22. 2. 2013

GRATULUJEME !

GRATULUJEME !
 

 

Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc (ANRTS) Slovenska oslávila vo štvrtok (21.2.) večer v Bratislave 20. výročie svojho založenia. Na spoločenskom večeri si zástupcovia 50 rozhlasových a televíznych staníc pripomenuli 20-ročnú históriu tohto profesijného združenia. Z tej skoro pol stovky rozhlasových staníc patria viaceré z nich už iba k histórii slovenského mediálneho prostredia.
Asociáciu nezávislých rozhlasových staníc Slovenska založili 15. decembra 1992 v Bratislave siedmi držitelia prvých licencií na rozhlasové vysielanie, ktoré udelila v máji toho istého roku komisia vlády SR. Zakladajúcimi členmi Asociácie boli FUN Rádio, Rádio Twist, Rádio Ragtime, RMC Rádio, Klassic Rádio, Rádio D.C.A. a Rádio Tatry. V roku 1997 rozšírila Asociácia svoju pôsobnosť i na oblasť terestriálneho televízneho vysielania a stala sa Asociáciou nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska.
"Tých dvadsať rokov je súborom neuveriteľných príbehov a príhod ľudských osudov tých, ktorí ako pionieri začínali po celom Slovensku s vysielaním súkromných staníc, hľadali ich tvár, mnohé boli pritom skvelé. To, že dnes už neexistujú, nebolo dôvodom, že by to robiť nevedeli alebo to robili zle. Každé rádio, ktoré vysielalo možno len rok, dva či päť, sa podpísalo pod to, kde Slovensko ako spoločnosť dnes je. Myslím, že tí ľudia si zaslúžia obdiv nás všetkých. Dnes si už ani nevieme predstaviť, v akých podmienkach začínali," uviedla pre TASR Zuzana Mistríková, prvá výkonná sekretárka a spoluzakladateľka asociácie.
"Celá história môjho pôsobenia v médiách je veľmi zložitá. Až čas ukáže, ako to všetko bolo, aké sú výsledky našej práce. V každom prípade asociácia na jednej strane veľmi pomohla veci, lebo dala bázu na kolektívne vyjednávanie, ktoré predtým neexistovalo. Každý sme osve boli slabí v styku so silnými partnermi, s ktorými sme museli mať zmluvy zo zákona. Asociácia nám dala silu postaviť sa voči nim ako rovný s rovným. Reprezentantom asociácie som bol ja, bol som dostatočne viditeľný, všetci ostatní schovaní za mojím chrbtom, a čím som lepšie podmienky pre asociáciu vyrokoval, tým horší imidž som mal ja sám a Rádio Twist. Ale som rád, že som to robil," povedal pre TASR prvý prezident asociácie Andrej Hryc.
ANRTS je záujmovým združením právnických osôb s dobrovoľným členstvom a princípom výberovosti. Združuje inak konkurenčné subjekty za účelom spoločného postupu pri rokovaniach s orgánmi štátnej správy (Rada SR pre rozhlasové a televízne vysielanie, komisie a výbory NR SR alebo Telekomunikačný úrad SR), ktorých činnosť zasahuje do oblasti rozhlasového a televízneho vysielania. V záujme svojich členov uzatvára rámcové dohody s autorskými ochrannými organizáciami (SOZA, SLOVGRAM a LITA), poskytuje svojim členom právny servis a zázemie. V súčasnosti má 23 členov (20 rozhlasových a 3 televíznych vysielateľov). Na čele stojí prezident a osemčlenná rada asociácie
.

 

Copyright © TASR 2013