14. 8. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS





Od začiatku roka 2011 do polovice tohto roka investovali banky do reklamy na hypotéky viac ako 42,5 mil. eur. Tento údaj vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy. Vlani minuli banky na inzerovanie hypotekárnych produktov o 40 % menej prostriedkov než v roku 2011. Vývoj v prvom polroku 2013 podľa TNS naznačuje, že banky sa opäť zamerali na podporu hypoték, keď za prvých šesť mesiacov tohto roka investovali do reklamy viac ako v celom roku 2012 a tiež viac ako v prvej polovici roka 2011.
V období od roku 2011 podporilo reklamnou kampaňou predaj hypoték deväť najväčších slovenských bánk. V tradičnom mediamixe dominuje televízia, do ktorej smeruje v priemere 85 % reklamných rozpočtov určených na propagáciu hypoték. Na print pripadá približne 9 % z celkového mediamixu. Najmenej využívané boli outdoor a rádio. Za dva a pol roka odvysielali slovenské televízie viac ako 33 300 reklám propagujúcich hypotéky. Na obrazovkách tak zabrali 241 hodín televízneho vysielania. V printových médiách zabrala inzercia hypotekárnych produktov dokopy 712 inzertných strán.
Najviac prostriedkov do reklamy hypoték minuli v roku 2011 Slovenská sporiteľňa, Tatra banka a ČSOB. Poradie bánk ostalo nezmenené aj v roku 2012. Prvá polovica roka 2013 naznačuje zmeny, keď o svoj podiel na trhu zabojuje VÚB banka, Prima banka a Sberbank.
TNS Slovakia monitoruje desať celoštátnych televíznych a šesť celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 240 webových stránok a preberá údaje o reklame od deviatich out-of-home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Program Nikdo není dokonalý, ktorý 15 rokov pripravoval pre českú komerčnú televíziu Prima herec Jiří Krampol (75), končí. Vyplýva to z dnešných informácií hovorcu Primy Davida Vaníčka, podľa ktorých výrobu ďalších pokračovaní televízia zastavuje.
Hovorca sa moderátorovi relácie poďakoval za dlhoročnú spoluprácu s tým, že sa teší na stretnutia pri ďalších projektoch.
Zábavný program, v ktorom hostiteľ Jiří Krampol privítal takmer tisícku hostí, osobností českej i slovenskej umeleckej scény, dosiahol vrchol sledovanosti 22. apríla 2001, keď si ho zvolili viac ako dva milióny divákov.
Pri výrobe jednotlivých častí relácie sa vystriedalo podľa hovorcových slov, ktoré sprostredkoval internetový server Novinky.cz, viacero režisérov, vrátane Eduarda Sedlářa alebo Adama Rezeka, ako aj meniaci sa štáb.
Medzi hosťami epizód, ktoré televízia zaradzovala v nočných i skorých ranných hodinách v reprízach do vysielania opakovane, boli aj Vlastimil Brodský, Miroslav Horníček, Luděk Munzar, Jiřina Jirásková, Helena Růžičková, Karel Gott, Marta Kubišová, Waldemar Matuška, Jiřina Bohdalová, Miroslav Donutil, Jiří Menzel, Jiří Bartoška, Jiří Suchý či Lucie Bílá. To je však iba krátky a veľmi neúplný výber z množstva renomovaných hostí.

Copyright © TASR 2013