24. 5. 2013

Prieskum MML – TGI Median Sk

Prieskum

MML – TGI Median Sk






Denník Nový čas, týždenník Plus sedem dní, dvojtýždenník Tele Plus a TV Max, mesačník Zdravie, Rádio Expres a Televízia Markíza sú na Slovensku v období september 2012 až marec 2013 najčítanejšie a najsledovanejšie médiá. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Median Sk, Market & Media& Lifestyle – TGI 4./2012 +1./2013, ktoré dnes zverejnila spoločnosť Median Sk.
Prieskum bol realizovaný od 17. septembra 2012 do 31. marca 2013 na vzorke 4151 respondentov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov.
Do prieskumu bolo zahrnutých celkovo 271 printových médií, 47 rádiových a 67 televíznych staníc a 4 teletexty

Medzi denníkmi je na prvom mieste Nový čas s čítanosťou 18 %, druhý v poradí je Plus jeden deň so 7 %, za ním Sme rovnako so 7 %, štvrtý je denník Pravda so 6 % a piaty najčítanejší denník je Šport so 4 %.

V kategórii týždenníky je prvý Plus 7 dní, ktorý dosiahol 11 %, druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 8 %, na treťom mieste sú Báječná žena a Nový čas pre ženy, ktoré dosiahli zhodne 8 %.

Medzi dvojtýždenníkmi sú najčítanejšími titulmi Tele Plus a TV max s 3 %, dvojtýždenník Relax dosiahol 2 %.

Najčítanejším mesačníkom podľa výsledkov prieskumu je časopis Zdravie s 9 %, druhé miesto obsadil mesačník Eva s 8 %, tretí Záhradkár má rovnako 8 %, štvrtá EMMA dosiahla 6 %.

Medzi rozhlasovými stanicami v parametri "počúval včera" je na prvom mieste Rádio Expres s 20 %, druhé je verejnoprávne Rádio Slovensko so 16 %, tretie Fun rádio s 13 %, na štvrtom mieste dosiahli Jemné melódie a Európa 2 zhodne 8 %.
V parametri "podiel na trhu (share)" je prvá trojica rovnaká – Rádio Expres 22 %, Rádio Slovensko 19 %, Fun rádio 15 %.

Televízne stanice sledovali v hodnotenom období viac ako štyri milióny divákov. Na prvom mieste je Markíza, dosiahla sledovanosť 57 %, druhá TV Joj má 41 %, tretia je verejnoprávna Jednotka s 17 % a TV Doma s 9 %.
V ukazovateli "podiel na trhu (share)" získala v poslednom kvartáli 2012 a prvom kvartáli 2013 prvé miesto TV Markíza so 38 %, druhá TV Joj dosiahla 26 %, verejnoprávna Jednotka je tretia s podielom 9 %.

Údaje z prieskumu sledovanosti MML – TGI poskytla TASR Linda Kleinertová zo spoločnosti Median Sk.



Copyright © TASR 2013