DALITO!

16. 3. 2013

OTO 2012

OTO 2012
Herečka Magda Paveleková sa stala dnes večer členkou Siene slávy v 13. ročníku diváckej ankety Osobnosť televíznej obrazovky - OTO 2012. Ocenenie si na javisku opery Slovenského národného divadla prevzala z rúk generálneho riaditeľa RTVS Václava Miku. Herečka, ktorá už rok nebola na javisku a podľa vlastných slov "nebola vo svojej koži", v ďakovnej reči uviedla: "Nebudem plakať. Chcem sa vám všetkým za všetko poďakovať, tým čo ma majú radi, aj ja vás mám rada. Ďakujem, že ste tu a že ma máte radi. Sľubujem, že takto o rok prídem niekomu odovzdať Ota."
V kategórii moderátor a moderátorka televízneho spravodajstva uspela Lucia Barmošová (TV Joj), ktorá si sošku prevzala už po štvrtý raz. Jojkársky reprezentant vyhral aj kategóriu redaktor/-ka televízneho spravodajstva, historicky prvého Ota si tak zo slávnostného večera odniesol Jozef Kubányi. Osobnosťou televíznej publicistiky sa stal Patrik Herman (TV Markíza). Reprezentant najsledovanejšej komerčnej televízie v SND chýbal, podobne ako jeho markizácki kolegovia.
Športové správy podľa divákov najlepšie prezentuje Lenka Čviriková-Hriadeľová (Joj), ktorá vyhrala kategóriu moderátor/-ka športu. Marcel Merčiak (RTVS) zvíťazil v úplne novej kategórii diváckej ankety komentátor športu. Víťazstvo v kategórii moderátor zábavných programov zaznamenal Andrej Bičan, ktorý vylepšil skóre sošiek pre RTVS a domov si odniesol svojho vôbec prvého Ota.
V kategórii speváčka získala najviac diváckych hlasov len 17-ročná Celeste Buckingham, zo spevákov sa najväčšej diváckej priazni teší Miroslav Žbirka. V hereckých kategóriách získali najviac hlasov Ján Koleník a Monika Hilmerová, ktorá si odniesla z 13. ročníka ankety OTO vôbec prvú sošku.
Ďalšou novou kategóriou ankety je herecký televízny objav roka, stal sa ním Ján Jackuliak. Diváci v ankete rozhodli aj o najlepšom televíznom seriáli roka 2012, kategóriu seriál roka vyhral Panelák. V kategórii zábavný program zvíťazila "zosnulá relácia" Partička.
OTO v kategórii program (event) roka patrí programu Srdce pre deti 2012. Cenu Života si prevzal Marcel Merčiak. Ocenenie absolútny OTO získal opäť športový komentátor a novinár Marcel Merčiak, ktorý si zo slávnostného večera odniesol celkovo tri sošky a stal sa trojnásobnou osobnosťou televíznej obrazovky za rok 2012.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Americká televízna osobnosť Oprah Winfrey je najvplyvnejšou celebritou tohto roka podľa magazínu Forbes. Ten svoj rebríček vytvoril na základe elektronického prieskumu, pričom americká verejnosť mala na výber 7500 známych osobností a 46 rôznych vlastností.
Winfrey označilo za vplyvnú až 48 percent ľudí, čo zrejme súvisí aj s rastúcou sledovanosťou jej televízie OWN. Moderátorka divákov a diváčky prilákala viacerými exkluzívnymi rozhovormi so známymi osobnosťami. Vyspovedala napríklad bývalého cyklistu Lancea Armstronga, speváčku Rihannu či dcéru zosnulej speváckej hviezdy Whitney Houston Bobbi Kristinu.
Gerry Philpott, ktorý mal rozsiahlu anketu na starosti, vysvetlil, že pre každého človeka znamená slovo "vplyvný" niečo iné. Zväčša však ide o to, aký má daná osobnosť dopad na kultúru, čo nemá nič spoločné s jej obľúbenosťou. Napríklad miliardára Donalda Trumpa považuje za vplyvného až 35 percent opýtaných, no iba 15 percentám je sympatický.
Na druhom mieste je legendárny režisér, scenárista a producent Steven Spielberg, ktorého za vplyvného označilo 47 percent respondentov. Philpott vysvetlil, že také vysoké umiestnenie akéhokoľvek filmára sa môže zdať zvláštne, no v skutočnosti majú na spoločnosť veľký vplyv. "Spýtajte sa kohokoľvek, na čo myslí predtým, ako vojde do oceánu," povedal, čím narážal na Spielbergov kultový film Čeľuste z roku 1975.
V prvej päťke sú dokonca traja ďalší filmári - Martin Scorsese, Ron Howard a George Lucas. Na šestke je lekár Mehmet Oz, ktorému vo svojej televízii dala priestor práve Winfrey a za ním nasleduje moderátorka Barbara Walters. Ôsme miesto patrí hudobníkovi Bonovi, na deviatke je spisovateľka a odborníčka na financie Suze Orman. Desiatku uzatvára herec a režisér Clint Eastwood.


Anglický herec Jude Law nerád spomína na obdobie, keď ho médiá ničili za to, že podviedol svoju snúbenicu Siennu Miller. Opatrovateľka jeho detí o sexe s hercom prehovorila v roku 2005 a on sa následne svojej partnerke verejne ospravedlnil. Podľa Lawa je však nespravodlivé, že z neho novinári urobili sukničkára. "Niektoré médiá o mne napísali veci, ktoré ma vykreslili istým spôsobom. Niekedy mali pravdu, no väčšinou to boli klamstvá. Ľudia predpokladajú, že som taký," vysvetlil pre magazín ShortList. Podľa jeho slov žil v dvoch svetoch - v jednom bol sám sebou a v druhom človekom, ktorého vytvorili novinári. "Toto obdobie bolo hrozné. Bolo to jednoducho nudné, plytké a rozčuľovalo ma to, lebo som sa nemal ako pomstiť," priznal. Dokonca má pocit, že táto aféra na istý čas zatienila aj jeho herecké výkony. Preto sa vtedy stiahol do úzadia a dúfal, že nakoniec si ho ľudia budú vážiť pre jeho prácu. Ako sám povedal, má pocit, že sa to podarilo.

Štyridsaťročný Law získal zatiaľ dve nominácie na Oscara - v roku 2000 za vedľajšiu rolu v snímke Talentovaný pán Ripley (1999) a v roku 2004 za hlavnú úlohu v dráme Návrat do Cold Mountain (2003). Známy je aj z filmov A.I. Umelá inteligencia (2001), Nepriateľ pred bránami (2001), Cesta do zatratenia (2002), Alfie (2004), Na dotyk (2004), Letec (2004), Prázdniny (2006), Krádeže a vlámania (2006), Imaginarium Dr. Parnassa (2009), Sherlock Holmes (2009), Hugo a jeho veľký objav (2011), Sherlock Holmes 2: Hra tieňov (2011) či Nákaza (2011). Vlani si zahral v dráme Anna Karenina režiséra Joea Wrighta a najnovšie sa ukázal vo filme Vedľajšie účinky (2013) Stevena Soderbergha.


© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !



15. 3. 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Novým riaditeľom Tlačového odboru Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí je od 15. marca PhDr. Peter Susko, ktorý doteraz pôsobil na Komunikačnom odbore Ministerstva obrany SR.

P. Susko je dlhoročný novinár, v minulosti pôsobil ako rozhlasový spravodajca v Ríme i Washingtone, bol spoluzakladateľom spravodajstva Rádia TWIST, prvým šéfredaktorom spravodajstva TV Markíza, a pôsobil aj ako hovorca Slovenskej televízie. Doterajšia riaditeľka Tlačového odboru Renáta Goldírová bude naďalej pôsobiť na MZVaEZ v kancelárii ministra.



MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Syndikát českých novinárov je znepokojený tým, že prezident Miloš Zeman pri inauguračnom prejave podstatnú časť českých médií postavil na roveň organizovanému zločinu a neonacistickým bojůvkám. Vyplýva to z otvoreného listu, ktorý Syndikát novinárov prezidentovi zaslal. "Toto zaradenie podstatnej časti českých médií je zarážajúce tým viac, že ​​podľa nášho pevného presvedčenia práve valné časť českých médií na nebezpečenstvo spojené s organizovaným zločinom a jeho prerastaním do politiky a na ohrozovanie demokracie v Českej republike extrémistickými hnutiami vytrvalo a sústavne upozorňuje," je napísané v  liste, ktorý podpísal predseda syndikátu Adam Černý. Zeman v inauguračnom prejave označil podstatnú časť českých médií za jeden z troch ostrovov negatívne deviácie s tým, že sa zameriavajú na vymývanie mozgov, na mediálnu masáž a na manipuláciu verejnou mienkou. "Preto pokladáme za potrebné sa proti Vášmu paušálne vyznievajúce obvinenia českých médií, ktoré neobsahovalo žiadne konkrétne dôkazy a argumenty, zásadne ohradiť," uviedol k tomu syndikát. Podľa syndikátu dá pochopiť, že sa Zemana mohla dotknúť hociktorá tvrdenia, ktorá na jeho adresu z médií zaznela, predovšetkým v priebehu kampane pred prezidentskú voľbou. "Ale ako presvedčený demokrat a milovník citátov budete určite súhlasiť s Voltaire výrokom: 'Nesúhlasím s tým, čo hovoríte, ale až do smrti budem hájiť vaše právo to hovoriť', pretože na tejto zásade francúzskeho mysliteľa stojí sloboda prejavu a slobodná výmena názorov, nech už s nimi súhlasíme, alebo nie, "uviedol syndikát. Ak česká médiá zlyhávajú existujú tu zákonom opravné prostriedky, stojí ďalej v liste. Pri Syndikáte novinárov niekoľko rokov pracuje Komisia pre etiku, ktorá sa na základe podaných podnetov zaoberá prípadmi porušenia etického kódexu novinárov. "S ohľadom na dlhoročnú skúsenosť si dovoľujeme tvrdiť, že väčšina redakcií s Komisiou pre etiku spolupracuje a napomáha tak našej snahe česká médiá kultivovať," uviedol syndikát.
 
Copyright © TASR 2013


Kanadský spevák Justin Bieber označil správy o tom, že by mal nastúpiť na liečenie, za lži. Tieto špekulácie sa v médiách objavili po tom, čo najprv takmer dve hodiny meškal na koncert v Londýne, o niekoľko dní na to rovnako v Londýne skolaboval na pódiu, nadával bulvárnemu fotografovi a nakoniec zrušil vystúpenie v portugalskom Lisabone.
Devätnásťročný spevák sa k týmto správam vyjadril vo štvrtok na Instagrame. "Všetci z môjho tímu mi vravia, aby som bol k médiám dobrý, ale už ma unavujú všetky tie lži, ktoré médiá o mne momentálne šíria. Píšu, že sa chystám na liečenie a ako som sklamal svoju rodinu. Som dobrý človek s veľkým srdcom a nemyslím si, že si zaslúžim takéto negatívne reakcie. Tvrdo som pracoval, aby som sa dostal tam, kde som teraz. Nie je to jednoduché. Niekedy sa nahnevám. Som človek a robím aj chyby. Dospejem však a poučím sa z nich. Mám len 19 rokov a už mám na svojom konte päť No. 1 albumov, 19 a už som videl celý svet, 19 a už som dosiahol viac, než sa mi kedy snívalo. Mám 19 rokov a pre niektorých ľudí musí byť hrozné, keď si pomyslia, že toto je iba začiatok," napísal Bieber.
Justin Bieber je rodákom z kanadského Londonu. Na svojom konte má EP nahrávku My World (2009), štúdiovku My World 2.0 (2010), vianočný album Under The Mistletoe (2011) a najnovšiu štúdiovú nahrávku Believe (2012). Na poslednom menovanom albume je dovedna 13 skladieb vrátane singlov Boyfriend, As Long As You Love Me, Beauty And A Beat, Right Here a All Around the World. Bieber, ktorého najväčším hitom je skladba Baby s druhým najpozeranejším videom na YouTube, stihol počas svojej kariéry získať okrem iného jednu Brit Award, tri Juno Awards, sedem American Music Awards a dve nominácie na Grammy.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

BONANO NEWS 2

BONANO NEWS 2

 

Sudca nie je politikom, a preto nie je povinný znášať útoky médií na svoju osobu. Aj týmto spôsobom argumentoval dnes na Okresnom súde Bratislava II právny zástupca sudcu najvyššieho súdu Juraja Semana, ktorý sa domáha ochrany práv na ochranu osobnosti, do ktorých podľa neho zasiahol vydavateľ denníka Nový Čas zverejnením fotografií a článkov o stretnutí právnikov a sudcov v bare Bonanno z roku 2010. „Okolie vie, že aj na spoločenských stretnutiach sa zaujíma hlavne o odborné diskusie a správa v novinách, že sa na zvrátenom žúre zabával na obetiach masakry, musela na jeho okolie pôsobiť ako šok,“ uviedol jeho advokát. Právny zástupca vydavateľstva zase povedal, že niektoré práva verejných osôb sú obmedzené, ak sa stretnú s právami verejného záujmu.
„Diskreditačná kampaň, ktorú začal denník Nový Čas, očividne nemá obdobu v dejinách slovenskej justície a slovenskej žurnalistiky,“ vyjadril sa na súde Seman. Podľa neho išlo o morbídne, cynické a sadistické obvinenia. „Tieto obvinenia a urážky sa ma mimoriadne dotkli aj z dôvodu, že moja dcéra bola zavraždená. Aj z toho dôvodu je absurdné, že by som sa dokázal na niečom takom baviť,“ vyhlásil. Dodal, že na stretnutí právnikov a sudcov sa nikto na udalosti z Devínskej Novej Vsi nezabával, pričom nepadlo ani slovo, kde by sa spomenul strelec Harman, alebo iné udalosti súvisiace s týmto nešťastím. „Keď som sa s doktorom Péchym stretol, nemal žiadne slúchadlá ani zbraň v ruke,“ povedal.
Následky článkov sú podľa Semana fatálne. „Opustil som rodinu, odsťahoval som sa na chalupu a zhoršil sa mi zdravotný stav,“ povedal. Od vydavateľstva žiada stotisíc eur ako náhradu nemajetkovej ujmy. „Nejde mi o peniaze, ale o postih žalovaného za toto protiprávne konanie,“ dodal.
O stretnutí občianskeho združenia Justičný Oskar informoval Nový Čas v júni 2011. Právnik na penzii Tibor Péchy vítal v októbri 2010 prichádzajúcich hostí s modrými slúchadlami na ušiach a nefunkčným samopalom v ruke na ulici pred barom Bonanno v Rajeckých Tepliciach, píše Nový Čas. Denník vtedy pripomenul, že pár mesiacov pred tým Ľubomír Harman s modrými chráničmi na ušiach a samopalom v ruke zastrelil v Devínskej Novej Vsi sedem ľudí. Prvýkrát noviny písali o tejto akcii 15. júna 2011, posledný článok vyšiel vlani 9. decembra a bol o tom, že sudcovia ostanú bez trestu a nikto z oprávnených osôb nepodal návrh na ich disciplinárne stíhanie.
Vydavateľa Nového Času za články žaluje okrem Semana napríklad námestník generálneho prokurátora Ladislav Tichý, ktorý pýta 200-tisíc eur, ďalej žiadajú po stotisíc eur sudcovia najvyššieho súdu Daniel Hudák, Štefan Michálik a Milan Lipovský, 120-tisíc chce vysúdiť sudca z Čadce Jozef Korduliak a spomínaný právnik Péchy. Stotisíc eur pýta aj podnikateľ Štefan Comorek, dodáva Nový Čas. Podľa žalobcov zverejnenie fotografií a články o stretnutí členov Justičného Oskara im spôsobilo ujmu. „K žiadnym neoprávneným zásahom do osobnostných práv účastníkov stretnutia v bare Bonano nedošlo, a preto by ich žiadostiam o náhradu nemajetkovej ujmy nemalo byť vyhovené,“ cituje Nový Čas svojho advokáta Róberta Bánosa.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA


"Za třetí ostrov takové negatívní deviace pokládám podstatnou část českých médií. Část, která se zabývá vymýváním mozků, mediální masáží, manipulací veřejného mínění. Část, jejíž představitelé vynikají minimálními znalostmi a maximálním sebevědomím. Lidé, kteří píší o všem a nerozumějí ničemu, mi připomínají Čapkovu definici literárního kritika jako člověka, který radí spisovateli, jak by on napsal knihu, kdyby to uměl."
Miloš Zeman

„Lebo Satan diabol vládne a on je za tieto veci, čo sa dejú na Zemi, zodpovedný .Toto nie je ešte Armagedon, ale už prichádza. Ďakujem Jehovovi za život. A ďakujem Jehovovi aj za to, že aj ostatní ľudia mohli ešte prežiť, ale keď nestoja na na Jehovovej strane, tak všetci zahynú v Armagedone.“   
Svedkyňa nehody autobusu pri Lučenci

    
"Môžem dať hlasovať o tom, že ste s drogami vysporiadaný? Pravdepodobne nie .“
Pavol Paška Poliačikovi


"Keby sa blížili voľby, tak nepoviem ani slovo. Ale na kampaň teraz nie je dôvod. Vyvstáva tak otázka, prečo míňať peniaze? Chýba originalita a jasné prepojenie na Novú väčšinu. Ak by totiž niekto odstránil logo strany a portrét Daniela Lipšica, nie je možné jednoznačne určiť, ktorý politický subjekt si reklamu objednal.“
Ján Baránek


"Hneď, ako bude vydaný rozkaz, by ste mali šialených nepriateľov zlomiť v páse, totálne im preťať priedušky a takto im jasne ukázať, ako vyzerá skutočná vojna.“
Kim Čong-un

Telkáč roka

Telkáč roka

Druhý ročník ankety Telkáč roka, prostredníctvom ktorej mohli fanúšikovia na sociálnej sieti Facebook podporiť svojich televíznych obľúbencov, pozná víťazov v 13 kategóriách. Do ankety sa zapojili desaťtisíce ľudí, ktorí spolu poslali 398 206 hlasov.Dvojnásobný triumf z prvého ročníka zopakoval Vilo Rozboril, ktorý sa stal najobľúbenejším moderátorom a jeho relácia zvíťazila v kategórii Najlepší program o životných príbehoch. "Veľmi sa teším zo svojho víťazstva. Aj keď vždy treba dať pozor, aby človek neprepadol falošnému pocitu, že je naozaj najlepší. Takejto hlúposti sa snažím v rámci úspechu v anketách odolávať," uviedol Rozboril pre portál Topky.sk. "Divákom ďakujem za podporu Modrého z neba. Pre mňa je dôkazom toho, že ľudí stále dokáže zasiahnuť pozitívna energia, prajnosť a spolupatričnosť. Za to veľmi ďakujem," dodal. Medzi moderátorkami zas uspela Kveta Horváthová. "Táto správa ma nesmierne potešila. Budem úprimná - som hotová. Ďakujem všetkým, ktorí mi vyjadrili sympatie a poslali svoj hlas,” uviedla. Minuloročné víťazstvo obhájil aj Ján Koleník v kategórii Najlepší slovenský TV herec, medzi herečkami tento rok zvíťazila Nela Pocisková. "Som veľmi, naozaj veľmi milo prekvapená! Strašne sa z toho teším a ďakujem tým, ktorí mi vyjadrili podporu. Vážim si to," vyhlásila herečka. Za najlepšiu televíznu stanicu zvolili ľudia TV Joj, najlepším seriálom sa stal opäť Panelák (2008), za najlepšiu reality šou vyhlásili Masterchef a víťazstvo medzi zábavnými programami obhájila Partička.


Prehľad víťazov a víťaziek ankety Telkáč roka 2012:

Najlepšia slovenská TV stanica:
1. Televízia Joj
2. Televízia Markíza
3. Jednotka

Najlepší slovenský seriál:
1. Panelák
2. Horúca krv
3. Pod povrchom

Najlepší program o životných príbehoch:
1. Modré z neba
2. Súdna sieň
3. Reflex

Najlepšia reality šou:
1. Masterchef
2. Farma 3
3. Hotel Paradise

Najlepší účastník reality šou:
1. Zuzana Plačková
2. Mário Drobný
3. Tonko z Extrémnych rodín

Najlepší slovenský moderátor:
1. Vilo Rozboril
2. Andrej Bičan
3. Martin "Pyco" Rausch

Najlepšia slovenská moderátorka:
1. Kveta Horváthová
2. Adela Banášová
3. Lucia Barmošová

Najlepší slovenský TV herec:
1. Ján Koleník
2. Roman Luknár
3. Lukáš Latinák

Najlepšia slovenská TV herečka:
1. Nela Pocisková
2. Petra Polnišová
3. Petra Blesáková

Najlepšia slovenská zábavná šou:
1. Partička
2. 5 proti 5
3. Vo štvorici po Slovensku

Najlepšia slovenská spravodajská relácia:
1. Noviny TV Joj
2. Televízne noviny (Markíza)
3. Športové noviny (Markíza)

Najlepšia slovenská publicistická relácia:
1. Lampáreň
2. Teleráno
3. Galileo

Najlepšia slovenská rosnička:
1. Peter Jurčovič
2. Lenka Vavrinčíková
3. Juraj Mokrý



©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Maďarská Mediálna rada po dlhých právnych ťahaniciach vyhlásila opozičnú rozhlasovú stanicu Klubrádió za víťaza tendra o vysielaciu frekvenciu 95,3 Mhz.
Podľa internetového vydania maďarského denníka Népszabadság generálny riaditeľ rozhlasovej stanice András Arató pripomenul, že práve pred rokom sa zrodil prvý verdikt súdu, ktorý rozhodnutie prideliť túto frekvenciu inej stanici označil za protiprávny. Odvtedy súd vyniesol ďalšie tri právoplatné rozsudky, v ktorých dal za pravdu Klubrádiu voči Mediálnej rade.
Postoj mediálneho orgánu tak podľa riaditeľa spôsobil rozhlasovej stanici škody. Klubrádió totiž fungoval poldruha roka iba na základe provizórneho povolenia. Dočasný stav udržiaval v neistote zamestnancov rozhlasu, jej poslucháčov a aj obchodných partnerov, ktorí by v tomto rádiu chceli mať svoju reklamu.
Mediálna rada v decembri 2011 vyhlásila za víťaza verejnej súťaže o rozhlasovú frekvenciu 95,3 MHz stanicu Autórádió na základe špecifických podmienok.
Opozičná Maďarská socialistická strana (MSZP) dnes privítala rozhodnutie rady. Predseda MSZP Attila Mesterházy povedal, že iba dúfa, že po tom všetkom vláda Viktora Orbána sa neodváži vložiť do ústavy článok, ktorým by "naveky a so spätnou platnosťou umlčala Klubrádió".


Britská polícia oznámila, že v rámci vyšetrovania škandálu s odpočúvaním telefónov dnes zatkla štyroch súčasných alebo bývalých zamestnancov mediálnej spoločnosti Mirror Group Newspapers. Je to prvý verejný dôkaz, že policajné vyšetrovanie novinárskych trestných činov sa nasmerovalo na túto spoločnosť.

Škandál okolo nezákonných praktík novinárov sa dosiaľ zameriaval na denník Sun a nedeľník News of the World, teda na inú spoločnosť, patriacu mediálnemu magnátovi Rupertovi Murdochovi. Vyvrcholil v roku 2011 zatvorením nedeľníka. Odvtedy už zatkli približne 50 žurnalistov, ako aj policajtov a ďalších predstaviteľov.
Informovali o tom tlačové agentúry AP a DPA.
Londýnska Metropolitná polícia známa aj pod názvom Scotland Yard dnes uviedla, že novinárov - všetko štyridsiatnikov - zatkli v súvislosti s trestným činom označeným ako "podozrivé sprisahanie s cieľom odpočúvať hlasové schránky telefónov".
V stručnom policajnom vyhlásení sa uvádzalo, že vyšetrovanie sa "týkalo prevažne" nedeľníka Sunday Mirror z obdobia 2003 a 2004.
Mirror Group Newspapers, dcérska firma spoločnosti Trinity Mirror Group, vydáva denník Daily Mirror a dvojo nedeľných bulvárnych novín, The People a Sunday Mirror.
Podľa agentúry DPA sú zatknutí traja muži a jedna žena. Ide o šéfredaktora novín Sunday People Jamesa Scotta, ktorý sa tak stal prvým slúžiacim šéfredaktorom zatknutým v celom tomto škandále.
K ďalším zatknutým patrí bývalá šéfredaktorka Sunday Mirror Tina Weaverová, zástupca šéfredaktora Sunday People Nick Buckley a bývalý šéfredaktor People Mark Thomas.


Copyright © TASR 2013



Miniseriál Koniec prehliadky (2012) z produkcie BBC získal na tohtoročnom udeľovaní britských Broadcasting Press Guild Awards štyri trofeje. Päťdielny miniseriál z obdobia I. svetovej vojny si od televíznych a rozhlasových novinárov vyslúžil ceny pre najlepší dramatický seriál, najlepšieho herca (Benedict Cumberbatch), najlepšiu herečku (Rebecca Hall) a Sir Tom Stoppard získal scenáristickú cenu za adaptáciu rovnomennej tetralógie Forda Madoxa Forda z rokov 1924 až 1928.

Anglický herec Benedict Cumberbatch však ocenenie získal nielen za stvárnenie Christophera Tietjensa v Konci prehliadky, ale aj za titulnú rolu v modernom seriálovom spracovaní príbehov legendárneho detektíva Sherlocka Holmesa s jednoduchým názvom Sherlock (2010).
Za najlepší komediálny seriál vyhlásili Twenty Twelve (2011), ktorý vtipne zobrazil prípravy na londýnske olympijské hry, pričom porotcovia vyzdvihli "zvláštnu schopnosť tvorcov predpovedať skutočné udalosti". V kategórii najlepšia dráma zvíťazila adaptácia Shakespearovej historickej hry Richard II., ktorú pripravilo BBC ako súčasť štvordielnej minisérie s názvom The Hollow Crown. Tú tvoria diela zo Shakespearovej druhej historickej tetralógie Richard II., Henrich IV., prvý diel; Henrich IV., druhý diel a Henrich V.
Najlepším dokumentom sa stal Exposure: The Other Side of Jimmy Savile, ktorý odhalil škandál sexuálneho zneužívania detí bývalým DJ-om a moderátorom BBC Jimmym Savileom, za najlepší dokumentárny seriál vyhlásili Inside Claridge’s a najlepším zábavným reality šou programom sa stal The Great British Bake Off. Novinári ocenili aj BBC za celkové pokrytie londýnskych olympijských hier, teda živé prenosy a záznamy zo všetkých 302 súťaží a oboch ceremoniálov.
Výsledky 39. ročníka Broadcasting Press Guild Awards vyhlásili dnes v Londýne. O víťazoch rozhodovali novinári, ktorí sa venujú televízii a rozhlasu.
Informácie pochádzajú z webových stránok www.hollywoodreporter.com a www.bbc.co.uk.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

14. 3. 2013

TASR NEWS

TASR NEWS

Školský servis TASR na novom portáli www.skolskyservis.sk zaznamenal počas necelých štyroch mesiacov prevádzky počas maturitného týždňa boom. Spravodajské články TASR o skúškach dospelosti, o zmenách v hodnotení, ale aj pohľady študentov na maturity pritiahli na web viac ako 25.000 návštevníkov, väčšinou študentov. Od začiatku prevádzky portál zaznamenal už viac ako 100.000 návštev.
"Sme radi, že tento jedinečný projekt TASR, kde spravodajstvo z rezortu školstva dopĺňajú zaujímavé články od žiakov, študentov a ich pedagógov, má stále viac pravidelných návštevníkov," povedal generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník. Počas štyroch mesiacov získal portál totiž niekoľko stovák stálych prispievateľov a ich počet stále rastie.
Jedinečnosť projektu skolskyservis.sk podčiarkuje aj skutočnosť, že všetky príspevky od žiakov a študentov editujú skúsení editori, ktorí prispievateľom dajú aj spätnú väzbu. "Aj takto si vychovávame budúcich redaktorov a spolupracovníkov," povedal Rezník a zdôraznil, že v redakcií internetových portálov TASR už vykonalo niekoľkotýždňové stáže 27 študentov a ďalšie desiatky ich majú v najbližších mesiacoch naplánované.
Portál Skolskyservis.sk je súčasťou projektu agentúry TASR do každej školy, ktorý verejnoprávna tlačová agentúra spustila vo februári 2009. "To, že žiaci s naším servisom nielen pracujú, ale doň i prispievajú, formuje ich vzťah k tvorivému mysleniu a prebúdza to ich záujem o aktuálne dianie a ich snahu formovať veci okolo seba," zdôraznil generálny riaditeľ TASR. Od februára 2009 v školskom servise, kde prispievajú žiaci, študenti a pedagógovia, TASR vydala vyše 40.000 správ. Kompletné spravodajské servisy TASR sú prístupné v 2899 základných a stredných školách a na 41 vysokých školách.



Copyright © TASR 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS


Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) predĺži v tomto roku termín, do ktorého možno požiadať o oslobodenie, prípadne úľavu pri platení takzvaných koncesionárskych poplatkov. Pôvodný termín 31. marec sa rozhodlo verejnoprávne médium posunúť na 30. jún.
"V súvislosti so zákonom o úhrade za služby verejnosti, poskytované RTVS, vnímam veľmi citlivo neprimerané ťažkosti, ktoré majú prevažne dôchodcovia a zdravotne ťažko postihnuté osoby pri uplatňovaní nárokov na rôzne typy úľav," vysvetlil šéf RTVS Václav Mika.
Od povinnosti platiť poplatok za RTVS sú dnes oslobodené osoby s ťažkým zdravotným postihnutím (ZŤP), ako aj ľudia, ktorí odoberajú elektrinu vo viacerých domácnostiach. O polovičné zníženie mesačnej úhrady môžu žiadať dôchodcovia, ktorí súčasne nepoberajú zárobok a nežijú s osobou, ktorá takýto príjem má. Rovnaký nárok majú aj poberatelia dávky v hmotnej núdzi. Právo na oslobodenie od poplatku, prípadne jeho zníženie, však musí každý platiteľ preukázať doložením kópie dokladov, ktorú pošle do RTVS poštou alebo na emailovú adresu uhrady@rtvs.sk.
V súčasnosti musia fyzické osoby platiť mesačný poplatok vo výške 4,64 eura. Mika už avizoval, že mieni otvárať tému zvyšovania koncesionárskych poplatkov. Vlani RTVS už v medzirezortnom pripomienkovom konaní navrhoval zvýšenie tohto poplatku na šesť eur.
Podľa údajov verejnoprávneho média požiadalo do konca roku 2012 o oslobodenie od poplatku celkom 89.480 ZŤP.

Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Na pojednávaní Najvyššieho súdu Ruskej federácie dnes v Moskve prišlo nevoľno bývalému milicionárovi Dmitrijovi Pavľučenkovi. Pavľučenkov je odsúdený na 11 rokov väzenia za spoluúčasť na vražde novinárky Anny Politkovskej, ktorú zabili 7. októbra 2006. Ako ďalej dnes informovala televízna stanica Vesti na svojej internetovej stránke, Pavľučenkov advokát povedal, že jeho mandant trpí epilepsiou a 14. februára ho po záchvate hospitalizovali. Najvyšší súd pojednáva vo veci bez prítomnosti verejnosti, keďže má preskúmať materiál s označením štátne tajomstvo.
Najvyššia ruská súdna inštancia rozhoduje o sťažnosti Pavľučenkovej obhajoby, ktorá žiada o zníženie dĺžky trestu, keďže Pavľučenkov pomáhal vyšetrovateľom.
Denník Kommersant v stredu 13. marca uviedol, že Dmitrij Pavľučenkov, bývalý náčelník oddelenia milície v Moskve odsúdený za spoluúčasť na vražde známej novinárky Politkovskej, povedal, že jeho samého chceli zlikvidovať a teraz žiada o štátnu ochranu dokonca aj vo väzení. Tri mesiace po zavraždení Politkovskej sa 11. decembra 2006 vlámali k Pavľučenkovi "banditi", ktorí ho surovo zbili. V tom čase sa milícii podarilo odhaliť len jedného z útočníkov - občana Ukrajiny Viktora Volkova, odsúdeného za ťažké ublíženie na zdraví. Pavľučenkov teraz povedal, že nešlo o chuligánsky čin, ale o pokus o jeho zabitie.
Pavľučenkov požiadal ruský najvyšší súd o preskúmanie rozsudku o uväznení tento rok 14. februára, pojednávanie však bol súd nútený odročiť, lebo odsúdený dostal epileptický záchvat. Odsúdený bol v decembri 2012.
Ruskú novinárku, kritičku Kremľa Annu Politkovskú (48), ktorá pracovala pre denník Novaja Gazeta, našli mŕtvu vo výťahu obytného domu. Na mieste činu sa našla strelná zbraň aj štyri náboje
.

Copyright © TASR 2013

Hon

Hon

13. 3. 2013

DNES V TV !

DNES V TV !
 
 

TASR NEWS

TASR NEWS


Tlačová agentúra SR (TASR) získala finančné prostriedky na digitalizáciu archívu z Európskeho fondu regionálneho rozvoja. Prostriedky, určené na digitalizáciu obsahu pamäťových a fondových inštitúcií, ich archivovanie a sprístupňovanie, sú z operačného programu Informatizácia spoločnosti v rámci prioritnej osi 2 - Rozvoj pamäťových a fondových inštitúcií.
Agentúra podpísala zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku so sprostredkovateľským orgánom rezortu kultúry pre OPIS vo výške 3.921.559,80 eura, pričom celkové oprávnené výdavky projektu boli schválené vo výške 4.435.955,23 eura. TASR si hradí z vlastných projektov päť percent nákladov, čo je 206.397,88 eura. Projekt bude trvať do roku 2015. TASR po digitalizácii sprístupní svoj archív fotografií, ale i články týkajúce sa novodobej histórie Slovenskej republiky.
Podľa generálneho riaditeľa TASR Jaroslava Rezníka "TASR zdigitalizuje a sprístupní v horizonte troch rokov vyše milióna archívnych dokumentov. Verejnosti ukážeme napr. fotografie z havárie M. R. Štefánika, fotografie z výstavby VSŽ Košice, či výstavby sídliska Petržalka, ale napr. i fotografie herca Pavla Newmana s matkou, pochádzajúcou z východoslovenskej obce Ptičie. Chýbať nebudú ani slávne športové úspechy Ondreja Nepelu, víťazstvo Slovana Bratislava nad FC Barcelona vo finále PVP v roku 1969 a množstvo ďalších jedinečných záberov".
Projekt bude rozdelený do prípravnej, realizačnej a sprístupňovacej etapy. "Ide o zložitý proces presnej koordinácie fotografií s ich popismi a preklopenia do elektronickej podoby s dopisovaním metadát. Navyše, ide o rôzne archívne jednotky: negatívy, pozitívy, diapozitívy, mikrofiše, novinové výstrižky," priblížil riaditeľ stratégie TASR Vladimír Puchala. V TASR prebieha príprava priestorov pre digitalizačné a postprodukčné pracoviská. V súvislosti so zverejňovaním archívov pripravuje TASR špeciálny web VTEDY.SK.
"Digitalizácia národného bohatstva, archívov TASR, je naším vkladom k 20. výročia vzniku samostatnej TASR. Ide o projekt spoločensky mimoriadne užitočný, a to nielen pre širokú verejnosť, ale i na vzdelávacie a výskumné účely. Myslím, že sme pripravili kvalitný projekt a teší ma, že máme kvalitnú a konštruktívnu kooperáciu so zainteresovanými zložkami, hlavne so sprostredkovateľským orgánom Ministerstva kultúry SR," uzavrel generálny riaditeľ Jaroslav Rezník.


Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Spevácka hviezda Tina Turner sa stala najstaršou ženou na obálke magazínu Vogue. Sedemdesiattriročná speváčka sa objaví na titulke aprílového vydania nemeckej verzie časopisu. Zaujímavosťou je, že na titulke svetoznámeho magazínu bude vôbec po prvý raz v kariére. Tinu Turner pre túto príležitosť nafotila dvojica Claudia Knoepfel a Stefan Indlekofer. O styling sa postarala Nicola Knels. Speváčka má na sebe modré šaty od Armaniho a výrazný červený rúž na ústach. Na obálke prekvapujúco nevidno jej slávne nohy. Doteraz najstaršou ženou na obálke Vogue bola legendárna herečka Meryl Streep. Tá bola vlani na titulke americkej verzie časopisu vo veku 62 rokov.
Tina Turner, občianskym menom Anna Mae Bullock, svoju kariéru odštartovala v druhej polovici 50. rokov v kapele Kings of Rhythm. Z nej vzišla formácia Ike & Tina Turner Revue, v ktorej pôsobila s vtedajším manželom a vďaka ktorej sa preslávila. Duo v roku 1991 zaradili do Rock'n'rollovej siene slávy. Speváčka má na svojom konte osem cien Grammy a na celom svete predala takmer 200 miliónov albumov. K jej najväčším hitom patria skladby What’s Love Got To Do With It, Private Dancer, We Don't Need Another Hero, The Best alebo jedna z najznámejších piesní z bondoviek GoldenEye. Magazín Rolling Stone ju zaradil do svojho rebríčka 100 najlepších interpretov a interpretiek všetkých čias a označil ju za "kráľovnú rock'n'rollu". Od polovice 90. rokov žije speváčka s nemeckým partnerom Erwinom Bachom na zürišskom predmestí Küsnacht.


Moderné seriálové spracovanie príbehov legendárneho detektíva Sherlocka Holmesa s jednoduchým názvom Sherlock (2010) bude mať štvrtú sériu. Predstaviteľ titulnej postavy, anglický herec Benedict Cumberbatch, to prezradil pre magazín Radio Times. "Dohodli sme sa na ďalších dvoch sériách, ale asi budem mať problémy za to, že som to povedal," uviedol. Spolu s Martinom Freemanom, ktorý hrá doktora Johna Watsona, momentálne pracuje na tretej sérii. "Viem len to, že robím tieto tri a potom ďalšie tri diely," doplnil. Cumberbatch už v minulosti prezradil, že seriál miluje a vždy si naň nájde čas. "Rád by som Sherlocka videl starnúť. Začíname pomerne mladí. Málokedy vidíte Holmesa a Watsona na začiatku ich vzťahu. Väčšinou ich stretávame až ako štyridsiatnikov alebo päťdesiatnikov. Času je dosť, veď mám len 35," povedal vlani pre portál TVLine.com herec, ktorý sa tento rok ukáže napríklad v sci-fi Star Trek: Do temnoty, historickej dráme Twelve Years a Slave či komédii Absolutely Anything.
Seriál Sherlock, ktorého tvorcami sú Mark Gatiss a Steven Moffat, preniesol hrdinu kníh Sira Arthura Conana Doylea z prelomu 19. a 20. storočia do súčasnosti. Druhá sezóna sa skončila epizódou Reichenbašský pád (The Reichenbach Fall) inšpirovanou poviedkou Posledný problém z roku 1983, v ktorej nechal Doyle pôvodne Sherlocka zahynúť spolu s jeho úhlavným nepriateľom, profesorom Moriartym. Názov epizódy je slovnou hračkou, keďže dvojica v Doyleovej poviedke bojovala práve pri Reichenbašských vodopádoch (v angličtine Reichenbach Falls), kam obaja spadli. Nakoniec to však nebol posledný príbeh obľúbeného detektíva, pretože spisovateľ na naliehanie čitateľov svojho hrdinu oživil. Martin Freeman v nedávnom rozhovore priznal, že aj keď čítal scenár, stále netuší, ako sa Sherlockovi podarilo prežiť nebezpečný pád zo záveru druhej série. Dátum premiéry tretej série zatiaľ tvorcovia neoznámili, no očakáva sa, že ju začnú vysielať na jeseň tohto roka.

Informácie zverejnila webstránka www.digitalspy.co.uk.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.





Predstavitelia českej inteligencie sa ohradili proti výrokom prezidenta ČR Miloša Zemana, ktoré odzneli v jeho inauguračnom prejave v piatok 8. marca na adresu médií. Označili ich za nepriamy útok na slobodu slova a obrátili sa petíciou na vedúce osobnosti politického života, aby k prezidentovým slovám zaujali jasný postoj.
Najvyšší český predstaviteľ, ktorého negatívny vzťah k médiám je dlhodobo známy, vo vystúpení uviedol, že chce bojovať proti "ostrovom negatívnej deviácie", medzi ktoré zaradil popri krstných otcoch a ich mafiách či neonacistoch aj podstatnú časť českých médií.
Podľa jeho slov ide o "tú časť, ktorá sa zameriava na vymývanie mozgov, na mediálnu masáž a na manipuláciu s verejnou mienkou. Tú časť, ktorej predstavitelia vynikajú pozoruhodnou kombináciou minimálnych vedomostí a maximálneho sebavedomia," o komentátorov, ktorí píšu o všetkom a nerozumejú ničomu.
"Prezidentovo stanovisko považujeme v celom ponovembrovom vývoji za bezpríkladné. Uplatňuje voči 'podstatnej časti médií' princíp kolektívnej viny a paušálnym odsúdením pripomína rôzne prehlásenia prednovembrových politikov. Súčasne ide o nepriamy útok na slobodu prejavu v ČR. Sloboda a pluralita v médiách je pri tom neoddeliteľnou súčasťou slobody a plurality v spoločnosti, a pokiaľ predstavitelia verejného života budú to, čo pán prezident programovo vyhlásil, ignorovať alebo dokonca verejne podporovať, spreneveria sa záväzku, ktorý majú voči občanom ČR," citovala dnes spravodajská televízia ČT24 text petície.
kument je adresovaný predsedovi vlády Petrovi Nečasovi, prvému podpredsedovi vlády a ministrovi zahraničných vecí Karlovi Schwarzenbergovi, predsedníčke Poslaneckej snemovne Parlamentu ČR Miroslave Němcovej, predsedovi Senátu Parlamentu ČR Milanovi Štěchovi, lídrovi opozičnej sociálnej demokracie Bohuslavovi Sobotkovi, podpredsedovi ČSSD Michalovi Haškovi a vicepremiérke Karolíne Peake (LIDEM).
Petíciu podpísali okrem iného spisovatelia Ivan Klíma a Jáchym Topol, ako aj hudobník a publicista Jan Burian, divadelný režisér Jiří Seydler, sociologička Jiřina Šiklová, historici Petr Placák a Jana Petrová alebo publicisti Bohumil Doležal a Leo Pavlát.
"Spísanie petície je slobodným právom ktoréhokoľvek občana a viac sa k tomu nebudeme vyjadrovať," reagovala Zemanova hovorkyňa Hana Burianová. "S petíciou sa určite zoznámime a potom sa rozhodneme, ako budeme postupovať ďalej," dodala. Podľa jej slov sa prezident ČR nechystá ospravedlniť sa za svoje slová, stojí si za tým, čo povedal, konštatovala hovorkyňa pre Českú televíziu.

Copyright © TASR 2013

 


Petícia, podľa ktorej prezident Miloš Zeman v piatkovom inauguračnom prejave nepriamo zaútočil na slobodu prejavu, keď sa vymedzil voči časti médií, útočia podľa Zemana na jeho slobodu slova. Povedal to v rozhovore pre dnešné Právo. Zeman uviedol, že petíciu, v ktorej jeho slová odsúdilo deväť desiatok osobností, ešte nedostal a ani nevie, kto je medzi signatármi.

Copyright © ČTK 2013

SLOVAK WEB NEWS

SLOVAK WEB NEWS



Najväčším zadávateľom internetovej reklamy na slovenských weboch bol obchodný reťazec Lidl. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia, ktorá monitorovala aktivitu užívateľov internetu na 2650 slovenských webových stránkach. Na druhom mieste sa umiestnil Slovak Telekom nasledovaný spoločnosťou Markíza-Slovakia. Výšku investícií do internetovej reklamy TNS Slovakia nezverejnila.
Medzi pätnásť najväčších zadávateľov internetovej reklamy sa zaradili aj ďalší dvaja mobilní operátori Telefónica Slovakia (5. miesto) a Orange Slovensko (9.). Spomedzi bánk do internetovej reklamy najviac investovala Tatra banka a Slovenská sporiteľňa (10. a 13.). Do prvej pätnástky sa dostala aj súkromné televízia TV Joj (11.), vydavateľstvá Petit Press (8.) a Perex (15.).
Na pätnástku najväčších slovenských webov pripadá až 72 % bannerov (grafická forma internetovej reklamy) nasadených v roku 2012. Približne 21 % z nich tvorí reklama na vlastné produkty a značky vlastníkov portálov (selfpromo). Na týchto stránkach sa vlani objavilo celkovo 518 tis. bannerov. Na jeden web tak denne pripadlo v priemere 12 bannerov.
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1. januára 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia. Zamestnáva 80 pracovníkov a približne 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom Slovenskej asociácie výskumných agentúr (SAVA).

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Hore - dole

Hore - dole

Nový sitcom Petra Marcina Hlavne, že sa máme radi...mal minulý týždeň podiel 7,2 %.
Včera opäť stratil- mal podiel 5,8% a sledovalo ho 127 tisíc divákov starších ako 12 rokov .

Zábavná relácia Nikto nie je dokonalý včera stratila mimoriadne veľa divákov, až 55 tisíc , reláciu sledovalo 308 tisíc divákov starších ako 12 rokov s podielom 13,4 % .

Pretiahla ich Barcelona ?

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Premiér Robert Fico po štyroch rokoch zmenil názor a už nechce ospravedlnenie a 33-tisíc eur za karikatúru Martina Šútovca (Shootyho) v Sme. Denník Sme touviedol v svojom dnešnom vydaní. „Premiér vydal pokyn svojej právnej zástupkyni na stiahnutie žaloby,“ povedal pre Sme jeho hovorca Erik Tomáš.
Shooty nakreslil v roku 2009 Fica, ako sedí u lekára a ten drží v rukách röntgenovú snímku jeho chrbtice. „Nemýlil som sa, tá vaša bolesť krčnej chrbtice je čisto fantómová,“ hovorí lekár. Fico, v tom čase premiér, pre bolesti chrbta zrušil svoj pracovný program. „Takto uverejnená karikatúra jasne ťaží z vážneho poškodenia môjho zdravia, sprevádzaného bolesťami, a z tohto poškodenia si robí posmech,“ hovoril Fico v žalobe.
Okresný aj krajský súd jeho argumenty odmietli. Shooty na súde povedal, že podkladom na obrázok nebola premiérova bolesť, ale jeho charakter a pôsobenie ako politika.
Súdy povedali, že Fico je ako politik povinný znášať väčšiu mieru kritiky. Sloboda slova neplatí len na informácie, ktoré sú vnímané pozitívne a sú neškodné, ale aj na nepríjemné alebo šokujúce. Fico však trval na svojom a pred rokom podal na Najvyšší súd SR dovolanie. Ten pred dvoma týždňami jeho návrhu zrušiť už právoplatný rozsudok krajského súdu vyhovel a vec vrátil naspäť na posúdenie.
Najvyšší súd podľa Sme rozhodnutie odôvodnil procesnou chybou okresného aj krajského súdu, ktoré Ficovi zabudli doručiť vyjadrenie Sme k jeho odvolaniu po prvom rozsudku. Vo vyjadrení bolo napísané iba to, že argumenty Sme sú stále rovnaké. Podľa senátu Evy Sakálovej bolo nedoručením porušené Ficovo právo na súdnu ochranu. Senát hlasoval v pomere 3:0. „Najvyšší súd sa nijako nevyjadril k právnemu alebo skutkovému hodnoteniu veci. Namietanú chybu nie je problém odstrániť a nie sú dané žiadne dôvody, pre ktoré by mal krajský súd rozhodnúť inak ako v rozsudku z novembra 2011,“ povedal právny zástupca Sme Tomáš Kamenec.
Tým, že Fico žalobu stiahne, súd už vo veci opakovane rozhodovať nebude a nebude tak ani existovať právoplatný rozsudok. „Myslím si, že sú dve možnosti, prečo to urobil. Jedna je, že sa bojí rozsudku, a druhá, že ma začal mať rád. Ale keďže viem, že on nie je zbabelý, tak si myslím, že ma začal mať rád,“ reagoval na Ficovo rozhodnutie
Žaloba pre karikatúru bola jednou z posledných, ktoré Fico proti médiám mal. Po nástupe do funkcie uzavrel zmier v niekoľkých prípadoch s týždenníkom Plus 7 dní.
Denník Sme pripomína, že na súde už je len spor s týždenníkom Trend. Fico ho žaloval za titulnú stranu „Zlodej budúcich dôchodkov“. Krajský súd už právoplatne rozhodol, že sa Trend musí ospravedlniť, čo časopis urobil. Fico žiadal aj odškodné osemtisíc eur, s čím krajský súd nesúhlasil a prípad vrátil na okresný súd, aby nemajetkovú ujmu znovu posúdil.
Hovorca Erik Tomáš na otázku, prečo premiér nestiahne žalobu aj v tomto prípade, povedal, že spor sa už právoplatne skončil ospravedlnením sa zo strany Trendu. „Vo veci nemajetkovej ujmy bude predseda vlády rešpektovať rozhodnutie súdu.“ Podľa Sme od februára 2007 vysúdil Fico od rôznych médií spolu 235 294 eur.


2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

12. 3. 2013

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Sankciu vo výške viac než 36.500 eur dnes dostal od Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) vysielateľ televízie Markíza a televízie Doma. V desiatich reklamných šotoch na lieky, odvysielaných medzi decembrom 2010 a februárom 2011, médiá neuviedli jednoznačnú a zrozumiteľnú výzvu na pozorné prečítanie poučenia o správnom použití lieku.
Rada na dnešnom zasadnutí rovnako uložila pokutu vo výške 5000 eur vysielateľovi televízie Joj Plus. Médium prekročilo vysielací čas, ktorý je vyhradený reklamným šotom a tiež nedodržalo počet povolených prerušení programu reklamou. Stalo sa tak v auguste minulého roku pri vysielaní programu Hvězda zvaná Pelyněk, ktorý bol podľa RVR štyrikrát prerušený. Televízia Joj dostala zasa pokutu 1500 eur za nedodanie súvislého záznamu vysielania programu Špeciálne extrémne rodiny.
Rada tiež upozornila na porušenie zákona spravodajskú televíziu TA3. Tá totiž podľa vyhodnotenia RVR prekročila zvukovú intenzitu reklamy v súvislosti s odvysielaním reklamného bloku.
Licenciu na lokálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby dostala od RVR TV Piešťany spoločnosti TV Stream.


Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Vydavateľstvo Mladá fronta (MF) prebralo vysielanie TV Metropol. Firma začala výrobu nových programov, ktoré chce predstaviť v najbližších dňoch. ČTK o tom dnes informovala hovorkyňa MF Pavlína loptové. TV Metropol v súvislosti s finančnými problémami spoločnosti Metropol TV teraz vysiela len slučku reprízovaných relácií. Do portfólia firmy patrila aj TV Päťka, ktorá bola spustená vlani v októbri a začiatkom tohtoročného februára vysielanie ukončila. Programová skladba TV Metropol podľa MF zostane zachovaná a bude sa naďalej zameriavať na spravodajstvo, publicistiku a dokumentárne programy. Nové relácie chce vydavateľstvo podporiť kompletný marketingovou kampaňou a špeciálne promoakcií. Signál Televízia Metropol pokrýva celú Prahu a 65 percent Stredočeského kraja, čo predstavuje približne 2,2 milióna obyvateľov SR. MF sa okrem vydávania kníh a časopisov sústredí tiež na online a mobilné tituly so zameraním na spravodajstvo, odborný segment aj life-style. "Pracujeme s tými najlepšími odborníkmi v rade segmentov. To samo o sebe dáva veľmi dobrý základ k ďalšiemu rozvoju televíznej stanice," povedal generálny riaditeľ vydavateľstva David Hurta. MF je tak ďalším vydavateľstvom, ktoré má vo svojom portfóliu televíznu stanicu. Konkurenčné mediálne skupina Mafra vydávajúci MF Dnes či Lidové noviny vlastné hudobné Televíziu Óčko. Spoločnosť Empresa Media, ktorá vydáva časopisy Inštinkt alebo Týždeň, potom vlani v septembri kúpila TV Barrandov.

Copyright © ČTK 2013


Sýria, Čína, Irán, Bahrajn a Vietnam - to je päť štátov, ktoré označila organizácia Reportéri bez hraníc (RSF) za najväčších nepriateľov internetu v roku 2013. Organizácia RSF pri príležitosti Svetového dňa proti cenzúre na internete, ktorý pripadá na 12. marca, zverejnila Osobitnú správu o kontrole internetu aj rebríček štátov podľa toho, ako rešpektujú, respektíve porušujú slobodu na internete.
V zozname 179 krajín je na tom najlepšie Fínsko spolu s Holandskom a Nórskom - obsadili prvé tri miesta. Slovensko je na 23. mieste, na posledných miestach sú: 177. Turkménsko, 178. Kórejská ľudovodemokratická republika (KĽDR) a na 179. mieste Eritrea.
Organizácia RSF využíva Svetový deň proti cenzúre na internete na publikovanie správy a zoznamu krajín označovaných ako "nepriatelia internetu". V správe podáva kritiku krajín, ktoré obmedzujú prístup občanov k internetu, alebo ich za používanie počítačovej siete rôznym spôsobom stíhajú. K 12. marcu 2013 je podľa RSF takmer 180 osôb zadržaných za poskytovanie pravdivých informácií na internete.
Organizácia RSF pri príležitosti 12. marca udeľuje aj Cenu Občan na nete (Netizen Prize). V roku 2013 ju získal vietnamský bloger Huynh Ngoc Chenh. Spomedzi vyše 40.000 užívateľov internetu na celom svete ho organizácia RSF vybrala medzi deväť uchádzačov a na základe hlasovania na YouTube RSF v dňoch 27. februára až 5. marca sa vietnamský bloger dostal na prvé miesto. Odovzdávanie ceny je stanovené na dnes v Paríži v priestoroch Google France pri príležitosti Svetového dňa proti cenzúre na internete.
Huynh Ngoc Chenh sa považuje za jedného z najvplyvnejších blogerov vo Vietname. Jeho blog priťahuje okolo 15.000 návštevníkov denne. Za svoje názory, kritiku vlády a obhajovanie slobody vyjadrovania, za presadzovanie otázok demokracie, ľudských práv ho oficiálne miesta sledovali aj odpočúvali.
Svetový deň proti cenzúre na interenete pripadajúci na 12. marca sa pripomína od roku 2008. Jeho hlavným cieľom je mobilizovať každého užívateľa svetovej počítačovej siete na podporu slobodného, pre všetkých prístupného a jedného internetu. Ďalším cieľom tohto dňa je v prvom rade odhaľovať a potláčať cenzúru na počítačovej sieti v jednotlivých štátoch sveta.
Už v prvých rokoch, 2008 a 2009, počas tohto svetového dňa RSF poukazovala na skutočnosť, že v niektorých krajinách sa zvyšuje tlak proti blogerom a dochádza k zatváraniu niektorých stránok na sieti, na čo sa má, podľa RSF, reagovať. Organizácia je pripravená vždy 12. marca tak konať. Tento deň sa nazýva aj Medzinárodný deň za slobodu vyjadrovania na internete.


Copyright © TASR 2013

TA 3 NEWS

TA 3 NEWS

Štáb televízie TA3 každý deň naživo sprostredkúva všetky kľúčové informácie týkajúce sa voľby nového pápeža. Tak, ako sa dnes všetky svetové médiá sústreďujú na prvú voľbu hlavy katolíckej cirkvi, jej výsledok bude naživo vysielať aj televízia TA3.
"Vysielanie televízie TA3 k prvej voľbe nového pápeža sa začína dnes popoludní o 16.40 h. Pre divákov TA3 sme pripravili špeciálne tematické štúdio. Naživo budú konkláve v TA3 komentovať hostia – katolícky kňaz Marián Gavenda a odborník na cirkevné právo Igor Augustinič. Výsledok prvého kola konkláve, čiže biely dym v prípade zvolenia nového pápeža alebo čierny dym v prípade nezvolenia, budú môcť diváci sledovať dnes naživo na TA3 po 18.30 h," hovorí šéfredaktorka televízie TA3 Martina Kyselová.
Televízia TA3 bude v priamom prenose vysielať aj prípadné ďalšie voľby pápeža. Tie zajtrajšie sú plánované – predpoludním po 11.30 h a popoludní v rovnakom čase ako dnes čiže po 18.30 h. "Takto budeme pokračovať až do zvolenia pápeža," dodáva Martina Kyselová.
Z Ríma sa bude až do skončenia konkláve naživo každý deň hlásiť reportérsky tím v zložení – Martin Linhart z domáceho spravodajstva a Eva Jánošíková zo zahraničnej redakcie. Tak ako pri každej kľúčovej zahraničnej udalosti aj teraz televízia TA3 na mieste spolupracuje aj s inými svetovými médiami.
Televízia TA3 vytvorila na svojom webe aj špeciálnu podstránku k voľbe nového pápeža, na ktorej každý nájde všetky dôležité informácie o tejto udalosti.
Adresa podstránky: http://www.ta3.com/konklave.html