DALITO!

21. 12. 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Verejnoprávnej televízii a rozhlasu rok 2014 prinesie menej príjmov, program to však neohrozí. Z finančného hľadiska Rozhlasu a televízii Slovenska (RTVS) na lepšie časy nesvitá. Pre rok 2013 dostal RTVS zo zmluvy so štátom 28 miliónov eur, v 2014 to je 24,5 milióna eur. “V tejto súvislosti môžem povedať, že budúci rok vieme prežiť takým spôsobom, aby sme významným spôsobom nezasiahli do kontinuity budovania štruktúry programu, v televízii na Jednotke a Dvojke a v rozvoji programových služieb v prúdovom vysielaní a umeleckých programoch rozhlasu,“ povedal v rozhovore pre agentúru SITA generálny riaditeľ RTVS Václav Mika. Priznal zároveň, že rozpočet roka 2014 zasiahne investície. “Dôležité pre nás je dobehnúť všetky rozbehnuté investície, ktorých je naozaj dosť veľa“.
Podľa dodatku k zmluve so štátom na rok 2014 dostane RTVS 19 miliónov eur na program v televíznej časti, tri milióny na program rozhlasu, jeden milión sú účelové prostriedky na šírenie zahraničného vysielania Rádia Slovakia International (RSI) a jeden a pol milióna je vyhradených na investície. Spolu je to 24,5 milióna eur. Medziročne je to v programe porovnateľné, pokles tri a pol milióna je ale v investíciách.
Mika tvrdí, že RTVS sa aj s tri a pol miliónovým znížením príspevku od štátu a s predpokladom o pol milióna menej vo výbere koncesií podarí dokončiť rozbehnuté investície. Je to možné preto, že v roku 2013 si vedenie RTVS uvedomilo, že rozpočet nasledujúceho roka bude zložitý. Kontinuitu dosiahli s úsporou prostriedkov z roka 2013. “Veľký projekt nerozbehneme žiaden,“ doplnil Mika. Zároveň upozornil, že ak sa v roku 2014 nepodarí zmena financovania, tak v roku 2015 sa o novom programe - rozvoji programových služieb už hovoriť nebude. Aj keď sa RTVS porovnáva s porovnateľnými verejnoprávnymi médiami v Európe, je podfinancovaná. Presvedčiť divákov, poslucháčov, ale aj odborníkov, či politikov o tom, že má dostať viac, nebude ľahké, ale bude to nevyhnutné tvrdí Mika.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Americká Akadémia filmových umení a vied zverejnila trailer k budúcoročnému udeľovaniu Oscarov. V hlavnej úlohe minútového videa účinkuje americká moderátorka Ellen DeGeneres, ktorá za zvuku piesne The Walker americkej skupiny Fitz and The Tantrums kráča po ulici, zatiaľ čo okolo nej tancuje ďalších 250 mužov a žien v smokingoch.
Krátke video skoncipoval a režíroval Paul Feig, ktorý pracoval na filmoch ako Dámska jazda (2011) či Drsňáčky (2013). Choreografiu mal na starosti freestyle tanečník Stephen “tWitch” Boss. DeGeneres, ktorá sa na odovzdávaní cien Akadémie už po druhý raz predstaví v úlohe moderátorky, si podľa vlastných slov prácu na traileri užila. "Pracovať s Ellen, tWitch Bossom, Allison Holker, 250 úžasnými tanečníkmi a hudbou Fitz and The Tantrums za účelom propagácie Oscara pre Akadémiu filmových umení a vied, bolo splnením môjho sna," povedal režisér videa.
Nominácie v 86. ročníku udeľovania Oscarov vyhlásia 16. januára. Slávnostné udeľovanie prestížnych cien sa bude konať 2. marca v hollywoodskom Dolby Theatre.
Informácie pochádzajú z webstránky www.oscars.org.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Mediálnu skupinu Ringier Axel Springer CZ, vydavateľa denníkov Blesk, Aha a Sport, ale aj týždenníka Reflex alebo magazínov ako ABC, GEO či Svět motorů, kúpili od materskej švajčiarskej spoločnosti Ringier Axel Springer Media AG podnikatelia Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Firma je ocenená na 170 miliónov eur, píše internetový server iDNES.cz.
Obaja spoločníci z Energetického a průmyslového podniku vstupujú však do vydavateľstva ako fyzické osoby.
"Sme hrdí a vďační za príležitosť prevziať zodpovednosť za toto veľké vydavateľstvo, v ktorého úspešnú budúcnosť pevne veríme. Sme si vedomí problémov, s ktorými sa tradične stretávajú v súčasnosti printové noviny a tešíme sa na spoluprácu so súčasným manažérskym tímom vedeným Libušou Šmuclerovou, s ktorým chceme nájsť správne strategické riešenia," uviedol na margo veľkej obchodnej transakcie Daniel Křetínský, inak majiteľ futbalového klubu AC Sparta Praha.
Pôvodný švajčiarsky majiteľ sa mieni v budúcnosti viac koncentrovať na trhy, v ktorých má silné postavenie v internetovom spravodajstve, a to na Slovensku, ako aj v Poľsku a Srbsku.
Do rúk domácich podnikateľov prechádza aj 27-percentný podiel v Prvej novinovej spoločnosti, ktorá sa v ČR venuje distribúcii tlače.

Copyright © TASR 2013

20. 12. 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Spoločnosť UPC, najväčší káblový operátor na Slovensku, zaradí do programovej ponuky UPC DIGITAL tri stanice obľúbenej slovenskej športovej televízie Slovak Sport. Ide o stanice Slovak Sport 1, Slovak Sport 3 a Slovak Sport 1 HD. Všetky tri programy sa stanú súčasťou balíčka Digital Basic a zákazníci ich budú môcť sledovať od prvého dňa nového roka. Digitálna káblová televízia UPC po tomto rozšírení ponúkne športovým fanúšikom spolu až 14 športových televíznych programov.
„Zaradenie nových športových programov predstavuje ďalší krok v napĺňaní našej priority, ktorou je poskytovanie najširšej a najatraktívnejšej ponuky televíznych staníc. Je to zároveň potvrdením našej snahy sústavne vychádzať v ústrety požiadavkám a predstavám divákov, čoho výsledkom je aj súčasný počet viac ako 150 televíznych staníc všetkých žánrov, vrátane 20 programov v HD kvalite, v ponuke UPC DIGITAL,“ povedal generálny riaditeľ UPC BROADBAND SLOVAKIA Martin Miller.
Stanice Slovak Sport prinášajú atraktívne športové prenosy a záznamy z celého radu domácich aj zahraničných športových súťaží. Okrem športových zápasov ponúkajú taktiež diskusné relácie, portréty športovcov, profily športovísk a ďalšie zaujímavosti a novinky zo sveta športu. Stanica Slovak Sport 1 HD umožňuje sledovať športové programy vo vysokom rozlíšení, ktoré ponúka divákom plnohodnotný zážitok zo športového podujatia.
Od prvého dňa budúceho roka zároveň prestane byť súčasťou UPC DIGITAL program Nova Sport (aj v HD kvalite), z dôvodu uplynutia zmluvy s vysielateľom. Od 1. januára digitálna káblová televízia UPC bude obsahovať spolu 14 športových staníc: SPORT1, SPORT2, SPORT2 HD, Eurosport, Eurosport 2, Eurosport HD, Eurosport 2 HD, Slovak Sport1, Slovak Sport3, Slovak Sport1 HD, Extreme Sports Channel, Sport 5, Fishing & Hunting a FightBox HD.

GOOSE NEWS ?

GOOSE NEWS ?



Dušan Budzák údajne komunikuje s majiteľmi Rádia BEST FM o možnosti a spôsobe šíriť program Rádia Viva. Či bude Tibor Eliot Rostas nevie ani údajne ani Šuvadová. Možno bude program s krátkym, ale výstižným názvom „ Pre toho, kto hľadá, veta nekončí bodkou a dostane žetóny globálneho kasína na sex peniaze a moc v Krajine súmraku. „

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA


"Bez peněz do médií nelez."
Peter Duhan

Stanovisko Rady k rozhodnutiu Najvyššieho súdu, ktorým odložil vykonateľnosť rozhodnutia o udelení licencie na vysielanie CORPORATE LEGAL, s. r. o. (19. 12. 2013)

Stanovisko Rady k rozhodnutiu Najvyššieho súdu, ktorým odložil vykonateľnosť rozhodnutia o udelení licencie na vysielanie CORPORATE LEGAL, s. r. o. (19. 12. 2013)


Rade pre vysielanie a retransmisiu dnes Najvyšší súd SR kuriérom doručil uznesenie o odložení vykonateľnosti rozhodnutia Rady zo dňa 3. decembra 2013, ktorým udelila licenciu na vysielanie spoločnosti CORPORATE LEGAL, s. r. o.
Platnosť aktuálnej licencie na vysielanie, ktorej držiteľom je Rádio VIVA, a. s., sa končí 21. decembra 2013 bez možnosti zákonného predĺženia. Súčasné Rádio VIVA teda musí ukončiť svoje vysielanie v sobotu 21. decembra 2013 o polnoci. Na ďalšie vysielanie na týchto frekvenciách udelila Rada pre vysielanie a retransmisiu licenciu spoločnosti CORPORATE LEGAL s. r .o., ktorá má začať vysielať od 22. decembra 2013. Uznesenie Najvyššieho súdu o odložení vykonateľnosti tohto rozhodnutia Rady však môže znamenať, že vybraný nástupca nebude môcť začať svoje vysielanie, takže na týchto frekvenciách nastane ticho až do ukončenia súdneho sporu.

Zomrel Paul Torday

Zomrel Paul Torday

 


Vo veku 67 rokov zomrel britský autor Paul Torday, ktorého prvotina Salmon Fishing in the Yemen sa stala v roku 2007 knižným bestsellerom a následne bola sfilmovaná pod rovnakým názvom Lov lososov v Jemene (2011). Jeho úmrtie vo štvrtok oznámilo vydavateľstvo Weidenfeld and Nicolson.
      Informovalo, že Torday zomrel v stredu v rodinnom kruhu v Northumberlande. Príčinu smrti nezverejnili.
      Torday začal písať, až keď mal takmer šesťdesiat. Jeho kniha rozpráva o bohatom šejkovi, ktorý sníva o tom, že sa v jeho púštnej krajine budú dať loviť lososy a svoj sen chce aj realizovať. Vo filme, ktorý prišiel do kín na Slovensku vlani, hrajú hlavné postavy Ewan McGregor a Emily Bluntová.
      Torday bol dvakrát ženatý, s prvou ženou mal dvoch synov.

 Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Prezident ČR Miloš Zeman sa síce rozhodol už skôr nahradiť tradičný novoročný prejav hlavy štátu vianočným posolstvom, ktoré adresuje poslucháčom a divákom už 26. decembra, ale jeho predchodca na Pražskom hrade, exprezident Václav Klaus sa v prvý deň nového roka 2014 objaví v poludňajších hodinách vo vysielaní TV Prima.
Vyplýva to z dnešnej informácie internetového serveru iDNES.cz.
Hovorca TV Prima Jiří Haramul potvrdil, že Václav Klaus poskytne tomuto médiu exkluzívny rozhovor o roku jeden v jeho nepolitickom živote, a to v sviatočnom špeciálnom vydaní relácie Partie, v ktorej bude hosťom moderátora Jana Punčochářa.
Komerčná televízia odvysiela tento program presne v niekdajšom vysielacom čase novoročných prejavov prezidentov bývalého Československa i jeho oboch nástupníckych štátov. Motívy takéhoto zaradenia relácie do programu však hovorca nechcel komentovať.

Britský bulvárny denník News of the World ilegálne odpočúval mobilný telefón Kate Middletonovej, dnešnej vojvodkyne z Cambridgea Catherine a manželky britského princa Williama, ako aj telefón jeho brata princa Harryho. Oznámila to dnes na londýnskom súde prokuratúra vyšetrujúca kauzu zaniknutého média.
Podľa tlačovej agentúry Reuters objavili v dome bývalého redaktora, ktorý pre denník pracoval v roku 2006, záznamy súkromných hovorov Williama a Kate, ktorú jej partner miestami oslovuje výrazmi ako "zlatko". Následník trónu jej ďalej popisuje, ako ho takmer postrelili počas cvičenia na vojenskej akadémii v Sandhurste.
Súd si takisto vypočul úryvky z prepisov hovorov zaznamenaných na telefóne princa Harryho, na ktorých ho neznámy mužský hlas vysokým tónom, vydávajúc sa za jeho vtedajšiu priateľku Chelsy Davyovú, nazýva "ryšavcom" vzhľadom na farbu jeho vlasov. Denník následne prišiel s príbehom, že odkaz pochádza od Williama.
Ide o prvý potvrdený prípad ilegálneho odpočúvania telefónov členov britskej kráľovskej rodiny zo strany tlače, hoci je známe, že obeťami podobných aktivít sa v minulosti stali ich viacerí asistenti, tvrdí Reuters. V auguste 2006 polícia zatkla redaktora kráľovskej rubriky Cliva Goodmana a lovca senzácií Glenna Mulcaira.
V januári 2007 sa obaja muži priznali k odpočúvaniu asistentov členov kráľovskej rodiny a súd im udelil trest odňatia slobody na štyri a šesť mesiacov. Mulcaire sa medzitým priznal k ďalšiemu odpočúvaniu. Trojica iných vedúcich žurnalistov z News of the World sa takisto priznala k spriahnutiu ohľadom odpočúvania.

Copyright © TASR 2013

19. 12. 2013

PO VIVE POTOPA

PO VIVE POTOPA

Dnešné uznesenie Najvyššieho súdu (NS) SR v prípade Rádia Viva môže znamenať, že spoločnosť Corporate Legal nebude môcť začať vysielanie a na frekvenciách súčasného Rádia Viva nastane ticho až do ukončenia súdneho sporu. Pre TASR to uviedla hovorkyňa Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Lucia Jelčová.
Vysvetlila, že platnosť aktuálnej licencie na vysielanie, ktorej držiteľom je Rádio VIVA, a. s., sa končí 21. decembra 2013 bez možnosti zákonného predĺženia. Z toho vyplýva, že súčasné Rádio Viva musí ukončiť vysielanie v sobotu o polnoci. RVR udelila 3. decembra licenciu na ďalšie vysielanie na týchto frekvenciách spoločnosti Corporate Legal. Vysielať mala začať 22. decembra 2013. NS SR však dnes rozhodol o odložení vykonateľnosti tohto rozhodnutia.
Celá situácia má pôvod v máji 2012, keď v zmysle zákona o vysielaní a retransmisii zaradila RVR frekvencie, na ktorých Rádio Viva vysiela, do výberového konania. Tento krok vyplynul z dôvodu, že platnosť licencie č. R/70, na základe ktorej vysiela Rádio Viva, sa končí 21. decembra 2013 a zo zákona ju nie je možné predĺžiť. Predmetný zákon ukladá RVR zaradiť frekvencie do výberového konania 18 mesiacov pred ukončením termínu platnosti licencie.
Vo výberovom konaní sa o frekvencie uchádzali štyri subjekty: Rádio Viva, a.s., Viva Productions House, s.r.o., Corporate Legal, s.r.o., a Radio Play, s.r.o. Rada 15. mája 2012 rozhodla o ich udelení spoločnosti Corporate Legal, s.r.o. Spoločnosť Viva Production House sa voči rozhodnutiu RVR odvolala na NS SR. Ten 27. marca 2013 rozhodol o zrušení rozhodnutia RVR a vrátil jej vec na ďalšie konanie. Spoločnosť Corporate Legal na tento krok reagovala podaním ústavnej sťažnosti na Ústavný súd SR v júni 2013 s námietkou porušenia práva na spravodlivé súdne konanie. Po doriešení súdnych sporov RVR 3. decembra znovu rozhodla o pridelení frekvencií, na ktorých dnes vysiela Rádio Viva, spoločnosti Corporate Legal.

Copyright © TASR 2013

Huba roka 2013

Huba roka 2013

Víťazom ceny Huba roka 2013 pre najlepšie komunikujúceho politika sa stal premiér Robert Fico. Trofej Zlatá huba získal na základe hlasovania 39 politických novinárov a komentátorov.
Striebornú hubu dostal minister vnútra Robert Kaliňák a Bronzovú hubu poslanec Národnej rady SR Miroslav Beblavý.
Držiteľom anticeny Muchotrávka za najhoršie komunikujúceho politika sa stal predseda parlamentu Pavol Paška. Prvý ročník súťaže vyhlásili spoločnosť Made in Media a projekt Vrtieť psom, ktorého analytici už rok hodnotia komunikáciu slovenských politikov. Cieľom je podľa organizátorov upriamiť pozornosť verejnosti na obsah a formu komunikácie politikov a prispieť ku kultivácii politického prostredia.
"Nechceli by sme, aby dobrá politická komunikácia znamenala automaticky populizmus. Pravdou však je, že v dnešnej dobe, keď výrazne klesá záujem bežných ľudí o politiku, je mimoriadne dôležité vedieť aj zložité politické rozhodnutia vysvetliť jednoducho a zrozumiteľne," povedal analytik Vrtieť psom Radovan Choleva. "Sme veľmi radi, že do hlasovania sa zapojili všetky oslovené celoslovenské elektronické, printové aj internetové médiá," dodala Zuzana Tichá zo spoločnosti Made in Media.

Copyright © TASR 2013

VIVA BUDE VYSIELAŤ

VIVA BUDE VYSIELAŤ


Najvyšší súd SR (NS) na svojom dnešnom zasadnutí odložil vykonateľnosť rozhodnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) z 3. decembra v kauze rádia VIVA.
      V praxi to znamená, že Rádio Viva môže vysielať dovtedy, dokiaľ v tejto veci nerozhodne NS. Termín zatiaľ nie je známy. TASR o tom dnes informovala Kancelária predsedu NS SR.
      Po doriešení súdnych sporov rozhodla RVR 3. decembra o pridelení frekvencií, na ktorých dnes vysiela Rádio Viva, spoločnosti Corporate Legal, s.r.o. Vysielanie Rádia Viva sa týmto malo končiť 21. decembra o 24.00 h.
      Ďalším osudom vysielania Rádia Viva sa na svojom mimoriadnom zasadnutí 16. decembra zaoberal Výbor NR SR pre kultúru a médiá. Zasadnutie vyplynulo z rozhodnutia RVR o pridelení frekvencií, na ktorých dnes vysiela Rádio Viva, spomínanej spoločnosti Corporate Legal, s.r.o., voči ktorému sa ďalší účastník konania - Viva Productions House - odvolal na NS SR. Táto spoločnosť aj adresovala do parlamentu sťažnosť na konanie Rady.
      Na zasadnutí umožnil výbor predniesť svoje stanovisko dvom neúspešným účastníkom májového výberového konania z roku 2012, spoločnosti Rádio Viva, a.s., ktorá je súčasným držiteľom licencie, a spoločnosti Viva Productions House, ktorá zabezpečuje program vysielania rádia. Ich stanoviská na celú situáciu sú diametrálne odlišné, pritom medzi týmito spoločnosťami je personálne prepojenie vo vlastníckych štruktúrach. O celom priebehu a vývoji situácie výbor informoval 16. decembra predseda RVR Miloš Mistrík.
      Výbor NR SR pre kultúru a médiá v prijatom uznesení zobral na vedomie predložené informácie zástupcov RVR. Nevylúčil v tejto veci ďalšie konanie, na riadnom zasadnutí zváži možnosť poslaneckého prieskumu v RVR.
      Podľa vtedajších slov predsedu výboru Dušana Jarjabka je to klasický spor toho, kto licenciu stráca, a toho, kto licenciu dostáva. "O tomto rozhoduje RVR, my nie sme nato, aby sme dali za pravdu jedným alebo druhým, ale ide o to, aby sme istým spôsobom chránili, ozrejmili si, zdôvodnili si a povedali áno tomu, že rada konala v zmysle zákona. Keby v zmysle zákona nekonala, vtedy musíme nastúpiť my. Rozhodnutie je zo zákona len v rukách RVR." Jarjabek zároveň dodal: "Pre mňa v tejto chvíli vyvstáva ešte jedna otázka, ktorá sa na zasadnutí otvorila, či súčasná Viva vysiela zo zákona korektne. Ako sme sa dozvedeli, sú isté pochybnosti o tom, že tento problém je minimálne diskutabilný. Rôzne výzvy, ktoré Viva verejnosti adresuje, sú možno aj na podnet k tomu, aby sa nimi RVR zaoberala." 
      "Viva Productions House hovorí, že sme nerešpektovali rozhodnutie Najvyššieho súdu. To nie je pravda, rešpektovali sme rozhodnutie, zapracovali sme všetky tri pripomienky, ktoré Najvyšší súd mal, do nášho nového rozhodnutia, takže nové rozhodnutie je aj s rešpektovaním posledného rozsudku a je platné," uviedol vtedy pre TASR predseda RVR Miloš Mistrík. Podľa jeho slov ak nový vysielateľ stihne, bude vysielať od 22. decembra na pridelených frekvenciách, ak nie, má na rozvysielanie 360 dní. Zákon by neporušil, bola by však škoda, aby na frekvenciách ostalo ticho.      

Copyright © TASR 2013

"Slovensko – pohostinné srdce Európy"

"Slovensko –
 
pohostinné srdce Európy"

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR SR) vyhlásilo novinársku súťaž Slovensko – pohostinné srdce Európy, ktorej cieľom je podpora tvorby a uverejňovania kvalitných publicistických príspevkov zameraných na podporu domáceho cestovného ruchu a na jeho propagáciu.
Organizačným a odborným garantom je sekcia cestovného ruchu MDVRR SR a Klub FIJET SSN (Medzinárodná organizácia novinárov píšucich o cestovnom ruchu).
Súťaž je určená pre autorské príspevky profesionálnych novinárov a riadi sa štatútom, ktorý je uverejnený na webovej stránke Ministerstva dopravy, výstavby s regionálneho rozvoja SR a Slovenského syndikátu novinárov. Prvý ročník súťaže trvá od 1. júla 2013 do 31. decembra 2013. Naším zámerom je založiť tradíciu cyklickej súťaže, ktorej víťazné príspevky budú môcť byť využité v informačných a propagačných materiáloch. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR do 7. januára 2014 prijíma prihlášky do novinárskej súťaže
Súťažné príspevky bude hodnotiť päťčlenná odborná komisia. Najlepšie práce v každej kategórii budú ocenené Cenou ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Slávnostné vyhlásenie výsledkov súťaže sa uskutoční každoročne v rámci sprievodného programu medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu ITF Slovakiatour v Bratislave.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americká herečka Jennifer Lawrence si myslí, že by malo byť protizákonné nazývať ľudí v televízii tučnými.Dvadsaťtriročná hviezda najprv v novembri skritizovala televízne programy ako je Fashion Police (2010) za to, že vštepujú mladým ľuďom nesprávne hodnoty. Otvorenou kritikou sa následne dostala do sporu s moderátorkou Joan Rivers, ktorá účinkuje v spomínanej šou, kde niekoľko celebrít hodnotí oblečenie a vzhľad iných známych osobností. V televíznej relácii Barbara Walters Presents: The 10 Most Fascinating People of 2013 nadviazala na túto tému a pokračovala v kritike. Porozprávala najmä o tom, prečo si myslí, že by nikto nemal kritizovať to, ako ženy vyzerajú. "Myslím si, že by nemalo byť dovolené rozprávať o niekom v televízii, že je to tučný. Prečo je ponižovanie ľudí také zábavné? Myslím, že médiá musia prevziať zodpovednosť za to, aký účinok to má na mladšiu generáciu, na dievčatá, ktoré tieto televízne relácie sledujú a osvojujú si tak spôsob ako rozprávať a ako byť cool. Zrazu je robenie si zábavy z dievčaťa v škaredých šatách zábavné. Ak regulujeme cigarety, sex a nadávky, pretože majú nepriaznivý vplyv na mladšiu generáciu, prečo potom neregulujeme aj to, ak niekto nazýva iného tučným?," vyjadrila svoj postoj herečka.
V rozhovore pre britskú verziu magazínu Harper's Bazaar pritom tiež Lawrence nedávno povedala, že keď začínala s herectvom, niekto jej povedal, že je tučná a ak neschudne na presne stanovenú hmotnosť, vyhodia ju. Odvtedy má vraj podľa vlastných slov odpor k slovu diéta a nemá rada, ak niekoho posudzujú na základe vzhľadu.
Jennifer Lawrence začínala v seriáloch, cez ktoré sa postupne prepracovala k účinkovaniu vo filmoch. Prelomom v jej kariére bola dráma Zmrznutá kosť (2010), za výkon v ktorej ju nominovali na niekoľko cien vrátane Oscara a Zlatého glóbusu. Ďalšia veľká príležitosť prišla s filmom X-Men: Prvá trieda (2011), v ktorom jej zverili rolu mutantky Mystique. Skutočne ju však preslávila až postava Katniss Everdeen z Hier o život (2012), za stvárnenie ktorej si vyslúžila pochvaly kritiky. Pokračovanie filmu Hry o život s podtitulom Skúška ohňom uviedli do slovenských kín v novembri.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Akcionári spoločnosti Energetický a průmyslový holding Patrik Tkáč a Daniel Křetínský pravdepodobne veľmi razantne vstúpia na mediálnu scénu. Ak sa nestane niečo mimoriadne, od švajčiarsko-nemeckého koncernu Ringier Axel Springer Media kúpia jeho českú pobočku, ktorej vlajkovou loďou je bulvárny denník Blesk. Informoval o tom server motejlek.com.
Tkáč a Křetínský získajú zhruba za vyše 5 miliárd Kč (180,28 milióna eur) najväčší český printový mediálny dom. Ten predstavuje vydavateľská spoločnosť Ringier Axel Springer CZ a jej dcéra Ringier Axel Springer Print CZ.
Napriek tomu, že aj tomuto mediálnemu domu, ktorý vydáva okrem Blesku aj ďalší bulvár Aha!, denník Sport alebo časopisy Abc, Reflex a ďalšie, trvale klesajú všetky podstatné ukazovatele - od počtu čitateľov cez tržby až po ziskovosť - stále je na tom relatívne dobre. Minulý rok zaznamenal pri tržbách na úrovni 2 miliardy Kč zisk pred zdanením 498 miliónov Kč.

Copyright © TASR 2013

Frajeri vo Vegas

Frajeri vo Vegas


18. 12. 2013

Oznam KŠR SSN

Oznam KŠR SSN

Keďže platnosť pracovných preukazov KŠR sa skončí 31. decembra 2013, Klub športových redaktorov realizuje ich výmenu. Nové preukazy budú platiť v rokoch 2014 a 2015. Opäť sú rozdelené do troch kategórií: PRESS a FOTO - cena po desať eur a preukaz pre spolupracovníka (tzv. pendlovka) - za osem eur. Dôchodcovia majú nárok na preukaz zadarmo.
Redakcie, ktoré majú o nové preukazy záujem, nech pošlú čo najskôr zoznam žiadateľov (meno, dátum narodenia) potvrdený vedúcim pracovníkom spolu s adresou redakcie mailom na adresu martin.sedo@rtvs.sk. Podmienkou pre fyzické odovzdanie alebo odoslanie preukazov je predloženie dokladu o zaplatení príslušnej sumy.
Názov účtu: Klub športových redaktorov, číslo účtu 0011 483896/ 0900. Výnimočne je možná aj platba v hotovosti. Upozornenie: držiteľstvo pracovného preukazu KŠR je podmienkou pre vydanie preukazu AIPS.

Kontaktná osoba: Martin Šeďo, RTVS, org. zložka Slovenský rozhlas, tel. 00421 919 24 82 15.

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska a NUNEZ NFE s.r.o. podpísali zmluvu na výrobu výroba audiovizuálnych diel s „5 PROTI 5“ v rozsahu 119 častí . Cena je 511.700,- bez dane z pridanej hodnoty. Cena za jednu časť je identická ako pri predchádzajúcej zmluve : 4.300,- €

 

Denník SME sa nezastavil ani pred smrťou človeka

Denník SME sa nezastavil
ani pred smrťou človeka

Otvorený boj denníka SME voči strane SMER - sociálna demokracia dnes dosiahol svoje doposiaľ najhlbšie dno. To, že tento denník sa vo svojom opozičnom boji nezastaví pred živými, je verejne známe. Dnes však prekročil všetky hranice etiky, keď sa nezastavil ani pred mŕtvymi.
Napriek bolestivej situácii rodiny zosnulého človeka a jeho blízkych tento denník nemá problém šíriť o tejto osobe lži, postavené výlučne na nepodložených klebetách a tvrdeniach novinára, usvedčeného z blízkych kontaktov s mafiou. Z tohto postupu je zrejmé, že jediným cieľom denníka bolo aj týmto hlboko neetickým článkom za každú cenu poškodiť obraz predsedu vlády, jeho blízkych spolupracovníkov a strany SMER - sociálna demokracia.
Tento postup je prejavom hlbokej neúcty denníka voči ľudskému utrpeniu.
Robert Fico predseda vlády SR a predseda strany SMER - sociálna demokracia

VIVA NEWS

VIVA NEWS
 


Nového držiteľa frekvencií Rádia Viva, spoločnosť Corporate Legal, s.r.o., mrzí "hystéria, ktorú okolo Rádia Viva rozpútali jeho bývalí prevádzkovatelia". V tlačovej správe o tom agentúru SITA informoval Jozef Maruniak z Corporate Legal, s.r.o. Maruniak zdôraznil, že za zmenou vysielateľa "nie sú žiadne konšpiračné teórie, ale bežný podnikateľský neúspech, akých sa dejú stovky. Bohužiaľ, hoci lži, ktoré bývalí majitelia rádia nútia zamestnancov vysielať, poškodzujú najviac samotné rádio. Dnes nemáme čas ani energiu venovať sa im". Dodal, že spoločnosť Corporate Legal venuje všetko úsilie tomu, aby v rekordne krátkom čase dokázala zabezpečiť vysielanie rádia z nových priestorov a v nových podmienkach, "aby po ukončení platnosti starej licencie nenastalo na frekvencii 101,8 MHz ticho".
Rádio Viva bude vysielať len do soboty 21. decembra. Na 28 frekvenciách Vivy bude od 22. decembra 2013 vysielať nové Info Rádio. Rozhodla o tom Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) vo výberovom konaní na obsadenie frekvencií pre rozhlasové terestriálne vysielanie 15. mája 2012. O všetky frekvencie, na ktorých vysiela Rádio Viva, mali záujem štyria uchádzači, nakoniec sa pre nedodanie dokumentov rozhodovalo medzi tromi a rada z nich vybrala spoločnosť Corporate Legal, s.r.o. Ako po rozhodnutí RVR povedal jej predseda Miloš Mistrík, je to spoločnosť, ktorá sa zaoberá nehnuteľnosťami a deklarovala dostatok zdrojov. Hlasovanie o nej nebolo v licenčnej rade jednomyseľné, päť členov hlasovalo za a štyria proti. Rádio toto rozhodnutie licenčnej rady následne napadlo na Najvyššom súde SR. Ten podľa predsedu RVR Mistríka konštatoval tri procesné chyby v konaní. Rada ich opravila, rešpektovala rozhodnutie Najvyššieho súdu SR a urobila nové hlasovanie 3. decembra. V ňom RVR opätovne rozhodla, že frekvencie pridelia spoločnosti Corporate Legal. Platnosť licencie, na základe ktorej vysiela Rádio Viva, sa končí 21. decembra 2013 a zo zákona ju nie je možné predĺžiť.
Sporu súčasného a nového prevádzkovateľa frekvencií Rádia Viva bolo venované aj pondelkové rokovanie Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Predstavitelia spoločnosti Corporate Legal neprišli. Vystúpili na ňom však zástupcovia spoločnosti Viva Production House, s.r.o, ktorá prevádzkuje vysielanie Rádia Viva. Tí s rozhodnutím rady o pridelených frekvenciách nesúhlasia. Reagovali i tým, že spustili petíciu za záchranu rádia. Dušana Budzáka z Viva Production House rozhodnutie rady o udelení frekvencií prekvapilo. Licenčná rada podľa neho vybrala firmu, ktorá „nemá mediálnu skúsenosť ani mediálnu minulosť“. Rade vyčítal, že sa nezaoberala tým, či je daná spoločnosť vôbec schopná prevádzkovať rozhlasové vysielanie. Prevádzkovateľ vysielania Rádia Viva už skôr vyhlasoval, že rádio priklepli oligarchom, keďže „je verejne známe, že Corporate Legal je spoločnosťou s úzkou väzbou na istého veľkopodnikateľa". Podľa predsedu mediálneho výboru NR SR Dušana Jarjabka (Smer-SD) ide v prípade Rádia Viva o klasický spor medzi tým, kto licenciu stráca, a tým, kto ju dostáva. Výbor v pondelok 16. decembra zobral na vedomie informácie o rozhodnutí licenčnej rady. "Výbor sa môže konaním Rady pre vysielanie a retransmisiu zaoberať len ak dôjde k porušeniu zákona. Tie procesy bežia, lebo sťažovateľ sa obracia na súd, tie súdy nejako rozhodnú. Keď sa stane nejaké pochybenie, musíme sa tým zaoberať," dodal počas rokovania výboru jeho predseda Dušan Jarjabek.

Genéza rozhodovania licenčnej rady o frekvenciách Rádia Viva je zverejnená na jej webstránke - http://www.rvr.sk.
 
   
©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



RTVS NEWS

RTVS NEWS

RTVS zakúpila práva na vysielanie od FSUE Mosfilm Cinema Concern ku filmom ANDREJ RUBLEV,ASSA, BIELY TIGER, NOSTALGIA, MOSKVA SLZÁM NEVERÍ, OKTÓBER, OSLOBODENIE 1-5, SOLARIS a ŠTRAJK za 33,000,- eur.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Spevák anglicko-írskej chlapčenskej skupiny One Direction Harry Styles vyhral súdny spor, ktorý viedol s paparazzmi. Skupina fotografov dostala zákaz čakať pred spevákovým domom a sledovať ho na verejných miestach. Sudkyňa Nicola Davies, ktorá o prípade rozhodovala, fotografom zakázala prenasledovanie speváka na motorkách za účelom zhotovovania fotografií. Rozhodla tiež, že paparazzi sa nesmú priblížiť k Stylesovmu domu na menej ako 50 metrov. Informovali o tom britské noviny The Guardian. "Pán Styles sa týmto nesnaží chrániť pred fanúšikmi, ktorí ho zastavujú na ulici a ktorí sa s ním fotia. Je šťastný, že to môže robiť, rovnako ako ho to tešilo doteraz. Je to však metóda alebo taktika, ktorú využíva istý druh fotografov," povedal súdu 16. decembra Stylesov právnik David Sherborne. Ďalšie pojednávanie, na ktorom sa bude súd zaoberať vývojom situácie, sa uskutoční v januári 2014.
Formácia One Direction, ktorú tvoria Louis Tomlinson, Liam Payne, Harry Styles, Niall Horan a Zayn Malik, sa preslávila v speváckej súťaži The X Factor, kde v roku 2010 skončila na tretej priečke. Po šou s nimi vydavateľstvo Syco Music podpísalo kontrakt na dva milióny libier a pätica sa stala fenoménom, ktorému sa ako prvej formácii z Veľkej Británie podarilo po úvodnom týždni predaja debutového albumu Up All Night (2011) dostať na čelo amerického rebríčka Billboard 200. V britskom albumovom rebríčku debutovali na druhej priečke. Ich druhá štúdiovka Take Me Home vyšla v novembri 2012 a ovládla britský aj americký albumový rebríček. Na ich novom albume Midnight Memories (2013) sa nachádza 14 skladieb, pričom deluxe verzia obsahuje ďalšie štyri piesne.


Iránsky minister kultúry Alí Džannatí v utorok naznačil, že politika blokovania "zakázaných" televíznych staníc v krajine zlyháva. Podľa jeho údajov tieto TV sleduje až 70 percent obyvateľov islamskej republiky. Situáciu pritom označil za "čudnú". "Možno že o päť rokov sa budeme smiať na dnešných opatreniach," cituje ministra tlačová agentúra IRNA. Džannatí pritom situáciu prirovnal k 80. rokom, keď boli v krajine zakázané kazetové prehrávače.
Podľa agentúry Associated Press (AP) ide o nezvyčajne kritické vyhlásenia zo strany vysokého predstaviteľa režimu, ktorý sa po nástupe umierneného prezidenta Hasana Rúhaního aspoň v očiach západných médií liberalizuje. Za posledných päť rokov Teherán aj s pomocou rušičiek zabránil šíreniu signálu niekoľkým zahraničným satelitným televíziám. Patrí medzi ne aj po perzsky vysielajúca pobočka britskej stanice BBC.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Maďarská verejnoprávna televízia si nezaslúži, aby ďalej fungovala, vyhlásil dnes v Budapešti predseda opozičnej Demokratickej koalície (DK) a expremiér Ferenc Gyurcsány po schôdzke s povereným generálnym riaditeľom televízie Lászlóom Zsoltom Szabóom.
Podľa agentúry MTI Gyurcsány povedal, že televízia namiesto verejnosti slúži premiérovi Viktorovi Orbánovi.
Expremiér, ktorý navštívil sídlo televízie z pozície poslanca, vyjadril presvedčenie, že televíziu fungujúcu v takejto forme treba zrušiť a namiesto nej vybudovať úplne novú.
"V správach prezentujú 20 minút postoj vlády bez reakcie opozície, posledných desať minút sa potom venujú témam, ktoré stavajú opozíciu do zlého svetla. Považujem to za neseriózne a v určitom slova zmysle je to krádež peňazí daňových poplatníkov," zdôraznil Gyurcsány.
Predseda DK poznamenal, že poverený generálny riaditeľ si slušne vypočul jeho kritiku, k vecnej odpovedi sa však neodhodlal.

Copyright © TASR 2013

17. 12. 2013

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ


Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) uložila na svojom dnešnom zasadnutí pokuty televíziám za 14.350 eur.
Z toho 10.000 eur dostala televízia JOJ za porušenie ustanovenia o ochrane maloletých uvedením programu Slnko, seno, slanina 5. augusta o 22.56 h a 10. augusta o 11.14 h, ako aj za to, že 5. augusta odvysielala v čase od 23.00 do 00.00 h reklamné šoty v dlhšom rozsahu, ako je povolených 12 minút.
Ďalších 2500 eur jej RVR uložila za rovnaký program, ktorý uviedla 16. júla o 20.31 h.
Ustanovenie o ochrane maloletých porušila JOJ-ka aj v prípade odvysielania príspevku 9. júla, ktorým v programe Noviny avizovala obsah programu Šport. Tento príspevok obsahoval snímky, ktoré zachytávali surovú čelnú zrážku dvoch koní bez upozornenia, že dané zábery nie sú vhodné pre maloletých divákov.
Televízia Nováky musí zaplatiť 700 eur za to, že 5., 14., 22. júla a 5. augusta tohto roka nevysielala 24 hodín denne, čo nie je v súlade s udelenou licenciou. RVR ju taktiež upozornila na porušenie zákona tým, že nedodala Rade na jej vyžiadanie súvislé záznamy celodenného vysielania z daných dní.
Za nedodanie súvislého záznamu vysielania programu Fooormania z 24. augusta dostala pokutu vo výške 450 eur televízia Markíza.
Na porušenie zákona bolo upozornené Rádio Viva, lebo 1. augusta nevyužívalo frekvenciu v Mámestove na účely, na ktoré mu bola pridelená.
Rada zároveň začala niekoľko správnych konaní voči televíziám Markíza a JOJ.

Copyright © TASR 2013

Otvorený list veľvyslanca

Otvorený list veľvyslanca
 
 

SME o výrube na bratislavskej Kolibe klamalo

SME o výrube
na bratislavskej Kolibe klamalo

Denník SME vo svojom včerajšom vydaní uverejnil článok s titulkom "Les na bratislavskej Kolibe vyrúbali kvôli ľuďom Smeru a HZDS".
Zo strany denníka však ide o hrubú lož a zavádzanie, pretože aj keď je pravdou, že pozemky na bratislavskej Kolibe boli zamenené za pozemky pri Handlovej počas vedenia podniku Lesy SR nominovaného stranou HZDS, tento prevod však neumožňoval výrub lesa, ktorý je podstatou problému, o ktorom denník píše.
Ako vyplýva zo stanoviska Slovenskej inšpekcie životného prostredia, výrub drevín na tejto parcele bol nelegálny, pretože na jeho vykonanie bol potrebný súhlas orgánu ochrany prírody, v tomto prípade Mestskej časti Bratislava - Nové Mesto, tento súhlas však nebol vydaný. Slovenská inšpekcia životného prostredia už začala v tejto veci konať.
Teda nie zámena pozemkov uskutočnená za bývalého vedenia podniku Lesy SR, ale nelegálne konanie súčasných vlastníkov je príčinou problému výrubu, o ktorom denník píše. Spojenie týchto dvoch udalosti je akoby denník o človeku, ktorý predal auto, s ktorým bola neskôr spáchaná dopravná nehoda, napísal, že je vinníkom tejto nehody.
Snaha denníka spojiť nelegálne konanie so stranou SMER-SD je zjavná, vzhľadom na uvedené však nemá reálny základ.

tlačový odbor strany SMER - sociálna demokracia

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska a . New Hattrick s.r.o. podpísali zmluvu o vzájomnej spolupráci zmluvných strán pri výrobe audiovizuálneho diela s pracovným  názvom: „Nikto nie je dokonalý“ v rozsahu 25 častí. Cena za jednu časť je identická ako pri predchádzajúcej zmluve : 35 493,60 eur . Celková suma je 887 340,- eur vrátane dane z pridanej hodnoty.

 

RTVS a TOWERCOM NEWS

RTVS a TOWERCOM NEWS



RTVS má nezastupiteľnú úlohu pri podpore šírenia svojich programových služieb všetkými distribučnými cestami, najmä verejnoprávnym terestriálnym multiplexom. V spolupráci s poskytovateľom verejnoprávneho multiplexu spoločnosťou Towercom, a.s. bolo za posledný rok vybudovaných 22 nových vysielacích lokalít, posledný DVB-T vysielač bol spustený dnes.
Dôležitý je najmä spôsob šírenia, ktorý zabezpečuje stabilnú kvalitu pre všetkých divákov, ktorí v danom čase pozerajú alebo počúvajú terestriálne vysielanie. Spôsob terestriálneho vysielania garantuje, že príjem nikdy nebude trpieť preťaženou sieťou a televízne služby RTVS v takejto sieti budú vždy voľne dostupné.
Ako uviedol riaditeľ Sekcie technickej realizácie Andrej Doležal, posledný vysielač projektu dokrývania verejnoprávneho multiplexu bol spustený práve 16. decembra a bude určený pre divákov v lokalite Spišské Podhradie. „Vďaka úspešnej realizácii tohto projektu má RTVS vyriešený plán jednak pokryť každé okresné mesto na Slovensku signálom verejnoprávneho multiplexu, a v neposlednom rade dorovnať pokrytie v tých lokalitách na Slovensku, kde verejnoprávny multiplex pokrytím zaostával za inými sieťami, najmä za druhým multiplexom. Cieľom bolo, aby divák v danej lokalite mal k dispozícii čo najväčšiu programovú ponuku, čo zvýši penetráciu DVB-T na Slovensku. Verím, že tento zámer sa podarí uskutočniť,“ dodal A. Doležal.
Terestriálne vysielanie je mimoriadne ekonomicky náročné, no predstavuje významnú časť verejnoprávnej služby a verejnoprávneho poslania. Prostredníctvom terestriálnych sietí je len v Európskej únii vysielaných až 2 000 programových služieb, ktoré sú dostupné pre 275 miliónov divákov.
Dostavaný verejnoprávny multiplex počas tohto roka zaznamenal výraznú zmenu v kvalite a dostupnosti siete. V spolupráci s poskytovateľom verejnoprávneho multiplexu bolo vybudovaných 22 nových vysielacích lokalít, ktoré zlepšili príjmové podmienky najmä v hornatých častiach Slovenska, zahustili sieť DVB-T vysielačov a zlepšili pokrytie.

Zomrel Lubomír Dorůžka

Zomrel Lubomír Dorůžka


V pondelok 16. decembra v podvečer náhle zomrel najstarší stále aktívny hudobný publicista a prekladateľ americkej literatúry Lubomír Dorůžka. V marci budúceho roku by sa dožil deväťdesiatky
Jeho prekladateľské a publikačné dielo je veľmi obsiahle a neobyčajne bohaté. V roku 1963 bol odborným hudobným poradcom pre film Revue pre banjo. Je stálym prispievatelia na hudobnom webe Muzikus. V roku 1999 získal Cenu FX Šaldu za celoživotné dielo. Bol dlhoročným spolupracovníkom Českého rozhlasu, kde sa po mnoho rokov venoval najmä popularizácii kvalitnej populárnej hudby, najmä potom hudby jazzovej. Veľmi cenná bola aj jeho činnosť organizačná a dramaturgická.
Celoživotným priateľom mu bol český spisovateľ Josef Škvorecký.
Podľa tzv Cibulkových zoznamov bol agentom komunistickej Štátnej bezpečnosti pod krycím menom Pixa, evidenčné číslo 16 868.

Ein Gespenst geht um in Europa

Ein Gespenst geht um in Europa 



Odpor VIVA.
Zdravim,
po dohode a intenzivnom rokovani s radiom VIVA, sa ideme pokusit zvratit tento nechutny precedens, ked Vam len tak mocensky aparat ukradne radio. Dnes to je radio, zajtra to bude pekaren, potom autoservis, atd...Priatelia ivedomme si ze financne skupiny postupne sa snazia ovladnut medialny priestor, co ma nedozierne implikacie, v uz aj tak velmi zatemnenej spolocenskej klime pripominajuc Orwelove nocne mory.



Preto sa naskyta azda jedinecna moznost, utilizovat medialny priestor nato aby co najviac ludi dozvedelo o palcivom probleme radia VIVA, o problemoch spolocnosti, o Memorande slobodneho obcana, o temach o ktorych sa nehovori a o temach ktore sa musia otvorit aby bola nadej na vyliecenie nasej spolocnosti s dopredu naockovanej choroby mocipanov, ktorej zhubny vplyv pocitujeme poslednych 24 rokov (a nielen to).

Preto sme sa dohodli na nasledovnom (prosim o sirenie a zdielanie): tychto 14 dni to musime roztocit na plne gule, bo tato sanca sa uz nemusi nikdy opakovat cim skusime radio VIVA zachranita nastolit tak dlhodobo udrzatelny pristor pre obcianske temy.

RAdio VIVA otvori medialne kanaly na sprostredkovanie informacii a tem, ktore su zamerne tabuizovane a selektovane ako politicky nekorektne.
Pripravi sa publicsticky blok, o tych najpalcivejsich temach ktore suzuju SLovensko
Pripravi formou intenzivnych sprav informovanie verejnosti o tom akym sposobom sa rozkrada nasa krajina
Pripravi sa denna hodinova relacia Nocne Mlcanie, kde sa opat budu diskutovat tie najcitlivejsie temy
Takisto sa pripravi informacny blok
BUde sa informovat o udernej peticii ktora uz teraz ma 30000 podpisov
BUde sa informovat o MSO

takze sumarne sa upravi koncept radia VIVA (samozrejme s ohladom na typologiu posluchacov Radia VIVA) aby sa zacali siirt medzi obcanov informacie, aby sa s nimi mohli stotoznit/odmietnut, aby sa zacla sirit pravda, ktora je tak zamlciavana a utlacana.

Nasa uloha je jednoducha ale velmi dolezita: informujte, sirte, zdielajte, mobilizujete, vysvetlujte...aj na uliciach.
Dohodli sme sa ze kazdy den kazdy vo svojom meste zoberie sviecky a zapali ich na podporu tohto boja, porozprava sa so svojimi krajanmi, ozrejmi situaciu, vysvetli dovody, odfoti zapalene sviecky a odosle fotky do RADIA VIVA, ktore bude takto zdielat spolupratricnost nas vsetkych. Je to to minimum co v tychto predvianocnych casoch mozeme urobit, tak to UROBME.

KAzdy den, chodte na trhy, chodte medzi ludi a zapalne hromadne na jednom mieste sviecky a odfotte to a poslite na FB stranku VIVA, poslite NA FB, zdielajte, poslite mailom na VIVA a podobne..a informujte, rozpravajte sa.

16. 12. 2013

This is the end now

This is the end now

Ďalším osudom vysielania Rádia Viva sa dnes na svojom mimoriadnom zasadnutí zaoberal Výbor NR SR pre kultúru a médiá. Zasadnutie vyplynulo z rozhodnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) o pridelení frekvencií, na ktorých dnes vysiela Rádio Viva, spoločnosti Corporate Legal, s.r.o., voči ktorému sa ďalší účastník konania - Viva Productions House - odvolal na Najvyšší súd SR. Táto spoločnosť aj adresovala do parlamentu sťažnosť na konanie Rady.
Na zasadnutí umožnil výbor predniesť svoje stanovisko dvom neúspešným účastníkom májového výberového konania z roku 2012, spoločnosti Rádio Viva, a.s., ktorá je súčasným držiteľom licencie, a spoločnosti Viva Productions House, ktorá zabezpečuje program vysielania rádia. Ich stanoviská na celú situáciu sú diametrálne odlišné, pritom medzi týmito spoločnosťami je personálne prepojenie vo vlastníckych štruktúrach. O celom priebehu a vývoji situácie výbor informoval predseda RVR Miloš Mistrík.
Výbor NR SR pre kultúru a médiá v prijatom uznesení zobral na vedomie predložené informácie zástupcov RVR. Nevylúčil v tejto veci ďalšie konanie, na riadnom zasadnutí zváži možnosť poslaneckého prieskumu v RVR.
Podľa slov predsedu výboru Dušana Jarjabka je to klasický spor toho, kto licenciu stráca, a toho, kto licenciu dostáva. „O tomto rozhoduje RVR, my nie sme nato, aby sme dali za pravdu jedným alebo druhým, ale ide o to, aby sme istým spôsobom chránili, ozrejmili si, zdôvodnili si a povedali áno tomu, že rada konala v zmysle zákona. Keby v zmysle zákona nekonala, vtedy musíme nastúpiť my. Rozhodnutie je zo zákona len v rukách RVR.“ Jarjabek zároveň dodáva: „Pre mňa v tejto chvíli vyvstáva ešte jedna otázka, ktorá sa na zasadnutí otvorila, či súčasná Viva vysiela zo zákona korektne. Ako sme sa dozvedeli, sú isté pochybnosti o tom, že tento problém je minimálne diskutabilný. Rôzne výzvy, ktoré Viva verejnosti adresuje, sú možno aj na podnet k tomu, aby sa nimi RVR zaoberala.“
„Viva Productions House hovorí, že sme nerešpektovali rozhodnutie Najvyššieho súdu (NS). To nie je pravda, rešpektovali sme rozhodnutie, zapracovali sme všetky tri pripomienky, ktoré Najvyšší súd mal, do nášho nového rozhodnutia, takže nové rozhodnutie je aj s rešpektovaním posledného rozsudku a je platné,“ uviedol pre TASR predseda RVR Miloš Mistrík. Podľa jeho slov ak nový vysielateľ stihne, bude vysielať od 22. decembra na pridelených frekvenciách, ak nie, má na rozvysielanie 360 dní. Zákon by neporušil, bola by však škoda, aby na frekvenciách ostalo ticho.
„Rada tvrdila, že námietky proti jej konaniu boli iba v troch bodoch. V rozhodnutí NS nie sú len informácie o troch pochybeniach, obsiahnuté je aj financovanie, technické zabezpečenie a komplexné zabezpečenie nového rádia,“ dodal pre TASR Dušan Budzák, zástupca spoločnosti Viva Productions House.
Celá situácia má pôvod v máji 2012, keď v zmysle zákona o vysielaní a retransmisii zaradila Rada frekvencie, na ktorých Rádio Viva vysiela, do výberového konania. Tento krok vyplynul z dôvodu, že platnosť licencie č. R/70, na základe ktorej vysiela Rádio Viva, sa končí 21. decembra 2013 a zo zákona ju nie je možné predĺžiť. Predmetný zákon ukladá Rade zaradiť frekvencie do výberového konania 18 mesiacov pred ukončením termínu platnosti licencie.
Vo výberovom konaní sa o frekvencie uchádzali štyri subjekty: Rádio Viva, a.s., Viva Productions House, s.r.o., Corporate Legal, s.r.o., a Radio Play, s.r.o. Rada 15. mája 2012 rozhodla o ich udelení spoločnosti Corporate Legal, s.r.o. Spoločnosť Viva Production House sa voči rozhodnutiu RVR odvolala na Najvyšší súd SR. Ten 27. marca 2013 rozhodol o zrušení rozhodnutia Rady a vrátil jej vec na ďalšie konanie. Spoločnosť Corporate Legal na tento krok reagovala podaním ústavnej sťažnosti na Ústavný súd SR v júni 2013 s námietkou porušenia práva na spravodlivé súdne konanie.
Po doriešení súdnych sporov rozhodla RVR 3. decembra o pridelení frekvencií, na ktorých dnes vysiela Rádio Viva, spoločnosti Corporate Legal, s.r.o. Vysielanie Rádia Viva sa týmto skončí 21. decembra o 24.00 h.

Copyright © TASR 2013

Zomrela Joan Fontainová

Zomrela Joan Fontainová


Vo veku 96 rokov zomrela v nedeľu americká herečka britského pôvodu Joan Fontainová, ktorá dosiahla najväčšie úspechy v 40. rokoch a bola jednou z posledných žijúcich legiend zlatej éry Hollywoodu 30. a 40. rokov. Informovala o tom webová stránka časopisu Hollywood Reporter s odvolaním sa na jej asistentku Susan Pfeifferovú, podľa ktorej herečka zomrela doma v kalifornskom meste Carmel.
Za najlepší ženský herecký výkon vo filme Alfreda Hitchcocka Podozrenie (Suspicion) z roku 1941 získala Oscara. Na túto cenu ju nominovali ešte dvakrát - za rolu v ďalšom Hitchcockovom filme Rebecca (1940) a o tri roky neskôr za hudobnú drámu Edmunda Gouldinga s názvom The Constant Nymph.
Fontainová, občianskym menom Joan de Beauvoir de Havillandová, sa narodila 22. októbra 1917 v Tokiu britskému patentovému právnikovi Augustovi de Havillandovi a divadelnej herečke Lillian Fontainovej. Okrem filmov sa preslávila celoživotnými spormi so svojou nemenej slávnou staršou sestrou Oliviou de Havillandovou.
V oscarovom súperení bola "na počty" lepšia Olivia - mala päť nominácií a dve premenila na víťazstvo, zatiaľ čo u jej mladšej sestry bol tento pomer tri ku jednej. Pamätným sa stal rok 1942, keď boli obe sestry súčasne nominované na Oscara pre najlepšiu herečku (Olivia za drámu Hold Back the Dawn, Joan za Podozrenie) a počas ceremónie Joan demonštratívne odmietla Oliviin pokus o gratuláciu.
Ich nevraživosť pramenila podľa webu csfd.cz z toho, že Oliviu jej matka uprednostňovala nielen čo sa týka hereckej dráhy. Keď sa Joan tiež rozhodla pre herectvo, matka jej nedovolila používať rodné priezvisko. Prieky dosiahli vrchol v roku 1975, keď Joan tvrdila, že Olivia ju nepozvala na spomienkovú slávnosť na uctenie pamiatky ich matky (zomrela v tom istom roku). V jednom rozhovore však Joan trvala na tom, že ich "rivalita" bola výmyslom ľudí z filmových štúdií.
V 50. rokoch začala Fontainovej filmová kariéra stagnovať a preto sa viac objavovala v televíznych a divadelných produkciách. V roku 1965 bola prvou ženou vo funkcii predsedníčky poroty filmového festivalu v Cannes, túto úlohu si zopakovala v roku 1982 v Berlíne. Na striebornom plátne sa predstavila naposledy v horore The Witches (1966), ktorý tiež koprodukovala.
V roku 1978 vyšla jej autobiografia s názvom No Bed of Roses. V roku 1980 ju nominovali na cenu Emmy za účinkovanie v televíznom seriáli Ryan's Hope. Pred kamerami naposledy stála v neveľmi vydarenom televíznom filme Good King Wenceslas (Dobrý kráľ Václav, 1994) v úlohe Václavovej babičky, kráľovnej Ľudmily.
Fontainová prijala americké občianstvo v roku 1943. V živote sa štyrikrát vydala a toľkokrát aj rozviedla. Jej manželmi boli britský herec Brian Aherne (1939-45), William Dozier (1946-51, mala s ním dcéru Deborah Leslie), Collier Young (1952-61) a redaktor Alfred Wright Jr. (1964-69). V roku 1952 si adoptovala päťročné peruánske dievčatko Martitu, ktoré však v roku 1963 utieklo z domu. V roku 1964 Fontainová dvakrát otehotnela, vždy však potratila. Jej 97-ročná sestra momentálne žije v Paríži.

Copyright © TASR 2013

Keď príde sv. Lucia, nájde tu už zimu

Keď príde sv. Lucia,

nájde tu už zimu
 
 Jednotka lepšie.
Dvojka rovnako.
Spolu  lepšie-10.90 %  

Markíza  lepšie.
TV Doma rovnako.
DAJTO  lepšie.
FOOOR  rovnako.
Spolu lepšie - 36.40%

JOJ horšie.
JOJ PLUS horšie.
WAU horšie.
SENZI horšie, za hranicou štatistickej chyby.
Spolu horšie- 21.80%

TA 3 rovnako.  

Jednotka - 9.20 % ;
Dvojka - 1.70 % ;
Markíza - 27.10% ;
TV DOMA - 4.80% ;
DAJTO- 3.30%
FOOOR- 1.20%
TV JOJ – 16.10 % ;
JOJ PLUS- 4.60 % ;
WAU -1.00 % ;
SENZI- 0,10 %
TA 3 - 1.50 %

15. 12. 2013

Zomrel Peter O'Toole

Zomrel Peter O'Toole

Dnes vo veku 81 rokov zomrel Peter Seamus O'Toole ( 2. august 1932 ) ,írsky herec , osemkrát nominovaný na Oscara , držiteľ čestného Oscara , víťaz Emmy , Zlatého glóbusu .
Začínal ako divadelný herec v Bristole . V divadle pôsobí po celý život . Televízny debut si odbil v roku 1954 , filmový o päť rokov neskôr . Zlom v jeho kariére nastal , keď bol Davidom Lean vybraný do role TE Lawrence vo filme Lawrence z Arábie . Tento jeho výkon mu vyniesol prvý z ôsmich nominácií na Oscara a magazín Premiere ho označil za najlepší herecký výkon všetkých čias .
Je tiež jedným z hŕstky hercov , ktorí boli nominovaní na Oscara za rovnakú úlohu vo dvoch rôznych filmoch ; zahral si kráľa Henricha II . vo filmoch Becket a Lev v zime . Za rolu v minisérii Johanka z Arku získal v roku 1999 Emmy . Zahral si tiež kráľa Priama v komerčnom letnom trháku Trója . V roku 2006 získal svoju zatiaľ poslednú nomináciu na Oscara za rolu vo filme Venuša . Svoj hlas tiež prepožičal postave Antona Ega v animovanom filme Ratatouille .

Zomrel Marek Ronec

Zomrel Marek Ronec


Český herec Marek Ronec, rodák zo Sokolova, ktorý prešiel scénami v Opave, v Ústí nad Labem i pražským Divadlom Rokoko a objavil sa aj v televíznom seriále Gympl s (r)učením omezeným, zomrel po krátkej ťažkej chorobe vo veku 48 rokov. O jeho úmrtí z 9. decembra informovali dnes s oneskorením české médiá.
Internetový server iDNES.cz píše o úmrtí výnimočného predstaviteľa záporných hrdinov a cituje slová režiséra, scenáristu a dramaturga Zdeňka Potužila, ktorý zosnulého priviedol do Divadla Rokoko. "Marek Ronec bol výnimočný herec. Chodil na skúšky podivuhodne pripravený. Ponúkal režisérovi veci, že sa nestačil pozerať. Bol hercom záporných postáv," dodal spomínajúci Potužil, ktorý vyzdvihol Ronecove kreácie v inscenáciách Katovej piesne amerického autora Normana Mailera a hry Querelle z Brestu francúzskeho dramatika Jeana Geneta.
Pamätné kreácie vytvoril zosnulý aj ako Yossarian v Hellerovej Hlave XXII. v Opave v réžii Miloša Horanského či ako Macduff v Shakespearovom Macbethovi na scéne Činoherného štúdia v Ústí nad Labem v réžii Viktora Polesného.
Marek Ronec, ktorý účinkoval v ostatnom čase v pražskom Divadle na okraji, si vlani zahral aj v réžii Martina Hubu, a to postavu Edwarda v inscenácii Shakespearovho Richarda III. počas Letných shakespearovských slávností.

Copyright © TASR 2013

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA
Témy a hostia relácie V politike 15. decembra 2013


1. časť: Pavol Hrušovský (KDH), kandidát na prezidenta SR s podporou KDH a Mosta-Híd - Andrej Kiska, občiansky kandidát na prezidenta SR 

Témy: prezidentské voľby, predstavenie kandidátov 

2. časť: Ján Čarnogurský, občiansky kandidát na prezidenta SR- Gyula Bárdos (SMK), kandidát na prezidenta SR s podporou SMK 

Témy: prezidentské voľby, predstavenie kandidátov 

Reláciu V politike televízia TA3 vysiela naživo v nedeľu od 11.00 hod. Moderuje René Medzihradský. 

Témy O 5 minút 12 (nedeľa 11:55, Jednotka):

- Štátny rozpočet na r. 2014 - konsolidácia + vývoj ekonomiky

- Aktuálna politická situácia

Hostia:

- Peter Kažimír, podpredseda vlády a minister financií SR (Smer – SD)

- Ivan Štefanec (SDKÚ-DS), podpredseda strany, poslanec NR SR

Moderuje: Martin Strižinec



Passed out.