4. 11. 2013

RTVS NEWS. Misia verejnoprávnosti

RTVS NEWS


 Misia verejnoprávnosti

Manažment verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska predstavil dnes komunikačný projekt Misia verejnoprávnosti. Ako už samotný názov napovedá, jeho obsahom sú hodnoty verejnoprávnosti.
      Projekt je rozdelený do šiestich častí, ktorými sú Univerzálnosť a zrozumiteľnosť, Nezávislosť, Kvalita, Rozmanitosť, Inovácia a Zodpovednosť. Jeho zámerom je osloviť čo najviac divákov a poslucháčov, desiatky rokov pôsobenia chce verejnoprávny telerozhlas pretaviť na dôveru v toto médium.
      Pri externej komunikácii realizuje RTVS kampaň Bez reklamy, v ktorej oslovuje divákov aj poslucháčov s tým, že vysielané televízne programy neprerušuje reklamnými brejkmi. Vyplýva to aj zo zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý neumožňuje verejnoprávnemu vysielateľovi prerušiť vysielané programy, na rozdiel od komerčných médií môže reklamný blok zaradiť iba medzi jednotlivými programami. Misia verejnoprávnosti má byť druhou etapou kampane smerom k diváckej verejnosti.
      "Našou úlohou je pozerať sa do budúcnosti, formovať ju, a naplniť obsahom. Sme povinní sa zaoberať verejnoprávnosťou a chceme predstaviť hodnoty verejnoprávnosti, ktorých ambíciou nie je len urobiť kreatívnu kampaň a odprezentovať ju verejnosti, ale aj naplniť tie hodnoty konkrétnym obsahom, byť schopní v časovom horizonte, ktorý je merateľný, priniesť obsah, ktorý každú z tých hodnôt reprezentuje," uviedol k prezentácii generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.
      Podľa jeho slov sú tieto hodnoty aktualizované vo verejnoprávnych médiách, ktoré sú členmi EBU, telerozhlas sa snaží priniesť ich v takej podobe, ktorú si bude vedieť osvojiť a ktorá bude zrozumiteľná aj verejnosti.

Copyright © TASR 2013