25. 5. 2015

Vypni telku, zapni seba

Vypni telku, zapni seba

S heslom Menej je niekedy viac vstupujú do tohto týždňa účastníci kampane Vypni telku, zapni seba, ktorá chce vedome u detí obmedziť pozeranie televízie, hranie počítačových hier a zábavu na internete. Vo viac ako 110 obciach Slovenska chystá oddnes až do nedele 31. mája 800 dobrovoľníkov pre deti tvorivý program, ktorého cieľom je zmysluplné využitie voľného času.
Organizátorom už 15. ročníka kampane je eRko (Hnutie kresťanských spoločenstiev detí). PR manažér združenia Juraj Králik pripomína, že podľa celosvetového výskumu spoločnosti Milward Brown, na ktorom sa zúčastnili ľudia z 30 krajín vo veku 16 až 44 rokov, Slováci presedia pred obrazovkou denne päť hodín a 51 minút. "V porovnaní s Českom je to o hodinu menej, no zároveň je to prekvapivo viac ako v Japonsku," priblížil Králik a dodal, že tretinu "času pred televízorom" ešte venujú Slováci pozeraniu sa do tabletu, mobilu či počítača.
"Naším cieľom však nie je budovať v deťoch odpor voči médiám, ale to, aby si deti uvedomili hodnotu svojho voľného času a prežívali ho čo možno najaktívnejšie," zdôraznil Králik. Vysvetlil, že alternatívou k pasívnemu prežívaniu voľného času pred obrazovkami budú v rámci kampane hry, výlety, súťaže, tvorivé dielne, zábavné či tematické popoludnia.
Program v jednotlivých obciach pripravia väčšinou animátori eRka, ktorí sa skupinkám detí venujú pravidelne počas školského roka. "Do kampane sa v roku 2015 zapojilo aj 18 základných škôl a rodiny, ktorým sa páči myšlienka projektu," dodal Králik.
eRko ponúka pre záujemcov aj metodický materiál s námetmi na každý deň pod názvom Menej je niekedy viac. Materiál je k dispozícii na webovej stránke združenia.

Copyright © TASR 2015