DALITO!

29. 9. 2012

Zomrel Arthur Ochs Sulzberger

Zomrel

Arthur Ochs Sulzberger





Arthur Ochs Sulzberger, bývalý vydavateľ amerických novín New York Times, zomrel dnes vo veku 86 rokov.
Jeho rodina informovala, že zomrel vo svojom dome v Southamptone v štáte New York po dlhotrvajúcej chorobe.
Z vedenia novín abdikoval v roku 1992 po troch desaťročiach a nahradil ho jeho syn Arthur Jr.
Sulzbergerova rodina kontroluje New York Times, odkedy ho získal v roku 1896 jeho starý otec Arthur Ochs.
Firma v posledných rokoch prežíva ťažké časy, ale v dobe, keď ju viedol Sulzberger, sa jej darilo vo sfére získavania väčšieho vplyvu a zisku.
Noviny majú na svojom konte viac ako 30 Pulitzerových cien.

Copyright © TASR 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




V Somálsku zabili dvoch ďalších novinárov, jednému z nich sťali páchatelia hlavu. Celkový počet žurnalistov zabitých v krajine tak stúpol tento rok na 15. Informovali o tom dnes somálski predstavitelia.
Zväz somálskych novinárov uviedol, že jedného žurnalistu sťali vo štvrtok a druhého zastrelili ozbrojení muži dnes.
K zodpovednosti za najnovšie zabitých novinárov sa neprihlásila žiadna organizácia, ale úmrtia zapadajú do rok trvajúcej vlny útokov proti somálskym novinárom. Polícia ani súdy v hlavnom meste Mogadišo nekonajú v prípade týchto úmrtí, pretože vládne inštitúcie sú vo všeobecnosti ochromené.
Väčšina z 15 zabitých žurnalistov sa stala terčom cieleného útoku, hoci minulý týždeň zahynuli traja novinári, keď samovražedný bombový útočník odpálil výbušniny v kaviarni obľúbenej u žurnalistov a politikov.





Američan sa zastrelil v priamom televíznom prenose na konci automobilovej naháňačky v Arizone, informovala dnes agentúra DPA.
Piatkovú udalosť začala pokrývať helikoptéra televíznej stanice Fox po tom, ako prišla informácia, že neznámy muž začal strieľať na policajtov. Naháňačka s políciou na ceste pri meste Phoenix trvala viac než hodinu. Z helikoptéry ju v priamom prenose vysielali po celej krajine.
Kamera zaznamenala okamih, keď šofér zišiel z cesty a opustil vozidlo. Snažil sa predrať púštnymi kríkmi, nakoniec sa zastavil, priložil si zbraň k hlave a zastrelil sa.
Moderátor Shepard Smith sa divákom ospravedlnil. Vysielaný záznam má niekoľkosekundové meškanie, producenti mali teda dostatok času, aby tesne pred samovraždou záznam zastavili. "Všetci sa veľmi ospravedlňujeme. Toto do televízie nepatrilo," dodal Smith.

Žart amerického satirického magazínu The Onion sa zrejme "stratil v preklade" a iránska agentúra Fars uverejnila ako fakt výsledky vymysleného prieskumu, že väčšina belochov na americkom vidieku by radšej volila iránskeho prezidenta než Baracka Obamu. Informovali dnes o tom americké médiá.
Polooficiálna iránska agentúra v piatok uverejnila článok v anglickom servise tak, ako bol publikovaný v The Onion, dokonca aj s výrokmi fiktívneho obyvateľa Západnej Virgínie. Ten uviedol, že by radšej išiel na bejzbal s Mahmúdom Ahmadínežádom, pretože ten berie "národnú obranu vážne" a nenechá niekoľkých homosexuálnych demonštrantov, aby mu hovorili, ako riadiť krajinu - na rozdiel od Obamu.
Iránska verzia článku vynechala len odsek, ktorý Ahmadínežáda opisoval ako muža, čo opakovane popiera holokaust a nechal popraviť množstvo politických väzňov.
Nestalo sa prvý raz, že zahraničné médiá omylom prevzali žart z magazínu The Onion, so sídlom v Chicagu, do riadneho spravodajstva. V roku 2002 najväčší denník v Pekingu uverejnil správu, že členovia amerického Kongresu pohrozili odchodom z Washingtonu, kým sa budova nezrekonštruuje tak, aby tam bolo viac toaliet a kupola so zasúvateľnou strechou.
V magazíne si to vychutnali, že ich agentúra Fars vzala vážne. Editor Will Tracy vydal vtipné vyhlásenie, v ktorom iránsku agentúru charakterizoval ako pobočku The Onion, pôsobiacu na Blízkom východe od založenia magazínu v 80-rokoch. Iránska agentúra medzitým článok
zo svojej webovej stránky odstránila.
Copyright © TASR 2012
TO JE TV !


28. 9. 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS




Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) bude opäť prepúšťať. Plánovanú redukciu generálny riaditeľ verejnoprávneho média Václav Mika ohlásil v liste zamestnancom. Zatiaľ nie je známe, koľkých ľudí sa prepúšťanie dotkne. Podľa hovorcu Richarda Šümeghyho to bude závisieť od vyjednávaní s odborármi a zamestnancami.
Mika svoje rozhodnutie zdôvodnil novou organizačnou štruktúrou, ktorú vo štvrtok (27.9.) odobrila Rada RTVS. Tá má zefektívniť vnútorné procesy v inštitúcii a odstrániť duplicitné činnosti. "V našej inštitúcii opäť spúšťame hromadné prepúšťanie, ktoré je vlastne dokončením zlúčenia rozhlasu a televízie do jednej inštitúcie. Napriek tomu, že sa táto otázka bude týkať menšiny zamestnancov, chápem, že je to citlivá téma pre každého z nás, aj preto sme už otvorili osobnú komunikáciu so všetkými odborovými organizáciami," informoval zamestnancov Mika.
Šéf telerozhlasu zdôraznil, že redukcia zamestnancov nemá tvoriť podstatnú časť z očakávaných celkových úspor. Naopak, Mika predpokladá, že to umožní zvýšenie platov pre "rozhodujúcu časť zamestnancov".
Prepúšťanie v RTVS rozbehla ešte jeho bývalá šéfka Miloslava Zemková. V čase jej nástupu zamestnávala inštitúcia zhruba 1600 ľudí, hoci podľa Zemkovej ich potrebovala asi o 400 menej. Asi 200 z nich opustilo RTVS v režime hromadného prepúšťania ešte do konca septembra 2011, kedy bolo hromadné prepúšťanie ukončené. Médium však pokračovalo v redukcii zamestnancov aj potom.


Copyright © TASR 2012

Uznesenia Rady RTVS

Uznesenia Rady RTVS


VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA


"Tohle, co tu máme, je absolutně nejhorší od roku 1950. Tak jestli bych to mohl posunout, tak bych to bral ne od roku 1950, ale až od šedesátých let."
Jaroslav Zavadil , šéf odborovej centrály ČMKOS


„ Zákaz nosenia buriek je rasistický. Nepoužívajme ženy ako politickú zbraň. Film som nevidela. Veľa som o ňom počula, ale nechystám sa ho pozerať. Myslím, že sa len skupina amatérov dala dokopy, aby vytvorila niečo škandalózne. Na druhej strane sa však pýtam, prečo toto video neodstránili z internetu. „
Alaa Murabitová ,Hlas líbyjských žien


„ SDKÚ-DS nemá gule postaviť sa pred hotel Juraja Širokého a povedať, že jeho hotel je nelegálny.“
Peter Pollák , Obyčajní ľudia

„ SDKÚ-DS gule má".
Ľudovít Kaník ,SDKÚ-DS

"Keď na palube lietadla horí, nemáte kam utiecť. Nemáte kyslík a nemôžete ho ani nijako dostať zvonku lietadla dovnútra, pretože okienka sa nedajú otvoriť. Nechápem, prečo to tak je. Je to naozaj problém. Je to veľmi nebezpečné. Moja žena sa dusila a mädlila si oči. Našťastie bolo na palube dosť kyslíka pre pilota a kopilota, takže bezpečne pristáli v Denveri. "
Mitt Romney


"Bol tu Slota a Mečiar, ktorí najlepšie vedeli, čo Maďari potrebujú. Teraz to zrazu vie Matovič.“
Gábor Gál Most-Híd


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

  

Poľský prezident Bronislaw Komorowski diskutoval s ukrajinským prezidentom Viktorom Janukovyčom o návrhu zákona, ktorý by mohol podľa ukrajinských médií a opozície obmedziť slobodu slova na Ukrajine. O stretnutí hláv štátov v New Yorku, kde sa zúčastňujú 67. zasadnutia Valného zhromaždenia OSN, dnes informovala poľská tlačová agentúra PAP.
S Janukovyčom si "vymenili názory na hrozby, ktorým čelí Ukrajina, a ktoré by mohli znamenať 'úpadok demokracie'," povedal Komorowski. Dotkol sa tým otázky možného ohrozenia slobody prejavu pripravovanými zmenami v ukrajinskej legislatíve, komentuje PAP.
Návrh zákona, ktorý mal pred októbrovými parlamentnými voľbami zakázať urážanie či ohováranie štátnych predstaviteľov a umožniť vyvodenie trestnej zodpovednosti v prípade jeho porušenia, vyvolal na Ukrajine rozsiahlu protestnú akciu novinárskej obce, so zapojením občianskej spoločnosti.
Predkladateľ, ukrajinský poslanec proprezidentskej Strany regiónov Vitalij Žuravskij, ho následne v stredu stiahol. Oznámil, že ho prepracuje, a do procesu zapojí aj mimovládne organizácie. Agentúra AP zhodnotila stiahnutie ako zriedkavé víťazstvo občianskej spoločnosti na Ukrajine.
Podľa PAP však v New Yorku Janukovyč poľskému prezidentovi povedal, že o pripravovanej právnej norme sa nebude diskutovať, a výrazne ju nezmenia. Pred verejnosťou v New Yorku však vyhlásil, že rozhodnutie o stiahnutí legislatívy Žuravskij neurobil náhodou. Údajne chce napraviť "svoju vlastnú chybu" po vypočutí si názoru prezidenta i spolustraníkov, uviedla internetová stránka Kyiv Post.
"Vždy je jednoduchšie podporiť európske integračné snahy Ukrajine, ak dodržiava demokratické štandardy," dodal Komorowski.


Investigatívny novinár Dmitrij Volkov ukrajinskej televíznej stanice 1+1 sa v stredu večer cestou domov stal terčom útoku zatiaľ neznámych páchateľov. Jeden z nich spolupracovníka televízneho magazínu Groši udrel do hlavy tak silno, že privolaní záchranári u neho diagnostikovali nielen otras mozgu, ale aj fraktúru lebky.

Informáciu zverejnila dnes agentúra Ukrinform s odvolaním sa na tlačovú službu spomínaného televízneho kanála.
Kolegovia prepadnutého žurnalistu sú presvedčení, že za útokom je práve Volkovova novinárska činnosť. Útočník mu totiž tesne pred precízne miereným úderom povedal: Do Višgorodu už viac nepocestuješ. Televízia v tejto súvislosti informovala, že Volkov skutočne pracoval aktuálne na investigatívnom materiáli o nezákonnom narábaní s pozemkami v okolí mesta Višgorod v Kyjevskej oblasti.



Španielske ministerstvo zahraničných vecí rozhodlo dnes o sprísnení bezpečnostných opatrení na všetkých zastupiteľských úradoch krajiny v moslimskom svete. Súčasne varovalo všetkých krajanov v oblasti a vyzvalo ich, aby boli mimoriadne opatrní.
Dôvodom je fakt, že aktuálne číslo španielskeho satirického týždenníka El Jueves (Štvrtok) sa objavilo na trhu s karikatúrou proroka Mohameda na titulnej strane a s textom-otázkou pod ňou: Vie ktosi, ako vyzerá Mohamed?
Práve na fakt, že islam vníma akékoľvek znázornenie proroka Mohameda ako ťažký hriech, založila redakcia periodika svoj prístup k tematike. V texte sa redakcia stavia za slobodu prejavu a proti cenzúre.
Kontroverzné karikatúry proroka Mohameda zverejnil v minulom týždni aj francúzsky satirický týždenník Charlie Hebdo, ktorého šéfredaktorovi sa potom istý 43-ročný muž vyhrážal sťatím. Francúzska polícia ho zadržala.



Kurdská exilová televízia Roj TV, ktorá vysiela z Dánska, bude musieť na dva mesiace prerušiť prevádzku.
Príčinou je fakt, že jej materská firma Mesopotamia Broadcast nepredložila členom tamojšej rady pre rozhlasové a televízne vysielanie záznamy všetkých relácií. Grémium, ktoré chcelo preskúmať, či vo vysielaní nedochádza k vyvolávaniu nenávisti, nemalo tak reálnu možnosť posúdiť programy štyroch kanálov spomínanej firmy, vyplýva zo záverov stredajšieho zasadania členov rady.
K skúmaniu problematiky došlo po januárovom odsúdení dvoch spoločností financujúcich vysielateľa na pokutu takmer 700.000 eur, a to za šírenie propagandy mimo zákon postavenej Strany kurdských pracujúcich (PKK).
Turecká vláda požaduje už niekoľko rokov od Kodane, aby Roj TV odobrala povolenie na vysielanie.


 Copyright © TASR 2012

27. 9. 2012

Zomrel Johnny Lewis

Zomrel Johnny Lewis


Amerického herca Johnnyho Lewisa, ktorý je známy predovšetkým zo seriálu Sons of Anarchy (2008), našli v stredu mŕtveho v Los Angeles. Dožil sa iba 28 rokov. Hercovo telo našli policajti v luxusnej štvrti Los Feliz na príjazdovej ceste pred domom 81-ročnej Catherine Davis, ktorú Lewis možno krátko pred svojou smrťou zavraždil. Policajti prišli na miesto činu po tom, čo ich zavolali susedia. Tí vypovedali, že najprv počuli Davis kričať, potom videli skupinu mužov sa biť a nakoniec Lewisa, ako lezie na strechu. Herec, ktorý pravdepodobne býval u Davis v podnájme, následne zo strechy spadol alebo skočil, pričom bol na mieste mŕtvy. Polícia celý prípad zatiaľ vyšetruje.
Jonathan Kendrick Lewis sa narodil 29. októbra 1983 v Los Angeles a hereckú kariéru odštartoval v seriáloch. Okrem v Sons of Anarchy si zahral napríklad v Boston Public (2000 - 2004), Ten, kto ťa chráni (2001 - 2004), American Dreams (2002 - 2005) alebo O.C. California (2003 - 2007). Svoj filmový debut absolvoval v roku 2004 v snímke Nikdy to nevzdávaj, neskôr účinkoval tiež vo filmoch ako Underclassman (2005), Pretty Persuasion (2005), Votrelci vs. Predátor 2 (2007), Palo Alto, CA (2007), Zmeškaný hovor (2008), Felon (2008) či The Runaways (2010).

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Tlačová rada News

Tlačová rada News






Ľubica Suballyová je novou podpredsedníčkou Tlačovej rady (TR) SR. Členovia rady ju schválili jednomyseľne. TASR o tom dnes informovala tajomníčka TR SR Oľga Janíková.
Suballyová je Bratislavčanka, absolvovala štúdium žurnalistiky na magisterskom aj doktorandskom stupni na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, informovala Janíková. Dodala, že Suballyová pôsobila v redakciách detských časopisov Ohník a Príma Kamarát, v denníku Smena a v Pravde, kde sa venovala literárnej a divadelnej publicistike. V súčasnosti je šéfredaktorkou vo vydavateľstve Veda. Zaoberá sa aj problematikou mediálnej výchovy detí a mládeže, je spoluautorkou experimentálnych učebných textov.

Tlačová rada SR sa na svojom zasadnutí zaoberala viacerými sťažnosťami na porušovanie Etického kódexu novinára v printových novinách. Rada sa podľa Janíkovej rozhodla začať konanie o možnom porušení zásad novinárskej etiky v článku s názvom "Ako sa žije v extrémnej rodine" uverejnenom v regionálnych novinách Trnavský hlas č. 17/2012. "Postúpenú sťažnosť na tento článok chápe rada ako informáciu o prípadnom porušení zásad novinárskej etiky," povedala Janíková. TR SR zároveň skonštatovala, že uverejnením ilustračnej fotografie s popisom "Seniori v Gabriele" v článku "Zvýšené mzdy sa týkajú len desiatich sestier" v denníku Prešovský Korzár zo 16. marca 2012 bol porušený Etický kódex novinára a vyslovila denníku pokarhanie.

Rada podľa Janíkovej vybavila aj ďalšie podnety. Rozhodla, že uverejnením článku "Mali tromfy v rukách" v Podtatranských novinách č.3/2012 nedošlo k porušeniu Etického kódexu novinára. Sťažnosť Petra Hlucháňa, konateľa spoločnosti Slovakia okolo sveta na článok v denníku Pravda uverejnenom 5. decembra 2012 pod názvom "Trenčín od televízie žiada vyše milióna eur" preskúmala TR SR so záverom, že v tomto prípade nedošlo k porušeniu Etického kódexu novinára. K rovnakému záveru prišla aj po preskúmaní článku "Veľvyslanec končí aj pre vilu", ktorý bol uverejnený 27. decembra 2010 v denníku Sme.

Copyright © TASR 2012

RADA RTVS ONCE MORE

RADA RTVS ONCE MORE









Generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Václav Mika dnes priamo na rokovaní Rady RTVS podpísal dodatok k zmluve so štátom, ktorý mu umožní v budúcom roku využiť časť financií určených na investície, ktoré RTVS nestihne v roku 2012 dočerpať.
Rada RTVS však dnes prerokovala viacero doplnení v zmluve rádiotelevízie so štátom, reprezentovaným Ministerstvom kultúry SR. "To sú vlastne tri rôzne veci. Prvá vec sú doplnenia k rozhlasovej a televíznej zmluve, ktoré sa týkali vlastne len úpravy možnosti použitia prostriedkov na investície, pretože sa ukázalo, že vzhľadom na zdĺhavosť procesu verejného obstarávania, ale aj v dôsledku akoby zdržiavania toho procesu tu vo vnútri, nestíhame tie termíny, ktoré by sme mali," povedal pre TASR predseda Rady RTVS Miroslav Kollár. "Čiže vyrokovali s Ministerstvom kultúry, že použitie peňazí je možné aj v priebehu budúceho roku," doplnil.
"Druhá vec, ktorú sme zatiaľ dostali len informatívne, je pripravovaný dodatok ešte k zmluve za rok 2012, ktorý sa bude týkať programovej časti STV a tam pôjde o zmenu v dvoch - troch položkách, ktoré sa týkajú naplnenia programových zámerov pána riaditeľa vo vzťahu k decembrovému adventnému vysielaniu a seriálu, sit-comu, ktorý by mali teoreticky spustiť už ku koncu tohto roka," vysvetlil Kollár.
"Dodatok obsahuje jednak formáty, ktoré tam už boli, tam sa zmenili len technické parametre a sú tam tri nové formáty. Je tam mnou predoslaný vianočný cyklus, ktorý má dve podoby," konštatoval Mika. "Jedna je dvadsať živých ekumenických vysielaní, un-plugged koncertov na Dvojke počas adventu od pondelka do piatku. Je to veľmi ambiciózny projekt, ktorý v sebe zahŕňa kultúrny, ekumenický, regionálny, aj kvalitatívny potenciál," povedal s tým, že považuje za povinnosť verejnoprávnej televízie priniesť cez Vianoce špecifický formát, aký nie je možné vidieť v súkromných televíziách. "K tomu pripravujeme na Jednotku veľkú live - show Slovensko 2012, ktorá pripomenie rozhodujúce udalosti roku 2012 v nedeľu počas adventu," doplnil riaditeľ RTVS. Tretím novým projektom je komediálny sit - com.
"Pokiaľ ide o budúci rok, tam už avizoval (Mika, pozn. TASR), že nie je príliš veľký optimista, pokiaľ ide o zmenu zákona o koncesionárskych poplatkoch v druhom a treťom čítaní v parlamente v smere zvýšenia poplatku, tak s najväčšou pravdepodobnosťou dôjde k navýšeniu prostriedkov v zmluve so štátom na budúci rok," informoval predseda Rady RTVS Kollár.
"Pokiaľ sa bavíme o zmluve so štátom, tak z môjho pohľadu vyjdeme niekam takmer na dvojnásobok súčasného objemu, to znamená zo štrnástich na 20 až 25 miliónov eur," povedal s upozornením, že je to len jeho odhad a realita sa bude odvíjať od konkrétnych rokovaní medzi RTVS a rezortom kultúry.
Pri takomto zvýšení množstva prostriedkov by podľa neho bolo problematické pokračovať v súčasnom modeli zmluvy, ktorý je "príliš zväzujúci". "Rok dopredu neviete úplne presne naprecizovať všetky položky," dodal Kollár so slovami, že RTVS preto rokuje s ministerstvom o voľnejšej forme zmluvy.
"Rokujeme o tom," reagoval Mika na otázku, aké zmeny by chcel v budúcom roku v zmluve so štátom. "Cieľ je, aby to bolo opísané proporčne, nie konkrétne formátmi," doplnil.

Copyright © TASR 2012

Zomrel Herbert Lom

Zomrel Herbert Lom
 


Renomovaný britský herec Herbert Lom zomrel dnes ráno, zrejme doma v Londýne v spánku, vo veku 95 rokov. Rodáka z Prahy šľachtického pôvodu, ktorý v 30. rokoch minulého storočia emigroval z bývalého Československa na Britské ostrovy, preslávila postava komisára Charlesa Dreyfusa v sérii filmov o Ružovom panterovi s nezabudnuteľným Peterom Sellersom ako inšpektorom Clouseauom.
Herbert Lom, vlastným menom Herbert Karel Angelo Kuchačevič zo Schluderpacheru, nakrútil viac ako stovku filmov. Účinkoval napríklad aj v snímkach ako Päť lupičov a stará dáma, Vojna a mier, Spartakus, Cid, Fantóm opery, ale aj vo "verneovke" Tajomný ostrov alebo v "mayovke" Poklad na Striebornom jazere.
Po spoločenských zmenách v bývalom Československu pravidelne cestoval do krajiny svojich predkov.
Herbert Lom si vyskúšal aj spisovateľské remeslo, bol autorom románu o spisovateľovi Christopherovi Marloweovi s názvom Enter a Spy: The Double Life of Christopher Marlowe (1971), ako aj historického románu Dr. Guillotin: The Eccentric Exploits of an Early Scientist (1992) z obdobia francúzskej revolúcie.
Herbert Lom oslávil 95. narodeniny iba pred 16 dňami, 11. septembra 2012.

 Copyright © TASR 2012

Petícia za ochranu mravnosti detí a mládeže vo verejnom priestore

Petícia za ochranu mravnosti detí a
 
mládeže vo verejnom priestore



My, dolupodpísaní občania Slovenskej republiky sme znepokojení z toho, že dlhodobo v našej krajine dochádza ku hrubému zaobchádzaniu s mediálnym priestorom, čo má podľa nás veľmi negatívny dopad na spoločenské prostredie v ktorom žijeme.

Médiami sme priam bezbreho zaplavovaní nesprávnym a poškodzujúcim zobrazovaním ľudskej nahoty. Dochádza ku dehonestovaniu obrazu ženy propagovaním perverzity, k výprázdňovaniu pohľadu na hodnotu ľudskej intimity a to až do takej miery, že neváhame hovoriť o sexuálizácii verejného priestoru a ohrozovaní mravnosti najzraniteľnejších obyvateľov Slovenska – detí a mládeže.

Vyjadrujeme svoju vôľu, aby v bežne dostupnej dennej tlači a periodikách nedochádzalo k nesprávnemu, obscénnemu, neúctivému zobrazovaniu ľudského tela, k vulgarizovaniu a nemravnostiam.

Svojím podpisom podporujeme prijatie novely zákona Národnej Rady SR, ktorým sa mení a dopĺňa zákon 445/1990 zb. a ktorým sa upravujú podmienky predaja a rozširovania tlače a iných vecí spôsobilých ohroziť mravnosť v znení zákona 102/2010 Z.z.

Našim zámerom nie je cenzúra. Ale tak ako je obmedzený/regulovaný predaj alkoholu a cigariet deťom a mládeži do 18 rokov, pretože týmto spôsobom sa snažíme chrániť ich zdravie a zdravý vývoj, rovnako navrhujeme upraviť pravidlá pre zobrazovanie sexuálneho obsahu v bežne dostupnej periodickej tlači, pretože tento obsah môže mať negatívny dopad na ich zdravý sexuálny vývoj.

Cieľom návrhu zákona nie je obmedzovať vydavateľov tlače, resp. dodávateľov tlače, ale stanoviť podmienky predaja a rozširovania takejto tlače. Táto úprava ukladá vydavateľom tlače, ktorá uverejňuje explicitné sexuálne obsahy povinnosť takúto tlač označiť slovom „erotický“. Následne, tieto tlačoviny nebudú môcť byť predajcom v zmysle platných ustanovení zákona o ochrane mravnosti vystavované vo výkladoch a verejne propagované a v súlade s návrhom zákona ani predávané osobám mladším ako 18 rokov.

Pozývame ďalšie osobnosti, občanov, profesné organizácie, záujmové organizácie, náboženské spoločnosti a cirkvi, aby sa pripojili medzi signatárov tejto petície.




Ďakujeme a veríme, že spoločne dokážeme podnietiť potrebnú zmenu!

Signatári petície:

Branislav Škripek , poslanec NR SR

Erika Jurinová , poslankyňa NR SR

Richard Vašečka , poslanec NR SR

RADA RTVS updated

RADA RTVS updated
 

Generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Václav Mika písomne požiadal bývalú šéfku tejto inštitúcie Miloslavu Zemkovú o vrátenie odmien za druhý štvrťrok 2012. Uviedol to na dnešnom rokovaní Rady RTVS.
"S pani Zemkovou som sa stretol včera (26.9.). Tlmočil som jej stanovisko Rady RTVS a Dozornej komisie. Písomne som ju požiadal o vrátenie odmeny," konštatoval Mika.
Zemková však podľa neho s právnym názorom RTVS nesúhlasí. "Tlmočila mi svoje stanovisko, že jej napriek uzneseniu rady odmeny náležali," dodal. "Trvá na tom, že štatút je vyššia právna norma ako uznesenie Rady RTVS a štatút sa nezmenil," uviedol Mika. Exriaditeľka rádiotelevízie podľa neho argumentuje tým, že odmeny jej patrili na základe štatútu a navyše ich de facto Rada RTVS vzala na vedomie spolu so správou o hospodárení RTVS za prvý polrok 2012. Jej stanovisko si zatiaľ vypočul v ústnej podobe a predpokladá, že ho v dohľadnom čase dostane aj písomne.
Predseda Rady RTVS Miroslav Kollár Miku doplnil, že rada sa s právnym stanoviskom Zemkovej nestotožňuje, konať však v tejto fáze musí riaditeľ RTVS Mika. Zároveň ho požiadal, aby radu o výsledku riešenia tohto problému informoval.
Odmeny za druhý kvartál Zemková nemá odsúhlasené Radou RTVS. Na problém sa prišlo v priebehu rokovania rady 30. augusta, keď sa ukázalo, že systém odmeňovania bol v druhom štvrťroku uznesením Rady RTVS zmenený a už nebolo možné vyplácať odmeny zálohovo.
"Treba konštatovať, že za druhý kvartál boli vyplatené tri odmeny zálohovo," uviedol na rokovaní rady 30. augusta Mika. Za apríl, máj a jún malo ísť celkovo o sumu vyššiu ako 7000 eur.
"Ak to tak bolo, nemá to oporu v uznesení rady," reagoval vtedy predseda rady Miroslav Kollár. Dodal, že Rada RTVS rozhodovala len o prvom štvrťroku. "Za prvý štvrťrok sme pani riaditeľke vyplatili sto percent odmeny. Za druhý štvrťrok sme ju nemali komu priznať, pretože keď sme mali koncom júla správu na stole, už nebola obsadená funkcia generálneho riaditeľa," povedal koncom augusta Kollár.


Rada Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) na dnešnom rokovaní schválila nový organizačný poriadok a organizačnú štruktúru RTVS účinnú od 1. decembra 2012. Pre TASR to potvrdil predseda rady Miroslav Kollár.
"Je to prechodová štruktúra. Pán riaditeľ (Václav Mika, pozn. TASR) na rade hovoril, že v priebehu budúceho roka by chceli usadiť celkovú štruktúru, ktorá už pôjde aj do mikroúrovne a predpokladám, že ku koncu budúceho roka by už inštitúcia mohla byť nastavená tak, aby mohla v novom modeli fungovať dlhodobejšie," dodal Kollár.
"Tento model podľa mňa spĺňa to, čo RTVS z pohľadu efektívneho riadenia na najbližšie mesiace potrebuje. Z môjho osobného pohľadu logickejšie usporadúva štruktúru vo vzťahu k procesom, ktoré v inštitúcii prebiehajú," vysvetlil. "Logickejšie usporadúva spravodajstvo, rovnako programové časti televízie a rozhlasu. Rok a pol ukázal, čo je spojiteľné a čo nie je. To, čo sa v rámci programu nedá spájať, ostáva samostatné a programové spojenie ostáva čisto v oblasti spravodajstva a publicistiky," uzavrel Kollár.
Generálny riaditeľ RTVS Václav Mika charakterizoval zmeny v organizačnej štruktúre ako "zmeny, ktoré sledujú ciele programové, obsahové, ekonomické a štrukturálne". Dodal, že spravodajstvo má v štruktúre vlastnú polohu na najvyššej úrovni, v programovej oblasti však majú rozhlas a televízia autonómiu. "Posilňujem pozíciu marketingu, sústreďujem sa na vývoj formátov a analýzu, čo sa tiež v štruktúre ocitlo." Dodal, že od prvého decembra by mala vzniknúť aj sekcia technickej realizácie, za riadenie technického rozvoja by mal byť zodpovedný Andrej Doležal. Mika potvrdil, že do budúcnosti počíta so spoluprácou s Tiborom Búzom a Lukášom Dikom, ktorí aktuálne pracujú v spravodajstve TV Markíza. Prípadná ďalšia spolupráca s Annou Sámelovou, ktorá spravodajstvo vedie dnes, bude podľa Miku závisieť od výsledku ich vzájomných rozhovorov.
Sekciu marketingu a komunikácie už aktuálne vedie Daša Matušíková. "Pochopiteľne hovoríme, že je to systém prechodu z existujúcej štruktúry do novej, ktorá bude platiť od 1. decembra," dodal. Vo vedení národnostného vysielania Mika zatiaľ personálne zmeny neplánuje a centrum bude mať v novej štruktúre samostatnú pozíciu na úrovni sekcie. K ďalším personálnym otázkam sa chce Mika vyjadriť "v priebehu najbližších dní".
Podľa hovorcu RTVS Richarda Šümeghyho majú reštrukturalizačné a úsporné opatrenia umožniť v rádiotelevízii "zefektívnenie vnútorných procesov a odstránenie duplicitných činností". "V obslužných a administratívnych činnostiach práve završujeme spojenie Slovenského rozhlasu a Slovenskej televízie do jednej inštitúcie. Posilňujeme postavenie oboch jedinečných mediálnych typov. V novej organizačnej štruktúre vytvárame samostatne riadené sekcie programových služieb Slovenskej televízie a programových služieb Slovenského rozhlasu. V technickej oblasti však chceme využiť spoločné postupy pre obe zložky RTVS," uviedol Šümeghy.
"Kým rozhlasové spravodajstvo dve desaťročia pokusov a omylov v podstate nezasiahlo, televízne spravodajstvo je takmer na úplnom dne. Úlohou Sekcie spravodajstva, športu a publicistiky bude obnoviť dôveru divákov, posilniť spravodajstvo RTVS ako službu verejnosti a obsahovými a technologickými zmenami posunúť spravodajstvo RTVS na úroveň 21. storočia," zdôraznil.
Napĺňať verejnoprávne poslanie RTVS bude podľa neho aj úlohou Sekcie marketingu a komunikácie. "Bude formovať RTVS nielen ako mediálnu inštitúciu, ale aj ako miesto na diskusiu o celospoločenských problémoch. Zároveň bude vytvárať korporátny imidž, cielenú a strategicky riadenú komunikáciu produktov RTVS a spustí bezbariérový web," uvádza hovorca RTVS.
Nová organizačná štruktúra podľa neho nateraz neobsahuje sekciu Nových médií, ale vytvára organizačné predpoklady pre uchopenie nových médií ako ďalšieho komunikačného kanála, respektíve nového typu programovej služby RTVS.


Copyright © TASR 2012 
 

Spring will laugh again, which we await by air, land and sea


Spring will laugh again,
which we await by air, land and sea

 
Na svetlo božie sa derie  sťažnosť na odvysielanie dokumentu “Sicko” od autora Michaela Moora, ktorý odvysielala verejnoprávna televízia STV 2 (RTVS) v nedeľu 23.9.2012 o 19:55 (teda v prime time) ako dokumentárny film. Podľa stažovateľov sa RTVS dopustila porušenia § 3 ods. 3 zákona o Rozhlase a televízii Slovenska, kde sa ako inštitúcia financovaná prevažne z verejných zdrojov zaväzuje poskytovať nestranné, overené, neskreslené, aktuálne, zrozumiteľné a vo svojom celku vyvážené a pluralitné informácie o dianí v Slovenskej republike i v zahraničí na slobodné utváranie názorov. Uvedený dokument ako podľa svojej definície celok informácií pre diváka popisujúci skutočnosti z reálneho života nespĺňal svojim obsahom zákonné náležitosti, aby mohol byť odvysielaný vo verejnoprávnom médiu.

Michaela Moora nijak zvlášť nemilujem, okrem jeho filmu Bowling for Colombine, ktorý je skvelý. Predstava, že by sa mali filmy vo vysielaní komentovať alebo vyvažovať nie je nová, je obdoba komunistickej zvrátenosti, zvrátenosti, v ktorej žijú sťažoavatelia, o ktorých duševno zdraví sa dá zdravo pochybovať.  Nabudúce doporučujem, aby, keď RTVS odvysiela film For Whom the Bell Tolls, vyvážiť ho niečím ako hymnou španielskej Falangy Cara al Sol.








Samí komunisti, ľavičiari a svine, však ?



 
Teraz k tým obskúrnym sťažovateľom. Drvivú väčšinu tvoria prívrženci akejsi iniciatívy. Menej štátu a „ paradoxne „ viac slobody. Prečo paradoxne. Ich predstava demokracia je asi takáto:


" Demokracia nikdy nebola o diskusii. Demokracia je o tom, keď dvaja vlci a jedna ovca hlasujú, že čo bude na večeru. Nič viac a ničmenej. To že si vy myslíte, že demokracia je diskusia, je len preto, že vám to nahovorili politici, aby ste si mysleli, aký je to úžasný systém. Akonáhle však bude demokracia rozoznaná ako zlá a skazená idea– a idey môžu prejsť takou premenou prakticky v okamihu – katastrofa bude môcťbyť odvrátená.

Hlavnou úlohou tých, ktorí chcú zmeniť smerovanie spoločnosti a predísť jej úplnému zlyhaniu, je “delegitimizácia”myšlienky demokracie, jej odhalenie ako príčiny súčasného procesu postupujúcej“decivilizácie”. K tomu najprv musíme ukázať, aké ťažké je vôbec nájsť zástancu demokracie v histórii politického myslenia. Takmer všetci veľkí myslitelia nemali pre demokraciu nič než pohŕdanie. Ba čo viac, myšlienka demokracie je nemorálna rovnako ako nehospodárna.

. Teda zdá sa možné presvedčiť väčšinu, že je potrebné zbaviť volebného práva štátnych zamestnancova kohokoľvek, kto prijíma od štátu akékoľvek výhody, či už v podobe sociálnych dávok alebo štátnych zákaziek.

Spolu s tým je potrebné rozoznať dôležitosť separatizmu a separatistických hnutí. Ak sú väčšinové rozhodnutia “správne”, potom rozhodnutie najväčšie zo všetkých možných väčšín, svetovej väčšiny a svetovej demokratickej vlády, musí byť považované za ultimátne “správne”. Dôsledky sme si povedali hneď na začiatku tohto článku. Naopak separatizmus predstavuje odštiepenia menšej časti z veľkej populácie. Je to teda voľba proti demokracii a princípu väčšiny. Čím ďalej tento proces postúpi na úrovni malých regiónov, miest, okrskov miest, dedín a konečne jednotlivých domácností a slobodných združení domácností a firiem, tým ťažšie bude udržať súčasnú úroveňprerozdeľovania. Čím menšie tieto jednotky budú, tým je pravdepodobnejšie, že niekoľko tam žijúcich jednotlivcov bude na základe svojej ekonomickej nezávislosti, skvelých výsledkov svojej práce, morálne bezchybného osobnéhoživota, výborného úsudku, odvahy a vkusu povýšených na úroveň prirodzenej elity. Títo ľudia potom prepožičajú legitimitu myšlienke prirodzeného poriadku navzájom súperiacich (ne-monopolných) a slobodne (dobrovoľne) financovaných strážcov poriadkov, sudcov a navzájom sa prekrývajúcich jurisdikcií, ako existujú dokonca i dnes vo sfére medzinárodného obchodu a cestovania. Spoločnosť čisto privátneho práva ako odpoveď pre demokraciu a každú ďalšiu formu politickej (donucovacej) vlády."

 

Takže, milá Rada pre vysielanie a retransmisiu, hoďte sťažnosť do koša.

 

Inquisitio Haereticae Pravitatis Slovacia


Inquisitio Haereticae
Pravitatis Slovacia

Opozičné OĽaNO ide bojovať proti erotike v dennej tlači. Oznámil to dnes poslanec hnutia Branislav Škripek s tým, že obyčajní predkladajú na októbrovú schôdzu novelu zákona o ochrane mravnosti detí a mládeže a spúšťajú petíciu na vyjadrenie znepokojenia občanov nad obsahom mediálneho priestoru.
"Sme bezbreho zaplavovaní poškodzujúcim a zlým zobrazovaním ľudskej nahoty, dochádza k dehonestovaniu pohľadu na ženu. My ako spoločnosť na jednej strane takéto veci propagujeme, na druhej strane je tu časť ľudí, ktorých to znepokojuje a hnevá, najmä rodičov detí a mládeže," upozornil Škripek. Novelou zákona chce dosiahnuť, aby v pravidelnej dennej tlači a periodikách, ktoré nie sú označované ako erotické, sa takéto obscénne zobrazenie ľudského tela nemohlo vyskytovať.
Poslanec odmietol, že by išlo o cenzúru. "Tak, ako sme schopní akceptovať, že je nesprávne deťom a mladým ľuďom predávať alkohol, rovnako chcem vyvolať túto diskusiu, aby sme rešpektovali, že do 18 rokov nemáme sprístupňovať dehonestujúco podávaný pohľad na ľudské telo a intimitu človeka," podotkol.
Na otázku, čo presne si predstavuje pod erotickým obsahom, odvetil, že technické definovanie nie je možné. "Zobrazovanie ľudskej nahoty, sexuality a pohlavného života spôsobom, ktorý vyprázdňuje jeho obsah, toto už je vec, o ktorú sa dá opierať. Samoúčelné vyvolávanie vzrušenia, spôsobovanie, aby nahota len predávala tovar, to je barbarizácia spoločnosti," podčiarkol.
Cieľom jeho novely je teda zakázať predaj a rozširovanie tlače a iných vecí, ktoré sú spôsobilé ohroziť mravnosť osobám mladším ako 18 rokov. "Terajšia právna úprava nezdôrazňuje podmienky predaja takejto tlače. Ide mi o to, že ak sa stretávame s časopisom prinášajúcim denné správy, potom nemá byť erotický," vyhlásil. Posudzovať by to podľa neho mohli odborníci, ako napr. detskí psychológovia.
Škripek si na tlačovej konferencii pomohol ukážkami bulvárnych denníkov, ktoré okrem iného obsahovali fotografie nahých ľudí v rôznych situáciách. "Toto nie sú zobrazenia, ktoré patria do dennej tlače, lebo rodičia nie sú schopní zabezpečiť, aby neboli voľne dostupné," povedal.
Poslanec uznáva, že táto téma sa netýka len tlače, ale aj televízie či internetu. "Teraz sa však zaoberáme len dennou tlačou," dodal.
  

Copyright © TASR 2012

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK
MEDIA LAW NEWS

Programy alebo iné zložky programovej služby nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 15 rokov sa zatiaľ za 20. hodinu neodsunú. Poslanci Národnej rady SR dnes neposunuli do druhého čítania návrh novely zákona o vysielaní a retransmisii z dielne Jany Žitňanskej (nezávislá), ktorý s takouto zmenou počítal.
Súčasná právna úprava hovorí, že "programy alebo iné zložky programovej služby, ktoré by mohli ohroziť fyzický, psychický alebo morálny vývin maloletých alebo narušiť ich duševné zdravie a emocionálny stav, sa nesmú vysielať v čase od 06.00 do 22.00 h". Žitňanská chcela okrem termínov pre kategóriu "nevhodné do 15 rokov" určiť aj termíny pre programy nevhodné do 18 rokov. Tie sa mali podľa jej návrhu vysielať až po 22. hodine.
Žitňanská v dôvodovej správe uviedla, že tzv. druhá časová opona pre vysielanie programov klasifikovaných podľa jednotného systému označovania ako nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 15 rokov fungovala už v minulosti. "Ako vyplýva z prieskumu názorov verejnosti SR na aplikáciu symbolov označujúcich televízne programy pre rôzne vekové kategórie detí a mládeže, ktorý v novembri 2003 uskutočnil odbor mediálneho výskumu SRo, potreba druhej časovej opony bola pozitívne vnímaná aj širokou verejnosťou," argumentovala Žitňanská.
Podľa jej slov sa počas svojho skoro trojročného fungovania druhá časová opona ukázala ako vysoko efektívny nástroj ochrany maloletých pred nežiaducimi obsahmi v televíznom a rozhlasovom vysielaní. "Pri jej zavedení sa vychádza z predpokladu, že pre rodiča maloletého do 15 rokov je väčšinou z pracovných dôvodov problematické regulovať sledovanie televízie a rozhlasu v čase od 06.00 do 20.00 h. Je nepopierateľné, že práve v tomto časovom období je vysoká sledovanosť vysielania televíznej a rozhlasovej programovej služby maloletými do 15 rokov," tvrdila poslankyňa.
Obdobnú úpravu už avizoval aj minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD), ktorý sa pohoršil najmä nad obsahom reality šou.

Copyright © TASR 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS


Rozhlas a televízia Slovenska získala licenčné práva na vysielanie zápasov MS vo futbale 2014 v Brazílii (jún 2014), Pohára konfederácií v Brazílii (jún 2013) a práva na odvysielanie 33 magazínov súvisiacich s futbalovými majstrovstvami sveta.
  „Sme radi, že sa nám za veľmi výhodných podmienok podarilo získať tieto športové práva, vďaka ktorým uvidia diváci na obrazovkách verejnoprávnej televízie špičkový svetový futbal,“ povedal programový riaditeľ RTVS Andrej Miklánek.

Televizie kultivujú

Televizie kultivujú

Večer pod lampou. Môžu televízie kultivovať?

Večer pod lampou

 Môžu televízie kultivovať?





Témou ďalšieho vydania relácie Večer pod lampou s moderátorom Štefanom Hríbom, ktorú vysiela RTVS  vo štvrtok o 22.00 na Dvojke, je vplyv a úloha televízií v spoločnosti.

Diskusia bude na témy:
- Kazia reality show vkus spoločnosti?
- Je meniaci sa vkus spoločnosti zodpovednosťou médií?
- Aký veľký je vplyv televízií na ľudí? Nepreceňuje sa?
- Majú televízie rešpektovať morálne hranice? Ktoré?
- Môžu televízie kultivovať spoločnosť? Je to úloha RTVS?

Pozvaní hostia:
Václav Mika, generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska
František Borovský, generálny riaditeľ TV Joj
Petr Minařík, vydavateľ a publicista

Moderátor: Štefan Hríb


L´Exercice de l´État

L´Exercice de l´État


26. 9. 2012

Zomrel Andy Williams

Zomrel Andy Williams




Vo veku 84 rokov v utorok zomrel americký spevák Andy Williams, ktorý prespieval slávnu pieseň Moon River z filmu Raňajky u Tiffanyho (1961). Posledný raz vydýchol vo svojom dome v meste Branson v Missouri po dlhoročnom boji s rakovinou močového mechúra. Zanechal po sebe manželku Debbie a tri deti.Andy Williams patril v 60. rokoch minulého storočia k najpopulárnejším spevákom v USA. Počas svojej kariéry nahral 42 štúdiových albumov, z ktorých 17 získalo zlatú platňu a tri platinovú. V americkom singlovom rebríčku bodoval s piesňami ako Canadian Sunset, Butterfly, Are You Sincere?, Can't Get Used to Losing You alebo (Where Do I Begin) Love Story. Preslávila ho však predovšetkým jeho verzia spomínanej piesne Moon River, ktorú predviedol na udeľovaní cien americkej Akadémie filmových umení a vied v roku 1962, kde skladba vyhrala Oscara. Spevák, ktorý tiež moderoval úspešnú The Andy Williams Show, ju pritom nikdy nevydal ako singel a teda sa s ňou ani nezapísal do rebríčkov.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Ukrajinský poslanec proprezidentskej Strany regiónov Vitalij Žuravskij dnes stiahol svoj návrh zákona, ktorý mal pred nadchádzajúcimi parlamentnými voľbami zaviesť zákaz "očierňovania" verejných činiteľov a umožniť vyvodenie trestnej zodpovednosti v prípade jeho porušenia. Rozhodnutiu predchádzal rozsiahly protest ukrajinskej novinárskej obce, so zapojením občianskej spoločnosti.
Z obáv pred cenzúrou a trestaním za urážlivé či ohováračské poznámky na adresu štátnych predstaviteľov hlavné ukrajinské médiá v utorok spustili protestnú akciu proti návrhu zákona vládnucej Strany regiónov. Na svojich stránkach zverejnili mená a kontakty na všetkých 244 zo 450 poslancov, ktorí 18. septembra materiál schválili v prvom čítaní. Ukrajincov vyzvali, aby sa obracali na zákonodarcov so žiadosťou o vysvetlenie ich súhlasného stanoviska.
Žuravskij chce legislatívny návrh prepracovať a do procesu zapojiť aj mimovládne organizácie. Ukrajinský prezident Viktor Janukovyč, ktorý je tento týždeň v New Yorku na zasadnutí Valného zhromaždenia OSN, jeho rozhodnutie podporil. Janukovyčova poradkyňa Hanna Hermanová však predtým povedala, že by zákon podpísal aj v súčasnom znení, ak by prešiel druhým čítaním vo Verchovnej rade - ukrajinskom parlamente.
Dnešné rozhodnutie stiahnuť návrh je zriedkavým víťazstvom občianskej spoločnosti na Ukrajine, konštatuje agentúra AP.
Parlamentné voľby na Ukrajine sa uskutočnia 28. októbra.

 

Bývalá výkonná riaditeľka Murdochovej mediálnej spoločnosti News International pre Britániu, Rebekah Brooksová (44) a bývalý hovorca premiéra Davida Camerona, šéfredaktor zrušeného bulvárneho nedeľníka News of the World, Andy Coulson, budú trestne stíhaní v kauze odpočúvania médiami.
Brooksová a Coulson si toto rozhodnutie vypočuli dnes na súde v Londýne spoločne s ďalšími piatimi ľuďmi, obvinenými v súvislosti s odpočúvacím škandálom, ktorý sa zrodil v News of the World a otriasol celou mediálnou ríšou Ruperta Murdocha.
Začatie procesu bolo predbežne stanovené na 9. septembra 2013.
Brooksová a Coulson dnes na súde prehovorili, iba aby potvrdili svoje mená.
Coulson, ktorý sa po vypuknutí škandálu vzdal začiatkom roku 2011 práce hovorcu premiéra, rovnako ako Brooksová odmietli obvinenia, že nariadili súkromnému vyšetrovateľovi preniknúť do hlasových schránok stoviek celebrít, športových hviezd, politikov a obetí zločinu s cieľom získať z nich informácie. Podľa prokuratúry mohlo ísť až o 600 osôb.
Škandál vypukol, keď vyšlo najavo, že sa nabúral do hlasovej schránky 13-ročnej Milly Dowlerovej, ktorá bola v roku 2002 unesená a zavraždená. Novinári počas jej únosu odpočúvali odkazy v jej schránke a niektoré z nich vymazali, aby uvoľnili miesto na nové.
Brooksovú, ktorá bola považovaná za jednu z najvplyvnejších osobností britskej bulvárnej žurnalistiky, tiež spoločne s jej manželom a ďalšími ľuďmi obvinili zo snahy zabrániť uplatneniu spravodlivosti. Dopustiť sa toho mala tým, že sa pokúšala skryť informácie pred políciou vyšetrujúcou škandál s odpočúvaním.
Tlačový magnát Murdoch (81) sa opakovane za túto prax svojich bulvárnych novín, ktoré prestal vydávať, ospravedlnil a vyplatil odškodné mnohým prominentným obetiach, vrátane rodičov Milly Dowlerovej.
    
Copyright © TASR 2012

Freedom on the Net 2012

Freedom on the Net 2012


 




Estónsko prvýkrát vystriedalo Spojené štáty na čele rebríčka krajín zostaveného podľa miery internetovej slobody. Uviedla to americká organizácia Freedom House vo výročnej správe o prístupe ku globálnej sieti vo vybraných štátoch sveta. Do prieskumu bolo zaradených 47 krajín, Slovenská republika medzi nimi nebola.
Správa konštatovala, že od minulého prieskumu došlo všeobecne k zosilneniu vládnych reštrikcií v prístupe k internetu. Najväčšími hriešnikmi sú v tomto smere Pakistan, Etiópia a Bahrajn. V Tunisku, Líbyi a Barme došlo naopak k pozitívnemu posunu, pretože vlády týchto krajín "dramaticky" posunuli svoju politiku smerom k väčšej otvorenosti.
Estónsko označila správa za vysoko internetovo vyspelú krajinu. Malý Pobaltské štáty zaviedol internetové voľby, presadzuje elektronické zdravotné knižky a nemá prakticky žiadne obmedzenia v prístupe k internetovému obsahu. Spojené štáty prišli o svoje doterajšie prvenstvo vinou zaostávanie v prístupe k vysokorýchlostnému internetu a kvôli vysokým cenám za pripojenie.
Nové zákony obmedzujúce prístup k internetu zaviedlo 19 štátov, uvádza sa v správe. Vlády 14 krajín na čele s Čínou zamestnávajú armády blogerov, ktorí manipulujú internetovými diskusiami. V 26 zo 47 skúmaných krajín bol bloger zatknutý kvôli obsahu svojho príspevku.
V prvej desiatke sa umiestnili na treťom mieste Nemecko, ďalej Austrália, Maďarsko a Taliansko. Zoznam uzatvárajú Čína, Kuba a Irán.

Copyright © ČTK 2012

RADA RTVS

RADA RTVS
 


TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS



1.Modré z neba – Markíza ; 2. Televízne noviny – Markíza ; 3. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT- TV JOJ ; 4. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 5. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 6. Šport- TV JOJ ; 7. KRIMI- TV JOJ ; 8. NOVINY PLUS- TV JOJ ; 9. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 – Markíza ; 11. Farma – Markíza ; 12. Panelák – TV JOJ ; 13. Súdna sieň- TV JOJ

25. 9. 2012

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné



Päť pokút v celkovej hodnote 18.500 eur uložila dnes Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) súkromnej TV Markíza za vysielanie programu Farma. Televízia mala v tomto programe v priebehu mesiacov apríl až jún päťkrát porušiť ustanovenie o ochrane maloletých.
Za rovnaké pochybenie by mal finančné sankcie uhradiť aj vysielateľ súkromnej TV Joj. Rada mala výhrady voči reality show Hotel Paradise, pri ktorej malo byť ustanovenie o ochrane maloletých porušené šesťkrát, a to v priebehu mesiacov marec a apríl. Najvyššia sankcia uložená TV Joj za túto reláciu dosiahla výšku 1500 eur. Celkovo by mala televízia za šesť zistených porušení zaplatiť 8200 eur.
Ďalších 5000 eur by mala TV Joj zaplatiť za príspevok vo svojom spravodajskom programe Krimi zo 7. marca 2012. Podľa regulátora príspevok 'Našli ho s podrezaným hrdlom' porušoval ustanovenia o ochrane ľudskej dôstojnosti, ako aj o objektívnosti v spravodajskom programe.

Copyright © TASR 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Hlavné ukrajinské spravodajské médiá začali dnes protest proti návrhu zákona vládnucej Strany regiónov, zakazujúceho ohováranie verejných činiteľov.
Kyiv Post, Ukrajinska pravda, Korrespondent, Telekritika, tlačová agentúra Interfax-Ukrajina a ďalšie ukrajinské médiá zverejnili na svojich stránkach mená a kontakty všetkých 244 zo 450 poslancov, ktorí 18. septembra materiál schválili v prvom čítaní.
Ukrajincov vyzývajú, aby telefonicky či elektronickou poštou kontaktovali zákonodarcov a pýtali sa ich na dôvody ich súhlasu s pripravovanou legislatívou, ktorá má zaviesť trestnú zodpovednosť novinárov za "očierňovanie".
Zákon predložila proprezidentská Strana regiónov, aby "držala na uzde" novinársku obec pred nadchádzajúcimi parlamentnými voľbami, uviedla internetová stránka Kyiv Post s odvolaním sa na slová autora návrhu Vitalija Žuravského.
Za ohováranie a urážky na cti by sa mohli novinári dostať do väzenia až na päť rokov. Upozorňujú, že strach autorov a vydavateľov zo sankcií môže výrazne obmedziť slobodu prejavu v krajine. Právna norma by mohla byť použitá aj proti občanom, ktorí vyjadria kritický názor na štátnych úradníkov, konštatuje Kyiv Post.
Ak by zákon v súčasnom znení prešiel druhým čítaním vo Verchovnej rade - ukrajinskom parlamente -, prezident Viktor Janukovyč by ho podpísal, povedala poradkyňa prezidenta Hanna Hermanová. Podľa predsedu parlamentnej frakcie Strany regiónov Olexandra Jefremova bude druhému čítaniu predchádzať verejná diskusia.
Parlamentné voľby na Ukrajine sa uskutočnia 28. októbra.

Copyright © TASR 2012

Odkaz

Odkaz

 
 
Ladislav Bariak v článku na aktualne.sk Emmy: Najlepšie seriály dorazia aj na Slovensko tvrdí, že  „Jedinou svetlou výnimkou bolo totiž doteraz spomínané Panstvo Downton, ktoré bez veľkého úspechu uviedla verejnoprávna Slovenská televízia."
   Bol to taký úspech , pán Bariak, že ho doteraz nikto nielenže neprekonal, ale ani nevidel.
  STV ho totiž nevysielala.
  Slovenskú televíziu si netreba pliesť s tou Českou.


Po svätom Matúši daj baranicu na uši

Po svätom Matúši

daj baranicu na uši
 
 
Jednotka horšie , Dvojka o chĺpok lepšie.
Spolu horšie, nad 10 - 10,54 %.
Markíza o chĺpok lepšie . TV Doma horšie.
JOJ lepšie . JOJ PLUS ešte lepšie.
TA 3 takisto.


Jednotka - 8.17 % ;
Dvojka - 2.37 % ;
Markíza - 24.28 % ;
TV DOMA - 5.66% ;
TV JOJ – 21.05 % ;
JOJ PLUS- 5.11 % ;
TA 3 - 1.61 %

24. 9. 2012

Liberáli komunistami? Nie, kjelbasmi !

Liberáli komunistami?




Nie, kjelbasmi !



Podporme sťažnosť proti jednostrannému zaradeniu kontroverzne štylizovaného “dokumentu” “Sicko”, od ešte kontroverznejšieho režiséra M. Moora, viackrát usvedčeného z tendenčného manipulovania, demagógie a klamstiev, prostredníctvom jeho fabulovaných dokumentov, do vysielania verejnoprávneho média, dokonca v prime-time (!) a doporučme odkazy a linky vypovedajúce o tendenčnosti tohoto “diela”, príp. odkazy na názory, ktoré by mali byť kvôli vyváženosti eventuálne tiež zaradené do vysielania. Rád by som sa tiež dočkal toho, aby prípadné pokuty boli zosobnené priamo zodpovedným, ktorí o programe rozhodujú, eventuálne vedeniu, a nie organizácii ako takej, ktorá je platená z koncesionárskych poplatkov, čím bude paradoxne druhýkrát potrestaný práve koncesionár, lebo sa tým znížia prostriedky na iný, príp. kvalitnejší program.

Na Radu pre vysielanie a retransmisiu sa obraciame s nasledujúcou výzvou, ktorú môžete aj vy odoslať skopírovaním a vložením do formulára na nasledujúcej stránke:

http://www.rvr.sk/sk/podanie-staznosti/

Týmto podávam sťažnosť na odvysielanie dokumentu “Sicko” od autora Michaela Moora, ktorý odvysielala verejnoprávna televízia STV 2 (RTVS) v nedeľu 23.9.2012 o 19:55 (teda v prime time) ako dokumentárny film.

Podľa všetkého sa RTVS dopustila porušenia § 3 ods. 3 zákona o Rozhlase a televízii Slovenska, kde sa ako inštitúcia financovaná prevažne z verejných zdrojov zaväzuje poskytovať nestranné, overené, neskreslené, aktuálne, zrozumiteľné a vo svojom celku vyvážené a pluralitné informácie o dianí v Slovenskej republike i v zahraničí na slobodné utváranie názorov. Uvedený dokument ako podľa svojej definície celok informácií pre diváka popisujúci skutočnosti z reálneho života nespĺňal svojim obsahom zákonné náležitosti, aby mohol byť odvysielaný vo verejnoprávnom médiu.

Dokument je v skratke jednostranným popisom prínosov a výhod socializovaného (verejného) zdravotníctva, pričom autor napríklad popisuje aj priamo na mieste zdravotnú starostlivosť na Kube. Podľa názorov viacerých doktorov priamo z Kuby bol autor Michael Moore pozvaný komunistickými lídrami účelovo do najlepšej nemocnice v krajine (resp. jedinej svojho druhu v krajine) – tzv. nemocnica pre vládnu elitu, čo vôbec nezodpovedá bežnému stavu zdravotnej starostlivosti v krajine, čo autor a rovnako tým (ak je takto podaná informácia) aj RTVS zamlčuje. Rovnako sa to týka aj popisovaného stavu v Anglicku a Kanade.

Žalostný stav zdravotnej starostlivosti na Kube pritom popisuje aj denník SME v nasledujúcom článku z roku 2010: http://www.sme.sk/c/5654048/kubansky-lekar-nemame-lieky-ani-pristroje.html.

Závažné nedostatky popisuje rovnako aj priamo Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Healthcare_in_Cuba

Rovnako nie najlepší stav pri systéme verejného zdravotníctva v Kanade americká televízia ABC v reakcii na tento dokument: http://www.youtube.com/watch?v=sXJgkvF19QA.

O tieto dôležité informácie za účelom vyváženosti informovania boli diváci RTVS ukrátení a nakoľko je systém zdravotnej starostlivosti a teda aj jeho kvalita pre ľudí bytostne dôležitá, jedná sa podľa môjho názoru o závažné porušenia nie len zákona ale aj morálky, v zmysle poskytovania zavádzajúcich a jednostranných informácií verejnosti o takto dôležitej téme.

Žiadam Vás preto preskúmať uvedené skutočnosti a informovať ma o záveroch. Ďakujem.

Martin Bulák