DALITO!

28. 2. 2015

TO JE TV !

TO JE TV !

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

V pilote seriálu Supergirl, ktorý pripravuje televízia CBS, si zahrajú aj americká herečka Chyler Leigh a anglický herec David Harewood. Informoval o tom portál Deadline. Projekt inšpirovaný komiksami spoločnosti DC Comics sa bude zameriavať na Supermanovu sesternicu Karu Zor-El, ktorá skrýva svoju pravú totožnosť a výnimočné schopnosti a pod menom Linda Danvers pracuje ako asistentka podnikateľky Cat Grant. Magnátku a zakladateľku spoločnosti CatCo stvárni Calista Flockhart. V úlohe dievčaťa z Kryptonu, ktoré sa napokon rozhodne stať superhrdinkou, sa objaví 26-ročná Melissa Benoist.
Tridsaťdvaročná Leigh sa predstaví v role Karinej nevlastnej sestry Alexandry „Alex“ Danvers, ktorá sa rozhodla stať lekárkou, pretože už od detstva ju fascinovali nadprirodzené schopnosti Kryptončanky. Štyridsaťdeväťročný Harewood si zahrá Hanka Henshawa. Ten vedie oddelenie, ktoré sleduje potenciálne mimozemské hrozby na planéte Zem. Vo svete DC Comics je Henshaw známy aj ako zloduch, z ktorého sa stane Cyborg Superman.
Výkonným producentom pilotu bude Greg Berlanti, ktorý so spomínanou Flockhart pracoval aj na dramatickom seriáli Bratia a sestry (2006 - 2011). Berlanti sa spolu s Ali Adler a Andrewom Kreisbergom stará aj o scenár.
Chyler Leigh West môžu diváci a diváčky poznať napríklad z filmu Bulšit (2001). Známa je aj ako doktorka Lexie Grey, ktorú v rokoch 2007 až 2012 stvárňovala v seriáli Klinika Grace (2005). Vlani sa predstavila v televíznom projekte Taxi Brooklyn (2014).
David Harewood je známy predovšetkým z televízneho projektu Homeland - Zradca (2011), v ktorom hral v rokoch 2011 až 2012 Davida Estesa. Vlani sa objavil v komediálnom seriáli Selfie (2014). Zahral si aj vo filmoch Kupec benátsky (2004), Klamstvá života (2005) alebo Krvavý diamant (2006).

Americká herečka Marg Helgenberger, známa ako Catherine Willows z televízneho hitu C.S.I.: Kriminálka Las Vegas (2000), sa predstaví v tretej sezóne seriálu Pod kupolou (2013). Americká televízia CBS začne nové časti projektu, ktorého tvorcov inšpiroval rovnomenný román Stephena Kinga z roku 2010, vysielať vo štvrtok 25. júna. Spomínaný kanál zaradí v júni do ponuky aj druhú sezónu seriálu Extant (2014) alebo 17. sezónu reality šou Big Brother.
Päťdesiatšesťročná Marg Helgenberger účinkovala v spomínanom seriáli C.S.I.: Kriminálka Las Vegas v rokoch 2000 až 2013, za čo ju napríklad dvakrát nominovali na Zlatý glóbus. Zahrala si tiež v seriáli China Beach (1988 - 1991), vďaka čomu získala Screen Actors Guild Award, Primetime Emmy Award a nomináciu na Zlatý glóbus, ale aj v televíznom projekte Inteligencia (2014). Diváci a diváčky ju môžu poznať z filmov ako Mutant (1995), Mutant 2 (1998), Erin Brockovich (2000), V dobrej spoločnosti (2004), Mr. Brooks (2007) alebo Columbus Day (2008).

Mačetami ozbrojení útočníci vo štvrtok v hlavnom meste Bangladéša usmrtili prominentného amerického blogera bangladéšskeho pôvodu Avijita Roya, keď sa so svojou manželkou a tiež blogerkou Rafidou Ahmedovou vracal z knižného veľtrhu. Ide zatiaľ o posledný zo série útokov voči spisovateľom a blogerom snažiacim sa v tejto moslimskej krajine presadiť slobodu myslenia. Roy útok neprežil, Ahmedová je vážne zranená. K brutálnej vražde sa bezprostredne po nej prihlásila extrémistická islamistická skupina Ansarullah Bangla Team. Polícii sa v súvislosti s prípadom podarilo získať dve mačety, útočníkov však zatiaľ neidentifikovala.
Royva rodina uviedla, že islamskí radikáli sa blogerovi v posledných týždňoch viac ráz vyhrážali v súvislosti s jeho blogom "Mukto-mona" (voľná myseľ), v ktorom publikoval humanistické a racionálne myšlienky a zavrhoval náboženský extrémizmus. Nezisková organizácia so sídlom v Amerike, pre ktorú písal, vyjadrila po útoku zdesenie. "Roy bol odvážny a veľavravný obhajca rozumu, vedy a slobody vyjadrovania v krajine, kde sú takéto hodnoty silne potláčané," vyhlásila.
Blangladéš je v súčasnosti na 146. mieste zo180-miestneho rebríčka slobody tlače, ktorý každoročne vydáva organizácia Reportéri bez hraníc. V roku 2013 náboženskí extrémisti v krajine zaútočili na viacerých blogerov požadujúcich tresty smrti pre islamských lídrov za vojnové zločiny, ktoré spáchali počas bangladéšskej vojny o nezávislosť. V útokoch usmrtili blogera Ahmeda Rajiba Haidera po tom, čo organizoval takýto protest.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

27. 2. 2015

WTF ?

WTF ?

Relácia Bez cenzúry, v ktorej sa známy slovenský humorista Ján Snopko obúva do politikov, sa pravdepodobne stala terčom hackerov. Kto si ju chcel včera prehrať z internetového archívu youtube, dozvedel sa, že účet bol zatvorený a neobsahuje žiadne videá.
„Sme presvedčení, že práve relácia Bez cenzúry sa stala niekomu tŕňom v oku. V našom videoarchíve na youtube sme mali umiestnených už takmer sto videí, väčšinou spravodajského charakteru. Pol roka sme nemali žiadne problémy a po zverejnení relácie Bez cenzúry sú všetky videá preč,“ komentovala situáciu výkonná riaditeľka spoločnosti 14 news, s.r.o., Andrea Oravcová a dopĺňa, „chceli sme zaplniť miesto v našom mediálnom priestore, z ktorého vymizli relácie, ktoré sa satirickými očami pozerali na aktuálne politické, ale aj kultúrno-spoločenské dianie. Dnes nadobúdame dojem, že z televízií a rádií nevymizli tieto formáty náhodou a takýmto spôsobom sme od niekoho dostali po prstoch aj my. Rozhodli sme sa, že video znovu zverejníme. Uvidíme, či sa ho niekto, aj napriek tomu, že by malo ostať bez cenzúry, opätovne nepokúsi scenzúrovať takýmto absolútnym spôsobom.“
V relácii Bez cenzúry účinkuje známy slovenský humorista Ján Snopko, ktorý si stále pamätá, ako postupne politická satira dostávala červenú. Na margo situácie sa vyjadril: „Podľa mňa toto nie je náhoda. Aj za čias najväčšej komunistickej totality či čias mečiarizmu existovali v médiách humoristické relácie s politickou satirou. A keď je satira dobrá a darí sa nám triafať klinec po hlavičke, hneď sa nájdu tí, pre ktorých sa stáva verejným nepriateľom číslo jeden. Asi sme niekoho trafili aj tento raz. Mňa to teší a rovnako sa teším na to, ako v tom budem pokračovať.“
Reláciu Bez cenzúry si na stránke nasenovinky.sk od minulého utorka pozrelo niekoľko tisíc divákov. Známy humorista Ján Snopko sa v nej satirickým spôsobom vyjadruje k aktuálnej situácii nielen v politike, ale i kultúre a športe.

Zomrel Leonard Nimoy

Zomrel Leonard Nimoy


Vo veku 83 rokov zomrel americký herec Leonard Nimoy, ktorý sa preslávil ako Spock v seriáli Star Trek.
Narodil sa 6. marca 1931. Nimoy bol je americký herec, filmový režisér, básnik a fotograf židovského pôvodu. Je autorom niekoľkých knižiek poézie, hudobných albumov, kníh o fotografiu a autobiografiou I Am Not Spock (1975) a I Am Spock (1995).
Po väčšinu svojej kariéry je spätý so svojou najznámejšou rolou, postavou Spocka v sci-fi sérii Star Trek. Tohto polovičného človeka a polovičného Vulkánca stvárnil už v pilotnej epizóde pôvodného seriálu Star Trek s názvom "Klietka" (1965), ako hlavná postava potom hral v seriáli až do jeho konca v roku 1969 (celkovo tri sezóny). V rokoch 1973-1974 nadaboval Spocka v animovanom seriáli Star Trek, v rokoch 1979-1991 sa ako Spock vyskytoval v šiestich celovečerných startrekovských filmoch. Roku 1991 hosťoval vo dvojepizódu "Zjednotenie" nadväzujúceho seriálu Star Trek: Nová generácia. Naposledy sa v úlohe Spocka objavil vo filmoch Star Trek (2009) a Star Trek: Do temnoty (2013). Svoj hlas poskytol tiež videohrám (napr. Star Trek Online). Sám režíroval filmy Star Trek III: Pátranie po Spockovi (1984) a Star Trek IV: Cesta domov (1986).
Okrem toho hral v desiatkach ďalších filmov a seriálov, vrátane napr. Animovaného snímku Atlantída: Tajomná ríša (2001) alebo seriálu Hranice nemožného (2009-2012).
Režíroval niekoľko filmov, napríklad aj u nás známu komédiu Traja muži a nemluvňa.

TO JE TV !

TO JE TV !

PRIESKUM Median SK

PRIESKUM Median SK

Najpočúvanejším slovenským rádiom je Rádio Expres, ktoré dosiahlo počúvanosť 35,2 percenta. To predstavuje 1 573 000 poslucháčov. Na druhom mieste skončilo Rádio Slovensko, ktoré počúva 1 350 000 poslucháčov, teda dosiahlo počúvanosť 30,2 percenta. Nasleduje Fun rádio s 24,1 percenta, teda s 1 079 000 poslucháčmi. Vyplýva to z prieskumu Radioprojekt spoločnosti Median SK, o ktorom agentúru SITA informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.
Štvrté skončilo Rádio Jemné s 18,9 percenta (846 000 poslucháčov), na piatom mieste je Rádio Europa 2 so 16,4 percenta (736 000 poslucháčov), nasleduje Rádio Regina so 14,5 percenta (649 000 poslucháčov) a Rádio_FM so 6,2 percenta (279 000 poslucháčov).
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval minulý týždeň" dosiahla 91,1 percenta, čo predstavuje 4 075 000 poslucháčov vo veku 14 až 79 rokov. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi piatimi okruhmi v tomto parametri dosiahol počúvanosť 43,3 percenta (1 937 000 poslucháčov), rozhlasová sieť Radio Group, do ktorej patrí Fun rádio a Rádio Europa 2 dosiahla počúvanosť 33,7 percenta (1 510 000 poslucháčov) a počúvanosť Radio Services (Rádio Jemné, Rádio Anténa Rock a Rádio Vlna) bola 22,3 percenta (999 000 poslucháčov).
Podľa prieskumu malo najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres s 22,9 percentami. Rádio Slovensko dosiahlo 21,4-percentný podiel, tretie skončilo Fun rádio s 13,2-percentným podielom. Na štvrtom mieste sa umiestnilo Rádio Jemné s 9,9 percenta, na piatom Rádio Europa 2 s 9,1-percentným podielom. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina s podielom 8,6 percenta a siedme Rádio Anténa Rock s 2,4-percentným podielom. Ostatné rozhlasové stanice majú podiel 12,5 percenta z trhu.
Spoločnosť Median SK robí kontinuálny prieskum Radioprojekt od apríla 2009. Prieskum sa uskutočnil od 13. októbra do 14. decembra v roku 2014 a od 5. januára do 1. februára tohto roku na vzorke 3 576 respondentov vo veku 14 - 79 rokov. Prieskum monitoroval 50 rozhlasových staníc. Agentúra Median SK robila prieskum pomocou osobných rozhovorov (85 percent vzorky) a pomocou internetového dotazníka (15 percent respondentov).

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
 

Americká spravodajská televízna stanica CNN sa dnes ospravedlnila za to, že vo štvrtok večer vo svojom príspevku o identite maskovaného militanta extrémistickej skupiny Islamský štát (IS), známeho pod prezývkou Džihádista John, použila fotografiu ruského prezidenta Vladimira Putina.
Správa moderátora Maxa Fostera z londýnskeho štúdia CNN bola zameraná na odhalenie identity mladého Brita arabského pôvodu, ktorý stojí za brutálnymi dekapitáciami najmenej siedmich zajatcov IS zo západných krajín a Japonska, videá ktorých sa priebežne objavovali na internete od vlaňajšieho augusta.
V štvrtej minúte príspevku došlo v súvislosti s touto témou k zámene fotografie daného teroristu, medzitým identifikovaného ako Mohammed Emwazi z Londýna, za fotografiu ruského prezidenta. CNN označila neskôr tento incident za technickú chybu, informovala agentúra RIA Novosti.
"Vzhľadom na zlyhanie videoserveru v priebehu dnešných mimoriadnych správ sme omylom zverejnili snímku Vladimira Putina, ktorá bola pripravená pre našu ďalšiu reportáž. Za chybu sa ospravedlňujeme," uviedol hovorca stanice.
Otázkou zostáva, či išlo skutočne o incident alebo zámernú provokáciu, keďže americký rezort diplomacie často uvádza, že Rusko je také zlé ako IS, poznamenáva RIA Novosti.
Tento prípad je ďalším zo série prešľapov CNN, z ktorých mnohé sa týkajú Ruska a Ukrajiny. Naposledy sa tak stalo minulý týždeň, keď stanica ukázala mapu Ruska zahŕňajúcu celé územie Ukrajiny.

Britské médiá dnes prvýkrát odhalili tvár maskovaného zabijaka z extrémistickej skupiny Islamský štát (IS), známeho pod prezývkou Džihádista John, ktorý vystupoval v popredí videí zachytávajúcich brutálne popravy rukojemníkov. V skutočnosti ide o britského občana zo západného Londýna Mohammeda Emwaziho. V denníku Daily Mail sa teraz objavila jeho stará fotografia - nevinne sa usmievajúceho školáka.
Na videách Islamského štátu sa ukazoval militant v čiernom oblečení, ktorý sa hrozivo oháňal nožom a rozprával s anglickým prízvukom. Videá zachytávali odrezanie hlavy rukojemníkov, vrátane Američanov, Britov a Sýrčanov, pripomenula agentúra Reuters.
Denník Daily Mail dnes zverejnil fotografiu školáka a označil ho ako Džihádistu Johna, ktorý sa stal desivým symbolom brutality Islamského štátu a jedným z najhľadanejších ľudí na svete.
Emwazi, v popredí fotografie, sedí s prekríženými nohami na tráve. Snímka zachytáva žiakov základnej školy Svätej Márie Magdalény, ktorá patrí anglikánskej cirkvi a nachádza sa v obytnej štvrti západného Londýna Maida Vale. Emwazi vyzerá ako každý iný britský školák.
Noviny uviedli, že Emwazi, syn taxikára pôvodom z Kuvajtu, sa v chlapčenských rokoch zaujímal skôr o futbal než o islam.
Emwaziho meno prvýkrát zverejnil americký denník Washington Post a odvolával sa pritom na nemenovaných bývalých kolegov. Dva zdroje z americkej vlády pod podmienkou zachovania anonymity pre Reuters potvrdili, že vyšetrovatelia sú presvedčení, že práve Emwazi je Džihádista John.

Copyright © TASR 2015

REFERENDUM NEWS

REFERENDUM NEWS

Licenčná rada dostala do dnešného dňa deväť sťažností k referendu. Osem z nich došlo rade do 9. februára, teda do prvého pracovného dňa po februárovom referende iniciovanom Alianciou za rodinu. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Lucia Jelčová, deviata sťažnosť, ktorá rade pribudla, je na Rozhlas a televíziu Slovenska (RTVS), konkrétne na Rádio Slovensko a jeho Rádiožurnál o 12:00 z 11. februára. "Sťažnosť sa týkala reportáže z obce, kde sa nikto nezúčastnil na referende. Sťažovateľ považuje reportáž za nevyváženú a zaujatú, lebo v nej neodzneli názory ozrejmujúce dôležitosť referenda," priblížila Jelčová.
RVR zároveň uzavrela celkový počet sťažností, ktoré prišli na odvysielanie rímskokatolíckej omše na RTVS, Dvojke 28. decembra. Spolu ich je 19. Sťažnosťou sa rada bude zaoberať na najbližšom zasadnutí plánovanom na 10. marca. V tomto prípade ide podľa Jelčovej o medializovanú omšu košického arcibiskupa Bernarda Bobera, na ktorej odznel pastiersky list. Obsah omše považovali sťažovatelia "za homofóbny a diskriminačný, podnecujúci nenávisť a program označili za nevyvážený, keďže v ňom odzneli priame výzvy na účasť na referende a kladné zodpovedanie referendových otázok".
Zatiaľ sa RVR zaoberala jednou sťažnosťou týkajúcou sa referenda. Išlo o sťažnosť na Správy RTVS vysielané 13. decembra, konkrétne na príspevok o výsledkoch rokovania Rady KDH, v ktorom údajne odznela priama výzva na účasť na referende. Tejto sťažnosti sa RVR venovala na tohtotýždňovom zasadnutí 24. februára a sťažnosť uznala za neopodstatnenú. "Ostatné sťažnosti bude rada prešetrovať postupne, na prešetrenie sťažností ma 90 dní od ich zaevidovania," dodala pre SITA Jelčová.
Medzi sťažnosťami je aj podnet smerovaný na verejnoprávnu televíziu - na program 100 názorov (RTVS, Dvojka) zo 17. a 18. januára, ktorý bol podľa autora sťažnosti ladený proti referendu, odznel v ňom názor sociálnej antropologičky na rôznorodosť rodín. Dva podnety dostala licenčná rada na Rádiožurnál na Rádiu Slovensko. Prvý podnet sa týka vysielania poludňajšej spravodajskej relácie z 22. januára a autor podnetu mal námietky voči vyjadreniam ombudsmanky o tom, že sa neplánuje zúčastniť na referende. Druhý podnet prišiel na Rádiožurnál vysielaný 30. januára a sťažovateľ v ňom namietal nevyváženosť programu, keďže podľa neho neodzneli názory ľudí podporujúcich referendum. Podnety sa týkajú i vysielania Fun rádia a televízií LUX, TA3 a Severka. Autor podnetu na vysielanie Fun rádia sa sťažuje na program Popoludnie so Sajfom z 21. januára. Tvrdí, že moderátor kritizoval a zosmiešňoval kresťanov a zastával sa homosexuálov. RVR dostala aj podnet na spoty Aliancie za rodinu, ktorá iniciovala petíciou referendum. Konkrétne na ich uvedenie vo vysielaní televízie LUX 2. februára. Autor sťažnosti považuje šoty za nevhodné a neetické, ktoré "nezodpovedajú slovenskej realite, preto klamú a zároveň podľa sťažovateľa zneužívajú dieťa a vyvolávajú nenávisť". Rada preverí aj program Referendum 2015 vysielaný na TA3 v deň referenda v sobotu 7. februára, voči ktorému RVR prišli výhrady v súvislosti s výrokmi sociologičky Silvie Porubänovej. Tie boli podľa autora sťažnosti namierené proti občanom, ktorí sa zúčastnili na referende a na referendové otázky odpovedali "áno". Podnet prišiel i na spoty a tlačovú besedu Aliancie za rodinu odvysielanú regionálnou TV Severka 2. a 6. februára. Autorovi sťažnosti prekáža, že televízia nevysielala aj spoty a tlačovú besedu protistrany, čím bolo podľa sťažovateľa vysielanie názorovo nevyvážené.
Zákon o referende má v porovnaní s rôznymi typmi volieb len niekoľko obmedzení v informovaní verejnosti, vôbec však nehovorí o informačnej kampani v médiách. "Na rozdiel od parlamentných či komunálnych volieb pre vysielanie v čase kampane a samotného konania referenda neexistuje špeciálna legislatívna úprava. Čiastočná, ktorá upravovala vysielanie verejnoprávnych médií, bola zo zákona vyňatá v roku 2007, preto nie je možné aktuálny stav porovnávať s vysielaním v období konania predošlých referend," upozorňuje RVR v stanovisku zverejnenom na jej webstránke. Podľa ministerstva vnútra sú pravidlá v tejto oblasti jasné. "V zákone o vysielaní a retransmisii sa ustanovuje, že vysielanie politickej reklamy a reklamy propagujúcej náboženstvo alebo ateizmus sa zakazuje, ak osobitný predpis neustanovuje inak. Vzhľadom na skutočnosť, že osobitný zákon, ktorým je v tomto prípade zákon o spôsobe vykonania referenda, neustanovuje možnosti vysielania politickej reklamy, pravidlo v tejto oblasti je určené podľa nášho názoru nespochybniteľne," informovali SITA 9. februára z ministerstva vnútra.

2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VOMIT SHOW

VOMIT SHOW

" Pán Ransdorf nie je v politike jeden deň, určite má svoje zdroje."

Peter Bielik, TA3

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA 

"Pozrite! Som zaujímavejší ako Oscary, a to sedím v kresle a jem lupienky. Môj duch neostane nepovšimnutý."
Jim Carrey

„Já tenkrát ani nevěděl, že nějaká StB existuje."
Andrej Babiš

"Prišiel som sa pozrieť ako súkromná osoba, ako predseda strany Sedem statočných. Som však aj hovorcom BBSK a, bohužiaľ, je to dosť nepochopiteľné, že predseda BBSK Marian Kotleba nebol na túto udalosť pozvaný. Nebolo mu umožnené, aby sa stretol s premiérom a predstaviteľmi vlády. Mám za to, že tak, ako bol premiér demokraticky zvolený, rovnako bol zvolený aj pán Kotleba."
Vladimír Gürtler , hovorca Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK)

"Smrt abstinentům a vegetariánům."
Miloš Zeman

„ Firma samosprávneho kraja - Banskobystrická regionálna správa ciest zamestnala na novovytvorený post referentky pre oznamovanie protispoločenskej činnosti manželku župana Mariana Kotlebu Frederiku Kotlebovú účelovo, z dôvodu, aby tým vedenie Banskobystrického samosprávneho kraja upozornilo na chyby zákona, na základe ktorého sa takýto post vytvoril. Chceli sme tak využiť záujem médií, ktorý zamestnanie manželky predsedu kraja vyvolá. „
Vladimír Gürtler ,hovorca BBSK

CHARLIE HEBDO SPECIAL

CHARLIE HEBDO SPECIAL

Múzeum vo francúzskom meste Caen zrušilo konanie každoročného festivalu politickej karikatúry pre obavy o bezpečnosť po nedávnych teroristických útokoch v Paríži a Kodani. Informovala o tom  agentúra AP.
"V žiadnom prípade nemôžeme pripustiť ani najmenšie riziko voči karikaturistom, našim návštevníkom, ako aj pracovníkom múzea Mémorial de Caen," uviedol v tlačovom vyhlásení riaditeľ múzea Stéphane Grimaldi.
Podľa Grimaldiho niekoľko francúzskych a zahraničných karikaturistov vyjadrilo po februárovom útoku na podujatie o slobode prejavu v Kodani obavy, v poslednom čase sa tiež internetová stránka tohto múzea stala terčom niekoľkých útokov hackerov.
Na piatom ročníku festivalu politickej karikatúry sa mali v tomto múzeu, zameranom na históriu z obdobia druhej svetovej vojny, v apríli zísť umelci z celého sveta.

Copyright © TASR 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Traja v stredu zadržaní novinári panarabskej televíznej stanice al-Džazíra, ktorých predviedli na políciu v súvislosti s vypustením bezpilotného lietadla v Boulognskom lesíku pri Paríži, sú opäť na slobode. Jeden z nich sa však na budúci týždeň bude zodpovedať pred súdom, informoval dnes rakúsky verejnoprávny rozhlas ORF s odvolaním sa na francúzske justičné zdroje.
Prípad troch žurnalistov však podľa vyšetrovateľov nemá žiadnu súvislosť s opakovanými preletmi bezpilotných lietadiel nad francúzskom metropolou počas uplynulých nocí. Osoby, ktoré stoja za nimi podobne ako za preletmi "drónov" v iných regiónoch Francúzska, zostávajú zatiaľ neznáme.
Vyšetrovatelia informovali, že jeden z novinárov bezpilotné lietadlo riadil, druhý ho nakrúcal a tretí sa prizeral. Bezpilotné lietadlo, o ktorom chceli novinári na podnet jedného z kolegov nakrútiť reportáž, francúzske úrady zhabali.
V priebehu uplynulých nocí zaznamenali v rôznych parížskych lokalitách opakované prelety bezpilotných lietadiel. Úradom sa nepodarilo žiadne z nich zhabať ani odhaliť osoby, ktoré možno dať do súvislosti s týmito aktivitami.
Stroje registrovali napríklad pri americkej ambasáde, francúzskom parlamente, Eiffelovej veži, námestiach Bastille a Concorde, ako aj pri Invalidovni.
Ešte v januári bezpilotné lietadlo preletelo aj ponad Elyzejský palác, sídlo francúzskeho prezidenta, neskôr aj nad základňou francúzskych jadrových ponoriek. Vlani prišli tiež hlásenia o podobnom narušení vzdušného priestoru nad asi 20 francúzskymi jadrovými elektrárňami.
Bezpečnostné zložky pripúšťajú, že zatiaľ nemajú vysvetlenie pre tieto prelety.

Zväzová organizácia macedónskych novinárov ZNM vyzvala dnes ministerku vnútra tejto balkánskej krajiny Gordanu Jankulovskú a šéfa tamojšej kontrašpionáže Sašu Mijalkova na rezignáciu. V súvislosti s odhaleniami okolo nezákonného odpočúvania v krajine súčasne apelovala na prokuratúru, aby konala, informuje tlačová agentúra APA.
Líder opozičného Sociálno-demokratického zväzu Macedónska (SDSM) Zoran Zajev nedávno obvinil miestne úrady z dlhodobého nezákonného odpočúvania viac ako 20.000 občanov krajiny. Podľa vlastných slov bol on osobne odpočúvaný najmenej štyri roky, čo len v uplynulom období platilo o viac ako 300 hovoroch, ktoré absolvoval s inými predstaviteľmi opozície.
Na Zajevovej tlačovej konferencii 9. februára došlo aj k prezentácii audiozáznamov, u ktorých ide údajne o záznamy odpočúvaných hovorov. Vzhľadom na kvantitu mohli čosi podobné realizovať iba macedónske bezpečnostné služby, vyhlásil Zajev a dodal, že medzi odpočúvanými mali byť viacerí súčasní ministri, predstavitelia opozície, ako aj novinári.
Podľa materiálov, ktoré majú sociálni demokrati k dispozícii, boli po niekoľko rokov odpočúvaní aj niektorí novinári.
Investigatívna žurnalistka Žana Lupevská pre srbské médiá uviedla, že osobne bola odpočúvaná od roku 2011. Súčasne avizovala žalobu, a to aj na prevádzkovateľa mobilnej siete, ktorý odpočúvanie dopustil.
Macedónsky premiér Nikola Gruevski obvinil ešte na sklonku januára spomínaného opozičného predáka z prípravy štátneho prevratu. Súčasne informoval, že pri ich štyroch osobných stretnutiach hrozil predstaviteľ opozície zverejnením diskriminačných materiálov v prípade, že predseda vlády neodstúpi, a to s cieľom vyvolať predčasné voľby v krajine.
Podľa mediálnych oficiálne nepotvrdených informácií došlo vtedy k zadržaniu troch osôb, vrátane niekdajšieho šéfa macedónskej tajnej služby Zorana Veruševského, a to pre podozrenie zo spolupráce s nemenovanou zahraničnou tajnou službou. Vo februári zadržali v Macedónsku údajne najmenej dvoch ďalších podozrivých.
Predseda macedónskej vlády však opozičnú kritiku v stredu opakovane odmietol a zo škandálu okolo odpočúvania obvinil nemenované zahraničné spravodajské služby.


Vydierač, ktorý sa viac ako rok vyhrážal dvom televíznym osobnostiam známym nielen v Holandsku, ale aj nemecky hovoriacich krajinách - moderátorke Linde de Mol a jej bratovi, producentovi Johnovi de Molovi - požadoval päť miliónov eur. V prípade nezaplatenia hrozil, že ublíži moderátorke a jej deťom.
Uviedla to tlačová agentúra DPA s odvolaním sa na dnešné informácie prokuratúry v Utrechte.
Holandská polícia informovala o kauze na sklonku septembra 2014. V decembri potom zadržala 70-ročného muža, ktorý sa k trestnej činnosti priznal.
Moderátorka čelila hrozbám od októbra 2013, jej brata, ktorý zarobil miliardy eur na reality šou Big Brother, vydieral práve tento muž.
Zadržaného by v utorok mali predviesť formálne pred sudcu, termín procesu zatiaľ nestanovili. Podľa informácií prokuratúry ešte objasňovanie prípadu, predovšetkým možívu činu, pokračuje.


Copyright © TASR 2015




Americká speváčka Lady Gaga sa predstaví v piatej sezóne seriálu American Horror Story (2011). Dvadsaťosemročná rodáčka z New Yorku to oznámila prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej siete Twitter, kde zverejnila krátke video. V ňom prezradila, že nová séria bude mať podtitul Hotel a na obrazovky americkej televízie FX sa dostane v októbri tohto roka. Tvorcovia šou zatiaľ nezverejnili mená ďalších umelkýň či umelcov, ktorí by sa mali objaviť v nových epizódach.
Hororový seriál American Horror Story prinášajú na obrazovky scenáristi Ryan Murphy a Brad Falchuk. Každá sezóna pritom rozpráva iný samostatný príbeh. Seriál si od svojho uvedenia v roku 2011 pripísal na konto dve nominácie na Zlatý glóbus v kategóriách Najlepší dramatický seriál a Najlepší miniseriál alebo televízny film. Ďalšie štyri nominácie si vyslúžila Jessica Lange, pričom hneď prvú z nich sa jej v roku 2012 podarilo premeniť na víťazstvo. Jednu nomináciu získala aj Kathy Bates, ktorá v projekte účinkuje od roku 2013. Seriál má tiež na konte osem cien Primetime Emmy. Štyridsaťdeväťročný Murphy, ktorý sa podieľa aj na seriáli Glee (2009), je údajne veľkým fanúšikom Lady Gaga. Speváčka ho inšpirovala k vytvoreniu epizód Theatricality či A Katy or a Gaga.
Lady Gaga, vlastným menom Stefani Joanne Angelina Germanotta, sa preslávila skladbami Just Dance a Poker Face z debutového albumu The Fame (2008). Na konte má šesť cien Grammy, pričom dve z nich si vyslúžila vďaka skladbe Bad Romance z EP The Fame Monster (2009). Z druhého albumu Born This Way (2011) pochádzajú single Born This Way, Judas, Edge Of Glory, You And I a Marry The Night. Začiatkom novembra 2013 vydala tretiu štúdiovku Artpop a o necelý rok neskôr sa do predaja dostal album Cheek To Cheek (2014), ktorý nahrala s Tonym Bennettom. Lady Gaga predala celosvetovo približne 27 miliónov kópií albumov a 125 miliónov kópií singlov. Magazín Forbes ju označil za najvplyvnejšiu celebritu roka 2011 a v roku 2012 ju zaradil medzi najmocnejšie ženy sveta.

Americký televízny kanál Disney XD pripravuje reboot seriálu Káčerovo (1987 - 1990). Nové epizódy animovaného hitu plánujú začať vysielať v roku 2017. Diváci a diváčky sa môžu tešiť na Strýka Držgroša, jeho synovcov Huiho, Duiho a Luiho či legendárneho Káčera Donalda. V príbehoch sa objavia aj Gyro Vynálezca, Tryskáč McKač, zločinci Dlhoprstí a ďalší.
Seriál z dielne spoločnosti Walta Disneyho niekoľkokrát nominovali na Daytime Emmy, pričom v roku 1990 sa mu podarilo cenu aj získať. Pôvodný projekt ponúkol sto epizód. "Naša nová sezóna prinesie rovnakú energiu a dobrodružného ducha novej generácii," uviedol Marc Buhaj z Disney XD pre ABC News.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

26. 2. 2015

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

S účinnosťou od 26. februára 2015 prevezme vedenie IT oddelenia v Ringier Axel Springer Maroš Mullner, súčasný IT riaditeľ z Azet.sk, ktorý nahradí vo funkcii doterajšieho šéfa IT Borisa Adamca. Zo svojej pozície zodpovedá Maroš Mullner za riadenie IT aktivít pre Ringier Axel Springer Slovakia, ako aj spoločnosť Azet.sk, zabezpečenie spoľahlivej prevádzky IT, serverov, celého newsroomu s ohľadom na spoločnú stratégiu firiem.
Maroš Mullner (34) má viac ako 9-ročné skúsenosti v oblasti informačných technológií. V období 2006 - 2007 pracoval v spoločnosti Kia Motors Slovakia na pozícii správcu sieťovej infraštruktúry pre užívateľskú aj výrobnú časť a správu podporných systémov. Svoju kariéru v spoločnosti Azet.sk odštartoval v roku 2007, postupne v nej vystriedal viacero pozícií v oblasti IT, pričom jeho súčasná pozícia v tejto spoločnosti je funkcia technický riaditeľ. Maroš Mullner pozná dobre problematiku IT, ako aj strategické ciele oboch organizácií Ringier Axel Springer a spoločnosti Azet.sk.
Milan Dubec, generálny riaditeľ vydavateľstva: „Predovšetkým úspešné výsledky Maroša Mullnera na jeho predchádzajúcich pozíciách boli pre nás tým rozhodujúcim momentom pri výbere riaditeľa IT oddelenia. Menovanie Maroša Mullnera do funkcie riaditeľa IT oddelenia pre Ringier Axel Springer je pokračovaním v stratégii rozvoja a podpory spoločného odhodlania pretvoriť spoločnosť Ringier Axel Springer na lídra v oblasti digitálneho publikovania na slovenskom trhu. Marošovi do novej funkcie prajem veľa úspechov.“

Zomrel Milan Lipták

Zomrel Milan Lipták

Po dlhej a ťažkej chorobe dnes vo veku 74 rokov zomrel PhDr. Milan Lipták, redaktor, publicista, novinár, prekladateľ a scenárista. TASR o jeho úmrtí informovala dramaturgička Jana Liptáková.
Milan Lipták sa narodil 5. októbra 1940. Od roku 1962 pracoval v Slovenskej televízii (dnes RTVS). Do roku l971 bol v televíznom štúdiu Slovenskej televízie v Košiciach a od roku 1972 pracoval v Bratislave, kde v rámci Slovenskej televízie zastával rôzne posty. Bol vedúci redaktor kultúrnej publicistiky Slovenskej televízie, neskôr zástupca šéfredaktora v Hlavnej redakcii literárno-dramatických programov a niekoľko rokov pôsobil ako šéfredaktor Hlavnej redakcie zábavných programov.
Bol autorom mnohých publicisticko-dokumentárnych programov a filmov, najmä z oblasti kultúry a umenia nielen doma, ale aj v zahraničí. Mnoho dokumentov sa dotýkalo najmä života a kultúry Slovákov žijúcich v zahraničí, predovšetkým Vojvodiny v Srbsku. Milan Lipták je aj autorom dokumentárnych filmov o osobnostiach vo výtvarnom umení na východnom Slovensku (Andrej Doboš, Anton Jasusch, Arpád Račko a ďalší), dokumentu o režisérovi Martinovi Ťapákovi V znamení slnka, spisovateľovi Olesovi Hončárovi atď.
V posledných rokoch svojho života sa venoval prekladateľskej práci, ovládal deväť cudzích jazykov.

Copyright © TASR 2015

RTVS NEWS Hľadáme spolupracovníkov do rozhlasového a televízneho Spravodajstva

RTVS NEWS 
 Hľadáme spolupracovníkov do rozhlasového a televízneho Spravodajstva



Rozhlas a televízia Slovenska hľadá redaktorov rozhlasového a televízneho spravodajstva – miesto pôsobenia: Bratislava

Radi by ste pracovali pri tvorbe televíznych a rozhlasových príspevkov?

Máte mikrofonický hlas a vysokú úroveň ovládania slovenského jazyka?

Máte prehľad v aktuálnom spoločensko-politickom dianí?

Ovládate aktívne jeden cudzí jazyk?

Pošlite nám svoj profesijný životopis a motivačný list do 8. marca na adresu kariera@rtvs.sk.




Rozhlas a televízia Slovenska hľadá redaktorov rozhlasového a televízneho spravodajstva – miesto pôsobenia: Senica, Myjava, Levice, Prievidza, Orava, Kysuce


Radi by ste pracovali pri tvorbe televíznych a rozhlasových príspevkov?

Máte mikrofonický hlas a vysokú úroveň ovládania slovenského jazyka?

Máte prehľad v aktuálnom spoločensko-politickom dianí?

Ovládate aktívne jeden cudzí jazyk?

Pošlite nám svoj profesijný životopis a motivačný list do 8. marca na adresu kariera@rtvs.sk.


SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Zakladatelia Denníka N a všetci šiesti spolumajitelia spoločnosti ESET v pondelok podpísali zmluvy, na základe ktorých vstupujú ako investori do projektu nového nezávislého média. Podľa dohôd sa novovzniknutá firma Denník N, a.s. stane vlastníkom N Press, s.r.o., ktorá už dnes vykonáva vydavateľskú činnosť.
Za investíciu v objeme 1,2 milióna eur získajú šiesti investori v akciovke 51 percent, zvyšných 49 percent sa rozdelí medzi zakladateľov a pracovníkov redakcie.
Investícia nie je projektom spoločnosti ESET, ale osobnou aktivitou spolumajiteľov, ktorí považujú za dôležité podporiť formovanie nezávislej žurnalistiky na Slovensku.
„Chod firmy sme doteraz komfortne financovali z príjmov od čitateľov a z reklamy, no už samotný oznam o investícii nám pomohol zvýšiť dôveryhodnosť našich plánov a vytvára priestor pre pokojný rozvoj,” povedal Lukáš Fila, ktorý bol doposiaľ konateľom N Pressu a stane sa predsedom predstavenstva novej firmy. Jeho ďalšími členmi budú zakladateľ Piano Media a bývalý zástupca šéfredaktor Sme Tomáš Bella a Anton Zajac, jeden zo šiestich spolumajiteľov spoločnosti ESET.
„Našu aktivitu vnímame ako podporu nezávislej žurnalistiky na Slovensku a tímu z Denníka N veríme, že sa im to podarí. Za nás môžem povedať, že do práce novinárov Denníka N nebudeme zasahovať ani my, ani spoločnosť ESET, ktorá ani nie je účastníkom tejto investície. Pre nás je vstup do Denníka N spoločensky prospešnou aktivitou a s touto víziou ju aj robíme. Novinársku obec sme vždy vnímali ako dôležitú pre fungujúcu demokratickú spoločnosť,“ hovorí Anton Zajac, ktorý bude v predstavenstve zastupovať investorov.
V dozornej rade zasadne zástupca zakladateľov Juraj Javorský a Jana Čevelová, ktorú si zvolila redakcia. Investorov v nej bude zastupovať Maroš Grund a Rudolf Hrubý. Zvyšní investori – Miroslav Trnka, Peter Paško a Richard Marko nebudú figurovať v orgánoch firmy.
Vydavateľstvo už skôr doplnilo svoju redakčnú radu, do ktorej pribudla advokátka Eva Kováčechová. Jej ďalšími členmi sú sociológ a diplomat Martin Bútora, dramaturgička Zora Jaurová, psychiater a spisovateľ Péter Hunčík, novinár Martin M. Šimečka, organizátor Pohody Michal Kaščák a zakladateľ Martinus.sk Michal Meško.
„Pri dohadovaní investície sme veľmi dbali o záruky redakčnej nezávislosti,“ hovorí šéfredaktor Denníka N Matúš Kostolný. „Sme radi, že investori boli v tomto smere mimoriadne ústretoví.“
Šéfredaktora bude trojštvrtinovou väčšinou voliť a odvolávať dozorná rada. Jeho prípadné etické prešľapy bude posudzovať nezávislá redakčná rada.
K investícii vydala stanovisko aj spoločnosť ESET: „Investícia do Denníka N je nezávislou od spoločnosti ESET. ESET v súčasnosti neplánuje žiadne synergie svojich operácií exkluzívne s týmto médiom. Ak však Denník N bude v tlači alebo na webe spracovávať materiály o našej spoločnosti respektíve jej majiteľoch, čitatelia budú na túto investíciu spolumajiteľov firmy transparentne upozornení na konci článku.“

Čo je v zmluve:

– Investori získavajú 51 percent akcií spoločnosti Denník N, a.s.
– Celková výška investície je 1,2 milióna eur
– Denník N, a.s. sa stane jediným spoločníkom N Press, s.r.o., ktorá bude naďalej vykonávať vydavateľskú činnosť
– Mechanizmus prerozdelenia zvyšných 49 percent akcií medzi zakladateľov a pracovníkov redakcie bude dohodnutý do júna 2015
– Predstavenstvo je zložené z dvoch členov menovaných investormi (Zajac, Fila) a jedného menovaného zakladateľmi (Bella)
– Štvorčlenná dozorná rada je zložená z dvoch zástupcov investorov (Hrubý, Grund), jedného zástupcu zakladateľov (Javorský) a jedného člena voleného redakciou (Čevelová)
– Redakčná nezávislosť je garantovaná viacerými mechanizmami, členovia orgánov firmy sa napríklad zaväzujú odstúpiť, pokiaľ ohrozia nezávislosť vydavateľstva vstupom do politiky či inými krokmi. Zárukou nezávislosti je aj spôsob menovania a odvolania šéfredaktora, ktoré je možné len trojštvrtinovou väčšinou dozornej rady, kandidátov na šéfredaktora môžu navrhovať len zakladatelia firmy, zamestnanci a redakčná rada.

Zdroj : Denník N

TO JE TV !

TO JE TV !


SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Staromestské noviny, ktoré dosiaľ v Bratislave vydávala mestská časť Staré Mesto, zrejme zmenia vydavateľa. Bývalé vedenie samosprávy sa totiž po minuloročných prehratých komunálnych voľbách vzdalo práva na ochrannú známku a mesačník tiež nechalo vymazať z registra periodickej tlače. Titul si potom na seba požiadalo napísať občianske združenie Korzo, kde je konateľkou bývalá starostka Tatiana Rosová. Staré Mesto však mesačník chce vydávať ďalej.
Mestská časť dostala list z Úradu priemyselného vlastníctva SR v januári. Úrad samosprávu informuje, že majiteľ ochrannej známky sa svojho práva na ňu vzdal a 5. decembra 2014 teda zanikla. Deň po tom, čo sa vlani v Starom Meste konalo ustanovujúce zasadnutie zastupiteľstva, teda 16. decembra, si dalo ochrannú známku na seba zaregistrovať občianske združenie Korzo. Podľa úradu je vec stále v konaní.
Bývalá starostka Rosová vraví, že noviny, celé tak, ako vznikli, boli súčasťou jej politiky a jej know-how. "Starosta sa tiež predtým, než nastúpil, vyjadril, že nepovažuje za potrebné, aby mestská časť mala nejaké médiá. Považovala som preto za dobré, aby tá značka dostala šancu na ďalšiu existenciu," povedala Rosová pre TASR.
Mestskú časť to podľa nej nijako neobmedzuje v tom, aby vydávala svoje noviny. "Myslím si, že každý starosta je oprávnený si na komunikáciu s verejnosťou zvoliť svoj nástroj a nevidím žiadnu nárokovateľnosť na to, aby nejaké know-how, ktoré som priniesla, nestálo mestskú časť vôbec nič," podotkla Rosová. Občianske združenie Korzo má podľa nej v úmysle noviny ďalej vydávať.
Riaditeľ Inštitútu pre rozvoj Bratislavského kraja Miroslav Dragun konanie Rosovej označil ako nezvládnutie volebnej porážky. "Tento krok je absolútnym zneužitím postavenia bývalej starostky," myslí si.
Hovorkyňa Starého Mesta Nora Gubková vysvetľuje, že mestská časť tiež zistila, že noviny sú vymazané z registra vydavateľov periodickej tlače. Obrátila sa preto na ministerstvo kultúry. "Aby nás zaevidovalo ako legitímneho vydavateľa novín. Chceme ich zachrániť, pretože sa ukazuje, že najmä starší občania si ich pýtajú späť," uviedla hovorkyňa s tým, že mestská časť plánuje ďalej vo vydávaní titulu pokračovať.
Nový starosta Radoslav Števčík však pár dní po komunálnych voľbách uviedol, že noviny určite nebudú fungovať v takej podobe ako doteraz. "Bude treba zistiť, či vôbec mestská časť potrebuje takú intenzívnu komunikáciu. Možno to bude vychádzať v nejakej obmenenej podobe alebo inej periodicite," povedal pre TASR v novembri 2014.
Mesačník vychádzal v náklade asi 25.000 výtlačkov. Posledné číslo mestská časť vydala v novembri minulého roka. V Starom Meste noviny vychádzali od decembra 2009, najprv však niesli názov Staromestský spravodaj. Po nástupe Rosovej sa pozmenil ich dizajn i názov.

Spravodajský portál týždenníka The Slovak Spectator v anglickom jazyku prichádza s novou verziou webu. Svojím používateľom ponúka nový dizajn a tiež bezplatné prijímanie informácií o aktuálnom dianí na e-mail v dennej alebo týždennej forme, informoval TASR vydavateľ The Slovak Spectator Ján Pallo.
Vydavateľstvo zmenilo prístup aj k publikovaniu správ, pri tvorbe stránky sa inšpirovalo portálom denníka SME. "Kým doteraz bolo zverejňovanie správ online ovplyvnené vo väčšej miere dátumom vydania novín, návštevník teraz nájde aktuálne informácie v reálnom čase," povedal Pallo.
Webová stránka má nové členenie do šiestich kategórií, na webe pribudli aj fotogalérie a niekoľko nových tematických rubrík. Oproti pôvodnému dizajnu došlo k zjednodušeniu štruktúry webu.

Copyright © TASR 2015

RTVS Zaži hudbu naživo

RTVS
 
Zaži hudbu naživo



RTVS dnes spúšťa oficiálnu kampaň k tohtoročnému udeľovaniu cien Radio_Head Awards 2014. Kampaň v sebe zahŕňa promo festivalu, ktorý bude prebiehať v budove Slovenského rozhlasu, ale aj slávnostného ceremoniálu udeľovania ocenení za slovenskú hudobnú produkciu. Súčasťou kampane je tak ako vlani aj inštalácia sochy v nadživotnej veľkosti na bratislavskom Hlavnom námestí. Imidžový spot vznikol v kapacitách Sekcie marketingu a komunikácie RTVS, s headlinom: Zaži hudbu naživo.
RADIO_HEAD AWARDS FESTIVAL začína 13. marca v budove Slovenského rozhlasu a vstup pre priaznivcov kvalitnej hudby je voľný. Najväčšími lákadlami festivalu sú tento rok Symfonický orchester Slovenského rozhlasu so speváckym zborom Lúčnica, ktorí zahrajú pod taktovkou dirigenta Antona Popoviča, filmovú hudbu slovenských autorov Ľ. Čekovskej, V. Godára a S. Stračinu (filmy Rukojemník, Pacho, Hybský zbojník, Záhrada, Alžbetin dvor a iné.) A Martin Burlas odpremiéruje dielo Spam Symphony. Mimoriadny koncert preberie EBU. Program festivalu pokračuje v sobotu 14. marca, kde svoje hlasy predstaví Detský a dievčenský spevácky zbor Slovenského rozhlasu s Ansámblom Symfonického orchestra Slovenského
rozhlasu pod taktovkou dirigenta Adriána Kokoša v premiérovej rozhlasovej opere Marka Piačeka, Stručné dejiny vesmíru.
Okrem nich zahrajú a zaspievajú: Bratislava Hot Serenaders, Miki Škuta, Szidi Tobias, TALENTTRANSPORT, Andrej Urminský a mnohí ďalší. Festivalové koncerty z Veľkého a Malého koncertného štúdia odvysiela v priamom prenose aj Rádio Devín.
Hudobný víkend vyvrcholí 15. marca udeľovaním hudobných cien Radio_Head Awards 2014 v Starej tržnici v Bratislave. Fanúšikovia domácej hudby od 19. januára vyberali svojich favoritov v kategóriách Album roka, Objav roka, Debut roka a Singel roka. V druhom kole hlasovania už mohli poslucháči vyberať aj v šiestich žánrových kategóriách - Hip Hop/Rap/RnB, Elektronická hudba, World Music, Hard and Heavy, ale aj kategóriách Jazzová a Klasická hudba, ktoré už druhý rok zastrešilo Rádio Devín. Ceremoniálom, ktorý prebehne v Starej tržnici v Bratislave bude už tradične sprevádzať Martin Staňo, moderátor Rána na eFeMku a dianie v zákulisí budú mapovať Tomáš Hudák a Juraj "Šoko" Tabaček z Od veci_FM. Vystúpia Korben
Dallas, Fallgrapp, Korben Dallas či dvojica Tono S. a Beyuz. Počas večera spoznáme aj držiteľov cien Album roka/Cena kritikov či Ceny za prínos do hudby. Vstupenky na ceremoniál Radio_Head Awards sú už dostupné v sieti predajní Ticketportal, živý prenos zo slávnostného večera prinesieme online na www.rtvs.sk.
Minulý rok si ceny Radio_Head Awards, ktoré podľa návrhu výtvarníčky a šperkárky Bety K. Majerníkovej vyrobila sochárka Mira Podmanická, odniesli Korben Dallas, Jana Kirschner, Modré hory či Walter Schnitzelsson. Už v najbližších dňoch sa fanúšikovia môžu tešiť na súťaž, v ktorej majú možnosť vyhrať vstupenky RADIO_HEAD AWARDS 2014. Súťaž bude prebiehať na sociálnych sieťach RTVS.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Troch novinárov panarabskej televíznej stanice al-Džazíra zadržali včera francúzske bezpečnostné zložky v súvislosti s opakovanými preletmi bezpilotných lietadiel neznámeho pôvodu nad hlavným mestom krajiny, ako aj ďalšími lokalitami Francúzska.
Zadržaná trojica podľa informácií, ktoré s odvolaním sa na bezpečnostné zložky priniesli francúzske elektronické médiá, vypustilo bezpilotné lietadlo z Boulognského lesíka na západe Paríža.
V priebehu uplynulej noci zaznamenali v rôznych parížskych lokalitách bezpilotné lietadlá najmenej v piatich prípadoch.
Už v utorok ich však registrovali napríklad pri americkej ambasáde, Eiffelovej veži, námestiach Bastille a Concorde, ako aj pri Invalidovni.
Ešte v januári bezpilotné lietadlo preletelo aj ponad Elyzejský palác, sídlo francúzskeho prezidenta. V uplynulých mesiacoch však prišli aj hlásenia o podobnom narušení vzdušného priestoru nad francúzskymi jadrovými elektrárňami.
Zatiaľ nie je jasné, či zadržanie trojice novinárov súvisí s množstvom ilegálnych letov bezpilotných lietadiel.
Hovorca francúzskej vlády Stéphane Le Foll dnes na brífingu v Paríži odmietol tvrdenia, že bezpilotné lietadlá sú bezpečnostnou hrozbou. Upozornil, že ich prelety nie sú len francúzskym fenoménom, a pripomenul nedávne kauzy z Washingtonu a Berlína, keď bezpilotné lietadlá prenikli nad Biely dom a sídlo nemeckej kancelárky.
"Niet dôvodu na znepokojenie," uviedol Le Foll. "Dróny boli (svedkami) zaznamenané, vedie sa vyšetrovanie," spresnil a ubezpečil, že úrady sa kauzou vážne zaoberajú.


Počet útokov na novinárov na Ukrajine nedávno klesol, informovala v stredu predstaviteľka Organizácie pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) pre slobodu médií Dunja Mijatovičová.
      Situácia však stále nie je uspokojivá, uviedla Mijatovičová vo Viedni na stretnutí so šéfmi ruských a ukrajinských novinárskych organizácií. Jej vyhlásenie zaznelo v deň, keď úrady v Kyjeve zadržali skupinu ruských novinárov.
      Podľa agentúry TASS Moskva žiada o okamžité prepustenie novinárov. Tvrdí, že ukrajinská tajná služba ich zadržala bez vysvetlenia.
      Ruské ministerstvo zahraničných vecí vyhlásilo, že "očakáva zodpovedajúcu reakciu od špecializovaných medzinárodných organizácií, predovšetkým od predstaviteľky OBSE pre slobodu médií Dunji Mijatovičovej".
      "Je očividné, že toto zadržanie je v súlade s najnovším oficiálnym rozhodnutím Kyjeva vziať ruským médiám akreditáciu v rámci ukrajinských vládnych orgánov a sledovať len jeden cieľ: vytvorenie plne kontrolovaného informačného priestoru v krajine," konštatoval ruský rezort diplomacie.


Copyright © TASR 2015

Americká herečka Paula Patton si zahrá v pilote dramatického seriálu Runner, ktorý pripravujú 20th Century Fox Television a ABC Studios. Informoval o tom portál Deadline. Tridsaťdeväťročná rodáčka z Los Angeles sa predstaví v úlohe Lauren Marks. Tá zistí, že jej manžel, ktorého považovala za mŕtveho, je stále nažive a cestuje po svete so ženou, ktorá jej ukradla identitu. Aby odhalila skutočnú pravdu o svojom živote, vyberie sa na cestu, ktorá ju dovedie až do Mexika. Marks sa tak aj napriek svojej nevôli stáva súčasťou sveta obchodníkov so zbraňami a drogami. Projekt je inšpirovaný tureckým seriálom Son (2012). Pilotný film bude režírovať Michael Offer. Scenár má na starosti Michael Cooney. Produkcie sa ujali Peter Horton, Ian Sander, Kim Moses a Jon Cowan.
Paulu Patton môžu diváci a diváčky poznať zo snímok Hitch: Liek pre moderného muža (2005), Déja Vu (2006), Precious (2009), Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011) či 2 Guns (2013). Vlani jej stroskotalo manželstvo s americko-kanadským spevákom Robinom Thickeom. Interpret sa viackrát pokúšal o obnovenie ich vzťahu. V júni 2014 napríklad vydal štúdiovku Paula, ktorú po nej pomenoval. V októbri však Patton požiadala o rozvod.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

CHARLIE HEBDO SPECIAL

CHARLIE HEBDO SPECIAL

Viac ako štvrtina moslimov žijúcich v Británii sympatizuje podľa prieskumu BBC s motívmi vražedného útoku extrémistov na francúzsky satirický týždenník Charlie Hebdo. Veľká väčšina z nich však odmieta použitie násilia.
Telefonický prieskum pre BBC, ktorý sa uskutočnil na vzorke 1000 občanov Británie s moslimským vierovyznaním, ukázal, že 27 percent opýtaných respondentov súhlasilo s tvrdením: "Som istým spôsobom naklonený motívom útokov na Charlie Hebdo v Paríži".
V prípade, že by bol prieskum skutočným obrazom verejnej mienky, by tak s motívmi útočníkov sympatizovalo asi 700.000 ľudí z odhadovaného počtu 2,7 milióna moslimov žijúcich v Británii, uviedla agentúra DPA.
Asi 32 percent opýtaných uviedlo, že "rozumie motívom tých, čo útočia v mene islamu, ak došlo k urážke ich náboženstva".
Na druhej strane, až 85 percent opýtaných nesúhlasilo so výrokom, že "organizácie, ktoré zverejňujú obrázky proroka Mohameda, si zaslúžia čeliť útokom".
Viac ako dve tretiny respondentov sa v prieskume nestotožnili s tvrdením, že "západná liberálna spoločnosť sa nikdy nemôže porovnať s islamom". Približne 93 percent opýtaných uviedlo, že moslimovia žijúci v krajine by mali "vždy dodržiavať britské zákony".
Pri vražednom útoku islamských radikálov na redakciu ľavicového týždenníka Charlie Hebdo v Paríži zo 7. januára tohto roka prišlo o život 12 ľudí.

Copyright © TASR 2015

25. 2. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americko-talianska herečka Marisa Tomei sa predstaví v miniseriáli televízie HBO s názvom Ms.. Päťdesiatročná rodáčka z newyorského Brooklynu stvárni hlavnú postavu, novinárku, aktivistku a feministku Gloriu Steinem. Príbeh novinky sa bude zameriavať na začiatky magazínu Ms., ktorý Steinem pomáhala zakladať v roku 1971.
V miniseriáli sa predstaví aj americká herečka Kathy Najimy, ktorá bude na projekt dohliadať spolu s Tomei, Georgeom Clooneym, Grantom Heslovom a Bruceom Cohenom aj ako výkonná producentka. Osemdesiatročná Steinem prispeje ako konzultantka.
Marisa Tomei si vyslúžila Oscara vedľajšou rolou v krimi komédii Môj bratranec Vinny (1992) a ďalšie dve nominácie na ceny americkej Akadémie filmových umení a vied v rovnakej kategórii si pripísala na konto za krimi drámu V spálni (2001) a športovú drámu Wrestler (2008). Okrem toho si zahrala v snímkach ako Chaplin (1992), Láska na úteku (1994), Štyri izby (1995), Choď za svojou hviezdou (1996), Po čom ženy túžia (2000), Animálna príťažlivosť (2001), Kurz sebaovládania (2003), Než sa diabol dozvie, že si mŕtvy (2007), Obhajca (2011), Deň zrady (2011) alebo Bláznivá, hlúpa láska (2011).

Americká herečka Calista Flockhart sa predstaví v pilotnom filme seriálu Supergirl, ktorý pripravuje televízia CBS. Päťdesiatročná rodáčka z Freeportu v štáte Illinois stvárni v projekte inšpirovanom komiksami spoločnosti DC Comics Cat Grant, magnátku a zakladateľku spoločnosti CatCo. Tá je šéfkou Supermanovej sesternice Kary Zor-El, ktorá však skrýva svoju pravú totožnosť a výnimočné schopnosti a pracuje pre Grant ako asistentka pod menom Linda Danvers. V úlohe dievčaťa z Kryptonu, ktoré sa napokon rozhodne stať superhrdinkou, sa objaví 26-ročná Melissa Benoist. Výkonným producentom bude Greg Berlanti, ktorý s Flockhart pracoval aj na dramatickom seriáli Bratia a sestry (2006 - 2011). Berlanti sa spolu s Ali Adler stará aj o scenár.
Calista Kay Flockhart začínala v divadle a televízii. Vo filme zaujala v roku 1994 v snímke Quiz Show Roberta Redforda. Hrala aj v dráme Opilci (1995) či komédii Vtáčia klietka (1996), no skutočne sa preslávila až vďaka seriálu Ally McBealová (1997 - 2002), v ktorom stvárnila titulnú postavu. Vyslúžila si vďaka nej Zlatý glóbus, ďalšie štyri nominácie naň a tiež tri nominácie na Primetime Emmy. Objavila sa aj vo filmoch ako Klamanie v Amerike (1997), Sen noci svätojánskej (1999), Čo vlastne ženy chcú (1999), Posledný výstrel (2004) alebo Nepremožiteľné zlo (2005).

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Bicykle nerozdávajú, ale ich kradnú

Bicykle nerozdávajú, ale ich kradnú

V médiách zaznelo zhrozenie, že estrádne oslavy MDŽ bude moderovať okrem Martina Nikodýma aj Katarína Brychtová.. A že , RTVS v štatúte zdôrazňuje, že je neprípustné, aby ako programoví pracovníci - redaktori, moderátori, ale aj kameramani, zvukári, či archivári verejne prezentovali svoje politické názory a spájali svoje pôsobenie v RTVS so svojou činnosťou v politickom zoskupení.
A že moderátorkaka RTVS Natália Žembová po účinkovaní v spote Aliancie za rodinu z RTVS odišla.
Je to ako v tom vtipe . Nie je to v Petrohrade, ale v Moskve. A bicykle nerozdávajú, ale ich kradnú.
Nie je to Štatút RTVS ale Štatút programových pracovníkov a spolupracovníkov. Ten hovorí iba toto :
Neprípustné je, aby programový pracovník
: a) verejne prezentoval svoje politické alebo náboženské názory a postoje prostredníctvom Rozhlasu a televízie Slovenska a ani v jeho mene,
b) spájal programové pôsobenie pre Rozhlas a televíziu Slovenska a v Rozhlase a televízii Slovenska so svojou činnosťou v politickom alebo inom názorovom zoskupení,
A že moderátorkaka RTVS Natália Žembová po účinkovaní v spote Aliancie za rodinu z RTVS odišla ? Nuž, dostala ponuku. A navyše, to bola moderátorka spravodajstva. A účinkovala v reklame. A to je neprípustné. Takže môže byť rada, že ju nevyhodili.
Takže , pozor ! Bicykle nerozdávajú, ale ich kradnú

24. 2. 2015

HARABIN NEWS

HARABIN NEWS


Na bratislavskom okresnom súde dnes pokračovalo pojednávanie v spore bývalého predsedu Najvyššieho súdu Štefanom Harabinom proti RTVS. Harabin požaduje 200.000 eur od RTVS za odvysielanie výroku psychiatričky Renáty Papšovej. Od nej žiada za jej výrok 100.000 eur. Psychiatrička na verejnej diskusii povedala, že k smrti dvoch sudcov, ktorých liečila, prispelo prenasledovanie Štefanom Harabinom. Ten ale odmieta, že by mal s akoukoľvek perzekúciou svojich kritikov čokoľvek spoločné.
Dcéra zosnulej sudkyne Marty Laukovej Zuzana pred súdom tvrdila, že Štefan Harabin ako predseda Súdnej rady zariadil odňatie nemocenských dávok jej matke. Podľa nej malo ísť o pomstu za podanie trestného oznámenie pre zasahovanie do činnosti súdu. Išlo o medializovaný prípad papierika, na ktorom sudkyňa Lauková mala dostať pokyn na prepustenie konkrétnej osoby z väzby, čo odmietla. Jej dcéra Zuzana v dnešnej výpovedi povedala, že matka sa preto cítila prenasledovaná. To spolu so stresom podľa jej dcéry spôsobilo prudké zhoršenie zdravotného stavu a nakoniec smrť.
Zuzana Lauková vo výpovedi pripomenula, že Súdna rada po smrti jej mamy uznala svoju chybu a nemocenské dávky jej vyplatila.
Štefan Harabin ale chybu odmieta. Tvrdí, že o odňatí nemocenských dávok Marte Laukovej nerozhodol on, ale všetci členovia Súdnej rady hlasovaním. V prípade papierika s pokynom Marte Laukovej podľa neho nebol nijako zainteresovaný. Malo to dokázať aj vyšetrovanie.
Pojednávanie sa nieslo v napätej atmosfére. Sudkyňa musela dokonca viackrát napomínať strany sporu a hroziť im poriadkovou pokutou. Pojednávanie by malo pokračovať v máji.

Zdroj - Mario Marcinek, Spravodajstvo RTVS

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

Rada pre vysielanie a retransmisiu na dnešnom zasadnutí rozdala pokuty za desaťtisíc eur. Ušli sa televízii JOJ, Markíze a rádiu Europa 2. Informoval o tom riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš.
Rada uložila pokutu osemtisíc eur vysielateľovi televízie JOJ za program Aféry zo 16. októbra 2014, ktorý televízia označila ako nevhodný do 12 rokov. Podľa rady však obsah programu odôvodňoval piktogram nevhodnosti do 18 rokov. Pokutu 1 500 eur udelila rada vysielateľovi Televízie Markíza takisto za porušenie ochrany maloletých. Išlo o príspevok Extrémni policajti v Televíznych novinách z 25. augusta 2014. "Obsahoval zobrazenie reálneho násilia s jeho následkami bez príslušného predchádzajúceho slovného upozornenia," skonštatovala rada. Päťstoeurovú sankciu dostalo rádio Europa 2 za odvysielanie skladby Thrift Shop v rámci programu Maxximum muziky 28. augusta 2014. Obsah skladby umožňoval jej zaradenie do vysielania až po 22:00, rozhodla rada.
Rada tiež uložila niekoľko sankcií vo forme upozornenia na porušenie zákona. Rada začala aj správne konanie voči vysielateľovi stanice DAJTO za možné porušenia zákona v časti o čestnosti a slušnosti reklamy a telenákupu v súvislosti s vysielaním programu Sexy výhra z decembra 2014. Licenčná rada dnes uznala za neopodstatnené päť sťažností, okrem iných aj sťažnosť na neobjektívnosť relácie RTVS Večera s Havranom: Médiá v rukách oligarchie? z 11. novembra 2014.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Denníku Los Angeles Times sa pri informovaní o dlhoočakávanom boxerskom súboji Floyda Mayweathera s Mannym Pacquiaom (2. mája, komplex MGM Grand v Las Vegas) podarila poriadna kuriozita. Vedľa fotografie 36-ročného filipínskeho pästiara Pacquiaa totiž neumiestnili portrét o rok staršieho Mayweathera, ale iného amerického boxera Timothyho Bradleyho. Takáto kompozícia bola aktuálna v apríli minulého roka, či v roku 2012, keď sa Pacquiao a Bradley v ringu naozaj stretli. Správu priniesol špecializovaný portál Bad Left Hook.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Nedeľné vysielanie odovzdávania filmových Oscarov naživo na televíznej stanici ABC pritiahlo o 16 percent divákov menej než vlani, ukázali dnešné údaje spoločnosti Nielsen.
Túto skutočnosť možno podľa agentúry Reuters pripísať dôvodom, aké uviedli už kritici - šou bola dlhá a mdlá, pričom aj väčšina nominovaných filmov sa vyznačovala malou diváckou príťažlivosťou.
Podľa údajov spoločnosti Nielsen sledovalo živé vysielanie 36,6 milióna ľudí, čo je pre televíziu ABC patriacu spoločnosti Walt Disney Company znepokojujúci pokles, pretože táto televízia pokladá program za svoje najväčšie lákadlo roka.
ABC sa spoliehala na herca Neila Patricka Harrisa, ktorý si vyslúžil uznanie ako moderátor televíznych cien Emmy a divadelných cien Tony. Mal dobrú východiskovú pozíciu, keďže spád odovzdávaniu pozlátených sošiek dala vlani komička Ellen DeGeneres, ktorá pomohla k vlaňajšej šou pritiahnuť 43,7 milióna divákov - bolo to najväčšie publikum od roku 2000.
Odovzdávanie cien americkej Akadémie filmových umení a vied každý rok priláka najväčšie nešportové televízne publikum v Spojených štátoch, ale tohtoročný program pritiahol najnižší počet divákov od roku 2009.
Harrisa (41), známeho z komediálneho seriálu Ako som spoznal vašu mamu, vnímali tvorcovia šou ako most medzi staršími divákmi a mladším publikom.
Producenti Craig Zadan a Neil Meron, ktorí teraz pripravili už tri televízne vysielania odovzdávania Oscarov po sebe, riskovali a stavili na veľké hudobné čísla, ako je Lady Gaga.
Kritici poukazovali na to, že šou - ktorá trvala približne o 40 minút dlhšie, než je jej zvyčajný plán - mala zle napísaný scenár a nudné pasáže.

Copyright © TASR 2015


CHARLIE HEBDO SPECIAL

CHARLIE HEBDO SPECIAL


V pôvodne avizovanom termíne - v stredu 25. februára - sa na trhu objaví nové číslo francúzskeho satirického periodika Charlie Hebdo, ktorého redakciu výrazne oslabil teroristický útok zo 7. januára 2015.
Podľa informácií dnešného vydania denníka Libération vydajú týždenník v náklade 2,5 milióna výtlačkov s "titulkou" znázorňujúcou svorku psov s podobami šéfky ultrapravicového Národného frontu Marie Le Penovej, exprezidenta Nicolasa Sarkozyho, jedného islamistu, pápeža Františka, bohatého kapitalistu a jedného novinára. Táto svorka naháňa malého psíčka, v tlame s výtlačkom periodika, píše sa v správe tlačovej agentúry DPA. Kresbu doplňuje text preložiteľný podľa spomínaného zdroja ako "Opäť sa to začína".
Už sedem dní po atentáte vyšlo v riadnom termíne ďalšie vydanie Charlie Hebdo, ktorého náklad dosiahol po viacerých dotlačiach napokon takmer osem miliónov výtlačkov. Jeho titulná stránka s karikatúrou plačúceho proroka Mohameda vyvolala vo viacerých krajinách moslimského sveta krvavé protesty.

Copyright © TASR 2015