DALITO!

19. 1. 2013

Zomrela Melánia Olláryová

Zomrela
Melánia Olláryová



Jedna z prvých speváčok slovenskej populárnej hudby Melánia Olláryová zomrela. Informáciu priniesol ako prvý Slovenský rozhlas.
"Patrila ku garnitúre spevákov, ktorí nastupovali v druhej polovici minulého storočia. Spievala dlhé roky, dovtedy, kým jej sily stačili," uviedol pre TASR hudobný publicista Pavol Zelenay.
Melánia Olláryová sa narodila 8. augusta 1928 v Nových Zámkoch. Spievať začala, keď mala dva roky. Po absolvovaní konzervatória v Nových Zámkoch nastúpila ako profesorka spevu. V rokoch 1951-1952 bola redaktorkou hudobného vysielania Československého rozhlasu v Košiciach. Do Bratislavy sa vrátila v roku 1953. Kolega z redakcie Pavol Polanský založil veľký rozhlasový orchester. Potom prišli prvé gramofónové nahrávky v Supraphone.
Speváckou hviezdou sa stala vďaka skladateľovi Gejzovi Toperczerovi. Spievaniu populárnych piesní sa venovala od roku 1956. Nahrala viac ako 180 skladieb z pera Gejzu Dusíka, Karola Elberta a iných slovenských autorov. Patrila k popredným speváckym osobnostiam 50. a 60. rokov 20. storočia. Mnohé z jej piesní doslova zľudoveli.
Šlágrom roka 1957 bola pieseň Lístoček z brezy a predaj platní prevýšil počet 600.000 kusov. Hitmi boli aj Dievčatko z Paríža, Maličká slzička, Na dobrú noc bozk ti dám, Pre pár modrých očí, Skryl sa mesiac za obláčik. V júli 2008 vyšiel v Opuse kompilačný album Retro 1958-1986 s jej najväčšími hitmi.

Copyright © TASR 2012

Novinárska cena

Novinárska cena



Autori, redakcie, vydavatelia, ale aj čitatelia, poslucháči a diváci môžu prihlasovať príspevky do Novinárskej ceny do konca mesiaca. Deviaty ročník súťaže vyhlásila Nadácia otvorenej spoločnosti - Open Society Foundation vlani v decembri. Súťažné príspevky, ktoré boli publikovane, alebo odvysielane počas roka 2012, sa dajú prihlasovať do niektorej zo 14 kategórií najneskôr 31. januára.
Ako ďalej agentúru SITA informovala Barbara Horváthová z Nadácie otvorenej spoločnosti, posielať svoje práce môžu novinári zo všetkých typov médií - printových, elektronických, online, celoslovenských i regionálnych. Hodnotiť sa budú príspevky publikované alebo odvysielané v období od 1. januára do 31. decembra 2012. V každej zo 14 kategórií udelia víťazovi cenu vo výške 830 eur. Víťazi špeciálnych cien získajú po 1 660 eur. Výsledky súťaže budú známe do 30. apríla.
Súťaž už deviaty rok vyzdvihuje kvalitu práce novinárov a otvára diskusiu o stave a trendoch slovenskej žurnalistiky. "Táto rešpektovaná, pôvodná slovenská súťaž pred dvoma rokmi zaujala i v Českej republike, kde podľa nášho modelu vznikla česká Novinářská cena," uviedla Horváthová. Pripomenula, že súčasťou súťaže je aj Cena Google za inovatívnu online žurnalistiku. Získajú ju profesionálni novinári, ktorí prostredníctvom blogov, video-blogov či iných online formátov vrátane redakčných online projektov reagujú na problémy spoločnosti. Rozhlasové a televízne reportáže sa tento rok dajú prihlasovať do jednej spoločnej kategórie - najlepšia reportáž v elektronických médiách. Občianska žurnalistika má priestor v rámci kategórie najlepší článok uverejnený na blogu. Novinársku fotografiu možno prihlasovať do dvoch kategórií: reportážna fotografia a fotografická aktualita. Kategória Najlepší kreslený vtip, komiks, karikatúra ostáva aj v tomto roku česko-slovenská, spoločná pre Novinársku cenu na Slovensku a v Čechách. Pre verejnosť je určené online hlasovanie - http://www.novinarskacena.sk/hlasovanie, v ktorom môže určiť víťaza špeciálnej Česko-slovenskej ceny. Príspevky navrhne do online hlasovania Rada súťaže slovenskej a českej Novinárskej ceny na základe odporúčaní porôt. Rada súťaže udelí v tomto roku dve špeciálne ceny. Cenu otvorenej spoločnosti a Cenu Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska.

Podrobnejšie informácie možno nájsť na webstránke súťaže http://www.novinarskacena.sk.



© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Robert Chew

Zomrel Robert Chew




Vo veku 52 rokov zomrel americký herec Robert F. Chew. Skonal vo štvrtok 17. januára vo svojom dome v Baltimore. Jeho sestra Clarice Chew potvrdila, že umrel v spánku. Príčinou úmrtia bolo kardiovaskulárne ochorenie.
Chewovou životnou úlohou bola postava drogového bossa "Prop" Joea v seriáli The Wire - Špina Baltimoru (2002 - 2008). Išlo o postavu, ktorú tvorcovia vytvorili na základe skutočného drogového šéfa, ktorého zavraždili v roku 1984. V úspešnom dramatickom seriáli z produkcie HBO hral Chew po celý čas jeho trvania, celkovo sa predstavil v 24 epizódach. Robert F. Chew sa objavil aj v seriáli Zločin v uliciach (1997), okrem toho v Baltimore, kde sa narodil, učil herectvo.
Informácie pochádzajú z webovej stránky nme.com.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK

MEDIA LAW NEWS




Možnosť vysielať reklamu na alkoholické nápoje sa má zúžiť. Kým v súčasnosti je zakázané reklamovať alkohol v televízii okrem piva a vína od 6. hodiny ráno do 22. hodiny, po novom sa má zákaz rozšíriť až do polnoci. Navrhuje to nezávislý poslanec NR SR Alojz Hlina. Zmenu chce dosiahnuť novelou zákona o vysielaní a retransmisii, ktorou sa bude parlament zaoberať na najbližšej schôdzi.
Hlina upozorňuje, že napriek plánom a programom, ktorých cieľom je znížiť spotrebu alkoholu, neustále klesá vek, kedy sa ľudia začínajú zoznamovať s pitím. "Podľa Správy pre Európsku komisiu Inštitútu pre štúdie alkoholu z roku 2006 skoro všetci 15- až 16-roční študenti už v živote pili alkohol, pričom priemerný vek začiatku pitia bol 12 rokov a prvýkrát sa opili ako 14-roční. Väčšina krajín vykazuje nárast v nadmernom pití u chlapcov a skoro všetky krajiny to vykazujú u dievčat," argumentuje Hlina.
Poslanec je presvedčený, že svoje závažné miesto tu zohráva práve reklama, ktorá má podľa viacerých prieskumov najväčší vplyv na deti a mladých ľudí. "Podľa niektorých prieskumov školáci, ktorí sú vystavení reklamám na alkoholické nápoje, pijú o 50 percent častejšie ako ich vrstovníci, ktorí sa s takouto reklamou nestretávajú. Pre deti a mládež je pritom alkohol osobitne nebezpečný, pretože postihuje ich ešte sa vyvíjajúci organizmus," tvrdí Hlina v dôvodovej správe k novele zákona.
Opozičný poslanec tiež cituje švédsku socialistickú europoslankyňu Annu Hedhovú, podľa ktorej má marketing na mladých ľudí veľmi veľký vplyv, povzbudzuje ich v pití alkoholu a pokiaľ už pijú, tak ich povzbudzuje, aby pili ešte viac. "Je teda zrejmé, že reklamy majú veľký vplyv na podporu pozitívnejšieho postoja k pitiu u mladých ľudí. Obmedzenie rozsahu a obsahu komerčnej komunikácie o alkoholových produktoch môže znížiť škody napáchané alkoholom," myslí si Hlina. Poukazuje tiež na to, že keď WHO modelovala vplyv zákazu reklamy a aplikovala to na EÚ, zistilo sa, že možno predísť strate približne 202.000 rokov invalidity a predčasných úmrtí za odhadnutú cenu 95 miliónov eur ročne.

Ako príklad uvádza Hlina krajiny ako Francúzsko, Nórsko, Švédsko a Veľkú Britániu, kde je vo verejnoprávnych televíziách úplný zákaz reklamy na alkohol vrátane piva. "V Írsku, Lotyšsku, Poľsku, Slovinsku, Španielsku a Rakúsku platí úplný zákaz reklamy na liehoviny a v ďalších krajinách ako Bulharsko, Estónsko, Fínsko, Taliansko, Maďarsko, Litva, Malta, Holandsko, Portugalsko, Rumunsko a Belgicko zákaz reklamy na liehoviny v televízii v stanovenom čase, podobne ako na Slovensku. Vo zvyšných šiestich krajinách nie sú prijaté žiadne reštrikcie ohľadom reklamy alkoholických nápojov v televízii," vysvetľuje poslanec.

Z uvedeného podľa Hlinu vyplýva, že Slovensko napriek všeobecne známym problémom s vysokou spotrebou alkoholu patrí ku krajinám s miernejšou legislatívnou úpravou zákazu reklamy na alkohol v televízii, hoci na druhej strane, súčasný zákaz reklamy na liehoviny na Slovensku je zo spomenutých krajín jeden z najširších, čo sa týka časového obmedzenia reklamy.
Hlina pripúšťa, že odborná verejnosť žiada úplný zákaz reklamy v televíziách ako najvhodnejší prostriedok zníženia spotreby alkoholu v Európe, avšak cieľom jeho návrhu je ísť miernejšou cestou v snahe znížiť spotrebu alkoholu a v snahe chrániť pred alkoholom tých najzraniteľnejších, teda deti a mládež a úplne nezakazovať reklamu na alkohol.

Copyright © TASR 2012

TO JE TV !

TO JE TV !


18. 1. 2013

Vilo Rozboril je Televízne zlatíčko 2012

Vilo Rozboril je
Televízne zlatíčko 2012




Vilo Rozboril obhájil svoje víťazstvo v čitateľskej ankete týždenníka Eurotelevízia s názvom Televízne zlatíčko. Autor námetu, scenárista a moderátor mimoriadne obľúbenej rodinnej šou televízie Markíza Modré z neba dostal od čitateľov týždenníka rovnako ako v roku 2011 najvyšší počet hlasov. „Toto ocenenie je pre mňa utvrdením sa v tom, že táto práca má zmysel,“ okomentoval svoje víťazstvo v ankete Televízne zlatíčko 2012 samotný Vilo Rozboril. „Pre mňa nie je Modré z neba už len reláciou, ale spôsobom potláčania vlastnej ľahostajnosti k nešťastiu iných. Nenašiel som si peknú prácu, ale zmysluplnú náplň života. Všetkým priaznivcom nesmierne ďakujem,“ dodal. Televízne zlatíčko je anketa o najobľúbenejšiu tvár z televíznej obrazovky, ktorú od roku 2007 v závere každého roka vyhlasuje programový týždenník Eurotelevízia. Čitatelia časopisu sa do ankety zapájajú prostredníctvom SMS, ktorým rozhodujú o víťazovi. Vilo Rozboril patrí k moderátorským stáliciam TV Markíza takmer od jej začiatkov. Divákov si získal svojou bezprostrednosťou najprv v relácií Teleráno, neskôr moderoval formáty ako Cestoviny, Vilomeniny či Elán je Elán a svojou mimoriadne vyvinutou empatiou vtláča už od jesene 2008 nezameniteľnú pečať šou Modré z neba. V súčasnosti intenzívne nakrúca nové príbehy, jeden z najúspešnejších formátov TV Markíza sa do vysielania vráti už túto jar. Šou Modré z neba je zároveň štartérom pomoci. Ťažký osud ľudí sa po vysielaní snažia zmierniť aj diváci. Pomoc im môžu ponúknuť prostredníctvom facebookovej fan page Modré z neba, ktorá ma v súčasnosti takmer 280-tisíc fanúšikov. Jednotlivým príbehom sa venuje aj webstránka modrezneba.markiza.sk. Návštevníci sa na nej môžu dozvedieť aj zaujímavosti o šou.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



 
Americký cyklista Lance Armstrong vo štvrtok v rozhovore s hviezdnou moderátorkou Oprah Winfreyovou prvýkrát verejne priznal, že užíval zakázané podporné látky na zvýšenie výkonnosti. Informovala o tom agentúra Reuters.
Interview natočili v ešte pondelok, televízna stanica Oprah Winfrey Network ho odvysielala vo štvrtok. Armstrong na otázku moderátorky, či užíval podporné prostriedky vrátane rastových hormónov, krvných transfúzií či ďalších nepovolených látok v záujme získania siedmich titulov Tour de France, odpovedal "áno".
"Pozeral som sa na túto situáciu ako na jednu veľkú lož, ktorú som mnohokrát zopakoval," uviedol Armstrong. Ako dodal, podľa jeho názoru bolo nemožné preteky toľkokrát vyhrať bez užívania zakázaných prostriedkov. "Urobil som svoje rozhodnutia. Boli to moje chyby," citovala amerického cyklistu agentúra AP.
Armstrong prehovoril na verejnosti po prvý raz od odňatia všetkých siedmich titulov z Tour de France a udelenia doživotného zákazu činnosti. Okrem toho mu Medzinárodná cyklistická únia (UCI) anulovala všetky výsledky od roku 1998 a Medzinárodný olmympijský výbor odobral bronzovú medailu z olympiády v roku 2000 v Sydney.

 

Belgický vojnový reportér Yves Debay prišiel o život v čase, keď spravodajsky pokrýval boje medzi sýrskymi vládnymi jednotkami a povstalcami na severe krajiny. Informovali o tom dnes opoziční aktivisti.
Debaya, bývalého vojaka, zastrelil jeden z ostreľovačov vládnej armády, ktorí boli rozmiestnení na streche väznice v severosýrskom meste Aleppo. Kedy k incidentu došlo, nie je známe, poznamenáva agentúra DPA.
Opoziční aktivisti zverejnili na svojej internetovej stránke aj fotografiu so záberom na telo, o ktorom tvrdia, že je novinárovo.
Sýrska vláda správu o smrti novinára nepotvrdila, ani nijako nekomentovala.
Výbor na ochranu novinárov (VON), ktorý je nezávislou organizáciou sídliacou v New Yorku, informoval, že od vlaňajšieho novembra prišlo v Sýrii o život najmenej 19 novinárov, čo zo Sýrie robí najnebezpečnejšie miesto pre výkon novinárskeho povolania na svete.
Podľa dubajskej televíznej stanice al-Arabíja sa Debay stal novinárom v roku 1985. Začínal ako spravodajca novozaloženého magazínu Raids, pre ktorý písal o vojne v Libanone, dvoch vojnách v Perzskom zálive, ako aj o konfliktoch v bývalej Juhoslávii a Afganistane.



K verejnému ospravedlneniu a pokute 50.000 českých korún (2000 eur) ako náhradu za nemajetkovú ujmu odsúdil dnes okresný súd v Prahe bývalého premiéra a predsedu ČSSD a súčasného predsedu strany Národní socialisti - Ľavica 21. storočia Jiřího Paroubka. Informoval o tom dnes spravodajský server Novinky.cz.
Pred 16 mesiacmi zverejnil Paroubek na serveri vasevec.cz článok, v ktorom s pomocou množstva vulgarizmov urážal redaktora Práva Jiřího Ovčáčka. Označil ho za skorumpovaného novinára. Stalo sa tak v reakcii na novinárov rozhovor so súčasným predsedom ČSSD Bohuslavom Sobotkom, v ktorom zazneli informácie o možnej podpore vlády zo strany nového Paroubkovho politického subjektu.
Paroubek musí na vlastné náklady uverejniť v denníku Právo ospravedlňujúci inzerát a text, v ktorom prizná, že jeho výroky na adresu novinára boli "nepravdivé a hrubo dehonestujúce". Má ho zverejniť aj na serveri, kde Ovčáčka urážal.
Navyše musí redaktorovi zaplatiť 50.000 českých korún a uhradiť trovy súdneho konania.
Ako pripomenuli novinky.cz, rozsudok nie je zatiaľ právoplatný, Paroubkov obhajca si ponechal lehotu na prípadné odvolanie. Prípadom by sa tak mohol zaoberať ešte odvolací súd.


Copyright © TASR 2012





Americké dievčenské zoskupenie Fifth Harmony podpísalo zmluvu s vydavateľstvom Syco Records podnikateľa Simona Cowella. Vybrali sa tak rovnakou cestou ako britsko-írska chlapčenská skupina One Direction. Členovia a členky oboch formácií sa rozhodli vo svojich krajinách súťažiť v speváckej talentovej šou X Factor. Ako sólovým spevákom im to však nevyšlo a porotcovia im poradili, aby sa spojili a pokračovali ďalej ako skupina. V oboch prípadoch bol ich mentorom známy hudobný magnát Simon Cowell, ktorý sa s nimi prebojoval na tretie miesto. Z One Direction sa po súťaži rýchlo stal úspešný boyband, ktorý má milióny fanúšikov a fanúšičiek po celom svete. „Od prvého spoločného vystúpenia dievčat som vedel, že sme urobili dobre. Chémia medzi nimi na pódiu aj mimo neho je fantastická, sú neskutočne talentované,“ uviedol Cowell.
Už počas trvania posledného ročníka americkej verzie X Factoru sa vytvorila skupina fanúšikov, ktorí si hovoria Harmonizers a podporujú 19-ročnú Ally Brooke, 15-ročnú Camilu Cabello, 16-ročnú Normani Hamilton, 15-ročnú Dinah Jane Hansen a 16-ročnú Lauren Jauregui. „Skutočnosť, že sme dostali príležitosť tvoriť hudbu, akú chceme, je ako sen, z ktorého sa nechceme prebudiť. Musím sa uštipnúť,“ uviedla Cabello. Prvý album skupiny bude produkovať Julian Bunetta, ktorý má na konte spoluprácu s One Direction, Boys II Men a Leonou Lewis.


Tréner hráčov tímu Kontinentálnej hokejovej ligy (KHL) Dinamo Moskva Olegs Znaroks si na tlačovej konferencii po stredajšom súťažnom súboji na ľade Spartaka Moskva podal jedného z fotografov. Fotoredaktor Sport-Expressu sedel počas tlačovky otočený chrbtom priamo pred kormidelníkmi oboch mužstiev. To sa nepáčilo koučovi úradujúceho držiteľa prestížneho Gagarinovho pohára a na adresu spomenutého fotografa nasmeroval niekoľko hrubých slov.
"Veľmi sa ospravedlňujem, že som sa nezdržal. Konanie fotografa bolo neslušné a nevhodné. To ale neznamená, že som sa k nemu musel aj napriek môjmu emocionálnemu vypätiu zo skončeného duelu správať nezdvorilo. Ponúkam mu svoje ospravedlnenie. V budúcnosti sa pokúsim vyvarovať podobného konania," poznamenal s dvojdňovým odstupom po incidente Znaroks.
K situácii sa vyjadrilo aj vedenie Dinama Moskva. "Fotograf Sport-Expressu Anton Sergijenko sedel v prvom rade chrbtom k trénerom. Miesta na prácu všetkých novinárov boli na druhom konci miestnosti a využívali ich aj ďalší žurnalisti. Je náročné určiť, kto nesie na celej situácii väčšiu vinu. Či novinár, ktorý sa správal neúctivo k trénerom po tom, ako tí vyše dve hodiny čelili stresu na lavičke svojich tímov, alebo samotný kouč," uvádza sa v stanovisku


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Otvárací ceremoniál Európskeho hlavného mesta 2013 v Košiciach si budú môcť záujemcovia pozrieť aj cez internet. Realizačný tím sa rozhodol sprostredkovať víkendové (18.-20. januára) dianie za pomoci internetovej televízie MeToo.sk.
"Keď Američania v roku 1969 pristáli na Mesiaci, pokryla televízia BBC túto desaťdňovú udalosť 27 hodinami televízneho vysielania. Doba pokročila a my budeme vysielať z Planéty Košice nepretržite až 60 hodín," uviedol dnes vedúci sekcie pre PR a médiá organizácie Košice 2013 Tomáš Čižmárik.
Diváci budú mať možnosť sledovať online aj dva hlavné programy - Oficiálne otvorenie Košice – EHMK 2013 v Štátnom divadle o 16.00 h a od 18.00 h Veľkú otváraciu show pri Dolnej bráne na Hlavnej ulici. Okrem toho internetová televízia odvysiela od piatku do nedele desiatky podujatí za účasti domácich aj zahraničných umelcov. Štáby MeToo.sk sprostredkujú divákom neopakovateľné zážitky z klubových koncertov, divadelných predstavení, odvážnych módnych prehliadok, ako i vernisáží mladých či ostrieľaných výtvarníkov. Tím MeToo.sk má 25 členov a pokúsi sa dosiahnuť rekord počtom 100 odvysielaných podujatí v priebehu troch dní.
"Otvárací ceremoniál EHMK 2013 – Košice bude doteraz najväčším a najťažším online podujatím MeToo.sk po technickej, personálnej aj produkčnej stránke," uviedol konateľ internetovej televízie Marcel Para.
Prostredníctvom panoramatickej kamery už môžu diváci sledovať prípravy hlavného pódia na linke http://www.metoo.sk/OC2013-panorama. Vysielanie bude možné sledovať http://www.metoo.sk/OC2013, ako aj na webe EHMK www.kosice2013.sk. Všetky zosnímané podujatia budú uložené v archíve internetovej televízie.


Copyright © TASR 2012

RVR NEWS

RVR NEWS

Nový kanál, ktorý pribudne do skupiny staníc vysielateľa Markíza-Slovakia, stanica Markíza Cinema, bude vysielať prevažne dramatické programy. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Lucia Jelčová, zo žiadosti vysielateľa o licenciu na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby s názvom Markíza Cinema, ktorú RVR udelila na svojom zasadnutí v utorok 15. januára vysielateľovi Markíza - Slovakia, spol. s.r.o., vyplýva, že signál stanice sa bude dať prijímať v podstate všetkými možnými spôsobmi, napríklad cez satelit, káblovú televíziu a IPTV. Markíza Cinema, ktorá doplní vysielanie súčasných troch staníc Markíza-Slovakia (skupiny CME na Slovensku) - TV Markíza, Doma a Dajto, má podľa žiadosti vysielať 168 hodín týždenne, teda 24 hodín denne.
Programy Markíza Cinema by podľa žiadosti podanej na licenčnú radu mali mať zloženie: dramatické programy - 81 percent a zábavné programy - 19 percent. Vyplýva z toho, že ostatné programové typy, ako sú spravodajstvo, publicistika, hudba či šport sa vo vysielaní Markíza Cinema neplánujú. Vysielať nebudú ani programy vo verejnom záujme. V žiadosti tiež podľa Jelčovej uviedol vysielateľ plánovaný podiel európskych diel - 51 % a diel nezávislých producentov - 10 %, teda kvóty, ktoré vyplývajú zo zákona a taktiež štandardné doplnkové služby - teletext, epg a multimodálny prístup. Spoločnosť Markíza-Slovakia v žiadosti o pridelenie licencie na celoplošné digitálne vysielanie štvrtej televíznej programovej služby dodala licenčnej rade "všetky potrebné dokumenty, formálne bolo všetko v poriadku. Na udelenie digitálnej licencie má žiadateľ právny nárok. Rada nemala žiaden dôvod licenciu neudeliť," uviedla ďalej pre SITA Lucia Jelčová zodpovedná za komunikáciu a vzťahy s verejnosťou RVR. K názvu stanice dodala, že "na vysielanie programovej služby Markíza Cinema už rada raz licenciu udelila - neskôr požiadali o zmenu názvu uvedeného v licencii na televíziu Dajto".
Portfólio Markíza group sa naposledy rozšírilo 20. augusta 2012, keď začala vysielať televízia Dajto zameraná na mužské publikum. Markíza zatiaľ podrobnosti k štvrtej stanici vrátane začiatku jej vysielania nezverejňuje.
 

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

 

Vyjadrenie Českého rozhlasu k žiadosti BBC Radiocom (Praha)

Vyjadrenie Českého rozhlasu k

žiadosti BBC Radiocom (Praha)

 
Dne 17. 12. 2012 podala společnost BBC Radiocom (Praha) s r.o., která má v ČR licenci k provozování stanice B B C, k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) žádost o předchozí souhlas s převodem 100% obchodního podílu z britské veřejnoprávní BBC na obchodní společnost Lagardere Active ČR, a.s.
Vedení Českého rozhlasu vyjadřuje nad žádostí, která by vedla k ovládnutí stávajícího vysílání dvou rozhlasových stanic veřejné služby komerčním subjektem, značné znepokojení a vyslovuje naději, že tento záměr nebude uskutečněn.
Český rozhlas nesouhlasí se změnou vlastníka stanice BBC z britské veřejnoprávní BBC na francouzskou mediální skupinu Lagardere, která v ČR mj. provozuje komerční rozhlasové vysílání. Český rozhlas nesouhlasí ani s případnou změnou platných licenčních podmínek, podle nichž musí stanice BBC vysílat pořady BBC World Service v angličtině (zpravodajství, publicistika, vzdělávání a sport) a pořady dodávané Českým rozhlasem.
Český rozhlas prohlašuje, že je nadále připraven spolupracovat s BBC na vysílání programu dle stávajících licenčních podmínek.

Z výše uvedených důvodů Český rozhlas zaslal Radě pro rozhlasové a televizní vysílání podání, kterým se domáhá, aby RRTV přiznala Českému rozhlasu postavení účastníka řízení a zároveň vyzval RRTV, aby souhlas s převodem obchodního podílu ve společnosti provozovatele ze společnosti BRITISH BROADCASTING CORPORATION na společnost Lagardere Active ČR nevyslovila.
„Bylo by velmi nešťastné a pro pověst ctihodné BBC jistě nikoliv povzbuzující, kdyby unikátní soubor dvanácti kvalitních kmitočtů v pásmu FM byl prostřednictvím prodeje podílu BBC v dceřiné společnosti BBC Praha vyveden z prostoru veřejné služby pro potřeby komerčního vysílání. Jsme přesvědčeni, že zachování dosavadní dlouholeté úspěšné spolupráce britské BBC a ČRo nadále formuje pluralitu a obsahovou nezávislost rozhlasových stanic v ČR“, komentuje vzniklou situaci generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.
O svém záměru spolupracovat i nadále s BBC Radiocom (Praha) na vysílání programu dle stávajících licenčních podmínek informovalo vedení Českého rozhlasu dopisem nejen BBC Radiocom (Praha), ale i vedení BBC v Londýně. O pomoc při řešení vzniklé situace požádalo také Ministerstvo zahraničních věcí ČR, resp. Velvyslanectví ČR ve Spojeném království.
BBC získala unikátní soubor vysílacích kmitočtů na základě osobní žádosti předsedkyně vlády Margaret Thatcherové prezidentu Václavu Havlovi během její oficiální návštěvy v Praze v září 1990. O přidělení kmitočtů rozhodla na základě této vrcholné diplomatické žádosti tehdejší vláda a britská BBC se tak stala jednou z prvních svobodných rozhlasových stanic, která získala v tehdejším Československu oprávnění k vysílání. Tyto kmitočty se později staly součástí nové licence, kterou v roce 1998 RRTV přidělila dceřiné společnosti BBC – BBC Radiocom (Praha).
Na tvorbě programu spolupracuje Český rozhlas s BBC od roku 1996. Český rozhlas vnímá tuto dosavadní dlouhodobou úspěšnou spolupráci s BBC jako vyjádření partnerství dvou nejstarších veřejnoprávních institucí. Program, koncipovaný v souladu s platnými licenčními podmínkami jako střídání bloků BBC World Service v angličtině a Českého rozhlasu v češtině, znamenal významný přínos k rozmanitosti nabídky rozhlasového vysílání v ČR, zejména v oblasti špičkového zpravodajství a publicistiky. Ostatně i vedení BBC v Londýně označilo v dopise ze 4. 6. 2012, adresovaném RRTV, vzájemnou spolupráci za jeden ze svých klíčových projektů v Evropě, který je součástí strategických plánů BBC World Service s plánem dlouholeté spolupráce s Českým rozhlasem trvajícím po celou dobu platnosti současné licence BBC, tedy do roku 2025.
Naplněním deklarace eminentního zájmu o takovou spolupráci pak měla být žádost společnosti BBC Radiocom (Praha) o změnu licenčních podmínek spočívající v rozšíření společného vysílání s Českým rozhlasem ze stávajících šesti na dvanáct hodin. Tuto žádost však v červenci 2012 RRTV zamítla.
Vzhledem k tomu, že společnost BBC Radiocom (Praha) bez udání důvodů vypověděla k 28. 2. 2013 spolupráci s Českým rozhlasem, vyzvalo vedení ČRo společnost BBC Radiocom (Praha), aby sdělila Českému rozhlasu návrhy, jak bude nadále probíhat vzájemná spolupráce a jak společnost BBC Radiocom (Praha) bude nadále naplňovat platné licenční podmínky, které jsou založené na programové spolupráci.
Na základě Českému rozhlasu dostupných informací pak má vedení rozhlasu zároveň pochybnosti o tom, zda převodem 100% podílu ve společnosti BBC Radiocom (Praha) z dosavadního jediného společníka BRITISH BROADCASTING CORPORATION na společnost Lagardere Active ČR nemůže dojít k narušení hospodářské soutěže na území České republiky. Český rozhlas proto v této věci podal podnět k Úřadu pro hospodářskou soutěž.
Mediální skupina Lagardere Active ČR, a.s. provozuje skupinu komerčních rádií – Evropa 2, Frekvence 1, rádio Bonton, Dance Radio, její součástí je také mediální zastupitelství dalších komerčních rozhlasových stanic. Značka Lagardere patří holdingu se sídlem v Paříži.
RRTV, která je ústředním orgánem státní správy pro rozhlasové a televizní vysílání a má dohlížet na zachovávání a rozvoj plurality programové nabídky a informací v oblasti vysílání a na jeho obsahovou nezávislost, nyní bude ve správním řízení rozhodovat, zda takový souhlas udělí či nikoliv.

Výpis uznesení z rokovania Rady RTVS

Výpis uznesení z rokovania  Rady
 
Rozhlasu a televízie Slovenska


VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Sú to tri sudkyne, feministky a komunistky, jasné? Sú to sudkyne z Milána, ktoré ma prenasledujú od roku 1994."
Silvio Berlusconi


„Močením súčasne so sprchovaním sa ušetrí množstvo čistej vody a je to osožné pre životné prostredie a ja sám to už úspešne praktizujem.“
Bert Wassink ,člen mestskej rady v holandskom meste Aa en Hunze


„Vzhľadom na to, že denník SME pravidelne venuje kultúre maximálne jednu stranu (kým naša nezisková organizácia a iné subjekty prinášajú do Košíc veľké množstvo špičkových umelcov a rozvojových projektov), mi pripadá absurdné plytvanie vzácneho mediálneho priestoru mienkotvorného denníka venovať sa tejto téme a takto formulovaným otázkam.“
Ján Sudzina Riaditeľ projektu Košice Európske hlavné mesto kultúry



„Ja nehovorím o Ivanovi Gašparovičovi, hovorím o funkcii prezidenta Slovenskej republiky. Čo ten prezident ukradol päť miliárd dolárov alebo eur alebo niekoho zavraždi ? “
Robert Fico

 „ Keď sa Petr  bozkával s Janou Kirchner, to som si trhala vlasy. Žiarlim. A ty to vieš, A urobil si to! Tu ide o to, že ty by si dokázal zviesť aj Pannu Máriu." Nemienim len kvôli materskému pudu zháňať oplodňovateľa, aby som po sebe niečo zanechala. Mohla by som vysadiť tabletky, ale to by nebolo fér.  Predstava, že by si chodil s frigidnou starou pannou, je strašná. Veď vieš, že keby sa niečo stalo, tak ťa neprežijem ani o týždeň. Kým tu budeš, som šťastná, a potom si niekde na Vyšehrade sadnem pod prvú lipu, napchám do seba prášky, zapijem ich whisky a nebudem ...."
Kateřina, o 48 rokov mladšia milenka Petra Hapku
 

„Ja som musel odísť z Bratislavy vo štvrtok a piatok, lebo som chcel ísť medzi normálnych ľudí. A normálni ľudia sú veľmi znepokojení, kam toto všetko opäť smeruje, ako je možné, že opäť sa ide nastaviť ten istý recept na boj s vládou, recept nestability a robenia zla za každú cenu.“
Robert Fico

Práve mi volal kamarát, že ako a kedy idem na Ples v opere. Keby nevolal, tak by som aj zabudol, že dnes je najväčšia malomeštiacka maškaráda na Slovensku. Panoptikum, ktoré je vážne niečo, čo sa snáď dá vidieť len v Bratislave. Celebrity proste držia pokope, som rád, že tam nebudeme. Bol som na dvoch takých plesoch a zdá sa mi to snobské. Také, že všetci sa hrajú na to, čo nie sú. Kedysi to do Bratislavy patrilo. Za čias Rakúsko-Uhorska. Pozvú Desmod, Karla Gotta... Keď sme na plese, sme nóbl, tak tancujme! Potom sa aj tak 3/4 ožerie, napití tučniaci idú z plesu a noblesa je kde? Je tam tlačenica. Budova je síce nádherná, ale nevhodná na túto udalosť. Ľudia nemajú stoly, iba pár vyvolených. Čudné je to. Keď som si chcel dať cigaru, tak som strávil polovicu večera pri dverách. Veľa ľudí, čo tam chodí, si vážim, ale nepáči sa mi to.“
Fedor Flašík
  

 „Pamätám si roky, kedy na tú maškarádu chodil. Viem, že tu bol veľakrát. Keď mu to nevadilo vtedy, prečo mu to teraz prekáža? Neviem.
Boris Kollár

 

"Hlava je v poriadku, nemám tam nič, akurát, že mám tie nárazy.“
Štefan Harabin
  


 „Dobrý den, inzerujeme jen v nezávislých médiích, nikoli pobočkách volebních štábů. Vyřaďte si prosím naši adresu z vaší databáze.S pozdravem ktéé tomof muj, ktééé tomof muj “.
Václav Klaus mladší


"Už som sa bál, že konské pólo nebude. Ale bude. Táto výborná správa ma zastihla dnes a už sa neviem dočkať, kedy sa tam pôjdem pozrieť.
Keďže poznám dobre reálie prostredia, v ktorom sa bude festival márnosti Konské pólo organizovať, napadlo ma, že môže dôjsť priam k ideálnemu spojeniu dvoch akcií. A ich synergický efekt bude dôkazom pre celú Európu, že my tu na Slovensku nie sme žiadni trochári.
Miesta je tam dosť. Zorganizujem preto počas akcie konského póla aj Rómsky bašavel. Priamo v susedstve. Bude to super. Návštevníci sa môžu navzájom navštevovať, kontaktné pracovníčky J&T banky môžu priamo na bašaveli zriadiť niekoľko klientskych účtov, predajcovia norkových kožuchov až po zem si prídu na svoje.  Bude to dobré. Som o tom presvedčený. Teším sa."
Alojz Hlina


SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Polícia zastavila trestné stíhanie v prípade filmu "Nemoc tretej moci" o pomeroch v justícii od filmárky Zuzany Piussi. TASR to potvrdila hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Trenčíne Elena Antalová.
"Poverený príslušník Policajného zboru trestné stíhanie zastavil, pretože tento skutok nie je trestným činom a nie je dôvod na postúpenie veci," povedala Antalová.
Trestné oznámenie pre podozrenie zo spáchania trestného činu porušenia dôvernosti ústneho prejavu podala bratislavská sudkyňa Helena Kožíková v júli 2012, polícia viedla trestné stíhanie od septembra. Vo filme vedie Piussi a Kožíková rozhovor o sudkyni Marte Laukovej, ktorý je pravdepodobne zachytený skrytou kamerou. Voči policajnému uzneseniu môže ešte sudkyňa podať sťažnosť, rozhodoval by o nej príslušný prokurátor.
Aj keď Piussi nebola obvinená, proti vedeniu trestného stíhania sa postavilo viacero organizácií a osobností. V prípade odsúdenia za porušenie dôvernosti ústneho prejavu hrozí dvojročné väzenie.


Copyright © TASR 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS

 

Návrat dvojice zabávačov Elena Vacvalová a Oliver Andrásy na obrazovky verejnoprávnej televízie nepovažuje Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) za drahý a sľubuje si od neho dobrú sledovanosť. Podľa zmluvy medzi RTVS a spoločnosťou New Hatrick na výrobu programu Nikto nie je dokonalý zverejnenej v Centrálnom registri zmlúv je suma za jeden diel 35 493,60 eura s DPH, pričom celkovo za 40 častí je to spolu 1 419 744 eur s DPH. "Suma za jeden diel je primeraná a porovnateľná s reláciami rovnakého typu, ktoré RTVS odvysielala aj v minulosti," povedal pre agentúru SITA hovorca RTVS Richard Šümeghy. V sume 29 578 eur bez DPH za jednu reláciu sú, ako konkretizoval, aj jednorazové náklady na scénu, zvučku, grafiku, upútavky a hudbu v reláciách. "Zo strany RTVS teda ide o dobrú investíciu. Oliver Andrásy, Elena Vacvalová a ich program sú najstarším slovenským televíznym formátom a v ktorejkoľvek televízii vždy zabezpečoval pre každú stanicu vysoko nadpriemerné výkony," zdôraznil hovorca RTVS.
"Od programu Nikto nie je dokonalý očakávame, že prinesie na obrazovky verejnoprávnej televízie programový slot pre rodinnú zábavu. Elena Vacvalová a Oliver Andrásy boli dlhé roky obľúbenými tvárami Slovenskej televízie, ešte predtým vysielali v Slovenskom rozhlase obľúbené nedeľné zábavníky – ich mená sa nerozlučne spájajú práve s verejnoprávnymi médiami," povedal ďalej pre SITA Šümeghy. Základy formátu Nikto nie je dokonalý teda podľa jeho slov "vznikli na pôde verejnoprávneho média a prirodzeným vývojom sa vrátili spať na obrazovky RTVS". Program Nikto nie je dokonalý s podtitulom - Oliver Andrásy, Elena Vacvalová a ich hostia v talk show, ktorá vás presvedčí, že aj múdry občas schybí vysiela RTVS vysiela každý utorok o 20:10 na Jednotke.
To, že duo zabávačov Andrásy - Vacvalová by mali pritiahnuť divákov, tak ako sa im to darilo v minulosti, dokázal podľa RTVS aj pilotný diel ich šou - silvestrovský špeciál Nikto nie je dokonalý, ktorý dosiahol vyše 20-percentný podiel na trhu, čo je viac ako dvojnásobok priemeru Jednotky a zaujal takmer pol milióna divákov. "Nová talk show Eleny Vacvalovej a Olivera Andrásyho dosiahla vo svojom prvom vydaní v roku 2013 vysoko nadpriemerný podiel na trhu 12,6 % (cieľová skupina 12+), čo je výrazne nad priemerom Jednotky. Program oslovil v utorkovom hlavnom vysielacom čase (8.1.) takmer 300-tisíc divákov. Definitívne to potvrdilo aj posledné vydanie (15.1.), ktoré napriek silnej konkurencii dosiahlo podiel na trhu nad priemerom stanice (11 percent v cieľovej skupine 12+). Navyše, v tom čase vysielali športové stanice mimoriadne atraktívny zápas z KHL (Slovan Bratislava - HC Lev Praha), ktorý ubral divákov väčšine staníc," dodal pre SITA hovorca RTVS Richard Šümeghy.
 

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

 

Stíhanie novinárky Zuzany Petkovej za článok o plate manželky Štefana Harabina v SME prokurátorka zastavila. Informuje o tom denník SME. Uznesenie ešte nie je právoplatné. „Je nepochybné, že skutok nespáchala obvinená,“ potvrdil pre SME hovorca bratislavskej prokuratúry.
„Po roku a pol nezmyselného trestného stíhania, siedmich návštevách polície a hodinách na výsluchu je to dobrá správa,“ povedala denníku Petková, ktorá je dnes šéfka domáceho spravodajstva v Hospodárskych novinách.
Denník Sme pripomína, že trestné oznámenie pre článok o výške platu Harabinovej manželky na ministerstve podal šéf Najvyššieho súdu Štefan Harabin. „Verím, že konečne obvinia skutočného páchateľa, ktorým podľa mňa je politický nominant Lucie Žitňanskej, podozrivej z podplácania, a nie nevinnú novinárku,“ povedal pre Sme.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

17. 1. 2013

Spravodajstvo STV na chvoste

Spravodajstvo STV
 na chvoste



Najobjektívnejšie televízne spravodajstvo na Slovensku podľa výsledkov prieskumu spoločnosti MEDIAN SK vysiela súkromná TV Markíza. Dôveruje mu 28,5 percenta Slovákov. Uvedený prieskum sa realizoval v priebehu roka 2012 na vzorke takmer 6500 respondentov.
Druhá v rebríčku je TV JOJ. Jej spravodajstvo považuje za najobjektívnejšie vyše 18 percent opýtaných. Nasledovala spravodajská televízia TA3, ktorej správam verí asi 15 percent respondentov. Verejnoprávne spravodajstvo Slovenskej televízie označilo za najobjektívnejšie menej ako 13 percent ľudí. Asi 21 percent sa pritom k danej téme nevedelo vyjadriť a ďalších 4,5 percenta respondentov najviac dôveruje inej televízii.
V porovnaní s výsledkami obdobného prieskumu z konca roka 2009 najviac stratila verejnoprávna inštitúcia. Vtedy jej spravodajstvo považoval za najobjektívnejšie takmer každý piaty opýtaný. Naopak, najväčší rast zaznamenala z dlhodobého hľadiska TV JOJ.

Copyright © TASR 2012

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Návrh zavedenia tzv. druhej časovej opony rozhodne nevychádza v ústrety vysielateľom, tvrdí ministerstvo kultúry. "Nepochybne však nemusí vyhovovať puritánskemu prístupu poslancov za OĽaNO, pre ktorých je zrejme poburujúce aj expresívnejšie slangové vyjadrovanie," pre agentúru SITA to uviedol hovorca Ministerstva kultúry (MK) SR Jozef Bednár. Reagoval tak na dnešnú tlačovú besedu poslancov Národnej rady SR z klubu Obyčajných ľudí a nezávislých osobností (OĽaNO) Branislava Škripeka a Jozefa Viskupiča, ktorým sa nepáči navrhované zavedenie časovej opony, podľa nich totiž režim vysielania pre deti a mládež do 15 rokov nesprísňuje, ale uvoľňuje."Časová opona nikde neslúži na to, ako sa mylne domnievajú opoziční poslanci, aby neboli niektoré programy vysielané, ale na to, aby boli vysielané v určených časových pásmach," uviedol ďalej Bednár. Cieľom zavedenia druhej časovej opony na programy nevhodné pre vekovú skupinu do 15 rokov od 6:00 do 20:00 podľa stanoviska MK SR je to, aby sa počas dňa, teda pred 20:00 nevysielali programy, ktoré obsahujú samoúčelné zobrazenia násilných aktov, týranie zvierat, zobrazenie nahoty a sexuálneho správania, zobrazenie závislostí, ako sú alkoholizmus, fajčenie, drogy či gamblerstvo, ktoré sa schvaľujú alebo zľahčujú, slovnú agresivitu, vulgárne alebo obscénne vyjadrovanie. Voči takýmto obsahom vysielaným pred 20:00 totiž podľa ministerstva kultúry smeruje aj najviac diváckych sťažností."Opoziční poslanci OĽANO návrh novely vyhlášky zavedenia tzv. 2. časovej opony zjavne nepochopili. Zákonom stanovené obsahy, ktoré sa či už cez deň, alebo po 22. hodine nemôžu vysielať, sa nebudú môcť vysielať ani po dátume účinnosti vyhlášky o zavedení tzv. 2. časovej opony," konštatoval v závere Bednár. Dodal, že definitívne znenie novely vyhlášky bude známe až po vyhodnotení pripomienok uplatnených v rámci medzirezortného pripomienkového konania.

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA RTVS

RADA RTVS


Rada Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) prerokovala na dnešnom zasadnutí informáciu o stave šírenia televízneho vysielania RTVS v súvislosti s definitívnym ukončením analógového vysielania v Slovenskej republike v auguste 2011.
V súčasnosti už vysiela RTVS v rámci verejného multiplexu v štandarde DVB-T programové služby STV1 HD, STV 1, STV 2 a deväť programových služieb SRo. Ukončením výstavby verejnoprávneho multiplexu 29. júna 2011 bolo dosiahnuté teoretické pokrytie 97,7 % obyvateľov Slovenska. Keďže reálny stav pokrytia oproti teoretickému výpočtu vykazoval odchýlky, dokryla spoločnosť Towercom problémové oblasti na východe Slovenska (Medzilaborce, Stará Ľubovňa, Spišské Podhradie). Televízny program verejnoprávnej Jednotky a Dvojky dnes šíri 15 vysielačov.
Rada prerokovala a schválila správu o svojej činnosti za rok 2012, ktorú predseda predloží Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Podľa uvedenej správy venovala rada pozornosť predovšetkým výsledkom hospodárenia, plnenia programovej služby, koncepcii riadenia a rozvoja a plneniu ustanovení zmluvy so štátom.
Generálny riaditeľ Václav Mika informoval radu, že od 1. januára tohto roku je do funkcie výkonného riaditeľa Štúdia RTVS v Banskej Bystrici vymenovaný Miroslav Debnár. Jednou z hlavných úloh nového riaditeľa je sústredenie rozhlasovej aj televíznej zložky do jedného objektu. „V prípade regionálneho štúdia RTVS v Banskej Bystrici sú tie ďalšie kroky pomerne jasné, sú pripravené stavebné riešenia, aj technologické, tak aby sa televízni kolegovia ešte tohto roku presťahovali do rozhlasovej budovy na ulici profesora Sáru. Verím, že budeme jeden silný tím a že vznikne silné stredoslovenské verejnoprávne mediálne centrum,“ uviedol nový výkonný riaditeľ pre TASR.


Copyright © TASR 2012



RTVS NEWS

RTVS NEWS

 

Zlučovanie regionálnych štúdií verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) nebude v Košiciach tak skoro, ako sa pôvodne očakávalo. V Banskej Bystrici sa regionálne štúdio Rádia Regina a regionálne štúdio verejnoprávnej televízie už zlučujú. Aktuálne je príprava na sťahovanie do budovy rozhlasu vo finálnej fáze. Naopak, v Košiciach, kde sa má rozhlas sťahovať do televízie, je "situácia nejasnejšia", konštatoval ďalej na dnešnom rokovaní Rady RTVS generálny riaditeľ RTVS Václav Mika. Zdôraznil, že bez reálneho projektu podloženého potrebnými financiami a potvrdeného manažmentom sa v Košiciach nič zlučovať nebude.
V Košiciach je potrebná zásadná rekonštrukcia televízneho sídla, nové technológie, bez toho sa sťahovať nedá. Riaditeľ programu televíznej časti RTVS Tibor Búza odhaduje, že relevantná štúdia fúzie rozhlasu a televízie v Košiciach by mohla byť pripravená najskôr o rok. Podľa manažmentu RTVS fúzia štúdií v oboch mestách dabing neohrozila, pokračuje sa v jeho výrobe.
Banskobystrické štúdio RTVS má popri takmer dokončených spoločných priestoroch zároveň od začiatku nového roka 2013 nového šéfa. Stal sa ním dovtedajší redaktor Rádia Regina - štúdia Banská Bystrica Miroslav Debnár. Debnár má autoritu medzi svojimi kolegami, situáciu v štúdiu dobre pozná a je zárukou tvorivej atmosféry, tvrdí Václav Mika. Na pozíciu výkonného riaditeľa banskobystrického štúdia RTVS konkurz nevypísal. Ako Mika reagoval na otázku z Rady RTVS, ľudí na vedúce posty si vyberá sám. Debnár, ktorý sa osobne zúčastnil na dnešnom rokovaní rady, chce dať fúzii rozhlasu a televízie v Banskej Bystrici reálny obsah. Podľa jeho slov sú na to vytvorené reálne podmienky.
Vlani v polovici marca vtedajšia generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková informovala, že rozhlasové a televízne regionálne štúdiá RTVS v Košiciach i v Banskej Bystrici by sa mali spojiť v druhej polovici roka 2012. Po zlúčení regionálnych štúdií v Banskej Bystrici a v Košiciach sa malo ročne ušetriť približne 1,6 milióna eur, náklady na zlúčenie sa odhadovali spolu na približne 2,8 milióna eur. Plány fúzie dočasne prerušilo odvolanie Zemkovej parlamentom koncom júna 2012.
V prípade regionálneho štúdia RTVS Banská Bystrica sa televízne vysielanie sťahuje do sídla rozhlasu. V Košiciach sa plánuje sťahovanie v opačnom garde, teda rozhlas by mal prejsť do väčších priestorov televízie. Minulý manažment pritom predpokladal, že v Košiciach sa stavebné práce skončia v septembri 2012 a technológie budú dodané v októbri toho istého roka. Náklady na Košice mali byť 1,8 mil. eur a ročné úspory sa tu predpokladali viac ako jeden milión eur. Nepotrebné sídla Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu RTVS plánovalo predať tomu, kto dá vyššiu cenu, pričom vyššiu, ako stanovuje znalecký posudok.
Miloslava Zemková krátko po vzniku RTVS (1. januára 2011) avizovala, že fúzia STV a SRo bude postupná a začne sa v regionálnych štúdiách STV a SRo v Košiciach a Banskej Bystrici. Autor zákona - ministerstvo kultúry pri príprave zákona o RTVS počítalo s tým, že štát ušetrí spojením STV a SRo z dlhodobého hľadiska milióny eur. Úspory sa týkajú zníženia personálnych a administratívno-obslužných činností.

 

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Druhá časová opona, ktorú sa chystá zaviesť ministerstvo kultúry, je podľa poslanca NR SR Branislava Škripeka (OĽaNO) z priehľadného igelitu. Ako povedal dnes novinárom, výrazy, termíny, ktoré mali zabrániť pozeraniu detí na obscénne prejavy, z vyhlášky, ktorú pripravil rezort kultúry, vypadli. "Zavedením takejto druhej opony dochádza k väčšiemu ohrozeniu mravnosti detí a mládeže. Chceme, aby verejný priestor nebol zdevastovaný. Rodičia budú sklamaní," povedal.
Podľa predsedu poslaneckého klubu Jozefa Viskupiča podľa navrhovaného znenia vyhlášky to, čo bolo vhodné pre mládež od 18 rokov, bude vhodné od 15, to čo bolo vhodné od 15, bude od 12 a to čo bolo od 12, bude vhodné pre deti od sedem rokov. Zároveňupozornil, že z vyhlášky vypadli jednotlivé pojmy, ktoré mali konkrétne obsahy. "Napríklad slovné spojenie vulgárne výrazy, alebo násilie v televízii popisovali, čo to presne znamená. Tieto pojmy vypadli, alebo boli presunuté. Vypadlo z vyhlášky napríklad sexuálne promiskuitné správanie. Tento pojem sa používal pre reality show. Tie sa nebudú teda musieť vysielať od 22:00, ale užod 20:00," zdôraznil Viskupič.
Úpravy vyhlášky z roku 2007, ktorá by mala zaviesť druhú časovú oponu, sa vydáva podľa Viskupiča nesprávnou cestou. "Zavedenie druhej časovej opony bude idiotizácii spoločnosti prispievať. V plnej miere vyhrali vysielatelia pod rúškom zavádzania druhej opony, teda ochrany spoločnosti pred tým, čo by v mediálnom priestore nemalo byť," konštatoval s tým, že programy, ktoré nemohli byťvysielané pred 22:00 sa dostanú do vysielania od 20:00. Zároveň dodal, že rada pre vysielanie a retransmisiu zaslala k tomu pripomienku, ku ktorej sa pripojili aj poslanci za OĽaNO ako verejnosť.
Prípravu novely vyhlášky avizoval už v septembri minister kultúry Marek Maďarič v rámci svojej výzvy voči stupňujúcej sa miere vulgárnosti a nekultúrnosti vo vysielaní celoplošných súkromných televízií na Slovensku. Cieľom navrhovaných zmien je zvýšenie ochrany maloletého diváka do 15 rokov pred obsahmi nevhodných programov alebo iných zložiek programovej služby, ktoré môžu nepriaznivo vplývať na jeho vývoj. Predpokladaná účinnosť vyhlášky je od 1. februára 2013. Pôvodne ministerstvo kultúry avizovalo zámer zaviesť ju už od 1. januára 2013.
V súvislosti so zavedením druhej časovej opony sa podľa Ministerstva kultúry SR upravujú aj niektoré kritériá nevhodnosti a neprístupnosti upravené vo vyhláške. Dnes existujúca prvá časová opona platí pre programy od 18 rokov, ktoré sa môžu vysielať od 22:00 do 6:00 ráno. "Pri zavádzaní tzv. druhej časovej opony sa vychádza z predpokladu, že práve v čase od 06:00 do 20:00 majú maloletí najväčší priestor na to, aby sledovali televíziu a počúvali rozhlas. A práve pre rodičov maloletých do 15 rokov môže byť napr. z dôvodu pracovnej vyťaženosti problematické skontrolovať, aké programy dieťa sleduje, resp. počúva v tomto čase," píše sa v dôvodovej správe k upravenej vyhláške.

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Hore - dole

Hore - dole


Nový sitcom Petra Marcina Hlavne, že sa máme radi...začína mať problém. Kým jeho premiéru sledovalo 241 tisíc divákov, / sledovanosť 5,1 % , share 10,9 %,/ , tento týždeň sa to zhoršilo.
V utorok to bolo už len 151 tisíc divákov / sledovanosť 3,2 % , share 6,9 %,/ Jednotke tak začína ubližovať. Uvidíme, aký bude trend.

Zábavná relácia Nikto nie je dokonalý sa drží lepšie. Tiež stráca divákov , oproti minulému týždňa 41 tisíc. V utorok ju sledovalo 252 tisíc divákov / sledovanosť 5,4 % , share 11,9 %,/.


Tretí  diel seriálu Sherlock I mal menej divákov ako predošlý-  157 tisíc , 3,3% sledovanosť a 7,2 % share. Duhý diel seriálu Sherlock I divákov Jednotky zaujal viac - 173 tisíc divákov , 3,7 % sledovanosť a 8 % share.
Prvý diel seriálu Sherlock I bol na tom najhoršie šie : 147 tisíc divákov , 3,1 % sledovanosť, 6, 5 % share.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Egyptská prokuratúra v stredu oznámila, že akceptovala ponuku zo strany zosadeného prezidenta Husního Mubaraka vrátiť dary, ktoré on a jeho rodina dostali od popredného štátneho denníka Al-Ahrám. Dary v hodnote takmer tri milióny dolárov boli v období posledných piatich rokov Mubarakovej vlády tradičnou pozornosťou a prejavom lojality zo strany denníka. Ich súčasťou boli okrem iných aj hodinky či šperky.
Egyptský odvolací súd v nedeľu oznámil, že vyhovel žiadosti Mubaraka o nový proces. Exprezident, ktorého za jeho podiel na zabíjaní demonštrantov odsúdili v júni na doživotie, tak bude mať šancu zvrátiť pôvodný verdikt káhirského súdu. Mubarak (84) odstúpil pred takmer dvoma rokmi po trojtýždňových masových protestoch, pri ktorých zomrelo takmer 900 ľudí a tisíce utrpeli zranenia. Mubarak vládol v Egypte tri desaťročia, ktoré boli poznačené porušovaním ľudských práv a slobôd, no jeho vláda bola zárukou stability v africkej krajine i celom regióne.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Dve pokuty v celkovej maximálne možnej výške 15 miliónov Kč udelil Český telekomunikačný úrad (ČTÚ) firme M77 - prevádzkovateľovi satelitných televíznych platforiem Skylink a CS Link, ktoré majú v ČR a na Slovensku okolo 2,5 milióna klientov.
Sankcia súvisí s vlaňajším zavedením servisného poplatku u bezplatných služieb Gratis a Free.
ČTÚ v zdôvodnení poukázal na klamlivú praktiku pri ponuke bezplatných služieb a na následné zavedenie servisného poplatku.
Za klamlivú praktiku udelil spoločnosti M7 Group so sídlom v Luxembursku pokutu päť miliónov Kč. Deliktu sa prevádzkovateľ dopustil tým, že ponúkal pod označením Gratis (v Skylinku) a Free (v CS Linku) bezplatné balíčky služieb satelitnej televízie, aj keď je na ich sledovanie s platnosťou od 1. septembra 2012 potrebné platiť servisný poplatok.
Pokuta desiatich miliónov Kč súvisí s tým, že firma nedostatočne informovala zákazníkov o zmene zmluvných podmienok a možnosti odstúpenia od zmluvy bez sankcie.
V oboch prípadoch sa firma voči zatiaľ neprávoplatným rozhodnutiam ČTÚ odvolala.



Zastaviť vyberanie servisných poplatkov za službu Skylink a CS Link by mohol na Slovensku podľa Telekomunikačného úradu (TÚ) SR súd. Ak by napríklad dospel k záveru, že ide o neprimeranú zmluvnú podmienku.
"Spotrebitelia sa v takýchto prípadoch obracajú buď priamo na súd, alebo ešte predtým na Komisiu na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík predávajúcich, ktorá je pri Ministerstve spravodlivosti SR," informoval tlačový hovorca TÚ SR Roman Vavro.
Čo sa týka podozrenia z klamlivej alebo neetickej reklamy, tieto otázky nie sú v kompetencii Telekomunikačného úradu. "Preto ich úrad nemôže riešiť," dodal Vavro v reakcii na situáciu v Českej republike.
Tam totiž český telekomunikačný úrad uložil spoločnosti M77 Group, ktorá je prevádzkovateľom služieb Skylink a CS Link, pokutu 5 miliónov českých korún (195.465 eur). Informoval o tom portál sme.sk. Skylink podľa webu presviedčal zákazníkov, že sú jeho služby bezplatné napriek tomu, že si už účtoval mesačný servisný poplatok.
Spoločnosť M77 Group, registrovaná v Luxemburgu, má však českému regulačnému úradu podľa portálu zaplatiť aj ďalšiu pokutu 10 miliónov Kč. Satelitná služba podľa úradu zákazníkov neskoro informovala o zmene obchodných podmienok, ktoré umožnili vyberať servisný poplatok.
Slovenský Telekomunikačný úrad aj ministerstvo dopravy sa však zhodujú s názorom luxemburského regulátora približne spred dvoch rokov. Ten hovorí o tom, že v tomto prípade nejde o elektronickú komunikačnú službu. Táto otázka však podľa Vavra na európskej úrovni ešte nie je definitívne vyriešená.


Úrady v Tadžikistane už druhýkrát v priebehu necelých dvoch mesiacov zablokovali prístup na sociálnu sieť Facebook, informovala dnes agentúra RIA Novosti.
Miestny telekomunikačný úrad dal zablokovať prístup aj na ďalšie tri internetové stránky, vrátane tadžického vysielania rádia Slobodná Európa.
Po prvý raz Tadžikistan zablokoval Facebook koncom novembra pre údajné rozširovanie propagandy zameranej voči režimu tejto stredoázijskej krajiny.
Šéf tadžického telekomunikačného úradu Beg Zuchurov vtedy obvinil globálne pôsobiacu americkú sociálnu sieť zo šírenia urážok na adresu najvyšších predstaviteľoch štátu vrátane prezidenta Emomaliho Rachmona. K zablokovaniu Facebooku podľa Zuchurova došlo na žiadosť rozhorčených tadžických občanov.
Postup Dušanbe vyvolal kritiku zo strany Európskej únie, ktorá vyzvala krajinu na uvoľnenie kontroly internetu v záujme zaistenia slobody prejavu.
Režim prezidenta Rachmona, ktorý v Tadžikistane vláde od roku 1994, sa opakovane stáva terčom medzinárodnej kritiky za údajnú korupciu a nedemokratické praktiky.


Copyright © TASR 2012

Miluj ma alebo odíď

Miluj ma alebo odíď


16. 1. 2013

TA 3 NEWS. Ako ďalej, pán prezident?

TA 3 NEWS
Ako ďalej, pán prezident?

V stredu 16. januára sa Téma dňa bude zaoberať témou: Ako ďalej, pán prezident? Hosťom moderátora Petra Bielika bude prezident Slovenskej republiky Ivan Gašparovič. Reprízu relácie si diváci môžu pozrieť vo štvrtok 17. januára o 11:25.


RTVS NEWS.Súhrnná správa o zákazkách s nízkou hodnotou s cenami vyššími ako 1000 €

RTVS NEWS
 
 
Súhrnná správa o zákazkách s nízkou hodnotou
s cenami vyššími ako 1000 €