5. 7. 2015

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

Člen parlamentného mediálneho výboru Jozef Viskupič (OĽaNO) si vie predstaviť, že by reklama na alkohol a cigarety úplne vypadla z vysielacieho času televízií. Divák ju v súčasnosti môže vidieť po desiatej hodine večer, ustanovuje to tak zákon.
Téme by však podľa neho mala predchádzať širšia diskusia. Zaujíma ho, čo to urobí s marketingom jednotlivých vysielateľov.
"Volám po otvorení debaty, akým spôsobom sú nasadzované takéto reklamné bloky a či je naša spoločnosť dostatočne chránená proti neblahému vplyvu reklamy na cigarety a alkohol," povedal v rozprave k vládnej novele zákona o vysielaní a retransmisii, ktorú poslanci tento týždeň posunuli do druhého čítania.
Podľa Viskupiča je potrebné prijať riešenie, pretože, "či populisti alebo ktokoľvek, kto sa tým chce zaoberať, nás tým bude atakovať".
Opozičnému poslancovi sa pozdáva aj nápad Alojza Hlinu (KDH), ktorý chce, aby šiel takýto druh reklamy až po polnoci. "Pri sledovaní televízie po desiatej večer sa cítim ako v indiánskej rezervácii," uviedol Hlina. Poslanec tvrdí, že po desiatej je náročné rozlíšiť účelový kanál na reklamu alkoholu od regulárnej stanice. "Sme tu ako Indiáni, ktorých zničili tým, že z nich urobili alkoholikov," konštatoval.
"Urobte si doma poriadok, ak vaše deti o desiatej večer nespia. Moje deti chodili spať už o ôsmej," odkázala poslancovi Jana Vaľová (SMER-SD). Sledovanie televízie je podľa nej aj o výchove zo strany rodičov, ona reklamy prepína. "Prečo také veci rozprávate? Veď predsa existuje aj rodina," dodala Vaľová.

Copyright © TASR 2015