DALITO!

17. 8. 2013

Zomrel August Schellenberg

Zomrel August Schellenberg


Predstaviteľ Randolpha z filmovej trilógie Zachráňte Willyho, kanadský herec August Schellenberg zomrel doma v americkom Dallase vo veku 77 rokov. Umelca už niekoľko rokov sužovalo rakovinové ochorenie. Informáciu priniesla v piatok tlačová agentúra DPA s odvolaním sa na hercovho manažéra.
      Rodák z Montrealu bol synom Indiána z kmeňa Mohawkov a Švajčiarky. Mnohokrát si zopakoval na striebornom plátne úlohy Indiánov, napríklad vo francúzsko-kanadskej koprodukčnej snímke Drsný chlapík (1983) s Linom Venturom v hlavnej úlohe. V jednom z posledných diel svojej bohatej umeleckej kariéry, v televínom filme spoločnosti HBO Moje srdce pochovajte pri Wounded Knee (2007), stvárnil legendárnu postavu indiánskeho náčelníka Sediaceho býka.
      Známym širokej verejnosti sa však teraz zosnulý herec stal skutočne vďaka filmom Zachráňte Willyho I-III., v ktorom stvárnil úlohu dobromyseľného zamestnanca oceánia.

Copyright © TASR 2013


SLOVAK PUBLIC MEDIA NEWS

SLOVAK PUBLIC MEDIA NEWS
 

 

Úhrady za služby verejnosti poskytované Rozhlasom a televíziou Slovenska (RTVS), v minulosti známe ako koncesionárske poplatky, sa už budú dať platiť viacerými spôsobmi.
      Kým v súčasnosti to je možné iba prevodom na účet alebo na pošte, od januára budúceho roka k nim pribudnú ďalšie možnosti. Vyplýva to z novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý zároveň mení zákon o úhrade za služby verejnosti poskytované RTVS. Tento týždeň ju schválila vláda.
      Ministerstvo kultúry (MK) to odôvodňuje novými službami, ktoré sa neustále objavujú na trhu. Nimi sú napríklad platby prostredníctvom mobilného operátora. "Nepovažujeme za vhodné obmedziť možnosti platenia úhrad len na dva spôsoby," konštatuje MK s tým, že RTVS si spôsoby ako realizovať platbu, bude určovať sama.
      Jej vyberateľ bude po novom na účely preukazovania nároku jej vyberania, kontroly a vymáhania oprávnený bez súhlasu dotknutej osoby získavať a spracúvať jej osobné údaje kopírovaním, skenovaním alebo iným zaznamenávaním úradných dokladov v rozsahu nevyhnutnom na dosiahnutie účelu spracúvania.
      Výška poplatku zostáva nezmenená. Pre fyzickú osobu je to 4,64 eur mesačne a pre zamestnávateľov od 4,64 do 464,71 eura v závislosti od počtu zamestnancov.

 

Copyright © TASR 2013

 

16. 8. 2013

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK



Denník Nový čas, týždenník Plus sedem dní, dvojtýždenník Tele Plus a TV Max, mesačník Zdravie, Rádio Expres a TV Markíza sú na Slovensku najčítanejšie a najsledovanejšie médiá v doterajšom období roku 2013. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Median Sk, Market & Media & Lifestyle za obdobie január-jún 2013, ktoré dnes zverejnila spoločnosť Median Sk.
      Prieskum bol realizovaný od 7. januára do 23. júna 2013 na vzorke 4076 respondentov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov. Zahrnutých bolo do neho celkovo 271 printových médií, 47 rádiových a 67 televíznych staníc a štyri teletexty.
      Medzi denníkmi je na prvom mieste Nový čas s čítanosťou 18 %, za ním sú Plus jeden deň, Sme a Pravda so 7 %. Hospodárske noviny a Šport dosiahli 4 %.
      V kategórii týždenníky je prvý Plus 7 dní, ktorý dosiahol 11 %, druhú priečku obsadil Život s čítanosťou 9 %, na treťom mieste je Báječná žena s čítanosťou 8 %. Nový čas pre ženy má 5 % a týždenník Eurotelevízia spomenulo v prieskume 5 % respondentov.
      Medzi dvojtýždenníkmi sú najčítanejšími titulmi Tele Plus a TV max s 3 %.
      Najčítanejším mesačníkom podľa výsledkov prieskumu je časopis Zdravie s 9 %, druhé miesto obsadil Záhradkár s 8 %, časopisy Eva a   EMMA dosiahli 7 %.
      Medzi rozhlasovými stanicami v parametri "počúval včera" je na prvom mieste Rádio Expres s 20 %, druhé je verejnoprávne Rádio Slovensko so 16 %, tretie Fun rádio s 13 %, na štvrtom mieste dosiahli Jemné melódie 8 % a na piatom so 7 % skončila Európa 2.
      V parametri "podiel na trhu (share)" je prvá trojica rovnaká – Rádio Expres 22 %, Rádio Slovensko 19 %, Fun rádio 15 %.
      Televízne stanice sledovali v hodnotenom období viac ako štyri milióny divákov. Na prvom mieste je Markíza, dosiahla sledovanosť 57 %, druhá TV Joj má 41 %, tretia je verejnoprávna Jednotka s 18 %, nasleduje TV Doma s 9 % a TA3 so 7 %.
      V ukazovateli "podiel na trhu (share)" získala v prvých dvoch kvartáloch 2013 prvé miesto TV Markíza s 38 %, druhá TV Joj dosiahla 26 %, verejnoprávna Jednotka je tretia s podielom 10 %.
      Údaje z prieskumu sledovanosti MML – TGI poskytla TASR Linda Kleinertová zo spoločnosti Median Sk.


Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS




Verejnoprávni poskytovatelia mediálnych služieb Rozhlas a televízia Slovenska a maďarský Fond na podporu poskytovateľov mediálnych služieb a správy majetku, sa včera zaviazali k spolupráci za účelom vytvorenia a rozvíjania ich vzťahov.
Predmetom dohody medzi Václavom Mikom a Istvánom Böröczom je okrem poskytovania materiálov z významných medzištátnych udalostí, výmeny programov z vlastnej tvorby, ktoré nie sú chránené autorskými právami, aj vzájomná podpora koprodukcií. Obe strany sa dohodli aj na spolupráci v oblasti rozširovania znalostí svojich zamestnancov v spojitosti s národnostným vysielaním recipročne na oboch stranách.
„Po úspešnom spustení nadštandardnej spolupráce s Českou televíziou je maďarský partner ďalším významným prínosom v oblasti cezhraničnej spolupráce. RTVS rozširuje svoje obzory a posilňuje svoje postavenie v rámci verejnoprávnych poskytovateľov mediálnych služieb v Európe,“ povedal generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


 

Letecká spoločnosť Ryanair prepustila jedného zo svojich dlhoročných pilotov a pripravuje voči nemu žalobu za to, že spochybnil jej bezpečnosť v televíznom rozhovore. Informovala o tom dnes agentúra Reuters s odvolaním sa na stanovisko írskych aerolínií.
      Ryanair, ktorý je najväčšou nízkonákladovou leteckou spoločnosťou v Európe na základe prepraveného počtu cestujúcich, v ostatných týždňoch reagoval odmietavo na viaceré verejné sťažnosti svojich pilotov. Tie sa okrem iného týkali toho, že firma údajne núti pilotov lietať s menším množstvom záložného paliva a hrozí im disciplinárnym konaním v prípade upozornenia na bezpečnostné nedostatky.
      Ryanair oznámil, že prepustil dlhoročného pilota Johna Gossa za jeho "ohováračské vyjadrenia" v dokumente, ktorý tento týždeň odvysielala stanica Channel 4. Goss v ňom poukázal na mnohé nedostatky v prístupe týchto aerolínii k bezpečnosti leteckej prepravy.
      Pilot v dokumente spomenul, že od vedenia firmy dostal list, v ktorom ho kritizovali za prílišnú spotrebu paliva. Uviedol tiež, že viacerí piloti Ryanairu nedôverujú systému Írskeho leteckého úradu (IAA) pri nahlasovaní bezpečnostných nedostatkov.
      IAA v reakcii na zverejnené informácie konštatoval, že všetky hlásenia, ktoré sa uskutočňujú dôverne, sú dôsledne prešetrené, pričom dohľad nad firmou Ryanair je podľa IAA dôsledný.
      Goss sa v minulosti súdil s vedením Ryanair v prípade prekážok v odborovom združovaní sa pilotov. Neoficiálne združenie Ryanair Pilot Group oznámilo, že mu v spore so zamestnávateľom bude poskytovať odborné a právne rady.

 

Copyright © TASR 2013

 


Spoločnosť HBO Europe pripravuje trinásťdielny seriál s názvom V objetí. O réžiu sa postará český režisér Jan Hřebejk, autorkami scenára sú Iva Klestilová a Tereza Dusová. Dej sa bude zaoberať intímnymi problémami mužov a žien zo stredných vrstiev, pričom hlavnú dejovú líniu budú tvoriť tri vzájomne prepojené milostné trojuholníky.
Ústrednou ženskou postavou bude Šárka, pracovníčka reklamnej agentúry, ktorú si zahrá Aňa Geislerová. Výtvarníka Jakuba, s ktorým sa pokúsi naviazať hlbší vzťah, bude hrať Jiří Havelka. Jakubovu milenku Markétu stvárni Lenka Krobotová. V úlohe Šárkinej matky, bývalej herečky Carmen, ktorá trpí stratou popularity, sa predstaví Jana Švandová. Ďalej si v seriáli zahrajú aj Hynek Čermák, Jitka Čvančarová, Anna Polívková, Radek Holub a tiež slovenská herečka Jana Kolesárová.
Nakrúcanie seriálu by malo trvať asi 68 dní, pričom posledná klapka by mala padnúť v novembri.


Jedného z troch čečenských bratov, ktorých vyšetrujú v súvislosti s vraždou ruskej novinárky Anny Politkovskej, neznámi páchatelia napadli a postrelili. Vo štvrtok o tom informoval jeho právny zástupca. Džabraila Machmudova hospitalizovali so strelným poranením nohy. Podľa ošetrujúcich lekárov je "šťastím", že išlo o čistý priestrel, a útok ho mohol stáť aj život. Jeho advokát si myslí, že incident súvisí práve s vyšetrovaním Politkovskej vraždy. Okrem Machmudova sú z účasti na nej obvinení aj jeho bratia Ibragim a Rustam.
Novinárku známu kritickým postojom voči Kremľu zastrelili v roku 2006 pred vchodom jej domu v deň narodenín Vladimira Putina v Moskve. Politkovská písala pre opozičný týždenník Novaja Gazeta, pričom sa preslávila odvážnymi reportážami o zverstvách páchaných ruskou armádou v Čečensku či tvrdením, že za útokmi na obytné domy v Moskve a v ďalších ruských mestách, pri ktorých v roku 1999 zahynulo vyše 300 ľudí, stála ruská tajná služba.
Z účasti na vražde pôvodne obvinili troch Čečencov a bývalého policajný vyšetrovateľa, ktorý podľa prokuratúry poskytol vrahom logistickú podporu. Vo februári 2009 všetkých štyroch mužov zbavili obvinení pre nedostatok dôkazov, najvyšší súd však oslobodzujúce rozsudky zrušil a nariadil ďalšie vyšetrovanie. Kritici však aj naďalej tvrdia, že skutočný organizátor vraždy zostáva na slobode a verejnosť sa jeho meno nikdy nedozvie.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 


Americká televízna celebrita Oprah Winfrey vyjadrila ľútosť nad mediálnym rozruchom okolo Švajčiarska, ktorý minulý týždeň sama vyvolala, keď povedala, že jej predavačka v luxusnom butiku v Zürichu údajne kvôli rasizmu odmietla predať drahú kabelku.
Winfrey cúvla potom, čo obvinená predavačka opis príhody od slávnej moderátorky označila za „úplnú nepravdu“. Niektorí komentátori pokladajú celú historku Winfreyovej za dobre načasovanú súčasť propagácie filmu The Butler, v ktorom hrá.
„Je mi naozaj ľúto, že sa to tak nafúklo. Zámerne som onen obchod nemenovala. Je mi ľúto, že som povedala, že to bolo vo Švajčiarsku,“ povedala afroamerická moderátorka televíznych šou na premiére filmu Butler od režiséra Lee Danielsa. „Len som o ňom hovorila ako o príklade miesta, kde ľudia netušia, že by som tam mohla niekedy byť,“ dodala Winfrey podľa agentúry Reuters.
Winfrey pritom v americkej televízii minulý týždeň najmenej dvakrát uviedla, že pri júlovej návšteve Švajčiarska jej predavačka v zürišskom butiku odmietla ukázať luxusnú kabelku z krokodílej kože, s tým, že je pre ňu príliš drahá, a chcela jej podstrčiť lacnejší tovar. Kabelka od návrhára Toma Forda stála asi 38 000 dolárov a novinári čoskoro zistili, že ide o obchod Trois Pomme.
Winfreyovej sa už za údajný incident ospravedlňovali švajčiarske úrady, obvinená predavačka sa ale proti svojmu obvineniu z rasizmu dôrazne postavila. „To nie je pravda, Je to absurdné. Nikdy by som zákazníkovi niečo také nepovedala,“ uviedla talianska predavačka, ktorá Winfreyovú v predajni evidentne nespoznala.
„Rozhodne nie je pravda, že som jej kvôli rasizmu odmietla ukázať kabelku,“ povedala predavačka, ktorá odmietla uviesť svoje meno. Podľa nej to bolo tak, že jej najprv ukazovala rôzne kabelky z kolekcie Jennifer Anistonovej a Winfrey sa medzitým pozerala do políc za ňou, kde bola inkriminovaná kabelka. Predavačka jej vraj povedala, že je podobná tým, ktoré má práve v ruke, len oveľa drahšia, a spýtala sa jej, či ju chce vidieť.
„Znovu sa pozerala po predajni a už nič nepovedala. Potom sa svojím spoločníkom zišla do spodného podlažia … Nebola v obchode ani päť minút,“ opisovala predavačka. Dôrazne pritom poprela, že by Winfreyovej povedala, že jej kabelku neukáže, pretože je pre ňu drahá.
„Neviem, prečo s takými obvineniami prichádza. Je taká mocná a ja som iba obyčajné dievča z predajne,“ povedala predavačka a dodala, že sa tvárou v tvár obvineniam z rasizmu cíti bezmocne. „Ak to všetko bolo tak, ako ona tvrdí, prečo sa nesťažovala druhý deň, na svadbe Tiny Turnerovej, mojej šéfke Trudie Götzovej, ktorá tam tiež bola,“ dodala. Götz bola v minulosti hosťom moderátorky a celú udalosť označila za „nedorozumenie“.
Niektorí komentátori poznamenávajú, že príbeh, ako ho opisuje Winfrey, až príliš dobre zapadá do globálnej propagácie filmu Butler, ktorý sa zo značnej časti venuje histórii hnutia za občianske práva černochov. „Napadlo médiá aspoň na chvíľu, ako by potenciálne prehnaná a rasovo nabitá historka tohto druhu mohla pomôcť pri predaji jej nadchádzajúceho filmu,“ napísal John Nolte na webe Breitbart.com.
Médiá podľa očakávania urobila okolo historky Winfreyovej veľký rozruch. Niektoré sa začali púšťať do ďalekosiahlych úvah o latentnom rasizme vo Švajčiarsku, ktorý sa vraj odráža v jeho postoji k žiadateľom o azyl.

Copyright © ČTK 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Podpora audiovizuálnej kultúry nemôže byť závislá na tom, koľko reklamy odvysielajú súkromné televízie, tvrdí šéf Audiovizuálneho fondu (AVF) Martin Šmatlák. Ako ďalej uviedol pre agentúru SITA v reakcii na tento týždeň zverejnený návrhu štátneho rozpočtu a v ňom aj návrh pre AVF, je dobré, že sa podarilo stabilizovať hlavný zdroj príjmov fondu, ktorým je príspevok zo štátneho rozpočtu. V minulosti, teda v rokoch 2009 až 2010, tvoril príspevok štátu do rozvoja audiovizuálnej kultúry v priemere 4,5 milióna eur ročne. "Po jeho opakovanom poklese v rokoch 2011 a 2012 sme však upozorňovali na to, že podpora audiovizuálnej kultúry nemôže byť závislá na tom, koľko reklamy odvysielajú súkromné televízie alebo od zdrojov ďalších neštátnych prispievateľov," upozornil riaditeľ Audiovizuálneho fondu (AVF) Martin Šmatlák.
Vo všetkých európskych krajinách sú základom podpory audiovizuálnej kultúry verejné financie, pripomenul Šmatlák a dodal, že ostatné zdroje sú len ich doplnkom. "Okrem iného aj preto, lebo výška týchto neštátnych zdrojov je priamo závislá od situácie na audiovizuálnom trhu v danej krajine. Ten je na Slovensku stále veľmi limitovaný a v súčasnom nastavení preto nemožno predpokladať výraznejší nárast neštátnych zdrojov fondu."
Ak bude schválený vládny návrh novely zákona o Audiovizuálnom fonde, ten sa do rozpočtu fondu môže premietnuť najskôr od roku 2015. "Teda až potom, keď sa v praxi ukáže, aké projekty a v akej sume sa na Slovensku zrealizujú v rámci nového podporného mechanizmu audiovizuálneho priemyslu," uviedol Martin Šmatlák. Navrhovaný rozpočet AVF na roky 2014 až 2016 umožní zachovať podpornú činnosť fondu v rozsahu, ktorý je niečím ako "minimálnou garanciou" pre udržanie doterajších rozvojových trendov v audiovizuálnej kultúre na Slovensku a jej preukázateľne pozitívnych výsledkov po roku 2010, dodal pre SITA šéf AVF.
Ako vyplýva z návrhu štátneho rozpočtu, ktorý v stredu 14. augusta zverejnilo Ministerstvo financií (MF) SR, Audiovizuálny fond by mal mať na budúci rok príjmy 9,47 mil. eur, čo predstavuje oproti schválenému rozpočtu na rok 2013 zníženie o 173 tis. eur, t. j. o 1,79 %. Rozpočet Audiovizuálneho fondu je v príjmovej časti tvorený z troch základných zdrojov príjmov. Významným zdrojom príjmov fondu sú príspevky od povinných prispievateľov, ktoré by mali v roku 2014 dosiahnuť 2,46 mil. eur, čo predstavuje medziročný pokles o 418-tisíc eur (14,52 %). Príjmy z administratívnych úhrad za spracovanie žiadostí o poskytnutie dotácie alebo pôžičky sú rozpočtované v sume 28 tis. eur, návrh zohľadňuje počet podaných žiadostí za prvý polrok 2013. Príspevok zo štátneho rozpočtu poskytovaný na základe zmluvy medzi Ministerstvom kultúry SR a fondom sa v roku 2014 navrhuje na rovnakej úrovni ako v schválenom rozpočte na tento rok, teda vo výške 3,50 mil. eur. Príspevok od RTVS má byť 100-tisíc eur. Výdavky fondu sa v roku 2014 navrhujú vo výške 6,23 mil. eur a ich 4,84-percentný pokles oproti schválenému rozpočtu roku 2013 zodpovedá plneniu príjmov bez zohľadnenia finančných operácií, uvádza sa to návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2014 až 2016.

 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrela Lisa Robin Kelly

Zomrela   Lisa Robin Kelly

 


Vo veku 43 rokov skonala v stredu americká herečka Lisa Robin Kelly, ktorá bola známa predovšetkým zo seriálu Tie roky sedemdesiate... (1998 - 2006). Pre magazín People to potvrdil jej agent Craig Wyckoff s tým, že Kelly zomrela v spánku v zariadení na liečbu závislostí.
"S ľútosťou musím oznámiť, že Lisa Robin Kelly v stredu v noci zomrela. Lisa dobrovoľne začiatkom tohto týždňa nastúpila na odvykaciu liečbu, aby bojovala so svojou závislosťou, s ktorou mala už niekoľko rokov problémy. Hovoril som s ňou v pondelok a vtedy bola plná nádeje a sebavedomia, tešila sa, že túto etapu svojho života hodí za hlavu. V stredu v noci však svoj boj prehrala. Príčina úmrtia nie je zatiaľ známa," uviedol Wyckoff.
Lisa Robin Kelly sa narodila 5. marca 1970 v Southingtone v štáte Connecticut a preslávila sa ako Laurie, promiskuitná sestra Erica Formana zo sitcomu Tie roky sedemdesiate... Po skončení účinkovania v tomto seriáli však jej kariéra začala upadať a viackrát mala problémy so zákonom. V roku 2010 ju zadržali pre alkohol za volantom, v apríli 2012 zas za ublíženie na zdraví, z ktorého ju obvinil bývalý priateľ John Michas. Vlani v novembri ju zadržali spoločne s manželom Robertom Gilliamom za vzájomné napadnutie po tom, ako do ich domu v Charlotte v Severnej Karolíne privolali políciu pre rušenie pokoja. Ďalšie problémy mali v máji, keď Gilliam údajne chcel, aby mu herečka dala všetky svoje peniaze. Keď odmietla, začal ju ťahať za vlasy, zhodil ju na zem a začal ju škrtiť. Podľa jej slov sa dokonca vyhrážal, že ju zastrelí. Vraj chcela zavolať políciu, no Gilliam jej zobral telefón. Policajtov nakoniec privolal sused. Herečka si následne vybavila zákaz približovania sa a začiatkom júla podala žiadosť o rozvod.

 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„ Šest skleniček vína a tři panáky tvrdého myslím není extrémní přísun Popíšu vám řadu jiných pacientů, kteří mají trojnásobek, čtyřnásobek."
Martin Holcát, minister zdravotníctva ČR


"Tí, ktorých sa dotkla porážka, sa môžu ísť obesiť, ak chcú. Nikdy sa nevzdáme svojho víťazstva. Odporúčam im aby spáchali samovraždu. Ak aj zomrú, psy odmietnu zožrať ich mäso. Dali sme demokraciu na tanier. Hovoríme, berte si ju, alebo ju nechajte tak. Ale ľud rozhodol demokraticky."
Robert Mugabe , Zimbabwiansky prezident


„ Toto leto bolo posledným, kedy sa maďarskí politici mohli nerušene prechádzať po Rumunsku.“
Traian Basescu ,rumunský prezident

15. 8. 2013

Víťazstvo programmingu

Víťazstvo programmingu


Fair Game-14.08.2013- 20:10:53 - Jednotka

78 tisíc divákov 
1,7 % sledovanosť
4,4 % podiel na trhu

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Americký spevák Nick Jonas si zahrá v seriáli Hawaii 5.0 (2010). Dvadsaťročný člen formácie Jonas Brothers stvárni počítačového hackera v niektorej z epizód štvrtej série. Výkonný producent a tvorca seriálu Peter Lenkov sa podľa vlastných slov na spoluprácu veľmi teší. "Nič iné nemôže urobiť z tejto šou väčšiu zábavu, ako hosťovanie známeho a talentovaného herca," povedal.
Okrem Jonasa sa v štvrtej sezóne, ktorá by mala mať v USA premiéru 27. septembra, objavia aj Henry Ian Cusick, Chi McBride, Jorge Garcia a Carol Burnett.
Nick Jonas sa preslávil práve účinkovaním v spomínanom súrodeneckom zoskupení Jonas Brothers. Objavil sa aj v seriáli Jonas (2009 - 2010) či v snímkach ako napríklad Camp Rock (2008), Camp Rock 2: Veľký koncert (2010).
Informácie pochádzajú z webových stránok www.digitalspy.co.uk.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Redaktor českého časopisu Reflex Jiří X. Doležal a jeho kolega Jaroslav Plesl čelia od utorka obvineniu zo šírenia toxikománie. V prípade odsúdenia im za publikovanie drogovej anekdoty hrozí trest jeden až päť rokov väzenia, informoval  český spravodajský portál iDNES.cz.
Prípad sa týka čísla magazínu vydaného 21. marca tohto roka. Doležal v ňom podľa polície propaguje rozostretú fotografiu, ku ktorej "zaostreniu" má čitateľom údajne pomôcť vyfajčenie marihuany. "4D fotografia: pre lepšiu čitateľnosť vyfajčite gram marihuany," písalo sa v týždenníku.
Súčasťou obalu daného čísla bol aj darček v podobe cigaretových papierikov a reklamných filtrov, na ktoré upozorňoval nápis na prednej strane. "Ten avizoval, že tieto predmety majú čitateľom poslúžiť na výrobu takzvaného jointu, teda cigarety obsahujúcej marihuanu," spresnil pražský policajný hovorca Tomáš Hulan.
Kriminalisti si preto dali vypracovať znalecký posudok, ktorého záver nakoniec potvrdil podozrenie z trestného činu. "Týmto zamýšľali vyvolať u iných osôb rozhodnutie alebo náladu vedúcu k zneužívaniu návykových látok iných než alkohol - toto spáchali tlačou," uvádza sa v policajnom uznesení, ktoré časopis Reflex zverejnil na svojom webe.
Stíhanie obvinených prebieha na slobode. "Srdečne ďakujem orgánom činným v trestnom konaní, že zo mňa zase urobili disidenta," napísal Doležal na Facebooku. Novinár spoločne s ďalším obvineným Jaroslavom Pleslom, vtedajším zástupcom šéfredaktora Reflexu a súčasným zástupcom šéfredaktora magazínu Týden, pokladajú celú kauzu za mimoriadne citlivú.
Doležal sa domnieva, že väzenie im reálne hrozí. Obvinenie považuje za absurdné, podľa neho ide o pokus upevniť policajný štát v Českej republike. "Vôbec nejde o môj článok," povedal pre iDNES.cz redaktor.
"Marihuana je menej rizikovou náhradou ópia. Zdravý životný štýl páchne hlúposťou. Nech žije Herer!" vyhlásil Doležal a parodoval tým lístok, ktorý hrá hlavnú úlohu v románe Žart od česko-francúzskeho spisovateľa Milana Kunderu. "Tam človeka zatvorili, lebo napísal vtip o Trockom (sovietskom revolucionárovi), a mne teraz hrozí, že budem zatvorený za to, že som napísal vtip o marihuane," vysvetlil Doležal. Jack Herer, ktorého redaktor vzýva, bol pritom svetoznámy americký aktivista bojujúci za legalizáciu marihuany.

Copyright © TASR 2013

Zomrel Sławomir Mrożek

Zomrel Sławomir Mrożek




Vo veku 83 rokov dne ráno zomrel Sławomir Mrożek. Sławomir Mrożek sa narodil 29.mája 1930 .Bol poľský spisovateľ a dramatik.
Po štúdiách na gymnáziu, sa živil ako novinár. Od roku 1963 žil v Taliansku. Po invázii vojsk Varšavskej zmluvy do Československa v roku 1968, dal najavo svoj nesúhlas a jeho diela tu bola zakázané.
Od roku 1968 žil v Paríži.
Mrożekove diela sa často vyznačujú prekvapujúcou pointou, neočakávaným vtipom či absurditou, takže sa v poľštine ešte za čias komunistickej PĽR vžila veta, ktorá komentovala niečo absurdné a odporujúce zdravému rozumu: „Niečo také by nevymyslel ani sám Mrożek“ (Tego by nawet sam Mrożek nie wymyślił). Medzi jeho diela patria Útek na juh ,Slon, Verný strážca ,Tango, Emigranti, Portrét, Policajti, Karol, Na širom mori a iné.




SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 


 

Regionálna kancelária Slovenského syndikátu novinárov (SSN) v Prešove a Prešovský samosprávny kraj (PSK) vyhlásili v marci súťaž stredoškolských časopisov. Prihlásilo sa do nej 18 časopisov. Teraz sa začína ich hodnotenie, ktoré by malo trvať niekoľko týždňov.
      "Odborná porota zložená z novinárov a zástupcov samosprávy sa začína zaoberať časopismi zo siedmich gymnázií a 11 stredných škôl Prešovského kraja. Výsledky by mali byť zverejnené v novembri v rámci osláv Medzinárodného dňa študentstva, keďže súťaž sme vymysleli ako aktivitu súvisiacu s týmto dňom," povedal člen výboru Regionálnej kancelárie Slovenského syndikátu novinárov v Prešove a autor myšlienky súťaže Ján Jacoš.
      Do súťaže sa podľa jeho slov prihlásili občasníky i časopisy s vyššou periodicitou z Prešova, Popradu, Vranova, Svitu, Lipian, Starej Ľubovne a Bijacoviec. Najviac časopisov je z Prešova.
      Súčasťou vyhodnotenia vydavateľskej činnosti študentov stredných škôl bude aj workshop s víťazmi súťaže o tom, ako tvoriť dobré noviny. Organizovať ho bude prešovská Regionálna kancelária SSN. Tá plánuje podľa jej predsedu Michala Franka súťaž stredoškolských časopisov organizovať každý druhý rok.


Copyright © TASR 2013

SLOVAK PUBLIC MEDIA NEWS

SLOVAK PUBLIC MEDIA NEWS

Verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) čaká kontinuálne pokles príjmov. Príjmy RTVS na rok 2014 rozpočtované v celkovej hodnote 104 mil. eur sú medziročne nižšie o 5,82 mil. eur, t. j. o 5,28 percenta, vyplýva to z návrhu štátneho rozpočtu, ktorý dnes zverejnilo Ministerstvo financií (MF) SR. Pokles príjmov ovplyvňuje najmä klesajúci trend daňových príjmov RTVS - príjmov z úhrad za služby verejnosti, tzv. koncesionárskych poplatkov, ktoré sú rozpočtované v sume 70,7 mil. eur. Od štátu dostane RTVS v rámci zmluvy so štátom transfer zo štátneho rozpočtu 28 miliónov eur. Pritom na programy rozhlasového a televízneho vysielania vo verejnom záujme sa v roku 2014 plánuje 23 miliónov eur a na investičné projekty 5 mil. eur, vyplýva to z MF SR dnes zverejneného Návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2014 až 2016.

Tlačová agentúra SR (TASR) má celkove príjmy rozpočtované v objeme 3,66 mil. eur. Oproti schválenému rozpočtu na rok 2013 rastú o 387 tis. eur, t. j. o 12 percent. Na rok 2014 sa rozpočtujú nedaňové príjmy subjektu vo výške 2,2 mil. eur, ktoré medziročne rastú o 379 tis. eur, t. j. o 21 percent. V porovnaní so schváleným rozpočtom roku 2013 sa s uvedeným nárastom počíta z dôvodu opätovného získania klientov zo štátnej a verejnej správy, uvádza sa ďalej v materiáli. Na rok 2014 sa rozpočtuje transfer zo štátneho rozpočtu 1,4 mil. eur na služby vo verejnom záujme, teda rovnako ako tento rok. Peniaze dostáva TASR na základe zmluvy medzi Ministerstvom kultúry SR a TASR. Celkové výdavky na rok 2014 sa predpokladajú vo výške 3,27 mil. eur a oproti schválenému rozpočtu na rok 2013 rastú o 45 tis. eur, čo predstavuje nárast o 1,4 percenta.


Audiovizuálny fond by mal na budúci rok mať príjmy 9,47 mil. eur, čo predstavuje oproti schválenému rozpočtu na rok 2013 zníženie o 173 tis. eur, t. j. o 1,79 %. Rozpočet Audiovizuálneho fondu je v príjmovej časti tvorený z troch základných zdrojov príjmov. Významným zdrojom príjmov fondu sú príspevky od povinných prispievateľov, ktoré by mali v roku 2014 dosiahnuť 2,46 mil. eur, čo predstavuje medziročný pokles o 418-tisíc eur (14,52 %). Príjmy z administratívnych úhrad za spracovanie žiadostí o poskytnutie dotácie alebo pôžičky sú rozpočtované v sume 28 tis. eur, návrh zohľadňuje počet podaných žiadostí za prvý polrok 2013. Príspevok zo štátneho rozpočtu poskytovaný na základe zmluvy medzi Ministerstvom kultúry SR a fondom sa v roku 2014 navrhuje na rovnakej úrovni ako v schválenom rozpočte na tento rok, teda vo výške 3,50 mil. eur. Príspevok od RTVS má byť 100-tisíc eur. Výdavky fondu sa v roku 2014 navrhujú vo výške 6,23 mil. eur a ich 4,84-percentný pokles oproti schválenému rozpočtu roku 2013 zodpovedá plneniu príjmov bez zohľadnenia finančných operácií.
Celkové výdavky na kapitolu Ministerstva kultúry SR by, podľa dnes ministerstvom financií zverejneného Návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2014, mali byť 182 673 214 eur. Z toho 130 956 668 eur je určených na tvorbu, šírenie, ochranu a prezentácia kultúrnych hodnôt, čo zahŕňa podporu inštitúcií v rezorte kultúry, ale aj na grantový systém MK SR a osvetovú činnosť, Maticu slovenskú, RTVS a ďalšie úlohy. Na tvorbu a implementáciu politík je vyčlenených 51 713 890 eur, z ktorých sa uhradia medzi inými i programy informatizácie kultúry, rozvoja knihovníctva, múzeí a galérií, prispeje sa na cirkvi a ďalšie účely. Na program "Hospodárska mobilizácia MK SR" je v návrhu uvedených 2 656 eur.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané


 Hnutie Nová väčšina - Dohoda víta, že ministerstvo kultúry začalo riešiť situáciu ohľadom dostupnosti televízneho vysielania pre osoby so sluchovým a zrakovým postihnutím. Tvrdí to podpredsedníčka politického subjektu Jana Žitňanská v reakcii na novelu zákona o vysielaní a retransmisii, ktorú dnes schválila vláda.
      "Napriek tomu, že komplexnejšie riešenie skvalitnenia vysielania skrytých titulkov a hlasového komentovania pre nevidiacich, ktoré som v decembri 2012 predložila do parlamentu, poslanci vládneho Smeru-SD nepodporili, verím, že dnes vládou SR schválený obdobný návrh ministra kultúry Mareka Maďariča (Smer-SD) zvýši dostupnosť televíznych programov aj pre túto skupinu občanov," uviedla Žitňanská. Keďže vládou schválená úprava zákona podľa jej slov neodstraňuje všetky problémy známe z praxe, pripraví hnutie pozmeňujúce návrhy.
      Nová väčšina - Dohoda naopak nesúhlasí so zmenou zákona v časti, ktorá sa týka ochrany maloletého diváka pred nevhodným obsahom televízneho vysielania. "Podľa dnes schválenej novely chce ministerstvo kultúry odstrániť zo zákona časovú oponu, ktorá zakazuje vysielanie programov nevhodných pre maloletých počas dňa. Tento zákaz chce ponechať už len v nižšej právnej forme, vo vyhláške, ktorej schvaľovanie je však mimo dosah poslancov v Národnej rade SR," upozornila Žitňanská a pripomenula, že už v minulosti minister Maďarič novelou vyhlášky o jednotnom systéme označovania odstránil tzv. druhú časovú oponu, ktorá zakazovala vysielať programy nevhodné pre deti do 15 rokov v čase od 6. do 20. hodiny. "Tým umožnil, aby boli takéto programy zaraďované aj v tesnom slede pred či za detskými rozprávkami," tvrdí opozičná poslankyňa.

Copyright © TASR 2013

14. 8. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Americké herečky Halle Berryová a Jennifer Garnerová vyzývajú kalifornských zákonodarcov, aby podporili návrh zákona, ktorý ukladá tvrdší postih pre paparazzov obťažujúcich známe osobnosti a ich deti.
      Ako informovala agentúra AP, filmové hviezdy v utorok v predmetnej záležitosti vypovedali na súde. Návrh pripravovaného zákona by zmenil definíciu obťažovania tým, že by doň bolo zahrnuté aj fotografovanie dieťaťa bez povolenia jeho poručníka.
      Pre tehotnú Berryovú to už bola druhá skúsenosť svojho druhu na súde. Zákonodarcom povedala, že kvôli neustálej prítomnosti fotografov sa jej päťročná dcéra Nahla bojí chodiť do školy. Garnerová so slzami v očiach zasa popísala, ako ju a jej tri deti paparazzovia agresívne prenasledujú na každom kroku.
      Návrh zákona už odobril zákonodarný zbor a teraz smeruje do schvaľovacej komisie. Organizátori mediálnych podujatí sa však obávajú, že zákon poškodí tlačové besedy.


Kameraman britskej spravodajskej televízie Sky News prišiel o život pri dnešných zrážkach medzi demonštrantmi a vládnymi jednotkami v egyptskej metropole Káhira. Informovala o tom agentúra AP.
      Mick Deane (61) podľahol strelným zraneniam utrpeným počas násilností, ktoré vypukli po tom, ako bezpečnostné zložky zakročili proti dvom táborom protestujúcich stúpencov zosadeného egyptského prezidenta Muhammada Mursího.
      Deane bol členom novinárskeho tímu, ktorý pokrýval súčasné napäté dianie v Káhire. Podľa stanice Sky News sa jeho kolegom podarilo vyviaznuť bez zranení. Nebohý kameraman pracoval pre televíziu 15 rokov, pôsobil vo Washingtone a Jeruzaleme. Bol ženatý a mal dvoch synov.
      Britský premiér David Cameron na sociálnej sieti Twitter napísal: "So smútkom som prijal správu o smrti kameramana Micka Deana, ktorý dokumentoval násilie v Egypte. Pozostalým, ako aj televízii Sky News vyjadrujem svoju sústrasť."
      Egyptské ministerstvo zdravotníctva v poslednej bilancii oznámilo, že pri zrážkach po celej krajine zahynulo 95 ľudí a ďalších vyše 870 osôb utrpelo zranenia.

  
Copyright © TASR 2013

 


Írska nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair v utorok potvrdila podniknutie právnych krokov voči televíznej spoločnosti, ktorá priniesla dokument o nedodržiavaní bezpečnostných nariadení. Channel 4 citoval členov združenia pilotov Ryanairu, ktorí hovorili o nedostatočnom množstve paliva na palube ich strojov. Televízia poukázala pritom na tri konkrétne prípady, kedy piloti avizovali málo pohonných látok. Ryanair to označil za ohováranie a tvrdí, že stav jej lietadiel zodpovedá nariadeniam EÚ. Vyzdvihnuté prípady označil za incidenty spôsobené zlým počasím.
Dokument však pripomína prieskum medzi pilotmi Ryanairu, spomedzi ktorých až 94 percent žiada úrady o prešetrenie úrovne bezpečnosti na strane spoločnosti. Podľa nízkonákladovej firmy je to však iba súčasť dlhoročného zápasu medzi ňou a pilotmi bojujúcimi za uznanie ich odborovej organizácie. Združenie to však odmieta a obviňuje vedenie Ryanairu z vydierania a vyhrážania sa disciplinárnymi trestami.
Ryanair dlhodobo čelí kritike z viacerých strán, ktorým sa nepozdáva jeho hospodárenie, pracovné metódy ani úroveň prepravy za oveľa nižšie ceny, ako ponúkajú tradičné letecké spoločnosti.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 


 

Podporná činnosť Audiovizuálneho fondu by sa mala od budúceho roka rozšíriť z audiovizuálnej kultúry v SR aj na oblasť audiovizuálneho priemyslu. Novelu zákona o Audiovizuálnom fonde dnes schválila vláda SR, prejsť ešte musí v parlamente.
      Fond tak bude poskytovať finančné prostriedky tiež na realizáciu filmových projektov. To znamená na hrané, dokumentárne alebo animované diela, alebo také, ktoré sú určené pre televízne vysielanie v rozsahu najmenej 70 minút. Prípadne na seriál s minimálnym 40-minútovým rozsahom jednej časti. Ich obsah však musí byť v súlade s právnymi predpismi Európskej únie. Preukáže sa to buď kultúrnym testom, v ktorom dielo musí získať minimálne 24 bodov z celkových 48, alebo koprodukčným štatútom vydaným oprávnenou osobou. Rovnako tak musí byť v súlade s právnym poriadkom SR. Nemôže mať pornografický charakter, schvaľovať násilie a otvorene urážať ľudskú dôstojnosť.
      Fond bude poskytovať dotácie vo výške 20 percent oprávnených výdavkov. Pod nimi sa rozumejú všetky úhrady za tovary, služby, odmeny a mzdy, ktoré sú zdaňované v SR. Celkový plánovaný rozpočet na filmový projekt nemôže byť nižší ako 2,5 milióna eur a uhradené oprávnené výdavky predstavujú minimálne dva milióny eur.
      Subjekty, ktoré budú žiadať o dotáciu, musia najskôr predložiť Audiovizuálnemu fondu žiadosť o registráciu filmového projektu a po jeho realizácii žiadosť o podporu audiovizuálneho priemyslu. Administratívny poplatok predstavuje 1000 eur.
      V prípade, že filmový projekt spĺňa všetky kritériá stanovené zákonom, fond vydá žiadateľovi osvedčenie o registrácii filmového projektu s trojročnou platnosťou. Po doručení žiadosti o podporu fond skontroluje, či žiadosť podal oprávnený žiadateľ a či je správne vyplnená.
      Cieľom novely je motivovať zahraničných producentov a vyvolať v nich záujem o nakrúcanie a realizáciu audiovizuálnych diel na Slovensku.
      O túto podporu môžu žiadať domáce aj zahraničné produkcie, avšak do sumy oprávnených výdavkov sa nebudú počítať slovenské verejné zdroje.

 

Copyright © TASR 2013

 

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

 

Niektorí súkromní vysielatelia budú od budúceho roka oslobodení od povinného používania slovenského jazyka vo svojich programoch. Vláda SR dnes schválila novelu zákonao vysielaní a retransmisii, ktorou sa zároveň mení aj zákon o štátnom jazyku.
      Táto výnimka sa bude vzťahovať na vysielateľov, ktorí majú licenciu na vysielanie v jednom alebo viacerých úradných jazykoch Európskej únie. Programy tým pádom nemusia prekladať do slovenčiny. Ministerstvo kultúry tak reaguje na pripomienky Európskej komisie (EK), ktorá upozorňuje na to, že Zmluva o fungovaní EÚ garantuje slobodu neobmedzeného poskytovania služieb pre príslušníkov členských krajín, ktorí sa usadili na území iného štátu 28-členného zoskupenia. Novelou sa Slovensko vyhne možnému začatiu konania zo strany EK pre porušenie práva únie.
      Žiadosť o takúto licenciu môže však Rada pre vysielanie a retransmisiu zamietnuť v prípade, ak pôjde o regionálne alebo lokálne vysielanie na území, kde nie je dostatočná ponuka iných programových služieb v slovenčine. "Tak bude zabezpečené právo slovenských občanov na prístup k informáciám o dianí v ich regióne alebo meste v štátnom jazyku," konštatuje MK.
      Rovnako sa po novom bude môcť vysielať napríklad reklama, čo v súčasnosti nie je možné, v inom jazyku, ako je slovenčina. Avšak musí sa zabezpečiť jej verzia v štátnom jazyku, a to buď titulkovaním, alebo odvysielaním slovenskej jazykovej mutácie.
      Pokiaľ zákon momentálne umožňuje zaradiť do televízneho alebo rozhlasového éteru slovenskú jazykovú verziu len bezprostredne po odvysielaní inojazyčného programu, od januára bude takéto určenie poradia na vysielateľovi.

 

Copyright © TASR 2013

RTVS FACEBOOK

RTVS FACEBOOK

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS





Od začiatku roka 2011 do polovice tohto roka investovali banky do reklamy na hypotéky viac ako 42,5 mil. eur. Tento údaj vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy. Vlani minuli banky na inzerovanie hypotekárnych produktov o 40 % menej prostriedkov než v roku 2011. Vývoj v prvom polroku 2013 podľa TNS naznačuje, že banky sa opäť zamerali na podporu hypoték, keď za prvých šesť mesiacov tohto roka investovali do reklamy viac ako v celom roku 2012 a tiež viac ako v prvej polovici roka 2011.
V období od roku 2011 podporilo reklamnou kampaňou predaj hypoték deväť najväčších slovenských bánk. V tradičnom mediamixe dominuje televízia, do ktorej smeruje v priemere 85 % reklamných rozpočtov určených na propagáciu hypoték. Na print pripadá približne 9 % z celkového mediamixu. Najmenej využívané boli outdoor a rádio. Za dva a pol roka odvysielali slovenské televízie viac ako 33 300 reklám propagujúcich hypotéky. Na obrazovkách tak zabrali 241 hodín televízneho vysielania. V printových médiách zabrala inzercia hypotekárnych produktov dokopy 712 inzertných strán.
Najviac prostriedkov do reklamy hypoték minuli v roku 2011 Slovenská sporiteľňa, Tatra banka a ČSOB. Poradie bánk ostalo nezmenené aj v roku 2012. Prvá polovica roka 2013 naznačuje zmeny, keď o svoj podiel na trhu zabojuje VÚB banka, Prima banka a Sberbank.
TNS Slovakia monitoruje desať celoštátnych televíznych a šesť celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 240 webových stránok a preberá údaje o reklame od deviatich out-of-home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Program Nikdo není dokonalý, ktorý 15 rokov pripravoval pre českú komerčnú televíziu Prima herec Jiří Krampol (75), končí. Vyplýva to z dnešných informácií hovorcu Primy Davida Vaníčka, podľa ktorých výrobu ďalších pokračovaní televízia zastavuje.
Hovorca sa moderátorovi relácie poďakoval za dlhoročnú spoluprácu s tým, že sa teší na stretnutia pri ďalších projektoch.
Zábavný program, v ktorom hostiteľ Jiří Krampol privítal takmer tisícku hostí, osobností českej i slovenskej umeleckej scény, dosiahol vrchol sledovanosti 22. apríla 2001, keď si ho zvolili viac ako dva milióny divákov.
Pri výrobe jednotlivých častí relácie sa vystriedalo podľa hovorcových slov, ktoré sprostredkoval internetový server Novinky.cz, viacero režisérov, vrátane Eduarda Sedlářa alebo Adama Rezeka, ako aj meniaci sa štáb.
Medzi hosťami epizód, ktoré televízia zaradzovala v nočných i skorých ranných hodinách v reprízach do vysielania opakovane, boli aj Vlastimil Brodský, Miroslav Horníček, Luděk Munzar, Jiřina Jirásková, Helena Růžičková, Karel Gott, Marta Kubišová, Waldemar Matuška, Jiřina Bohdalová, Miroslav Donutil, Jiří Menzel, Jiří Bartoška, Jiří Suchý či Lucie Bílá. To je však iba krátky a veľmi neúplný výber z množstva renomovaných hostí.

Copyright © TASR 2013

13. 8. 2013

TÚ SR NEWS

TÚ SR NEWS


Spoločnosť UPC BROADBAND SLOVAKIA koná v spore s košickým operátorom ANTIK Telecom v súlade so zákonom. Rozhodol o tom Telekomunikačný úrad SR s tým, že spoločnosť UPC neporušila voči firme ANTIK žiadnu povinnosť vyplývajúcu zo zákona o elektronických komunikáciách, rozhodnutia alebo všeobecne záväzného predpisu vydaného úradom. Vzhľadom na to, že koná plne v súlade so zákonom, Telekomunikačný úrad návrh ANTIK-u proti spoločnosti UPC zamietol.
 Návrh na začatie správneho konania na Telekomunikačnom úrade navrhol košický operátor. Sťažoval sa, že spoločnosť UPC podľa neho porušuje zákony a dokonca aj ústavu, keď odmieta prevádzkovať služby firmy ANTIK po svojej sieťovej infraštruktúre. Operátor sa dožadoval, aby spoločnosť UPC prevádzkovala jeho služby televíznej retransmisie po svojej sieťovej infraštruktúre bez akejkoľvek zmluvy či dohodnutých pravidiel a podmienok. Spoločnosť UPC ponúkla ANTIK-u spoluprácu pri retransmisii a vyzvala košického operátora na uzatvorenie zmluvy, tak ako je to v prípade s inými obchodnými partnermi. To však ANTIK odmietol a vyvolal spor na Telekomunikačnom úrade, ktorý po dôkladnom posúdení veci konanie zastavil a dal za pravdu spoločnosti UPC.
Proti konaniu ANTIK Telecomu sa postavili aj menší internetoví provideri združení v Asociácii lokálnych poskytovateľov internetu (ALPI) a Asociácia prevádzkovateľov káblovej televízie (APKT). ALPI zároveň kritizovala ANTIK pre neférovú konkurenciu voči malým operátorom, z budovania čiernych stavieb a prevádzkovania retransmisie v rozpore so zákonom. Podľa APKT, košický operátor svojim arogantným konaním zneužíva sieťovú infraštruktúru ostatných prevádzkovateľov internetových a televíznych služieb. Členovia asociácie sú preto pripravení spraviť všetko pre to, aby pred takýmto konaním ochránili svojich zákazníkov a svoju infraštruktúru.

Machaj končí

Machaj končí

Po dohode s generálnym riaditeľom RTVS Václavom Mikom na pozícii programového riaditeľa organizačnej zložky Slovenský rozhlas končí Ľuboš Machaj. Z funkcie má odísť k 14. 8. TASR o tom informovala hovorkyňa RTVS Dominika Šulková.
      "Sedem rokov pôsobenia na pozícii programového riaditeľa Slovenského rozhlasu považujem za dôležitú životnú etapu, avšak aktuálne uzavretý cyklus. Je dôležité, aby rozhlas v tejto dobe dostával nové impulzy a pokračoval aj v zmysle nastavených trendov," povedal Machaj. Toto rozhodnutie korešponduje s dohodou, ktorú po nástupe Miku do funkcie generálneho riaditeľa v auguste 2012 obe strany vzájomne uzavreli. Po ročnej spolupráci RTVS využije profesionálne a odborné skúsenosti Ľuboša Machaja v inej forme spolupráce.
      "Spoluprácu Ľubošom Machajom pokladám za cennú skúsenosť. Odbornú kontinuitu plánujem zachovať v inej forme spolupráce. Po roku v pozícii generálneho riaditeľa RTVS, počas ktorého bola prirodzene väčšia časť pozornosti venovaná televízii, budem priority medzi rozhlasom a televíziou vážiť rovnomernejšie," uviedol Mika. Poverený vedením organizačnej zložky Slovenský rozhlas je Vincent Štofaník, súčasný riaditeľ informačných programových služieb.

Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS





Rozhlas a televíziu Slovenska bude stáť koprodukcia na filme Colette 125.000.-EUR bez DPH .Partnerom RTVS je Wandal Production, s.r.o. , kde je konateľkou Wanda Adamík Hrycová .Celkový rozpočet výroby Audiovizuálneho diela predstavuje sumu vo výške 3.797.133,- EUR. Finančný vklad RTVS pri výrobe Audiovizuálneho diela predstavuje sumu vo výške 125.000.-EUR bez DPH, pričom táto suma bude navýšená o DPH podľa platných zákonov Slovenskej republiky. Koprodukčný vklad, ktorý RTVS poskytuje na základe tejto zmluvy, je poskytnutý Ministerstvom kultúry SR na základe Zmluvy so štátom, Zmluva č. MK – 138/2012/M o zabezpečení služieb verejnosti v oblasti rozhlasového a televízneho vysielania na roky 2013-2017, a jej Dodatku č. 1 MK – 139/2012/M.
RTVS je oprávnená zaradiť AVD do vysielania v roku 2014, najskôr po 12.11.2014
Námetom pre Colette je novela Arnošta Lustiga „Dievča z Antwerp“ .Scenár naoísal Milan Cieslar a ujal sa ja réžie.
Producentmi sú Happy Celuloid, s.r.o., Milana Cieslara a Wandal Production, s.r.o. Koproducentmi sú Česká televize, Barrandov AB, UPP

Výmysly v Plus jeden deň

Výmysly v Plus jeden deň


 
Čitatelia Plus jeden deň boli dnes oklamaní. Článok o údajných sporoch v hnutí NOVA je preukázateľne nepravdivý:
- nie je pravda, že spolužitie konzervatívcov a liberálov v hnutí NOVA má prvé trhliny;
- nie je pravda, že Kollárovci museli Lipšicovi sľúbiť aspoň sto nových členov;
- nie je pravda, že do hnutia NOVA vstúpilo "asi" 40 bývalých členov SaS

Redaktorka Silvia Vanková dostala presné a úplné informácie: od spojenia Novej väčšiny a Liberálnej dohody pribudlo v hnutí NOVA 247 členov, pričom z Liberálnej dohody ich bolo 122. Celkový počet členov
hnutia po deviatich mesiacoch existencie je vyše 1 200.
"Hádka pre stovku" - ako hlása titulok - je vymyslená téma. Nová väčšina - Dohoda je na hry tohto typu zvyknutá a vždy bude na ne pravdivo reagovať, aby čitatelia dotknutého periodika nezostali
oklamaní.

Tlačové oddelenie hnutia NOVA

 

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS


1.Búrlivé víno – Markíza ; 2. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 3. Šport- TV JOJ ; 4. Televízne noviny – Markíza ; 5. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 6. Počasie – Markíza ; 7. Kráska a zviera – TV JOJ ; 8. Športové noviny – Markíza ; 9. KRIMI – TV JOJ ; 10. Keno 10 – Markíza ; 11. Slunce, seno, jahody – Markíza

12. 8. 2013

ČESKÁ TELEVIZE NEWS

ČESKÁ TELEVIZE NEWS



Doterajšia moderátorka hlavnej večernej spravodajskej relácie kanálu ČT24 Události, komentáře Daniela Drtinová prijala ponuku vedenia Českej televízie (ČT) a bude po štyri pracovné dni (pondelok-štvrtok) výlučnou moderátorkou relácie Interview, ktorá ponesie v tieto dni aj jej meno.
      Samotná moderátorka, ktorá sa dnes stretla s generálnym riaditeľom ČR Petrom Dvoŕákom, to potvrdila pre internetový server Lidovky.cz s tým, že s vysvetlením svojho postoja chce vyčkať na stanovisko Českej televízie.
      Minulý týždeň Daniela Drtinová potvrdila, že z doterajšej relácie neodchádza dobrovoľne.
      Výkonný výbor Nezávislej odborovej organizácie ČT vyjadril v piatok dôrazný protest proti podľa svojho názoru náhlemu a neodôvodnenému odvolaniu moderátorky Daniely Drtinovej z relácie Události, komentáře, pretože "všetko nasvedčuje tomu, že by mohlo ísť zo strany ČT o splnenie politickej objednávky". V dokumente, ktorý podpísal šéf odborovej organizácie Antonín Dekoj, sa pripomínalo, že Drtinovej prácu oceňovali kolegovia i nadriadení. "Jej rýchle preradenie bez serióznej diskusie je z tohto hľadiska značne nelogické," konštatovali odbory, ktoré pripomenuli aj kritiku spomínanej relácie z minulosti zo strany politikov.
            Drtinovej kolega Martin Veselovský a editori relácie Jan Ouředník a Jan Rozkošný adresovali šéfovi ČT otvorený list, v ktorom ho žiadajú o vysvetlenie dôvodov odvolania Drtinovej. Signatári pripomenuli, že profesionalita a objektivita moderátorky pri vedení rozhovorov a diskusií nebola v priebehu uplynulých takmer dvoch rokov nikdy spochybnená. Jej výkon bol hodnotený kladne vedením ČT i divákmi.
      "Pokiaľ bola Daniela Drtinová odvolaná z moderovania Udalostí, komentárov bez uvedenia konkrétnych dôvodov a navyše v období pred pravdepodobnými mimoriadnymi voľbami do Poslaneckej snemovne, vyvoláva to vážne obavy zo snahy otupiť hlavnú večernú spravodajskú reláciu ČT24 v priebehu predvolebnej kampane. V takom prípade by bola fatálne oslabená dôveryhodnosť nielen Udalostí, komentárov, ale i celého spravodajstva Českej televízie," tvrdili autori listu.
      Za moderátorku sa postavila aj Pavlína Kvapilová, riaditeľka sekcie nových médií ČT.
      Odborárske zdroje predpokladali, že za Drtinovej presunom do inej relácie môže byť evidentná nespokojnosť ministra kultúry Jiřiho Balvína, s ktorým moderátorka robila viacero vstupov v relácii večer po neočakávanom odvolaní riaditeľa Národného divadla Jana Buriana. Vedenie ČT však akýkoľvek politický rozmer kauzy odmietlo a poukázalo na príležitosť, ktorú ponúklo moderátorke pri jej ďalšej sebarealizácii v podobe vlastnej relácie.
      Spájanie presunu moderátorky s politickými tlakmi odmietla prakticky i kompletná Rada ČT.


Copyright © TASR 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 


 

Na jar budúceho roku by mali pri bratislavskej mestskej časti Jarovce začať stavať technologické centrum pre filmovú a televíznu tvorbu. Projekt za približne 60 miliónov eur pripravuje spoločnosť Solid Enterprise a zaplatiť ho majú zahraniční investori pôsobiaci vo filmovom a IT priemysle. "Cieľom je vytvoriť funkčné a flexibilné tvorivé centrum, poskytnúť podporu pre tuzemské i zahraničné filmové projekty a kreatívny priemysel," povedala pre TASR PR manažérka spoločnosti Daniela Stričková.
      Multimediálny komplex má vyrásť na pozemkoch medzi diaľnicou D4 a cestou medzi Jarovcami a Kittsee. V areáli o rozlohe 64.000 štvorcových metrov sú naplánované tri haly filmových a televíznych štúdií, ďalšie objekty pre výrobu, sklad kulís, kostymérske dielne, datacentrum, kinosála, kancelárske priestory i parkoviská pre kamióny a autá. "Hlavný štvorpodlažný objekt pozostáva z trojpodlažného trojuholníkového komunikačného priestoru s presklenou strechou, v ktorom budú aj stravovacie zariadenia. Na každú stranu trojuholníka bude nadväzovať jedna z hál, ktorá bude označená podľa farebného kódu," opisuje projekt Stričková.
      Na natáčanie v exteriéri bude určená plocha s rozlohou približne štyri hektáre. Stričková podotýka, že v rámci projektu sa uvažuje aj o výstavbe univerzity, ktorá bude zameraná na postprodukčné práce, ako napríklad strih, sound, editoring, matpainting, motion capture, 3D-2D grafiku či špeciálne efekty. Filmové štúdiá majú byť podľa PR manažérky jedným z najmodernejších komplexov v strednej Európe so špičkovými technológiami pre produkciu, postprodukciu, zvuk, špeciálne efekty i scénografiu. Jednou z výhod projektu je podľa jej slov aj strategická poloha pri diaľnici do Česka, Rakúska aj Maďarska a v blízkosti letiska.
      V súčasnosti podľa Stričkovej finišujú niekoľkoročné prípravné práce a spoločnosť momentálne čaká na kladné stanovisko bratislavského magistrátu. "Potom získavame územné rozhodnutia a pristupujeme k príprave projektovej dokumentácie, aby sa mohlo na jar začať stavať," dodala. Prevádzku plánuje spoločnosť spustiť v septembri 2016.
      V prvej fáze by malo vzniknúť viac ako 200 pracovných miest a s pribúdajúcimi projektmi by sa podľa Stričkovej malo toto číslo vyšplhať na približne 500 miest
.

 

Copyright © TASR 2013