DALITO!

29. 3. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká spravodajská televízia CNN sa v piatok ospravedlnila svojim divákom po tom, čo sa na twitterovom účte jej ranného programu objavila nepravdivá správa o úmrtí brazílskej futbalovej legendy Pelého. Informovala o tom agentúra DPA.
"Zástupca Pelého pre CNN uviedol, že Pelé je živý a zdravý. Chyba nás mrzí a ďakujeme ľuďom, ktorí nás sledujú, za spätnú väzbu," uvádza sa na twitterovom konte rannej šou CNN "New Day". CNN zároveň svoj mylný "tweet" stiahla.
Televízia prostredníctvom svojho programu predtým na Twitteri oznámila, že "bývalý brazílsky futbalista Pelé zomrel vo veku 74 rokov". Informácia o Pelého smrti navyše nebola jedinou chybou v tweete, keďže Pelé má zatiaľ "len" 73 rokov. Účet programu na Twitteri sleduje viac ako 54.000 užívateľov sociálnej siete.
Televízia CNN okrem toho pre portál The Hollywood Reporter uviedla, že zverejnenie nepravdivej správy nebolo dielom hackerov.

Copyright © TASR 2013

Zomrel Oldřich Škácha

Zomrel Oldřich Škácha

Po dlhej chorobe dnes v Prahe zomrel dokumentárny fotograf Oldřich Škácha. ČTK to povedal spisovateľ, dramatik Pavel Kohout. Škácha fotografoval disent a bol dvorným fotograf Václava Havla. Bolo mu 72 rokov.

Copyright © ČTK 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Špeciálne volebné vysielanie začína v sobotu 29. marca o 21.55 h na Jednotke a tiež na Rádiu Slovensko, moderujú ho Ľubomír Bajaník, Juraj Jedinák a Martin Strižinec. RTVS bude vysielať bez prerušenia až do momentu, kedy bude jasný výsledok druhého kola prezidentských volieb.
      Prinášať budeme priebežné výsledky volieb, redaktori spravodajstva budú do vysielania naživo vstupovať z oboch volebných štábov, ako aj z Ústrednej volebnej komisie. Pozvanie do zajtrajšieho volebného štúdia prijali analytici Martin Slosiarik (sociológ), Erik Láštic (politológ) a Tibor Madleňák (volebný  geograf).
      V nedeľu 30. marca o 09.00 h RTVS naživo odvysiela špeciálne volebné štúdio. Vysielať sa bude na Jednotke s moderátormi Ľubomírom Bajaníkom a Martinom Strižincom.
      V nedeľu 30. marca tradičné vysielanie rozhlasového Rádiožurnálu o 12.00 h nahradí špeciálne živé vydanie relácie O 5 minút 12, odvysielame ho spoločne na Jednotke a Rádiu Slovensko. Pozvanie do štúdia prijali politológ Eduard Chmelár, volebný geograf Tibor Madleňák, obsahom budú reakcie politikov a vyjadrenia zvoleného prezidenta.
      V nedeľu o 21.20 h na Jednotke odvysielame rozhovor s novým prezidentom, ktorý po 22.00 h odvysielame aj na Rádiu Slovensko.   

TA 3 NEWS

TA 3 NEWS


Televízia TA3 považuje voľby hlavy štátu za najdôležitejšiu tému na Slovensku. V sobotu 29. marca 2014 odštartuje špeciálne volebné štúdio o 21:50 hod., v ktorom budeme s hosťami sledovať a analyzovať priebežné neoficiálne výsledky zo Štatistického úradu SR. Štúdio s moderátormi Ľubou Oravovou, Petrom Bielikom a Reném Medzihradským a ich hosťami, budeme vysielať až do zverejnenia konečných výsledkov, podľa ktorých bude známy v poradí štvrtý slovenský prezident.
Podrobné spravodajstvo k prezidentským voľbám, ako aj priebežné neoficiálne výsledky zo Štatistického úradu SR si budú môcť nájsť aj návštevníci webu TA3 v samostatnej sekcii prezidentské voľby.
„Prezidentské voľby sú spravodajským vrcholom roka a aj v druhom kole im budeme venovať maximálnu pozornosť. TA3 ako líder televízneho spravodajstva v sobotu poskytne divákom od rána živé vstupy a reportáže z volebných miestností a pri všetkom dôležitom budeme až do vyhlásenia oficiálnych výsledkov volieb,“ povedala šéfredaktorka TA3 Martina Kyselová.

TO JE TV !

TO JE TV !


28. 3. 2014

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

V rámci celoživotného vzdelávania organizuje Univerzita Sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave Univerzitu tretieho veku, ktorej súčasťou je aj spoznávanie médií a ich účinkov na človeka.
      Vzdelávanie je určené dospelým a seniorom, ktorí chcú lepšie spoznať médiá, ich zákulisie, podmienky vzniku mediálnych produktov, a tým, ktorí sa chcú naučiť s médiami lepšie zaobchádzať. Podmienkou je minimálny vek 45 rokov. Fakulta masmediálnej komunikácie (FMK) UCM zabezpečuje v rámci Univerzity tretieho veku jeden z kurzov venovaný mediálnej výchove, ktorý sa bude konať v pondelok 31. marca na Skladovej ulici 2 v Trnave v čase od 14.30 h do 17.30 h.
      "Účastníci si vyskúšajú prácu v špičkovom televíznom HD štúdiu, zažijú, aké je to byť redaktorom, televíznym a rozhlasovým moderátorom, kameramanom, strihačom, fotografom či režisérom. Chceme seniorom priblížiť médiá z uhľa pohľadu, ktorý nie je pre bežného diváka či poslucháča dostupný," priblížila kurz dekanka fakulty Dana Petranová. HD štúdio bolo vybudované v rámci projektov Európskej únie (EÚ) a spolufinancované zo štrukturálnych fondov EÚ. Podujatie budú personálne a odborne zabezpečovať pedagógovia, doktorandi a študenti FMK. Informovala Zuzana Fellnerová z Kabinetu public relations FMK.

Copyright © TASR 2013

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA



„ OĽANO je škaredá, hlúpa prostitútka.“
Alojz Hlina

„Bola som veľmi šťastná, že Roba Grigorova konečne vidím. Priatelíme sa vyše 20 rokov. Išla som za ním s pracovnou ponukou. Objala som ho a dala mu bozk na líce. Povedal mi, čo si to dovoľujem, že som vydatá žena. Vraj som ho pobozkala na pery, čo nie je pravda. Vykričal mi, že čo si o tom pomyslí jeho frajerka. Asi som precitlivená a pila som aj šampanské, ktoré vôbec nemusím, ale zostala som v obrovskom šoku. Manžel mal nervy a keďže hrozil konflikt, radšej som ich od seba oddelila. Potom som už mala pokazený celý večer, a tak sme sa s Paľom obliekli a išli domov. Odteraz nebozkávam žiadneho cudzieho chlapa!“
Janette Drapáková


"Myslím si to nejhoršío poválečném vysídlení Němců z Československa. Chápu, že to byla reakce na to, co se zase Čechům dělo předtím, ale ono se toho v protektorátu zas tolik nedělo. Tatínek byl z Opavy, v roce 1938 se ale přihlásil k české národnosti, šel do protektorátu, a protože školy byly zavřené, přihlásil se k protektorátní policii. Ale vždycky, i po válce, trval na tom, abychom se učili německy, že německá kultura je ta skutečná kultura, Goethe, Schiller."
Helena Válková , ministerka spravodlivosti ČR za hnutie ANO

"NATO zasiahlo v Kosove až po štyroch rokoch zlého zaobchádzania s tamojším obyvateľstvom, a Kosovo sa odtrhlo na základe referenda, ktoré sa uskutočnilo v spravodlivých a demokratických podmienkach."
Barack Obama

27. 3. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Francúzsky súd nariadil dnes magazínu Closer, aby zaplatil pokutu 15.000 eur za zverejnenie fotografií, na ktorých je podľa neho zachytený francúzsky prezident Francois Hollande v prilbe a smeruje k herečke Julie Gayetovej na tajné rande. Informovala o tom tlačová agentúra AP.
Hollande sa do niekoľkých dní od zverejnenia snímok v januári v bulvárnom časopise Closer rozišiel so svojou dlhodobou partnerkou Valérie Trierweilerovou. Nikdy ľúbostnú aféru s herečkou Gayetovou nepoprel.
Gayetová zažalovala magazín za porušenie súkromia. Súd na západnom parížskom predmestí Nanterre dnes rozhodol v jej prospech, ako sa to vo Francúzsku často stáva, pretože krajina má prísne zákony na zachovávanie súkromia. Súd nariadil magazínu Closer zaplatiť 15.000 eur, teda menej než 54.000 eur, ktoré požadovala Gayetová - a musí zverejniť rozsudok na titulnej strane.
Novinárka Trierweilerová bola po prevalení Hollandovho ľúbostného vzťahu v médiách niekoľko dní hospitalizovaná a začiatkom tohto mesiaca takisto vyhrala žalobu proti tomu istému magazínu za zasahovanie do súkromia.

Turecko dnes zablokovalo YouTube. Urobilo to týždeň po tom, ako zakázalo sociálnu sieť Twitter, informovala agentúra DPA.
      "Prístup bol zablokovaný vedením telekomunikácií," informuje správa telekomunikačného regulátora, ktorá sa objaví v Turecku po pokuse o prístup na videoportál.
      Turecko zablokovalo YouTube pred nedeľňajšími komunálnymi voľbami, v rámci boja premiéra Recepa Tayyipa Erdogana so sociálnymi médiami.
      Podľa štátnej tlačovej agentúry Anatólia požiadalo o zablokovanie YouTube ministerstvo zahraničných vecí s odvolaním sa na ohrozenie národnej bezpečnosti "najvyššieho stupňa". Na YouTube sa totiž objavila zvuková nahrávka, na ktorej údajne šéfovia tajných služieb, armády a rezortu diplomacie hovoria o možných vojenských operáciách v Sýrii. Jej autentickosť nebolo možné overiť.
      Turecký minister zahraničných vecí Ahmet Davutoglu dnes vyhlásil, že zverejnenie tejto nahrávky je vyhlásením vojny Turecku. Jeho rezort uviedol, že niektoré časti nahrávky boli zmanipulované, informovala agentúra Reuters.
      Twitter, ktorý má v Turecku približne desať miliónov užívateľov, je zablokovaný od minulého piatku. Západ a OSN to odsúdili. Ankarský súd v stredu nariadil zrušiť toho rozhodnutie, proti verdiktu sa však úrady ešte môžu odvolať.
      YouTube bol v Turecku zablokovaný aj v minulosti, približne dva roky do roku 2010.

Copyright © TASR 2013

Španielske médiá vo štvrtok zverejnili správu o zrútení lietadla do mora pri ostrove Gran Canaria, ktoré však oficiálne miesta označili za "falošný poplach". Podľa vyhlásenia štátneho podniku AENA (Aeropuertos Espaňoles y Navegación Aérea - Španielske letiská a vzdušná navigácia) prevzatého zahraničnými kanálmi vrátane britskej BBC bola za havarovaný stroj považovaná loď neobvyklého vzhľadu, ktorá sa plavila blízko pobrežia. Podľa miestnych zdrojov išlo v skutočnosti o súlodie so žeriavom pripomínajúce z diaľky lietadlo. Španielske médiá pôvodne uvádzali, že k miestu "dopadu" vzdialenému zhruba tri kilometre od brehu smerujú pohotovostné zložky.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ



Najsledovanejší zo štvorice televíznych duelov Róberta Fica a Andreja Kisku pred druhým kolom prezidentských volieb bol duel v televízii Markíza. Vyplýva to z čísiel, ktoré TASR poskytli jednotliví vysielatelia.
Súkromná Markíza duel odvysielala v utorok (25. 3.) v skorých nočných hodinách. Pozrelo si ho nad 475.000 divákov. Moderovala ho Zlatica Puškárová.
Včerajší záverečný televízny duel Fica a Kisku vo verejnoprávnej RTVS (moderátori Martin Strižinec a Braňo Dobšinský) si potom v hlavnom vysielacom čase pozrelo viac ako 319.000 divákov. Premiéra nedeľného duelu v spravodajskej TA3 (moderátori Pavol Bielik a Ľuba Oravová) mala sledovanosť cez 240.000 divákov.
Najmenší záujem mala verejnosť o sobotňajší (23. 3.), takzvaný rozhlasový duel v RTVS (moderátor Braňo Dobšinský). Dosiahol v najširšej cieľovej skupine 12+ rating viac ako 104.000 televíznych divákov.
Zmenila sa tak úspešnosť jednotlivých televízií a zároveň platí, že o politiku bol pred druhým kolom volieb prezidenta väčší záujem. Pred prvým kolom bola najsledovanejšia záverečná televízna diskusia v RTVS. V stredu 12. marca večer si ju pozrelo 332.000 divákov, následnú debatu na Markíze 325.000 divákov. Záverečnú diskusiu videlo 9. marca na TA3 147.000 divákov.
RTVS ani Markíza svoje výsledky nekomentovali. Výrobný riaditeľ TA3 Igor Čekirda pre TASR zdôraznil, že ich duel bol v nedeľu (23. 3.) predpoludním s podielom (share) 21,5 percenta jednotkou na trhu v danom momente, čo je pre spravodajskú televíziu výnimočné.
Trhový podiel utorkového duelu na Markíze bol 30,5 percenta, stredajšieho v RTVS 15,2 percenta a sobotnej debaty v RTVS 19 percent.
TA3 ako jediná duel dvakrát reprízovala. Jej kumulatívny rating (sledovanosť premiéry a dvoch repríz) bol 412 tisíc divákov, čo prekonala pred druhým kolom Markíza.
Verejnoprávna RTVS oba duely paralelne vysielala na svojom prvom televíznom a rozhlasovom okruhu. O duel TA3 prejavila záujem česká verejnoprávna spravodajská televízia ČT24.
Záujem verejnosti o finále prezidentských volieb ilustruje aj takzvaný reach, čo je parameter, ktorý hovorí o zásahu relácie. Aspoň minútu duel na TA3 a jeho dve reprízy sledovalo 900.000 divákov. Súboj zostávajúcich dvoch prezidentských kandidátov na Markíze potom zasiahol 798.000 divákov a stredajší duel v RTVS 615.000 divákov (zaokrúhlené čísla).

Copyright © TASR 2013

GINN NEWS :-)

GINN NEWS :-)
 


Martin D., ktorý počas prvého kola prezidentských volieb hlasoval viackrát a zverejnil to na internete, je obvinený z prečinu poškodzovania cudzích práv a z marenia prípravy a priebehu volieb a referenda. Martina D. obvinil vyšetrovateľ Národnej kriminálnej agentúry (NAKA). V prípade dokázania viny mu hrozí až päťročné väzenie. Informoval o tom dnes hovorca Prezídia Policajného zboru Michal Slivka.
      Podľa zistení vyšetrovateľa mal obvinený počas prvého prezidentských volieb vykonať volebný akt viackrát. Odvoliť mal v mestskej časti Bratislava - Staré Mesto, kde bol dopísaný do zoznamu oprávnených voličov na základe cestovného pasu. Podobne mal postupovať aj v ďalšom prípade, v mestskej časti Bratislava – Petržalka, kde mal predložiť ďalší cestovný doklad.
      "Svojím konaním v rozpore so zákonom o spôsobe voľby prezidenta SR, o ľudovom hlasovaní, o jeho odvolaní mal uviesť do omylu okrskovú volebnú komisiu," uviedol Slivka. Pripomenul, že Martin D. svoje konanie zverejnil na internete. "Zásahom do ústavného princípu rovnosti volebného práva došlo hrubým spôsobom k mareniu volebného práva ostatných oprávnených voličov, ktoré je garantované Ústavou SR," zdôraznil.
      V súvislosti s prípadom Martina D. a tiež po zistení ďalších viacnásobných hlasovaní prijalo ministerstvo vnútra opatrenie, aby sa to už neopakovalo. Dosiaľ mohli občania bez trvalého pobytu na Slovensku hlasovať po tom, ako predložili volebnej komisii cestovný pas a vyhlásili, že nemajú trvalý pobyt v krajine. Aby nedochádzalo k viacnásobnému hlasovaniu, pri druhom kole sa bude vyhlásenie o trvalom pobyte preverovať v Registri obyvateľov. Voliči bez trvalého pobytu na Slovensku teda budú môcť hlasovať až po tom, čo Register obyvateľov potvrdí, že skutočne nemajú trvalý pobyt v krajine.
      Rezort vnútra zistil po prvom kole prezidentských volieb štyri prípady dvojnásobnej voľby. Orgány činné v trestnom konaní by sa nimi mali zaoberať pre podozrenie z trestného činu marenia priebehu volieb prezidenta.

 

Copyright © TASR 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
 



Príjmy z internetovej reklamy v roku 2013 medziročne vzrástli o 18 %. V absolútnych číslach tak dosiahol internetový reklamný trh nárast z 56,02 mil. eur v roku 2012 na 65,83 mil. eur v roku 2013. Informovalo o tom vo štvrtok združenie subjektov, ktoré pôsobia na slovenskom internetovom trhu, Interactive Advertising Bureau Slovakia (IAB).
Podľa typu internetovej reklamy bola v roku 2013 najdominantnejším zdrojom príjmov reklama typu paid-for-search s podielom 38 %. V porovnaní s rokom predtým stúpla o 24 %. Displejová reklama, do ktorej sa podľa IAB Slovakia zahŕňajú všetky typy bannerov a videí, sa na celkových príjmoch vlani podieľala 36 % a oproti roku 2012 zaznamenala nárast o 11 %.
"Odhadujeme, že pozitívny rast investícií bude pokračovať aj počas roku 2014," informovalo IAB Slovakia. Základným predpokladom je podľa združenia aj nárast online populácie Slovenska od februára 2013 do februára tohto roku o 7 %. Online populácia tak dosiahla úroveň 3,3 mil. pripojení, čo predstavuje nárast o približne 203 tisíc. "Reklamou je možné osloviť už 3,16 mil. reálnych užívateľov zo Slovenska, ktorí rástli oproti minulému roku o 6 %, teda o 182 tisíc," informovalo IAB Slovakia na základe údajov gemiusTraffic2 a AIMmonitor.
IAB Slovakia, predtým Asociácia internetových médií, je združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu. Združenie funguje od mája 2005 a jeho cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 37 členov.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

 

 

SLOVAK ABSURD MEDIA NEWS 2

SLOVAK ABSURD MEDIA NEWS 2



Od začiatku súdneho sporu a aj v odvolacom konaní medzi exposlancom za SNS Štefanom Zelníkom a týždenníkom Plus 7 dní právny zástupca vydavateľa Rudolf Adamčík žiadal žalobu zamietnuť, a to nielen v časti ospravedlnenia, ale aj v časti náhrady nemajetkovej ujmy v peniazoch.
Týždenník sa musel exposlancovi ospravedlniť za článok o ňom až na 54 stranách. A to preto, lebo Zelníkova právnička v žalobe žiadala, aby bol spomínaný článok aj text ospravedlnenia uverejnený v takej veľkosti písma, akou bol napísaný titulok pôvodného článku. "Slovné spojenie rovnaké písmo nemožno vykladať inak ako písmo totožné s písmom použitým v nadpise článku, to znamená, že ide o písmo rovnakej výšky, rovnakej hrúbky a rovnakého tvaru. Obsah pojmu rovnaké písmo je zrejmý aj z ustanovení Tlačového zákona. Informáciu o tom, že právny zástupca vydavateľa nenamietal v súdnom konaní takéto zverejnenie ospravedlnenia, považujem za nekorektnú, nakoľko od začiatku súdneho konania, ako aj v odvolacom konaní som žiadal žalobu zamietnuť, a to nielen v časti ospravedlnenia, ale aj v časti náhrady nemajetkovej ujmy v peniazoch. Primeranosť satisfakcie je právnou otázkou, ktorú je súd povinný v konaní a vo svojom rozhodnutí vyriešiť. V danom konaní ju súd vyriešil tak, ako ju vyriešil, uvádza sa v stanovisku, ktoré dnes TASR poskytol advokát Adamčík.
Dodal, že vydavateľ zverejňuje ospravedlnenie až teraz, pretože v exekučnom konaní žiadal súd o zastavenie exekučného konania pre nevykonateľnosť rozsudku, nakoľko rozsudok súdu z roku 2012 ukladá vydavateľovi povinnosť uverejniť ospravedlnenie vo vydaní týždenníka č. 43 z roku 2009.
Žilinské súdy pravdepodobne prepísali históriu slovenskej justície, keď sa o to postaral verdikt v spore medzi exposlancom Zelníkom a týždenníkom Plus 7 dní. Napísal v stredu 26. marca portál Aktuálne.sk. Okresný a neskôr aj Krajský súd v Žiline totiž rozhodli o skutočne veľkolepom ospravedlnení, ktoré musel časopis uverejniť. Článok, ktorý bol predmetom sporu, mal rozsah 2,5 strany. Časopis sa však musel ospravedlniť až na celých 54 stranách.
"Zrejme sudcovia ani poriadne nečítali návrh žalujúcej strany a dali do rozsudku presnú formuláciu, akú požadovala," myslí si šéfredaktor týždenníka Miloš Luknár. Takýto "nonsens" nemá podľa jeho slov obdobu v celej civilizovanej Európe. V praxi sporný verdikt znamená obrie písmená, pri ktorých vyjde na jednu stranu len zopár slov. Celý text ospravedlnenia tak narástol na doposiaľ nevídaný rozsah, ktorý predstavuje takmer polovicu klasického čísla časopisu. Pridanie spomínaných 54 strán navyše stálo týždenník niekoľko desiatok tisíc eur. Napísal ďalej portál.
Ospravedlnenie si v tejto absolútne netradičnej podobe nepredstavoval ani Zelník. "Ja som len chcel, aby bolo uverejnené v rovnakej podobe a na rovnakom mieste ako pôvodný článok. Toto mi ani nenapadlo," reagoval pre Aktuálne.sk. Zároveň však zdôraznil, že sa týždenník ospravedlňuje po dlhom čase. Právoplatný rozsudok totiž padol ešte vlani.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Z obľúbeného seriálu Klinika Grace (2005) odchádzajú Tessa Ferrer a Gaius Charles. Dvojici, ktorá sa spolu s Camillou Luddington a Jerikkou Hinton pridala k hereckému obsadeniu v deviatej sezóne, podľa portálu Deadline neobnovili zmluvy na jedenástu sezónu. Zatiaľ však nie je jasné, či sa predstavitelia Leah Murphy a Shanea Rossa budú môcť neskôr do deja vrátiť aspoň ako hostia.
Aktuálna, desiata sezóna dramatického seriálu z nemocničného prostredia by mala byť poslednou aj pre Sandru Oh, ktorá od prvej epizódy stvárňuje doktorku Cristinu Yang. O jej odchode však informovali už v auguste minulého roka. Do májovej časti, ktorá bude jej poslednou, by sa naopak mal vrátiť Isaiah Washington. Ten v rokoch 2005 až 2007 stvárňoval kardiochirurga Prestona Burkea, ktorého vzťah s Cristinou Yang bol jednou z hlavných dejových línií prvých troch sezón. Zmluvy na účinkovanie v novej, jedenástej sezóne už pritom vraj podpísali Ellen Pompeo a Patrick Dempsey.
Seriál Klinika Grace sa odohráva v nemocnici Seattle Grace Mercy West, kde pôsobí jeho hlavná hrdinka a rozprávačka Meredith Grey v podaní Ellen Pompeo. Hlavnými hereckými hviezdami sú okrem Pompeo, Dempseyho a spomínanej Oh aj Justin Chambers, Chandra Wilson, James Pickens, Jr., Sara Ramirez, Kevin McKidd, Jessica Capshaw, Sarah Drew či Jesse Williams. Seriál v deviatej sezóne opustil obľúbený Eric Dane, ktorý stvárňoval plastického chirurga Marka Sloana. Skôr odišli aj herečky Chyler Leigh a Kim Raver.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Dvoch producentov americkej spravodajskej stanice CNN zatkli v New Yorku za pokus tajne prekĺznuť do mrakodrapu One World Trade Center, keď pracovali na reportáži o nedávnych prípadoch narušenia bezpečnosti v 104-poschodvej budove, ktorá je najvyššou na západnej pologuli. Informoval o tom dnes denník New York Times.
Dvoch mužov chytili v utorok popoludní pri pokuse vniknúť bez povolenia do budovy v newyorskej štvrti Manhattan, pričom niesli videokamery. Policajtovi tvrdili, že "ak sa môže dnu dostať 16-ročný tínedžer, oni by sa takisto mali dostať dnu". Pre denník to uviedol predstaviteľ Prístavného úradu New Yorku a New Jersey, ktorý je majiteľom pozemku.
Zatknutie žurnalistov nasledovalo po tom, čo sa 16-ročný chlapec zo štátu New Jersey vkradol do budovy v nedeľu 23. marca neskoro večer, prezlečený ako stavebný robotník, a fotografoval si z vrcholu mrakodrapu okolie, ktoré je stále vo výstavbe.
V pondelok 24. marca zatkli aj štyroch mužov, ktorí ešte v septembri 2013 skočili s padákmi z vrchu budovy. Mužov obvinili z vlámania a ohrozovania.
Prípady porušenia bezpečnostných predpisov vyvolávajú obavy, pretože 541-metrový mrakodrap, ktorý je aj najvyššou stavbou v USA, má byť otvorený tento rok. Nazývajú ho tiež Veža slobody a stojí na mieste zničených newyorských "dvojičiek", výškových budov Svetového obchodného centra (World Trade Center), ktoré sa zrútili po teroristických útokoch lietadlami 11. septembra 2001.

Copyright © TASR 2013

26. 3. 2014

Slnko v sieti 2014 -nominácie

Slnko v sieti 2014 -nominácie

Najviac nominácií na národné filmové ceny Slnko v sieti 2014 získala snímka Môj pes Killer. Film režisérky a scenáristky Miry Fornay môže uspieť v šiestich kategóriách - Najlepší hraný film, Najlepšia filmová réžia, Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe, Najlepší filmový scenár, Najlepší filmový zvuk a Najlepšie návrhy kostýmov. O jednu nomináciu menej získal film Kandidát, štyri ceny môžu získať snímky Colette, Ďakujem, dobre, Klauni a Zázrak, pričom Kandidát a Zázrak sa spolu so snímkou Môj pes Killer uchádzajú o titul najlepší hraný film.
V kategórii dokumentov získali nominácie Hodina dejepisu Dušana Trančíka, Kauza Cervanová Roberta Kirchhoffa a Nový život Adama Oľhu. Najlepším animovaným filmom sa stane jeden z trojice filmov Mesiac Ondreja Rudavského, Pandy Matúša Vizára a Sneh Ivany Šebestovej. Nominácie v kategórii krátky hraný film získali filmy Momo režiséra Teodora Kuhna, Tanec tigra Martina Repku a Výstava režisérov Petra Begányiho a Andreja Kolenčíka. Najlepším hercom v hlavnej úlohe môže byť Oldřich Kaiser (Klauni), Adam Mihál (Môj pes Killer) alebo Attila Mokos (Ďakujem, dobre), vo vedľajšej úlohe zas jeden z trojice Miroslav Krobot (Ďakujem, dobre), Michal Kubovčík (Kandidát) a Jiří Lábus (Klauni). V kategórii Najlepšia herečka v hlavnej úlohe sú nominované Michaela Bendulová (Zázrak), Zuzana Mauréry (Ďakujem, dobre) a Soňa Norisová (V tieni), vo vedľajšej úlohe Zuzana Mauréry (Colette), Jana Oľhová (Ďakujem, dobre) a Táňa Pauhofová (Eštebák).
Slávnostné udeľovanie národných filmových cien Slnko v sieti 2014 sa uskutoční 26. apríla v historickej budove Slovenského národného divadla v Bratislave. O ocenenia sa uchádzajú slovenské filmy a s nimi spojené tvorivé výkony, ktoré mali premiéru v rokoch 2012 a 2013.
Agentúru SITA informovala Silvia Dydňanská zo Slovenskej filmovej a televíznej akadémie.


Prehľad nominácií na národné filmové ceny Slnko v sieti 2014:

Najlepší hraný film:
Kandidát (Jonáš Karásek)
Môj pes Killer (Mira Fornay)
Zázrak (Juraj Lehotský)

Najlepší dokumentárny film:
Hodina dejepisu (Dušan Trančík)
Kauza Cervanová (Robert Kirchhoff)
Nový život (Adam Oľha)

Najlepší animovaný film:
Mesiac (Ondrej Rudavský)
Pandy (Matúš Vizár)
Sneh (Ivana Šebestová)

Najlepší krátky hraný film:
Momo (Teodor Kuhn)
Tanec tigra (Martin Repka)
Výstava režisérov (Peter Begányi a Andrej Kolenčík)

Najlepší zahraničný film v slovenskej distribúcii:
Hon (Thomas Vinterberg)
Láska (Michael Haneke)
Rozchod Nadera a Simin (Asghar Farhadi)
Veľká nádhera (Paolo Sorrentini)

Najlepšia filmová réžia:
Mira Fornay (Môj pes Killer)
Jonáš Karásek (Kandidát)
Robert Kirchhoff (Kauza Cervanová)

Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe:
Oldřich Kaiser (Klauni)
Adam Mihál (Môj pes Killer)
Attila Mokos (Ďakujem, dobre)

Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe:
Michaela Bendulová (Zázrak)
Zuzana Mauréry (Ďakujem, dobre)
Soňa Norisová (V tieni)

Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe:
Miroslav Krobot (Ďakujem, dobre)
Michal Kubovčík (Kandidát)
Jiří Lábus (Klauni)

Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe:
Zuzana Mauréry (Colette)
Jana Oľhová (Ďakujem, dobre)
Táňa Pauhofová (Eštebák)

Najlepší filmový scenár:
Mira Fornay (Môj pes Killer)
Petr Jarchovský (Klauni)
Juraj Lehotský a Marek Leščák (Zázrak)

Najlepší kameramanský výkon:
Viera Bačíková (Až do mesta Aš)
Tomáš Juríček (Kandidát)
Martin Štrba (Líbanky)

Najlepší filmový strih:
Matej Beneš (Kandidát)
Maroš Šlapeta (Až do mesta Aš)
Jana Vlčková (Kauza Cervanová)

Najlepší filmový zvuk:
Marián Gregorovič a Peter Mazáček (Zázrak)
Tobias Potočný (Až do mesta Aš)
Ján Ravasz (Môj pes Killer)

Najlepšia filmová hudba:
Ľubo Burgr a Daniel Hurtuk (Nový život)
Vladimír Godár (Súď ma a skúšaj)
Michal Novinski a Jan P. Muchow (V tieni)
Atli Örvarsson (Colette)

Najlepší výtvarný počin:
Jan Kadlec (Klauni - architekt)
Václav Novák (Colette - architekt)
Michal Struss/Henrich Borároš (Modrý tiger - animátor/architekt)

Najlepšie návrhy kostýmov:
Erika Gadus (Môj pes Killer)
Jan Kocman (Colette)
Katarína Štrbová Bieliková (Líbanky)

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

Dnes večer vyvrcholí séria diskusií, ktoré RTVS pripravila pred prezidentskými voľbami 2014. Posledný večerný duel kandidátov, ktorí postúpili do druhého kola, odvysiela synergicky Jednotka, Dvojka a Rádio Slovensko naživo z Bratislavského hradu o 20:15. Duel moderujú Martin Strižinec spolu s Branislavom Dobšinským. Súbežné vysielanie prezidentského duelu na Dvojke bude pre nepočujúcich divákov tlmočené do posunkovej slovenčiny.
Pred duelom sa predstaví Symfonický orchester Slovenského rozhlasu (SOSR), ktorý zahrá suitu Dolu Váhom. Skladba sa stala ústredným motívom predvolebného vysielania RTVS Slovensko volí prezidenta. Diriguje šéfdirigent SOSR Mário Košik.

Losna nebo Mažňák ?

Losna nebo Mažňák ?



Andreja Babiša namiesto Andreja Kisku menovala ako prezidentského kandidáta skúsená moderátorka Českej televízie v utorňajších nočných správach, keď informovala o nadchádzajúcom druhom kole slovenských prezidentských volieb.
Jorga Hrušková v priamom prenose s pokojným výrazom povedala, že "kandidáti na slovenského prezidenta sa stretli v predposlednej debate pred druhým kolom volieb. Či si do kresla hlavy štátu sadne terajší premiér Robert Fico alebo podnikateľ Andrej Babiš, rozhodnú ľudia v sobotu."
Video s jej prerieknutím zverejnili napríklad webové stránky Novinky.cz či iDnes.cz.
Moderátorku zmiatlo niekoľko podobností - okrem krstného mena sú obaja podnikatelia a navyše je český minister financií Andrej Babiš aj slovenskej národnosti.
Kisku zasa české médiá niekedy prezývajú "slovenským Babišom", čo vzhľadom na jeho pôvod vyvoláva úsmev na tvári, uviedol iDnes.cz.

Copyright © TASR 2013

Prezident Slovenskej republiky prijal podmienky RTVS

Prezident Slovenskej republiky

prijal podmienky RTVS

Kancelária prezidenta oficiálnou cestou potvrdila podmienky RTVS, ktoré boli späté s odvysielaním príhovoru prezidenta Ivana Gašparoviča. TASR o tom dnes informovala Dominika Šulková zo sekcie marketingu a komunikácie RTVS. Príhovor Ivana Gašparoviča k nadchádzajúcemu druhému kolu volieb hlavy štátu pôjde zo záznamu.
"Kancelária prezidenta sa v oficiálnom liste zaväzuje k nestrannosti a dodržaniu zákonných podmienok, na ktoré RTVS upozornila. Deklaruje tiež, že avizované vyhlásenie a obsah jeho posolstva nebudú spojené s propagáciou ktoréhokoľvek z kandidátov," uviedla Šulková s tým, že týmto potvrdili, že budú naplnené požiadavky spojené s obsahom posolstva prezidenta vo väzbe na príslušné zákonné normy a interné pravidlá RTVS.
"Po vzájomnej dohode RTVS odvysiela príhovor prezidenta SR zo záznamu, ktorý vyhotoví realizačný štáb spravodajstva RTVS. Po vyhotovení záznamu bude príhovor odvysielaný v čase, ktorý určila RTVS a Kancelária prezidenta SR tento návrh akceptovala," doplnila Šulková. Príhovor bude do vysielania zaradený po hlavných večerných správach.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Belgický denník De Morgen sa v pondelok ospravedlnil za minulotýždňové zverejnenie fotokoláže, ktorá zobrazuje amerického prezidenta Baracka Obamu a jeho manželku Michelle ako opice. Reagoval tak na obvinenia z rasizmu, ktoré sa objavili krátko pred začiatkom Obamovho európskeho turné v susednom Holandsku. V článku, ktorý podľa denníka mal byť satirický, sa uvádza, že zábery im na želanie periodika poslal ruský prezident Vladimir Putin. Denník píše, že Putin sa rozhodol poslať obrázok, keďže "nemá veľa času". Denník zverejnil vyhlásenie, v ktorom priznáva "zlý vkus" . Ako sa v ňom uvádza, "nesprávne sme predpokladali, že rasizmus už nie je prijateľný, a že v takejto podobe môže byť predmetom vtipu".
Obama prišiel na očakávané turné do Európy pri príležitosti stého výročia začiatku prvej svetovej vojny. Pondelok a utorok strávil v Holandsku na jadrovom summite, v utorok večer sa presunie do Bruselu. Turné zakončí v Ríme stretnutím s pápežom Františkom.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Ukrajinská vláda vymenovala za generálneho riaditeľa štátnej televízie NTKU novinára Zuraba Alasaniju, ktorý bol spoluzakladateľom internetového portálu Mediaport a spolupracoval s internetovou televíziou Hromadske.tv.
Na čele NTKU bol donedávna Alexander Pantelejmonov. Ten sa pred dvoma týždňami stal terčom fyzického útoku niekoľkých poslancov strany Sloboda, ktorí ho donútili napísať výpoveď. Prípadom sa zaoberá ukrajinská prokuratúra.
Toto konanie poslanci neskôr zdôvodnili svojím nesúhlasom so spôsobom, akým NTKU informovala o nedávnych protivládnych demonštráciách a účasti strany Sloboda na nich.
Incident odsúdili všetky parlamentné strany, aj keď napríklad strana UDAR uznala, že vedenie televízie už dávnejšie zaviedlo cenzúru a podieľalo sa na manipulácii s faktami. Riešenie celej záležitosti silou "diskredituje nielen nové vedenie krajiny, ale aj poslancov" ako účastníkov incidentu, dodala vtedy poslankyňa za UDAR Irina Heraščenková.
Terčom kritiky za cenzúru, ale najmä šírenie proruskej propagandy sú na Ukrajine aj ruské televízne kanály, pričom v politických kruhoch sa často objavovali žiadosti na zákaz ich vysielania.
Agentúra RIA Novosti dnes v tejto súvislosti informovala, že rozhodnutím kyjevského správneho súdu z utorka je na Ukrajine pozastavené vysielanie štyroch ruských televíznych kanálov: Rossija 24, Prvý kanál, NTV a Rossija 1. Národná rada pre televízne vysielanie sa už obrátila na poskytovateľov služieb s odporúčaním, aby tieto stanice vyradili zo svojej ponuky. Väčšina z nich však k tomu zatiaľ nepristúpila, konštatovala RIA Novosti.

Copyright © TASR 2013

Slovenskí novinári volia Fica

Slovenskí novinári volia Fica


Rada Slovenskej asociácie novinárov, Únia slovenských novinárov, redakčné kolektívy časopisu Extra plus a periodika Slovenský rozhľad, Slovenská ekonomická spoločnosť NEZES a Hlinkova spoločnosť vyzvali slovenských voličov a najmä mládež, aby sa nedali ovplyvniť negatívnou mediálnou kampaňou voči kandidátovi na prezidenta SR Robertovi Ficovi a dali svoj hlas práve tomuto mužovi, ktorý je jedinou alternatívou pre úspešný hospodársky a mravný rozvoj Slovenska. Robert Fico je štátnik európskeho formátu s národným a sociálnym cítením nadväzujúcim na tie najlepšie tradície slovenskej spoločnosti. Voľbou tohto kandidáta nevolíme vládu jednej strany. Volíme zrelosť, skúsenosť, rozhľad v rozbúrených vodách medzinárodnej politiky a čo je pre Slovákov najdôležitejšie - schopnosť viesť národ v krízových časoch.

Roberta Fica budú voliť: Ing. Ladislav Lysák DrSc. NEZES, Mgr. art. Štefan Dlugolinský režisér, predseda SAN, Mgr. Ľudovít Števko publicista, Mgr. Eva Zelenayová publicistka, Mgr. Roman Michelko politológ, SAN, Mgr. Jozef Kuchár publicista, predseda ÚSN, Dana Troppová SAN, Mgr. Ľudmila Bilkovičová, novinárka, Mgr. Lenka Eremiášová, zástupkyňa šéfredaktora Extra plus, Mgr. Pavel Kapusta, šéfredaktor Extra plus...

RÚ SR NEWS

RÚ SR NEWS

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (regulačný úrad - RÚ) na základe žiadostí spoločnosti Towercom, a. s., vydal individuálne povolenia pre DVB-T vysielač 4. multiplexu (MUX-u) Žilina - Krížava K39 s výkonom 10.000 W a vysielač 2. MUX-u Spišské Podhradie K55 s výkonom 81 W. Okrem toho povolil zvýšenie výkonu DVB-T vysielača 2. MUX-u Rožňava - Dievčenská skala K27 z 10.000 W na 20.000 W a vysielača 2. MUX-u Banská Bystrica - Laskomer K51 z 19.590 W na 26.300 W. Rozhodnutia sú právoplatné.
Uvedené výkony sú maximálne výkony ERP v nulovej rovine. Zvýšenie maximálneho výkonu ERP a zmena ďalších technických parametrov vysielačov môže pozitívne ovplyvniť kvalitu príjmu signálu prvého a štvrtého multiplexu.

SLOVAK ABSURD MEDIA NEWS

SLOVAK ABSURD MEDIA NEWS


Povinnosť týždenníka Plus 7 DNÍ zverejniť na 54 stranách ospravedlnenie je podľa podpredsedu Medzinárodného tlačového inštitútu (International Press Institute, IPI) Pavla Múdreho dôsledkom absurdného rozsudku, ktorý svedčí o stave slovenského súdnictva a justície. Na základe rozhodnutia súdu musel týždenník v najnovšom vydaní zverejniť popri ospravedlnení sa Štefanovi Zelníkovi veľkým, titulkovým písmom aj celý článok. Rozsah časopisu sa tak zväčšil o 54 strán. Pôvodný článok aj s fotografiami mal v časopise rozsah dva a pol strany. Dôvodom je rozhodnutie súdu v spore exposlanca Slovenskej národnej strany (SNS) Štefana Zelníka s médiami za informácie o Zelníkovi a eurofondoch. Išlo o článok zverejnený 22. októbra 2009 v spoločenskom týždenníku Plus 7 DNÍ v čísle 43 od autorky Ivany Pôbišovej. Článok mal názvov Náhoda? a podtitul Firma poslanca za SNS Štefana Zelníka získala vyše 1,6 milióna eur z eurofondov na rekonštrukciu polikliniky. Vykonáva ju firma, ktorej konateľ je v motorkárskom klube s Jánom Slotom. V spore rozhodoval v roku 2012 Okresný súd v Žiline a v roku 2013 Krajský súd v Žiline.
Podľa šéfredaktora týždenníka Plus 7 DNÍ Miloša Luknára považovali rozsudok v časti, ktorá hovorí o povinnosti zverejniť ospravedlnenie, za nevykonateľný, "nielen pre nezvyklú formu a rozsah, pretože zákon hovorí jasne o tom, že by ospravedlnenie malo byť primerané, ale najmä z dôvodu, že súd stanovil absolútne nesplniteľnú podmienku uverejniť ho v čísle časopisu, ktoré vyšlo už pred štyrmi rokmi". V exekučnom konaní však bratislavská sudkyňa "dospela k záveru, že také zverejnenie ospravedlnenia je po materiálnej aj formálnej stránke v poriadku. Vydavateľ síce podal voči rozsudku dovolanie, no Najvyšší súd SR zatiaľ o ňom nerozhodol," píše sa v stanovisku. Luknár dodáva, že za článok súd Štefanovi Zelníkovi prisúdil i nemajetkovú ujmu 33 200 eur a jeho firme ďalších 22 100 eur.
"Tento opakovane potvrdený absurdný rozsudok len svedčí o stave slovenského súdnictva a justície," tvrdí Pavol Múdry, ktorý vidí len dve možnosti príčin takéhoto rozsudku. Prvou podľa Múdreho je, že "sudcovia zúčastnení na rozhodovaní o tejto žalobe sú absolútne neznalí mediálnej problematiky, výrobného procesu v médiách a technológiách na vydávanie médií používaných. A sú natoľko 'suverénni', že si tieto veci ani nechcú dať vysvetliť. A potom sú schopní takýchto absurdných rozsudkov". Druhou príčinou, ako tvrdí Pavol Múdry, môže byť aj to, že "cieľom takéhoto súdneho rozhodnutia je znevážiť a ponížiť médiá a novinárov, aby sa už neodvážili byť kritické a prestali plniť svoju úlohu". Obe možnosti sú podľa podpredsedu IPI zlé a obraz slovenského súdnictva opäť zhoršujú. Múdry ako zástupca medzinárodnej novinárskej organizácie IPI vyjadruje vydavateľstvu 7Plus plnú podporu a verí, "že budú v tejto kauze pokračovať odvolávaním sa na Ústavnom súde SR a prípadne na európskych súdoch. Ak sa kauza dostane až do Štrasburgu, utrpia slovenské súdy opäť kus hanby".


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...
 
 

25. 3. 2014

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ


Štyri pokuty vo výške spolu 17 319 eur dnes uložila vysielateľovi Markíza-Slovakia Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Licenčná rada dnes pokutovala aj vysielateľa Mac TV, ktorému udelila dve pokuty spolu vo výške 8 500 eur a jednu pokutu, vo výške 2 000 eur udelila verejnoprávnemu Rozhlasu a televízií Slovenska (RTVS). Nefinančné pokuty - upozornenie na porušenie zákona uložila vysielateľom Markíza-Slovakia a TV Poprad. Vyplýva to z tlačovej správy, ktorú agentúre SITA poskytla hovorkyňa Rady pre vysielanie a retransmisiu Lucia Jelčová.
Najvyššiu dnes uloženú pokutu - 8 000 eur dala RVR vysielateľovi Markíza-Slovakia za to, že televízia Dajto porušila pravidlá čestnosti a slušnosti reklamy a telenákupu odvysielaním komunikátov Akčná výhra 1. októbra a 6. októbra 2013. Porušenie zákonných pravidiel čestnej a slušnej reklamy a telenákupu stoja aj za pokutou 3 319 eur, ktorú licenčná rada dala spoločnosti Markíza-Slovakia za odvysielaním upútaviek na programy Teória veľkého tresku a Dva a pol chlapa 22., 24. a 26. októbra 2013 v TV Markíza a Dajto. Spoločnosť Markíza-Slovakia dostala od rady aj dve pokuty vo výške 3 000 eur za porušenie ochrany maloletých vo vysielaní televízie Dajto. Prvú pokutu 3 000 eur RVR dala za to, že vo vysielaní Dajto bol 4. októbra 2013 okolo 14:30 odvysielaný program 112 označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, napriek tomu, že obsahoval vulgárne vyjadrovanie. Druhá trojtisícová pokuta bola za to, že Dajto 27. augusta 2013 v čase o cca 01:08 odvysielala program Grizzly Park pod označením nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov. Program pritom obsahoval násilie na živých bytostiach a krutej násilnej smrti človeka bez pocitov ľútosti.
Vysielateľ Mac TV dostal od rady dve pokuty za vysielanie televízie JOJ. Prvú, vo výške 6 000 eur dala RVR za porušenie pravidiel zreteľného oddelenie reklamy, rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov. Televízia JOJ totiž 30. septembra 2013 po programe Páli Vám to? odvysielala komunikát označujúci za sponzora programu spoločnosť Slovak Telekom, a.s. bez toho, aby bol na začiatku rozoznateľný a zreteľne oddelený od iných častí programovej služby. Druhú pokutu - 2 500 eur dala RVR spoločnosti Mac TV za to, že televízia JOJ porušila zákonnú ochranu maloletých, keď 4. augusta 2013 o cca 17:00 odvysielala program Slnko, seno, slanina, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, napriek tomu, že obsahoval vulgárne a obscénne vyjadrovanie.
RVR dnes pokutovala aj verejnoprávny RTVS, konkrétne televíznu Jednotku. Pokutu 2 000 eur jej dala za porušenie pravidiel ochrany maloletých. Televízia totiž 17. septembra 2013 o cca 21:30 odvysielal program Sanitka 2, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, napriek tomu, že obsahoval vulgárne vyjadrovanie.
Podľa rozhodnutia RVR musia dvaja vysielatelia - Markíza-Slovakia a TV Poprad odvysielať upozornenie na porušenie zákona. V prvom prípade sa RVR pre nefinančnú sankciu rozhodla lebo TV Markíza podľa jej rozhodnutia porušila objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru 2. októbra 2013 odvysielaním príspevku Cirkev pošle ľudí na ulicu v programe Televízne noviny. Oznam o porušení zákona musí odvysielať aj vysielateľ Televízie Poprad, spoločnosť TV Poprad. Televízia totiž porušila 3. októbra 2013 počas vysielania programu my... v Európe povinnosť trvalo označiť na obrazovke programovú službu logom.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Don't worry be happy

Don't worry be happy

Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) navrhuje súčasnému prezidentovi SR Ivanovi Gašparovičovi, aby so svojím vyhlásením k nadchádzajúcemu 2. kolu volieb hlavy štátu vystúpil v jej vysielaní v stredu (26. 3.) po hlavných večerných správach. Reagovala tak na oficiálny list z kancelárie prezidenta so žiadosťou na vytvorenie priestoru vo vysielaní RTVS, ktorý v pondelok (24. 3.) dostal jej generálny riaditeľ Václav Mika.
Príhovor prezidenta by tak bol odvysielaný pred dlhodobo plánovanou záverečnou diskusiou oboch prezidentských kandidátov, Roberta Fica a Andreja Kisku, aby v prípade potreby mali možnosť obaja reagovať na slová súčasnej hlavy štátu. "RTVS si vysoko váži prezidenta SR, ako hlavu štátu. Zákonnou povinnosťou RTVS ale je zabezpečiť, aby vystúpenie a obsah jeho posolstva nebol spojený s propagáciou konkrétneho prezidentského kandidáta," konštatuje médium v tlačovej správe, ktorú TASR poskytla Dominika Šulková zo sekcie marketingu a komunikácie RTVS.
Rozhlas a televízia vo svojom stanovisku upozorňuje na zákon o spôsobe voľby prezidenta SR, ako aj záväzné interné Pravidlá volebného vysielania RTVS pre voľbu prezidenta, ktoré stanovujú jej nezávislosť a vylučujú zásahy do jej vysielania z externého prostredia. "RTVS plne zodpovedá za rozsah a dosah svojho vysielania a dodržiavanie zákonov, ako aj interných pravidiel, osobitne počas prebiehajúcej kampane pred voľbou prezidenta SR," zdôrazňuje vo svojej správe.
"Uvedomujúc si význam ústavného postavenia hlavy štátu chce prezident prostredníctvom RTVS vyzvať občanov, aby využili svoje právo a zúčastnili sa sobotňajšieho (29. 3.) druhého kola volieb tak, aby bol výsledok čo najreprezentatívnejší," priblížil TASR hovorca hlavy štátu Marek Trubač.
Ako dodal, prezident bude dodržiavať kritériá stanovené zákonom. Vo svojom vystúpení zdôrazní význam tejto funkcie, avšak podľa Trubača nebude vyzývať na podporu konkrétneho kandidáta.

Copyright © TASR 2013

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

Duel prezidentských kandidátov Roberta Fica a Andreja Kisku na Markíze dnes o 21:50

RTVS Harabin NEWS

RTVS  Harabin NEWS


 

Nebudem odpovedať na priblblé otázky, povedal dnes na súde bývalý dlhoročný šéf trestnoprávneho kolégia Najvyššieho súdu SR Harald Stiffel právnemu zástupcovi psychiatričky Renáty Papšovej. Stalo sa to na súdnom prejednávaní žaloby šéfa NS SR a súdnej rady Štefana Harabina na RTVS a psychiatričku Renátu Papšovú za jej medializovaný výrok: „Ako lekár môžem povedať, že niekedy sú choroby nákazlivé a naša justícia je chorá, ochorel Juraj Majchrák, ochorela JUDr. Lauková, ktorá takisto zomrela na tvrdú perzekúciu doktora Harabina.“ Papšová bola ošetrujúcou lekárkou dnes už nebohých sudcov Juraja Majchráka (spáchal samovraždu) a Marty Laukovej (mala vážne zdravotné problémy). Advokát Tomáš Kamenec sa dnes Stiffela ako svedka pýtal, či niekedy nejaký mediálny výstup zmenil jeho názor na Harabina. Kamenec sa ohradil voči spomínanej reakcii svedka na jeho otázku, ktorý mu okrem toho povedal, že čo je ho do toho. Harabin poznamenal, že advokátovi prekáža, keď mu svedok povedal, že dáva priblblé otázky a Harabinovi sa má páčiť, keď o ňom niekto povedal, že zavinil smrť dvoch ľudí.
Psychiatrička Papšová povedala výrok 14. apríla 2012, keď sa zapojila do verejnej diskusie na podujatí Sudcovia o sudcoch. Výrok je teraz predmetom Harabinovej žaloby. Chce od psychiatričky vysúdiť 100-tisíc eur a ďalších 200-tisíc od RTVS - Slovenskej televízie, ktorá výrok zaznamenala a odvysielala 28. mája 2012 v relácii Reportéri.
Stiffel poznal Majchráka ako dlhoročného sudcu najvyššieho súdu a mal záujem, aby členovia senátov spolu dobre vychádzali po ľudskej stránke z praktických dôvodov, aby dobre pracovali. Trestné kolégium bolo enormne preťažené, ročne vybavovali aj 1 100 vecí. Majchrák podľa jeho slov dobre vychádzal s predsedom svojho senátu Petrom Krajčovičom „Tento senát som považoval až do ochorenia doktora Majchráka za najlepší v trestnom kolégiu,“ povedal Stiffel na súde s tým, že zo senátu vychádzalo najviac judikátov, ktoré potom boli publikované v zbierke súdnych rozhodnutí. Stiffel pre zaneprázdnenie nemohol sledovať vývoj vzťahov medzi sudcami. Podľa jeho slov sa mu na jeseň 2008 z ničoho nič doslova vrútil do kancelárie Majchrák a skoro plačlivým hlasom sa začal sťažovať na zlé zaobchádzanie prvého predsedu senátu, ktorým bol Krajčovič. Stiffela to prekvapilo, lebo dovtedy nevedel o narušení ich vzťahov. Na druhý deň prišiel Krajčovič, lebo sa dopočul, že sa bol na neho Majchrák sťažovať. Stiffelovi povedal, že Majchráka neprenasleduje ani nepreťažuje prácou. Prekážalo mu len to, že Majchrák trištvrte roka nenapísal žiadne rozhodnutie, nechodil do práce a rovnaký čas neurčil žiadny termín verejného zasadnutia. Súhlasil s presunutím Majchráka do iného senátu, čo predtým Stiffel sľúbil Majchrákovi.
V roku 2008 si Stiffel všimol, že Majchrák ako štíhly muž začal enormne priberať, jeden lekár mu povedal, že takto priberajú ľudia, ktorí užívajú antidepresíva. V nasledujúcom roku bol Majchrák často na PN-ke, 2. augusta 2010 mu vtedajšia ministerka spravodlivosti prerušila výkon funkcie. Zomrel 14. apríla 2011.
Majchrák v rokoch 2008 a 2009 pracoval nielen v senáte Krajčoviča, ktorý riešil všeobecnú agendu, ale bol aj prvým predsedom senátu, ktorý vtedy prerokúval odvolania proti verdiktom Špeciálneho súdu. Práve tam sa stalo, že druhý predseda senátu Ján Mihál neustriehol lehotu väzby Jaroslava P., ktorý už bol ako údajný člen gangu Róberta O. neprávoplatne odsúdený na doživotie – museli ho pustiť z väzby. Harabin sa pýtal Stiffela, či sa zaujímal o Majchráka do „vybuchnutia“ spomínanej kauzy. Stiffel povedal, že na to nebol dôvod. Za spomínané pochybenie ani neboli žiadne dôsledky voči Majchrákovi, lebo on bol prvým predsedom senátu a túto vec pridelil na vybavenie Mihálovi. Stiffel nevie nič o vzťahoch medzi Harabinom a Majchrákom, predpokladá, že bol rovnako korektný z hľadiska kolegiálneho spolužitia ako u ostatných sudcov. O zdravotnom stave Majchráka nemal žiadnu vedomosť, hoci zmena jeho fyzického stavu a plačlivé sťažovanie sa signalizovalo, že je alebo bude chorý. Stiffel povedal, že s Harabinom mal iba pracovné a kolegiálne vzťahy.
Na súde dnes vypovedal aj bývalý šéf Centra publicistiky STV Ivan Kočner a moderátor spomínaného podujatia Richard Dírer. Obaja podobne povedali, že Papšovej slová vnímali ako výrok u justícii, Kočner ho nebral ako osobný útok. Pojednávanie odročili na 17. júna, vypovedať by mala aj dcéra zosnulej sudkyne Laukovej. Dnes sa ospravedlnila, lebo je tehotná a keď sa hovorí o smrti jej matky, vníma to veľmi citlivo, čo môže zhoršovať jej zdravotný stav.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Prezident Slovenskej republiky požiadal o vysielací priestor v RTVS

Prezident Slovenskej republiky

požiadal o vysielací priestor v RTVS

Včera popoludní dostal generálny riaditeľ RTVS Václav Mika oficiálny list z kancelárie prezidenta Slovenskej republiky so žiadosťou na vytvorenie priestoru vo vysielaní RTVS pre vyhlásenie hlavy štátu Ivana Gašparoviča k nadchádzajúcim prezidentským voľbám.
RTVS požiadala Kanceláriu prezidenta Slovenskej republiky o spresnenie technických, realizačných, ale aj obsahových požiadaviek súvisiacich s prípravou a výrobou tohto typu formátu. Na strane druhej RTVS upozornila na dikciu zákona č. 46/1999 Z.z. o spôsobe voľby prezidenta Slovenskej republiky, o ľudovom hlasovaní o jeho odvolaní a o doplnení niektorých ďalších zákonov, ktorý okrem iného uvádza v paragrafe 15 ods. 10: „Vysielanie iných relácií s výnimkou spravodajských a publicistických relácií podľa odseku 9 a tých, ktoré sú venované kampani podľa odsekov 4 a 5, ktoré by mohli ovplyvniť hlasovanie voličov v prospech alebo v neprospech kandidáta, je počas kampane zakázané.“
Upozornila aj na záväzné Pravidlá volebného vysielania Rozhlasu a televízie Slovenska pre voľbu prezidenta Slovenskej republiky, ktoré prerokovala Rada RTVS. V tých sa okrem iného uvádza: „RTVS je pri príprave a vysielaní spravodajských a publicistických programov nezávislá. Vylučuje sa zásah politických, ekonomických, spoločenských a iných lobistických skupín do ich prípravy a vysielania. Okrem organizačných štruktúr RTVS nemá nikto vplyv ani právo rozhodnúť o zaradení alebo nezaradení spravodajského a publicistického programu do vysielania.“ V pravidlách sa tiež uvádza: „Spravodajské aj publicistické programy majú dôležitú informačnú úlohu pred obdobím kampane, počas kampane, ale aj počas volieb. Aj preto nie je možné udalosti zamlčať, no zároveň musí RTVS zabrániť tomu, aby sa stala nástrojom propagácie ktoréhokoľvek kandidáta, prípadne nástrojom na zverejnenie kompromitujúcich informácií o kandidátovi.“
RTVS si vysoko váži prezidenta SR, ako hlavu štátu. Zákonnou povinnosťou RTVS ale je zabezpečiť, aby vystúpenie a obsah jeho posolstva nebol spojený s propagáciou konkrétneho prezidentského kandidáta. RTVS plne zodpovedá za rozsah a dosah svojho vysielania a dodržiavanie zákonov, ako aj interných pravidiel, osobitne počas prebiehajúcej kampane pred voľbou prezidenta Slovenskej republiky.
V prípade, že dôjde k vzájomnej dohode podmienok vysielania príhovoru prezidenta Slovenskej republiky, RTVS poskytne priestor primeraný hlave štátu a jeho posolstvu občanom SR.

RTVS navrhuje odvysielanie v stredu 26.3.2014 po hlavnom spravodajskom formáte Správy RTVS vo vopred dohodnutom rozsahu. Návrh na uvedený vysielací priestor vychádza zo schválenej vysielacej štruktúry RTVS. Príhovor prezidenta SR by tak bol odvysielaný pred dlhodobo plánovanou záverečnou diskusiou oboch prezidentských kandidátov tak, aby v prípade potreby mali možnosť obaja reagovať na slová súčasnej hlavy štátu.

Koľko dní pred Jozefom vyletia včely, toľko týždňov bude chladno.

Koľko dní pred Jozefom vyletia
 
včely, toľko týždňov bude chladno. 


Jednotka horšie.
Dvojka horšie. 
Spolu horšie- 11.40 %  

Markíza  lepšie.
TV Doma lepšie.
DAJTO  horšie.
Spolu  lepšie - 33.80%

JOJ lepšie.
JOJ PLUS horšie.
WAU lepšie.
SENZI úplne zle.
Spolu rovnako- 22.20%

TA 3 horšie 

Jednotka - 9.30 % ;
Dvojka - 2.10 % ;
Markíza - 25.40% ;
TV DOMA - 5.40% ;
DAJTO- 3.00%
TV JOJ – 16.40 % ;
JOJ PLUS- 4.20 % ;
WAU -1.50 % ;
SENZI- 0.10 %
TA 3 - 2.40 %