) diagnostikovali navyše začiatkom októbra 2013 nádorové ochorenie pľúc, ktoré mu podľa odborníkov ponechávalo iba desaťpercentnú šancu na uzdravenie. Keď si vlani preberal ďalšie ocenenie Bambi, tentoraz za celoživotné dielo, vyhlásil, že prežil 960.000 cigariet, ktoré vo svojom živote vyfajčil a môže tak osobne prevziať cenu. "Ak budete za desať rokov opäť udeľovať cenu za celoživotné dielo, som pripravený," dodal vtedy.
Umelec, za ktorého zväčša hovorili jeho práce a ich úspech, sa dočkal aj vysokých štátnych nemeckých i bavorských vyznamenaní. Medzi najznámejšie Dietlove filmy patria snímky ako Schtonk alebo Rossini, ale aj televízne seriály Monaco Franze a Kir Royal.

Copyright © TASR 2015

"Psychoanalytik" D. Daniš z Hospodárskych novín dnes pokračuje vo svojej dojmológii

"Psychoanalytik" D. Daniš z Hospodárskych 

novín dnes pokračuje vo svojej dojmológii



Komentátor Hospodárskych novín Dag Daniš sa musel už v minulosti za svoje ničím nepodložené tvrdenia verejne ospravedlňovať. Napriek tomu tento redaktor pokračuje vo svojom obľúbenom novinárskom žánri, postavenom nie na uvádzaní overiteľných faktov dôkazmi podložených skutočností, ale na akejsi jeho zázračnej schopnosti vidieť politikom do hláv a podľa tohto vykladať ich konanie. Pre takúto subjektívnu dojmológiu jej autor akoby z princípu nepotrebuje žiadne overiteľné fakty, môže napísať doslova akúkoľvek hlúposť, čo sa mu podarilo aj dnes.
V komentári "Nahnevaný Fico" si už v titulku treba všimnúť autorovu dokonalú znalosť duševných stavov a nálad predsedu vlády, tento okrem iného uvádza tvrdenia: "Robert Fico sa po prehre v prezidentských voľbách dosť zmenil ... Medzi ľuďmi, s ktorými najviac komunikuje, už nie sú ... Po krachu v prezidentských voľbách Fico začal hľadať vinníkov. Fico veľmi dobre vie, že ..." a tak podobne. Pochopiteľne, pre hlavného konšpirátora Hospodárskych novín všetky kroky orgánov činných v trestnom konaní, vrátane SIS a Generálnej prokuratúry, riadi z pozadia predseda vlády cez svojich nastrčených panáčikov ... Všetko, od riešenia pochybení Váhostavu, osobných problémov jedného poslanca či nákupov zdravotníckej techniky, je len sériou posunov figúrok na veľkej šachovnici, ktorú predseda vlády šnúrkami ovláda.
Samozrejme, ide len o ďalšiu dojmológiu, ktorú však autor, bohužiaľ, na stránkach celoštátneho denníka úplne vážne vydáva za skutočnosť. Dôkazy, samozrejme, nepredkladá ani pre jedno zo svojich tvrdení, to však ani nepotrebuje, pretože mu všetko tak krásne zapadá do seba. Treba len dodať, že dôveryhodnosť žurnalistiky a jej prínos pre spoločnosť stojí od nepamäti na prinášaní faktických informácií, overiteľných dôkazmi. Pretože splietať osobné dojmy do najrôznejších konštrukcií a fabulácií, to vie dnes na internete naozaj ktokoľvek. Na celoštátny seriózny denník je to však zúfalo málo.

Tlačový odbor strany SMER - sociálna demokracia


Empire Awards

Empire Awards

Na nedeľnom odovzdávaní Empire Awards, ktoré vyhlasuje britský mesačník Empire, sa najviac darilo sci-fi snímke Interstellar a akčnej komédii Kingsman: Tajná služba. Obe získali po dve ceny, keď Interstellar vyhlásili za najlepší film a Christopher Nolan dostal trofej za réžiu, zatiaľ čo Kingsman: Tajná služba sa stal najlepšou britskou snímkou a Taronovi Egertonovi udelili cenu pre najlepšieho mužského nováčika. Spomínaný Nolan získal okrem toho aj špeciálne ocenenie Empire Inspiration.
Interstellar porazil v kategórii Najlepší film snímky Chlapčenstvo, Úsvit planéty opíc, Hobit: Bitka piatich armád a Kód Enigmy. Posledná menovaná, ktorá so šiestimi nomináciami vládla zoznamu kandidátov, nakoniec dostala iba cenu pre najlepší triler. V hereckých kategóriách triumfovali Andy Serkis (Úsvit planéty opíc) a Rosamund Pike (Stratené dievča), pričom za najlepšieho ženského nováčika vyhlásili Karen Gillan (Strážcovia Galaxie a Oculus). Cenu pre najlepší horor získal Babadook, medzi komédiami zvíťazil Paddington a kategóriu Najlepšie sci-fi/fantasy ovládla snímka X-Men: Budúca minulosť. Okrem Empire Inspiration rozdali v londýnskom hoteli Grosvenor House aj ďalšie dve špeciálne ceny - Ralph Fiennes dostal Empire Legend a seriál Hra o tróny (2011) zas Empire Hero, pričom toto ocenenie prevzali členovia hereckého obsadenia Liam Cunningham, Thomas Brodie-Sangster, Isaac Hempstead-Wright, Kit Harrington, Indira Varma a Dean-Charles Chapman.
Informácie pochádzajú z webovej stránky www.empireonline.com.


Prehľad víťazov a víťaziek Empire Awards 2015:

Najlepší film: Interstellar
Najlepší britský film: Kingsman: Tajná služba
Najlepšia réžia: Christopher Nolan (Interstellar)
Najlepší herec: Andy Serkis (Úsvit planéty opíc)
Najlepšia herečka: Rosamund Pike (Stratené dievča)
Najlepší mužský nováčik: Taron Egerton (Kingsman: Tajná služba)
Najlepší ženský nováčik: Karen Gillan (Strážcovia Galaxie a Oculus)
Najlepší horor: Babadook
Najlepšia komédia: Paddington
Najlepší triler: Kód Enigmy
Najlepšie sci-fi/fantasy: X-Men: Budúca minulosť
Empire Inspiration: Christopher Nolan
Empire Legend: Ralph Fiennes
Empire Hero: Hra o tróny

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.