DALITO!

2. 2. 2013

International Film Festival Rotterdam

International FilmFestival
Rotterdam





Slovenská režisérka Mira Fornay si za svoj film Môj pes Killer odniesla zo 42. ročníka Medzinárodného filmového festivalu v Rotterdame jednu z troch hlavných cien Hivos Tiger Awards. Informuje o tom internetový portál sme.sk.
Dráma Môj pes Killer je druhým celovečerným filmom mladej režisérky a scenáristky Miry Fornay. V snímke účinkujú výlučne neherci. Film sa nakrúcal na jar minulého roku na slovensko-moravskom pohraničí, najmä v mestách Skalica a Hodonín. Vznikol v slovensko-českej koprodukcii spoločností Mirafox a Cineart Tv Prague, koproducentom je Česká televízia.
Festival je vo svete známy náročný výberom titulov, ktoré sa zamerievajú predovšetkým na nezávislú produkciu a prezentáciu autorských debutov či druhých filmov mladých tvorcov.
Ďalšie dve hlavné ceny tohto ročníka festivalu získali rakúsky filmár Daniel Hoesl za svoj film 'Soldier Jane' a Iránčan Mohammad Sirvani za svoj počin nazvaný 'Fat Shaker'.
Mira Fornay je absolventkou réžie na pražskej FAMU a londýnskej National Film and TV School. Debutovala psychologickou drámou Líštičky (2009), ktorá súťažila v rámci Týždňa kritikov na MFF v Benátkach. Snímku úspešne uviedli na mnohých prestížnych medzinárodných festivaloch. Scenár Môj pes Killer, ktorý v roku 2009 získal Cenu Tibora Vichtu za najlepší scenár, bol oficiálnym projektom Berlinale Co-Production Market v roku 2010. Film úspešne predstavili v rámci prezentácie pripravovaných projektov na filmovom trhu Angora v rámci 53. MFF Thessaloniki v Solúne, kde získal čestné uznanie poroty.

Copyright © TASR 2012

TO JE TV !

TO JE TV !



PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK






Lídrami slovenského mediálneho trhu v druhej polovici roka 2012 bol denník Nový čas, Rádio Expres a TV Markíza. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, ktorý sa konal od júna do decembra 2012 na vzorke 4158 respondentov.
Podľa týchto údajov v sledovanom období dennú tlač si každý deň vyhľadalo 36 percent Slovákov. Takmer každý piaty z nich (19 percent) siahol každý deň po vydaní Nového času. S odstupom nasledovali denníky SME a Plus jeden deň, ktorých posledné vydanie si pravidelne vyhľadalo asi sedem percent respondentov. Štvrtý skončil v tomto rebríčku denník Pravda so šiestimi percentami čitateľov.
V rebríčku počúvanosti rozhlasových staníc si aj v druhom polroku 2012 obhájilo prvenstvo súkromné Rádio Expres s 20 percentami denných poslucháčov pred verejnoprávnym Rádiom Slovensko, ktoré si zvykne naladiť 17 percent Slovákov. Nasledovalo Fun rádio s 12 percentami, Jemné melódie a Rádio Europa 2 - obe približne s ôsmimi percentami poslucháčov.
Televíziu si denne zaplo v sledovanom období zhruba deväť z desiatich opýtaných (89 percent). Väčšina z nich prepla na TV Markízu, ktorú denne sledovalo asi 58 percent opýtaných. Celkom 39 percent ľudí si preplo aj na TV Joj. Verejnoprávnu Jednotku si denne zvykne vyhľadať asi 17 percent ľudí a TV Doma osem percent. Prvú päťku uzatvárala spravodajská TA3, ktorú si aspoň raz denne naladilo šesť percent respondentov.


Copyright © TASR 2012

1. 2. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Britský herec Martin Freeman, predstaviteľ doktora Johna Watsona v modernom seriálovom spracovaní príbehov legendárneho Sherlocka Holmesa s jednoduchým názvom Sherlock (2010), stále nemá takmer žiadne informácie o pripravovanej tretej sérii. Ako povedal pre rozhlasovú reláciu Radio Times, tvorcovia populárneho seriálu Mark Gatiss a Steven Moffat sú veľmi tajnostkárski. "Ani som ešte nevidel scenár. Markovi som minule napísal SMS správu v znení: 'Môžem si nejaký pozrieť?' a on mi povedal, že ešte nie," vysvetlil. "Viem tak málo, ako vy," dodal.
Druhá sezóna Sherlocka sa skončila epizódou The Reichenbach Fall, teda vodopád Reichenbach, v ktorom pôvodne nechal Sir Arthur Conan Doyle svojho hrdinu zahynúť spolu s jeho úhlavným nepriateľom, profesorom Moriartym. Poviedka s názvom Posledný problém z roku 1893 však napokon nebola posledným príbehom obľúbeného detektíva, pretože spisovateľ na naliehanie čitateľov svojho hrdinu oživil. V seriáli, ktorý preniesol Doyleovho hrdinu z prelomu 19. a 20. storočia do súčasnosti, stvárňuje titulnú rolu Benedict Cumberbatch. Freeman v rozhovore prezradil aj to, že nevie, ako je možné, že Sherlock prežil nebezpečný pád v závere spomínanej epizódy. "Skutočne netuším - pravdepodobne nám to nepovedali, lebo nám neveria, že to neprezradíme," vysvetlil. Dátum premiéry tretej série zatiaľ nie je známy, nakrúcanie totiž komplikuje zaneprázdnenosť oboch hlavných hviezd.
Najvýznamnejšou úlohou 41-ročného Martina Freemana je rola Bilba, ktorý je hlavným protagonistom filmovej trilógie Hobit v réžii Petra Jacksona. Diváci ho však môžu poznať aj zo spomínaného Sherlocka či zo seriálu The Office (2001-2003) a filmov Láska nebeská (2003), Súmrak mŕtvych (2004), Stopárov sprievodca po Galaxii (2005), Krádeže a vlámania (2006), Jednotka príliš rýchleho nasadenia (2007) či Wild Target (2010).

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Britská prokuratúra dnes oznámila, že dvojica austrálskych moderátorov-autorov falošného telefonátu do londýnskej nemocnice, kde bola začiatkom decembra kvôli ranným nevoľnostiam hospitalizovaná vojvodkyňa z Cambridge, nebude čeliť obvineniu z trestného činu v súvislosti so samovraždou zdravotnej sestry, ktorá ich hovor prepojila do izby manželky princa Williama.
Zástupca vedúceho oddelenia štátneho zastupiteľstva pre osobitné zločiny Malcolm McHaffie podľa agentúry Reuters uviedol, že "neexistuje žiadny dôkaz, ktorý by podporil obžalobu za zabitie".
Moderátori austrálskej rozhlasovej stanice 2DayFM Mel Greigová a Michael Christian v telefonáte napodobňovali kráľovnú Alžbetu II. a jej syna princa Charlesa. Falošným telefonátom chceli získali informácie o stave vojvodkyne z Cambridge hospitalizovanej v Nemocnici kráľa Eduarda VII. kvôli silným tehotenským nevoľnostiam.
Zdravotná sestra, ktorá sa nimi dala pomýliť - okrem iného zrejme aj pre to, že pochádzala z Indie a nerozpoznala austrálsky prízvuk, prepojila ich do vojvodkyninej izby k inej zdravotnej sestre. Tá im poskytla informácie o stave vojvodkyne, ktorá bola vtedy v prvom trimestri gravidity.
Niekoľko dní na to našli zdravotnú sestru Jacinthu Saldanhovú obesenú v nemocničnej ubytovni v Londýne, kde počas týždňa bývala.
Po telefonáte sa rozhlasová stanica stala terčom kritiky, ktorá ešte viac zosilnela po smrti zdravotnej sestry Saldanhovej. Jej rodina žiada od príslušných úradov dôkladné a všestranné vyšetrenie okolností jej smrti a od nemocnice, aby zverejnila, čo nasledovalo po falošnom telefonáte a čo mohlo ženu prinútiť k zúfalému činu. Saldanhová zanechala tri listy, pričom v jednom z nich údajne kritizovala svojich kolegov.
Okrem britských úradov začala prípad vyšetrovať aj austrálska rozhlasová rada. Mediálna spoločnosť Southern Cross Austereo, ktorej rozhlasová stanica 2DayFM patrí, sa za nevydarený žart ospravedlnila, podobne ako aj samotní moderátori, a prisľúbila vytvoriť fond na podporu rodiny Saldanhovej, po ktorej zostali dve deti v tínedžerskom veku.

Copyright © TASR 2012

Markíza News

Markíza News




Súkromná televízia Markíza nasadzuje od dnešného dňa vo svojom vysielaní nový grafický vizuál. Zmenu grafiky už dnes uvidia aj diváci večerného spravodajstva. Vizuálu Televíznych novín bude naďalej dominovať tmavomodrá farba s modernizovaným zobrazením Zeme.
"Nová staničná grafika TV Markíza podporuje orientáciu stanice na širokú cieľovú skupinu so zachovaním princípu rodinnej televízie a s cieľom splniť súčasné očakávania a nároky diváka," povedal na margo zmeny kreatívny riaditeľ televízie Roman Kettner.
Filozofiou tvorcov pri tvorbe nového vizuálu bola okrem iného snaha zapracovať základné atribúty tak, aby zohľadňovali súčasné trendy. Televízia očakáva, že zmena osloví divákov aj prehľadnosťou, dynamikou, jednoduchosťou či originalitou.
Súčasné zvučky a grafickú výbavu svojich spravodajských formátov využívala TV Markíza od roku 2008.
Grafickou zmenou v spravodajstve prešla nedávno aj verejnoprávna Slovenská televízia. Vo virtuálnom štúdiu hlavných správ, ktorému dominovala niekoľko rokov oranžová farba, v decembri 2012 nasadil RTVS grafiku prevažne sivej farby. Správy navyše prešli na moderný formát vysielania obrazu 16:9.


Copyright © TASR 2012

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Jsem Vaší SMS šokován. Vy tedy volíte knížete? Já budu v případě jeho zvolení uvažovat o emigraci. VK"
Václav Klaus


"Slovensko moje, moja rodna hruda!
Nechapem, nerozumiem Ti preco slova LASKA alebo LOVE dokazu vyprovokovat v Tebe tolko zlosti. ..
V pondelok v noci o druhej rano LA casu som na mojom pocitaci NAHOVORILA slova k piesni mojho kamarata Gilbera Azafraniho. Z papiera som citala prvy krat to co on napisal a on mi odporucil nahrat to ako hovorene slovo, ako moju vypoved. Potom som... ja doplnila par mojich vlastnych myslienok ako- LASKA JE BOH, LASKA JE SVETLO, VSETKO CO POTREBUJEME JE LASKA, I LOVE YOU.... Ked som to nahrala, poslala som to mojej milovanej sestre Andrejke. Pretoze po mojich novembrovych videach sa nas vztah nastrbil(Andrejka s nimi nesuhlasila), snazili sme sa obe po troske najst k sebe cestu spat. K laske, ktorou sme tak silno spojene. A tak ked mi Andrejka v utorok odpisala, ze pri piesni plakala, ze bola dojata a ze som jej s precitovanim vypovedanych slov miestami pripominala Hanku Hegerovu, bola som stastna. Lebo moja sestra, ktoru MILUJEM a ktora pred par mesiacmi trpela kvoli tlaku medii, ktory vyprovokovali moje videa, citila to co som ja citila a co som energeticky uprimne cez moje srdce vkladala pri nahravani do piesne. Volam to piesen, lebo to je piesen, v ktorej som ja hovorila. NAHRALA som ju, lebo som ju nahrala-technicky. A tak som si inspirovana Andrejkinou pozitivnou srdieckovou reakciou sadla v utorok v noci za pocitac a skusala som v dalsom programe poskladat k pesnicke fotky, co som predtym nikdy nerobila, fungujuc celu noc na energii stastia a laske k mojej sestre. A tak som to zostrihala a dala na youtube, lebo kde inde a poslala som jej to a dala som to aj tu na moju Facebookovu stranku s dodatkom pod videom, ze sa ospravedlnujem za kvalitu, ale ze som citila radost a potrebu sa o toto dielko podelit.
Nasledujuce 2 dni internet zaplavili novinarske clanky, ktore mali zase za ulohu zase zosmiesnit, ponizit...
Dnes som volala s maminkou a ta mi nestastna z toho vsetkeho citala tlacovy clanok v casopise Plus 1 den, kde sa na nazor na moj 'spev' pytali vraj velkeho odbornika na muziku, hudobneho producenta Tomiho Popovica.
Po prve- ja som nepovedala, ze spievam. Nazvala som moje hranie sa 'pesnickou', lebo to je pesnicka, lebo ten format vydava hudobne zvuky, aj ked ja len rozpravam, vypovedam.
Po druhe- pana Popovica nepoznam a myslim, ze ani on mna. Takze je pre mna smutne, ze pan Popovic sa na otazku novinara co si mysli o mojom speve vyjadril, ze to mysli sice v dobrom, ale ze by som mala zacat navstevovat psychiatra...
A preco, pan Popovic? Tomuto naozaj nerozumiem. Posielate ma na psychiatriu na zaklade toho co ste poculi v nahravke? Alebo na zaklade toho, co ste citali predtym o mne v bulvari? Alebo ste pozerali moje videa a tie sa vam vybavili pri vasom odbornom hodnoteni mojej domacej tvorby? A kto vlastne ste, mily pan Popovic, ze toto dokazete odporucit prostrednictvom medii cloveku, ktoreho ste nikdy nestretli. Nemam vam co povedat nazad, lebo ja vas nepoznam. Z vasho vyjadrenia mi je vsak smutno a zda sa mi to nefer!
Pytam sa, SVET sa zblaznil? Lebo ja sa necitim ako blazon, aj ked ma pan Popovic posiela na psychiatriu. Aj ked sa o mne podobne nedavno vyjadrovala takto ina psychiatricka v inom denniku. Zijeme v dobe, ked tí, co hlasaju lasku, ked tí co hovoria o laske, o 'LOVE' v clankoch, videach ci v piesni maju ist na psychiatriu...
Ludia, spamatajme sa a otvorme nase srdcia LASKE. Nebojme sa tohto slova, neutocme na tych, co ho pouzivaju. Prestanme byt manipulovani 3-dimenzionalnymi vytvormi ci uz v materialsistickom svete, alebo vo svete 'umenia'- showbiznise, ako su negativne filmy, TV programy, vulgarne piesne, bulvar, zaoberanie sa celebritami...ktore maju za ulohu len odvratit pozornost od tej skutocnej prace a tou je PRACA NA SEBE! POZNAJ SAM SEBA!
Odstranme si ten zavoj zpred nasich tvari, ktory nam nedovoluje vidiet tento svet tak ako ho vidi nase SRDCE. Musime sa naucit pozerat sa na tento svet cez LASKU, inak zahynieme! Majme sa radi, podporujme sa, pomahajme si, lubme sa! Neohovarajme sa, neublizujme si, nekritizujme vsetko co ten druhy vytvori, povie.. Vsimajme si to, co je pekne, dobre, pozitivne, laskave, milostive. Vsimnime si zamer, snahu, ochotu, odvahu, tvorivost. Majme uctu jeden k druhemu. Sme vsetci spojeni cez jedno srdce, nenechajme sa zlakat iluziou oddelenosti, sutazivosti, rozdielnosti. Sme vsetci JEDEN. Sme LASKA. Sme BOH. Sme SVETLO.
LOVE- LÁSKU ma predsa S-LOVE-nsko aj v nazve ako kod. Tak LASKU aj šírme. Reprezentujme našu domovsku krajinu LÁSKY LÁSKOU.
S laskou, Silvia
♥"
Silvia Šuvadová

„ Obával jsem se, že se prezidentem stane jeden z kandidátů, kteří postoupili do druhého kola. A bohužel, došlo na má slova.“
Ladislav Jakl, tajomník Václava Klausa

"Vážení poslanci Smeru! Juraj Kalina nie je Vaším kandidátom. Nanútila Vám ho nejaká pomstychtivá klika, uprednostňujúca osobné ambície pred národnými záujmami. STIAHNITE JEHO KANDIDATÚRU! Zmyte aspoň v poslednej chvíli zo svojej strany túto obrovskú špinavú škvrnu, ktorá Vás v očiach mnohých Slovákov nadlho zdiskredituje. Nevyhovejte zlovestným plánom jednotlivcov, ktorí si možno ani celkom neuvedomujú konečný dosah svojich krokov. Že bude Kalina pod vedením svojich tútorov hnacím motorom rozsiahlej čistky voči ľuďom z ÚPN, ktorí vykonali tak veľa pozitívneho pre národnú pamäť Slovákov, je už teraz isté. A existujú aj svedkovia, čo budú tieto zámery vedieť v príhodnej chvíli potvrdiť. To už by však bolo pre Smer prineskoro, jeho diskreditácia by tak bola nezvratná."
Drahoslav Machala



„Teraz očakávam prípadné otázky inteligentných novinárov. Túto otázku som dostal už 862-krát a 863.-krát odpovedám, že moja prvá zahraničná cesta povedie na Slovensko.Jiřinko , prajem ti ako obvykle dokonalý herecký výkon a dúfam, že aj bulvárne denníky, ako je napríklad Mladá fronta, nespravia z nášho bozku sexuálnu aféru. Ak som vášmu slabému hlásku dobre rozumel, pýtali ste sa ma na kampaň. Ďakujem českým médiám, ktorých, mierne povedané, zaujatá kampaň presvedčila nerozhodnutých voličov, aby volili mňa. Mimochodom, jeden kameraman moju manželku pri prvom kole prezidentských volieb praštil kamerou do hlavy. Pán Václav Moravec sa niekedy hrá na ďalšieho prezidentského kandidáta. Absolvujem štvrťhodinový rozhovor na Prime. Neviem, čo za štvrť hodiny človek stihne povedať“
Miloš Zeman


„ Kalina bol proti soche Svätopluka, ktorá nejako garantuje históriu Slovenska a Slovákov.“
Vladimír Jánoš, poslanec NR SR, Smer-SD


„ Kalina je človek, ktorý nie celkom má pozitívny vzťah k slovenskej histórii, tak, ako si ju predstavujem ja.“
Dušan Jarjabek , poslanec NR SR, Smer-SD

30. 1. 2013

4th EU Health Prize for Journalists

4th EU Health Prize
 
for Journalists


Európska komisia (EK) dnes oficiálne zverejnila mená hlavných víťazov štvrtej novinárskej ceny EÚ za zdravie.
Výhercov za rok 2012 po prvý raz predstavil komisár pre zdravie a spotrebiteľskú politiku Tonio Borg počas utorkového večerného udeľovania cien.
Výherné články boli vybraté z 557 článkov podaných novinármi z celej EÚ a týkajú sa otázok súvisiacich so zdravotnou starostlivosťou a zdravotnými službami. Dodatočná osobitná cena bola udelená v rámci témy skoncovania s fajčením.
Prvé miesto, honorované sumou 6000 eur, obsadil český novinár Petr Třešňák z časopisu Respekt za článok Dobrodružstvá v pavilóne č. 14, ktorý je príbehom z oddelenia psychiatrie, kde sa starajú o najťažšie prípady, a tiež príbehom zdravotníka, ktorý urobil dôležité zmeny.
Druhé miesto (2500 eur) pripadlo írskej novinárke Ailbhe Jordanovej z časopisu Medical Independent za článok Sú skríningy len zbytočne vyhodené peniaze?, v ktorom sa zameriava na diskusiu o význame skríningu rakoviny, najmä pokiaľ ide o rakovinu prsníka.
Tretie miesto (1500 eur) získala talianska žurnalistka Daniela Cipolloniová z časopisu Oggi Scienza za článok Všetky tie klamstvá šírené úschovňami pupočných šnúr, ktorý sa zaoberá kontroverznou témou úschovy pupočnej šnúry dieťaťa na prípadnú zdravotnú liečbu v budúcnosti.
Výhercom osobitnej ceny (3000 eur) je Tobias Zick z nemeckého časopisu NEON za jeho podrobný článok Hustý vzduch, v ktorom skúma, ako sa módny fajčiarsky návyk v Nemecku stal nemoderným, pričom podáva prehľad historických, politických, právnych a filozofických uhlov pohľadu na kontrolu tabakových výrobkov.
Cieľom novinárskej ceny EÚ za zdravie bolo už po štvrtý raz zvýšenie povedomia o dôležitých otázkach v oblasti zdravia, ktoré majú vplyv na zdravie ľudí v celej EÚ. Ide o otázky, ktoré EK rieši prostredníctvom právnych predpisov a iných iniciatív. Okrem toho je jej cieľom podporiť a oceniť vynikajúcu žurnalistiku v oblasti zdravia v celej Európe.
Hlavným námetom posledného ročníka ceny bola kampaň Európa pre pacientov, ktorá zahŕňa širokú paletu tém súvisiacich so zdravotnou starostlivosťou a bezpečnosťou pacientov.
 

Copyright © TASR 2012

RADA RTVS

RADA RTVS
 

Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) vlani hospodáril vyrovnane a verejnoprávna televízia zaznamenala koncom minulého roka mierny nárast divákov, vyplýva to zo správy o činnosti a hospodárení RTVS za druhý polrok 2012 a správy o hospodárení a plnení záväzných ukazovateľov rozpočtu RTVS za IV. štvrťrok 2012. Celková sledovanosť Jednotky medziročne vzrástla vďaka získavaniu návyku televíznych divákov a jasnej programovej koncepcii odlišujúcej sa od vysielania komerčných televízií, uvádza sa v správe o činnosti RTVS za II. polrok 2012. Vedenie RTVS verí, že plánovaná modernizácia vizuálu spravodajstva a postupné skvalitňovanie programu, najmä akvizičnými premiérami a vlastnou tvorbou, prinesú ešte lepšiu sledovanosť Jednotky. Dvojka má podľa vedenia RTVS väčší potenciál ako v súčasnosti. Zlepšiť jej sledovanosť by mohlo napríklad lepšie propagovanie premiérových programov a tiež väčšie využívanie archívu STV. Celodenný podiel na trhu za 2. polrok 2012 dosiahol v kategórii 12+ v prípade Jednotky 8,4 percenta (2011 - 7,9%) a pri Dvojke 2,9 percenta (2011 - 2,5%).
Ako na dnešnom rokovaní Rady RTVS povedal generálny riaditeľ RTVS Václav Mika, spokojný je s diváckym záujmom o vianočný a silvestrovský program. Tradične dobrú sledovanosť mali zo zábavných programov Legendy popu. Naopak vedenie RTVS nie je spokojné s diváckym záujmom o licencovaný populárno-vedecký magazín Galileo, od apríla už sa vysielať nebude. Rok 2012, ktorý podľa Miku možno vo vysielaní RTVS nazvať aj rokom športu, bol pre RTVS dobrým poučením. Cieľom je zlepšiť vysielanie športu tak, aby si športoví fanúšikovia našli svoj program, ale aby ten zároveň nespôsoboval problémy s vysielaním ďalších programových tipov, čo sa vlani prejavovalo hlavne na Dvojke. V rozhlasovej oblasti Miku okrem iného teší, ako Rádio Slovensko úspešne konkuruje Rádiu Expres. Z prieskumov počúvanosti MML spoločnosti Median SK vyplýva, že niektorú zo staníc verejnoprávneho rozhlasu - Rádio Slovensko, Rádio Regina a Rádio_FM, počúvalo 40,8% poslucháčov rádií, teda spolu 1 707 000 ľudí.
Finančné výsledky RTVS za rok 2012 sú podľa Miku vyrovnané. Celkovo sú lepšie ako boli plánované. Hlavný podiel na lepšom hospodárskom výsledku malo nevyčerpanie kapitálových výdavkov a prenos záväzkov do tohto roku. Celkový prebytok je 13 809 489 eur. Príjmy RTVS boli 112 584 920 eur a výdavky dosiahli 98 775 431 eur. RTVS zaznamenal pokles výberu úhrad za vysielanie, tzv. koncesií. RTVS z koncesií vlani získal o približne 1,5 mil. menej ako rok pred tým - 72 350 000 eur v roku 2012 (s vymoženými koncesiami 72 374 575 eur). Hlavnou príčinou výpadku sú následky ekonomickej krízy - prepúšťanie a nezamestnanosť, keďže poberatelia dávok v hmotnej núdzi platia polovičnú sadzbu a zamestnávatelia po znížení počtu zamestnancov prechádzajú na nižšie sadzby platenia úhrady. Z reklamy získal RTVS vlani 4 159 660 eur.
V personálnej oblasti priniesol záver roka 2012 pre RTVS začiatok hromadného prepúšťania. Podľa správy v porovnaní s rokom 2011 vlani v RTVS pracovalo o 25 ľudí menej. Ku koncu roka 2011 mal RTVS 1 413 zamestnancov. Ku koncu roka 2012 to bolo 1 388 zamestnancov, z toho v Slovenskom rozhlase pracovalo 605 zamestnancov, v Slovenskej televízií 760 a centrálnych zamestnancov RTVS bolo 23. Na mzdy a odvody vlani išlo 23 927 356 eur. Hromadné prepúšťanie sa v RTVS začalo 1. decembra 2012. Trvať by malo približne pol roka a týka sa celého verejnoprávneho média. Na úrad práce nahlásil RTVS plán prepustiť 298 ľudí. Toto číslo je hraničné a konečné môže byť menšie.
Rada RTVS sa dnes podrobnejšie zaoberala aj avizovanými plánmi na zmeny v spravodajstve RTVS, grafickými úpravami jeho televíznej časti, či personálnymi zmenami, ako je napríklad plán meniť a rozširovať sieť zahraničných spravodajcov. Rada dnes tiež schválila odmenu generálnemu riaditeľovi za 4. štvrťrok vo výške 100 percent z jeho mzdy za toto obdobie.

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Hore - dole

Hore - dole

Nový sitcom Petra Marcina Hlavne, že sa máme radi...mal minulý nadpriemerný podiel 10,2 % , včera trochu stratil - získal podiel 8.6%.

Zábavná relácia Nikto nie je dokonalý je na tom stabilne dobre. Kým, minulý týždeň mala o tisícku divákov viac ,včera ju sledovalo 370 tisíc divákov starších ako 12 rokov s podielom 16,1 %  .

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

  Gregorij Gongadze

Ukrajinský súd včera odsúdil na doživotné väzenie bývalého dôstojníka ministerstva vnútra za vraždu novinára Georgija Gongadzeho, ktorý kriticky vystupoval voči vtedajšej ukrajinskej vláde.
Sudca Andrej Melnik uviedol, že o vine Olexyja Pukača nie sú žiadne pochybnosti. Páchateľ však odmietol, že by konal zámerne. Tvrdil, že chcel novinára "iba zastrašiť". Keď ho hrdúsil remeňom, náhodou mu vraj zlomil krčný stavec. Rozsudok ešte nie je právoplatný.
Záhadná vražda sa stala pred viac ako 12 rokmi. Novinárovo telo bez hlavy sa našlo v novembri 2000 v lese pri Kyjeve. Prípad vyvolal medzinárodný rozruch a pobúrenie, uviedla tlačová agentúra DPA.
Pukač mal konať na základe príkazu od bývalého ukrajinského ministra vnútra Jurija Kravčenka, ktorého neskôr našli zastreleného. Troch Pukačových spolupáchateľov odsúdili v roku 2008 na 12 a 13 rokov väzenia.
Trestné stíhanie niekdajšieho ukrajinského prezidenta Leonida Kučmu v bývalej sovietskej republike zastavili kvôli neprípustným nepriamym dôkazom.
 
Český Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže povolil v zjednodušenom konaní majiteľovi spoločnosti Empresa Media, podnikateľovi Jaromírovi Soukupovi kúpu celoštátnej TV Barrandov. Rozhodnutie je už právoplatné, potvrdil dnes pre Mediafax hovorca úradu Martin Švanda, podľa ktorého nedôjde v dôsledku rozhodnutia k podstatnému narušeniu hospodárskej súťaže.
TV Barrandov je česká digitálna celoplošná televízia, ktorá vysiela od roku 2009. Jej pôvodným majiteľom bola skupina akcionárov, medzi ktorými mala najväčší podiel spoločnosť Moravia Steel podnikateľa slovenského pôvodu Tomáša Chreneka, rodáka z Nitry. Empresa Media a Moravia Steel sa dohodli na prevode vlastníctva 99,7 percenta akcií spoločnosti Barrandov Televízni studio, prevádzkovateľa TV Barrandov.
Predvlani dosiahla televízia asi päťpercentný podiel sledovanosti, čím sa zaradila na štvrtú priečku na českom trhu za verejnoprávnu ČT a komerčné TV Nova a FTV Prima.
Medzi jej najsledovanejšie relácie sa v skúmanom období 2009-2012 zaradili popri Najväčších hitoch Karla Svobodu a Pravdivom príbehu Ivety B. aj Barrandovský videostop, kultová mayovka Poklad na striebornom jazere, zábavný program Vtip za 100 či normalizačný seriál Žena za pultom.
Medzi pôvodné projekty televízie patrili však aj Talk show Jana Saudka, hudobný program To byl náš hit alebo šou Královny popu, sitcom Ivana Mládka Cyranův ostrov alebo seriál Odsúdené, ktorý vznikol v spolupráci so slovenskou TV Joj.
Vydavateľstvo Empresa Media, ktoré je aj majiteľom najväčšej českej mediálnej agentúry Médéa Group, vydáva napríklad týždenníky Týden, Instinkt, ale aj Popcorn, Top dívky alebo Sedmička a Animáček.
Obaja obchodní partneri v tejto transakcii podporovali počas nedávnej prezidentskej kampane v ČR toho istého kandidáta, bývalého expremiéra Jana Fischera, ktorý sa prekvapujúco neprebojoval do rozhodujúceho druhého kola volieb.

Copyright © TASR 2012


TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS



1.Televízne noviny- Markíza ; 2. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ;3. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 4 .Športové noviny- Markíza ; 5, KRIMI -TV JOJ ; 6. 11 000 EUR od JOJky- TV JOJ ; 7. Šport- TV JOJ ; 8. Počasie - Markíza ; 9. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 - Markíza ; 10. Bučkovci - SLNKO, SENO, DEDINA- TV JOJ

29. 1. 2013

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na svojom dnešnom zasadnutí udelila celkom šesť finančných sankcií vysielateľovi súkromnej TV JOJ a JOJ Plus. Ich celková hodnota prevyšuje 18.000 eur, pričom porušenia sa mali týkať prekročenia maximálneho 12-minútového limitu reklamy v priebehu jednej hodiny ako aj obsahov odvysielaných upútaviek na program.
Vyšší podiel na pokutách, o ktorých rozhodla licenčná rada, mala JOJ Plus. Rada jej udelila trikrát pokutu 3319 eur, z toho dve sa týkali množstva odvysielanej reklamy a jedna porušenia ustanovenia o zabezpečení vysielania pre sluchovo a zrakovo postihnutých, ktorého sa mala televízia dopustiť v auguste 2012.
Televízia JOJ dostala dve pokuty vo výške 3319 eur za upútavky na relácie Farmár hľadá ženu a Extrémne prípady. Finančnú sankciu 1500 eur televízia dostala aj za nedodanie súvislého záznamu z programu Extrémne rodiny, ktorý odvysielala 18. júna 2012.
Finančnú pokutu za nadmerné množstvo reklamy vo vysielaní 25. augusta 2012 licenčná rada udelila aj súkromnej TV Markíza. Sumu 1500 eur má na základe jej rozhodnutia zaplatiť vysielateľ Rádia Expres. Rada mu vyčíta, že nedostatočne oddelil vo svojom vysielaní v septembri 2009 reklamu od iných programov.


Copyright © TASR 2012

RADA RTVS NEWS. Go ,BOBO, Go !

RADA RTVS NEWS
Go ,BOBO, Go !

 
Parlamentný výbor pre kultúru a médiá dnes uznesením konštatoval, že prihlášky siedmich z 33 kandidátov na člena Rady RTVS nespĺňajú zákonné kritériá a ďalších deväť kandidátov vyzval na doplnenie údajov v lehote troch dní. Pre TASR to dnes uviedol predseda mediálneho výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD).
"Bol to netradičný výbor, ktorý nemohol uzavrieť niektoré veci. Musíme si pýtať dodatočné materiály od ľudí, ktorí ich nespresnili a nie sú upresnené ani v zákone," poznamenal. Rada RTVS je zložená z deviatich členov, pričom traja z nich sa vymenia každé dva roky. Pri najbližšej voľbe by mali byť zvolení odborníci pre oblasť televízneho a rozhlasového vysielania a odborník pre oblasť ekonómie. Za experta sa v tomto prípade považuje osoba, ktorá má vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa, najmenej päť rokov odbornej praxe a tri roky riadiacej praxe v požadovanej oblasti.
Viacero kandidátov však neuviedlo, o ktorú pozíciu sa uchádzajú, pričom na základe životopisu by mohli kandidovať tak na člena rady za rozhlas, ako aj televíziu, pripadne na všetky tri pozície. Každý kandidát však môže byť volený len do jednej z pozícií.
"Môžete mať prax v televízii, aj v rozhlase a môžete sa prihlásiť do obidvoch. Ale zvoliť vás do obidvoch nemôžu. A zákon to nerieši. Takže sme sa museli znovu opýtať uvádzačov, ktorí splnili kritériá, aby nám povedali, čo im je srdcu bližšie. Aby sme ich vedeli zaradiť do hlasovania," povedal Jarjabek. Ďalšie problémy vznikajú pri napĺňaní zákonnej podmienky, podľa ktorej musí niekto garantovať, že kandidát absolvoval určený počet rokov vo vedúcej funkcii. V takom prípade však nie je napísané či je to fyzická alebo právnická osoba, poznamenal Jarjabek, podľa ktorého bol zákon o RTVS šitý horúcou ihlou a je zrelý na novelu. "Boli tam aj niektorí, ktorí absolútne nesplnili kritériá, napríklad mali roky praxe nula. A napokon, boli aj ľudia, ktorí to mali pripravené perfektne," uzavrel Jarjabek.
Výbor dnes konštatoval, že zákonné kritériá nesplnili prihlášky Valérie Hrtánkovej, Jarmily Karasovej, Moniky Kozelovej, Jána Liteckého - Švedu, Jarmily Michalovovej, Juraja Zábojníka a Jany Golembiovskej.
Ďalších deviatich kandidátov výbor vyzval na doplnenie prihlášok. Dušan Koblišek, Ľubomír Lintner a Eva Sisková uviedli viac oblastí, v ktorých chcú ako odborníci kandidovať. Vladimír Dobrovič, Ján Füle, Martin Grešš, Eva Jaššová, Milan Michalič, Daniela Rodinová a Eva Sisková nepredložili podrobný časový harmonogram praxe.
"Boli sme tu najbenevolentnejší, ako sme vôbec mohli byť. Majú viaceré formy doplnenia, môžu prísť osobne, môžu to poslať e-mailom, dokonca bude pani tajomníčka každého telefonicky informovať. Okrem toho dostanú od nás oficiálne listy. Bolo to zložité, lebo zákon je zlý a toto sú barličky, ktorými si pomáhame," dodal Jarjabek. Ak títo deviati kandidáti nedodajú v lehote troch dní doplňujúce údaje, budú na základe uznesenia výboru z voľby vyradení rovnako ako siedmi, ktorí kritériá neslnili vôbec. Definitívne výbor uzavrie súpisku kandidátov, ktorí postupujú do pléna parlamentu v utorok 5. februára a noví členovia rady by mali byť zvolení na aktuálnej schôdzi parlamentu.
Už v tejto chvíli je jasné, že do voľby v pléne postúpili Milan Antol, Vladimír Bednár, Bohumir Bobocký, Ján Dianiška, Štefan Fejko, Marián Gábor, Igor Gallo, Jozef Chudík, Pavel Jacz, Andrej Kramár, Ján Kubáň, Peter Kubica, Vladimír Sečka, Jaroslav Šoltýs, Elena Šrámková, Tamara Valková, Štefan Wimmer.



Copyright © TASR 2012

RADA RTVS

RADA RTVS
 


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Rumunský mediálny magnát Dan Voiculescu, spoluzakladateľ vládnej Konzervatívnej strany (PC), sa dnes zriekol senátorského mandátu. Reagoval tak na fakt, že najvyšší súd sa už vo štvrtok bude zaoberať prerokúvaním jeho korupčných káuz.
Voiculescu v zdôvodnení svojho postupu zdôraznil, že sa nechce skrývať za imunitu a zrieka sa preto mandátu, aby nebránil justícii vo výkone spravodlivosti.
Opozičné médiá však tvrdia, že mediálny magnát dúfa v odloženie celej kauzy kvôli premlčaniu.


Inzerát urážajúci českého prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga, ktorý sa objavil v piatkovom vydaní denníka Blesk, bude mať možno dohru pre jeho zadávateľa. Tým bol pražský advokát Vladimír Zavadil. V priebehu pondelka sa naňho u Českej advokátskej komory (ČAK) sťažoval celý rad jeho kolegov, ale aj bývalá ústavná sudkyňa Eliška Wagnerová.
Správu priniesol spravodajský portál iDNES.cz.
Podľa Wagnerovej, súčasnej senátorky, sa Zavadil previnil proti zákonu o priamej voľne, ale aj proti etickým profesijným predpisom. "Dopustil sa porušenia povinností, ktorá má voči advokátskemu stavu, t.j. správať sa poctivo, čestne a slušne, a tým prispievať k dôstojnosti a vážnosti advokátskeho stavu," cituje Wagnerová právnický kódex vo svojej sťažnosti, ktorú adresovala predsedovi Kontrolnej rady advokátskej komory.
Hovorkyňa ČAK Iva Chaloupková uviedla, že Wagnerovej sťažnosť nebola jediná. "V priebehu dneška (pondelka) sme prijali rad podnetov od advokátov. Inzerátom sa však zaoberal aj tajomník komory, ktorý zvažuje, že podá podnet v jej mene," doplnila pre iDNES.cz hovorkyňa komory.
Zavadil však už v piatok 25. januára poprel, že by mal v úmysle Schwarzenberga urážať. Bránil sa, že v inzeráte je uvedené iba to, čo bolo uvedené vo štvrtok 17. januára o 20.00 h na ČT1.
Ak však kontrolná rada ČAK dospeje k inému názoru, bude sa Zavadilovým inzerátom zaoberať disciplinárny senát. Ten by advokáta v krajnom prípade mohol potrestať až úplným zákazom činnosti. Okrem toho mu môže udeliť napomenutie, verejné napomenutie, uložiť pokutu až do výšky stonásobku minimálnej mzdy alebo dočasný zákaz činnosti.
Sťažovať sa - ale na priebeh celých volieb - chce na Najvyššom správnom súde mimovládna protikorupčná organizácia Ružový panter. Podľa nej mohli byť voľby zmanipulované klamnou kampaňou. Organizácia preto mobilizuje nespokojných voličov, ktorí by podali podnet, informoval web iDNES.cz.

 

Americká internetová spoločnosť Yahoo prekonala odhady analytikov, keď v 4. kvartáli 2012 dosiahla vyšší, ako očakávaný zisk a prvýkrát od roku 2008 zaznamenala medziročný rast tržieb, konštatujú agentúry Bloomberg, AP a DPA.
Spoločnosť Yahoo za tri mesiace do konca decembra vykázala zisk po vylúčení jednorazových položiek 272,3 milióna USD (202,54 milióna eur) alebo 23 centov na akciu, čo predstavuje medziročný pokles o 7,9 %. Na hospodárske výsledky Yahoo mali negatívny vplyv náklady vo výške 100 miliónov USD na zatvorenie stratovej dcérskej firmy v Južnej Kórei.
Tržby spoločnosti v poslednom kvartáli minulého roka vzrástli o 4 % na 1,22 miliardy USD.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg očakávali slabšie výsledky a Yahoo predpovedali zisk 28 centov na akciu a tržby 1,21 miliardy USD.

 
Copyright © TASR 2012

PIUSSI NEWS 2

PIUSSI NEWS 2

Sudkyňa Helena Kožíková, ktorá vlani v júli podala trestné oznámenie v súvislosti s filmom Zuzany Piussi Nemoc tretej moci, podala aj sťažnosť proti rozhodnutiu polície o zastavení trestného stíhania vo veci prečinu porušenia dôvernosti ústneho prejavu, ktoré sa v prípade pôvodne viedlo. „Pani sudkyňa podala sťažnosť voči uzneseniu o zastavení trestného stíhania v zákonnej lehote. O sťažnosti bude rozhodovať prokurátor,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa trenčianskej polície Elena Antalová.
Dokument Zuzany Piussi Nemoc tretej moci obsahuje rozhovor s bývalou členkou Súdnej rady SR a vtedajšou predsedníčkou Okresného súdu Bratislava I sudkyňou Helenou Kožíkovou, ktorý sa týka známej a medializovanej kauzy zosnulej sudkyne Marty Laukovej. Kožíková sa na filmovom zázname rozpráva s dcérou zosnulej sudkyne Laukovej. Tá kladie Kožíkovej otázky, ktoré sa týkajú jej starších vyjadrení na adresu sudkyne Laukovej ešte pred jej smrťou. Sudkyňa Kožíková má na filmovom zázname spočiatku cez oči čierny pruh. Po odvysielaní tohto filmu v televízii podala sudkyňa Kožíková žalobu na RTVS za poškodenie dobrej povesti a 23. júla trestné oznámenie na neznámu osobu, na základe čoho polícia začala spomínané trestné stíhanie vo veci prečinu porušenia dôvernosti ústneho prejavu.



©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 
Od marca chce na frekvencii 94,5 MHz Žilina začať vysielať nadregionálna rozhlasová stanica Rádio SEVER. TASR o tom informoval programový riaditeľ a šéfredaktor spravodajstva a publicistiky Rádia SEVER Ján Filip.
Spravodajská služba Rádia SEVER má podľa neho byť výsostne regionálna, s presahom na témy zo Slovenska a zahraničia. „V programovej štruktúre bude spravodajstvo sústredené do pravidelných blokov na celú a neskôr i na každú polhodinu v pracovné dni od piatej hodiny ráno až do polnoci. Víkendy budú pozostávať okrem iného aj z komplexnejších spravodajských a publicistických súhrnov,“ uviedol Filip.
Doplnil, že z vysielača na Martinských holiach, kóty „Križava“, chce Rádio Sever pokryť okruh viac než 100 kilometrov, dominantne v Žilinskom a Trenčianskom kraji, ale aj v Banskobystrickom a Nitrianskom kraji. Zároveň juh Sliezskeho vojvodstva v Poľskej republike a Moravsko-sliezsky kraj v Českej republike.
Licenciu na rozhlasové terestriálne vysielanie programovej služby Rádio SEVER udelila Rada pre vysielanie a retransmisiu SR spoločnosti ASISTENT CONSULTING COMPANY, s.r.o., so sídlom v Žiline 15. januára 2013, dodal programový riaditeľ a šéfredaktor spravodajstva a publicistiky Rádia SEVER.
 

Copyright © TASR 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS

 

Rozhlas a televízia Slovenska  a Generations, s.r.o.   sa dohodli na zmluve o obchodnej spolupráci, ktorej predmetom je  záväzok  dodávateľa  vytvoriť  a zrealizovať  v prospech objednávateľa kvalitatívny prieskum o značke RTVS, následne poskytnúť konzultácie pri  definovaní positioningu a hodnôt značky RTVS, vytvorení a naformulovaní vízie a misie značky  RTVS  a  návrhu  grafického  spracovania  vrátane  stručného  dizajn manuálu  pre objednávateľa, všetko  za podmienok dohodnutých v tejto zmluve.
Zmluvné strany sa dohodli, že objednávateľ zaplatí dodávateľovi za poskytnuté plnenie  odmenu  vo  výške    9.900,–  EUR  bez  DPH  .

 

Slnce na deň Vinca dáva mnoho vína

Slnce na deň Vinca dáva

mnoho vína

Jednotka o chĺpoček lepšie.
Dvojka lepšie.
Spolu  nad 11 - 11.30 %.

Markíza lepšie.
TV Doma horšie.
DAJTO lepšie.

JOJ rovnako.
JOJ PLUS  lepšie.

TA 3  horšie. 

Jednotka - 9.20 % ;
Dvojka - 2.10 % ;
Markíza - 22.50 % ;
TV DOMA - 5.50 % ;
DAJTO- 3.00 %
TV JOJ – 19.60 % ;
JOJ PLUS- 4.90 % ;
TA 3 - 1.6 %

28. 1. 2013

TO JE TV ! TO JE KRÁVA !

TO JE TV !




TO JE KRÁVA !

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Zavedením druhej časovej opony, ktorá má zakázať vysielanie televíznych programov nevhodných pre deti do 15 rokov v čase medzi 20.00 a 6.00 h, sleduje vláda vyššie ciele ako sú peniaze. Pre TASR to povedal šéf parlamentného mediálneho výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD). Ten v minulosti upozorňoval, že by jednostranná regulácia vysielania mohla ochudobniť slovenské médiá o časť reklamy, ktorá by sa mohla presunúť do susedného Česka.
"Ja dúfam, že ten efekt bude len pozitívny. Tu sa sleduje vyšší cieľ ako sú peniaze. Ale ide aj o to, aby sme si to mohli vyhodnotiť tak po pol roku, po roku, lebo napísaný zákon je jedna vec, ale až prax ukáže, či sa tento zákon osvedčil, alebo ho bude treba ešte nejakým spôsobom upraviť," povedal Jarjabek. Osobne však verí, že úprava bude mať pozitívny efekt a napraví "pokrivenosť" v súčasnom televíznom vysielaní.
Podľa exministra kultúry Daniela Krajcera (SaS) je diskusia na tému lepšej ochrany maloletých divákov legitímna. Rezort kultúry však nepristúpil k téme celkom správne. "Významný podiel na trhu majú dnes zahraničné, najmä české stanice, ktoré takéto obmedzenia nemajú. Ja by som uprednostnil skôr komplexnejšie riešenie - bolo by naozaj dobré nerobiť len jednostranné kroky, ale minister kultúry mal vyvinúť iniciatívu aj smerom k svojimi rezortnému kolegovi v Českej republike, aby tie podmienky neboli nevýhodné pre našich vysielateľov," podotkol.
O diskusiu s českými partnermi sa od ohlásenia iniciatívy usiloval Jarjabek. Výbor o tejto téme hovoril v septembri s českými zákonodarcami, kde však zatiaľ zavedenie úpravy nezvažujú. "V tejto chvíli česká strana to nevidí ako svoj najdôležitejší problém. Ale budeme sa o tom s nimi rozprávať na rokovaní, ktoré by mohlo byť podľa neoficiálnych informácií v marci - apríli," doplnil Jarjabek.
Výhrady voči novej časovej opone, ktorá vstúpi do platnosti už 1. februára má aj podpredseda výboru pre kultúru a média Jozef Viskupič (OĽaNO). Vyhláška ministerstva kultúry síce stanovuje nové časové ohraničenie, no zároveň podľa neho hrozí, že sa zmení spôsob akým sa určuje, do ktorej vekovej kategórie program patrí. V súvislosti so zavedením druhej časovej opony sa totiž upravujú aj niektoré kritériá nevhodnosti a neprístupnosti upravené vo vyhláške. "Opona, ktorú navrhuje ministerstvo kultúry je dobrý krok, ale meniť kategorizáciu nie je dobrá cesta," podotkol Viskupič. Poukázal pritom, že napriek tomu, že má zmena začať platiť už tento týždeň, stále nemá k dispozícii vyhlášku v aktuálnom znení so zapracovanými pripomienkami.
"Opoziční poslanci OĽaNO návrh vyhlášky zavedenia tzv. druhej časovej opony zjavne nepochopili. Zákonom stanovené obsahy, ktoré sa či už cez deň, alebo po 22. hodine nemôžu vysielať, sa nebudú môcť vysielať ani po dátume účinnosti vyhlášky o zavedení tzv. druhej časovej opony," reagovalo na tieto výhrady už pred časom ministerstvo kultúry
.

 Copyright © TASR 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS





RTVS v pondelok 28. januára 2013 o 20-tej hodine na Dvojke odvysiela záznam oficiálneho otvorenia projektu Košice – Európske hlavné mesto kultúry 2013 zo Štátneho divadla Košice a veľkej otváracej show na Hlavnej ulici východoslovenskej metropoly. Prostredníctvom pestrého otváracieho ceremoniálu vstúpili Košice do svojho významného roka a kultúrne sa otvorili širokej verejnosti.
RTVS informuje o projekte Košice – Európske hlavné mesto kultúry 2013 už od septembra minulého roka v rovnomennom cykle pravidelne v sobotu o 18.40 na Dvojke. Divákom tak ponúka zaujímavú mozaiku informácií o Košiciach. Obsahom relácie, ktorú pripravuje tím spravodajstva a publicistiky Štúdia RTVS Košice v spolupráci s neziskovou organizáciou Košice - Európske hlavné mesto kultúry 2013, sú projekty, investície, hudba, divadlo, ľudia i nové vízie metropoly východu.







Vyjadrenie mediálnej agentúry Mindshare

Vyjadrenie mediálnej
agentúry Mindshare


Mediální agentura Mindshare objednala v rámci standardních obchodních vztahů u vydavatelství Ringier Axel Springer CZ inzertní plochu v deníku Blesk. Tato inzerce byla u naší společnosti objednána agenturou IMAGE CZ, s.r.o. pro jejího klienta, advokátní kancelář Zavadil. Agentura IMAGE CZ přitom společnosti Mindshare neoznámila, že se jedná o politickou inzerci, a samozřejmě, ani to, že jde o inzerci namířenou proti jednomu z prezidentských kandidátů.
Obsah inzerátu byl pak dodán zadavatelem přímo do vydavatelství Ringier Axel Springer CZ, což je postup obvyklý u všech více než 50 klientů agentury Mindshare. Obvyklé je zároveň to, že pokud vydavatel zjistí jakýkoliv problém s obsahem inzerce, kontaktuje buď zadavatele, nebo přímo mediální agenturu. To v tomto případě Ringier Axel Springer z nám neznámých důvodů neudělal.
Tímto se hluboce omlouváme prezidentskému kandidátu Karlu Schwarzenbergovi i všem občanům České republiky za to, že bylo zneužito našich služeb v oblasti nákupu mediálního prostoru.
Oznamujeme zároveň, že vzhledem k tomu, že situace poškozuje dobré jméno naší společnosti, podnikneme veškeré příslušné kroky na jeho ochranu.

 

MEDIA NEWS


MEDIA NEWS

Iránske úrady zatkli 11 novinárov pre obvinenia z údajnej spolupráce s perzsky hovoriacimi mediálnymi organizáciami v zahraničí. Informovala o tom dnes agentúra AP.
Zatýkanie je súčasťou veľkého záťahu na médiá, ktorý preukázal, že Irán má nulovú toleranciu voči tým, ktorí spolupracujú s disidentskými médiami či pobočkami považovanými za "nepriateľské", poznamenáva americká tlačová agentúra.
Šéfredaktori zadržaných novinárov dnes spresnili, že 11 z nich zatkli a vzali do väzby v nedeľu v neskorých večerných hodinách kvôli ich "zahraničným kontaktom". Zadržaní patria do šiestich od seba nezávislých mediálnych organizácií vrátane štyroch denníkov, jedného týždenníka a polooficiálnej domácej tlačovej agentúry ILNA.
Irán v uplynulých rokoch kritizoval stanicu Hlas Ameriky i perzský servis spravodajskej stanice BBC a označil ich za predĺžené rameno amerických a britských tajných služieb. Teherán zároveň varoval pred vážnymi dôsledkami, hroziacimi tým novinárom a aktivistom, ktorí budú mať kontakty na tieto pobočky.

Copyright © TASR 2012



 
Austrálsky rozhlasový program, ktorého moderátori vlani fingovanými telefonátom do londýnskej nemocnice zisťovali zdravotný stav tehotnej vojvodkyňa z Cambridge, bol definitívne zrušený. Telefonát, v ktorom moderátori predstierali, že britskou kráľovnou Alžbetou a princom Charlesom, vyvolal rozruch, ktorý umocnila skutočnosť, že zdravotná sestra, ktorá telefonát spojila, spáchala samovraždu. Agentúra AFP dnes informovala, že moderátori Mel Greigová a Michael Christian, ktorí telefonát mienený ako žart uskutočnili, boli rovnako ako ich relácia Hot 30 stiahnutí z vysielania. Obaja od smrti sestry indického pôvodu, ktorá zrejme neuniesla pocit viny, dostali rad vyhrážok smrťou. Hovorca rozhlasovej stanice Austereo uviedla, že obaja moderátori naďalej zamestnancami rádia; od incidentu však majú dlhodobé pracovné voľno. "Tešíme sa, že sa Mel a MC vráti do práce, až na to bude vhodná doba, v pozíciách, ktoré plne využijú ich talent," povedal Rhys Holleran z vedenia stanice. Austereo po minuloročnom škandále okamžite prestala s fingovanými telefonáty a sľúbila najmenej pol milióna austrálskych dolárov (viac ako desať miliónov korún) smútiaci rodine zdravotné sestry. Greigová a Christian sa v slzách ospravedlnili prostredníctvom televízneho rozhovoru.
Copyright © ČTK 2012
  


GOLDEN PATRICK

GOLDEN PATRICK

Minulý rok sme pripravili atraktívnu súťaž GOLDEN PATRICK. Súťaž o najnafúknutejší a najlukratívnejší rozpočet v audiovizuálnom priemysle. Minulý rok hviezdili Smartin za Tandemy a Movements za Nebíčko v papuľke. Cenu za celoživotné dielo si neprevzal Towercom spolu s Miloslavou Zemkovou. Ocenili sme čestným diplomom radu Audiovizuálneho fondu ,že si za predsedu zvolila Petronelu K.
A tento rok ? Poslabšie.
Jednoznačne však víťazí Miloslava Zemková. Za zvrátenosť, akou si nechala vyplatiť odmeny a za amorálnu reláciu Práca pre teba a ešte amorálnejšiu zmluvu k nej.

27. 1. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Prehru Karla Schwarzenberga v historicky prvej priamej voľbe prezidenta ČR spôsobili z 95 percent české médiá. Novinárom to v sídle svojho volebného štábu v pražskom Chodove povedal víťaz volieb Miloš Zeman v odpovedi na otázku, čo rozhodlo o jeho víťazstve.
"Vtieravá a manipulatívna mediálna masáž bola tak odporná, že aj tým, ktorí boli pôvodne pripravení voliť Karla Schwarzenberga, sa tak zhnusila, že nakoniec zvolili mňa," vyhlásil.
Zeman sa dnes stal víťazom historicky prvej priamej voľby prezidenta Českej republiky. Vo voľbách získal 55,43 percenta, kým jeho súper Karel Schwarzenberg 44,56 percenta hlasov. Volebná účasť v druhom kole bola pomerne vysoká, predstavovala zhruba 59 percent.

Copyright © TASR 2012





Americký herec Matt Damon sa po desiatich rokoch konečne "pomstil" moderátorovi Jimmymu Kimmelovi, ktorý si na neho v rámci dlhoročného žartu ešte nenašiel čas vo svojej talkšou. Kimmel totiž už roky svoju populárnu reláciu ukončuje slovami "Ospravedlňujeme sa Mattovi Damonovi, no už nemáme čas". video zo šou vyvoláva úsmev. Zdroj: youtube.com
Herec ho preto vo štvrtok priviazal ku stoličke, zapchal mu ústa, šou premenoval z Jimmy Kimmel Live! na Jimmy Kimmel Sucks a prevzal úlohu moderátora. "Vitajte v dnešnej časti Jimmy Kimmel Sucks. Vašim moderátorom som ja, Matt Damon. Diváci, môžem sa vás spýtať, nie je pre vás čudné vidieť moderovať človeka, ktorý má skutočný talent?" začal Damon, pričom v pozadí sedel zviazaný Kimmel.
Následne sa posťažoval na to, že už 1205 ráz na neho moderátor vo svojej šou nemal čas a na túto chvíľu celé tie roky čakal. "Je to ako keď som prišiel o panictvo, no toto bude trvať omnoho dlhšie ako jednu sekundu," vyhlásil a obrátil sa na Kimmela, ktorý podľa neho "nikdy nebol smiešnejší". Na celom žarte sa dvojica samozrejme dohodla.
Následne Damon vymenil Kimmelovho pomocníka Guillerma za Andyho Garcíu, do kapely pozval Sheryl Crow a o zábavu sa postaral aj Robin Williams či Ben Affleck, ktorý sa tváril, že mu Damonov čin zlomil srdce. "Neuveriteľné - Jimmymu trvalo desať rokov dosiahnuť to, čo sa mne podarilo za 90 sekúnd," vyhlásil spokojne Damon, podľa ktorého ho Kimmel nenávidí, lebo kvôli nemu nedostal žiadnu filmovú úlohu.
Následne premietol moderátorove fiktívne konkurzy do snímok ako Dobrý Will Hunting (1997), Správcovia osudu (2011) či Bournovo ultimátum (2007). Tiež si pozval množstvo hviezdnych hostí, ktorí s humorom súhlasili, že Kimmel skutočne nestojí za nič.
Prišli Nicole Kidman, Gary Oldman, Amy Adams, Reese Witherspoon a Demi Moore a vo video odkazoch slovami chvály na Damonovu adresu nešetril napríklad Don Cheadle či Kimmelovi rodičia, ktorí povedali, že herec je "synom, akého vždy chceli". Prijatie pozvala aj moderátorova expriateľka Sarah Silverman, ktorá ich vzťah prirovnala k jedeniu hot dogov. "Neskôr vám z nich príde nevoľno a hovoríte si 'Prečo som to do seba dal?'" vyhlásila.
Kimmel po celý čas bezbranne sedel na pódiu. "Chcel by si niečo povedať predtým, ako skončíme? Počkaj, je mi to ľúto, ale už nemáme čas," ukončil šou Damon. Kimmel svoju reakciu zverejnil na Twitteri. "Toto kolo vyhrávaš, Matt Damon. Ale ja vyhrám vojnu," vyhlásil moderátor, ktorý sa na nasledujúci deň tešil zo svojej hviezdy na hollywoodskom Chodníku slávy. Na ceremoniáli žartoval, že ľudia na ňu budú určite močiť a obával sa, či Damon neprekazí aj tento slávnostný deň.
Matt Damon do relácie prišiel aj v roku 2006, no keď si sadol do kresla, Kimmel už tradične oznámil: "Je mi to ľúto, ale opäť už nemáme čas". Následne sa pred kamerami pohádali, no ako neskôr moderátor priznal, celý incident spolu dopredu naplánovali. Kimmelova vtedajšia priateľka Sarah Silverman zas s Damonom nakrútila video I'm Fucking Matt Damon, v ktorom spolu s hercom spievala o tom, ako spolu spávajú.
Moderátor následne pripravil 'pomstu' a nakrútil svoj vlastný klip I'm Fucking Ben Affleck. Okrem Afflecka, ktorý je Damonovým najlepším kamarátom, si v ňom zahrali hviezdy ako Brad Pitt, Don Cheadle, Cameron Diaz, Robin Williams či Harrison Ford.
Damon sa objavil napríklad aj v zázname zo stretnutia fiktívneho klubu Handsome Men's Club, ktorý združuje pekných mužov. Herec sa ukázal na konci, kde vyhlásil: "Nikto z nás už nemá čas", a za Kimmelom, vyhodeným predsedom klubu, so smiechom zabuchol dvere.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.