DALITO!

6. 10. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Známu kubánsku disidentku a blogerku Yoani Sánchezovú, ktorú zatkli vo štvrtok počas cesty na východ krajiny, prepustili v noci nadnes za slobodu.
Blogerku uväznili, keď sa chcela zúčastniť na mediálne sledovanom súdnom procese so španielskym politickým aktivistom, obvineným zo zabitia iného odporcu režimu pri automobilovej nehode.
Sánchezovú a jej manžela Reinalda Escóbara zadržali v meste Bayamo kvôli obavám, že by na súde mohli vyvolať rozruch. V súvislosti s procesom zatkli aj viacerých ďalších aktivistov a disidentov, čo vyvolalo kritiku zo strany Washingtonu.
Španielsky občan Angel Carromero sa pred súdom musí zodpovedať zo zavinenia autonehody, pri ktorej zahynuli prominentní kubánski disidenti Oswaldo Payá a Harold Cepero.
Obžaloba viní Carromera z prekročenia rýchlosti a zabitia automobilom, za čo mu hrozí trest odňatia slobody v dĺžke 10 rokov. Vo videovyhláseniach Španiel priznal, že stratil kontrolu nad vozidlom, keď auto išlo po opravovanej časti vozovky a narazilo do stromu.
Jeho obhajca tvrdí, že nebolo možné stanoviť presnú rýchlosť vozidla a požiadal o prepustenie svojho klienta do domáceho väzenia.


Copyright © TASR 2012

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

 

5. 10. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Speváčka a herečka Jessica Simpson plánuje zažalovať americký časopis Star za článok o jej snúbencovi Ericovi Johnsonovi. Podľa neho ju otec jej dieťaťa podvádzal s jeho exmanželkou Keri. Nemenovaný zdroj pre magazín uviedol, že Johnson "spával s obomi v rovnakom čase". "Celé je to smiešne. Eric je ten najvernejší snúbenec a otec. Nie je na tom ani kúsok pravdy. Preto voči nim podniknú právne kroky," povedal pre Huffington Post kamarát 32-ročnej Simpson. Časopis Star "má v zuboch" viacero celebrít. Minulý rok ho zažalovala aj herečka Katie Holmes, ktorú v článku obvinili z užívania drog. Hviezda súdny spor vyhrala, vydavateľ magazínu sa jej musel ospravedlniť a venovať bližšie nešpecifikovanú sumu na charitatívne účely.
Jessica Simpson debutovala na hudobnej scéne v roku 1999 albumom Sweet Kisses, po ktorom nasledovali nahrávky Irresistible (2001), In This Skin (2003), Rejoyce: The Christmas Album (2004), A Public Affair (2006), Do You Know (2008) a Happy Christmas (2010). Ako herečka sa objavila napríklad v snímkach Vidláci na pretekoch (2005) a Guru lásky (2008) či v seriáli Tie roky sedemdesiate... (1998 - 2006). Dcérku Maxwell Drew porodila tento rok v máji.

Informácie zverejnila webstránka AceShowbiz.com.


Diváci televíznej stanice ESPN sa v stredu nedočkali avizovaného premiérového prenosu duelu Kontinentálnej hokejovej ligy (KHL) medzi Dinamom Moskva a tímom Ak Bars Kazaň (2:0). Dôvodom neboli problémy so signálom na ruskej strane, ale trochu šokujúca skutočnosť, že americkej spoločnosti sa nepodarilo nájsť komentátora na tento zápas. Denník Sport-Express o tom informovala šéfka sekcie televízneho vysielania vo vedení KHL Natalija Čajkovská. "Pred stretnutím sme urobili viacero testov technického charakteru. Americká strana nám však zabudla oznámiť, že nemá komentátora. Buď ho nemajú vôbec, alebo daný človek nemohol počas samotného súboja komentovať. V USA bolo v čase zápasu ráno a jednoducho nenašli osobu, ktorá by divákov sprevádzala počas duelu. Okrem toho mala ESPN ďalšie technické problémy. My sme si všetky povinnosti splnili. Druhá strana si teraz pravdepodobne vyberie iný zápas," povedala Čajkovská a doplnila: "Počas rokovaní sme Američanom ponúkli svojho človeka, ktorý by zápasy komentoval v anglickom jazyku, no druhá strana s návrhom nesúhlasila. Chceli od nás, aby sme im poskytli aj zvukovú stopu v ruštine, ktorú by pravdepodobne v štúdiu niekto prekladal a použil informácie v nej obsiahnuté." Vedenie KHL informovalo o dohode s ESPN v utorok. V prvej dekáde októbra mala americká stanica odvysielať päť stretnutí: Dinamo Moskva - Ak Bars Kazaň (streda 3. októbra), HC Lev Praha - SKA Petrohrad (sobota 6. októbra), Slovan Bratislava - Dinamo Moskva (nedeľa 7. októbra), CSKA Moskva - SKA Petrohrad (pondelok 8. októbra) a HC Lev Praha - Dinamo Moskva (utorok 9. októbra). Natalija Čajkovská ďalej informovala, že KHL z niektorých lokalít americkej strane vôbec neponúkne televízny prenos, pretože niektoré regióny v Rusku nedokážu ponúknuť dostatočné technické podmienky. "Do zahraničia ponúkneme len tie zápasy, prenosy ktorých vieme zabezpečiť na potrebnej úrovni. V ponuke nie sú napríklad domáce súboje Metallurgu Magnitogorsk, nebudeme do USA posielať čierno-zelený obraz. Z tohto mesta nevieme vyrobiť kvalitný signál. Ak v zámorí uvidia súboje Metallurgu s Malkinom či Gončarom, tak iba z ich duelov u súperov," dodala pracovníčka centrály KHL.

Jednu z najznámejších kubánskych blogériek Yoani Sánchezovú, ktorá písala aj pre slovenské médiá, v piatok zatkla polícia. Informáciu poskytol médiám kubánsky server www.yohandry.com. Sánchezová chcela bližšie nešpecifikovaným spôsobom narušiť proces so španielskym aktivistom Ángelom Carromerom odohrávajúci sa v meste Bayamo asi 700 kilometrov od hlavného mesta Havana. Španiel je obvinený za neúmyselné zabitie najznámejšieho kubánskeho disidenta Oswalda Payáu, ktorý v júli zahynul pri automobilovej nehode.
Tridsaťsedemročná Sánchezová začala komentovať verejný život na Kube v roku 2007 v rámci projektu Generácia Y. Je známa svojím kritickým postom voči niekdajšiemu kubánskemu lídrovi Fidelovi Castrovi aj jeho bratovi a nástupcovi Raúlovi. Kubánske úrady jej vytrvalo odmietajú udeliť povolenie na vycestovanie z krajiny - za posledných päť rokov tak urobili už 20-krát.
Pyáova nehoda sa stala 22. júla vo východokubánskej provincii Granma, keď prenajaté auto so štyrmi osobami za nejasných okolností vybočilo z cesty a narazilo do stromu. Okrem 60-ročného Payáu zahynul aj ďalší kubánsky opozičný aktivista Harold Cepero Escalante. Payáovi rodinní príslušníci sú presvedčení, že nešlo o nehodu a vozidlo niekto úmyselne vytlačil z cesty. Carromerovi hrozí za porušenia dopravných predpisov s následkom smrti 10 rokov za mrežami.




© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Na mladého muža z Malorky, ktorý sa zrejme chystal napodobniť útok zo školy v Columbine v americkom štáte Colorado z apríla 1999, upozornil španielsku políciu venezuelský novinár z Japonska, ktorý si na internete všimol jeho chválospevy na spomínanú masakru.
Príslušníci bezpečnostných zložiek 21-ročného študenta elektroniky, ktorého už dlhší čas sledovali, zadržali v stredu v meste Palma de Mallorca, keď mu doručili 140 kg trhaviny na výrobu náloží. Z obsahu študentovho denníka vyplýva, že dejiskom ním pripravovanej masakry mal byť univerzitný areál v metropole ostrova.
Ako vyplýva z informácií periodika Ultima Hora, vyšetrovatelia obviňujú študenta z trestného činu nedovoleného ozbrojovania sa, kvôli terorizmu ho nemožno údajne stíhať, pretože nebol členom žiadnej organizácie.
Pri útoku v americkom meste Columbine zahynulo 12 študentov a jeden učiteľ, zranenia utrpelo ďalších 24 ľudí. Dvaja páchatelia spáchali po čine samovraždu.
Na strednej škole v Columbine nezomrel nikto, kto by si to nebol zaslúžil, napísal študent v jednom z internetových fór podľa informácií denníka Diario de Mallorca. Susedia zadržaného vnímali ako plachého a ťažko sa zoznamujúceho mladíka, ktorý žil vo vlastnom svete.



Film dramatizujúci smrť Usámu bin Ládina odvysiela televízna stanica National Geographic Channel v premiére budúci mesiac - len dva dni pred prezidentskými voľbami v Spojených štátoch.
Televízia vo štvrtok oznámila, že film Seal Team Six: The Raid on Osama bin Laden (Jednotka Seal 6: Zásah proti Usámovi bin Ládinovi), produkovaný spoločnosťami The Weinstein Co. a Voltage Pictures, odvysiela v nedeľu 4. novembra. Voľby v USA, vrátane prezidentských, v ktorých sa Barack Obama uchádza o opätovné zvolenie v súboji s republikánom Mittom Romneym, sa uskutočnia 6. novembra.
Harvey Weinstein, spoluzakladateľ spoločnosti Weinstein, patrí k popredným osobnostiam získavajúcim financie pre Obamovu kampaň, ktorá prezentuje bin Ládinovo zabitie pri akcii špeciálnych jednotiek v Pakistane v máji 2011 ako príklad prezidentovho vodcovstva, informovala agentúra Associated Press (AP).
National Geographic Channel si zvolil termín premiéry filmu v rámci kampane odštartovania svojej jesennej sezóny, uviedol prezident televízie Howard T. Owens.
"Harvey určite neurčuje program našej stanice," zdôraznil Owens s tým, že jeho televízia nie je politická. Zohľadnila však želanie Weinsteina o premiéru pred konkurenčnou snímkou o pátraní amerických jednotiek SEAL po vodcovi teroristickej organizácie al-Káida.
Film Zero Dark Thirty režisérky Kathryn Bigelowovej a scenáristu Marka Boala, ktorí získali Oscarov za film Smrť čaká všade o amerických vojakoch v Iraku, sa má dostať do kín koncom roka.
Seal Team Six mal pôvodne tiež smerovať do kín, pokým si ho televízia nezaistila pre seba.

Copyright © TASR 2012

Workshop 2012

Workshop 2012




Dolnom Kubíne dnes popoludní slávnostne otvorili 14. ročník festivalu prehliadky tvorby lokálnych televíznych staníc Slovenska Workshop 2012. Metropola Oravy je hostiteľom tohto festivalu už piaty rok za sebou.
Workshop je každoročnou príležitosťou pre lokálne a regionálne televízne stanice, aby predstavili svoju tvorbu. Prostredníctvom odborných analýz, hodnotení a diskusií o jednotlivých súťažných príspevkoch zároveň ponúka ich tvorcom spätnú väzbu, ktorú môžu využiť pri svojej ďalšej práci.
Na tohtoročnom Workshope sa zúčastňuje 27 televízií, ktoré sú členmi organizátorskej inštitúcie – Spolku lokálnych televíznych staníc Slovenska (LOToS). Program Workshopu 2012 je rozdelený dva dni – piatok (5.10.) a sobotu (6.10.). "Do súťažnej prehliadky prihlásili televízie celkovo 69 príspevkov, ktoré sú zaradené do štyroch kategórií – dokument, spravodajstvo, publicistika a reklama," uviedla riaditeľka festivalu Nataša Petrová. "Najsilnejšie sú obsadené kategórie dokument, kde je 20 príspevkov, spravodajstvo - 21, nasleduje publicistika, kde je 17 súťažných projekcií a najmenej príspevkov je v sekcii reklama, kde je 10 prihlásených diel," spresnila Petrová.
Hodnotiť jednotlivé príspevky bude odborná porota, ktorej členmi sú aj známe "televízne" mená – Dušan Karolyi, Stanislava Benická, Ľubor Marko či Lenka Poláková z Českej televízie. Okrem odbornej poroty vyhlási najlepších aj Literárny fond, ktorý v každej kategórii udelí finančnú prémiu a cenu.
Súčasťou festivalu je aj diskusia so zástupcami Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) a prezentácia noviniek a inovácií v oblasti filmovej a televíznej techniky.

Vyhlasovateľom a organizátorom súťaže je Spolok lokálnych televíznych staníc Slovenska (LOToS). Finančnú podporu festivalu poskytla Nadácia otvorenej spoločnosti - Open Society Foundation (NOS-OSF).


Copyright © TASR 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS





Na jubilejnom 45. ročníku festivalu turistických a cestovateľských filmov Tourfilm 2012 v Karlových Varoch získal jednu z hlavných cien dokumentárny film CESTY SLOVENSKOM režiséra Tomáša Hulíka, ktorý vyrobil Rozhlas a televízia Slovenska v koprodukcii so spoločnosťou ARTpoint.Slávnostné odovzdávanie cien víťazom festivalu Tourfilm 2012, najstaršieho festivalu filmov s turistickou tematikou, sa bude konať dnes večer na slávnostnej Gala Award Ceremony TOURFILM 2012 v Grandhoteli Pupp v Karlových varoch. Dokumentárny film o Slovensku, ktorý zobrazuje nový pohľad na našu krajinu, si odnáša 1. cenu v kategórii Najlepší televízny dokumentárny a publicistický film do 60 minút. Na festivale tento rok súťažilo celkovo 656 filmov a multimédií zo 136 krajín sveta.
Dokumentárny film Cesty Slovenskom uviedla RTVS v premiére na Dvojke v závere minulého roka a v repríze začiatkom septembra 2012.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA


" Smer si urobil z riešenia rómskeho problému ochrannú známku, spor Apple versus Samsung a každý, kto prináša nejaké riešenie , musí sa najprv nahlásiť na "licenčnom" úrade. A to, že to takto vláda plánuje, oznámi dňa 15.10. o 10:00 hod.  Je to škoda. Zároveň oznamujem, že avizovanú akciu a to robenie palaciniek pre deti z Krásnej Hôrky , ktoré za nič nemôžu a už vôbec nemôžu za neschopnosť politikov, sa neuskutoční ."
Alojz Hlina

„Moji ľudia nezlyhali. Vedeli, že ide o plastovú zbraň a tým, že nejednali, ušetrili ľudské životy.“
Jiří Sklenka , šéf prezidentskej ochranky Václava Klausa


"To nebol 'poľutovaniahodný incident', ako nešťastne povedal pán premiér  Nečas. To bol skôr prvýkrát za 100 rokov nášho moderného štátu atentát na prezidenta republiky."
Václav Klaus


4. 10. 2012

Slovak Press Photo

 Slovak Press Photo

Dve prvé ceny v premiérovej národnej súťaži fotografov Slovak Press Photo 2012 získali fotoreportéri TASR. Pavel Neubauer zvíťazil v kategórii Aktualita a Martin Baumann v kategórii Šport.
Na dnešnom slávnostnom vyhodnotení v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca v Bratislave si od prezidenta Ivana Gašparoviča hlavnú cenu Grand Prix J. M. Petzvala prevzal Maňo Štrauch (redakcia Trend) za fotografiu roka Posledný portrét majstra Kállaya.
Štátny tajomník Ministerstva kultúry SR Ivan Sečík odovzdal Cenu za celoživotné dielo vdove po Karolovi Kállayovi Zdenke Kállayovej. "Je to výraz úcty a vďaky za to, čo urobil pre slovenskú kultúru," zdôvodnil Sečík a veľkým potleskom sa pridala cela sála.
Grant Bratislavy v podobe štipendia v hodnote 2000 eur si od primátora Milana Ftáčnika prevzala študentka Laura Witteková. Počas roka bude fotiť premeny mesta a jej súbor sa stane pamäťou mesta.
"Prvú cenu som získal za fotografiu pána prezidenta pri čítačke príhovoru k národu, kde zle videl a rukami naznačoval posun čítačky. Pomáhal mu v tom aj hovorca a ja som vtedy stlačil spúšť," pre TASR zdôvodnil Neubauer víťazný záber Čarovanie pred prejavom. Na 2. mieste aktualít skončil Marián Kunc (Plus 7 dni, Pochod Rómov v Bratislave), na 3. mieste Tomáš Benedikovič (Sme, Robert Fico počas volebnej noci) a Čestné uznanie si prevzala Andrea Veselá (voľná fotografka, Dekréty paraolympionikom).
V kategórii Reportáž je poradie nasledovné 1. Maroš Herc (Nový čas, Gorila protesty v Bratislave), 2. Joe Klamár (voľný fotograf, Memorial Day), 3. Michal Smrčok (Plus jeden deň, Vytúžená bolesť).
"Je to pre mňa prvé veľké ocenenie a som z toho trošku mimo. Zvíťazil som sériou fotografií Daniely Bartekovej, našej bronzovej strelkyne z nedávnej olympiády," vyjadril prvé pocity Baumann. Za ním bol 2. Joe Klamár (Boxing Las Vegas) a 3. študent Lukáš Smiešny (Skate).
Najlepšie portréty podľa medzinárodnej poroty nafotila mladá autorka Martina Kinčešová (Rebélia nemých tvárí mladej generácie), ktorá zvíťazila pred Martinom Marenčinom (voľný fotograf, Čakry – Ego – Klinická smrť a iné starožitnosti) a Matúšom Zajacom (Týždeň, Na pokraji).
Mária Candráková (voľná fotografka, Ijen Workers) bola prvá v kategórii Príroda, 2. skončil Tomáš Halász (voľný fotograf, Rybolov žralokov v Ománe), 3. Michal Šebeňa (Šarm, Osamelý stred v osamelom kruhu) a Čestné uznanie si prevzal Martin Purtz (Horehronské ráno).
Kategóriu Umenie a svet šoubiznisu najlepšie zvládla študentka Mária Szabová (Život máme vo vlastných rukách). Za ňou skončil 2. Dušan Dukát (voľný fotograf, Bratislava) a 3. Michal Šebeňa (Šarm, Jan Saudek).
Odkaz Cyrila a Metoda pri príležitosti 1150. výročia ich príchodu na Slovensko víťazne zobrazil sériou fotografií Peter Župník (voľný fotograf). Z mladých autorov do 25 rokov a študentov žurnalistiky si prvenstvo odniesla Alexandra Galambová (Univerzita sv. Cyrila Metoda Trnava) fotografiami z Domova dôchodcov a sociálnych služieb v Rimavskej Sobote.
Celkove sa do premiérovej súťaže prihlásilo 130 autorov, ktorí zaslali 1515 fotografií. Podujatie sa konalo pod záštitou ministra kultúry SR Mareka Maďariča.
Výber najlepších fotografií je na výstave v Starej radnici Múzea mesta Bratislavy, kde potrvá do 28. októbra.

Copyright © TASR 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS






Americká rapperka Nicki Minaj na utorkovom kastingu 12. série speváckej súťaže American Idol v meste Charlotte kričala na ďalšiu z porotkýň, speváčku Mariah Carey. Z videa zachytávajúceho incident, ktoré zverejnil portál TMZ.com, nie je zrejmé, čo hádku vyvolalo. Minaj na ňom na speváčku kričí, pričom používa množstvo vulgarizmov, zatiaľ čo Carey rapperke odpovedá o poznanie tichším hlasom. "Nestrácaj hlavu. Nestrácaj hlavu. Nehovor mi, že som gangsterka" a "Nevychádzam z jej posratou výsosťou. Pochopte to," hovorí Minaj vo videu. Po tomto incidente producenti šou radšej kasting prerušili. Ani jeden zo štvorice porotcov, ktorú okrem Minaj a Carey tvoria Keith Urban a Randy Jackson, sa k videu zatiaľ nevyjadril. Iba moderátor Ryan Seacrest v utorok večer napísal na Twitteri: "Idem do postele po dni, ktorý bol všetkým možným, len nie nudným".
Spevácka súťaž American Idol sa stala jednou najúspešnejších relácií v histórii americkej televízie. Podľa štatistík spoločnosti Nielsen šlo v rokoch 2005 až 2011 o najsledovanejší televízny program v krajine a tiež jedinú televíznu šou, ktorá sa na jednotke udržala sedem po sebe nasledujúcich sérií. Diváci svojim hlasovaním od roku 2002 vybrali už 11 víťazov - Kelly Clarkson, Rubena Studdarda, Fantasiu Barrino, Carrie Underwood, Taylora Hicksa, Jordin Sparks, Davida Cooka, Krisa Allena, Leeho DeWyzea, Scottyho McCreeryho a Phillipa Phillipsa. Ako porotcovia sa v nej v minulosti predstavili aj Paula Abdul, Simon Cowell, Kara DioGuardi, Ellen DeGeneres, Steven Tyler a Jennifer Lopez.
Informácie pochádzajú z webstránky www.people.com a z archívu agentúry SITA.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Izraelský denník Haarec dnes nevyšiel pre štrajk jeho novinárov, ktorí tak protestujú proti zámeru manažmentu znižovať stavy zamestnancov prepúšťaním.
Ako pripomenul izraelský rozhlas, ide o prvý prípad od roku 1965, keď v Izraeli pre štrajk nevyšiel niektorý z denníkov.
O prácu v redakcii denníka Haarec by malo prísť zhruba 100 z celkového počtu 450 novinárov.
Odborárska organizácia rozhodla o protestnom štrajku v stredu, niekoľko hodín pred tým, ako dnešné vydanie denníka mali odovzdať do tlače, pretože manažment odmietol rokovať o riešení situácie.
Vydavateľ denníka Amos Šoken zdôrazňuje, že manažment síce chápe požiadavky odborárov, ale musí sa riadiť rozpočtovými pravidlami. Dodal, že postupné prepúšťanie bude pokračovať.
Izraelská ekonomika v poslednom čase zaznamenala veľký nárast cien, pričom práve tlačené médiá sú touto situáciou zasiahnuté mimoriadne. Ranu im zasadili neplatené internetové spravodajské stránky, ako aj nepredajné a na uliciach bežne dostupné denníky, s ktorými v roku 2007 prišiel na mediálny trh izraelsko-americký miliardár Sheldon Adelson.
Mienkotvorný ľavicový denník Haarec sa vyznačuje veľkou kritickosťou k politike izraelskej vlády na okupovaných územiach.


Moskovské úrady odmietli vydať povolenie, aby sa zhromaždenie na uctenie pamiatky zavraždenej novinárky Anny Politkovskej konalo v centre metropoly. Informoval o tom dnes v Moskve Alexander Čerkasov z centra na ochranu ľudských práv Memorial.
Čerkasov pre denník Kommersant upresnil, že moskovská radnica odmietla vydať povolenie na spomienkové zhromaždenie na Puškinovom námestí s tým, že 7. októbra je tam už ohlásená iná akcia a navyše celé centrum je v tento deň vyhradené pre iné podujatia. Alternatívne návrhy radnice boli pre Memorial neprijateľné.
Komentátorka denníka Novaja gazeta Anna Politkovská sa stala obeťou vraždy 7. októbra 2006 vo výťahu domu, kde bývala. Predpokladá sa, že motívom vraždy boli jej profesionálne aktivity, najmä kritické články o ruskom pôsobení na Kaukaze.
Politkovská sa preslávila najmä reportážami o zverstvách páchaných ruskou armádou v Čečensku. Okrem iného tvrdila, že za útokmi na bytové domy v Moskve a v ďalších ruských mestách, pri ktorých v roku 1999 zahynulo vyše 300 ľudí, stála ruská tajná služba FSB. Vláda z útokov obvinila čečenských separatistov a obnovila ofenzívu v Čečensku.
Vyšetrovanie jej vraždy ešte stále nie je ukončené, v rukách polície je šesť ľudí: predpokladaný organizátor vraždy, bývalý policajný plukovník, bývalý zamestnanec ministerstva vnútra a trojica bratov z Kaukazu - jeden z nich bol zrejme vykonávateľom vraždy.
Plukovník Dmitrij Pavľučenkov označil za objednávateľa vraždy v Británii žijúceho podnikateľa Borisa Berezovského a čečenského politika Achmeda Zakajeva. S prvým z nich sa Politkovská stretávala pracovne, s druhým sa priatelila. Rusko sa už roky snaží o vydanie Zakajeva a Berezovského, ktorí už roky žijú v Británii a vo svojej vlasti sú stíhaní pre terorizmus a podvody. Ruskí vyšetrovatelia zatiaľ britské úrady nežiadali o ich vypočutie.





Republikán Mitt Romney v prvej televíznej debate s americkým prezidentom Barackom Obamom pôsobil priebojne a s vycibreným prejavom, Obama vyzeral rezervovane a nevýrazne, uviedla dnes tlačová agentúra Reuters.
"Čo sa týka reči tela, bol Mitt Romney víťazom," povedala Janine Driverová, ktorá je expertkou na "reč tela" a autorkou knihy You Can't Lie to Me (Nemôžete mi klamať).
Demokratický prezident, známy svojou výrečnosťou, sa zadrhával a robil prestávky pri mnohých odpovediach, dívajúc sa svoj pult, keď nehovoril.
Romney - bývalý riadiaci pracovník súkromnej kapitálovej firmy - hovoril výstižne a bol stručnejší než Obama, ktorému sa nepodarilo potlačiť svoj mentorský štýl.
Driverová poznamenala, že Obama nakláňal hlavu skôr stranou, než smerom hore, čo naznačuje menšiu sebadôveru. Romney držal hlavu rovno a očami sa zameriaval na prezidenta, alebo na moderátora. Zlepšil sa, mal totiž sklon pri pozeraní prechádzať očami z jednej strany na inú.
"Ak by ste boli z inej krajiny a pozerali by ste sa na toto (na prenos) na báze reči tela, ľudia by si mysleli, že Romney už je prezidentom," mieni Driverová. Gestá a pohyby pri vystúpeniach môžu zanechať v amerických divákoch silný a pretrvávajúci dojem.
Časté vzdychanie demokratického viceprezidenta Ala Gora v diskusii s republikánom Georgeom W. Bushom v roku 2000 americkí voliči v dobrom nevzali.
Prezident George H.W. Bush (Bush starší) zas pri debate v roku 1992 vrhal krátky pohľad na hodinky, čo ho urobilo pre voličov nesympatickým.
Ani Obama, ani Romney z hľadiska reči tela neurobili v prvej televíznej diskusii "prešľap". Napriek ich rozdielnostiam bolo správanie oboch na pódiu väčšinou rovnako uhladené. Na úvod a záver si srdečne potriasli rukou, druhou rukou sa objali okolo ramien. Počas noci sa neoslovovali krstným menom.
Avšak Romneyho priebojnejší štýl vyjadroval viac sebavedomia a rozhodnosti, kým Obama pôsobil menej zaangažovane. Romney nechal "uvoľniť svoju energiu", kým Obama sa príliš kontroloval, povedala psychologička Peggy Hackneyová, ktorá učí na univerzite v Kalifornii a Newyorskej univerzite.
Pred diskusiou Obama v prieskumoch verejnej mienky viedol. Iba posun v preferenciách ukáže, či "reč tela" oboch kandidátov mala väčší vplyv než len vizuálny, mieni Reuters.
Po prvej televíznej debate amerického prezidenta Baracka Obamu a jeho republikánskeho vyzývateľa Mitta Romneyho dali republikáni najavo eufóriu, uviedla dnes tlačová agentúra DPA.
Paul Ryan, republikánsky kandidát na post amerického viceprezidenta povedal, že Romney "celkom jasne" predostrel Spojeným štátom alternatívy a povedie krajinu ku skutočnému vzostupu.
Romney zasadil silný úder aj podľa Ricka Santoruma, bývalého republikánskeho uchádzača o stranícku nomináciu v tohtoročných amerických prezidentských voľbách.
"Významná noc a vystúpenie, ktoré urobilo dojem," uviedol predseda Republikánskej strany Reince Pribus.
John McCain, ktorý bol Obamovým republikánskym protivníkom v roku 2008, poznamenal, až ak by bola debata boxerským zápasom, boli by ju ukončili.
Demokratický viceprezident USA Joe Biden vyslovil presvedčenie, že "prezident Obama je správnou voľbou, aby nás dostal vpred" a ľudia to mohli vidieť.
Prvá dáma Spojených štátov Michelle Obamová po televíznom dueli povedala, že nemohla byť na svojho manžela "viac hrdá" ako v stredu večer.
Demokratický politik a bývalý americký viceprezident Al Gore vyjadril názor, že Romney predstavil svoju stratégiu len teoreticky, ale chýbali jej všetky detaily.
Jennifer Psakiová - zástupkyňa riaditeľa komunikačného odboru Bieleho domu pripustila, že Romney zabodoval štýlovo a "bol pripravený".
Republikánsky prezidentský kandidát Mitt Romney v noci nadnes rázne zabojoval s americkým prezidentom Barackom Obamom a zdá sa, že vďaka svojmu vystupovaniu chytil v kampani druhý dych.
Romney bol počas 90-minútovej televíznej diskusie s Obamom v ofenzíve, snažiac sa svoju kampaň znovu dostať na pevný základ, uviedla tlačová agentúra Reuters. Obaja kandidáti sa prvý raz stretli zoči-voči po mesiacoch tvrdých útokov v kampani.
Šéf Bieleho domu a republikán sa pri diskusii v Denveri sporili kvôli daniam, zdravotníctvu a úlohe vlády spôsobom, ktorý reflektoval hlboké ideologické rozdiely vo Washingtone.
Zjavne nachystaný a dobre pripravený Romney útočil na slabý ekonomický rast a 8,1-percentnú nezamestnanosť v USA. V tomto je Obama zraniteľným pri svojom úsilí vyhrať na druhé funkčné obdobie.
Romney argumentoval, že vláda za Obamu zohrávala príliš veľkú rolu a otupila tvorbu pracovných miest. "Obávam sa, že sme teraz na ceste, ktorá je neúspešná. Prezident má názory veľmi podobné tým, ktoré mal, keď sa uchádzal o úrad pred štyrmi rokmi," povedal Romney.
Podľa republikánových slov si Obama myslí, že bude fungovať vláda, ktorá chce viac míňať, viac zdaňovať, viac regulovať, či postupne prerozdeľovať zisky od bohatých chudobnejším. "Toto nie je správna odpoveď pre Ameriku," poznamenal Romney.
Podľa bleskového prieskumu televízie CNN a agentúry ORC si 67 percent registrovaných voličov myslí, že Romney vyhral diskusiu na univerzite v Denveri, za Obamu sa vyslovilo len 25 percent respondentov.
Záhadou bolo, že Obama nespomenul problém, ktorý sa v útočných inzerátoch v jeho kampani využíval na poškodzovanie Romneyho, ako boli republikánovo neslávne známe video "47 percent", jeho podnikateľské výsledky vo firme Bain Capital a predchádzajúci tvrdý postoj k imigrácii.
V debate neboli prudké výpady, ktoré by súpera dostali na zem a ani nezaznelo veľa vtipných výrokov, ktoré by boli hodné zapamätania. Skôr to bol boj postupného oslabovania nepriateľa, pričom obaja muži používali fakty a čísla, aby vyjadrili svoj názor a zdôraznili rozdiel medzi nimi.
Avšak Romney získal istú výhodu svojimi stručnými a sviežo pôsobiacimi odpoveďami. Obama pôsobil "mentorsky a rozvláčne", napriek snahám jeho štábu priviesť ho k pohotovým výrokom, mieni Reuters.
Obama dosť často pozeral do svojich poznámok, keď Romney útočil na jeho výsledky v úrade. Americký prezident sa v jednej chvíli handrkoval s moderátorom diskusie Jimom Lehrerom, keď sa ho snažil zastaviť, lebo prekročil stanovený čas. "Ešte som mal päť sekúnd, než ste ma prerušili," povedal Obama s úsmevom.
Šéf Bieleho domu však dostal Romneyho do defenzívy za jeho návrhy na zmenu amerického daňového systému paušálnym 20-percentným znížením dane. To by podľa Obamu stálo päť biliónov a táto suma by sa nedala získať eliminovaním medzier v daňovom systéme, ako o tom republikáni hovorili.
Republikánsky prezidentský kandidát Mitt Romney s veľkým náskokom zvíťazil v prvej z troch televíznych debát nad demokratickým šéfom Bieleho domu Barackom Obamom. Vyplýva to z bleskového prieskumu medzi divákmi, ktorý zverejnila stanica CNN.
Romneyho v prieskume označilo za víťaza až 67 percent registrovaných voličov, ktorí sledovali priebeh 90-minútovej debaty. Za Obamu sa vyslovilo len 25 percent respondentov.
Telefonický prieskum uskutočnila televízia CNN v spolupráci s výskumnou agentúrou ORC International. Zúčastnilo sa na ňom 430 dospelých Američanov. Štatistická odchýlka je 4,5 percenta.
Obama a Romney v debate na pôde Denverskej univerzity predstavili svoje rozdielne pohľady na riešenie ekonomických problémov Spojených štátov. Republikánsky kandidát vyhlásil, že Obamove opatrenia na oživenie americkej ekonomiky zlyhali.
Obama zase Romneymu pripomenul v akom katastrofálnom stave mu odovzdala ekonomiku administratíva jeho republikánskeho predchodcu Georgea W. Busha. Varoval pritom pred návratom Bushových praktík do Bieleho domu.

Copyright © TASR 2012

Cesta do lesa

Cesta do lesa


3. 10. 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Václav Mika bude o podrobnostiach prepúšťania najskôr informovať svojich zamestnancov, až potom médiá a verejnosť. Uvádza sa to v stanovisku riaditeľa k dnešnému stretnutiu so zástupcami odborov, ktoré agentúre SITA poskytol hovorca RTVS Richard Šümeghy. Mika na stretnutí, ktorého témou bola ohlásená redukcia zamestnancov, tiež deklaroval pripravenosť viesť k tejto téme otvorený a vecný dialóg. "Chceme sa vyhnúť akýmkoľvek traumatizujúcim postupom, ktoré boli uplatnené v minulosti," uviedol.
Na úrad práce nahlásil Rozhlas a televízia Slovenska plán prepustiť takmer 300 ľudí, no tieto údaje sú podľa vyjadrenia RTVS hraničné a konečné číslo môže byť aj menšie. Nový generálny riaditeľ verejnoprávneho média RTVS Václav Mika avizoval už 1. augusta, že inštitúciu čaká prepúšťanie. Svoje plány potvrdil zamestnancom RTVS v piatok 28. septembra v liste, ktorý im poslal. Prepúšťanie vyplýva podľa Miku z novej organizačnej štruktúry RTVS, ktorú 27. septembra schválila Rada RTVS a platiť začne od 1. decembra. Mika pripúšťa, že úspory z prepúšťania zamestnancov netvoria podstatu z očakávaných celkových úspor. Hlavnú časť úspor chce hľadať v externom prostredí, v odstránení nevýhodných zmlúv a neefektívnej spolupráce. V liste okrem iného napísal, že jedným z cieľov hromadného prepúšťania je zmena odmeňovacieho systému a možnosť zvýšenia miezd z ušetrených prostriedkov.
Po zlúčení Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu do RTVS k 1. januáru 2011 pristúpila vtedajšia generálna riaditeľka Miloslava Zemková v RTVS tiež k hromadnému prepúšťaniu. Skončilo sa vlani 30. septembra. Celý RTVS - STV aj SRo po ňom mali 1 397 zamestnancov. Ku koncu roka 2010 pritom pracovalo v STV a SRo spolu približne 1 600 zamestnancov. "Ideálny stav podľa našich úvah a prepočtov, vzhľadom na dva kanály televízne a deväť rozhlasových, je 1 200 zamestnancov," uviedla v auguste 2011 pre médiá Zemková s tým, že 1 200 zamestnancov je ideálny stav v RTVS do roku 2013.
 
© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS






Advokát iránskeho kameramana, ktorý sa snaží získať azyl v Spojených štátoch, v utorok vyhlásil, že jeho klient sa obával o svoju bezpečnosť, keby sa vrátil do Iránu.
Newyorský právnik Paul O'Dwyer zastupuje Hasana Gola Chanbana, ktorý sprevádzal iránskeho prezidenta Mahmúda Ahmadínežáda v Spojených štátoch na 67. Valnom zhromaždení OSN. Ahmadínežád tam vystúpil s prejavom minulý týždeň 26. septembra, poslednýkrát vo funkcii iránskeho prezidenta.
Chanban je štyridsiatnik a videoreportér, dlhé roky pracujúci pre iránsku tlačovú agentúru Iranian News Agency (INA). S Ahmadínežádom cestoval do zahraničia aj v minulosti.
Advokát O'Dwyer uviedol, že jeho klienta požiadala delegácia iránskeho prezidenta, aby urobil v USA určité veci, ktoré však odmietol, a preto sa obával, že po návrate do Iránu by čelil následkom. To bol aj dôvod jeho prebehnutia.
Právnik dodal, že manželka a dve malé deti jeho klienta takisto opustili Irán.




Americké ministerstvo zahraničných vecí vyjadrilo presvedčenie, že v Sýrii nezvestný americký novinár Austin Tice je nažive a zadržiavaný sýrskou vládou. Informovala o tom v noci na dnes tlačová agentúra Reuters.
V pondelok sa objavil roztrasený, 47-sekundový videozáznam, na ktorom bol pravdepodobne Tice so zaviazanými očami. Po skalnatom chodníku ho viedla skupina zamaskovaných mužov. Na jednom mieste si musel kľaknúť a vykríkol - Ó Ježiš, ó Ježiš.
Hovorkyňa amerického ministerstva zahraničných vecí Victoria Nulandová uviedla, že video videli, ale nemôžu potvrdiť, že išlo o Ticea a či bola scéna autentická alebo naaranžovaná.
Nulandová dodala, že vláda v Damasku má veľa dôvodov, aby sa vyhýbala zodpovednosti za jeho zmiznutie, avšak myslia si, že je zadržiavaný sýrskou vládou.
Tice (31) pôsobil ako novinár v slobodnom povolaní, ktorý písal pre Washington Post i ďalšie americké periodiká. Podľa svojho profilu na sociálnej sieti Twitter bol bývalým príslušníkom amerického vojenského námorníctva.

Tvorcom seriálu Simpsonovci sa po vyše 20 rokoch minuli nápady na gaučové gagy, ktoré neodmysliteľne patria k úvodu každej epizódy. Pomoc preto hľadajú medzi fanúšikmi žltej rodinky. "Za ostatných 20 rokov sme vytvorili stovky a stovky gaučových gagov. Teraz ste na rade vy," uvádzajú tvorcovia na oficiálnej webovej stránke úspešného seriálu. Každý môže do formulára napísať svoj nápad, musí sa však zmestiť do sto slov. Najlepšiu myšlienku zrealizujú v máji 2013. Návrhy môžu záujemcovia posielať do 15. novembra.

Počas úvodnej znelky každej časti Simpsonovcov diváci vidia jednotlivých členov rodiny, ako sa náhlia domov. Po tom, ako všetci piati vstúpia do obývačky, nasleduje vždy nový zhruba 30-sekundový gag s ich gaučom, ktorý sa končí spoločným sledovaním televízie.
Simpsonovci sú najdlhšie vysielaným televíznym seriálom v USA. Jeho prvá epizóda mala premiéru 17. decembra 1989, postavičky sa však na obrazovke objavili už v roku 1987 v Tracey Ullman Show. Seriál vysielajú vo viac ako 100 krajinách sveta a nadabovaní je viac ako 50 jazykmi. Príbehy Homera, Marge, Lisy, Barta a Maggie získali 27 cien Emmy. Simpsonovci majú tiež od roku 2000 svoju hviezdu na hollywoodskom Chodníku slávy.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS



1.NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 2. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT – TV JOJ ; 3. Modré z neba – Markíza ; 4. Televízne noviny – Markíza ; 5. Šport – TV JOJ ; 6. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 – Markíza ; 7. KRIMI – TV JOJ ; 8. Panelák – TV JOJ ; 9. Farma – Markíza ; 10. Počasie – Markíza; 11. Na telo- Markíza ; 12. Keno 10 – Markíza ; 12. Nové bývanie – TV JOJ

2. 10. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Témy prvého televízneho duelu medzi americkým prezidentom Barackom Obama a jeho republikánskym vyzývateľom Mittom Romneym budú výlučne vnútropolitické, uviedla dnes tlačová agentúra DPA.
Ťažiskovým problémom diskusie, ktorá sa uskutoční 3. októbra (4. októbra 3.00 h SELČ), bude jednoznačne ekonomika. Prezidentskí kandidáti budú hovoriť o tom, ako oživiť chabú americkú konjunktúru a znížiť vysokú nezamestnanosť.
Ďalšou témou je úloha vlády. Obama a Romney sa sporia o to, koľko kompetencií a nástrojov by mal mať štát. Republikán sa zasadzuje za menší vplyv vlády a vyčíta šéfovi Bieleho domu, že chce sociálny štát podľa európskeho vzoru.
Treťou ťažiskovou otázkou debaty bude citlivá téma zdravotníckej reformy, ktorá je Obamovým najdôležitejším reformným krokom za štyri roky v úrade. Zákon v princípe predurčuje, aby mal každý Američan zdravotné poistenie. Romney reformu odmieta a v prípade svojho zvolenia ju chce zmeniť.
Témy druhej debaty, naplánovanej na 16. októbra, sa dajú ťažko predvídať. Pôjde o formu diskusie s občanmi (tzv. town meeting), pričom otázky budú klásť diváci. Tretí a posledný televízny duel medzi Obamom a Romneym stanovili na 22. októbra a témou má byť hlavne zahraničná politika.



Televízne debaty prezidentských kandidátov majú v Spojených štátoch dlhú tradíciu. Uchádzači o post v Bielom dome sa chcú ukázať v tom najlepšom svetle a niekedy môžu získať aj rozhodujúce body.
Prehľad televíznych duelov amerických prezidentských kandidátov dnes priniesla tlačová agentúra DPA. Americký prezident Barack Obama a jeho republikánsky vyzývateľ Mitt Romney sa stretnú v prvej televíznej diskusii v Denveri v Colorade 3. októbra (4. októbra 3.00 h SELČ).

KENNEDY - NIXON 1960: V prvej televíziami vysielanej debate sa 26. septembra stretli republikánsky viceprezident Richard Nixon a demokratický senátor John F. Kennedy. Nixon bol zle oholený, vyzeral ochabnuto a nervózne. Opálený Kennedy pôsobil pokojne a vyrovnane, vyhral v diskusii aj vo voľbách. Po Nixonových zlých skúsenostiach bola v televíznych diskusiách dlhá prestávka.

FORD - CARTER 1976: Úradujúci prezident Gerald Ford sa v troch diskusiách stretol so svojím vyzývateľom Jimmym Carterom. Pri debate 6. októbra užasnutému publiku povedal, že vo východnej Európe nie je žiadna sovietska nadvláda. Ford, ktorý nastúpil do úradu po odstúpení Nixona kvôli škandálu Watergate v roku 1974, sa potom márne pokúšal svoje hodnotenie relativizovať. Vo voľbách prehral.

CARTER - REAGAN 1980: Bývalý kalifornský guvernér, republikán Ronald Reagan, konfrontoval 28. októbra prezidenta Jimmyho Cartera so zlou hospodárskou situáciou. Pýtal sa divákov, či sú na tom lepšie ako pred štyrmi rokmi. Bývalý herec vystupoval s ľahkosťou a zabodoval v porovnaní s príliš vážne sa tváriacim šéfom Bieleho domu. Hoci predtým mal Reagan v prieskumoch len rovnakú podporu ako jeho protivník, nakoniec vyhral.

REAGAN - MONDALE 1984: "Veľký komunikátor" Ronald Reagan mal šťastie na svojej strane, keď 21. októbra poukázal na vekový rozdiel medzi ním a jeho vyzývateľom. Demokratickému viceprezidentovi Walterovi Mondalemu povedal, že mu nevyčíta jeho "mladosť a neskúsenosť". Reagan zvíťazil obrovským rozdielom.

BUSH starší - DUKAKIS 1988: Demokratický guvernér Michael Dukakis 13. októbra bez emócií odpovedal "nie" na otázku moderátora, či by bol za trest smrti v prípade násilného trestného činu voči svojej manželke. Republikánskemu viceprezidentovi Georgeovi H.W. Bushovi jeho odpoveď pomohla vyhrať voľby.

BUSH starší - CLINTON 1992: V druhej televíznej debate 15. októbra vyčítal Bill Clinton - demokratický guvernér z Arkansasu - prezidentovi Georgeovi H.W. Bushovi hospodársky úpadok v USA. Počas vysielania sa Bush očividne znudene pozeral na hodinky, čo sa považovalo za nezáujem o problémy. Clintonova popularita v prieskumoch stúpla a stal sa prezidentom.

CLINTON - DOLE 1996: V boji o svoje znovuzvolenie sa Bill Clinton stretol 16. októbra s republikánskym kandidátom Bobom Doleom, bývalým senátorom. Clinton vysvetlil, že nie 73-ročný kandidát, ale jeho myšlienky sú už pre prezidentský úrad pristaré. Súperovou kritikou škandálov a "etických chýb" vlády sa Clinton nedal vyprovokovať a vo voľbách získal veľkú väčšinu.

BUSH mladší - GORE 2000: Texaský republikánsky guvernér George W. Bush a demokratický viceprezident Al Gore si pri prvom vystúpení 3. októbra nenechali ujsť príležitosť na vzájomnú kritiku. Gore opakovane nahlas a s dešpektom vzdychal, keď Bush hovoril. Voľby boli nanajvýš tesné, Bush vyhral vďaka rozhodnutiu amerického Najvyššieho súdu.

BUSH mladší - KERRY 2004: Prezidenta Georgea W. Busha jeho vyzývateľ v prvej diskusii 30. septembra opakovane nahneval. Demokratický senátor John Kerry mal medzery vo vedomostiach, keď išlo o tému Iraku. Busha potvrdili v úrade.

OBAMA - McCAIN 2008: V tretej diskusii 15. októbra sa demokratický senátor Barack Obama a jeho republikánsky súper zo Senátu John McCain sporili najmä o daňovej politike. Veľkú rolu pritom zohral "inštalatér Joe" z Ohia, ktorý sa sťažoval Obamovi, že jeho daňové plány budú mať dopad na strednú vrstvu. McCain zdieľal Joeove obavy, Obama protirečil. Demokrat u divákov zabodoval a stal sa prvým Afroameričanom v Bielom dome.

V nadchádzajúcom dueli Obamu a Romneyho bude hlavnou témou ekonomika a vysoká nezamestnanosť. Komentátori vo Washingtone hovoria, že pre republikána to bude možno posledná šanca znížiť svoje zaostávanie v prieskumoch.






Televízny štáb nemeckej verejno-právnej televízie SWR nakrúca dokument o Slovensku. "Nemeckých žurnalistov zaujal najmä príbeh originálneho hudobného nástroja - fujary," informovala TASR Nora Gubková zo Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR), ktorá filmovaciu cestu pripravila, vybrala program i destinácie.
Originálny slovenských hudobný nástroj bol jedným z dôvodov, prečo si tvorcovia dokumentu cestu na Slovensko naplánovali v čase trvania 7. ročníka festivalu fujaristov v Čičmanoch, ktorý bol uplynulý víkend. "Nemecký štáb bol fascinovaný, ako na Slovensku prežívajú tradície a že si aj takto uchováva krajina svoju originalitu a jedinečnosť," doplnila s tým, že filmári ocenili i scenérie Vrátnej doliny a pltníctvo na Váhu.
Časť pripravovaného dokumentu sa má venovať aj hlavnému mestu Bratislave, a to z pohľadu jej multikulturality v časoch rakúsko-uhorskej monarchie.
Pripravovaný dokument je podľa Gubkovej súčasťou marketingových aktivít, ktoré majú akcelerovať záujem nemeckého trhu o návštevu Slovenska. "SACR spolu so subjektmi cestovného ruchu sa v Nemecku bude prezentovať v januári budúceho roka na jednom z najväčších veľtrhov v Európe CMT Stuttgart," dodala.


Doteraz nezverejnený videozáznam skupiny Beatles z roku 1967, keď nakrúcali film Magical Mystery Tour, sa objavil na internete. Slávna štvorka si na ňom, počas prestávky, pochutnáva v Somersete v obchode na rybe s hranolčekmi.
Záznam našla BBC počas výroby nového dokumentu o filme Magical Mystery Tour a je na webovej stránke The Space.
BBC film prvýkrát odvysielala na Vianoce roku 1967 a kritici ho zniesli až pod zem. Po vyše 33 rokoch ho BBC odvysiela znova 6. októbra na svojom druhom programe. Predchádzať mu bude nový dokument Arena: The Beatles' Magical Mystery Tour, ktorý sa zameria na "umelecký prínos a kultúrny význam" filmu.
Na videozázname sú John Lennon, Paul McCartney, George Harrison a Ringo Starr. Urobili ho počas ich cesty do Newquay v Cornwalle, ktorý bol ich poslednou zastávkou na Magical Mystery Tour. Projekt je súčasťou dokumentárneho seriálu pod názvom The Arena Hotel, ktorý v prostredí "virtuálneho hotela" predstaví verejnosti 600 archívnych filmov.
Tento týždeň uplynie 50 rokov, odkedy sa Beatles presadili so svojím prvým hitom, singlom Love Me Do, pripomína BBC.

Copyright © TASR 2012

Zomrel Dirk Bach

Zomrel Dirk Bach


Príčinou úmrtia obľúbeného nemeckého zabávača, herca a moderátora Dirka Bacha, ktorého našli v pondelok popoludní mŕtveho v Berlíne, bolo s veľkou pravdepodobnosťou zlyhanie srdcovej činnosti. Informoval o tom dnes hovorca príslušnej prokuratúry Holger Freund s tým, že so súdnou pitvou zosnulého 51-ročného umelca sa neráta.

V Bachovom apartmáne sa našli lieky proti vysokému krvnému tlaku, srdcovej nedostatočnosti a na znižovanie hladiny cholesterolu. V čase úmrtia sa v ňom nachádzal sám. Naposledy ho videli živého ešte v nedeľu v skorých popoludňajších hodinách, píše dnes internetové vydanie denníka Bild.
V sobotu 6. októbra večer mal herec, známy okrem iného z vlastnej šou a džungľového kempu pre prominentov televízie RTL alebo sitkomu Lukas verejnoprávnej ZDF, pred sebou premiéru divadelnej inscenácie Der kleine König Dezember na scéne Schlosspark Theatru. V jeho tamojšom texte figurovala aj veta: A kto je mŕtvy, stane sa hviezdou!
Rodák z Kolína nad Rýnom si za svoje kreácie pred filmovými a televíznymi kamerami a na divadelnom javisku vyslúžil celý rad ocenení, napríklad Telestar (1996), Nemeckú comedy cenu (1999), z ktorej sa v roku 2007 mohol tešiť opäť ako člen súboru za najlepšiu comedy show alebo prestížne ocenenie Zlatú kameru (2001).
Nečakaný skon populárneho a uznávaného kolegu vyvolal v radoch osobností nemeckého šoubiznizu veľký šok a smútok. Mnohí z nich konštatovali, že po Dirkovi Bachovi zostane vzhľadom na jeho široký záber a pracovitosť nezaplniteľná diera na scéne.
Komikovo úmrtie poznamená zrejme aj dnešné udeľovanie Nemeckých televíznych cien v Kolíne nad Rýnom. Organizátori podujatia, ktoré v minulosti moderoval aj Bach, to avizovali už v pondelok. O presnej podobe spomienky na zosnulého ešte niet informácií.

Copyright © TASR 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS






Kathy Reichs, ktorej skúsenosti z praxe forenznej antropologičky sú námetom pre svetoznámy seriál Kosti (2005), príde onedlho do Bratislavy. Američanka, ktorá je zároveň producentkou tohto seriálu, v hlavnom meste Slovenska predstaví svoju knihu Osudná cesta. Tá vyšla po prvý raz v roku 2001 pod názvom Fatal Voyage a teraz prvýkrát vychádza v slovenskom preklade vo vydavateľstve Slovart. Spisovateľka a producentka americkej televízie Fox zavíta v piatok 26. októbra o 17:30 do kníhkupectva Martinus.sk na Obchodnej ulici. Dielo Osudná cesta, ktoré na Slovensku vyjde 22. októbra, tam pokrstí, pričom pripravená je aj autogramiáda a beseda.
Kathy Reichs je forenzná antropologička, certifikovaná Americkou radou súdnej antropológie. Bola členkou správnej rady a viceprezidentkou Americkej akadémie forenzných vied, v súčasnosti pôsobí v Poradnom výbore sekcie Národných policajných služieb Kráľovskej kanadskej jazdnej polície. Rodáčka z Chicaga je zároveň profesorkou na katedre antropológie Severokarolínskej univerzity v Charlotte. Titul PhD. získala na Severozápadnej univerzite v Chicagu, čestný doktorát na Univerzite Concordia v Montreale. Žije v Charlotte a Montreale. Preslávila sa románom Déja Dead (1997), ktorý sa stal bestsellerom New York Times a získal Ellisovu cenu za najlepší debut. Ústredná postava, forenzná antropologička Temperance Brennanová, vystupuje ako autorkino alterego aj v ďalších jej dielach - Death du Jour (Nevinné obete, 2002), Deadly Décisions (Smrtiace rozhodnutie, 2003), Fatal Voyage (Osudná cesta, 2012), Grave Secrets (2002), Bare Bones (2003), Monday Mourning (2005), Cross Bones (2005), Break No Bones (2006), Bones to Ashes (2007), Devil Bones (2008), 206 Bones (2009), Spider Bones (2011), Flash and Bones (2011) i v najnovšom románe Bones Are Forever (2012). Je tiež autorkou sci-fi trilógie pre mládež, ktorej prvý diel Virals vyšiel v roku 2010 a pokračovanie Seizure v roku 2011.
V trileroch z prostredia forenzných vied sa opiera o vlastné bohaté skúsenosti, spolupracovala s úradom hlavného súdneho lekára štátu Severná Karolína a dnes pôsobí aj v Laboratoire de Sciences Judiciaires et de Médecine Légale v kanadskom Quebecu. Zúčastnila sa vyšetrovania genocídy v Rwande, o svojich zisteniach vypovedala pred Medzinárodným trestným tribunálom OSN a pomáhala pri exhumácii masového hrobu v Guatemale. Počas pôsobenia na Spojenom veliteľstve pre evidenciu zajatých a nezvestných vojakov (JPAC) spolupracovala pri identifikácii obetí druhej svetovej vojny či kórejských vojnových konfliktov.
Agentúru SITA informovalo PR oddelenie vydavateľstva Slovart a Jana Šlinská z kníhkupectva Martinus.sk.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Moderátorom slávnostného udeľovania Oscarov bude 24. februára 2013 hollywoodsky komik, režisér a autor v jednej osobe Seth McFarlane (38).
Tvorcu televízneho animovaného seriálu Griffinovci (Family Guy), ktorý si nedávno nielen zahral, ale vyskúšal po prvý raz i filmovú réžiu v akčnej komédii Ted, si Americká akadémia filmových umení a vied vybrala ako hostiteľa ostro sledovaného galavečera vôbec po prvý raz.
Oznámili to dnes oficiálne v sídle akadémie v kalifornskom Beverly Hills.
Pred dvoma rokmi moderovali spomínaný galavečer Alec Baldwin a Steve Martin, vlani James Franco a Anne Hathawayová, v tomto roku dostal dôveru Billy Crystal.
Americká filmová akadémia už skôr informovala, že nominácie na prestížne sošky zverejní o päť dní skôr, ako tomu bolo doteraz, konkrétne namiesto 15. už 10. januára 2013, aby mali jej hlasujúci členovia viac času pozrieť si nominované filmy. Navyše sa bude vôbec po prvý raz v 85-ročnej histórii najslávnejších filmových ocenení spolurozhodovať o laureátoch ocenení aj elektronickým hlasovaním.
Počas prechodu na nový systém bude môcť okolo 6000 členov akadémie využiť aj tradičnú formu písomného hlasovania.


Copyright © TASR 2012

Nikita – husí odlet

Nikita – husí odlet





Jednotka o chĺpokhoršie , Dvojka horšie .

Spolu horšie, tesne nad 10 - 10,08 %.
Markíza o horšie . TV Doma o chĺpoček lepšie.
DAJTO porazila Dvojku
JOJ lepšie . JOJ PLUS horšie.
TA 3 takisto, ako minulý týždeň.



Jednotka - 8.15 % ;
Dvojka - 1.88 % ;
Markíza - 23.70 % ;
TV DOMA - 5.67% ;
TV JOJ – 21.45 % ;
JOJ PLUS- 4.81 % ;
DAJTO- 2 %
TA 3 - 1.61 %

1. 10. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Ukrajinskí novinári protestovali dnes pred parlamentom v Kyjeve proti návrhu zákona, ktorý bude podľa ich obáv zneužívaný na umlčiavanie médií. Žurnalisti držali v rukách prázdne plagáty na zdôraznenie svojich obáv z cenzúry.
Návrh zákona, podporovaný stranou riadenou prezidentom Viktorom Janukovyčom, žiada sprísnenie trestov za očierňovanie vrátane trestov odňatia slobody až na päť rokov. Medzinárodné organizácie dohliadajúce na dodržiavanie ľudských práv a slobôd kritizovali ukrajinské opatrenie ako pokus vlády umlčať nezávislú žurnalistiku.
Niekoľko vplyvných ukrajinských novín a magazínov už v posledných dňoch protestovalo vydaniami s prázdnou titulnou stránkou.
Na dnešnom zhromaždení sa zúčastnilo viac ako 100 novinárov. Zákonodarný zbor má rokovať o návrhu zákona na budúci týždeň a pôjde už o posledné čítanie, hoci autor znenia zákona sa ho pokúšal stiahnuť.

Copyright © TASR 2012



Iránska štátna tlačová agentúra Fars sa v nedeľu ospravedlnila za zverejnenie falošnej správy, ktorú prevzala z americkej humoristickej stránky Onion. Fars na svojom portáli v piatok s odvolaním na Onion uverejnila výsledky prieskumu americkej verejnej mienky, podľa ktorého by väčšina bežných Američanov radšej volila iránskeho prezidenta Mahmúda Ahmadínedžáda a dala tak prednosť pred úradujúcim šéfom Bieleho domu Barackom Obamom či iným politikom. V správe sa písalo aj o tom, že Američania oceňujú Ahmadínedžádov postoj vo veci národnej bezpečnosti i to, že si "nenechá homosexuálmi hovoriť do toho, ako riadiť krajinu". Šéfredaktor agentúry Fars, ktorého cituje britská stanica BBC, sa obhajoval tvrdením, že podľa neho politickí lídri sú v americkej verejnosti veľmi nepopulárni. Ako však uviedol, "našu chybu to neospravedlňuje, no myslím si, že väčšina Američanov by si vybrala kohokoľvek mimo svojho politického systému". Iránska agentúra správu po dvoch hodinách stiahla.
Podobná situácia sa už stala v roku 2004, keď čínska štátna televízia prevzala z americkej humoristickej stránky Onion správu o údajnej požiadavke amerických poslancov postaviť nový Kapitol, budovu amerického parlamentu, lebo inak z Washingtonu odídu. Bangladéšske médiá v roku 2009 zase zverejnili ich informácie o tom, že pristátie na Mesiaci bolo podvodom.

 ©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VLÁDA SR: Denník SME - noviny alebo politická opozícia?

VLÁDA SR:
 
Denník SME - noviny alebo politická opozícia? 

 To, že denník SME je pravicovo orientovaným médiom akceptuje dlhodobo politické spektrum i verejnosť. Výberom i spôsobom spracovania tém aj v tomto volebnom období nálepku opozičného denníka len otvorene potvrdzuje. Dá sa to rešpektovať a Úrad vlády SR aj tak robí, až do momentov, v ktorých denník začína suplovať úlohu opozície a atakovať vládnu moc nástrojmi, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani tvorcovia politickej stratégie.
Úrad vlády SR mlčal, keď si tento mienkotvorný denník na rozdiel od ostaných médií prakticky vôbec nevšimol významné prijatie predsedu vlády Roberta Fica u spolkovej kancelárky Angely Merkelovej v Nemecku či stretnutie s prezidentom Françoisom Hollandeom vo Francúzsku. Alebo keď ignoroval návštevu predsedu Európskeho parlamentu Martina Schulza na Slovensku. Inak veľmi pozornej ekonomickej redakcii zase unikli vyhlásenia vplyvného nemeckého ministra hospodárstva o tom, že Slovensko je príkladom v konsolidácii pre eurozónu a má plnú podporu jeho krajiny. Išlo zjavne o nadprácu v prospech opozície, ale Úrad vlády SR mlčal. To však nemôže urobiť vtedy, ak sa denník SME už uchýli k zjavnej tendenčnosti a zjavným klamstvám, ako to urobil vo svojom víkendovom vydaní z 29. septembra 2012.
Hlavným titulkom na prvej strane informoval svojich čitateľov, že: "Ficova vláda znova zvýšila dane". Príspevok nielen tendenčne a jednostranne zamlčal úsporné kroky vlády a zdôraznil len príjmové konsolidačné opatrenia, ale súčasne už titulkom vytvoril obraz, akoby vláda zvyšovala tie isté dane dvakrát, čo samozrejme nie je pravda. Išlo o tie isté dane pre banky, firmy či bohatých ľudí, o ktorých Smer-SD hovorí už od predvolebnej kampane.
Čo je však horšie, už v úvodníku prináša príspevok dokázateľne nepravdivú informáciu, teda svojich čitateľov informuje lživo. Uvádza, že "Vláda znižuje deficit vyššími daňami, odvodmi a poplatkami. Výdavky neškrtá." Uvedená veta je však dokázateľným klamstvom. Vláda totiž už na rokovaní 5. septembra tohto roku prijala uznesenie, že minister financií má na dosiahnutie cieľa 4,6 % deficitu verejných financií v rámci tohtoročného rozpočtu predložiť plán viazania výdavkov rezortov, t.j. šetrenia vládnych výdavkoch vo výške 120 mil. eur.
Tento plán je už prerokovaný s ministrami, ktorých sa krátenie výdavkov, teda šetrenie bude týkať. Celkovo bude tohtoročná konsolidácia na strane výdavkov, t.j. znížení vládnych príjmov dosahovať 300 mil. eur. Súčasne minister financií informoval, že i konsolidácia budúcoročného rozpočtu k úrovni 3 % deficitu pôjde aj cestou viazania výdavkov vládnych rezortov, rovnako ako krátenia balíka zdrojov na priority vlády, ako aj úspor na mzdách v štátnej správe vo výške 5 % a na bežných výdavkoch štátnej správy vo výške 10 %. A to už nehovoríme ani o široko medializovanom projekte ESO, ktorý má v konečnom dôsledku priniesť úsporu 700 mil. eur. Vzhľadom na to, že denník SME v úvodníku svojho tendenčného príspevku prináša dokázateľne nepravdivé údaje, zaslal Úrad vlády SR dnes vydavateľovi žiadosť o opravu uvedených nepravdivých údajov.


TASR poskytol informáciu tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR.