15. 6. 2015

SLOVAK WEB NEWS

SLOVAK WEB NEWS

Internetové diskusie na spravodajských portáloch sleduje až 40 percent užívateľov internetu. Ukázala to štúdia spoločnosti Mediaresearch Slovakia realizovaná na vzorke 1010 respondentov zo Slovenského národného panela.
Diskusie v takejto miere sledujú ľudia aj napriek tomu, že názory na ich kvalitu sú rôzne. Na diskusiách im prekáža agresívne vystupovanie, anonymita a považujú ich za manipulovateľné, uvádza spoločnosť v dnešnej tlačovej správe.
Takmer tretina ľudí, naopak, diskusie nesleduje, pretože im prekáža agresívne správanie užívateľov. To sa v diskusiách vyskytuje aj napriek tomu, že internetové médiá sú povinné dohliadať na súlad diskusných príspevkov s morálnymi princípmi, skonštatoval zástupca riaditeľa Mediaresearch Slovakia Marek Zámečník.
„Prevádzkovatelia spravodajských serverov sú preto postavení pred voľbu, či investovať nemalé prostriedky do nepretržitej administrácie diskusií a neriskovať dobré meno webu, alebo rozpravy zrušiť a čeliť možnému odlivu užívateľov,“ opisuje realitu Zámečník.
Podľa štvrtiny respondentov štúdie (26 percent) by diskusie nemali byť anonymné. Takýto názor pritom najviac zastávajú starší ľudia. Mladší účastníci prieskumu sú, naopak, ochotní prispievať do diskusií, iba ak budú anonymné.
Pre Zámečníka je zneužitie online mediálneho priestoru verejných diskusií na cielené ovplyvňovanie verejnej mienky, politickú propagandu a rozširovanie konšpiračných teórií v súčasnosti pomerne ľahko predstaviteľné. Fenomén internetových „trollov“ a vstup finančných skupín na slovenský mediálny trh mohlo podľa odborníka prispieť k tomu, že viac ako pätina internetovej populácie (22 percent) považuje diskusie na spravodajských portáloch za manipulovateľné.
„Hoci aj odôvodnené cenzurovanie debatných príspevkov samotným prevádzkovateľom môže byť kritickou verejnosťou považované za formu manipulácie a dôvodom straty renomé. Pri korigovaní tohto typu obsahu sa preto od média vyžaduje obzvlášť citlivý a transparentný prístup,“ uzavrel zástupca riaditeľa Mediaresearch Slovakia.

Copyright © TASR 2015