DALITO!

10. 11. 2012

TASR NEWS

TASR NEWS
 

Tlačová agentúra SR (TASR) sa stala novým členom správnej rady profesionálnej neziskovej vzdelávacej organizácie Junior Achievement Slovensko (JASR), ktorá je lídrom v oblasti podnikateľského vzdelávania na Slovensku. TASR predstavuje 14. členskú organizáciu, ktorá sa rozhodla podporovať JASR.
Agentúru bude v správnej rade zastupovať jej generálny riaditeľ Jaroslav Rezník. „Synergia silných a kredibilných inštitúcií, spravodajskej a vzdelávacej, slúži rozvoju spoločnosti, čiže verejnému záujmu. Aj takto chce TASR posilňovať dôveru mladých ľudí vo verejnoprávny produkt," uviedol Rezník. Generálna riaditeľka JASR Monika Korkošová pokladá členstvo tlačovej agentúry v Správnej rade JASR za mimoriadny prínos. „Spojenie lídra neformálneho vzdelávania na Slovensku a tlačovej agentúry s vlastným špeciálnym servisom prístupným všetkým školám na Slovensku bude odteraz predstavovať ideálne prepojenie teórie a praxe, ktoré je kľúčovým princípom súčasného vzdelávacieho systému,“ reagovala riaditeľka.
Tlačová agentúra chce pri spolupráci využiť projekt TASR do každej školy, v rámci ktorého sprístupnila všetky svoje servisy pre všetky školy na Slovensku a vybudovala rozsiahlu sieť spravodajcov z radov žiakov a študentov. „Teší ma, že TASR do každej školy nachádza stále nové formy uplatnenia, či už ako distribučný kanál alebo zdroj informácií. Už teraz máme s Junior Achievement Slovensko rozpracovanú aj konkrétnu spoluprácu na projekte finančnej gramotnosti, ktorý chceme podporiť,“ doplnil riaditeľ TASR.
JASR poskytuje mladým ľuďom nadštandardné podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávanie. Vzdelávacie programy, ktoré sú určené pre mladých ľudí od 10 rokov, sa realizujú metódou zážitkového učenia od roku 1992. V súčasnosti má JASR viac ako 225.000 absolventov programov a pýši sa mnohými úspechmi či oceneniami zo súťaží nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.


Copyright © TASR 2012

TO JE TV !

TO JE TV !


9. 11. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Kubánske úrady tento týždeň zadržali viac ako 20 aktivistov kubánskej opozície, ktorí žiadali prepustenie na slobodu arbitrárne zatknutého právnika, ako aj informácie o ďalších zadržiavaných disidentoch. Medzi zadržanými bola aj známa blogerka Yoani Sánchezová a Guillermo Fariňas, ktorý na protest proti postupu kubánskej vlády voči opozícii držal niekoľko hladoviek a je laureátom prestížnej Sacharovovej ceny za rok 2010.
Disidentov zadržali v stredu a vo štvrtok, keď na policajnej stanici v Havane žiadali prepustenie právnika Yaremisa Floresa, ktorý bez nároku na honorár zastupoval viacerých aktivistov kubánskej opozície, informovala dnes agentúra DPA s odvolaním sa na predsedu Kubánskej komisie pre ľudské práva a zmierenie Elizarda Sáncheza. Podľa neho úrady zadržali spolu 20 až 25 disidentov.
Provládny bloger Yohandry Fontana vo svojom príspevku v sociálnej sieti Twitter napísal, že Yoani Sánchezovú vzali do väzby pre "škandál na verejnosti" a "nedostatok spoločenskej disciplíny".
Ako informoval francúzsky denník Libération vo svojom internetovom vydaní, po 14-hodinovom zadržaní Sánchezovú prepustili. Svojím prívržencom to oznámila prostredníctvom sociálnej siete Tweeter, kde nechala odkaz: "Po niekoľkých hodinách zadržania som znova v uliciach Havany. Som v poriadku. Ďakujem za vašu solidaritu".
Yoani Sánchezová je jednou z najznámejších postáv kubánskej opozície, známa je aj na Slovensku, keďže je pravidelnou prispievateľkou do týždenníka .týždeň.
Naposledy ju kubánske úrady zatkli 5. októbra, keď sa chcela vo východokubánskom meste Bayamo zúčastniť na súdnom pojednávaní so španielskym politikom odsúdeným na štyri roky väzenia za zavinenie dopravnej nehody, pri ktorej v júli zahynul aj vodca kubánskej opozície Oswaldo Payá a ďalší opozičný aktivista. Sánchezovú vtedy po zadržaní obvinili z pokusu o narušenie súdneho pojednávania.
Podľa správy Kubánskej komisie pre ľudské práva a zmierenie v posledných mesiacoch na Kube stúpol počet krátkodobých zatknutí prívržencov opozície. Deje sa tak najmä v súvislosti s významnými vnútropolitickými udalosťami, akou bola napr. v marci návšteva pápeža Benedikta XVI. Z údajov opozície vyplýva, že v októbri bolo na krátky čas úradmi arbitrárne zatknutých najmenej 520 ľudí.
Vláda prezidenta Raúla Castra neuznáva Kubánsku komisiu pre ľudské práva a zmierenie a odmieta tvrdenia o politických väzňoch na Kube. Naopak, vláda obviňuje opozičných aktivistov, že sú platení cudzími štátmi, aby destabilizovali situáciu na Kube.

 

Americká vláda v noci nadnes oznámila uvalenie ďalších sankcií na režim v Iráne, ktorý svojim občanom obmedzil prístup k internetu a zablokoval príjem zahraničných televíznych staníc.
Sankcie sa týkajú iránskeho ministerstva kultúry a islamskej orientácie, ktoré dalo zatknúť viacerých novinárov a zakázalo činnosť niekoľkým denníkom, ako aj ministerstva pre komunikačné a informačné technológie a ďalších úradov a ich predstaviteľov, ktorí sa podieľajú na pokračujúcich pokusoch iránskeho režimu "o utláčanie a umlčanie iránskeho ľudu".
Ako dnes ďalej informovalo americké ministerstvo financií, iránske úrady rozpútali cenzorskú kampaň, ktorá obmedzuje slobodu obyvateľstva a bráni im v prístupe k informáciám z Iránu i zo zahraničia.
Ministerstvo financií USA vo vyhlásení pripomína aj prípady uväznených, mučených a zakázaných iránskych novinárov, študentov a ďalších aktivistov. Ubezpečuje, že sa neprestane zastávať práva iránskeho ľudu na slobodu a dôstojnosť a zabráni iránskej vláde v pokusoch o vytvorenie "elektronickej clony", ktorou chce ohradiť iránskych občanov pred zvyškom sveta. Iránske úrady totiž začali rušiť signál niektorých satelitných televízií a obmedzili prístup Iráncov k tlačeným i elektronickým médiám.
Súčasťou sankcií je zákaz pre amerických občanov a firmy obchodovať s vybranými iránskymi spoločnosťami a jednotlivcami a zmrazenie ich účtov v amerických bankách.
Spojené štáty v rámci najnovšieho opatrenia pridali na zoznam teroristov a podporovateľov terorizmu napojených na iránske Revolučné gardy a ozbrojené zložky al-Kuds, ktoré Washington podozrieva zo spoluúčasti na útokoch na americké ciele v Iraku, ďalších jednotlivcov a organizácie. Ide napr. o Univerzitu imáma Husajna, univerzitné medicínske vedecké centrum, ropnú spoločnosť National Iranian Oil Company a kontraktačnú firmu Tehran Gostaresh, ktoré USA podozrievajú z činnosti vedúcej k podpore šírenia zbraní.

Copyright © TASR 2012


 

Americká televízna spoločnosť CBS už predala väčšinu reklamného času februárového Super Bowlu v americkom futbale. Potvrdil to výkonný riaditeľ CBS Leslie Moonves. Odvysielanie polminútového spotu v lukratívnom čase najsledovanejšieho športového podujatia v USA stojí 4 milióny dolárov. Najbližší súboj o titul šampióna NFL sa uskutoční 3. februára v New Orleans.

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

PEN protestuje proti zastrašovaniu Piussi

PEN protestuje proti
zastrašovaniu Piussi


Slovenské centrum PEN, člen medzinárodnej organizácie bojujúcej za slobodu prejavu, protestuje "proti zastrašovaniu autorky Zuzany Piussi, ktorá vo svojom dokumentárnom diele Nemoc tretej moci poskytla verejnosti kritický pohľad na stav justície na Slovensku". Pre spomínaný film režisérky Piussi podala trestné oznámenie sudkyňa Helena Kožíková. "Sme presvedčení, že autorka scenára a réžie použitím úryvkov z rozhovoru so sudkyňou neporušila zákony Slovenskej republiky. Naopak, autorka sa usilovala poukázať na problémy v justícii neštandardnou audiovizuálnou formou a tým verejne nastoliť otázku zmeny v nefungujúcom súdnom systéme SR," uvádza sa v stanovisku Slovenského centra PEN. V umeleckej výpovedi podľa neho nemožno formálne postupy charakterizovať ako spôsob zámerného poškodenia súkromnej osoby, pretože išlo o verejne činnú osobu, ktorá musí akceptovať zverejňovanie svojich vlastných názorov na veci verejné. "Zároveň žiadame RTVS, aby v prípade právneho sporu účinnejšie vystupovala na obranu vecí verejných aj tak, že sa postaví za televíznych tvorcov, ktorí aj napriek rozvinutej demokratickej spoločnosti nemajú šancu slobodne tvoriť," uvádza sa ďalej v stanovisku Slovenského centra PEN.
Dokument Zuzany Piussi Nemoc tretej moci obsahuje rozhovor s bývalou členkou Súdnej rady SR a vtedajšou predsedníčkou Okresného súdu Bratislava I sudkyňou Helenou Kožíkovou, ktorý sa týka známej a medializovanej kauzy zosnulej sudkyne Marty Laukovej. Kožíková sa na filmovom zázname rozpráva s dcérou zosnulej sudkyne Laukovej, ktorá jej kladie otázky týkajúce sa vyjadrení sudkyne Kožíkovej na adresu sudkyne Laukovej pred jej smrťou. Sudkyňa Kožíková má na filmovom zázname cez oči čierny pruh. Po odvysielaní tohto filmu v televízii podala žalobu na RTVS za poškodenie dobrej povesti a trestné oznámenie, na základe čoho polícia začala trestné stíhanie vo veci prečinu porušenia dôvernosti ústneho prejavu.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS NEWS

RTVS NEWS


Presnú výšku finančných prostriedkov, ktoré dostane verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) od štátu na budúci rok na pôvodnú tvorbu a investície do technológií, nie je možné definovať, pokiaľ nie je finálne uzavretá zmluva so štátom. Rokovania RTVS s Ministerstvom kultúry (MK) SR o podobe dodatku k zmluve so štátom pre rok 2013 totiž ešte nie sú ukončené, informoval agentúru SITA hovorca RTVS Richard Šümeghy. V návrhu štátneho rozpočtu na budúci rok sa predpokladá, že by spojená rádiotelevízia mala dostať cez zmluvu so štátom 28 miliónov eur.
Pre otvorené rokovania sa RTVS k výške štátnej podpory, ani k tomu, koľko a na aké účely by z nej malo ísť pre Slovenskú televíziu a pre Slovenský rozhlas, zatiaľ bližšie nevyjadruje. Rovnako zatiaľ nie je možné definovať, presne koľko peňazí by cez zmluvu so štátom chceli v roku 2013 dať do tvorby programu a koľko z nich investovať do technológií. "Finálne číslo bude známe po ukončení rokovaní s ministerstvom kultúry. Investičné priority budú súčasťou záväzného plánu investícií RTVS na rok 2013. Jasnou investičnou prioritou je oblasť spravodajstva," konštatoval pre SITA Šümeghy. Spravodajstvo RTVS nutne potrebuje obnoviť svoje technológie, je to dlhodobou snahou vedenia verejnoprávneho média. Na základe zmluvy s MK SR by do rozpočtu verejnoprávneho RTVS malo v roku 2013 ísť o sto percent viac ako tento rok, spolu 28 miliónov eur. Zvýšenie podľa vládou schváleného návrhu štátneho rozpočtu zohľadňuje opätovné zavedenie úhrad za služby verejnosti, tzv. koncesií od 1. januára 2013. "V oblasti rozhlasového a televízneho vysielania sa programy vo verejnom záujme v roku 2013 plánujú financovať sumou 18 mil. eur. Na realizáciu investičných projektov je určených 10 mil. eur," uvádza sa v návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2013 až 2015. Nový generálny riaditeľ RTVS Václav Mika opakovane avizoval, že v rokovaniach s MK SR sa snaží na budúci rok dohodnúť v rámci zmluvy so štátom viac ako v tomto roku. Dôvodom je finančná situácia RTVS - nedostačujúci príjem úhrad za vysielanie, tzv. koncesií, a zo zákona klesajúci podiel reklamy vo vysielaní a tým aj nižšie príjmy z nej. Konečnú podobu štátneho rozpočtu pre budúci rok a teda aj výšku dodatku k zmluve medzi RTVS a štátom schváli v decembri parlament.
Ministerstvo kultúry opakovane avizovalo, že podpora pôvodnej tvorby RTVS je jednou z jeho priorít. V nárast zdrojov zo zmluvy so štátom verí aj generálny riaditeľ RTVS Václav Mika. Dôvodom je finančná situácia RTVS. Verejnoprávne spojené médium získava na tzv. koncesiách približne 70 - 71 miliónov eur, ktoré sa rozdeľujú medzi STV a SRo. Nejaké zdroje môže v budúcom roku získať aj z reklamy, tiež z predaja nehnuteľného majetku v Banskej Bystrici. Na riadne fungovanie televízie aj rozhlasu by RTVS potreboval približne 100 miliónov eur. Zvyšovanie objemu zmluvy so štátom je pre RTVS aktuálne aj preto, že sa nemení výška úhrad za vysielanie (tzv. koncesionárskych poplatkov). Sadzba pre fyzickú osobu ostáva 4,64 eura mesačne.
Zmluva so štátom je popri koncesionárskych poplatkov jedným z hlavných zdrojov príjmov verejnoprávneho RTVS. Úhrady za služby verejnosti poskytované RTVS a aj zmluva RTVS so štátom mali od začiatku budúceho roka zaniknúť a nahradiť ich mala priama dotácia zo štátneho rozpočtu. Parlament to schválil vlani koncom októbra v novele zákona o RTVS, ktorú vypracovalo MK SR za vedenia Daniela Krajcera (SaS). O tom, že koncesionárske poplatky sa od 1. januára 2013 nezrušia rozhodol 18. októbra parlament, keď schválil zákona o úhrade za služby poskytované RTVS. Zákon v stredu 7. novembra odobril svojím podpisom prezident SR Ivan Gašparovič.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
" Záchrana automobiliek nie je všetko. Vedeli ste o tom, že štyridsať percent zamestnancov automobiliek tu v Tolede sú konzervatívci? Aj keď to nehovoria nahlas. A keď prídu k voľbám, podľa čoho budú voliť? Zostanú pri hodnotách. Obama je za potraty, Romney proti. Čiže budú voliť Jeep, alebo život?"
Jon Stainbrook , predseda Republikánskej strany v Lucas County

„Vyzývam poslanca NR SR Martina Poliačika aby predložil nahrávku, na ktorej má byť rozhovor medzi mnou a údajným drogovým dílerom Bakim Sadikim . Medzi mnou a Sadikim sa nikdy rozhovor neuskutočnil a žiadna nahrávka neexistuje. Poliačik možno vedome klame alebo počuje hlasy, čo môže byť následok jeho drogovej mladosti, ktorá sa mohla podpísať na jeho súčasnom duševnom stave. Poliačik, na rozdiel od mňa, určite pozná drogových dílerov, od ktorých si kupoval heroín. Takže nech povie občanom vo verejnom záujme pravdu. Pretože ja medzi drogovými dílermi kamarátov nemám."
Štefan Harabin

„Podpredsedníčka Národnej rady sa nebude vyjadrovať k odhadom redaktorky bulvárnej relácie jednej zo súkromných televízií“ 
Marcela Tanczosová,asistentka podpredsedníčky Národnej rady  Renáty Zmajkovičovej

 " Když se nedlouho před volbami nevyvíjejí preference politických subjektů tak, jak bylo strůjci „veřejného mínění“ zamýšleno.Tehdy nastupují skandály, zatýkání politických špiček, různé „úniky“ typu Kubice zpráva - cokoli, co zakryje půdorys reality, v níž by užuž začaly hrát vůdčí roli skutečné zájmů voličů. Některé „ohromující kauzy“ na poslední chvíli motivují k volbám jít, jiné od tohoto aktu odradí. Jakmile je odvoleno, vracejí se média ihned do původní polohy, v níž mohou zaútočit i na to, co sama prosadila.
Výstřel z Aurory číslo dvě ... dostal jméno Sametová revoluce. (Velké S zde píši záměrně.) Jméno se ujalo podobně jako „pražské jaro“ o dvě desetiletí dříve. Napohled paradoxně obojí souviselo s likvidací nenáviděného totalitního režimu, jemuž se velmi nepřesně říkalo komunistický. V obou případech hrála klíčovou roli média. Právě tehdy se totiž začínala rodit mediokracie - bolševismus na nové vyšší úrovni. Aby nedošlo k omylu: Naprostá většina novinářů na této dlouhodobě založené konspiraci spolupracuje bezděčně, implicitně. Mnozí jsou dokonce přesvědčeni, že smyslem jejich práce je svobodu a demokracii bránit. Ještě jiní - a těch je samozřejmě nejvíc -, v těchto pojmech vůbec neuvažují. Jsou zaměstnanci pekárny na rohlíky, obvykle slušně placení za výrobu podle předem stanovených receptur. Snaží se hlavně vydělat peníze, ať poctivě či korupčně, a ani netuší, že sami jsou také obětmi mediokracie.
Mediální establishment vyšetřuje, pronásleduje a popravuje odpůrce revolučního teroru stejně jako vždy dříve. Lynčuje je před hladovýma očima naivních davů vždy lačných krve obětí, nevědouce, že hrana ve skutečnosti zvoní jim. Neformální Výbory obecného blaha inspirují a organizují politické procesy v podobě justičních reality show, přenášených on-line ze soudních síní pro rozvášnění davu. V nich jsou oběti dopředu odsouzeny veřejným míněním rozběsněným médii, a převážně mladí soudci se proto většinou předhánějí, aby se médiím zavděčili, aby byli chváleni, aby rozsudky byly exemplární.
Loajalitu k hlavnímu mediálnímu proudu, pokud jím není přímo vytvořen a vyslán do politiky, musí současný „kandidát tajné spolupráce“ manifestovat veřejně. Jde o starou vyzkoušenou bolševickou metodu: Není podstatné, co si kdo skutečně myslí, ale co veřejně demonstruje. Pro přijetí do Mediální strany pokroku je rozhodující bodování ve třech povinných tancích: a) Dobré evropanství - eufemismus pro oddanost „Čtvrté říši“ - úspěšný a respektovaný politik projevuje tím, že je hluboce přesvědčeným federalistou. Dává přednost zájmům Svaté říše bruselské národa evropského před zájmy voličů země, z níž pochází jeho mandát. b) Vize, jak dalšími pokrokovými zákony, příkazy a nařízeními měnit společnost k lepšímu, lhostejno jestli zleva nebo zprava, protože drobné estetické odlišnosti se neřeší. c) Nevyčuhování - tedy bezchybné ovládání tematických i výrazových piruet politické korektnosti".
Petr Hájek, v knihe Smrt v sametu

„ Slovensko na mape spravodajského záujmu iných spravodajcov nie je žiadna veľká adresa. Ak sa však v tejto malej krajine dá dopracovať k zvukovým záznamom, cez ktoré je možné vydierať polovicu politického spektra krajiny, tak záujem unudených spravodajcov v nudnej krajine rádovo stúpne.  A ak je ešte v záznamoch určitý presah na vplyvné energetické skupiny v Európe, unudený spravodajca napíše na nástenku ponuku. Slovensko je vo vážnom bezpečnostnom riziku, lebo cez záznamy môžete politicky pracovať s polovicou politického zastúpenia našej krajiny. Naša krajina je v ohrození."
Alojz Hlina 

18. ročník novinárskej študentskej súťaže Štúrovo pero 2012


18. ročník novinárskej študentskej
súťaže Štúrovo pero 2012

 Už 18. ročník celoslovenskej novinárskej súťaže stredoškolákov a vysokoškolákov Štúrovo pero 2012 vyhlásili v týchto dňoch jeho organizátori - Banskobystrický samosprávny kraj - Krajská knižnica Ľudovíta Štúra vo Zvolene a Televízia Markíza - Nadácia Slovenskej sporiteľne.
Ako TASR informovala pracovníčka zvolenskej knižnice Zlatica Brodnianska, súťaž je vypísaná pre štyri kategórie: stredoškolské časopisy, vysokoškolské časopisy, novinárske príspevky stredoškolákov a novinárske príspevky vysokoškolákov.
Súťažiaci v 1. a 2. kategórii musia zaslať na adresu Krajská knižnica Ľ. Štúra, Štúrova ulica, č. 5, 960 82 Zvolen tri čísla školských časopisov (každé v 3 exemplároch), z ktorých aspoň dve čísla vyšli v kalendárnom roku 2012 a vychádzajú v slovenskom jazyku, alebo aspoň polovica textov je v slovenčine.
V sprievodnom liste by malo byť uvedené meno šéfredaktora, či zodpovedného vedúceho, kontaktná adresa školy s telefónnym číslom a e-mailom, organizačné a technické podmienky vydávania časopisu, systém financovania a distribúcie, periodicita a náklad.
Súťažiaci v 3. a 4. kategórii zašlú do súťaže minimálne dve, maximálne tri práce novinárskeho charakteru v slovenskom jazyku v troch exemplároch. Ak bola práca publikovaná v tlači, uvedú sa aj jej bibliografické údaje. Nepublikované práce budú napísané písacím strojom, alebo na počítači.
Na každej práci (aj jej kópii) musí byť uvedené meno autora, jeho adresa, názov, adresa a kontakt na školu, ktorú autor navštevuje.
Súťaž je otvorená aj pre slovenských stredoškolákov a vysokoškolákov študujúcich na školách v zahraničí, ako aj pre študentov zahraničných škôl s vyučovacím jazykom slovenským. Uzávierka súťaže je 31. januára 2013. Viac informácii je na stránke wwww.kskls.sk.
Vyhodnotenie na jar 2013 bude spojené so seminármi o „písanej“ žurnalistike, ktoré povedú vysokoškolskí pedagógovia žurnalistiky a renomovaní publicisti. Tradíciou sú aj tlačové besedy s významnými novinármi a politikmi.

Copyright © TASR 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Slovenskú hokejovú reprezentáciu čaká prvé vystúpenie v sezóne 2012/2013, a to na turnaji Nemecký pohár 2012 v Mníchove a RTVS bude pri tom.
Počas trvania tohto turnaja odvysiela Dvojka všetky zápasy slovenskej reprezentácie od 9. do 11. novembra:

9. novembra 15:50 Švajčiarsko - Slovensko na Dvojke

10. novembra 19:30 Slovensko – Kanada na Dvojke

11. novembra 16:30 Slovensko – Nemecko na Dvojke

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS




Na pôde Fakulty masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave sa včera so študentmi stretol novinár a spisovateľ, nositeľ Pulitzerovej ceny Tim Weiner. Vo svojej prednáške sa venoval politickému a mediálnemu prostrediu v Spojených štátoch amerických, Veľkej Británii a Rusku. Poslucháčom vykreslil i cestu Silvia Berlusconiho od ovládnutia siete médií až po zastávanie najvyšších politických postov. TASR o tom dnes informovala Júlia Čižmárová z kabinetu public relations FMK.
V diskusii Weiner predostrel názor na spoluprácu a fungovanie CIA, aktuálne prezidentské voľby v USA, využívanie sociálnych sietí a objasnil podstatu krízy na Wall Street. Spomenul tiež svoje profesionálne začiatky. V závere stretnutia vyzval študentov k aktivite. "Choďte, čítajte a dokončite revolúciu, ktorú začali vaši rodičia," povedal. Spoluorganizátorom podujatia pre študentov FMK bola nadácia Tatra Banka Foundation a magazín The Slovak Spectator.

Tim Weiner (1956) získal Pulitzerovu cenu a aj Národnú knižnú cenu za reportáže a články o fungovaní tajných spravodajských služieb v demokracii. V rokoch 1993 až 2009 pracoval v The New York Times, pôsobil ako zahraničný korešpondent v 18 krajinách vrátane Afganistanu, Pakistanu, Sudánu, Kuby či Haiti. Bol aj korešpondentom pre oblasť národnej bezpečnosti.


Copyright © TASR 2012

8. 11. 2012

RVR NEWS

RVR NEWS




KBS NEWS

KBS NEWS

 

Personálne otázky, informácie o Biskupskej synode, ale aj otázky spojené s oslavami Cyrilometodského roku či schvaľovanie projektov z Mediálnej zbierky boli náplňou 73. plenárneho zasadania Konferencie biskupov Slovenska (KBS), ktoré sa konalo v dňoch 6. až 8. novembra 2012 na Donovaloch.
Členovia KBS sa venovali aj schvaľovaniu projektov, ktoré sa uchádzali o finančnú podporu z Mediálnej zbierky. Celkovo KBS prerozdelila tento rok sumu vo výške 181.263 eur. Okrem grantov určených štatútom KBS pre TV LUX, Rádio Lumen a TK KBS boli podporené i projekty Liturgický kalendár, natáčanie dokumentárneho filmu o blahoslavenej sestre Zdenke, ktorý pripravuje s koproducentami Konferenciou vyšších predstavených ženských reholí, ako aj výroba dokumentárneho filmu k 50. výročiu založenia Slovenského ústavu svätých Cyrila a Metoda v Ríme. Podporu získal aj hraný film z produkcie Lux communication Pán Ježiš na návšteve, ktorý sa v týchto týždňoch postprodukčne dokončuje. Finančnú podporu získali aj internetové projekty 40dni.sk a Moja komunita, časopis REBRÍK a projekt na podporu farských časopisov FAČA.

Copyright © TASR 2012

Stanovisko Asociácie nezávislých producentov k trestnému stíhaniu režisérky Zuzany Piussi.


Stanovisko Asociácie nezávislých producentov k
 
trestnému stíhaniu režisérky Zuzany Piussi.

Kritický dokumentárny film a investigatívna publicistika je súčasťou každej kinematografie v zdravej spoločnosti. Autori, ktorí pracujú na spoločensky závažných témach, majú možnosť použiť inštitút skrytej, či nevedomej kamery a nie sú povinní žiadať o súhlas so zverejnením záznamu konania osoby, na ktoré sa vzťahuje definícia verejne činnej osoby. A to predovšetkým v prípade, ak záznam súvisí so zneužitím právomocí, či neetickým konaním onej osoby. Tieto pravidlá sú ukotvené v etických kódexoch novinárskych združení a okrem iného i v etickom kódexe pracovníkov britskej verejnoprávnej televízie BBC.
Žaloba a trestné oznámenie sudkyne Heleny Kožíkovej na režisérku filmu NEMOC TRETEJ MOCI je útokom na slobodnú kontrolu moci. Sudkyňa, v čase nakrúcania podpredsedníčka Súdnej rady SR, ako verejný činiteľ, musí zniesť záujem verejnosti o jej bezúhonnosť.

Režisérka svojim filmom nastavuje autentické zrkadlo práve tejto "bezúhonnosti" súdnej moci na Slovensku.
Konanie režisérky bolo oprávnené, správne a potrebné vo verejnom záujme.
Sudkyňa Kožíková označila svoju smrteľne chorú kolegyňu za účelovo chorú (simulantku) a Súdna rada, ktorej bola pani Kožíková podpredsedníčkou, postihla takto označenú sudkyňu aj finančne. Tesne pred jej smrťou...


Podozrenie, že išlo o pomstu za neochotu súdiť podľa "odporúčania", t.j. zaujato, neslobodne, nespravodlivo...je vysoko dôvodné na skúmanie v celospoločenskom záujme. Ak podpredsedníčka súdnej rady nie je ochotná vysvetliť dôvody svojho konania verejne, cez médiá, ktoré sa dožadujú odpovede, autor má právo hľadať tieto odpovede aj spôsobom, aký použila režisérka Zuzana Piussi.
Fakt, že polícia podnet sudkyne Kožíkovej po preskúmaní nezamietla, ale začala vo veci trestné stíhanie, vypovedá aj o „zdraví“ dozorujúcej prokuratúry.
Snaha zastrašiť a umlčať tých, ktorí nastavujú zrkadlo, je totalitným rezíduom.
V demokratickej krajine nie je možné prenasledovať a trestať autorov, umelcov, novinárov, alebo radových občanov, ktorí sa rozhodli kriticky vyjadriť k stavu vecí verejných. Ako producenti budeme vždy kritických tvorcov brániť a vytvárať im podmienky pre ich prácu.


Ak sa proti tejto svojvôli spoločnosť nepostaví, vymknutie sa moci spod demokratickej kontroly bude na Slovensku dokonané.
Po viac ako 20 rokoch slobody nám hrozí aj vinou "nemoci tretej moci" karikatúra slobody.

za Asociáciu nezávislých producentov
Mário Homolka, prezident
www.asociaciaproducentov.sk

Zomrel Eduard Bindas

Zomrel Eduard Bindas


Vo veku 86 rokov zomrel slovenský herec Eduard Bindas, ktorý bol známy aj z dabingu. Rodák zo Strážskeho v okrese Michalovce skonal už v nedeľu 28. októbra, no o jeho úmrtí dlho nik netušil. Až dnes o ňom informoval portál Topky.sk. O jeho smrti nič nevedeli jeho hereckí kolegovia ani divadlo Nová scéna, kde naposledy účinkoval. "Nikto z hercov o tom nevie,” povedal zdroj portálu. "Nikto nás s tým oficiálne neoboznámil, nevieme, či je to pravda,” povedali zástupcovia divadla. Podľa zdroja portálu Topky.sk si rodina neželala, aby o tom niekto hovoril. Utajený bol aj jeho pohreb, ktorý sa vraj konal v utorok 30. októbra v bratislavskom Slávičom údolí, a na ktorom údajne bolo iba sedem ľudí.
Eduard Bindas sa narodil 3. januára 1926. V rokoch 1947 až 1949 študoval herectvo na Štátnom konzervatóriu v Bratislave. Od roku 1947 bol členom štúdia Národného divadla, neskôr pôsobil v Dedinskom divadle, v činohre Štátneho divadla v Košiciach, v Divadla Petra Jilemnického v Žiline, v Armádnom divadle v Martine a od roku 1957 až do odchodu na dôchodok bol členom činohry Novej scény v Bratislave.
Vo filme Kapitán Dabač (1959) si Bindas zahral nemeckého majora, v snímkach Jánošík I. a II. (1962) stvárnil postavu Aurela Révaya a v historickej dráme Majster kat (1966) Aliho Pašu. Komediálne, ale i charakterové úlohy stvárnil v celovečerných filmoch ako Panna zázračnica (1966), Traja svedkovia (1968), Človek na moste (1972) alebo Červené víno (1976) a predstavil sa i v desiatkach televíznych filmov. Naposledy si zahral epizódnu úlohu v seriáli Mesto tieňov. Daboval napríklad pána Wilsona v rodinnej komédii Postrach Denis (1993) či Cornelia Fudgea v snímkach z filmovej série o Harrym Potterovi. Po odchode na dôchodok žil v ústraní a s médiami vôbec nekomunikoval.

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Približne 66,8 milióna televíznych divákov sledovalo voľby v Spojených štátoch amerických, informovala agentúra AP s odvolaním sa na spoločnosť The Nielsen Co.
Znovuzvolenie Baracka Obamu teda v sledovanosti neprekonalo jeho prvé volebné víťazstvo spred štyroch rokov. V roku 2008 sledovalo voľby a historické zvolenie prvého afroamerického prezidenta USA rekordných 71,5 milióna televíznych divákov.
Medzi televíznymi sieťami patrila medzi najsledovanejšie stanica NBC, ktorú v hlavnom vysielacom čase sledovalo v priemere 12,1 milióna divákov. Druhé miesto obsadila televízna stanica Fox News s 11,4 milióna divákmi. Ide o doposiaľ najvyššiu priemernú sledovanosť v 16-ročnej histórii tejto stanice, píše AP.
 

Copyright © TASR 2012





Will Champion z britpopovej kapely Coldplay svoje hudobné umenie predvedie aj v tretej sérii úspešného fantasy seriálu Hra o tróny (2011). Pôjde o malú cameo rolu bubeníka, o ktorej zatiaľ nie sú známe ďalšie detaily. Je už druhým známym muzikantom, ktorý sa v televíznom spracovaní knižnej ságy Song of Ice and Fire (v českom preklade Píseň ledu a ohně) spisovateľa Georgea R. R. Martina objaví - menšiu úlohu totiž dostal aj frontman skupiny Snow Patrol Gary Lightbody.
Na prvú epizódu tretej série Hry o tróny sa môžu diváci televízie HBO tešiť 31. marca 2013. K doterajšiemu rozsiahlemu hereckému obsadeniu, ktoré tvoria napríklad Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Lena Headey (Cersei Lannister), Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Kit Harrington (Jon Snow), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Michelle Fairley (Catelyn Stark), Jack Gleeson (Joffrey Baratheon), Richard Madden (Robb Stark) či Alfie Allen (Theon Greyjoy), sa pridajú aj niekoľkí nováčikovia. Pribudnú totiž nové postavy ako Mance Rayder, Jojen Reed, Meera Reed, Brynden Tully alebo Olenna Tyrell.
Hra o tróny sa odohráva vo fiktívnom svete Siedmich kráľovstiev na kontinente Westeros, kde v období podobnom stredoveku o Železný trón bojuje niekoľko urodzených rodín. Blíži sa však zima, ktorá môže trvať dlhé roky a za slabo stráženou severnou Stenou sa začína aktivizovať armáda nekorunovaného kráľa Mancea Raydera a tiež desiví Bieli chodci. Princezná Daenerys Targaryen za morom túži získať trón, ktorý jej rodine patril dlhé roky, a na dosiahnutie svojho cieľa má nebezpečnú zbraň - troch drakov. Seriál je od svojho začiatku mimoriadne kladne prijatý divákmi i kritikmi. Vyslúžil si okrem iných nominácie v hlavných kategóriách na Emmy, Zlatý glóbus, Satellite Award či Screen Actors Guild Award, pričom najviac pozornosti filmových kritikov získal predstaviteľ bystrého a vtipného Tyriona Lannistera Peter Dinklage. Tomu sa totiž všetky menované ceny okrem Screen Actors Guild podarilo získať.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Slovensko nemieni nasledovať príklad Maďarska v oblasti zmeny mediálnych zákonov. Minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD) tak reagoval na správu Medzinárodného tlačového inštitútu (IPI). Ten v pondelok (5.11.) zverejnil zoznam "Europe Watch List" na základe monitorovania médií. Podľa neho sú Bielorusko, Maďarsko, Turecko a Ukrajina znepokojujúcimi príkladmi úpadku slobody médií v Európe.
V Maďarsku podľa IPI zostávajú v platnosti mediálne zákony prijaté v roku 2010, ktoré stanovujú obmedzujúce podmienky pre obsah a zavádzajú vysoko centralizovaný systém regulovania pod kontrolou premiéra, najmä v prípade štátnej tlačovej agentúry, verejnoprávneho rozhlasu a televízie. Inštitút tiež poukázal na narastajúce obavy z toho, že aj ďalšie krajiny bývalého východného bloku budú nasledovať príklad Maďarska pri prehodnocovaní a tvorbe vlastných mediálnych zákonov.
"Nielen v tejto oblasti, ale ani v iných oblastiach Maďarsko nie je pre nás vzorom. Špeciálne by som vyzdvihol ich ústavu, ktorú som osobne kritizoval a bola tiež predmetom medzinárodnej kritiky," konštatoval Maďarič pre TASR.
Zároveň potvrdil, že jeho rezort nechystá v tomto období žiadne zmeny v tlačovom zákone. Zdôvodnil to tým, že sa nedávno zásadne prepracoval po 40 rokoch jeho platnosti. Stalo sa tak počas prvej vlády Roberta Fica v roku 2008. V roku 2011 bol novelizovaný, pričom sa upravilo hlavne právo na odpoveď. "Treba nechať takémuto novému predpisu aplikačnú prax, aby sme možno niekedy v budúcnosti mohli uvažovať o nejakých úpravách, ale v tejto chvíli určite nie," deklaroval Maďarič.


Copyright © TASR 2012

Cigáni idú do volieb

Cigáni idú do volieb


7. 11. 2012

SLOVAK MEDIA NEWS


SLOVAK MEDIA NEWS



Zámer opozičného poslanca Branislava Škripeka (OĽaNO) bojovať proti erotike v dennej tlači a sexualizácii spoločnosti má zatiaľ podporu pléna. Poslanci dnes 101 hlasmi posunuli do druhého čítania návrh novely zákona upravujúceho podmienky predaja a rozširovania tlače a iných vecí spôsobilých ohroziť mravnosť. Škripek zároveň spustil petíciu na vyjadrenie znepokojenia občanov nad obsahom mediálneho priestoru, pod ktorú sa doteraz podpísalo takmer 11.000 ľudí.
"Sme bezbreho zaplavovaní poškodzujúcim a zlým zobrazovaním ľudskej nahoty, dochádza k dehonestovaniu pohľadu na ženu. My ako spoločnosť na jednej strane takéto veci propagujeme, na druhej strane je tu časť ľudí, ktorých to znepokojuje a hnevá, najmä rodičov detí a mládeže," upozornil Škripek. Novelou zákona chce dosiahnuť, aby v pravidelnej dennej tlači a periodikách, ktoré nie sú označované ako erotické, sa takéto obscénne zobrazenie ľudského tela nemohlo vyskytovať.
Poslanec odmietol, že by išlo o cenzúru. "Tak, ako sme schopní akceptovať, že je nesprávne deťom a mladým ľuďom predávať alkohol, rovnako chcem vyvolať túto diskusiu, aby sme rešpektovali, že do 18 rokov nemáme sprístupňovať dehonestujúco podávaný pohľad na ľudské telo a intimitu človeka," podotkol.
Na otázku, čo presne si predstavuje pod erotickým obsahom, odvetil, že technické definovanie nie je možné. "Zobrazovanie ľudskej nahoty, sexuality a pohlavného života spôsobom, ktorý vyprázdňuje jeho obsah, toto už je vec, o ktorú sa dá opierať. Samoúčelné vyvolávanie vzrušenia, spôsobovanie, aby nahota len predávala tovar, to je barbarizácia spoločnosti," podčiarkol.
Cieľom jeho novely je teda zakázať predaj a rozširovanie tlače a iných vecí, ktoré sú spôsobilé ohroziť mravnosť osobám mladším ako 18 rokov. "Terajšia právna úprava nezdôrazňuje podmienky predaja takejto tlače. Ide mi o to, že ak sa stretávame s časopisom prinášajúcim denné správy, potom nemá byť erotický," vyhlásil.
Škripek si pri predstavovaní návrhu pomohol ukážkami bulvárnych denníkov, ktoré okrem iného obsahovali fotografie nahých ľudí v rôznych situáciách. "Toto nie sú zobrazenia, ktoré patria do dennej tlače, lebo rodičia nie sú schopní zabezpečiť, aby neboli voľne dostupné," povedal. Poslanec uznáva, že táto téma sa netýka len tlače, ale aj televízie či internetu. "Teraz sa však zaoberáme len dennou tlačou," dodal.



Copyright © TASR 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Zoči-voči americkým voľbám, ktorých výsledky boli známe až po uzávierke printových médií, sa belgické noviny vyrovnali originálnym spôsobom, všimla si agentúra AP.
Denník Het Laatste Nieuws vytvoril dve titulné strany, na ktorých bol odkaz pre čitateľov "Vyberte si svoju titulku". Jedna strana niesla nadpis "Je to Obama," kým druhá - vložená vo vnútri - mala nadpis "Je to Romney". Obe strany obsahovali profily víťazov a analýzy. Keď novinové stánky dnes ráno otvorili, nesprávnu stranu mohli čitatelia zahodiť.
Noviny De Morgen rozdelili svoju titulnú stranu na dve časti. Na jednej je nápis "Barack Obama prezidentom," na druhej je s rovnakým slovom jeho protikandidát, s dodatkom "Prosím, rýchlo otočte, ak je víťazom Obama".
Titulka denníka Le Soir niesla výrazné slovo "Obama." Naľavo bol malý text "Prehral - čítajte na strane 2," a sprava "Vyhral - čítajte na strane 3."

 

Americké prezidentské voľby vytvorili na internete hneď niekoľko rekordov, informovala dnes tlačová agentúra DPA.
Na sociálnej sieti Twitter sa už do dnešného poludnia objavilo vyše 31 miliónov odkazov, bola to najdiskutovanejšia politická udalosť. Nikdy predtým nevytvorili žiadne voľby takú odozvu na sieťach ako boj o Biely dom.
Na fotografiu amerického prezidenta Baracka Obamu a jeho manželky Michelle si na Facebooku kliklo viac ako 2,8 milióna užívateľov, čo bol tiež rekord siete v kategórii "páči sa mi".
Obama oslavoval víťazstvo najprv na sociálnej sieti Twitter - iba niekoľko minút po rozhodnutí o jeho prvenstve. "Four more years," (Ďalšie štyri roky) napísal Obama a zavesil na Twitteri rovnakú fotografiu ako na Facebooku - v objatí s manželkou Michelle.
Do dnešného poludnia poslalo túto fotografiu ďalej približne 600.000 ľudí, znovu išlo o rekordné číslo. Obama sa prihlásil na Twitteri takmer súčasne s prvými správami televízií o jeho víťazstve.


Copyright © TASR 2012

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 

Takzvané koncesionárske poplatky za Rozhlas a televíziu Slovenska (RTVS) 31. decembra 2012 nezaniknú, ale budú sa platiť aj naďalej. Prezident SR Ivan Gašparovič totiž podpísal zákon o úhrade za služby verejnosti poskytované RTVS, ktorý poplatky ponecháva v platnosti. Výška úhrad za službu verejnosti sa pritom meniť nebude. Fyzická osoba, ktorá odoberá elektrinu, by teda naďalej mala platiť 4,64 eura mesačne.
Zrušenie koncesionárskych poplatkov od januára 2013 presadila ešte koalícia Ivety Radičovej. RTVS sa mal od nového roku financovať zo štátneho rozpočtu sumou minimálne 90 miliónov eur. V budúcom roku by to bolo viac ako 98 miliónov eur. Prijatím predloženého zákona z dielne rezortu kultúry sa však ponechá v platnosti existujúci systém financovania verejnoprávneho vysielateľa. "Právna úprava sa predkladá s cieľom zachovať nezávislosť verejnoprávneho vysielateľa, ktorá by bola do veľkej miery ohrozená v prípade, ak by hlavným príjmom RTVS bol príspevok zo štátneho rozpočtu," vysvetľuje ministerstvo.
Telerozhlas v prvom roku po fúzii Slovenského rozhlasu a Slovenskej televízie vyzbieral na koncesionárskych poplatkoch necelých 74 miliónov eur. Minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD) však už v minulosti naznačil, že by zvyšná suma nevyhnutná na plnohodnotnú existenciu média mohla pochádzať zo zmluvy so štátom.

 

Copyright © TASR 2012

PRIESKUM MEDIAN SK


 

Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou je naďalej Rádio Expres, ktoré má počúvanosť 33 percent. Nasleduje Rádio Slovensko so ziskom 27,2 percenta a prvú trojku uzatvára Fun Rádio, ktoré počúva 23,5 percenta opýtaných. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, ktorý agentúra robila od 23. júla do 14. októbra na vzorke 3 510 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Prieskum monitoroval 45 rozhlasových staníc.
So 16,9 percenta na štvrtom mieste skončili Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 s 15,2 percenta. Na šiestom mieste je Rádio Regina s 12 percentami a nasleduje Rádio Viva s 9,8 percenta. Rozhlasová sieť RADIONET total dosiahla počúvanosť 12,9 percenta. Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval minulý týždeň“ predstavuje 91,7 percenta, čo je 4 138 000 poslucháčov vo veku od 14 do 79 rokov.
Agentúru SITA o tom dnes informovala Linda Kleinertová z agentúry MEDIAN.

 
©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Vladimír Jiránek

Zomrel Vladimír Jiránek


Po vážnej chorobe zomrela dnes vo veku 74 rokov legenda českej karikaturistiky Vladimír Jiránek. Spolupracoval s radom časopisov, ilustroval desiatky kníh a vytvoril tiež rad krátkych filmov. Je autorom napríklad známych animovaných králikov Boba a Bobka.
Vladimír Jiránek sa narodil 6. júna 1938 v Hradci Králové a vyštudoval novinárstvo na Filozofickej fakulte pražskej Karlovej univerzity. Celý život bol kresličom a karikaturistom na voľnej nohe.
Jeho kresby sa objavovali v rade časopisov, napríklad v dikobraz, Mladom svete, Melódiu, Technickom magazíne či Literárnych novinách. V posledných rokoch bola najvýznamnejšia jeho spolupráca s denníky Lidové noviny, Mladá fronta DNES či časopisom Reflex kam prispieval každodennými aktuálnymi kresbami dotýkajúcimi sa verejného života.
Vladimír Jiránek vytvoril aj množstvo krátkych filmov, ktoré boli mnohokrát ocenené na zahraničných filmových súťažiach. Ako scenárista a režisér spolupracoval so štúdiom kresleného filmu Bratia v triku a štúdiom AIF.
Medzi jeho najznámejšie kreslené postavičky patria Bob a Bobek alebo Pat a Mat, ktoré ožili v rovnomenných večerníčkoch.
V roku 1998 získal Vladimír Jiránek cenu Karla Poláčka v kategórii 'Humor múdrych'. V roku 2005 ho vyznamenal prezident Václav Klaus medailí Za zásluhy av roku 2009 mu Slovenská únia karikaturistov udelila Rád Biele opice.


Zdroj : Český rozhlas

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
 

Denná tlač je plná perverzností, na jednej titulnej strane je emeritný biskup Ján Sokol a vedľa neho nahá žena. Na úvod 12. rokovacieho dňa ôsmej schôdze parlamentu na to upozornil poslanec OĽaNO Štefan Kuffa.
"Čo to má znamenať? Kde sú tie hranice?" pýtal sa v rozprave k návrhu novely zákona upravujúceho podmienky predaja a rozširovania tlače a iných vecí spôsobilých ohroziť mravnosť, ktorým chce Branislav Škripek (OĽaNO) bojovať proti erotike v dennej tlači a sexualizácii spoločnosti.
"Človek nie je zviera a otázku sexuality nemôžeme zvrhovať len na to pudové. Sex nie je zlý, no všetko má svoj čas. Návrh zákona vítam, je to na ochranu našich detí," povedal Kuffa.
Škripek chce novelou dosiahnuť, aby v pravidelnej dennej tlači a periodikách, ktoré nie sú označované ako erotické, sa takéto obscénne zobrazenie ľudského tela nemohlo vyskytovať. Odmietol, že by išlo o cenzúru.

 Copyright © TASR 2012

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS



1. Televízne noviny – Markíza ; 2. Modré z neba – Markíza ; 3. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 4. Športové noviny – Markíza ; 5. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 6. KRIMI – TV JOJ ; 7. Recept na bohatstvo- TV JOJ ; 8. Farma – Markíza ; 9. Panelák – TV JOJ ; 10. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT – TV JOJ ; 11. Počasie – Markíza ; 12. Súdna sieň- TV JOJ

6. 11. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Poslankyni za britskú vládnu Konzervatívnu stranu, ktorá nazvala premiéra Davida Camerona a ministra financií Georgea Osborna "arogantnými snobskými chlapcami", vylúčili z parlamentného klubu, pretože vymenila politickú džungľu za austrálsky dažďový prales. Rozhodla sa zúčastniť v reality-šou televízie ITV "Som celebrita... Dostaňte ma odtiaľto."

Nadine Dorriesová tento rok verejne zmienila možnosť, že by rebeli v strane mohli vyvolať hlasovanie o vyjadrení nedôvery, ak Konzervatívna strana nezmení niektoré svoje postoje.
Päťdesiatpäťročná blondínka odcestovala do Austrálie, aby bojovala o hlasy televíznych divákov v kempe v džungli, kde bude nútená konzumovať hmyz a prežívať fyzické tvrdé skúšky. Ak nevypadne, mohla by ju súťaž zdržať mimo Britániu až mesiac.
Hovorca konzervatívcov, ktorí vládnu v koalícii s menšou stranou Liberálnych demokratov, dnes vyjadril obavy, že si kolegyňa pre účasť v reality-šou nebude v tom čase plniť svoje povinnosti v parlamente ani vo volebnom obvode.
Dorriesová zostáva členkou parlamentu, aj keď ju strana dočasne vylúčila zo svojho klubu.
Na svoju obhajobu pred odletom do Austrálie povedala, že "sa v šou zúčastní, pretože ju sleduje 16 miliónov ľudí."... "Myslím si, že namiesto toho, aby poslanci hovorili k ďalším poslancom o záležitostiach v parlamente, mali by chodiť tam, kam chodia ľudia."
Podľa komentátora Tima Montgomerieho by účasť v reality-šou, ktorú bude televízia vysielať od nedele, mohla pomôcť Dorriesovej "k imidžu konzervatívnej poslankyne, ktorá sa postavila voči niektorým známym predsudkom". Môže sa to však tiež obrániť proti nej.
V roku 2006, keď sa poslanec George Galloway objavil v televíznej reality-šou Big Brother, si z neho ľudia robili posmech a napodobňovali ho, ako tancuje v červenom baletnom trikote či líže imaginárne mlieko, keď predstieral, že je kocúr.
Poslankyňa Nadine Dorriesová je známa svojou úprimnosťou, intenzívnym blogovaním a pokusom obmedziť prístup k umelému prerušeniu tehotenstva vo vyššom štádiu.



Článok v poľskom denníku Rzeczpospolita o náleze výbušniny v lietadle TU-154, ktoré sa pred dvoma rokmi zrútilo pri ruskom Smolensku s poľskou elitou na palube, má personálnu dohru.
Po tom, ako z funkcie šéfredaktora denníka Rzeczpospolita, ktorý článok minulý utorok zverejnil, odišiel Tomasz Wróblewski, dostal výpoveď aj autor článku Cezary Gmyz i ďalší dvaja redaktori.
Správa o tom, že v zvyškoch trupu a na krídlach lietadla sa našli stopy po trinitrotoluéne a nitroglyceríne mala minulý týždeň v Poľsku veľmi búrlivú odozvu. Brat prezidenta Lecha Kaczynského, ktorý pri havárii zahynul spolu s ďalšími vyše 90 osobami, označil haváriu za vraždu a žiadal okamžitú demisiu vlády.
Ešte v deň vydania článku poľská prokuratúra označila správu denníka za nepravdivú. Čitateľom sa v pondelok večer po prešetrení kauzy ospravedlnila aj redakčná rada denníka a riaditeľ vydavateľstva Presspublica.
Redakcia denníka Rzeczpospolita už v deň vydania článku priznala pochybenie, respektíve fakt, že sa s publikáciou informácií o náleze zvyškov trhavín vo vraku havarovaného stroja unáhlila. Súčasne však položila zodpovedným celý rad otázok, ktoré uzatvára konštatovaním, že bez zverejnenia informácie by o prítomnosti chemických stôp doteraz neznámeho pôvodu občania možno ešte niekoľko mesiacov nedozvedeli.
Z informácií poľských médií vyplýva, že zdrojom periodika bol zrejme poľský generálny prokurátor Andrzej Seremet, ktorého okolie však apelovalo na redakciu, aby materiál s predčasnými závermi vzhľadom na niekoľko možných výkladov nepublikovala.
Podľa názoru niektorých opozičných politikov článok mal byť provokáciou zo strany súčasnej vlády zameranou na diskreditáciu brata nebohého prezidenta - Jaroslawa Kaczynského. Ako tvrdia, potvrdzuje to aj fakt, že generálna prokuratúra čakala až do podvečera, kým dementovala tvrdenie o náleze stôp výbušniny v lietadle.
Poľské lietadlo TU-154M Lux havarovalo 10. apríla 2010 neďaleko leteckej základne pri dedine Pečersk neďaleko Smolenska. Lietadlo prepravovalo vysokých politických a vojenských činiteľov z Varšavy do Ruska, kde sa mala uskutočniť pietna spomienka pri príležitosti 70. výročia masakry v Katynskom lese. Haváriu ani jeden človek z 96 ľudí nachádzajúcich sa na palube lietadla neprežil.
Ruskí vyšetrovatelia v záverečnej správe konštatovali zodpovednosť poľskej posádky, ktorá sa podľa ich názoru nemala za zlej viditeľnosti vôbec pokúšať o pristátie v Smolensku. Poľská strana síce nevylúčila pochybenie pilotov, upozornila však, že ruskí dispečeri letovej prevádzky stroju nemali povoliť pristátie.
Napriek vylúčeniu účasti tretích strán všetkými vyšetrovateľmi na oboch stranách poľská pravicová opozícia opakovane tvrdila, že nehoda mohla byť atentátom na poľského prezidenta a jeho sprievod.

Copyright © TASR 2012

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Televízia Joj sa chystá v súvislosti s kauzou okolo seriálu Dr. Ludsky (2011) podať trestné oznámenie. Stanovisko médiám poskytol vedúci PR TV Joj Jozef Gogola. "TV Joj so znepokojením sleduje vývoj okolo kauzy Dr. Ludsky, pretože podľa posledných potvrdených informácií páni Dančiak a Olekšák zamlčali skutočnosť, že nie sú výlučnými autormi námetu k seriálu Dr. Ludsky. Uviedli tak do omylu nielen samotnú televíziu, ale aj príslušné inštitúcie, vrátane odbornej verejnosti. TV Joj na základe týchto potvrdených súvislostí pripravuje trestné oznámenie pre podozrenie zo spáchania trestných činov podvodu a marenia spravodlivosti."
Súd prednedávnom televízii Joj zakázal vysielať druhú sériu seriálu Dr. Ludsky na základe žaloby Stana Dančiaka ml. a Romana Olekšáka, ktorí písali scenáre prvej série. Spoločnosť Slovenská produkčná, ktorá zabezpečuje výrobu programov pre Joj, s dvojicou po prvej sérii neuzavrela ďalšiu zmluvu a scenáre bez ich súhlasu písali iní autori. "Odvysielaním druhej série televízneho seriálu Dr. Ludsky bez vysporiadania autorských práv by spoluautorom mohla vzniknúť majetková aj nemajetková ujma," uviedol súd v predbežnom opatrení, v ktorom tiež upozorňuje na to, že by autori nemali možnosť vykonať ani autorskú korektúru, a preto by mohli byť poškodené ich osobnostné práva. Televízia na opatrenie reagovala tak, že názov Dr. Ludsky zmenila na Dr. Dokonalý a seriál vysiela ďalej.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Centrum environmentálnych aktivít (CEA) Trenčín rozbehlo kampaň Menej odpadu. Realizuje sa v rámci programu Mladí reportéri a jej cieľom je prostredníctvom žurnalistickej tvorby viesť mladých ľudí k návrhom riešení vedúcim k minimalizácii odpadu na miestnej úrovni.
Mladým envirožurnalistom vo veku 11-21 rokov, ktorí sú nespokojní so situáciou v oblasti odpadov v mieste svojho bydliska a majú chuť niečo s tým spraviť, ponúka CEA príležitosť zdokonaliť sa v tvorbe písaných článkov, foto- či videotvorby a hľadať riešenia pod vedením skúsených lektorov. "Aj prostredníctvom novinárskej tvorby sa snažíme podchytiť mladých ľudí a viesť ich k zodpovednému správaniu k životnému prostrediu," uviedol koordinátor programu Mladí reportéri pre životné prostredie Richard Medal.
Mladí žurnalisti si v rámci projektu vyberú problém, ktorý ich trápi, napr. čierna skládka, absencia komunálneho kompostovania alebo vyhadzovanie nepoužitého jedla z miestnej reštaurácie. "Ich úlohou bude zistiť o probléme čo najviac informácií, pokúsiť sa urobiť pozitívnu zmenu alebo navrhnúť riešenie," vysvetlil Medal. Do programu sa môžu zapojiť jednotlivci, ako aj tímy zo škôl alebo združení. Prihlásiť sa možno do 30. novembra 2012.
Súťažiaci budú rozdelení do troch vekových kategórií - 11 - 14, 15 - 17 a 18 - 21 rokov. Práce v každej kategórii bude hodnotiť porota zložená z odborníkov z oblasti médií a environmentalistiky. Najlepšie práce v každej vekovej kategórii a v každom druhu žurnalistickej tvorby (článok, fotografia, video) budú odmenené vecnou cenou a postúpia do medzinárodnej súťaže Young Reporters for the Environment Award. Viac informácií je na stránke www.mladireporteri.sk
Kampaň Menej odpadu (Litter Less) sa realizuje v 25 krajinách sveta, vrátane Slovenska, vďaka podpore Nadácie pre environmentálnu výchovu FEE a finančnému príspevku Nadácie Wm. Wrigley Jr. v hodnote 3,25 milióna USD. Jej cieľom je zapojiť a vzdelávať mladých ľudí v problematike odpadu a povzbudiť ich k pozitívnym riešeniam.
Poslanec NR SR za SaS Martin Chren sa hrozí chvíle, keď diskusia o sexualite bude v tejto krajine zakázaná a keď sa niekto bude snažiť presadzovať vlastnú ideológiu a svetonázor. Vyhlásil to v rozprave k návrhu novely zákona upravujúceho podmienky predaja a rozširovania tlače a iných vecí spôsobilých ohroziť mravnosť, ktorým chce Branislav Škripek (OĽaNO) bojovať proti erotike v dennej tlači a sexualizácii spoločnosti.

"Vadí vám to, čo je naozaj bežné a spoločnosťou akceptované, a chcete uplatňovať svoj patent na rozum. Aký trest budeme navrhovať za porušenie vášho zákona? Dostaneme sa ku kameňovaniu? Každý fanatizmus je zlý a som presvedčený, že motiváciou zákona je presadzovanie vlastných noriem morálky bez ohľadu na to, čo si myslia naši občania. Som presvedčený, že týmto smerom by sa naša krajina nemala vydať," povedal Chren.
Poslanec je presvedčený, že je prízemné robiť z duchovných vecí súčasť svetskej politiky. Ľudia sa majú rozhodovať o tom, ako budú nakladať so svojou sexualitou. Akým právom chcete predpisovať a diskutovať na takéto témy? Dúfam v záujme etického vývoja, že tento zákon zostane nevypočutý," povedal.
Richard Vašečka (OĽaNO) označil Chrenovo vystúpenie za nevhodné a neférové, keďže použil osobné narážky. "Prídete mi ako malý nahnevaný frustrovaný liberál. Nemáte deti a ešte budete poučovať. Nestrašte tu smiešnymi víziami a obavami o Slovensko," odporučil.
Na druhej strane Ján Mičovský (OĽaNO) si nemyslí, že by sa mala pred nahotou odvracať tvár, a to vravel aj svojim deťom. "Odvracajte tvár od násilia, to je vec, ktorá mi viac vadí v našich časopisoch," vyhlásil.
Škripek k svojmu návrhu novely zákona povedal, že sme bezbreho zaplavovaní poškodzujúcim a zlým zobrazovaním ľudskej nahoty a dochádza k dehonestovaniu pohľadu na ženu. "My ako spoločnosť na jednej strane takéto veci propagujeme, na druhej strane je tu časť ľudí, ktorých to znepokojuje a hnevá, najmä rodičov detí a mládeže," upozornil Škripek. Novelou chce dosiahnuť, aby v pravidelnej dennej tlači a periodikách, ktoré nie sú označované ako erotické, sa takéto obscénne zobrazenie ľudského tela nemohlo vyskytovať.
Poslanec odmietol, že by išlo o cenzúru. "Tak, ako sme schopní akceptovať, že je nesprávne deťom a mladým ľuďom predávať alkohol, rovnako chcem vyvolať túto diskusiu, aby sme rešpektovali, že do 18 rokov nemáme sprístupňovať dehonestujúco podávaný pohľad na ľudské telo a intimitu človeka," podotkol.

Copyright © TASR 2012