8. 3. 2014

OTO 2013

OTO 2013


Speváčka roka: Celeste Buckingham
Moderátor športu: Peter Varinský
Seriál roka: Búrlivé víno
Redaktor spravodajstva: Jozef Kubáni
Osobnosť publicistiky: Patrik Herman
Spevák roka: Miroslav Žbirka
Zabávač roka: Andrej Bičan
Zábavný program: Milujem Slovensko
Program roka: Srdce pre deti
Hudobná skupina: Fragile
Herecký televízny objav roka: Peter Chlpík
Cena časopisu Život: Pavol Barabáš
Sieň slávy: Juraj Kukura
Herečka roka: Helena Krajčiová
Herec roka: Lukáš Latinák
Absolútny OTO: Marcel Merčiak

Zomrel Scott Kalvert

Zomrel Scott Kalvert


Vo veku 49 rokov zomrel v stredu 5. marca americký režisér Scott Kalvert. Mŕtve telo filmára objavili v jeho dome vo Woodland Hills. Losangelská polícia vyšetruje jeho smrť ako samovraždu. Informoval o tom magazín The Hollywood Reporter.
Na zosnulého režiséra si na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter zaspomínal americký spevák, herec a filmový producent Donnie Wahlberg, ktorý pôsobí v hudobnej formácii New Kids on the Block. "RIP drahý priateľ Scott Kalvert. Úloha, ktorú si zohral v mojej a rovnako aj v kariére môjho brata Marka, sa nedá opísať. Budeš nám chýbať," napísal 44-ročný spevák. 
Scott Kalvert sa narodil v Brooklyne a vyrastal v Queense. Už ako tínedžer experimentoval s výrobou filmov. Kariéru režiséra odštartoval hudobnými videoklipmi. Spolupracoval s interpretmi ako DJ Jazzy Jeff, Snoop Dog, Will Smith či Bobby Brown. Pri nakrúcaní televíznych spotov pre spoločnosti ako McDonald's, Sprite či Pioneer sa zoznámil s mladším bratom Donnieho Wahlberga Markom, ktorý si zahral v jeho prvom filme Basketbalistov denník (1995). Snímka zachytáva skutočný príbeh nádejného basketbalistu a neskoršieho básnika Jima Carrola, ktorého stvárnil Leonardo DiCaprio. V roku 2002 nakrútil akčné krimi Deuces Wild. Zomrel 5. marca. 
© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Ruské ministerstvo zahraničných vecí je "udivené a šokované" zo spôsobu, akým ukrajinské médiá prekrútili vyhlásenia ruského veľvyslanca pri OSN Vitalija Čurkina. Uvádza sa to vo včerajšom vyhlásení rezortu diplomacie, ktoré zverejnila agentúra RIA Novosti.
      Ukrajinské agentúry a po nich aj médiá dnes totiž s odvolaním sa na Čurkina a tlačové stredisko OSN informovali, že Moskva prerušuje diplomatické vzťahy s Kyjevom, lebo tamojšiu vládu považuje za nelegitímnu.
      "Ruské MZV je udivené a dokonca až šokované tým, ako mnohé ukrajinské médiá prekrútili vyhlásenia veľvyslanca Ruska pri OSN ohľadom kontaktov ruskej strany s predstaviteľmi vedenia v Kyjeve. Mimoriadne provokačne vyznieva šírená téza o údajnom rozhodnutí Moskvy prerušiť v súčasnej situácii diplomatické vzťahy s Ukrajinou," píše sa vo vyhlásení ruského rezortu diplomacie, ktorý odkázal na webovú stránku OSN, kde je prepis Čurkinovho vyhlásenia i príslušný videozáznam.
      Doposiaľ jediným kontaktom medzi oboma krajinami na vysokej úrovni od začiatku vyostrenia krízy kvôli napätiu na Krymskom polostrove bol minulú sobotu telefonát ukrajinského premiéra Arsenija Jaceňuka s jeho ruským náprotivkom Dmitrijom Medvedevom. Jaceňuk podľa vlastných slov požiadal o druhý telefonický rozhovor s Medvedevom.
      Ruský minister zahraničných vecí Sergej Lavrov v stredu odišiel z parížskych rokovaní o kríze na Ukrajine bez toho, aby sa stretol so svojím ukrajinským rezortným partnerom Andrijom Deščycom. Lavrov, ktorý predtým rokoval s ministrami zahraničných vecí Spojených štátov, Francúzska, Nemecka a Británie, uviedol, že ďalšie rozhovory o Ukrajine sa uskutočnia v "nasledujúcich dňoch".


Webová stránka ruského vládneho denníka Rossijskaja gazeta sa včera stala terčom útoku proukrajinských hackerov, ktorí ju vyradili z činnosti. Na stránke s doménou Rg.ru sa namiesto štandardného spravodajského obsahu objavilo logo s nápisom KiberSotňa (KyberSto) na modro-žltom pozadí symbolizujúcom štátnu zástavu Ukrajiny, informovala agentúra RIA Novosti.
      "Ide o útok osôb spriahnutých s Majdanom," uviedol šéfredaktor denníka Vladislav Fronin, ktorý potvrdil, že stránka bude opäť funkčná ešte dnes večer. Skupina KiberSotňa však zodpovednosť za útok odmietla na svojom facebookovom profile, tvrdiac, že podobné akcie sú trestným činom. Podľa nej za útokom stoja "tajné skupiny aktivistov".
      Ukrajinský prezident Viktor Janukovyč bol zosadený opozičnými stúpencami po zdĺhavých a krvavých zrážkach demonštrantov s políciou, ktoré si vyžiadali 100 obetí na životoch, vrátane vyše desiatich príslušníkov zásahových jednotiek. Tieto obete sú všeobecne nazývané Svätých sto. Janukovyč následne utiekol do susedného Ruska, ktoré viackrát ostro odsúdilo jeho zvrhnutie.
      Veľké množstvo neidentifikovaných vojakov, evidentne pod velením Moskvy, obsadilo koncom februára strategické body na ukrajinskom polostrove Krym, kde žije početná ruská komunita. Rusko však tvrdí, že ide o miestne militantné skupiny. Krymská vláda ohlásila plány na odtrhnutie  polostrova od Ukrajiny a jeho pripojenie k Rusku. Rozhodne sa o tom v referende 16. marca.

Copyright © TASR 2013

K MDŽ

K MDŽ


7. 3. 2014

TO JE TV !

TO JE TV !

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Turecký premiér Recep Tayyip Erdogan uviedol, že Turecko by mohlo po komunálnych voľbách z 30. marca zakázať internetové stránky Facebook a YouTube, ktoré podľa neho zneužili jeho politickí nepriatelia. Informovala o tom dnes agentúra Reuters.
      Erdogan sa dostal do mocenského sporu s tureckým duchovným Fethullahom Gülenom, ktorý žije v USA. Turecký premiér tvrdí, že tento jeho bývalý spojenec stojí za sériou "vykonštruovaných" zvukových nahrávok zverejnených na internete, ktoré údajne odhaľujú korupciu v najvyšších vládnych kruhoch.
      "V tejto veci sme odhodlaní. Nenecháme túto krajinu napospas YouTubu a Facebooku," vyhlásil Erdogan vo štvrtok neskoro večer v rozhovore pre tureckú televíziu ATV. Reagoval tiež kladne na otázku, či opatrenia, ktoré plánuje, zahŕňajú aj možný zákaz uvedených stránok.
      Erdogan tvrdí, že zverejnenie jeho údajných telefonických rozhovorov je súčasťou úsilia zdiskreditovať ho. Gülen popiera akúkoľvek účasť na zverejnení nahrávok a odmieta obvinenia, že využíva sieť svojich chránencov na ovplyvňovanie politiky v Turecku.
 


Muž, o ktorom americký časopis Newsweek tvrdí, že je zakladateľom digitálnej meny bitcoin, popiera, že by s týmto platidlom mal čokoľvek spoločné. Informovala o tom dnes agentúra AP.
       Údajný vynálezca bitcoinu Dorian S. Nakamoto (64) v dvojhodinovom exkluzívnom rozhovore pre agentúru AP uviedol, že o niečom takom, ako je bitcoin, sa dozvedel až pred troma týždňami, keď mu jeho syn povedal, že ho v súvislosti s bitcoinom kontaktoval akýsi novinár.
      Nakamoto priznal, že mnohé informácie uvedené v článku časopisu Newsweek sú presné. Nepoprel ani to, že v minulosti pracoval v zbrojárskom priemysle, ale dôrazne odmietol tvrdenie, že je "otcom bitcoinu".
      Identita tvorcu digitálnej meny bitcoin zostáva záhadou od jej vzniku v roku 2009. Človek alebo ľudia, ktorí stoja za jej vznikom, sú známi ako "Satoši Nakamoto", čo je podľa viacerých odborníkov pravdepodobne len pseudonym.
 
Copyright © TASR 2013

Vyhlásenie predsedu NR SR ku klamstvám denníka Plus jeden deň

Vyhlásenie predsedu NR SR
ku klamstvám denníka Plus jeden deň 

  Predseda parlamentu Pavol Paška sa dôrazne ohradzuje proti klamstvám zverejneným v bulvárnom denníku Plus jeden deň, že na palube špeciálu sa podával alkohol platený z verejných peňazí. V objednávke palubného občerstvenia nebol uvedený nijaký alkohol. KNR SR už takmer rok neobjednáva na palubu vládnych špeciálov z prostriedkov daňových poplatníkov nijaký alkohol.  Alkohol, ktorý si prípadne donesie na palubu pasažier, je jeho súkromná vec a nie je to proti predpisom. Zdôrazňujeme, že hovoríme o alkohole, ktorý nie je platený z verejných zdrojov. Súčasne sa predseda parlamentu ohradzuje proti sume, ktorá bola bulvárnym denníkom zverejnená. Táto suma je orientačná, vychádza z cien poskytnutých letkou  MV SR. V objednávke, ktorá zahŕňala tri samostatné lety, boli objednané dve teplé jedlá, pagáče, káva, čaj, minerálka a džús. Všetky ostatné servisno-hygienické poplatky sú povinné. Rozhodnutím hygienika nesmieme prevážať na palube vlastné potraviny. Výsledná suma je oproti objednávke vždy nižšia.  Spomínaný bulvárny denník dlhodobo zavádza a klame s cieľom diskreditovať vedenie NR SR a dehonestuje prácu poslancov parlamentu a zamestnancov. Kancelária NR SR bude požadovať opravu.

      Informáciu TASR poskytli z odboru komunikácie s médiami a verejnosťou Kancelárie NR SR.

BONANNO NEWS 15

BONANNO NEWS 15




V súdnej kauze pre články Nového Času o stretnutí sudcov a právnikov v bare Bonanno z roku 2010 dnes vypovedal dekan Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave Pavol Kubíček. Sudkyňa ho predvolala ako svedka, pretože novinárke Nového Času v roku 2011 odpovedal na otázku o účasti pedagóga fakulty Tomáša Valenta na spomínanom stretnutí.
„Vychádzal som z toho, že s médiami je potrebné komunikovať a preto keď som dostal na služobný mail otázku k tomuto prípadu, stretol som sa s pánom docentom Valentom, aby mi vysvetlil svoju účasť na tomto podujatí a zaujal k tomu stanovisko,“ hovoril dnes profesor Kubíček. Valent mu vtedy povedal, že išlo o súkromné stretnutie občianskeho združenia Justičný Oskar, a že on sa nedopustil ničoho, čo by bolo v rozpore s dobrým správaním sa vysokoškolského učiteľa. „Keďže pána docenta poznám viac ako 40 rokov, nemal som dôvod pochybovať o pravdivosti jeho slov, a preto som vo vyjadrení médiám uviedol, že sa domnievam, že pán docent Valent sa ocitol v nesprávnom čase na nesprávnom mieste,“ vypovedal dnes dekan Kubíček. Podľa vlastných slov nemal záujem o podrobnejšie informácie. Na to, že by mu Valent rozprával o chráničoch uší a makete samopalu, si profesor nepamätá.
Nový Čas v júni 2011 informoval o akcii, na ktorej právnik na dôchodku Tibor Péchy na ulici pred barom v Rajeckých Tepliciach vítal prichádzajúcich hostí s modrými slúchadlami na ušiach a nefunkčným samopalom v ruke. Denník vtedy pripomenul, že pár mesiacov predtým Ľubomír Harman s modrými chráničmi na ušiach a samopalom v ruke zastrelil v bratislavskej Devínskej Novej Vsi sedem ľudí.
Na dnešné pojednávanie v prípade žaloby sudcu Najvyššieho súdu SR Milana Lipovského mal na Okresný súd Bratislava II prísť vypovedať aj Péchy. Ten prevzal doručenku, ale na súd neprišiel. Sudkyňa však trvá na jeho osobnom vypočutí, aj keď už vypovedal v tejto veci na inom pojednávaní. V kauze je totiž pre články na súde aktuálne osem žalôb. Okrem sudcu Lipovského, ktorý žiada od vydavateľa novín 100-tisíc eur, sa súdia aj ďalší sudcovia najvyššieho súdu Štefan Michalík, Daniel Hudák a Juraj Seman. Žalobu podal aj niekdajší námestník generálnej prokuratúry Ladislav Tichý, ktorý pýta 200-tisíc eur. Peniaze pýta aj Péchy a podnikateľ Štefan Comorek, ktorého manželka vlastní bar Bonanno. Minulý rok pribudla žaloba občianskeho združenia Justičný Oskar, ktoré žiada od vydavateľstva milión eur ako náhradu škody. Navrhovatelia tak žiadajú dokopy približne 1,7 milióna eur. Žaloba sudcu z Čadce Jozefa Korduliaka bola zastavená pre nezaplatený poplatok.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„To, že má postava Vlada Černého v seriáli Vdova fúzy, vyplýva z jej charakteru a dodáva jej potrebnú dôležitosť.“
Lucia Kulihová. ,PR manažérka televízie Joj


„My sme po roku vymenili moderátora, lebo sme hľadali vhodný typ, a chceli sme si byť istí, že bude dobrý. Určite ste si všimli, že s moderátorom Martinom Strižincom už niekoľko mesiacov nie sú diskusie statické, pristupuje k obrazovke, ukazuje fakty a slovo dostávajú aj analytici. Priblížilo nás to k európskym štandardom.
Václav Mika


„Politici v Kyjeve na Majdane vyzvali ľud, aby vzal moc do svojich rúk. Ľud ju teda vzal."  
Sergej Aksionov,nový proruský krymský premiér


6. 3. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Neznámi ozbrojenci obsadili dnes podvečer rozhlasové a televízne centrum v metropole Krymu Simferopole. Prerušili vysielanie viacerých ukrajinských televíznych kanálov a nahradili ich ruskými, informoval server segodnya.ua.
      Už od rána nie je na Kryme s výnimkou satelitného príjmu možnosť sledovať vysielanie ukrajinských kanálov 1+1 a 5. Kanal, ktoré podľa tamojších samozvaných vládcov informovali o dianí v krajine jednostranne. V ponuke ich nahradil televízny kanál Rossija 24; mali by pribudnúť aj ďalšie ruské stanice, čo je však podľa oficiálnych ukrajinských miest nezákonné.
      Popri ozbrojencoch a predstaviteľoch spomínanej ruskej televízie sa v priestoroch centra nachádza viacero proruských kozákov, ktorí sa vyhrážajú a vykonávajú psychologický nátlak na tamojších zamestnancov.

Copyright © TASR 2013


SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

V roku 2013 vzrástol objem inzercie smerujúci do slovenských printových médií. Ukázal to monitoring reklamných výdavkov uskutočnený spoločnosťou TNS Slovakia.
Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkov médií a nezohľadňuje žiadne zľavy, barter a bonusy, pripomenula spoločnosť. Vyplýva z neho, že zadávatelia reklamy investovali vlani do printovej reklamy viac ako 175 miliónov eur.
"Ide o medziročný nárast 3,8 percenta. Po prepade z roku 2012 sa tak printový trh dostal na úroveň z roku 2011. Stále však zostáva na nižšej úrovni, ako bol v roku 2007," skonštatovala Jana Tibenská z TNS Slovakia.
Rast ťahali najmä noviny, kde výdavky do reklamy vzrástli o necelých 10 percent na celkových 83,5 milióna eur. Časopisy, naopak, zaznamenali mierny pokles o necelé jedno percento. Nárast inzercie v novinách podľa Tibenskej čiastočne súvisí s rozšírením portfólia monitorovaných médií.
V roku 2013 boli do neho pridané aj vybrané regionálne mutácie celoštátnych denníkov. Nové médiá sa podieľali na celkovom náraste v segmente novín 3 percentami.
Najviac inzercie získalo vydavateľstvo Ringier Axel Springer, do ktorého titulov zadávatelia investovali 45,61 milióna eur (medziročný nárast o 3,5 percenta). Vydavateľstvo malo 26-percentý podiel na trhu.
Spoločnosť 7 plus utŕžila z reklamy 35,91 milióna eur, čo pre ňu predstavovalo medziročný rast 8,6 percenta. Zvýšiť inzertné príjmy sa, naopak, nepodarilo spoločnosti Petit Press. Zadávatelia reklamy do nej nasmerovali 25,63 milióna eur, čo je podľa monitoringu TNS Slovakia rovnaký výsledok ako v roku 2012.
Medzi mesačníkmi sa tradične najviac darilo časopisu Eva, ktorý drží prvenstvo už niekoľko rokov, pripomenula Tibenská. Medzi týždenníkmi sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní, v denníkoch si drží prvenstvo Nový Čas.
Najväčším inzerentom v printových médiách bol vlani Lidl, ktorý tak ukončil viacročné prvenstvo spoločnosti Orange. Do tohto druhu reklamy Lidl investoval vlani 5,22 milióna eur.
Druhým najväčším zadávateľom printovej reklamy v roku 2013 bola spoločnosť Mountfield (4,67 mil. eur), Orange skončil na treťom mieste (4,4 mil. eur). Verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska bol v roku 2013 siedmym najväčším inzerentov v printových médiách s objemom inzercie 2,12 milióna eur.
Reklama v monitorovaných printových médiách zaplnila vlani spolu 50.340 inzertných strán, čo predstavuje medziročný pokles po odpočítaní nových médií zaradených do monitoringu až v roku 2013. Na vlastnú propagáciu vydavatelia využili takmer 9 percent z celkového počtu inzertných strán.©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené

Copyright © TASR 2013

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

Blížiaca sa voľba prezidenta a kampaň s ňou spojená sú témami 20 podaní, ktoré zatiaľ prišli Rade pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová, 14 z 20 podaní sa vzťahovalo na obsah programu. RVR ich zaevidovala ako sťažnosti a momentálne ich prešetruje. Ide o sťažnosti na päť programov: Sobotné dialógy vysielané 11. januára v RTVS na prvom okruhu Slovenského rozhlasu - Rádiu Slovensko, na reláciu Z prvej ruky z 13. februára odvysielanej Rádiom Slovensko, Správy RTVS z 23. februára vysielané na Jednotke RTVS, Tému dňa odvysielanú TA3 25. februára a Televízne noviny televízie Markíza z 3. marca. "Zvyšných šesť doručených podaní bolo buď všeobecného charakteru, nemali náležitosti sťažnosti, prípadne namietali skutočnosti, ktoré nie sú v kompetenciách RVR, preto neboli evidované ako sťažnosť, v tomto zmysle ani neboli prešetrované a boli vybavené iným spôsobom," dodala pre SITA Lucia Jelčová.
RVR tradične pred voľbami robí monitoring vysielania počas kampane, ktorá sa v prípade blížiacej sa voľby prezidenta oficiálne podľa zákona začala 28. februára a potrvá do 13. marca. RVR v špeciálnom volebnom monitoringu sleduje štyri relácie RTVS - Slovenskej televízie (Správy RTVS, Správy a komentáre, Správy - Hírek a O 5 minút 12). Z vysielania súkromnej TV Markíza sa RVR sústreďuje na Teleráno, Prvé Televízne noviny a Televízne noviny. Monitoruje i spravodajské programy Noviny o 17. a Veľké Noviny televízie Joj a tri relácie televízie TA3 (Hlavné správy, Téma dňa a V politike). Z rozhlasových relácií sleduje rada šesť relácií RTVS - Slovenského rozhlasu, konkrétne na Rádiu Slovensko Rádiožurnál, Sobotné dialógy a Z prvej ruky a na Rádiu Patria Kronika 1, Kronika 2 a Na záver dňa. Zo súkromných rádií RVR preveruje počas kampane dodržiavanie zákona v relácii Rádia Expres Braňo Závodský naživo. Monitoring vyhodnotí po voľbách.
Okrem plánovaného volebného monitoringu licenčná rada vysielanie monitoruje aj na základe sťažností od fyzických a právnických osôb. "Sťažnosti sa budú prešetrovať v štandardných zákonných lehotách, monitoring bude vyhodnotený po skončení volieb. V mimoriadnych prípadoch, ak by vysielanie, pri ktorom existuje podozrenie na porušenie zákona, mohlo priamo ovplyvniť výsledky volieb, má rada prostriedky na operatívne konanie," uviedla pred začiatkom kampane pre SITA hovorkyňa RVR Lucia Jelčová. Za kampaň sa podľa RVR považuje "klasická politická reklama ako aj špecializované volebné vysielanie venované jednotlivým kandidátom, napr. vo forme diskusie".
Prvé kolo prezidentských volieb sa uskutoční v sobotu 15. marca. Ak v prvom kole ani jeden z kandidátov nezíska nadpolovičnú väčšinu hlasov voličov, druhé kolo sa uskutoční o dva týždne, v sobotu 29. marca.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Ukrajinská vláda vymenovala za svoju splnomocnenkyňu pre boj s korupciou novinárku Teťanu Čornovolovú. Do funkcie ju navrhla Rada Majdanu. Informovala o tom dnes agentúra Inkrinform.
Čornovolová sa koncom decembra stala obeťou brutálneho útoku po tom, ako začala publikovať články o rezidenciách vtedajšieho - medzičasom zosadeného - ukrajinského prezidenta Viktora Janukovyča.
Polícia v súvislosti s útokom zatkla piatich podozrivých, ktorí boli údajne napojení na vtedy ešte opozičnú stranu UDAR, vedenú Vitalijom Kličkom, a zoskupenie Vlasť expremiérky Julije Tymošenkovej. Oba subjekty tieto špekulácie okamžite odmietli a avizovali, že políciu budú žalovať za ohováranie.
Útok na Čornovolovú vyvolal koncom decembra novú vlnu protivládnych protestov, ktoré vypukli 21. novembra po tom, ako vtedajšia vláda pozastavila prípravy na podpísanie asociačnej zmluvy s EÚ.
Čornovolová aktívne vystupovala z tribúny na kyjevskom Námestí nezávislosti a kritizovala vtedajšie ukrajinské vedenie.
Útok voči sebe označila za zámerný a uviedla, že bola vypísaná odmena za jej zabitie. Políciu informovala, že v osudný večer ju sledovalo terénne vozidlo a ďalšie auto jej neskôr zatarasilo cestu. Neznámi útočníci ju vytiahli z auta, surovo zbili a hodili do priekopy. Čornovolová utrpela otras mozgu, zlomeninu nosa a mnoho pomliaždenín.




Z ruskej spravodajskej televízie Russia Today, ktorá vysiela v angličtine, odchádzajú dve americké moderátorky. Jednu z nich vedenie televízie obvinilo, že si svojimi kritickými výrokmi k udalostiam na Kryme robí reklamu, druhú označilo za obeť americkej propagandy, informovala dnes agentúra UNIAN.
Ako prvá vojenskú okupáciu časti ukrajinského územia odsúdila moderátorka programu "Breaking the Set" Abby Martinová. V stredu o svojom odchode z televízie v priamom prenose informovala aj jej kolegyňa Liz Wahlová, ktorá uviedla, že nemôže spolupracovať s televíznym kanálom financovaným ruskou vládou a schvaľujúcim kroky prezidenta Vladimira Putina.
Vedenie televízie Wahlovú obvinilo zo sebareklamy, ako aj z toho, že zo svojho súkromného rozhodnutia urobila verejnú šou. "Ak novinár nesúhlasí s postojom redakcie, ide za nadriadeným. Ak problém nie je možné riešiť, odchádza ako profesionál," uviedlo.
Martinová, pracujúca pre Russia Today z Washingtonu, v pondelok šokovala väčšinou proruských divákov televízie na záver relácie oznámením, že chce vyjadriť svoj negatívny postoj k prítomnosti ruských vojakov na Kryme.
Na Martinovej vyhlásenie šéfredaktorka televízie Russia Today Margarita Simonianová uviedla, že moderátorka zle rozumie situácii na Kryme a stala sa obeťou americkej propagandy. Keďže aj samotná Martinová priznala, že nemá hlboké znalosti o skutočnej situácii na Kryme, vedenie televízie sa rozhodlo vyslať ju na Krym, "aby sme jej dali možnosť vytvoriť si vlastný názor priamo v ohnisku diania".
Martinová však pre britský denník Daily Telegraph povedala: "Napriek tomuto vyhláseniu (televízie) Russia Today sa na Krym nechystám ísť."
Russia Today, ktorá vysiela v angličtine, je vo všeobecnosti vnímaná ako hlásna trúba Kremľa. Organizácia Reportéri bez hraníc to označuje za "krok k informovaniu pod kontrolou štátu".
Spravodajstvo tejto televízie je často protiamerické a televíziu tiež obviňujú, že ignoruje množstvo prípadov porušovania ľudských práv v Rusku, ako aj rôzne sporné záležitosti, napríklad väzenské tresty pre členky punkovej skupiny Pussy Riot.
Martinovej odvážne vyhlásenie bolo v ostrom protiklade s bežným spravodajstvom stanice o ukrajinskej kríze, ktoré odráža postoj Moskvy. V správach je nový ukrajinský premiér Arsenij Jaceňuk charakterizovaný ako "svojvoľne dosadený" a televízia sympatizuje so zvrhnutým prezidentom Viktorom Janukovyčom, ktorého podporuje Rusko.

Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska a TRACO SYSTEMS a.s. podpísali zmluvu o dielo, servis a údržbu grafického systému pre štúdiá, prenosy a vysielanie v celkovom objeme 3 037 174 € .
TRACO SYSTEMS dodá RTVS grafický systém pre štúdiá, prenosy a vysielanie  , poskytne služby, dodá tovary (vrátane technického vybavenia ďalej označovaného tiež „hardvér” a programového vybavenia ďalej označovaného tiež „softvér”) a zabezpečí školenie kvalifikovaným personálom Bude poskytovať pre RTVS služby údržby .
Predmet tejto Zmluvy je financovaný z finančných prostriedkov Objednávateľa a zo Zmluvy so štátom, Zmluva č. 138/2012/M o zabezpečení služieb verejnosti v oblasti rozhlasového vysielania a televízneho vysielania na roky 2013-2017 v zmysle jej dodatku pre rok 2013.

 

TO JE TV !

TO JE TV !


Philomena

Philomena


5. 3. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká herečka Mila Kunis sa objaví v epizóde seriálu Dva a pol chlapa (2003). Tridsaťročná rodáčka z Ukrajiny si tak opäť zahrá po boku snúbenca Ashtona Kutchera, ktorý v sitkome vystupuje ako Walden Schmidt. Kunis stvárni cestovateľku Vivian, o ktorej bude Schmidt presvedčený, že je "tá pravá", no predtým plánoval svadbu s inou ženou.
Kunis a 36-ročný Kutcher si spolu zahrali v seriáli Tie roky sedemdesiate... (1998 - 2006). Ich dlhoročné priateľstvo posunuli na novú úroveň v apríli 2012 po tom, ako sa Kutcher koncom roka 2011 po šiestich rokoch manželstva rozišiel s Demi Moore. Správy o zásnubách dvojice sa objavili na verejnosti minulý týždeň.
Kunis môžu diváci okrem spomínaného sitkomu poznať aj zo snímok ako Kopačky (2008), Kniha prežitia (2010), Čierna labuť (2011), Ide len o sex (2011), Macík (2012) či Cesta do krajiny Oz (2013). Kutcher sa predstavil napríklad aj vo filmoch Kámo, kde mám fáro? (2000), Šialené rande (2004), Osudový dotyk (2004), Záchranári (2006), Mejdan v Las Vegas (2008), Vzájomné objatia (2009), Vrahúni (2010) alebo Hlavne nezáväzne (2011). Vlani si v životopisnej snímke Jobs zahral spoluzakladateľa a bývalého šéfa firmy Apple Stevea Jobsa.


Americký moderátor, scenárista a producent Conan O'Brien bude divákov a diváčky sprevádzať tohtoročným udeľovaním MTV Movie Awards. Informovala o tom televízia MTV. Päťdesiatročný komik sa tak zaradí medzi hviezdy ako Rebel Wilson, Russell Brand, Sarah Michelle Gellar, Jack Black, Eddie Murphy, Will Smith, Lindsay Lohan, Jimmy Fallon či Sarah Jessica Parker, ktoré podujatie moderovali v minulosti.
Udeľovanie filmových cien MTV sa uskutoční 13. apríla v Nokia Theatre L.A. Live v Los Angeles. Počas večera ocenia najlepšie filmy a herecké výkony za minulý rok a zároveň predstavia niekoľko filmových noviniek. Ani teraz nebudú chýbať nezvyčajné kategórie ako Najlepší filmový bozk, Najlepší filmový súboj či Najlepší filmový zloduch. Zoznam nominovaných zverejnia 6. marca.
Conan Christopher O'Brien sa okrem moderovania venuje aj hudbe a dabingu, pôsobí však aj ako producent. V rokoch 1987 - 1991 moderoval šou Saturday Night Live, počas siedmich mesiacov v období 2009 - 2010 uvádzal The Tonight Show, v súčasnosti je tvárou talkšou Conan (2010). V rokoch 1991 - 1993 bol producentom a scenáristom seriálu Simpsonovci (1989). Je držiteľom dvoch cien Emmy.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
 



Americkú televíznu moderátorku Abby Martinovú pracujúcu pre stanicu Russia Today financovanú Kremľom, ktorá sa v živom vysielaní vyjadrila proti invázii ruských síl na Ukrajine, poslal jej zamestnávateľ na Krym - aby "lepšie pochopila" situáciu.
Informoval o tom v utorok britský denník Telegraph na svojej webovej stránke.
Americká moderátorka Martinová, pracujúca z Washingtonu pre Russia Today (RT), v pondelok 3. marca šokovala väčšinou proruských divákov televízie na záver relácie oznámením, že chce vyjadriť svoje silné pocity z prítomnosti ruských vojakov na Kryme. A vyhlásila: "To, čo urobilo Rusko, je zlé."
Moderátorka povedala nenaplánovaný komentár na záver relácie Breaking the Set. Uviedla: "To, že pracujem tu, pre RT, ešte neznamená, že nemám novinársku nezávislosť. Ani nemôžem dostatočne zdôrazniť, ako silno som proti akémukoľvek vojenskému zásahu do záležitostí nezávislého štátu."
Pokračovala: "Nebudem tu sedieť a ospravedlňovať alebo obhajovať vojenský útok."
Russia Today, ktorá vysiela v angličtine, je vo všeobecnosti vnímaná ako hlásna trúba Kremľa. Organizácia Reportéri bez hraníc to označuje za "krok k informovaniu pod kontrolou štátu".
Spravodajstvo tejto televízie je často protiamerické a televíziu tiež obviňujú, že ignoruje množstvo prípadov porušovania ľudských práv v Rusku, ako aj rôzne sporné záležitosti, napríklad väzenské tresty pre členky punkovej skupiny Pussy Riot.
Moderátorkine odvážne vyhlásenie bolo v ostrom protiklade s bežným spravodajstvom stanice o ukrajinskej kríze, ktoré odráža postoj Moskvy. V správach je nový ukrajinský premiér Arsenij Jaceňuk charakterizovaný ako "svojvoľne dosadený" a televízia sympatizuje so zvrhnutým prezidentom Viktorom Janukovyčom, ktorého podporuje Rusko.
Martinová, ktorá v minulosti označila verziu americkej vlády o útokoch z 11. septembra 2001 za "propagandu", vo svojom 75-sekundovom vystúpení však takisto pripustila, že má medzery vo vedomostiach. "Neviem toho o dejinách Ukrajiny a kultúrnom vývoji regiónu toľko, koľko by som mala. Ale jedno viem: vojenský zásah nikdy nie je riešením."
Vedenie Russia Today najprv uviedlo pre televíziu Kanál 4, že slečna Martinová "bola pomýlená americkými mainstreamovými médiami".
V oficiálnom vyhlásení televízie z utorkového popoludnia sa však už uvádzalo: "Na rozdiel od rozšírenej mienky si RT nevynucuje od novinárov poslušnosť. Môžu slobodne vyjadrovať vlastné názory, nielen v súkromí, ale aj vo vysielaní. Tak je to aj i prípade vyjadrení Abby o Ukrajine."
Vedenie Russia Today ďalej uviedlo, že názory svojich novinárov rešpektuje a Martinovú nebude nijako postihovať.
"Vo svojich vyjadreniach slečna Martinová tiež poznamenala, že nemá hlboké znalosti o skutočnej situácii na Kryme. Preto ju posielame na Krym, aby sme jej dali možnosť vytvoriť si vlastný názor priamo v ohnisku diania," uviedlo vedenie RT.
Martinová však pre denník Telegraph povedala: "Napriek tomuto vyhláseniu (televízie) RT sa na Krym nechystám ísť."

Copyright © TASR 2013



SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Obyvatelia bratislavskej Záhorskej Bystrice si budú môcť noviny mestskej časti prečítať častejšie. Časopis Naša Bystrica bude s výnimkou letných mesiacov vychádzať s mesačnou periodicitou.
      Periodikum bolo doteraz dvojmesačníkom. O zmene rozhodlo dnešné zasadnutie zastupiteľstva Záhorskej Bystrice. Podľa starostu Jozefa Krúpu (SDKÚ-DS) dôvodom na zmenu bola snaha o väčšiu aktuálnosť informácií v časopise.
      Upravený bude aj počet strán. "Doterajší rozsah 16 až 24 strán sme zmenili na 12 až 20," informoval Krúpa. Naša Bystrica vychádza v náklade 2000 výtlačkov.


Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS. Máša !

RTVS NEWS.
Máša !


RTVS NEWS. Film Všetky moje deti prekonal za dva týždne hranicu 11 000 divákov

RTVS NEWS

Film Všetky moje deti prekonal za dva týždne hranicu 11 000 divákov

Dokumentárny film Všetky moje deti režiséra Ladislava Kaboša, ktorý vznikol v koprodukcii spoločnosti MEDIA FILM, Michaela Kaboša, RTVS a Českej televízie, vyvracia mýtus, že dokumenty do multikín nepatria.

Od 13. februára do 3. marca 153 projekcií filmu navštívilo 11 204 divákov, pričom počet divákov neustále stúpa. Už teraz je film na 2. mieste v počte divákov a mieri na prvú priečku návštevnosti, ktorá zatiaľ patrí filmu Slepé lásky (12 593 divákov). V celkových tržbách však už prekonal všetky najúspešnejšie kinodistribučné dokumenty. Film Všetky moje deti sa podľa rebríčka, ktorý zverejňuje sieť multikín Star Century Cinemas, dostal v Košiciach na 2. priečku v TOP 5 návštevnosti a drží sa na nej už 2. týždeň.

Láskavý humor farára Mariána Kuffu a úsmevné „hlášky“ Rómov zaujali viac ako české komédie a porazili aj mnohé hollywoodské hrané filmy. Na rôznych blogoch a sociálnych sieťach sa objavujú desiatky pozoruhodných reakcií divákov, v ktorých film rezonuje ešte dlho po vzhliadnutí. Podľa mnohých rekcií odbornej verejnosti a divákov má snímka veľmi silný zásah na publikum. Aj vďaka Všetkým mojim deťom sa darí rúcať neviditeľné múry v mysliach ľudí.

Režisér Ladislav Kaboš sa podľa reflexie filmovej kritičky Niny Hradiskej po filme Zmenil tvár Šanghaja opäť stal priekopníkom: „Váš pohľad na život v rómskych osadách - bez sentimentality, falošného súcitu a zastierania - nemá v slovenskej kinematografii obdobu. Jednotlivé rodiny sú výborne vybrané, aby reprezentovali celú škálu životných postojov - od apatie cez agresivitu až po presvedčenie, že sa o nich musí postarať niekto iný. Predkladáte svedectvo a nechávate na divákovi, aby si sám urobil komentár. Je to veľmi pôsobivý postup, paralelne s vytváraním portrétu pána farára - silnej osobnosti s obdivuhodnou vnútornou silou, nezištnou láskou k ľuďom a vierou v ich zmenu,“ napísala kritička na portáli www.vsetkymojedeti.eu. Cieľom tvorcov bolo rozprúdiť verejnú diskusiu, a preto sa osobne zúčastňujú na mnohých premietaniach po celom Slovensku.

Portál Československý film pozitívne hodnotil zvukovú dramaturgiu, zaujímavú kameru, hudbu a najmä autenticitu rómskych príbehov. Uvádza, že „film je zrejme aj kandidátom na množstvo ocenení na verejnoprávny počin roka“.
Na portáli Česko-slovenská filmová databáza (ČSFD.cz) má momentálne hodnotenie 82 % od 53 užívateľov.

Všetky moje deti si našli cestu aj do multikín, bratislavské nákupné centrum Aupark zaradí snímku do svojho programu od 6. do 12. marca o 20:10, počas víkendu sú pripravené dokonca až dve predstavenia. Na prvej projekcii 6. marca bude s divákmi diskutovať režisér filmu Ladislav Kaboš a spoluautorka scenára, producentka Svatava Maria Kabošová. 13. marca o 20:00 je na programe česká premiéra v pražskej Lucerne.

Aktuálny program a prehľad kín, ktoré plánujú ďalej uvádzať film, nájdete na stránke www.vsetkymojedeti.eu. Do svojho programu ho aktuálne zaradil aj festival FEBIOFEST, vo vysielaní RTVS sa táto výnimočná snímka objaví na prelome 2014/2015.

Sťažnosť Rade pre vysielanie a retransmisiu

Sťažnosť 


Rade pre vysielanie a retransmisiu

Vážená Rada pre vysielanie a retransmisiu,
žiadame o prešetrenie reportáže vysielanej na TV Markíza v hlavných správach dňa 3.3.2014 o 19,00 hod. pod názvom: „Slováci začínajú prosiť Boha, aby im dal dobrého prezidenta“.
Podľa zákona o vysielaní a retransmisii je vysielateľ povinný “zabezpečiť všestrannosť informácií a názorovú pluralitu v rámci vysielanej programovej služby”, a “zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť spravodajských programov a politickopublicistických programov; názory a hodnotiace komentáre musia byť oddelené od informácií spravodajského charakteru.”
Vyššie uvedená reportáž je neobjektívna, zavádzajúca, nerešpektuje názorovú pluralitu a hodnotiace komentáre sú podané ako informácia spravodajského charakteru. Reportáž zovšeobecňuje modlenie ako prirodzený náboženský prejav celej populácie slovenských občanov.
To, že sa Slováci začínajú modliť je len špekulácia resp. hodnotiaci názor a nezakladá sa na nijakých relevantných faktoch. V reportáži sa v čase 0:44 objaví priamo web stránka organizátorov tejto akcie a následne v čase 1:11 sa objaví aj priamo propagačný materiál celej akcie. Reportáž dáva do priameho súvisu voľby a modlenie sa a namiesto spravodajského charakteru tak má formu výzvy občanom či dokonca propagácie skupiny občanov s konkrétnym náboženským vyznaním. Redaktor v komentári celý čas danú skutočnosť zovšeobecňuje a iným názorom bolo poskytnutých len 6 sekúnd vysielacieho času z reportáže o celkovej dĺžke 1:23 min (7%).
Považujeme modlenie za intímny náboženský prejav a predostierať ho všetkým občanom ako istý návod ako pristupovať k voľbám je veľmi nešťastné, nezodpovedné a nedôstojné aj voči občanom s náboženským vyznaním.
Ak TV Markíza chcela v reportáži upozorniť na akciu neznámej náboženskej skupiny, mala tak v reportáži jasne a explicitne uviesť, alebo mala dať priestor na vyjadrenie aj iným organizáciám, ktoré nepovažujú modlenie za spôsob akým ovplyvniť voľbu prezidenta Slovenskej republiky.
Domnievame sa teda, že uvedená relácia naplnila skutkovú podstatu porušenia zákona o Vysielaní o retransmisii č. 308/2000 § 16. Pis,. a) a b). Zároveň si dovoľujeme upozorniť, že v čase pred prezidentskými voľbami je takáto reportáž sčasti aj neplatenou a skrytou politickou reklamou nakoľko protežuje isté náboženské postupy, ktoré dáva do súvislosti práve s voľbou prezidenta. Tím nepriamo navádza ľudí aby pri voľbe zohľadnili práve tých kandidátov, ktorí takéto náboženské úkony sami uprednostňujú a znevýhodňuje kandidátov ktorí sú v náboženských otázkach neutrálny.
S pozdravom Ivan Hamráček, predseda občianskeho združenia ETHOS

Telkáč roka

Telkáč roka

 


Tretí ročník ankety Telkáč roka už pozná víťazov. Fanúšikovia a fanúšičky zvolili v 11 kategóriách najprv svojich favoritov a neskôr za nich mohli hlasovať. Celkovo tento rok prišlo 221 308 hlasov.

Vilo Rozboril obhájil prvé miesto z predošlých dvoch rokov v kategórii Moderátor, pričom relácia Modré z neba, ktorú donedávna pripravoval a moderoval, sa taktiež ako vlani dostala na prvé miesto v kategórii Životné príbehy. "Telkáč som vyhral tretí rok po sebe a teraz ma to teší o to viac, že je to v čase, keď Markíza zrušila Modré z neba. Ďakujem divákom za priazeň, verím, že sa im bude páčiť aj relácia, ktorú sme už začali nakrúcať," vyhlásil moderátor," ktorý v súčasnosti pracuje pre TV Joj. Práve spomínaná televízna stanica po tretí raz získala prvenstvo v kategórii Televízia.

Vlaňajšie prvé miesto vďaka hlasom obhájili aj Panelák (Seriál) a Veľké noviny (Publicistika a spravodajstvo). Najobľúbenejšou herečkou sa stala Helena Krajčiová a hercom Lukáš Latinák. Adela Banášová sa môže tešiť z prvenstva v kategórii Moderátorka. "Potešilo ma to. Vzhľadom k tomu, že tohto roku ma žiadna televízia nedala na zoznam svojich osobností, čiže sa za mňa nedalo hlasovať v inej ankete, tak je to naozaj milé, že sa niekde za mňa hlasovalo a že som vyhrala. Všetkým ďakujem," uviedla.

Diváci a diváčky sa podľa udelených hlasov najviac zabavili pri sledovaní relácie Milujem Slovensko. V kategórii Reality šou zvíťazila Farma. Novinkou tretieho ročníka je Online seriál, v ktorej prvé miesto obsadil program Napál Rytmausa.


Výsledky ankety Telkáč roka 2013:

TV Stanica:
1. Joj
2. Markíza
3. Jednotka

Moderátor:
1. Vilo Rozboril
2. Andrej Bičan
3. Michal Hudák

Moderátorka:
1. Adela Banášová
2. Kveta Horváthová
3. Lucia Barmošová

Herec:
1. Lukáš Latinák
2. Marcelko Chlpík
3. Tomáš Maštalír

Herečka:
1. Helena Krajčiová
2. Dominika Kavaschová
3. Monika Hilmerová

Seriál:
1. Panelák
2. Búrlivé víno
3. Chlapi neplačú

Životné príbehy:
1. Modré z neba
2. Súdna sieň
3. Pošta pre teba

Spravodajstvo a publicistika:
1. Veľké noviny
2. Televízne noviny
3. Teleráno

Online seriál:
1. Napál Rytmausa
2. Dovolenkáris
3. René Talkshow

Zábavná šou:
1. Milujem Slovensko
2. 5 proti 5
3. Nikto nie je dokonalý

Reality šou:
1. Farma
2. Bučkovci
3. VyVolení

 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Pápež František sa už objavil na stovkách titulných stránok novín, teraz však dostane svoj vlastný časopis. Vydavateľstvo Mondadori v utorok oznámilo, že do predaja uvedie nový týždenník celý venovaný činom, slovám, gestám a aktivitám 265. nástupcu svätého Petra. Magazín Môj pápež sa v novinových stánkoch objaví od stredy a bude stáť 50 centov. Každý týždeň bude zahŕňať vyberateľný plagát s jedným z pápežových najvýznamnejších výrokov z predchádzajúcich siedmich dní. Šéfredaktor Aldo Vitali uviedol, že Františkovo zvolenie pred rokom vyvolalo nový záujem o pápežstvo a morálne a etické témy, ktoré budú v popredí. Vydavateľstvo Mondadori je súčasťou mediálneho impéria expremiéra Silvia Berlusconiho a vedie ho jeho dcéra Marina Berlusconiová.


Televízny prenos z nedeľného udeľovania cien americkej Akadémie filmových umení a vied sledovalo v USA 43 miliónov divákov, čo je podľa predstaviteľov televízie ABC najviac od roku 2004. Vtedy si udeľovanie Oscarov pozrelo 43,6 milióna Američanov. Tento rok bol počet divákov o 6,4 percenta vyšší než vlani. Historicky najvyššiu sledovanosť mal oscarový ceremoniál v roku 1998, keď ho sledovalo 55,3 milióna obyvateľov USA.
Osemdesiaty šiesty ročník udeľovania Oscarov ovládla sci-fi snímka Gravitácia, ktorá z desiatich nominácií premenila na víťazstvo sedem. Za najlepší film však vyhlásili životopisnú drámu 12 rokov otrokom, ktorá získala aj ďalšie dve ocenenia. Ceremoniál moderovala Ellen DeGeneres, ktorej fotografia s hviezdami Meryl Streep, Jennifer Lawrence, Bradleym Cooperom, Kevinom Spaceym, Juliou Roberts, Bradom Pittom, Angelinou Jolie, Lupitou Nyong'o a ďalšími, sa stala najzdieľanejšou fotografiou na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter, keď v priebehu nasledujúcich dvoch hodín zaznamenala viac ako dva milióny zdieľaní. Samotná webstránka sa v dôsledku obrovského záujmu po zverejnení fotky stala krátkodobo nedostupná.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Americký denník New York Times včera vydal opravu svojho článku spred 161 rokov o Solomonovi Northupovi, slobodnom černochovi, ktorého predali do otroctva. Jeho pamäti s názvom 12 rokov otrokom sa stali predlohou pre rovnomenný oscarový film, informovala agentúra DPA.
"V článku z 20. januára 1853, ktorý popisuje príbeh Solomona Northupa, sa chybne uvádza jeho priezvisko ako Northrop," napísal denník. "Navzdory tejto chybe New York Times vo svojej dobe článok charakterizoval ako 'najucelenejší a najautentickejší dokument, aký sa dosiaľ objavil'," podotýka redakcia newyorských novín.
Chybu objavil používateľ sociálnej siete Twitter po tom, ako sa archívny článok začal šíriť po internete. Filmová adaptácia knihy od režiséra Stevea McQueena získala na tohtoročnom udeľovaní cien americkej Akadémie filmových umení a vied sošku Oscara v kategóriách najlepší film, najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe a najlepší adaptovaný scenár.

Copyright © TASR 2013

4. 3. 2014

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc (ANRTS) má nového viceprezidenta - šéfa Markízy Matthiasa Setteleho. V tejto funkcii vystriedal bývalého generálneho riaditeľa TV Joj Františka Borovského. Viceprezidenta asociácie zvolili na dnešnom zasadnutí členovia Rady Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc. Urobili tak podľa platných stanov ANRTS, v ktorých sa hovorí, že v prípade zániku funkcie viceprezidenta zvolí do konania kongresu asociácie jej rada za nového viceprezidenta jedného z členov rady. Agentúru SITA o tom informovala Zuzana Šangalová z ANRTS. Nový viceprezident, generálny riaditeľ TV Markíza Matthias Settele, si dôveru kolegov z asociácie váži a verí, že spoločne budú vedieť zastávať záujmy ich divákov a poslucháčov.
Asociácia vznikla v decembri 1992 ako Asociácia nezávislých rozhlasových staníc (ANRS) na podporu duálneho vysielania v SR. Jej cieľom bolo hľadať spoločné riešenia problémov pri prevádzkovaní rozhlasového vysielania, v roku 1997 po prijatí nových členov zmenila Asociácia názov do dnešnej podoby. ANRTS počas celej svojej dvadsaťjedenročnej existencie sa dôsledne a zodpovedne podieľala na vzniku a vývoji legislatívneho a regulačného rámca slovenského mediálneho prostredia. V súčasnosti ANRTS združuje 17 rozhlasových vysielateľov a tri televízne stanice.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Dvoch policajtov odsúdili včera v Egypte na desať rokov väzenia v prípade zodpovednosti za úmrtie 28-ročného egyptského blogera Chálida Saída, ktorého smrť spustila ľudové povstanie proti bývalému prezidentovi Husnímu Mubarakovi.
Chálida Saída našli mŕtveho na ulici v Alexandrii v júni 2010 po tom, ako ho zatkla dvojica policajtov - Awad Sulajman a Mahmúd Saláh. Dvojicu policajtov uznal dnes odvolací súd vinnými za použitie neprimeraného násilia s následkom smrti. V roku 2011 ich odsúdil prvostupňový súd na sedem rokov väzenia.
Po šokujúcej smrti blogera založili aktivisti na jeho podporu stránku na sociálnej sieti Facebook s názvom My všetci sme Chálid Saíd, ktorá sa stala jedným z najobľúbenejších internetových fór, kde egyptská verejnosť vyjadrovala nespokojnosť s násilnosťou polície, skorumpovanosťou vlády a politického systému v krajine počas režimu dlhoročného prezidenta Husního Mubaraka.
Ako pripomenula agentúra DPA, internetová stránka venovaná Chálidovi Saídovi bola vôbec prvou, ktorá zvolala významnejšiu demonštráciu proti Mubarakovej vláde na 25. januára 2011, odkedy pokračovali protesty vedúce k zosadeniu vlády autoritatívneho prezidenta.

Copyright © TASR 2013

VIVA a RVR NEWS

VIVA a RVR NEWS

Licenčná rada už má informácie o zmene Superadia na Viva Metropol a o jeho novej programovej štruktúre. Vysielateľ Superadia, Intersonic spol. s r.o. oznámil zmenu názvu rádia na Viva Metropol Rade pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Rade tiež doručil oznámenie o zmene programovej štruktúry rádia. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová, licenčná rada sa oboma oznámeniami bude v najbližšom čase zaoberať. Jedno z oznámení sa dostane na program jej najbližšieho rokovania, ktoré je naplánované o týždeň, v utorok 11. marca.
Nové regionálne rádio Viva Metropol začalo na bratislavských frekvenciách 101,1 MHz a 94,9 MHz vysielať v pondelok 17. februára ráno. "Spustenie vysielania regionálneho Viva Metropol je logickým vyvrcholením popularity hudobného a programového formátu, ktorý tu za sebou zanechala Viva," avizoval v tlačovej správe médiám zo 14. februára Ivan Lacho zo spoločnosti Intersonic.
Podľa zákona o vysielaní a retransmisii je vysielateľ povinný oznámiť rade všetky zmeny týkajúce sa údajov uvedených v žiadosti o licenciu a v dokladoch priložených k tejto žiadosti do 15 dní. Takýmito zmenami sú aj zmena názvu programovej služby a zmena programovej skladby. Na základe oznámenia rada buď rozhodne o zmene udelenej licencie, alebo zmenu zamietne a určí lehotu na nápravu, upozornila Jelčová.
Nové regionálne rádio Viva Metropol prevádzkuje spoločnosť Intersonic, prevádzkovateľ rádií RockJam Radio a Superadio. Viva Metropol má byť podľa spoločnosti Intersonic plnoformátové regionálne rádio, ktoré bude pokrývať Bratislavu a okolie a v krátkom čase aj oblasť Záhoria až po Malacky. Viva Metropol "prinesie okrem hudobného formátu, ktorý si poslucháči obľúbili vo vysielaní pôvodného Rádia Viva, aj kompletné a regionálne spravodajstvo, dopravný servis a moderované programy so známymi hlasmi", ako sú Alex Štefuca, Maroš Palesch, Igor Štefuca, Jana Bárdošová. "Vo formáte vysielania sa postupne objavia aj obľúbené programy - Dado Nagy a jeho Kniha na tento deň, Mlčanie Tibora Eliota Rostasa, Legendárnych desať s Petrom Hurajtom, ale aj nedeľné príhovory Jána Sucháňa. V najbližších týždňoch sa vysielanie rozšíri o večerné a nočné špeciály. Rádio Viva Metropol nadväzuje aj na obľúbené Viva Párty a Viva Oldies párty," napísal Intersonic v tlačovej správe z polovice februára.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska a Talpa International B.V sa dohodli na nákupe licenčných práv programov pre vysielanie RTVS na televíznej programovej službe Jednotka do 31.12.2014 formátu What do I Know?! v celkovom objeme 17 hodín.
Licenčný poplatok je 79.568,38 EUR.
What do I Know?! je kvíz , kde tri národné celebrity bojujú každý s každým . Ide o všeobecné vedomostné otázky a je možné vyhrať finančnú odmenu pre niekoho, kto to potrebuje. Diváci sa môžu takisto zúčastniť cez rôzne aplikácie. Súťaž sa zatiaľ vysielala v Holandsku, Belgicku a Francúzsku.
 
 

 

Ak je na sv. Romana jasno, bude hojná úroda

 Ak je na sv. Romana jasno, 
bude hojná úroda

Jednotka lepšie.
Dvojka horšie. 
Spolu  horšie a tesne nad desať- 10.70 %  

Markíza  lepšie.
TV Doma lepšie.
DAJTO  horšie.
Spolu  lepšie - 34.70%

JOJ lepšie.
JOJ PLUS lepšie.
WAU lepšie.
SENZI rovnako, ale zle.
Spolu horšie- 22.10%

TA 3 lepšie.  

Jednotka - 8.90 % ;
Dvojka - 1.80 % ;
Markíza - 24.60% ;
TV DOMA - 5.60% ;
DAJTO- 3.50%
TV JOJ – 15,40 % ;
JOJ PLUS- 5.10 % ;
WAU -1.40 % ;
SENZI- 0.20 %
TA 3 - 1.90 %

3. 3. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Ostrieľaný španielsky novinár Marc Marginedas, unesený v Sýrii vlani začiatkom septembra, bol prepustený. Informoval o tom dnes španielsky premiér Mariano Rajoy, ktorého citovala tlačová agentúra Reuters.
"Som veľmi šťastný... Dnes som sa s ním rozprával, je v primeranom, ale dobrom stave, je šťastný," povedal premiér pre španielsku verejnoprávnu rozhlasovú stanicu Radio 5.
Marginedasa, novinára z denníka El Periódico de Catalunya, uniesli 4. septembra neďaleko západosýrskeho mesta Hamá a premiestňovali ho na rôzne miesta v oblastiach, ktoré má pod kontrolou opozícia voči prezidentovi Bašárovi Asadovi. Napísal to denník na svojej webovej stránke.
Novinár je v súčasnosti v Turecku so španielskymi predstaviteľmi, dodal denník.

Copyright © TASR 2013

Premiér jasne odsúdil vojenské aktivity Ruska na Kryme

Premiér jasne odsúdil vojenské
 
aktivity Ruska na Kryme

Predseda vlády SR Robert Fico v nedeľu 2. marca 2014 na tlačovej konferencii ku kritickej situácii na ukrajinskom polostrove Krym uviedol presne toto: "Akékoľvek použitie vojenskej sily a akékoľvek invázie nemajú v modernom svete svoje miesto. Odmietame rinčanie zbraňami. Sme za diplomatické riešenie. Slovensko, ako súčasť Československa, má svoje vlastné skúsenosti s inváziou spojeneckých vojsk v roku 1968 a možno lepšie ako ktokoľvek iný vnímame pocity ľudí na Ukrajine, čo sa tam deje."
      Napriek tomuto stanovisku, jasne a zrozumiteľne odsudzujúcemu vojenské aktivity Ruska na polostrove Krym, denníkSME dnes na viacerých miestach označuje postoj premiéra ako "k Putinovi opatrný", pričom tvrdí, že premiér vraj "vojenské manévre neodsúdil."
      Pre dokreslenie hrubo zavádzajúceho prístupu možno uviesť, že postoj R. Fica k situácii na Kryme bol v súlade s postojmi iných európskych lídrov, resp. bol bezmála totožný s postojom českého prezidenta M. Zemana, ktorý médiá označili za tvrdý a dôrazný.
      Aby denník svoju manipuláciu doviedol do dokonalosti, uverejnil fotografiu zo stretnutia R. Fica s V. Putinom z roku 2009, ktorá nemá nijaký - časový ani tematický - súvis s aktuálnou situáciou na Ukrajine.
      Presne táto hrubo manipulatívna práca denníka SME je dôvodom, prečo R. Fico neposkytuje odpovede tomuto periodiku. Rozhodol sa tak po tom, ako denník v závere roka 2013 pri tejto istej téme odmietol uverejniť opravu nepravdivej informácie o tom, že "podporil režim prezidenta Janukovyča" na Ukrajine, napriek tomu, že R. Fico vyjadril jasné sklamanie nad nepodpísaním asociačnej dohody Ukrajiny s EÚ.

Informácie poskytol Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR.

Kolonáda mierne klesla

Kolonáda mierne klesla

Podľa výsledkov sledovanosti sa nový pôvodný seriál Kolonáda drží výborne, včera však trochu klesol o 1,4 percentuálneho bodu na 20,20 % .

The Oscars 2014 | 86th Academy Awards

The Oscars 2014 
 
 86th Academy Awards

Nočný oscarový ceremoniál v hollywoodskom Dolby Theatre ovládlo sci-fi Gravitácia. Snímka, ktorá mala v 86. ročníku udeľovania cien americkej Akadémie filmových umení a vied v hre desať nominácií, získala celkovo sedem cien. Za najlepší film však vyhlásili životopisnú drámu 12 rokov otrokom, ktorá počas galavečera získala aj ďalšie dve ocenenia. Za adaptovaný scenár Oscara dostal John Ridley a zlatú sošku pre najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe si odniesla Lupita Nyong’o. Pôvodný scenár nezvyčajného príbehu lásky s názvom Ona vyniesol cenu Spikeovi Jonzeovi.

Sci-fi Gravitácia prinieslo hneď dve trofeje režisérovi Alfonsovi Cuarónovi, keď prvú si prevzal spolu s Markom Sangerom za strih a druhú za réžiu. Akademici ocenili tiež Stevena Pricea za hudbu a ďalšie trofeje Gravitácia pozbierala za kameru (Emmanuel Lubezki), vizuálne efekty (Tim Webber, Chris Lawrence, Dave Shirk a Neil Corbould) a tiež strih a mix zvuku.


Oscara za herecký výkon v hlavnej úlohe si podľa očakávania odniesol Matthew McConaughey za stvárnenie muža trpiaceho aids v životopisnej dráme Klub poslednej nádeje. Rovnako očakávané bolo víťazstvo jeho hereckého kolegu Jareda Leta medzi hercami vo vedľajších úlohách. Prekvapenie sa nekonalo ani v kategórii Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe, v ktorej si cenu prevzala Cate Blanchett vďaka snímke Jasmínine slzy Woodyho Allena.


V kategórii cudzojazyčných filmov triumfovala talianska Veľká nádhera, najlepším dokumentárnym filmom sa stal 20 Feet from Stardom a za najlepší animovaný film vyhlásili Ľadové kráľovstvo. Druhú cenu pre poslednú menovanú snímku získali Kristen Anderson-Lopez a Robert Lopez v kategórii Najlepšia pôvodná filmová pieseň za Let It Go, ktorú na ceremoniáli naživo predstavila Idina Menzel. Ďalšie skladby nominované v tejto kategórii predviedli Karen O, Pharrell Williams a skupina U2. Počas pocty k 75. výročiu premiéry filmu Čarodejník z krajiny Oz (1939) vystúpila speváčka Pink a na záver tradičnej spomienky na osobnosti filmového priemyslu, ktoré navždy odišli v uplynulom roku, zaspievala Bette Midler.
V rámci ceremoniálu tvorcovia nezabudli pripomenúť ani novembrové odovzdávanie Governors Awards, počas ktorého si špeciálne ocenenia za celoživotné dielo prevzali Angela Lansbury, Steve Martin, Piero Tosi a do rúk Angeliny Jolie putovala humanitárna cena Jeana Hersholta. Priestor dostalo aj februárové odovzdávanie cien za vedecký a technický prínos. Počas ceremoniálu, ktorý moderovali herečka Kristen Bell a herec Michael B. Jordan, ocenili celkovo 52 odborníkov.
Oscarová šou, ktorej moderátorkou bola Ellen DeGeneres, bola poctou minulým aj súčasným skutočným hrdinom, superhrdinom a tiež tým animovaným a zároveň filmárom, ktorí ich privádzajú k životu.


Prehľad víťazov a víťaziek v 86. ročníku udeľovania cien americkej Akadémie filmových umení a vied

Najlepší film (nominovaní sú producenti): 12 rokov otrokom (Brad Pitt, Dede Gardner, Jeremy Kleiner, Steve McQueen a Anthony Katagas)
Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe: Matthew McConaughey - Klub poslednej nádeje
Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Jared Leto - Klub poslednej nádeje
Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe: Cate Blanchett - Jasmínine slzy
Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Lupita Nyong’o - 12 rokov otrokom
Animovaný film: Ľadové kráľovstvo (Chris Buck, Jennifer Lee a Peter Del Vecho)
Réžia: Alfonso Cuarón - Gravitácia
Najlepší cudzojazyčný film: Veľká nádhera (réžia: Paolo Sorrentino) - Taliansko
Adaptovaný scenár: John Ridley - 12 rokov otrokom
Pôvodný scenár: Spike Jonze - Ona
Najlepší dokumentárny film: 20 Feet from Stardom - Morgan Neville, Gil Friesen a Caitrin Rogers
Najlepšia pôvodná filmová pieseň: Let It Go - Ľadové kráľovstvo (hudba a text: Kristen Anderson-Lopez a Robert Lopez)
Najlepšia pôvodná filmová hudba: Gravitácia - Steven Price
Kamera: Emmanuel Lubezki - Gravitácia
Kostýmy: Veľký Gatsby - Catherine Martin
Strih: Gravitácia - Alfonso Cuarón, Mark Sanger
Masky: Klub poslednej nádeje - Adruitha Lee, Robin Mathews
Výprava: Veľký Gatsby - Catherine Martin, Beverley Dunn
Najlepší krátky animovaný film: Mr. Hublot - Laurent Witz a Alexandre Espigares
Najlepší hraný krátky film: Helium - Anders Walter (réžia), Kim Magnusson (produkcia)
Najlepší krátky dokumentárny film: The Lady in Number 6: Music Saved My Life - Malcolm Clarke a Nicholas Reed
Zvuk - strih: Gravitácia - Glenn Freemantle
Zvuk - mix: Gravitácia - Skip Lievsay, Niv Adiri, Christopher Benstead a Chris Munro
Vizuálne efekty: Gravitácia - Tim Webber, Chris Lawrence, Dave Shirk a Neil Corbould


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.