9. 6. 2014

Klára Samková píše o Českej televízii

Klára Samková píše
o Českej televízii

Moje roztrpčení nad TV seriálem „První republika" včera dosáhlo dalšího vrcholu, a to tak, že skutečně mám chuť jít tvůrcům osobně nakopat prdel, expersis verbis, a to každému zvlášť i kolektivně.

Absolutně nehorázné rekvizity a interiéry, které VŠECHNY poukazují na přelom století nebo maximálně do r. 1910 řešili už mnozí jiní. Když pak v předminulém či kterém díle vypočítával společník J. Valenty oceňování inventáře krejčovského salónu, to jsme už fakt řvala smíchy - sada náprstků za 200,- Kč? No to snad kdyby byly stříbrné a pozlacené.... Mám po svém dědečkovi - krejčím ve Znojmě - ještě nějaké zachované účty a to se prostě scénáristi pos...

Moje pobouření neznalo mezí, když na scénu byla uvedena Cikánka Haydée (!!!) coby médium komunikující se záhrobím pomocí siderického kyvadélka (proč nebyl zakomponován Petr Cibulka??) a následně se v hypnoze (!!!) svíjející v křečích! To skutečně svět neviděl takovéto pokleslé pseudostereotypy - a to ve veřejnoprávní České televizi. Takže záhrobní médium nám odhaluje pravou podstatu trestného činu, zatímco policejní detektivové jsou za bandu blbů...

A v posledním díle byl přidán ADVOKÁT, o kterém je již nyní jasné, že svým klientům, manželům Léblovým, zpronevěřil 600.000,- Kč, což byla v é době naprosto grandiozní suma, následně je zavraždil, potom zavraždil četníka a chystal se zavraždit Jaroslava Valentu pod pohrůžkou zavraždění jeho dětí.... Neříkám, že všichni moji kolegové jsou zlatíčka, ale o něčem takovém jsem mezi advokáty nikdy neslyšela, neviděla a toto se vymyká naprosto všemu, o čem advokátní stav je. Doufám, že v pondělí bude stát předseda ČAK na hlavní bráně ČT a půjde dát osobně panu řediteli pěstí... Jsem připravena jej zastoupit, kdyby nám náhodou pan předseda umdléval...