DALITO!

15. 6. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Šéfom vplyvnej bulharskej Štátnej agentúry pre národnú bezpečnosť (DANS) sa v piatok stal kontroverzný poslanec a mediálny magnát Deljan Peevski. Len 32-ročný Bulhar z menšinovej tureckej strany MRF spolu so svojou rodinou vlastní niekoľko novín, televíznych staníc a spravodajských portálov. Za šéfa tajnej služby ho navrhol nový bulharský premiér Plamen Orešarski a vo funkcii ho potvrdil aj parlament.
Peevski má na svoj vek za sebou závratnú kariéru. Ešte v roku 2005 sa stal štátnym tajomníkom na ministerstve pre mimoriadne situácie po tom, ako len niekoľko mesiacov pôsobil ako vyšetrovateľ v hlavnom meste Sofia. O dva roky ho z funkcie odvolali pre podozrenia z vydierania a korupcie. Neskôr ho všetkých obvinení zbavili, v krajine však zostáva stále kontroverznou postavou.
Na protest voči Peevského vymenovaniu za šéfa DANS sa postavil aj prezident Rosen Plevneliev, ktorý preto v piatok vynechá vládnu neformálnu schôdzku. Demonštrácie prebiehajú aj na sociálnych sieťach a aktivisti pri tejto príležitosti naplánovali protest pred sídlom bulharskej vlády. Obsadenie postu šéfa vplyvnej spravodajskej služby sa nepáči ani britskému veľvyslancovi v Bulharsku Jonathanovi Allenovi, ktorý svoje výhrady zverejnil na svojom Twitteri.

 


Grécki novinári pokračovali aj v piatok v proteste proti zrušeniu verejnoprávneho rozhlasu a televízie (ERT). "Rozhodli sme sa pre štrajk všetkých médií (noviny, rozhlas, televízia, internet)," uviedli združenia novinárov vo vyhlásení. Zatiaľ nie je známe, ako dlho bude štrajk trvať.
Vydavatelia viacerých gréckych novín však varujú pred pokračovaním štrajku. "Ak to združenia novinárov nechápu, tak im to musím jasne povedať. Keď v nedeľu nevyjdú noviny, nebudeme môcť redaktorom vyplatiť mzdy," varoval v rozhlase Nikos Hadziníkolaou, vydavateľ jedného z najdôležitejších gréckych nedeľníkov. Aj ďalší vydavatelia varujú pred pokračovaním v štrajku, čo povedie k zatvoreniu printových médií a rozhlasových staníc.

Novinári už štvrtý deň pokračujú v blokáde televízneho štúdia ERT. V piatok odvysielali prostredníctvom internetu ďalší protestný program. Zrušenie ERT nariadila v utorok vláda premiéra Antónisa Samarása, čím príde o zamestnanie 2700 ľudí. Kabinet už predložil návrh na vytvorenie novej verejnoprávnej inštitúcie pod názvom Nový grécky rozhlas, internet a televízia (NERIT), ktorá by mala začať fungovať už v lete.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Prvá nezávislá líbyjská televízia včera oznámila, že sa stala terčom útoku. Na jej budovu v meste Benghází na východe krajiny niekto hodil ručný granát. Zranenia utrpel jeden zamestnanec televízie.

"Slobodná Líbya TV" je prvým nezávislým televíznym kanálom, ktorý vzišiel z povstania proti režimu Muammara Kaddáfího. Líbyjské ministerstvo kultúry útok ostro odsúdilo ako pokus o zastrašovanie médií.
Podľa agentúry AP išlo o ďalší násilný incident v Benghází za posledné obdobie. Minulý týždeň si strety medzi milíciami a demonštrantami v tomto druhom najväčšom líbyjskom meste vyžiadali 31 mŕtvych. Protestujúci žiadali odzbrojenie milícií, ktoré sa v roku 2011 podieľali na zosadení Kaddáfího režimu, ale stále odmietajú zložiť zbrane.
Vlani v septembri pri útoku na americký konzulát v Benghází zahynuli štyria pracovníci misie, vrátane veľvyslanca Christophera Stevensa.

Copyright © TASR 2013

Stále Milujeme Slovensko

Stále Milujeme Slovensko
Show Milujem Slovensko včera  sledovalo 277 tisíc divákov starších ako 12 rokov s podielom 15,40%  /strata až 71 tisíc divákov /.


Policajti z centra opäť  stratili divákov- 2 tisícovky.  Mali tak podiel 6,10 % a 97 tisíc divákov starších ako 12 rokov .


14. 6. 2013

ART FILM FEST NEWS

ART FILM FEST NEWS


Komédie, drámy, trilery, dokumenty aj animáky od mladých talentovaných filmárov z najrôznejších kútov sveta sa stretnú v Medzinárodnej súťaži krátkych filmov na blížiacom sa Art Film Feste, ktorý sa uskutoční od 21. do 26. júna v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne.  O Modrého anjela za najlepší krátky film sa bude uchádzať 38 snímok a medzi nimi aj dve slovenské novinky. 
Debutový animovaný film Pandy slovenského filmára Matúša Vizára bude bez pochýb patriť k jedným z najlákavejších v krátkometrážnej súťaži. Mimoriadny úspech si vyslúžil aj na prestížnom festivale v Cannes. V oficiálnej súťaži študentských krátkych a stredometrážnych filmov Cinéfondation získal v medzinárodnej konkurencii tretie miesto. Porotcovia ocenili predovšetkým jeho odlišnosť od ostatných filmov.
Originálna snímka, ktorá sa na roztomilé pandy pozerá ako na depresívne stvorenia so samovražednými chúťkami, prekvapí drsným humorom a zaujme vizuálnym štýlom. „Je to satirický pohľad na všetko možné, ale aj na otázku zmyslu života,“ vysvetlil umelec, ktorý je študentom pražskej FAMU.
Z domácej kinematografie sa predstaví aj snímka Weed režiséra Enrika Bistiku o tom, ako by mohla vyzerať dnešná mládež o 50 rokov.
„Diváci na Art Film Feste obľubujú krátke filmy. Majú možnosť vidieť na malom priestore množstvo odlišných filmárskych postupov a prístupov k širokej škále tém. Z tejto rôznorodosti vyplýva aj to, že divák má väčšiu šancu trafiť sa do toho, čo ho zaujíma a na čom sa bude zároveň dobre baviť. Pri zostavovaní programu sa preto snažíme zohľadňovať aj "diváckosť" filmov,” povedal jeden zo zostavovateľov sekcie Daniel Vadocký.
Najpočetnejšie zastúpenie budú mať už tradične krajiny, ktoré ročne vydajú do sveta najviac krátkych filmov - Nemecko, Veľká Británia a Francúzsko, ale diváci sa dočkajú aj snímok z odľahlejších kútov sveta.
Takým je aj rusko-azerbajdžanský film Obeta/Qurban, v ktorom otec troch dcér absolvuje púť na posvätnú horu Atos, aby tu vykonal obetu a poprosil Boha o syna. Režisér Abar Abbasov poetickým spôsobom zobrazuje silu rituálov a ich skutočný dopad na život ľudí. Film získal Špeciálnu cenu poroty na najväčšom krátkometrážnom festivale v Clermont-Ferrand.
Na druhej strane, britský film Zástup ľudí /The Mass of Men rozpráva o problémoch západnej spoločnosti, o skostnatenosti byrokratického aparátu a nemožnosti porušenia pravidiel. Zobrazuje, ako trojminútové meškanie na stretnutie na úrade práce pripraví nezamestnaného muža o akýkoľvek príjem na nasledujúce týždne. Aby sa vyhol ešte väčšej chudobe, rozhodne sa pre zúfalý čin. Film získal hlavné ocenenia na festivaloch v Locarne, San Sebastiane, Tampere či Barcelone.
Príbeh pre Modlinovcov/A Story for the Modlins je jedným z mála dokumentárnych filmov, ktoré sa dostali do súťaže. Ponúka príklad toho, ako by mali vyzerať filmové portréty osobností. Brazílsky dokumentarista Sergio Oksman narazil pri jednej večernej prechádzke
v uliciach Madridu na škatuľu plnú fotografií, listov a iných dokumentov zaznamenávajúcich osud tajomnej rodiny Modlinových, ktorá sa po účinkovaní Elmera Modlina v komparze Polanského filmu Rosemary má dieťatko odsťahovali z USA do Madridu. Tu jej  traja členovia, uzatvorení pred svetom, umelecky stvárňovali svoje bizarné apokalyptické vízie.
Do súťaže sa dostal aj experiment Da Vinci talianskeho režiséra Yuriho Ancaraniho, ktorý si z minuloročného Art Film Festu odniesol Špeciálnu cenu poroty za svoj krátky film Il Capo. Da Vinci je súčasťou trilógie, v ktorej hlavnú úlohu zohrávajú gestá - minimalistické pohyby rúk či prstov. Jemné pohyby prstov lekára a operácia sú prezentované ako minimalistická robotická choreografia.
Zaujímavý divácky zážitok ponúkne aj snímka Voormanov problém /The Voorman Problem - o Bohu, ktorý sa ocitol za mrežami v britskom väzení. A ako „väzeň“ predloží psychiatrovi jediný dôkaz svojej existencie.
Reakcia Štefana Harabina

na článok denníka Sme 


 Predseda Najvyššieho súdu Slovenskej republiky Štefan Harabin odmieta krivé obvinenia zo strany bulvárneho denníka Sme, podľa ktorého mal útočiť vo svojom vyjadrení na kolegu - sudcu.
      "Ak poviem, že sudca Kliment koná čestne, keď sám a dobrovoľne poukáže na svoju dlhodobú známosť s rodinou S., tak denník Sme to označí za útok na kolegu. To je zarážajúce, pretože v uznesení NS SR, (ktoré musí NSSR zverejňovať na internete) vo svojej námietke zaujatosti poukázal na úplne iné skutočnosti, než tie, ktoré posunul médiám," vysvetlil Harabin.
      Ak by som sa s rodinou obvinených S. poznal, nemal by som problém to priznať, tak ako to dobrovoľne a bez akéhokoľvek podnetu urobil sudca Kliment. Na akcie Jozefa Oklamčáka totiž chodia stovky osobností z rôznych oblastí, ktoré sa vzájomne nepoznajú.

      TASR informovala Kancelária predsedu Najvyššieho súdu SR.


MS SR: Reakcia na článok v denníku Sme

 

MS SR: Reakcia na
článok v denníku Sme 


 Denník SME vo vydaní zo 14. júna 2013 uverejnil článok s titulkom „Borec sa zastal Harabina“. Ten istý článok zverejnil aj v internetovej verzii zo dňa 13. júna 2013 pod názvom „Harabin na párty so Salmanovovcami? Pre Boreca to nie je problém“.  Vzhľadom na obsah poskytnutého stanoviska redaktorke denníka SME považujeme tieto titulky, ako aj ďalšie jej interpretácie v texte za nekorektné, nepodložené a účelové.
      Minister spravodlivosti Tomáš Borec vyjadril vo svojom stanovisku, že sudca „sa musí v občianskom živote, pri výkone funkcie sudcu, aj po jeho skončení zdržať všetkého, čo by mohlo narušiť vážnosť a dôstojnosť funkcie sudcu alebo ohroziť dôveru v nezávislé, nestranné a spravodlivé rozhodovanie súdov“. Poukázanie na tieto etické zásady, ktorými sa má sudca riadiť aj na spoločenských akciách, v článku ani neodznelo.
      Redaktorka použila len druhú časť odpovede, z ktorej podľa nás vyvodila nelogické závery. Keďže pán minister nedisponuje podrobnými informáciami o spomínanej spoločenskej udalosti, nevie, kto sa na nej zúčastnil, o koľko osôb išlo, či predseda Najvyššieho súdu SR mal vedomosť, že sa tam nachádzajú aj Salmanovovci a či sa s nimi vôbec stretol a podobne, jeho vyjadrenie obsahovalo len všeobecné konštatovanie, že „To, že sa niekto objaví na spoločenských akciách v spoločnosti iných osôb, neznamená, že má automaticky ku všetkým nejaký vzťah“. Z tohto stanoviska nevyplýva, že minister Borec „nepovažuje za problém, ak predseda Najvyššieho súdu Štefan Harabin chodí na párty s vyšetrovanými podnikateľmi Salmanovovcami“, ako si to vyvodila redaktorka. Ak by ktorýkoľvek sudca udržiaval priateľské vzťahy a vedome sa stretával „s vyšetrovanými podnikateľmi“, takéto konanie, samozrejme, podľa ministra nie je v poriadku.
      Výstupy, ktoré si redaktorka sama urobila a ktoré v článku interpretovala ako stanovisko ministra spravodlivosti, v nijakom prípade nekorešpondujú s tým, čo sme komunikovali, a preto považujeme takéto spracovanie za zavádzajúce, nekorektné a nezodpovedajúce princípom objektívnej žurnalistiky.

      TASR informovala hovorkyňa Ministerstva spravodlivosti Jana Zlatohlávková.

Novinárska cena EÚ za zdravie

Novinárska cena EÚ za zdravie
 


Európska komisia (EK) otvorila dnes dvere novinárom z Európskej únie, ktorí majú záujem o účasť v každoročnej súťaži o Novinársku cenu EÚ za zdravie. Výhercovia môžu získať celoeurópske uznanie a peňažné ceny za mimoriadne žurnalistické prejavy v oblasti zdravia, ak svoje články predložia on-line do 30. septembra 2013.
      Novinárska cena, ktorá slávi piaty ročník, má za cieľ stimulovať a oceniť žurnalistiku vysokej kvality, ktorou zvyšuje povedomie o zdraví, zdravotnej starostlivosti a právach pacientov. Na súťaži sa môžu zúčastniť novinári z 28 európskych krajín únie.
      "Novinári hrajú kľúčovú rolu pri sprostredkovaní správ o zdraví. Či už ide o to, ako ostať zdravý, či o práva pacientov, alebo ako sa vyznať v systéme zdravotnej starostlivosti, novinári sú tí, ktorí informujú občanov. To je dôvodom, prečo sa novinári venujúci sa oblasti zdravia pozývajú už po piaty raz, aby sa stali víťazmi Novinárskej ceny EÚ za zdravie," uviedol eurokomisár pre zdravie Tonio Borg.
      Hlavnými témami tohtoročnej ceny sú prevencia chorôb, zdravotná starostlivosť, systémy zdravotnej starostlivosti a práva pacientov.
      Osobitnými oblasťami sú: cezhraničná zdravotná starostlivosť; zriedkavé choroby; darcovstvo orgánov a transplantácie; pracovná sila v zdravotníctve; bezpečnosť pacientov a nemocničné nákazy; chronické ochorenia ako rakovina, kardiovaskulárne choroby a diabetes, očkovanie proti chrípke a očkovanie detí; opatrnosť pri užívaní antibiotík; starnutie a rôzne druhy demencie; aktívne a zdravé starnutie; problematika liekov a tzv. determinanty zdravia, ako sú tabak, alkohol, výživa i fyzická aktivita.
      Ocenením budú peňažné ceny - za prvé miesto 6500 eur, za druhé 4000 a za tretie 2500 eur.
      V každej krajine Európskej únie vyberie národná porota, ktorá bude zostavená z novinárov a odborníkov v oblasti verejného zdravia a ktorej bude predsedať EK, jedného národného finalistu. Porota EÚ z 28 finalistov vyberie troch víťazov na úrovni EÚ.
      Súťažiaci musia mať štátnu príslušnosť jedného z 28 členských štátov EÚ alebo v ňom musia mať trvalé bydlisko a musia mať najmenej 18 rokov. Každý súťažiaci môže prihlásiť najviac dva články a príspevky kolektívu autorov budú prijaté pod podmienkou, že kolektív autorov bude pozostávať najviac z piatich osôb.
      Všetky články musia byť napísané v jednom z úradných jazykov EÚ a musia byť uverejnené v tlačových alebo elektronických médiách v období medzi 1. augustom 2012 a 30. septembrom 2013.

 

Copyright © TASR 2013

 

TÚ SR NEWS

TÚ SR NEWS

Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky (TÚ SR) vydal na základe žiadostí spoločnosti Towercom, a.s. dvadsaťdva povolení na prevádzkovanie DVB-T vysielačov, ktoré majú zlepšiť príjem signálu druhého a verejnoprávneho multiplexu. Desať vysielačov, resp. televíznych prevádzačov (TVP) alebo opakovačov (TO) bude súčasťou verejnoprávneho multiplexu a dvanásť bude súčasťou druhého multiplexu. Povolenia nadobudli právoplatnosť 12.6.2013.
     Povolené vysielače: TVP Dedinky K 24 s výkonom 52,8 W, TVP Hanušovce nad Topľou K 25 s výkonom 56 W, TVP Ľubochňa K 26 s výkonom 57,4 W, TVP Skalité K 32 s výkonom 55,98 W, TVP Stará Bystrica K 32 s výkonom 55,99 W, TVP Nová Baňa II. K 48 s výkonom 51 W, TVP Prakovce K 25 s výkonom 104 W, TVP Terchová I. K 32 s výkonom 77,2 W, TVP Utekáč K 54 s výkonom 91 W a TO Žiar nad Hronom K33 s výkonom 230 W budú súčasťou verejnoprávneho multiplexu. Povolené vysielače: Dedinky K 55 s výkonom 72,1 W, TVP Hanušovce nad Topľou K 59 s výkonom 56 W, TVP Ľubochňa K 59 s výkonom 55,97 W, TVP Medzilaborce K 40 s výkonom 141 W, TVP Nová Baňa II. K 21 s výkonom 51 W, TVP Prakovce K 59 s výkonom 106 W, TVP Skalité K 52 s výkonom 55 W, TVP Stará Bystrica K 52 s výkonom 56 W, TVP Šarišské Sokolovce K 59 s výkonom 125 W, TVP Terchová I. K 52 s výkonom 77 W, TO Žiar nad Hronom K 51 s výkonom 230 W a Utekáč K 27 s výkonom 100 W budú súčasťou druhého multiplexu. Všetky výkony sú maximálne výkony ERP v nulovej rovine.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 


Vietnamská polícia zatkla jedného z najvýznamnejších blogerov v krajine Pham Viet Daa za kritiku komunistickej vlády. Zintenzívňuje sa tak potláčanie disentu pôsobiaceho na internete, informovala dnes agentúra AP.
      Zadržanie 61-ročného blogera naznačuje stupeň obáv vietnamskej komunistickej strany z hrozby, ktorú predstavuje internetový aktivizmus.
      Pred niekoľkými rokmi mala strana vo Vietname monopol na informácie. Teraz však množstvo blogov a kont na sociálnej sieti Facebook škodoradostne informuje o zlyhaniach strany a vnútorných sporoch. Informácie sa dostávajú k miliónom ľudí a pomáhajú rozširovať hnev nad dlhou vládou jednej strany.
      Blogera zatkli vo štvrtok v jeho dome v Hanoji za trestný čin "zneužívania demokratických slobôd", za čo môže dostať až sedem rokov väzenia.
      Dao je bývalým predstaviteľom vlády a členom vietnamskej asociácie spisovateľov. Mal internetovú stránku, na ktorú umiestňoval články kritizujúce vietnamských lídrov. Jeho stránka nebola dnes dosiahnuteľná, zrejme ju zablokovala vláda.
   

Copyright © TASR 2013

 

Grécka verejnoprávna televízia ERT opäť vysiela. Diváci v celej Európe, na Strednom Východe av severnej Afrike môžu zo satelitného systému Eutelsat Hot Bird (13 ° E) sledovať voľné vysielanie televízie NET, jedného z programov ERT.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„ Já se nebudu hloupě vymlouvat. Žádné francovky, žádné prášky. Tři noci jsem nespal a po oficiální pracovní době, byť připouštím, že ministři žádnou pracovní dobu nemají, jsem si dal dva panáky. A nezvládl jsem to s tou nevyspalostí a stresem posledních dnů.“
Miroslav Kalousek

 "Pití alkoholu je v pořádku."
Miloš Zeman

OSCE- Regular Report to the Permanent Council

OSCE- Regular Report to

the Permanent Council





Slovakia

On 2 May I wrote to Minister of Foreign Affairs Miroslav Lajčák and issued a publicstatement expressing concern over recent cases where the media have come under significant pressure by members of the Slovak judiciary.

Several current and former members of the judiciary, including the acting General Prosecutor and four Supreme Court judges, are seeking damages totaling €940,000 from the dailynewspaper
Nový Čas and its publisher for photos and videos published in June 2011. Thesematerials depict a party at which the plaintiffs were allegedly mimicking the events in a massmurder that happened in 2010 in Bratislava. The plaintiffs say that the photos were falsifiedand that there was no connection between the photos and the mass murder.In another case, Judge Michal Truban sued the daily newspaper Sme, claiming that an article published by the newspaper in September 2012 had impugned his honour and infringed uponhis privacy by alleging the judge accepted a free hunting trip in 2008. Truban asked for threeseparate apologies from Sme and €150,000 in damages.The court ordered the newspaper to apologize to the judge in capital letters on its front pagefor three consecutive days in late April. The court has not yet ruled on the damage award.I warned that large damage awards can lead to an outlet’s bankruptcy and may induce self-censorship, thus diminishing the existing media pluralism in Slovakia. I emphasized that public officials need to endure a higher threshold of criticism by the public, includingmembers of the media. I also noted that that one of the indispensable roles of the media indemocracies is to hold a mirror to society and inform people of all issues of publicimportance.On 24 May I received a reply from Foreign Minister Lajčák  sharing the view that publicofficials need to endure a higher threshold of criticism by the public and that damage awardsshould be proportional to the injury suffered.The Foreign Minister also noted the close linkage between freedom of expression and protection of personal integrity, as also confirmed by the case law of the European Court of Human Rights under Article 10 of the Convention for the Protection of Human Rights andFundamental Freedoms. He further noted that the issue of damage caps in civil defamationcases is one of the topics discussed at relevant expert fora.I hope that the discussions that have already started in Slovakia about the need todecriminalize libel and defamation will soon lead to this very important reform, and that adamage cap will be set in civil defamation cases.

Monte-Carlo Television Festival

Monte-Carlo Television Festival


Český herec Ivan Trojan získal na 53. ročníku Medzinárodného televízneho festivalu v Monte Carle Zlatú nymfu za svoj výkon v miniseriáli Horiaci ker (2012) režisérky Agnieszky Holland. "Som prekvapený a zároveň mi to spravilo veľkú radosť. Predovšetkým by som sa chcel poďakovať Agnieszke, scenáristovi Štěpánovi Hulíkovi a HBO, pretože podporuje a natáča skvelé projekty, ako bol aj tento," uviedol Trojan, ktorý sa však na festivale nezúčastnil. Cenu mu preto z Monte Carla privezú spomínaný Hulík, producentka HBO Tereza Polachová a Tomáš Hrubý z Nutprodukce.
Na festivale, ktorý sa konal od 9. do 13. júna, tento rok triumfovali aj seriály ako Teória veľkého tresku (2007), Moderná rodina (2009) alebo Breaking Bad (2008). Na slávnostnom odovzdávaní cien sa zúčastnili napríklad Linda Gray, Brenda Strong, Patrick Duffy, Kevin McHale, Chuck Lorre, Stephen Amell alebo Giancarlo Esposito. Na otváracom ceremoniáli si kanadský herec Donald Sutherland prevzal z rúk monackého kniežaťa Alberta Kryštálovú nymfu.
 


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Uzavretie gréckej štátnej televízie a rozhlasu (ERT) vo štvrtok v oficiálnom stanovisku odsúdila aj Rada Európy.
Jej hlavný komisár pre oblasť ľudských práv Nils Muižnieks pre agentúru Associated Press (AP) uviedol, že tento krok je „obrovskou ranou pre základný pilier demokracie“. Zároveň to podľa neho „zvyšuje napätie v krajine, ktorá už aj tak trpí finančnou a sociálnou krízou“.
Grécka vláda pod vedením konzervatívcov v utorok nečakane oznámila, že vzhľadom na „obrovské plytvanie“ musí verejnoprávnu inštitúciu ERT zrušiť a okamžite prepustiť všetkých jej vyše 2600 zamestnancov. Všetky rozhlasové a televízne stanice Helénskej vysielacej spoločnosti (ERT) prestali vysielať v utorok o 22.00 SELČ.
Rozhodnutie šokovalo grécku verejnosť ako aj opozíciu, ktorá ho považuje za „štátny prevrat“. Zrušenie rozhodnutia od konzervatívcov požadujú aj stredoľavicoví koaliční partneri. Pracovníci ERT v stredu odmietli odísť zo štúdií a pokračovali vo vysielaní.


© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



13. 6. 2013

Markíza News

Markíza News




Televízia Markíza rozširuje svoje internetové aktivity, počnúc štvrtkom 13. júna 2013 vstúpila na sociálnu sieť Pinterest. Prostredníctvom webu http://pinterest.com/tvmarkiza môžu diváci nadviazať ešte bližší vzťah so svojou obľúbenou televíziou.
Každý deň budú na pinterestovú stránku TV Markíza pribúdať nové exkluzívne fotografie z populárnych relácií, seriálov či filmov, ako aj mnohé zaujímavosti z výroby programov, markizáckych párty a veľa ďalšieho obsahu.
Sociálna sieť Pinterest funguje ako systém virtuálnych násteniek, na ktoré si používatelia pripínajú najmä fotografie, ale aj videá či zaujímavé odkazy z internetu. Môžu tiež sledovať iných používateľov, "lajkovať" a zdieľať ich príspevky.
„Od tohto kroku si sľubujeme rozšírenie povedomia o našich programoch v rámci progresívnej skupiny mladých používateľov internetu. Tento inovatívny marketingový nástroj tiež podporí návštevnosť našich portálov,“ povedal riaditeľ Centra interaktivity skupiny Markíza Michal Razim. „Podpora značky Markíza u mladých ľudí je dôležitá k dlhodobému udržaniu a rozšíreniu diváckej základne,“ dodal.
V súčasnosti ponúka Markíza na Pintereste jedenásť rôznych "násteniek", ktoré obsahujú fotografie z úspešných programov ako Búrlivé víno, Modré z neba, SuperStar, Televízne noviny či Teleráno.
Používatelia tiež môžu nazrieť do zákulisia TV Markíza, zúčastniť sa na jej večierkoch, zhodnotiť ako sa po rokoch na televíznej obrazovke zmenil výzor populárnych moderátorov alebo sa zasmiať na vtipných obrázkoch.
Pinterest vznikol v marci 2010, v súčasnosti je najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou na svete s takmer 50 miliónmi používateľov.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 


Americký herec Peter Dinklage nezvykne pozerať seriál Hra o tróny (2011), a to napriek tomu, že vo fantasy hite z produkcie HBO stvárňuje u divákov obľúbeného Tyriona Lannistera. "Nepozerám to, nemám HBO," vysvetlil Dinklage.
Štyridsaťtriročný Peter Dinklage trpí od narodenia achondropláziou - poruchou rastu kostí. Napriek svojmu nízkemu vzrastu sa dokázal presadiť vo svete televízie, filmu a divadla. Prelomovou bola pre neho úloha samotárskeho milovníka vlakov Finbara McBridea v dramédii The Station Agent (2003), kde si zahral spolu s Patriciou Clarkson či Michelle Williams. Nasledovali roly v snímkach ako Penelope (2006), Dokážte mi vinu (2006), Utečenec (2007) či Narnia: Princ Kaspian (2008). Do povedomia divákov sa však zapísal predovšetkým ako inteligentný a sarkastický Tyrion Lannister z Hry o tróny, pričom za svoj výkon získal Emmy i Zlatý glóbus.
Informácie pochádzajú z webstránky www.digitalspy.co.uk a archívu agentúry SITA.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 


 

Čínske bezpečnostné orgány zadržiavajú novinára, ktorý nedávno dokončil dokumentárny seriál o pracovných táboroch a vzápätí zmizol. Agentúru AP o tom dnes informovala jeho sestra a blízki priatelia.
      Je pravdepodobné, že zadržiavanie 41-ročného video- a fotonovinára Tu Pina súvisí s jeho prácou, uviedol jeho priateľ, prodemokratický aktivista Chu Ťia. Tu Pin totiž nedávno dokončil dokumentárny cyklus odhaľujúci mučenie zadržaných v smutne známom pracovnom tábore v severovýchodnej Číne a zavŕšil aj prácu na 600-stranovej knihe o vojenskom zásahu voči prodemokratickým protestom v Pekingu z roku 1989, ktorú mu vydali v Hongkongu.
      Chu sa domnieva, že načasovanie Tuovho zmiznutia súvisí s nedávnym výročím masakru na námestí Tchien-an-men, ktoré je v Číne stále veľmi citlivou témou.
      "Jeho práca priamo vzdorovala vládnym orgánom. Jeho umlčaním vysielajú signál ďalším (disidentom)," uviedol Chu.
      K zadržaniu Tua došlo v čase, keď nový vodca komunistickej strany Si Ťin-pching nariadil sériu zákrokov voči obrancom ľudských práv a disentu. Táto kampaň zmarila aj posledné nádeje, že nové čínske štátne a stranícke vedenie by mohlo zmierniť kontrolu nad občianskou spoločnosťou v Číne.
      "Myslím, že zo širšej perspektívy nedochádza k žiadnemu zlepšeniu stavu dodržiavania ľudských práv v Číne, odkedy sa Si Ťin-pching ujal moci (v komunistickej strane). V skutočnosti od začiatku tohto roka... sa vo všetkom prejavuje ešte viac konzervativizmu," povedal Chu.
      Tu Pinova sestra pre AP uviedla, že o osude jej brata ju ústne informoval policajný dôstojník, ktorý jej povedal, že Tu je vo väzbe na základe príkazu štátnej bezpečnosti. Úrady však rodinu novinára, ktorý ako fotograf na voľnej nohe pracoval aj pre New York Times, o jeho prípade oficiálne neinformovali.
      Chu aj Tuova sestra spresnili, že posledný kontakt s Tuom mali 31. mája. Nasledujúci deň polícia urobila v jeho byte prehliadku.
      Čínski disidenti odsudzujú súčasnú situáciu v Číne, ktorú vnímajú ako zhoršenie v oblasti ľudských práv po nástupe Si Ťin-pchinga do vedenia. Poukazujú na zadržiavanie aktivistov požadujúcich od úradníkov majetkové priznania, ako aj na ideologickú ofenzívu v snahe umlčať výzvy na vládu zákona. Veľkou ranou pre ľudskoprávnych aktivistov v Číne bol nedeľňajší rozsudok nad Liou Chuejom, švagrom laureáta Nobelovej ceny a aktivistu Liou Siao-poa, ktorý dostal 11 rokov väzenia za údajné špekulácie na realitnom trhu.
      Lioua a jeho obchodného partnera obžalovali zo sprenevery troch miliónov jüanov (368.000 eur), z čoho ich obvinil ďalší účastník transakcie. Podľa právnikov Liou so spoločníkom peniaze vrátili, takže trestné oznámenie na jeseň stiahli. Začiatkom toho roka však polícia vyšetrovanie obnovila a obvinila oboch mužov zo sprenevery. Čínski disidenti sa domnievajú, že ide o trest za to, že manželka Liou Siao-poa, ktorá je v domácom väzení, dvakrát verejne prehovorila.

 


Jeden z veľkých cieľov nadchádzajúcej cesty amerického prezidenta Baracka Obamu do Európy môžu ohroziť výhrady Francúzska, ktoré by mohli oddialiť začatie rokovaní Európskej únie a USA o všeobecnej dohode o voľnom obchode, napísala dnes agentúra Associated Press (AP).
      Navrhované Transatlantické obchodné a investičné partnerstvo vyvolalo veľké očakávania, že podporí rast ekonomiky a zamestnanosti zrušením ciel a ďalších bariér, ktoré už dlho sužujú vzájomné hospodárske vzťahy.
      Dohoda predstavuje ostrý odklon od dlhých rokov handrkovania sa EÚ a USA o obchode. Avšak požiadavka Francúzska, ktoré má podporu niektorých menších členských krajín EÚ, aby bol z dohody vylúčený európsky filmový, rozhlasový a televízny priemysel, pretože sa obáva vplyvu Hollywoodu na európsku kultúru, vyvolala znova nárast napätia, zdôraznila AP.
      USA trvajú na tom, že kým sa rokovania vôbec začnú, nemožno z nich vopred nič vyňať, napísala.
      Francúzsko ako veľká ekonomika môže zablokovať mandát EÚ, ktorý by dal zelenú začatiu rokovaní, pretože by bolo nerozumné, aby EÚ vstúpila do svojich najambicióznejších obchodných rokovaní rozdelená. Táto hrozba spoločne so sporom o rozsiahle americké programy tajného sledovania ochladili atmosféru pred Obamovou návštevou Európy, dodala AP.
      Niektorí členovia Európskeho parlamentu v stredu požadovali, aby bola vo vzájomných obchodných rokovaniach ochrana dát prvoradá po tom, ako vyšlo najavo americké špehovanie.
      "Ak sa Európania nedokážu dohodnúť na začatí rokovania, keď bude prezident v Európe, vážne neviem, kedy sa tieto rokovania začnú," uviedol viceprezident americkej obchodnej komory pre Európu Peter Chase. Komora dohodu EÚ-USA o voľnom obchode podporila a predpovedá, že bude veľkým prínosom pre americké spoločnosti.
      Všetko sa zdalo byť pripravené na oznámenie začatia rokovaní počas Obamovej návštevy Európy. USA a Británia vyjadrili želanie oznámiť to na summite G8 v Severnom Írsku na budúci týždeň (17.-18. júna), pričom sa očakávalo, že by sa rokovania rozbehli na začiatku júla.
      V pondelok, keď sa začína summit G8, vyprší 90-dňová lehota na vyjadrenie amerického Kongresu k cieľom rokovaní a ministri obchodu EÚ by mali hlasovať tento piatok o rokovacom mandáte Európskej komisie.
      Prekvapivo najväčšou prekážkou sa ukázala byť požadovaná kultúrna výnimka, ktorá by umožnila vládam podporovať a chrániť vlastný filmový, rozhlasový a televízny priemysel.
      Krajiny EÚ majú prísne kvóty na to, koľko európskeho obsahu musí byť v televízii a rozhlase. Snahou je obmedziť vplyv Hollywoodu a anglosaskej kultúry na ich verejnosť, napísala AP. A hoci je Francúzsko veľkou ekonomikou, trvá na tejto kultúrnej výnimke a má v tom podporu niektorých ďalších menších členských krajín EÚ, zdôraznila Associated Press.


Copyright © TASR 2013

 

Zomrel Eddie Arent

Zomrel Eddie Arent



Včera oznámila rodina, že 28. mája v Mníchove zomrel Eddie Arent, ale naši diváci ho poznali ako komického Lorda Castlepool z filmov o Vinnetouovi. Bolo mu 88 rokov .
Už je tomu 51 rokov, čo sa ako ​​lord preháňal so sieťkou na motýle medzi kovbojmi vo filme Poklad na striebornom jazere.
Rodák z Gdanska, ktorý za vojny slúžil na východnom fronte, bol síce pôvodne kabaretný umelec, ale preslávil ho až film. Nakoniec hral vo viac ako stovke filmov a nebol vždy len komikom. V thrileri Tajomný mních si napríklad zahral vraha.


Denník Sme ma opäť spája s niekým, koho nepoznám

Denník Sme ma opäť spája s
niekým, koho nepoznám

  Predseda Najvyššieho súdu Slovenskej republiky Štefan Harabin sa ospravedlňuje denníku Sme, že nepozná všetkých zúčastnených na podujatiach, ktoré organizuje agentúra Jozefa Oklamčáka. Ide napríklad o približne 600 osôb, ktorých pozývajú zúčastnení Jozefovia na Oklamčákovu meninovú oslavu. "Musím denník Sme sklamať, pretože obvinených S. nepoznám, nikdy som s nimi nekomunikoval, neboli sme si navzájom predstavení. Rovnako nepoznám 90 percent osobností z oblasti športu, vedy, kultúry a politiky, ktorí chodia na predmetné akcie," vyhlásil predseda Najvyššieho súdu SR Harabin.
      Podľa jeho slov je zaujímavé, že denníku Sme unikli pozornosti iné priateľstvá obvinených podnikateľov s vplyvnými osobnosťami napríklad aj z radov sudcov. "Kolega z najvyššieho súdu Kliment sa pre dlhodobú známosť s rodinou S. cítil byť zaujatý pri rozhodovaní o ich väzbe. Ak by som ich aj ja poznal, nemám čo skrývať a postupoval by som rovnako čestne ako kolega Kliment," dodal Harabin.
      Podľa Harabina motívom týchto neustálych kampaní je skutočnosť, že sa denník Sme bojí odhalenia pravdy v prípade Bakiho S., preto sa snaží neustále vymýšľať a spájať moje meno s rôznymi podozrivými, a to napriek tomu, že neposkytol žiadne dôkazy. V denníku Sme vedia, že kauzu verejnosti podhodil notorický politický klamár Daniel Lipšic a dôkazom je jeden amatérsky urobený falzifikát bez riadneho označenia, nezmyselných dátumov, podpisov, ktorý sa nikdy nevyskytoval v žiadnom spise.

Kancelária predsedu Najvyššieho súdu SR

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Žurnalisti, ktorí prišli o prácu zrušením gréckeho verejnoprávneho rozhlasu a televízie, odmietli včera opustiť jej sídlo a pokračujú vo vysielaní na internete. Informovala o tom agentúra AP.
Vysielanie gréckej verejnoprávnej televízie a rozhlasu je od dnešného dňa prerušené. Vláda v utorok ukončila 75-ročnnú činnosť gréckej vysielacej spoločnosti ERT (Elliniki Radiofonia Tileorasi) a jej 2500 zamestnancov prepustila, čo zdôvodnila potrebou znížiť "neuveriteľné plytvanie" krajiny, boriacej sa už šiesty rok s hospodárskou recesiou.
Tisíce protestujúcich ľudí však celú noc zotrvali pred hlavným sídlom ERT severne od Atén a žurnalisti pokračovali v živom vysielaní on-line na internete.
Novinárske odbory v krajine vyhlásili 24-hodinový štrajk a zastavili vysielanie spravodajských programov súkromnej televízie, zatiaľ čo stredoľaví koaliční partneri vlády vyzvali na zrušenie rozhodnutia o ukončení činnosti ERT.
Predseda združenia gréckych žurnalistov Dimitris Trimis povedal agentúre DPA, že televízni, rozhlasoví aj novinoví žurnalisti z celej krajiny vstúpili do časovo neohraničeného štrajku na podporu ERT.
Podľa výkonného riaditeľa ERT Emiliosa Latsiosa boli zamestnanci vyzvaní, aby opustili všetky priestory ERT, inak budú čelia zatknutiu - ale k ich násilnému vyvedeniu polícia nepristúpila.
Grécka vláda v utorok oznámila "dočasné zrušenie" ERT, ktoré má začať fungovať pod novým názvom a s menším počtom zamestnancov.

Copyright © TASR 2013


Európska komisia (EK) v stredu síce nekomentovala rozhodnutie gréckej vlády hromadne prepustiť všetkých zamestnancov verejnoprávneho rozhlasu a televízie, zdôraznila však, že verejnoprávny vysielateľ je kľúčom k demokracii bez ohľadu na ekonomické okolnosti. EK zároveň vyhlásila, že v rámci potrebných úsporných opatrení nežiadala od Grécka, aby zrušilo túto verejnoprávnu inštitúciu. "Chceli by sme vyzdvihnúť úlohu verejnoprávnych vysielateľov v súvislosti s európskymi hodnotami," píše sa vo vyhlásení komisie, podľa ktorej sú verejnoprávne inštitúcie neoddeliteľnou súčasťou európskej demokracie. EK privítala prísľub gréckej vlády zriadiť nového vysielateľa, ktorého fungovanie bude finančne udržateľné.

Grécka vláda pod vedením konzervatívcov v utorok nečakane oznámila, že vzhľadom na "obrovské plytvanie" musí verejnoprávnu inštitúciu ERT zrušiť a okamžite prepustiť všetkých jej vyše 2600 zamestnancov. Všetky rozhlasové a televízne stanice Helénskej vysielacej spoločnosti (ERT) prestali vysielať v utorok o 22:00 SELČ. Rozhodnutie šokovalo grécku verejnosť ako aj opozíciu, ktorá ho považuje za "štátny prevrat". Zrušenie rozhodnutia od konzervatívcov požadujú aj stredoľavicoví koaliční partneri. Pracovníci ERT odmietajú odísť zo štúdií a pokračujú vo vysielaní. Pred komplexom rozhlasu a televízie nachádzajúcom sa severne od Atén sa zhromaždili tisíce ľudí, ktoré proti rozhodnutiu protestovali celú noc. Prostredníctvom 24-hodinového štrajku svojich kolegov podporili aj novinári zo súkromných médií.



© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

12. 6. 2013

Zomrel Jan Kašpar

Zomrel Jan Kašpar




Vo veku 60 rokov zomrel v utorok večer dlhoročný herec Divadla Járy Cimrmana Jan Kašpar. Denníku Právo to oznámil jeho divadelný kolega Zdeněk Svěrák, informoval spravodajský server Novinky.cz.
Kašpara, ktorý pracoval v Divadle Járy Cimrmana od roku 1975 a hral aj v najnovšej cimrmanovskej hre České nebe, poznajú diváci tiež z filmov Vesničko má středisková, Nejistá sezóna či Vratné lahve.
Pôvodne kulisák Mestských divadiel pražských si v roku 1975 zahral v tajne uvedenom predstavení Žebráckej opery Václava Havla, pre ktoré bol nútený toto divadlo opustiť, napísali Novinky.cz.
Spomenuli, že podľa médií bol blízkym priateľom prvej manželky Václava Havla, Olgy.
V roku 1988 utrpel pri prerezávaní stromu vážny úraz, v dôsledku ktorého zostal pripútaný na invalidný vozík. V hereckej kariére však pokračoval aj na ňom.

Copyright © TASR 2013



Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné


Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na dnešnom zasadnutí rozhodla o výsledkoch výberového konania na obsadenie frekvencií pre rozhlasové terestriálne vysielanie. Z 11 frekvencií určených na pridelenie v jarnom výberovom konaní Rada pridelila deväť frekvencií, a to siedmim zo 14 uchádzačov.

Najviac frekvencií - tri, získal vysielateľ Best FM Media spol. s r.o. (Rádio BEST FM). Ostatní úspešní žiadatelia o novú licenciu či rozšírenie pôvodnej získali po jednej frekvencii. Svoje pokrytie zvýšia vysielatelia C.S.M. group s.r.o. (Rocková republika), Marek Petráš (Rádio Košice), Rádio LUMEN, spol. s r.o. (Rádio Lumen) a Rádio Šport s.r.o. (Rádio Šport). Nové licencie získali spoločnosti JOLIN, s.r.o. (RADIO PLUS) a Rádio Rebeca, s.r.o. (Rádio Rebeca).
Dve frekvencie jarného výberového konania Rada nepridelila a ostávajú voľné. V prípade frekvencie 89,1 MHz Lučenec bolo dôvodom späťvzatie žiadosti jediného uchádzača, spoločnosti media.fm s.r.o. O druhú nepridelenú frekvenciu, 93,0 MHz Trebišov, sa žiaden záujemca neuchádzal. Tri nové rádiá takto pribúdajú v slovenskom éteri, Rocková republika začala vysielať 3. júna, tým staronovým bude Rádio Rebecca v Martine, tretím je Rádio Plus v Nitre, ktoré vysiela od apríla 2009 na internete.
Najväčší záujem pri tomto výberovom konaní bol o frekvenciu 93,2 MHz Poprad, uchádzalo sa o ňu šesť žiadateľov. Táto frekvencia bola voľná od decembra 2012 po Tour Rádiu (držiteľom licencie bola spoločnosť Turist servis), medzi žiadateľmi boli Rádio Rock, Rádio Best FM aj Rádio Expres. Verejné vypočutie žiadateľov o frekvencie sa uskutočnilo 20. mája.
Aktuálnou je aj otázka nového, prípadne staronového držiteľa frekvencií, na ktorých vysiela dnes celoplošné Rádio Viva a ktorých licencia je platná do 21. decembra tohto roku. V zmysle platných ustanovení boli tieto frekvencie zahrnuté do jarného výberového konania v minulom roku, o frekvencie mali záujem štyri subjekty. Rada dňa 15. 5. 2012 rozhodla o ich o udelení spoločnosti Corporate Legal. Jeden z uchádzačov o frekvencie, spoločnosť Viva Production House, sa voči rozhodnutiu Rady odvolal na Najvyšší súd SR. Ten 27. 3. 2013 rozhodol o zrušení rozhodnutia Rady a vrátil jej vec na ďalšie konanie. Na základe toho Rada v máji 2013 vyzvala listom všetkých štyroch účastníkov výberového konania, ktorí mali záujem o predmetné frekvencie, na vyjadrenie sa k podkladom pre rozhodnutie Rady.
V rámci tohto Spoločnosť Rádio Viva spolu so svojím vyjadrením Rade dňa 6. 6. 2013 doručila aj žiadosť o odňatie licencie č. R/70 na vysielanie programovej služby Rádio Viva. Prílohou vyjadrenia spoločnosti Corporate Legal, ktoré bolo Rade doručené 10. 6. 2013, bola ústavná sťažnosť podaná na Ústavný súd SR dňa 5. 6. 2013. Spoločnosť Corporate Legal namieta porušenie práva na spravodlivé súdne konanie, v spojení s právom vlastniť majetok a základného práva na rovnaké zaobchádzanie, ako aj porušenie princípu právnej istoty. K zásahu do jej práv malo dôjsť zrušujúcim rozsudkom Najvyššieho súdu SR, ktorý preto žiada zrušiť.
"Nové fakty, ktoré prišli v posledných dňoch, spôsobili to, že sa musíme k celej veci vrátiť, znova zistiť všetky podklady a údaje, aby sme mohli ďalej pokračovať. Fakticky to znamená veľké spomalenie celého procesu. Jednak je tu žiadosť o odobratie licencie na vysielanie Rádia Viva, kde rada posúdi všetky náležitosti s tým spojené. Môže sa potom stať, že odoberie licenciu ešte pred termínom jej platnosti do 21. decembra. Druhou stránkou je rozhodnutie o výbere nového držiteľa licencie. Podaním sťažnosti na Ústavný súd SR zo strany spoločnosti Corporate Legal sa celý proces spomalil, do rozhodnutia Ústavného súdu nie možné zo strany Rady vo veci rozhodnúť," uviedol pre TASR na dnešnom stretnutí s médiami predseda RVR Miloš Mistrík.

Copyright © TASR 2013

Hore - dole

Hore - dole





Nový sitcom Petra Marcina Hlavne, že sa máme radi...mal minulý týždeň podiel 5,0 %. Včera bol podiel vyšší  5,7% a sledovalo ho o 14 tisíc divákov viac- 123 tisíc divákov starších ako 12 rokov .

Zábavná relácia Nikto nie je dokonalý včera stratila 3 tisíc divákov . Reláciu sledovalo 295 tisíc divákov starších ako 12 rokov s vyšším podielom ako minulý týždeň- 13,60%.

Critics' Choice Television Awards

Critics' Choice
Television Awards




Udeľovanie cien asociácie televíznych novinárov Broadcast Television Journalists Association (BTJA) ovládol v pondelok seriál Teória veľkého tresku (2007). Získal totiž trofeje pre najlepší komediálny seriál, najlepšieho herca vo vedľajšej úlohe komediálneho seriálu (Simon Helberg) a najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe komediálneho seriálu (Kaley Cuoco).
S dvoma soškami nasleduje Breaking Bad (2008). Ten bodoval v kategóriách Najlepší dramatický seriál, pričom o víťazstvo sa podelil s Hrou o tróny (2011), a Najlepší herec v dramatickom seriáli (Bryan Cranston). Dve ceny získal aj televízny film Behind the Candelabra (2013) o slávnom klaviristovi Liberacem. Zvíťazil v kategóriách Najlepší televízny film alebo miniseriál a Najlepší herec v televíznom filme alebo miniseriáli (Michael Douglas). Kritici ocenili aj Zacharyho Quinta a Sarah Paulson, za výkony v American Horror Story (2011) získali trofeje pre najlepších hercov vo vedľajšej úlohe filmu alebo miniseriálu.
V hlavných hereckých dramatických kategóriách bodovala okrem spomínaného Cranstona Tatiana Maslany za výkon v seriáli Orphan Black, v komediálnych zas Louis C.K. (Louie) a Julia Louis-Dreyfus (Veep). Ceremoniálom v Beverly Hills sprevádzala hviezda seriálu Parks and Recreation (2009) Retta.




Prehľad víťazov a víťaziek Critics' Choice Television Awards


Najlepší komediálny seriál: Teória veľkého tresku

Najlepší dramatický seriál (dvaja víťazi): Breaking Bad a Hra o tróny

Najlepší herec v komediálnom seriáli: Louis C.K., Louie

Najlepšia herečka v komediálnom seriáli: Julia Louis-Dreyfus, Veep

Najlepší herec vo vedľajšej úlohe komediálneho seriálu: Simon Helberg, Teória veľkého tresku

Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe komediálneho seriálu (dve víťazky): Kaley Cuoco, Teória veľkého tresku a Eden Sher, The Middle

Najlepší hosťujúci herec alebo herečka v komediálnom seriáli: Patton Oswalt, Parks and Recreation

Najlepšia talkšou: The Daily Show With Jon Stewart

Najlepší herec v dramatickom seriáli: Bryan Cranston, Breaking Bad

Najlepšia herečka v dramatickom seriáli: Tatiana Maslany, Orphan Black

Najlepší herec vo vedľajšej úlohe dramatického seriálu: Michael Cudlitz, Southland

Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe dramatického seriálu: Monica Potter, Parenthood

Najlepší hosťujúci herec alebo herečka v dramatickom seriáli: Jane Fonda, The Newsroom

Najlepší moderátor reality šou: Tom Bergeron, Dancing With the Stars

Najlepší reality seriál (dvaja víťazi): The Voice

Najlepšia súťažná reality šou (dvaja víťazi): Duck Dynasty, Push Girls

Najlepší televízny film alebo miniseriál: Behind the Candelabra

Najlepší herec v televíznom filme alebo miniseriáli: Michael Douglas, Behind the Candelabra

Najlepšia herečka v televíznom filme alebo miniseriáli: Elisabeth Moss, Top of the Lake

Najlepší herec vo vedľajšej úlohe filmu alebo miniseriálu: Zachary Quinto, American Horror Story: Asylum

Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe filmu alebo miniseriálu: Sarah Paulson, American Horror Story: Asylum

Najlepší animovaný seriál: Archer

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

11. 6. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Grécka mediálna brandža je šokovaná. Vláda chce podľa mediálnych správ zatvoriť štátny rozhlas rovnako ako televíziu a neskôr ich nahradiť menšími, informovala agentúra DPA.
Zamestnanci štátnej televízie povedali pre nemeckú agentúru DPA, že sú šokovaní a že chcú obsadiť centrálu na aténskom predmestí Agia Paraskevi.
Celkovo by o prácu malo prísť 2900 technikov, novinárov a ďalších zamestnancov, uviedli dnes grécke médiá s odvolaním sa na vládne kruhy. Vláda má vraj v úmysle vypracovať plán na spustenie menšej štátnej televízie a rozhlasu celkovo s približne 1000 zamestnancami. Vláda sa k uvedeným informáciám odmietla vyjadriť.
Zatvoriť sa majú tri celoštátne televízne programy rovnako ako 19 regionálnych rozhlasových staníc. Svedkovia potvrdili, že dnes večer sa k budove rozhlasu v Aténach vybrali desiatky novinárov a zamestnancov médií.
Vládny plán kritizuje koaličná socialistická strana Pasok rovnako ako menšia ľavicová koaličná strana Dimar. Grécko musí v rámci programu konsolidácie verejných financií do konca roka prepustiť 4000 štátnych zamestnancov. Do konca roka 2014 ich musí odísť až 15.000.

Copyright © TASR 2013

Ján Mičovský: Ako som kúpil svoj byt

 Ján Mičovský:

Ako som kúpil svoj byt


Dňa 10. júna 2013 bol v denníku Plus jeden deň publikovaný článok "Štát opravil, on lacno kúpil", ktorý popisuje kúpu bytu, v ktorom bývam. Vyplýva z neho záver, že som sa pri tom dopustil nečestného špekulatívneho konania. Nie je to pravda.
Pravdivé sú nasledovné fakty: - Predmetný byt sa nachádza v dome postavenom v roku 1949. Bývam v ňom s rodinou od roku 1991 a odkúpil som ho v roku 1997 podľa zákona o prevode vlastníctva k bytom, ktorý ponúkol nájomníkom takúto možnosť. Tento zákon stanovil aj postup výpočtu ceny, v tomto prípade 88.412 sk. Predávajúcim bol štátny podnik Východoslovenské lesy Košice, ktorý bol mojim zamestnávateľom od roku 1980. - Uvedený štátny podnik vykonával riadnu údržbu svojho bytového fondu. V rámci toho bola na predmetnom dome vykonaná oprava – v roku 1993 bola na streche vymenená zhrdzavená krytina za nový plech.
Bezočivým klamstvom je tvrdenie, že v byte bola pred kúpou urobená drahá rekonštrukcia – výmena okien, podláh, elektroinštalácie, dlaždičiek a verandy. Skutočnosť je nasledovná: - Okná neboli menené. Rozpadnuté okná som menil na vlastné náklady v roku 2011. - Podlahy neboli menené. Linoleá v kuchyni a v chodbe som vymenil za plávajúce podlahy na vlastné náklady v roku 2007, podlahy v izbách sú stále pôvodné. - Elektroinštalácia nebola menená. V stenách mám stále pôvodné 64 ročné hliníkové drôty, niekedy v roku 2005 som vymenil na vlastné náklady poistky za ističe. - Dlaždičky neboli menené, s výnimkou opravy havarijného stavu na WC v rozsahu cca 3 m2. Kúpeľňa je stále pôvodná. - Veranda je drevená priečka 2 x 2 m, ktorá prepojila byt a bývalý sklad CO, zhotovil ju podnik, zasklil som ju sám na vlastné náklady.
Záverom: Vždy som žil čestne, tak ma vychovali rodičia a tak som vychoval svojich synov. To sú pre mňa najvyššie hodnoty, ktorých sa nízke lživé tvrdenia, nech je už ich pôvod a dôvod akýkoľvek, nemôžu dotknúť. Vždy budem podporovať to, aby ľudia, ktorí chcú zastávať verejné funkcie boli vo všetkom príkladom a v prípade pochybností o svojej morálnej čistote boli povinní zodpovedať akékoľvek otázky verejnosti. V duchu tejto povinnosti reagujem ako poslanec NR SR na publikovaný článok, ktorého tvrdenia o rekonštrukcii bytu sú jednoznačne klamstvom.


Informáciu TASR poskytol poslanec NR SR Ján Mičovský

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


 Novinár Glenn Greenwald z denníka Guardian, ktorý zverejnil informácie o tajných sledovacích programoch americkej vlády, dnes prisľúbil ďalšie "závažné odhalenia". Informovala o tom agentúra AP. Greenwald povedal, že sa prijalo rozhodnutie tom, kedy zverejniť ďalší materiál, spracovaný na základe informácií poskytnutých Edwardom Snowdenom.     Snowden sa prihlásil k úniku tajných dokumentov z americkej Národnej bezpečnostnej agentúry (NSA), pre potreby ktorej pracoval na zmluvu.   Americká senátorka Dianne Feinsteinová - predsedníčka senátneho výboru pre spravodajské služby - nazvala Snowdenov čin vlastizradou, za ktorú by mal byť stíhaný.    Greenwaldove články minulý týždeň odhalili rozsiahle programy americkej vlády, ktorá získavala údaje z telefonátov a internetovej komunikácie.   Podľa Greenwaldových slov vznikli na základe Snowdenových dokumentov desiatky novinárskych materiálov a ich zámerom je uverejniť každý jeden - až do posledného.    Nie je známe, kde sa Snowden momentálne nachádza. Predpokladá sa však, že je niekde v Hongkongu. Neboli voči nemu vznesené žiadne obvinenia a nebol na neho ani vydaný zatykač.

 

Copyright © TASR 2013


Záverečná časť tretej sezóny seriálového hitu Hra o tróny (2011) má na konte ďalší rekord v nelegálnom sťahovaní. Podľa portálu TorrentFreak totiž desiatu epizódu Mhysa po premiére zdieľalo 170-tisíc používateľov. Hra o tróny tak prekonala svoj vlastný rekord, ktorý patril prvej epizóde tretej série, keď ju zdieľalo 160-tisíc ľudí. Do 24 hodín po odvysielaní na televízii HBO si finále stiahlo viac ako milión ľudí. Adaptácia knižnej ságy George R. R. Martina A Song of Ice and Fire (v českom preklade Sága ledu a ohně) sa v rebríčkoch nelegálne najsťahovanejších seriálov umiestňuje pravidelne, keďže ju vysielajú platené kanály. Je napríklad nelegálne najsťahovanejším seriálom minulého roka.
Seriál Hra o tróny sa odohráva vo fiktívnom svete Siedmich kráľovstiev na kontinentoch Westeros a Essos, kde v období podobnom stredoveku bojuje o Železný trón niekoľko urodzených rodín. Blíži sa však zima, ktorá môže trvať dlhé roky. Dej sa začína v čase, keď sa za slabo stráženou severnou Stenou aktivizuje armáda nekorunovaného kráľa Mancea Raydera a tiež desiví Bieli chodci. Za morom zas krásna Daenerys Targaryen túži po tróne, ktorý jej rodine patril dlhé roky, a na dosiahnutie svojho cieľa má nebezpečnú zbraň - tri draky. Seriál je od svojho začiatku mimoriadne kladne prijatý divákmi i kritikmi. Okrem iných si vyslúžil nominácie v hlavných kategóriách na Emmy, Zlatý glóbus, Satellite Award či Screen Actors Guild Award, pričom najviac pozornosti filmových kritikov získal predstaviteľ bystrého a vtipného Tyriona Lannistera Peter Dinklage. Tomu sa totiž všetky menované ceny okrem Screen Actors Guild podarilo získať. Televízia HBO už oznámila, že Hra o tróny bude pokračovať aj štvrtou sériou.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

 

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

 


 

Kritici novely autorského zákona z diele rezortu kultúry by si mali ujasniť, či chcú obhajovať práva tvorcov produktov, alebo tých, ktorí si ich zadarmo sťahujú a ďalej ich predávajú bez súhlasu autorov. Na margo výhrady, že novela autorského zákona, ktorá za súborné dielo chránené zákonom chápe za určitých podmienok aj noviny poškodí monitorovacie agentúry, to dnes uviedol minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD).
      Novela je vo svojej podstate transpozíciou európskej smernice do slovenskej legislatívy, prekračuje ju však tým, že posilňuje autorskú ochranu tvorcov novín. Ak je v novinách aspoň jeden príspevok, na ktorý sa vzťahuje ochrana autorského diela, celé noviny sa budú považovať za súborné dielo podobne, ako je tomu dnes v prípade časopisov. Agentúry, ktoré monitorujú novinové správy a ďalej ich predávajú, preto budú od termínu účinnosti novely potrebovať na takúto činnosť súhlas vydavateľa novín. Keď ho získajú, budú môcť na trhu umiestňovať svoje produkty rovnako, ako doteraz.
      "Táto konkrétna úprava nesmeruje proti monitorovacím agentúram, ani akýmkoľvek iným subjektom. Len reaguje na prax, že na jednej strane máme tvorcov novín a časopisov, tvorcov tzv. súborného diela. A na druhej strane máme nejaké spoločnosti, ktoré časti novín a iných súborných diel využívajú a predávajú ich ďalej v zmysle monitoringov. Úprava má smerovať k tomu, aby boli monitorovacie agentúry povinné uzavrieť dohodu s vydavateľmi," vysvetlil Maďarič. "Nie je celkom normálna situácia, keď má každý vydavateľ prácu a náklady v tom, že vytvára noviny a produkuje aj informácie, ktoré majú charakter autorského diela a na druhej strane si ich nejaký subjekt zadarmo sťahuje a ďalej ich predáva," zdôraznil šéf rezortu kultúry.
      "Existuje dôvodný predpoklad, že sa bude monopolizovať trh s monitormi, alebo trh s informáciami. Mali sme jeden extrém, žurnalisti nemuseli dostávať za svoje články a diela od monitorovacích agentúr takmer nič, lebo išli v režime dennej správy, teraz na druhú stranu môže nastať stav, že keď niekoľko relevantných vydavateľstiev odmietne spraviť licenčnú zmluvu s monitorovacou agentúrou, môže sa vybrať iba jedna v úvodzovkách správna agentúra," reagoval poslanec Jozef Viskupič (OĹaNO). Dodal, že osobne tiež nesúhlasil s tým, keď niektoré monitorovacie agentúry bez dohody s vydavateľom preberali veľkú časť obsahu novín s odôvodnením, že prakticky všetko sú to denné správy. Riešiť to však chcel iným spôsobom, než takouto zmenou autorského zákona.
      "V prvom rade je to nad rámec transpozície európskej smernice," uviedol poslanec Pavol Abrhan (KDH. "Určitá diskusia medzi prvým čítaním a výborom prebehla. Pán poslanec Ján Senko (Smer-SD) predložil pozmeňovací návrh, ktorý z novín, tie ostávajú ako súborné dielo, vyníma denné správy," dodal. "Ten pozmeňujúci návrh je tak široký, že si ho najprv musíme analyzovať s právnikmi. Preto sme sa pri hlasovaní o pozmeňujúcom návrhu, aj o celom návrhu zákona, zdržali. Obávame sa toho, aby táto novela nepriniesla zvýšenie cien, ktoré si budú vydavatelia účtovať tým, ktorí si budú tieto správy preberať," dodal Abrhan.
      "Pozmeňovací návrh len precizoval znenie vládneho návrhu," reagoval Maďarič s tým, že rezort reaguje na dlhoročné diskusie s vydavateľmi na túto tému. Senko v pozmeňujúcom návrhu spresňuje, že predmetom autorského práva je súborné dielo v akejkoľvek forme, vrátane elektronickej, alebo digitálnej. Zároveň prináša podrobnú negatívnu definíciu dennej správy. Reaguje tým na doterajšiu prax niektorých monitorovacích agentúr, ktoré za dennú správu považovali napríklad aj reportáž a z tohto dôvodu ju bezplatne monitorovali. "Za dennú správu sa nepovažuje dielo obsahujúce informácie najmä o aktuálnych udalostiach alebo témach hospodárskeho, politického, alebo iného spoločenského charakteru, ktoré je výsledkom vlastnej tvorivej duševnej činnosti autora," uvádza Senko v pozmeňujúcom návrhu.
      Výbor napokon hlasmi Smeru-SD rozhodol o tom, že novelu odporúča schváliť v pléne Národnej rady (NR) SR, opozícia sa zdržala hlasovania
.

 

Copyright © TASR 2013