DALITO!

10. 8. 2013

TO JE TV !

                      TO JE TV !

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Televízna hviezda amerických talk show Oprah Winfreyová sa podľa vlastných slov počas júlového pobytu vo Švajčiarsku stretla s rasizmom. Napísala to dnes agentúra AP.
      Mediálna magnátka, ktorá patrí k najbohatším ženám sveta, v americkom bulvárnom televíznom programe Entertainment Tonight uviedla, že pri nákupoch v Zürichu jej predavačka odmietla ukázať kabelku s odôvodnením, že je pre ňu "príliš drahá".
      Finančný magazín Forbes odhaduje, že Winfreyová len za uplynulý rok zarobila 77 miliónov dolárov.
      Hovorkyňa švajčiarskej turistickej kancelárie Daniela Baerová vyjadrila nad prípadom poľutovanie. Kancelária uverejnila na sociálnej sieti Twitter ospravedlnenie, v ktorom sa hovorí, že predavačka sa správala "mimoriadne nevhodne".
      Winfreyová bola v Zürichu na svadbe svojej dlhoročnej priateľky, speváčky Tiny Turnerovej.

Výkonný výbor Nezávislej odborovej organizácie Českej televízie (ČT) vyjadril dôrazný protest proti podľa svojho názoru náhlemu a neodôvodnenému odvolaniu moderátorky Daniely Drtinovej z relácie Události, komentáře, pretože "všetko nasvedčuje tomu, že by mohlo ísť zo strany ČT o splnenie politickej objednávky".
      Vyhlásenie odborovej organizácie zverejnil internetový server Mediar.cz a informovali o ňom aj spravodajské portály iDNES.cz a Lidovky.cz.
      V dokumente, ktorý podpísal šéf odborovej organizácie Antonín Dekoj, sa pripomína, že Drtinovej prácu oceňovali kolegovia i nadriadení. "Jej rýchle preradenie bez serióznej diskusie je z tohto hľadiska značne nelogické," konštatuje sa v stanovisku odborov, ktoré pripomína, že spomínanú reláciu kritizovali politici aj v minulosti.
      Samotná moderátorka by sa v pondelok mala stretnúť s generálnym riaditeľom ČT Petrom Dvořákom. "Až potom uvidím, čo bude ďalej," uviedla pre server iDNES.cz. Zatiaľ iba potvrdila, že z relácie odchádza nedobrovoľne.
      Drtinovej kolega Martin Veselovský a editori relácie Jan Ouředník a Jan Rozkošný adresovali šéfovi ČT otvorený list, v ktorom ho žiadajú o vysvetlenie dôvodov odvolania Drtinovej. Jeho signatári pripomínajú, že profesionalita a objektivita moderátorky pri vedení rozhovorov a diskusií nebola v priebehu uplynulých takmer dvoch rokov nikdy spochybnená. Jej výkon bol hodnotený kladne vedením ČT i divákmi.
      "Pokiaľ bola Daniela Drtinová odvolaná z moderovania Udalostí, komentárov bez uvedenia konkrétnych dôvodov a navyše v období pred pravdepodobnými mimoriadnymi voľbami do Poslaneckej snemovne, vyvoláva to vážne obavy zo snahy otupiť hlavnú večernú spravodajskú reláciu ČT24 v priebehu predvolebnej kampane. V takom prípade by bola fatálne oslabená dôveryhodnosť nielen Udalostí, komentárov, ale i celého spravodajstva Českej televízie," tvrdia autori listu.
      Odborárske zdroje predpokladajú, že za Drtinovej presunom do inej relácie môže byť evidentná nespokojnosť ministra kultúry Jiřiho Balvína, s ktorým moderátorka robila viacero vstupov v relácii večer po neočakávanom odvolaní riaditeľa Národného divadla Jana Buriana.
      Vedenie ČT však akýkoľvek politický rozmer kauzy odmieta a poukazuje na príležitosť, ktorú ponúka moderátorke pri jej ďalšej sebarealizácii v podobe vlastnej relácie.

Copyright © TASR 2013

Česka televízia pred tromi dňami predstavila zmeny, ktoré sa s prechodom na jesennú vysielaciu schému dotknú popri ďalších kanálov aj ČT24. Ich hlavným cieľom je vytvoriť prehľadnejšie prostredie pre diváka a zvýšiť jeho komfort pri sledovaní spravodajstva, s čím súvisí nielen prechod na novú, ucelenú grafiku, ale aj posilnenie profilov hlavných programov.
"ČT24 vysiela niekoľko diskusných relácií, v ktorých sa strieda viac moderátorov, a ktoré tak nemajú svoju jednoznačnú tvár. Rozhodli sme sa preto, že obmedzíme počet moderátorov Udalosťou, komentárov na dva a že ponúkneme reláciu Interview ČT24 jedinej osobnosti, ktorá by tak mohla relácii vtisnúť vlastný charakter, "vysvetľuje riaditeľ spravodajstva Českej televízie Zdeněk Šámal, podľa ktorého je Interview ČT24 náročným formátom, ktorý vyžaduje hlboký analytický vhľad. "Ponuku od nás dostala Daniela Drtinová. Ak by ju prijala, relácia by sa premenoval na Interview Daniely Drtinova a stal by sa tak po Otázkach Václava Moravca len druhým takým, ktorý nesie meno konkrétneho moderátora, "dodáva Šámal s tým, že od zmeny očakával tiež posilnenie sledovanosti kanála pred hlavnou spravodajskou reláciou . "Zatiaľ sa Daniela Drtinová k našej ponuke nevyjadrila, očakávam však, že sa rozhodne už čoskoro," hovorí na záver Zdeněk Šámal.
"Mať reláciu, ktorý nesie Vaše vlastné meno, a ktorý sa navyše vysiela pred najsledovanejšou spravodajskou reláciou, považujem za jednoznačný profesijný rast. Úplne tak nerozumiem tomu, prečo sa odbory proti takejto ponuke vymedzujú, v podstate tak úplne popierajú svoju rolu. Vidí Ak tu potom politické tlaky, musím konštatovať, že sú to práve odbory, kto je do tejto veci vnáša, "hovorí generálny riaditeľ Českej televízie Petr Dvořák.

Zdroj : ČT

9. 8. 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 


Rádio VIVA krachuje, spoločnosť Rádio VIVA, a.s. podala na Okresnom súde Trnava návrh na vyhlásenie konkurzu. Vyplýva to z dnes zverejnených údajov v Obchodnom vestníku. Z vestníka ďalej vyplýva, že trnavský okresný súd vyhovel návrhu a rozhodol o tom, že začína konkurzné konanie voči dlžníkovi Rádio VIVA, a.s. Existuje však aj spoločnosť VIVA Production House, s.r.o. a obe spoločnosti sú v spore.

Pre Radu pre vysielanie a retransmisiu (RVR) zatiaľ z rozhodnutia súdu nič záväzné nevyplýva. “Rada totiž podľa zákona môže odňať vysielateľovi licenciu, ak bol na majetok vysielateľa vyhlásený konkurz,“ povedala v reakcii na vyhlásenie konkurzu na Rádio VIVA pre agentúru SITA tlačová tajomníčka RVR Lucia Jelčová. Zdôraznila, že rada tak urobiť “môže“, čo neznamená, že aj musí. Rada zatiaľ podľa Jelčovej informácie o konkurze nemá oficiálne k dispozícii, vecou sa bude zaoberať, keď ich získa oficiálne. Upozornila, že vlastníkom licencie je z pohľadu RVR spoločnosť Radio VIVA, a.s. Rade sa s ňou komunikuje komplikovanejšie ako v iných prípadoch, lebo spoločnosť pravidelne mení konateľov. Prevádzku rádia zabezpečuje spoločnosť VIVA Production House, s.r.o.
Rozhodnutie súdu je dostupné na: https://justice.gov.sk/PortalApp/ObchodnyVestnik/Formular/FormularDetail.aspx?IdFormular=670061.
Situácia okolo Rádia VIVA je nejasná. Upozornila na to aj Rada pre vysielanie a retransmisiu, ktorá 2. júla rozhodla o prerušení konania o pridelení frekvencií, na ktorých v súčasnosti vysiela Rádio VIVA Pritom rádio má povolenie vysielať na frekvenciách do 21. decembra. Licenčná rada však v prvom rade čaká na rozhodnutie Ústavného súdu SR. Dôvodom tohto rozhodnutia licenčnej rady je predbežná otázka, "ktorou je rozhodnutie Ústavného súdu SR vo veci sťažnosti spoločnosti Corporate legal, s.r.o. voči rozsudku Najvyššieho súdu SR, ktorým bolo zrušené rozhodnutie rady o pridelení frekvencií tejto spoločnosti".
Dôvodov spomalenia rozhodovania o frekvenciách VIVA je viac a RVR o nich podrobne informovala médiá 12. júna. Predseda licenčnej rady Miloš Mistrík 12. júna na tlačovej besede povedal, že rada v rozhodovaní o tom, kto bude od 22. decembra tohto roka vysielať na 28 frekvenciách rádia VIVA musí počkať na už spomínané rozhodnutie Ústavného súdu SR. RVR však zároveň skúma žiadosť o odňatie licencie na vysielanie Rádiu VIVA ktorú rade doručila spoločnosť Rádio VIVA a.s. Keď vysielateľ požiada o odňatie licencie, nemôžeme ho nútiť, aby o to nežiadal, upozornil Mistrík. Problém je ale podľa šéfa licenčnej rady skôr v tom, že rada musí preskúmať, či Rádio VIVA a.s. je subjektom oprávneným podať takúto žiadosť. Existuje totiž aj spoločnosť VIVA Production House, s.r.o. a obe spoločnosti sú v spore. Kým toto rada nepreskúma, nemôže potvrdiť, že odoberá licenciu, zdôraznil predseda RVR a pripomenul, že licencia pre VIVA na jej frekvencie platí do 21. decembra.
O tom, či od 22. decembra bude na frekvenciách Rádia VIVA ticho, alebo rozhlasové vysielanie, rozhodne rýchlosť, s akou sa témou bude zaoberať Ústavný súd SR. Na ústavnom súde napadla 5. júna spoločnosť Corporate Legal, s.r.o. rozsudok Najvyššieho súdu SR, ktorým 27. marca zrušil rozhodnutie rady z 15. mája 2012 o pridelení vysielacej licencie na 28 frekvencií Rádia VIVA spoločnosti Corporate Legal. Rada vlani totiž rozhodla, že spomínané frekvencie pridelí spoločnosti Corporate Legal, s.r.o. a zamietla ich prideliť spoločnosti VIVA Production House, s.r.o. Oba spory teda rade značne komplikujú situáciu. RVR pôvodne chcela rozhodnúť o frekvenciách Rádia VIVA 18. júna.

 
©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

 

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Pan ministr Balvín měl poněkud naivní romantickou představu, že by bylo dobře, aby byly v kultuře obsazovány otevřeným výběrovým řízením. Ale jak se ukazuje, kulturní fronta toho nežádá. Kulturní fronta žádá toho, aby z jejich středu se vždycky vybral jeden předem určený zájemce, nejlepší osoba, a tak toho budou mít."
Jiří Rusnok, premiér ČR


"Rozprával som sa s príslušnými krasnodarskými orgánmi. Bloodhound Gang si balia kufre, títo idioti nebudú vystupovať na Kubani."
Vladimir Medinskij ruský minister kultúry ,ktorého nahnevalo, že si basgitarista Jared Hasselhoff na štvrtkovom koncerte v ukrajinskej Odese vopchal do spodkov ruskú vlajku.

„ Matica slovenská dostane od štátu ročne menej peňazí, ako dvojica komikov pripravujúcich humoristickú reláciu Nikto nie je dokonalý. „
Marián Tkáč


„.Ak bude premiér Fico kandidovať na prezidenta a vyhrá, bude musieť vzniknúť úplne nová vláda, s novým programovým vyhlásením, bude musieť požiadať o dôveru parlamentu, všetko ako po parlamentných voľbách. V takom prípade je súčasná Ficova vláda už vlastne len dočasná a premiér v skutočnosti dosluhuje.“
Martin Fedor

Zomrel Jiři Krejčík

Zomrel Jiři Krejčík

 


 

Vo veku 95 rokov zomrel vo štvrtok v pražskej nemocnici scenárista a režisér Jiří Krejčík. ČTK o tom informovala režisérova rodina. Krejčík začínal pri filme za druhej svetovej vojny ako štatistov na Barrandove a s réžiou potom u krátkometrážnych snímok. Medzi jeho najznámejšie filmy patrí napríklad Vyšší princíp, Svadba ako remeň, Penzión pre slobodných pánov či Božská Ema.
Prvým Krejčíkovým hraným filmom bol nerudovský Týždeň v tichom dome (1947), ale väčšiu pozornosť vzbudil v roku 1960 protektorátnom drámou Vyšší princíp. Krejčík sa podieľal aj na obľúbenej  dvojdielnej komédii Cisárov pekár a Pekárov cisár ako spoluautor scenára a režisér, ale film nakoniec režíroval Martin Frič. V neskorších rokoch si vyskúšal aj herectvo, keď sa objavil v menších rolách v Menzelových Slávnostiach sněžek ako mäsiar, ktorý "všetko zožerie", alebo ako lekár v Hřebejkových Pelíšcích.
Za svoju filmovú tvorbu dostal niekoľko ocenení. Okrem Českého leva z roku 1999 za dlhodobý umelecký prínos českému filmu, prevzal tiež napríklad v roku 2001 medailu Za zásluhy a o dva roky neskôr na karlovarskom festivale Krištáľový glóbus za mimoriadny umelecký prínos svetovému filmu.

 
Copyright © ČTK 2013

Zomrela Karen Black

Zomrela Karen Black


Karen Black, herečka, ktorá sa objavila vo viac ako 100 filmoch a preslávila s v takých filmoch ako Easy Rider , Malé životné etudy" či Nashville ", je mŕtva.
Blackovej manžel Stephen Eckelberry, oznámil, že herečka zomrela v stredu na komplikácie z rakoviny. Mal 74 rokov.
Rodným menom Karen Blanche Zieglerová sa narodila v meste Park Ridge v štáte Illinois ako druhá dcéra Williama a Elsie Zieglerových. Jej matka Elsie - za slobodna Reifová - je autorkou niekoľkých ocenených detských poviedok, Kareniným dedkom bol Arthur Ziegler, ktorý bol uznávaným hudobníkom a hral na violu v chicagskom symfonickom orchestri. Už v 15 rokoch začala študovať na Northwestern University, ale už o dva roky neskôr štúdium ukončila. Potom študovala v New Yorku pod vedením Lee Strasberga a objavovala sa v mnohých divadelných roliach. Jej kritikmi veľmi dobre prijatým debutom na broadwayských doskách bola rola v hre The Playroom z roku 1965. O rok neskôr prišla jej prvá filmová rola v komediálnom dráme režiséra Francisa Forda Coppolu TERAZ UŽ SI VEĽKÝ CHLAPEC. O ďalší rok neskôr sa objavila ako Marcia Garroway v seriáli THE SECOND HUNDRED YEARS.
V roku 1969 potom prišiel film, ktorý z nej urobil hviezdu- Easy Rider, kde sa objavila spoločne s Petrom Fondom, Dennisom Hopperom a Jackom Nicholsonom vo vedľajšej úlohe Karen. S Nicholsonom si znovu zahrala o rok neskôr, keď sa spoločne objavili v dráme MALÉ ŽIVOTNÉ ETUDY, kde Karen stvárnila rolu čašníčky Rayet Dipesto, ktorej muž Robert (Nicholson) sa vracia domov k ťažko chorému otcovi. Táto rola priniesla Karen Zlatý Glóbus a nomináciu na Oscara pre najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe. Vo svojich úlohách stvárňovala Karen prevažne čašníčky, prostitútky a iné ženy na okraji spoločnosti. Niektoré z jej ďalších filmov boli skôr sklamaním, ale Karen sa nakoniec podarilo získať ďalší Zlatý Globus, a to za rolu Myrtle Wilsonovej vo filme VEĽKÝ GATSBY z roku 1974.
O rok neskôr sa objavila ako country speváčka v hudobnom dráme NASHVILLE a za album piesní, ktoré k tomuto filmu zložila a naspievala, bola v roku 1976 nominovaná na cenu Grammy. Jednou z jej pamätných rolí je tiež úloha únoskyňa v poslednom filme Alfreda Hitchcocka Rodinné spiknutie z roku 1976.

8. 8. 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS



Rozhlas a televízia Slovenska, konkrétne programová služba Dvojka, cyklicky v pevnej vysielacej štruktúre vysiela týždenne tri filmové okná, v pôvodnom znení s titulkami. Náročnému divákovi umožňujeme vychutnať si originálne herecké výkony a atmosféru pôvodného filmového spracovania a zároveň aj konfrontovať prípadnú znalosť jazyka.
Podiel hraných filmov v anglickom znení s titulkami vo vysielaní Dvojky v 1. polroku 2013 bol 63 filmov, z toho 25 v anglickom znení z titulkami. Filmy v anglickom znení s titulkami tvorili 40 percent všetkých cudzojazyčných hraných filmov, vysielaných na Dvojke v 1. polroku 2013. Prakticky to znamená, že RTVS v roku 2013 vysielala a vysiela aspoň jeden filmový titul v pôvodnom anglickom znení s titulkami týždenne.
„V našom vysielaní dbáme na výber hodnotných a kvalitných produkcií, ktoré vysielame v pôvodnom znení. Na jednej strane tak plníme kultúrnu misiu verejnoprávnych médií a na strane druhej povedzme aj vzdelávaciu funkciu,“ povedal generálny riaditeľ RTVS, Václav Mika.
Pozn. Vo vysielaní Dvojky tak znie okrem angličtiny aj nemčina, francúzština, španielčina, ruština, taliančina, ale napr. aj rumunčina, srbský, chorvátsky, poľský jazyk či exotickejšie jazyky – napr. jazyk hindí.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MŠVVaŠ: Reakcia na Hospodárske noviny a Plus jeden deň

MŠVVaŠ: 

Reakcia na Hospodárske noviny a Plus jeden deň 





Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR chce uviesť na pravú mieru nepravdivé informácie, ktoré včera zverejnil denník Hospodárske noviny v článku „Čaplovič má zoznam škôl na odstrel. Pre platy a dnes denník Plus jeden deň v článku „128 škôl na odstrel!“, nakoľko ide o hrubo zavádzajúce a poplašné informácie, ktoré sa nezakladajú na pravde.
Hrubo zavádzajúce je tvrdenie, že zverejnený zoznam predstavuje zriaďovateľov, ktorých školy sú určené na zrušenie. Ministerstvo školstva s uvedenými zriaďovateľmi rokuje o možnostiach zefektívniť a racionalizovať prevádzku škôl, pričom zrušenie školy je len jednou z viacerých možností a navrhuje sa len malému počtu zriaďovateľov. Rozhodnutie o zrušení školy je v každom prípade výhradne v kompetencii zriaďovateľov. Navyše rokovania sú stále otvorené a preto je zarážajúce, že sa v médiách prezentuje tento zoznam ako „školy na odstrel“. Toto tvrdenie je v rozpore s reálnym stavom a súčasne aj s princípmi novinárskej etiky a objektívneho informovania zo strany uvedených denníkov.

Tlačový a informačný odbor
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...

Zomrel Igor Grossmann

Zomrel  Igor Grossmann


 V nedeľu 4. augusta zomrel v Bratislave vo veku nedožitých 89 rokov slovenský fotograf Igor Grossmann. TASR jeho úmrtie potvrdila dcéra fotografa Anna Schirlbauer-Grossmannová.
      Posledná rozlúčka s fotografom bude na cintoríne v Slávičom údolí v piatok 9. augusta o 13.00 h.
      Legenda slovenskej fotografie Igor Grossmann mal široký námetový záber, od krajiniek, európskych miest a reportáží, cez priemysel až k hudbe, abstraktným a žánrovým obrazom a portrétom osobností slovenskej kultúry. Do konca 60. rokov 20. storočia, kedy sa z rodnej Žiliny presťahoval do Bratislavy, zachytával prostredie slovenskej dediny. Učarovala mu dedina, bohatstvo jej ľudového odkazu ukryté v bytčianskych dvoroch, kysuckých kopaniciach, oravských dolinách a liptovských holiach. Jeho vzorom boli český fotograf Jan Lukas i Karol Kállay. Korene Grossmannovej umeleckej orientácie však siahajú až k tvorbe veľkého francúzskeho mága fotoreportáže Henriho Cartiera-Bressona.
      Igor Grossmann sa narodil 3. novembra 1924 v Žiline. V rodnom meste tento vyštudovaný magister farmácie dlhé roky pôsobil ako lekárnik. Fotografiou sa začal zaoberať už v 50.rokoch minulého storočia popri zamestnaní, od roku 1966 sa jej venoval profesionálne. Z rokov 1964-1965 pochádza prevažná časť jeho prvého významného dokumentárneho cyklu Prváci. V rokoch 1968-1971 navštívil postupne Paríž a Francúzsko, Taliansko, Rumunsko a Arménsko, zo snímok týchto krajín vytvoril rozsiahle fotografické súbory. Počnúc cyklom O Dreve (1964-1965) sa čoraz viac venoval aj výtvarnej fotografii. Od roku 1969 žil a pôsobil v Bratislave.
      Okrem zachytávania života na dedine robil reklamnú, priemyselnú, módnu a reportážnu fotografiu. Je autorom publikácií Metamorfózy skla (1988), Obrazy odviate časom (2000). Fotograf predstavil 10. júna 2008 publikáciu fotografií Osobnosti slovenskej kultúry, ktorá zachytáva portréty slovenských umelcov z oblasti divadla, literatúry, výtvarného umenia, hudby a spevu. Prierez tvorbou fotografa Igora Grossmanna predstavuje publikácia Okamihy/návraty. Vyšla v roku 2009 pri príležitosti 85. narodenín autora a zahŕňa výber z jeho diela od roku 1950. Vyše 200 čiernobielych fotografií je rozdelených do piatich kapitol.
      Počas svojho života svoje diela vystavoval v rôznych slovenských mestách. Výber z tvorby fotografa Igora Grossmanna priniesla jeho výstava Okamihy/návraty v Stredoeurópskom dome fotografie (SEDF) v Bratislave. V roku 2010 tam dostal cenu za celoživotnú tvorbu Osobnosť slovenskej fotografie a galéria mu poskytla priestor na prezentáciu.
      Film z cyklu Fotografi (2012), režiséra Mareka Urbana, ktorého zámerom je prezentovať osobnosti slovenskej fotografie formou desiatich 26-minútových dokumentárnych profilov, zachytáva aj fotografa Igora Grossmanna.
 

Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS


RTVS zakúpil  od ITF Licensing Ltd.exkluzívne práva na vysielanie všetkých  Davis Cupových  a Fed Cupových zápasov, v ktorých hrá slovenský tím .Trvanie zmluvy  je od 1. januára 2014  do 31. decembrs 2016.
Cena za práva je 180.000,- EUR

7. 8. 2013

Vyhlásenie poslancov Národnej rady Slovenskej republiky z Košíc Richarda Rašiho a Otta Brixiho: "Reforma verejnej správy v Košiciach má byť východiskom, nie strašiakom"


 Vyhlásenie poslancov Národnej rady Slovenskej republiky z Košíc Richarda Rašiho a Otta Brixiho: 

"Reforma verejnej správy v Košiciach má byť východiskom, nie strašiakom"


V dnešnom vydaní regionálneho periodika v Košiciach bola publikovaná informácia o tom, že samospráva jednej z košických mestských častí vyhlásila petíciu za zachovanie svojej samostatnosti. Považujeme za veľmi nešťastné siahať po nástroji, ktorý zneužíva názory obyvateľov z jednej košickej mestskej časti proti názorom obyvateľov mesta z inej či iných mestských častí v čase, keď je reforma verejnej správy v Košiciach ešte len v štádiu príprav, analýz a diskusií. Vyhlásenie petície v jednej mestskej časti totiž nie je ničím iným, ako rozoštvávaním Košičanov a komplikovaním už aj tak zložitého procesu optimalizácie verejnej správy v Košiciach, ktorá je s 22 mestskými časťami pre 240 000 obyvateľov nelichotivým svetovým unikátom a najmä luxusom, ktorý si mesto ani jeho obyvatelia už ďalej nemôžu dovoliť.
      Strašiť verejnosť tým, že redukciou mestských častí budú niektoré z nich ukrátené o financie, je nezodpovedné a zavádzajúce. Zámerom reformy nebude finančné zvýhodnenie mestských častí, ktoré po reforme ostanú existovať na úkor tých, ktoré k nim budú pričlenené. Cieľom pripravovanej reformy verejnej správy v Košiciach je rozvoj, prosperita a spokojnosť obyvateľov všetkých mestských častí v Košiciach aj v zložitej ekonomickej situácii, s ktorou sa všetci musíme vyrovnať. Chceme navrhnúť a dohodnúť sa na efektívne fungujúcom modeli verejnej správy. Ten prerozdelí disponibilné a ušetrené finančné prostriedky prioritne nielen na štandardné zabezpečenie všetkých činností, ktoré zo zákona zabezpečuje verejná správa pre občana, ale predovšetkým zjednoduší a skvalitní výkon verejnej správy v jeho prospech a umožní investovať do projektov, ktoré zvýšia kvalitu života v Košiciach.
      Každá parciálna a účelová iniciatíva, akej sme dnes svedkami v jednej z košických mestských častí, je škodlivá najmä preto, že uprednostňuje záujmy časti obyvateľov na úkor všetkých Košičanov a mení význam pripravovanej reformy z nevyhnutného východiska k skvalitneniu života v našom meste na nebezpečného strašiaka, ktorý môže dosiahnutie tohto cieľa oddialiť.

      poslanci NR SR Richard Raši a Otto Brixi

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
 



 Štvrťročné obchodné výsledky americkej spoločnosti Walt Disney Company, zverejnené v utorok, ukázali medziročný nárast zisku o 1 % vďaka rastu obratu v zábavných parkoch a mediálnej divízii spoločnosti. Firma však očakáva veľkú stratu spôsobenú vlažným prijatím jej letného filmového trháku "Osamelý jazdec".
Čistý zisk spoločnosti, ktorá je najznámejšia vďaka animovaným filmom z produkcie jej filmových štúdií, v druhom kvartáli 2013 dosiahol 1,75 mld. USD, čo je nárast o 1 %. Po rozrátaní to znamená zisk 1,01 USD na akciu, čo je výsledok na úrovni minulého roka, informovala spoločnosť Disney v správe k obchodným výsledkom. Prevádzkový obrat spoločnosti podporil nárast príjmov z reklamy a poplatkov káblových operátorov na strane jej športovej televíznej stanice ESPN o 8 %, ako aj o 9 % lepší prevádzkový obrat zábavných parkov spoločnosti na Floride a v Kalifornii. Stratu 58 mil. USD naopak ohlásila Disneyho divízia počítačových hier, ktorá kalkuluje s návratom k ziskovosti po augustovom uvedení hry "Infinity" na trh.
Filmové štúdiá Walt Disney Company zaznamenali v druhom štvrťroku pokles obratu o 36 %, keďže film "Iron Man 3" nedosiahol rovnaký úspech ako ich minuloročný titul "Avengers: Pomstitelia". Firma zároveň avizovala stratu 160 až 190 mil. USD za nákladný film "Osamelý jazdec", ktorý mal byť letným trhákom Disneyho štúdií. Film s Johnnym Deppom v hlavnej úlohe však počas prvého víkendu v amerických a kanadských kinách zarobil len 29 mil. USD. Strata, spôsobená nákladnou produkciou, ale aj reklamnou kampaňou, sa započíta do obchodných výsledkov spoločnosti za tretí kvartál.
Hodnota akcií Walt Disney Company v reakcii na ohlásené výsledky po skončení obchodovania na burze v New Yorku poklesla o takmer 2 % na 65,79 USD za akciu.






Americká mediálna spoločnosť Time Warner Inc za druhý kvartál vykázala medziročný nárast čistého zisku, keď filmové hity pomohli príjmom divízií filmu a televíznej zábavy. Čistý zisk spoločnosti, ktorá tiež vlastní káblový a satelitný kanál CNN, televíznu stanicu HBO a filmové štúdio, vzrástol na 771 mil. USD čiže 81 centov na akciu zo sumy 412 mil. USD čiže 42 centov na akciu v rovnakom období vlaňajška. Tržby Time Warner medziročne posilnili o viac ako 10 % na 7,44 mld. USD. Analytici, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters, očakávali, že tržby firmy za druhý kvartál vlaňajška budú 7,11 mld. USD.
Time Warner Inc má 49,9-percentný podiel v Central European Media Enterprises (CME), ktorá prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.
 


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 
 

MŠVVaŠ: Závažné zistenia vládneho auditu, ktoré médiá obišli

MŠVVaŠ: 

Závažné zistenia vládneho auditu, ktoré médiá obišli


Vzhľadom na to, že médiá ignorovali mnohé závažné zistenia vládneho auditu, prinášame ďalšie prípady a nedostatky, ktoré sú konštatované ako závažné porušenia finančnej disciplíny.
Vykonaným auditom boli zistené aj nasledovné prípady nehospodárneho nakladania s verejnými financiami predstavujúce viac ako 74 % vytýkanej sumy 228 544 eur:

Rok 2010 (funkčné obdobie ministrov J. Mikolaja a E. Jurzycu)
- zabezpečenie právnych služieb externými právnikmi - nehospodárne použitie verejných prostriedkov - porušenie finančnej disciplíny v sume 22 430,25 €;
- reprezentačné výdavky - porušenie finančnej disciplíny v sume 5 632 €;
- tričká, tlačoviny, stavebnice, farbičky, gumy - porušenie finančnej disciplíny v sume
3 012,63 €.
- prekladateľská činnosť - použité verejné prostriedky na predmetné služby dodávateľovi bez oprávnenia vykonávania tejto činnosti, porušenie finančnej disciplíny v sume 1 031 €.
- recepcia a občerstvenie Týždeň vedy a techniky na Slovensku - použitie verejných prostriedkov nad rámec cenovej ponuky - porušenie finančnej disciplíny v sume 333,20 €;
- spolu 32 439,08 eura;

Rok 2011 (funkčné obdobie ministra E. Jurzycu)
- rekonštrukcia parkovacej plochy, kotolne a garáží - porušenie finančnej disciplíny v sume 131 035,87 €;
- zabezpečenie právnych služieb externými právnikmi - nehospodárne použitie verejných prostriedkov - porušenie finančnej disciplíny v sume 3 300 €;
- brigádnické práce - nehospodárne použitie verejných prostriedkov, porušenie finančnej disciplíny v sume 597,36 €;
- 600 ks Santa Claus - protistresová loptička - porušenie finančnej disciplíny v sume 567,60 €;
- uhradené nezrealizované služby jazykového kurzu - nehospodárne použitie verejných prostriedkov, porušenie finančnej disciplíny v sume 255,64 €;
- uhradenie nákladov na vstupnú lekársku prehliadku zamestnancom pri nástupe zamestnania - porušenie finančnej disciplíny v sume 92,50 €;
- spolu 135 848,97 eura;
- k 31. 12. 2011 nebol inventarizovaný dlhodobý nehmotný majetok, zásoby a peňažné prostriedky v hotovosti;

Rok 2012 (funkčné obdobie ministra E. Jurzycu)
- prekladateľská činnosť - použité verejné prostriedky na predmetné služby dodávateľovi bez oprávnenia vykonávania tejto činnosti, porušenie finančnej disciplíny v sume 1 250 €;

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 


Najčastejším dôvodom, prečo si ľudia kupujú a čítajú noviny, je ten, že tak robia zo zvyku. Vyplýva to z prieskumu agentúry TNS Slovakia, ktorý realizovala na vzorke 500 respondentov.
      Opýtaným položili otázky: Ako by ste charakterizovali ľudí, ktorí si dnes kupujú v stánku noviny, čítajú noviny alebo si ich predplácajú? Čo si myslíte, čo ich na tom najviac baví? Čo na tom majú radi? Takmer polovica respondentov (45 percent) sa vyjadrila, že ide o zvyk. "Podľa nich títo ľudia veľmi radi čítajú a preferujú pohodlné čítanie, môžu sa kedykoľvek k textu vrátiť, prečítať v pokoji, majú noviny poruke hocikedy a hocikde. Jednoducho stará klasika a zvyk víťazia," uvádza agentúra.
      Ako druhý najčastejšie sa vyskytujúci dôvod na kúpu novín je snaha byť lepšie informovaní (23 percent). Ľudia, ktorí čítajú tlač, chcú byť medzi prvými, čo sa niečo dozvedia, chcú mať prehľad, širší obzor, čerstvé informácie. Necelých 16 percent opýtaných si nevie vybaviť žiaden dôvod, prečo ľudia dnes kupujú noviny. Takmer 13 percent opýtaných si myslí, že dnešní kupujúci novín sú najmä ľudia, ktorí hľadajú v novinách zábavu, teda senzácie, krížovky, relax, inzeráty, pikošky zo spoločenského diania či klebety. Necelé štyri percentá respondentov napadlo, že títo ľudia asi nemajú internet.

 

Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Dialóg medzi Rozhlasom a televíziou Slovenska (RTVS) a divákom aj poslucháčom na druhej strane je podľa slov generálneho riaditeľa RTVS Václava Miku jedným z dôležitých nástrojov fungovania tejto verejnoprávnej inštitúcie. Uviedol to na dnešnom stretnutí s médiami, ktorého témou bolo jeho ročné pôsobenie vo funkcii šéfa telerozhlasu.
„Mám vedľa seba manažment zostavený z ľudí, ktorým dôverujem, ktorých som získal pre prácu v RTVS. Médiá verejnej služby tvoria štandard duálneho systému, robia prácu a tvoria obsah, ktorý dnes na trhu nikto nezastupuje. V televízii je 50 percent programov jedinečných, v rozhlase až 80 percent, ktoré iné médiá nerobia,“ hodnotil postavenie RTVS na mediálnom poli generálny riaditeľ.
Za rok pôsobenia v tejto funkcii uskutočnil personálne zmeny, dnes má RTVS 1362 zamestnancov. Zmenilo sa spravodajstvo, jeho obsah, začala sa obnova technologického zariadenia, tu je však postup pomalší vzhľadom na dodržiavanie ustanovení zákona o verejnom obstarávaní. Pri výrobe programov sú využité vlastné kapacity, rozšírila sa ponuka športových prenosov.
„RTVS našla strategického partnera v Českej televízii. Spolupráca prebieha v oblasti spravodajstva a publicistiky, vytvárajú sa spoločné formáty, jedným z nich je aj štvordielna sága Cyril a Metod, ktorú STV uviedla v júli,“ dodal Mika.
„Moja koncepcia – hovorím o piatich rokoch fungovania – znamená zmeny, väčšina z nich sú dlhodobo koncepčné, strategické a v tomto kontexte je rok veľmi krátky čas. Takže, ak sa niečo podarilo, je to fajn, ale sme len na začiatku. Ak by som po piatich rokoch odchádzal z inštitúcie, ktorá je sledovaná, má informačne najbohatšie spravodajstvo na trhu, v rozhlase si uchová svoju kredibilitu a rozvinie ju do lepšej formátovej podoby, tak som spokojný,“ uviedol pre TASR Václav Mika.
Do funkcie generálneho riaditeľa RTVS ho zvolila Národná rada SR s výkonom od 1. augusta 2012 na funkčné obdobie piatich rokov.

Copyright © TASR 2013


OĽANO vie vykopávať otvorené dvere

OĽANO vie vykopávať
 
otvorené dvere

Pozdvihnúť úroveň poznania anglického jazyka u bežného obyvateľstva a umožniť, aby sa obyčajní ľudia dostali častejšie do styku s anglickým jazykom prostredníctvom Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS). To je cieľom návrhu novely zákona o vysielaní a retransmisii z dielne Jána Mičovského a Jozefa Viskupiča (obaja OĽaNO), ktorým sa bude parlament zaoberať na septembrovej schôdzi.
      Ak poslanci uspejú, RTVS bude mať povinnosť odvysielať aspoň raz do týždňa film v anglickom jazyku s otvorenými slovenskými titulkami. "Verejnoprávna televízia tu vystupuje v dvojitej úlohe, a to ako výrazne sledovaný mediálny fenomén doby a zároveň ako nástroj vzdelávania a výchovy," vysvetľujú Mičovský a Viskupič.
      Podľa ich slov porozumenie medzi národmi, vzájomné sa poznanie a výmena informácií je základným predpokladom na zvládnutie globálnych úloh, ktoré pred ľudstvom v 21. storočí stoja. "Nevyhnutným predpokladom takéhoto porozumenia je aj porozumenie komunikačné, jazykové. Jazyk anglický prirodzene prebral funkciu esperanta pre veľkú časť sveta. Proti tomuto vývoju nemá význam protestovať, treba ho správne usmerniť tak, aby sa využili jeho veľké nadčasové pozitíva a zároveň obmedzili nevhodné vplyvy na vlastnú jazykovú kultúru," uvádza sa v dôvodovej správe.
      Mičovský a Viskupič sú presvedčení, že ich novela prinesie viacero systémových pozitívnych zmien. "Najmä umožní, aby do pravidelného kontaktu s angličtinou prišli prirodzeným spôsobom široké masy obyvateľstva bez toho, aby priamo ukladala, aký program alebo v ktorom čase má byť vysielaný. RTVS tak ostane programová flexibilita. Ďalej umožní, aby boli pôsobeniu anglického jazyka vystavení aj ľudia, ktorí angličtinou síce nehovoria, avšak môžu pasívne počúvať hovorené slovo, čo im v spojení s titulkami umožní naučenie sa základných slovných spojení, ktoré môžu zužitkovať v každodennom živote alebo v obchodnom styku," myslia si poslanci.
      Právna norma tiež podľa nich umožní, aby bolo v konečnom dôsledku viac finančných prostriedkov použitých napríklad na domácu tvorbu, keďže výroba titulkov je omnoho lacnejšia ako dabing. "Anglický jazyk je v súčasnosti najrozšírenejším jazykom na svete. Ako materinský jazyk ho používa 360 miliónov ľudí, ako druhý jazyk 375 miliónov ľudí a napokon ako cudzí jazyk ho využíva 750 miliónov ľudí. Takýto spôsob výučby a oboznámenia sa s jazykom sa osvedčil napríklad v Nórsku, kde je oveľa menej televíznych programov dabovaných a aj vďaka tomu je znalosť angličtiny veľmi rozšírená. Prijatie návrhu zákona je potrebné a prospešné pre obyvateľstvo SR," odkazujú kolegom v poslaneckej snemovni.
      Generálny riaditeľ RTVS Václav Mika pre TASR reagoval, že o návrhu novely ešte nepočul, ale televízia už v súčasnosti vysiela pôvodnú európsku produkciu v pôvodnom znení. "Veľká časť je, samozrejme, v angličtine. Myslím, že nás legislatíva k tomu nemusí viesť. Bolo by prapodivné, keby zmena legislatívy riešila len takúto marginálnu súvislosť. Bolo by to pre mňa prekvapením," vyhlásil Mika.


Copyright © TASR 2013

Zomrel Ladislav Kubiš

Zomrel Ladislav Kubiš 

Novinár Ladislav Kubiš, ktorý dlhé roky pracoval v Československom a Slovenskom rozhlase, náhle zomrel v sobotu 3. augusta. Informuje o tom portál omediach.sk.
      Kubiš sa narodil sa v roku 1944. V rokoch 1998 - 2006 bol šéfredaktorom Radio Slovakia International. Ako informuje portál, bol členom Koordinačného výboru VPN a 26. novembra 1989 prečítal pred budovou rozhlasu výzvu na podporu štrajku. Bol taktiež predsedom Slovenskej asociácie novinárov tenistov.
      Posledná rozlúčka s Ladislavom Kubišom by sa mala uskutočniť v piatok 9. augusta o 11.45 v bratislavskom Krematóriu.

 

Copyright © TASR 2013

Не шутить с ним

Не шутить с ним


6. 8. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Spoločnosť Washington Post Co. v pondelok (5.8.) večer SELČ informovala, že súhlasí s predajom svojho hlavného denníka Washington Post Jeffovi Bezosovi, zakladateľovi a výkonnému šéfovi internetového obchodu Amazon.com. Agentúra Sin-chua dodáva, že Bezos zaplatí za denník 250 miliónov USD (188,58 milióna eur) v hotovosti a tým sa skončí kontrola periodika rodinou Grahamovcov, ktorá výrazne pôsobila v oblasti masmédií v Spojených štátoch počas štyroch generácií.
Spoločnosť Amazon, ktorej centrála sa nachádza v Seattli, nebude účastníkom transakcie. Bezos kupuje denník so všetkým, čo k nemu patrí, ako súkromná osoba. Jeho majiteľom by sa mal stať do 60 dní.
Spoločnosť Washington Post Co. dostane nový názov, o ktorom sa zatiaľ nerozhodlo a bude pokračovať ako verejná obchodná spoločnosť.
Denník Washington Post bojoval viac ako desať rokov s finančnými problémami, s ktorými zápasili aj ďalšie tlačené americké periodiká. Vyvolalo ich masívne rozšírenie internetu a epochálne zmeny prechodu od printových technológií k digitálnym. Tým sa vytvorila silná konkurenčná vlna, ktorá začala pôsobiť na tradičné spravodajské spoločnosti. Prišli o veľkú časť čitateľov a inzerentov. Vydavateľstvá novín a časopisov sa začali zlučovať, ale mnohé skrachovali.
Bezos v informácii pre zamestnancov Washington Post uviedol, že "hodnoty Washington Post netreba meniť". Úlohou denníka "zostane slúžiť čitateľom a nie súkromným záujmom jeho majiteľov".
Bezos nebude riadiť noviny denne. Súčasne vedenie denníka súhlasilo, že bude pokračovať vo svojej práci.

Copyright © TASR 2013

Rezort reaguje ne informácie k zverejnenému audítu

Rezort reaguje ne informácie
 
k zverejnenému audítu 
 
  Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR chce uviesť na pravú mieru tendenčné a manipulačné podsúvanie informácií, ktoré dnes zverejnil denník Sme v článku Audit potvrdil šafárenie“ a „Kažimír Čaploviča nezachránil“.
      Ide o tendenčné a manipulačné podsúvanie informácií, nakoľko výsledky auditu sú v uvedených článkoch interpretované svojsky s jediným cieľom, a to osobným atakom voči vedeniu ministerstva. Dôkazom toho je aj svojská interpretácia v tých oblastiach, v ktorých pre rezort platia prísne protokolárne pravidlá.
      Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR v tejto veci už vykonalo organizačné a personálne zmeny, prijalo opatrenia na odstránenie príčin ich vzniku a taktiež bol prijatý nový systém vnútornej kontroly, aby sa v budúcnosti podobné prípady neopakovali.
      V prípade objednávky kvetov išlo, tak ako ministerstvo uvádzalo už v minulosti, o dary školám, pričom audit konštatoval, že nebol správny postup ich odovzdania a neúmyselné pochybenie technického charakteru. Po vykonanom audite a prijatí opatrení bolo zabránené nesprávnemu účtovaniu.
      Zároveň chceme zdôrazniť, že audit sa týkal troch rokov a troch ministrov školstva a práve minister Dušan Čaplovič vyvodil v prípade zlyhaní personálnu zodpovednosť. Okrem toho chceme pripomenúť, že ak by predchádzajúci ministri – Eugen Jurzyca a Ján Mikolaj v minulosti prijali podobne striktné pravidlá, súčasný audit by mal iné výsledky.
      Dôkazom toho, že redaktor denníka Sme ignoruje fakty auditu, je skutočnosť, že nehovorí o nedostatkoch súvisiacich s predchádzajúcimi vedeniami ministerstva, kde sú konštatované závažné porušenia finančnej disciplíny napríklad v prípade rekonštrukcie parkovacej plochy, kotolne a garáží v roku 2011 v hodnote 131 035,87 eur, čo tvorí približne 57 % vytýkanej sumy. Závažným pochybením v uvedenom období bolo aj nevydanie príkazu ministra na vykonanie inventarizácie majetku za rok 2011, a to sú len niektoré prípady.
      Neobjektívnosť, povrchnosť, nekomplexné a zavádzajúce spracovanie príspevku o výsledkoch auditu je nielen prejavom tendenčnosti, ale aj neúcty k čitateľom.

      Informácie poskytol Tlačový a informačný odbor MŠVVaŠ.



Sindibád a programming

Sindibád a programming


Sindibád -Jednotka 05.08.2013 20:12:01

50 tisíc divákov 
1,1 % sledovanosť
3,1 % podiel na trhu



TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS


1.Búrlivé víno – Markíza ; 2. Televízne noviny – Markíza ; 3. Športové noviny – Markíza ; 4. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 6. Keno 10 – Markíza ; 7. Počasie – Markíza ; 8. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 9. Záložný plán – Markíza ; 10. KRIMI- TV JOJ ; 11. Šport- TV JOJ ; 12. Tady hlídám já – Markíza ; 13. LAPD: Oddelenie vrážd – Markíza ; 14. Kameňák 2- TV JOJ ; 15. Nočné Televízne noviny – Markíza

5. 8. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 


 

Filmové štúdio Dreamworks Animation SKG Inc., ktoré okrem iného vytvorilo animované filmové série Shrek, Madagaskar a Kung-Fu Panda, je v súčasnosti najaktívnejšou spoločnosťou v zábavnom priemysle z pohľadu akvizícií a rozširovania aktivít. "Určite budeme robiť ďalšie obchody. Za tých 19 rokov, čo pôsobíme v branži, som nikdy nevidel viac príležitostí na budovanie našej značky," povedal v rozhovore generálny riaditeľ Dreamworks Jeffrey Katzenberg.
Spoločnosť za uplynulý rok kúpila kanál AwesomenessTV na internetovej sieti YouTube, ktorý je určený tínedžerom, získala spoločnosť, ktorá vlastní práva na slávne filmové postavy ako sú Lassie alebo duch Casper. Štúdio tiež kúpilo práva na značku hračiek Troll, bude vyrábať exkluzívny seriál pre videostreamingovú službu Netflix a s čínskymi partnermi stavia zábavný park za 3 mld. USD, ktorý by sa mal otvoriť v roku 2016 v Šanghaji.
Predstavitelia spoločnosti Dreamworks veria, že séria akvizícií jej pomôže rozšíriť svoje populárne značky aj za hranice strieborného plátna, do sveta televízie, hračiek a turistických atrakcií. Podobná stratégia zmenila na najväčší mediálny konglomerát sveta spoločnosť Walt Disney Co, ktorej filmové štúdiá Katzenberg do roku 1994 viedol a ktorá má dnes trhovú hodnotu 118 mld. USD. Dreamworks je v porovnaní s tým so svojou hodnotou 2,3 mld. USD drobnou firmou.
Investori Katzenbergovu diverzifikačnú stratégiu vítajú a hodnota akcií spoločnosti za posledný rok stúpla o polovicu. Analytici tiež predpokladajú, že vďaka akvizíciám bude tento rok približne 45 % obratu Dreamworks pochádzať z aktivít, ktoré nie sú priamo spojené s produkciou filmov. Zvyšná časť by mala naďalej plynúť z filmovej produkcie, pričom ide najmä o zisky z predaja starších filmov na DVD a podobných nosičoch.

Na motívy snímky Fargo (1996) bratov Coenovcov vznikne seriál, pričom hlavnú úlohu získal jeden z dvorných hercov slávnej filmárskej dvojice Billy Bob Thornton. V cenami ovenčenej snímke si zahrala Frances McDormand, ktorá stvárnila odhodlanú tehotnú policajtku na stope dvoch zločincov. Za túto rolu získala Oscara, ktorého si odniesli aj bratia Coenovci za pôvodný scenár. Desaťdielny seriál bude mať nový scenár aj postavy. Thornton stvárni Lornea Malva, "manipulatívneho muža, ktorý stretne poisťovacieho agenta a dostane ho na cestu skazy". Nakrúcať sa bude v Kanade a seriál by mali začať vysielať na budúcu jar. Coenovci sa zhostia úlohy výkonných producentov.
Krimitriler Fargo, ktorý nominovali na celkovo sedem Oscarov, Americký filmový inštitút zaradil do svojho zoznamu 100 najlepších amerických filmov. Okrem spomínanej McDormand si v ňom zahrali William H. Macy, Steve Buscemi či Peter Stormare. Snímka, ktorú režíroval Joel Coen a spolu s bratom napísal jej scenár, má na konte aj šesť Independent Spirit Awards, jednu WGA Award a štyri nominácie na Zlatý glóbus. Joel Coen tiež získal cenu pre najlepšieho režiséra na Medzinárodnom filmovom festivale v Cannes.
 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

RTVS NEWS

RTVS NEWS

 


Rozhlas a televízia Slovenska sa posúva bližšie k veľkému investičnému plánu – rekonštrukcii a modernizácii televíznych štúdií. V otvorenej súťaži v júli získala dodávateľa na 15 kusov HDTV štúdiových kamerových reťazcov pre štúdiá MD1 a MD2 v bratislavskej Mlynskej doline. Zákazku na vyše 700 tisíc eur na obstaranie a rozšírenie počtu štúdiových kamerových reťazcov pre televízne štúdiá Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS), Slovenskú televíziu získala v júli TRACO Systems, a.s z Bratislavy, vyplýva to z údajov vestníka verejného obstarávania z 19. júla.
RTVS uzavrel s TRACO Systems rámcovú zmluvu v hodnote 700 087 eur s DPH. V otvorenej súťaži s kritériom najnižšej ceny a využitím elektronickej aukcie prijal RTVS len jednu ponuku, pričom elektronicky neprijal žiadnu. Prvotná predpokladaná celková hodnota zákazky bola 585 900 eur bez DPH (703 080 eur s 20-percentnou DPH). Zmluva nepredpokladá subdodávky.
Rekonštrukcia štúdiového komplexu MD1 a MD2 je dlhodobým zámerom RTVS a jasnejšie kontúry dostala po zverejnení predbežného oznámenia o rekonštrukcii vo vestníku verejného obstarávania 7. júna. Rekonštrukcia má zabezpečiť modernizáciu technologických procesov a zmenu výrobného formátu štúdiového komplexu z SD 4:3 na HD 16:9 v rozlíšení 1080/50i. Hodnota plánovanej zákazky je 1,15 milióna eur. "Rekonštrukcia MD1, 2 je súčasťou investičného plánu RTVS na rok 2013 a je aj súčasťou kapitálových výdavkov zmluvy so štátom," uviedla po zverejnení predbežného oznámenia pre agentúru SITA Dominika Šulková z marketingu a komunikácie s verejnosťou RTVS. Cieľom je nanovo postaviť komplex MD1,2, aby verejnoprávna televízia mohla vysielať spravodajstvo zo zrekonštruovaných priestorov HD technológiou. RTVS predpokladá ukončenie rekonštrukcie prvej časti komplexu MD1,2 a začatie vysielania v marci 2014. Na predbežné oznámenie nadviazalo 21. júna vyhlásenie verejného obstarávania na 1. etapu rekonštrukcie štúdiového komplexu MD1 a 2. Súťaž s kritériom najnižšej ceny a použitím elektronickej aukcie je na spomínanú sumu 1,15 milióna eur a RTVS predpokladá, že jej víťaz zákazku uskutoční od začiatku októbra do polovice januára 2014. Štúdií MD1 a MD2 sa týka aj verejné obstarávanie zverejnené 16. júla vo vestníku verejného obstarávania. RTVS v ňom hľadá firmu na úpravu interiéru štúdiového komplexu. Zákazka na stavebné práce je na štyri mesiace a v predpokladanej hodnote 150 tisíc eur bez DPH.
Rozlohou najmenšie štúdio MD1 vypli v roku 2005 a dodnes nie je v prevádzke, štúdio MD2 Slovenská televízia rekonštruovala naposledy v roku 1996. V štúdiu MD2 sa vlani v novembri stala havária režijného obrazového zariadenia. "Video réžiu vymenili pracovníci techniky za novú, avšak bez periférií a výmeny ostatných zariadení. Štúdio MD2 tak zostalo naďalej v havarijnom stave, ale ako jediné v prevádzkyschopnom stave, dokonca vo formáte HD," uviedla pre SITA Dominika Šulková. Nevyhnutné je vymeniť monitorovú stenu, nadväzujúce obrazové zariadenia, záznamy, merací systém - všetko v HD, ako aj zvukový stôl s príslušenstvom. Ako zdôraznila, "cieľom rekonštrukcie je postaviť nanovo komplex MD1,2 tak, aby bolo možné skončiť výrobu a vysielanie spravodajských formátov v súčasnom komplexe, tzv. UTD a začať vysielať spravodajstvo zo zrekonštruovaných priestorov s novou modernou digitálnou HD technológiou". Rekonštrukciou sa spojí technika štúdií MD1 a MD2 a vznikne jeden technologický celok MD1,2. Rekonštrukcia obsahuje dodávku a montáž nových celkov, ako je osvetľovací systém štúdia, úprava interiéru štúdia a réžie, vybudovanie klimatizovaného priestoru pre technológiu, výmena a doplnenie rozvodov energetiky, inštalácia prepojovacieho, monitorovacieho a meracieho systému, kamier, statívov s elektronikou pre určovanie polohy, grafický systém, serverový systém pre nahrávanie a prispievanie, video réžia, audio systém, dorozumievanie. Výmena a inštalácia zariadení je súčasťou niekoľkých výberových obstarávaní.

 

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

Denník SME úspešne smeruje k najúbohejšiemu bulváru

 
Denník SME úspešne smeruje k

najúbohejšiemu bulváru

 Počas niekoľkých dní po sebe denník SME opakovane potvrdil, kam resp. ako hlboko smeruje jeho "žurnalistická" úroveň. Najskôr sa rozhodol aktívne parazitovať na hyenizme a výmysloch vykrádačov vreciek zranených pacientov, aby následne svojím sobotným vydaním v plnej nahote ukázal svoj historický cynizmus a ignorantstvo.Ak totiž denník, ktorý o sebe tvrdí, že je mienkotvorným zdrojom informácií, o pietnej spomienke na obete rómskeho holokaustu informoval pod absurdným titulkom Holokaust Rómov oslavuje aj Fico, potom sa to nedá nazvať inak ako - absolútnym historickým cynizmom alebo analfabetizmom. V tomto prípade je zjavná snaha postaviť predsedu vlády do negatívneho svetla, ktorá je pre denník SME už programovou záležitosťou, sekundárna. V prvom rade tu zaráža hrubá urážka všetkých obetí strašných činov, ktoré sa udiali na začiatku augusta 1944 a ktoré v sobotu na stránkach denníka SME padli opätovne za obeť cynizmu a ignorantstvu tohto denníka. Preto od vedenia redakcie očakávame, že sa za toto hrubé profesionálne, ale aj ľudské zlyhanie všetkým obetiam a spomínajúcim ľuďom ospravedlní.

Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 




Telekomunikačný operátor Slovak Telekom získal súhlas Protimonopolného úradu SR na akvizíciu spoločnosti DIGI Slovakia, ktorou chce posilniť svoje postavenie v segmente televíznych služieb. Niekoľkomesačné rokovania Slovak Telekomu a rumunského konzorcia RCS & RDS na odkúpení 100 % podielu spoločnosti DIGI Slovakia skončili 14. mája tohto roka podpisom akvizičnej zmluvy.
"Slovak Telekom plánuje začleniť DIGI Slovakia do svojej skupiny ako ďalšieho významného člena, podobne ako spoločnosti Zoznam a Zoznam Mobile alebo PosAm. DIGI Slovakia bude po akvizícii pôsobiť ako nová dcérska spoločnosť a samostatná právna entita," uviedol hovorca Slovak Telekomu Michal Korec. "O dátume začlenenia DIGI Slovakia do skupiny Slovak Telekom a ďalších krokoch vyplývajúcich z akvizície bude spoločnosť informovať v najbližších týždňoch," dodal Korec.
Spoločnosť DIGI Slovakia pôsobí na Slovensku od roku 2006. Poskytuje káblovú televíziu a internet v desiatich slovenských mestách. Väčšina jej zákazníkov využíva príjem TV cez satelit. V súčasnosti využíva jej služby TV a internetu viac ako 270 tis. zákazníkov.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.