DALITO!

21. 3. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Turecko v noci na dnes obmedzilo prístup na sociálnu sieť Twitter len niekoľko hodín po tom, ako sa premiér Recep Tayyip Erdogan vyhrážal jeho "vykorenením".
Na populárnej sociálnej sieti boli zverejnené nahrávky odpočutých rozhovorov, ktoré poškodili reputáciu vlády pred blížiacimi sa komunálnymi voľbami, napísala agentúra AP.
Veľa používateľov sa dnes v ranných hodinách stretlo na Twitteri s oznámením tureckého telekomunikačného úradu, v ktorom im oznamuje uzatvorenie prístupu s odvolaním sa na súdny príkaz.
Hovorca Twitteru Nu Wexler oznámil, že spoločnosť problém skúma. Nespresnil, či k výpadku došlo v celej krajine.
Twitterové konto @policy už skôr informovalo tureckých používateľov, že môžu posielať správy prostredníctvom SMS, ale nie je jasné, či budú v krajine viditeľné.
Viceprezidentka Európskej komisie Neelie Kroesová kritizovala zákaz jej konta ako "nepodložený, nezmyselný a zbabelý".
"Turecký ľud a (medzinárodné) spoločenstvo to budú vnímať ako cenzúru," dodala.


Európska únia odsudzuje opatrenie tureckej vlády, ktorá v noci na dnes obmedzila prístup na sociálnu sieť Twitter. Eurokomisár pre rozšírenie a susedskú politiku Štefan Füle upozornil, že tento krok spochybňuje príklon k európskym hodnotám a normám.
K zablokovaniu sociálne siete Twitter došlo len niekoľko hodín po tom, ako sa turecký premiér Recep Tayyip Erdogan vyhrážal jej "vykorenením".
"Zákaz sociálnej platformy Twitter.com v Turecku vzbudzuje naše vážne obavy a vrhá pochybnosti na záväzky Turecka, že si osvojí európske hodnoty a normy," uviedol komisár Füle v správe pre médiá.
Podľa jeho slov je sloboda prejavu základným právom v každej demokratickej spoločnosti, čo znamená právo prijímať a rozširovať informácie a myšlienky bez zasahovania orgánov verejnej moci.
"Občania musia mať možnosť komunikovať a slobodne si vybrať prostriedky, ako to robiť, čo samozrejme zahŕňa aj prístup k internetu," upozornil Füle. A dodal, že otvorené diskusie, aj prostredníctvom online komunikácie, presadzujú transparentnosť a zodpovednosť a posilňujú demokraciu. Takéto debaty musia byť podľa neho posilnené všade, vrátane Turecka.
Negatívne a odsudzujúce reakcie na rozhodnutie tureckej vlády prichádzajú aj od predstaviteľov Európskeho parlamentu a ďalších členov exekutívy EÚ. Eurokomisárka pre digitálnu agendu a podpredsedníčka Európskej komisie Neelie Kroesová rozhodnutie Ankary označila za nezmyselný "krok chybným smerom" a smutný deň" pre Európu, pretože turecký ľud a medzinárodné spoločenstvo to budú vnímať ako cenzúru.

Copyright © TASR 2013


Ruskí ozbrojenci v krymskom meste Novoozerne zadržali spravodajcu českej televízie Miroslava Karasa a jeho kameramana, uvádza iDNES.cz. Ruskí vojaci tu obsadzovali základňu ukrajinského námorníctva. Český minister zahraničia Lubomír Zaorálek incident odsúdil a označil ho za hrubé porušenie novinárskych slobôd. Ozbrojenci, z ktorých jeden sa predstavil ako dôstojník ruskej armády, podľa ČT zhabali štábu kameru aj akreditácie, na reportérov mierili zbraňami a nechali ich čakať asi 40 minút. Materiál im neskôr vrátili, no pamäťová karta v kamere bola zničená. Podľa Zaorálka spôsob zachádzania s novinármi na Kryme len potvrdzuje, že na polostrove nie sú teraz normálne pomery a Krym nemožno považovať za miesto, ktoré slobodne rozhoduje o svojom osude.
Karasa a jeho kameramana zadržala ruská polícia už v decembri 2013 na štyri hodiny v Krasnodarskom kraji pri natáčaní reportáže o príprave zimných olympijských hier v Soči. Stalo sa tak údajne pre nedovolené prekročenie hranice. Podľa ČT sa ale novinári žiadneho priestupku ani trestného činu nedopustili a pohybovali sa v miestach, kde predtým pôsobili aj iní zahraniční reportéri.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

Televízie aj pred druhým kolom voľby prezidenta, ktoré bude v sobotu 29. marca, pokračujú vo vysielaní diskusií s kandidátmi na hlavu štátu. Niektoré prinášajú aj platenú politickú reklamu. Diskusie avizuje verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS), ako aj súkromné televízie Markíza a TA3. Ako pre agentúru SITA uviedla vedúca PR oddelenia JOJ Group Lucia Kulihová, "o prípadnom vysielaní špeciálneho spravodajstva k prezidentským voľbám budeme divákov aj médiá včas informovať". JOJ diskusie pred 1. kolom voľby nemala. Do prezentácie dvoch postupujúcich kandidátov na prezidenta SR - Roberta Fica a Andreja Kisku, sa zapojí i Rádio Expres.
RTVS otvorila sériu troch diskusií k 2. kolu voľby v deň vyhlásenia výsledkov 1. kola, v nedeľu 16. marca. Najbližšie "v sobotu 22. marca približne o 12:10 odvysielame takzvanú rozhlasovú diskusiu z priestorov Slovenského rozhlasu a za prítomnosti televíznych kamier. V stredu 26. marca približne o 20:15 odvysielame záverečnú diskusiu z Bratislavského hradu," informoval agentúru SITA PR manažér RTVS Juraj Kadáš. Obe diskusie odvysiela RTVS na Jednotke a na Rádiu Slovensko. Kadáš dodal, že RTVS naďalej postupuje podľa projektu volebného vysielania. RTVS avizovalo ešte pred voľbami, že platenú politickú reklamu vysielať nebude. Problém by mohol byť s cenníkom alebo s možnosťami kandidátov pripraviť kvalitatívne podobné spoty.
Vysielanie platenej reklamy aj pred 2. kolom potvrdila agentúre SITA televízia Markíza. Pred volebným moratóriom, ktoré sa začne 48 hodín pred začiatkom hlasovania, TV Markíza v utorok 25. marca o 21:45 odvysiela duel Roberta Fica a Andreja Kisku. "Následne na sobotu 29. marca pripravujeme od 22:00 volebné štúdio a na nedeľu 30. marca o 13:00 rozhovor s novým prezidentom SR," priblížil pre SITA PR manažér Markíza - Slovakia Lukáš Kočišek vysielanie k voľbám prezidenta.
Blížiacemu sa 2. kolu voľby prezidenta sa venuje i spravodajská televízia TA3. "Televízia TA3 prinesie svojim divákom diskusiu prezidentských kandidátov Roberta Fica a Andreja Kisku v nedeľu 23. marca o 11:00 v relácii V politike," uviedol za TA3 Ján Kalafut z agentúry PR Clinic. O ďalšom špeciálnom vysielaní k voľbe prezidenta SR bude TA3 informovať v najbližšom čase.
"Andrej Kiska a Robert Fico a sa stretnú len pár hodín pred začiatkom moratória v Rádiu Expres, v relácii Braňo Závodský Naživo. V dueli, ktorý sa začne na Exprese v stredu 26. marca o 12:05, dostanú obaja kandidáti rovnaký priestor - sedem minút," avizoval pre SITA Igor Guttler, PR manažér Expres Media. Rádio hneď po zatvorení volebných miestností, v sobotu 29. marca po 22:00, ponúkne poslucháčom volebné štúdio. "Volebné štúdio sa skončí až po spočítaní všetkých hlasov, kedy bude známe meno nového prezidenta Slovenskej republiky, s ktorým Expres prinesie aktuálny rozhovor naživo," informoval za Rádio Expres Igor Guttler.
Vyhlásením výsledkov 1. kola voľby prezidenta SR Ústrednou volebnou komisiou sa podľa zákona začala predvolebná kampaň k 2. kolu. O hlasy voličov sa v ňom uchádzajú víťaz 1. kola Robert Fico, ktorého volilo v sobotu 15. marca 28 percent voličov, a Andrej Kiska, ktorý dostal 24 percent hlasov. Kampaň, rovnako ako pred 1. kolom, trvá do 48 hodín pred začiatkom hlasovania. Počas kampane k 2. kolu vyhradí RTVS každému kandidátovi jednu hodinu vysielania. Kandidáti si museli uplatniť nárok na vysielací čas do 24 hodín od vyhlásenia výsledkov 1. kola voľby. Maximálne po hodine pre každého z kandidátov na post prezidenta môžu, ale nemusia, vyčleniť súkromné médiá. Vysielací čas vyhradený na propagáciu kandidátov vo verejnoprávnych médiách je hradený zo štátneho rozpočtu. V prípade súkromných televízií a rádií si ju však kandidáti platia sami. Všetci vysielatelia musia dať každému kandidátovi rovnaké podmienky. Ostatné spravodajské a publicistické relácie, ktoré sa týkajú volieb, musia pripravovať tak, aby boli vyvážené a nestranné. Kandidát má počas kampane právo na odpoveď, ak boli o ňom počas kampane odvysielané nepravdivé alebo pravdu skresľujúce informácie. Informačné moratórium pred druhým kolom sa začne vo štvrtok 27. marca o 7:00 a platí až do skončenia hlasovania. Moratórium znamená zákaz zverejňovať v rozhlase, televízii a v hromadných informačných prostriedkoch informácie o kandidátoch v ich prospech alebo v neprospech slovom, písmom, zvukom alebo obrazom. Streda 26. marec bude posledný deň, keď sa budú môcť zverejňovať výsledky prieskumov verejnej mienky. Zákon zároveň zakazuje uverejňovať výsledky prieskumov hlasovania počas samotnej voľby.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Reakcia Finančnej správy na článok denníka Plus jeden deň

Reakcia Finančnej správy
na článok denníka Plus jeden deň


Reakcia Finančnej správy na článok denníka Plus jeden deň publikovanom dňa 21.3.2014 pod názvom „Tisíce ľudí si odskáču kalkulačku“, autorom ktorého je Húska Michal :

Finančné riaditeľstvo dôrazne odmieta obsah článku, ktorý je tendenčný a zavádzajúci už svojím titulkom. Ten vyslovene navodzuje vo verejnosti strach z toho, že jej hrozia sankcie. Titulok totiž vyslovene tvrdí, že „si tisíce ľudí odskáču kalkulačku“ napriek tomu, že redaktor mal informáciu od finančnej správy, že žiadne sankcie nikomu nehrozia.
Nepravdivé je aj tvrdenie, že „Pomôcka Finančnej správy vás môže pripraviť o peniaze“ – hovorkyňa FS túto informáciu vyslovene dementovala, redaktor napriek tomu napísal úplný opak, teda klamal.
Tvrdenie „Pozor hrozí pokuta“ je šírením poplašnej správy. Redaktor napísal klamstvo opäť napriek tomu, že dostal od Finančnej správy informáciu, že žiadne sankcie nehrozia.
„Na prešľap daniarov doplatili najmä poctivci“ – ďalšie nepravdivé tvrdenie redaktora, ktoré nie je dokladované žiadnym číslom. V tomto článku redaktor nepodložil ani jedno tvrdenie faktom. Dokonca svoju neprofesionalitu posunul ešte ďalej a aj vedomosť o pravde zamlčal, prispôsobil či ignoroval s jediným cieľom. Šíriť poplašnú správu a poškodiť meno Finančnej správy. Finančná správa má za to, že redakcia nevie preukázať ani jedno uvedené tvrdenie, hlboko odsudzuje takéto konanie a preto sa rozhodla podať trestné oznámenie. Tiež žiada článok v rovnakom rozsahu aj s titulkou, ktorý uvedie zverejnené informácie na pravú mieru a bude v ňom vysvetlené, že verejnosti zo strany Finančnej správy nič nehrozí a dnešný článok nebol korektný, keď vo verejnosti tento dojem vzbudil.

RTVS NEWS

RTVS NEWS

 
Vzhľadom na ukončenie ochrany analógového televízneho vysielania v Poľsku a Maďarsku požiadal prevádzkovateľ verejnoprávneho multiplexu o navýšenie parametrov DVB-T vysielačov, ktoré počas prechodného obdobia boli nútené rešpektovať ochranu analógového vysielania v susedných krajinách. Regulačný úrad SR žiadosti vyhovel a spoločnosť Towercom, a. s. ako prevádzkovateľ siete mohla vzhľadom na priaznivé klimatické podmienky začať práce na zlepšovanie dostupnosti programových služieb RTVS. K dnešnému dnu bolo výrazným spôsobom zlepšené pokrytie vysielača Stará Ľubovňa - kanál 24, vysielajúceho z kóty Kolník. Na vysielači bol navýšený nielen vyžiarený výkon, ale aj umiestnenie anténového systému na stožiari, čím výrazne narástla dostupnosť signálu na severovýchodnom Slovensku. Anténny systém bol presunutý aj na DVB-T vysielači Nové Mesto nad Váhom, ktorý šíri verejnoprávny multiplex na kanále 57 z kóty Javorina na moravsko-slovenskom pomedzí. Od polovice marca by signál Jednotky a Dvojky mal byt dostupný v rovnakej vzdialenosti od vysielača ako je to prípade iných slovenských celoplošných televíznych staníc. Tretou pozitívnou zmenou je upravenie vyžiareného výkonu na vysielači Žilina Krížava - kanál 32. „DVB-T je stále jediná bezplatná platforma na príjem televízneho signálu, aj preto v spolupráci s Towercomom neustále zvyšujeme pokrytie. Verím preto, že plánované zmeny pokrytia bezplatne dostupnej digitálnej terestriálnej siete sú naozaj skvelou správou a naši diváci tieto zmeny privítajú," dodal k zlepšovaniu dostupnosti programových služieb v rámci DVB-T šéf techniky RTVS Andrej Doležal.


VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA


"V paneláku som sa však stala akousi šéfkou sídliskového gangu.“
Sisa Sklovska

Febiofest 2014

Febiofest 2014

Medzinárodný filmový festival Febiofest sa uskutoční od 21. do 27. marca v Bratislave. Jeho 21. ročník uvedie v 17 programových sekciách 140 titulov domácej a svetovej produkcie vo viacerých priestoroch (Kino Lumiére, Mladosť, Artkino za zrkadlom, A4-priestor súčasnej kultúry, FK 35mm VŠMU).
Tradičné podujatie otvorí premiéra nového diela poľského režiséra Andrzeja Wajdu - Walesa, človek z nádeje. Počas slávnostného večera udelia Výročné ceny Asociácie slovenských filmových klubov.
"Kontinuálne pokračujeme v súťaži krátkych filmov do 30 minút. Z 25 titulov si jeden odnesie Cenu divákov a ocenenie spojené s finančnou prémiou 3000 eur udelí medzinárodná porota. Febiofest je jediným festivalom v SR, ktorý udeľuje finančnú cenu pre filmového tvorcu. Ide o nadviazanie prerušenej tradície z rokov 2005 až 2009, keď festival udelil päť finančných cien partnera podujatia pre tvorcu do 35 rokov, ktoré získali filmári Juraj Lehotský, Marek Šulík, Milan Balog, Daniela Rusnoková a Ivana Laučíková," na dnešnej tlačovej konferencii povedal riaditeľ Febiofestu Peter Dubecký.
Podľa neho festival je stále aj veľkou konfrontáciou novej českej a slovenskej kinematografie. V posledných rokoch výrazne vzrástol počet slovenských diel, ktoré sú uvádzané v domácej alebo svetovej premiére a vzrastá i záujem tvorcov stretnúť sa s divákmi. Tento rok z 38 slovenských titulov bude mať osem svetovú premiéru. Opäť nebudú chýbať slovenské a české celovečerné, dokumentárne a krátkometrážne novinky. Svoje sekcie majú westerny či ďalšie vybrané zahraničné filmy pod názvom Klubový jukebox alebo nové poľské filmy. Sekcia Pocty si pripomenie tvorbu Stanislava Barabáša i nedávno zosnulého herca a režiséra Philipa Seymoura Hoffmana. Pre malých divákov je pripravený Filmový kabinet deťom, pre dospelých zasa Filmová noc s Febiofestom. Na podujatí bude projekcia filmu Záhrada v zreštaurovanej a zdigitalizovanej verzii za účasti režiséra Martina Šulíka.
Festival privíta viacerých zahraničných hostí, vrátane členov medzinárodnej poroty Súťaže krátkych filmov krajín V4. V tejto súťažnej sekcii bude hosťujúcou krajinou Ukrajina. "Jej účasť sme dohodli už pred rokom a napriek neľahkej súčasnej politickej situácii u našich východných susedov sa nám podarilo zakomponovať do súťaže ich päť kvalitných a zaujímavých titulov," dodal Dubecký.
Svoje filmy na ňom divákom predstaví najviac domácich a českých tvorcov. Napríklad z Čiech uvedú filmy Zdeňka Tyca Ako nikdy, Viktora Tauša Klauni, Terezy Kovářovej Skoro úplně vymyšlený film, Víta Klusáka a Filipa Remundy Dobrý řidič Smetana a iné. Pozvanie na festival prijal aj český dramaturg, režisér a scenárista, dokumentarista Jan Gogola ml., ktorý sa podieľal aj na slovenských filmoch a v programe je jeho profil v piatich filmových sériách. V zozname hostí je 26 slovenských hercov a režisérov a 12 z ČR.
V sprievodnom programe festivalu je krst publikácie Rozprava o westerne od slovensko-českej dvojice autorov Petra Michaloviča a Vlastimila Zuzsku, moderovaná diskusia Vyšehradský salón a množstvo ďalších stretnutí s divákmi. Uskutoční sa vernisáž výstavy Strieborné tváre II, ktorá nadväzuje na prvú sériu fotografií Mira Nôtu vo vstupných priestoroch kina Lumiére. Jeho expozícia predstaví ďalších 30 portrétov osobností slovenského filmu.
Po Bratislave Febiofest poputuje do ďalších miest: Košíc, Martina, Trenčína, Trnavy, Banskej Bystrice, Prievidze, Kežmarku a Prešova. Celkove festivalové projekcie uvidia diváci v deviatich mestách, trinástich kinách a šestnástich kinosálach.

Copyright © TASR 2013

20. 3. 2014

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...


RADA RTVS

RADA RTVS

Rada RTVS schválila na dnešnom zasadnutí návrh úpravy rozpočtu na rok 2014. Bežné výdavky tak predstavujú 109.306.400 eur, kapitálové výdavky 11.743.568 eur, celkový prebytok je vo výške 800.000 eur. Pôvodný návrh rozpočtu na rok 2014 schválila rada v decembri 2013.
      Rada zároveň prerokovala a vzala na vedomie návrh dodatku na rok 2014 k Zmluve o zabezpečení služieb verejnosti v oblasti rozhlasového a televízneho vysielania, tzv. zmluvy so štátom na roky 2013 až 2017, v ktorom sa suma pre rok 2014 z pôvodných 24.500.000 eur navyšuje na 24.638.000 eur. V tom je zahrnutý grafický systém pre štúdiá, prenosy a vysielanie, ako aj rekonštrukcia a technologické dokončenie pracovísk v Banskej Bystrici.
      Rada sa zaoberala a vzala na vedomie aj zastúpenie európskej a americkej tvorby vo vysielaní Slovenskej televízie v roku 2013. Z predloženého materiálu vyplýva, že povinný objem vysielania európskej nezávislej tvorby má tvoriť aspoň 15 percent čistej vysielacej plochy. V praxi to znamená 3,5 hodiny na deň pre programovú službu Jednotka, pričom 51 percent celkovej vysielacej plochy musia tvoriť diela, ktoré majú aspoň čiastočný európsky pôvod. V celkovom hodnotení bolo na Jednotke odvysielaných 3419,8 hodiny európskej tvorby a 703,3 hodiny tvorby USA. Na Dvojke to bolo 944,9 hodiny európskej tvorby a 118 hodín tvorby USA. Tieto vysielacie časy zaplnila hraná filmová tvorba, dokumentačná tvorba, publicistické, hudobné, vzdelávacie programy a detská produkcia.
      "Na prvý pohľad to vyzerá veľmi dobre, keď podiel európskej produkcie je 80 percent z celkového podielu akvizičných projektov, kde patria filmy, seriály, dokumenty. Ten pomer vychádza aj z toho, že RTVS nemá žiaden dlhodobý kontrakt s tzv. major americkými štúdiami s najväčšou produkciou. Dôležité okrem kvóty je aj to, že z európskej produkcie máme väčšinu dobrej kvality, seriálovú z produkcie BBC a veľkých verejnoprávnych televízií, veľkých európskych koprodukcií," uviedol pre TASR generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.
      Rada sa v neverejnej časti zasadnutia zaoberala aj zmluvnými vzťahmi RTVS a ochrannými autorskými zväzmi. Z doterajších čiastočných informácií vyplýva nerovnaký pohľad oboch strán na výšku autorských platieb. "Rada prerokovala informáciu generálneho riaditeľa o stave v rokovaní s autorskými ochrannými zväzmi, jednoznačne podporuje aktivity manažmentu verejnoprávneho média, ktoré smerujú k optimálnemu nastaveniu výšky týchto platieb," doplnil pre TASR predseda rady Igor Gallo.


Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS


RTVS NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska a NOA Audio Solutions VertriebsgesmbH uzavreli zmluvu, ktorá sa uzatvára na základe výsledku užšej súťaže uskutočnenej verejným obstarávateľom podľa zákona č. 25/2006 Z. z. zákona o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vyhlásenej RTVS vo Vestníku
verejného obstarávania zo dňa 3.7.2013 pod. zn. 11681 - MUT na obstaranie nadlimitnej zákazky:

Rozšírenie a dobudovanie digitalizačného pracoviska v RTVS pre digitalizáciu zvukových (audio) a zvukovo-obrazových (audiovizuálnych) objektov v rámci národného projektu Digitálna audiovízia, kód projektu: 21120120006, Operačného programu
informatizácia spoločnosti, Prioritná os 2 – Rozvoj pamäťových a fondových inštitúcií a obnova ich národnej infraštruktúry, Opatrenie 2.1. Digitalizácia obsahu pamäťových a fondových inštitúcií, jeho archivovanie, sprístupňovanie, zlepšenie systémov jeho získavania, spracovania a ochrany, kód výzvy: OPIS2-2011/2.1/05-NP, Národný projekt 5 – Digitálna audiovízia.
Rozšírenie operatívneho dátového skladu pre potreby produkcie (mimo NP Digitálna audiovízia)

Predmet zákazky, okrem časti predmetu zákazky - rozšírenie operatívneho dátového skladu  pre potreby produkcie , bude financovaný z nenávratného finančného príspevku poskytnutého RTVS v zmysle Zmluvy o poskytnutí NFP č. MK-35/2012-M (ďalej
„Zmluva o NFP"). Zmluva o poskytnutí NFP č. MK-35/2012-M bola zverejnená v Centrálnom registri zmlúv Úradu vlády Slovenskej republiky. Časť predmetu zákazky - rozšírenie operatívneho dátového skladu pre potreby produkcie bude hradená, v prípade jej  realizácie, z vlastných finančných zdrojov RTVS.

Predmet plnenia, služby údržby
Zmluvný partner sa zaväzuje za podmienok dohodnutých v tejto zmluve dodať RTVS nasledovné komponenty:

a) Digitalizačná technológia
b) Digitalizačná technológia údržba
c) Výpočtová technika s príslušenstvom
d) Operatívny dátový sklad

Zmluvná cena bola stanovená dohodou zmluvných strán podľa zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov, vyhlášky MF SR č. 87/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov a na základe výsledkov elektronickej aukcie verejného obstarávania, a to ako cena maximálna pre celý predmet plnenia zmluvy, v celkovej výške:

Cena bez DPH 3 586 156,64 EUR
0 % sadzba DPH
Výška DPH 0,00 EUR
Cena celkom vrátane DPH 3 586 156,64 EUR




MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
  

 
Indický súd dnes uznal štyroch mužov za vinných z vlaňajšieho hromadného znásilnenia fotoreportérky vo finančnej metropole Bombaj. Informovala o tom tlačová agentúra AP s odvolaním sa na ministra vnútra štátu Maháraštra, kde sa Bombaj nachádza.
      Minister vnútra R.R. Pátíl uviedol, že štyroch mužov odsúdil súd v Bombaji a výšku trestov vyhlási podľa očakávania v piatok. Mužom hrozí doživotné väzenie.
      Fotoreportérka (22) pracovala 22. augusta spolu s kolegom na reportáži v opustenej textilnej továrni v bombajskej štvrti Lower Parel. Vtedy k nim pristúpilo niekoľko mužov, ktorí im ponúkli, že im zoženú povolenie na fotografovanie vnútorných priestorov budovy.
      Keď už boli vo vnútri, muži fotoreportérkinho kolegu zbili a zviazali, potom sa útočníci striedali pri znásilňovaní ženy.
      Sexuálnych útokov proti ženám v Indii pribúda, čo vyvoláva po celej krajine obrovské protesty, dodáva AP.

 
Copyright © TASR 2013



 
Turecký premiér Recep Tayyip Erdogan pohrozil, že zruší zákaz vysielania predvolebnej videonahrávky jeho vládnej Strany spravodlivosti a rozvoja,
ktorý naň uvalili volebné orgány pre zneužívanie národných symbolov. Ústredná volebná komisia uviedla, že použitie červenej tureckej vlajky na predvolebnom videu, ktoré odvysielali všetky veľké televízne kanály, webové stránky a sociálne médiá, porušilo zákon o predvolebnej kampani pred komunálnymi voľbami, ktoré sa uskutočnia 30. marca. "Tak ten zákaz zrušíme," povedal Erdogan. "Zakážeme ten zákaz," povedal nahnevaný premiér po predvolebnom zhromaždení v stredu večer v severotureckom meste Tekirdag. Podľa tureckého denníka Hürriyet proti predvolebnému videu protestovali predstavitelia hlavných opozičných strán.
Erdogan bojuje s obvineniami, že je zapojený do korupčného škandálu, no tvrdí, že je to práca v USA usadeného islamského duchovného Fethullaha Gülena, čo on odmieta..
Erdoganove tvrdenia o sprisahaní proti nemu a jeho vláde riadenom zo zahraničia spochybnil aj turecký prezident Abdullah Gül. Rozsiahla protikorupčná operácia, ktorá sa začala v decembri, viedla k zadržaniu desiatok vysokopostavených osôb a výmene polovice vládneho kabinetu. Vláda odpovedala hromadným odvolávaním policajných dôstojníkov a prokurátorov, za čo si vyslúžila kritiku zo strany zahraničných predstaviteľov.

 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 


TO JE TV !

TO JE TV !


VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ


Dvaja kandidáti na post prezidenta sa pred druhým kolom volieb stretnú v štyroch televíznych a dvoch rozhlasových diskusiách.
Duel pripravuje verejnoprávna RTVS, televízia Markíza, spravodajská televízia TA3 a Rádio Expres. TASR to potvrdili hovorcovia a PR manažéri týchto médií.
Prvým miestom, kde budú spolu diskutovať premiér Robert Fico a občiansky kandidát Andrej Kiska, bude Slovenský rozhlas. RTVS odvysiela v sobotu (22. 3.) rozhlasovú diskusiu za prítomnosti televíznych kamier.
Sledovať ju tak budú môcť poslucháči Rádia Slovensko aj televíznej Jednotky, vysvetlil Juraj Kadáš zo Sekcie marketingu a komunikácie RTVS.
V nedeľu (23. 3.) sa Fico a Kiska stretnú v TA3 v rámci relácie V politike o 11.00 h predpoludním, informoval PR manažér televízie Ján Kalafut.
Markíza si dvojicu kandidátov pozvala na utorok (25. 3.). „Diskusia sa začne o 21.50 h,“ priblížila hovorkyňa Markízy Tatiana Tóthová.
Posledným predvolebným stretnutím Fica a Kisku bude záverečná diskusia z priestorov Bratislavského hradu, ktorú RTVS odvysiela v stredu (26. 3.) opäť na televíznej Jednotke a Rádiu Slovensko. Podľa Kadáša sa začne približne o 20.15 h.
Diskusiu Markízy bude moderovať Zlatica Puškárová, duely RTVS Branislav Dobšinský a Martin Strižinec. Debatu na TA3 bude moderovať Ľuba Oravová a Peter Bielik.
Okrem rozhlasovo-televízneho duelu v RTVS absolvuje Fico a Kiska ešte aj čisto rozhlasový duel v Rádiu Expres. Uskutoční sa v stredu (26. 3.) o 12.05 h, informoval PR manažér rádia Igor Guttler.
Hostia deň pred začiatkom volebného moratória zavítajú do relácie moderátora Braňa Závodského Naživo. Guttler spresnil, že každý dostane rovnaký priestor v dĺžke sedem minút.


Copyright © TASR 2013

Zomrel Karl " Baumi " Baumgartner

Zomrel Karl " Baumi " Baumgartner

Karl " Baumi " Baumgartner , jeden z popredných nemeckých producentov a nezávislých distribútorov , zomrel v utorok.
Baumgartner založil svoju spoločnosť Pandora s Reinhardom Brundigom v roku 1982 a bola, zameraná na distribúciu ambicióznej medzinárodných artových filmov , ako film Yilmaza Gunaya " Yol , " Andreja Tarkovského " Nostalgia " a Chen Kaigeho "Zzbohom, moja konkubína " . Komerčný prielom urobila Pandora s filmo režisérkys Jane Campion " Piano ".
Podieľal sa aj na diele Emira Kusturicu Underground " Aki Kaurismäkiho " Muž bez minulosti „ Jima Jarmuscha “Only Lovers Left Alive”, ale aj na fimoch Alois Nebel Tomáše Luňáka alebo Štěstí Bohdana Slámu.

Grandhotel Budpešť

Grandhotel Budpešť


19. 3. 2014

Zomrel Oswald Morris

Zomrel Oswald Morris

Vo veku 98 rokov zomrel britský kameraman Oswald Morris. Rodák z Ruislipu posledný raz vydýchol 17. marca vo svojom dome v dedinke Fontmell Magna. Zanechal po sebe syna Rogera a dcéry Christine a Gillian. Informáciu potvrdili zástupcovia British Society of Cinematographers (BSC), ktorú Morris pomáhal zakladať a ktorej v rokoch 1960 až 1962 aj šéfoval.
Oswald Morris sa narodil 22. novembra 1915. Vďaka práci s farebným filmom je jedným z najuznávanejších kameramanov 20. storočia. Podieľal sa nakrúcaní snímok ako napríklad Biela Veľryba (1956) Johna Hustona, Delá z Navarone (1961) J. Lee Thompsona, Lolita (1962) Stanleyho Kubricka, Skrotenie zlej ženy (1967) Franca Zeffirelliho, Stopár (1972) Josepha L. Mankiewicza či bondovky Muž so zlatou zbraňou (1974). Na konte má tri nominácie na Oscara, a to vďaka filmom Oliver! (1968), Čarodejník (1978) a Fidlikant na streche (1971), za ktorú sošku aj získal. Cenu BAFTA mu udelili tri razy, a to za snímky Hltač tekvíc (1964), Pahorok (1965) a Špión, ktorý prišiel z chladna (1965). Okrem toho sa v roku 1997 tešil z ceny Academy Fellowship za výnimočný prínos.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TASR NEWS

TASR NEWS


Historicky prvý živý prenos Teraz TV sa uskutočnil v utorok (18. 3.) z bratislavského The Spot, kreatívneho priestoru pre inovatívnych ľudí. Išlo o dvojhodinový prenos prednášky a diskusie s názvom: Ako vyvíjať 2D hry v AIRi. Prenos bol vysielaný na spravodajskom webe Teraz.sk.
"Jedným z cieľov Teraz TV je prinášať živé prenosy podujatí, či už to budú aktuálne tlačové besedy, diskusie, ale i tematické konferencie, či športové udalosti. Chceme byť internetovou spravodajskou televíziou, ktorá je blízko svojim divákom, užívateľom nových technológií," povedal generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník. Teraz TV podľa Rezníka pracuje s modernými technológiami na záznam udalostí a ich prenos cez internet.
"V projekte, s ktorým som sa uchádzal o post riaditeľa TASR som uviedol, že musíme zachytiť vývoj 4G sietí a LTE technológií. Pohyblivé obrázky budú s nastupujúcimi technológiami stále dôležitejšie. Chceme byť televíziou ktorá ctí tradičné profesionálne hodnoty, ale vníma nové trendy. Aj preto sme v rámci testu začali symbolickým prenosom z The Spot, inovatívneho priestoru start upov, nápadov a kreatívnej energie," dodal Rezník.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Ukrajinský premiér Arsenij Jaceňuk dnes označil za neprípustný incident, keď niekoľko poslancov strany Sloboda fyzicky zaútočilo na riaditeľa štátnej televízie NTKU a donútilo ho napísať výpoveď. Prípadom sa dnes začala zaoberať ukrajinská prokuratúra.
Toto konanie neskôr zdôvodnili svojím nesúhlasom so spôsobom, akým NTKU informovala o nedávnych protivládnych demonštráciách a účasti strany Sloboda na nich.
Poslanci však jednoznačne odmietli, že by proti Alexandrovi Pantelejmonovovi použili silu. Tvrdia, že s ním mali "pohovor", v ktorom "povedali, čo si myslia o informačnej politike televízneho kanála". Ako uviedla agentúra Ukrinform, na webových stránkach sa však objavil aj videozáznam z incidentu ako dôkaz o použití sily voči riaditeľovi NTKU.
Jaceňuk dnes vyhlásil, že riešiť kádrové problémy silou je v demokratickej spoločnosti neprípustné. Zdôraznil, že hodnotiť prácu NTKU má v kompetencii výlučne vláda na základe príslušných zákonov.
Strana UDAR incident tiež odsúdila. Poslankyňa strany Irina Heraščenková uznala, že vedenie televízie už dávnejšie zaviedlo cenzúru a podieľalo sa na manipulácii s faktami a podľa nej malo už odstúpiť. Riešenie celej záležitosti silou "diskredituje nielen nové vedenie krajiny, ale aj poslancov" ako účastníkov incidentu, dodala. Vyzvala, aby sa cenzorskými zásahmi do spravodajstva NTKU zaoberala generálna prokuratúra Ukrajiny, informovala agentúra Ukrinform.

Copyright © TASR 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Zmluva Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) s Televíziou Trenčín, ktorá od začiatku mesiaca obmedzila svoje vysielanie, bola neplatná už 16 mesiacov. Bývalé vedenie samosprávneho kraja jej však napriek tomu minulý rok vyplatilo takmer 360-tisíc eur. „TSK si preštudoval túto zmluvu, ktorá tu bola od roku 2005 a na základe vypracovaných právnych analýz sme konštatovali, že tento zmluvný vzťah sa skončil k 13. novembru 2012,“ povedal na dnešnej tlačovej besede predseda TSK Jaroslav Baška. „Dôvodom ukončenia zmluvného vzťahu zo strany kraja je skutočnosť, že táto zmluva bola uzavretá na dobu určitú, v čase trvania platnosti licencie T/126, ktorú udeľuje Rada pre vysielanie a retransmisiu,“ doplnil.
Na základe týchto skutočností kraj prevádzkovateľovi televízie - spoločnosti Slovakia okolo sveta, s.r.o. - zaslal oznámenie, že s ním ukončuje zmluvný vzťah. Následne navrhli, že s týmto médiom podpíšu rovnakú zmluvu, akú majú s TSK uzavreté ostatné regionálne televízie. „Z celkového objemu zazmluvnených televízií Televízia Trenčín tvorila až takmer 85 percent finančných nákladov, ktoré dáva TSK na prezentáciu v regionálnych televíziách. Nepomer je veľký a ten monopol, ktorý tu mala trenčianska televízia, je zjavný. Našou filozofiou je, aby žiadna televízia nemala takýmto spôsobom monopol a aby sme dokázali informovať cez regionálne médiá za finančné prostriedky, ktoré si môže kraj dovoliť hlavne v čase, keď sa má schváliť rozpočet,“ povedal Baška. O tom, prečo kraj v minulosti platil jednej televízií neporovnateľne viac, nechce Baška polemizovať.
Agentúra SITA sa pokúsila skontaktovať s riaditeľom televízie Petrom Hlucháňom, avšak neúspešne. Na stránke televízie sa uvádza, že musela pristúpiť k obmedzeniu vysielania v DVB-T a v súčasnosti vysiela len na webe. "A to nielen pre technickú prestávku, ale najmä preto, že náš hlavný klient - Trenčiansky samosprávny kraj - v zmysle riadnej zmluvy, ktorú bezproblémovo plnil vyše deväť rokov, po nástupe nového vedenia za naše mediálne služby už tretí mesiac neplatí. Zo skúseností viete, že peniaze sú kyslíkom trhového prostredia a ak vám niekto neplatí, začínate sa dusiť,“ píše sa na stránke média.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA RTVS

RADA RTVS
 



 

18. 3. 2014

Vyhlásenie R. Fica k dnešnej diskusii denníka SME a týždenníka Trend


Vyhlásenie R. Fica 
k dnešnej diskusii denníka SME a týždenníka Trend 

Predseda vlády a kandidát na prezidenta Robert Fico sa rozhodol nezúčastniť sa na diskusii denníka SME a týždenníka TREND. Dôvody sú už verejnosti dobre známe. Denník SME v minulosti opakovane nepravdivo a zavádzajúco informoval o tom, že Robert Fico podporil režim Viktora Janukovyča na Ukrajine, pričom premiér jasne povedal, že ľutuje nepodpísanie asociačnej dohody medzi Ukrajinou a EÚ. Rovnako denník SME klamal, že v kaštieli v Rusovciach bude služobný byt prezidenta, pričom takýto zámer sa v žiadnych dokumentoch o rekonštrukcii tohto objektu nenachádza. Denník SME sa neospravedlnil a neuverejnil ani opravu týchto nepravdivých skutkových tvrdení, čím porušil zákon.
      Vrcholom "profesionáleho" prístupu denníka SME k premiérovi bolo, keď tesne pred prvým kolom voľby prezidenta denník uverejnil fiktívny rozhovor s R. Ficom, umelo pozliepaný z rôznych zdrojov a rôznych časových období.
      Nie je pravda, ako tvrdí SME, že R. Fico sa bojí komunikovať. Naopak, premiér prijal pozvanie do diskusií všetkých ostatných médií. Výnimkou urobil len v prípade denníka SME, a to z vyššie uvedených relevantných dôvodov.

Vyhlásenie R. Fica zaslal Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR. 

MEDIA NEWS


 
Americký rapper a producent Kanye West dostal za napadnutie fotografa Daniela Ramosa dvojročnú podmienku. Okrem toho musí absolvovať 24 sedení s terapeutom na zvládanie hnevu, 250 hodín verejnoprospešných prác a zaplatiť fotografovi škodu na jeho fotoaparáte.
West a Ramos sa dostali do potýčky vlani 19. júla na letisku v Los Angeles, keď rapper prechádzal okolo skupiny fotografov, zrazu sa obrátil na jedného z nich a povedal: "Vy sa ma snažíte dostať do problémov, aby som na vás vybehol a musel vám zaplatiť 250-tisíc dolárov." Následne napadol Ramosa, ktorého museli ošetriť v nemocnici. Westa obžalovali z napadnutia a pokusu o krádež, druhé menované obvinenie však neskôr stiahli. Rapper na súde nepoprel, že sa skutok stal, no svoju vinu nepriznal.
Tridsaťšesťročný Kanye West odštartoval hudobnú kariéru v roku 1996, keď ako producent spolupracoval s rapperom Gravom. Neskôr produkoval skladby pre interpretov ako Jermaine Dupri, Foxy Brown alebo Goodie Mobb. Známym sa však stal až v roku 2001, keď sa podieľal na albume The Blueprint rappera Jay Z. Svoj debutový štúdiový album The College Dropout vydal v roku 2004. Nasledovali nahrávky Late Registration (2005), Graduation (2007), 808s & Heartbreak (2008), My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010) a Yeezus (2013). So spomínaným Jay Z okrem toho nahral album Watch The Throne (2011). Medzi najväčšie hity 21-násobného držiteľa Grammy patria skladby Jesus Walks, Gold Digger, Diamonds From Sierra Leone, Stronger, Love Lockdown, Heartless alebo All Of The Lights. West, ktorý vedie vlastné vydavateľstvo G.O.O.D. Music, má na konte aj tri Brit Awards alebo sedem BET Awards.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

Na Gregora idú ľady do mora

 Na Gregora idú ľady do mora

Jednotka lepšie.
Dvojka lepšie. 
Spolu lepšie- 12.40 %  

Markíza  lepšie.
TV Doma horšie.
DAJTO  horšie.
Spolu  lepšie - 33.00%

JOJ horšie.
JOJ PLUS horšie.
WAU rovnako.
SENZI rovnako, ale zle.
Spolu horšie- 22.20%

TA 3 horšie, napriek voľbám  

Jednotka - 10.00 % ;
Dvojka - 2.40 % ;
Markíza - 24.70% ;
TV DOMA - 5.00% ;
DAJTO- 3.30%
TV JOJ – 15.60 % ;
JOJ PLUS- 5.00 % ;
WAU -1.40 % ;
SENZI- 0.20 %
TA 3 - 2.50 %

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Tretie najväčšie súkromné rádio na Slovensku Jemné melódie kupuje od skupiny podnikateľa Ladislava Reháka Michal Holík. Ten je majiteľom spoločnosti Condorum, ktorá prevádzkuje siete Terno a Moja Samoška. V dnešnom vydaní o tom informuje denník Hospodárske noviny (HN).
      "Kúpa bola zaujímavou príležitosťou vstúpiť do ďalšieho sektora," povedal pre HN Holík, ktorý chce oba svoje biznisy prepojiť. "Máme rovnakého spotrebiteľa. Podľa mňa budú synergické efekty veľmi silné," dodal.
      Denník upozorňuje, že Holík v minulosti spolupracoval s finančnou skupinou J&T, keď figuroval ako člen predstavenstva vo viacerých jej firmách. Odmieta však, že by rádio kupoval v spolupráci s J&T. "Navyše, finančná skupina by toto rádio kúpiť ani nemohla, keďže vlastní celoštátnu televíziu a zákon krížové vlastníctvo zakazuje," píšu HN.
      Aj keď hodnota transakcie nebola zverejnená, podľa zdrojov HN sa má pohybovať rádovo v miliónoch eur. O stanicu sa pritom zaujímalo niekoľko kupcov. Pre denník záujem nedávno potvrdil aj podnikateľ Boris Kollár.
      Analytici podľa HN poukazujú na to, že oproti konkurencii na trhu je rádio v dobrej kondícii.

Copyright © TASR 2013

 

Zomrela Eva Jaššová

Zomrela Eva Jaššová

 
Vo veku 60 rokov zomrela v sobotu 15. marca po vážnej chorobe psychologička Eva Jaššová. TASR o tom informovala sestra zosnulej Darina Jelínková.
      Jaššová pôsobila ako pedagogička na viacerých vysokých školách. V roku 2004 jej bola udelená vedecko-akademická hodnosť philosophiae doctor v odbore psychológia. "Svoje vedomosti z odboru psychológie a praktické skúsenosti rozhlasovej redaktorky a členky Rozhlasovej rady využila pri písaní a obhajobe svojej habilitačnej práce o vystupovaní politikov v Slovenskom rozhlase," povedala Jelínková. Okrem toho vystupovala v elektronických a printových médiách, kde sa vyjadrovala k aktuálnym politickým a spoločenským témam a spolupracovala aj s Detským parlamentom.
      "V jej osobe odchádza osobnosť, ktorú si slovenská spoločnosť bude pamätať nielen z jej vedeckých a odborných prác či pedagogickej činnosti, ale aj z osobných kontaktov," dodala sestra zosnulej.
      Posledná rozlúčka s Evou Jaššovou bude v bratislavskom krematóriu v piatok 21. marca 2014 o 15.45 h
.

 Copyright © TASR 2013

17. 3. 2014

RTVS NEWS

RTVS NEWS



VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

Licenčná rada priebežne vyhodnocuje monitoring vysielania počas kampane k prvému kolu voľby prezidenta SR. Zároveň ďalej sleduje vysielanie rádií a televízií pred 2. kolom voľby hlavy štátu. Ako ďalej pre agentúru SITA povedala hovorkyňa Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Lucia Jelčová, zatiaľ nie je známe, kedy sa rada bude zaoberať výsledkami monitoringu. Po tom, ako v nedeľu 16. marca vyhlásila Ústredná volebná komisia oficiálne výsledky sobotňajšieho 1. kola voľby prezidenta SR, sa začala kampaň k 2. kolu voľby, ktoré bude 29. marca.
Voľba prezidenta a kampaň s ňou spojená sú témami 21 podaní, ktoré zatiaľ prišli Rade pre vysielanie a retransmisiu. Ako pre SITA povedala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová, k 20 podaniam spred začiatku 1. kola voľby pribudlo v deň hlasovania, v sobotu 15. marca jedno podanie. Pritom 15 z 21 podaní sa vzťahuje na obsah programu. RVR ich zaevidovala ako sťažnosti a prešetruje ich. Ide o sťažnosti na päť programov: Sobotné dialógy vysielané 11. januára v RTVS na prvom okruhu Slovenského rozhlasu - Rádio Slovensko, na reláciu Z prvej ruky z 13. februára odvysielanej Rádiom Slovensko, Správy RTVS z 23. februára vysielané na Jednotke RTVS, Tému dňa odvysielanú TA3 25. februára a Televízne noviny televízie Markíza z 3. marca. Posledný, 15. podnet na program, ktorý prišiel RVR 15. marca, sa týka vysielania televízie Markíza z toho istého dňa. "Zvyšných šesť doručených podaní bolo buď všeobecného charakteru, nemali náležitosti sťažnosti, prípadne namietali skutočnosti, ktoré nie sú v kompetenciách RVR, preto neboli evidované ako sťažnosť. V tomto zmysle ani neboli prešetrované a boli vybavené iným spôsobom," informovala Lucia Jelčová.
RVR tradične pred voľbami robí monitoring vysielania počas kampane, ktorá v prípade sobotňajšieho 1. kola voľby prezidenta trvala od 28. februára do 13. marca. Pred 2. kolom voľby sa kampaň začala hneď po vyhlásení výsledkov hlasovania v 1. kole a trvá do štvrtka 27. marca do 7:00. Licenčná rada svoj monitoring predĺžila aj na 2. kolo. Sleduje v ňom štyri relácie RTVS - Slovenskej televízie (Správy RTVS, Správy a komentáre, Správy - Hírek a O 5 minút 12). Z vysielania súkromnej TV Markíza sa sústreďuje na Teleráno, Prvé Televízne noviny a Televízne noviny. Monitoruje i spravodajské programy Noviny o 17:00 a Veľké Noviny televízie Joj a tri relácie televízie TA3 (Hlavné správy, Téma dňa a V politike). Z rozhlasových relácií monitoruje rada šesť relácií RTVS - Slovenského rozhlasu, konkrétne na Rádiu Slovensko Rádiožurnál, Sobotné dialógy a Z prvej ruky a na Rádiu Patria Kronika 1, Kronika 2 a Na záver dňa. Zo súkromných rádií RVR preveruje počas kampane dodržiavanie zákona v relácii Rádia Expres Braňo Závodský naživo. Monitoring vyhodnotí po voľbách.
Okrem plánovaného volebného monitoringu licenčná rada vysielanie monitoruje aj na základe sťažností od fyzických a právnických osôb. "Sťažnosti sa budú prešetrovať v štandardných zákonných lehotách, monitoring bude vyhodnotený po skončení volieb. V mimoriadnych prípadoch, ak by vysielanie, pri ktorom existuje podozrenie na porušenie zákona, mohlo priamo ovplyvniť výsledky volieb, má rada prostriedky na operatívne konanie," uviedla pred začiatkom kampane pre SITA hovorkyňa RVR Lucia Jelčová. Za kampaň sa podľa RVR považuje "klasická politická reklama ako aj špecializované volebné vysielanie venované jednotlivým kandidátom, napr. vo forme
V druhom kole prezidentských volieb sa 29. marca stretne víťaz 1. kola Robert Fico, ktorého volilo v sobotu 15. marca 28 percent voličov, a Andrej Kiska, ktorý dostal 24 percent hlasov.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

 


Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) na čele s Jaroslavom Baškom stopol platby Televízií Trenčín Tá preto obmedzila svoje vysielanie. Médium zároveň žiada krajských poslancov, aby túto situáciu začali konštruktívne riešiť. V minulosti dostáva televízia od župy ročne viac ako 300-tis. eur, čo niektorí členovia krajského zastupiteľstva kritizovali. „Televízia Trenčín v týchto dňoch musela pristúpiť k obmedzeniu vysielania v DVB, a to nielen pre technickú prestávku, ale najmä preto, že náš hlavný klient - Trenčiansky samosprávny kraj - v zmysle riadnej zmluvy, ktorú bezproblémovo plnil vyše deväť rokov, po nástupe nového vedenia za naše mediálne služby už tretí mesiac neplatí! Zo skúseností viete, že peniaze sú kyslíkom trhového prostredia a ak vám niekto neplatí, začínate sa dusiť,“ píše sa v tlačovej správe, ktorú televízia zverejnila na svojej stránke. Jej riaditeľ Peter Hlucháň sa pre agentúru SITA odmietol vyjadriť s tým, že je ochotný svoj postoj prezentovať len v živom vysielaní.
Podpredseda TSK Jozef Trstenský hovorí, že za neplatím je zlá finančná situácia kraja. Rozpočet je podľa jeho slov veľmi napnutý a chýbajú v ňom peniaze napríklad na súvislú opravu ciest. "Samosprávny kraj hľadá všetky možnosti ako naplniť svoj rozpočet a jednou z nich bolo krátenie finančných prostriedkov na trenčiansku televíziu, ktorá v uplynulých rokoch dostávala od samosprávneho kraja viac ako 300-tis. eur. To v danej situácií považujme za príliš veľkú sumu peňazí,“ skonštatoval. Ako ďalej podotkol, suma nezodpovedala množstvu a kvalite poskytovaných služieb. O tom ako a či vôbec bude samosprávny kraj s televíziou ďalej spolupracovať, je podľa neho potrebné ešte diskutovať. „Je dôležité, aby o živote v Trenčianskom samosprávnom kraji boli jeho občania informovaní,“ zdôraznil.
Zmluvu s televíziou na začiatku milénia podpísalo aj mesto Trenčín. Podľa primátora Richarda Rybníčka im ročne platili 120- až 150-tis. eur. „Je to logické vyústenie toho, čo nový župan sľubovať, teda, že bude robiť poriadok vo financiách župy. Asi mu nič iné neostávalo, len to stopnúť, pretože keď si vezmete pomer cena a výkon, tak som presvedčený o tom, že to boli vyhadzované peniaze von do luftu. Televízia v tejto podobe a tejto kvalite – a hovorím to ako televízny profesionál, nemala žiaden zmysel a žiadny výtlak,“ povedal Rybníček.
V roku 2011 vyhralo mesto súdny spor s prevádzkovateľom Televízie Trenčín, spoločnosťou Slovakia okolo sveta. Ten radnicu žaloval o zaplatenie 7 449,15 eura ako zmluvnú pokutu za oneskorene uhradenú faktúru za služby z roku 2009. Okresný súd v Trenčíne v auguste 2010 rozhodol čiastočne v prospech TV Trenčín. Podľa Krajského súdu však bola predmetná zmluva absolútne neplatná, pretože nebola schválená mestským zastupiteľstvom. Vec išla až na najvyšší súd. Podľa Rybníčka sa síce celý súdny spor ešte neskončil, ale rozhodnutie o neplatnosti zmluvy, ktoré je meritom celej veci, sa nezmenilo. „Toto platí a domnievam sa, že takto to aj zostane,“ zakončil.

 
©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

TA 3 NEWS

TA 3 NEWS

Prezidentským voľbám venovala televízia TA3 najviac vysielacieho času spomedzi všetkých slovenských televízií. S programom a názormi kandidátov sa vo vysielaní televízie TA3 zoznámilo najviac slovenských divákov. V 14 predvolebných Témach dňa predstavila televízia profily kandidátov v krátkych profilových dokumentoch, po ktorých nasledovala hĺbková diskusia moderátorov s kandidátmi. Predvolebný súboj kandidátov uzavrela rozhodujúca diskusia v predvolebnú nedeľu v relácii V politike, ktorú si v premiére a reprízach 9. a 10. marca pozrelo viac ako 1 milión televíznych divákov. TA3 tak svojím vysielaním poslúžila verejnosti ako najobsiahlejší zdroj informácií pre ich rozhodovanie sa medzi jednotlivými kandidátmi.
V sobotu 15. marca priniesla televízia volebné štúdio, v ktorom sa diváci naživo dozvedeli priebežné výsledky volieb, ako aj prvé reakcie jednotlivých kandidátov. Prvé kolo prezidentských volieb uzavrela včerajšia relácia V politike. Kandidátov a víťazov prvého kola si v premiére a repríze pozrelo viac ako 800 tisíc divákov. Premiéra relácie dosiahla podiel 14,7 %, v kategórii manažérov s vysokoškolským vzdelaním dosiahla podiel takmer 25 %. Včera počas celého dňa sledovalo vysielanie televízie TA3 viac ako 1 800 000 televíznych divákov.
„Ďakujeme celému tímu televízie TA3, ktorý sa podieľal na príprave vysielania pred a počas 1. kola prezidentských volieb. Naše poďakovanie patrí aj divákom, ktorí nás sledovali. Divákom už teraz môžeme povedať, že aj pred druhým kolom prezidentských volieb si nájdu na obrazovke TA3 všetky dôležité informácie,“ povedala šéfredaktorka TA3 Martina Kyselová.

RTVS NEWS

RTVS NEWS

 V piatok Jednotka odvysielala priamy prenos z MISS Universe, ktorý zaznamenala vyššiu sledovanosť a 18-percentný nárast sledovanosti v porovnaní s minulým ročníkom. Ešte vyšší, až 26 percentný nárast , zaznamenal program v cieľovej skupine 12 - 54 a najmä u žien.
V sobotu bola Jednotka trhovou dvojkou v prime time (podiel na trhu 16,1 %). Od 22:00 Jednotka aktuálne zaradila volebný špeciál Slovensko volí prezidenta, ktorý dosiahol sledovanosť 184 -tisíc divákov (podiel na trhu 17,1 %).
V nedeľu ráno od 9:00 bola Jednotka trhovou jednotkou v čase vôbec prvej diskusie kandidátov, ktorí postúpili do druhého kola prezidentský volieb, ktorú si pozrelo 240 - tisíc divákov (podiel na trhu 23,5 %). Už tradične bola Jednotka najsledovanejšou televíziou aj v čase vysielania relácií O 5 minút 12 a Občan za dverami. Reláciu O 5 minút 12 si pozrelo 375 - tisíc divákov (podiel na trhu 25,3 %), čo sú najvyššie hodnoty sledovanosti tejto diskusnej relácie v aktuálnej sezóne. Občan za dverami dosiahol sledovanosť 277 - tisíc divákov (podiel na trhu 18,3 %).
Správy RTVS dosiahli rekordnú sledovanosť a zaznamenali najvyššie hodnoty sledovanosti od r. 2012 a ich zaradenia na 19:00, keď si ich pozrelo 338 - tisíc divákov (podiel na trhu 15,5 %).
Kolonáda si napriek silnej konkurencii udržala výkon na úrovni predchádzajúceho týždňa (407-tisíc divákov, podiel na trhu 17,2 %).
„Aj touto cestou sa chcem poďakovať všetkým v RTVS, ktorí sa na príprave volebného špeciálu Slovensko volí prezidenta podieľali,“ dodal k úspešným výsledkom sledovanosti generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.

 

RVR NEWS

RVR NEWS


Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) vyhlásila jarné výberové konanie na pridelenie rozhlasových frekvencií pre terestriálne vysielanie. V konkurze na frekvencie, ktorý RVR každoročne vyhlasuje na jar a na jeseň, je tento raz zaradených 15 voľných frekvencií. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová, rada vyhlásila výberové konanie 14. marca podľa zákona na úradnej tabuli vo svojom sídle, na webovej stránke a v dvoch celoštátnych denníkoch. "Jeho súčasťou bude ako obvykle aj verejné vypočutie žiadateľov o nové rozhlasové licencie či súčasných vysielateľov, ktorí chcú svoje pokrytie rozšíriť. Verejné vypočutie záujemcov o frekvencie je naplánované na 12. máj," uviedla ďalej Jelčová v tlačovej správe rady.
V jarnom výberovom konaní je zaradených 15 voľných rozhlasových frekvencií. Päť z nich je uvoľnených po vysielateľovi LOUD, s.r.o., ktorého licencia na vysielanie rádia Plus FM zanikla zo zákona v máji 2013. Tri frekvencie - 106,3 MHz Martin, 106,4 MHz Nové Mesto nad Váhom a 106,5 MHz Žilina musia byť pridelené spoločne, inak by sa totiž mohli navzájom rušiť, doplnila Jelčová. RVR bude o každej frekvencii rozhodovať osobitne. Uchádzači o jednotlivé frekvencie musia svoju žiadosť podať do 15. apríla osobne alebo písomne na adresu: Rada pre vysielanie a retransmisiu, Dobrovičova 8, 811 09 Bratislava.
Pri rozhodovaní o udelení či zmene licencie licenčná rada posudzuje predpoklady zachovania plurality informácií a mediálnych obsahov, prehľadnosť vlastníckych vzťahov žiadateľa a prehľadnosť a dôveryhodnosť finančných zdrojov na financovanie vysielania. Rada si tiež všíma vyváženosť programovej skladby vzhľadom na už existujúcu ponuku v lokalite, ktorú bude nové vysielanie pokrývať a aj prínos žiadateľa vo vzťahu k vysielaniu a výrobe programov vo verejnom záujme. Prihliada na to, aby žiadateľ nezískal dominantné postavenie na relevantnom trhu. Ak je žiadateľom o licenciu právnická osoba so zahraničnou majetkovou účasťou, je pre RVR dôležitá pri rozhodovaní o licenciách i primeraná majetková účasť slovenských osôb.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

POZVÁNKA

POZVÁNKA
 

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Objem investícií do reklamy v šiestich celoštátnych slovenských rádiách klesol v roku 2013 takmer o 4,5 % a dostal sa na úroveň z roku 2011. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov, ktorý vykonala spoločnosť TNS Slovakia. Najvyšší objem výdavkov do reklamy pripadol na rádio Expres, Fun rádio a rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné melódie, verejnoprávne Slovensko 1 a Európa 2. Poradie jednotlivých rádií sa za ostatné štyri roky nezmenilo.
Aj napriek poklesu oficiálnych výdavkov do reklamy celková dĺžka reklamného času využitého v prospech vysielania reklamy v minulom roku neklesla a udržala sa na takmer rovnakej úrovni ako v roku 2012. Slovenské rádiá pritom odvysielali v minulom roku takmer 258 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke 1 986 hodín vysielania. Počet odvysielaných spotov tak klesol v medziročnom porovnaní o 8 %. Rádiá odvysielali menej spotov, avšak s dlhšou stopážou, takže sa celkový reklamný čas neznížil, ale zostal na rovnakej úrovni. Najviac komunikovanou komoditou boli tradičné osobné autá, za nimi nasledovala propagácia časopisov a podpora predaja supermarketov.
Ako uvádza spoločnosť TNS Slovakia, monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. Firma aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 33 tematických TV staníc).
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1. 1. 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Realizuje sociálny a politický výskum a marketingové prieskumy vo všetkých oblastiach podnikania, ako je automobilový priemysel, FMCG, financie, médiá, healthcare, utility, doprava a turizmus, IT a telekomunikačné služby. Ďalej realizuje monitoring reklamy v médiách, peoplemetrové meranie sledovanosti televízií a meranie internetu.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.