DALITO!

10. 5. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Po sexistických útokoch na juhokórejskú prezidentku zahrnula oficiálna severokórejská tlačová agentúra KCNA urážkami aj amerického prezidenta Baracka Obamu. Americkí predstavitelia ich označili za "nechutné", napísala dnes agentúra AP.
Severná Kórea je známa zápalistou, militantnou rétorikou namierenou proti jej nepriateľom - Južnej Kórei a Spojeným štátom, ale málokedy sa uchyľuje k rasistickým narážkam a slovným útokom. S blížiacim sa termínom štvrtej jadrovej skúšky však Pchjongjang svoj slovník pritvrdil.
V dlhom článku zverejnenom severokórejskou tlačovou agentúrou 2. mája sa objavil názor istého továrenského robotníka, ktorý povedal, že Obama "vyzerá ako opica", a na adresu šéfa Bieleho domu vyslovil aj niekoľko ďalších hrubých urážok.
"Bolo by lepšie, keby (Obama) žil s ostatnými opicami v prírodnej rezervácii niekde v Afrike... a zbieral odrobinky, ktoré mu pohodia návštevníci," povedal údajne robotník severokórejských oceliarní.
Hovorkyňa amerického ministerstva zahraničných vecí Marie Harfová vo štvrtok povedala, že severokórejský komentár bol "urážlivý, nezmyselný a absurdný".
"Neviem, koľko slov by som tu na opis takejto rétoriky mohla použiť... je to nechutné," povedala Harfová pred novinármi vo Washingtone.
Rétorika Severnej Kórey namierená proti Obamovi a juhokórejskej prezidentka Pak Kun-hje sa vystupňovala po summite oboch lídrov, ktorý sa konal koncom apríla v Soule. Obama počas návštevy na spoločnej tlačovej konferencii s juhokórejskou prezidentkou povedal, že možno nastal čas zvážiť uvalenie ďalších sankcií na Severnú Kóreu a že Spojené štáty nebudú váhať použiť vojenskú silu na obranu svojich spojencov.
Nedávne príspevky severokórejských štátnych médií kritizujúce Pak Kun-hje sú plné sexistických výlevov označujúcich prezidentku ako "starú prostitútku koketujúcu s cudzími silami".



Rozhorčenie vyvolal Turek, ktorý sa v televíznom zoznamovacom programe priznal, že zabil dve partnerky - priateľku a manželku - za čo bol 14 rokov vo väzení. Sefer Čalinak musel odísť zo šou miestnej televízie Flash-TV. O prípade dnes informovala tlačová agentúra DPA.
V súčasnosti 62-ročný muž sa priznal, že je dvojnásobným vrahom. Čalinak ako mladistvý zabil zo žiarlivosti svoju 17-ročnú priateľku, neskôr zabil sekerou manželku.
V oboch prípadoch sa dostal na slobodu vďaka amnestii, teraz si hľadá partnerku a chce sa verejne vyrovnať s minulosťou. Po rokoch, ktoré strávil vo väzení, sa ho vraj budúca manželka nemusí báť.
Čalinak v rozhovore pre denník Habertürk povedal, že ženy ho nechali, keď im otvorene povedal o zabitých partnerkách. Dodal, že väzenie ho zmenilo.
Turek o sebe povedal, že je čestným človekom, ktorý si hľadá novú ženu. Tvrdil, že sa stal obeťou zlého osudu. Obrancovia ľudských práv však boli pobúrení, že mu televízia dovolila vystupovať v programe na zoznámenie.
Vyše 200 žien v Turecku sa vlani stalo obeťami svojich partnerov. Turecko je konzervatívnou krajinou s patriarchálnym systémom a veľkými rozdielom medzi pohlaviami, účasť žien v pracovnom procese je mimoriadne nízka, dodáva DPA.

Copyright © TASR 2013

9. 5. 2014

Reakcia na vyjadrenia poslanca Beblavého a článok v Novom Čase

Reakcia na vyjadrenia poslanca

 Beblavého a článok v Novom Čase


Denník Nový Čas v článku Beblavý spochybňuje Kaliňákov nákup nábytku za 9 900 000 €: Minister obchádza vlastný zákon zavádza svojich čitateľov. Ako vyplýva z oznámenia a súťažných podkladov, pôjde o zmluvu medzi viacerými dodávateľmi, teda o akýsi predkvalifikačný systém dodávateľov, ktorí ku každej konkrétnej dodávke nábytku znovu medzi sebou mikrosúťažia aukciou a je len veľmi málo pravdepodobné, že by to vždy vyhral ten istý dodávateľ a atakoval by tak maximálnu hranicu zákazky za 4 roky, teda 9 900 000 €. Preto v tomto prípade určite nejde o jednorazové zadanie strategickej zákazky nad 10 miliónov eur jednému dodávateľovi, ako to naznačuje poslanec Beblavý a aj článok v denníku Nový Čas. Ak by sme v tomto prípade vyhlásili tender nad 10 miliónov eur, museli by sme v súlade so zákonom uplatniť podmienku účasti spôsobom, ktorý by pravdepodobne zúžil počet hospodárskych subjektov v súťaži iba na veľkých dodávateľov, čo je v tomto prípade, aj vzhľadom na uvedené informácie, nežiaduce. Naopak, podmienky sme postavili tak, aby sa mohli o zákazku uchádzať aj menšie a stredné hospodárske subjekty a mohli preukazovať obraty aj prostredníctvom tretích osôb (par. 33 ods. 3 písm. d)). Ministerstvo vnútra aplikáciou nového zákona o verejnom obstarávaní výrazne zvýšilo počet uchádzačov v ním vyhlasovaných súťažiach. Kým za Radičovej vlády to boli v priemere menej ako tri subjekty na súťaž, počas minulého roku sa rezort vnútra dostal na priemerné číslo 5,1 uchádzača na súťaž.
Denník Nový Čas okrem iného uvádza, že v prípade nadlimitnej zákazky by obstarávateľ musel žiadať predložiť vlastnícku štruktúru: zoznam všetkých svojich spoločníkov a všetkých známych akcionárov, ktorí vlastnia najmenej 30 percent akcií spoločností. V súlade s podmienkami uvedenými v súťažných podkladoch v bode 16.3 tohto verejného obstarávania má právo verejný obstarávateľ toto žiadať v ktoromkoľvek tendri, vrátane tohto a aj tak v stanovenom čase urobí. V zmysle zverejneného verejného obstarávania par. 33, ods 3 pism b) uviesť subdodávateľov s viac ako 30 percent sa vyžaduje len pri službách a nie tovaroch. Na vyhodnotenie ponúk obstarávateľ bežne aplikuje zriadiť komisiu z piatich členov v zákazkách v miliónových hodnotách.

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Tvorcovia pripravovaného seriálu Better Call Saul, ktorý bude spinoffom Perníkového tatka (2008 - 2013), oznámili mená troch nových členov hereckého obsadenia. V seriáli, ktorý televízia AMC plánuje začať vysielať v novembri, sa predstavia aj Patrick Fabian, Rhea Seehorn a Michael Mando. Mená ich postáv zatiaľ nie sú známe.
Fabian, Seehorn a Mando sa tak pridali k trojici Bob Odenkirk, ktorý stvárni právnika Saula Goodmana, Jonathan Banks (Mike Ehrmantraut) a Michael McKean (Dr. Thurber). Prví dvaja menovaní si zopakujú úlohy z Perníkového tatka. Seriál Better Call Saul sa bude zameriavať práve na Saula Goodmana, pričom pôjde o prequel zachytávajúci Goodmanov život pred tým, než sa stal právnikom stredoškolského učiteľa chémie Waltera Whitea (Bryan Cranston). Tvorcovia nevylučujú ani kombináciou s pokračovaním príbehu, teda že by v novom seriáli ukázali aj to, čo sa dialo po Perníkovom tatkovi.
Perníkový tatko sledoval príbeh spomínaného Waltera Whitea. Ten sa po tom, čo mu diagnostikujú rakovinu pľúc v pokročilom štádiu, rozhodne vyrábať a predávať pervitín, aby stihol pred smrťou zarobiť dostatok peňazí pre svoju manželku a deti. Pomáha mu pri tom jeho bývalý študent Jesse Pinkman (Aaron Paul). Obaja herci za svoje výkony získali ceny Emmy - Paul dve a Cranston tri, pričom druhý menovaný má na svojom konte aj Zlatý glóbus. Cenu Hollywoodskej asociácie zahraničných novinárov získal aj samotný seriál.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zahraniční sabotéri prerušili dnes na niekoľko hodín vysielanie ukrajinskej štátnej televízie, oznámila Ukrajinská bezpečnostná služba (SBU). Podľa nej akciu podporila Moskva v rámci kampane vyvolať povstanie na východe Ukrajiny.
Úrad starostu Kyjeva informoval najprv o požiari v dôsledku skratu. Podľa SBU však ide o dielo sabotérov, ktorí podpálili podzemné káble dodávajúce elektrickú energiu a signál vysielaču a niekoľkým rozhlasovým staniciam, a to práve v deň 69. výročia víťazstva nad fašizmom.
"Logika ruských špeciálnych jednotiek v súvislosti s týmto dňom je založená na učení Lenina o priorite 'pošty, telefónu a telegrafu'," uviedla zástupkyňa riaditeľa SBU Viktoria Siumarová s odkazom na boľševickú revolúciu z roku 1917.
"Podľa predbežných informácií podpálili káble v tuneli, ktorý mohol byť prístupný z ulice, a dali tam horľavý materiál. Iba profesionáli vedia o takýchto podzemných tuneloch. Je to klasická sabotáž," citovala Siumarovú agentúra Reuters.

Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS


Zápasy sa budú môcť vysielať na veľkoplošných obrazovkách na celom Slovensku, keďže RTVS sa podarilo zabezpečiť práva aj na tento druh vysielania. Týka sa to hlavne verejných priestranstiev, námestí, klubov, reštaurácií či barov, ktoré sa počas hokejového sviatku stávajú miestami stretnutí slovenských fanúšikov.
„Na základe rozhodnutia manažmentu RTVS súhlasí s vysielaním priamych prenosov zápasov z MS v hokeji na veľkoplošných obrazovkách pod podmienkou, že príslušné podujatie bude verejne prístupné a nebude sa naň vyberať vstupné,“ povedal k verejnej projekcii hokejových majstrovstiev sveta šéf spravodajstva a športu Lukáš Diko. V opačnom prípade treba sa treba obrátiť s osobitnou žiadosťou na RTVS.

TO JE TV !

TO JE TV !

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA


„ Nie, prečo? Aj spolok vojakov chodí na takéto akcie. Je skôr trápne, keď tam chodia oficiálni predstavitelia v zahraničných oblekoch a pritom sa tvária, akí sú národní.“
Rafael Rafaj k svojmu prevleku za Štefánika

„Je ešte tretia možnosť, ktorú nikto nevysloví na plné ústa a za ktorou stojí otáznik: Bude slovenská politika pod plošnou kontrolou scientologickej centrály pre strednú Európu v Budapešti a pod dohľadom americkej Church of Scientology a jej tajnej služby O.S.A.?“
Ľudovít Števko, Extra Plus

„ jeden priklad: mate hipoteku aj pracu.... hej? stratite pracu a neviete platit dlh.... hej? banka preda co je vase, a pride nemec a vyhodi vas z toho co ste budovali celi zivot....hej? a co urobime mi? NIC ne urobime lebo ani nebudeme mat sancu urobit nieco, lebo nebudema mat na to ani pravo a uz sme na ulici s celou rodinou! a koho to bude zaujimet? nikoho! a potom sa mozeme hodit pod vlak alebo si hodim slucku? lebo realita je taka. prave preteo je Martin Dano nas clovek!“
Kocsis B Jenő

MS Minsk 2014

MS Minsk 2014

RVR NEWS

RVR NEWS

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) už v novembri 2013 avizovala, že výber pokút na tento rok je plánovaný nereálne, ani po pol roku sa však na tomto fakte nič nezmenilo. "Pretrváva krízový rozpočet a veľmi ťažko sa v týchto podmienkach pracuje," povedal pre TASR po rokovaní mediálneho výboru parlamentu 6. mája predseda RVR Miloš Mistrík.
V novembri 2013 Mistrík pre TASR uviedol, že výber pokút na rok 2014 je plánovaný nereálne. Rezort financií podľa neho naplánoval na rok 2014 príjmy vo výške 340.000 eur namiesto pôvodne navrhovaných 170.000. V minulosti sa RVR podarilo dosiahnuť vysoké príjmy vďaka niekoľkým vysokým pokutám, napríklad za televíznu kampaň hnutia 99 percent získala jednorazovo až 100.000 eur. "Kto nám vyrobí v roku 2014 takúto kauzu? Ja dúfam, že nikto," povedal vtedy Mistrík.
Dnešná situácia je taká, že sa na plánovanej sume pokút nič nezmenilo. "Výber je stále plánovaný na tej istej výške. Aj v plánovanom rozpočte na rok 2015 sa zachovala tá istá výška pokút a navyše tam pribudlo zníženie platov o 25 percent, o štvrtinu," konštatoval 6. mája Mistrík.
"Jedna vec je, že nevieme, či sme schopní naplniť plánovaný výber pokút. My sa musíme riadiť tým, čo predpisuje zákon, nie plánovaným výberom pokút. Už sme proti tomu protestovali, ale nič sa nezmenilo," zdôraznil. "Sú to nereálne čísla, ktoré sú zrejme urobené niekde v úradovni za stolom, ale nezodpovedajú realite. My navrhujeme, ak štát nemá dostatok peňazí, nech zákonom nastaví službu, ktorú si objednáva od RVR tak, že rada nebude musieť robiť niektoré činnosti, ktoré robí dnes. Navrhujeme uvažovať o zmene zákona a niektoré činnosti, napríklad v oblasti retransmisie, limitovať na menšie výkony," uviedol predseda RVR.
Predseda výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD) súhlasí s tým, že RVR nemôže byť závislá od množstva vybraných pokút. "Treba sa zbaviť názoru, ktorý z toho tak trocha vytŕča, ako keby činnosť rady mala závisieť od množstva vybraných pokút. Keby to takto malo byť a médiá by teoreticky celý rok fungovali bez chyby, rada by zanikla," povedal. "Treba spraviť všetko preto, aby rada bola funkčným orgánom tak, ako je to do dnešného dňa," povedal s tým, že RVR má veľkú autoritu a bola by škoda, ak by bola jej činnosť obmedzená.
Ohľadom návrhu zmeniť zákon tak, aby mala RVR menej povinností Jarjabek poznamenal, že problém s rozpočtom RVR sa zatiaľ iba avizuje, ešte reálne nevznikol. "Ale je dobre, že sa avizuje," poznamenal. Dodal, že teraz je na orgánoch rezortu kultúry a RVR, aby o tomto probléme diskutovali a včas hľadali riešenie. "Každý si uvedomuje, že takéto nebezpečenstvo tu hrozí a predpokladám, že aj toto je jedna z možností. V každom prípade, rada musí fungovať ďalej," povedal na margo možnej legislatívnej zmeny Jarjabek.

Copyright © TASR 2013

8. 5. 2014

RPR NEWS

RPR NEWS

Komerčná reklama by podľa nových pravidiel Rady pre reklamu (RPR), ktorá je orgánom etickej samoregulácie reklamy na Slovensku, nemala citovo vydierať. RPR totiž na aprílovom Valnom zhromaždení novelizovala svoj Etický kódex, ktorý začne arbitrážna komisia (AK) uplatňovať od júna. Zmenami prešiel aj Rokovací poriadok AK.
"Reklama môže pracovať s citovou angažovanosťou jednotlivých skupín spotrebiteľov, nesmie však používať nástroje citového vydierania predovšetkým tým, že v snahe vyvolať pocit viny alebo strachu z hendikepu na to použije fiktívne alebo reálne zdravotne postihnutého človeka, sociálne či inak znevýhodneného človeka alebo opustené zviera," priblížila výkonná riaditeľka RPR Eva Rajčáková.
V Etickom kódexe, teda súhrne etických pravidiel, ktoré sa subjekty marketingovej komunikácie na Slovensku rozhodli dodržiavať, nastali aj ďalšie zmeny. V prípade zodpovednosti za reklamu pribudli v Kódexe články, ktoré riešia situácie, keď z rôznych príčin nie je možné určiť zadávateľa reklamy. Takáto anonymná a netransparentná reklama je podľa prijatých zmien neprípustná. Rozšírenia Kódexu boli prijaté aj v prípade článku, ktorý pojednáva o slušnosti v reklame.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Len niekoľko týždňov pred 25. výročím násilného potlačenia prodemokratických protestov na pekinskom námestí Tchien-an-men bola "podľa trestného zákona" zatknutá renomovaná novinárka Kao Jü za to, že vyzradila štátne tajomstvo zahraničnej internetovej stránke, oznámila čínska štátna tlačová agentúra Sinchua. Jej správu zo stredajšieho večera sprostredkovala dnes americká agentúra AP.
Sedemdesiatročnú žurnalistku zatkli ešte 24. apríla v jej dome v Pekingu, kde úradné miesta získali aj dôkazový materiál na jej usvedčenie, píše Sinchua.
Kao Jü je známou kritičkou čínskej vlády a po udalostiach na Tchien-an-men z roku 1989 bola uväznená. Od 26. apríla je miesto jej momentálneho pobytu údajne neznáme, agentúrna správa však hovorí, že k trestným činom sa priznala.
V utorok ráno v snahe odradiť ďalších disidentov od pripomínania si blížiaceho sa výročia brutálneho vojenského zásahu na Tchien-an-men zatkli - takisto vo svete známeho - ľudskoprávneho aktivistu Pchu Č'-čchianga a niekoľko ďalších osôb.

Copyright © TASR 2013


ilmová spoločnosť Warner Bros pripravuje celovečerný animovaný film o rodine Flinstonovcov. Informoval o tom magazín The Hollywood Reporter. Na scenári vraj pracuje Chris Henchy, ktorý sa podieľal na tvorbe snímok ako Krajina stratených (2009) alebo Pr(e)dvolebné sľuby (2012). Výkonnými producentmi animáku budú Henchyho spolupracovníci Will Ferrell a Adam McKay. Na čele projektu, ktorý je zatiaľ v štádiu príprav, sú Andrew Fischel a Cate Adams. Na plátna kín by sa mal dostať v marci 2015.
Pôvodný animovaný seriál Flintstonovci o rodine žijúcej v dobe kamennej vysielali v rokoch 1960 - 1966. V roku 1994 uviedli do kín jeho hranú verziu, v ktorej sa predstavili napríklad John Goodman (Fred Flintstone), Elizabeth Perkins (Wilma Flintstone), Rick Moranis (Barney Rubble), Rosie O'Donnell (Betty Rubble), Halle Berry či Elizabeth Taylor. Pokračovanie s iným hereckým obsadením pod názvom Flintstonovci 2 uzrelo svetlo sveta v roku 2000.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Farley Mowat

Zomrel Farley Mowat

Vo veku 92 rokov zomrel kanadský spisovateľ a environmentalista Farley Mowat. Posledný raz vydýchol v utorok 6. mája vo svojom dome v Port Hope v Ontáriu. V stredu popoludní to pre CBC News potvrdila jeho asistentka Mary Shaw-Rimmington. Presná príčina jeho smrti zatiaľ nie je známa.
Farley McGill Mowat sa narodil 12. mája 1921 v kanadskom Belleville. Vyštudoval zoológiu. Pracoval ako prozaik, novinár, prírodovedec, environmentalista, veľa tiež cestoval. Európu spoznával počas druhej svetovej vojny, následne precestoval severnú Kanadu. Tu pozoroval zver v jej prirodzených podmienkach, zaujímal sa však aj o pôvodných obyvateľov Eskimákov a o prebiehajúce zmeny v prírode vyvolávané prenikaním civilizácie do vnútrozemia kanadského severu. Pozorovania, ktoré ho inšpirovali pri jeho literárnej tvorbe, sú považované za významné, a to z hľadiska biologického, ekologického i etnografického. Vydal množstvo reportáží, dobrodružných alebo populárno-náučných kníh pre dospelých i mládež. Jeho knihy, často autobiografické, preložili do viac ako 52 jazykov a predalo sa z nich celosvetovo viac ako 17 miliónov kusov. Medzi jeho najznámejšie diela patria People of the Deer (1952), Nehaňte vlka (1963) či Ani vták nezaspieval (1979). Viaceré z jeho kníh sa tiež dočkali filmové spracovania.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Divergent

Divergent


7. 5. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká spoločnosť Lionsgate a producent Haim Saban pripravujú filmovú verziu prvého seriálu o Strážcoch vesmíru (v origináli Mighty Morphin' Power Rangers, poznámka SITA) z roku 1993. Pripravovaná snímka opäť zobrazí skupinu študentov strednej školy, ktorí majú nadprirodzené sily. Tieto sily im napokon pomôžu zachrániť svet. "Lionsgate je skvelá firma, s ktorou sa nám podarí povýšiť značku Strážcovia vesmíru na novú úroveň," uviedol tvorca prvých seriálov Haim Saban. "Veríme, že sa nám podarí zachytiť svet Strážcov vesmíru a premietnuť ho do unikátnej a nezabudnuteľnej snímky s vlastným posolstvom," dodal producent.
Séria o Strážcoch vesmíru debutovala seriálom Mighty Morphin' Power Rangers, ktorý vysielali v rokoch 1993 až 1996. Následne o superhrdinoch vzniklo niekoľko ďalších seriálov a filmov. Zatiaľ posledným je Power Rangers Megaforce, ktorého druhá sezóna mala premiéru vo februári.

Mediálna skupina Central European Media Enterprises Ltd. (CME) v prvom štvrťroku tohto roka znížila stratu, keďže sa zvýšili jej tržby. Skupina totiž po znížení cien reklamy naspäť získala jej zadávateľov v Českej republike, ktorá je jej najväčším trhom. Tržby skupiny za január až marec medziročne stúpli o 15,3 % na 153,1 mil. USD. Prevádzkovým výsledkom pred odpismi (OIBDA) bola strata 2,3 mil. USD, pričom v rovnakom období vlaňajška išlo o stratu 20,7 mil. USD. CME sa dostala do hlbokej straty vlani, kedy mnohí jej zákazníci v ČR odmietli stratégiu vyšších cien.
Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Hlavný prokurátor v britskom škandálnom prípade odpočúvania telefónov Andrew Edis dnes vyhlásil, že vo vedení bulvárneho týždenníka News of the World bolo "niečo zhnité" a členovia súdnej poroty musia určiť, kto všetko o odpočúvaní vedel. Informovala o tom tlačová agentúra AP.
Prokurátor Edis začal dnes záverečnú reč na súdnom procese, ktorý trval vyše šesť mesiacov.
Sedem ľudí, vrátane bývalých šéfredaktorov týždenníka News of the World Andyho Coulsona a Rebekah Brooksovej, súdia za trestné činy spáchané v dnes už neexistujúcom bulvárnom magazíne, ktorý vlastnil mediálny magnát Rupert Murdoch. Všetci obvinenia popierajú.
Murdoch zatvoril týždenník v júli 2011, keď boli zverejnené dôkazy, že jeho zamestnanci odpočúvali odkazové schránky telefónov celebrít, politikov a dokonca obetí ťažkých zločinov.
Prokurátor Edis uviedol, že otázka, na ktorú musí teraz súdna porota v súvislosti s Brooksovou a Coulsonom odpovedať, znie: "Vedeli, čo sa deje?"


RTVS NEWS

RTVS NEWS

RTVS v uplynulých dňoch podpísala zmluvu na prenos jednej z programových služieb prostredníctvom satelitu Astra 23,5°. Počnúc májovými hokejovými majstrovstvami si budú môcť diváci so satelitmi vychutnať vysielanie Jednotky v HD, vo vysokom rozlíšení bude Jednotka vysielať aj letné majstrovstvá sveta vo futbale, Tour de France a všetky ostatné programy, vrátane vlastnej pôvodnej tvorby či spravodajstva. HD vysielanie bude dostupné na frekvencii 11934 MHz.
      Ako povedal riaditeľ sekcie techniky RTVS Andrej Doležal, zmluva na satelitnú distribúciu bola vzhľadom na obmedzené finančné zdroje a povinnosť RTVS efektívne a hospodárne nakladať s verejnými prostriedkami, uzavretá zatiaľ na obdobie troch mesiacov. "V rámci našich finančných možností sme v súvislosti s poskytovaním HD vysielania na satelite spravili maximum, aby sme divákom RTVS mohli zabezpečiť dokonalý vizuálny zážitok z kľúčových športových udalostí, ktoré v tejto sezóne RTVS pripravuje. Jedným dychom však dodávam, že trvalé poskytovanie tejto služby patrí medzi prioritné ambície RTVS," dodal A. Doležal.
      RTVS podľa A. Doležala zároveň nebude nasledovať aktivity komerčných televíznych vysielateľov a HD vysielanie nebude spoplatňovať. "Naším cieľom je eliminovať riziko, ktoré vytvára otázna dostupnosť takýchto programov v HD výlučne v platenej ponuke alebo prémiových programových balíkoch," vysvetlil.
      Služba verejnoprávnosti v prostredí distribúcie pre RTVS znamená doručenie programových služieb RTVS bezbariérovo, v základných programových balíkoch a prostredníctvom všetkých technicky a finančne dostupných platforiem čo najširšiemu počtu domácností.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Petra Paroubková, manželka expredsedu ČSSD Jiřího Paroubka, s definitívnou platnosťou neuspela v Česku so žalobou na karikatúru, ktorá sa objavila v komikse Zelený Raoul v časopise Reflex. Chystá sa však obrátiť na Štrasburg, píše dnes internetový portál Aktuálně.cz.
Ústavný súd odmietol dovolanie Paroubkovej a potvrdil tak verdikty, podľa ktorých síce bola karikatúra zobrazujúca nahých Jiřího a Petru Paroubkových vulgárna, ale nie pornografická a poškodzujúca práva Petry Paroubkovej.
Podľa ústavných sudcov je na čitateľoch a verejnosti, aby kresbu posúdili. "Súdne rozhodnutia v obdobných veciach, dekrétujúce, čomu sa ľudia ešte môžu smiať alebo čo je už obscénne a urážlivé, by naopak v drvivej väčšine prípadov znamenali neústavné obmedzenie slobody prejavu. Je najmä na verejnosti, nie na súdoch, aby zaujala stanovisko ku konkrétnej politickej karikatúre a k tomu, či je autorovo hodnotenie určitej situácie nevkusné, alebo naopak vtipné a presvedčivé," rozhodol senát Ústavného súdu vedený Kateřinou Šimáčkovou.
Reflex vo svojom komikse Zelený Raoul v máji 2009 popisoval "noc plnú vášne" Jiřího a Petry Paroubkových. Paroubková v komikse hovorí svojim kamarátkam o sexuálnom styku s manželom. Na jeho zvedenie využije situáciu, keď bývalý šéf ČSSD príde domov vzrušený z toho, že sa mu podarilo zosadiť vládu.
Žaloby Paroubkovej na vydavateľa Reflexu, spoločnosť Ringier, zamietli všetky súdy vrátane Najvyššieho súdu. Paroubková v sťažnosti na Ústavný súd svoj prípad prirovnala ku kauze dcéry monackého kniežaťa Caroliny von Hannover. Tú neustále prenasledovali bulvárni novinári, zastal sa jej až Európsky súd pre ľudské práva. Rozhodol, že novinári nemôžu zasahovať známe osobnosti tak, ako to robili v prípade Caroliny von Hannover.
Do Štrasburgu chce svoj prípad preniesť aj Petra Paroubková, ktorá tvrdí, ju české súdy poškodili.
Ústavní sudcovia síce potvrdili, že karikatúry nie sú k manželom lichotivé, právo na súkromie ale neporušili. "Karikatúry sťažovateľky a jej manžela v tomto komikse naozaj nie sú k obom protagonistom príliš láskavé. Je však namieste položiť si skôr rečnícku otázku, či existuje vôbec niečo také ako 'láskavá politická karikatúra'. Nadnesené a preháňajúce názory, polemické, kontroverzné, či šokujúce tvrdenia, zahrňujúce aj názory niekoho urážajúce, ak sú prednesené v širokom rámci verejnej a politickej debaty, sú názory ústavne chránené," rozhodli ústavní sudcovia.
V inom prípade nahého politika a komikse pritom už Ústavný súd v minulosti rozhodol inak, pripomína portál Aktuálně.cz. Sloboda slova nie je bezbrehá a nakresliť v komikse nahého politika pri sexuálnych hrách s kolegami už prekračuje mieru povolenej satiry a zveličenia, rozhodli sudcovia v prípade exministra Karla Březinu.
Zelený Raoul pritom v erotických pózach zverejnil aj ďalšie známe osobnosti. Napríklad spevák Karel Gott bol v jednom z dielov zobrazený ako znásilňuje včielku Maju. Politička Vlasta Parkanová zase mala podľa jedného z obrázkov blízky vzťah s politikmi Miroslavom Grégrom a Miroslavom Ransdorfom. Ani jeden z nich sa nesťažoval, dodal server.

Copyright © TASR 2013



J. Michael z Comcast SportsNet je dostatočne skúsený reportér, ktorý vie, že basketbal je kontaktný šport. Na vlastnej hlave sa o tom presvedčil v pondelok v Indianapolise, kde ho krátko pred semifinálovým zápasom miestnych Pacers proti Washingtonu počas živého vstupu priamo z palubovky trafila lopta. "Au, to bolelo," spomenul medzi rečou, ale zachoval pokoj profesionála a pokračoval v kontakte s washingtonským štúdiom. Hrdina momentu však neskôr na Twitteri priznal, že nešlo o maličkosť. "Začína ma bolieť hlava. Vážne. Vzal som si dva aspiríny. Prežijem to. V noci si odpočiniem," informoval na sociálnej sieti Michael. Wizards ho potešili víťazstvom 102:96.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TASR NEWS

TASR NEWS

Klienti TASR budú mať spravodajstvo agentúry dostupné kdekoľvek prostredníctvom mobilného telefónu alebo tabletu. Umožní to unikátna slovenská aplikácia TASR Pro, ktorá zobrazuje kompletný servis TASR v reálnom čase.
"TASR ako technologický líder na slovenskom agentúrnom trhu vyšiel v ústrety všetkým, ktorí potrebujú byť informovaní okamžite a komfortným spôsobom," povedal v súvislosti s novou službou generálny riaditeľ agentúry Jaroslav Rezník.
Ako uviedol šéf marketingu TASR Richard Jajcay, klient si môže mobilnú aplikáciu nastaviť tak, ako potrebuje. "Pokiaľ ho nezaujímajú všetky správy, ale iba správy obsahujúce konkrétne kľúčové slová, môže si aplikáciu nastaviť tak, aby zobrazovala len vybrané správy a upozornila ho na to, že takáto správa vyšla," vysvetlil.
Ak má klient TASR okrem spravodajského servisu objednaný aj online monitoring internetových portálov WebReport.sk, personalizovaná aplikácia mu zobrazí v reálnom čase aj všetky ním monitorované výstupy z online prostredia.
Aplikácia TASR Pro je dostupná pre mobilné telefóny a tablety so systémom iOS a Android v AppStore a v Google Play. Pre širokú verejnosť je naďalej dostupná bezplatná spravodajská aplikácia Teraz.sk

Copyright © TASR 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Najvyšší súd potvrdil prvú zo sankcií, ktorú Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) uložila za audiotextové súťaže. Ide o pokutu 16-tisíc eur pre spoločnosť Markíza - Slovakia, s.r.o. za odvysielanie komunikátov Sexy výhra 11. a 20. januára 2013 a Akčná výhra 30. marca a 1. mája 2013 na programovej službe Dajto. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová. Rozhodnutie Najvyššieho súdu je konečné, Markíza - Slovakia sa voči nemu nemôže odvolať.
"Rada posudzovala súťaže ako telenákup a sankciu vysielateľovi uložila za porušenie zákona o vysielaní a retransmisii - povinnosť zabezpečiť čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu, pretože obsahovali nejednoznačné, nepresné a nesprávne inštrukcie o spôsobe riešenia zadaných úloh. Pri dodržaní zadania príkladu, tak ako ho prezentovala moderátorka počas hry, nebolo možné dospieť k výsledku, ktorý označil vysielateľ za správny, a príklad bol fakticky neriešiteľný," priblížila dôvody udelenia pokuty hovorkyňa licenčnej rady Jelčová.
RVR vydala v súvislosti s vysielaním audiotextových súťaží zatiaľ päť rozhodnutí o uložení sankcie, konkrétne ide o štyri pokuty v celkovej výške 32-tisíc eur a jedno upozornenie na porušenie zákona. Voči vysielateľom vedie niekoľko správnych konaní. "Všetky pokuty boli uložené vysielateľovi Markíza - Slovakia a spoločnosť sa na Najvyšší súd SR odvolala voči viacerým rozhodnutiam," dodala Lucia Jelčová.
Pred podvodnými televíznymi súťažami varovali v pondelok 5. mája v spoločnej tlačovej správe verejnosť licenčné rady zo Slovenskej republiky a z Českej republiky. Slovenská Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) a česká Rada pro rozhlasové a televizní vysílaní (RRTV) zaevidovali už desiatky sťažností divákov na vysielanie audiotextových súťaží a ezoterických programov. Podľa predsedu RVR Miloša Mistríka "účel týchto programov - čo najviac zarobiť na divákoch, je zjavný". Slovenská RVR prešetrovala ako sťažnosti už 33 podnetov na audiotextové súťaže, česká RRTV takto zaevidovala 119 podnetov. Licenčné rady zo SR a ČR medzi iným zdôrazňujú, že pri opakovaných pokusoch o uhádnutie správneho výsledku môžu diváci prísť o vysoké sumy, čo však zistia až po doručení telefónneho účtu. "Všimli sme si dokonca aj prípady, keď do štúdia pri mimoriadne jednoduchých úlohách prepájali len niekoľkých volajúcich, ktorí menili hlasy, a odpovedali zámerne nesprávne, aby nalákali na volanie skutočných divákov. Takéto konanie je ťažko dokázať a pokutovať. V monitorovaní programov však budeme pokračovať a vždy, keď to zákon umožní, vysielateľov za podvody trestať," doplnil predseda RVR Miloš Mistrík.

 
©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

 

TO JE TV !

TO JE TV !

DOBRÉ RÁNO vs. TELERÁNO

DOBRÉ RÁNO vs. TELERÁNO




DOBRÉ RÁNO
Share : 19,1 %
34 tisíc divákov


Teleráno
Share : 40,3 %
64 tisíc divákov

12 – 54 / 5.5.2014

60. Internationale Kurzfilmtage Oberhausen

60. Internationale Kurzfilmtage 
Oberhausen



Paraguajský filmár Federico Adorno si odnáša z nemeckého Oberhausenu hlavnú trofej Medzinárodných dní krátkeho filmu, festivalového podujatia, ktoré v tomto roku usporiadali už po 60-krát.
V štyroch súťažných sekciách tu premietli tentoraz okolo 140 filmov. Slovensko v nich podľa stránky festivalu nemalo zastúpenie, český krátky film zastupovala snímka Nový druh, animovaná práca Kateřiny Karhánkovej.
Veľkú cenu mesta Oberhausen, dotovanú sumou 8000 eur, získal latinskoamerický filmár za 14-minútovú snímku La Estancia, v ktorej ponúka príbeh roľníkov pátrajúcich po nezvestných príbuzných po masakre kvôli sporu o pôdu.
Porota v zdôvodnení výberu snímky vyzdvihla "fundovanú kritiku systematického útlaku" a označila film za "hlas v boji za základné práva".
Laureátom prvej ceny medzinárodnej súťaže, dotovanej sumou 4000 eur, sa stal Teboho Edkins za viac ako polhodinový dokument Gangster Backstage o skúsenostiach členov juhoafrických gangov, ktorý vznikol vo francúzsko-juhoafrickej koprodukcii.
V súťaži domácich, nemeckých filmov, si palmu víťazstva a dotáciu 5000 eur odniesla Susan Maria Hempelsová vďaka snímke Sieben mal am Tag beklagen wir unser Los und nachts stehen wir auf, um nicht zu träumen (Sedemkrát denne si sťažujeme na osud a v noci vstávame, aby sme nesnívali) o traume sexuálneho zneužitia v Durínsku po spoločenských zmenách na východe krajiny.

Copyright © TASR 2013

6. 5. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Štyri týždne po obsadení Krymu Ruskom prezident Vladimir Putin podpísal dekrét, ktorým ocenil viac ako 300 novinárov za ich "objektívne informovanie" o odtrhnutí polostrova od Ukrajiny. Ocenenie udelil novinárom pracujúcim pre televízie, rozhlasové stanice a tlačové médiá lojálne Kremľu, čo malo podčiarknuť dôležitosť médií pri podpore vlasteneckého cítenia Rusov v súvislosti s Ukrajinou. Dekrét podpísal už 22. apríla, no informácie sa dostali na verejnosť v
Vojnová propaganda v domácich médiách dosiahla také rozmery, že je nemožné, aby Rusi či Ukrajinci z ruských médií zistili, čo sa vlastne deje. Mnohé udalosti sú prezentované dezinformačne a zmätene, čo je podľa kritikov snaha Putina prezentovať ukrajinské úrady ako neschopné riadiť svoju krajinu. Pravdivosť udalostí je čoraz ťažšie overiť. Ruské médiá napríklad uvádzali počas víkendu ťažké boje v meste Kramatorsk, no reportéri agentúry Reuters našli pokojné mesto bez náznakov boja. Ruské médiá odmietajú, že sú súčasťou propagandistickej kampane a obviňujú západné médiá zo zaujatosti, čo vo východnej Ukrajine už našlo odozvu a niekoľkí novinári boli zatknutí a zbití.
Ruské dobre organizované a štátom financované médiá prezentujú udalosti v štýle pripomínajúcom sovietsku éru. V informáciách nezabudnú pripomenúť, že Ukrajinci, rovnako ako počas druhej svetovej vojny, spolupracujú s fašistami. Ukrajinské, slabo platené médiá, na druhej strane na obvinenia nereagujú, keďže sú v rukách magnátov, ktorých záujmom nie je uraziť ich obchodného partnera Rusko. Ukrajinské médiá ani neinformujú v prospech prozápadných lídrov v Kyjeve a neuvádzajú, že proruskí separatisti sú organizovaní Kremľom. Zatiaľ čo ukrajinské médiá a blogeri nepodporujú výrazne svojich lídrov, ruské médiá pomáhajú Putinovi získavať podporu, ktorá dosiahla už 82 percent.


 ©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Dlhoročný partner známej slovenskej moderátorky Roman D., obvinený políciou z vydierania a lúpeže, nebude stíhaný väzobne.
Sudca Špecializovaného trestného súdu v Pezinku (ŠTS), pracovisko Banská Bystrica, ho 28. apríla nezobral do väzby. Voči tomuto rozhodnutiu však podal špeciálny prokurátor sťažnosť a o nej, teda o tom, či Roman D. pôjde do väzby za mreže, alebo nie, mal pôvodne rozhodovať dnes Najvyšší súd (NS) SR. "Dnešné zasadnutie bolo zrušené. V pondelok 5. mája totiž prišlo od prokurátora Úradu špeciálnej prokuratúry Generálnej prokuratúry späťvzatie sťažnosti," informovala dnes TASR Kancelária predsedu NS SR.
Roman D. vraj spolu s ďalšími tromi mužmi ešte v roku 2011 vydierali istého Jána z Považskej Bystrice. Tomu jeden zo skupiny požičal peniaze, konkrétne 4000 eur, uviedla pred pár dňami televízia JOJ. Skupina vydieračov Jána vylákala na parkovisko pred jeden z miestnych trnavských barov, kde naňho začali kričať, vulgárne ho častovať a vyhrážať sa mu násilím, pokiaľ svoj dlh nesplatí. Keď sa Ján vydieračov zľakol, prisľúbil, že všetko splatí. Chlapi mu mali vziať bez jeho súhlasu luxusný Mercedes za vyše 45.000 eur.
"Vyšetrovateľ Národnej kriminálnej agentúry obvinil štyri osoby z trestného činu vydierania a lúpeže formou spolupáchateľstva. Tri obvinené osoby sú stíhané väzobne," uviedla hovorkyňa Prezídia Policajného zboru Slovenskej republiky Andrea Dobiášová.
Vydierači sú podľa správ televízie JOJ a niektorých portálov teraz obvinení z vydierania a tiež lúpeže. Sudca však Romana prepustil na slobodu. Ak sa mu však vina dokáže, môže si vo väzení posedieť 10 až 20 rokov.

Copyright © TASR 2013

Poskytovanie podmieneného prístupu k programom cez satelit .Oficiálne stanovisko RÚ

Poskytovanie podmieneného prístupu k programom cez satelit
Oficiálne stanovisko RÚ

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (RÚ) v nadväznosti na rozsudok Súdneho dvora Európskej únie vo veci C-475/12, ktorej predmetom je návrh na začatie prejudiciálneho konania (spor maďarského regulátora s UPC DTH Sarl), upozorňuje spoločnosti, ktoré na území Slovenskej republiky poskytujú podmienený prístup k balíku programom prenášaným cez satelit, že si musia plniť povinnosti podľa zákona o elektronických komunikáciách. Rozsudok Súdneho dvora Európskej únie dal odpoveď na doteraz nejasné otázky, ku ktorým mali členské štáty EÚ rôzne stanoviská. V prípade, že bude niektorá zo spoločností porušovať zákon o elektronických komunikáciách, tak RÚ zasiahne.
      V minulosti predchodca RÚ, ktorým bol Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR), riešil otázku splnenia oznamovacej povinnosti a ďalších povinností vyplývajúcich zo zákona o elektronických komunikáciách spoločnosťami z Luxemburska, ktoré v Slovenskej republike poskytujú podmienený prístup k balíku programom prenášaným cez satelit. Jedna z týchto spoločností poskytla stanovisko príslušného orgánu podľa svojho sídla, ktorým je Institut Luxembourgeois de Régulation (Luxemburský regulačný orgán, ďalej len „ILR“), aby sa objasnila jej právna situácia. ILR vydal stanovisko, v ktorom uviedol, že územne príslušné sú luxemburské orgány, pokiaľ ide o služby, ktoré poskytuje táto spoločnosť, a že podľa luxemburského práva služba poskytovaná touto spoločnosťou nepredstavuje elektronickú komunikačnú službu. Toto stanovisko ILR je citované aj vo vyššie spomenutom rozsudku Súdneho dvora (23). V nadväznosti na to TÚ SR v spolupráci s predkladateľom zákona na základe zákona o elektronických komunikáciách a príslušných európskych smerníc dospel k záveru, že nejde o elektronickú komunikačnú službu. TÚ SR riešil vzniknutú situáciu rokovaniami s inými štátnymi orgánmi, ktoré by mohli mať príslušné kompetencie zasiahnuť. V Maďarsku vznikol spor a maďarský vnútroštátny súd sa obrátil na Súdny dvor Európskej únie s predbežnými otázkami, medzi ktorými je aj otázka, či služba, ktorou poskytovateľ služby zabezpečuje za odplatu podmienený prístup k balíku programov, ktorý obsahuje služby rozhlasových a TV programov a ktorý sa prenáša cez satelit, sa má považovať za elektronickú komunikačnú službu. Súdny dvor sa obrátil na členské štáty, ktoré nemali jednotné stanovisko k položeným otázkam. Až rozsudok Súdneho dvora Európskej únie vo veci C-475/12 dal na položené otázky odpovede.
      Informáciu TASR poskytol tlačový hovorca Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb Roman Vavro.


Copyright © TASR 2013

 

TASR NEWS

TASR NEWS

Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) pokračuje vo vytváraní inovatívnych produktov a v oblasti inovácií určuje trend na slovenskom trhu. Po dnešnom rokovaní parlamentného výboru pre kultúru a médiá, ktorý vzal na vedomie Výročnú správu o činnosti a hospodárení TASR za rok 2013, to povedal predseda Správnej rady TASR Vladimír Masár.
Agentúra podľa neho ukončila rok 2013 v miernom zisku, ktorý využila na zníženie starého dlhu. Na výbore dodal, že vzhľadom na stabilizovaný vzťah agentúry so štátom existuje perspektíva, že tento niekoľkoročný problém TASR postupne úplne vyrieši.
"Správna rada pozitívne hodnotila vzťah so štátom, v roku 2013 sa znovu jasne zadefinoval. Na jednej strane štát jasne povedal, aké služby má tlačová agentúra vo verejnom záujme produkovať," poznamenal Masár. "Na druhej strane sa jasne dohodli cenové nároky tlačovej agentúry v súvislosti s týmito službami. Považujem to za veľmi dôležité, aby bolo jasné, že príspevok od štátu nie je zadarmo. Peniaze, ktoré tlačová agentúra od štátu dostáva, sú protihodnotou za služby, ktoré agentúra veľmi efektívne vykonáva v prospech štátu," dodal.
Generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník považuje z hľadiska roku 2013 za dôležité, že sa podarilo naštartovať nové programové typy. "Jednak sme začali veľmi intenzívne posúvať vyššie latku videospravodajstva v TASR, začali sme oveľa intenzívnejšie pracovať so zvukmi, plus sme sa začali venovať rozvíjaniu našich koncových médií, ktorých máme momentálne v správe štyri," povedal. "Toto všetko pritom, že sme ani na chvíľu nezanedbali štandardné výstupy v štandardných servisoch tlačovej agentúry. Dodržanie tejto symbiózy medzi udržaním pôvodných štandardov a nastavovaním nových považujem za najväčší úspech, ktorý si môžu všimnúť aj naši klienti," uviedol Rezník.
"Bola to štandardná správa, ktorá dáva za pravdu tomu, že transformácia tlačovej agentúry na verejnoprávnu inštitúciu mala svoje opodstatnenie," konštatoval na margo dnešného rokovania predseda výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD). "Vidíme, že TASR pod vedením generálneho riaditeľa Jaroslava Rezníka má svoju autoritu a získala v podstate nenahraditeľné miesto na trhu. V mediálnom prostredí, ohľadom vyváženosti a transparentnosti, má TASR špičkovú kvalitu," uzavrel Jarjabek.

Copyright © TASR 2013

Korupcia v denníku SME

Korupcia v denníku SME 


Denník SME dnes píše o korupcii. Teda - údajnej korupcii v strane SMER-SD. Informuje o podozreniach zo závažnej trestnej činnosti zneužitia právomoci verejného činiteľa a bránia úplatku pri obsadení postu riaditeľa daňového úradu v Šamoríne a spája túto kauzu priamo so stranou SMER-SD.
      Zarážajúce je, že denník SME tak robí bez akýchkoľvek relevantných záverov polície, resp. v rozpore so závermi polície. Svoje tvrdenia postavil len na výpovedi ženy, obvinenej zo závažnej trestnej činnosti. Napriek tomu, že ani len nebolo podané trestné oznámenie, polícia tento podnet preverila a následne v uplynulých týždňoch ho odmietla ako neopodstatnený. Dôvodom boli viaceré iné svedectvá, ktoré tvrdenia obvinenej vyvrátili.
      Napriek tomuto oficiálnemu záveru polície a napriek existencii protichodných tvrdení iných svedkov, denník SME dnes prezentoval svoj príbeh o údajnej korupcii v SMERe-SD. Postup denníka dokresľuje fakt, že tento sa ani len neunúval verifikovať svoje informácie na polícii. Príznačné je, že denník píše o autorke tvrdení voči SMERu-SD ako o svedkyni, že vraj - "vznesenie obvinenia jej odložili", čo však nie je pravda, pretože je naďalej obvinená zo závažnej trestnej činnosti. Rovnako denník tají informáciu o protichodných svedectvách a odmietnutí podnetu políciou ako neopodstatneného.
      Uvedený neprofesionálny postup, uvádzanie tvrdení bez overenia, v rozpore so závermi oficiálnych inštitúcií a zamlčiavanie podstatných faktov sú dôvodom, prečo predseda vlády SR odmieta s týmto denníkom komunikovať.

Tlačový odbor strany SMER - sociálna demokracia

Výročné ceny a prémie Literárneho fondu za novinársku tvorbu za rok 2013

Výročné ceny a prémie Literárneho
 fondu za novinársku tvorbu 2013



 

Dážď na prvého mája – úrodný rok

 Dážď na prvého mája – úrodný rok




Jednotka horšie.
Dvojka rovnako. 
Spolu horšie- 11.70 %  

Markíza  lepšie.
TV Doma lepšie.
DAJTO  lepšie.
Spolu  lepšie - 32.80%

JOJ lepšie.
JOJ PLUS horšie.
WAU lepšie.
SENZI rovnako zle.
Spolu horšie - 21.40%

TA 3 lepšie. 

Jednotka - 9.30 % ;
Dvojka - 2.40 % ;
Markíza - 24.00 % ;
TV DOMA - 5.40% ;
DAJTO- 3.40%
TV JOJ – 15.60 % ;
JOJ PLUS- 4.00 % ;
WAU -1.60 % ;
SENZI- 0.20 %
TA 3 - 1.90 %

5. 5. 2014

Zomrela Taťjana Samojlová

Zomrela Taťjana Samojlová


Včera zomrela významná ruská herečka Taťjana Samojlová ,národná umelkyňa ZSSR, laureátka mnohých ocenení. Narodila sa 4.5.1934 v Leningrade. Jej otec bol herec Jevgenij Samojlov. Zakrátko sa jej rodina presťahovala do Moskvy. V školskom veku sa Tatjana venovala baletu. Ukončila baletné štúdium a známa balerína Maja Plisecká ju pozývala do baletnej školy Veľkého divadla. Tatjanu však priťahovalo viac dramatické divadlo. V r. 1953 sa dostala do divadelného učilišťa B. Ščukina. Tu sa s ňou zoznámil jej manžel Vasilij Lanovoj. Vzali sa počas nakrúvania drámy „Mexikánec“. Hoci sa po čase rozviedli, Samojlová vždy spomínala na toto manželstvo v dobrom. Hneď po skončení štúdia natočila Tatjana jeden zo svojich najlepších filmov „Žeriavy tiahnu“ pod vedením režiséra Kalatozova. Jej Veronika bola obeťou vojny, hoci ju prežila bez vážnejšieho fyzického poranenia. No jej duša utrpela ťažké rany. V domnení, že jej milovaný zahynul v boji, uverí jeho priateľovi, ktorý ju zvedie a potom neskôr podvádza s inými ženami. Kritika jej postavu prijala chladne, protestovala proti hrdinke, ktorá nečakala na svojho ženícha. No divákom sa film páčil, súcitili s dievčaťom s takým tragickým osudom. Ešte väčší úspech mal film na festivale v Cannes v r. 1958. Film bol ocenený hlavnou cenou a samotná Samojlová dostala diplom za najlepší ženský výkon a cenu poroty. Neskôr po návrate do Moskvy bola prijatá do Divadla Majakovského odkiaľ prešla do Vachtangovho divadla. V r. 1959 sa znovu stretla s Kalatozovom pri natáčaní filmu „Neodoslaný list“. Aj toto natáčanie bol úspešné, hoci v tom čase mohla herečka dosiahnuť ešte oveľa viac. Bola pozvaná do Hollywoodu na natáčanie postavy Anny Kareninovej, avšak vedenie Goskina jej nedalo súhlas. Samozrejme z toho bola sklamaná. Ani nie tak z toho, že výhovorky zo strany Goskina boli smiešne (že nemá dostatočné vzdelanie a pod.) Ľúto jej bolo, že mala hrať po boku Gerarda Philippa. Naviac sa ukázalo, že nemôže rozhodovať sama o tom, čo bude robiť. 
Jedinou úspešnou prácou herečky v 60-tych rokoch bol maďarský film „Alba Regia“. Samojlovová sa dokonca kvôli úlohe naučila Maďarský jazyk. Natáčanie trvalo 2 roky, počas ktorých žila Tatjana v Maďarsku spolu so svojim druhým manželom – spisovateľom Valerijom Osipovom.
Druhý hviezdny čas pre herečku začal v r. 1967, keď dostala úlohu Anny Kareninovej v rovnomennom filme. Písali o nej noviny po celej Európe. Úspech jej znovu dodal elán, avšak história sa zopakovala. Darmo čakala na ďalšie zaujímavé ponuky. Objavovala sa naďalej v neveľkých epizódnych úlohách. V polovici 70-tych rokoch celkom zmizla z obrazoviek. Spomenuli si na ňu až začiatkom 90-tych rokov, keď bola pozvaná ako čestný hosť na 43. MFF do Cannes. V r. 1997 natočil režisér Artur Zarikovský o nej dokument „Tragická pauza alebo Tatjanin deň“.
Tatjana Samojlová sa objavila po dlhej pauze na plátne až v r. 1999 v snímke „Dvadsaťštyri hodín“. V r. 2004 sa mihla v epizódach „Moskovskej ságy“ a „Saint Germain“.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Bezplatným koncertom speváčky a herečky Martiny Stoesselovej (17), hlavnej predstaviteľky telenovely Violetta, sa v argentínskej metropole pokúsili o zápis do Guinnessovej knihy rekordov.
Na podujatie pod holým nebom prišlo viac ako 300.000 divákov, presný údaj bude známy v nasledujúcich dňoch.
Masy divákov sledovali koncert a interpretáciu populárnych piesní jeho protagonistky na širokých uliciach Buenos Aires a na okolitých zelených priestranstvách až zo vzdialenosti takmer kilometra, informovala tlačová agentúra DPA s odvolaním sa na zodpovedného za kultúru v meste Hernána Lombardiho.
Martina Stoesselová, interpretka španielskej a talianskej verzie songu Let It Go z filmu spoločnosti Walta Disneyho Ľadové kráľovstvo (Frozen), ukončila iba nedávno svetové turné s 200 vystúpeniami.

Copyright © TASR 2013

Novozélandská speváčka Lorde obvinila prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter paparazza Simona Runtinga z prenasledovania. Sedemnásťročná speváčka okrem jeho mena zverejnila aj jeho fotografiu a pridala link na jeho facebookové konto.
"Tento muž ma prenasleduje, fotí ma a narušuje moje súkromie. Mám z neho strach. Často sa pohybuje v centre Aucklandu," napísala Lorde s tým, že Runting fotil aj barbadoskú speváčku Rihannu, keď bola vlani na Novom Zélande. "Toto by nemal byť akceptovaný štandard pre mladé ženy alebo kohokoľvek v tomto priemysle. Odmietam byť spoluvinníčkou a odmietam byť pasívna voči mužom, ktorí ma systematicky vystavujú obrovskému strachu. Rozumiem, že je to nevyhnutná súčasť tohto biznisu, ale nerozumiem, prečo by sa mi to malo páčiť," dodala speváčka.
Lorde, vlastným menom Ella Marija Lani Yelich-O'Connor, vlani v októbri dobyla so skladbou Royals americký singlový rebríček Billboard Hot 100. Vo veku 16 rokov a 11 mesiacov sa tak stala najmladším interpretom, ktorý sa dostal na čelo tohto rebríčka od 14. novembra 1987, keď v Billboarde triumfovala americká speváčka Tiffany s piesňou I Think We're Alone Now. Mladá speváčka sa okrem toho stala aj prvým novozélandským hudobníkom, ktorý spomínaný rebríček dobyl ako hlavný interpret. Skladba Royals vyšla najprv na speváčkinom debutovom EP The Love Club (2013) a neskôr aj na albume Pure Heroine (2013). Získala za ňu viaceré ocenenia vrátane dvoch Grammy. Okrem toho má na konte aj Brit Award v kategórii Medzinárodná interpretka.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

RVR NEWS

RVR NEWS

Slovenská Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) a česká Rada pro rozhlasové a televizní vysílaní (RRTV) varujú divákov pred podvodnými televíznymi súťažami. Obe rady zaevidovali už desiatky sťažností divákov na vysielanie audiotextových súťaží a ezoterických programov.
"Účel týchto programov, čo najviac zarobiť na divákoch, je zjavný. Preto sme sa rozhodli spoločne upozorniť na praktiky týchto programov a riziká zapájania sa do nich," povedal predseda RVR Miloš Mistrík. Legislatíva v oboch krajinách je rozdielna, preto regulačné orgány postupujú pri evidovaní jednotlivých podnetov odlišne.
Slovenská RVR prešetrovala ako sťažnosti už 33 podnetov na audiotextové súťaže, česká RRTV takto zaevidovala 119 podnetov. Slovenský regulátor začal v tejto súvislosti voči vysielateľom zatiaľ 14 správnych konaní, uložil jedno upozornenie na porušenie zákona a niekoľko pokút vo výške 32.000 eur. "Vo všetkých prípadoch sme konštatovali porušenie zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý hovorí, že vysielateľ je povinný zabezpečiť slušnosť a čestnosť reklamy a telenákupu. Vychádzame pri tom z rozhodnutia Súdneho dvora EÚ, z ktorého vyplýva, že tento typ televíznych súťaží možno posudzovať ako telenákup," vysvetlil predseda Mistrík.

Podpredseda českej RRTV Milan Bouška doplnil, že zákon o prevádzkovaní rozhlasového a televízneho vysielania, žiaľ, ustanovenie o slušnosti a čestnosti telenákupu neobsahuje, preto česká Rada voči vysielateľom audiotextových súťaží nezačala žiadne správne konanie. "Podali sme však štyri trestné oznámenia s podozrením na spáchanie trestného činu podvodu," uviedol. RRTV prešetrila aj 25 podnetov týkajúcich sa ezoterických relácií, RVR na Slovensku zaevidovala zatiaľ len jeden takýto podnet.
Oba regulačné orgány sa zároveň usilujú aj o komunikáciu s inými inštitúciami, do kompetencie ktorých by podnety na audiotextové súťaže a ezoterické programy mohli spadať. Obchodné inšpekcie postupujú podnety s odôvodnením, že sa týkajú vysielania, práve RVR a RRTV. Podľa dostupných informácií vysielateľov nesankcionovali ani za problémy s dovolaním sa do štúdia či účtovanie neúmerných súm za uskutočnené hovory. Vysielateľov zatiaľ netrestali ani policajné zložky a príslušné odbory ministerstiev financií dozerajúce na hry a lotérie.
"Divákov preto dôrazne upozorňujeme, že vzhľadom na slabé legislatívne možnosti by sa mali zapájaniu do týchto podvodných programov vyhnúť. Pravdepodobnosť výhry je vzhľadom na zavádzajúce zadania hier, nejednoznačné inštrukcie ich riešenia či chýbajúce zverejnenie výsledkov jednotlivých úloh naozaj nízka," upozornil Bouška z RRTV.
Pri opakovaných pokusoch o uhádnutie správneho výsledku diváci môžu prísť o vysoké sumy, čo zistia až po doručení telefónneho účtu. "Všimli sme si dokonca aj prípady, keď do štúdia pri mimoriadne jednoduchých úlohách prepájali len niekoľkých volajúcich, ktorí menili hlasy, a odpovedali zámerne nesprávne, aby nalákali na volanie skutočných divákov. Takéto konanie je ťažko dokázať a pokutovať. V monitorovaní programov však samozrejme budeme pokračovať a vždy, keď to zákon umožní, vysielateľov za podvody trestať," dodal Mistrík
TASR informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová.

Copyright © TASR 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Najstarší katolícky týždenník Katolícke noviny povedie oddnes katolícky kňaz a teológ Marian Šuráb. Rozhodol o tom Výbor Spolku sv. Vojtecha, ktorý je vydavateľom periodika. Šurábovi sa vo februári skončilo funkčné obdobie ako dekanovi rímskokatolíckej bohosloveckej fakulty v Bratislave. Na poste šéfredaktora strieda Šuráb Vendelína Plevu, ktorý bol v tejto funkcii od 1. januára. Pleva by sa mal stať ekonómom Bratislavskej arcidiecézy. „Nový šéfredaktor sa osvedčil už v minulosti, keď pôsobil na mnohých miestach ako kňaz, neskôr ako rektor Kňazského seminára sv. Gorazda v Nitre a posledných osem rokov ako dekan Rímskokatolíckej cyrilometodskej bohosloveckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave,“ povedal pre agentúru SITA riaditeľ Spolku sv. Vojtecha Ivan Šulík a dodal, že ako homiletik má bohaté skúsenosti práce so slovom.
„Budem sa usilovať, aby Katolícke noviny zostali verné Cirkvi, ale zároveň blízke ľuďom, boli príťažlivé a čitatelia v nich našli to, po čom túžia. Považujem za dôležité, aby si zachovali svoju pestrosť a adresnosť, aby boli aj tradičné, ale tiež aktuálne a moderné,“ povedal o svojej vízii Šuráb.
Katolícke noviny boli založené v roku 1849 a v súčasnosti sa v predanom náklade dlhodobo držia na šiestom mieste medzi všetkými slovenskými týždenníkmi.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


4. 5. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Španielsky verejnoprávny rozhlas a televízia RTVE je tesne pred bankrotom, píše dnes internetové vydanie denníka El Mundo s odvolaním sa na nemenované vládne zdroje.
Podľa nich dosiahli straty inštitúcie v uplynulých rokoch už sumu 800 miliónov eur.
Najvyšší predstaviteľ RTVE Leopoldo González-Echenique ešte na sklonku apríla dôrazne upozornil na pôde parlamentu, aby sa pre jeho inštitúciu zvolil iný model financovania. Ten platný od ostatnej reformy v roku 2009 totiž núti RTVE hospodáriť s menšími príjmami z reklamy a navyše mu z rozpočtových prostriedkov garantuje o 20 percent menej.
Podľa informácií El Mundo mieni konzervatívna vláda premiéra Mariana Rajoya poskytnúť RTVE ešte v tomto kalendárnom roku asi 120 miliónov eur z rozpočtu, aby zabránila hroziacemu bankrotu inštitúcie.

Copyright © TASR 2013



Kanadský herec Kiefer Sutherland priznal, že ho prekvapilo, keď mu výkonný producent Howard Gordon predstavil zámer oživiť seriál 24 (2001-2010). „Pre mňa to dávno skončilo. Šiel som do New Yorku skúšať divadelnú hru, potom do Švédska,“ spomínal predstaviteľ Jacka Bauera. „Bol som potom prekvapený, keď spomenuli 24. Trvalo mi 15 minút, aby som sa rozhodol. A potom som pol roka premýšľal, čo som to urobil,“ prezradil 47-ročný herec. Seriál 24: Live Another Day bude mať americkú televíznu premiéru v pondelok 5. mája.
Kiefer Sutherland je synom Donalda Sutherlanda a Shirley Douglas. V jeho rozsiahlej filmografii sú snímky ako Pri mne stoj! (1986), Mladé pušky (1988), Hráči so smrťou (1990), Zopár správnych chlapov (1992), Twin Peaks (1992), Traja mušketieri (1993), Kedy zabiť (1996), Smrtihlav (1998), Telefónna búdka (2002), Strážca (2006), Zrkadlá (2008) či Melancholia (2011). Za stvárnenie federálneho agenta v spomínanom seriáli 24 získal v roku Zlatý glóbus v kategórii Najlepší mužský herecký výkon v televíznom seriáli – dráme. Herec získal aj dve ceny Emmy či dve Screen Actors Guild Awards a od roku 2008 má hviezdu na hollywoodskom Chodníku slávy.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.