2. 2. 2013

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK






Lídrami slovenského mediálneho trhu v druhej polovici roka 2012 bol denník Nový čas, Rádio Expres a TV Markíza. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, ktorý sa konal od júna do decembra 2012 na vzorke 4158 respondentov.
Podľa týchto údajov v sledovanom období dennú tlač si každý deň vyhľadalo 36 percent Slovákov. Takmer každý piaty z nich (19 percent) siahol každý deň po vydaní Nového času. S odstupom nasledovali denníky SME a Plus jeden deň, ktorých posledné vydanie si pravidelne vyhľadalo asi sedem percent respondentov. Štvrtý skončil v tomto rebríčku denník Pravda so šiestimi percentami čitateľov.
V rebríčku počúvanosti rozhlasových staníc si aj v druhom polroku 2012 obhájilo prvenstvo súkromné Rádio Expres s 20 percentami denných poslucháčov pred verejnoprávnym Rádiom Slovensko, ktoré si zvykne naladiť 17 percent Slovákov. Nasledovalo Fun rádio s 12 percentami, Jemné melódie a Rádio Europa 2 - obe približne s ôsmimi percentami poslucháčov.
Televíziu si denne zaplo v sledovanom období zhruba deväť z desiatich opýtaných (89 percent). Väčšina z nich prepla na TV Markízu, ktorú denne sledovalo asi 58 percent opýtaných. Celkom 39 percent ľudí si preplo aj na TV Joj. Verejnoprávnu Jednotku si denne zvykne vyhľadať asi 17 percent ľudí a TV Doma osem percent. Prvú päťku uzatvárala spravodajská TA3, ktorú si aspoň raz denne naladilo šesť percent respondentov.


Copyright © TASR 2012