DALITO!

3. 5. 2014

TO JE TV !

TO JE TV !


Zomrel Efrem Zimbalist Jr

Zomrel Efrem Zimbalist Jr

Vo veku 95 rokov zomrel v piatok 2. mája americký herec Efrem Zimbalist Jr., známy ako predstaviteľ inšpektora Lewisa Erskina v televíznom seriáli The F.B.I. (1965-1974). Herec zomrel pokojne na svojom ranči obklopený rodinou a blízkymi. O úmrtí informovala rodina zosnulého.
Efrem Zimbalist Jr. sa herectvom začal živiť po 2. svetovej vojne. Účinkoval predovšetkým v televíznych seriáloch . Okrem spomenutého The F.B.I. to boli tiež 77 Sunset Strip (1958-1964), Insight (1963-1983), Remington Steele (1983-1987), Hotel (1984-1988), To je vražda, napísala (1988-1992) či Spider-Man (1995-1997). V roku 2009 ho vyhlásili za čestného špeciálneho agenta. Je to najvyššie civilné ocenenie, ktoré môže udeliť americký Federálny úrad pre vyšetrovanie (FBI).

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Proruskí separatisti na juhovýchode Ukrajiny prepustili včera novinárov televíznych staníc CBS News, Sky News a internetového portálu Buzzfeed, ktorých niekoľko hodín zadržiavali. Informovala o tom agentúra AP.

Korešpondentku americkej stanice CBS Clarissu Wardovú a jej štáb, ako aj korešpondenta internetového portálu Buzfeed Mika Giglia zadržali separatisti po tom, čo ich zastavili na kontrolnom stanovišti pri meste Slovjansk.
Spoločnosť Sky News o svojom štábe neposkytla nijaké podrobnosti, len uviedla, že jeho členov separatisti zadržali a následne prepustili.
Wardová uviedla, že ju a členov jej štábu zviazali páskou a odviezli na neznáme miesto. Počas zadržiavania údajne jedného z jej kolegov separatisti zbili. Wardová aj Giglio potvrdili, že obaja počuli, ako sa ich únoscovia rozprávajú o možnosti ponechať si novinárov ako rukojemníkov. Giglio na sociálnej sieti Twiter napísal, že celé trápenie trvalo tri hodiny.

Copyright © TASR 2013




Bývalý prezident nemeckého futbalového klubu Bayern Mníchov Uli Hoeness dal v piatok najavo svoju nespokojnosť s postupom médií pri monitorovaní jeho prípadu daňových únikov. Šesťdesiatdvaročný majster sveta i Európy vo futbale priznal, že urobil chybu, no nezabudol na kritiku novinárov. "V posledných týždňoch som zažil to, čo nikdy doteraz. Nenávisť," povedal Hoeness, ktorý by v najbližšom čase mal nastúpiť na výkon trestu 3,5 roka odňatia slobody v Lansbergu neďaleko Mníchova.
Na piatkovom mimoriadnom zasadnutí bavorského klubu zvolili za Hoenessovho nástupcu Karla Hopfnera, bývalého viceprezidenta Bayernu a jediného kandidáta na uvoľnený post.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Sloboda tlače na Slovensku

Sloboda tlače na Slovensku

Sloboda tlače na Slovensku je na dobrej úrovni, problémom sú však niektoré súdne spory s médiami. Pri príležitosti dnešného Svetového dňa slobody tlače sa na tom zhodli komentátor - publicista Arpád Soltész a člen Výkonnej rady International Press Institute (IPI, Medzinárodný tlačový inštitút) Pavol Múdry. "Pokiaľ ide o literu zákona, sloboda tlače je u nás zaistená," uviedol pre SITA Soltész. "Sloboda tlače a médií na Slovensku zodpovedá stavu spoločnosti. Z medzinárodného pohľadu je to otázka s kým sa porovnávame. Na Slovensku už novinárov nebijú, nie to ešte ohrozujú na živote," myslí si zas Múdry. Obaja respondenti však poukazujú na praktické rozhodnutia súdov v mediálnych sporoch.
"Problém, ako s každým iným právom na Slovensku, je v jej vymožiteľnosti. Súdy rozhodujú v sporoch na ochranu osobnosti nepredvídateľne, chaoticky a občas aj s hlbokou neznalosťou práva," zdôraznil Arpád Soltész. Podľa neho to však neznamená, že slovenské médiá nie sú slobodné. "Spravidla majú toľko slobody, koľko má ich vydavateľ odvahy a odhodlania uverejňovať pravdu," myslí si.
Na jednej strane sú kvalitné zákony, na druhej strane však podľa predsedu správnej rady IPI Slovensko Pavla Múdreho "pokrivkáva ich implementácia". Slovenská justícia, ako tvrdí, "je nevyspytateľná a najmä v mediálnych kauzách sa ani nesnaží rešpektovať a používať judikatúru Európskeho súdu pre ľudské práva. Súdy sudcov s médiami je kapitola sama o sebe." IPI a v rámci tejto medzinárodnej novinárskej organizácie aj jej dcérska organizácia IPI Slovensko aj z týchto dôvodov štartujú kampaň za dekriminalizáciu ohovárania a poškodzovania mena". Jej cieľom je vypustiť z trestných zákonov paragrafy o poškodzovaní mena a ohováraní, za čo na Slovensku hrozí väzenie od dvoch do osem rokov, upozornil Pavol Múdry a dodal, že aj keď sa tento paragraf Trestného zákona nepoužíva, stále je možné ho použiť. Podľa neho by médiá spolu s IPI Slovensko mali vyzývať na právnu reguláciu "odškodného" podľa Občianskeho zákonníka. Normálne podmienky by v tomto mohli nastoliť zákonné určené limity odškodného, odvíjajúce sa napríklad od zdaneného zisku média. "A čo nám ešte chýba a mohlo by prispieť k slobode médií, je silný samosprávny mediálny organ, s kompetenciami na úrovni zákona. Mohlo by sa predísť mnohým súdnym sporom s médiami. Ako príklad by nám mohli slúžiť Rakúsko či Nemecko. Ale opakujem, v medzinárodnom meradle slobody slova a médií sme na tom relatívne veľmi dobre," dodal Pavol Múdry, ktorý spoluzakladal a dlhé roky pôsobil na čele SITA.
Príkladom sporného rozhodnutia súdov je prípad z konca marca, kedy musel týždenník Plus 7 DNÍ na základe rozhodnutia súdu zverejniť popri ospravedlnení sa Štefanovi Zelníkovi veľkým, titulkovým písmom aj celý článok. Rozsah časopisu sa tak zväčšil o 54 strán. Pôvodný článok aj s fotografiami mal v časopise rozsah dva a pol strany. Dôvodom je rozhodnutie súdu v spore exposlanca Slovenskej národnej strany (SNS) Štefana Zelníka s médiami za informácie o Zelníkovi a eurofondoch. Za článok súd Štefanovi Zelníkovi popri ospravedlnení prisúdil i nemajetkovú ujmu 33 200 eur a jeho firme ďalších 22 100 eur. Pavol Múdry z Medzinárodného tlačového inštitútu to označil za dôsledok absurdného rozsudku, ktorý svedčí o stave slovenského súdnictva a justície. Múdry ako zástupca medzinárodnej novinárskej organizácie IPI vyjadril po zverejnení ospravedlnenia vydavateľstvu týždenníka, spoločnosti 7Plus plnú podporu a verí, "že budú v tejto kauze pokračovať odvolávaním sa na Ústavnom súde SR a prípadne na európskych súdoch. Ak sa kauza dostane až do Štrasburgu, utrpia slovenské súdy opäť kus hanby".
V roku 1991 vyhlásila Organizácia Spojených národov pre vzdelanie, vedu a kultúru UNESCO 3. máj za Svetový deň slobody tlače. Valné zhromaždenie OSN o ďalšie dva roky schválilo tento dátum ako deň, keď sa majú pripomínať základné princípy slobody tlače. Dve storočia pred vyhlásením dňa slobody tlače v roku 1791 Kongres Spojených štátov schválil prvý dodatok americkej ústavy, zakazujúci prijať zákony, ktoré by mohli akokoľvek obmedzovať náboženskú slobodu alebo slobodu prejavu vrátane slobody tlače.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

World Press Freedom Day

World PressFreedom Day 


2. 5. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Austrálsky herec Sam Worthington nesúhlasí s obvineniami z napadnutia a obťažovania paparazza. Tridsaťsedemročný rodák z britského Godalmingu sa na súdnom pojednávaní, ktoré sa uskutočnilo bez prítomnosti médií ešte 8. apríla v New Yorku, nezúčastnil. Prítomná však bola jeho právna zástupkyňa Stacey Richman, ktorá predložila aj oficiálne vyjadrenie klienta, ktorý v tom čase pracoval v Európe. "Viem, že ak budem i naďalej viesť mierumilovný život, táto kauza sa uzatvorí," uviedol Worthington.
K spomínanému incidentu došlo tento rok 23. februára v New Yorku. Hercova priateľka, modelka Lara Bingle tvrdí, že ju paparazzo Shang Li kopol do nohy, keď dvojica vychádzala z baru. Následne ho Worthington viac ráz udrel do tváre. Oboch mužov neskôr zatkli. Herec polícii vysvetlil, že "len bránil priateľku". Herca, ktorému v prípade uznania viny hrozí rok väzenia, aj paparazza následne obvinili z napadnutia a obťažovania.
Samuel Henry John Worthington sa už ako šesťmesačný presťahoval s rodinou do austrálskeho Perthu. Zlom v jeho hereckej kariére nastal v roku 2009, keď sa predstavil ako Jake Sully v dobrodružnom fantasy Avatar a tiež ako Marcus Wright v akčnom sci-fi Terminator Salvation. Následne si zahral Persea v snímke Súboj Titanov (2010), pričom túto úlohu si zopakoval aj v pokračovaní s názvom Hnev titanov (2012). Okrem toho účinkoval aj vo filmoch ako Last Night (2010), Dlh (2010) či Muž na hrane (2012). Vzťah s 26-ročnou Bingle potvrdil vlani v októbri.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrela Marsha Mehranová

Zomrela Marsha Mehranová

Americkú spisovateľku iránskeho pôvodu Marshu Mehranovú, ktorá v ostatných rokoch žila najmä v Írsku, našli mŕtvu v jej byte v malej prímorskej obci na západe Zeleného ostrova. Informovali o tom dnes noviny Irish Independent.
Mehranová (36), ktorá vstúpila do povedomia čitateľov medzinárodným bestsellerom Chuť granátových jabĺk, vydaným v roku 2005 aj v slovenčine, bola mŕtva už niekoľko dní, keď jej telo objavil v stredu majiteľ bytu, ktorý si v obci Lecanvey v írskom grófstve Mayo prenajímala.
Polícia konštatovala, že začala vyšetrovať prípad ako náhle úmrtie s tým, že zatiaľ nič nenaznačuje podozrivé okolnosti. "Nenašli sme znaky vlámania ani cudzieho zavinenia," uviedla polícia v meste Westport.
Rodáčka z Teheránu emigrovala so svojou rodinou do Argentíny v roku 1979 po iránskej islamskej revolúcii. Neskôr sa presťahovala do USA a napokon do Írska, kde si našla manžela. Tam napísala svoj románový debut Chuť granátových jabĺk, odohrávajúci sa v ospalom írskom mestečku, kde si trojica mladých iránskych sestier otvorí exotickú kaviareň, ktorá postupne mení atmosféru obce.
Knihu preložili do mnohých jazykov a vydali v 20 krajinách; podľa jej predlohy natáča spoločnosť Matador Pictures celovečerný film v réžii Kirsten Sheridanovej.

Copyright © TASR 2013

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

“Bol to krásny deň až do večera, kedy na televíznu obrazovku vystúpil pán hudobný analfabet Jakubec. V nejakej relácii, ktorá sa volala Hitovica. Naša ľudová muzika je náš národný poklad. Ako si do toho dovolí kopať, špiniť to? Pošlime sprejerov do našich kostolov, nech pomaľujú obrazy – lebo je to moderné. Nech pomaľujú veľké obrazy Benku, našich veľkých umelcov. Nech nám neostane už nič. Z pána Jakubca by bol dobrý kominár, sklennár, ale aj z mnohých, čo tam boli. Mohli byť úžasní murári, tesári alebo smetiari, tam by sa uplatnili. Ale tuto nie. Zrazu sa stretnú nejakí hudobní analfabeti, spravia program… že im to vôbec tá televízia dovolí. Keď môžete, zastavte týchto ľudí. Ako vysvetlíme deťom, o čom je táto krajina, keď nebudú poznať jej ľudové piesne, spevákov, skladateľov, poetov, maliarov… Ako im to vysvetlíme? Eva, keď nemáš peniaze, zavolaj mi, ja ti dám. Nechoď už do takých programov, ty si predsa dobrá speváčka. Neželám si aby Jakubec spieval moje piesne. Robte to, čo viete, napríklad buďte murárom. Ale muziku a hlavne našu ľudovú nešpinte.“
Ľubo Virág

„Ani neviem, kto on je, nech ma neberie do huby. Nech Virág láskavo neparazituje a nepriživuje sa na mojom mene a popularite. Keďže po ňom neštekne ani prašivý pes, nečudujem sa, že sa schyľuje ku komentovaniu mojej osoby. Ďakujem, že ma branduje. Stačilo mi ho dva razy vidieť, keď sa mi vtieral do pozornosti na jednej akcii na SNP a vyvolával mi pred časom, aby som ho zaradil do svojich programov. A potom v Šlágri raz. Nikdy v živote, radšej by som kefu prehltol, ako jeho mať po boku. Jeho piesne? On nemá žiadne piesne, ani o nich neviem. Načo pôjdem domov spievajú iní rómovia a dobre. Aj v Hitovici sme dali priestor spievať túto pieseň kráľovi rómskych piesní Janovi Rigovi. Ale môžem kľudne prespievať celý jeho repertoár ako spomienku na neho. Potom môže hodnotiť a tešiť sa, že si niekto na neho spomenul.,”
Martin Jakubec

„Na začiatku som to vymyslela tak, že to bolo bez peňazí. Mnohí vyčítajú Paľovi Ruskovi, že za Smotánku začal brať peniaze, ale bola to jeho šikovnosť a tí ľudia nás k tomu donútili. Podnikatelia boli zvyknutí na to, že keď platia, dá sa všetko, a Paľo len využil situáciu. Opakujem, v tom čase mala Smotánka naozaj opodstatnenie, dnes je to PR pre kamarátov a to, čo sa tam prezentuje ako „ženstvo" a životný štýl, škodí aj dnešnej mládeži."
Erika Vincoureková

“ Ja mam vystudovanu masmedialnu komunikaciu a viem o com hovorim. Najlepsi novinar na SK je Martin Dano. Byt novinar je poslanie, sluzba spolocnosti a nie to co predvadzaju nase "hviezdy" z nadich medii. To je iba paskvil.”
Bohumil Bílek

"Vy jste nic nesnižovali, vy jste v té vaší koalici akorát kradl.."
Andrej Babiš Kalouskovi

1. 5. 2014

Zomrel Assi Dajan

Zomrel Assi Dajan

Vo veku 68 rokov zomrel dnes v Tel Avive chýrny izraelský herec a režisér Assi Dajan, ktorý bol známy svojimi priekopníckymi filmami i problematickým osobným životom. Najmladší syn prominentného generála a politika Mošeho Dajana sa v uplynulých rokoch liečil na viaceré choroby, informovala agentúra Associated Press.
Assi Dajan hral v 50 filmoch a televíznych programoch a režíroval 16 filmov. Hlavnú úlohu stvárnil vo vychvaľovanej televíznej dráme Be Tipul, ktorej adaptáciu pod názvom In Treatment (v češtine V odborné péči) vysielala televízia HBO ako seriál. Dajanovu úlohu si v ňom zahral Gabriel Byrne.
Assi Dajan mal štyri deti z troch manželstiev a viedol búrlivý život. Otvorene hovoril o svojich problémoch s drogami, alkoholom a samovražednými tendenciami.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Turecký novinár Ahmet Sik (44) sa na odporúčanie medzinárodnej nezávislej poroty stal laureátom Svetovej ceny slobody tlače UNESCO v roku 2014. Slávnostné odovzdávanie ceny je stanovené na 2. mája v sídle Organizácie Spojených národov pre vzdelávanie, vedu a kultúru (UNESCO) v Paríži pri príležitosti Svetového dňa slobody tlače. Pripadá na 3. mája, slávnostný program súvisiaci s týmto dňom bude pokračovať 5.-6. mája v sídle UNESCO.
Sloboda médií pre lepšiu budúcnosť: príspevok k rozvojovej agende po roku 2015. Tak znie v roku 2014 téma Svetového dňa slobody tlače. Na tri nezávislé oblasti sa v tomto roku pri príležitosti Svetového dňa slobody tlače kladie dôraz. A to na dôležitosť médií pre rozvoj, na bezpečnosť novinárov a právny štát. a na trvalo udržateľný rozvoj a integritu novinárstva, uviedla UNESCO.
Mimovládna nezávislá organizácia Reportéri bez hraníc (RSF) na svojej internetovej stránke informovala, že v roku 2014 vo svete pri plnení si povinností bolo zabitých 16 novinárov, rovnako i deväť internetových žurnalistov, 165 pracovníkov médií bolo uväznených, rovnaký osud postihol 160 internetových žurnalistov.
Svetový deň slobody tlače je príležitosťou pripomenúť základné princípy slobody tlače, hodnotiť úroveň slobody tlač, brániť médiá pred útokmi proti ich nezávislosti a v neposlednom rade spomenúť si aj na novinárov, ktorí boli zabití za to, že si plnili svoje povinnosti. Sloboda prejavu sa musí rozšíriť aj na bezpečnosť médií na internete. Tento deň sa podľa OSN má osobitne týkať bezpečnosti novinárov, odstraňovania beztrestnosti za zločiny spáchané proti slobode tlače, ďalej bezpečnosti a otvorenosti internetu ako podmienky pre bezpečnosť na počítačovej sieti.
Svetovú cenu slobody tlače UNESCO založili v roku 1997 členovia Výkonného výboru UNESCO, udeľuje sa každý rok osobe, inštitúcii alebo organizácii, ktorá významnou mierou prispela k obrane alebo podpore slobody tlače kdekoľvek na svete, najmä ak sa osoba či subjekt dostali za svoju prácu do ohrozenia.
Svetová cena slobody tlače UNESCO nesie aj názov Cena Guillerma Cana. Guillermo Cano Isaza bol riaditeľom denníka El Espectador. Tohto kolumbijského novinára zavraždili 17. decembra 1986 pred budovou denníka v Bogote. Stal sa obeťou drogovej mafie, pretože odvážne kritizoval pašeráctvo narkotík a poukazoval na jeho škodlivé vplyvy na kolumbijskú spoločnosť.
Cano sa odvahou a angažovanosťou v prospech nezávislej žurnalistiky, pomocou ktorej bojoval v prospech Kolumbie, sa stal príkladom pre celý svet.
Valné zhromaždenie OSN potom 20. decembra 1993 v rezolúcii 48/432 vyhlásilo 3. máj za Svetový deň slobody tlače. Generálna konferencia UNESCO na svojom 26. zhromaždení v roku 1991 schválila Deklaráciu z Windhoeku, aj rezolúciu o Podpore slobody tlače vo svete. Generálna konferencia sa potom obrátila na VZ OSN so žiadosťou, aby vyhlásilo 3. máj za Deň slobody tlače.

Copyright © TASR 2013

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ


VOĽBY NAŠE PREMILENÉ
Lídri strán kandidujúcich do Európskeho parlamentu sa stretnú v televíznych a rozhlasových predvolebných diskusiách. Tie bude vysielať verejnoprávna RTVS. V súkromnej televízii Markíza a spravodajskej TA3 túto otázku ešte neuzavreli.
RTVS prinesie desať televíznych a desať rozhlasových predvolebných diskusií. Vysielať ich bude v čase predvolebnej kampane od pondelka 5. mája do stredy 21. mája. Každý deň prinesie na svojom prvom televíznom a prvom rozhlasovom okruhu jednu diskusiu. Celkom 29 kandidujúcich politických subjektov rozdelila do trojíc. V jednej relácii budú iba dvaja diskutujúci.
Pôjde o špeciálne predvolebné vydania obvyklých spravodajských diskusných relácií. Rozhlasové predvolebné diskusie Z prvej ruky sa budú začínať v obvyklom čase – o 12.30 h na Rádiu Slovensko. Televízne predvolebné Správy a komentáre dostanú iný vysielací čas. RTVS informovala, že aj kvôli Majstrovstvám sveta v hokeji reláciu presunie na Jednotku. Predvolebné televízne diskusie budú štartovať o 14.00 h.
Kto sa s kým stretne, určilo žrebovanie pod notárskym dohľadom. Za každý politický subjekt môže prísť do diskusií jeden zástupca. RTVS oznámila, že preferuje účasť lídrov kandidačných listín. Strany a koalície strán môžu rozhodnúť aj o inom zástupcovi.
Politici budú diskutovať o „otázkach spojených s Európskou úniou, Európskym parlamentom a dopadoch na Slovensko“. Každá z diskusií bude trvať 30 minút, diskutujúci budú mať vyhradený rovnaký čas, ktorý sa bude merať časomierou. Diskusie s dvoma kandidátmi sa časovo úmerne skrátia.
Juraj Kadáš zo sekcie marketingu a komunikácie RTVS informoval, že televízne diskusie bude moderovať Marta Jančkárová. Pri rozhlasových sa budú „podľa potreby“ striedať moderátori relácie Z prvej ruky.
Hovorkyňa Markízy Tatiana Tóthová uviedla, že otázku predvolebného vysielania ešte nemajú uzatvorenú. „Konkrétny obsah vysielania TA3 je momentálne v štádiu príprav,“ informovala podobne PR manažérka spravodajskej televízie Antónia Račková.
V prvej televíznej diskusii sa v pondelok (5.5.) stretne zástupca Kresťanskej SNS s predstaviteľom Maďarskej kresťanskodemokratickej aliancie a predstaviteľom Strany maďarskej komunity. V utorok (6.5.) prídu do televízneho štúdia volební lídri Mosta-Híd, Vzdoru – strany práce a predstaviteľ koalície Priama demokracia a Kresťanská ľudová strana.
Na stredu (7.5.) dal žreb dokopy OĽaNO, stranu Úsvit a Slovenskú ľudovú stranu, na pondelok (12.5.) je vyžrebovaná trojica strán KDH, Nový parlament a Strana zelených, na utorok (13.5.) Strana TIP, Európska demokratická strana a Slovenská národná strana, na stredu (14.5.) Strana demokratického Slovenska, strana 7 statočných a Strana moderného Slovenska.
Vo štvrtok (15.5.) bude na Jednotke diskutovať líder koalície NOVA, OKS, KDS s predstaviteľom Ľudovej strany Naše Slovensko a predstaviteľom Demokratickej občianskej strany. V pondelok (19.5.) dostanú priestor Smer-SD, SDKÚ-DS a strana Magnificat Slovakia, v utorok (20.5.) SaS, Právo a spravodlivosť a strana Národ a spravodlivosť – naša strana. Do záverečnej televíznej diskusie v stredu (21.5.) príde Komunistická strana Slovenska a Strana občianskej ľavice.
V rozhlase sa v pondelok (5.5.) stretne Komunistická strana Slovenska a Priama demokracia, Kresťanská ľudová strana, v utorok (6.5.) Strana zelených, 7 statočných a SMK, v stredu (7.5.) Demokratická občianska strana, Strana demokratického Slovenska a Maďarská kresťanskodemokratická aliancia, v piatok (9.5.) Magnificat Slovakia, SDKÚ-DS a Právo a spravodlivosť.
Ďalšími vyžrebovanými trojicami pre rozhlasové diskusie sú: Strana občianskej ľavice, Kresťanská SNS a Slovenská národná strana na pondelok 12.5., OĽaNO, Most-Híd a Vzdor – strana práce na utorok 13.5., Smer-SD, Ľudová strana Naše Slovensko a Európska demokratická strana na stredu 14.5., SaS, KDH a strana ÚSVIT na štvrtok 15.5., Strana moderného Slovenska, Národ a spravodlivosť – naša strana a koalícia NOVA, OKS, KDS na piatok 16.5. a napokon Strana TIP, Slovenská ľudová strana a strana Nový parlament na pondelok 19.5.

Copyright © TASR 2013

MUPI MUP !

MUPI MUP !
 

30. 4. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



 
Horná komora ruského parlamentu v utorok schválila návrh zákona, ktorý sprísni podmienky pre blogerov. Napísala to agentúra Reuters.
      Kritici to vnímajú ako pokus prezidenta Vladimira Putina o potlačenie disentu na internete. Rada federácie nové pravidlá schválila drvivou väčšinou hlasov.
      Väčšia kontrola sa dotkne ruských blogov a webových stránok, ktoré majú návštevnosť viac ako 3000 pozretí za deň. Ruská vláda oznámila, že bolo potrebné právne formalizovať definíciu blogovania.
      Oponenti návrhu tvrdia, že nová legislatíva umožní prezidentovi Putinovi umlčať protivníkov, ktorí sa len málokedy dostanú do médií. Tie sú prevažne ovládané štátom alebo pro-putinovské. Oponenti preto používali internet, aby mohli organizovať protesty proti bývalému agentovi sovietskej tajnej služby KGB.
      "Nová politika má za cieľ obmedzenie slobodnej výmeny informácií, obmedziť vyjadrovanie názoru, či už písaným textom, slovom alebo obrazom," vyhlásil Anton Nosik, prominentný ruský bloger a odborník na internetové médiá.



Za nejasných okolností zomrel pri páde z balkóna jeden z najuznávanejších egyptských blogerov Básim Sabrí, ktorý sa zasadzoval za ľudské práva a bojoval proti útlaku, informovala dnes tlačová agentúra AP.
      Sabrí zomrel v pondelok vo veku 32 rokov. Bol dobre známym autorom stĺpčekov a plynulo ovládal niekoľko jazykov. Egyptské sociálne siete od jeho smrti zaplavili príspevky priateľov, ktorí ho chválili a oceňovali.
      Nemenovaní predstavitelia egyptských bezpečnostných zložiek uviedli, že išlo o náhodu a Sabrí spadol z balkóna za nejasných okolností.
      Nositeľ Nobelovej ceny za mier a bývalý kandidát na post egyptského prezidenta Muhammad Baradej na sociálnej sieti Twitter uviedol, že Sabrí bol ušľachtilým človekom, ktorého Egypťania stratili "v čase zúfalej potreby".
     
Copyright © TASR 2013

 

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
 

Novovytvorenú hokejovú Ligu majstrov budú môcť fanúšikovia na Slovensku a v Českej republike sledovať v rámci programu spoločnosti SlovakSport. Vedenie súťaže prostredníctvom svojho partnera Infrontu uzavrelo so slovenskou televíznou spoločnosťou dohodu o exkluzívnych vysielacích právach na sezónu 2014/2015. Podobné kontrakty podpísali už aj fínska televízna stanica MTV a švédska SVT.
SlovakSport by mal odvysielať a pripraviť medzinárodný signál zo všetkých domácich zápasov HC Košice a približne z dvadsiatich stretnutí českých účastníkov súťaže. Elitnú A-licenciu na štart v Lige majstrov vlastní 26 zakladajúcich klubov z Rakúska (Salzburg, Viedeň Capitals), Česka (Liberec, Pardubice, Sparta Praha, Vítkovice), Fínska (IFK Helsinki, Jyväskylä, Kuopio, Oulu, Tappara Tampere, Turku), Nemecka (Mannheim, Eisbären Berlín, Ingolstadt, Krefeld), Švajčiarska (Bern, Fribourg-Gottéron, Zürich, Zug) a Švédska (Djurgaarden, Frölunda, Färjestad, HV 71, Linköping, Lulea). Ďalšie mužstvá získali tzv. B-licenciu - ide o rakúsky Villach, fínske tímy Lukko Rauma a SaiPa Lappeenranta, Südtirol Bolzano, Oceláři Třinec, HC Zlín, Hamburg Freezers, Kolín Haie, Servette Ženeva, Kloten Flyers, AIK Skelleftea, Växjö Lakers. Voľné karty dostali Stavanger a HC Košice.
Žreb premiérového ročníka sa uskutoční 21. mája v Minsku počas majstrovstiev sveta. V súťaži sa predstaví 40 klubov rozdelených do 10 základných skupín. Prvé zápasy by sa mali konať už 21. augusta a celkovo je naplánovaných 149 duelov, ktoré vyvrcholia finále 3. februára 2015. Základná časť je naplánovaná do 7. októbra, šestnásť najlepších tímov postúpi do play-off, ktoré sa bude hrať od 4. novembra.
V prvom ročníku sa bude hrať o 1,5 milióna eur. Za účasť dostanú kluby celkovo 875-tisíc eur, víťaz získa 160-tisíc eur.

 ©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Bob Hoskins

Zomrel Bob Hoskins

Vo veku 71 rokov zomrel na zápal pľúc anglický herec Bob Hoskins, známy zo snímok ako Mona Lisa (1986), Kto obvinil králika Rogera? (1988) či Nepriateľ pred bránami (2001). Smutnú správu médiám potvrdila hercova agentka Clair Dobbs. Hoskins, ktorý bol rodákom z mesta Bury St. Edmunds, si hereckým výkonom v hlavnej úlohe spomínanej snímky Mona Lisa vyslúžil Zlatý Glóbus a cenu BAFTA. Okrem toho mal na konte tiež cenu International Emmy za účinkovanie v britskom seriáli The Street (2006). Diváci ho mohli vidieť aj v snímkach ako Úsvit Zuluov (1979), Nebezpečné diamanty (1984), Brazil (1985), Sladká sloboda (1986), Problémy so srdcom (1990), Hook (1991), Nixon (1995), Malí veľkí podvodníci (1999), Kráska z Manhattanu (2002), Ruská mafia (2003), Slovník do postele (2003), Hranice života (2005), Utrhnutý z reťaze (2005), Paríž, milujem ťa (2006), Vianočná koleda (2009) či Snehulienka a lovec (2012).

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RVR NEWS

RVR NEWS

 

O pätnásť voľných rozhlasových frekvencií na terestriálne vysielanie prejavilo v jarnom výberovom konaní licenčnej rady záujem 14 žiadateľov, o frekvencie reálne môžu bojovať 12. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Lucia Jelčová, medzi žiadateľmi sú: C.S.M. group, Best FM Media, D.Expres, Radio Rock, Radio Format Consulting, Intersonic, Company art, Tam art productions, Rádio Lumen, Dávid Kondicz - Konfer networks, Rádio Wow, Pavol Pipiška, T.W. Rádio a Rádio Šport. "Dvaja z uchádzačov napriek prihláseniu sa do výberového konania frekvencie nezískajú: Rádio Lumen svoju žiadosť o udelenie frekvencie zobralo späť, občianske združenie Company art RVR z výberového konania vylúčila, pretože právnickej osobe možno licenciu na vysielanie udeliť, len ak má právnu formu obchodnej spoločnosti," uviedla ďalej v tlačovej správe Jelčová.
Najviac záujemcov sa uchádza o frekvenciu 88,2 MHz Nitra, pôvodne pridelenej spoločnosti Loud, ktorá však nezačala v zákonnej lehote vysielať, preto jej licencia na vysielanie rádia Plus FM zanikla zo zákona v máji 2013. Frekvenciu by chcelo využívať deväť vysielateľov: C.S.M. group, Dávid Kondicz – Konfer networks, Pavol Pipiška, Rádio Wow, Radio Rock, T.W. Rádio, Intersonic, Radio Format Consulting a Best FM Media. Po päť uchádzačov sa prihlásilo o frekvencie 107,5 MHz Čadca a 95,3 MHz Rožňava, štyri z pätnástich frekvencií zaujali len jediného uchádzača. Každú z frekvencií môže licenčná prideliť len jednému záujemcovi o vysielanie. Najviac frekvencií - deväť, žiada prideliť spoločnosť C.S.M. group, záujem o sedem frekvencií má vysielateľ Radio Format Consulting, o šesť frekvencií sa uchádzajú vysielatelia Radio Rock a Best FM Media, spresnila hovorkyňa RVR.
Pri rozhodovaní o udelení či zmene licencie licenčná rada posudzuje predpoklady zachovania plurality informácií a mediálnych obsahov, prehľadnosť vlastníckych vzťahov žiadateľa a prehľadnosť a dôveryhodnosť finančných zdrojov na financovanie vysielania. Rada si tiež všíma vyváženosť programovej skladby vzhľadom na už existujúcu ponuku v lokalite, ktorú bude nové vysielanie pokrývať, a aj prínos žiadateľa vo vzťahu k vysielaniu a výrobe programov vo verejnom záujme. Prihliada na to, aby žiadateľ nezískal dominantné postavenie na relevantnom trhu. Ak je žiadateľom o licenciu právnická osoba so zahraničnou majetkovou účasťou, je pre RVR dôležitá pri rozhodovaní o licenciách i primeraná majetková účasť slovenských osôb.
Rozhodnutiu o pridelení jednotlivých frekvencií predchádza verejné vypočutie žiadateľov 12. mája od 10:00 v sídle Rady pre vysielanie a retransmisiu na Dobrovičovej v Bratislave. Konkurz na frekvencie RVR vyhlasuje každoročne na jar a na jeseň.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.








RTVS NEWS

RTVS NEWS

Historická budova SND bude v stredu 30. apríla 2014 hostiť slávnostné podujatie pri príležitosti osláv 10. výročia vstupu Slovenska do Európskej únie. Podujatie organizuje Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR (MZVaEZ) v spolupráci s Ministerstvom kultúry, Zastúpením Európskej komisie na Slovensku a Informačnou kanceláriou Európskeho parlamentu v SR. Hostiteľom podujatia je podpredseda vlády a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák.
Na podujatí sa zúčastňujú najvyšší ústavní činitelia, osobnosti politického, kultúrneho a spoločenského života ako aj tí, ktorí sa pričinili o vstup Slovenska do EÚ. Pozvanie prijali poprední predstavitelia Európskej únie, vrátane predsedu Európskeho parlamentu Martina Schulza, predsedu Európskej rady Hermana von Rompuya či podpredsedu Európskej komisie Maroša Šefčoviča.
Súčasťou slávnostného kultúrno-spoločenského podujatia sú vystúpenia popredných slovenských operných sólistov Adriany Kučerovej a Pavla Bršlíka a tiež umeleckého súboru Lúčnica. Hudobný sprievod zabezpečil Symfonický orchester Slovenského rozhlasu.
Slávnostné kultúrno-spoločenské podujatie vysiela RTVS na Dvojke v priamom televíznom prenose so začiatkom o 20.05 h.

TO JE TV !

TO JE TV !



RTVS NEWS

RTVS NEWS

RTVS a GAUMONT S.A. podpísali licenčnú zmluvu na nákup licenčných práv programov v hodnote 92.600,- EUR




29. 4. 2014

AVF NEWS

AVF NEWS



Rada Audiovizuálneho fondu (AVF) dnes zvolila za riaditeľa AVF na ďalšie päťročné funkčné obdobie Martina Šmatláka. TASR o tom informoval manažér komunikácie AVF, Andrej Obuch.
Ešte 3. februára 2014 Rada vyhlásila výzvu na predkladanie prihlášok na funkciu riaditeľa/riaditeľky fondu. "Na svojom rokovaní dňa 15. apríla Rada konštatovala, že v určenom termíne a v zmysle pokynov uvedených vo výzve bola do kancelárie fondu doručená iba jedna prihláška, ktorá aj splnila podmienky výzvy," priblížil Obuch.


Copyright © TASR 2013

Ať chcípnou pod vlakem všichni pokrytci....

Ať chcípnou pod vlakem všichni pokrytci....

Pavel Novotný

Děkuju všem ubohým pokrytcům za záplavu vzkazů. Narozdíl od mrdek, které těšil každý její pád a trhaly trafikantům ruce, eXtra.cz nabídlo v posledních měsících Ivetě práci, upozorňovalo na mediální hon, který na ni byl pořádán při jejích nedávných narozeninách, poukázalo (jako jediné bulvární médium v zemi) na fakt, že poslední kauzu si bulvár doslova vycucal z prstu.

S Ivetou Bartošovou mě pojilo dlouholeté přátelství, byl jsem s ní v pravidelném kontaktu a ten jsem, narozdíl od mnohých, zejména v poslední době nezneužíval v její neprospěch a nikdy jsem jej nepřerušil. Ostatně o mediálních praktikách se mnou hovořila i před několika dny v telefonátu, který se chystám zveřejnit.

Na jejím stavu parazitovala takřka všechna média napříč spektrem (zdravím iDnes a Lidovky) a eXtra.cz a moje osoba jsou hrdé na to, že se na mediálním honu na Bartošovou v poslední době nepodíleli, naopak, proti němu zejména v březnu a dubnu aktivně vystupovali a upozorňovali na zbytečnou intenzitu tlaku, který je na nemocnou zpěvačku vyvíjen ze strany médií.

Rád bych ještě dodal, že Iveta dlouhodobě odmítala razantně řešit svůj zdravotní stav a opakovaně na revers opouštěla zdravotnická zařízení, kde jí mohli, jak jsem opakovaně zdůrazňoval v textech i rozhovorech, snadno v řádu měsíců pomoci.

Necítím ani špektu výčitek a jsem hrdý svůj tým, který mi nijak nevyčítal a naopak podpořil mě v rozhodnutí nezištně Ivetě v posledních měsících mediálně i materiálně pomoci....

Doporučuji si, vy chudáci, na eXtra.cz zadat její jméno a podívat se, co jsme o Ivetě, a co ona sama o sobě, doopravdy psali...

Ať chcípnou pod vlakem všichni pokrytci....

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

Pokuty vo výške 12.000, resp. 1000 eur uložila Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) televízii JOJ a webovej stránke www.noviny.sk. Rada o tom rozhodla na dnešnom zasadnutí.
TV JOJ dostala pokutu 7000 eur za porušenie zreteľného oddelenia reklamy, za porušenie počtu povolených prerušení programu reklamou a za porušenie vysielacieho času vyhradeného reklamným šotom. K týmto porušeniam prišlo 23. 11. 2013 po programe Najlepšie počasie.
Sankciu 5000 eur za porušenie ochrany ľudskej dôstojnosti a upozornenie na porušenie zákona v súvislosti s objektívnosťou a nestrannosťou dostala TV JOJ v súvislosti s príspevkom Výkon ako v réžii britskej SS v programe Veľké noviny. Príspevok mal zasiahnuť do osobnej cti zobrazenej súdnej úradníčky.
Pokutu 1000 eur dostal aj portál www.noviny.sk (poskytovateľ služby MAC TV) za porušenie ochrany ľudskej dôstojnosti, ku ktorému došlo tým, že v sekcii Krimi poskytoval program s názvom Úradníci chceli zobrať dieťa od rodiča, skončilo na psychiatrii, ktorý spôsobom svojho spracovania a svojim obsahom zasiahol do osobnej cti zobrazenej súdnej úradníčky.
TASR dnes informoval riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš.

Copyright © TASR 2013


RTVS NEWS

RTVS NEWS



V utorok 29. apríla o 21,45 začína na Dvojke nová diskusná relácia Večera s Havranom. V prvom vydaní budú Havranovi hostia hovoriť o tom, kto riadi svet. Kto ale ovláda Havrana ?

Zomrela Iveta Bartošová

Zomrela Iveta Bartošová

Česká speváčka Iveta Bartošová spáchala dnes dopoludnia samovraždu, keď skočila pod vlak. Následkom zranení na mieste podľahla.
Tragická udalosť sa odohrala okolo 11.30 h na trati medzi pražskými štvrťami Uhříněves a Kolovraty. V Uhříněvsi žila speváčka so svojím manželom Josefom Rychtářom na ulici u Starého mlyna.
Iveta Bartošová sa narodila 8. apríla 1966. Rodáčka z Čeladnej v okrese Frýdek - Místek je najmladšou z trojice súrodencov, o dva roky je starší brat Lumír, o pätnásť minút je staršia aj sestra - dvojička Ivana.
Spev študovala na ľudovom konzervatóriu v Ostrave, spievať začala už ako gymnazistka so skupinou Sianthus. Na festivale Mladá pieseň Jihlava 1983 obsadila 4. miesto, dostala však cenu poroty. V Jihlave sa stretla prvýkrát aj s Petrom Sepešim. Vo februári 1984 nahrali skladby Knoflíky lásky, Červenám a Den kdy nejsem s ní. V roku 1985 nahrali prvú LP platňu, ktorá dostala názov Knoflíky lásky. Úspešnú spoluprácu ukončila Sepešiho tragická dopravná nehoda, pri ktorej v júli 1985 zomrel.
Bartošová potom pokračovala so skupinou Balet Petra Hejduka aj Krokmi Petra Janečka. Z tej doby sú pesničky Hej pane diskdžokej a Léto. Za rok 1986 vyhrala prekvapivo anketu Zlatý slávik v kategórii žien, keď rok predtým bola ešte siedma.
Od jari 1987 spievala s orchestrom Ladislava Štaidla, v závere roka 1987 vyšiel jej prvý sólový album I. B., dva roky nato druhý Blízko nás a v roku 1990 tretí s názvom Zpívání s Ivetou. Trikrát po sebe - za roky 1987, 1988 a 1989 - bola v ankete Zlatý slávik druhá za Petrou Janů. Popularitu si udržala aj v 90. rokoch minulého storočia, prakticky každý rok vydala album, v roku 1992 Václavák, Tobě (1993), Malé bílé cosi (1994), Čekám svůj den a Medové dny (oba 1996), Ve jménu lásky (1998) a Bílý kámen (1999). V roku 1990 získala zlatého slávika v kategórii speváčok a rok nato si prvenstvo zopakovala.
V roku 1993 dostala prvú filmovú úlohu, hrala grófku Olíviu vo filme Jaroslava Soukupa Svatba upírů, ktorý získal Cenu divákov na španielskom filmovom festivale Fantastic Burgos 1994.
Dňa 11. októbra 1996 sa jej narodil syn Artur, jeho otcom je český hudobník a skladateľ Ladislav Štaidl. V roku 1997 účinkovala v muzikáli Dracula.
Druhé tisícročie naštartovala vydaním albumu Jedna jediná v roku 2000. Príležitosť dostala aj v muzikáloch Pomáda a Monte Christo. V septembri 2002 vydala album Hej pane diskžokej, v roku 2003 hrala v obnovenom muzikáli Dracula a Johanka z Arku. Zároveň vyšiel album Dráhy hvězd, v roku 2005 album Vánoční Iveta a v roku 2006 ďalší s názvom Scházíš mi.
Na svojom konte má 24 vydaných albumov a kompilácií. Z tých posledných sú to kompilácia Jsem zpátky (2008), nový štúdiový album s názvom 22 z októbra 2008, trojkompilácia Platinum Collection. V roku 2010 vyšiel bonusový album s názvom Děkuju vám andělové. V decembri 2012 vydala kompiláciu Noc je království, ktorá obsahuje aj dve nové piesne.
Na zámku Hluboká v južných Čechách sa 5. septembra 2008 vydala za herca Jiřího Poměje. Manželstvo vydržalo dva roky, rozišli sa v októbri 2010.
V pražskej štvrti Uhříněves sa 24. septembra 2013 po druhý raz vydala. Jej sobášu s Josefom Rychtářom asistovali príslušníci polície, ktorí chránili svadobčanov pred novinármi. Na svadbe chýbal speváčkin jediný syn Artur Štaidl, ktorý bol podľa novomanželky v škole, ako aj jej matka a brat, ktorí vraj bývajú ďaleko, preto ich podľa vlastných slov nechcela zaťažovať. Rovnako chýbala matka partnera.
Venovala sa aj charitatívnej činnosti, bola patrónkou nadácie Pražské deti, spolupracovala s nadáciou Kapka naděje a Nadáciou Terezy Maxovej.
V posledných rokoch o nej médiá často písali kvôli jej problémom s alkoholom a výstrednému správaniu mužov v jej okolí.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Panarabská televízia al-Džazíra žiada od egyptskej vlády 150 miliónov dolárov ako kompenzácie za škody spôsobené represívnymi zásahmi tamojších úradov. Oznámila to dnes agentúra Reuters s odvolaním sa na právneho zástupcu televízie.
Televízia so sídlom v Katare tvrdí, že egyptské úrady vedú voči nej a jej žurnalistom "vytrvalú kampaň", a to od júla 2013, keď armáda zosadila islamistického prezidenta Muhammada Mursího.
Al-Džazíra požaduje, aby jej Egypt vyplatil požadované odškodné do šiestich mesiacov, v opačnom prípade pohrozila Káhire súdnym konaním.
"Al-Džazíra investovala v Egypte značné prostriedky... Kampaň vojenskej vlády spôsobila skonfiškovanie investovaných prostriedkov. Egypt je viazaný medzinárodným právom, aby zaplatil al-Džazíre spravodlivé a reálne kompenzácie," povedal Cameron Doley z londýnskej právnickej firmy Carter-Ruck.
Katar, ktorý financuje al-Džazíru, podporuje v Egypte bývalé vládne hnutie Moslimské bratstvo. Po zosadení islamistického prezidenta Mursího bolo hnutie zakázané a označené za teroristickú organizáciu.
V súčasnosti v Egypte súdia troch novinárov al-Džazíry, ktorí čelia obvineniam z napomáhania členom teroristickej skupiny. Katarská televízia považuje vznesené obvinenia za absurdné.


Copyright © TASR 2013

CME na predaj ?

CME na predaj ?
 

Českí miliardári Pavel Tykač a Petr Kellner rokujú o kúpe mediálnej spoločnosti CME. Chcú získať najsledovanejšiu českú televíznu stanicu Nova, tá však samostatne nie je na predaj. Informuje o tom v utorok spravodajský portál idnes.cz. Kellnerovi a Tykačovi ľudia sa podľa zdrojov idnes.cz opakovane stretli so zástupcami CME a jej hlavného akcionára Time Warner v Londýne, dohodu však zatiaľ neuzavreli.
Pokiaľ má prípadný záujemca uspieť, musí sa s majiteľmi CME dohodnúť na odkúpení celej skupiny, do ktorej okrem Novy patria aj televízne stanice na Slovensku, v Rumunsku, Bulharsku či Chorvátsku. Hodnota firmy sa pri rokovaniach môže vyšplhať na 1,5 až 1,7 mld. USD, tvrdí idnes.cz. Aké osoby alebo firmy majú byť formálnym kupcom zatiaľ nie je známe. PPF ako skupina účasť na obchode poprela a Pavel Tykač cez hovorcu odkázal, že o kúpe CME ani Novy nerokuje. CME medializované informácie nekomentovala. 
Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r. o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r. o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Vyjadrenie predsedníčky Ústavného súdu Slovenskej republiky k zamietnutiu žiadosti o vydanie súhlasu na trestné stíhanie sudcu JUDr. K. K.

Vyjadrenie predsedníčky Ústavného súdu 

Slovenskej republiky k zamietnutiu žiadosti o vydanie súhlasu na trestné stíhanie sudcu JUDr. K. K.

V súvislosti s uznesením Ústavného súdu Slovenskej republiky (ďalej len „ústavný súd“) vo veci vedenej pod sp. zn. PL. ÚS 4/2014, ktorým bol zamietnutý návrh generálneho prokurátora Slovenskej republiky č. k. IV/1 GPt 325/12-25 z 2. decembra 2013 na vydanie súhlasu na trestné stíhanie sudcu Okresného súdu Bardejov JUDr. K. K., sa napriek stručnému odôvodneniu tohto rozhodnutia (tlačová informácia č. 31/2014) vo viacerých médiách objavili okrem iného vyjadrenia, ktoré nenáležitým spôsobom komentujú neprítomnosť troch sudcov ústavného súdu na rozhodovaní o uvedenom návrhu.
Pôvodný termín ústneho pojednávania – vypočutia vo veci vedenej pod sp. zn. PL. ÚS 4/2014 bol stanovený na 26. marec 2014. Dňa 25. marca 2014 bolo ústavnému súdu zo strany účastníka konania sudcu JUDr. K. K. doručené ospravedlnenie jeho neúčasti spolu so žiadosťou o odročenie ústneho pojednávania pléna ústavného súdu – vypočutia vo veci žiadosti generálneho prokurátora Slovenskej republiky o vydanie súhlasu na jeho trestné stíhanie pre hospitalizáciu v Nemocnici gen. L. Svobodu vo Svidníku. Plénum ústavného súdu tejto žiadosti na svojom neverejnom zasadnutí 26. marca 2014 vyhovelo.
Vytýčenie nového termínu zohľadnilo hospitalizáciu a termín jej ukončenia, ako aj aktuálny zdravotný stav účastníka konania sudcu JUDr. K. K., ktorý v súvislosti s tým požiadal o prednostné ústne pojednávanie – vypočutie vo veci návrhu na vydanie súhlasu na jeho trestné stíhanie.
Podľa § 4 ods. 2 zákona č. 38/1993 Z. z. o organizácii Ústavného súdu Slovenskej republiky, o konaní pred ním a o postavení jeho sudcov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ústavnom súde“) je ústavný súd spôsobilý v pléne konať a uznášať sa, ak je na rokovaní a rozhodovaní prítomných aspoň sedem sudcov (dňa 23. apríla 2014 bolo na ústnom pojednávaní – vypočutí prítomných desať sudcov).
V čase zvolania zasadnutia pléna na 23. apríl 2014, keď sa malo rozhodovať o predmetnej žiadosti generálneho prokurátora, bolo zrejmé, že sa na zasadnutí zúčastní desať sudcov ústavného súdu, a teda že o žiadosti bude rozhodovať nadpolovičná väčšina všetkých sudcov ústavného súdu.
Podľa § 4 ods. 3 zákona o ústavnom súde sa plénum ústavného súdu uznáša nadpolovičnou väčšinou všetkých sudcov. Ak sa táto väčšina nedosiahne, návrh sa zamietne.
Podľa čl. 131 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky sa plénum ústavného súdu uznáša nadpolovičnou väčšinou všetkých sudcov. Ak sa táto väčšina nedosiahne, návrh sa zamietne. Podľa § 32 ods. 3 zákona o ústavnom súde sa o veciach podľa čl. 136 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky („Ústavný súd dáva súhlas na trestné stíhanie alebo vzatie do väzby sudcu a generálneho prokurátora.“) hlasuje tajne.
Výsledkom tajného hlasovania o žiadosti generálného prokurátora o vydanie súhlasu na trestné stíhanie sudcu Okresného súdu Bardejov JUDr. K. K. bol taký pomer hlasov, že sa nedosiahla nadpolovičná väčšina všetkých sudcov ústavného súdu (6 hlasov k 4 hlasom), preto bol návrh generálneho prokurátora z procesných dôvodov zamietnutý. Pri účasti desiatich sudcov mohol byť pomer hlasov v tajnom hlasovaní o žiadosti o vydanie súhlasu na trestné stíhanie dotyčného sudcu napríklad 9 hlasov k 1 hlasu, 7 hlasov k 3 hlasom, 8 hlasov k 2 hlasom, ale aj 5 hlasov k 5 hlasom. Neprítomnosť troch sudcov tak nemohla mať zásadný vplyv na rozhodovanie v predmetnej veci.
Obsahom viacerých príspevkov uverejnených v médiách v uplynulých dňoch boli výhrady, že ústavný súd dlhodobo odmieta žiadosti o udelenie súhlasu na trestné stíhanie alebo vzatie do väzby sudcu a generálneho prokurátora a disciplinárne konania voči predsedovi Najvyššieho súdu Slovenskej republiky, podpredsedovi Najvyššieho súdu Slovenskej republiky a generálnemu prokurátorovi. V tejto súvislosti odporúčam širokej verejnosti oboznámiť sa s prehľadom konaní ústavného súdu podľa čl. 136 Ústavy Slovenskej republiky v rokoch 2002 – 2014 (udelenie súhlasu na trestné stíhanie alebo vzatie do väzby sudcu a generálneho prokurátora a disciplinárne konania voči predsedovi Najvyššieho súdu Slovenskej republiky, podpredsedovi Najvyššieho súdu Slovenskej republiky a generálnemu prokurátorovi), ktorý nájdete tu.

JUDr. Ivetta Macejková, PhD., predsedníčka Ústavného súdu Slovenskej republiky

28. 4. 2014

Novinárska cena 2013

Novinárska cena 2013 


Víťazi Novinárskej ceny 2013 sú známi. Ocenenia v 15 kategóriách si prevzali na dnešnom vyhlásení výsledkov súťaže Novinárska cena 2013. Udelené boli dve špeciálne ceny a jedna cena verejnosti. Ako ďalej agentúru SITA informovali organizátori súťaže z Nadácie otvorenej spoločnosti (Open Society Foundation) do 10. ročníka súťaže Novinárska cena sa prihlásilo 319 autorov so 486 príspevkami. Odborné poroty vybrali tri až päť nominácií v každej z 15 kategórií a následne rozhodli o víťazoch. Ich mená dnes zazneli na odovzdávaní cien v KC Dunaj v Bratislave. Víťaz každej kategórie získal odmenu 830 eur. Rada súťaže udelila dve špeciálne ceny: Cenu otvorenej spoločnosti venovanú pamiatke Karola Ježíka a Cenu Asociácie vydavateľov tlače. Víťazi oboch špeciálnych cien získali po 1 660 eur. O Česko-slovenskej cene rozhodla verejnosť v online hlasovaní.

Všetky víťazné ako aj nominované príspevky, zloženie porôt a zoznam členov rady súťaže možno nájsť na http://www.novinarskacena.sk. Práce prihlásené do kategórií Česko-slovenský kreslený vtip, komiks, karikatúra, Najlepšia reportážna fotografia a Najlepšia fotografická aktualita budú od 13. mája do 13. júna prístupné verejnosti na výstave No Comment v Open Gallery na Baštovej 5 v Bratislave. V novembri sa potom predstavia na výstave v Prahe.

V kategórii Najlepšia fotografická aktualita vyhral Boris Németh s fotografiami na tému Z rozvodneného Dunaja sa stala atrakcia zverejnenými v týždenníku .týždeň. Kategória Najlepšia fotografická reportáž má dve víťazné fotoreportáže, prvá je od Zuzany Halánovej a Daniela Laurinca (Vždy budem tvoja mama, .týždeň) a druhá od Milana Illíka (Crew Teens, SME, Pravda, Trend). Cenu za Najlepší česko-slovenský kreslený vtip, komiks, karikatúra získal Vladimír Renčín (Kreslený humor, Právo). Meno víťaza špeciálnej Česko-slovenskej ceny verejnosti bolo známe už pred dnešným vyhlásením ocenených. S 1 168 hlasmi čitateľov sa ním stal príspevok Dušana Karolyiho z Trendu o slovenčinárovi Obchodnej akadémie v Košiciach, ktorý otvorene vystúpil proti plytvaniu prostriedkov v škole. Príspevok mal podľa verejnosti najväčší spoločenský dopad a zásadne prispel k posilneniu práv občanov. Cenu Google pre mladé talenty dátovej žurnalistiky udelili Ondrejovi Proksovi za projekt VýsledkyVolieb.sk (Fakulta Informatiky a informačných technológií STU v Bratislave). Cenu Google za inovatívnu profesionálnu online žurnalistiku získali: Gabriel Šípoš, Samuel Spáč a Peter Klátik za blog Transparency International Slovensko - Kto je s kým rodina na našich súdoch zverejnený na blog.sme.sk. Titul Najlepší článok uverejnený na blogu si odniesla Boba Baluchová za Lekcie rozvoja (blog.sme.sk). Víťazom Novinárskej ceny 2013 za Najlepší komentár v printových médiách sa stal Marián Leško za sériu komentárov zverejnených v Trende. Najlepší regionálne publikovaný príspevok v printových médiách je príspevok od Jaroslava Vrábľa a Kataríny Gécziovej Európske hlavné mesto kultúry Košice 2013 (Košický Korzár). Titul Najlepší regionálne odvysielaný príspevok v elektronických médiách získala Iveta Kováčiková za Športový areál v Orlovom (ITV informačno - spravodajská televízia Považská Bystrica). Najlepší analyticko-investigatívny príspevok v elektronických médiách mal podľa porotcov Novinárskej ceny 2013 Ivan Brada (Utajený podnikateľ, RTVS). Najlepší analyticko-investigatívny príspevok v printových médiách zas napísala Zuzana Petková (Nezdaníš sponzora svojho, Utajené obchody, Ako sa z Ivana Kmotríka stal futbalový developer, Trend). V kategórii Najlepší rozhovor v printových médiách vyhral Karol Sudor s rozhovorom Prolife aktivista: Potrat nepripúšťam ani pri ohrození života ženy (SME). Cenu v kategórii Najlepší rozhovor, beseda, diskusia v elektronických médiách udelili Štefanovi Hríbovi za rozhovor s Karolom Sidonom na tému Svet rabína (Večer pod lampou, RTVS). Novinársku cenu 2013 za Najlepšiu rozhlasovú a televíznu reportáž v elektronických médiách vyhral Pavol Fejér (Február definitívne víťazný, RTVS). Titul Najlepšia reportáž v printových médiách patrí tímu: Patrik Galajda, Michal Gavroň, Pavel Sibyla a Martina Vyskočová za reportáž "Celibát. Prečo ľudia odmietajú sex" (MONO magazín). Cenu Asociácie vydavateľov tlače udelili Mariánovi Leškovi za sériu komentárov v týždenníku Trend.

Cenu otvorenej spoločnosti si odniesol tím: Martina Pažitková, Mikuláš Jesenský, Juraj Koník, Rudolf Sivý a Vladimír Šimíček za SME v Kecerovciach, týždeň v rómskej osade (SME).

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !



MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Českí herci Petr Čtvrtníček a Jan Potměšil čelia trestnému stíhaniu kvôli nakrúcaniu charitatívneho klipu pre nadáciu Konto Bariéry. V preoblečení za policajtov v roku 2012 zastavovali vodičov, ktorých nakrúcali skryté kamery. Jeden z vodičov pri tom dostal infarkt. Hercom udelil obvodný súd pre Prahu 6 podmienečné tresty, napísal dnes spravodajský portál iDNES.cz.
O prípade informoval časopis Týden. Čtvrtníček, Potměšil, režisér klipu Tomáš Svoboda a producent Jiří Kounický boli trestným príkazom - teda v zrýchlenom konaní bez prerokovania na hlavnom pojednávaní - odsúdení s podmienečným odkladom na dva roky za prečiny poškodenia cudzích práv a prisvojenia právomocí úradu. Verdikty ešte nie sú právoplatné, obhajca odsúdených Tomáš Sokol podal proti trestnému príkazu odpor.
Známe osobnosti nakrúcali scénky pre program Možno príde aj charita, na ktorom spolupracovala Česká televízia (ČT) a Nadácia Charty 77. V jednom z klipov Čtvrtníček (bol o barlách) a Potměšil zastavovali v auguste 2012 vodičov v Prahe 6.
Jeden z vodičov skolaboval, keď sa dozvedel, že ide o nakrúcanie skrytou kamerou pre Konto Bariéry. Postihla ho zástava srdca a padol do bezvedomia. Život mu zachránila resuscitácia členom štábu ČT, uviedla sudkyňa Markéty Binderová.
Čtvrtníček aj režisér zareagovali, že prípad je kuriózny, pretože konali v dobrej viere pre Konto Bariéry a mužovi sa veľmi snažili pomôcť, ale skončili ako obvinené a odsúdené osoby.
Potměšil sa zatiaľ nechcel ku kauze vyjadrovať, lebo ešte nie je skončená. Teší ho však, že dotyčný je v poriadku, dodal web iDNES.cz.


Novinári môžu vo východoukrajinskom meste Slovjansk pracovať len po tom, ako im akreditáciu udelia velitelia tamojšej domobrany. Informovala o tom dnes agentúra Ukrinform.
      Podľa nej musí novinár v budove miestnej pobočky tajnej služby SBU, ktorú už niekoľko dní kontrolujú proruskí aktivisti, predložiť doklad totožnosti a odporučenie iného akreditovaného novinára - najlepšie údajne ruského.
      Tlačová služba protivládneho odboja potom na internete vyhľadáva príspevky uchádzača o akreditáciu o situácii v Doneckej oblasti, ale aj materiály z predchádzajúceho obdobia. Podľa Ukrinform sa po takejto analýze už viackrát stalo, že úrady v Slovjansku akreditáciu nevydali - šlo najmä o novinárov z Európy a USA.
      Bez týchto špeciálnych akreditácií sa pritom novinári nedostanú na žiadne tlačové konferencie samozvaného vedenia mesta v obsadených budovách. Môže sa dokonca stať, že takto neakreditovaných novinárov nepustia ani do mesta.
      Akreditácie podpisuje podľa Ukrinform dôstojník hlavnej správy rozviedky generálneho štábu ruského ministerstva obrany Igor Strelkov, ktorý je podľa dnešných informácií SBU zodpovedný aj za zadržanie skupiny vojenských pozorovateľov Organizácie pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe koncom minulého týždňa v Slovjansku. SBU zverejnila aj záznam, ktorý by mohol svedčiť o tom, že Strelkov je zapletený do brutálnej vraždy poslanca mestskej rady v Horlivke Volodymyra Rybaka. 
      Podľa hovorkyne SBU Strelkov je v skutočnosti ruským občanom Igorom Girkinom z Moskvy, ktorý často prichádzal na Ukrajinu - poslednýkrát hranicu prekročil 26. februára, keď sa budovy krymskej rady v Simferopole zmocnila skupina proruských aktivistov. Hovorkyňa SBU Marina Ostapenková dnes na brífingu v Kyjeve uviedla, že SBU má pre svoje tvrdenia dôkazy v podobe záznamov odpočutých telefonických rozhovorov.

Copyright © TASR 2013

Čínske úrady zakázali streamovanie niektorých amerických seriálov. Webové portály ako Youku, Tencent a Sohu musia z ponuky stiahnuť tituly NCIS - Námorný vyšetrovací úrad (2003), Teória veľkého tresku (2007), Dobrá manželka (2009) a Advokáti (1997 - 2004). Dôvod tohto rozhodnutia zatiaľ úrady nezverejnili.
Predstavitelia čínskej vlády nedávno informovali, že sa zamerajú na regulovanie online vysielania, ktoré má v krajine oveľa väčšiu slobodu ako rozhlas a televízia. Prostredníctvom internetu si obyvatelia Číny môžu pozrieť napríklad seriály ako Walking Dead (2010) či House of Cards (2013). Cenzúra sa v minulosti dotkla aj oceňovanej snímky Titanic (1997), bondovky Skyfall (2012) či akčnej sci-fi komédie Muži v čiernom 3 (2012).
Informácie pochádzajú z webstránok www.digitalspy.co.uk a www.hollywoodreporter.com.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


DIGI Slovakia News

DIGI Slovakia News


Spoločnosť DIGI Slovakia predstavila dnes na tlačovej konferencii v Bratislave novú službu satelitnej televízie DIGI Slovakia s názvom Nová DIGI. Tá je postavená na najnovšej technológii DVB-S2 s kompresiou videa MPEG-4 a zvukom vo vysokej kvalite AAC. Zákazníkom bude k dispozícii od 1. mája.
      Pri dizajne a implementácii novej služby brala spoločnosť ohľad najmä na spätnú väzbu od existujúcich zákazníkov. Výsledkom je kvalitný obraz ako v SD, tak aj HD kvalite, programový sprievodca (EPG) pre skoro všetky TV kanály, a samozrejme, úplne nový typ Set Top Box. Využíva tri transpondéry Thor a Intelsat na pozícii 1 West. Keďže pre zákazníkov zostáva rovnaká satelitná pozícia ako doteraz, anténu netreba natáčať a týmto riešením spoločnosť DIGI zabezpečila výrazne lepší príjem vybraných televíznych programov aj počas nepriaznivého počasia.
      Technická konsolidácia prináša ďalšiu výhodu pre Novú DIGI, a tou je pružnejšie reagovať na potreby zákazníkov, či už pri rozširovaní televízneho rastra, alebo zvyšovaní kvality technickej stránky služby. Obe služby - Magio aj DIGI budú naďalej poskytované samostatne, pod svojimi značkami, s odlišnou programovou ponukou, doplnkovými funkciami, čo umožňuje oslovenie zákazníkov, ktorí majú rôzne preferencie užívania TV služieb. Ponuku Novej DIGI prinesie spoločnosť DIGI Slovakia svojim existujúcim zákazníkom i novým záujemcom. Za nezmenený mesačný poplatok dostanú klienti satelitnej platformy DIGI balík Štandard (viac ako 65 programov) v spoľahlivejšej technickej kvalite. V ponuke bude aj balík Maxi (viac ako 85 programov). K týmto programom ponúka Nová DIGI balíky Extra Šport HD aj Extra HBO (HBO 1, HBO2 a HBO Comedy).
      Predpokladom prijatia služby Nová DIGI je prechod na nové Set Top boxy Kaon HD. Výmena STB je nutná z dôvodu kompatibility s novou službou, zároveň jeho funkčnosť a jednoduché prehľadné užívateľské rozhranie prináša úplne nový komfort spojený so sledovaním obľúbených televíznych programov.
      "Nová DIGI je kvalitnejšia, prináša oveľa kvalitnejší obraz, oveľa kvalitnejší zvuk, viac kanálov za stále nezmenenú cenu. Pre tých, ktorí chcú mať viac, dáva viacej možností vyskladať si balíček, ktorý sa im viac hodí. Ide o DTH technológiu, takže v zásade každý občan Slovenskej republiky v každej dedinke má možnosť túto ponuku dostať, nedelíme zákazníkov na existujúcich a na nových, ponuka je transparentná pre každého," povedal pre TASR generálny riaditeľ spoločnosti DIGI Slovakia Marcel Šatanek.
      Všetci zákazníci Novej DIGI dostanú Extra HBO balík na jeden mesiac zdarma a Extra Šport HD zdarma na tri mesiace. Súčasťou prechodu existujúcich zákazníkov DIGI na novú službu je zdarma premeranie kvality príjmu televízneho signálu a prípadná následná korektúra.

Copyright © TASR 2013

Konope siate pred Dzurom sú dobré

 Konope siate pred Dzurom sú dobré



Jednotka lepšie.
Dvojka rovnako. 
Spolu lepšie- 12.60 %  

Markíza  horšie.
TV Doma lepšie.
DAJTO  horšie.
Spolu  horšie - 31.20%

JOJ horšie.
JOJ PLUS horšie.
WAU horšie.
SENZI rovnako zle.
Spolu lepšie - 22.70%

TA 3 horšie. 

Jednotka - 9.50 % ;
Dvojka - 3.10 % ;
Markíza - 22.80% ;
TV DOMA - 5.10% ;
DAJTO- 3.30%
TV JOJ – 15.40 % ;
JOJ PLUS- 4.30 % ;
WAU -1.50 % ;
SENZI- 0.20 %
TA 3 - 1.70 %