DALITO!

23. 3. 2013

Zomrel Boris Berezovský

Zomrel Boris Berezovský




Ruský miliardár Boris Berezovský, ktorý žil od roku 2000 v britskom exile, v sobotu zomrel vo veku 67 rokov. Informovala o tom britská stanica BBC, podľa ktorej sú okolnosti smrti známeho Rusa nejasné. Berezovský v minulosti prežil niekoľko pokusov o atentát vrátane bombového útoku, pri ktorom prišiel o život jeho osobný šofér. Posledné chvíle života strávil v anglickej oblasti Surrey.
Berezovský kedysi patril k úzkemu okruhu ruských oligarchov podporujúcich Vladimira Putina, po jeho zvolení za prezidenta sa však vzťahy medzi oboma mužmi zhoršili. Odvtedy patril k jeho najhlasnejším zahraničným kritikom. Konflikty mal aj s ruským podnikateľom a majiteľom futbalového klubu Chelsea Londýn Romanom Abramovičom. Berezovský zbohatol počas privatizácie v 90. rokoch, keď sa stal vlastníkom hlavnej ruskej televíznej stanice Kanál 1. Magazín Forbes jeho majetok odhadol približne na 3 miliardy dolárov.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Americký spisovateľ George R. R. Martin chce vytvoriť prequel úspešného seriálu Hra o tróny (2011). Ten je adaptáciou jeho knižnej fantasy ságy A Song of Ice and Fire (v českom preklade Píseň ledu a ohně). Nový projekt pre televíziu HBO by založil na sérii noviel o dvoch postavách menom Dunk a Egg, ktoré sa odohrávajú sto rokov pred udalosťami zo spomínanej ságy v tom istom fiktívnom svete. Tri novely - The Hedge Knight (1998), The Sworn Sword (2003) a The Mystery Knight (2010) už vyšli, pričom Martin premýšľa nad ďalšími deviatimi až desiatimi knihami. "Takže sa hráme s nápadom, že ich spravíme ako prequely. Odohrávajú sa o sto rokov skôr, ale v tom istom svete. Majú o niečo ľahší tón ako hlavná séria a sú trochu dobrodružnejšie. Ale moji fanúšikovia ich milujú a ja mám tie postavy tiež veľmi rád," vysvetlil pre portál IGN.com.

Seriál Hra o tróny sa odohráva vo fiktívnom svete Siedmich kráľovstiev na kontinentoch Westeros a Essos, kde v období podobnom stredoveku o Železný trón bojuje niekoľko urodzených rodín. Blíži sa však zima, ktorá môže trvať dlhé roky a za slabo stráženou severnou Stenou sa začína aktivizovať armáda nekorunovaného kráľa Mancea Raydera a tiež desiví Bieli chodci. Za morom zas po tróne túži krásna Daenerys Targaryen, ktorý jej rodine patril dlhé roky, a na dosiahnutie svojho cieľa má nebezpečnú zbraň - troch drakov. Seriál je od svojho začiatku mimoriadne kladne prijatý divákmi i kritikmi. Okrem iných si vyslúžil nominácie v hlavných kategóriách na Emmy, Zlatý glóbus, Satellite Award či Screen Actors Guild Award, pričom najviac pozornosti filmových kritikov získal predstaviteľ bystrého a vtipného Tyriona Lannistera Peter Dinklage. Tomu sa totiž všetky menované ceny okrem Screen Actors Guild podarilo získať.


© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.






Maďarský premiér Viktor Orbán ostro odsúdil program pre deti v nemeckej štátnej televízii, ktorý zaujal značne kritický postoj k demokratickým štandardom maďarskej vlády a vládnej strany Fidesz. Orbán podľa jeho hovorcu zvažuje v tejto súvislosti aj právne kroky.
Kreslená reportáž z minulého týždňa na stanici Kika hovorila o tom, že maďarské médiá nemôžu slobodne pracovať a že Orbánova strana Fidesz chce, aby občanom prezentovali len pozitívne správy. V programe tiež zaznelo, že maďarskí politici sa často nesprávajú podľa spoločných pravidiel EÚ.
„Deti by nemali byť objektom politického vymývania mozgov,“ vyhlásil Orbán v rozhovore pre maďarský verejnoprávny rozhlas. Dodal, že detský program plný lží a nepravdivých informácií by bol v Maďarsku „nemysliteľný“. Hovorca vysielacej spoločnosti ZDF, ktorá vlastní kanál Kika, sa k záležitosti nechcel vyjadriť a povedal len, že „program sám hovorí za všetko“.

Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS


RTVS odvysiela na Kvetnú nedeľu 24. marca 2013 o 9.30 na Dvojke Slávnostnú svätú omšu z Námestia sv. Petra v Ríme s hlavným celebrantom pápežom Františkom. Prekladá a komentuje Mons. Marián Gavenda.Bohoslužba sa podľa tradície začne palmovou procesiou - starodávnym zvykom pripomínajúcim slávnostný vstup Ježiša Krista do Jeruzalema pred jeho ukrižovaním, keď ho vítali zástupy, prestierali na cestu svoje plášte a volali: „Hosanna synovi Dávidovmu! Požehnaný, ktorý prichádza v mene Pánovom!“ V našich krajoch túto udalosť symbolicky pripomína sprievod s bahniatkami. Súčasťou liturgie je spev pašií - príbeh o zajatí, vypočúvaní, mučení, smrti a pochovaní Božieho Syna.
Pri príležitosti 25. výročia tzv. Sviečkovej manifestácie, pokojného modlitbového zhromaždenia veriacich na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave, odvysiela Dvojka 24. a 25. marca o 14.05 dvojdielny dokumentárny film s názvom Slovenský piatok. Dokument pojednáva o prípravách a priebehu manifestácie kresťanov za náboženské a občianske slobody, prináša autentické zábery brutálneho napadnutia veriacich vtedajšou Verejnou a Štátnou bezpečnosťou, autentické svedectvá priamych aktérov, ich zatknutie, vyšetrovanie a odsúdenie. Sviečková manifestácia sa odohrala na Veľký piatok 25. marca 1988 a považuje sa za prvé a jedno z najdôležitejších vystúpení veriacich proti komunistickému režimu v bývalom Československu.

TO JE TV !

TO JE TV !


22. 3. 2013

Grand Prix Svetozára Stračinu 2013

Grand Prix

Svetozára Stračinu 2013




Hlavnú cenu 6. ročníka európskej súťaže nahrávok folklórnej hudby Grand Prix Svetozára Stračinu 2013 získal príspevok Duo pre jedného z produkcie Ruskej televíznej a rozhlasovej vysielacej spoločnosti.
Z výberu nahrávok rozhlasovej produkcie členských štátov Európskej vysielacej únie (EBU) v oblasti autentického a štylizovaného folklóru za posledné dva roky porota pod vedením profesora Oskára Elscheka udelila tri zvláštne ceny. Príspevok Švédskeho rozhlasu Nysnabben bol ocenený za živú nahrávku. Za umeleckú interpretáciu udelila medzinárodná porota cenu nahrávke Dievčenská zábava v Šomodskej župe z produkcie Fondu na podporu poskytovateľov mediálnych služieb a správy majetku z Maďarska. Zvláštnu cenu poroty získala aj RTVS za najúspešnejšiu kolekciu nahrávok.
Ceny odovzdali organizátori festivalu na záverečnom galakoncerte vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu, na ktorom vystúpili Ľudová hudba a speváci folklórneho súboru Technik z Bratislavy, Ľudová hudba a speváčky SĽUK-u a hudobná skupina Banda.
Do súťaže bolo prihlásených 60 nahrávok z 20 krajín (Belgicko, Bulharsko, ČR, Fínsko, Grécko, Chorvátsko, Indonézia, Írsko, Kuba, Maďarsko, Nemecko, Poľsko, Rakúsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Srbsko, Španielsko, Švédsko a Ukrajina). Príspevky hodnotila 12-členná medzinárodná porota.
Grand Prix Svetozára Stračinu organizuje RTVS v spolupráci s EBU a Spoločnosťou sveta Stračinu. Koná sa v Bratislave pravidelne ako bienále od roku 2003. Nadväzuje na tradíciu medzinárodného festivalu Prix de Musique Folklorique de Radio Bratislava, ktorý Slovenský rozhlas organizoval v rokoch 1970 - 1993.

Zomrel Vladimír Čech

Zomrel Vladimír Čech



Vo veku 61 rokov zomrel český herec a moderátor Vladimír Čech, informoval dnes český spravodajský server iDnes.cz.
Čech, ktorého preslávila relácia Chcete být milionářem?, sa dlhšiu dobu liečil na nádorové ochorenie. To ešte skomplikoval aj zápal pľúc, uviedol server.
Syn moderátorky Hedy Čechovej a herca Vladimíra Čecha pôsobil krátko aj v politike. Pôvodne vyštudoval herectvo na pražskej Divadelnej fakulte Akadémie múzických umení (DAMU). Pôsobil v divadlách v Ostrave, Opave, Českom Těšíne, Olomouci a Pardubiciach.
Začiatkom 90. rokov sa stal poslancom Českej národnej rady, potom hosťoval aj v pražských súboroch, Činohernom klube či v Divadle Rokoko.
Preslávil ho charakteristický hlas, ktorý uplatnil v dabingu - prepožičal ho napríklad kocúrovi Garfieldovi - hlavne však ako moderátor. Populárnu milionársku vedomostnú súťaž uvádzal na televízii Nova až do septembra 2003. Priniesla mu trikrát po sebe výhru v televíznej ankete diváckej popularity TýTý.
Následne pracoval pre rozhlas i pre Českú televíziu, kde uvádzal dokumentárny cyklus Na vrcholky hor či reláciu pre seniorov Barvy života, píše iDnes.cz.


Copyright © TASR 2013

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Vieme, že veliteľ dosiahol tieto výšky a teraz stojí tvárou v tvár Kristovi. Niečo ovplyvnilo výber juhoamerického pápeža. Niečia ruka sa načiahla a Kristus povedal: 'Južná Amerika, tvoj čas prišiel."
Nicolas Maduro

„Sisa oprášila model spred troch rokov. Vtedy vyzerala ako lietajúca veverička a teraz vyzerá ako lietajúca veverička, čo sa zasekla v elektrickom vedení. Trochu jej to vybuchlo na hlave.“
Ivan Bednárik, stylista

  "Společná československá liga? Taková blbost. Kdo to řekl, je blázen a patří za mříže, a navrhuju ho rovnou dát do vazby. Já si myslím, že slovenské kluby mají dost svých starostí a tohle je jenom blábol.“
Jaroslav Starka, prezident Příbramu
  

"V tom sa nevyzná ani besná sviňa. Normálny človek nemôže takýto legislatívny proces podporiť, to je absurdné."
Alojz Přidal (KDH)

"Som skutočne prešťastný a rovnaké nadšenie určite prežíva celý argentínsky ľud. V mojej vlasti si všetci pamätajú Božiu ruku zo šampionátu v roku 1986. Teraz ruka Boha vybrala argentínskeho pápeža."
Diego Maradona

„ Jsem přesvědčen, že pan Mládek jen tlumočil oficiální názor ČSSD. Takto se na nás dívají a takto s námi budou zacházet v případě, že budou vládnout. Fakt, že Sobotka se od toho distancoval, vyjadřuje jen to, že se lekli sami sebe. Sobotka pochopil, že Mládek to z pod té duchny vytáhl na světlo dříve, než jim to v tomto momentu vyhovuje. Podle mě to plus mínus je názorem sociální demokracie a Sobotka se lekl, protože si myslí, že nějakými sliby před volbamiživnostníky oblbne. Mládek to řekl tak neobratně, že už to musel pochopit i ten ze živnostníků, co v nich hledá stále ještě nějakou naději. Bylo to řečeno jasně a v jásání v tom plynojemu jim to uteklo. Jen se zděsili, že to řekl příliš brzo. Prostě je to tak a zní to, jako by to vylezlo z huby Klementa Gottwalda.“
Rudolf Baránek , podpredseda Strany soukromníků České republiky

„Demokraciu si netreba zamieňať s anarchiou a slobodu slova s voľnomyšlienkárstvom.“
Jana Vaľová, primátorka Humenného

"Hľadajme našich Hugov Chávezov."

Jaroslav Foldyna , poslanec za ČSSD

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Prívrženci sýrskeho prezidenta Bašára Asada dnes hackli niekoľko kont, vrátane predpovede počasia a arabského vysielania BBC, na sociálnej sieti Twitter a umiestnili na ne správy politického, antisemitského a zábavného charakteru.
BBC potvrdila, že viaceré jej kontá na Twitteri ovládli hackeri. Dodala, že pracuje na náprave, čo by nemalo trvať dlho.
Hackeri sami seba označili za členov Sýrskej elektronickej armády. Táto skupina už vykonala sériu útokov na viaceré webové stránky, medzi inými napríklad na stránku televízie al-Džazíra, ktorá podľa hackerov podporuje sýrskych povstalcov.
V tweetoch, ktoré zanechali na napadnutých kontách, je napríklad aj tvrdenie, že turecký premiér Recep Tayyip Erdogan prikázal povstalcom použiť chemické zbrane na oblasti obývané civilistami, napísala agentúra AP.

Copyright © TASR 2013



Televízia CBS v stredu potvrdila, že obľúbený seriál C.S.I.: Kriminálka Las Vegas (2000) bude pokračovať štrnástou sezónou. Tvorcovia zároveň predĺžili zmluvy s Tedom Dansonom, Elisabeth Shue, Georgeom Eadsom a ďalšími členmi a členkami hereckého obsadenia. Ako uvádza webová stránka magazínu The Hollywood Reporter, Danson svoju zmluvu predĺžil na dve sezóny, čo znamená, že by zotrval aj v prípade 15. série. Na televízne obrazovky sa vrátia aj Jorja Fox, Eric Szmanda, Paul Guilfoyle, Robert David Hall, Wallace Langham, Elisabeth Harnois, David Berman a Jon Wellner. Danson sa k hereckému obsadeniu Kriminálky Las Vegas pridal v roku 2011, keď na poste šéfa vyšetrovateľov vystriedal Laurenca Fishburna. Ten v seriáli strávil dva a pol sezóny po tom, ako nahradil pôvodnú hviezdu Williama Petersena, ktorý odišiel v decembri 2008. Elisabeth Shue v kriminálke účinkuje od novembra 2011, keď nahradila Marg Helgenberger.
C.S.I. sa tak pridala k ďalšiemu obľúbenému seriálu NCIS - Námorný vyšetrovací úrad (2003), ktorého jedenástu sériu CBS potvrdila vo februári. V televíznej sezóne 2013/2014 sa na obrazovky vrátia aj sitcomy Teória veľkého tresku (2007) a Ako som spoznal vašu mamu (2005), ktorý však nasledujúca deviata séria ukončí. Nejasný je zatiaľ osud newyorského spinoffu kriminálky s názvom C.S.I.: Kriminálka New York (2004), ktorého deviata sezóna sa skončila 22. februára. Seriál C.S.I.: Kriminálka Miami (2002 - 2012) minulý rok zrušili.


Bývalý generálny riaditeľ britskej verejnoprávnej korporácie BBC Greg Dyke je na najlepšej ceste nahradiť 13. júla Davida Bernsteina na čele anglickej Futbalovej asociácie (FA). Bernstein vykonáva funkciu generálneho riaditeľa FA od januára 2011, ale stanovy organizácie ho nútia odstúpiť, pretože v máji bude mať 70 rokov, čo je horný vekový limit. Menovanie 65-ročného Dyka ešte podlieha schváleniu radou FA.
Nomináciu veľkého fanúšika futbalu a prezidenta treťoligového Brentfordu vo štvrtok jednomyseľne odhlasoval výbor riaditeľov. "Vyrastal som v domácnosti, kde otca viac ako moje známky v škole zaujímalo, či som vyhral vo futbale. V mojom prípade to, našťastie, išlo ruka v ruke. Štvrtkové večery vždy patrili futbalu šiestich proti šiestim, aj keď mám pocit, že v tom čase som bol viac zranený ako zdravý. Ako dieťa som fandil miestnemu Brentfordu, starší brat hral v ich juniorke. Na univerzite som sledoval York City, keď sa dalo, zašiel som sa pozrieť na Manchester United," priblížil svoje futbalové curriculum vitae Dyke. Novej funkcii bude musieť obetovať svoju pozíciu v Brentforde aj post nevýkonného riaditeľa nemeckej televíznej spoločnosti ProSieben.
Bývalý člen rady riaditeľov Manchestru United (1997 - 1999) sa už vo svojom "programovom vyhlásení" profiloval ako stúpenec princípov finančného fair-play, ako ich presadzuje Európska futbalová únia (UEFA) a jej prezident Michel Platini.


2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

21. 3. 2013

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...


 

OKS podala podnet pre reklamu TA3 s Pavlom Paškom

OKS podala podnet pre
 
reklamu TA3 s Pavlom Paškom




Dnes OKS doručila Výboru NR SR pre nezlučiteľnosť funkcií podnet na začatie konania vo veci ochrany verejného záujmu. Podnet sa týka predsedu NR SR Pavla Pašku a ním natočených reklamných spotov pre televíziu TA3. Ústavný zákon č. 357/2004 Z.z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov pritom verejným činiteľom v čl. 4 ods. 2 písm. f) zakazuje „používať svoju osobu, svoje meno a priezvisko, svoju podobizeň, obrazovú snímku, záznam svojho hlasu alebo svoj podpis na reklamu“. V podnete žiadame Výbor NR SR pre nezlučiteľnosť funkcií, aby konštatoval porušenie zákona Pavlom Paškom a uložil mu pokutu v sume zodpovedajúcej dvanásťnásobku jeho mesačného platu. Dnešným dňom sa tak začalo konanie proti Pavlovi Paškovi, pretože „ak sa konanie začína na podnet, dňom začatia konania je deň doručenia podnetu orgánu príslušnému podľa odseku l“ (čl. 9 ods. 3 zákona 357/2004 Z.z.). Príslušným orgánom je pre člena vlády Výbor NR SR pre nezlučiteľnosť funkcií. Podľa čl. 9 ods. 5 zákona by mal výbor vo veci rozhodnúť do 60 dní od začatia konania. 

Ondrej Dostál, predseda OKS
Juraj Petrovič, predseda Programovej rady OKS

V Bratislave dňa 21. marca 2013.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS





Vdova po zavraždenom rakúskom športovom novinárovi Güntherovi Schädelovi z Linzu vypísala za informácie, ktoré by viedli k dolapeniu páchateľa činu spred štvrťstoročia, odmenu 10.000 eur. Informovala o tom dnes tlačová agentúra APA s odvolaním sa na večernú správu hornorakúskeho krajinského velenia polície.
Novinár, ktorý 26. februára 1988 opustil redakciu regionálnych novín Oberösterreichische Nachrichten až po 23.00 h, navštívil v priebehu ďalších hodín, ako to bolo jeho zvykom, viacero podnikov v centre Linzu. Z posledného odišiel okolo tretej hodiny ráno, o hodinu neskôr ho našiel taxikár so smrteľným strelným zranením hlavy.
Polícii sa napriek intenzívnemu úsiliu prípad nepodarilo objasniť, aj keď vypočula desiatky osôb, vrátane širokého okruhu známych obete. Aj motív zločinu zostáva záhadou.
Vyšetrovatelia nevylúčili, že za vraždou mohli byť medziľudské vzťahy - pomsta z okruhu známych obete, ale aj lúpežný motív, keďže novinára obrali o 900 rakúskych šilingov (v prepočte 65,41 eura).


Moderátor maďarskej komerčnej televízie Echo TV Ferenc Szaniszló sa rozhodol, že vráti najvyššie novinárske ocenenie, ktoré mu pri príležitosti štátneho sviatku 15. marca udelil minister ľudských zdrojov Zoltán Balog. Šéf rezortu ho o to požiadal v stredu otvoreným listom.
Novinár v Echo TV ešte v ten istý deň večer vyhlásil, že sa voči jeho osobe začala ohováračská kampaň a klamstvami sa podarilo pomýliť ministra, veľvyslancov i domáce a zahraničné médiá. Cieľom kampane je podľa neho zastrašiť každého, kto poukáže na skutočné fungovanie sveta a umlčať pravdu.
Americkej veľvyslankyni v Budapešti Eleni Tsakopoulosovej-Kounalakisovej Szaniszló odkázal, že do Washingtonu môže poslať správu, že porazili Ferenca Szaniszlóa, porazili Táncsicsovu cenu. "Bolo by dobre, keby sa veľvyslankyňa občas zastala aj Maďarov, a nie iba homosexuálov a Rómov," dodal.
Voči oceneniu novinára, ktorý sa otvorene vyjadroval proti židom a Rómom, sa zdvihla vlna kritiky v Maďarsku i v zahraničí.
Balog, ktorý novinársku cenu Mihálya Táncsicsa odovzdal redaktorovi v deň maďarskej tlače 15. marca na základe odporučenia Spoločenstva maďarských novinárov, v liste zverejnenom aj na svojej internetovej stránke uviedol, že ocenenie sa týkalo jeho dávnejšej práce, keď ako zahraničný spravodajca informoval o dianí z krajín bývalého Sovietskeho zväzu a z balkánskej vojny.
"Po rozhodnutí o udelení ceny som sa dozvedel o Vašich vyjadreniach v uplynulých rokoch, s ktorými sa nedokážem stotožniť, pretože sú v rozpore s hodnotami, ktoré vyznávam a ktoré sú hodnotami aj maďarskej vlády," napísal minister, ktorý poznamenal, že svoje zlé rozhodnutie ihneď verejne priznal.
"Keďže nemám žiadne iné prostriedky, touto cestou Vás prosím, buďte taký láskavý a vráťte Táncsicsovu cenu, ktorú som Vám omylom udelil. Dúfam vo Vaše rozumné rozhodnutie," uzavrel Balog.
Izraelský veľvyslanec v Maďarsku Ilan Mor začiatkom týždňa požiadal maďarskú vládu, aby ocenenie čo najskôr tomuto novinárovi odňala. Podľa Morovho vyjadrenia totiž Szaniszló šíri antisemitské konšpiračné teórie.

Copyright © TASR 2013

TO JE TV !

TO JE TV !


Môj pes Killer

Môj pes Killer


20. 3. 2013

Zomrel James Herbert

Zomrel James Herbert



Vo veku 69 rokov zomrel dnes britský spisovateľ James Herbert, známy najmä horormi a vedecko-fantastickou literatúrou. Informovala o tom agentúra AP.
Herbertov vydavateľ Pan Macmillan oznámil, že spisovateľ zomrel vo svojom dome v grófstve Sussex v južnom Anglicku.
James Herbert sa do povedomia literárnej verejnosti zapísal už svojou prvotinou, románom Krysy z roku 1974, známom aj v českom preklade.
Na svojom konte má 23 kníh, z ktorých sa podľa vydavateľa v rôznych jazykových mutáciách predalo dovedna 54 miliónov kusov.
Herbert v roku 2010 získal od britskej kráľovnej Alžbety II. Rad britského impéria (OBE).
Zosnulý spisovateľ po sebe zanechal ženu a tri dcéry.

Copyright © TASR 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Rádio Best FM dnes začalo vysielanie cez satelit a rozšírilo tým svoje pokrytie na celú Európu. Naladiť sa dá kdekoľvek v Európe cez satelit Thor 6 (0,8 W) na frekvencii 11,919 GHz. TASR o tom informoval manažér rádia Richard Dírer.
"Spustenie vysielania cez satelit je ďalším krokom našej stratégie organického rastu pokrytia, ktoré sa primárne snažíme dosiahnuť prostredníctvom získavania nových frekvencií. Ďalším krokom bude už onedlho spustenie vysielania na Záhorí, ako aj zlepšenie príjmu v Bratislave," povedal Dírer. Dodal, že k zvýšeniu pokrytia Best FM dochádza po rozšírení vysielania na Horné Považie.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Maďarský minister ľudských zdrojov Zoltán Balog požiadal otvoreným listom moderátora komerčnej televízie Echo TV Ferenca Szaniszlóa, aby vrátil najvyššie novinárske ocenenie, ktoré mu pri príležitosti maďarského štátneho sviatku 15. marca udelil. Voči oceneniu novinára, ktorý sa otvorene vyjadroval proti židom a Rómom, sa zdvihla vlna kritiky v Maďarsku i v zahraničí.
Minister Balog, ktorý novinársku cenu Mihálya Táncsicsa odovzdal redaktorovi v deň maďarskej tlače 15. marca na základe odporučenia Spoločenstva maďarských novinárov, v liste zverejnenom aj na svojej internetovej stránke uviedol, že ocenenie sa týkalo jeho dávnejšej práce, keď ako zahraničný spravodajca informoval o dianí z krajín bývalého Sovietskeho zväzu a z balkánskej vojny.
"Po rozhodnutí o udelení ceny som sa dozvedel o Vašich vyjadreniach v uplynulých rokoch, s ktorými sa nedokážem stotožniť, pretože sú v rozpore s hodnotami, ktoré vyznávam a ktoré sú hodnotami aj maďarskej vlády," píše sa v liste ministra, ktorý poznamenáva, že svoje zlé rozhodnutie ihneď verejne priznal.
"Keďže nemám žiadne iné prostriedky, touto cestou Vás prosím, buďte taký láskavý a vráťte Táncsicsovu cenu, ktorú som Vám omylom udelil. Dúfam vo Vaše rozumné rozhodnutie," uzatvára Balog.
Izraelský veľvyslanec v Maďarsku Ilan Mor požiadal maďarskú vládu, aby ocenenie čo najskôr tomuto novinárovi odňala. Podľa Morovho vyjadrenia totiž Szaniszló šíri antisemitské konšpiračné teórie.
Na protest proti tomuto oceneniu viacerí novinári vrátili Táncsicsovu cenu, ktorú dostali dávnejšie.
Nemecké a rakúske médiá vyzdvihli, že vysoké štátne ocenenie od vlády - Zlatý dôstojnícky kríž Rádu Maďarskej republiky - dostal 15. marca aj historik Kornél Bakay, ktorý v roku 2002 kandidoval vo voľbách za ultrapravicovú Stranu maďarskej spravodlivosti a života (MIÉP) a ktorý hovoril napríklad o tom, že v stredoveku židia organizovali trh s otrokmi.
Zlatý maďarský rád za zásluhy udelili aj lídrovi kapely Kárpátia Jánosovi Petrásovi. Táto formácia je dvornou hudobnou skupinou parlamentného ultrapravicového Hnutia za lepšie Maďarsko-Jobbik. Kárpátia už vyzývala v piesni aj k násilnej zmene hraníc a zložila pochodovú pieseň zakázanej Maďarskej garde, napísala nemecká tlačová agentúra DPA.


Britská prokuratúra obžalovala zástupcu vedúceho vydania bulvárnych novín The Sun z odsúhlasenia nelegálnych odmien pre vládnych úradníkov. Informovala dnes o tom agentúra AP.
Obžaloba Geoffa Webstera - za súhlas na odmeny za tisícky libier - je jednou z najvážnejších, aké sa doteraz objavili voči novinárom v súvislosti s veľkým škandálom, týkajúcim sa etiky médií.
Vedúci pracovníci mediálnych firiem, známi novinári, ale aj vysokopostavení predstavitelia polície budú kvôli tomu musieť chodiť na súdy.
Spoločnosť News International, ktorá je mediálnym impériom Ruperta Murdocha, už potvrdila, že Webster je stále zamestnancom ich periodika.



Počítačové siete juhokórejských televíznych a rozhlasových staníc, ako aj bánk boli dnes ochromené. Vyvolalo to podozrenie z kybernetického útoku zo zahraničia a situácia si vyžiadala policajné vyšetrovanie.
Zlyhanie počítačov vyvolalo okamžité špekulácie o hackerskom útoku susednej komunistickej Severnej Kórey, informovala tlačová agentúra DPA.
Príčina zlyhania počítačových sietí sa vyšetruje a ešte sa nezistilo, či za tým stojí KĽDR, uviedol hovorca juhokórejskej polície.
Kórejská komisia pre komunikačné systémy, ktorá dohliada na túto sféru, uviedla, že existuje podozrenie na hackerský útok neznámeho pôvodu a kybernetická pohotovosť bola zvýšená na tretí z piatich stupňov stupnice.
Televízne a rozhlasové stanice KBS, MBC a YTN, ďalej banky Shinhan, Nonghyup a Jeju, ako aj dve poisťovne hlásili, že ich počítače zamrzli dnes okolo 14.00 h miestneho času (06.00 h SEČ). Uviedla to juhokórejská tlačová agentúra Jonhap s odvolaním sa na políciu.
Woori Bank očividne postihol v tom istom čase podobný útok, ale banka bola schopná svoju počítačovú sieť ochrániť.
Vysielanie televíznej a rozhlasovej stanice KBS prebiehalo do veľkej miery ako zvyčajne, ale jej prístup na internet bol celé hodiny zablokovaný.
Juhokórejská armáda medzitým posilnila sledovanie informačných systémov krajiny.
Južná Kórea v posledných rokoch obvinila severného suseda zo série počítačových útokov na webové stránky vládnych a finančných inštitúcií. Pchjongjang poprel tieto obvinenia a nedávno obvinil Soul aj Washington z útokov na svoje počítačové siete.
Napätie na Kórejskom polostrove sa zvyšuje od februára, keď Severná Kórea uskutočnila tretiu skúšku jadrovej zbrane, po ktorej nasledovalo sprísnenie medzinárodných sankcií proti Pchjongjangu.
Severná Kórea takisto vyslovila niekoľko vyhrážok proti južnému susedovi a jeho spojencovi USA. Obe spojenecké krajiny začali tento mesiac na polostrove spoločné vojenské cvičenia.

Copyright © TASR 2013

 

Britské médiá sa v utorok postavili proti novému systému ich regulácie, na ktorom sa v pondelok dohodla vláda s opozíciou, a ktorú ešte večer schválili zákonodarci. Dohoda zahŕňa vznik nového kontrolného úradu ako aj nového systému pokút. Sprísnenie regulácie tlačových médií má zabrániť podobným škandálom, akým bolo odpočúvanie ľudí zo strany bulvárnych médií. Vláda tvrdí, že dohoda zachováva slobodu slova, s čím niektoré médiá nesúhlasia.
Nový systém nebude zakotvený v zákone, čo znamená, že bude mať menšiu účinnosť a vymáhateľnosť. Mnohé denníky majú proti nemu výhrady a sťažujú sa, že ich vynechali z posledného kola rokovaní, ktoré viedlo k pondelňajšej dohode. Organizácia Hacked Off, ktorá zastupuje obete odpočúvania, zas považuje zmenu regulácie médií za nedostatočnú a privítala by ju vo forme zákona.
“Je to čierna kapitola v slobode slova v Británii,” napísal v utorok denník The Times. The Daily Mail konštatuje, že prvýkrát od 17. storočia bude politika zasahovať do médií. Vydavatelia periodík v spoločnom vyhlásení uviedli, že ich stále “znepokojuje niekoľko záležitostí”, ktoré nemali šancu prerokovať. Newspaper Society, ktorá zastupuje vyše 1000 lokálnych denníkov, tvrdí, že systém je pre mnohé z nich likvidačný.
V Británii na základe dohody, ktorú podporili všetky parlamentné politické strany, vznikne nový úrad na reguláciu tlače. Za prehrešky bude hroziť pokuta až milión libier (1,2 mil. eur) a v niektorých prípadoch bude tiež nutné zverejniť ospravedlnenie.


Britskému filmárovi Jasonovi Robertsovi hrozí od nórskych úradov pokuta za to, že počas nakrúcania dokumentu o medveďoch bielych (Ursus maritimus) na súostroví Špicbergy tieto zvieratá rušil.
Roberts a kameraman Gordon Buchanan v trojdielnom seriáli The Polar Bear Family and Me, ktorý BBC odvysielala v januári, nakrúcali medvede z priehľadnej plastovej kocky. V jednej scéne medveď túto kocku aj s Buchananom vnútri napadol. Podľa zástupcu guvernéra Špicbergov Larsa Erika Alfheima sa týmto filmári dopustili porušenia miestnych zákonov o ochrane životného prostredia, za čo Robertsovi ako vedúcemu výpravy hrozí pokuta až 50-tisíc nórskych korún (v prepočte približne 6650 eur). Roberts tieto obvinenia odmieta. "S medveďmi bielymi pracujem 22 rokov, milujem ich a nikdy som ich neobťažoval, nerušil ani ich nezranil," uviedol.


Kubánska štátna televízia odvysielala v utorok vo večerných hodinách inauguračnú ceremóniu nového pápeža Františka, čo predstavuje pozoruhodný pokrok v komunistickej krajine, ktorá mala roky s katolíckou cirkvou napäté vzťahy. Kubánci si tak mohli pozrieť dvojhodinovú slávnostnú omšu, ktorú vysielal vzdelávací kanál niekoľko hodín po jej konaní vo Vatikáne. Správy rovnako priniesli reportáže a zábery z ceremónie. Kubu na nej zastupoval nový viceprezident Miguel Díaz-Canel, pravdepodobný nástupca prezidenta Raúla Castra.
Kubánsky prezident Castro bol jedným z prvých svetových lídrov, ktorí zablahoželali prvému latinsko-americkému pápežovi Františkovi. V pondelok navyše jeho vláda v tejto súvislosti vyhlásila voľno na Veľký piatok. Stalo sa tak už druhý rok po sebe bez toho, aby zmienila význam tohto dňa pre kresťanov. V minulom roku kubánsky režim umožnil voľno na Veľký piatok ako "výnimočné" gesto po žiadosti pápeža Benedikta XVI., ktorý bol práve v marci na návšteve ostrova slobody.
Vzťahy medzi katolíckou cirkvou a komunistickým štátom, ktoré boli roky napäté, sa začali postupne zlepšovať po návšteve ostrova bývalým pápežom Jánom Pavlom II. v januári 1998. Jeho cesta viedla k znovuzavedeniu voľna na Štedrý deň, ktorého slávenie bolo zakázané v roku 1969, ako aj k ukončeniu potláčania cirkevných procesií, ktoré začalo v roku 1961. V roku 2010 cirkev prispela k prepusteniu asi 130 kubánskych disidentov.
Asi 10 percent obyvateľov Kuby sú praktizujúci katolíci.



©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA RTVS Updated

RADA RTVS Updated
 
Realizáciou úhrad za služby verejnosti poskytované Rozhlasom a televíziou Slovenska (RTVS) sa zaoberala Rada RTVS na dnešnom zasadnutí. Takzvané koncesionárske poplatky ostávajú v platnosti aj na rok 2013, ich mesačná výška je 4,64 eura. Zrušenie týchto poplatkov od januára 2013 presadila ešte vláda Ivety Radičovej s tým, že financovanie verejnoprávneho média bude riešené príspevkom zo štátneho rozpočtu.
Podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa Václava Miku je to téma, ktorá v týchto dňoch telerozhlas zamestnáva najviac. Týka sa zníženia alebo odpustenia úhrady pre poberateľov dôchodkov, sociálne znevýhodnené a zdravotne postihnuté osoby, ktoré sú zákonom presne vymedzené. Zároveň zákon stanovuje, že nárok na zníženie alebo oslobodenie vzniká takémuto platiteľovi až po oznámení a preukázaní skutočností zakladajúcich oslobodenie od platenia úhrady vyberateľovi úhrady. Stanovený je aj termín na uplatnenie, a to do 31. marca.
RTVS dostala za posledné obdobie viac ako 27.000 listov a viac ako 13.000 emailov so žiadosťami o úľavu z poplatku. Podľa slov ekonomickej riaditeľky Radky Doehringovej nie je v silách odboru, ktorý má osem zamestnancov, stihnúť vybaviť všetky žiadosti. Z tohto dôvodu bolo zriadené externé "call" centrum a RTVS predĺžila termín uplatnenia žiadosti o úľavu do 30. júna. Nový termín uvádza aj v informačnej kampani. Táto ústretovosť voči občanom stojí RTVS mesačne viac ako 9000 eur na pokrytie nákladov "call" centra.
Rada vníma kroky manažmentu RTVS ako ústretové vo vzťahu k občanom, ktoré dávajú dostatočný časový priestor na vyriešenie tejto situácie," zhodnotil krok vedenia predseda rady Igor Gallo.
Rada sa zaoberala aj rozhodnutím Najvyššieho súdu SR, ktorý 27. februára potvrdil pokutu vo výške 50.000 eur pre RTVS za reláciu Večer pod lampou s diskusiou o kauze Cervanová, ktorú televízia odvysielala ešte v júni 2011. Svojim rozhodnutím dal za pravdu Rade pre vysielanie a rentransmisiu (RVR), ktorá o uložení tejto sankcie rozhodla. Podľa generálneho riaditeľa Miku požiada RTVS o stanovisko EBU (European Broadcasting Union - Európska únia vysielateľov).
"EBU má celoeurópske skúsenosti a môžeme sa oprieť o stanovisko ich legislatívneho odboru. My sme túto možnosť už v minulosti využili, myslím, že v tomto prípade ide o mieru subjektívneho hodnotenia, o mieru slobody informácie a legislatívnej nutnosti, ktorú treba v takomto prípade prázdneho kresla zaujať. Nemáme ešte rozhodnutie Najvyššieho súdu SR, keď príde, budeme sa vedieť vyjadriť aj odbornejšie," uviedol pre TASR Ľuboš Machaj, riaditeľ Sekcie programových služieb Slovenského rozhlasu, ktorý bol v čase vysielania sankcionovaného Večera pod lampou programovým riaditeľom Slovenskej televízie.
"Medializované rozhodnutie Najvyššieho súdu SR beriem ako fakt, počkáme si na oficiálne stanovisko vedenia RTVS, ktoré zaujme po doručení písomného vyhotovenia predmetného rozsudku. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že oprávnenosť použitia inštitútu prázdneho kresla v rámci diskusných relácií je vždy citlivá téma, kde veľmi veľa závisí od profesionality daného moderátora," dodal pre TASR predseda rady Igor Gallo.


Copyright © TASR 2013

Redaktori HN a TV Markíza, hovoriaci o nesplnení sľubu vlády, klamú

Redaktori HN a TV Markíza, hovoriaci o nesplnení
 
sľubu vlády, klamú 


 Redaktor Hospodárskych novín a redaktorka TV Markíza hovoriaci o nesplnení sľubu vlády učiteľom zavádzajú a dokonca klamú. Redaktor denníka Hospodárske noviny Tomáš Nejedlý svojim dnešných príspevkom "Ficov sľub učiteľom zrazu neplatí" a redaktorka Televíznych novín Televízie Markíza Soňa Juricová svojim včerajším príspevkom k danej téme ukážkovo predviedli, ako funguje tendenčná žurnalistika v praxi.
Príspevok Hospodárskych novín so záverom o absolútnom porušení sľubu premiéra učiteľom a spravodajský príspevok, ktorý hovoril, že z vládneho nariadenia rezortu školstva o navýšení platov učiteľom "nezostalo ani smietky" a "financovanie škôl sa zasa vracia tam, kde bolo pred štrajkom" uvedený redaktor a redaktorka priniesli napriek tomu, že fakty hovoria niečo úplne iné.
Skutočnosť je totiž taká, že sľub o 5% navýšení tarifných platov bol naplnený a obdobne povinnosť, podľa ktorej zriaďovatelia, teda mestá, obce a župy, musia 100% prostriedkov určených na mzdy učiteľov vynaložiť na mzdy učiteľov bol takisto naplnený, s jedinou výnimkou v prípade havarijných stavov škôl. Kým doposiaľ platilo, že zriaďovatelia mohli 10% mzdových prostriedkov na školy využiť na prevádzkové náklady, táto možnosť sa zrušila a dnes 5% týchto zdrojov môžu zriaďovatelia presúvať medzi školami, ale výlučne na osobné náklady, teda mzdy učiteľov, aby bolo možné vyrovnávať rozdielnu štruktúru učiteľov a platov v školách.
To, čo na pol roka, pokiaľ začiatkom budúceho roku nebude systémovo zmenený model financovania škôl, upravila novela poslanca NRSR a predsedu Žilinského samosprávneho kraja Juraja Blanára je, aby vo výnimočných prípadoch, napr. keď zlyhá kúrenie v škole alebo sa vyskytne zásadná stavebná závada, mohla byť so súhlasom riaditeľa danej školy časť zdrojov školy určených na mzdové náklady v objeme 5% - a len v rámci tejto školy - presunutá na odstránenie týchto havarijných stavov s cieľom obnoviť riadny chod školy. Pre ucelený obraz treba uviesť, že s touto úpravou vyjadrili súhlas aj školskí odborári.
Napriek tomu, že tieto skutočnosti boli redaktorovi Hospodárskych novín obšírne vysvetlené a napriek tomu, že redaktorka hlavnej spravodajskej relácie najsledovanejšej televízie by o týchto základných faktoch mala mať prehľad, uviedli svoje príspevky alebo tendenčne, alebo vyslovene lživo. V prípade televíznej redaktorky dokonca konštatovaním o tom, že "financovanie škôl sa zasa vracia tam, kde bolo pred štrajkom".
Tu už možno hovoriť o zásadnej neznalosti problematiky, v horšom prípade o úmysle zavádzať čitateľov a divákov, pretože ak je naplnený sľub o 5% navýšení tarifných platov, súčasne obmedzená možnosť presunov medzi školami len v rámci mzdových nákladov a takisto len s miernymi úpravami a so špecifickými podmienkami upravená možnosť presunu 5% prostriedkov na riešenie akútnych havarijných situácií - zdôrazňujeme, že so súhlasom riaditeľa a len v rámci rozpočtu danej školy na zabezpečenie jej chodu - potom len cielene tendenčný prístup môže hovoriť o neponechaní "ani smietky" na vládnom nariadení a sľube učiteľom.
Tendenčnosť tohto prístupu je o to viditeľnejšia, že ostatné médiá túto tému spracovali vyvážene a pravdivo, teda profesionálne.


TASR o tom informoval tlačový odbor ÚV SR.



Hore - dole

Hore - dole

Nový sitcom Petra Marcina Hlavne, že sa máme radi...mal minulý týždeň podiel 5,8%. Včera získal- mal podiel 7,3 %  a sledovalo ho 150 tisíc divákov starších ako 12 rokov .

Zábavná relácia Nikto nie je dokonalý včera získlala späť 29 tisíc divákov, reláciu sledovalo 337 tisíc divákov starších ako 12 rokov s podielom 15,5 % .

19. 3. 2013

Päsť robotníckej triedy

Päsť robotníckej triedy



Jednoducho nie je mozne aby ste vy,MOJI ZAMESTNANCI (kedze vasa institucia je platena obcanmi Slovenska)zavadzali verejnost (ci uz umyselne alebo vdaka neprofesionalite). Vo vasom
... vysielani davate neustale priestor roznym zahranicnym agentom (konkretne Institut pre verejne otazky, Nadacia Milana Simecku, Ludia proti rasizmu,...)
.....
Uvedomte si, ze vy ste ZAMESTNANCAMI OBCANOV
SLOVENSKA, ktorym mate sluzit.

S pozdravom Vas zamestnavatel

POZVÁNKA

POZVÁNKA

Zomrel Henri Kudelski

Zomrel Henri Kudelski

 

43 ročný brat generálneho riaditeľa a prezidenta Kudelski Group  Andrého Kudelski, zahynul počas víkendu pri nehode, údajne vo svojej záhrade v Chexbres.
Henri Kudelski pracoval pre spoločnosť od roku 1995 Kudelski Group je aktívna v oblasti digitálnej televize a poskytovaním riešení podmieneného prístupu. Ho systém kódovaním Nagravision využíva oi aj platforma Freese by UPC Direct, společnosti UPC DTH..

Zdroj :ZIDAO COMMUNICATION

RADA RTVS

RADA RTVS

 

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Slovenská národná strana (SNS) chápe rozhorčenie aj neistotu dôchodcov, invalidov a osôb s ťažkým zdravotným postihnutím, pre ktorých posielanie dokladov verejnoprávnemu Rozhlasu a televízii Slovenska (RTVS) na uplatnenie zákonnej úľavy z poplatku za služby verejnosti predstavuje byrokratickú aj reálnu záťaž. Pre TASR to uviedol prvý podpredseda SNS Rafael Rafaj s dodatkom, že strana navrhuje riešiť problém zmenou legislatívy.
SNS tým reaguje na problémy dôchodcov a postihnutých osôb s vybavovaním si zliav z koncesií, pretože podľa nového zákona doklady musia doručiť priamo RTVS.
"Zo strany štátu ide o neodôvodnené šikanovanie občanov, ktorí už raz mali zľavu odsúhlasenú, aby úľavu museli podľa novej právnej normy opätovne doložiť listinami," vyhlásil Rafaj. "Ak kompetentným záleží na dotknutých ľuďoch, riešenie spočíva v novelizácii zákona tak, aby sa bremeno dokazovania prenieslo z občana na štát a povinnú výmenu informácií medzi príslušnými štátnymi inštitúciami a RTVS," dodal.
Predĺženie lehoty vedením RTVS podľa SNS systémovo problém nerieši, len ho odďaľuje. "Ak problém vznikne, ústavní činitelia by mali okamžite prejaviť súčinnosť v legislatívnej iniciatíve, aby občania vedeli, že štát, politici a úradníci sú tu pre nich, a nie naopak," uviedol Rafaj.
V tejto súvislosti SNS navrhuje "systémové riešenie v prijatí zákona o povinnej súčinnosti orgánov štátnej a verejnej správy tak, aby automaticky odbremeňovali zbytočnú byrokraciu a šikanovanie občana výmenou povinných údajov". "Ak štát minul miliardy na elektronizáciu štátnej a verejnej správy, mali by komfort odbremenenia cítiť najmä občania," tvrdí Rafaj. Podľa SNS Slovensku rovnako chýba generálny zákon o verejnoprávnych inštitúciách, na ktorom poslanci tejto strany v minulosti pracovali.

Copyright © TASR 2013
 

 
Mladé rozhlasové talenty svoje schopnosti preveria na celoslovenskej súťaži Rádiorallye. Vysokoškolské internátne rozhlasové štúdiá, univerzitné rádiá a rozhlasové krúžky sa na Rádiorallye 2013 zídu po deviaty raz od štvrtka 21. marca do nedele 24. marca v internátoch Veľký Diel Žilinskej univerzity. Ako ďalej agentúru SITA informoval zakladateľ súťaže Ľuboš Kasala, podujatie s účasťou približne 200 mladých organizujú Asociácia členov a sympatizantov internátnych rozhlasových štúdií v spolupráci so žilinským univerzitným Rádiom X a Slovenskou spoločnosťou elektronikov. Odborným garantom je Rozhlas a televízia Slovenska - Slovenský rozhlas. Akcia je zároveň postupovou súťažou na medzinárodnú prehliadku fonoamatérov CIMES 2013, ktorej 62. ročník sa koná na jeseň v nemeckom Baden-Badene.
Amatérski rozhlasoví tvorcovia prihlásili do tohtoročnej súťaže spolu 217 nahrávok v špecializovaných kategóriách podľa európskych štandardov FICS: literárno-dramatické relácie, spravodajstvo a publicistika, hudobné programy i kompozície, trikové nahrávky, zvučky, jingle a reklamy. V programe je aj simulácia živého vysielania a kategória novinárskej pohotovosti, v ktorej si súťažný tím vyžrebuje tému a do troch hodín ju musí spracovať do vysielateľnej zvukovej podoby.
"Ide o amatérsku súťaž, preto si nahrávky budú sami vzájomne hodnotiť predovšetkým zúčastnení redaktori, moderátori, hudobní redaktori a zvukári z jednotlivých univerzitných rádií - TLIS Bratislava, Aetter Trnava, INRO Zvolen, RAPEŠ Žilina, Rádio X Žilina, PULZ Ružomberok, ŠTuRKo Košice, RÁDIO 9 Košice a PaF Prešov. Účasť z minulého roka si zopakujú aj stredoškoláci z Rádia ŠOK z Gymnázia Svätej Edity Steinovej v Košiciach," informoval ďalej Kasala. Nováčikom v súťaži bude stredoškolské GTA rádio z Gymnázia sv. Tomáša Akvinského v Košiciach. Tohtoročná Rádiorallye je zároveň po prvý raz podujatím s medzinárodnou účasťou. Pozvanie totiž prijali dve amatérske rádiá z Českej republiky - Rádio K 2 z Juhočeskej univerzity v Českých Budějoviciach a Rádio R z Masarykovej univerzity Brno. Titul najúspešnejšieho kolektívu z roka 2012 obhajuje organizátor tohtoročnej Rádiorallye - Rádio X zo Žilinskej univerzity.
Univerzitné rádiá sú podľa Ľuboša Kasalu liahňou rozhlasových talentov aj pre profesionálne prostredie. Aj z toho dôvodu v odbornej hodnotiacej porote prisľúbili účasť zástupcovia z médií, zo Slovenského rozhlasu RTVS, Fun rádia aj z Rádia Jemné melódie.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.