DALITO!

27. 10. 2012

Vyhlásenie predsedu Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina

Vyhlásenie predsedu Najvyššieho
súdu SR Štefana Harabina


Vyhlásenie predsedu Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina k spravodajskej hre v kauze B.S.



Od samého začiatku tvrdím, že prepis telefonátu s odsúdeným za drogovú trestnú činnosť, je evidentný podvrh a spravodajská hra. Z jednoduchých dôvodov, žiaden takýto rozhovor sa nemohol odohrať a ani sa neodohral. Viacerí novinári už na to prišli, napriek tomu sa nikto neodvážil verejne napísať pravdu o Lipšicovom falzifikáte. Tento fakt potvrdil aj súd v spore Harabin verzus Generálna prokuratúra SR.

V tejto kauze drogového dílera existujú nevyvrátiteľné dôkazy a fakty. Predkladateľ Lipšic mal 28. augusta 2008 Národnej rade SR poskytnúť "dokumenty z polície a prokuratúry". Z týchto dokladov si každý občan, ktorý má vo svojom mobilnom telefóne kalendár sám zistí, že ide o obyčajný podvod.

Tu je niekoľko dôkazov:

Dôkaz č. 1 – Nelogická, rozporná časová os, nezmyselné dátumy v akože "oficiálnych dokumentoch".

V návrhu Daniela Lipšica na moje odvolanie z postu ministra spravodlivosti, ktorý predložil do Národnej rady Slovenskej republiky sa na troch miestach uvádza, že Harabina má usvedčovať z priateľských kontaktov práve prepis telefonického rozhovoru zo 17. septembra 1994 (dve pevné linky, mobily neboli vôbec rozšírené) s odsúdeným drogovým dílerom. Lipšic priložil k odvolaniu aj akože dokumenty (nie originály) z polície a prokuratúry, kde sa tento magický dátum uvádza. Žiaden iný dôkaz Lipšic doteraz nepredložil.

Z prepisu rozhovoru nevyvrátiteľne vyplýva, že Harabin je v práci podobne ako jeho kolegovia. V predmetnom období som sa po rozvode navyše v zmysle rozhodnutia príslušného súdu sám v Bratislave staral o môjho 8-ročného syna, ktorý v sobotu nemohol byť v škole. Sudcovia podľa zákona nemusia chodiť do práce cez pracovný týždeň a nie to ešte v sobotu. Tu urobil falzifikátor zásadný prešľap. Podľa kalendára 17. septembra 1994 bola sobota! Teda som nemohol byť s kolegami v práci! V sobotu na Najvyššom súde SR sa nikdy po novembri 1989 nepracovalo! Ďalšie faux pas je v tom, že sa spomínajú voľby a deň pred rozhovorom mal byť štátny sviatok, čo však opäť kalendár objektívne vyvracia. Mobilné telefóny v roku 1994 na Slovensku ešte takmer neexistovali, rovnako ani pevné linky na Najvyššom súde pre začínajúcich sudcov neboli prístupné!

Presné dátumy pri odposluchoch sú základom práce polície a prokuratúry. Raz by sa chyba mohla stať, ale nie trikrát na troch rôznych dokumentoch. Je preto iba logické, že tieto dokumenty neboli nikdy súčasťou súdneho spisu ani spisu polície ani spisu prokuratúry, ktorá podávala obžalobu. Tieto dokumenty sa objavili viac ako 14 rokov "po údajnom odpočúvaní" na rokovaní Národnej rady SR. Daniel Lipšic sa k nim nikdy nemohol oficiálne, ale ani neoficiálne dostať ani ako minister spravodlivosti, ani ako poslanec, teda musel mu ich niekto vyrobiť.

Takýto omyl v dátume sa v žiadnom oficiálnom prepise polície a prokuratúry počas 20 rokov v súdnom procese nikdy nevyskytol!

Vyfabrikovaný prepis obsahuje aj ďalšie zjavné rozpory svedčiace o tom, že nejde o dokument z polície. Ide o bežnú spravodajskú prax, ktorá sa vyskytla i vo viacerých kontroverzných prípadoch z novodobej histórie polície v časoch, keď ju mali pod palcom Vladimír Palko alebo Daniel Lipšic.

Napríklad polícia nikdy pri legálnom odposluchu nič neškrtá, ako je to na dokumente, ktorý predložil Lipšic. V prepisoch sa nechávajú všetky údaje od nadávok cez intímnosti.



Dôkaz č. 2 – Kto vlastne pomohol drogovému dílerovi unikať spravodlivosti počas jeho pôsobenia na Slovensku.

Každý minister vnútra i minister spravodlivosti má vždy informácie o najväčších a najzávažnejších trestných veciach. Napriek tomu obžalovanému dílerovi počas vlády Mikuláša Dzurindu bolo udelené slovenské občianstvo, pričom vtedajší minister vnútra Ivan Šimko mal informácie o koho ide. O vydanie dílera na trestné stíhanie žiadalo Švajčiarsko (malo k dispozícii viac relevantných dôkazov) v čase, keď bol ministrom spravodlivosti Daniel Lipšic (2002 – 2006), ktorý ho mohol vydať na trestné stíhanie do tejto krajiny.



Dôkaz č. 3 – Kto dílerovi nepomohol.

Určite mu nepomohol senát, ktorého som bol členom na Najvyššom súde SR. Čestne som sa namietol, pretože som v mladosti spoznal manželku obžalovaného. Najvyšší súd SR v mojom materskom senáte zrušil všetky oslobodzujúce rozsudky a prikázal vec opätovne prejednať a vypočuť už iba dvoch svedkov! Týchto nedokázali vypočuť ani za deväť rokov, hoci sa nachádzali v štátoch, s ktorými má Slovenská republika medzinárodné dohody o právnej spolupráci! Minister spravodlivosti Lipšic mohol pomôcť pri sprostredkovaní týchto výsluchov na úrovni ministerstiev spravodlivosti!



Dôkaz č. 4 – Trnka napísal list, že žiadny takýto prepis nie je súčasťou trestného spisu. List Dr. Trnku v kópii bol predložený v parlamente. Nech si urobí záver každý sám.



Záver: Všetky tieto dôkazy vyvracajú akúkoľvek pomoc, priateľstvo, alebo kontakty s obžalovaným. Ak by tento rozhovor skutočne existoval, použil by ho aj s nahrávkou už dávno Lipšic s Čarnogurským pri prvom mojom odvolávaní z funkcie predsedu Najvyššieho súdu Slovenskej v Národnej rade SR v roku 2000. Ibaže nemohol, lebo neexistuje.

Rovnako tajné služby a polícia ma dlhodobo monitorujú, a ak by existovali aspoň čo i len nepriame dôkazy o tejto vykonštruovanej kauze, tak už ich dávno zverejnia. Sám Lipšic v roku 2008 verejne tvrdil, že existujú ďalšie dôkazy. Nikdy však žiadne neuviedol.

Na rozdiel od iných politikov a sudcov som nikdy nechodil s obžalovanými na poľovačky, nežúroval po večierkoch s osobami z mafiánskych zoznamov, nepopíjal s nimi kávu, ako členovia SDKÚ, nežiadal o milosti pre odsúdených z vydierania. Počas môjho pôsobenia na vysokých postoch v rámci justície bola v predmetnom prípade drogového dílera podaná obžaloba, prebehol riadny súdny proces, kedy bol udelený jeden z najvyšších trestov – 22 rokov za drogovú trestnú činnosť. Ani jeden zo svedkov, alebo odsúdených žiadne prepojenie na Harabina neuviedol.

Je smutné, že istí novinári nie sú schopní priznať, že naleteli podvodníkovi na základe neexistujúceho rozhovoru. Z kauzy si urobila živnosť i Aliancia Fair-play, ktorá spoločne so skupinkou sudcov, ktorým som údajne stál v ich kariére, ma začali na základe vnútorne rozporného, nelogického a primitívne sfalšovaného podvrhu ohovárať aj pred zahraničím – veľvyslancami EÚ a USA.

To, že sa snažím od začiatku dištancovať a vysvetľovať túto spravodajskú hru, však naráža na politicko-mediálnu hradbu chrániacu ekonomické prešľapy Daniela Lipšica. Nikdy som nebránil vyšetrovaniu závažných káuz typu Gorila, nezneužíval políciu na politický boj, nezavádzal prísne tresty pre mladistvých za mierne delikty. Hlavne som nikdy nerobil predražené tendre podozrivé nákupy a netúžil chorobne po moci.



Štefan Harabin, predseda NS SR

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Čínski cenzori v piatok v reakcii na kritický článok v americkom denníku New York Times zrušili prístup k jeho webovej stránke. V populárnej čínskej sociálnej sieť Sina Weibo tiež zablokovali vyhľadávanie výrazov "NYT" a "New York Times". Po ich zadaní sa objaví oznam, že výsledky nie je možné zobraziť "pre porušenie zákona". V súvislosti s americkými novinami sú scenzurované aj výsledky v najpopulárnejšom čínskom vyhľadávači Baidu.
Úrady v Pekingu k týmto opatreniam pristúpili po tom, ako jeden z najčítanejších denníkov v Spojených štátoch zverejnil kritickú reportáž o rodinných príslušníkoch čínskeho premiéra Wena Ťia-paa. Rodinný klan Wenovcov podľa NYT disponuje majetkom v hodnote najmenej 2,7 miliardy amerických dolárov (1,7 miliardy eur). Predseda čínskej vlády má pritom v komunistickej strane imidž bojovníka proti rodinkárstvu a korupcii. New York Times len v júni spustil aj čínsku verziu svojho spravodajského portálu, aj tá je však teraz zablokovaná.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Líderka feministického hnutia FEMEN France Inna Ševčenková si v priamom prenose vysielania panarabskej televízie al-Džazíra odhalila poprsie - údajne na protest proti stredovekým predsudkom.
Stalo sa tak vo večernom programe The Stream, ktorý bol tentoraz venovaný vzťahom medzi feminizmom a islamom, informoval ukrajinský denník Kyiv Post.
Keď sa moderátorka prostredníctvom telemostu s Parížom obrátila na Ševčenkovú s otázkou, čo je lepšie pre ženy: nahota či parandža (čierny závoj zakrývajúci s výnimkou očí celú hlavu ženy), mladá žena "odpovedala" vyzlečením trička.
Záber sa vo vysielaní neocitol, moderátorka len reagovala vyhlásením, že zábery nahých žien sú vo vysielaní al-Džazíry neprijateľné.
Hnutie FEMEN k Ševčenkovej gestu vydalo vyhlásenie, v ktorom sa uvádza, že odhalením poprsia "dala praktickú odpoveď, keď vzťah k obnaženej žene označila za indikátor slobody".
Hnutie FEMEN vzniklo na Ukrajine v roku 2008 a veľkú publicitu získalo práve podobnými protestmi v rôznych krajinách. Začiatkom septembra sa Ševčenková presťahovala z Ukrajiny do Francúzska. Francúzske úrady v polovici septembra zaregistrovali FEMEN ako medzinárodnú organizáciu pôsobiacu na území Francúzska.



Bývalého talianskeho premiéra Silvia Berlusconiho odsúdil dnes súd v Miláne na štyri roky väzenia za daňové úniky. Rozsudok zatiaľ nie je právoplatný, Berlusconi sa proti nemu môže odvolať.
Verdikt, podľa ktorého by Berlusconi tiež nemohol tri roky zastávať verejnú funkciu, prišiel niekoľko dní po tom, ako 76-ročný mediálny magnát a politik oznámil, že sa v budúcoročných voľbách nebude znova uchádzať o post predsedu vlády.
Berlusconi bol jedným z 11 obžalovaných v procese týkajúceho sa nezrovnalostí v obchodoch jeho koncernu Mediaset, ktorý sa začal pred šiestimi rokmi.
Podľa žaloby mal byť v 90. rokoch osobne zapletený do série predajov televíznych práv, ktorých cena bola umelo nadhodnotená o stovky miliónov dolárov. Mediasetu to umožnilo získať na daňových únikoch 14 miliárd eur a financovať čierny fond, tvrdil prokurátor, ktorý pre Berlusconiho žiadal o tri roky a osem mesiacov väzenia.
Berlusconi vinu opakovane popieral, rovnako ako v ďalších procesoch voči svojej osobe. Nie je jasné, či verdikt nadobudne právoplatnosť, pretože v prípade očakávaného odvolania by konanie odvolacieho súdu nemuseli uzavrieť skôr, ako dôjde k premlčaniu. Počas pôsobenia Berlusconiho vo vláde schválili v Taliansku viacero zákonov, ktoré procesy voči nemu prerušili, čím sa oddialilo ich ukončenie a tým aj priblížila premlčacia lehota.


Českým parlamentom prešla novela s ambíciou stíšiť televíznu reklamu. Schválili ju dnes senátori a predloha putuje na podpis k prezidentovi. Novelu ešte musí doplniť vykonávacia vyhláška spracovaná Radou pre rozhlasové a televízne vysielanie, informoval český spravodajský server iDNES.cz.

Za schválenie novely hlasovalo 38 senátorov zo 42 prítomných. Proti nebol ani jeden.
Novelu zákona navrhla skupina poslancov naprieč politickými stranami. Tí pôvodne zamýšľali, aby zmena platila už od augusta, proces schvaľovania sa však zdržal a tretím čítaním v Snemovni novela prešla až v septembri.
Novelu poslanci predložili po sťažnostiach divákov na to, že ich hlučná reklama doma ruší. "Ste sami svedkami, že hlasná reklama skutočne existuje. Niektorých ruší pri vysielaní a niektorých, napríklad mňa, ruší, keď pri televízii zaspím," povedal senátorom pred hlasovaním Václav Mencl, poslanec a spoluautor zmeny.
Samotná novela je pomerne stručná. Do zákona o prevádzkovaní rozhlasového a televízneho vysielania vkladá v podstate iba niekoľko viet. Tá kľúčová znie: "Prevádzkovateľ televízneho vysielania je povinný zaistiť, aby reklamy, teleshopping a označenie sponzora neboli vysielané takým spôsobom, že zvuková intenzita ich vysielania je vyššia ako zvuková intenzita programov a ďalších častí vysielania vysielaných v čase predchádzajúcom vysielaniu reklamy, teleshoppingu alebo označeniu sponzora, a taktiež v čase nasledujúcom po ich odvysielaní."



Copyright © TASR 2012

Pamäť audiovizuálneho dedičstva? Čas sa kráti.

Pamäť audiovizuálneho dedičstva?


Čas sa kráti.


Oslavy Svetového dňa audiovizuálneho dedičstva, pripadajúceho na 27. októbra, sa v roku 2012 uskutočnia na tému: "Pamäť audiovizuálneho dedičstva? Čas sa kráti."
Organizácia Spojených národov pre vzdelávanie, vedu a kultúru (UNESCO) v spolupráci s Koordinačnou radou audiovizuálnych archívnych združení a ďalšími partnermi sa usiluje o zachovanie audiovizuálneho dedičstva na svete. Pracovníci archívov sa zúčastňujú na Svetovom dni audiovizuálneho dedičstva aktivitami zameranými na osvetu verejnosti. Cieľom dňa je, aby si ľudia uvedomili, nakoľko je audiovizuálne dedičstvo krehké a citlivé na možné poškodenie.
Filmové štúdiá, televízne a rozhlasové stanice predstavujú piliere moderného sveta tým, že zaznamenávajú najdôležitejšie momenty súčasnosti.
Audiovizuálne dokumenty predstavujú dedičstvo ľudstva v podobe zachytených aktualít, reklám, snímok a záznamov o udalostiach aj s ich symbolickým významom. To všetko predstavuje svedectvo o totožnosti kultúry národa.

Koičiro Macuura v roku 2007 ako generálny riaditeľ UNESCO vyzval vlády, medzinárodné organizácie, občianske spoločnosti a mimovládne organizácie, aby audiovizuálnemu dedičstvu prikladali vážnosť, ktorú si zaslúži. Výzva Koičira Macuuru, ktorú predniesol pri prvých oslavách Svetového dňa audiovizuálneho dedičstva 27. októbra 2007, zostáva aktuálna naďalej.

Prírodné katastrofy, vojny, krádeže, vandalizmus, dokonca obyčajná nedbanlivosť pri práci už spôsobili, že sa poškodili, alebo úplne zmizli početné vzácne zbierky. Aj zastaraná technika poškodzuje zábery a dobové zvukové záznamy.

Záchrana audiovizuálneho dedičstva predstavuje komplexnú problematiku zahŕňajúcu mnohé riešenia právneho, inštitucionálneho, technického a finančného charakteru. Ak sa nič neurobí, potom celé časti tohto dedičstva zaniknú. Nemáme viac ako 10-15 rokov na záchranu audiovizuálnych dokumentov, a to ich digitalizáciou, uviedla UNESCO na svojej internetovej stránke.

Mnohé audiovizuálne dokumenty z 20. storočia sú už nenahraditeľne zničené, iné sa stratili, časť ďalších je ohrozená možnými prírodnými katastrofami alebo zlým stavom techniky.

Členské štáty UNESCO na 33. zasadnutí Generálnej konferencie v roku 2005 vyhlásili 27. október za Svetový deň audiovizuálneho dedičstva preto, aby sa predchádzalo poškodeniu či zničeniu tohto dedičstva. Stalo sa tak na návrh Českej republiky z roku 2005. Zdôraznili, že materiál, z ktorého dedičstvo pozostáva, má "často jedinečný význam týkajúci sa ekonomických, politických, spoločenských a sociálnych dejín, ďalej vývoja v oblasti vzdelávania, vedeckého pokroku a rozmanitosti kultúr".

Dňa 27. októbra 1980 účastníci 21. Generálnej konferencie schválili Odporúčanie za zachovanie a konzervovanie filmového obrazového záznamu. Išlo o prvý medzinárodný nástroj, ktorým sa vyhlásili kinematografické a televízne archívy za prostriedky kultúrneho a historického významu.

Copyright © TASR 2012



26. 10. 2012

ETNOFILM 2012

ETNOFILM 2012




Zlatého turoňa – Grand Prix 17. ročníka medzinárodného filmového festivalu o etnológii, sociálnej a kultúrnej antropológii Etnofilm Čadca 2012 získal film Hlasy z Vysočiny. Tri dni v Premane talianskeho autora Renata Morelliho za výstižné a vnímavé zachytenie života a jedinečných hudobných zvyklostí v talianskej obci v Alpách. TASR o tom informovala riaditeľka festivalu Silvia Petreková.

Strieborného turoňa udelila porota filmu Svadba – blízke stretnutia rómskeho druhu Ilju Ruppeldta z Nového Zélandu za vytrvalý dokumentaristický prístup a profesionálne spracovanie snažení Rómov z Česka a zo Slovenska dosiahnuť šťastnejší život na Novom Zélande a o ich postojoch k tamojšej multikulturálnej spoločnosti. Bronzového turoňa získal film Archimandrita Poliaka Jerzyho Kalinu za presvedčivé priblíženie duchovného sveta ortodoxného mnícha z Podlasia v zložitých podmienkach spolužitia viacerých národností a konfesií.
Do 17. ročníka prihlásili filmári podľa Petrekovej 101 filmov, pričom porota vybrala do súťaže 40 a ich celková premietacia dĺžka bola 1276 minút. „Žánrová pestrosť bola v tomto ročníku výnimočne bohatá ako sa vyjadrila výberová porota pod vedením Štefana Vraštiaka. Do súťaže zaradili až 15 slovenských filmov. Ďalšie tituly pochádzali z Nemecka, Českej republiky, Nového Zélandu, Švajčiarska, Slovinska, Srbska, Chorvátska, Poľska, Španielska, Talianska a Maďarska,“ uviedla riaditeľka Etnofilmu Čadca 2012.
Doplnila, že výberovú porotu potešil i záujem mladých filmárov, študentov Akadémie umenia v Banskej Bystrici, ktorých talent je nádejou pre budúce ročníky festivalu. „Sme veľmi radi, že renomé najstaršieho slovenského filmového festivalu priťahuje kvalitnú tvorbu a nepochybne ponúka príležitosť predstaviť rôznorodosť pohľadov na obsah tejto špecifickej tematiky. Z histórie Etnofilmu je zaujímavý fakt, že počas sedemnástich ročníkov sa do súťaže dostalo spolu 568 filmov z 34 krajín celého sveta,“ povedala Petreková.
„Hlavní organizátori – Kysucké kultúrne stredisko v Čadci, Žilinský samosprávny kraj a Mesto Čadca chcú poďakovať za finančnú podporu podujatia Audiovizuálnemu fondu a Ministerstvu kultúry SR,“ uzatvorila riaditeľka festivalu.

Copyright © TASR 2012

Reakcia FNsP F. D. Roosevelta na reportáž o nemocnici a o robotickej technológii Da Vinci v spravodajstve v TV Markíza

Reakcia FNsP F. D. Roosevelta na reportáž o nemocnici a o robotickej technológii Da Vinci v spravodajstve v TV Markíza






Robotická technológia je najnovším typom minimálne invazívnej chirurgie.
Spája v sebe všetky výhody laparoskopickej a otvorenej chirurgie. Zabezpečuje pre pacienta vysokú bezpečnosť, minimalizuje straty krvi, skracuje pobyt v nemocnici, znižuje dodatočné náklady a podstatne skracuje rekonvalescenciu.

Spochybniť tieto fakty je výrazom vysokej neznalosti problematiky a neprofesionality.

Slovenskí pacienti, a teda aj poistenci, chodili za touto technológiou do okolitých krajín, kde im bol tento zákrok v rámci pravidiel EÚ plne hradený našou zdravotnou poisťovňou v sume 7000 eur, čo je podstatne vyššia cena ako suma 4000 eur, ktorú dnes poisťovne preplácajú za zákrok u nás.

Fakt hodný chvály, že na Slovensku existujú pracoviská, kde sa snažia poskytnúť pacientom najlepšiu a najmodernejšiu chirurgickú liečbu, bol buď absolútne nepochopený, alebo sa hľadá senzácia tam, kde nie je.

Robotický systém obstarávalo bývalé vedenie FNsP F. D. Roosevelta v Banskej Bystrici po schválení postupu Úradom pre verejné obstarávanie a jeho počiatočná prevádzka bola krytá z grantov a darov. Až po zvládnutí technológie a po dohode so zriaďovateľom a zdravotnými poisťovňami, bolo zariadenie zakúpené.

Hľadať senzácie tam, kde nie sú a ovplyvňovať verejnosť bez znalosti veci, považujeme za poľutovania hodnú skutočnosť.

Vedenie FNsP F. D. Roosevelta v Banskej Bystrici

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Bulharský premiér Bojko Borisov nariadil odvolanie policajnej hovorkyne mesta Varna za jej vyjadrenie na adresu autora fotografie troch policajtov spiacich počas služby v aute. Fotografia z júna zarezonovala v bulharskej verejnosti až v uplynulých dňoch, pričom hovorkyňa v reakcii na situáciu slovne zaútočila na muža, ktorý troch varnských policajtov zachytili. Označila ho za "vidieckeho hlupáka". Na to reagoval priamo premiér a naradil, aby ju zbavili funkcie, keďže podľa neho "kazí reputáciu" ministerstva vnútra.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Britská polícia, vyšetrujúca údajné sexuálne zneužívanie neplnoletých dievčat bývalým moderátorom spravodajskej stanice BBC Jimmym Savileom, dnes oznámila, že preveruje prípady týkajúce sa približne 300 obetí.
"Je to absolútne šokujúce," uviedol šéf vyšetrovania, policajný veliteľ Peter Spindler.
Na tlačovej konferencii informoval, že všetky prípadné obete, až na dve, boli dievčatá či ženy a že drvivá väčšina údajných trestných činov sa týka Savilea. Ten zomrel vlani ako 84-ročný.
Polícia sa doteraz rozprávala so 130 obeťami a zaznamenala 114 hlásení o sexuálnom napadnutí alebo o závažnom sexuálnom útoku, pričom väčšinou boli hlásenia namierené proti Savileovi. Polícia zatiaľ nikoho nezatkla.
Policajný veliteľ Spindler neuviedol, kto ďalší mohol byť do sexuálnych zločinov zapletený. Právnici zastupujúci niektoré obete však oznámili, že podľa náznakov ich klientov do pedofilného gangu, ktorý existoval v BBC v čase Savileovej najväčšej slávy v 70. a 80. rokoch minulého storočia, patrili aj ďalšie celebrity. Niektoré zneužívané obete mali údajne iba osem rokov.
Stanica BBC zažíva ťažké chvíle pre obvinenia, že pomáhala kryť sexuálne zneužívanie jednou zo svojich bývalých moderátorských hviezd, a snaží sa zo všetkých síl vysvetliť, prečo sa jej vlastný program prestal vlani zaoberať škandálom okolo Savilea.
Spindler dodal, že v tomto štádiu vyšetrovania nie sú žiadne dôkazy o existencii organizovaného pedofilného gangu.
Savile bol hlavnou moderátorskou hviezdou BBC 70. a 80. rokov minulého storočia. Uvádzal viaceré známe programy v hlavnom vysielacom čase; medzi najznámejšie patrí hudobná relácia Top of the Pops a program o splnených želaniach detí Jim'll Fix It.
Savile získal za svoju profesionálnu i charitatívnu činnosť viaceré ocenenia vrátane Radu britského impéria (OBE) a Pápežského rytierskeho rádu sv. Gregora Veľkého.

Copyright © TASR 2012





VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA



" Briti majú Monty Pythona, my máme Poľský futbalový zväz. Neexistuje nič, čo by PZPN nedokázal zbabrať."
 Jaroslaw Gowin, poľský minister spravodlivosti


„ Šiel som za tými ľuďmi a povedal som im. Dočerta, to nemôžete nájsť nejaké ženy, ktoré sú kvalifikované? Oslovil som preto ženské organizácie, od ktorých som žiadal mená ľudí. Priniesli nám šanóny plné žien.“
Mitt Romney

Nemyslím, že je přímá souvislost mezi lidmi, kteří byli perzekvováni a končili v gulazích, a Leninem. Pro mě Lenin je symbolem pokusu o vybudování nového světa a ten pokus bohužel zkolaboval.“
Jiří Dolejš, podpredseda KSČM


"Divákom prinášame spin-off pôvodného seriálu s názvom Dr. Dokonalý. Ide o úplne nové príbehy, rozhodli sme sa preto aj pre nový názov."
Jozef Gogola, vedúci PR TV Joj

"Za posledné dva roky som si všimol, že vy využívate svoj šarm balkánskeho banditu na to, aby ste v každej rozprave urážali protivníka. Neberiem to osobne."
Miroslav Beblavý


"Ja som zamestnával 40 ľudí, už keď som mal 19 rokov. Na to, aby ste vy zaplatili toľko daní, čo ja, by ste museli žiť 200 rokov."
Robert Kaliňák


"Tento imbecil je rovnako škodlivý ako Zapatero. Hollande nenávidí boháčov. Chce ich očividne trestať. Oni však odídu a nikto nepríde ku nám investovať. Čo sa týka módy, šperkov, parfumov a vína, Francúzska už nie je kompetitívne. A zvyšok výrobkov sa nepredáva. Kto ešte kupuje francúzske autá? Ja určite nie."
 Karl Lagerfeld


"Václav Havel - ať vědomě či bezděčně, ale v každém případě aktivně - byl nástrojem sil lži a nenávisti. Ve své misi byl úspěšný. A přesto prohrál. Václav Klaus - ať vědomě či bezděčně, ale v každém případě aktivně - byl nástroj pravdy a lásky. Ve své misi byl neúspěšný. A přesto zvítězil. Vztah Havla a Klause byl jen regionální šarvátkou dvou výrazných osobností, ale měl hlubší přesah a ukazoval směřování nemocné euroamerické civilizace... i fatální nebezpečí". V první linii proti civilizaci svobody jdou darwinisté, marxisté a europeisté, kteří jsou spojencem antikristovského islámu a křísí pohanství starého Říma s jeho apoteózou krve, násilí, sexu a modlářství, s oslavou homosexuality". Havlův film Odcházení je banalita , kterou až poslední scéna kouzlem nechtěného povýší na poselství. Z vody v kašně se vynoří sám autor režisér jako podivný hybrid démona a člověka se smrtí na jazyku: ´Pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí,´ zašklebí se ironicky ve velkém detailu do kamery, a aby snad nebylo pochyb, co tím míní, zvedne dva prsty do svého typického ´véčka´, pozdravu - znaku svobodných zednářů. Havel byl současně i apoštol svobody a demokracie, jehož koncepce otevřeně směřovala k fašistickému korporativistickému státu."
Petr Hájek, Kancelár prezidenta Klausa


"Myslím si, že dokonca ak aj život začne v hroznej situácii pri znásilnení, je to niečo, čo boh zamýšľal, aby sa stalo."
Richard Mourdock ,republikánsky kandidát na senátora


25. 10. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Americký herec Tom Cruise v stredu v Los Angeles zažaloval za urážku na cti magazíny, ktoré priniesli informácie o tom, že po rozvode s Katie Holmes opustil ich spoločnú dcéru Suri. Ide o periodiká In Touch a Life & Style, pričom Cruise požaduje odškodné 50 miliónov dolárov (v prepočte približne 38,7 milióna eur). “Tom je starostlivý otec, ktorý má Suri veľmi rád. Je zásadnou súčasťou jeho života a navždy bude. Tvrdiť, že ju ‘opustil‘ je zlomyseľná lož, a tvrdiť to prostredníctvom krikľavého titulku pri fotografii plačúcej Suri je trestuhodné,“ uviedol hercov právnik Bert Fields, ktorý upozornil na to, že Cruise zvyčajne na klebety nereaguje žalobami. Obálky časopisov s titulkami “Otecko ju opustil“ a “Opustil ju otec“ však už boli priveľa aj pre neho. Časopisy sa k žalobe zatiaľ nevyjadrili. Ak herec vysúdi odškodné, peniaze venuje charite.
Herečka Katie Holmes požiadala o rozvod koncom júna tohto roku po piatich rokoch manželstva a súd vzťah oficiálne ukončil koncom augusta. Suri po dohode žije s matkou v New Yorku, no Cruise ju smie kedykoľvek navštíviť. Dôvodom rozvodu, ktorý uviedla v súdnych dokumentoch Holmes, majú byť neprekonateľné rozdiely, no podľa medializovaných informácií je za krachom manželstva jej strach z vplyvu scientologickej cirkvi na ich jedinú dcéru.


 Podiel digitálneho obsahu na celkových tržbách v svetovom mediálnom a zábavnom priemysle v budúcnosti rýchlo porastie. Vyplýva to z prieskumu, ktorý spoločnosť Ernst & Young uskutočnila medzi 34 generálnymi riaditeľmi spoločností pôsobiacich v médiách a zábavnom priemysle. Polovica oslovených vrcholových manažérov je presvedčená, že digitálny obsah zvýši v nasledujúcich troch rokoch ich celkové tržby aj maržu minimálne o desatinu. Podľa 79 % z opýtaných generálnych riaditeľov na očakávanom dvojcifernom raste digitálnych médií budú mať najväčší podiel tablety. "Na rozdiel od situácie pred niekoľkými rokmi dnes šéfovia mediálneho a zábavného priemyslu vnímajú potenciál digitálnych médií oveľa optimistickejšie. Všetci generálni riaditelia, s ktorými sme hovorili, si uvedomujú, že digitálny obsah je pravdepodobne najdôležitejší faktor, ktorý rozhodujúcim spôsobom ovplyvní ďalšie zvyšovanie tržieb aj marže," uviedol Jozef Mathia zo spoločnosti Ernst & Young.
Generálni riaditelia sa však zhodli na tom, že pre nich zostáva veľkou výzvou neschopnosť presvedčiť zákazníkov, aby za digitálny obsah platili zodpovedajúcu cenu. Ďalšími výzvami sú pre nich nejednoznačná legislatíva, neisté ekonomické prostredie, či tlaky na znižovanie marketingového rozpočtu, alebo zmenu jeho štruktúry.
©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK DIGITALMEDIA NEWS

SLOVAK DIGITALMEDIA NEWS







Generálny riaditeľ Slovenského filmového ústavu (SFÚ) Peter Dubecký dnes potvrdil záväzok po skončení pilotnej prevádzky navýšiť počet digitalizovaných objektov o štvrtinu. Uviedol to na dnešnej tlačovej konferencii venovanej Národnému projektu č. 5 - Digitálna audiovízia.
Dodal, že ide o záväzok daný ministrovi kultúry Marekovi Maďaričovi (Smer-SD). "Filmový ústav prijal rozhodnutie, že po pilotnej prevádzke, ktorá, predpokladám, začne v budúcom roku, bude schopný navýšiť počet digitalizovaných objektov o 25 percent. Je to písomný záväzok, ktorý SFÚ dal pánovi ministrovi kultúry v liste, ktorý sme mu poslali pred dvomi týždňami," povedal Dubecký s tým, že tento záväzok zatiaľ nie je predmetom dodatku k podpísanej zmluve.
"SFÚ 6. marca 2012 podpísal zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku, na základe ktorej realizuje projekt Digitálna audiovízia. Partnerom tohto projektu je Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS). Obidva tieto subjekty majú za cieľ vybudovať digitalizačné pracoviská a digitalizovať minimálne 58.700 audiovizuálnych kultúrnych objektov," uviedol na margo projektu Dubecký.

V tejto zmluve bol schválený aj rozpočet, pre SFÚ vo výške 15.439.576 eur a pre RTVS 8.650.364 eur, spolu viac ako 24 miliónov eur, ktorých rozhodujúcim zdrojom sú eurofondy. Podľa projektovej manažérky Martiny Polčíkovej došlo neskôr k čiastočnému zníženiu tejto sumy, úspora je viac ako 1,5 milióna eur.

"Projekt sa oficiálne začal už 1. mája 2011 náročnou prípravnou fázou, pričom realizácia jeho aktivít je naplánovaná do 30. júna 2015," konštatuje SFÚ v tlačovom vyhlásení. Samotný filmový ústav má podľa podpísanej zmluvy digitalizovať tisícku filmových objektov, RTVS zvyšných takmer 58.000 audio a video objektov.

Dubecký upozornil, že SFÚ už od roku 2004 realizuje projekt obnovy a záchrany kultúrneho dedičstva. "Teší nás, že štyri vládne garnitúry tento projekt podporujú," dodal s tým, že výstupom bolo aj pol milióna predaných nosičov slovenských audiovizuálnych diel.

"Preto ma veľmi teší, že SFÚ mohol vstúpiť do druhého projektu (Národnému projektu č. 5 - Digitálna audiovízia, pozn. TASR), ktorý je z pohľadu slovenskej kultúry ojedinelý a výnimočný, pretože nie je predpoklad, že by sa niekedy v budúcnosti mohol na Slovensku objaviť takýto objem finančných prostriedkov, ako je v prípade OPIS-u a OPIS-u 2 (Operačný program informatizácia spoločnosti, pozn. TASR) a to je okolo 200 miliónov eur," povedal.



Copyright © TASR 2012

Skyfall


24. 10. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Britská spravodajská stanica BBC v utorok tesne pred úderom polnoci po 38 rokmi vypla svoj Ceefax, ktorý bol najstaršou teletextovou službou sveta. Dôvodom je prechod na digitálne vysielanie a zastaranosť technológie. Teletext zaviedli v roku 1974 a svoj vrchol popularity dosiahol v 90. rokoch, keď ho aspoň raz týždenne sledovalo asi 20 miliónov ľudí.
BBC na svojom spravodajskom portáli cituje viacerých svojich fanúšikov, ktorým bude Ceefax chýbať. "Trúchlim nad smrťou starého priateľa, pomalého, vetchého a vyrobeného z kociek Lega - ale napriek jeho čudnému vzhľadu išlo o z dnešného hľadiska o jeden z najprofesionálnejších spravodajských servisov v Británii," napísal na sociálnej sieti MSN divák Pete Clifton. Smútok nad ukončením Ceefaxu vyjadril aj bývalý britský premiér John Major.
Ceefax už od svojho spustenia pred 38 rokmi ponúkal divákom aktuálny prístup k informáciám všetkého druhu - od spravodajských titulkov, cez športové výsledky až po predpovede počasia. S príchodom internetu však služba podľa expertov stratila akékoľvek opodstatnenie.


Americkú herečku Megan Fox nahnevala jej nahá fotografia, ktorú zverejnila webstránka CelebJihad.com. Záber pritom nie je pravý - tento portál je totiž známy tým, že poskytuje vymyslené informácie o známych osobnostiach, robí si z nich žarty a zverejňuje rôzne fotomontáže. Už v úvode užívateľov upozorňuje, že obsah nemusí byť pravdivý. Herečkin právnik však poslal list s varovaním, že fotku musia okamžite vymazať, inak bude nasledovať žaloba. "Síce si vážime obavy Megan Fox o jej povesť, no je pre nás ťažké uveriť, že žene, ktorá strávila dva filmy Transformers prehnutá s prsiami natlačenými k sebe, by mohla reputáciu poškodiť očividne satirická webstránka," uviedol pre portál TMZ.com zástupca CelebJihad.com.
Dvadsaťšesťročná Megan Fox sa preslávila stvárnením Mikaely Banes v snímke Transformers (2007). Túto rolu si zopakovala aj v pokračovaní Transformers: Pomsta porazených (2009). Okrem toho účinkovala napríklad vo filmoch Spoveď kráľovnej strednej školy (2004), Ako sa zbaviť priateľov a zostať úplne sám (2008), Jennifer's Body (2009), Jonah Hex (2010), Friends with Kids (2011) či Diktátor (2012). Predvlani si spolu s Dominicom Monaghanom zahrala v klipe Love the Way You Lie od Rihanny a Eminema. Herečka považovaná za sexsymbol má na konte napríklad tri Teen Choice Awards a dve nominácie na MTV Movie Awards, no tiež ju štyrikrát nominovali na nelichotivú Zlatú malinu. Zdobila titulky časopisov ako Maxim, FHM, GQ, Esquire či Elle a opakovane sa umiestňuje na popredných priečkach rebríčkov najpríťažlivejších žien.
Informácie zverejnila webstránka www.digitalspy.co.uk.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Zlomený nos a modrinu utŕžil spravodajca maďarského spravodajského servera Index.hu pri útoku prívržencov extrémnej pravice počas utorkovej protivládnej demonštrácie v Budapešti.
Ako dnes informoval Index.hu, novinár nakrúcal spontánne zhromaždenie radikálov, ktorí sa pokúšali narušiť podujatie skupiny zo spoločenskej siete Facebook Milión ľudí za slobodu maďarskej tlače (Milla) a z Hnutia maďarská Solidarita.
Extrémistov od zhromaždenia, ktorého sa zúčastnilo niekoľko desiatok tisíc odporcov Orbánovej vlády, oddelil kordón ťažkoodencov.
Radikáli vykrikovali na demonštrantov antisemitské heslá. Niekoľko metrov od zoradených policajtov obkľúčili spravodajcu, strkali do neho a napokon ho neznámy človek z davu udrel päsťou do tváre.
Mladého muža musel ošetriť lekár.

 Ukrajinské úrady zatkli dnes bývalého člena prezidentskej ochranky, ktorý prispel k zverejneniu zvukových nahrávok kompromitujúcich bývalého ukrajinského prezidenta Leonida Kučmu z údajnej prípravy vraždy investigatívneho novinára Georgija Gongadzeho pred vyše desiatimi rokmi.
Ukrajinská bezpečnostná služba SBU informovala, že na kyjevskom letisku Borispoľ po prílete z New Yorku zadržala Mykolu Melnyčenka, ktorý je obvinený z vyzradenia utajovaných skutočností a zneužitia právomocí. Bezprostredne nebolo známe, prečo sa Melnyčenko vracal do vlasti.
Obvinenia vznesené voči zadržanému súvisia s vlaňajším zverejnením nahrávok, na ktorých exprezident Kučma hovorí o odstránení Gongadzeho.
Ukrajinský súd vlani zamietol obvinenie proti Kučmovi v súvislosti s vraždou Gongadzeho. Súd rozhodol, že tajné nahrávky, ktoré mali exprezidenta usvedčovať zo zločinu, nie sú prípustným dôkazom. Ako dôkaz neposlúžilo ani to, že sa bývalý vysokopostavený predstaviteľ ukrajinského ministerstva vnútra priznal k zabitiu Gongadzeho, pričom podľa vlastných slov však konal na príkaz Kučmu.
Ukrajinská generálna prokuratúra začala v marci 2011 vyšetrovanie Kučmu - prezidenta nezávislej Ukrajiny v rokoch 1994-2005 - pre podozrenie z účasti na vražde Gongadzeho, jedného z najostrejších verejných kritikov pomerov na Ukrajine za Kučmovej vlády.
Smrť populárneho 31-ročného žurnalistu, známeho z televíznych diskusných relácií, ktorého telo bez hlavy sa našlo v lese až poldruha mesiaca po jeho únose, vtedy v Kyjeve vyústila až do pouličných zrážok medzi protestujúcimi a poriadkovou políciou.

Britská vláda dnes varovala spravodajskú stanicu BBC, že silnejúci škandál okolo sexuálneho zneužívania mladistvých jej bývalým moderátorom Jimmym Savileom vyvoláva "veľmi reálne obavy" o dôveru verejnosti v toto masmédium.

Stanica BBC zažíva ťažké chvíle pre nedávne obvinenia, že pomáhala kryť sexuálne zneužívanie detí jednou zo svojich bývalých moderátorských hviezd, a snaží sa zo všetkých síl vysvetliť, prečo jeden jej vlastný program sa prestal vlani zaoberať škandálom okolo Savilea.
Polícia a verejnoprávna BBC, ktorá je financovaná prostredníctvom koncesionárskych poplatkov, teraz prešetrujú obvinenia voči výstrednému moderátorovi Savileovi. Ten vlani ako 84-ročný zomrel. Podľa obvinení šesť desaťročí sexuálne zneužíval dievčatá, niektoré dokonca iba vo veku 12 rokov. K niektorým sexuálnym útokom údajne došlo priamo v priestoroch BBC.
"Po týchto obvineniach musia mnohé inštitúcie, predovšetkým asi BBC, odpovedať na závažné otázky," povedal parlamentu britský premiér David Cameron.
"Vláda urobí všetko, čo je v jej silách; aj ostatné inštitúcie musia urobiť, čo je v ich silách, aby bola istota, že sme sa z toho poučili a už nikdy sa to nezopakuje," dodal premiér.
Cameronove vyjadrenia nasledovali po liste ministerky kultúry, médií a športu Marie Millerovej, ktorá napísala BBC, že "vznikli veľmi reálne obavy o dôveru verejnosti v BBC".
Zákonodarcovia a médiá ostro kritizovali generálneho riaditeľa BBC Georgea Entwistla za jeho neisté a nepresvedčivé utorkové vystúpenie v parlamente, kde odpovedal na otázky o škandále.
Jeho predchodca Mark Thompson takisto čelí dôkladnému vyšetrovaniu za to, ako riešil tento prípad sexuálneho zneužívania.
Vydavateľ budúceho Thompsonovho zamestnávateľa, ktorým má byť americký denník New York Times, teraz vyslovil pochybnosti, či je Brit vhodný vykonávať novú prácu, keď nad ním visí nevyriešený škandál.
Thompson sa bránil, že nebol informovaný o relácii Newsnight, vlajkovej lodi BBC, ktorá v reportáži podrobne opisovala obvinenia voči moderátorovi detských programov Savileovi. Reportáž však BBC nakoniec neodvysielala. Thompson zdôraznil, že sa nezúčastňoval na rozhodnutí pozastaviť ju.
Savile bol hlavnou moderátorskou hviezdou BBC 70. a 80. rokov minulého storočia. Uvádzal viaceré známe programy v hlavnom vysielacom čase; medzi najznámejšie patrí hudobná relácia Top of the Pops a program o splnených želaniach detí Jim'll Fix It.
Savile získal za svoju profesionálnu i charitatívnu činnosť viaceré ocenenia vrátane Radu britského impéria (OBE) a Pápežského rytierskeho rádu sv. Gregora Veľkého.


Copyright © TASR 2012
Reklamná pauza, teraz sa môžete...



MEDIA NEWS

MEDIA NEWS






Generálny riaditeľ BBC George Entwistle bojuje po svojom parlamentnom vystúpení o udržanie sa vo svojej funkcii. Tvrdia to britské denníky, ktoré sa zhodujú, že Entwistle v parlamentnom výbore len neisto vysvetľoval okolnosti aféry okolo bývalého moderátora stanice Jimmyho Savilea. BBC však obhajoval šéf jej dozornej rady Chris Patten proti ministerke kultúry Marii Millerovej, ktorá spochybnila dôveru verejnosti vo verejnoprávnu stanicu.
Konzervatívny denník The Daily Telegraph napísal, že teraz je si len ťažko predstaviť, ako si Entwistle opäť získa dôveru svojich zamestnancov alebo verejnosti. Podľa The Guardian bol mizerný, podľa DAily Mirror "žalostný, váhavý a kolísavý" a podľa The Sun bojuje o prežitie.
Savile, ktorý zomrel pred rokom vo veku 84 rokov, patril k najznámejším televíznym celebritám vo Veľkej Británii. Po tom, čo televízia ITV začiatkom októbra odvysielala reláciu, v ktorej ho mnoho svedkýň obvinilo zo sexuálneho zneužívania, prepukol škandál. Savile údajne zneužíval neplnoleté dievčatá desiatky rokov v ateliéroch BBC, ale aj v nemocniciach a detských domovoch.
Rovnako tak BBC poškodilo, že jej najdôležitejšia spravodajská relácia Newsnight mala v decembri minulého roku pred dokončením reportáž o údajnej Savileovej pedofílii, ale vedenie relácie odvysielanie náhle zrušilo. Rozhodnutie vyvolalo protesty redaktorov Newsnight, ale vedenie BBC zdôrazňuje, že bolo motivované len novinárskymi ohľadmi.Entwistle v utorok pripustil, že pri pohľade späť by bol za to, aby sa reportáž odvysielala.
Entwistlea kritizovali nielen britské pravicové denníky, ktoré sú voči BBC tradične nedôverčivé, ale aj The Guardian a The Independent. Podľa neho bol Entwistle zle informovaný, nedostatočne pripravený a na celú situáciu nestačil.
V utorok sa navyše ukázalo, že Liz Mackeanová, jedna z novinárok, ktorá pracovala na reportáži Newsnight o Savileovi, sa domnieva, že ju stiahli po tom, čo šéfredaktor Newsnight spochybňoval, že svedkyne vypovedajúce v reportáži sú skutočne obeťami. "Bolo to pred štyridsiatimi rokmi, tie dievčatá boli tínedžerky, nie až tak mladé... nebol to ten najhorší druh sexuálneho deliktu," napísala vlani Mackeanová o šéfredaktorovej reakcii v maili, ktorý získala televízia Channel 4. Šéfredaktor Newsnight Peter Rippon rezignoval začiatkom týždňa.
Ministerka kultúry, médií a športu Maria Millerová po Entwistleovom vystúpení napísala predsedovi rady BBC Chrisovi Pattenovi o "veľmi vážnych obavách o dôvere verejnosti v BBC". Patten jej však hneď úsečne odpovedal a postavil sa za BBC. "Viem, že by ste nechceli vyvolať dojem, že spochybňujete nezávislosť BBC," napísal ministerke Patten, ktorý patrí k čelným členom Konzervatívnej strany.
BBC spustila dve vyšetrovania. Jedno, ktoré vedie bývalá sudkyňa Janet Smithová, skúma pomery v BBC v dobe, keď tam Savile pracoval. Druhé pod vedením bývalého šéfa konkurenčnej Sky News Nicka Pollarda sa zamerala na zrušenie reportáže v Newsnight.

Copyright © ČTK 2012


Spoločnosť UPC Broadband Slovakia (UPC) vykázala v minulom roku stratu 8 mil. eur. V porovnaní s rokom 2010 sa záporný hospodársky výsledok znížil o takmer 21 mil. eur. Prevádzkové výnosy UPC sa vlani pohybovali na úrovni 47,7 mil. eur, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje 4,6-percentný pokles. Ako ďalej vyplýva z účtovnej závierky spoločnosti zverejnenej v Obchodnom vestníku, výrazne, až o 25 mil. eur, klesli v minulom roku prevádzkové náklady. Tie v roku 2011 dosiahli 44 mil. eur, zatiaľ čo rok predtým to bolo viac než 70 mil. eur. Vlastné imanie spoločnosti predstavovalo záporných 77,1 mil. eur.
UPC Broadband Slovakia, s.r.o. na Slovensku poskytuje služby televízie, širokopásmového vysokorýchlostného internetu a telefonovania. Na slovenskom trhu pôsobí od roku 2005. Je súčasťou medzinárodnej spoločnosti Liberty Global, ktorá je jedným z popredných káblových operátorov s takmer 20 miliónmi zákazníkov v 13 krajinách sveta.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Česká strana zatiaľ neposkytla odpoveď na to, či by bolo možné zaviesť časovú oponu pre programy nevhodné do 15 rokov na Slovensku aj v Českej republike súčasne. Pre TASR to dnes potvrdil predseda Výboru NR SR pre kultúru a médiá Dušan Jarjabek (Smer-SD). Jeho výbor rokoval s českými poslancami aj na túto tému pred mesiacom. Debatu na Slovensku otvorili najmä reality šou.
"Dohodli sme sa, že do dvoch mesiacov by sme sa mali skontaktovať. Po uplynutí tejto doby sa budem dopytovať, či sa to niekam pohlo," povedal Jarjabek. Poslanec zároveň uznal, že časová opona v Českej republike nie je tak pálčivý problém, ako u nás. "Bolo by však ideálne vyriešiť to v približne rovnakom čase," tvrdí.
Podpredseda českého Výboru pre vzdelávanie, vedu, kultúru, ľudské práva a petície Senátu Parlamentu Českej republiky Jiří Oberfalzer (ODS) pred mesiacom vyhlásil, že vo svojej domovine nezaznamenal nejakú väčšiu debatu o tejto téme. "Ale je logické, aby sa o tom hovorilo. Budem to tlmočiť našej Rade pre rozhlasové a televízne vysielanie a mediálnemu výboru. Zatiaľ na to neodpoviem a pokúsim sa to presadzovať, lebo je to rozumné opatrenie a zmysel má, ak sa to uskutoční na oboch stranách," uznal Oberfalzer.
Jarjabek vtedy vysvetľoval, že odsun programov nevhodných do 15 rokov za 20. hodinu len na slovenských staniciach by ochudobnil naše médiá. "Reklamu posunieme do iného štátu," upozornil na margo českých televíznych staníc, ktoré šíria svoj signál aj do slovenských domácností.
O zavedení časovej opony pred časom začala hovoriť poslankyňa NR SR Jana Žitňanská (nezávislá) a neskôr aj minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD). Ten vyhlásil, že súkromní televízni vysielatelia ponižujú ľudskú dôstojnosť a vedú pomyselnú kultúr
nu vojnu voči občanom Slovenska.
Po nedávnej diskusii nazvanej "Kde sú hranice tolerancie nekultúrnych programov celoplošných komerčných médií" minister oznámil, že riešenie problému stále hrubších a drsnejších obsahov, ktoré sa objavujú na obrazovkách celoplošných komerčných médií, ponúkne rezort kultúry tak, aby mohlo platiť od 1. januára 2013. Malo by ísť o kombináciu regulácie médií štátom s ich samoregulačnými mechanizmami.
Maďarič doplnil, že jednoduché riešenie tohto problému, ktorý má korene v globálnom trende, neexistuje, nie je možné ho jednoducho odkopírovať zo zahraničia a malo by preto vzniknúť v diskusii s odborníkmi a zainteresovanými subjektmi. "Prirodzená súťaživosť našich dvoch súkromných vysielateľov akosi rýchlo posúva hranice toho, čo považujeme za akceptovateľné. Neprijímam argument, že súkromní vysielatelia vysielajú len to, čo si ľudia žiadajú," povedal počas diskusie Maďarič. Pripomenul rastúci trend sťažností Rade pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa týkajú práve vysielania obsahov nevhodných pre deti. Na druhej strane dodal, že regulácia zo strany štátu by nemala byť pre súkromné médiá likvidačná.

Copyright © TASR 2012


TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS



1.Modré z neba – Markíza ; 2. Televízne noviny – Markíza ; 3. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 4. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT – TV JOJ ; 5. NOVINY TV JOJ –TV JOJ ; 6. KRIMI- TV JOJ ; 7. Recept na bohatstvo – TV JOJ ;8. Šport –TV JOJ ; 9. Športové noviny – Markíza ;10. Farma – Markíza ; 11. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 – Markíza ; 12. Panelák- TV JOJ

23. 10. 2012

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné


Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na svojom dnešnom zasadnutí rozhodla o udelení finančných sankcií v celkovej sume viac ako 8000 eur. Najväčší podiel na tejto čiastke má vysielateľ súkromnej televízie Joj. Ten musí zaplatiť čiastku 3319 eur za prerušenie filmu Horton dvoma reklamnými blokmi v priebehu pol hodiny. Ďalšiu pokutu tisíc eur mu licenčná rada uložila za odvysielanie programu Panelák, ktorý mal obsahovať propagáciu služby Skylink.

Pokutu 3319 eur by mala zaplatiť aj súkromná televízia Markíza. Tá sa mala dopustiť rovnakého priestupku ako konkurenčná komerčná stanica, keď zaradila dva reklamné bloky počas polhodiny, v ktorej vysielala film Účastníci zájazdu. Finančnú sankciu 500 eur uložila RVR aj televízii Ring TV za nedodanie súvislého záznamu vysielania programu z 12. mája.
Licenčná rada dnes tiež napríklad rozhodla o začatí správneho konania voči prevádzkovateľovi Digi Slovakia. Dôvodom je podozrenie z poskytovania programu českých televízií Nova a Prima Family bez súhlasu ich pôvodných majiteľov.

O začatí správneho konania RVR rozhodla aj v súvislosti s verejnoprávnym Rozhlasom a televíziou Slovenska (RTVS). Podozrenia členov rady vyvolal príspevok 'Pacient, pre pacienta, kvôli pacientovi' v Správach STV z 8. augusta. Verejnoprávne médium mohlo pri tejto správe porušiť ustanovenie, ktoré má zaručiť objektívnosť a nestrannosť spravodajstva a zároveň oddeliť názory a komentáre od informácií spravodajského charakteru.

Copyright © TASR 2012


SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
 

"Spoločne zdieľame názor, že jedinou cestou, ako bojovať proti bulvarizácii médií, je nastaviť parametre verejnoprávnych médií tak, aby mali diváci alternatívu a mohli sledovať kvalitné programy," vyhlásil premiér. Najmä Slovenskú televíziu však podľa neho nový generálny riaditeľ RTVS Václav Mika prevzal v zlom stave, s veľmi nízkou sledovanosťou programov. "Nikto im nezasahuje do práce, myslím, že majú relatívny pokoj. Verím, že prídu po niekoľkých mesiacoch s výsledkami, ktoré potešia v prvom rade televíznych divákov."  Na tlačovej konferencii po kontrolnej návšteve na ministerstve kultúry to dnes vyhlásil premiér Robert Fico

 
Copyright © TASR 2012

Výroba pre Markíza Group

Výroba pre Markíza Group

SLOVAK MEDIA NEWS

  

Právny systém regulácie reklamy na Slovensku je v súčasnosti absolútne neprehľadný. Tvrdí to Radoslav Kutaš, jeden zo spoluautorov Etického kódexu Rady pre reklamu (RPR), o ktorom dnes hovorili účastníci konferencie zorganizovanej touto regulačnou radou. Ilustroval to aj na príklade úpravy používania štátneho jazyka pri niektorých typoch reklamy, kde sa jedna právna úprava odvoláva na druhú.
"Pokiaľ vyslovene nie ste napríklad rozhlasový vysielateľ, ktorý sa zaoberá iba vysielaním rozhlasovej reklamy, ale ste zadávateľ alebo reklamná agentúra, tak je takmer nemožné aj v tomto stave, v akom sa novelizujú zákony na Slovensku, držať krok s tým, čo všetko legislatíva považuje za reklamu," uviedol Kutaš.
Podľa neho túto situáciu možno vyriešiť aj bez vytvorenia nového zákona. Prínosom by skôr bolo zjednotenie zákonov, napríklad z hľadiska používaných termínov. "Možno netreba používať rôzne pojmy pre to isté a upravovať to v rôznych typoch tak partikulárne len pre nejakú časť, segment, komoditu, alebo nejaké povolanie," podotkol.
Cieľom dnešnej konferencie, ktorú organizuje RPR, bolo diskutovať o samoregulácii v marketingovej komunikácii. Ako totiž poukázala prezidentka RPR Zuzana Mistríková, na Slovensku postupne vyrástla nová generácia pracovníkov v oblasti reklamy, a preto je nevyhnutné znovu hovoriť o istých témach etiky v tejto oblasti.
"Ja si myslím, že patríme medzi tie štandardnejšie krajiny v tom zmysle, že priemysel samotný, médiá, zadávatelia, reklamné agentúry sú si vedomí toho, že cieľom každého klienta je kampaňou zaujať, nie si pohnevať spotrebiteľov. Keď aj dochádza k určitým porušeniam kódexu, je to z dôvodu hľadania nových a lepších spôsobov komunikácie. Len veľmi málokedy je za tým to, že klient sa rozhodne komunikovať naschvál škandalózne," povedala o aktuálnej situácii na Slovensku Mistríková.
 

Copyright © TASR 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


 

Americký prezident Barack Obama v úvode pondelkového televízneho duelu so svojím republikánskym vyzývateľom Mittom Romneym povedal, že od nástupu do funkcie pred štyrmi rokmi urobila jeho vláda svet bezpečnejším. Romney povedal, že USA musia urobiť viac pre to, aby moslimský svet odmietol extrémizmus.
Témou tretej a poslednej televíznej diskusie hlavných prezidentských kandidátov pred voľbami, ktoré sa uskutočnia 6. novembra, je predovšetkým zahraničná politika. Obaja politici majú v prieskumoch takmer vyrovnanú podporu medzi voličmi, ktorí sú rozhodnutí ísť hlasovať.
Obama vstúpil do duelu v meste Boca Raton na Floride podľa prieskumov s náskokom, pokiaľ ide o dôveru voličov v oblasti zahraničnej politiky, ktorá je jeho silnou stránkou v porovnaní s Romneym. Toho voliči lepšie vnímajú v ekonomických otázkach, dominantnej téme amerických volieb.
Počas 90-minútovej diskusie sa očakávajú otázky týkajúce sa politiky voči Izraelu a Palestínčanom, iránskeho jadrového programu, konfliktu v Sýrii, vojny v Afganistane či obchodu s Čínou.

 

 

Americký prezident Barack Obama a jeho republikánsky vyzývateľ Mitt Romney načrtli v pondelok vo svojom treťom televíznom dueli odlišné vízie úlohy, ktorú podľa nich majú zohrávať Spojené štáty vo svete.
Témou ich poslednej televíznej diskusie pred voľbami 6. novembra bola zahraničná politika, v ktorej má Obama väčšiu dôveru voličov a Romney naopak len malé skúsenosti. Obaja dosahujú v posledných prieskumoch takmer vyrovnané výsledky.
Romney uviedol, že USA majú "zodpovednosť a výsadu" podporovať mier na celom svete. Domáce problémy ako je stagnujúca ekonomika a dlhy však podľa neho oslabili vedúce postavenie krajiny. Romney zdôraznil, že by ako prezident neznižoval vojenské výdavky a usilovať sa posilniť medzinárodné spojenectvá.
Obama povedal, že USA sú vo svete "tou nenahraditeľnou krajinou" a v súčasnosti sú silnejšie než pri jeho nástupe do funkcie pred štyrmi rokmi. Spojené štáty by podľa neho mali oživiť svoje hospodárstvo udržaním pracovných miest v krajine namiesto ich presunu do zahraničia.
Obama vstúpil do debaty útočne a Romneyho obvinil, že v zahraničnopolitických otázkach sa neustále mýli. Kritizoval Romneyho za podporu začatia vojny v Iraku, nesúhlas s odchodom vojakov z tejto krajiny, za meniace sa postoje v otázke Afganistanu i namietanie proti dohodám s Ruskom v oblasti jadrových zbraní.
Romney svoje postoje obhajoval a Obamovi povedal, že útoky na jeho osobu určite nie sú spôsobom, ako napríklad zastaviť násilie na Blízkom východe. Konštatoval, že v rozpore s prvotnými nádejami viedlo zvrhnutie autoritárskych režimov v Egypte, Líbyi a inde k "narastajúcej vlne chaosu". Obama podľa neho neprišiel so súvislou politikou v reakcii na zmeny zmietajúce regiónom.
Obaja kandidáti sa zhodli v tom, že sú proti vyslaniu amerických vojakov do Sýrie s cieľom ukončiť tamojšie násilie. Podľa Romneyho by USA mali stáť na čele úsilia o zistenie, ktoré opozičné skupiny sú zodpovedné, a postarať sa o to, že budú mať zbrane potrebné na boj proti režimu prezidenta Bašára Asada. Obama uviedol, že Washington so spojencami v regióne zisťuje viac o sýrskej opozícii. Poskytovanie ťažkých zbraní týmto skupinám však podľa neho nie je "jednoduchou záležitosťou".
Obama tiež povedal, že USA budú stáť pri Izraeli v prípade, ak sa stane terčom útoku. Zdôraznil okrem toho, že Irán nezíska jadrové zbrane, "pokiaľ budem prezidentom". Romney by presadzoval diplomatickú izoláciu Teheránu, ktorého prezident Mahmúd Ahmadínežád podľa neho svojou rétorikou podnecuje genocídu a mal by byť stíhaný na základe medzinárodného práva.
Obama sa dotkol aj Romneyho vyjadrení počas predvolebnej kampane o tom, že Rusko je hlavným geopolitickým nepriateľom USA. "Zdá sa, že chcete importovať zahraničnú politiku 80. rokov, práve tak ako sociálnu politiku 50. a ekonomickú politiku 20. rokov," povedal svojho vyzývateľovi.

V utorkovom televíznom dueli amerických prezidentských kandidátov, v ktorej sa hovorilo o zahraničnopolitických otázkach, nebolo miesta pre Európu. Prezident Barack Obama ani jeho vyzývateľ Mitt Romney kontinent na druhej strane Atlantického oceánu nespomenuli, všíma si agentúra DPA.
Popri témach ako vojna Afganistane, obchod s Čínou či spor okolo iránskeho jadrového programu zaznela v 90-minútovej diskusii zmienka len o jednej európskej krajine: Grécku.
Republikán Romney využil grécku ekonomickú krízu na varovanie pred pokračovaním Obamovej hospodárskej politiky ďalšie štyri roky v prípade jeho opätovného zvolenia. "To by znamenalo, že by sme sa s dlhmi 20 miliárd dolárov pohybovali smerom ku Grécku," vyhlásil.

Prezident USA Barack Obama porazil svojho republikánskeho vyzývateľa Mitta Romneyho v poslednej z troch televíznych debát. Vyplýva to z hodnotení analytikov i z výsledkov prieskumu medzi divákmi, oznámila dnes stanica CNN.
Obama i Romney v poslednej televíznej diskusii 15 dní pred prezidentskými voľbami prezentovali svoje rozdielne názory na zahraničnú politiku a úlohu Spojených štátov vo svete.
V súlade s očakávaniami Obama v debate zúročil svoje skúsenosti zo štvorročného pôsobenia v Bielom dome a svojho súpera, menej skúseného v zahranično-politickej oblasti, zatlačil do defenzívy.
Romney napokon musel chtiac-nechtiac súhlasiť s postupom Obamovej demokratickej administratívy vo väčšine kľúčových otázok, vrátane problematiky Iránu a prístupu k občianskej vojne v Sýrii.
Pozorovatelia CNN zhodujú na tom, že jednoznačným víťazom debaty sa stal Obama, vyjadrujú však pochybnosti nad tým, či môže tento úspech výraznejšie ovplyvniť výsledky volieb.
Podľa prieskumu CNN/ORC medzi divákmi označilo Obamu za víťaza debaty 48 percent voličov, zatiaľ čo Romneyho 40 percent. Štatistická odchýlka bola plus-mínus 4,5 percenta. Obamovo víťazstvo potvrdil aj prieskum stanice CBS.
Republikánsky kandidát však podľa prieskumu CNN dokázal presvedčiť mnohých divákov, že by bol v prípade víťazstva dôveryhodným lídrom.

 

Americká herečka a komička a aktivistka za práva homosexuálov Ellen DeGeneresová sa v noci nadnes stala nositeľkou Ceny Marka Twaina za jej prínos pre komediálny žáner.
Pri odovzdávaní ceny vo washingtonskom Kennedyho centre rečníci vyzdvihli nielen jej komediálny talent, ale aj prelomové priznanie sa k homosexualite pred 15 rokmi.
Rozhodnutie zverejniť svoju sexuálnu orientáciu síce otriaslo jej sľubne sa vyvíjajúcou hereckou kariérou, ale - ako priznala 54-ročná DeGeneresová - bolo nesmierne dôležité pre jej osobnú dôstojnosť. "Urobila som to pre seba a ukázalo sa, že to veľmi pomohlo aj iným ľuďom a malo to veľký ohlas," povedala herečka.
Cena je pomenovaná po americkom spisovateľovi a satirikovi Markovi Twainovi a je najvyššou americkou poctou za úspechy v oblasti komediálneho žánru. Cena sa udeľuje od roku 1998 a DeGeneresová je štvrtou ocenenou ženou. V uplynulých rokoch sa laureátmi ceny stali herci Steve Martin, Bill Cosby, Will Ferrell, Bob Newhart, či Richard Pryor.

 
Copyright © TASR 2012