DALITO!

15. 9. 2012

Zomrel Pierre Mondy

Zomrel Pierre Mondy




Vo veku 87 rokov v Paríži zomrel francúzsky herec a režisér Pierre Mondy, známy okrem iného z trojice filmov Kam sa podela siedma rota? (1973), Návrat siedmej roty (1975) a Siedma rota za úplnku (1977). Ako informoval denník Le Parisien, dôvodom bola rakovina lymfatických uzlín. Hospitalizovali ho už koncom augusta.
Pierre Mondy, vlastným menom Pierre Cuq, sa narodil 10. februára 1925 v meste Neuilly-sur-Sein a svoju hereckú kariéru odštartoval už ako 24-ročný v snímke Rendez-vous de juillet (1949). Celkovo sa objavil vo vyše 150 filmoch a televíznych seriáloch a režíroval takmer 60 divadelných hier. Okrem spomínaných filmov o siedmej rote ho diváci videli aj v snímkach ako Austerlitz (1960), Život plný malérov (1972), Darček (1982) či Muž a jeho pes (2008). Svoj hlas prepožičal postavičkám v animákoch Asterix a prekvapenie pre Cézara (1985) a Asterix v Británii (1986). V obľúbenom krimiseriáli Cordierovci: sudca a policajt (1992–2005) stvárňoval komisára Pierra Cordiera.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

Poslanec Smeru-SD Dušan Jarjabek považuje myšlienku zavedenia časovej opony na programy nevhodné pre deti do 15 rokov za správnu, novelu zákona o vysielaní a retransmisii z dielne nezávislej poslankyne Jany Žitňanskej však nepodporí."Tento návrh je technicky zle vybavený, aj keď tá myšlienka je tam zachytená. Podľa toho, ako to ona predkladá, to nie je celkom dobre realizovateľné. Budem iniciovať, aby sme to v tej forme, v akej je to predložené, neschválili," povedal Jarjabek pre TASR.

Novelu predložila Žitňanská na aktuálnu schôdzu parlamentu. "Tá myšlienka je stará. O tejto problematike sa hovorí dlhodobo, do parlamentu je takýto návrh predložený asi už tretí krát," dodal Jarjabek s tým, že o tejto otázke poslanci neformálne diskutovali už pred štyrmi rokmi s Danielom Krajcerom, ktorý vtedy ešte nebol poslancom a vyjadroval sa k tejto otázke z pohľadu súkromných televízií.
Zmyslom navrhovanej zmeny je dosiahnuť, aby sa programy nevhodné pre deti do 15 rokov mohli vysielať až po 20. hodine večer a v priebehu dňa by sa nesmeli ani reprízovať. Podľa Jarjabka je však potrebné takéto opatrenie koordinovať s českou stranou.
"Jednostrannosťou nevyriešime skoro nič. Súkromné médiá (na Slovensku) prídu o časť reklamy, ktorá sa presunie do Čiech a celá téma násilia, vulgarizmov a neviem čoho všetkého síce nebude v slovenských médiách, ale bude v tých českých, ktoré majú presah na Slovensku," upozornil Jarjabek.

Tému chce preto otvoriť na stretnutí s českými senátormi 24. septembra. Obe krajiny by podľa Jarjabka mali pri zavedení tohto opatrenia postupovať súčasne. Až potom bude možné odpovedať na to, či je vhodné zaviesť takéto opatrenie jednostranne len u nás. "Náš výbor bude jednať s patričným výborom na českej strane, predrokovanie bude s českými senátormi, uvidíme, ako sa na túto problematiku pozerajú oni," povedal pre TASR Jarjabek.

Podobné opatrenie v oblasti televízneho vysielania chce presadiť už do konca tohto roku minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD). Minister chce predložiť do medzirezortného pripomienkového konania všeobecne platný predpis, ktorý by zakázal vysielanie programov nevhodných pre deti do 15 rokov pred 20.00 h. "Súčasná prax zaraďovania takýchto programov do vysielania je totiž príkladom zneužitia dobrej vôle ministerstva kultúry zo strany vysielateľov," poznamenal podpredseda Smeru-SD Maďarič 11. septembra.

Rezort kultúry sa podľa neho rozhodol pre toto opatrenie pre pretrvávajúcu vulgárnosť napríklad v reality show, ktoré ponúkajú najväčšie komerčné televízie.

Ministerstvo kultúry zároveň vyzvalo širokú verejnosť, predstaviteľov kultúrnej obce, ako aj ústavných činiteľov, aby zaujali stanovisko k obsahu, ktorý v súčasnosti ponúkajú súkromné televízie. Podľa hovorcu rezortu Jozefa Bednára ministerstvo doteraz dostalo množstvo podporných reakcií verejnosti, avšak bolo sklamané zo slabšej odozvy z radov kultúrnej obce.


Copyright © TASR 2012

14. 9. 2012

MEDIA NEWS


MEDIA NEWS

 

Režisérom televízneho prenosu 85. ročníka udeľovania cien americkej Akadémie filmových umení a vied bude Don Mischer. Vo štvrtok o tom informovali producenti prenosu Craig Zadan a Neil Meron. Znamená to ďalšie pokračovanie spolupráce Don Mischer Productions s Akadémiou, súčasťou ktorej je okrem iného produkcia prenosu predoscarovej šou z červeného koberca alebo Governors Awards. "Veľmi dlho sme dúfali, že budeme môcť pracovať s Donom Mischerom," uviedli v spoločnom vyhlásení Zadan a Meron, ktorí zároveň vyzdvihli Mischerovo "neprekonateľné nadanie a reputáciu". "Sme veľmi radi, že bude našim spolupracovníkom na 85. cenách Akadémie," doplnili. "Som naozaj nadšený, že budem tento rok znovu režírovať udeľovanie cien Akadémie a tiež sa teším na spoluprácu s takými kreatívnymi producentmi, akými sú Craig a Neil. Všetci v Don Mischer Productions sa tiež tešíme na produkovanie predoscarovej šou," komentoval novinku Mischer.
V úlohe režiséra udeľovania Oscarov sa Mischer predstaví už tretí raz po sebe, pričom na 83. a 84. ročníku pracoval aj ako producent a za réžiu oboch týchto šou ho nominovali na televíznu cenu Emmy. Minuloročný oscarový ceremoniál si vyslúžil celkovo osem nominácií na Emmy. O tom, či nejaké z nich premení na víťazstvo, sa televízni a filmoví fanúšikovia dozvedia 23. septembra. Charlie Haykel a Juliane Hare z Don Mischer Productions budú opäť produkovať šou z oscarového červeného koberca a spoločnosť bude štvrtý rok po sebe spolu s Cheryl Boone Isaacs produkovať aj Governors Awards.
Mischer stál ako režisér a producent napríklad aj za inauguračným koncertom amerického prezidenta Baracka Obamu, udeľovaním cien Kennedyho centra, niekoľkými polčasovými prenosmi zo Super Bowlu alebo otváracími a záverečnými ceremoniálmi zimných olympijských hier 2002 v Salt Lake City a letnej olympiády v Atlante v roku 1996. Produkoval aj hudobné špeciály s umelcami ako Bruce Springsteen, Beyoncé, Bono, Barbra Streisand, Justin Timberlake, Yo Yo Ma alebo Carrie Underwood. Okrem iného má na svojom konte 15 cien Emmy, 10 Directors Guild of America Awards, dve NAACP Image Awards, Peabody Award a špeciálnu cenu Normana Leara za prácu v televízii od americkej asociácie producentov (PGA).
Nominácie v 85. ročníku udeľovania cien Akadémie vyhlásia 15. januára 2013. Slávnostné udeľovanie Oscarov sa bude konať 24. februára 2013 v hollywoodskom Dolby Theatre.


Internetová spoločnosť Google začala blokovať prístup k videonahrávke, ktorá vyvolala v moslimskom svete vlnu násilia. K tomuto opatreniu firma vo viacerých krajinách pristúpila už začiatkom týždňa. Opatrenie malo len "dočasný" charakter, v piatok však v prípade Indie pristúpilo k úplnému zablokovaniu inkriminovanej nahrávky na svojom portáli YouTube. "Občas blokujeme obsah v reakcii na súdny príkaz, alebo v prípade relevantného súdneho procesu," cituje tlačová agentúra AFP nemenovaného vysokopostaveného predstaviteľa Google. Firmu o to už požiadali vlády viacerých prevažne moslimských krajín, pričom niektoré blokujú video aj z vlastnej iniciatívy.Americké zastupiteľstvá v Egypte, Jemene, Líbyi, Iráne a ďalších moslimských krajinách sú už niekoľko dní terčmi útokov rozzúrených moslimov. Najrozsiahlejšie násilnosti vypukli v utorok v líbyjskom Benghází, kde extrémisti zabili amerického veľvyslanca a troch ďalších zamestnancov ambasády. Dôvodom je nezávislá snímka Nevinnosť moslimov, ktorá označuje islam za "rakovinu" a zobrazuje proroka Mohameda pri sexuálnom styku.
 

Francúzsky magazín Closer zverejnením fotografií zo súkromnej dovolenky britského princa Williama a jeho manželky Catherine, ktorá sa opaľovala hore bez, dvojicu rozzúril. Kráľovská rodina sa už vyjadrila, že komunikuje s právnikmi pre "absurdný a absolútne neospravedlniteľný" zásah do súkromia v tej istej krajine, kde Williamova matka Diana zomrela pri autonehode.
Nekvalitné rozmazané fotografie vznikli na terase domu susediaceho so sídlom v južnom Francúzsku, kde princ William, vojvoda z Cambridgeu a Catherine, vojvodkyňa z Cambridgeu nedávno trávili svoju dovolenku. "Tento incident je pripomienkou najhorších excesov médií a paparazzov počas života Diany, princeznej waleskej, čo ešte viac rozčuľuje vojvodu a vojvodkyňu," vyjadrilo sa tlačové oddelenie formálneho sídla britskej kráľovskej rodiny St James's Palace. Agentúre AFP zdroje prezradili, že Catherine bola veľmi nahnevaná a denník Closer podľa nej prekročil pomyselnú hranicu. Redaktor periodika Laurence Pieau však odmieta, že by na fotografiách bolo čokoľvek šokujúce. "Je na nich mladá žena, ktorá sa rovnako ako milióny ďalších dievčat na celom svete opaľuje hore bez," odôvodnil rozhodnutie súkromné zábery uverejniť. Kráľovská rodina sa pritom len nedávno vyrovnávala so škandálom spojeným s fotografiami princa Harryho z dovolenky v Las Vegas, kde si 27-ročný člen kráľovskej rodiny užíval s priateľmi pri alkoholických a vyzliekacích hrách.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

Vyhlásenie Slovenského olympijského výboru ku kritickému príspevku v Športových novinách TV Markíza z 13. septembra 2012

Vyhlásenie Slovenského olympijského výboru ku kritickému príspevku v Športových novinách TV Markíza z 13. septembra 2012

V Športových novinách TV Markíza vo štvrtok 13. septembra 2012 večer - s bulvárnou upútavkou už v hlavnej spravodajskej relácii - bolo skresľujúcim, škandalizujúcim a nechutným spôsobom poškodené meno Slovenského olympijského výboru (SOV) i jeho prezidenta Františka Chmelára.
Hoci pamflet redaktora Štefana Eiseleho bol zverejnený v rámci spravodajského bloku, so samotným spravodajstvom nemal spoločné takmer nič a bol postavený na vode. Podobne ako nemenej exhibicionistický príspevok toho istého redaktora vo vysielaní priamo z olympijských hier v Londýne s nadväzným kvázi-vysvetľujúcim obsiahlym príspevkom „Smrteľné hriechy slovenského športu a olympijské sklamanie“, aj tento čerstvý bol oveľa viac mediálnym výlevom nahnevaného športového fanúšika bez patričných znalostí problematiky, než príspevkom seriózneho autora pracujúceho s relevantnými faktmi a dobre zorientovaného v komplikovanej tematike. Navyše výroky autora príspevku boli očividne vedené zlým úmyslom v duchu - kto chce psa biť, palicu si nájde. Vývody a duševné konštrukcie autora tak svojim obsahom klesli na úroveň anonymných internetových diskusií mnohých ľudí, ktorých zámerom je exhibovať vlastné ego a beztrestne urážať iných.


Čo je najhoršie, vývody autora boli zakončené stupídnou pasážou o „svetlých zajtrajškoch“, ktoré má priniesť pripravovaná nová koncepcia športu a vznik strešnej organizácie a predovšetkým o „definitívnom riešení“ problémov slovenského športu, ktoré má prezident SOV podľa autora v zálohe v podobe prípravy Pamätníka olympionikov na Národnom cintoríne v Martine. Uvedené tvrdenie je svojim kontextom také urážlivé jednak voči obetiam nacistického „konečného riešenia“, ako aj voči zosnulým olympijským velikánom slovenského športu Nepelovi, Dzurillovi, Golianovi, Schmidtovi, Trojákovi, Pospíšilovi, Tajcnárovi, Pašekovi a mnohým ďalším, že si zaslúži patričnú pozornosť orgánov posudzujúcich televízne vysielanie i ministerstva kultúry. Záver príspevku prekročil všetky prípustné hranice, ktoré rešpektuje slušná spoločnosť.

Na tlačovke na pôde SOV 13. septembra pán Eisele ako nejaké zaklínadlo viackrát opakoval výrok prezidenta SOV v poolympijskom rozhovore pre denník Plus jeden deň, kde na otázku o prípadných „výletníkoch“ v slovenskej výprave na OH v Londýne podľa zvukového záznamu denníka odpovedal: „Neviem, o kom sa dá povedať, že je výletník... no možno okrem Cibulkovej. Lebo u nej mám pochybnosti, či naozaj chcela súťažiť na tej olympiáde, alebo nie.“ Prezident SOV tak v rozhovore reagoval na slová tenistky Dominiky Cibulkovej, ktorá po vypadnutí v 1. kole olympijskej dvojhry povedala: „Nechcem olympiádu znevažovať, ale ak by som si mala zvoliť, či raz vyhrám zlato z OH alebo grandslam, určite by som si vybrala druhú možnosť. Pre viacerých tenistov je olympiáda to najdôležitejšie, u mňa to však neplatí.“
Na zmienenej tlačovke Š. Eisele vytiahol prípad jedného olympionika, ktorý údajne na sociálnej sieti počas OH v Londýne zverejnil svoje fotografie v olympijskom oblečení a v podnapitom stave. Žiadal od predstaviteľov SOV stanovisko k tejto veci. Keď prezident SOV aj vedúci výpravy Ľubor Halanda reagovali, že dodnes nemajú žiadnu informáciu o niečom podobnom a požiadali ho, nech uvedie konkrétne meno, o koho malo ísť, odmietol to. Je to teda fáma, ktorá sa chce vydávať za skutočnosť?
Odbornú polemiku je nevyhnutné viesť na odbornej úrovni a nestavať jej obsah na snahe bulvárnym a škandalizujúcim spôsobom zvýšiť sledovanosť vysielania. Predpokladá to aj mať patričné vedomosti a pravidelný kontakt s dianím nielen na športoviskách, ale aj v zákulisí. Z obsahu príspevkov pána Eiseleho, ktorý v nich mieša hrušky s jablkami, prekladá to slivkami a pridáva k tomu ešte korenie, je naozaj ťažké vybadať skutočný úmysel jeho, alebo prípadne ďalších ľudí, ktorý sa za tým skrýva. Ale blízka budúcnosť určite ukáže, o čo tu niekomu ide.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA




„ Bola to cigánka, ktorá sa prostitúciou živila. Jej obvinenie je spiknutie. Nič som jej do nápoju nenasypal. Platil som jej životnú poistku a v Taliansku som ju pozval na operu. Bola o niečo mladšia, ako ostatné. Na kongrese v Číne bola reprezentatívna, ale inak brala množstvo liekov a k tomu sa aj rada napila.Všetko robila pre peniaze. Manžel ju bil, a preto si skúsenosti z manželstva projektovala do mojej osoby. Táto dievčina sa ma na pohovore spýtala: „Som opustený psík, ujmeš sa ma?" Zuby krivé, prsia škaredé, ale snažila sa .Do niektorých žien som sa zamiloval.“
Jaroslav Barták


„To, čo však Lipšic predstavil, je zmes od totálneho socializmu, cez populizmus až po hlúposti.“

Marián Balázs


„Vlajka, na ktorej je podľa Vás problematicky odkaz „Devínsky masaker“, vznikla podľa spoluautora tejto vlajky ešte v júni 2010. Partia mladých ľudí, fanúšikov Slovana, ktorí sa vo voľnom čase venujú bojovým umeniam, si dala na základe svojho trvalého pobytu v mestskej časti DNV a už spomínanej vášni pre šport, ktorý sa neraz konci aj viacerými zraneniami názov „Devínsky masaker“. Tragické udalosti v DNV koncom augusta 2010 však túto partiu mladých ľudí odradili vystaviť vlajku hneď po jej dokončení, teda v septembri 2010, verejne. Jej zverejnenie odložili až na rok 2012, práve z úcty k obetiam tejto nezmyselnej tragédie. … ŠK Slovan Bratislava nemá žiadne možnosti tuto vlajku strhávať, či zakazovať vstup na štadión toho, kto ju vyvesuje, či konať inak. Nie je na to jediný relevantný dôvoď, ktorý by mal oporu v zákone, predmetná vlajka totiž nevykazuje nič, čo by mohlo porušovať platnú legislatívu SR. Video ste našli na verejne prístupnom serveri, na ktorý ma prístup doslova hocikto a hocikto môže podobne video na server aj zavesiť. Z videa ďalej nie je zrejmé, kto je jeho autorom, kto sú osoby, ktoré sa na videu v inkriminovanom momente nachádzajú a či sa na videu počas prezentácie vlajky z čias nacistického Nemecka naozaj nachádzajú fanúšikovia Slovana. Nízka kvalita neumožňuje ani rozpoznať tváre, dokonca osobne mám pocit, že počuť len poľský jazyk. Ďalej Vás musím upozorniť, že prípadná účasť fanúšikov Slovana na zápase Legia – Ruch bola individuálnou účasťou jednotlivcov. ŠK Slovan Bratislava a ani oficiálny fanklub Slovana vjazd jeho fanúšikov na inkriminovaný zápas nikdy neorganizoval.“
Stanislav Kramarič ,projektový manažér klubu Slovan Bratislava

 

„Aspoň sa ukázalo, kto je Richard Sulík. Naplno to odhalilo jeho gaunerstvo."
Marián Balázs



"Musíme zabrániť niektorým módnym politickým prejavom, ktoré objektívne povedané majú dopad na náš export. Umelé a falošné adorovaníe takej záležitosti, ako je ruská skupina Pussy Riot, ktorá je vrcholom nevkusu a v žiadnom prípade nie niečo, čo symbolizuje slobodu a demokraciu. Napriek tomu sa ale časť politikov nechá uniesť touto módnou vlnou, a to má potom dopad na toto exportné teritórium."
Petr Nečas



„Žiadam uvoľniť Poliačika na dlhodobo neplatené voľno, aby sa mohol venovať drogovo závislým deťom, ktoré podľahnú pokušeniu vyskúšať si podľa Poliačika pre ich telo neškodný heroín. Kolegu Poliačika upozorňujem, že ak ešte raz bude nabádať naše deti na užívanie heroínu, tak aj keď bude na neho zákon krátky, moja ruka bude dostatočne dlhá."
Igor Matovič



 "Dnes naša krajina smeruje k suchu, ktoré je čiastočne neúmyselné v dôsledku priemyslu a čiastočne úmyselné ako dôsledok nepriateľského ničenia mrakov blížiacich sa k nášmu štátu. Toto je vojna, ktorú ale Irán zvládne."
Mahmúd Ahmadínedžád , Iránsky prezident




"Od sobotňajšej noci nemôžem poriadne spávať. Ukradli mi víťazstvo. Musí sa boxovať znovu."
Manuel Charr



Je to hanba, aby na reprezentačný zápas došlo toľko ľudí a polovica z nich pískala. My hráči sme v pohode, ideme si svoje. Ľudia si musia uvedomiť, že hráme futbal pre nich. My od nich potrebujeme, aby nás povzbudzovali a nie, aby od tretej minúty pískali. Fanúšikovia veľmi skoro zabudli na to, čo sme dokázali pred dvoma rokmi, že sme sa dostali na MS do Afriky."
Vladimír Weiss ml.


"Repre zápasy a homosexuálne vyzerajúcich reprezentantov už dlhší čas, aj s ostatnými ultras tábormi, ignorujeme, ale tebe Vladko venujeme pár riadkov."
Belasá šlachta


"Neexistuje lepší tréning rozvahy, ako psychopat za chrbtom. Tuším si do práce začnem nosiť prilbu.“
Martin Poliačik



„ Ja poburujem spoločnosť? Takéto somariny? A čo som ja tam zlé spravila? S akou pornografiou, do piči, veď ja som tam holá nebola, to ma ani neserte. Nech mi zavolá Maďarič. “
Martina Zuzaniaková alias  Kleopatra z Turca

 „My sme sa Miloslavy Zemkovej nezastali, iba sme objektívne vyhodnotili situáciu. V kolektívnej zmluve máme záväzok chrániť záujem inštitúcie.“
Zdenka Baumanová, , predsedníčka OZM, RTVS

Audit Bureau of Circulation Slovak Republic News

Audit Bureau of Circulation
 
Slovak Republic News


Vydavateľstvo PEREX dňom 12.9.2012 vystupuje zo združenia Kancelária pre overovanie nákladov tlače ABC SR. Údaje o predanom náklade denníka Pravda bude od septembra zverejňovať na svojom webe. Dôvodom je údajne nespokojnosť so závermi a obsahom metodiky overovania, schválenými v apríli 2012.

13. 9. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS





Redaktor britského bulvárneho denníka The Sun z obdobia katastrofy na futbalovom štadióne v Hillsborough v Sheffielde, kde 15. apríla 1989 v tlačenici zahynulo 96 priaznivcov FC Liverpool, sa v stredu ospravedlnil za článok, ktorý v tom čase napísal. Kelvin MacKenzie skonštatoval, že došlo k "veľkému omylu" na základe prevzatia informácií z lokálnych médií bez overenia ich pravdivosti.
V niekdajšom texte postavenom na svedectve jedného z policajtov MacKenzie uviedol, že fanúšikovia okrádali mŕtve telá o cennosti a močili na zasahujúcich strážcov zákona. "Teraz už viem, že namiesto titulku 'Pravda' som mal radšej napísať 'Klamstvo'," kajal sa MacKenzie a dodal: "Článok som koncipoval v dobrej viere a je mi ľúto, že to tak zle dopadlo."
MacKenzie sa verejne ospravedlnil rodinným príslušníkom obetí v stredu, teda v deň zverejnenia tisícok oficiálnych dokumentov súvisiacich s vyšetrovaním tejto tragédie. Spomenuté spisy pochádzajú od 80 rôznych inštitúcií vrátane vlády, polície a koronera metropolitného grófstva South Yorkshire, požiarnikov a zdravotníkov. Vládne dokumenty sa vo Veľkej Británii bežne dostávajú na verejnosť až 30 rokov po ich založení, ale poslanci parlamentu v tomto prípade urobili výnimku a v auguste minulého roku súhlasili so sprístupnením úplného a necenzurovaného vydania všetkých správ.
Tragédiou na Hillsborough vyvrcholilo čierne desaťročie anglického futbalu spojené s chuligánstvom. Počas semifinálového duelu FA Cupu medzi FC Liverpool a Nottinghamom Forest bolo pri tlačenici na preplnenej tribúne Leppings Lane End udupaných či udusených 96 priaznivcov Liverpoolu. Nešťastie viedlo k zvýšeniu bezpečnostných štandardov na štadiónoch vrátane zrušenia tribún na státie.
Oficiálna správa publikovaná v roku 1990 lordom Taylorom označila za hlavný dôvod tragédie skutočnosť, že "polícia stratila kontrolu nad situáciou". Na zverejnenie spisov dohliadal Nezávislý výbor Hillsborough.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané


Pridáva sa aj Maternica Slovenská

Pridáva sa aj
 
 
Maternica Slovenská



Matica slovenská podporuje kritiku ministra kultúry Mareka Maďariča (Smer-SD), ktorú vyslovil v súvislosti s programom najväčších komerčných televízií. V oficiálnom stanovisku pre médiá to dnes uviedol jej predseda Marián Tkáč, ktorý ocenil otvorený postoj šéfa rezortu kultúry ku "katastrofálnemu úpadku kultúry v televíziách".
"Naozaj sme svedkami takého úpadkového masírovania hláv všetkých generácií, osobitne najmladšej, akú tento národ v celej svojej dlhej a strastiplnej histórii ešte nezažil," zdôraznil Tkáč. Matica podľa neho očakáva, že vyjadrená kritika sa premietne aj do konkrétnych krokov, ktoré zastavia vulgarizmus na obrazovkách televízií a postupnú "degeneráciu" slovenskej spoločnosti.
Maďarič v stredu (12.9.) adresoval ústavným činiteľom, predstaviteľom kultúry, cirkví aj súkromným televíziám otvorený list. V ňom kritizoval stupňujúcu sa mieru vulgárnosti a nekultúrnosti vo vysielaní celoplošných súkromných televízií. "Som presvedčený, že v prípadoch viacerých takzvaných reality šou sme sa už dostali na hranicu, keď musíme zaujať k tomuto javu otvorený postoj. Tento trend vulgarizácie bude mať totiž ďalekosiahly negatívny vplyv na celú našu spoločnosť a špeciálne na mladú generáciu," uviedol minister.
Dopad týchto obsahov na verejnosť chce preto zmierniť aj zavedením novej časovej opony. Vďaka nej by najneskôr od budúceho roku televízie mali prestať vysielať program nevhodný pre deti do 15 rokov pred 20.00 h.


Copyright © TASR 2012

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS


Hoci zavedenie časovej opony pre televízne vysielanie programov nevhodných pre deti do 15 rokov bude prínosným krokom, v slovenských reáliách nevyrieši takmer nič. Konštatoval to dnes predseda parlamentného výboru pre kultúru a médiá Dušan Jarjabek (Smer-SD), podľa ktorého je dôležité riešiť túto problematiku v spolupráci s Českom, ktorého televízie presahujú na slovenský mediálny trh.
"Jednostrannosťou nevyriešime skoro nič. Súkromné médiá (na Slovensku) prídu o časť reklamy, ktorá sa presunie do Čiech a celá téma násilia, vulgarizmov a neviem čoho všetkého síce nebude v slovenských médiách, ale bude v tých českých, ktoré majú presah na Slovensku," upozornil Jarjabek.
Tému chce preto otvoriť na stretnutí s českými senátormi 24. septembra. Obe krajiny by podľa Jarjabka mali pri zavedení tohto opatrenia postupovať súčasne. Až potom bude možné odpovedať na to, či je vhodné zaviesť takéto opatrenie jednostranne len u nás. Vyhláškou by totiž ministerstvo zakázalo vysielanie programov nevhodných pre deti do 15 rokov pred 20.00 h, ale iba v slovenských televíziách.
Rezort kultúry sa rozhodol pre toto opatrenie podľa slov ministra Mareka Maďariča (Smer-SD) pre pretrvávajúcu vulgárnosť napríklad v reality show, ktoré ponúkajú najväčšie komerčné televízie. Podobný návrh do parlamentu predložila aj poslankyňa Jana Žitňanská (nezávislá), podľa Jarjabka však existujú pochybnosti o právnej vykonateľnosti opatrenia v tomto znení.
Ministerstvo kultúry zároveň vyzvalo širokú verejnosť, predstaviteľov kultúrnej obce, ako aj ústavných činiteľov, aby zaujali stanovisko k obsahu, ktorý v súčasnosti ponúkajú súkromné televízie. Podľa hovorcu rezortu Jozefa Bednára ministerstvo doteraz dostalo množstvo podporných reakcií verejnosti, avšak bolo sklamané zo slabšej odozvy z radov kultúrnej obce.

Copyright © TASR 2012

MKSR: V stredoveku bol dopyt po verejných popravách

MKSR:
 
 
V stredoveku bol dopyt po verejných popravách 

 V priebehu včerajšieho dňa prišlo na adresu ministerstva kultúry, najmä formou e-mailov, množstvo podporných, pozitívnych reakcií verejnosti na otvorený list ministra kultúry M. Maďariča k téme vulgarizácie vysielania súkromných televízií.
Väčšinou reagovali bežní občania a minister im vyjadruje veľkú vďaku za ochotu prejaviť svoj názor. S určitou ľútosťou však musí konštatovať, že špeciálne z radov kultúrnej obce očakával výraznejšiu podporu.
Na druhej strane ho neprekvapili reakcie predstaviteľov súkromných televízií, ktorí namiesto aspoň náznaku sebareflexie, vychválili svoje programy do neba, prípadne sa blysli nezmyselným komentárom, že treba zakázať internet, alebo sa uchýlili k populistickému argumentu, že robia programy na základe dopytu divákov.
Podobné reakcie určite neprispejú k riešeniu situácie. Na obavy súkromných televízií z údajnej "unikátnej" regulácie televízneho vysielania, ktorou by mal byť zákaz vysielania programov nevhodných pre vekovú skupinu do 15 rokov pred 20.00 hod., stačí uviesť, že v jednej z najkultúrnejších krajín Európy, vo Francúzsku, sa môžu do 22.00 hod. vysielať len programy vhodné pre vekovú skupinu do 12 rokov.
A ak sa komerčné televízie obhajujú tým, že vysielajú len také programy, aké chcú diváci vidieť, čiže reagujú na údajný dopyt, sú už len krôčik od návratu do stredoveku, lebo v tej dobe bol nepochybne dopyt aj po verejných popravách. Možno aj takýto typ programov by totiž v budúcnosti dokázali komerční vysielatelia obhajovať. Ministerstvo kultúry však návrat do stredoveku na tento spôsob odmieta.



TASR o tom informoval referát styku s médiami MK SR

Večer pod lampou

Večer pod lampou
 
 Témy a hostia ďalšieho vydania relácie Večer pod lampou s moderátorom Štefanom Hríbom, ktorú vysiela RTVS  na Dvojke vo štvrtok 13. septembra 2012 o 22.05 h:

Diskusia bude na témy:
- Reforma štátnej správy ESO
- Strategická zákazka ako model obstarávania
- Prvý polrok vlády

Pozvaní hostia:
Robert Kaliňák, minister vnútra
Zuzana Wienk, Aliancia Fair-play
Peter Schutz, novinár

Moderátor: Štefan Hríb
CINEMATIK 2012
 

Medzinárodný filmový festival Cinematik udelil na svojom záverečnom ceremoniáli hlavnú cenu Meeting Point Europe Award pre najlepší európsky film roka snímke The Artist režiséra Michela Hazanaviciusa. Francúzsky film je štylizovaný ako nemý a získal už viacero ocenení vrátane piatich Oscarov. O udelení ceny rozhodovala medzinárodná porota mladých európskych kritikov.
Zo súťažnej sekcie Cinematik.doc pre celovečerné slovenské dokumenty vyšiel víťazne film režisérov Mareka Šulíka a Jany Bučky Zvonky šťastia o dvoch rómskych súrodencoch, idúcich za svojím snom. Film získal národnú cenu Film Europe Award, ktorou oceňuje mladých slovenských filmárov za výnimočné úspechy v zahraničí spoločnosť Film Europe Media Company. "Podporovať a zviditeľňovať mladých šikovných režisérov považujeme za svoju povinnosť, už aj preto, že pomáhame šíreniu kvalitných európskych filmov a kvalitná tvorba zo Slovenska nemôže chýbať," povedal Ivan Hronec, prezident spoločnosti.
Cenu Primátora mesta Piešťany získal dokument Pauly Siskovej ...Myslím, že sa nevrátim. Režisérkin debut vznikol na púti do španielskeho Santiaga de Compostela. Zaznamenáva tisíckilometrovú cestu štyroch žien, ktorá je plná radosti, smútku i utrpenia. Cenu divákov má komorná dráma Carnage Romana Polanského.
Súčasťou slávnostného udeľovania cien v stredu 12. septembra bola slovenská premiéra digitalizovanej kópie filmu Štefana Uhra Slnko v sieti. Prvý film československej novej vlny digitalizoval Slovenský filmový ústav pri príležitosti 50. výročia jeho premiéry.
Diváci si môžu víťazné filmy Zvonky šťastia a The Artist pozrieť dnes, v záverečný deň festivalu o 17.00 a 20.00 h v piešťanskom kine Fontána.
TASR informoval hovorca festivalu Peter Konečný.


Copyright © TASR 2012

Až do mesta Aš

Až do mesta Aš

.

12. 9. 2012

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK






Rádio Expres je stále najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou na Slovensku. Na prvej priečke sa umiestnilo s počúvanosťou 32,1 %, čo predstavuje 1.448.000 poslucháčov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, ktorý ho zrealizovala od 28. mája 19. augusta na vzorke 3577 respondentov vo veku od 14 do 79 rokov.
Median SK monitorovala celkovo 45 rozhlasových staníc. Za Rádiom expres sa umiestnilo Rádio Slovensko s 26,6 % (1.201.000 poslucháčov) a po ňom Fun rádio s 23,1 % (1.045.000 poslucháčov). So 17,6 % a 794.000 poslucháčmi sa podľa prieskumu na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 s 15,9 % a 717.000 poslucháčmi. Na šiestom mieste je Rádio Regina s (11,8 percent) a siedma priečka patrí Rádiu Viva s (9,3 percent). Rozhlasová sieť RADIONET total dosiahla počúvanosť 15,1 % (681.000 poslucháčov).
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval minulý týždeň" predstavuje 92,4 percent, čo je 4.173.000 poslucháčov vo veku 14 - 79 rokov.
V júni až auguste tohto roku dosiahli rozhlasové stanice v parametri podiel na trhu (share) nasledovné výsledky: prehľad otvára Rádio Expres s 22,3% podielom na trhu, Rádio Slovensko má 20,6% a s 11,6% podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnilo Rádio Europa 2 s 9,2% a na piatom Jemné melódie s 8,0% podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina s podielom 7,2% a siedme Rádio Viva s 5,0%. Rozhlasová sieť RADIONET total dosiahla 7,0% podiel na trhu. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 9,0% z trhu.

Spoločnosť MEDIAN SK realizuje kontinuálny prieskum RÁDIÁ od apríla 2009.

Copyright © TASR 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS





Najbohatší Európan, Francúz Bernard Arnault v pondelok potvrdil, že zažaluje francúzsky denník Libération za jeho pondelkový titulok. Ten znel "Zmizni, ty bohatý idiot!" a bol reakciou na Arnaultovo nedeľňajšie oznámenie o záujme získať belgické občianstvo. Právni zástupcovia bohatého Francúza, ktorý kontroluje svetoznáme značky ako Christian Dior či Louis Vuitton, povedali, že ich klient vzhľadom na "extrémnu vulgárnosť a násilnosť titulku" nemá inú možnosť ako podať na ľavicovo ladený denník žalobu.
Libération na svojej pondelkovej titulnej strane zobrazil usmiateho Arnaulta s červenou príručnou batožinou a titulkom, ktorý bol odkazom na niekdajší slávny výrok exprezidenta Nicolasa Sarkozyho, Arnaultovho spojenca. Sarkozy svojho času človeku, ktorý mu odmietol podať ruku, povedal: "Zmizni, ty úbohý idiot!". Jeho výrok sa u francúzskych ľavičiarov stal veľmi populárnym.
Arnault v pondelok odmietol, že jeho záujem o belgické občianstvo priamo súvisí s plánmi vlády v Paríži zaviesť 75-percentnú daň na ročné zisky prevyšujúce milión eur. Francúz, ktorého majetok sa odhaduje na 32 miliárd eur, potvrdil, že dane zaplatí v krajine svojho pôvodu.



Brankár nórskej futbalovej reprezentácie Rune Almenning Jarstein sa dostal do konfliktu s novinármi po utorňajšom zápase kvalifikácie o postup na MS 2014 do Brazílie so Slovinskom (2:1). Dvadsaťsedemročný gólman prerušil rozhovor po stretnutí pre televíziu TV2, keď po otázke reportéra, či nemá vinu na jedinom slovinskom góle, odhodil slúchadlá s mikrofónom a nahnevaný odišiel. Zlá nálada ho neopustila ani v stredu. Pri odchode z hotela v Osle, v ktorom býval národný tím, sa vyhrážal fotografovi, že ho udrie. Ešte v ten istý deň sa Jarstein za oba incidenty na stránke Nórskej futbalovej asociácie ospravedlnil.
"Nemal som záujem o rozhovor ani o fotografovanie a dal som to jasne najavo. Keď ma napriek tomu fotili, bral som to ako provokáciu. Je mi ľúto, ak moje slová niekto pochopil ako vyhrážanie. Za moje správanie sa ospravedlňujem," uviedol Jarstein a k svojmu televíznemu výstupu dodal: "Zdalo sa mi, že rozhovor sa uberal zlým smerom."
Slovinci sa v Osle ujali vedenia v 16. minúte, keď domáci brankár neudržal loptu po priamom kope a Marko Šuler ju poslal do siete. Nóri ešte v prvom polčase vyrovnali a v nadstavenom čase John Arne Riise rozhodol o ich víťazstve premeneným pokutovým kopom.


Bývalého nemeckého futbalového reprezentanta Mehmeta Scholla postavil jeho zamestnávateľ FC Bayern Mníchov, v ktorom je koučom rezervného tímu, pred rozhodnutie: buď zostane trénerom, alebo sa naďalej bude venovať spolukomentovaniu v televízii. "V určitom bode si musíte zvoliť, ako bude pokračovať vaša kariéra. Tréner alebo odborný konzultant," uviedol šéf Bayernu Karl-Heinz Rummenigge pre magazín Sport Bild.
Scholl má zmluvu s verejnoprávnou televíziou ARD do vyvrcholenia majstrovstiev sveta 2014 v Brazílii. Štyridsaťjedenročný stredopoliar je bývalým hráčom Bayernu, za ktorý od roku 1992 do roku 2007 odohral 334 bundesligových stretnutí. Do zvýšenej pozornosti Rummeniggeho sa dostal po kritike výkonov Maria Gómeza na ME 2012.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Novým majiteľom spoločnosti Barrandov Televízne štúdio sa stane firma Empresa Media Jaromíra Soukupa. Informuje o tom server Motejlek.com.
Doterajší majiteľ - spoločnosť Moravia Steel, ktorú kontrolujú miliardári Ján Moder, Tomáš Chrenek, Mária Blašková a Evžen Balko - prekonal na prevádzkovanie TV Barrandov v rokoch 2008 2001 viac ako jednu miliardu korún
.
Na druhú stranu minuloročné tržby sa vyšplhali na 335 miliónov korún a trend je zreteľne vzostupný, dodáva Motejlek.com
.
Server pripomína, že Moravia Steel sa v minulosti pokúšala predať televíziu skupine PPF alebo Ringier Axel Springer CZ
.
Nákup TV Barrandov je doteraz najväčšou Soukupova akvizíciou na mediálnom trhu. Štyridsaťtriročný majiteľ najväčšie tuzemské mediálnej a komunikačnej skupiny Médea skôr kúpil časopisy Profit, Týden a Instinkt, vydáva tiež časopisy Popcorn a Top dievčatá. S vydavateľstvom Mladá fronta Františka Savova potom čoskoro vymenil Profit za Sedmička, z ktorej urobil bulvárny týždenník
.
TV Barrandov začala vysielať v januári 2009. V auguste dosiahla celodenného priemerného podielu na sledovanosti 5,1 percenta.

Zdroj : Motejlek.com






Stanovisko RTVS k futbalovej kvalifikácii

Stanovisko RTVS
k futbalovej kvalifikácii


Rozhlas a televízia Slovenska vynaložila maximálne úsilie, aby diváci verejnoprávnej televízie mohli sledovať na obrazovkách futbalovú kvalifikáciu, ktorá sa začala v týchto dňoch.
RTVS sa zúčastnila na tendri na futbalovú kvalifikáciu, išlo o súťaž ponúk - aukciu. Ponuka inej televízie však mala také finančné parametre, ktoré RTVS považovala za nereálne vzhľadom na svoje finančné možnosti. RTVS rokovala aj so zástupcami majiteľa práv, nedostala však spätnú väzbu. Rozhlas a televízia Slovenska teda urobila v tomto smere naozaj maximum. "Aj nás prekvapilo, že majiteľ práv uprednostnil jednorazový zisk a predal práva televíznemu okruhu, ktorý je v tejto fáze pre väčšinu futbalových fanúšikov nedostupný" - povedal programový riaditeľ RTVS Andrej Miklánek.
Futbalovým priaznivcom ponúkneme stredajšie zápasy Ligy majstrov, vo štvrtok Európsku futbalovú ligu a rokujeme o vysielaní slovenského klubového futbalu.

Zomrel Radoslav Brzobohatý

Zomrel
 
Radoslav Brzobohatý

 Brzobohatého smrť potvrdil MF DNES režisér Zdeněk Zelenka a zdroj z jeho divadla s odvolaním sa na hercovu manželku Hanu Gregorová.
František z filmu Všetci dobrí rodáci, FL Vek či Grék Zorba - to je len malá ukážka z rolí herca Radoslava Brzobohatého, ktorý by 13. septembra oslávil osemdesiatiny. Tento rok bol tento obľúbený herec v televíznej ankete TýTý uvedený do Dvorany slávy.
Prvú veľkú vlnu popularity priniesla Brzobohatému role Martina EDEN v televíznom prepise románu Jacka Londona, v šesťdesiatych rokoch zažiaril aj napríklad v komédii Ladislava Rychman Dáma na koľajniciach či vojnová tragédia Martina Friča Hviezda zvaná Palina. Sám za svoje najväčšie úspechy pokladal trojicu filmov Atentát Jiřího Sequens, Ucho Karla Kachyňu a Všetci dobrí rodáci Vojtecha Jasného.
Brzobohatý bol známy svojou láskou k Valašsku, kde prežil detstvo. Tam sa po vojne usadila jeho rodina, keď opustila slovenskú Vrútky, kde sa narodil.
Brzobohatý pochádzal z hudobnej, ale aj z námorníckej rodiny. More brázdili jeho otec aj starý otec, mladý Radek je však nenasledoval, miesto do vĺn sa ponoril do kníh. Po štúdiách na pražskej DAMU nakoniec zakotvil v Divadla Na Vinohradoch, kde zostal cez 30 rokov. Odtiaľ je aj jeho slávny Clavellův a Hubačův Kráľ Krysa či Goetheho Faust. Z vinohradského divadla odišiel v roku 2000. V roku 2004 potom spolu s manželkou Hanou Gregorová založili Divadlo Radka Brzobohatého.

 Zdroj: Idnes.cz

Otvorený list ministra kultúry adresovaný ústavným činiteľom, predstaviteľom kultúry, školstva, cirkví, tretieho sektora a v neposlednom rade aj súkromným televíznym vysielateľom.

Otvorený list ministra kultúry adresovaný ústavným činiteľom, predstaviteľom kultúry, školstva, cirkví, tretieho sektora a v neposlednom rade aj súkromným televíznym vysielateľom.



Vážené dámy, vážení páni, dovoľujem si osloviť Vás s prosbou o zaujatie stanoviska k stupňujúcej sa miere vulgárnosti a nekultúrnosti vo vysielaní celoplošných súkromných televízií na Slovensku.
To, že súkromní vysielatelia na Slovensku vedú boj o diváka a v konečnom dôsledku aj o svoj zisk často na hranici dobrého vkusu a akceptovaného bulváru, je už roky z televíznych obrazoviek zrejmé. V poslednom období som však nadobudol pocit, že naši súkromní vysielatelia sa rozhodli tento boj pritvrdiť tým najhrubším spôsobom a atakom na tie najnižšie pudy. A to už dokonca aj v hlavnom vysielacom čase. Pričom to sofistikovane nazývajú "pragmatické programovanie".
Ja ako minister kultúry nemôžem túto situáciu obísť mlčaním. O to viac, že takúto tendenciu súkromných televízií považujem za bezohľadný útok proti kultúre a všetkému normálnemu a ľudskému, čo je v nás. Pritom si uvedomujem, že v rámci slobody prejavu musíme tolerovať bulvár aj komerciu a v rámci nich aj také obsahy programov, ktoré sú nevhodné pre určité vekové skupiny divákov. No som súčasne presvedčený, že v prípadoch viacerých tzv. reality šou sme sa už dostali na hranicu, kedy musíme zaujať k tomuto javu otvorený postoj. Tento trend vulgarizácie bude mať totiž ďalekosiahly negatívny vplyv na celú našu spoločnosť a špeciálne na mladú generáciu.
V zmysle tejto hrozby, dehonestácie a barbarizácie ľudí prostredníctvom televízneho vysielania sa snáď oprávnene pýtam, kde sú naše kultúrne a intelektuálne elity? Prečo, až na zriedkavé výnimky, mlčia? Kde je kultúrna obec, inokedy taká senzitívna, ktorá plače nad tým, ako nedostatočne sa staráme o kultúru, no súčasne mlčí, keď sa denne v priamom prenose vedie vojna s kultúrou?
Chcem preto vyzvať nielen mienkotvorných ľudí, ale celú verejnosť na otvorenú diskusiu na túto tému. A som vďačný tým, ktorí mi od včerajšieho dňa posielajú stanoviská a reakcie. Vyzývam aj vysielateľov, aby neprekračovali hranice ešte prijateľného bulváru. Vyzývam Radu pre vysielanie a retransmisiu, aby striktne konala tam, kde sú na to dôvody. Vyzývam cirkvi, aby aktívnejšie a adresnejšie uplatnili svoj hodnotový vplyv. Vyzývam napokon aj zadávateľov reklamy, aby sa nepodriaďovali myšlienke, že účel získať diváka, ich potenciálneho zákazníka posväcuje všetko.
Ministerstvo kultúry sa preto rozhodlo nielen listom osloviť mienkotvorné osobnosti, ale aj zvolať okrúhly stôl na tému: Kde sú hranice tolerancie nekultúrnych programov celoplošných komerčných médií. Našim cieľom je nielen podnietiť verejnú diskusiu, ale predovšetkým v tejto diskusii rozpoznať hranice, ktoré by nemali vysielatelia prekračovať.
Verím, že sa pripojíte k mojej výzve a že sa nám spolu podarí zvrátiť trend stupňujúcej sa vulgárnosti a nekultúrnosti v najsledovanejších médiách na Slovensku.


      Marek Maďarič, minister kultúry SR

Kanály

Kanály




Voči kritike ministra Maďariča sa ohradila aj televízia Markíza, považuje ju za neopodstatnenú. Maďarič by mal svoj záujem podľa hovorkyne televízie Oľgy Dúbravskej zamerať predovšetkým na RTVS, ktorá čerpá zdroje zo štátneho rozpočtu, zo zmluvy so štátom a "z koncesionárskych poplatkov, ktoré navyše v nasledujúcom období plánuje navýšiť, hoci úroveň verejnoprávneho média tomu nezodpovedá." "Pán minister si istotne uvedomuje, že sa nachádzame v multikanálovom prostredí, v ktorom môžu diváci sledovať okrem slovenských komerčných staníc desiatky zahraničných kanálov, poskytujúcich oveľa drsnejšie formáty," reaguje Dúbravská.



© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS



1.Modré z neba - Markíza ; 2. Televízne noviny - Markíza ; 3. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 4. NOVINY TV JOJ - TV JOJ ; 5. 96 hodín - Markíza ; 6. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT 3- TV JOJ ; 7. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 - Markíza ; 8. Šport- TV JOJ ; 9. Kuriér 3- TV JOJ ; 10. KRIMI- TV JOJ ; 11. Počasie - Markíza ; 12. Panelák- TV JOJ ; 13. Farma - Markíza ; 14. Zámena manželiek - Markíza ; 15. Horúca krv- Markíza ; 16. FARMÁR HĽADÁ ŽENU 3- TV JOJ ; 17. KENO 10, Euromilióny - Markíza ; 18. Nočné Televízne noviny - Markíza

11. 9. 2012

"Pičo? Řekl jste pičo? "

"Pičo? Řekl jste pičo? "


Zákaz vysielania programov nevhodných pre deti do 15 rokov pred 20.00 h znevýhodní slovenské televízie na mediálnom trhu. Na margo zámeru vytvoriť novú časovú oponu to dnes v písomnom stanovisku uviedla súkromná televízia Joj, ktorej program bol jedným z dôvodov, prečo rezort kultúry túto právnu úpravu zvažuje.

"Pozornosť ministerstva by sme radi upriamili napríklad na presah zahraničných, najmä jazykovo zrozumiteľných českých staníc na Slovensko, ktoré nepodliehajú žiadnej regulácii. Navrhované sprísnenie legislatívy by bolo európskym unikátom a neobmedzilo by vysielateľov zo zahraničia, ale opäť iba znevýhodnilo domáce televízie," uviedol hovorca súkromného vysielateľa Jozef Gogola.
Televízia zároveň odmietla kritiku ministra kultúry Mareka Maďariča (Smer-SD), podľa ktorého sa v jej vysielaní objavujú vulgárnosti a kultúrna degradácia. Podľa Gogolu sa rezort touto formou pokúša ospravedlniť plánované zvyšovanie takzvaných koncesionárskych poplatkov za RTVS. "Investícia do slovenských seriálov za posledné roky presiahla viac ako 35 miliónov eur. Akékoľvek nové legislatívne obmedzenia by investície do domácej tvorby ohrozili," doplnil Gogola na margo kritiky adresovanej TV Joj.
Maďarič na dnešnom brífingu vyhlásil, že chce spustiť širokú celospoločenskú diskusiu o obsahu, ktorý vysielajú najväčšie súkromné televízie. Poznať chce stanovisko verejnosti, ale aj ústavných činiteľov, samospráv či cirkví.

Copyright © TASR 2012

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné


Za skrytú reklamu či nezreteľné oddelenie reklamy od iných programov dnes dostala TV Markíza od Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) pokuty v celkovej výške 8319 eur. V marcovom vysielaní relácie Reflex napríklad odvysielala aj informácie o svojej ďalšej relácii Modré z neba.
Na dnešnom zasadnutí Rada tiež udelila sankciu aj TV JOJ. Tá bude musieť zaplatiť 5000 eur za porušenie ochrany ľudskej dôstojnosti, ku ktorému došlo v apríli odvysielaním dvoch príspevkov v programe Noviny o 17:00. Pokutu tak televízia dostane za príspevok HAU DU JU DU? – Video žiačky strednej školy a KAM ZMIZLI KVALITNÍ ANGLIČTINÁRI? – Školy ich nemajú ako zaplatiť. Ďalších 100 eur dostala za porušenie ochrany maloletých na portáli www.joj.sk.
Upozornenie na porušenie zákona dostalo aj Rádio Lumen za neobjektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov a neoddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru. Zákon podľa Rady porušilo vo februári v programe Slušnosť v politike. Rada na porušenie zákona z rovnakých dôvodov upozornila aj Televíziu Trenčín za februárové odvysielanie programu Fórum TSK a Kaleidoskop TSK.
Rada tiež začala správne konanie voči Rádiu VIVA za to, že nevyužíva frekvencie v Dolnom Kubíne na účely, na ktoré boli pridelené, aj voči TV Markíza a TV JOJ.



Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) udelila frekvencie, na ktorých dnes vysiela Rádio VIVA novému projektu Info Rádio v súlade so zákonom. Podnet na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia totiž Generálna prokuratúra SR odložila ako neopodstatnený, informovala TASR Lucia Jelčová z odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou RVR.
Prokuratúra dostala podnet od spoločnosti VIVA PRODUCTION HOUSE, s. r. o. Neúspešný uchádzač o rozhlasové frekvencie, na ktorých dnes vysiela Rádio VIVA, sa na prokuratúru obrátil po jarnom výberovom konaní, v ktorom Rada rozhodla o pridelení frekvencií spoločnosti CORPORATE LEGAL, s. r. o.
Rozhodnutie o udelení licencie na vysielanie novej spoločnosti však ešte nie je právoplatné, poznamenala Jelčová. Po tom, ako Rada rozhodla o zamietnutí pridelenia frekvencií spoločnosti VIVA PRODUCTION HOUSE, sa jej konatelia voči rozhodnutiu odvolali na Najvyšší súd. "K odvolaniu Rada poslala súdu svoje stanovisko, Najvyšší súd zatiaľ rozhodnutie nevydal," vysvetlil Ľuboš Kukliš, riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu.

Copyright © TASR 2012



Úhrady za služby verejnosti a RTVS

Úhrady za služby
 
verejnosti a RTVS



Úhrady za služby verejnosti poskytované Rozhlasom a televíziou Slovenska (RTVS) sa budú musieť v budúcnosti zvýšiť. Vyhlásil to dnes minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD) na margo úvah, ktoré medializoval riaditeľ RTVS Václav Mika.
"Či to má byť práve teraz, tým nie som si istý, aj preto som predložil zákon, ktorý len zachováva úhrady, a to v tej výške ako doteraz," dodal Maďarič. Podľa neho verejnoprávna televízia by ešte mala prejsť "kus cesty", aby presvedčila občanov, že za väčší poplatok dostanú aj lepšiu protihodnotu.
Minister pritom vyzdvihol spôsob, akým tému zvýšenia poplatkov otvoril Mika. Ten dnes pre TASR povedal, že by zvýšenie takzvaných koncesionárskych poplatkov o 20 percent umožnilo verejnoprávnemu médiu spustiť novú programovú službu. "Vždy to bolo len také: 'Dajte, lebo nám to chýba'. Teraz prvýkrát počúvam, že sa generálny riaditeľ snaží dať nejakú ponuku, snaží sa hovoriť o tom, čo by ten divák za to dostal," komentoval Maďarič. Dodal, že súčasná výška poplatkov, keď fyzické osoby platia menej ako päť eur, nezodpovedá súčasným ekonomickým potrebám verejnoprávnej inštitúcie.
Novela zákona o úhradách za služby poskytované verejnosti RTVS už je na programe septembrovej schôdze parlamentu. V súčasnosti však so zvýšením poplatku nepočíta. Vládni poslanci ale dodnes nevylúčili, že takýto návrh pri prerokovaní nepredložia.


Copyright © TASR 2012