DALITO!

28. 9. 2013

TO JE TV !

TO JE TV !


MEDIA NEWS

 MEDIA NEWS


Americký herec Bryan Cranston si zopakuje rolu Hammonda Druthersa v seriáli Ako som spoznal vašu mamu (2005). Päťdesiatsedemročný Cranston sa v tomto sitcome predstavil naposledy v druhej sérii ako niekdajší šéf architektonickej firmy, pre ktorú pracuje hlavná postava Ted Mosby v podaní Josha Radnora. Hammond Druthers sa znova objaví v deviatej a zároveň poslednej sezóne, ktorú začali v USA vysielať 23. septembra.
Bryan Lee Cranston pochádza z Kalifornie a s herectvom začínal v miestnych divadlách. Koncom 80. rokov sa začal objavovať v reklamách a malých televíznych úlohách. Pod pseudonymom Lee Stone sa venoval aj dabingu japonského anime. Jeho prvou väčšou úlohou bola postava kozmonauta Buzza Aldrina v seriáli Zo Zeme na Mesiac (1998) z produkcie HBO. Do povedomia divákov sa dostal ako otec rodiny v seriáli Malcolm in the Middle (2000 - 2006), za ktorý bol tri razy nominovaný na cenu Emmy a raz na Zlatý Glóbus. Celosvetovú slávu mu však priniesol až seriál Perníkový tatko (2008 - 2013), za ktorý získal štyri ceny Emmy. Okrem toho sa objavil aj v snímkach ako Zachráňte vojaka Ryana (1998), Malá Miss Sunshine (2006), Drive (2011) či Argo (2012). Od 17. júla má hviezdu na hollywoodskom Chodníku slávy. 
Informácie pochádzajú z webstránky www.cbs.com a archívu agentúry SITA.


Zosnulého amerického herca Jamesa Gandolfiniho nahradí v seriáli Criminal Justice (2013) jeho 70-ročný kolega Robert De Niro. Spoločnosť HBO pritom váhala s nakrúcaním ďalšej sezóny ešte pred Gandolfiniho úmrtím, ku ktorému došlo nečakane v júni tohto roku. Filmový portál Deadline však informoval, že k projektu pristúpil Robert De Niro a mal by prebrať práve Gandolfiniho rolu. Ten stvárňoval právnika, ktorý obhajuje mladého taxikára krivo obvineného z vraždy. Nakrúcanie nových častí seriálu, ktorý je inšpirovaný rovnomenným britským projektom z roku 2008, by sa malo začať v marci 2014.
Robert De Niro má na svojom konte niekoľko desiatok filmov. Diváci si ho môžu pamätať napríklad zo snímok ako Špinavé ulice (1973), Lovec jeleňov (1978), Zaľúbiť sa (1984), Vtedy v Amerike (1984), Brazil (1985), Mafiáni (1990), Čas prebudenia (1990), Mys hrôzy (1991), Príbeh z Bronxu (1993), Frankenstein (1994), Kasíno (1995), Horlivosť (1995), Spáči (1996), Jackie Brownová (1997), Ronin (1998), Analyzuj (1999), Protivný svokor (2000), 15 minút (2001), Showtime (2002), Jeho foter, to je lotor! (2004), Hra na skrývačku (2005), Kauza CIA (2006), Hviezdny prach (2007), Sme v pohode (2009), Machete (2010), Fotri sú lotri (2010), Všemocný (2011), Silvestrovská noc (2011) Elitní zabijaci (2011) či Terapia láskou (2012). Za svoje herecké výkony vo filmoch Krstný otec II (1974) a Zúriaci býk (1980) si na konto pripísal aj dva Oscary. 


© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Sudán zatvoril pobočku televízie al-Arabíja v krajine po sťažnostiach na spôsob, akým informovala o protivládnych protestoch, oznámila saudskoarabská televízia.
      Úrady si už predtým predvolali sudánskeho spravodajcu televízie pre jeho reportáže z nedávnych protestov, doplnila agentúra Reuters. Zdroj z prostredia televízie povedal, že agenti bezpečnosti prišli do sídla al-Arabíje v hlavnom meste Chartúme a požiadali personál, aby odišiel.
      Sudánski predstavitelia na správu zatiaľ nereagovali


Českí policajti poslali štátnemu zástupcovi (prokurátorovi) návrh, aby podal žalobu na novinára týždenníka Reflex Jiřího X. Doležala a bývalého zástupcu šéfredaktora tohto magazínu Jaroslava Plesla. Novinárom hrozí až päť rokov väzenia za publicistický text o marihuane.
      Informoval o tom dnes spravodajský portál iDNES.cz.
      Reflex uverejnil v marci rozostretú fotografiu, na "zaostrenie" ktorej má čitateľom údajne pomôcť vyfajčenie marihuany.
      "V závere minulého týždňa odoslali kriminalisti štátnemu zástupcovi návrh na podanie obžaloby," povedal webu iDNES.cz hovorca pražskej polície Tomáš Hulan. Na návrh obžaloby upozornila Česká televízia.
      Podľa policajtov sa Doležal a Plesl dopustili trestného činu šírenia toxikománie, za čo hrozí v prípade preukázania viny až päť rokov väzenia.
      Polícia sa pritom opiera aj o znalecký posudok odborníkov z oblasti školstva a kultúry, výtvarného umenia, reklamy, marketingovej komunikácie a ekonomiky, vysvetlil policajný hovorca Hulan.
      Doležal bol autorom článku, Plesl zodpovednou osobou, ktorá v čase schvaľovania daného vydania zastupovala neprítomného šéfredaktora. Plesl pôsobí v súčasnosti ako zástupca šéfredaktora časopisu Týden.
      Novinár Doležal naďalej pokladá obvinenie za absurdné.
      Súčasťou obalu sporného vydania Reflexu bol tiež darček v podobe cigaretových papierikov a reklamných filtrov. Upozorňoval na ne nápis na prednej strane, ktorý avizoval, že tieto predmety majú čitatelia použiť na výrobu takzvaného jointa, teda cigarety obsahujúcej marihuanu.


Copyright © TASR 2013

27. 9. 2013

Reakcia na nepravdivé informácie v denníku Nový ČAS

Reakcia na nepravdivé informácie 

v denníku Nový ČAS 


Vzhľadom na viaceré zavádzajúce medializované informácie a znevažujúce titulky si Vás dovoľujeme požiadať o zverejnenie celkovej informácie, ktorá nebude redakčne vytrhávaná z kontextu, a ktorá verejnosti jasne vysvetlí dôvody prečo parlamentný bufet nemá fiškálnu pokladnicu. Všetky informácie, ktoré sme Vám poskytli boli konzultované s právnym a ekonomickým oddelením K NR SR, rovnako aj s MF SR. Musíme tak reagovať najmä vzhľadom na komentár pána poslanca Hlinu v dnešnom vydaní denníka Nový Čas. Zároveň pripomíname rozhodnutie bývalého kancelára Nižňana, ktorý bol kancelárom za pána Sulíka z SAS, ktorý rozhodol o prirážke k tovaru v parlamentnom bufete.
      Kancelária Národnej rady SR nemôže v zmysle zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov vykonávať podnikateľskú činnosť. Parlamentný bufet funguje v rámci závodného stravovania, ktoré je organizácia povinná zabezpečiť v zmysle zákonníka práce, buď vo vlastnej réžií alebo dodávateľsky. Prirážka k cenám pokrýva režijné náklady, nie je ziskom, ani pridanou hodnotou, ale je súčasťou celkových tržieb z predaja, ktoré sa odvádzajú do príjmov štátneho rozpočtu. K NR SR nie je platcom DPH.
      Vzhľadom k tomu, že sa zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice... vzťahuje len na fyzickú alebo právnickú osobu, ktorá na základe oprávnenia na podnikanie predáva tovar alebo poskytuje službu a K NR SR takouto osobou nie je (K NR SR nie je podnikateľom v zmysle príslušných ustanovení, ale štátnou rozpočtovou organizáciou, a podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy nemôžeme podnikať) nepotrebujete pokladnice na účely uvedeného zákona a teda nepotrebujete ani fiškálnu tlačiareň.



Kancelária Národnej rady SR

RVR NEWS

RVR NEWS


Rada pre vysielanie a retransmisiu zverejňuje zoznam frekvencií v rámci výberového konania o udelenie/zmenu licencie na rozhlasové terestriálne vysielanie, ktoré vyhlásila dňa 27. 9. 2013.

Rada pre vysielanie a retransmisiu začína konania o udelenie/zmenu licencie na rozhlasové terestriálne vysielanie podľa ustanovenia § 48 ods. 1 a 3 zákona č. 308/2000 Z. z.
Konania sa budú viesť osobitne na každú jednotlivú frekvenciu.

Základné podmienky konaní:
1. lehota na podanie žiadosti o udelenie/zmenu licencie: do 18. 10. 2013
2. miesto podania žiadosti: sídlo Rady pre vysielanie a retransmisiu, Dobrovičova 8, 811 09  Bratislava
3. dátum verejného vypočutia v konaniach: 18. 11. 2013

Zoznam frekvencií:

 Lokalita  Frekvencia
 [MHz]
 Výkon
  [W]
 Poznámky
 BRATISLAVA 4  101.1  30  Možno prideliť len spoločnosti INTERSONIC spol. s r.o.
 ČADCA  106.4  400
 KOTEŠOVÁ  90.4  200
 MARTIN  98.7  500  Musí byť pridelená spoločne s frekvenciou Žilina 98,7 MHz.
 PIEŠŤANY  91.6  500
 TRENČÍN   98.9  500
 ŽARNOVICA  88.1  200
 ŽILINA  98.7  500  Musí byť pridelená spoločne s frekvenciou Martin 98,7 MHz.
 Frekvencie nepridelené vo výberovom konaní Jar 2013
 LUČENEC  89.1  200
 TREBIŠOV  93.0  250
Frekvencie po vysielateľovi RÁDIO KISS
 DOMAŠA  104.2  500  Musí byť pridelená spoločne s frekvenciou Prešov 104,1 MHz.
 KOŠICE  104.5  100
 LEVOČA  92.6  500
 MEDZILABORCE  97.8  200  Musí byť pridelená spoločne s frekvenciou Stropkov 97,8 MHz.
 MICHALOVCE  97.0  5000
 PREŠOV  104.1  500  Musí byť pridelená spoločne s frekvenciou Domaša 104,2 MHz.
 PREŠOV-STRÁŽE  90.9  1660
 ROŽŇAVA  89.0  200
 SNINA  95.9  10000
 SNINA  97.8  1000  Musí byť pridelená spoločne s frekvenciou Medzilaborce 97,8 MHz.



































SENZI SRANDA

SENZI SRANDA




Boj o značku Senzi sa môže premeniť na pripomienkovú a námietkovú vojnu na Úrade priemyselného vlastníctva SR. Producent a šéf spoločnosti MAJA Production, zabávač, spevák a moderátor Martin Jakubec tvrdí, že si túto značku skupina JOJ Group privlastnila, keď začala 1. septembra vysielať na ďalšej stanici s názvom Senzi TV. Ako na dnešnej tlačovej konferencii Jakubec vysvetlil, on so "senzi" v rôznych obmenách pracuje už od roku 2007. Dodal však, že so zástupcami televízie JOJ je ochotný rokovať. Dokonca aj o možnom spojení Senzi a Senzi TV. 
Jakubec je presvedčený, že spojenie slova "senzi" a "televízia" priniesli vďaka hudobno-zábavným programom na trh ako prví on a jeho spoločnosť. Ako vysvetlil, o registráciu značky Senzi TV požiadala MAJA Production 11. septembra v reakcii na konkurenciu JOJ-ky, ktorá prišla zo dňa na deň. "Bol by som hlúpy, keby som si to nechal vyfúknuť spred nosa," povedal. JOJ podľa neho totiž pochopila, že ľudia sú už politikou presýtení a chcú sa zabávať. Ako tvrdí ďalej, kategória divákov 40+ po formátoch repete, šlágre, dychovka, cimbal túži a preto tu vždy budú. Nechápe, prečo ho potom už niekoľko rokov rôzne televízie s takouto ponukou odmietajú. Verejnoprávna televízia ich podľa Jakubcových slov radikálne odmietla niekoľkokrát. Podobne to bolo, aj keď Jakubec spolu so speváčkou Jadrankou v roku 2010 rokoval so zástupcami JOJ. O "senzi" formáty nemali záujem ani o rok neskôr. Zrazu však prišli s vlastným kanálom. Jakubec ho kritikou nešetrí. Je šitý horúcou ihlou, je viac neriadený ak 
o riadený, odkazuje. Okrem toho podľa neho vykráda už existujúce programy, aj tie, ktoré vysiela Šláger TV. 
Jakubec a zástupca v konaní Rastislav Blaško hovoria, že JOJ si žiadosť o ochrannú známku Senzi podala až 17. septembra. Jakubec sa pýta, prečo to spravili až po tom, ako začali vysielať a spustili priam agresívnu kampaň. Zároveň si aj odpovedá, "no asi preto, že na to zabudli, respektíve niekto zlyhal alebo boli neschopní a na to musel prísť Jakubec." Tento krok považuje on sám za špekulatívny. Nechcú však zápasiť a sú ochotní rokovať, pretože v prvom rade ide o záujmy umelcov, ktorí chcú vystupovať pre ľudí. Je jedno, či v malej alebo veľkej spoločnosti. Značky by sa podľa Jakubca mohli spojiť. Ako eso v rukáve, o ktoré má údajne veľký záujem aj Senzi, menuje nestarnúceho speváka Dušana Grúňa. "Dušana Grúňa neuvoľním," poznamenáva Jakubec. Je totiž viazaný exkluzívnou zmluvou s ním a ešte jednou stranou. 
Blaško vysvetľuje, že pokiaľ sa nepodarí dohodnúť na rokovaniach, podajú pripomienku voči prihláške ochrannej známky Senzi od MAC TV, aby jej konanie bolo ukončené až po konaní o prihláške ochrannej známky Senzi TV od MAJA Production. Pripomienky môžu spor natiahnuť aj na rok, dopĺňa. V prípade, že hypoteticky prejdú obe známky do zverejnenia, podá Jakubcova spoločnosť námietku. A s ňou by mali byť úspešní, pretože so značkou pracujú už dlhodobo, nielen od 1. septembra. Ak sa podarí zapísať len známku JOJ-kárskej spoločnosti MAC TV, bude to preto, lebo sa to udialo neštandardnými a mimozákonnými praktikami, myslí si Blaško. 
Nová televízna stanica Senzi TV odštartovala svoje vysielanie 1. septembra. Divákom má priniesť alternatívu na odreagovanie. Zameriava sa na divákov nad 40 rokov. Jej základom je vysielanie rôznych hudobných žánrov, primárne známych repete hitov, dychovka, revival music, folk a podobne. 
JOJ Group tvrdí, že “nechce a nebude rokovať s pánom Jakubcom, ktorý už v minulosti špekulatívne zneužil známe značky, napríklad Repete, ale aj značku úspešnej producentskej spoločnosti MAYA, na ktorú sa nápadne podobá názov Jakubcovej firmy Maja,“ uviedla pre SITA v reakcii na dnešnú tlačovú besedu Martina Jakubeca PR manažérka JOJ Group Lucia Kulihová. Televízna stanica Senzi ponúka podľa vyjadrenia JOJ Group program, ktorý predstavuje to najkultivovanejšie a najkvalitnejšie, čo v danom žánri ponúka slovenský a český trh. Takýto typ televíznych staníc funguje úspešne na celom svete. Preto JOJ Group považuje obvinenia pána Jakubca za "úsmevné“. Ako pre SITA dodala Kulihová, “z uvedeného vyplývajú rôzne praktiky pána Jakubca, ktorých nechceme byť súčasťou a jeho registráciu značky Senzi považujeme za čistú špekuláciu. Všetky právne otázky spojené s touto kauzou riešia naši právni zástupcovia a nebudeme sa k nim vyjadrovať“.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
 
 

„To, čo sa deje na západe, kde púšťajú rozprávky o dvoch zaľúbených princoch, je pohoršenie pre deti. Lepšie by ti bolo, keby ti zavesili mlynský kameň a hodili do vody. Lepšie by ti bolo, ako keď pohoršíš jedného z týchto maličkých.“
Štefan Kuffa

26. 9. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


 
Egyptská polícia obsadila a uzavrela hlavnú redakciu novín Moslimského bratstva v Káhire. Oznámila to agentúra Reuters s odvolaním na vyhlásenie islamistov.
      "My, novinári novín Sloboda a spravodlivosť, odsudzujeme bezpečnostné sily za zatvorenie redakcie," uvádza sa v stanovisku zverejnenom na facebookovom profile Moslimského bratstva.
      Policajný zásah sa uskutočnil v noci nadnes po tom, ako egyptský súd v pondelok rozhodol o zákaze činnosti tohto bývalého vládnuceho hnutia, ktorého začiatkom júla zbavila moci armáda. Sudca súčasne nariadil konfiškáciu všetkých vkladov bratstva.
      Podľa zdrojov z egyptských bezpečnostných síl sa razia voči uskutočnila na základe súdneho príkazu v súvislosti s podozreniami, že noviny v nedávnej minulosti podnecovali násilnosti v krajine. Pri zásahu došlo aj ku konfiškácii vybavenia budovy.
      Redakciu novín Sloboda a spravodlivosť celkovo tvorilo asi 50 novinárov. Mnohí z nich po júlovom prevrate prešli do ilegality, aby sa vyhli hromadnému zatýkaniu islamistických aktivistov a politikov.

 

Copyright © TASR 2013

25. 9. 2013

Ťapáková out ,Settele in . Markíza Story

Ťapáková out ,Settele in

Markíza Story

Central European Media Enterprises Ltd dnes oznámila, že Matthias Settele nahradí Zuzanu Ťapákovú na poste generálneho riaditeľa TV Markíza.
"Som veľmi rád, že ostrieľaný profesionál, ako Matthias vstúpil do tejto kritickej úlohy na kľúčovom trhu," povedal Christoph Mainusch, co-CEO spoločnosti CME. "Očakávame, že prinesie skúsenosti v oblasti vysielania a výroby. Tiež by som rád poďakoval Zuzane za mnoho rokov v Markíze. "
Settele uviedol: "Teším sa na vedenie tímu na Slovenskum a byť súčasťou úžasného úspešného príbehu Markízy a prispieť k rozvoju jej programov a značiek naprieč všetkými médiami."
Pred nástupom do spoločnosti CME Mathias Settele bol generálnmy riaditeľom pre Turner Nordic and Baltic , senior konzultant ORF. Pracoval aj pre RTL group, MTG/Viasat and Turner Broadcasting


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
 Mariella Frostrup
Zástupcovia britskej televízie Channel 4 oznámili, že pracujú na novej šou s názvom Sex Box, v ktorej budú páry súložiť priamo v štúdiu. Tvorcovia však zdôraznili, že pohlavný styk nebude vidieť ani počuť, pretože dvojice budú zatvorené vo zvukotesnej miestnosti. Po tom, ako odtiaľ vyjdú, budú sa rozprávať s moderátorkou programu Mariellou Frostrup a tiež aj s odborníkmi, ktorými budú Tracey Cox, Dan Savage a Phillip Hodson.
Šou vznikne v rámci série The Campaign For Real Sex, ktorá sa zameriava na tému sex a pornografia. "Campaign For Real Sex reaguje na "explóziu" pornografie na internete. Sex Box má v úmysle stať sa otvorenou a dospelou konverzáciou o sexe. Je to niečo, čo cítime, že sa v súčasnosti v hlavnom vysielacom programe úplne prehliada," povedal za Channel 4 Ralph Lee.
Na Sex Box sa teší aj spomínaná moderátorka. "Som nadšená, že budem súčasťou tohto pokusu o úprimnú konverzáciu o dôležitom prvku našich životov," prezradila Frostrup.
Informácie pochádzajú z webových stránok www.bbc.co.uk a dailymail.co.uk.

 ©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !



24. 9. 2013

A kto je na vás zvedavý ?

A kto je na  vás zvedavý ?


Vedenie corgoňligového futbalového klubu Spartak Trnava na čele s jeho majiteľmi sa rozhodlo, že od utorka 24. septembra nedovolí zástupcom dvoch súkromných televízií (Markíza, TA3) prístup na domáce zápasy "andelov". "Obom médiám sme to oficiálne oznámili telefonicky i prostredníctvom mailu. Je to rozhodnutie klubu, resp. samotných majiteľov. Pristúpili sme k nemu na základe reportáží, ktoré odzneli aj po domácom zápase so Slovanom Bratislava, a zdali sa nám neobjektívne, jednostranné až tendenčné. Majitelia sa rozhodli, že zástupcov týchto dvoch televízii nebudeme púšťať na naše domáce stretnutia," uviedol pre agentúru SITA PR manažér Spartaka Marek Ondrejka.
Vedenie aktuálne siedmeho klubu corgoňligovej tabuľky takýmto ráznym krokom reagovalo na reportáže zo sobotňajšieho duelu proti "belasým" 1:3, v ktorom hosťujúci hráč Seydouba Soumah dostal v krátkom časovom úseku dve žlté a následne červenú kartu. Po vylúčení nechcel odísť z ihriska, udrel kapitána domácich Romana Procházku a v útrobách štadióna poškodil dvoje dverí.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné


Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) uložila na dnešnom zasadnutí viaceré pokuty za porušenie zákona. Pre agentúru SITA to uviedol riaditeľ Kancelárie RVR Ľuboš Kukliš. Vysielateľ MAC TV dostal pokutu 10-tisíc eur za porušenie ochrany ľudskej dôstojnosti. Pokutu vysielateľ dostal za odvysielanie príspevku Nechtiac zrazil kamaráta na televízii JOJ v rámci programu Noviny, a to 4. marca približne o 19:36. Príspevok zasiahol do ľudskej dôstojnosti osoby v ňom zobrazenej. Rovnaký vysielateľ dostal ďalšiu pokutu 2 500 eur takisto za porušenie ochrany ľudskej dôstojnosti v súvislosti s poskytovaním programu s názvom Martina (†28) prešiel kamarát. Program videla jeho mama v rámci audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie na stránke www.joj.sk v sekcii noviny.sk a podsekcii Krimi. Obsah takisto zasiahol do ľudskej dôstojnosti.

Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila pokutu 10-tisíc eur vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA taktiež za porušenie ochrany ľudskej dôstojnosti. Vysielateľ dostal pokutu za odvysielanie príspevku v televízii Markíza pod názvom Smrť medzi výtlkmi v programe Televízne noviny dňa 4. marca približne o 19:16. Príspevok rovnako zasiahol do ľudskej dôstojnosti osoby v príspevku. Pokutu tisíc eur dostal vysielateľ RTVS (programová služba Jednotka a Dvojka) za porušenie ochrany maloletých - jednotného systému označovania. Televízie odvysielali informácie o svojej programovej ponuke dňa 24. februára o 19:38:02 a v rovnaký deň o 19:37:54 v rozpore s jednotným systémom označovania programov. Ďalšiu pokutu vo výške štyritisíc eur dostal vysielateľ MAC TV za porušenie povoleného počtu prerušení programu reklamou. Televízia JOJ prerušila 23. marca program reklamnými blokmi nad rámec povoleného počtu prerušení.

Vysielateľ D.EXPRES dostal ako sankciu upozornenie na porušenie zákona za dlhšie reklamné oznámenie. Rádio Expres odvysielalo 26. septembra 2011 približne o 7:10 komerčné informácie bez dostatočného oddelenia od ostatného vysielania.

Rada pre vysielanie a retransmisiu takisto začala voči vysielateľovi MAC TV tri správne konania. V prvom a druhom prípade za možné porušenie ochrany maloletých - jednotného systému označovania. V prvom prípade ide o odvysielanie príspevku informujúcom o obsahu programu Šport v rámci Novín dňa 9. júla približne o 19:30. Príspevok obsahoval čelnú zrážku dvoch koní, pričom televízia JOJ pred ním nezaradila informácie o charaktere obsahu. Ďalej televízia odvysielala 16. júla približne o 20:31 a 5. augusta o 22:56 program Slnko, seno, slanina. Ten bol označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, čím mohol byť nesprávne uplatnený jednotný systém označovania. V poslednom prípade začala RVR správne konanie voči MAC TV za možné porušenie časového limitu reklamy. Televízia JOJ mohla odvysielať 5. augusta v čase od 23:00:00 do 23:59:59 reklamné šoty v časovom rozsahu vyššom ako 12 minút.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Maďarská verejnoprávna televízia MTV spustí 15. decembra nový televízny kanál M3, ktorého úlohou bude vysielať archívne materiály, oznámil dnes v Budapešti generálny riaditeľ MTV Balázs Medveczky.
      "Nová televízna stanica bude čerpať z vyše 50 rokov budovaného archívu MTV a Duna TV. Ak by niekto chcel vidieť všetky archívne materiály, potreboval by vyše 20 rokov, ak by sedel celých 24 hodín denne pred televíznym prijímačom," povedal Medveczky.
      Podľa agentúry MTI riaditeľ poznamenal, že vysielať budú obnovené digitalizované dokumentárne a klasické programy, ktoré kedysi zožali obrovský úspech - od hraných filmov cez zábavné programy, dobové dokumentárne filmy, až po divadelné predstavenia.
      M3 bude v noci vysielať digitalizované fotografie z archívu MTI. Tento archív obsahuje 13 miliónov snímok.


Copyright © TASR 2013

MH SR sa dôrazne ohradzuje voči práci redaktorky denníka Nový Čas

MH SR sa dôrazne ohradzuje voči
práci redaktorky denníka Nový Čas
 

 Denník Nový Čas dnes v článku týkajúcom sa prevodu časti SPP na štát uverejnil stanovisko MH SR vo verzii, ktorá nebola odsúhlasená. A aj napriek dohode a zaslanému a aj zverejnenému oficiálnemu stanovisku, redaktorka neuviedla presne znenie. Toto nekorešponduje s etickým správaním sa redaktora. MH SR bude žiadať od denníka Nový Čas opravu.

Reakcia MH SR na včerajšie výroky D. Lipšica.

„Pán Lipšic nepozná problematiku, klame a zavádza verejnosť, čím upútava na seba pozornosť. Celá transakcia má niekoľko strán odborného odôvodnenia a je v materiáli, ktorý schválila vláda. Všetky mechanizmy v materiáli sú odporúčané na základe renomovaných ekonómov a poradcov v rámci celej transakcie. Viac k detailom poskytne SPP.“
„Keď sa liberalizoval trh, vzniklo viacero dodávateľov plynu. Títo noví dodávatelia plynu si vyrokovali niektoré podmienky tak, aby mohli konkurenčne prebiť SPP. Nevidíme do nákladových štruktúr týchto firiem, toto je problematika ÚRSO. SPP nezvýši cenu plynu a je tu garancia zo strany štátu nezvyšovať ceny plynu a tak je možné, že v budúcnosti toto môže mať vplyv na konkurenciu.“


Stanislav Jurikovič
hovorca ministra hospodárstva SR

Svatá Ludmila, deštěm obmyla

Svatá Ludmila, deštěm obmyla





Jednotka rovnako.
Dvojka lepšie.
Spolu  lepšie a cez desať-10.50 %  

Markíza  lepšie.
TV Doma horšie.
DAJTO  horšie.
FOOOR  rovnako.
Spolu horšie - 36.30%

JOJ lepšie.
JOJ PLUS lepšie.
WAU lepšie.
Spolu lepšie- 22.80%

TA 3 horšie. 

Jednotka - 8.40 % ;
Dvojka - 2.10 % ;
Markíza - 26.40% ;
TV DOMA - 5.90% ;
DAJTO- 2.90%
FOOOR- 1.10%
TV JOJ – 16.80 % ;
JOJ PLUS- 4.80 % ;
WAU -1.20 % ;
TA 3 - 2.00 %

23. 9. 2013

MEDIA NEWS


 


Britské úrady obvinili austrálskeho hudobníka a zabávača Rolfa Harrisa v 13 prípadoch sexuálneho zneužitia detí najmä v 80. rokoch minulého storočia. Stalo sa tak v rámci rozsiahleho vyšetrovania, ktoré odštartoval škandál okolo zneužívania detí zosnulým moderátorom BBC Jimmym Savileom.
      Vyšetrovanie už viedlo k zatknutiu vyše desiatky známych osôb.
      Osemdesiattriročný Harris podľa agentúry Reuters prišiel na súd v londýnskom Westminsteri v sprievode manželky. Po vypočutí ho sudca prepustil na kauciu s tým, že sa musí dostaviť na súdne pojednávanie 7. októbra. Právny zástupca obžalovaného podľa stanice BBC uviedol, že jeho mandant sa považuje za nevinného.
      Austrálčan, ktorého zatkli v marci tohto roka, sa podľa obžaloby v 80. rokoch minulého storočia dopustil deviatich prípadov sexuálne motivovaného útoku na dve dievčatá mladšie ako 16 rokov, pričom v štyroch prípadoch ho obvinili za vyhotovenie obscénnych snímok dieťaťa, ktoré mal urobiť vlani.
      Harris bol mimoriadne obľúbeným televíznym moderátorom v Austrálii a Británii. Na televíznej obrazovke sa objavoval v uplynulých 50 rokoch, uvádzal množstvo relácií a hitparád.
      Vyšetrovanie s názvom operácia Yewtree sa začalo v roku 2011 po smrti moderátora BBC Savilea, o ktorom sa zistilo, že počas svojej dlhoročnej kariéry zneužil desiatky detí. Doterajšie vyšetrovanie viedlo k zatknutiu 14 osôb prevažne z prostredia televíznej zábavy, pričom ide o ľudí aktívnych v 70. a 80. rokoch minulého storočia.
 

Copyright © TASR 2013

 

Reakcia poslankyne NR SR Moniky Gibalovej


Reakcia poslankyne NR SR

Moniky Gibalovej 
 
 
Vo včerajších televíznych novinách Markízy v reportáži o zahraničnej pracovnej ceste poslankýň NR SR do Petrohradu bolo nepravdivo uvedené, že som sa na tejto ceste zúčastnila aj ja. Vedenie NR SR mi ponúklo účasť na tejto konferencii, avšak ja som ju odmietla. V nedeľu som sa zúčastnila spolu s ďalšími predstaviteľmi KDH na Národnom pochode za život.

Monika Gibalová, poslankyňa NR SR.

Zomrel Rudolf Gallo

Zomrel Rudolf Gallo
 



Vo veku 83 rokov zomrel v sobotu legendárny rozhlasový komentátor a publicista Rudolf Gallo, ktorý sa preslávil najmä hokejovými a futbalovými reportážami.
TASR o tom informoval jeho synovec Marián Hraňo. Posledná rozlúčka so zosnulým bude v stredu 25. septembra o 9.45 h v bratislavskom krematóriu.

Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS

RTVS začala posilňovať technologické zázemie .
RTVS a TRACO SYSTEMS uzavreli zmluvu na zákazku „Rekonštrukcia strihových pracovísk“. Táto zákazka je v zahrnutá v investičnom projekte v Dodatku k Zmluve so štátom pre rok 2011 v rámci položky „HD Trakt –Centrálny záznam, prepis, krátkodobé uchovávanie“ a v investičnom projekte v Dodatku k Zmluve so štátom pre rok 2013 v rámci položky Zvukové pracoviská“.
Cena je 539 268,- EUR s DPH

RTVS a CENTRON SLOVAKIA uzavreli takisto zmluvu na zákazku „Svetelný park MD 1 – 2“, investičná akcia Rekonštrukcia komplexu MD1 a MD2.
Cena je 149 964, - EUR s DPH a je hradená s prostriedkov Zmluvy so štátom.

RTVS a SUNTEQ uzavreli takisto zmluvu na zákazku dodania špeciálnych switchov a ruoterov
Cena je 236 640,00 , - EUR s DPH a je hradená s prostriedkov Zmluvy so štátom


Reakcia na ďalšiu reportáž televízie Markíza o SPP

 
Reakcia na ďalšiu reportáž
televízie Markíza o SPP
 
 
 Markíza nechala tému o SPP spracovať redaktorovi, za ktorého reportáž o tej istej téme už v minulosti dostala sankciu od Rady pre vysielanie a retransmisiu.
      Televízia Markíza ani počas víkendu vo svojom spravodajstve neuviedla na pravú mieru informácie, ktoré odvysielala v uplynulých dňoch v súvislosti so snahou vlády o prevzatie materskej spoločnosti SPP, napriek tomu, že sa tejto téme opäť retrospektívne venovala. Diváci sa opäť nedozvedeli, že aj počas Radičovej vlády sa odvolávanie premiérky v NR SR dialo v noci, že ľudia, ktorí vykrikovali na balkóne pléna NR SR, z ktorých jeden hodil do recepčnej monitor, boli zorganizovaní politickou stranou OĽaNO, že z videozáznamu je zreteľné, že fyzický konflikt počas chôdze rozpútal poslanec OĽaNO Igor Matovič, že ten istý Matovič, ktorý kritizoval poslancov Smeru-SD za údajné požitie alkoholu, sám v minulosti priznal, že pil priamo v budove NR SR, ako sa ani nedozvedeli kontext samotnej témy o SPP.
      Nepomohol ani vecný a konkrétny protest vlády SR a poslaneckého klubu Smeru-SD. Namiesto toho nechala TV Markíza pokračovať v tejto téme redaktora Tomáša Veleckého, za ktorého reportáž jej Rada pre vysielanie a retransmisiu v nedávnej minulosti uložila sankciu pre porušenie zákona. Postup televízie je o to zarážajúcejší, že redaktor sa v inkriminovanej reportáži tiež venoval téme SPP, presnejšie jeho odkúpeniu spoločnosťou EPH, pričom neváhal použiť aj vety ako napríklad: "Vláda Roberta Fica uzavrela obchod s českými a slovenskými miliardármi." Pritom vláda Roberta Fica nič nekupovala, ani nepredávala a naopak, ako je známe, bola to vláda Mikuláša Dzurindu, ktorá predala SPP zahraničným investorom z Nemecka a Francúzska a tí ho následne predali EPH.

      Informáciu TASR poskytli z tlačového a informačného odboru Úradu vlády SR.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

  


Priestory pre techniku rozhlasového štúdia zatiaľ chýbajú študentom a vyučujúcim Prvého slovenského literárneho gymnázia (PSLG) v Revúcej. V budove, ktorá je národnou kultúrnu pamiatkou sú problémy tak so zvukovou izoláciou, ako aj k klimatickými podmienkami pre citlivé zariadenia. Roman Grebáč, ktorý na gymnáziu vyučuje žurnalistiku pre TASR povedal, že napriek problémom sa plánov nevzdávajú a časom by chceli vybudovať aj televízne štúdio.
      Roman Grebáč pôsobí v médiách už takmer 40 rokov. Okrem skúseností v printových médiách pôsobil predovšetkým ako regionálny rozhlasový redaktor. "Vyučujem základy žurnalistiky a môžem povedať, že to bola pre mňa obrovská výzva. V praxi sa viac kladie dôraz na subjektivitu a autorstvo, tu musím byť oveľa objektívnejší. Tento predmet má naozaj svoje špecifiká. Na jednej strane dávame našim absolventom teoretický základ, ale popritom musíme hneď pracovať aj s ich vlastnou tvorivosťou. Napokon so žurnalistiky sa u nás aj maturuje. Máme na to aj technické podmienky, ale zatiaľ sa nám nepodarilo dať dokopy rozhlasové štúdio. Hľadáme peniaze na rekonštrukciu budovy vedľa gymnázia, kde by to neskôr mohlo prerásť aj na televízne štúdio. Neskôr by sme chceli začať spolupracovať s médiami. Verím, že im budeme mať čo ponúknuť, pretože už doteraz sme tu mali viacerých talentovaných študentov, ktorí sa dnes žurnalistikou skutočne živia," povedal Grebáč.
      V sieti slovenských stredných škôl pôsobí PSLG zatiaľ len 16 rokov. Jeho absolventi sa však už aj za ten krátky čas stihli dostať do povedomia verejnosti. Hoci sa zameriavajú na slovenský jazyk a literatúru, tento rok ich potešil najmä absolvent dejín umenia. "Môžeme sa pochváliť, že našim študentom bol aj Július Bárczi. Už tu v Revúcej bol veľmi aktívny a vyhral aj súťaž v stredoškolskej odbornej činnosti a potom nás reprezentoval aj na medzinárodnej prehliadke. V súčasnosti pôsobí v aukčnej sieni SOGA v Bratislave a popritom vyučuje na vysokej škole. Napriek jeho mladému veku ho už registruje aj odborná verejnosť, pretože len prednedávnom dostal uznanie za ochranu kultúrneho dedičstva, ktoré mu udelilo Slovenské národné múzeum. Bol úspešný v kategórii výstava o maliarovi Ladislavovi Medňanskom. Hneď nato dostal ponuku od národnej galérie v Londýne, takže teraz je už pravdepodobne na ceste tam," dodala riaditeľka PSLG Ľuboslava Lacjaková.

 

Copyright © TASR 2013

SPOKOJNOSŤ SLOVÁKOV S VEČERNÝMI SPRÁVAMI

SPOKOJNOSŤ SLOVÁKOV
S VEČERNÝMI SPRÁVAMI


 

Primetime Emmy Aeards

Primetime Emmy Awards

 Americký herec Jeff Daniels získal dnes svoju prvú prestížnu cenu Emmy v kategórii najlepšieho herca v dramatickom seriáli za svoju úlohu v seriáli stanice HBO pod názvom The Newsroom od scenáristu Aarona Sorkina. Informovala o tom agentúra Reuters.
"Nečakal som to. Zvyčajne nezvyknem nič vyhrávať," podotkol Daniels. Ocenenie za najlepšiu herečku v kategórii dráma získala Claire Danesová za stvárnenie agentky CIA Carrie Mathisonovej v dramatickom seriáli Homeland.
Ocenenie najlepší scenár pre drámu získal scenárista a režisér Henry Bromell, ktorý zomrel v marci tohto roka, taktiež za seriál Homeland.
V kategórii najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe v dráme bodovala Anna Gunnová za svoju rolu v seriáli Breaking Bad. Najlepším hercom v rovnakej kategórii sa stal Bobby Cannavale za seriál Broadwalk Empire.
Julia Louis-Dreyfusová získala svoju druhú prestížnu televíznu cenu Emmy v kategórii najlepšia herečka v komédii za stvárnenie americkej viceprezidentky v seriáli Veep. Informovala o tom agentúra AP.
Na 65. ročníku udeľovania amerických televíznych cien Emmy v Los Angeles dostala ocenenie za rolu cynickej Seliny Meyerovej v paródii na moderný Washington.
Cenu za najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe si odniesla Merrit Weverová za stvárnenie svojráznej zdravotnej sestry v temnej komédii Nurse Jackie.
Amerického herca Tonyho Halea ocenili za najlepšiu vedľajšiu úlohu v komédii za seriál Veep, kde stvárnil osobného asistenta viceprezidentky Spojených štátov.
Cenu za najlepší scenár získali Tina Feyová a Tracey Wigfieldová za americký komediálny seriál televíznej stanice NBC pod názvom 30 Rock, píše AP.
Svoju tretiu cenu Emmy získal Jim Parsons v kategórii najlepší herec v komédii za svoju rolu v komediálnom seriáli Teória veľkého tresku (The Big Bang Theory).
Štvrtýkrát za sebou získal prestížne televízne ocenenie získal komediálny seriál televíznej stanice ABC s názvom Modern Family; v kategórii najlepší dramatický seriál bodoval po troch predchádzajúcich nomináciách seriál Breaking Bad.
Ceny Emmy sú označované aj za televíznu obdobu Oscarov. Udeľujú sa od roku 1949 v Los Angeles. V septembri sa oceňujú seriály a iné televízne relácie určené pre hlavný vysielací čas (Prime Time Emmys), v iných častiach roka prídu na rad kategórie ako šport, dokumentárna tvorba či spravodajstvo.

Copyright © TASR 2013

22. 9. 2013

MEDIA NEWS

 MEDIA NEWS



Pápež František dnes prijal členov Pápežskej rady pre oznamovacie prostriedky, ktorá má v týchto dňoch vo Vatikáne svoje plenárne zasadnutie.
      V úvode svojho príhovoru pápež spomenul 50. výročie prijatia koncilového dekrétu o masovokomunikačných prostriedkoch Inter mirifica, ktorý pripomenul dôležitosť mediálnej komunikácie pre cirkev.
      "Všetci sme si však vedomí jej hraníc a škodlivých faktorov," vyhlásil pápež podľa správy Vatikánskeho rozhlasu. Poukázal však na potrebu "zapojiť sa do dialógu s mužmi a ženami dneška, aby sme chápali ich očakávania, pochybnosti a nádeje".
      "Niekedy sú muži i ženy trochu sklamaní kresťanstvom, ktoré sa im zdá sterilné (...) Dnes, v čase globalizácie, sme skutočne svedkami rastúcej dezorientácie a osamotenia; šíri sa bezradnosť, pokiaľ ide o zmysel života, neschopnosť nadviazať vzťah so spoločným "domom" (cirkvou) i s ľuďmi," upozornil František.
      Podľa pápeža je práve preto dôležité vedieť viesť dialóg, vedieť rozlišovať a vstupovať aj do oblastí vytváraných novými technológiami, do sociálnych sietí, aby aj v nich bolo cítiť kresťanskú identitu. "Cirkev má všetkých sprevádzať a držať s nimi krok. Je to výzva, ktorej musíme všetci čeliť," zdôraznil pápež.


Copyright © TASR 2013

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

Relácia TA3 V politike v nedeľu 22. septembra 2013 bude mať tieto témy: Mimoriadna schôdza o odvolaní premiéra, politická kultúra v NR SR, zmena rokovacieho poriadku, parlamentná stráž, voľba šéfa NKÚ 
Hostia: Pavol Paška, predseda NR SR (Smer-SD)Pavol Hrušovský, predseda poslaneckého klubu KDH 



Pravidelná diskusná relácia RTVS O 5 minút 12 na Jednotke bude v nedeľu 22. septembra venovaná hlavne aktuálnym politickým témam. Pozvanie moderátorky Marty Jančkárovej do štúdia prijali predseda vlády SR Robert Fico (Smer-SD) a podpredseda Národnej rady SR Ján Fige? (KDH). Relácia bude prednahratá v nedeľu o 9:00, Jednotka ju odvysiela o 11:55.
Témy:
1. Štát ako jediný akcionár v materskej spoločnosti SPP;
2. Návrh skupiny poslancov NR SR na vyslovenie nedôvery predsedovi vlády SR;
3. Zníženie odvodov pre nízkopríjmové skupiny zamestnancov;
4. Aktuálna politická situácia.





Passed out.