DALITO!

8. 2. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Americkí herci Charlie Sheen a Ashton Kutcher si cez médiá vymieňajú nelichotivé odkazy. Celý spor medzi hercami trvá už dlhšie. Začal sa v roku 2011, keď tvorcovia seriálu Dva a pol chlapa (2003) nahradili problémového Sheena mladším Kutcherom. Sheen sa do svojho náhradníka začal navážať na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter, čo však Kutchera nenechalo chladným. "Kamoš, sklapni! Naozaj. Už toho bolo dosť. Už sú to tri roky a ty ma stále rozmazávaš na Twitteri. Choď niekam, myslíš to vážne?" vyjadril sa 36-ročný herec v šou Jimmy Kimmel Live!.
Na hercovo vyjadrenia následne zareagoval Sheen, ktorý sa mu najprv ospravedlnil, no neskôr pridal aj zopár vyhrážok. "Ashton, odkaz prijatý. Veľmi ma to mrzí, znel si ako ja! Veľmi dobre! Moja chyba, bol som naštvaný z iného dôvodu a vyvŕšil som sa na tebe. Dúfam, že sa máš dobre. Pusu, objatie, pusu," napísal najprv bývalý predstaviteľ Charlieho Harpera zo spomínaného seriálu na Twitter. O dve hodiny neskôr však zrejme zmenil názor, pretože pridal ďalšiu správu, ktorá však už nebola taká priateľská. "Ale mám pre teba novinku kamoš, ak mi ešte raz povieš, aby som sklapol, EŠTE RAZ, zariadim, aby si rok musel prijímať neocničnú stravu. Pochopil si junior?" napísal 48-ročný herec.
Charlie Sheen, vlastným menom Carlos Irwin Estévez, je známy predovšetkým zo spomínaného seriálu Dva a pol chlapa, v ktorom hral sukničkára a starého mládenca Charlieho Harpera. V čase nakrúcania bol najlepšie plateným televíznym hercom na svete a za svoj výkon získal štyri nominácie na cenu Emmy a dve na Zlatý Glóbus. Po medializovanom spore, v ktorom verbálne napadol tvorcov seriálu, ho však vyhodili. Sheen si okrem toho zahral aj v snímkach ako Čata (1986), Wall Street (1987), Mladé pušky (1988), Prvá liga (1989), Horúce strely (1991), Horúce strely 2 (1993), Traja mušketieri (1993), V koži Johna Malkovicha (1999), Scary Movie 3 (2003), Scary Movie 4 (2006), Wall Street: Peniaze nikdy nespia (2010) či Scary Movie 5 (2013). Momentálne účinkuje v seriáli Anger Management (2012).
Ashton Kutcher sa preslávil vďaka postave Michaela Kelsa zo seriálu Tie roky sedemdesiate... (1998 - 2006). Zahral si aj v snímkach ako Kámo, kde mám fáro? (2000), Šialené rande (2003), Osudový dotyk (2004), Záchranári (2006), Mejdan v Las Vegas (2008), Vzájomné objatia (2009), Vrahúni (2010), Silvestrovská noc (2011) či Hlavne nezáväzne (2011). V súčasnosti stvárňuje miliardára Waldena Schmidta v sitkome Dva a pol chlapa. Aj vďaka tejto úlohe ho tento rok magazín Forbes označil za najlepšie zarábajúceho televízneho herca a to vďaka sume 24 miliónov dolárov, ktoré zarobil od júna 2012 do júna 2013. Predstavil sa tiež v hlavnej úlohe životopisnej snímky Jobs (2013) o spoluzakladateľovi a bývalom šéfovi firmy Apple Steveovi Jobsovi.

 


Americká televízna spoločnosť CNN sa vo štvrtok ospravedlnila za zaradenie bieloruského vojnového monumentu do rebríčka najškaredších na svete. Podľa stanice však išlo o neúmyselné poníženie, keďže cieľom nebolo zhodenie hodnoty či významu pripomienky jedného z prvých tvrdých bojov sovietskej armády proti postupujúcim nacistom. Hodnotenie sochy zo strany CNN ako "obrovskej a nahnevane vyzerajúcej" však pobúrilo Rusov aj Bielorusov. Ruské veľvyslanectvo v USA to označilo za neprijateľné najmä v súvislosti jej s historickým významom. Podľa Rusov sa americké médium dopustilo urážky padlých.
Podľa CNN vyzerá socha pri meste Brest akoby práve "išla zotročiť Západ a následne odhodiť Severnú Ameriku do Slnka". Podľa múzea sú takéto slová "fackou a možnou cielenou provokáciou pred budúcoročným výročím konca druhej svetovej vojny", cituje jeho vyhlásenie portál ruskej spravodajskej agentúry RIA Novosti. CNN medzi najškaredšie monumenty zaradili aj sochu amerického speváka Michaela Jacksona v Londýne či sochu zastreleného amerického aktivistu za práva černochov Martina Luthera Kinga v Ohiu.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

TO JE TV !

TO JE TV !


7. 2. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Britský herec Benedict Cumberbatch chce pokračovať v úlohe Sherlocka dovtedy, kým sa jeho postava bude vyvíjať. Vyjadril sa tak pre denník USA Today. "Budem v tom pokračovať tak dlho, kým Sherlock bude rásť, tak dlho ako budem cítiť, že sa vyvíja, tak dlho, kým bude pre nás výzvou a kým budeme verní pôvodným príbehom," prezradil 37-ročný herec, ktorý tiež priznal, že úloha v seriáli Sherlock (2010) mu priniesla množstvo zaujímavých kariérnych príležitostí. "Šou toho spravila veľa. Nepovedal by som, že mi zmenila život, pretože v rovnakom čase prišla aj iná obrovská príležitosť. Bola to akási dokonalá búrka všetkých médií, ktoré prišli v rovnakom čase, televízia, film a divadlo, ba aj rádio," dodal Cumberbatch.
Tvorcovia Mark Gatiss a Steven Moffat v súčasnosti pripravujú štvrtú a piatu sezónu Sherlocka. Dátum premiéry síce zatiaľ nie je známy, ubezpečili však, že štvrtú sezónu uvedú tak rýchlo, ako to bude možné. Tretia séria sa pritom na televízne obrazovky dostala začiatkom roka po dvojročnej prestávke.
Benedict Cumberbatch si okrem Sherlocka Holmesa zahral aj Stephena Hawkinga v televíznom filme Hawking (2004) a diváci ho môžu poznať aj zo snímok Nezlomná vôľa (2006), Pokánie (2007), Third Star (2010), Vojnový kôň (2011) či Jeden musí z kola von (2011). Minulý rok sa objavil aj v akčnom sci-fi Star Trek: Do temnoty, kde stvárnil Johna Harrisona alias Khana.
 


Americký komik a moderátor Jay Leno ukončil po 22 rokoch svoje pôsobenie v relácii The Tonight Show, ktorú moderoval pre televíznu stanicu NBC. Do rozlúčkovej časti si ako hostí pozval herca a spisovateľa Billyho Crystala a country speváka Gartha Brooksa. Prekvapením bolo vystúpenie televíznej celebrity Kim Kardashian, ktorá zaspievala vlastnú verziu piesne So Long, Farewell z muzikálu Zvuk hudby.
Lenovým predchodcami v šou boli Steve Allen (1954 - 1957), Jack Paar (1957 - 1962) a Johnny Carson (1962 - 1992). Carsona vystriedal Leno, ktorého však tvorcovia v rokoch 2009 až 2010 na sedem mesiacov vymenili za Conana O'Briena. Leno v šou pôsobil v rokoch 1992 až 2009 a 2010 až 2014, pričom program uvádzal z kalifornského mesta Burbank. Šou sa teraz presunie do New Yorku.
Ako uviedol obľúbený komik, tentoraz vraj odchádza z vlastného rozhodnutia, aby tak dal priestor 39-ročnému kolegovi, komikovi a hercovi Jimmymu Fallonovi. "Nepotrebujem, aby ma vyhodili trikrát, dovtípil som sa sám," zažartoval 63-ročný moderátor o dôvodoch odchodu. Počas relácie nevynechal niekoľko vtipov na adresu svojich obľúbených cieľov, politika Anthonyho Weinera a bývalého hráča amerického futbalu O.J. Simpsona. Neskôr zvážnel a so slzami v očiach si zaspomínal na všetko, čo sa počas 22 rokov jeho pôsobenia v šou udialo. Nezabudol spomenúť ani rodičov a brata, o ktorých prišiel počas tohto obdobia. Zároveň sa poďakoval všetkým, ktorí s ním za ten čas spolupracovali a dodal, že mu boli ako rodina.
"Veľmi sa teším na Jimmyho Fallona. Je zábavné byť starým chlapom a sledovať, kam túto skvelú značku dovedie nasledujúca generácia. A na záver by som chcel zacitovať Johnnyho Carsona 'Zo srdca vám prajem dobrú noc.'," dodal na záver relácie Leno.
Jay Leno, vlastným menom James Douglas Muir Leno, sa narodil 28. apríla 1950. Známym sa stal ako moderátor spomínanej The Tonight Show. V rokoch 2009 a 2010 uvádzal The Jay Leno Show, po jej skončení sa vrátil k svojmu pôvodnému programu. V roku 2012 sa vzdal časti svojho honoráru, aby zabránil prepusteniu časti štábu programu The Tonight Show.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.




K násilným zrážkam medzi políciou a demonštrantami došlo vo štvrtok v brazílskom meste Rio de Janeiro počas protestného zhromaždenia proti zvýšeniu cestovného. Informovala o tom agentúra AP.
Polícia uviedla, že počas potýčok utrpel ťažké zranenia kameraman miestnej televíznej stanice Band TV a jeho stav je vážny. Nebolo bezprostredne jasné, či kameramana zasiahol výbuch podomácky vyrobenej nálože z dielne demonštrantov či ohlušujúci granát, ktorým zasahovala polícia.
Ide o prvý protest v Brazílii od júna minulého roka, pripomína AP. Protivládni demonštranti sú rozhnevaní v dôsledku chabých verejných služieb a vysokých daní. Hnev sa stupňuje aj v súvislosti s miliardami vynaloženými na tohtoročné futbalové majstrovstvá sveta, ktoré sa budú konať v Brazílii.

Copyright © TASR 2013

RTVS sa stáva slúžkou Smeru-SD

RTVS sa stáva slúžkou Smeru-SD

Verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska sa podľa poslankyne za SaS Lucie Nicholsonovej stáva slúžkou vládneho Smeru-SD. "Zo Slovenskej televízie sa stáva slúžka Smeru, ktorú podľa našich kuloárnych informácií riadi Erik Tomáš, šéf tlačového odboru na úrade vlády. Takéhoto vulgárneho ovládania STV sme neboli svedkami od čias mečiarizmu a jeho kapustovín, ktoré vtedy STV pravidelne vysielala," povedala dnes pred novinármi Nicholsonová. Ako bývalá novinárka má podľa vlastných slov kuloárne informácie od zvyšku slušných redaktorov, ktorí sú v STV a ktorí sú zastrašovaní len preto, lebo požadujú, aby bola dodržiavaná objektívnosť pri reláciách, alebo aby sa dodržiavala zásada tzv. prázdneho kresla. "Takíto ľudia sú v STV perzekvovaní, sú vytláčaní, sú prepúšťaní alebo účelovo presúvaní do iných relácií. V SaS si myslíme, že v STV ide o plíživú normalizáciu," poznamenala Nicholsonová.
Posledný prieskum spoločnosti NEWTON Media podľa nej konečne odkryl a ukázal čierne na bielom, že mediálny priestor na Slovensku už naplno ovláda premiér Robert Fico a niektorí ďalší pohlavári strany Smer-SD a že verejnoprávna televízia neposkytuje službu verejnosti ale službu Smeru. Poslankyňa liberálov zdôraznila, že RTVS, ktorá je platená z peňazí všetkých občanov, si neplní službu zo zákona. Zákon podľa nej hovorí o tom, že verejnoprávna televízia poskytuje nestranné, overené, neskreslené, aktuálne, zrozumiteľné a vo svojom celku vyvážené a pluralitné informácie o dianí v SR i v zahraničí, aby si občania mohli utvárať slobodné názory. "Toto podľa nášho názoru STV nerobí. Namiesto toho, aby dodržiavala zákon a aby slúžila občanom, robí permanentnú predvolebnú kampaň Smeru a tým politikom, ktorých si Fico vyberie," povedala Nicholsonová. STV podľa nej dlhodobo vytvára klamný dojem, že v tejto krajine existuje len klub štandardných strán Smeru a Ľudovej platformy, pričom ostatné relevantné parlamentné strany televízia ignoruje.
Poslanec za OĽaNO Jozef Viskupič považuje za obludné výsledky prieskumu, podľa ktorého bol premiér najčastejším hosťom štyroch politických diskusií, navštívil ich spolu 46-krát, bez oponenta diskutoval 19-krát a so zástupcami strán Ľudovej platformy hovoril 26-krát. "Kde sú v médiách, kde sú v RTVS zastúpené relevantné opozičné strany ako sú Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, ktorí majú v parlamente druhý najsilnejší poslanecký klub, kde je SaS, kde sú predstavitelia nezaradených poslancov?" spýtal sa Viskupič. Podľa jeho slov si premiér do diskusných relácií pozýva politikov, "ktorí iba slabučko hryzkajú". Vedenie RTVS Viskupič vyzval, aby prehodnotilo svoj prístup k objektivite. Na porušovanie zákonov upozorní Radu pre vysielanie a retransmisiu a Radu RTVS.
Nezaradená poslankyňa Jana Žitňanská si ako bývalá novinárka uvedomuje, že politici z rôznych centrál často volajú médiám. "Dnes sme svedkami toho, že telefonujú najmä tí zo Súmračnej, z centrály Smeru," dodala. Podľa jej slov politici zo Smeru si dnes určujú, s kým budú diskutovať. Ako príklad spomenula, že hoci diskusia medzi terajším a bývalým ministrom patrí k bežným zvykom, v aktuálnom volebnom období minister vnútra Robert Kaliňák ani raz nebol v televíznej diskusii s exministrom Danielom Lipšicom. "Pevne verím, že situácia, ktorá je tu dnes, sa nebude opakovať a že tých prázdnych kresiel v diskusných reláciách bude pribúdať," uzavrela Žitňanská.
font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 20px;">"O farizejstve a bezcharakternej účelovosti vyhlásenia trojice poslancov svedčí fakt, že počas vlády, ktorej boli oni súčasťou, premiérka Iveta Radičová diskutovala bez oponenta za rovnaké obdobie viackrát ako Robert Fico. Uvádza to ten istý prieskum, o ktorý sa opreli. Aj ja by som podľa kuloárnych informácií mohol o týchto poslancoch povedať všeličo, ale neznížim sa k takejto forme konfrontácie," reagoval na vyjadrenia opozičných poslancov riaditeľ tlačového a informačného odboru Úradu vlády SR Erik Tomáš.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !


VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA


"Neuznávam a nenávidím tento súd. Je to satanistický súd. Mohol by som prosím požiadať ochranku, aby mi priniesla zuby a mohol som lepšie rozprávať?"
Ratko Mladič


„Som rád, že Ľuboš Blaha dnes nenavrhol minútu ticha v parlamente, lebo by to bolo nenáležité, aj keď možno to v nejakých hlavách skrslo. Pred pohrebom Biľaka by mali byť dva smútočné sprievody. V jednom by boli novinári, aby videli, kto tam bol, a jeden neverejný, kde by prišlo asi viac ľudí, ktorí by sa potrebovali s Biľakom rozlúčiť. Neboli sme schopní v Bratislave pomenovať ulicu po 17. novembri alebo Janovi Palachovi. Sme totálne neschopní. Biľak býval na ulici Boženy Němcovej. Tá ulica by sa možno mohla premenovať na ulicu Jána Palacha, aj keď ulicu Boženy Němcovej by sme mali v Bratislave niekde mať. „
Alojz Hlina

Reakcia Ing. Rastislava Bilasa na otázky novinárov

Reakcia Ing. Rastislava Bilasa
na otázky novinárov  

      Vážená redakcia,

      v prvom rade by som rád zdôraznil, že som sa nikdy nevyhýbal konštruktívnej konfrontácii na tému predaj slovenských emisných kvót, čo som dokázal aj na tlačovej besede, kde som odpovedal na úplne všetky otázky prítomných novinárov. Pokiaľ viem, do dnešného dňa nebolo spochybnené jediné moje slovo. Tento môj prístup sa zakladá na fakte, že obchod bol striktne štandardný a som presvedčený, že nedošlo k porušeniu zákona. Dovoľte mi, aby som sa touto cestou vrátil k tým najdôležitejším faktom, ktoré som už objasnil na tlačovej besede v roku 2010.

      1.) V septembri 2008 MŽP SR vyhlásilo a následne vyhodnotilo tender na predaj emisných kvót. Tender bol zverejnený na oficiálnej internetovej stránke MŽP SR, teda mohol sa ho zúčastniť ktokoľvek, kto mal záujem o slovenské emisné povolenky. Vyhodnotenie tendra zverejnil v októbri 2008 Úrad vlády SR na svojej internetovej stránke, kde boli explicitne vymenované prihlásené subjekty vrátane konkrétnych cenových ponúk. Zmluva bola podpísaná o dva mesiace neskôr od uverejnenia zoznamu prihlásených uchádzačov, a to až v decembri 2008. Teda, ktokoľvek mohol počas týchto dvoch mesiacov ponúknuť vyššiu cenu, ako ponúklo Interblue Group LLC, avšak nestalo sa tak.

      Ak by som čo i len trochu podľahol špekuláciám a kopíroval logiku "netransparentnej transakcie", ktorá je veľmi často a intenzívne predkladaná verejnosti, tak podľa platnej legislatívy § 9 ods. 10. Zákona č. 572/2004 Z. z. stačilo ministerstvu nevyhlásiť tender na predaj voľných emisných povoleniek AAU a mohli by bez starosti netransparentne predmetné emisné povolenky predať priamo komukoľvek, komu by sa im zdalo výhodné bez predkladania materiálov, tendrov a pod. Taktiež mohli zmluvu utajiť, ako vo všetkých okolitých krajinách.

      Podľa § 9 ods. 10. Zákona č. 572/2004 Z. z. o obchodovaní s emisnými kvótami a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon" č 572/2004 Z. z.) môže Ministerstvo životného prostredia SR predať nepridelenú časť priznaných jednotiek priamo. Ustanovenie § 9 ods. 10 zákona č. 572/2004 Z. z. znie: "Nepridelenú časť priznaných jednotiek môže ministerstvo predať priamo, sprostredkovane, alebo na dražbe kvót. Ak priznané jednotky predá, pri evidencii sa primerane použijú ustanovenia § 12. Peňažné prostriedky získané z predaja priznaných jednotiek sú príjmom Environmentálneho fondu."

      Musím zdôrazniť, že MŽP SR urobilo naopak maximum preto, aby zmarili potenciálny obchod s Interblue Group LLC, a to zverejnením už spomínaných výsledkov tendra na internetovej stránke Úradu vlády SR. Interblue Group LLC mohol naplniť obchodnú transakciu len vďaka tomu, že sme kontrakt s kupujúcim mali oveľa skôr ako s predávajúcim, teda so Slovenskou republikou a na objem oveľa vyšší, ako boli všetky voľné slovenské emisné povolenky (v tom čase som mal dohodnutú kúpu AAU emisných povoleniek v rovnakých cenách v dvoch krajinách EÚ a v dvoch z bývalého ZSSR).

      Nedá mi nepoložiť jednu básnickú otázku: Kto z dvoch farmárov na trhu je šikovnejší? Ten, ktorý predá 1 kg najkrajších jabĺk za 5 eur a ostatné mu zhnijú, alebo ten, ktorý predá 1 kg za 1 euro, bol na trhovisku najlacnejší a predal všetkých 100 kg jabĺk?

      2.) Som podnikateľ, ktorý nikdy nemal štátnu zákazku, nikdy nečerpal eurofondy a nemám kapitálové ani personálne prepojenie na politikov a politické strany v SR. Nikdy som nemal žiadnu výhodu zo známosti s ľuďmi, ktorí sa pohybujú vo verejnom živote.

      3.) Zoznam uverejnený Špeciálnou prokuratúrou je totožný s tým, ktorý som pri svojich výpovediach predložil polícii už v roku 2010, vrátane kópií prevodných príkazov a dokumentov označujúci majiteľov jednotlivých "offshore" subjektov. Pokiaľ mám vedomosti, všetky mnou predložené dokumenty sa na 100 % potvrdili v rámci vyžiadanej zahraničnej právnej pomoci.

      4.) Jediným majiteľom spoločnosti Ossian Establishment, Svätý Vincent som ja, teda Ing. Rastislav Bilas, čo 100-% dokazujú všetky transakčné dokumenty od roku 2008 nachádzajúce sa tak v oboch bankách, ako aj v archíve finančnej správy Švajčiarska, nakoľko každá finančná operácia si vyžaduje vyplnenie takýchto povinných sprievodných dokumentov. Predpokladám, že fotokópie všetkých týchto dokumentov sú súčasťou vyšetrovacieho spisu na Špeciálnej prokuratúre.

       Ing. Rastislav Bilas

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Mjanmarsko zatklo štyroch reportérov a šéfa súkromného týždenníka Unity Journal za prezradenie "štátnych tajomstiev" po tom, čo magazín zverejnil článok o výstavbe továrne pre rezort obrany. Uviedla to mjanmarská vláda, ktorú dnes citovala agentúra AP.
Týždenník Unity Journal napísal, že podľa slov dedinčanov je továreň v obci Pauk v strednom Mjanmarsku určená na výrobu chemických zbraní - toto tvrdenie však vláda odmietla ako "úplne nepodložené".
Podľa stánkových predavačov polícia odniesla 25. januára všetky výtlačky týždenníka a zhabala ich.
Štátna televízia informovala o zatýkaní, ktoré prebehlo v noci nadnes, a dodala, že zadržané osoby porušili zákon o štátnom tajomstve z roku 1923, keď vstúpili do zakázanej oblasti a prezradili štátne tajomstvá.
Námestník ministra informácií v miestnych médiách priznal, že ide o továreň ministerstva obrany, ale odmietol súvislosť s chemickými zbraňami.

Copyright © TASR 2013

Čínske ministerstvo zahraničných vecí v stredu skritizovalo japonskú verejnoprávnu televíziu za vyjadrenie jedného z členov jej vedenia na tému masakry spred viac ako 75 rokov. Naoki Hjakuta podľa medializovaných informácií začiatkom týždňa verejne poprel masové zabíjanie japonskou armádou vo vtedajšom hlavnom meste Číny. Rezort čínskej diplomacie to označil za "urážku medzinárodnej spravodlivosti a ľudského svedomia". Podľa jeho stanoviska sa Japonci snažia zakryť a zvrátiť históriu, na čo by medzinárodné spoločenstvo malo reagovať so zvýšenou pozornosťou.
Čína tvrdí, že japonské vojsko v roku 1937 v Nankingu zabilo až 300-tisíc ľudí. To však dodnes odmietajú akceptovať niektoré konzervatívne kruhu v Japonsku. Štvrtkové vyjadrenie najľudnatejšej krajiny je dôkazom jej stupňujúcej sa nespokojnosti s nedostatočným pokáním Japoncov za ich násilné činy v regióne v prvej polovici 20. storočia. Vo východnej Ázii tak stúpa napätie, ktoré eskaluje od nástupu Šinza Abeho na japonský premiérsky post. Okrem jeho nacionalistickej rétoriky pobúrila región najmä jeho decembrová návšteva kontroverznej svätyne Jakusuni, v ktorej sú pochovaní aj odsúdení vojnoví zločinci a príslušníci japonského režimu z toho obdobia.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

6. 2. 2014

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

V období od nástupu druhej vlády Roberta Fica v apríli 2012 do konca roka 2013 bol premiér najčastejším hosťom štyroch politických diskusií (O 5 minút 12, V politike, Sobotné dialógy, Na telo). Premiér ich navštívil spolu 43-krát, bez oponenta diskutoval 19-krát. Vyplýva to z kvantitatívnej analýzy, ktorú vypracovala spoločnosť NEWTON Media.
Na druhom mieste skončil minister financií Peter Kažimír (Smer-SD), ktorý bol hosťom diskusií 34-krát, tretí skončil ďalší minister Ficovej vlády Robert Kaliňák (Smer-SD). Ten bol v diskusiách 27-krát. Najlepšie z opozície skončil na štvrtom mieste predseda SDKÚ-DS Pavol Frešo, ktorý bol účastníkom diskusií 26-krát.
Bez oponenta diskutoval predseda vlády 19-krát, z toho najviac v Sobotných dialógoch (15-krát), v relácii V politike trikrát a jedenkrát diskutoval iba s moderátorom v relácii O 5 minút 12. „Politické diskusie s premiérom vyzerajú stereotypne. Predsedovia dvoch opozičných strán Igor Matovič (OĽaNO) a Richard Sulík (SaS) v diskusii s premiérom neboli. Zo strany médií aj divákov by to boli veľmi zaujímavé duely. Nevedno, prečo ich médiá neponúkajú a preferujú jedného z dvojice Bugár, Figeľ,“ povedal mediálny analytik NEWTON Media Martin Gonda. S Ficom diskutuje najviac Béla Bugár a Ján Figeľ (každý z nich deväťkrát, v jednom prípade sedeli s premiérom obidvaja). Duel s Robertom Ficom ešte mali Pavol Frešo (päťkrát) a Pavol Hrušovský (jedenkrát), ale aj eurokomisár Maroš Šefčovič
Počas vlády Ivety Radičovej najviac diskutoval tiež Robert Fico (57-krát). Vtedajšia premiérka skončila na druhom mieste (26-krát), z tohto počtu diskutovala bez oponenta 22-krát.

 
 

Desať politikov, ktorí najčastejšie diskutovali v období od 4. apríla 2012 do 31. decembra 2013. Vyplýva to z kvantitatívnej analýzy, ktorú vypracovala spoločnosť NEWTON Media.
 
Politik
Spolu
O 5 minút 12
Na telo
V politike
Sobotné dialógy
1.
Robert Fico (Smer-SD)
43
15
7
6
15
2.
Peter Kažimír (Smer-SD)
34
10
6
9
9
3.
Robert Kaliňák (Smer-SD)
27
8
6
7
6
4.
Pavol Frešo (SDKÚ-DS)
26
9
6
8
3
5.
Ján Richter (Smer-SD)
22
9
2
5
6
6.
Ján Figeľ (KDH)
19
6
3
8
2
7.
Dušan Čaplovič (Smer-SD)
17
7
1
5
4
8.
Béla Bugár (Most-Híd)
16
5
4
6
1
 
Radoslav Prochádzka (KDH, nez.)
16
3
4
6
3
9.
Zuzana Zvolenská (nom. Smer-SD)
15
4
1
7
3
10.
Ivan Štefanec (SDKÚ-DS)
14
2
3
6
3
 
Pavol Paška (Smer-SD)
14
4
4
5
1

 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TASR NEWS

TASR NEWS

 

Druhú päťročnicu verejnoprávnej TASR začína agentúra v pozícii, keď má stabilizované vzťahy so štátom, plní si úlohy dané zákonom, je komerčne úspešná a zároveň drží krok s dobou aj v oblasti využívania najmodernejších technológií. Jej úlohou bude tieto pozitívne trendy udržať. Pre TASR to uviedol predseda Správnej rady TASR Vladimír Masár potom, ako v budove Národnej rady prevzali štyria novozvolení členovia rady menovacie dekréty z rúk podpredsedníčky parlamentu Jany Laššákovej (Smer-SD).
      Národná rada 30. januára zvolila štyroch členov Správnej rady TASR, v oblasti ekonómie opäť uspel súčasný predseda rady, bývalý guvernér Národnej banky Slovenska, Vladimír Masár, Ján Sand bol zvolený za oblasť žurnalistiky. Ako odborník na informačné technológie bol úspešný Peter Alakša a ako expert na právo bol zvolený Boris Chovanec. Všetci štyria boli členmi rady aj prvých päť rokov po vstupe nového zákona o TASR do účinnosti v roku 2009. Piateho člena rady budú voliť samotní zamestnanci TASR.
      "Myslím si, že pozitívne zmeny, ktorými TASR prešla v priebehu posledných rokov, súviseli aj s novým zákonom a novým prístupom k voľbe členov správnej rady," odpovedal Masár na otázku, nakoľko sa v posledných piatich rokoch osvedčilo kreovanie rady ako skupiny štyroch expertov v presne definovaných oblastiach plus zástupcu zamestnancov.
      "Obdobie, ktoré sa teraz končí, bolo pomerne dynamické, najmä z pohľadu politického prostredia. Prechádzali sme aj takou fázou, kedy neboli reprezentanti štátu jednoznačne presvedčení o tom, aká je úloha TASR, a aký by mal byť vzťah medzi tlačovou agentúrou a štátom. Toto bola oblasť, ktorá spôsobovala určité turbulencie," poznamenal Masár. "TASR prešla aj výrazným zefektívnením hospodárenia, teda znižovaním nákladov a zvyšovaním efektívnosti. Tretia oblasť je, že sme zachytili moderné trendy, ktoré sú v oblasti médií veľmi dynamické," dodal. Dnes sú podľa neho vzťahy štátu a agentúry definované stabilnejšie. "Tak z ekonomického pohľadu, ako aj z pohľadu strategických rozhodnutí. Vieme, aké máme úlohy zo zákona, aké úlohy od nás štát vyžaduje. Druhá oblasť, ktorá je tiež veľmi dôležitá, je komerčná," zdôraznil.
      "Správna rada TASR má veľkú autoritu aj preto, že títo ľudia boli pri vzniku nového zákona o TASR, kedy sa agentúra zmenila na verejnoprávnu inštitúciu. TASR dokázala za uplynulé roky preklenúť rôzne obdobia, dokonca jedno také, keď išlo o jej existenciu," konštatoval predseda mediálneho výboru parlamentu Dušan Jarjabek (Smer-SD). Osvedčil sa podľa neho aj nový model kreovania správnej rady, kedy každý jej člen musí mať špecifické vzdelanie a skúsenosti. "Títo páni sú akýmsi vyvrcholením spoločenstva okolo TASR," komentoval úlohy správnej rady Jarjabek s tým, že práca tohto orgánu je omnoho stabilnejšia a menej turbulentná, ako je to napríklad v prípade Rady RTVS. Podľa Jarjabka sa TASR stala pilierom objektívnosti aj vďaka stabilite vyplývajúcej z dobrej spolupráce jej správnej rady s vedením agentúry, reprezentovaným generálnym riaditeľom Jaroslavom Rezníkom.
      Poslanci Národnej rady SR 30. januára zvolili v tajnej voľbe štyroch členov Správnej rady Tlačovej agentúry SR. Piateho člena vyberajú hlasovaním zamestnanci agentúry. Výsledky voľby oznámili na záver tretieho rokovacieho dňa 29. schôdze NR SR.
      Parlament volí kandidátov podľa špecifikácií, ktoré určuje zákon - jeden musí byť odborníkom v ekonomickej oblasti, ďalší v žurnalistike, tretí člen Správnej rady TASR musí byť právnik a štvrtý expert v oblasti informačných technológií.
      Funkčné obdobie člena Správnej rady TASR je päťročné, medzi právomoci rady patrí napríklad voľba generálneho riaditeľa Tlačovej agentúry. Potreba voľby Správnej rady TASR vyplýva zo zákona o Tlačovej agentúre Slovenskej republiky, ktorý parlament schválil v septembri 2008. Podľa zákona, ktorý nadobudol účinnosť 1. januára 2009, sa Tlačová agentúra SR pretransformovala z príspevkovej organizácie na verejnoprávnu inštitúciu.
      Funkčné obdobie novozvolených členov Správnej rady TASR začne plynúť 27. februára 2014.

Copyright © TASR 2013

 

SOČI 2014

SOČI 2014



Už zajtra sa v ruskom Soči začnú XXII. Zimné olympijské hry. Otvárací ceremoniál v piatok 7. februára je na programe od 17. hodiny nášho času. Priame prenosy bude slovenský divák sledovať v dvoch televíziách – verejnoprávnej RTVS a Markíze.
Medzinárodný olympijský výbor pri predaji vysielacích práv na ZOH 2014 prvýkrát rozdelil takzvaný vysielací balík, keď práva na vysielanie hokejového turnaja vyčlenil do osobitnej časti a tieto práva získala TV Markíza. Slovenskí hokejisti odohrajú v olympijskom turnaji minimálne štyri zápasy, v prípade postupu a boja o najvyššie priečky to môžu byť najviac ďalšie štyri zápasy.
Verejnoprávna RTVS bude vysielať prenosy zo všetkých ostatných dvanástich olympijských disciplín – klasické, zjazdové a akrobatické lyžovanie, krasokorčuľovanie, rýchlokorčuľovanie, short-track, snoubording, curling, biatlon, sane, boby a skeleton.
Počas šestnástich olympijských dní pripraví RTVS viac ako 200 hodín televízneho vysielania priamych prenosov a záznamov. Súčasťou vysielania bude aj Štúdio ZOH 2014. V ére samostatnosti Slovenska to budú už šieste zimné olympijské hry – Lillehammer 1994, Nagano 1998, Salt Like City 2002, Turín 2006 a Vancouver 2010.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
 


Škótskeho herca Davida McCalluma nahneval a frustroval nečakaný odchod herečky Cote de Pablo zo seriálu NCIS - Námorný vyšetrovací úrad (2003). V rozhovore pre portál DigitalSpy.co.uk vyhlásil, že ho šokovalo rozhodnutie predstaviteľky Zivy David odísť zo seriálu pred začiatkom jedenástej sezóny. "Jednoducho nerozumiem, ako môže herečka v hlavnej úlohe celosvetovo vysielaného seriálu, ktorá údajne túži po hereckej kariére, náhle odísť od takého skvostu a len tak zmiznúť pár dní pred začiatkom nakrúcania," uviedol 80-ročný herec. Prezradil tiež, že odchod 34-ročnej Cote de Pablo spôsobil, že scenáristi museli prepísať prvých päť epizód jedenástej sezóny, čo však podľa neho zvládli.
Davida McCalluma preslávilo stvárnenie Illyu Kuryakina v seriáli The Man from U.N.C.L.E. (1964 - 1968). Okrem toho sa objavil v niekoľkých desiatkach filmov a seriálov. V kriminálke NCIS - Námorný vyšetrovací úrad, ktorú americká televízia CBS vysiela od roku 2003, hrá doktora Donalda "Duckieho" Mallarda.
   


Americká mediálna spoločnosť Time Warner Inc vykázala v štvrtom kvartáli čistý zisk 983 mil. USD, čiže 1,06 USD na akciu. Zisk klesol o 12 % z úrovne 1,11 mld. USD alebo 1,15 USD na akciu v rovnakom kvartáli predchádzajúceho roka. Upravený zisk na akciu za október až december predstavoval 1,17 USD, čo prekonalo očakávania trhu na úrovni 1,15 USD za akciu. Tržby Time Warner v štvrtom kvartáli posilnili o 5 % na 8,57 mld. USD. Analytici, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters, očakávali, že budú v objeme 8,38 mld. USD. Spoločnosť tiež v stredu potvrdila, že odčlenenie svojej vydavateľskej divízie Time Inc chce dokončiť v druhom kvartáli tohto roka.
Time Warner Inc má 49,9-percentný podiel v Central European Media Enterprises (CME), ktorá prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

Americký scenárista a televízny producent Ron Moore je presvedčený, že vesmírna sága Star Trek patrí na televízne obrazovky. Spoluautor scenárov pre seriály Star Trek: Nová generácia (1988 - 1994) či Star Trek: Deep Space Nine (1994 - 1999) v rozhovore pre portál DigitalSpy.co.uk uviedol, že hoci filmové spracovania sci-fi príbehu sú skvelé, Star Trek by sa mal vrátiť na televízne obrazovky. "Myslím, že jeho domov a srdce je v televízii. Presne tam Star Trek patrí - do televízie," povedal Moore.
Ako ďalej uviedol, seriály zo sveta Star Treku získali popularitu preto, že sa v jednotlivých častiach viac sústredili na určitú tému, vec či postavu. "Epizódy boli tematickejšie, skúmali spoločnosť v rôznych podobách. Niekedy boli iba o jednom členovi posádky, inokedy o lodi Enterprise alebo o jednom mimozemskom svete," vysvetlil známy scenárista. "Filmy sú naopak akčnejšie a ide v nich o veľa - je v ohrození Zem, Federácia alebo celý vesmír," dodal. 
Hoci by Moore rád oživil Star Trek na obrazovkách televízií, v súčasnosti vraj nemá nápad, o čom by nový seriál bol. "Asi treba počkať, kým ma neosvieti," vyhlásil.
 
 
©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

 

 

Stanovisko Omediach.com

Stanovisko Omediach.com

Dušan Jarjabek v agentúre TASR zverejnil stanovisko, kde napísal, že „Exemplárnym príkladom neúcty k faktom, alebo ich neznalosti je tvrdenie Miroslavy Kernovej, že "Za iniciatívou je aj Dušan Jarjabek, bývalý poslanec HZDS, dnes Smeru."
Jarjabek v stanovisku píše: „Na rokovanie Okrúhleho stola som dostal pozvánku ako člen a predseda Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Na rokovaní som pozorne počúval vyslovené názory a námety a informoval som účastníkov o platných predpisoch, ktoré rámcujú činnosť médií verejnej služby v tomto štáte."
Pri informácii o tom, že za iniciatívou je aj Jarjabek, sme vychádzali z oficiálneho vyhlásenia Matice, kde je ako jediný citovaný z účastníkov okrúhleho stola práve Jarjabek: Ako uviedol predseda Výboru NR SR pre kultúru a médiá Dušan Jarjabek, v RTVS je čo naprávať a vyzval prítomných, aby sa so svojimi požiadavkami obrátili na Radu RTVS, kde dokážu presadiť svoje požiadavky. Podobnú iniciatívu majú na svojej stránke aj Slovenské národné noviny, kde je šéfredaktorom Smolec, ktoré výzvu spojili s odkazom na rozhovor s Jarjabkom "viac na túto tému".

Nymfomanka II.

Nymfomanka II.


5. 2. 2014

STANOVISKO: D. Jarjabek: Nezávislý analytik by mal rešpektovať fakty

STANOVISKO: 

D. Jarjabek: Nezávislý analytik by mal rešpektovať fakty


 Na internetovej stránke venovanej slovenským médiám (www.omediach.com) sa dnes objavil príspevok jej majiteľky, pani M. Kernovej Matica chce pripravovať vysielanie RTVS, pozrite sa, ako by to dopadlo.
Bývalá redaktorka denníka SME Miroslava Kernová sa zaoberá Okrúhlym stolom Matice slovenskej, na ktorom cez víkend zaznelo niekoľko podnetov pre verejnoprávny rozhlas a televíziu. Moderátor diskusie a šéfredaktor Slovenských národných novín M. Smolec vzápätí po uverejnení článku v diskusii pod príspevkom upozornil na viacero autorkiných omylov, nepresností a účelových manipulácií s faktami.
Exemplárnym príkladom neúcty k faktom, alebo ich neznalosti (čo je v prípade autorky pokúšajúcej sa vybudovať si image nezávislého posudzovateľa mediálneho prostredia v Slovenskej republike ešte horšie!) je tvrdenie Miroslavy Kernovej, že "Za iniciatívou je aj Dušan Jarjabek, bývalý poslanec HZDS, dnes Smeru." Na rokovanie Okrúhleho stola som dostal pozvánku ako člen a predseda Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre kultúru a médiá. Na rokovaní som pozorne počúval vyslovené názory a námety a informoval som účastníkov o platných predpisoch, ktoré rámcujú činnosť médií verejnej služby v tomto štáte.
Pre absolventku histórie a politológie s vyše desaťročnou školou v názorovo vyhranenom denníku iste nie je jednoduché zmieriť sa so skutočnosťou, že v reálnom svete existujú aj ľudia, ktorých predstava o médiách verejnej služby je diametrálne odlišná od notoricky opakovaných zásad liberálnych dogmatikov. Neprekvapuje ma preto, že "nezávislá" pani Kernová pokus Matice slovenskej o konštruktívnu diskusiu s vedením RTVS zosmiešňuje a ironizuje. Prekvapuje ma, že publikuje ničím nepodložené výmysly. Preto som nútený touto cestou požiadať "jedinú majiteľku a vydavateľku" www.omediach.com o revidovanie ňou publikovanej informácie.

Dušan Jarjabek, poslanec Národnej rady SR, predseda Výboru NR SR pre kultúru a médiá

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Biely dom vyjadril v noci nadnes hlboké znepokojenie nad nedávnymi zásahmi egyptskej vlády proti novinárom a predstaviteľom akademickej obce.
"Títo ľudia, bez ohľadu na ich príslušnosť, by mali byť chránení a mali by v Egypte môcť slobodne vykonávať svoju prácu," uviedol v noci nadnes na brífingu vo Washingtone hovorca Bieleho domu Jay Carney.
Americká administratíva vyjadrila znepokojenie nad reštrikciami v oblasti slobody vyjadrovania v Egypte a súčasne vyzvala egyptské vedenie, aby stiahlo obvinenia voči týmto ľuďom a prepustilo tých novinárov a akademikov, ktorí sú zadržiavaní.
Egyptské úrady koncom decembra zadržali a obvinili z napomáhania "teroristov" zo zakázaného hnutia Moslimské bratstvo troch novinárov pracujúcich pre panarabskú televíziu al-Džazíra: Austrálčana Petra Gresteho, jeho kanadského kolegu egyptského pôvodu Mohammeda Fahmyho a Egypťana Báhira Muhammada. Všetci traja vznesené obvinenia odmietajú. Al-Džazíra uviedla, že novinári len prinášali spravodajstvo o udalostiach v Egypte.
Britská spoločnosť BBC pripomína, že v júli a auguste boli zadržaní ďalší dvaja novinári al-Džazíry. Predpokladá sa, že celkovo egyptské úrady v poslednom období kvôli výkonu práce novinári zadržali najmenej 40 ľudí. Na ich obranu sa postavilo viacero médií, medzi nimi BBC, Sky či Daily Telegraph, ktoré vyzvali egyptské vedenie, aby novinárov zadržiavaných v Egypte okamžite prepustili.
Súčasné armádou podporované egyptské vedenie už dlhší čas obviňuje televíziu al-Džazíra z podpory egyptských islamistov, keďže panarabský TV kanál financuje Katar, ktorý podporoval vládu armádou zosadeného islamistického prezidenta Muhammada Mursího.
Od Mursího zvrhnutia vlani v júli egyptské úrady zastavili vysielanie viacerých islamistických televíznych kanálov, vrátane egyptského kanála al-Džazíry Mubašír Misr. V jeho sídle v Káhire krátko pred tým došlo k policajným raziám, pričom polícia zhabala technické vybavenie i časť archívu a zadržala niekoľko zamestnancov. Dvaja z nich sú ešte stále vo väzení.
Dočasná vláda dala odvtedy pozatýkať tisíce islamistov, Mursího zástancov - za údajné podnecovanie protestov alebo za účasť na nich. Vlani v decembri dočasná vláda podporovaná armádou vyhlásila Mursího hnutie Moslimské bratstvo za teroristickú organizáciu a obvinila ho z násilností. Toto obvinenie však hnutie rázne odmieta.

Copyright © TASR 2013


Nový detský televízny okruh Českej televízie sa stal po piatich mesiacoch vysielania najsledovanejšou detskou verejnoprávnou televíziou v Európe . V januári dosiahla u detí vo veku 4-12 rokov rekordný podiel na sledovanosti 21,68 % a vyhupla sa pred doteraz najsledovanejšie európske verejnoprávne televízie pre deti , ktoré sleduje približne 16 % z aktuálneho detského publika .
" Déčko získalo za päť mesiacov vysielanie väčší podiel na detskom publiku než doteraz najsledovanejšie detské verejnoprávnej televízie v Dánsku , Nemecku alebo Španielsku , ktoré majú za sebou roky vysielanie , " hovorí generálny riaditeľ Českej televízie Petr Dvořák . " Európske prvenstvo považujem za veľký úspech Českej televízie a ďalší míľnik na ceste jej premeny v médium verejnej služby západného typu . "
Denne sa na Déčko pozerá aspoň na tri minúty kontinuálne vyše 200 tisíc detí . " Deti majú záujem o všetky relácie aj programové typy Déčka . Sledujú ako klasický Večerníček a Štúdio Kamarát , tak aj nové zábavno - vzdelávacie magazíny a hrané seriály , " hovorí výkonný riaditeľ ČT : D Petr Hvizdák . " To je pre Déčko veľmi dobrá správa , pretože programová rozmanitosť a dôraz na relácie zábavného vzdelávania patrí k základnej filozofii stanice . "
Zábavné vzdelávanie je jedným zo siedmich programových pilierov Déčka . Ďalšími sú hraná a animovaná tvorba , publicistickej magazíny a správy , lifestylové magazíny a skladacia pásma , súťažné a zábavné relácie a relácie športové . " Jednotlivé typy relácií sa v programe striedajú po krátkych , najčastejšie dvadsiatich až tridsiatich minútových úsekoch . Tým je vysielanie svižné a pre deti zaujímavé . Vznikajú tak aj prehľadné ucelené bloky pre mladšie a pre staršie deti , " vysvetľuje Petr Hvizdák . " Nepriamo tak deti učíme , aby televízii sledovali selektívne , podľa programu , nie plošne celý deň , " dodáva s odkazom na verejnoprávnej úlohu televízie : " Déčko chce deti nielen zabávať , ale aj rozvíjať a motivovať k aktivite . "
Reláciou s dlhodobo najvyšším podielom na sledovanosti dečka je Večerníček . Sleduje ho v priemere viac ako štvrtina detí ( share 26,29 % v januári 2014 ) , ktorá sa v čase jeho vysielania pozerá na televíziu . " Večerníček je tradičnou značkou , ktorú poznajú deti aj rodičia . Úspech oslavuje nielen osvedčené tituly , ako sú Krkonošské rozprávky , ale aj úplne novej rady , napríklad Králik Fiala alebo Najmenší slon na svete , " hovorí kreatívny producentka detskej tvorby Českej televízie Barbara Johnsonová .
Z januárových noviniek zaujal deti seriál Mazalovia , ktorý rozpráva o spolužitie rodiny strašidiel s trochu bizarné rodinou Mazalov . Detský sitcom sleduje v priemere 27,01 % detských divákov , ktorí majú v čase jeho vysielania v nedeľu v podvečer zapnutú televíziu . V novom roku upevnili svoju pozíciu v programe tiež Správičky , ktoré sú vôbec prvým spravodajským servisom pre detské divákov na českom trhu . Ich každodenné vysielanie sleduje v priemere takmer pätina detí u televízie ( share 18,15 % v januári 2014 ) .
Nadpriemerné sledovanosti cez 20 % z aktuálneho publika sa tešia aj animované seriály , ktoré patria k najsledovanejším reláciám u nás i v zahraničí . Animované prvky sú tiež osvedčenou súčasťou zábavno - vzdelávacích magazínov . " Postavičky dokážu deti vtiahnuť do deja , vysvetliť súvislosti a pritom malí diváci nemajú pocit , že je niekto dospelý poučuje , " vysvetľuje vedúci skladby programu Silvie Šustrová . To je príklad relácie o varení a potravinách Draci v hrnci , ktorý sleduje v priemere 21,73 % detí pri obrazovkách alebo magazín Tamtam s priemerným podielom na sledovanosti 19,69 % .
" To , že Déčko dosiahlo po niekoľkých mesiacoch vysielania európskeho prvenstvo , je výsledok zodpovedné ročnej prípravy konceptu dečku a potvrdením , že Česká televízia hrá v európskom kontexte dôstojnú úlohu , " hodnotí výsledky diváckeho záujmu výkonný riaditeľ dečka Petr Hvizdák .
Pozornosť k reláciám dečky priťahujú aj jeho webové stránky www.decko.cz . " Web je siamským dvojčaťom televízneho programu . Deťom ponúka rozšírenie a doplnenie televízneho vysielania formou
on - line hier , interaktivita a súťaží . Má bohatý video archív relácií a rad tematických projektov , ako napríklad obľúbený virtuálny adventný či veľkonočné kalendár , " hovorí vedúca detského webe Dečka Štěpánka Sunková .