19. 3. 2015

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Nový celoštátny Denník N dosiahol v prvom mesiaci svojej existencie priemerný denný predaj 5900 kusov. Na jeho internetovej stránke dnes informoval o výsledkoch za mesiac február šéf vydavateľstva N Press Lukáš Fila.
Denník, ktorý založili bývalí členovia redakcie denníka Sme, vychádza v papierovej podobe od 30. januára tohto roka. Fila priblížil, že v stánkoch a ďalších predajných miestach dosiahli predaj 3350 kusov. Zvyšok predstavovalo predplatné.
"Naplnil sa tak náš cieľ, aby predaj tlače po odrátaní tlačiarenských a distribučných nákladov bol ziskový," uviedol šéf N Pressu. Podľa neho to vytvára predpoklad na dlhodobú udržateľnosť tlačeného denníka.
Dosiahnutá predajnosť s najväčšou pravdepodobnosťou zaradí Denník N na posledné miesto v predaji celoštátnych denníkov. Výsledky za mesiac február ešte nie sú známe, v januári však predaj Nového času dosiahol 95.788 kusov, denníka Plus jeden deň 44.293 kusov, denníka Sme 32.853 kusov a Hospodárskych novín 12.394 kusov.
Posledný celoštátny denník Pravda sa na audite predaja, ktorý realizuje kancelária ABC SR, nezúčastňuje. Zatiaľ sa do neho nezapojí ani Denník N. Fila to zdôvodnil tým, že čakajú na novú metodiku overovania nákladov, ktorá by zohľadňovala aj digitálne predplatné. N Press evidoval ku koncu februára 6689 digitálnych predplatiteľov. Fila uviedol, že informácie o hospodárskych výsledkoch budú zverejňovať pravidelne.

Copyright © TASR 2015