DALITO!

2. 11. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS





Austrálsky fotograf celebrít Jamie Fawcett dostal súdny zákaz približovania sa k britskej speváčke Mel B známej zo skupiny Spice Girls. Tá tvrdí, že ju paparazzo ohrozoval. Malo sa tak stať minulý týždeň, keď sa 37-ročná speváčka plavila na kajaku v prístave v Sydney. Mel B v súčasnosti žije v austrálskej metropole, kde taktiež účinkuje ako porotkyňa v austrálskej verzii speváckej súťaže X Factor. Fawcett sa k Mel B nesmie priblížiť na vzdialenosť kratšiu než 50 metrov a taktiež ju nesmie kontaktovať. Tento zákaz bude platiť do 22. novembra, keď sa celý prípad vráti k súdu.
Melanie Brown sa stala na celom svete známou v druhej polovici 90. rokov ako Scary Spice. Po rozpade Spice Girls odštartovala v roku 2000 debutovým albumom Hot sólovú kariéru. O päť rokov neskôr naň nadviazala druhou a zatiaľ poslednou nahrávkou L.A. State Of Mind (2005). V roku 2007 zaujala účinkovaním v tanečnej šou Dancing With The Stars, o tri roky neskôr zase svojou reality šou Mel B: It's a Scary World. Speváčka má 13-ročnú dcéru Phoenix, ktorej otcom je jej bývalý manžel - holandský tanečník Jimmy Gulzar, päťročnú Angel, ktorú splodila s hollywoodskym hercom Eddiem Murphym a ročnú Madison, ktorú má s aktuálnym manželom Stephenom Belafontem. Mel B tento rok upútala divákov po celom svete počas záverečného ceremoniálu olympijských hier v Londýne, na ktorom vystúpila so všetkými pôvodnými členkami Spice Girls.


Írsky športový novinár Paul Kimmage podnikol vlastné trestnoprávne kroky proti prezidentovi Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) Patovi McQuaidovi a jeho predchodcovi vo funkcii Heinovi Verbruggenovi.
Bývalý profesionálny jazdec je veľkým kritikom UCI, McQuaid a Verbruggen ho žalujú za ohováranie. Nedávno ho v jeho boji proti autoritám podporil trojnásobný víťaz Tour de France Greg LeMond.
"Podal som trestné oznámenie proti Heinovi Verbruggenovi a Patovi McQuaidovi. Nejdem do toho kvôli sebe, táto vec nie je o Paulovi Kimmageovi, ale o Stephenovi Swartovi, Frankiem Andreuovi, Floydovi Landisovi, Christophovi Bassonsovi, Nicolasovi Aubierovi, Gillesovi Delionovi, Graemovi Obreem a o ďalších cyklistoch, ktorí sa postavili na stranu pravdy a milovaného športu, ale od pánov Verbruggena a McQuaida sa dočkali len toho, že ich označili za zbabelcov a špinavcov," uviedol na sociálnej sieti Kimmage.
Trestné oznámenie bolo podané na úrade prokurátora vo švajčiarskom meste Vevey, čo potvrdila aj právnická firma Bonnard Lawson, na ktorú sa Kimmage obrátil.
"Podnet sa týka očierňujúcich tvrdení, že náš klient je klamár a že sa dopustil urážky na cti po tom, ako na základe rozhovoru s Floydom Landisom kritizoval počínanie najvyšších funkcionárov UCI," vyhlásila kancelária Bonnard Lawson.
Bývalý tímový kolega Lancea Armstronga Floyd Landis začiatkom októbra prehral na švajčiarskom súde spor s UCI a musí za ohováranie zaplatiť McQuaidovi a Verbruggenovi 10-tisíc švajčiarskych frankov (približne 8260 eur) plus súdne trovy vo výške 4600 švajčiarskych frankov (približne 3800 eur). Landis tvrdil, že obaja činovníci zatajovali pozitívne dopingové testy Armstronga a brali za to od neho úplatky.
Za rozsiahly dopingový podvod UCI Armstrongovi na podnet Antidopingovej agentúry USA (USADA) doživotne zakázala činnosť a anulovala jeho výsledky dosiahnuté od augusta 1998 vrátane siedmich prvenstiev na Tour de France.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.






V Rusku vstúpil do platnosti kontroverzný zákon, ktorý má chrániť deti pred škodlivým obsahom na internete. Informovala o tom stanica BBC.
Legislatívne úpravy poskytujú štátu účinné nástroje, aby mohol bez rozhodnutia súdu zaradiť na čiernu listinu a zablokovať internetové stránky, ktoré bude považovať za škodlivé.
Organizácie na ochranu ľudských práv sa však obávajú potenciálneho zneužitia legislatívy na sprísnenie cenzúry internetu v Rusku a zásahy voči odporcom Kremľa.
Prezident Vladimir Putin podpísal dodatky k zákonu o informáciách v júli po tom, ako ich schválili obe komory parlamentu.
Oficiálne majú nové pravidlá chrániť maloletých pred stránkami, ktoré propagujú detskú pornografiu, drogy alebo podporujú samovraždy tínedžerov.
Legislatíva zakladá novú federálnu agentúru s právomocou rozhodovať o tom, ktoré webové stránky budú zaradené na čiernu listinu, a následne vypnuté alebo zablokované.
Proti zákonu vystúpili viaceré veľké internetové spoločnosti pôsobiace v Rusku, vrátane populárneho vyhľadávača Yandex, portálu Mail.ru či sociálnej siete VK. Svoj protest vyjadrila aj Wikipedia, ktorá v júli na 24 hodín znefunkčnila svoju ruskú verziu.
Ruská vláda obavy z možného zneužitia zákona odmieta a tvrdí, že nemieni zasahovať do slobody internetu. Postihy podľa nej hrozia len stránkam so skutočne škodlivým a nezákonným obsahom.


Po vyhrážke chemickou bombou uzavrela dnes polícia prístupové cesty k sídlu americkej spravodajskej televízie CNN v meste Atlanta.
Predstaviteľ miestnej polície pre noviny Atlanta Journal-Constitution povedal, že neznámy telefonujúci tvrdil, že umiestnil chemickú bombu v komplexe CNN Center. Vo veľkom komplexe v centre mesta sa okrem sídla CNN nachádza viacero reštaurácií a obchodov, ako aj hotel.
Polícia uzavrela ulice a chodníky pre všetky vozidlá a chodcov severne a západne od centra ešte pred rannou dopravnou špičkou. Pri budove južne od olympijského parku bolo vidno viacero policajných a hasičských vozidiel.


Šéfredaktor poľského denníka Rzeczpospolita Tomasz Wrobelewski odstúpil po zverejnení článku, že na mieste tragickej havárie lietadla s poľským prezidentom Lechom Kaczynským pri ruskom meste Smolensk v roku 2010 sa našli výbušniny. Informovala o tom dnes ruská tlačová agentúra RIA Novosti.

Wrobelewski v odkaze na webovej stránke denníka oznámil, že odstupuje z funkcie šéfredaktora, aby ochránil "dobré meno" novín.
Denník Rzeczpospolita uverejnil v utorok 30. októbra článok s tvrdením, že na mieste leteckého nešťastia pri Smolensku sa našli zvyšky výbušných látok. V stroji zahynuli okrem poľského prezidenta a jeho manželky aj desiatky ďalších vysokopostavených predstaviteľov krajiny.
Toto tvrdenie však protirečí oficiálnym zisteniam o príčine leteckej havárie a zástupcovia poľskej prokuratúry ho okamžite odmietli.
Denník pripustil, že urobil chybu v úsudku, usporiadal tlačovú konferenciu a zverejnil vyhlásenie na svojej webovej stránke.
Stroj Tu-154, na palube ktorého sa viezla delegácia vplyvných poľských predstaviteľov, havaroval v hustej hmle, keď sa 10. apríla 2010 pokúšal pristáť na malom letisku neďaleko západoruského Smolenska. Pád lietadla neprežil nikto, zahynulo pri ňom osem členov posádky a 88 pasažierov.
Medzištátna letecká komisia (MAK) so sídlom v Moskve pri vyšetrovaní nešťastia pripísala vinu poľskej posádke. Poľsko, ktoré uskutočnilo samostatné vyšetrovanie, obvinilo z tragédie konkrétne ruských leteckých dispečerov.
Ani jedno z oboch vyšetrovaní neobjavilo žiaden náznak, že pri havárii hrali úlohu výbušniny.

Copyright © TASR 2012

Harabin poskytol vyhlásenie k súdnej kauze

Harabin poskytol

vyhlásenie k súdnej kauze






Predseda Najvyššieho súdu SR Štefan Harabin dnes poskytol vyhlásenie, v ktorom uvádza:

"Lipšicom vymyslenú kauzu už nezachráni ani denník Sme. Súdny spor s Generálnou prokuratúrou SR bol jediným možným právnym spôsobom ako verejnosti preukázať, že rozhovor s drogovým dílerom sa nikdy neuskutočnil, teda neexistuje. Ešte pred žalobou som žiadal od prokuratúry nahrávku rozhovoru, resp. jeho originálny prepis, ktorým argumentuje Daniel Lipšic, keďže mi nevyhoveli dal som žalobu.

Mal som úspech, pretože prokuratúra nahrávku rozhovoru, resp. jeho originálny prepis nepredložila ani počas pojednávania. Ak by bol súdu predložený takýto dôkaz, súd by sa ním musel zaoberať a nemohol by som nikdy vyhrať súdny spor. K dnešnému dňu nebol produkovaný žiadny dôkaz okrem Lipšicovho „originálu z roku 2008“, ktorého cieľom bolo zakryť vlastné pochybenia a podozrenia z trestnej činnosti v prípade prieskumu verejnej mienky.

Lipšicov „originál“ je však na veľmi amatérskej úrovni. Ďalším nezmyslom v Lipšicovom výtvore okrem dátumov vylučujúcich existenciu rozhovoru je napríklad chýbajúce meno a priezvisko policajta, ktorý mal úradne žiadať o vykonanie odposluchu. Rovnako Lipšicovmu prepisu chýba žurnalizácia, ktorá je na takýchto dokumentoch zákonnou samozrejmosťou.

Daniel Lipšic ako minister vnútra mal možnosť preložiť originál nahrávky a ďalšie dôkazy, ak by existovali. V tomto období totiž aktívne vstupoval do vyšetrovania rozličných káuz. Za rok a pol intenzívnych útokov počas jeho ministrovania (v Radičovej vláde) spoločne s Ivanom Miklošom a Luciou Žitňanskou mohli bez problémov nahrávku predložiť. Napríklad na tlačových konferenciách, ktoré sa s radosťou proti mojej osobe takmer so železnou pravidelnosťou organizovali.

Mimoriadne intenzívne špekulácie a aktivity denníka SME už nemôžu zachrániť tento podvrh desaťročia, ktorý im naservíroval Lipšic a oni ho slepo nasledovali."

Stanovisko k medializácii okolo odstúpenia podpredsedníčky ÚVO

Stanovisko k medializácii okolo

odstúpenia podpredsedníčky ÚVO




V stredu, 31. 10. 2012 oznámila podpredsedníčka Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) T. Behrová Vláde SR odstúpenie z funkcie, pričom pre tento krok neposkytla verejne žiadny odôvodnenie. Neprekvapuje, že dôvod postupu T. Behrovej našli, bez znalosti reálnej podstaty veci, opoziční politici.

Účelová politizácia akejkoľvek témy je ich náplňou práce. Pozoruhodné je, že na túto hru politizácie témy, ktorá má pravdepodobne výlučne osobnú či odbornú podstatu, nastúpil, resp. výdatne ju živí denník SME. Tento na základe vyjadrení predsedu vlády SR, ktorý okomentoval krok T. Behrovej slovami, že nemá prečo vstupovať do osobných vzťahov vo vedení ÚVO a súčasne si počká na nomináciu na podpredsedníčky post od predsedníčky úradu Z. Táborskej, vytvorila účelovú konštrukciu o tom, že SMER chce ovládnuť úrad pre verejné obstarávanie a oslabiť dôraz na transparentnosť verejného obstarávania. Tento obraz je zavádzajúci hneď z viacerých základných dôvodov.

Predovšetkým, vláda SMERu-SD, pokračujúc v praxi, ktorú zaviedla prvá vláda R. Fica, obsadila post predsedníčky Úradu pre verejné obstarávanie osobou z výberového konania realizovaného bývalou predsedníčkou vlády I. Radičovou. Navyše, bola to samotná I. Radičová, ktorá sa 24. mája tohto roku vyjadrila, že Z. Táborskú pokladá "z hľadiska predloženého projektu a hodnotenia nezávislých expertov" za dobrú voľbu. Túto informáciu priniesol samotný denník SME. Ak teda vláda obsadila post šéfa ÚVO osobou, ktorú vyberala premiérka I. Radičová a I. Radičová túto osobu považuje za dobrú voľbu, potom obraz o ovládnutí UVO SMERom-SD postráda základnú logiku. Ak navyše o centralizácii moci v prípade ÚVO hovoria lídri strán, počas ktorých vlád bol tento úrad spoľahlivo riadení vládnymi nominantmi, tiež to svedčí o váhe a dôveryhodnosti ich slov.

Za druhé, z vyhlásenia Úradu pre verejné obstarávanie jasne vyplýva, že dôvodom odstúpenia T. Behrovej nie je rozpor v pohľade na smerovanie úradu. V stanovisku sa okrem iného uvádza: "Spájanie abdikácie podpredsedníčky úradu s reformnými krokmi úradu sú zavádzajúce. Vo vedení úradu neboli nezhody v názoroch na smerovanie úradu, ani v názoroch na transparentné a efektívne verejné obstarávanie." Súčasne ÚVO potvrdzuje pokračovanie v projekte, s ktorým Z. Táborská získala podporu bývalej aj súčasnej vlády a ktorý prináša presun činnosti úradu z regulácie "ex post" na "ex ante", jednoznačné výkladové pravidlá úradu či systém jednotnej rozhodovacej praxe. Uvedené fakty dokazujú, že odstúpenie T. Behrovej nemá žiadny dopad na postup ÚVO v smere zavádzania mechanizmov, ktoré zvýšia transparentnosť, spravodlivosť a hospodárnosť verejného obstarávania.
Do tretice, fakt, že podpredseda vlády SR R. Kaliňák, ktorý má v agende reformu verejného obstarávania, plánuje naďalej úzko spolupracovať s T. Behrovou v oblasti politiky verejného obstarávania, úplne vyvracia účelovú konštrukciu odstránenia nepohodlnej úradníčky na dôležitom poste.



Informácie poskytol Tlačový a informačný odbor ÚV SR.

IPI NEWS

IPI NEWS


Medzinárodný tlačový inštitút IPI a jeho pobočka pre juho-východnú Európu SEEMO dnes, v piatok 2. novembra 2012, vydali prvý zoznam špeciálne monitorovaných krajín v Európe. Cieľom tohto zoznamu je zvýrazniť problémy s obmedzovním slobody médií v európskom priestore.
Zoznam má upozorniť na krajiny, ktoré svojimi prístupmi k slobode médií vyvolávajú hlboké znepokojenie - prvými v na zozname sú Bielorusko, Maďarsko, Ukrajina a Turecko: IPI a SEEMO však budú upozorňovať na prípady ohrozenia či porušovania slobody médií naprieč "starým kontinentom".

V posledných rokoch sa monitorovanie porušovania slobody médií sústreďovalo najmä na krajiny a štáty, v ktorých bola aktívna cenzúra médií a novinári boli často aj väznení, fyzicky napádaní či dokonca zabíjaní za publikovanie svojich názorov či kritiku moci. V súčasnosti však pozorujeme v Európe, kde mnoho krajín bolo považovaných za bašty slobody vyjadrovania, istý ústup od týchto tradičných hodnôt jedného zo základných ľudských práv a slobody médií.
Aj niekoľko členských krajín Rady Európy vzbudzuje rastúce obavy svojimi pokusmi či aktivitami smerujúcimi k obmedzovaniu slobody slova a médií a tým i demokracie ako takej. Z tohoto dôvodu považujeme za kľúčové, aby organizácie podporujúce slobodu slova a médií ako sú IPI a SEEMO monitorovali a sledovali nielen krajiny v ktorých vládnu autoritatívne režimy ale i krajiny v susedstve, a v prípade zjavných pochybení v tejto sfére aj reagovali rýchlo, efektívne a účinne.
Výkonná riaditeľka IPI Alison Bethel McKenzie k zostaveniu prvého zoznamu zvlášť sledovaných krajín povedala: "Aj keď je sú na tomto zozname menované špeciálne štyri krajiny, ktoré budú pod zvýšeným dohľadom, neznamená to že si nebudeme pozorne všímať aj snahy o obmedzovanie slobody médií v iných európskych krajinách. V krajinách zaradených na tomto prvom zozname však IPI a SEEMO zistili najväčšie ohrozenie slobody slova a médií v súčasnosti. Tento zoznam - na ktorý môžu pribudnúť ďalšie mená krajín, ak to bude situácia vyžadovať - nie je akademickou štúdiou, ale vyjadruje snahu poukázať na správanie sa vlád a vládnych režimov v týchto krajinách, vzbudiť pozornosť médií a tak poukázať na to, že IPI a SEEMO sledujú slobodu médií a sú aktívne aj v Európe a majú veľkú snahu prispieť k pozitívnym zmenám vo vnímaní a rešpektovaní slobody médií aj v tomto regióne."
Zoznam krajín a dôvody ich zaradenie na Zoznam nájdete na: www.freemedia.at.



VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
,,Sú viaceré mená, Kiska, Radičová aj Bezák." 
Ivan Štefanec

„Dnes od štvrtej hodiny ráno likvidujeme 'čiernu', skutočne čiernu rómsku osadu, medzi Prešovom a Malým Šarišom... Prosím splnomocnenca vlády pre rómske komunity pána Polláka, aby sa prihlásil o svoje ovečky.“
Pavel Hagyari

„Admina som sfúkol, že to trochu prehnal, už to dal preč.“
Pavel Hagyari


„Dajte mi, prosím, luxus, aby som nášho Lojzíka nemusel komentovať. Sú ľudia, ktorých máte radi, ale nechápete ich kroky. Taký je môj vzťah k Lojzovi Hlinovi. Ľudsky ho mám rád, ale nechápem, čo veľakrát robí. Môj komentár by ničomu neprospel „Sú ľudia, ktorým dnes dáte modré z neba, zajtra prídu s niečím iným.“
Igor Matovič


"Som na dúhovú vlajku hrdý a myslím, že do tejto miestnosti patrí viac ako odborárske logo."

Juraj Droba

"Malá ukričaná skupina nás tu bude znásilňovať. Bál by som sa prijať krv, ak by som vedel, že darcom bol homosexuál.
Štefan Kuffa


„Ježiš Kristus by hlasoval za zákon o registrovaných partnerstvách.
Martin Poliačik

 
.„ Neobtieraj si svoju nevymáchanú liberálnu hubu o Ježiša. "
Igor Matovič

 
 „Ježiša Krista si neber do úst, mňa to uráža. Ak si  taký smelý choď do Teheránu kričať meno Mohameda.“
Richard Vašečka


1. 11. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Pred aténsky súd sa vo štvrtok postavil v nedeľu zadržaný novinár, ktorý zverejnil kontroverzný zoznam gréckych majiteľov účtov vo švajčiarskych bankách, takzvaný Lagardovej zoznam. Ten totiž gréckej vláde v roku 2010 poskytla vtedajšia šéfka francúzskeho rezortu financií Christine Lagardová, súčasná šéfka MMF. Podľa polície však zadržaný redaktora týždenníka Hot Doc Kostas Vaxevanis porušil právo na súkromie, za čo mu hrozia tri roky za mrežami. On však obvinenia odmieta a tvrdí, že iba konal svoju povinnosť a poukázal na viacerých vplyvných a vysokopostavených ľudí, ktorí sa vyhýbajú plateniu daní v čase vážnej ekonomickej krízy a tvrdých úsporných

Grécka vláda koncom októbra opätovne požiadala Francúzsko o zaslanie zoznamu mien majiteľov účtov vo Švajčiarsku, keďže jeho prvá verzia z roku 2010 sa mala za záhadných okolností stratiť. Zoznam s viac ako 2000 menami však vyvoláva v zadlženej juhoeurópskej krajine kontroverzie. Kým jedni poukazujú na ilegálne získané informácie a hovoria o priemyselnej špionáži, druhí si od neho sľubujú zastavenie daňových únikov a potrestanie daňových podvodníkov presúvajúcich peniaze z gréckych bánk do Švajčiarska. A to najmä v čase zavádzania tvrdých úsporných opatrení ako podmienke pre poskytnutie ďalšej časti zahraničnej finančnej pomoci odvracajúcej bankrot .

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.








Český exminister vnútra a líder medzičasom opozičných Vecí verejných Radek John sa vracia k pôvodnej profesii investigatívneho novinára, s ktorou má skúsenosti z redakcie týždenníka Mladý svět i z neskoršieho pôsobenia v komerčnej TV Nova. Od 1. novembra bude popri poslaneckých a straníckych povinnostiach riadiť publicistické oddelenie vydavateľstva Empresa Media.
Pre internetový server iDNES.cz to dnes potvrdil šéfredaktor časopisu Týden František Nachtigall, ktorý však nešpecifikoval Johnov pracovný úväzok. Prácu poslanca a investigatívneho novinára za konflikt záujmov nepovažuje. "Výsledok akéhokoľvek textu posudzuje čitateľ a všetko ostatné sú predpojaté myšlienky, s ktorými nesúhlasím," citoval server Nachtigallove slová.
Empresa Media vydáva periodiká Týden, Instinkt a Sedmička, nedávno sa tento vydavateľský dom ujal aj prevádzky TV Barrandov.



Ponuku televíznych kanálov na českom trhu obohatí v budúcnosti nový dokumentárny program FTV Prima s názvom Prima Zoom. Spoločnosti dnes príslušnú licenciu na šírenie pozemného i satelitného digitálneho vysielania udelila Rada pre rozhlasové a televízne vysielanie, informovali české médiá.
Prima Zoom, ktorá bude celoplošnou televíziou určenou pre stúpencov dokumentárnych programov, získala licenciu na obdobie 12 rokov. Vysielať môže po celý deň.
Podrobnosti o vysielacej schéme mladšieho súrodenca kanálov Prima Family, Prima Cool a Prima Love, ako aj termíne štartu jeho vysielania budú známe až neskôr.

Copyright © TASR 2012



RTVS NEWS

RTVS NEWS




Vo štvrtok 1. novembra katolícka cirkev slávi Sviatok všetkých svätých. Verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska pripravil pri tejto príležitosti pre divákov Jednotky a Dvojky tematicky zameraný program. Z pestrej ponuky vyberáme:
Jednotka odvysiela predpoludním programy pre deti a rodinné filmy a popoludní premiéru dvojdielneho talianskeho výpravného filmu Svätý Peter (15:35 a 17:15) v hlavnej úlohe s Omarom Sharifom. Podrobnejšie informácie o programoch nájdete na internetovej stránke www.stv.sk v sekcii TV program
Dvojka zaradila do vysielania zaujímavé dokumenty s tematikou Sviatku všetkých svätých. O desiatej hodine odvysiela priamy prenos sv. omše z Kostola Navštívenia Panny Márie v Nitre.



Prehľad vysielania Dvojky vo štvrtok 01. 11. 2012




08:35 ...pokiaľ dýcham, dúfam
Dokument o Ernestovi Macákovi, ktorý sa v roku 1993 stal provinciálom Saleziánov dona Bosca
na Slovensku
(Slovenská republika 2011)



09:05 Niesť svoj kríž
Dokumentárny film o výrobcovi ľudových drevených náhrobkov na Podpoľaní - Jánovi Fekiačovi.
(Slovenská republika 1991)



09:30 Za bránou nebies
Rôzne predstavy o posmrtnom živote človeka od najstarších čias až po súčasnosť vo výtvarnom
umení, legendách, piesňach, literárnych dielach.
(Slovenská republika 2004)



10:00 Slávnosť Všetkých svätých
Priamy prenos sv. omše z Kostola Navštívenia Panny Márie v Nitre. Veriaci si v tento deň
uctievajú, pripomínajú a modlia sa k svätým, aj takým, ktorí nemajú miesto v kalendári alebo nie sú
oficiálne vyhlásení za svätých, ale žili v zhode s Božím Slovom a sú v nebi.
(Slovenská republika 2012)



13:30 Siroty
Rozprávka podľa M. Ďuríčkovej o deťoch, ktoré dokázali nájsť šťastie.
Réžia: Jan Schmidt
Účinkujú: Beta Poničanová, Viera Topinková, Bohumil Vávra, Augustín Kubán, Ilona Kotrbatá a ďalší
(Slovenská republika 1974)



16:50 Cesta domov
Príbeh dvoch starých žien, ktorý ukazuje, ako ťažko znáša človek samotu a narušenie životných
istôt.
Réžia: Dušan Trančík
Účinkujú: Radoslav Brzobohatý, Naďa Hejná, Soňa Valentová, František Kovár, Anton Vaculík
(Slovenská republika 1976)

19:40 Sviatočné slovo
Sviatočný príhovor otca kardinála Korca k Sviatku všetkých svätých.
(Slovenská republika 2012)



19:45 Bože môj, prečo si ma opustil?
Dokument venovaný významnému sakrálnemu dielu z počiatkov umeleckej tvorby sochára Tibora
Bartfaya.
(Slovenská republika 1998)



20:00 Psí vojaci z Aljašky
Dokument, historický, dobrodružný
rekonštrukcia
Réžia: Marc Jampolsky
(Francúzsko, Kanada 2011)


21:00 Konzervy času
Dom
Dokumentárny seriál mapujúci slovenskú históriu prostredníctvom domácich rodinných archívov.
(Slovenská republika 2011)
(Premiéra)

21:30 Večer pod lampou
(Slovenská republika 2012)

23:30 Odchádza človek
Dokumentárny film o pohrebnom rituále v Bulharsku.
(Slovenská republika 1968)

31. 10. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

 
 

Čisté výnosy mediálnej spoločnosti CME za tretí štvrťrok medziročne klesli zo 165,5 milióna dolárov v roku 2011 na tohtoročných 140,1 milióna dolárov (asi 2,7 miliardy korún). Firme, ktorá v Česku vlastní televíziu Nova, klesol aj prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA), prevádzková strata sa zvýšila. ČTK o výsledkoch CME informovala Romana Wyllie z firmy. "Výsledky tretieho štvrťroku a výhľad na celý rok 2012 naznačujú, že naše trhy sú stále v útlme. V druhom polroku roku 2012 nespĺňajú výdavky na TV reklamu naše očakávania," uviedol v tlačovej správe Adrian Sarbu, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti CME. Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) za tohtoročný tretí štvrťrok predstavoval 3,5 milióna USD v porovnaní s 8,9 milióna za rovnaké obdobie uplynulého roka. Prevádzková strata za daný štvrťrok činila 18,4 mil USD, vlani to bolo 12,9 milióna dolárov. Firma zverejnila aj ukazovatele za obdobie deviatich mesiacov končiace 30. septembrom 2012. Za týchto tohtoročných deväť mesiacov predstavovali čisté výnosy CME 518,7 milióna dolárov, teda o zhruba 70 miliónov dolárov menej ako za prvé tri štvrťroky roka 2011. Vtedy CME dosiahla čisté výnosy 587,9 milióna USD. "OIBDA za obdobie deviatich mesiacov končiace dňom 30. septembra 2012 predstavovala 64,7 milióna USD v porovnaní s 85,8 milióna USD za deväť mesiacov v roku 2011," uviedla CME.


Copyright © ČTK 2012

 

Grécki novinári vstúpili v stredu do štrajku na protest proti úsporným opatreniam vlády ako aj proti vládnemu zákonu o privatizácii štátnych podnikov, o ktorom bude v stredu hlasovať grécky parlament. Hlasovanie bude testom pevnosti širokej vládnej koalície na čele s konzervatívnym premiérom Antónisom Samárasom. Dve strany krehkej trojčlennej koalície, Demokratická ľavica a socialistická strana PASOK, sú stále viac proti privatizácii. Vláda tiež parlamentu predloží rozpočet na rok 2013, ktorý bude zahŕňať rozsiahle škrty. Novinári štrajkujú len deň pred ďalším generálnym štrajkom, ktorý krajinu zasiahne vo štvrtok. Štrajk zvolali dva najväčšie odborové zväzy, Konfederácia zväzov verejných zamestnancov (ADEDY) a Generálna konfederácia gréckych pracovníkov (GSEE), ktoré v stredu večer v Aténach organizujú aj protestné zhromaždenie.
Privatizácia je kľúčovou pre snahy Grécka o splatenie dlhu a odvrátenie bankrotu. V rámci podmienok plnenie mimoriadnej pomoci od EÚ a Medzinárodného menového fondu by mali Atény získať do roku 2015 z privatizácie 19 mld. eur a do roku 2020 sumu 50 mld. eur. Grécko už však teraz nesplnilo niekoľko cieľov, ktoré súvisia príjmami. Od prvého úverového programu, ktoré získalo v máji 2010, doposiaľ z predaja štátneho majetku získalo iba 1,6 mld. eur. Dôvodom bola neochota predchádzajúcich vlád predávať štátne aktíva, politická nestabilita a malý záujem investorov.

 

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Organizácia VIA IURIS považuje trestné stíhanie za film režisérky Zuzany Piussi "Nemoc tretej moci" o situácii v slovenskom súdnictve za neopodstatnené. Odsúdenie Zuzany Piussi za tento skutok by bolo porušením Ústavy SR a Európskeho dohovoru o ľudských právach. Bolo by zároveň závažným ohrozením slobody prejavu a umeleckej tvorby, ktoré by Slovensko vrátilo o mnoho rokov dozadu. VIA IURIS to uvádza vo svojom dnešnom stanovisku pre médiá.
O vedení trestného stíhania vo veci prečinu porušenia dôvernosti ústneho prejavu osobnej povahy informovali ako prvé Hospodárske noviny. "Páchateľ pani sudkyni spôsobil vážnu ujmu na právach. Neoprávnene zachytil prejav záznamovým zariadením a takto vyhotovený ho sprístupnil tretej osobe," povedala denníku trenčianska policajná hovorkyňa Elena Antalová. Rozhovor so sudkyňou Helenou Kožíkovou, ktorý sa týka prípadu zosnulej sudkyne Marty Laukovej, je zachytený pravdepodobne skrytou kamerou a použitý v dokumente. Stanovisko Kožíkovej sa TASR zatiaľ nepodarilo získať. Piussi HN povedala, že stíhanie vníma ako zastrašovanie. Ak by ju postavili pred súd, hrozili by jej dva roky väzenia.
VIA IURIS informovala, že sudkyňa Kožíková má na filmovom zázname cez oči čierny pruh. Po odvysielaní tohto dokumentu v televízii podľa organizácie podala sudkyňa žalobu na Rozhlas a televíziu Slovenska za poškodenie dobrej povesti a údajne podala aj trestné oznámenie o spáchaní trestného činu porušenie dôvernosti ústneho prejavu, na základe čoho polícia začala trestné stíhanie. VIA IURIS tvrdí, že na zhotovenie a použitie filmového záznamu rozhovoru nebol potrebný súhlas sudkyne Kožíkovej, pretože podľa Občianskeho zákonníka sa obrazové a zvukové záznamy môžu bez privolenia fyzickej osoby vyhotoviť alebo použiť "na umelecké účely a pre tlačové, filmové, rozhlasové a televízne spravodajstvo". Zároveň podľa organizácie nemožno tvrdiť, že zverejnenie záznamu rozhovoru bolo v rozpore s "oprávnenými záujmami" sudkyne. Rozhovor sa totiž týkal medializovanej kauzy, ktorá bola predmetom verejného záujmu, a tiež aj situácie v súdnictve, ktoré má významný vplyv na celú spoločnosť, tvrdia zástupcovia organizácie. Kožíková ako členka Súdnej rady SR a predsedníčka Okresného súdu Bratislava I sa k téme vyjadrovala aj pred sporným rozhovorom, ktorý bol pokusom o konfrontáciu jej tvrdení o zosnulej sudkyni, tvrdí VIA IURIS.

 
Copyright © TASR 2012

Vladimír Repčík rezignoval

Vladimír Repčík 
rezignoval 


 Šéf Slovenského ochranného zväzu autorského (SOZA) Vladimír Repčík sa vzdal svojej funkcie. "Riaditeľ SOZA Vladimír Repčík oznámil, že rezignuje na svoju funkciu z osobných dôvodov a Výbor SOZA rezignáciu riaditeľa prijal," uviedla dnes marketingová manažérka zväzu Katarína Tomandlová.
Denník Sme v pondelok (29.10.) informoval, že na dnešnom stretnutí Výboru SOZA s riaditeľom, by sa malo rozoberať aj jeho pôsobenie. Repčík v SOZA pracoval od leta 2008.
Vladimír Repčík odchádza z funkcie po tom, čo sa medializovalo viacero prípadov sporných požiadaviek na odvody autorskému zväzu za chránené diela. V médiách rezonovali napríklad snahy o pýtanie poplatkov za spievanie ľudových piesní deťmi v obci Pohorelá či hudbu púšťanú na stužkovej.

Copyright © TASR 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Prokuratúra v mexickom štáte Veracruz dospela k záveru, že vražda novinárky mexického magazínu Proceso v apríli tohto roka bola spojená s lúpežným prepadnutím. Informovala o tom dnes agentúra AP.
V súvislosti s prípadom vraždy novinárky Reginy Martínezovej zatkli jednu osobu, oznámila prokuratúra. Polícia objavila telo novinárky v jej byte v meste Xalapa, metropole štátu Veracruz. Telo nieslo známky bitky, zomrela na následky udusenia.
Prokuratúra vo vyhlásení, ktoré zverejnili v utorok, uviedla, že do bytu Martínezovej vnikli v čase, keď sa vražda odohrala, dvaja podozriví s cieľom lúpežného prepadnutia. Druhý podozrivý zostáva na úteku.
Martínezová bola dopisovateľkou magazínu Proceso, jedného z najstarších a najrešpektovanejších investigatívnych časopisov v krajine, vysvetľuje AP. Často písala o drogových karteloch vo Veracruze, ktorý sa stal dejiskom eskalujúceho násilia v dôsledku bojov súperiacich drogových gangov
.





Švajčiarska tlačová rada vzniesla sťažnosť proti časopisu, ktorý použil fotografiu rómskeho chlapca, ktorý mával strelnou zbraňou, ako ilustráciu k článku o údajnej hrozbe rómskych gangov, oznámila v utorok agentúra AP.
Rada, ktorá je kontrolným orgánom švajčiarskej tlače, oznámila, že týždenník Weltwoche je vinný z prekrútenia informácií a diskriminácie, pretože fotku zverejnil na obálke, na ktorej bol titulok v znení: "Rómovia prichádzajú: nájazdy vo Švajčiarsku".
Snímku urobil v roku 2008 taliansky fotograf Livio Mancini v Kosove. Je na nej chlapec, ktorý sa hrá na smetisku s hračkárskou napodobeninou zbrane.
Európske skupiny zastupujúce Rómov a Sinthov obálku odsúdili. Podľa nich len prehĺbi predsudky proti členom oboch etnických menšín.
Rozhodnutie tlačovej rady nenesie so sebou žiadny trest, okrem verejného odsúdenia.

 

Najväčší koncern zábavného priemyslu Walt Disney pohltí po komiksovej firme Marvel a štúdiu animovaných filmov Pixar aj spoločnosť Lucasfilm, s ktorou sa spája napríklad projekt Hviezdnych vojen.
Zakladateľ a jediný majiteľ tejto spoločnosti, režisér a producent George Lucas na predaji zarobí viac ako štyri miliardy dolárov (v prepočte 3,1 miliardy eur) v hotovosti a navyše aj akcie.
Ako sa Lucas v utorok vyjadril, bolo pre neho dôležité postarať sa ešte za života o budúcnosť firmy, veď Hviezdne vojny budú s určitosťou žiť aj naďalej.
Koncern Walt Disney už ohlásil na rok 2015 Star Wars Episode 7, pričom sa všeobecne očakáva, že ani ďalšie filmy tejto ságy nenechajú na seba dlho čakať.

 

Bolívijské úrady v utorok oznámili, že zatkli troch mužov, ktorí sú podozriví z podpaľačského útoku na novinára miestneho rozhlasu. Ten bol v čase útoku práve vo vysielaní.
Fernanda Vidala previezli na jednotku intenzívnej starostlivosti v meste Santa Cruz. Pri útoku, ktorý sa odohral v pondelok, utrpel popáleniny, doplnila agentúra AP.
Vidalov zať uviedol, že jeho svokor práve viedol rozhovor s dvoma ženami o údajnej korupcii medzi colníkmi, keď do štúdia v meste Yacuiba vošli muži s maskami. Jeden rozlial benzín, druhý ho zapálil a tretí začal strieľať do vzduchu. Vidal utrpel popáleniny, keď sa snažil zasiahnuť.
Novinár Vidal je bývalý starosta mesta Yacuiba, ktorý sa vo svojom každodennom rozhlasovom programe snaží bojovať proti korupcii, píše AP. Mesto leží pozdĺž kokaínovej pašeráckej trasy.


Copyright © TASR 2012





 

Tvorcovia populárneho amerického animovaného seriálu Mestečko South Park si zobrali do parády cyklistu Lancea Armstronga, ktorého nedávno zbavili pre užívanie dopingu všetkých siedmich titulov z Tour de France. V známom satirickom titule sa objaví aj scénka, v ktorej hlavné postavy stoja v rade a dávajú im z rúk dole žlté náramky. Práve tie sú symbolom charitatívnej organizácie Livestrong, ktorú založil bývalý cyklista Armstrong.
V epizóde sa síce explicitne nemenuje Lance Armstrong, ale v popise k predmetnej časti sa uvádza, že "ide o reakciu na najnovšiu situáciu ohľadom užívania zakázaných prostriedkov milovanou ľudskou ikonou, z čoho sa celý svet cíti sklamane." Objaví sa tiež niekoľko slovných narážok súvisiacich s Armstrongom, ako napríklad: "Nemôžem uveriť, že nás tak dlho ťahali za nos," alebo: "Už naozaj neviem, čomu mám veriť. Je to klamár."
Štyridsaťjedenročnému Texasanovi Armstrongovi odobrali všetkých sedem celkových prvenstiev z TdF, ktoré získal v rokoch 1999 - 2005. On však vytrvalo odmieta akékoľvek vedomé či neúmyselné užívanie nedovolených prostriedkov. Medzinárodná cyklistická únia (UCI) údajne disponuje nevyvrátiteľnými dôkazmi, že Armstrong a jeho niekdajší zamestnávateľ, tím US Postal Service, boli zapletení do "najsofistikovanejšieho, najprofesionálnejšieho a najúspešnejšieho dopingového programu v histórii športu". Američanovi anulovali všetky výsledky od 1. augusta 1998 a doživotne ho dištancovali.
Tvorcovia Mestečka South Park Trey Parker a Matt Stone sú známi svojimi trefnými reakciami na škandalózne svetové novinky a rôzne tabuizované témy, pričom ich vtipne, neraz aj vulgárnym spôsobom glosujú vo svojom seriáli.


Agentúra OSN pre ľudské práva v utorok vyjadrila hlboké znepokojenie z útokov na pracovníkov médií v Somálsku a vyzvala vládu na dolapenie vinníkov a ich postavenie pred súd. "Sme veľmi znepokojení pokračujúcimi útokmi na pracovníkov médií a novinárov militantmi skupiny aš-Šabáb a inými živlami," povedal Rupert Colville, hovorca Vysokej komisárky OSN pre ľudské práva Navi Pillayovej, novinárom v Ženeve. Poukázal pritom na prípad Warsama Shira Awala, známeho hudobníka a dramatika pracujúceho pre rozhlasovú stanicu Radio Kulmiye, ktorého zabili v pondelok dvaja strelci, a na prípad novinára Mohameda Mohamuda Turyara, zamestnanca nezávislého somálskeho rozhlasu Shabelle, ktorý v nedeľu podľahol zraneniam, ktoré utrpel po minulotýždňovom útoku. Colville zdôraznil, že počet usmrtených novinárov dosiahol tohto roku 18, čo je "druhý najvyšší počet na svete po Sýrii". "Úloha médií je pre Somálsko zásadná, keďže krajina sa chce opäť postaviť na nohy. No pokračujúce zabíjanie somálskych novinárov ohrozuje schopnosť médií prispievať k zlepšeniu zákona, poriadku a dobrého vládnutia," dodal Colville.
Somálsko posledných 20 rokov ničí takmer nepretržitá občianska vojna a militantné skupiny stále kontrolujú veľké oblasti v strede a na juhu krajiny.


Brazílsky futbalový klub Palmeiras sa usiluje o anulovanie prehry 1:2 v súboji s tímom Internacional v najvyššej domácej súťaži. Palmeiras ako dôvod svojej žiadosti uvádzajú, že hlavný rozhodca duelu údajne využil pomoc televíznych kamier, a preto neuznal vyrovnávajúci gól hostí na 2:2 v druhom polčase. Klub zo Sao Paula oficiálne podal protest a odvoláva sa na Brazílsky športový tribunál, pričom požaduje opakovanie sobotňajšieho stretnutia. Argentínsky útočník Hernán Barcos skóroval v 62. min zápasu rukou. Rozhodca gól pôvodne uznal, pretože spornú situáciu, ktorá mu predchádzala, nezaznamenal. Hráči Internacionalu následne protestovali a arbiter po takmer piatich minútach rozhovoru so svojimi asistentmi zmenil rozhodnutie. Televízny reportér spomenutého duelu uviedol, že delegát stretnutia a štvrtý rozhodca požiadali médiá o vyjadrenie, či bol gól dosiahnutý rukou. Internacional figuruje po 33 kolách najvyššej brazílskej súťaže s 51 bodmi na 5. mieste tabuľky, Palmeiras sú s 32 bodmi na "zostupovom" 18. mieste.

 ©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS



1. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 2. Televízne noviny – Markíza ; 3. Modré z neba – Markíza ; 4. NOVINY TV JOJ –TV JOJ ; 5. Šport- TV JOJ ; 6. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT- TV JOJ ; 7. Farma – Markíza ; 8. KRIMI- TV JOJ ; 9. Recept na bohatstvo – TV JOJ ; 10. Športové noviny – Markíza ; 11. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 – Markíza ; 12. Panelák- TV JOJ

30. 10. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Neznámi útočníci napadli bolívijského rozhlasového novinára, keď moderoval reláciu v meste Yacuíba na juhu krajiny. Štyria maskovaní muži vtrhli do štúdia, poliali moderátora Fernanda Vidala benzínom a zapálili ho, napísal dnes spravodajský server BBC News. Vidal a štúdiová technička Karen Anzaová skončili v nemocnici, kde im lieči popáleniny. Moderátor má podľa príbuzných popálený tvár, ramená a hrudník. V čase útoku informoval o pašovaní v pohraničných oblastiach. Moderátor bol vraj ostrým kritikom provinčnej vlády, čo sa prejavovalo aj v správach, ktoré vysielal. Jeho príbuzní presvedčení, že útok mal politické pozadie; polícia ale zatiaľ možné motívy nekomentovala. V súvislosti s atentátom boli zadržaní traja ľudia. Yacuíba leží niekoľko kilometrov od hranice s Argentínou.

Copyright © ČTK 2012


Prenosy zo zápasov anglickej futbalovej Premier League bude v USA vysielať spoločnosť NBC. Práva na 380 stretnutí troch nasledujúcich troch sezón ju údajne stáli 250 miliónov dolárov. V súčasnosti prinášajú najkvalitnejšiu futbalovú súťaž sveta na americké obrazovky kanály Fox a ESPN.
 

V pondelok popoludní zastrelili neznámi útočníci v hlavnom meste Somálska Mogadišo ďalšieho novinára, čím sa počet somálskych novinárov, ktorí prišli tohto roku o život, zvýšil na osemnásť. Warsama Shira Awala, ktorý pracoval pre rozhlasovú stanicu v hlavnom meste, zastrelili neďaleko jeho domu. Podľa jeho kolegu
Sharmarkeho Abukara Amina, ktorý potvrdil Awalovu smrť, novinári sú cieľom útočníkov iba pre ich "profesionálnu identitu". Básnik a dramatik Awale bol známy autor divadelných hier a piesní pre hudobné skupiny a rozhlasové stanice. Zväz somálskych novinárov uviedol, že Awalovi sa pravidelne vyhrážali pre jeho komentáre, v ktorých kritizoval útoky na civilistov.

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Šéf britskej Metropolitnej polície včera uviedol, že úrady nedokázali spozorovať známky správania, ktoré napovedali, že populárny zabávač Jimmy Savile sexuálne obťažoval mladé dievčatá.
Policajný komisár Bernard Hogan-Howe konštatoval, že zodpovedné úrady si nedokázali "spojiť dohromady" rôzne oznámenia proti Savileovi, ktorý zomrel minulý rok vo veku 84 rokov.
Podľa komisára sa verejnosť možno oficiálne nesťažovala kvôli spoločenskému statusu populárnej hviezdy. Savile bol moderátorom detských a hudobných relácií, ktoré vysielala stanica BBC.
Komisár tiež povedal, že ak sú oznámenia o zneužívaní presné, Savile mohol obťažovať svoje obete 50 rokov. Počas života ale žiadnemu oficiálnemu obvineniu nečelil, séria obvinení ho zdiskreditovala až v tento mesiac, dodala agentúra AP.

Copyright © TASR 2012

TÚ SR NEWS

TÚ SR NEWS


Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky (TÚ SR) informuje širokú verejnosť, že vďaka námrazám na železničných, električkových a trolejbusových vedeniach dochádza ku krátkodobému rušeniu rozhlasových a televíznych staníc. Rušenie zanikne ihneď, ako sa námraza roztopí. Námraza počas jazdy vlaku, električky alebo trolejbusu spôsobuje vznik elektrického oblúka, ktorý na krátku vzdialenosť spôsobuje rušenie. Rušenie okrem televíznych divákov a rozhlasových poslucháčov môžu krátkodobo zaznamenať aj prevádzkovatelia rádiostaníc, napr. taxislužby, obecná polícia, bezpečnostné služby a pod. Takémuto druhu rušenia nie je možné efektívne zabrániť a nie je ho potrebné nahlasovať TÚ SR.
Chladné počasie spojené s vytváraním námrazy vystriedalo inverzné počasie, ktoré v Európe bolo v posledných dňoch. Počas inverzie dochádzalo ku krátkodobému, občasnému rušeniu miestnych rozhlasových a televíznych staníc vzdialenými stanicami. Rušenie bolo spôsobované prírodným javom, ktorý umožňuje krátkodobý príjem rozhlasu a televízie na stovky kilometrov, ktoré za normálnych podmienok nie je možné terestriálne prijímať. Ani takémuto druhu rušenia nie je možné efektívne zabrániť a nie je ho potrebné nahlasovať TÚ SR.
Vo všeobecnosti sa občania v prípade rušenia rozhlasového alebo televízneho príjmu môžu obrátiť na TÚ SR, ktorý zistí zdroj rušenia a v prípade potreby uloží prevádzkovateľovi rušiaceho zariadenia urobiť také opatrenie, aby nedochádzalo k ďalšiemu rušeniu. Pred tým, ako sa občania obrátia na úrad a chcú nahlásiť rušenie rozhlasu alebo televízie, mali by sa snažiť minimalizovať možnosť poruchy vo vlastnom zariadení. TÚ SR nie je oprávnený opravovať poruchy zariadení, preto sa občan bude musieť aj tak obrátiť na príslušného opravára. Bližšie informácie o postupe a kontakty sú dostupné na
http://www.teleoff.gov.sk/index.php?ID=64

Keď na Sergeja vetry dujú, po celú zimu nás navštevujú


Keď na Sergeja vetry dujú, po celú

zimu nás navštevujú


Jednotka horšie .
Dvojka lepšie.
Spolu tesne nad 10 - 10.79 %.

Markíza horšie .
TV Doma horšie.
DAJTO teiž horšie.

JOJ lepšie .
JOJ PLUS horšie.

TA 3 lepšie.


Jednotka - 8.61% ;
Dvojka - 2.18 % ;
Markíza - 23.53 % ;
TV DOMA - 5.90% ;
DAJTO- 2,49 %
TV JOJ – 21.28 % ;
JOJ PLUS- 4.63 % ;
TA 3 - 1.65 %

29. 10. 2012

RTVS GOOD NEWS

RTVS GOOD NEWS




Na 16. ročníku Medzinárodného festivalu dokumentárnych filmov, ktorý sa konal minulý týždeň v Jihlave, získala počas záverečného ceremoniálu zvláštne uznanie Inštitútu dokumentárneho filmu v rámci cien Silver Eye snímka režiséra Jara Vojteka Cigáni idú do volieb. Porota vyzdvihla najmä kvalitný strih, dávku humoru a nepochybne pozitívne posolstvo filmu.
Dokumentárny film Cigáni idú do volieb mal na festivale v Jihlave svoju svetovú premiéru. Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) je koproducentom televíznej verzie dokumentárneho filmu, ktorý bude mať slovenskú kinopremiéru 8. novembra 2012. Po skončení kinodistribúcie uvedie RTVS snímku v televíznej premiére na Dvojke na budúci rok.
Cigáni idú do volieb - dokumentárny film Jara Vojteka o pokuse rómskeho lídra Vlada Sendreia a jeho tímu vyhrať voľby v „bielom“ Slovensku. Hádky, spev i zrada.
Má rómsky aktivista Vlado Sendrei a jeho volebný tím šancu uspieť v „bielej“ spoločnosti?! Napriek školeniu odborníka z americkej nadácie zažívame neuveriteľne živelnú predvolebnú kampaň, tragikomické situácie i expedíciu do rómskych get na okraji spoločnosti. V intímnej spovedi Jana, Vladova žena, otvorene tvrdí, že jej muž svojimi aktivitami len uteká od rodiny, od rómskych hodnôt a konflikt medzi nimi sa vyhrocuje. A deň Dé – deň volieb prevráti emócie rómskeho volebného tímu celkom naruby. V novom filme Jara Vojteka klamú všetci, iba u cigánskej veštice sa dozviete pravdu!
Viac informácií o dokumentárnom filme Cigáni idú do volieb nájdete na internetovej stránke: http://www.thegypsyvote.com

Viac informácií o cenách Inštitútu dokumentárneho filmu Silver Eye nájdete na internetovej stránke: http://www.eastsilver.net/cs/east-silver/novinky/vitezove-ceny-silver-eye-2253/






17 . ročník medzinárodného festivalu dokumentárnych filmov Etnofilm Čadca 2012, ktorý sa konal v dňoch 23. - 26. októbra 2012, priniesol Rozhlasu a televízii Slovenska dve ceny.
Cenu Martina Slivku - za najlepší individuálny výkon slovenského tvorcu - udelil Literárny fond dokumentu režiséra Jaroslava Riháka Život v Ohrade z cyklu Família (Dvojka, premiéra október 2011). Literárny fond udelil túto cenu za „obrazovo citlivý a dôveryhodný pohľad na rodinu, ktorá hľadá a nachádza alternatívu k mestskému životu“.
Cenu predsedu Žilinského samosprávneho kraja získal dokumentárny film režiséra Mareka Šulíka Zvonky šťastia za „citlivú prezentáciu bezútešnej reality života Rómov v osade na východnom Slovensku na pozadí epizód hraného dokumentu”.
Zvonky šťastia - dokumentárny film autorov Mareka Šulíka a Jany Bučky. Tento celovečerný dokumentárny film sa pokúša ukázať a pochopiť, s čím slovenskí Rómovia bojujú. Príbeh sa odohráva v osade blízko východoslovenskej dediny Víťaz - Dolina. Hlavnými protagonistami filmu sú bratranec a sesternica Roman a Mariena, ktorí v sebe nesú nespokojnosť so svojím životom, ale i túžbu ho zmeniť. Osada Víťaz je predobrazom najchudobnejších osád, nefunkčne prežívajúca na okraji záujmu bielych, v stave rozkladu. Mariena a Roman by sa radi živili spievaním. Nahrali aj niekoľko CD s vlastnými textami. Je to rompop: syntetizátorová hudba, výrazné bubny, echo a spev. Pri jednej z našich návštev Mariena povedala, že by vedela urobiť lepšie divadlo, ako Cigáni idú do neba, že jej predstavenie by pravdivejšie ukazovalo život Rómov.
Film plánuje RTVS  v premiére odvysielať v rámci Dokumentárneho klubu v nedeľu 9. decembra o 20.00 hod. na Dvojke.