DALITO!

12. 7. 2014

MFF Karlove Vary

MFF Karlove Vary


Film Kukuričný ostrov gruzínskeho režiséra Georga Ovašviliho získal dnes večer v karlovarskom hoteli Thermal Krištáľový glóbus - hlavnú cenu 49. ročníka Medzinárodného filmového festivalu Karlove Vary.
Baladický príbeh o starom farmárovi a jeho vnučke je koprodukciou piatich krajín - Gruzínska, Nemecka, Francúzska, Česka a Kazachstanu. Takmer bezo slov zachytáva ich život na ostrove na rieke Inguri, ktorá vytvára prirodzenú hranicu medzi Gruzínskom a separatistickým Abcházskom.
Víťaza hlavnej súťaže vybrala z 12 súťažných filmov porota pod vedením španielskeho producenta Luisa Miňarra, informovala agentúra Associated Press. Zlatý glóbus je dotovaný finančnou odmenou 25.000 dolárov, o ktorú sa podelia rovným dielom režisér a producent.
Cenu za réžiu si odniesol maďarský film Voľný pád. Cenu za najlepší ženský herecký dostala Elle Fanningová za svoj výkon vo filme Až na dno. V mužskej kategórii porota ocenila výkon mladého argentínskeho herca Nahuela Péreza Biscayarta vo filme Som tvoj. Ten pri preberaní ocenenia vyjadril presvedčenie, že po jeho triumfe bude v nedeľu nasledovať triumf jeho krajiny na svetovom šampionáte vo futbale, informoval server Novinky.cz.
V súťaži Na východ od Západu zvíťazil rusko-nemecký film Nápravná trieda o ťažkom živote postihnutých žiakov, ktorí musia na konci školského roka komisii dokázať, že si zaslúžia preradenie do normálnej triedy.
Český film si odniesol Divácku cenu denníka Právo. Získal ju nový dokument režisérky Olgy Sommerovej o Marte Kubišovej Magický hlas rebelky.
Copyright © TASR 2014

IVO Barometer

IVO Barometer

Nezávislosť slovenských médií sa nezlepšuje, naopak, znepokojujúcim zásahom do ich práce bol verdikt súdu v kauze Bonnano, tvrdí Inštitút pre verejné otázky (IVO). Analytici inštitútu hodnotia v rámci projektu IVO Barometer kvalitu demokracie na Slovensku v oblasti nezávislosti médií za druhý štvrťrok tohto roku priemernou známkou 3,00. Oproti predchádzajúcemu hodnotenému obdobiu tak žiadna zmena nenastala.
"Pri hodnotení tejto súdnej kauzy nám nezostáva nič iné, len zopakovať naše hodnotenie z čias, keď sa dotknutí sudcovia žalobu podali: Skutočnosť, že vysokí predstavitelia súdnictva a prokuratúry prichytení pri konaní, ktoré otvára otázky o ich ľudskej a mravnej kompetencii pre výkon funkcií namiesto verejného ospravedlnenia za neprípustné správanie naopak zaútočili na médiá, ktoré priniesli takýto dôkaz o ich správaní, asi najlepšie vystihuje morálny rozklad súdneho stavu na Slovensku," píšu analytici IVO v hodnotení kvality demokracie u nás za predchádzajúci štvrťrok. Podľa verdiktu súdu sa denník Nový Čas musí ospravedlniť sudcovi Najvyššieho súdu SR Danielovi Hudákovi. Okresný súd Bratislava II zatiaľ nerozhodol o náhrade nemajetkovej ujmy, ktorú sudca Hudák žiadal vo výške stotisíc eur. Ospravedlnenie musí Nový Čas podľa rozsudku uverejniť s výrazným titulkom na titulnej strane novín, pričom pokračovanie ospravedlnenia má byť na celej druhej strane denníka. „Uvedené tvrdenie o účasti Daniela Hudáka na zvrátenej párty alebo zvrátenom žúre, s ktorými boli spojené porovnania na hru na masového vraha Ľubomíra Harmana z masakry z Devínskej Novej Vsi, nie sú pravdivé. Za ich uverejnenie, ktoré malo za následok značný zásah do občianskej a profesijnej cti a dôstojnosti JUDr. Daniela Hudáka, sa ospravedlňujeme,“ znie časť nariadeného ospravedlnenia.
Na druhej strane IVO oceňuje zásadový postoj vedenia Rozhlasu a televízia Slovenska, ktoré sa razantne vysporiadalo s kauzou rasistického statusu jednej z moderátoriek RTVS, ktorý zverejnila na svojej facebookovej stránke. "Je to dôležité najmä preto, že okrem ocenenia v odbornej obci či zo strany ombudsmanky sa objavili aj hlasy spochybňujúce primeranosť tohto kroku nielen vo verejnosti, ale aj v parlamente či vláde," tvrdí
Celkovú úroveň demokracie u nás za minulý štvrťrok ohodnotili analytici IVO známkou 3,1, oproti predchádzajúcemu hodnotenému obdobiu je tak úroveň demokracie u nás kvalitnejšia o 0,1 bodu. Cieľom projektu IVO Barometer je pravidelne hodnotiť stav kvality demokracie na Slovensku v piatich kľúčových oblastiach: demokratické inštitúcie a právny štát, legislatíva, ochrana a dodržiavanie ľudských a menšinových práv, nezávislé médiá a médiá verejnej služby a od roku 2012 občianska spoločnosť a tretí sektor. Hodnota ratingu/známky IVO Barometra sa pohybuje na škále 1,00 – 5,00, pričom známka 1,00 vyjadruje optimálny stav kvality demokracie podľa štandardov a porovnávacích kritérií uplatňovaných na pôde Európskej únie a Rady Európy v oblasti stability inštitúcií, politickej demokracie, ľudských práv a slobôd.


©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Zomrel David Legeno

Zomrel David Legeno

Britského herca Davida Legena, ktorý sa objavil vo filmovej sérii o Harrym Potterovi, našli mŕtveho v odľahlej oblasti amerického Údolia smrti. Oznámila to dnes agentúra Reuters s odvolaním sa na kalifornskú políciu.
Podľa šerifa okresu Inyo našli telo 50-ročného herca náhodní turisti ešte v nedeľu ráno, následne ho vrtuľníkom odviezli z nehostinnej oblasti. "Zdá sa, že Legeno zomrel na následky horúčav, presnú príčinu smrti stanoví súdny lekár. Známky násilného činu sa nezistili," píše úrad šerifa vo vyhlásení. Herec mohol byť v čase nájdenia mŕtvy tri až štyri dni.
Legeno, ktorý pochádzal z Londýna, bol tiež profesionálnym boxeristom a majstrom bojových umení. Na filmovom plátne sa preslávil úlohou vlkolaka Fenrira Greybacka v troch častiach Harryho Pottera. Účinkoval tiež v niekoľkých televíznych filmoch. Jeho ďalšími snímkami sú Snehulienka a lovec, Podfu(c)k, Centurion, Batman začína či Bonded by Blood.

Copyright © TASR 2014

11. 7. 2014

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...
 
 

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Spoločnosť NEWTON Media, a. s., vrátane svojich zastúpení na Slovensku a v Poľsku, bola oficiálne prijatá do medzinárodného združenia pre meranie a analýzu médií AMEC so sídlom v Londýne. Logo združenia AMEC je pre klientov a odbornú verejnosť medzinárodným symbolom najvyššej kvality poskytovateľov služieb monitoringu, hodnotenia a analýz mediálnej komunikácie. Prijatie do AMEC potvrdzuje, že NEWTON Media, a. s., poskytuje svoje služby v súlade s medzinárodne uznávaným najvyšším štandardom kvality.
„Sme potešení, že nás prijali do spoločnosti svetových profesionálov združených v AMEC. Naši klienti tak budú mať úžitok z najlepších medzinárodných postupov v odbore a, naopak, my radi prispejeme k ďalšiemu utváraniu a rozvoju tohto odvetvia na medzinárodnej úrovni,“ zhodnotil prijatie do AMEC-u predseda predstavenstva Petr Herian.
Prijatie nových členov AMEC sa deje prostredníctvom panelov expertov, zložených z členov AMEC z celého sveta. Panel posúdil reprezentatívne vzorky prác NEWTON Media, a. s., a rozhodol, že sú v plnom súlade so štandardmi kvality AMEC a s právom na ochranu duševného vlastníctva.
„AMEC sa teší, že môže uvítať spoločnosť NEWTON Media, a. s., medzi svojimi členmi,“ uviedol Barry Leggetter, generálny tajomník AMEC. „Je to výborná firma, ktorej prácu sme sledovali niekoľko rokov a ktorá má náš obdiv. Tešíme sa na spoluprácu so zástupcami NEWTON Media, a. s., pri práci na nových dôležitých globálnych iniciatívach v odbore.“
NEWTON Media, a. s., je česká technologická spoločnosť so stredoeurópskou pôsobnosťou, monitorujúca a analyzujúca mediálny trh v Českej republike, Poľsku a na Slovensku s viac než 55 miliónmi obyvateľov. V elektronickej podobe dodáva plný obsah správ z tlače, spravodajských programov televíznych a rozhlasových staníc, agentúrneho spravodajstva a internetu. V roku 2015 oslávi NEWTON Media, a. s., 20 rokov svojej existencie. Vlastní unikátny digitálny archív plných znení správ, ktorý siaha až do roku 1993. Spoločnosť poskytuje klasický monitoring, monitoring reklamy, on-line monitoring internetu, mediálne analýzy, odborové výbery, správy včasného varovania, sleduje a analyzuje sociálne siete.
Viac informácii: www.newtonmedia.cz alebo www.newtonmedia.sk
AMEC (Association for Measurement and Evaluation of Communication) so sídlom v Londýne je globálnym odborovým združením a profesionálnym zázemím pre agentúry a profesionálov, zaoberajúcimi sa službami monitoringu, hodnotenia a analýz mediálnej komunikácie. AMEC má v súčasnosti viac ako 120 členov z 41 krajín z celého sveta.
Viac informácii: http://amecorg.com/contact-amec/

Otvorený list premiéra R. Fica šéfredaktorovi denníka HN

Otvorený list premiéra R. Fica
šéfredaktorovi denníka HN


Vážený pán šéfredaktor, dlhodobo sa usilujem o korektné vzťahy s Vašou redakciou. A to aj napriek tomu, že ste boli v niektorých prípadoch politicky nekorektní alebo ste uverejnili nepravdivé informácie na adresu vlády SR, premiéra alebo politickej strany SMER - sociálna demokracia.


Komentár hlavného komentátora D. Daniša "Ficov pokladník" (HN, piatok 11. júla 2014) prekročil všetky hranice novinárskej profesionality a slušnosti. Je odsúdeniahodné, ak denník, ktorý sa stavia do polohy mienkotvorného média, uverejní bez akéhokoľvek preverenia, dôkazu alebo aspoň náznaku dôkazu zhluk chorých výmyslov, klamstiev a obvinení poškodzujúcich vládu SR, premiéra a politickú stranu SMER - sociálna demokracia. Na tvrdeniach, úsudkoch a konšpiračných teóriách D. Daniša nie je ani zrnko pravdy.


Vážený pán šéfredaktor, nie je potrebné Vám pripomínať, že dôkazné bremeno je na strane toho, kto niečo tvrdí, a že nesiete objektívnu zodpovednosť za uverejnený text. Dnešný komentár D. Daniša je natoľko absurdný a do takej miery sa vymkol zo slovenského "mediálneho štandardu" - obviňovať bez dôkazov, že Vás musím požiadať o uverejnenie ospravedlnenia. Je mi ľúto, že denník Hospodárske noviny sa touto úmyselnou zlomyseľnosťou zaradil do šíku médií, ktoré sú rozhodnuté viesť s vládou SR otvorenú politickú vojnu a nahrádzať prácu opozície.

Robert Fico

GP SR: Ad Aliancia Fair-play z 8. 7. 2014

GP SR:
Ad Aliancia Fair-play z 8. 7. 2014 


Generálna prokuratúra Slovenskej republiky sa dôrazne ohradzuje proti tvrdeniam, ktoré zverejnila programová riaditeľka Zuzana Wienk z Aliancie Fair-play vo svojej tlačovej správe zo dňa 8. 7. 2014.

Tieto vyjadrenia sú nepravdivé, klamlivé a zavádzajúce. Podľa názoru Generálnej prokuratúry SR vychádzajú z absolútneho nepochopenia podstaty veci. Pozornosti menovanej zrejme unikol fakt, že tzv. "kauza emisie" pozostáva z dvoch samostatných trestných konaní. Prvou vecou je "kauza predaja emisných kvót", ktorá bola právoplatne skončená zastavením trestného stíhania, a druhou vecou je "kauza legalizácie príjmov z trestnej činnosti", ktorá dosiaľ skončená nebola.

Pani Zuzana Wienk sa listom obrátila na špeciálneho prokurátora dňa 2. 4. 2014 (na vedomie ho zaslala aj generálnemu prokurátorovi) so žiadosťou, aby jej bolo odpovedané na otázky, ktoré sa týkali emisnej kauzy, najmä konkrétnych operácií a pravdivosti tvrdenia švajčiarskych orgánov, že mal "vysokopostavený úradník" Ministerstva životného prostredia SR získať ekonomický benefit v súvislosti s predajom emisných kvót Slovenskou republikou.

Špeciálny prokurátor JUDr. Dušan Kováčik dňa 8. 4. 2014 písomne odpovedal na tento list. Z jeho obsahu vyplýva, že Úrad špeciálnej prokuratúry GP SR požiadal orgány Švajčiarskej konfederácie o právnu pomoc v súvislosti s konaním uvedeným v tomto štáte ohľadne emisného predaja. Zároveň bola pani Wienk vyrozumená, že dosiaľ, teda do 8. 4. 2014, orgány Slovenskej republiky nemajú k dispozícii oficiálne rozhodnutia orgánov Švajčiarskej konfederácie o zastavení trestného konania, ktoré pani Wienk spomína vo svojom liste zo dňa 2. 4. 2014, a preto k nim nemôžu zaujať stanovisko. V závere listu jej bolo oznámené, že trestné konanie nie je ešte ukončené, avšak v rámci vykonávaného vyšetrovania boli skúmané všetky okolnosti súvisiace s prevodom emisných kvót, pričom nebolo zistené, že by ňou uvádzaný "pracovník" ministerstva životného prostredia získal ekonomický benefit v súvislosti s predajom emisných kvót Slovenskou republikou.

Na predmetný list pani Wienk z 2. 4. 2014 reagovala aj Generálna prokuratúra SR, keď 30. 5. 2014 prvý námestník generálneho prokurátora v zastúpení generálneho prokurátora oznámil Aliancii Fair-play, že podklad rozhodnutia o zastavení trestného stíhania "v kauze emisie" neobsahuje žiadne dôkazy preukazujúce jej tvrdenie, podľa ktorého v súvislosti s predajom jednotiek AAU mal byť začiatkom roka 2009 vykonaný prevod finančných prostriedkov vo výške 3,8 milióna USD na "pracovníka" Ministerstva životného prostredia SR. V závere listu GP SR bolo konštatované, že neboli zistené žiadne skutočnosti, ktoré by spochybňovali zákonnosť namietaných uznesení, a podnet bol ako neopodstatnený odložený.

Z obsahu vyššie citovaných listov adresovaných Aliancii Fair-play žiadnym spôsobom nevyplýva, že by orgány prokuratúry či už ignorovali, alebo dokonca stratili listinné dôkazy doručené zo Švajčiarskej konfederácie. Generálna prokuratúra Slovenskej republiky preto odmieta nepravdivé a zavádzajúce tvrdenia Aliancie Fair Play o ignorácii informácií, ktoré poskytla našim vyšetrovacím orgánom švajčiarska strana, že sa na prokuratúre strácajú dokumenty a že chránime vysoko postaveného úradníka Ministerstva životného prostredia SR.

Za nepochopiteľnú a zarážajúcu možno považovať aj tú skutočnosť, že Aliancia Fair-play na tieto odpovede bezprostredne nereagovala, ale až s výrazným časovým sklzom. V tejto súvislosti prokuratúra uvádza, že na obdobný list odpovedala aj poslancovi NR SR Ivanovi Štefancovi (SDKÚ-DS) dňa 17. 4. 2014, ktorý spôsob vybavenia podnetu nenapadol.

Chceme zdôrazniť a ubezpečiť občanov, že prokuratúra koná v intenciách zákona a transparentnosti. Dôkazom toho je aj tá skutočnosť, že špeciálny prokurátor súhlasil s osobným stretnutím s pani Zuzanou Wienk, o ktoré bol telefonicky požiadaný sekretariátom Aliancie Fair-play. Napriek ochote a súhlasu špeciálneho prokurátora pani Wienk na možnosť stretnutia do dnešného dňa nereagovala. Práve naopak, usporiadala si tlačovú konferenciu, na ktorej bez znalosti a nepochopenia podstaty veci a zrejme aj účelovo uviedla vyššie uvedené zavádzajúce a klamlivé skutočnosti.

Generálna prokuratúra SR v tejto súvislosti odkazuje aj na svoju domovskú webovú stránku, na ktorej je zo dňa 4. 6. 2014 publikovaná tlačová správa k trestnej veci tzv. emisie (Vyšetrovací spis tvorí 11 zväzkov, spolu má 3832 listov.

Cestou právnej pomoci boli zadovážené výsluchy svedkov a ďalšie listinné podklady z 5 štátov, konkrétne z USA (110 listov), ČR (34 listov), Maďarska (416 listov), Švajčiarska (551 listov) a Japonska (990 listov). Listinné podklady tvoriace podstatnú časť vyšetrovacieho spisu sa týkajú problematiky obchodovania s jednotkami AAU, obchodných spoločností, ktoré sa priamo či nepriamo zúčastnili na transakcii, bankových účtov a bankových prevodov finančných prostriedkov. Z Ministerstva životného prostredia SR boli zadovážené všetky dostupné listinné podklady týkajúce sa procesu prípravy transakcie a jej realizácie.

V rámci preskúmania trestnej veci bol preskúmaný aj súvisiaci vyšetrovací spis v trestnej veci "Legalizácie, ktorý tvorí viac ako 5 000 listov. Ide najmä o listinné podklady zadovážené cestou právnej pomoci zo Švajčiarska a ďalších štátov.)

Aj z jej rozsiahleho a podrobného obsahu vyplýva, že orgány činné v trestnom konaní vyvinuli maximálne úsilie na objasnenie tejto trestnej veci, pričom sa dôkladne zaoberali tiež spisovým materiálom doručeným v rámci právnej pomoci aj zo Švajčiarskej konfederácie. Z uvedeného je teda zrejmé, že žiaden listinný dôkaz doručený zo Švajčiarskej konfederácie sa zo spisu nestratil a orgány prokuratúry sa ním dôsledne zaoberali.

Aj na základe publikovanej tlačovej správy GP SR zo dňa 4. 6. 2014 jasne vyplýva, že tvrdenia pani Zuzany Wienk z Aliancie Fair-play sú účelové, klamlivé a zavádzajúce.

Andrea Predajňová hovorkyňa Generálnej prokuratúry SR

RTVS NEWS


RTVS NEWS

Rozhlas a televizia Slovenska zakúpi od Sovtelexportu / RTRS Российская телевизионная и радиовещательная сеть/  výborné diela. Dve televízne série - Fiodor Dostojevský, Otcovia a synovia a päť dokumentárnych filmov o druhej svetovej vojne.
A za výbornú cenu- 15.333,35- EUR.

VÝROKY TÝŽDŇA

               VÝROKY TÝŽDŇA

„Svätí Cyril a Metod, ak by mali prísť dnes opäť na Slovensko, by mali doniesť opätovne politickú kultúru. Svätí bratia boli diplomati a diplomacii učili aj našich predkov, učili ich kultúrne vystupovať. Konštantín a Metod sa pri svojej misii snažili nájsť, čo spájalo aj vtedy rozdelený svet. Snažili sa nájsť porozumenie medzi rozdelenými časťami bývalej Rímskej ríše. Akoby už vtedy cítili, že to napätie medzi Východom a Západom bude v budúcnosti veľkým problémom tohto kontinentu.“
Renáta Zmajkovičová

"Výborne, bravo, nech žije Hitler .Neviem, čo to s ľuďmi niekedy je, veď Hitler je súčasťou histórie a nemecký tím bojoval ako kedysi on".
Bunga Moktar Radin poslanec malajzijského parlamentu

„Dôrazne nesúhlasíme, že RTVS sa pri tvorbe staničného claimu najpočúvanejšej verejnoprávnej značky Rádia Slovensko nechala inšpirovať jinglom samostatnej relácie komerčného rádia .Prvoradým cieľom zmeny zvukovej grafiky bolo podľa nej zvýrazniť informačný charakter vlajkovej lode Slovenského rozhlasu a v RTVS sú presvedčení, že nový claim presne vystihuje pozicioning a zahŕňa hlavný benefit vysielania, a to vysokú informačnú hodnotu pre poslucháčov.„Claim je navyše zasadený do autentickej a nezameniteľnej hudobnej grafiky Rádia Slovensko, ktorá je súčasťou celodenného vysielania a zároveň vychádza z dlhoročnej histórie rádia. Veríme, že rozdiel medzi claimom značky a jinglom k samostanej relácii je aj pre Vás, ako odborné médiá rovnako zrejmý. Dodávame, že podľa verejne dostupných informácií nie je jingel, na ktorý poukazujete, registrovaný pod ochrannou známkou."
Dominika Šulková , RTVS

10. 7. 2014

Primetime Emmy. Nominácie

Primetime Emmy
Nominácie

Dramatický fantasy seriál Hra o tróny dominuje nomináciám na tohtoročné americké televízne ceny Emmy. Získal ich celkom 19, teda o tri viac ako v minulom roku.
Posledná sezóna kriminálneho seriálu Perníkový tatko o učiteľovi chémie obchodujúceho s drogami bola nominovaná v 16 kategóriách, okrem iného najlepšia dráma a najlepší herec (Bryan Cranston).
Trinásť nominácií získal seriál House of Cards (Dom z kariet) v hlavnej úlohe s Kevinom Spaceym ako bezohľadným politikom Francisom Underwoodom, ktorý sa pokúša zosnovať plán na zničenie nového prezidenta.
V najdôležitejšej kategórii najlepší dramatický seriál sú nominované tituly House of Cards, Perníkový tatko, Hra o tróny, True Detective, Downton Abbey a Mad Men.
Osemnásť nominácií má na svojom konte seriál Fargo, o jednu menej seriál American Horror Story: Coven, 16 nominácií získali tvorcovia televíznej drámy z produkcie HBO The Normal Heart.
V minulom roku získal 11 cien televízny film Liberace káblovej stanice HBO. Medzi ocenenými boli Michael Douglas za najlepší mužský herecký výkon i režisér Steven Soderbergh. Claire Danesová zo seriálu Homeland obhájila víťazstvo v kategórii najlepšia herečka v dramatickom seriáli, najlepším hercom bol Jeff Daniels (The Newsroom). Najlepším dramatickým seriálom vlaňajška sa stal Perníkový tatko.
Ceny Emmy sa budú už po 66.-krát odovzdávať 25. augusta v Los Angeles. Ceremoniál bude moderovať komik Seth Meyers.

Copyright © TASR 2014

Vyjadrenie hovorcu BBSK Miroslava Beličku . Portál je pod kontrolou vládnej strany Smer-SD

Vyjadrenie hovorcu BBSK Miroslava Beličku
 
Portál je pod kontrolou vládnej strany Smer-SD


Nemenovaný bulvárny internetový portál si Marianom Kotlebom naháňa čítanosť príspevkov. Portál je tak vďaka tomuto neetickému ťahu na trhu s internetovou reklamou akceptovanejším.
Pomocou štatistického súboru SPSS sme zistili, že sledovanosť tohto portálu závisí od použitia mena predsedu BBSK Mariana Kotlebu. Sledované príspevky sme roztriedili do dvoch súborov. Prvý súbor tvorilo 50 údajov a obsahoval príspevky, v ktorých bolo použité meno predsedu BBSK. Druhý súbor obsahoval 150 údajov a boli v ňom zahrnuté príspevky, v ktorých nie je zmienka o Marianovi Kotlebovi ani o BBSK. Zistili sme, že použitie mena predsedu BBSK Mariana Kotlebu má veľký vplyv na sledovanosť daného bulvárneho internetového plátku. Táto závislosť (korelácia) je takmer 40,3 %. Korelácia je miera závislosti medzi premennými.
Priemerná sledovanosť bežných príspevkov na tomto bulvárnom portáli je 1000 zobrazení, pričom priemerná sledovanosť príspevkov s Marianom Kotlebom je 3000 zobrazení.
Bulvárny portál, ktorý je údajne pod kontrolou vládnej strany Smer-SD, napríklad v jednej veci vydal tri nepravdivé informácie. Išlo o údajnú Úradom BBSK utajovanú nehodu. Čo sa týka nehody, nie sú to pravdivé informácie. Žiadna nehoda nebola utajená, vie o nej polícia, poisťovňa a škodová komisia BBSK. Úradu BBSK nevznikla žiadna škoda, pretože škody hradila poisťovňa a zamestnanec - vodič doplatil spoluúčasť. Tento pracovník Úradu BBSK má referentské skúšky oprávňujúce používať služobné vozidlá Úradu BBSK od 21. marca 2014, pričom nehoda sa stala 26. mája 2014. Celá takzvaná kauza utajenej nehody je len výmyslom pomäteného novinára v čase uhorkovej sezóny. Portál uvádzal nepravdivú informáciu aj pokiaľ ide o dátum nehody.
Máme plné právo použiť všetky právne kroky, aby sme očistili mená dotknutých osôb, ale tým by sme iba zvýšili čítanosť tohto bulvárneho portálu písaného a riadeného jediným človekom. Preto naň vôbec nebudeme reagovať. Novinárske otázky z tohto portálu budeme ignorovať.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Britský bulvárny denník The Daily Mail sa ospravedlnil americkému hercovi, režisérovi a producentovi Georgeovi Clooneymu za zverejnenie informácií o jeho budúcej svokre, ktoré boli podľa slov hollywoodskej hviezdy úplne nepravdivé.
"Akceptujeme ubezpečenie pána Clooneyho, že príbeh nie je pravdivý," citovala agentúra DPA slová hovorcu novín. "Ospravedlňujeme sa mu, Amal Alamuddinovej i jej matke Barii," dodal.
Podľa hovorcu sa pôvod informácie novinárky na voľnej nohe, ktorá disponuje adekvátnymi kontaktmi v Libanone a redakcia jej dôverovala, skúma. Z internetového vydania periodika už článok odstránili.
Noviny predtým s odvolaním sa na libanonské a britské zdroje priniesli informáciu, že matka Clooneyho snúbenice, renomovanej právničky Amal Alamuddinovej, je nespokojná so svojím budúcim zaťom a v Bejrúte to i dala jasne najavo. Podľa tabloidu mala matka špecialistky na oblasť medzinárodného práva a ľudských práv vyhlásiť, že jej dcéra si zaslúži niečo viac ako herca.
George Clooney reagoval na tieto tvrdenia na stránkach denníka USA Today. "Skoro nikdy neodpovedám na články bulváru, výnimkou je, ak ide o niekoho iného a jeho dobrý pocit," konštatoval 53-ročný herec s tým, že spomínaným článkom zašiel The Daily Mail priďaleko. Podľa vlastných slov si už zvykol na tri vymyslené príbehy o svojej osobe týždenne, a je mu to jedno. Tento príbeh však nie je len úplne vymyslený, ale aj nezodpovedný.
Skutočnosti konkrétne nezodpovedá informácia, že jeho budúca svokra je príslušníčkou drúzskeho etnika a želá si za zaťa Drúza. Navyše jeho svokra v čase, odkedy tvorí pár s jej dcérou, nebola ani jediný raz v Bejrúte a nemá nič voči ich sobášu.
Za najhoršie označil Clooney tvrdenie autorky článku, že v Bejrúte sa o tradíciách v náboženstve Drúzov robia vtipy, ktoré súvisia so smrťou nevesty. "Nezodpovednosť využiť v týchto časoch náboženské odlišnosti, ktoré vôbec nejestvujú, je povrchná, ak nie nebezpečná," zdôraznil herec.



Dvaja ukrajinskí vojaci zahynuli a reportér ukrajinskej televíznej stanice utrpel zranenia na okraji mesta Luhansk počas včerajšieho útoku domobrany. Informoval o tom hovorca Rady národnej bezpečnosti a obrany Ukrajiny Andrij Lysenko.
Domobrana samozvanej Luhanskej ľudovej republiky podľa neho zaútočila na kontrolné stanovište armády mínometnou paľbou.
"Dvaja ukrajinskí vojaci dnes pri Luhansku zahynuli po mínometnej paľbe. Roman Bočkala, reportér televíznej stanice Inter, bol vážne zranený," oznámil Lysenko.
Reportéra podľa jeho slov letecky prepravili do vojenskej nemocnice v Charkove. "Jeho stav je momentálne uspokojivý," citovala Lysenka agentúra ITAR-TASS.
Rada národnej bezpečnosti a obrany informovala, že za uplynulých 24 hodín v oblasti vojenskej operácie prišli o život traja vojaci, ďalší štyria utrpeli zranenia.

Copyright © TASR 2014



Futbalový komentátor britskej vysielacej stanice BBC sa v stredu ospravedlnil za nesprávne informácie, ktoré použil v súvislosti s utorňajším semifinálovým zápasom majstrovstiev sveta medzi Brazíliou a Nemeckom. Komentátor Steve Wilson tradičné predzápasové hymny oboch tímov uviedol slovami, že najprv bude "znieť nemecká hymna Deutschlandlied-Deutschland über alles a potom brazílska". Nemecko však nápev so spomínaným prvým veršom nepoužíva od druhej svetovej vojny, keďže text zneužila nacistická propaganda. V preklade totiž znamená Nemecko, Nemecko nadovšetko. Nemci dnes používajú iba tretiu slohu pôvodného textu z polovice 19. storočia. Wilson sa za svoj prešľap verejne ospravedlnil.
Deutschlandlied (Pieseň Nemecka) v pôvodnej trojslohovej verzii sa nemeckou štátnou hymnou stala začiatkom v 20. rokoch 20. storočia. Keď sa v 30. rokoch dostali k moci nacisti, jej text zneužili na propagovanie nadradenosti nemeckého národa ako oficiálnej politiky vlády. Od začiatku 50. rokov požívajú iba tretiu slohu so začiatočným veršom Jednota a spravodlivosť a sloboda.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Ľudský rozmer

Ľudský rozmer


9. 7. 2014

Hermes komunikátor roka 2014

Hermes komunikátor roka 2014


Dnešným dňom sa odštartoval nový ročník súťaže o najlepšie komunikujúcu inštitúciu - projekt Hermes komunikátor roka 2014. Má motivovať inštitúcie v Slovenskej republike k skvalitňovaniu komunikácie s verejnosťou, štátnymi autoritami, obchodnými partnermi, vlastnými zamestnancami a hlavne so svojimi klientmi. Projekt ako jediný na Slovensku hodnotí komunikáciu inštitúcií so zákazníkom.
V prvej etape agentúra Median sk, s. r. o., uskutoční kvantitatívny prieskum všetkých inštitúcií so sídlom v Slovenskej republike, ktoré možno na základe predmetu podnikania zaradiť do hodnotených kategórií.
"Novinkou tohto ročníka je kategória Privátne bankovníctvo," informovala Zuzana Tichá z agentúry Made in Media, s. r. o., ktorá súťaž organizuje. Ďalšími hodnotenými kategóriami sú Bankovníctvo, Poisťovníctvo, Obchodné reťazce a Telekomunikácie.
"Tento rok bude nominovaných v každej hodnotenej kategórii maximálne päť inštitúcií, vyhodnocujeme ich na základe kombinácie znalosti značky a znalosti marketingovej komunikácie, prípadne využívania produktu, respektíve služby," priblížil riaditeľ spoločnosti Median sk Jindřich Bardon.
Tento kvalitatívny prieskum zrealizuje agentúra Ako, s.r.o., v spolupráci s Katedrou marketingovej komunikácie Filozofickej fakulty Univerzity Komenského (FF UK) v Bratislave. Vo vybraných inštitúciách zrealizuje mystery prieskum. Ten odzrkadlí skutočnú úroveň komunikácie s najdôležitejšou cieľovou skupinou – klientmi.
Mystery callermi po minulé roky boli vysokoškolskí študenti z oblasti marketingovej komunikácie. Podľa Kamily Hříchovej, managing partnera agentúry Ako, boli všetci najskôr odborne zaškolení. "Mystery prieskum prebieha pod naším odborným dozorom. Jeho výsledky spracovávajú odborní pracovníci agentúry do podoby kvalitatívnej analýzy, ktorú dostane odborná porota pre ďalšie rozhodovanie."
Podľa vedúceho Katedry marketingovej komunikácie FF UK Pavla Horňáka to študenti brali ako cennú praktickú skúsenosť. "Jedna vec je prečítať si niečo v skriptách a druhá realizovať to. Študenti sú zaškolení priamo od odborníkov na mystery shopping a môžu pokojne budúcemu zamestnávateľovi povedať, že majú v tejto oblasti prax. A to si veľmi pochvaľujú."
V súťaži bude mať možnosť rozhodovať aj samotná verejnosť, prostredníctvom internetového hlasovania na www.cenyhermes.sk. "Hlasovanie potrvá od 1. do 31. augusta 2014," spresnila Tichá. "Počas augusta spustíme aj informačnú kampaň na internete a sociálnych sieťach, aby sme prilákali k hlasovaniu čo najviac ľudí."
Výsledky súťaže o najlepšie komunikujúcu inštitúciu v SR budú vyhlásené 12. septembra 2014 v Bratislave. Slávnostné odovzdávanie cien bude spojené s krstom knihy profesora Pavla Horňáka a autogramiádou. Krstnými rodičmi knihy budú herečka Zuzana Krónerová a jej manžel, šéfredaktor českého časopisu Marketing & Media Milan Hladký.

Copyright © TASR 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká hudobníčka Courtney Love sa predstaví v seriáli Zákon gangu (2008). Niekdajšia líderka kapely Hole stvárni v záverečnej siedmej sezóne učiteľku v predškolskom zariadení, ktoré navštevuje Abel, starší syn Jaxa Tellera v podaní Charlieho Hunnama. Love absolvuje svoju premiéru v štvrtej epizóde. Okrem nej sa v siedmej sérii premiérovo predstavia aj Marilyn Manson a Annabeth Gish.
Päťdesiatročná Courtney Love sformovala spomínanú kapelu Hole v roku 1989 a vďaka albumom ako Live Through This (1994) či Celebrity Skin (1998) si získala priazeň verejnosti i kritiky. V roku 1997 ju nominovali na Zlatý glóbus za výkon v snímke Ľud verzus Larry Flynt (1996). Pre jej závislosť od drog a výstredné správanie mala opakovane problémy so zákonom. Bola manželkou frontmana kapely Nirvana Kurta Cobaina, ktorý v roku 1994 spáchal samovraždu. Ich 21-ročná dcéra Frances Bean Cobain je jediným potomkom legendárneho hudobníka. Momentálne pracuje na nasledovníkovi jedinej sólovej štúdiovky America's Sweetheart (2004). Dátum vydania ani názov albumu však zatiaľ neprezradila.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



EINE KLEINE MEINE DEINE

EINE KLEINE MEINE DEINE

Človek s kamerkou , ktorý sa vydáva za novinára, urobí priestupok  proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky , odmietne dychovú skúšku, nakoniec odmietne odber krvi / navrhne  a realizuje vlastný, ktorý mu krv nenaklonuje a a jeho krv bude okamžite skartovaná / , sa odvoláva na tlačový zákon, explicitne na časť o periodickej tlači.  

Áno, de jure je to pravda, GINN je naozaj registrovaný ako periodická tlač.

Evidenčné číslo: EV 4778/13
1.
Názov periodickej tlače: GINN
2.
Názov regionálneho alebo jazykového vydania periodickej tlače, ak je periodická tlač vydávaná v zmenenej podobe z hľadiska územného rozsahu rozširovania alebo jazyka vydávania: ---
3.
Dátum začiatku vydávania periodickej tlače: 01.04.2013
4.
Územný rozsah rozširovania periodickej tlače: celoslovenský
5.
Jazyk vydávania periodickej tlače: slovenský
6.
Periodicita vydávania periodickej tlače: 2 krát ročne
7.
Obsahové zameranie: investigatívna žurnalistika

typológia periodickej tlače podľa obsahového zamerania
časopis: pre špecifické skupiny čitateľov
oblasť, zameranie: iné
8.
Názov prílohy, ak má periodická tlač pravidelnú prílohu: ---
9.
Údaje o vydavateľovi periodickej tlače
právna forma: právnická osoba
názov, obchodné meno alebo meno a priezvisko:
OZ Daňová reforma a spoločenský rozvoj
sídlo, miesto podnikania alebo adresa pobytu:
Ľubinská 18, 811 03 Bratislava
IČO: 37 927 078
telefón: 02/33 00 65 84
email: info@smer.sk

10.
Podiely vydavateľa periodickej tlače na hlasovacích právach alebo základnom imaní vysielateľa rozhlasovej alebo televíznej programovej služby: ---
11.
Štruktúra vlastníckych vzťahov vydavateľa, ak je právnickou osobou

Spoločník, akcionár alebo člen vydavateľa periodickej tlače, ktorého podiel na hlasovacích právach dosiahol aspoň 20% alebo ktorého majetková účasť dosiahla aspoň 20%



Celé to má drobný zádrhel...

Vydavateľ periodickej tlače je povinný bezplatne a na svoje trovy do troch dní od začatia rozširovania zasielať povinný výtlačok subjektom podľa prílohy č. 1 zákona č. 212/1997 Z. z. o povinných výtlačkoch periodických publikácií, neperiodických publikácií a rozmnoženín audiovizuálnych diel v znení neskorších predpisov. Nuž a periodická tlač sú noviny, časopisy alebo iná tlač, vydávaná pod rovnakým
názvom, s rovnakým obsahovým zameraním a v jednotnej grafickej úprave, najmenej dvakrát v kalendárnom roku. Vydanie periodickej tlače je súbor rovnakých alebo iba regionálnymi časťami
alebo jazykom sa odlišujúcich výtlačkov periodickej tlače.

Už ste si niekde kúpili výtlačok GINN-u ?
Nuž nie.
Od vydavateľa ide o hrubé porušenie zákona, od Ministerstva kultúry o zanedbanie kontroly. Pretože Ministerstvo vykoná výmaz zápisu zo zoznamu z vlastného podnetu, ak -
a) sa zápis vykonal na základe nepravdivých údajov,
b) sa vydávanie periodickej tlače nezačalo do šiestich mesiacov od zápisu do zoznamu,
c) vydávanie periodickej tlače, vydávanej najmenej päťkrát do týždňa, bolo prerušené na čas dlhší ako šesť mesiacov a pri inej periodickej tlači bolo prerušené na čas dlhší ako jeden rok.

GINN je jasný kandidát na výmaz a trvalé rozlúčenie sa na odvolávky na právo na informácie a ochranu zdroja a obsahu informácií.
Je však možné , že tu niekto hrá takú malú hru. Hru na demokraciu, hru na občianske city s vydierateľným, niekoľkokrát obvineným človekom s kamerkou.
Kto ju hrá ?


8. 7. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Lotyšské úrady dnes oznámili obnovenie vysielania ruského televízneho kanála RTR. Stalo sa tak po takmer troch mesiacoch od jeho pozastavenia pre údajné neobjektívne informovanie o kríze na Ukrajine.
Lotyšská rada pre rozhlasové a televízne vysielanie v apríli hlasovala za pozastavenie vysielania RTR. Podľa nej kanál šíril vojnovú propagandu.
Ruskí aktivisti však napadli rozhodnutie na súde v Rige. Zákaz vysielania označili za porušenie ústavou garantovanej slobody prejavu.
Podľa agentúry ITAR-TASS podporili aktivistov aj lotyšské verejné organizácie, ktoré sa obrátili na prezidenta, predsedu ústavného súdu, šéfa lotyšského zväzu novinárov, ombudsmana a ďalších. O prípade boli informované taktiež veľvyslanectvá Nemecka, Francúzska, Británie a Spojených štátov v Lotyšsku.


Fanúšik, ktorého podriemkavanie v hľadisku počas priameho prenosu stretnutia americkej bejzbalovej ligy medzi tímami New York Yankees a Boston Red Sox sprostredkovali televízne kamery, zažaloval televíznu stanicu ESPN, americkú bejzbalovú federáciu i tím New York Yankees a požaduje odškodné desať miliónov dolárov (približne 7,4 milióna eur). Informovalo o tom dnešné vydanie denníka The New York Times.
Podľa neho fanúšik v zdôvodnení uviedol, že komentátori priameho sa prenosu zabávali na jeho mikrospánku a ohovárali ho, čím zničili jeho povesť a spôsobili mu duševnú traumu.
Matka fanúšika, ktorý je momentálne mimo územia USA, pre New York Times uviedla, že od moderátorov to nebolo pekné: "Bolo to neuveriteľné. Všade, kde sa potom objavil, sa na ňom ľudia zabávali."
Žiadny z trojice zažalovaných subjektov sa k obvineniam zatiaľ nevyjadril. Nie je známe ani to, či sa žalobou bude skutočne zaoberať príslušný súd.


Copyright © TASR 2014

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Magazín Pressburger Zeitung, ktorý vychádza v Bratislave v nemeckom jazyku, oslavuje 250 rokov od vzniku. “Karl Gottlieb Windisch spolu s tlačiarom Michaelom Landererom vydali noviny po prvýkrát 14. júla 1764. V súčasnosti vychádza magazín Pressburger Zeitung ako dvojmesačník. Princípom tolerancie, porozumenia národov a osvety, ktorých sa držali zakladatelia novín, je však stále verný,“ informoval agentúru SITA šéfredaktor Pressburger Zeitung Christoph Mandl. Podľa vyjadrenia vydavateľov Axela Albrechta a Svena Rossbacha uvažuje sa o mesačnej frekvencii printového vydania a častejšej aktualizácii online vydania magazínu.
“Obsahovo budeme aj naďalej pokračovať naznačeným smerom,“ cituje tlačová správa vydavateľov. Podľa Albrechta a Rossbacha fakt, že Pressburger Zeitung je dávno značkou mesta Bratislava, potvrdila aj jeho účasť na podujatí Branding Bratislava, kde sa magazín prezentoval spolu s legendárnymi bratislavskými rožkami, skladateľom Eugenom Suchoňom alebo Jánom Nepomukom Hummelom.
Pressburger Zeitung s podtitulom Das magazin aus der Slowakei (Magazín zo Slovenska) vychádza v súčasnosti v náklade 7 000 výtlačkov na Slovensku a distribuuje sa aj v Nemecku, Švajčiarsku a Rakúsku v printovej a virtuálnej podobe, pre abonentov aj v predajniach s tlačovinami. Články sa publikujú v nemčine so stručným zhrnutím v slovenčine, magazín sa venuje najmä hospodárskemu, politickému a kultúrnemu dianiu v Bratislave. Informuje aj online na http://www.pressburger.eu.
Šéfredaktor Pressburger Zeitung Christoph Mandl pripomína, že noviny, ktoré vychádzali ako denník a určitý čas dokonca dvakrát denne, sa udržali 165 rokov. “Pod tlakom nastupujúceho fašizmu a svetovej hospodárskej krízy prestali v roku 1929 vychádzať. V tom čase bol šéfredaktorom Emil Portisch. V súčasnej podobe založil časopis v roku 2004 mediálny expert Stephan Wolf a v roku 2012 ho prevzala spoločnosť Europäische Medienunion pod vedením vydavateľov Axela Albrechta a Svena Rossbacha.“
V najnovšom, jubilejnom vydaní analyzujú vedkyne Andrea Seidler (Univerzita Viedeň) a Danuša Serafínová (Univerzita Komenského Bratislava) cestu, ktorou prešli noviny v priebehu dva a pol storočia. Pressburger Zeitung v jubilejnom čísle tiež publikuje vyjadrenia známych osobností k existencii média. Sú medzi nimi rakúsky spolkový prezident Heinz Fischer, minister zahraničných vecí SR Miroslav Lajčák, minister kultúry SR Marek Maďarič, riaditeľ bratislavskej opery, Rakúšan Friedrich Haider, známy rakúsky výtvarník, muzikant i spisovateľ Christian Ludwig Attersee, ktorý sa narodil v Bratislave, či v nemecky hovoriacich krajinách často prekladaný slovenský spisovateľ Michal Hvorecký.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !


SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS



Poskytovateľ telekomunikačných služieb, internetu, ale aj televízie, spoločnosť Slovanet, mení majiteľa. Ako v utorok informoval denník Hospodárske noviny (HN), medzinárodná skupina Asseco odchádza, pričom svojich 51 % akcií predáva za 11 mil. eur spoločnosti Snet, za ktorou sú spolumajitelia a niekdajší zakladatelia firmy. Firma sa tak približne po ôsmich rokoch dostala späť do čisto slovenského vlastníctva. "Rozhodnutie odpredať svoj 51-percentný podiel v Slovanete zrelo v skupine Asseco už niekoľko rokov," uviedol pre HN výkonný riaditeľ Asseco Central Europe Jozef Klein.

Podľa HN sa pod dobré čísla Slovanetu podpisovali najmä akvizície, do ktorých dávala firma ročne stotisíce eur. Práve to by mohol byť v budúcnosti podľa denníka problém, keďže Asseco, doteraz väčšinový majiteľ, sa dlhodobo profiluje v IT sektore. "V konsolidácii stál Slovanet bokom, pretože profilovo nezapadal do skupiny," vysvetlil Klein.

Nemusí to byť posledná zmena, staronoví majitelia Slovanetu totiž potrebujú partnera práve preto, aby zabezpečil investície na rozvoj, konštatujú HN. "Záujem by mohla mať finančná skupina. V tom prípade by mali na investície dosť peňazí," podotkol šéfredaktor PC Revue Ondrej Macko.

Záujem vstúpiť do telekomunikačného biznisu podľa HN v minulosti viackrát potvrdila skupina J&T. Samotná skupina síce záujem nepoprela, no ani nepotvrdila. "Skupina J&T sleduje viaceré investičné príležitosti, pričom mnohé z nich sa nedostanú do realizačnej fázy. Vyjadrujeme sa preto len k uzavretým obchodom," povedala pre HN PR manažérka J&T Banky Lenka Gáliková.


©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Niekdajší poľský vicepremiér Roman Giertych mal v úmysle vydierať viacero majetných krajanov. S týmto tvrdením prišlo najnovšie vydanie poľského týždenníka Wprost, ktoré zverejnilo prepis rozhovoru bývalého podpredsedu vlády, exministra školstva z kabinetov premiérov Kazimierza Marcinkiewicza a Jaroslawa Kaczynského a investigatívnym novinárom Piotrom Nisztorom z roku 2011.
V čase vzniku záznamu, ktorý je zrejme ďalšou z ilegálne zhotovených nahrávok, pripravoval spomínaný žurnalista knihu o najbohatšom Poliakovi Janovi Kulczykovi.
Tak novinár, ako aj týždenník tvrdia, že bývalý vicepremiér ponúkal Nisztorovi za autorské práva ku knihe 400.000 zlotých (v prepočte asi 96.000 eur). Podľa novinára Giertych chcel potom miliardára vydierať s cieľom, aby zaplatil, ak si neželá vydanie pripravovanej knihy. Nisztorovi vraj ponúkol desať percent z takto získaných finančných prostriedkov, čo však autor podľa vlastných slov odmietol. Inkriminovaná kniha však až do súčasnosti nevyšla.
Bývalý šéf koaličnej Ligy poľských rodín v rozhovore s novinárom Nisztorovi navrhol, aby sa sústredil aj na ďalších poľských boháčov. Ako príklady uviedol mediálneho magnáta, druhého najbohatšieho Poliaka Zygmunta Solorza-Žaka, bankára Leszeka Czarneckého a investora, niekdajšieho úspešného účastníka motoristických súťaží na úrovni európskeho šampionátu Michala Solowowa.
Giertych, ktorý je v súčasnosti aktívny ako právnik, v reakcii pre rozhlasovú stanicu TOK FM vyhlásil, že s novinárom hovoril iba o kúpe autorských práv. Súčasne avizoval občianskoprávnu žalobu na vydavateľstvo, v ktorom vychádza spomínané periodikum, ako aj trestné oznámenie na Nisztora. Exvicepremiér označil novinára za člena zločineckej skupiny, na čo žurnalista reagoval stručne slovami: To je absurdné.

Copyright © TASR 2014

7. 7. 2014

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) dnes udeľovala pokuty, o desiatky tisíc eur prídu televízie Markíza a JOJ. Informoval o tom dnes riaditeľ Kancelárie RVR Ľuboš Kukliš.
Markíza má zaplatiť 21.000 eur v súvislosti s odvysielaním reklám o liekoch a tiež za Teleráno z januára, pri ktorom televízia neinformovala zreteľne o umiestňovaní produktov.
Televízia JOJ príde o 10.000 eur za podobný prehrešok ako Markíza v súvislosti s odvysielaním reklám o liekoch. Ďalších 6500 eur bude stáť televíziu to, že jasne neoddelila reklamu od iných programov. RVR pokutovala JOJ aj za množstvo reklamy.
Rada upozornila niektoré televízie Markíza a TV LUX, že porušili zákon, keď neboli objektívne a nestranné pri niektorých svojich spravodajských a politicko-publicistických programoch. RTV Krea dostala upozornenie za neoznačenie sponzorského programu.
RVR tiež začala viaceré správne konania. Napríklad voči Jednotke RTVS za možné porušenie objektívnosti a nestrannosti, pre ten istý prehrešok koná aj voči Markíze. Televíziu JOJ rieši RVR pre možné porušenie v súvislosti s tým, že neodvysielala oznam o porušení zákona na základe rozhodnutia Rady zo dňa 8. 4. 2014.
Voči televízii TA3 koná RVR pre možné porušenia zákona, ku ktorého mal dôjsť tým, že TA3 nedodala Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam z vysielania programov Téma dňa v dňoch 20. až 22. 5. 2014. RVR rieši ďalej aj možné porušenie zákona v súvislosti s čestnosťou a slušnosťou reklamy, pre tieto možné porušenia koná voči markizáckemu Dajto a voči RING TV.

Copyright © TASR 2014



Zomrel Svetozár Okrucký

Zomrel Svetozár Okrucký

Vo veku 63 rokov zomrel v piatok 4. júla pred polnocou v bratislavskej nemocnici dlhoročný novinár v oblasti športu a kultúry, publicista a spisovateľ Svetozár Okrucký (nar. 15. januára 1951). Ku zhoršenému zdravotnému stavu sa v ostatnom období pridružili aj problémy so srdcom, ktoré napokon nevydržalo.
Svetozár Okrucký takmer tri desaťročia pracoval ako redaktor denníka Práca, naposledy bol zástupcom šéfredaktora v mesačníku Brejk. Posledná rozlúčka s ním bude v stredu 9. júla o 14.30 h v bratislavskom krematóriu. Smutným paradoxom je, že 24 hodín predtým - v utorok 8. 7. o 15.00 h bude v "Šport Pube U Belasých" na Junáckej ul. 4 krst jeho športovej knihy s názvom "Rozhovory o Tehelnom poli".
Agentúru SITA informoval dlhoročný kolega Svetozára Okruckého z denníka Práca František Morvay.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Petr Nýdrle

Zomrel Petr Nýdrle

Vo veku 59 rokov zomrel režisér a scenárista Petr Nýdrle. Pre portál iDNES.cz to potvrdil český herec a moderátor Marek Eben. "Bohužiaľ, je to pravda, odišiel veľký kamarát a s ním kus nášho života," uviedol Eben. Nýdrle každý rok cestoval z Hollywoodu, kam emigroval, na festival do Karlových Varov. Práve tu pred troma rokmi zažil slávnostnú obnovenú premiéru svojho debutu Evžen mezi námi (1981), ktorý bol v čase jeho vzniku zakázaný.
Petr Nýdrle sa narodil 16. novembra 1954. Študoval na Filmovej a televíznej fakulte Akadémie múzických umení v Prahe, kde vzbudila pozornosť jeho krátkometrážna snímka Velikonoce Kamila Morávka (1978). Po nej nakrútil celovečerný debut, spomínanú satiru Evžen mezi námi (1981), v ktorej sa v hlavnej úlohe predstavil Jan Kraus. V roku 1983 emigroval do Spojených štátov amerických. Režíroval tam napríklad dokument Santana: Sacred Fire Live in Mexico (1995). Stal sa z neho tiež autor reklám a hudobných videoklipov, na ktorých spolupracoval napríklad s Ericom Claptonom. Z filmového festivalu v Cannes si v roku 1997 odniesol cenu za reklamu pre značku Harley Davidson. Rovnakú cenu získal aj v roku 2009 za nezávislý film o hoteli Chambers (2008) v americkom Minneapolise. V jeho reklamách účinkovali napríklad Oliver Stone či Charlize Theron, pracoval aj s Oprah Winfrey, Tigerom Woodsom alebo s Georgeom Clooneym.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Svätý Prokop koreň podkop.

Svätý Prokop koreň podkop 
 
  
 
Jednotka lepšie.
Dvojka rovnako. 
Spolu lepšie- 16.00 % .

Markíza  katastrofálne.
TV Doma horšie.
DAJTO  lepšie.
Spolu horšie a hlboko pod tridsať  - 26.10%

JOJ horšie.
JOJ PLUS lepšie.
WAU rovnako
SENZI rovnako.
Spolu horšie - 21.50%

TA 3 lepšie. 

Jednotka - 10.40 % ;
Dvojka - 5.60 % ;
Markíza - 17.80 % ;
TV DOMA - 4.70% ;
DAJTO- 3.60%
TV JOJ – 15,00 % ;
JOJ PLUS- 4.30 % ;
WAU -1.90 % ;
SENZI- 0.30 %
TA 3 - 2.10 %

TASR NEWS

TASR NEWS

Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) dnes spustila predaj oficiálneho portrétu prezidenta SR Andreja Kisku. Záujemcovia si môžu podobizeň hlavy štátu s rozmermi 53,5 x 39 cm objednať na telefónnych číslach +421 2 59210 126, +421 2 59210 152, prípadne e-mailom na adrese obchod@tasr.sk.
Portrét bude zasielaný poštou v ochrannom obale, v prípade záujmu je možné dohodnúť si osobný odber, ako aj špecifikáciu balenia. Cena portrétu pri osobnom odbere bez balenia je 26 eur bez DPH, pri zaslaní poštou v ochrannom obale 30 eur bez DPH.
Prvé dva zarámované portréty minulý týždeň odovzdali prezidentovi predstavitelia TASR v jeho kancelárii. Kiska ocenil, že z 80 snímok sa na portrét vybrala fotografia, kde sa usmieva. "Úsmev je súčasťou môjho života. Z portrétu vyžaruje skutočnosť, že mám rád ľudí, čomu sa teším," poznamenal.
Fotografovanie prebehlo v priestoroch TASR 25. júna pod taktovkou dlhoročného fotografa agentúry Pavla Neubauera, ktorý fotografoval na oficiálny portrét všetkých predchádzajúcich prezidentov - Michala Kováča, Rudolfa Schustera a Ivana Gašparoviča.






6. 7. 2014

Munich International Film Festival

Munich International Film Festival


Už 32. ročník Medzinárodného filmového festivalu v Mníchove sa v sobotu skončil slávnostným vyhlásením víťazov. Cenu za najlepší film dotovanú 50.000 eurami si z 13 nominovaných snímok odniesol ruský film Leviafan renomovaného režiséra Andreja Zvjaginceva.
Porota označila jeho film za "epický príbeh, ktorý preniká hlboko do ruskej duše..., keď mapuje boj obyčajného človeka s úradmi a cirkvou". Podľa porotcov "nastavuje zrkadlo otázkam, ktorým čelia nielen radoví Rusi, ale mnohí ďalší po celom svete".
Komorný príbeh sa odohráva na odľahlej usadlosti pri hraniciach s Fínskom, kde žije Kolja s druhou ženou a synkom z prvého manželstva. Muž bojuje proti nadvláde mocných, ktorí sa mu pokúšajú zobrať dom s pozemkom. Porota pochválila "neskutočne krásnu kameru Michaila Kirchmana, sériu pôsobivých vedúcich výkonov a pozoruhodnú hudbu Philipa Glassa", ktoré spoločne vyústili "v silný, dojemný a nezabudnuteľný film".
Ďalšiu významnú cenu udelenú na záverečnom galavečeri, cenu CineVision pre najlepšieho nového režiséra získala za koprodukčný nemecko-taliansko-švajčiarsky film Le Meraviglie (Zázraky) režisérka Alice Rohrwacherová. Cena je dotovaná 12.000 eurami.
Porota uviedla, že Alice Rohrwacherová "vlastným vizuálnym jazykom vytvára presný a poetický svet nezvyčajnej rodiny a jej boja o prežitie. Film nás očaril."
Čestné uznanie ceny CineVision si odniesol film White Shadow (Biely tieň) tanzánijsko-nemecko-talianskej produkcie, ktorý režíroval Noaz Deshe. Film rozpráva o albínoch v Tanzánii, ktorí sa stávajú ľudskou korisťou. Šamani ponúkajú za časti ich tiel veľké sumy peňazí.
Sobotňajší galavečer ukončil druhý najväčší nemecký filmový festival po Berlinale. Tento rok na ňom pod mottom "najlepšie filmy leta" uviedli 158 filmov z 51 krajín sveta.

Copyright © TASR 2014

NEDEĽNÉ REZNE

NEDEĽNÉ REZNE 


Hostia a témy relácie O 5 minút 12 v nedeľu 6.7. - posledná časť pred letnou prestávkou:
Hostia:
poslankyňa Európskeho parlamentu Monika Flašíková Beňová (Smer–SD) poslankyňa Európskeho parlamentu Anna Záborská (KDH) poslanec Európskeho parlamentu Richard Sulík (SaS) poslanec Európskeho parlamentu Branislav Škripek (OĽaNO)
Témy: Slovenské/í poslankyne a poslanci v Európskom parlamente (EP) – činnosť, témy, spolupráca Význam a činnosť EP v začínajúcom sa legislatívnom období – ciele a výzvy Vývoj a smerovanie EÚ – aktuálne témy, riešenia, budúcnosť a miesto Slovenska v Únii
Moderuje Martin Strižinec.