DALITO!

11. 8. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Ozbrojení muži uniesli troch sýrskych žurnalistov a ich šoféra, pracujúcich pre provládnu televíznu stanicu al-Ichbáríja, keď pripravovali reportáž o násilí na predmestí sýrskeho hlavného mesta Damask. Informoval o tom dnes ich zamestnávateľ. Ide o najnovší útok na prorežimové médiá a najnovší únos, ktorý je pripisovaný povstalcom v Sýrii v období stupňujúcej sa občianskej vojny.
Generálny riaditeľ televízie al-Ichbáríja oznámil, že štvoricu zamestnancov zajala v piatok na severnom predmestí Damasku at-Tál ozbrojená skupina. Televízia obvinila z únosu "teroristov" a vyhlásila, že sa snaží zariadiť prepustenie svojich zamestnancov.
Sýrske úrady bežne označujú sýrskych povstalcov, bojujúcich za zvrhnutie režimu prezidenta Bašára Asada, ako teroristov.
Povstalci popierajú, že cieľom ich útokov sú médiá, a neprihlásili sa k žiadnemu z týchto útokov. Tvrdia však, že provládne médiá predstavujú legitímny terč, pretože sú hlásnou trúbou sýrskeho režimu. Povstalecké hnutie je mimoriadne roztrieštené a rôzne skupiny majú rôzne zásady, na základe ktorých určujú, kto je odôvodneným terčom útokov.
Al-Ichbáríja je súkromná televízia, ale výrazne podporuje Asadov režim.


Copyright © TASR 2012

Zomrel Carlo Rambaldi

Zomrel Carlo Rambaldi




Majster špeciálnych efektov a trojnásobný držiteľ Oscara Carlo Rambaldi, známy ako "otec" mimozemšťana E.T., dnes v Taliansku po dlhej chorobe zomrel. Mal 86 rokov. Tlačová agentúra LaPresse uviedla, že zomrel v kalábrijskom meste Lamezia Terme, kde posledných 10 rokov žil.
Rambaldi dostal Oscarov za osobitné efekty nielen za známu titulnú postavičku z filmu E.T.-Mimozemšťan (1982) režiséra Stevena Spielberga, ale tiež za prvý z kultovej série sci-fi Votrelec (1979) režiséra Ridleyho Scotta a za film King Kong (1976) režiséra Johna Guillermina.
Predstaviteľ rezortu kultúry v Kalábrii Mario Caligiuri označil Rambaldiho za "čarodejníka osobitných efektov" a "nesporný príklad talianskej tvorivosti".

Copyright © TASR 2012

10. 8. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Dvaja novinári pracujúci pre taliansky denník boli odsúdení na štyri mesiace do väzenia na základe obvinení z  ohovárania. Orfeo Donatini a Tiziano Marson, respektíve reportér a redaktor novín Alto Adige, boli odsúdení za hanobenie politika v článku, ktorý vyšiel v roku 2008. Správa napísaná Donatinim tvrdilm, že Sven Knoll, člen zemskej rady Bolzana, sa podieľal na neonacistickom summite. Článok vychádzal z policajnej správy a tiež sa objavil v národnom týždenníku  L'Espresso.  Knoll si sťažoval, že ho očiernili   a podala trestné oznámenie za ohováranie . Novinári boli pôvodne oslobodení, ale prípad bol preskúmaný kasačným súdom a vrátený súdu v Bolzane. Dňa 20. júna boli, Donatini a Marson odsúdení za "hanobenie prostredníctvom tlače" k štyrom mesiacom väzenia a súd im nariadil zaplatiť 15.000 eur ako náhradu. Ich prípadom sa zaoberá londýnska organizácia pre ľudské práva, Article 19, ktorá tvrdí, že trest odňatia slobody proti novinárom Alto Adige je potrebné zvrátiť . Je absurdné, že jeden zo zakladajúcich členských štátov Rady Európy a Európskej únie používa sankcie takého charakteru  , ktoré zvyšok považuje za neprimerané obmedzenie slobody prejavu. Article 19 vyzval taliansky parlamentu zrušiť trestné ohováranie v zákone.

 Zdroj: Article 19/IFEX




Dvom bieloruským novinárkam bola uložená pokuta  v prepočte 360 dolárov kvôli pózovaniu s plyšovým medveďom  Irina Kozlíková a Julia Daraškevičová boli zatknuté 8. augusta v Minsku pre pózovanie a fotografovanie sa s plyšovým medveďom, vyjadrujúce solidaritu s blogerom Antonom Surapinom a podnikateľom Syarheyom Basharymauom  Obaja boli zatknutí minulý mesiac za ich údajnú účasť na zhadzovaní medvedíkov padákmi zo švédskeho lietadla .

Zdroj : Reuters, RFE / a Interfax

Zomrel Mel Stuart

Zomrel Mel Stuart




Americký režisér Mel Stuart, ktorý v roku 1971 režíroval filmovú rozprávku Willy Wonka a továreň na čokoládu, zomrel vo veku 83 rokov.
Jeho dcéra Madeline Stuartová dnes informovala, že zomrel vo štvrtok vo svojom domove v Los Angeles na rakovinu.
Stuart nakrútil muzikálovú rozprávku s Genom Wilderom v úlohe Willyho Wonku na žiadosť svojej 11-ročnej dcérky Madeline, ktorá chcela, aby urobil z jej obľúbenej knižky film. Madeline si v ňom dokonca zahrala jednu z malých postáv. Nezabudnuteľný je aj ďalší jeho film, komédia Ak je utorok, musíme byť v Belgicku (1969).
V dokumentárnych filmoch sa opakovane venoval prezidentským kampaniam, za film - The Making of the President 1960 - získal televíznu cenu Emmy. Jeho ďalší film, v ktorom veľmi podrobne zdokumentoval obdobie a okolnosti sprevádzajúce atentát na prezidenta J.F.Kennedyho - Štyri dni v novembri (1964) - nominovali na Oscara.

Mel Stuart po sebe okrem dcéry Madeline zanechal aj dvoch synov, Andrewa a Petera, informovala tlačová agentúra Associated Press.

Copyright © TASR 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS



Legitímnou ambíciou generálneho riaditeľa Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) je získať čo najvyššie zdroje na financovanie, zdroje, ktoré sú štandardné a tie podporiť, povedal pre agentúru SITA nový generálny riaditeľ RTVS Václav Mika. "Štandardné zdroje sú v zásade dva: príjmy z úhrad a zmluva so štátom," konštatoval ďalej. Mika v súvislosti s návrhom ministerstva kultúry na zachovanie financovania verejnoprávneho rozhlasu a televízie cez úhrady za vysielanie, cez tzv. koncesionárske poplatky upozornil, že "ambíciou RTVS je mať vyššie zdroje z úhrad, ale za to musí aj niečo ponúknuť, t.j. v priamej súvislosti s ambíciou zvýšiť takzvané koncesionárske poplatky by to mala byť ambícia ponúknuť divákovi viac".
Mika zopakoval, že jeho prioritou je získať pre verejnoprávny RTVS čo najviac peňazí. "Pretože tie zdroje financovania, ktoré boli poskytnuté v tomto a minulom roku - na oddlženie a na pokrytie výpadku príjmov z výberu úhrad, boli jednorazové a s týmto typom zdrojov už nemôžeme počítať". Zmluva so štátom je podľa Miku legitímny zdroj príjmov, ktoré sa majú prednostne využívať na program. Podľa šéfa RTVS musia pripraviť dobré projekty, aby obhájili čo najvyššie zdroje. "Čo sa týka úhrad za služby verejnosti, patríme k jednej z krajín, ktoré majú najnižší poplatok v Európskej únii, nie je valorizovaný, na rozdiel od majoritnej časti EÚ," uviedol Václav Mika. Hlavné pripomienky zo strany RTVS k návrhu novely zákona, ktorou by sa od roku 2013 mali zachovať koncesie, sú podľa hovorcu RTVS Richarda Šümeghyho - valorizácia úhrady v nadväznosti na mieru inflácie a doplnenie sankcie za nesplnenie oznamovacej povinnosti zo strany platiteľov. Ako ďalej SITA informoval Šümeghy, "podľa stále platného zákona, podľa ktorého sa od januára rušia úhrady, sa od 1. januára 2013 zruší aj spoločnosť RTVS, s.r.o. ako vyberateľ úhrad. Ak parlament schváli novelu zákona z dielne ministerstva kultúry, celá agenda výberu úhrad by mala prejsť do vnútra RTVS. Náklady na výber úhrad sa tým však výraznejšie neznížia". RTVS popri koncesiách získava prostriedky na služby vo verejnom záujme aj cez zmluvu so štátom. V súčasnosti pracuje na prvom návrhu dodatku k zmluve na budúci rok, o ktorom bude v najbližšom čase rokovať s ministerstvom kultúry. Ak sa zákon o RTVS zmení a koncesie zostanú, prinesie to veľké riziko - "rozdiel v príjmoch budúci rok možno 13 až 15 miliónov eur, s ktorým sa musí niekto vyrovnať", upozornil na to zástupca generálneho riaditeľa RTVS pre STV Peter Ondro. Zdôvodnil to tým, že bežné výdavky v tomto roku sú 98 miliónov eur, tak isto aj na budúci rok. No ak sa zachová platenie koncesií, tak príjmy budú 85 - 86 miliónov. Podľa Ondra to znamená, že sa budú musieť nájsť zdroje na pokrytie tohto rozdielu. Ak by sa to napríklad riešilo prepúšťaním, muselo by odísť 60 percent ľudí, povedal Ondro na rokovaní Rady RTVS 24. júla. Na júlovom rokovaní rady však zároveň programový šéf Slovenského rozhlasu Ľuboš Machaj uviedol, že štátny tajomník MK SR Ivan Sečík neoficiálne slovne prisľúbil, že rozpočet na rok 2013 bude vo výške tohtoročného. "Znamená to, že okrem koncesií, okrem vlastných príjmov z marketingovej a reklamnej komunikácie a z prenájmov tak zmluva so štátom podľa všetkého bude navýšená o ten výpadok, ktorý by nastal. Ale toto je otázka rokovania," povedal Machaj. Hlavná časť príjmov - úhrady za vysielanie, tzv. koncesionárske poplatky, má klesajúcu tendenciu. RTVS s nižším výberom koncesionárskych poplatkov podľa Ondra počítal už pri plánovaní tohtoročného rozpočtu. Za prvý polrok RTVS získal z úhrad za vysielanie spolu 37 928 986 eur (51,53-percentné plnenie), pričom v rozpočte pre tento rok by RTVS z koncesií chcel získať 73 610 513 eur. Prijatie nového zákona o úhrade za služby verejnosti poskytované verejnoprávnymi médiami znamená ponechanie súčasného stavu financovania verejnoprávneho vysielateľa, ktorý je založený na kombinácii úhrad a príspevku zo štátneho rozpočtu na základe zmluvy so štátom. Návrh novely zákona o úhrade za služby verejnosti poskytované Rozhlasom a televíziou Slovenska predložilo ministerstvo kultúry do pripomienkového konania od 13. júla do 2. augusta a v súčasnosti je už materiál na vláde. Koncesionárske poplatky sa mali stať od roku 2013 minulosťou. Parlament to schválil vlani koncom októbra v novele zákona o RTVS, ktorú vypracovalo MK SR za vedenia Daniela Krajcera (SaS). Podľa novely sa tiež mali poplatky aj príspevky poskytované na základe zmluvy so štátom nahradiť priamou dotáciou zo štátneho rozpočtu.

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.




Re: Minister Maďarič dáva ruky preč od predraženej zmluvy (Hospodárske noviny, 10.8.2012)

Re: Minister Maďarič dáva ruky preč od predraženej




      V rezorte kultúry sa po nástupe ministra kultúry Mareka Maďariča začali konečne čerpať finančné prostriedky z Operačného programu informatizácia spoločnosti (OPIS) Prioritná os 2 určené na digitalizáciu pamäťových a fondových inštitúcií. Tento proces sa uskutočňuje v súlade so schválenými národnými projektmi, takisto v súlade s prísnymi pravidlami čerpania európskych fondov, našimi zákonmi a na základe riadnych verejných obstarávaní.
Tento pozitívny posun však zrejme prekáža tým, ktorí sa dnes digitalizácie nezúčastňujú, no prispeli k tomu, že sa tento proces dostal do časovej tiesne z hľadiska nutnosti čerpať prostriedky z OPIS. Hovoria o predraženej zmluve s konzorciom VT Group, hoci ide o rámcovú, v medzinárodnom verejnom obstarávaní riadne vysúťaženú a nikým nespochybnenú zmluvu, ktorá je podkladom na uzatváranie realizačných zmlúv.
Navyše, pokiaľ ide o bývalého generálneho riaditeľa Slovenskej národnej knižnice (SNK) Dušana Katuščáka, ten chcel sám túto zmluvu využiť, pretože ešte za jeho pôsobenia boli vystavené v SNK objednávky na dodávky prostredníctvom VT Group.
Exriaditeľ Katuščák teraz namiesto podpory nastúpených digitalizačných procesov volí cestu nepodloženej kritiky a zavádzajúcich informácií. Tak ako v dnešnom vydaní Hospodárskych novín, kde v článku o údajnej predraženej zmluve tvrdí, že on chcel plánovaný megaarchív v Martine s kapacitou 34 petabajtov nakúpiť za 2,8 miliónov eur. A podľa neho, v porovnaní s tým je 33 miliónov na centrálny dátový archív v UKB (HN uvádzajú kapacitu 25 petabajtov plus ďalších záložných 25 petabajtov) neodôvodnene vysoká suma. Tu však Dušan Katuščák aj Hospodárske noviny zavádzajú a nehovoria úplnú pravdu.
V prvom rade, centrálny dátový archív má kapacitu 75 petabajtov (2x25 petabajtov online a 1x25 petabajtov offline kvôli bezpečnosti). Ďalej, v konečnej sume sú na rozdiel od Martina aj stavba, dátové komunikácie, zahrnutý je aj proces zberu dát – logistická dopravná firma na prenášanie 130 TB týždenne po dobu troch rokov v garantovanej kvalite, prevádzka počítačových sietí, serverov, zabezpečenie ďalších potrebných služieb, platy zamestnancov archívu na tri roky atď. Jednoducho, porovnávať páskovú mechaniku a centrálny dátový archív je účelové. Rovnako ako je účelové zameniť rámcovú zmluvu MK SR s VT Group s realizačnou zmluvou medzi VT Group a UKB. V realizačnej zmluve je totiž obsiahnutá výrazne modernejšia technika za výrazne nižšiu sumu, ako uvádzajú Hospodárske noviny.
Nepochybne by malo byť aj v záujme inštitúcií, ktoré vystavujú objednávky, aby vyrokovali zľavu, ak je to možné. Každopádne, od výšky zľavy sa nedá odvodzovať predraženosť nákupu, pretože poskytovať zľavu nie je automaticky povinnosť dodávateľa a na jej vyrokovanie musí mať objednávateľ priaznivé podmienky. Časová tieseň, do ktorej sa proces digitalizácie dostal v predchádzajúcom období, však rozhodne takouto priaznivou podmienkou nie je. Napokon to, či sú nákupné ceny v poriadku, podlieha vecnej a podrobnej kontrole príslušných orgánov na slovenskej aj európskej úrovni, ktoré sú pre túto vec relevantné.

Referát styku s médiami MK SR

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Bez ohľadu na čokoľvek musia byť lietadlá zastavené akýmkoľvek spôsobom a akoukoľvek silou - vrátane zbraní .Pohraničné stráže musia prejaviť solidaritu so svojou domovinou !".
Alexander Lukašenko

"Prišiel som preto, že mi prišli esemesky, že v parlamente sa hovorí o tom, že som vraj na Kanároch. To sa asi pomýlil pán Kaník. Ja som bol v Levároch. Leváre a Kanáre je trošku rozdiel. Na Kanáre sa ani nechystám. Povedzte to, prosím, pánovi Kaníkovi."
Robert Fico


"O akých ekonomických škodách hovoríte? My sme Národná rada a keď to schválime väčšinou, stane sa to súčasťou právneho poriadku Nájdite si to na elektronických webových stránkach."
Pavol Paška

"Dvadsiaty prvý december 2012 je koncom sebectva a rozdelenia. Dvadsiaty prvý december musí byť koncom Coca-Coly a začiatkom mocochinchia. Planéty sa po 26-tisíc rokoch zoradia. Bude to znamenať koniec kapitalizmu a začiatok komunitarizmu." 
David Choquehuanca,  bolívijský minister zahraničných vecí


"Jeden tu straší s grafmi, že cena plynu klesla o 90 percent, a potom sa ešte v telke priblbo usmieva, keď mu poviem, že tomu snáď ani môj 5-ročný Hugo veriť nebude. Druhý povie, že cena chleba po zvýšení DPH o jedno percento stúpne o päť percent, lebo sa to nazbiera v múke, kvasniciach, vode... Takíto ľudia tu rozhodujú. Toto tragédia našich dní. Aký je rozdiel medzi Smerom-SD, ktorý na čele s Ficom počas dovolenky ukradne ľuďom dôchodky, a zlodejom, ktorý vám cez dovolenku vybieli byt ? Deje sa tu veľký hriech. Bude trvať niekoľko generácií, kým budú napravené škody, ktoré vzniknú.“
Richard Sulík

"Kandidujem za prezidenta. Nie, nie je to vtip. Myslím to vážne. Moji priatelia to myslia vážne. A napodiv, aj moji nepriatelia to myslia vážne. Veci, ktoré majú byť povedané, musia byť povedané. Stav krajiny je neutešený a ponuka súčasných kandidátov je taká, že za najrealistickejšieho považujem pána profesora  Franza. Dlho som čakala, že sa tejto veci ujme niekto rozumný, stále sa tak však nedeje."
Klára Samková , známa česká advokátka, ktorá  chce kandidovať za prezidentku Českej republiky

„Nebol na úteku, iba hľadal útočisko pred permanentným prenasledovaním skorumpovanej vlády. Pán Mello bol a naďalej je poctivý podnikateľ, ktorý bol prenasledovaný veľmi skorumpovanou vládou.
Zuzana Marošová

"Keby mala Madonna zdravý rozum, robila by nahrávky ako Ray Of Light a bola by mimo tanečných vecí, bola by skvelou popovou speváčkou a robila by skvelú popovú hudbu, to vie robiť naozaj brilantne. Ale nie, ona musí ísť a ukázať, že vyzerá ako obyčajná striptérka z lunaparku."
Elton John

"Bol som dnes v Chicagu. Držali sme minútu ticha na počesť ľudí, ktorí prišli o svoje životy v tom šejkovom chráme. Zaznamenal som, že to bola tragédia z mnohých a mnohých dôvodov. Medzi iným aj preto, že títo ľudia, šejkovi ľudia, patria medzi najmierumilovnejšie osoby, aké si viete prestaviť."
Mitt Romney

"Nemali by sme u nás v Rusku dovoliť prezentáciu západných hodnôt, ktoré Madonna predstavuje."

hovorkyňa petrohradského zastupiteľstva


"Každá bývalá kurva ,čím je staršia, chce kázať o morálke. Najmä počas turné a koncertov v zahraničí,"
Dmitrij Rogozin Ruský vicepremiér o Madonne


"Neprítomný je minister financií Ján Počiatek (Smer-SD), zastupuje ho minister hospodárstva"
Robert Fico


Nájdi štyri rozdiely

Nájdi štyri rozdiely







9. 8. 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS




Keďže prípadný mediálny komplex, teda spoločné sídlo verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) je v súčasnosti len potenciálnym dlhodobým projektom, pracuje RTVS na projekte rekonštrukcie jednej z budov Slovenskej televízie v Mlynskej doline v Bratislave, známej ako zdravotné stredisko. Budovu potrebuje, keďže sa musí vysťahovať z výškovej budovy televízie pre jej havarijný stav. "Ak by RTVS uvažovala o prenájme priestorov alebo vybudovaní mediálneho komplexu, tak hovoríme o horizonte niekoľkých rokov. Keďže výšková budova v Mlynskej doline je v nevyhovujúcom stave, jednoducho nemôžeme čakať na finálne riešenie v podobe mediálneho komplexu," povedal pre agentúru SITA nový generálny riaditeľ RTVS Václav Mika. Podľa Miku sú práve toto dôvody, pre ktoré sa pripravujú na začatie "už vypracovaného projektu, ktorý počíta s rekonštrukciou jednej z priľahlých budov v Mlynskej doline vo vlastníctve STV, kam by sa presťahovali zložky, ktoré momentálne sídlia vo výškovej - administratívnej budove".
V súčasnosti má RTVS v Bratislave dve sídla - rozhlas využíva tzv. obrátenú pyramídu na Mýtnej ulici a k nej patriace priľahlé objekty a v komplexe budov v Mlynskej doline je televízna časť.  "V Mlynskej doline ohrozuje prevádzku spomínaných zložiek predovšetkým legislatíva a technické prekážky rôzneho druhu". Výšková budova v Mlynskej doline bude musieť byť v najbližšom čase vysťahovaná. Okresné riaditeľstvo hasičského a záchranného zboru v Bratislave totiž opätovne upozornilo na nefunkčnosť elektrických požiarnych signalizačných zariadení. Požiarna signalizácia v televíznej výškovej budove je zo 60. rokov 20. storočia a výrobca k nej prestal dodávať náhradné diely. Vybudovanie úplne novej signalizácie by podľa RTVS bolo absolútne neefektívne. "Prevádzkovanie tejto budovy v súčasnosti predstavuje neefektívne a vysoké náklady vzhľadom na zastarané a často nefunkčné sociálne, ako aj technické zariadenia (vykurovanie, chladenie, vodovodné a elektrické rozvody, sociálne zariadenia) a ďalšie nevyhovujúce podmienky," informoval hovorca RTVS Richard Šümeghy. RTVS preto musí v najbližšom období investovať do rekonštrukcie budovy jedálne a do ďalších priľahlých budov a presťahovať do nich tých, čo sídlia vo výškovej budove. "Ide o významnú investičnú akciu, ktorá musí byť vzhľadom na uvedené rizikové faktory realizovaná v dohľadnej dobe," uviedol hovorca RTVS.
Ako dodal pre SITA Šümeghy, súťaž na prenájom priestorov, či budovy mediálneho komplexu ešte nie je ukončená, o výsledkoch obchodnej verejnej súťaže na základe výzvy na predkladanie ponúk z 3. apríla bude RTVS verejnosť informovať. RTVS dostal v súťaži na prenájom mediálneho komplexu tri ponuky, ktoré porota vyhodnotí do 13. augusta. Práve táto súťaž bola podľa Výboru NR SR pre kultúru a médiá dôvodom pre podanie návrhu na odvolanie Miloslavy Zemkovej parlamentnému plénu. Parlament Zemkovú odvolal z funkcie generálnej riaditeľky RTVS 26. júna.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Americký mediálny konglomerát News Corp. hospodáril v štvrtom finančnom štvrťroku so stratou 1,55 miliardy
amerických dolárov po zisku 683 miliónov dolárov pred rokom. Výsledky boli zasiahnuté vysokými reštrukturalizačnými nákladmi. Oznámila to v noci na štvrtok firma, ktorú ovláda mediálny magnát Rupert Murdoch.
Tržby spoločnosti v štvrťroku končiacom sa v júni klesli o takmer sedem percent na 8,4 miliardy dolárov. Firma zaznamenala zhoršenie výkonov vo všetkých hlavných divíziách okrem káblovej siete.
Murdochovu firmu nedávno poškodil škandál s odpočúvaním a podplácaním v Británii. Britská polícia zatkla v súvislosti s vyšetrovaním prípadu desiatky ľudí.
Spoločnosť koncom júna oznámila, že sa rozdelí na dve samostatné verejne obchodované skupiny. Jedna bude zahŕňať súčasné vydavateľské aktivity a druhá zábavné.
Do zábavnej časti budú spadať filmové štúdio 20th Century Fox či televízne stanice Fox a Fox News. Do vydavateľskej časti bude patriť vydavateľstvo kníh HarperCollins a noviny Wall Street Journal, The Sun či Times of London.

Copyright © ČTK 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS


Do RTVS nastúpila bývalá šéfka oddelenia výskumu Darina Kyselová v televízii Markíza. Zatiaľ na pozíciu poradkyne.



Total Recall

8. 8. 2012

SLOVAK MEDIA NEWS



Rozsudkom Krajského súdu v Bratislave sa skončil viac ako tri roky trvajúci súdny spor na ochranu osobnosti, v ktorom Tobiáš Loyka žiadal od Anny Lajmonovej, vydavateľky regionálnych novín Oravec ospravedlnenie a finančnú náhradu nemajetkovej ujmy za jej autorský článok „Kedysi Suchohorčanov bili iní, teraz sa bijú sami“. Krajský súd v odvolacom konaní potvrdil rozsudok súdu prvého stupňa, podľa ktorého v uverejnenom článku nedošlo k neoprávnenému zásahu do osobnostných práv žalobcu, ani k porušeniu Dohovoru o ochrane ľudských práv a základných slobôd.

Za článok „Kedysi Suchohorčanov bili iní, teraz sa bijú sami“ prebrala Anna Lajmonová v januári 2009 Osobitnú cenu za investigatívny príspevok v Novinárskej súťaži Slovenského syndikátu novinárov za rok 2008.
Po tom, čo dostala predvolanie na súdne konanie, sa Anna Lajmonová ako členka SSN obrátila na syndikát so žiadosťou o pomoc. Slovenský syndikát novinárov považoval za nevyhnutné stáť na strane novinárky, ktorá neurobila nič iné, len verne opísala situáciu v obci Suchá Hora, preto angažoval advokáta Mgr. Mareka Benedika, aby ju pred súdom zastupoval.
Tobiáš Loyka žiadal od novinárky Anny Lajmonovej ospravedlnenie v novinách Oravec za výroky v článku Kedysi Suchohorčanov bili iní, teraz sa bijú sami, uverejnenom v regionálnych novinách Oravec v októbri 2008. Okrem ospravedlnenia žiadal navrhovateľ aj náhradu nemajetkovej ujmy – najprv 1 €, potom žalobu v časti nemajetkovej ujmy rozšíril na sumu 250 000 €, následne jeho právny zástupca ustálil výšku nemajetkovej ujmy na sumu 1 000 €.
Okresný súd Bratislava II 30. marca 2010 návrh Tobiáša Loyku zamietol. Loyka sa voči verdiktu súdu odvolal a v zmene žaloby žiadal odvolací súd, aby žalovanej okrem ospravedlnenia v novinách Oravec uložil povinnosť zaplatiť mu nemajetkovú ujmu v peniazoch 500 000 €. Odvolací súd zmenu žaloby pripustil. V rozsudku, ktorý je konečný, Krajský súd v Bratislave potvrdil rozhodnutie okresného súdu. Tobiáš Loyka je tak povinný zaplatiť trovy konania a súdny poplatok.
„Vysoko si vážim, že mi moja stavovská organizácia pomohla brániť pravdu“, napísala v ďakovnom e-maili predsedovi SSN Petrovi Kubínyimu Anna Lajmonová, „pretože ako vydavateľka malého regionálneho média by som si nemohla dovoliť financovať právnika, a tak ktovie, ako by tento súdny prípad, v ktorom navrhovateľ T. Loyka, žiadal verejné ospravedlnenie a ruinujúcu sumu za nemajetkovú ujmu, skončil.“

Zdroj : SSN

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Juhoafrický verejnoprávny vysielateľ oznámil na začiatku tohto týždňa spustenie nového spravodajského televízneho kanálu. Cieľom je vysielať celodenný celodennej program, ale prevádzkovatelia sa rozhodli pre počiatočné vysielania v rozsahu šiestich hodín. Program bude dostupný v ponuke tamojšieho satelitného operátora DSTV, ktorý pokrýva významnú časť Afriky. Spravodajský kanál bude konkurenciou súčasného programu eNews, ktorý už v oblasti vysiela.

Zdroj : ejc.net



Americká televízia Fox pripravuje seriál na motívy filmu Pláž (2000), v ktorom hlavnú úlohu stvárnil Leonardo DiCaprio. Snímka v réžii Dannyho Boyla bola adaptáciou románu spisovateľa Alexa Garlanda. Scenáristom projektu je Andrew Miller, ktorý pracoval napríklad na seriáloch Imaginary Bitches (2008) či The Secret Circle (2011). "Je to o skupine mladých ľudí, ktorí sú pohoršení spoločnosťou a rozhodnú sa začať žiť v raji. Zisťujú však, že stvorenie dokonalého sveta je ťažké a ešte ťažšie je ho ochrániť," uviedol Miller.Jeden z najúspešnejších hercov súčasnosti Leonardo DiCaprio si v snímke zahral mladého cestovateľa Richarda, ktorý sa v Thajsku rozhodne hľadať nepoškvrnený ostrov - raj na zemi. Pre herca, ktorého tri razy nominovali na Oscara, to bol jeden z najhorších výkonov kariéry a dokonca zaň získal nomináciou na Zlatú malinu. Režisér Danny Boyle sa vyjadril, že so svojou prácou nie je spokojný a ak by mal tento film nakrúcať s odstupom času znova, zvládol by to lepšie a za menej peňazí. Informácie zverejnila webová stránka Deadline.com.


Medzi austrálskym bulvárnym denníkom mX a oficiálnou štátnou agentúrou Kórejskej ľudovodemokratickej republiky KCNA sa spustila prestrelka. Austrálčania totiž glosovali situáciu, keď obe krajiny politicky rozdeleného Kórejského polostrova stáli vedľa seba v medailovej bilancii Hier XXX. olympiády na štvrtom, resp. piatom mieste (po štvrtom dni OH). KĽDR za účelom pobavenia čitateľov označili ako "Neposlušnú Kóreu ". Naopak, Kórejskej republike prisúdili prívlastok "Dobrá Kórea".
Oficiálna tlačová agentúra Pchjongjangu toto počínanie označila za "nemorálne". Podľa nej austrálske periodikum iba na seba strhlo pozornosť sveta a ponížilo sa. "Ide o šikanovanie a napadnutie olympijského ducha solidarity, priateľstva a napredovania. Austrálčania zbytočne politizujú šport," stojí v oficiálnom vyhlásení
"Naše noviny sú známe tým, že trvajú na svojich názoroch a takto pristupujú aj k správam z Londýna," stojí vo vyhlásení šéfredaktorov austrálskeho denníka, ktorý vlastní známy mediálny magnát Rupert Murdoch. Šéfredaktori mX ďalej uviedli, že svojím správaním nechceli uraziť športovcov a obyvateľov ani jednej z krajín, ktoré glosovali.




Britský hudobník Elton John zažaloval denník The Times za urážku na cti pre dva články, v ktorom ho nepravdivo spájali s legálnymi daňovými únikmi. Redaktori spomínaných novín 21. júna napísali, že zakladateľ spoločnosti Ingenious Media Patrick McKenna bol v minulosti hudobníkovým účtovníkom a radil mu v otázke legálneho spôsobu vyhýbania sa plateniu daní. Denník síce na druhý deň vydal opravu, v ktorej uviedol, že McKenna nikdy nebol Johnovým účtovníkom, podľa hudobníkových právnikov to však nebolo dostatočné. "Štvorriadkové ospravedlnenie nemá rovnakú výpovednú hodnotu ako pôvodné články, ktoré sa objavili na stranách jeden a šesť. Tvrdenia v týchto článkoch mimoriadne poškodzujú reputáciu nášho klienta a budeme preto žiadať odškodné," uviedol jeden z Johnovych právnikov William McCormick.
Šesťdesiatpäťročný Elton John, vlastným menom Reginald Kenneth Dwight, predal počas svojej viac ako štyridsaťročnej kariéry na celom svete vyše 200 miliónov kópií nahrávok. Je tak jedným z najúspešnejších hudobníkov všetkých čias. Okrem množstva iných ocenení získal aj šesť cien Grammy, štyri Brit Awards, Oscara, Zlatý glóbus, či divadelnú cenu Tony. V roku 1994 ho uviedli do Rock'n'rollovej siene slávy. Na svojom konte má 29 sólových štúdiových albumov a medzi jeho najväčšie hity patria skladby ako Candle In The Wind, Your Song, Rocket Man, Crocodile Rock, Saturday Night's Alright For Fighting, cover Lucy In The Sky With Diamonds, Don't Go Breaking My Heart (feat. Kiki Dee), Sorry Seems To Be The Hardest Word, I Guess That's Why They Call It The Blues, I´m Still Standing, Don't Let The Sun Go Down On Me (feat. George Michael), Sacrifice, Circle Of Life, Can You Feel The Love Tonight, Are You Ready For Love alebo Nikita. Na jar budúceho roka uvedie na trh nový album The Diving Board.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS




1.Televízne noviny – Markíza ; 2. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 3. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 4. Largo Winch – TV JOJ ; 5. Šport- TV JOJ ; 6. Športové noviny – Markíza ; 7. KRIMI – TV JOJ ; 8. EXTRÉMNE PRÍPADY- TV JOJ ; 9. Ako prísť o muža za 10 dní – Markíza ; 10. Sultán – DOMA ; 11. Kosti III. – TV JOJ ; 12. Pláž 33 – Markíza ;13. Zámena manželiek – Markíza ; 14. Bobule – Markíza ; 15. Keno 10 – Markíza ; 16. KENO 10, Loto, Joker, 17. Loto 5 z 35 – Markíza

7. 8. 2012

Zomrel Marvin Hamlisch

Zomrel Marvin Hamlisch







Jeden z najlepších hudobných skladateľov 20. storočia Marvin Hamlisch zomrel v pondelok v Los Angeles po krátkej chorobe vo veku 68 rokov. Oznámila to dnes jeho rodina.Hamlisch je jedným z iba dvoch ľudí, ktorí za svoju tvorbu získali prakticky všetky významné ceny - štyri Emmy, štyri Grammy, tri Oscary a jednu cenu Tony, ako aj Pulitzerovu cenu (druhým je americký skladateľ Richard Rodgers). Dostal tiež tri Zlaté glóbusy.
Pochádzal zo židovskej rodiny s viedenskými koreňmi – podobne ako Barbra Streisandová, s ktorou dlho intenzívne spolupracoval. Streisandová bola interpretkou ľúbostnej piesne The Way We Were z rovnomenného filmu, ktorú Hamlisch zložil spolu s Alanom Bergmanom a Marilyn Bergmanovou. Zložil tiež hudbu pre jej romantickú komédiu Dve tváre lásky (1996). V roku 1994 bol hudobným režisérom a aranžérom Streisandovej koncertného turné a získal dve ceny Emmy za televízny špeciál Barbra Streisand: The Concert.
Hamlisch bol najmladším študentom, ktorého prijali na prestížnu Julliard School of Music. K filmovej hudbe sa dostal cez Sama Spiegela, producenta Lawrenca z Arábie, na ktorého večierkoch hral na klavíri. Zakrátko zložil prvú filmovú hudbu k dráme Plavec (1968).
Hamlisch zložil hudbu k viac ako 40 filmom. Za jeden oscarový večer v roku 1974 si odniesol dve ceny za filmy Takí sme boli (za najlepšiu hudbu v dramatickom diele a za najlepšiu skladbu) a Podraz (za najlepšiu muzikálovú hudbu, resp. adaptovanú hudbu). Do tej doby bol len druhým človekom, ktorému sa podarilo v jeden večer získať tri ocenenia.
Bol známy svojou všestrannosťou, pretože vedel skomponovať hudbu tak k dramatickým filmovým dielam, ako aj k nekonvenčnej komédii. To mu umožnilo spolupracovať s takými rôznorodými režisérmi ako boli Woody Allen, Steven Soderbergh či Alan J. Pakula.
Hamlisch je autorom hudby k filmom ako Sophiina voľba, Obyčajní ľudia, Traja muži a nemluvňa, Ice Castles, Take the Money and Run, Banány, Save Tiger alebo Informátor! Jeho posledným počinom je hudba k filmu Behind the Candelabra káblovej televízie HBO o živote extravagantného klaviristu Valentina Liberaceho.
V muzikálovej tvorbe zaznamenal zmiešané reakcie. Najväčší úspech mal s muzikálom A Chorus Line, za ktorý dostal Tony a Pulitzerovu cenu. Ďalšie broadwayské muzikály ako The Goodbye Girl a Sweet Smell of Success už nemali u divákov taký ohlas.
Hamlisch bol aj dirigentom v niekoľkých amerických orchestroch, porotcom v talentovej súťaži kanadskej televízie CBC Triple Sensation a hral sám seba v komédii Ako prísť o muža za desať dní.



Copyright © TASR 2012



Zomrela Silvia Seidelová

Zomrela Silvia Seidelová



V sobotu o 20.12 našli hasiči a policajná hliadka mŕtvu Silviu Sedelovú v kuchyni jej bytu v Mníchove. Vedľa  nej ležal rozlúčkový list. Čakal ju ten istý osud , ako jej matku.
Silviu Seidelovú preslávil hlavne seriál ZDF Anna. Hrala vo filmoch a seriáloch  ako Nekonečný príbeh, Siska, Die Rosenheim-Cops ai.

Zdroj : Bild

Keď sa potí Dominik, Marek bude v kožuchu

Keď sa potí Dominik,
 Marek bude v kožuchu.

Jednotka horšie , Dvojka lepšie.
Spolu - 14,88 %.
Markíza opäť horšie. TV Doma výborne.
JOJ veľmi zle aj JOJ PLUS horšie.
TA 3 horšie.



Jednotka - 8.09 % ;
Dvojka - 6.79 % ;
Markíza - 21.43 % ;
TV DOMA - 7.23% ;
TV JOJ – 19.01 % ;
JOJ PLUS- 4.99 % ;
TA 3 - 1.77 %

6. 8. 2012

MEDIA NEWS


MEDIA NEWS





Len dva dni po tom, čo sa na blogu tlačovej agentúry Reuters objavili falošné príspevky, sa ktosi "nabúral" do jej konta ReutersTech na sociálnej sieti Twitter.
Podvodné tweety informovali podľa televízie Russia Today okrem iného o stratách povstalcov v Sýrii alebo podpore Bieleho domu teroristickej sieti al-Káida.
V jednom z tweetov v nedeľu stálo, že americký prezident Barack Obama podpísal príkaz na odtajnenie informácie, že "USA od 80. rokov nikdy nezastavili financovanie al-Káidy (sic)".
"Obama vyradil al-Káidu zo zoznamu teroristických organizácií, podľa neho al-Káida už nie je hrozbou pre americké záujmy," písalo sa v ďalšom príspevku. Ďalší tvrdil, že Obama zakázal ďalšie vyšetrovanie útokov z 11. septembra 2001.
Ďalšie tweety opakovali informácie z piatkových falošných príspevkov na blogu agentúry Reuters. Okrem iného tvrdili, že povstalecká Slobodná sýrska armáda sa stiahla z najväčšieho mesta Aleppo, alebo že sýrska armáda zajala tureckého generála a občana Francúzska.
Prekvapujúce na prípade je to, komentáre sa objavili na konte ReutersTech, ktoré zvyčajne informuje o novinkách od firiem Apple, Samsung, Google a ďalších, ako aj o novinkách týkajúcich sa tohto odvetvia.
Agentúra Reuters priznala, že jedno z jej kont na Twitteri bolo hacknuté. Išlo o ReutersTech, ktoré niekto zmenil ReutersME. "Konto bolo pozastavené a v súčasnej dobe prebieha vyšetrovanie," uviedol hovorca Reuters.
Zatiaľ sa nevie, kto je autorom tohto kybernetického útoku, aj keď hackerská skupina známa ako Sýrska elektronická armáda podporujúca režim prezidenta Bašára Asada nedávno napadla konto panarabskej televízie al-Džazíra na Twitteri a oznámila, že podobný osud čaká ďalšie " falošné revolučné" stránky.



Tretím poschodím budovy sýrskej štátnej televízie v hlavnom meste Damask otriasol výbuch, informovala dnes agentúra AP s odvolaním sa na zdroje z televízie.
Pri bombovom útoku na budovu, v ktorej sídli aj sýrsky štátny rozhlas, utrpeli zranenia najmenej traja zamestnanci. Sídlo sýrskych štátnych médií sa nachádza v centre Damasku.
Provládna sýrska televízia al-Ichbaríja priniesla zábery, na ktorých bolo vidieť zamestnancov televízie, ako si prezerajú škody spôsobené na budove a skláňajú sa k zraneným kolegom. Vysielanie štátnej televízie sa v dôsledku útoku neprerušilo.
Sýrske hlavné mesto sa za uplynulých niekoľko mesiacov stalo dejiskom série samovražedných bombových atentátov i ďalších útokov, píše AP.


Copyright © TASR 2012

Reakcia na článok denníka SME

Reakcia na článok

denníka SME 


 Dnešný článok v denníku Sme je hrubo zavádzajúci. Snaží sa vytvoriť dojem neoprávneného nadobudnutia titulu PhD Jánom Figeľom. Ján Figeľ získal titul PhD na základe splnenia všetkých povinností, ktoré vyplývali z vtedajšej zákonnej úpravy. Ján Figeľ od roku 1998 prednášal na Trnavskej univerzite a pôsobil niekoľko rokov v akademickom prostredí. Svoje doktorandské štúdium začal v roku 2002 a ukončil v roku 2007. Podľa zákona bolo možné ukončiť štúdium v päťročnej lehote, čo Ján Figeľ aj splnil. Dôvodom dlhšieho štúdia bola finalizácia prístupových rokovaní s Európskou úniou a následne vymenovanie Jána Figeľa do funkcie eurokomisára pre vzdelávanie a odbornú prípravu, čo pre neho znamenalo veľké množstvo povinností mimo Slovenska. Ján Figeľ odovzdal svoju dizertačnú prácu, ktorá bola riadne obhájená. Obhajoba bola zameraná na vzdelávanie v Európe a jeho sociálny rozmer, pričom prezentáciu k obhajobe a ďalšie monografie mala novinárka Miháliková k dispozícii, avšak vo svojom článku to zamlčala. 
Matej Kováč, hovorca KDH

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

5. 8. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Prominentného moderátora sýrskej štátnej televízie Muhammada as-Saída uniesli z jeho domu v hlavnom meste Damask a následne ho popravili, informovala dnes agentúra DPA s odvolaním sa na zdroje sýrskych aktivistov.
Muhammada as-Saída uniesli podľa zdrojov opozičného Sýrskeho observatória pre ľudské práva uniesli ešte 19. júla na jednom z predmestí Damasku. Zodpovednosť za jeho zabitie prevzala jedna z tieňových militantných skupín, Front an-Nusrá, píše DPA.
Rusko dnes zároveň odsúdilo ako "škodlivú" rezolúciu o Sýrii, ktorú v piatok schválilo Valné zhromaždenie OSN. Podľa Moskvy prijaté vyhlásenie podporuje povstalcov bojujúcich proti sýrskemu prezidentovi Bašárovi Asadovi.
Rezolúcia odsudzuje narastajúce násilie v Sýrii a vyzýva na politický prechod k pluralitnému demokratickému systému v krajine. Prvý krok k zastaveniu násilia musia podľa uznesenia urobiť sýrske orgány.


Copyright © TASR 2012