17. 9. 2015

MZV: Útok na slovenskú novinárku je neprijateľný

MZV: 
Útok na slovenskú novinárku je neprijateľný

Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí si uvedomuje zložitosť situácie a komplexné bezpečnostné aspekty stavu na maďarsko-srbských hraniciach, avšak fyzický útok na slovenskú novinárku pri jej práci považuje za neprijateľný. Vyplýva to z vyhlásenia, ktoré agentúre SITA poskytol hovorca ministerstva Peter Stano.
Ako ďalej uviedol, rezort diplomacie dnes veľvyslankyni Maďarska v SR tlmočil v rámci vopred dohodnutého stretnutia záujem o oficiálne vysvetlenie udalostí. O napadnutí reportérky Denníka N Tímei Beck sa rezort dozvedel až na základe otázky média. Maďarská strana Slovensko o incidente neinformovala, keďže túto povinnosť nemá, pokiaľ o to zadržiavaná osoba nepožiada. „Avšak ani slovenská reportérka či denník, pre ktorý pracuje, nás v stredu v noci nepožiadali o konzulárnu asistenciu,“ vysvetlil Stano.
Ako informoval Denník N, reportérku zatkli a obvinili z nelegálneho prekročenia hraníc. Podľa jej slov pre Denník N ju maďarskí policajti udreli obuškom do chrbta aj nohy. „Pomáhala som vstať jednej rodine zo zeme, keď ma strhli policajti, začali ma udierať obuškom, zviazali mi veľmi natesno ruky plastom a hodili ma na zem,“ opisuje svoje zatknutie reportérka Beck. Policajti jej údajne aj vulgárne nadávali a obviňovali ju z toho, čo „urobili oni - strhli ma na maďarskú stranu,“ povedala pre Denník N.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.