DALITO!

14. 7. 2012

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Zomrel Richard Zanuck

Zomrel Richard Zanuck







Richard Zanuck, syn legendárneho 20th Century Fox magnáta Darryla F. Zanucka, ktorý si vybojoval svoju kariéru ako oscarový producent filmu "Vodič slečny Daisy," zomrel piatok vo svojom dome v Los Angeles na infarkt. Mal 77 rokov.
Ako producent sa podieľal na filmoch Stevena Spielberga Sugarland Express a Čeľuste . Následne produkoval taký hit ako Cocoon. Zanuck produkoval aj šesť filmov Tima Burtona , vrátane Planéty opíc , Big Fish (2003), Charlie a továreň na čokoládu (2005), Sweeney Todd: Čertovský holič z Fleet Street (2007), Alenka v ríši divov (2010) a Dark Shadows.

13. 7. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS







Ukrajinská daňová polícia vykonala včera raziu v sídle televízie TVi, ktorá často zaujíma kritické stanoviská voči vláde. K zásahu došlo tri mesiace pred parlamentnými voľbami na Ukrajine.
Štátna daňová služba obvinila televíziu z rozsiahlych daňových únikov. V tejto súvislosti začala trestné stíhanie jej hlavného manažéra Mykolu Kňažického.
Stanica podľa vyšetrovateľov ukrátila štát o vyše tri milióny ukrajinských hrivien (298.000 eur) na dani z pridanej hodnoty. Vedenie televízie tieto obvinenia odmieta a podala voči nim sťažnosť na súd.
TVi včera prerušovala svoj obvyklý program zábermi, na ktorých vidno daňových inšpektorov, kontrolujúcich hromady spisov v jej kyjevskom sídle.
Televíziu TVi vlastní ruský podnikateľ Konstantin Kagalovskij, bývalý akcionár zaniknutého ropného gigantu Jukos.
Hlavná opozičná strana Baťkivščyna, vedená väznenou expremiérkou Juliou Tymošenkovou, v súvislosti s dnešnou raziou v televízii obvinila vládu z cenzúry médií v predvolebnom období.
V prieskumoch pred októbrovými parlamentnými voľbami Baťkivščyna tesne zaostáva za vládnucou Stranou regiónov ukrajinského prezidenta Viktora Janukovyča.



Zakladateľ Wikipédie Jimmy Wales vo štvrtok vyjadril nádej, že táto online encyklopédia už nebude musieť nikdy znefunkčniť svoje stránky, ale urobí to, ak to bude potrebné na ochranu internetu pred politikou, ktorá by poškodila každodenných užívateľov.
Wikipédia zohrala kľúčovú úlohu v USA, kde jej 24-hodinový úmyselný výpadok v januári prispel k zastaveniu schválenia protipirátskej legislatívy.
V utorok znefunkčnila na 24 hodín svoju ruskojazyčnú stránku v snahe zabrániť ruskej legislatíve, ktorá by umožnila vládnym úradníkom zaradiť niektoré webové stránky na čiernu listinu a zablokovať ich bez súdneho príkazu. Ruskí poslanci napriek jej protestu zákon v stredu schválili.
"Prinajmenšom sme vlády upozornili, že internetovému spoločenstvu na týchto veciach záleží do takej miery, že niečo urobia," povedal Wales.
Protesty podľa neho posilnili postavenie internetových spoločností ako je Google či Facebook. "Keď som teraz navštívil vládnych úradníkov, trocha sa boja," povedal na výročnej konferencii Wikimania.
Zdôraznil, že rozhodnúť o ďalšom postupe musí internetová komunita. On sám si želá, aby začala otvorenú, priateľskú debatu a definovala širšie, kedy má v budúcnosti stránka protestovať proti internetovej politike.
Podľa Walesa by bolo veľmi riskantné, ak by sa Wikipédia zaplietla do politických káuz. Bude sa však naďalej angažovať vo veciach, ktoré majú priamy dopad na jej prácu online.
Online encyklopédiu Wikipédia píšu a editujú dobrovoľníci a číta ju v celom svete odhadom 365 miliónov čitateľov.
Wales a ďalší argumentovali, že zákony, ktoré mali zabrániť prístupu k zámorským stránkam obchodujúcim s odcudzeným obsahom či sfalšovaným tovarom, by mohli oslabiť inováciu a slobodu slova a obmedziť fungovanie internetu.
Wales povedal, že internetové pirátstvo je vážny problém a on nie je proti niektorým úpravám existujúceho zákona, aby sa účinnejšieho zasiahlo voči zlodejom. "Ale nemôžeme súhlasiť s absurdnou, technologicky nekompetentnou... politikou, ktorá bude mať negatívny dopad na každodenných užívateľov internetu."



Rocker Steven Tyler vo štvrtok oznámil, že sa rozhodol opustiť kreslo porotcu v televíznej speváckej súťaži American Idol pre nadchádzajúcu sezónu. Chce sa venovať svojej skupine Aerosmith.
"Zatúlal som sa od svojej prvej lásky, Aerosmithu, a som nazad," uviedol vedúci spevák skupiny vo vyhlásení.
Tyler (64) so skupinou Aerosmith vyrobili množstvo hitov ako Walk this Way či I Don't Want To Miss a Thing od začiatku ich pôsobenia v 70. rokoch, skupina si však pred pár rokmi pauzu, pretože spevák prijal úlohu porotcu American Idol.
Tyler a herečka a speváčka Jennifer Lopezová sa stali porotcami tejto televíznej súťaže v januári 2011 a vyvolali veľký záujem o súťaž vysielanú televíziou Fox.
Prezident alternatívnej zábavy v televízii Fox, Mark Darnell, označil Tylera za "úžasného porotcu, skutočného priateľa a veľkého učiteľa". "Sme veľmi smutní, že sa Steven rozhodol sústrediť sa viac na svoju hudbu, ale keď sme si najímali legendu rokenrolu, vedeli sme, že sa vráti nazad k hudbe," reagoval na Tylerovo rozhodnutie.


Copyright © TASR 2012

TV Nova spúšťa mužský kanál - Nova Fanda

TV Nova spúšťa mužský
kanál - Nova Fanda





Nový český televízny kanál Nova Fanda, ktorý bude určený hlavne mužom a ponúkne okrem iného prevzaté seriály, erotické programy, ale aj športové prenosy, začne vysielať v sobotu 14. júla o 16.00 h.
Sledovanie stanice, ktorej signál sa bude šíriť cestou káblových operátorov, ako aj prostredníctvom satelitu, bude bezplatné.
V ponuke úvodného dňa vysielania novej televízie nebudú chýbať napríklad filmy Červený barón alebo Kajínek, ale predovšetkým prenos z boxerského súboja medzi Davidom Hayeom a Dereckom Chisorom.
Investícia, ktorú v uplynulých dňoch predstavil v Prahe riaditeľ najväčšej českej komerčnej televízie TV Nova Jan Andruško, dosahuje podľa jeho slov pre internetový portál iDNES.cz stovky miliónov korún a je súčasťou realizácie dlhodobej stratégie skupiny Nova.
Nový televízny kanál by sa mal objaviť v ponuke satelitných platforiem Skylink, CS Link, ako aj Digi TV. UPC, ani platforma freesat podľa internetového portálu parabola.cz jeho zaradenie zatiaľ nechystajú.



Copyright © TASR 2012

TOUR de GR RTVS 3

TOUR de GR RTVS 3



Do voľby generálneho riaditeľa Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) sa stále nik neprihlásil. Agentúru SITA o tom dnes informovali z Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá. Parlamentný mediálny výbor prijíma prihlášky do utorka 17. júla. Tak ako pri iných voľbách, očakáva, že prihlášky prídu posledné dva dni - v pondelok 16. júla a v utorok 17. júla. Výbor schválil výzvu pre uchádzačov o post generálneho riaditeľa RTVS 28. júna. Na jej základe sa môžu prihlásiť do výberového konania do utorka 17. júla najneskôr do 16:00 doručením obálky so všetkými potrebnými dokumentmi do podateľne Národnej rady SR.
Z najviac medializovaných mien možných nástupcov odvolanej šéfky RTVS Miloslavy Zemkovej zvažujú účasť vo voľbe bývalý generálny riaditeľ TV Markíza Václav Mika a generálny riaditeľ Tlačovej agentúry SR a exšéf Slovenského rozhlasu Jaroslav Rezník. Vyplýva to z vyjadrení, ktoré v piatok 6. júla poskytli agentúre SITA.
Agentúra SITA oslovila viacerých kandidátov z historicky prvej, vlaňajšej voľby šéfa RTVS - Petra Abraháma, Vladimíra Burianka, Fedora Flašíka, Jána Füleho a Jaroslava Rezníka. Všetci s výnimkou Rezníka, jednoznačne odpovedali, že nekandidujú. Médiami spomínaný možný kandidát, bývalý generálny riaditeľ TA3 Michal Gučík poslať prihlášku do výberového konania vôbec nemá v pláne. Pravdepodobnú účasť v konkurze na šéfa RTVS zvažujú z oslovených iba Václav Mika a Jaroslav Rezník. Mika pre SITA potvrdil, že o podaní prihlášky rozmýšľa. Rozhodne sa v kontexte posledných dní, teda na budúci týždeň, prípadne až 16. júla. Na projekte však pracuje. Jaroslav Rezník tvrdí, že je na 75 percent rozhodnutý zúčastniť sa na voľbe. Projekt má rozpracovaný.
Po doručení prihlášok do voľby bude proces výberového konania generálneho riaditeľa RTVS pokračovať vo Výbore NR SR pre kultúru a médiá, v ktorom 18. júla za prítomnosti členov výboru otvoria obálky s prihláškami a oboznámia sa s kandidátmi. Kandidátom pošlú 19. júla pozvánku, aby mali dosť času na prípravu. Súčasne sa členovia výboru začnú oboznamovať s projektmi uchádzačov. Verejné vypočutie bude 30. júla. Do dvoch pracovných dní od verejného vypočutia posledného kandidáta predloží výbor národnej rade návrh na voľbu generálneho riaditeľa RTVS so svojím stanoviskom. Národná rada by tak mohla nového generálneho riaditeľa RTVS voliť už začiatkom augusta.
Opozičná časť Výboru NR SR pre médiá a kultúru tvrdí, že odvolanie generálnej riaditeľky RTVS Miloslavy Zemkovej nebolo v súlade so zákonom. Vníma ho ako frašku a preto členovia mediálneho výboru z opozičných parlamentných strán budú síce prítomní počas rokovania venovaného voľbe, ale pri hlasovaní odídu.
Do zvolenia nového generálneho riaditeľa RTVS vedú verejnoprávne médium ekonomická riaditeľka RTVS Daniela Vašinová a poradca generálnej riaditeľky RTVS pre strategické a investičné projekty Peter Ondro.
Miloslavu Zemkovú 26. júna po necelom roku a pol vo funkcii prvej generálnej riaditeľky spojeného verejnoprávneho média odvolala Národná rada SR. Za jej odvolanie sa v tajnom hlasovaní vyjadrilo 82 z 85 prítomných poslancov, dvaja boli proti a jeden sa zdržal. Miloslava Zemková si prevzala uznesenie NR SR o odvolaní v deň odvolania, teda v utorok 26. júna. "Vzápätí podala sťažnosť na Ústavný súd SR pre nezákonnosť odvolania," informoval SITA hovorca RTVS Richard Šümeghy. Dodal, že výpoveď z pracovného pomeru bude musieť Miloslave Zemkovej dať nový generálny riaditeľ RTVS.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Kde je tých nových 100 tisíc divákov, Andrej ?


Kde je tých nových

100 tisíc divákov, Andrej  ?



Správy STV-  Jednotka - 12.07.2012 : 76 tisíc divákov, 1,6 % sledovanosť , 5,8% podiel na trhu

12-54 : 19 tisíc divákov, 0,6 % sledovanosť, 2,8 % podiel

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Ja som hneď po mojom nástupe na ministerstvo vydala rozkaz zákazu uzatvárať zmluvy. Nepripúšťam možnosť, že by som tu udelila výnimku. Môj rozkaz platil až do nástupu pána Glváča.Jedna vec je pokračovať v tendroch na veci, ktoré musia byť uzavreté, druhá vec je uzatvárať zmluvy. Ja som to nepovolila."
Iveta Radičová

„ Na podpísanie zmluvy o povinnom zmluvnom poistení áut ministerstva obrany sa treba pýtať Ivety Radičovej, ktorá v tom čase rezort viedla.“
Ľubomír Galko

„Washingtonský Kongres venuje prílišnú pozornosť Jobbiku .V demokratických parlamentných voľbách v roku 2010 volilo Jobbik takmer jeden milión voličov. Nechcete tvrdiť, že v našej vlasti sú všetci títo občania extrémistami a rasistami. Sme jedinou stranou v Maďarsku, ktorá dôsledne presadzuje, aby sa zákony vzťahovali na každého rovnako a aby nebolo možné nikoho negatívne, ale ani pozitívne diskriminovať. Situácia maďarskej menšiny v okolitých krajinách je skutočne nemožná a je obeťou šovinizmu.“
Gábor Vona predseda Hnutia za lepšie Maďarsko-Jobbik v liste 50 členom Kongresu USA

" Hlavné mesto SR bude robiť postreky proti komárom, až keď nastane kalamitná situácia. Momentálne taká nie je a Bratislava zatiaľ nájazdy tohto bodavého hmyzu nezažíva. S letom je ale spojené aj nejaké to uštipnutie, musíme si na to čiastočne zvyknúť."
Ľubomír Andrassy ,hovorca primátora


"My toto rozhodnutie považujeme za nezákonné a preto ho napadneme na Najvyššom súde.Rada pre vysielanie a retransmisiu sa zaradila k ďalším subjektom na trhu, ktoré si na Tonkovi a jeho rodine z relácie Extrémne rodiny budujú svoje PR a stavajú sa do pozície morálnej autority."
Jozef Gogola, hovorca Joj



„Áno, chytili ma policajti, bola som opitá za volantom, ale nebola som opitá až tak, že by som nevedela, kde je sever. Zvládla by som to odšoférovať domov. Bohužiaľ, chytili ma. Nemala som sa odtiaľ ako dostať, preto som si musela sadnúť do auta a ísť. Vyrieši sa to nejakou pokutou, možno podmienkou. Zoberú mi na pár mesiacov vodičák. Ale žiadna basa a podobné veci mi nehrozia. Sedieť určite nepôjdem! Viem to na milión osemsto percent.“
Nikola Komorová

12. 7. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Advokát Toma Cruisa sa vyhráža vydavateľovi bulvárneho časopisu National Enquirer žalobou. Na titulnej strane ostatného čísla ho totiž nazvali monštrom, ktoré trýznilo svoju manželku a jeho dom označili za hororový. V článku ďalej podrobne rozpísali, ako týral svoju rodinu a dcéru Suri nechal bývať päť mesiacov v malej miestnosti bez okien.
Hercov právnik Bert Fields poslal vydavateľstvu American Media list, ktorého kópiu získal magazín The Hollywood Reporter. Spomínaný článok a titulnú stranu časopisu podľa listu považuje za niečo "potupné a odporné", čo môže Cruisovi spôsobiť "profesionálne aj osobné škody vo výške stoviek miliónov dolárov". "Vaša titulná strana uvádza ako fakt, že 'skutočný Tom Cruise je monštrum'. Pán Cruise nie je 'monštrum'. Je to starostlivý otec, ťažko pracujúci herec a okrem toho aj čestný a mravný muž," napísal advokát. Ten pritom varoval spoločnosť American Media ešte predtým, ako číslo poslali do tlače a rozdistribuovali ho. Kontroverzná titulná strana totiž unikla na internet už začiatkom týždňa. "Toto je najpotupnejšia titulná strana, akú kedy Enquirer urobil. Musíte zabrániť tomu, aby to vyšlo," znelo varovanie Cruisovho právnika. Fields od vydavateľstva žiada, aby odvolali všetky tvrdenia o Cruisovi na rovnakom mieste v časopise a s rovnakým dôrazom, inak budú riešiť situáciu súdnou cestou.
Tom Cruise a jeho scientologická viera sa stali predmetom mnohých špekulácií médií po tom, ako Katie Holmes zverejnila svoje rozvodové plány. Dvojica tvorila pár od apríla 2005 a už v júni Cruise na vrchole Eiffelovej veže v Paríži požiadal Holmes o ruku. Vzali sa 18. novembra 2006 v talianskom Bracciane. Ich jediné dieťa, dcérka Suri, sa narodila 18. apríla 2006. Herec, ktorý má za sebou manželstvá s herečkami Mimi Rogers a Nicole Kidman, svoju lásku ku Katie Holmes niekoľkokrát verejne demonštroval v médiách. V piatok 29. júna však herečkin právnik Jonathan Wolfe magazínu People potvrdil krach ich vyše päťročného manželstva. Dôvodom rozvodu, ktorý v súdnych dokumentoch uviedla Holmes, majú byť neprekonateľné rozdiely.

Ruský parlament schválil včera kontroverzný návrh zákona, ktorý dáva štátu rozsiahle právomoci pri blokovaní internetových stránok, zaradených na čiernu listinu, informovala agentúra RIA Novosti.
Podľa navrhovateľov z vládnucej strany Jednotné Rusko má ísť o účinný nástroj v boji proti škodlivým stránkam, zverejňujúcim detskú pornografiu, propagujúcim drogy alebo podporujúcim samovraždy tínedžerov.
Nová právna norma umožní vznik federálnej agentúry, ktorá bude rozhodovať o tom, ktoré webové stránky budú zaradené na čiernu listinu a zablokované.
Legislatíva vyvolala veľké pobúrenie internetových aktivistov i ochrancov ľudských práv. Na protest proti nej Wikipédia v utorok na 24 hodín znefunkčnila svoju ruskú verziu.
Kritici sa obávajú zneužitia zákona na zavedenie prísneho systému internetovej cenzúry v štýle "veľkého čínskeho firewallu". Poukazujú pritom na to, že internet v ostatnom čase zohráva kľúčovú úlohu pri mobilizácii odporcov Kremľa.
"Argumentuje sa potrebou boja proti extrémizmu a detskej pornografii, ale táto legislatíva je zameraná proti opozícii sa slobode politického prejavu," vyhlásil populárny ruský bloger Alexander Morozov, šéf moskovského Centra pre mediálne štúdie.
Ruský premiér Dmitrij Medvedev dnes v súvislosti s hlasovaním o zákone v Štátnej dume vyhlásil, že internet musí zostať v princípe slobodný, ale zároveň ho treba regulovať.
"(Internet) by mal zodpovedať základným ľudským právam, vrátane práva na informácie, ale tiež práva na ochranu pred škodlivým obsahom," zdôraznil Medvedev, nadšený užívateľ internetových sociálnych sietí.

Copyright © TASR 2012




 
©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Stanovisko predsedu NS SR Štefana Harabina

Stanovisko predsedu

NS SR Štefana Harabina

Predseda Najvyššieho súdu Slovenskej republiky Štefan Harabin neprijal žiaden dar alebo inú výhodu pri kúpe bytu v Bratislave. Byt sa rozhodol kúpiť spoločne s manželkou v prvom polroku 2006, keď podnikol záväzné právne kroky a bola určená cena. V tom čase nezastával žiadnu verejnú funkciu – minister alebo predseda súdu. Kupoval ho za úspory - za vysúdené financie od médií a úveru z banky. Tieto fakty preukazuje vo svojich majetkových priznaniach zverejnených na internete už dlhé roky.
V tom čase bola cena nehnuteľností úplne iná ako v roku 2008 a ako je dnes. O novom byte rozsiahlo a opakovane písal týždenník PLUS 7 dní ešte v januári 2008. V tom čase žiaden z politikov a ani pán Beblavý nemal žiadne námietky. Samotný pán Beblavý vlastní luxusný dom v Bratislave podstatne vyššej hodnoty a ceny, pri svojom veku 35 rokov nemá odrobených ani desať rokov a nevyhral ani korunu od médií.
Články zverejňované v denníku Hospodárske noviny o byte obsahujú zámerne sériu nepravdivých informácií. Okrem iného, že jeden z bytov mal získať ako politik počas ministrovania v rezorte spravodlivosti za mimoriadne zvýhodnenú cenu. Skutočnosť, že môj dojem z ceny pri kúpe holobytu bol iný, ako bola motivácia realitnej kancelárie, svedčí iba o jednom, že som nebol s nikým dohodnutý.
Novinár Ľuboš Kostelanský už dlhodobo zámerne klame. Aj napriek tomu, že Harabin mu poskytol rozsiahle odpovede na všetky jeho otázky. Podľa Harabina Kostelanský dlhodobo vo svojich otázkach konštatuje nepravdivé informácie, s ktorými následne bez overenia pracuje a vydáva ich za fakt. Tak to bolo, keď bol ešte redaktorom v denníku Pravda a napísal, že kompletná rekonštrukcia sprchovacieho kútu a WC, ktorú vydával za kúpeľňu, stála milión korún. V skutočnosti išlo ani nie o sumu 1 500 eur. Za čo sa denník Pravda verejne ospravedlnil.
„Chcel som sa vyhnúť sporom s médiami, ale toto klamstvo je opäť silná káva. Takže platí môj výrok z minulosti, že ako nepravdivo budú o mne novinári informovať, tak budem bývať. Rovnako nemám problém diskutovať s pánom Beblavým o mojom byte a o jeho rodinnej vile. Na rozdiel od iných nemám problém vysvetliť financovanie a ani okolnosti kúpy nehnuteľností ,“ vyhlásil Harabin.
Je nesporné, že majetkové pomery a pohyby na účtoch Harabina sú pod dlhoročným drobnohľadom rôznych zložiek operatívnej činnosti polície – finančnej, úradu boja proti korupcii. Rovnako bol dlhodobo odpočúvaný a napriek tomu, ak by boli zistili tieto zložky čo i len náznak nelegálnosti a nezákonnosti, vyštartovali by po ňom plnou silou tak, ako im to uložili jeho dlhoroční politickí názoroví oponenti. Do svojho bytu v Petržalke nemal problém pozývať novinárov, prijímať návštevy, dokonca ani v súčasnom sídle, ktoré považuje za vynikajúcu investíciu pre svoju rodinu za finančné prostriedky, ktoré získal súdnymi spormi s médiami, ktoré o ňom dlhodobo zámerne nepravdivo informovali. Bol by oveľa radšej, keby médiá zverejňovali pravdivé informácie a nemusel by svoju česť hájiť na súde, pretože žiadne financie nedokážu odčiniť traumu spôsobenú jeho rodine.
Štefan Harabin, predseda NS SR

MK SR NEWS

MK SR NEWS





Poskytovatelia audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie by od začiatku budúceho roka mali vyhradiť európskym dielam najmenej 20 percent z celkového času ponúkaných programov za mesiac. Vyplýva to z návrhu novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorú pripravilo Ministerstvo kultúry (MK) SR. Dôvodom k vypracovaniu návrhu novely je prednosť smernice Európskej komisie o audiovizuálnych mediálnych službách pred Európskym dohovorom o cezhraničnej televízii. Návrh novely už prešiel pripomienkovým konaním.
MK SR zároveň chce, aby plnenie podielu európskych diel v ponuke poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby kontrolovala Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Poskytovatelia by im mali mesačne posielať štatistiku. Ministerstvo argumentuje, že obdobná povinnosť viesť štatistiku aj o podiele európskej produkcie vo vysielaní existuje u vysielateľov v prípade televízií či rádií. Za nesplnenie povinností, ktoré návrh novely zákona poskytovateľom audiovizuálnych mediálnych služieb na požiadanie v súvislosti s podporou európskych diel ukladá, sa navrhuje pokuta od 100 eur do 10 000 eur, ktorú uloží rada. RVR však tvrdí, že automatické posielanie štatistík by bola pre poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie zbytočná administratívna záťaž. Vo svojich pripomienkach k návrhu novely preto licenčná rada navrhla systém, podľa ktorého by poskytovatelia viedli mesačnú štatistiku, no rade by ju posielali až na jej požiadanie. Rada tiež navrhuje, aby sa v ekonomicky odôvodnených prípadoch dal 20-percentný podiel európskych diel dočasne s jej vedomím znížiť.
Do európskych diel sa nezapočítavajú spravodajstvo, športové podujatia a zábavné hry. Má sa tým zabezpečiť podpora audiovizuálnych diel európskej produkcie. Na základe smernice podávajú členské štáty Európskej komisii správu o vykonávaní tohto opatrenia od decembra 2011 každé štyri roky. Podľa správy, ktorú SR podávala v roku 2011, si v roku 2010 svoju oznamovaciu povinnosť podľa zákona o vysielaní a retransmisii splnilo 36 poskytovateľov audiovizuálnych mediálnych služieb na požiadanie. Navrhovaný podiel ponuky európskych diel vo svojom katalógu spĺňali všetci títo poskytovatelia. "Preto by navrhovaná povinnosť nemala predstavovať pre poskytovateľov audiovizuálnych mediálnych služieb na požiadanie dodatočnú záťaž," argumentuje MK SR.
Návrh novely rozširuje aj obmedzenie vysielania telenákupu na lieky a zdravotné výkony. Vyplýva to tiež zo smernice o audiovizuálnych mediálnych službách. Dôvodom bol aj nesprávny preklad ustanovenia smernice. Vysielanie telenákupu na lieky, ktoré podliehajú povoleniu na uvedenie na trh, a vysielanie telenákupu na zdravotný výkon majú byť zákonom zakázané.
 

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

IVO: Kvalita demokracie na Slovensku stagnuje

IVO:

Kvalita demokracie na Slovensku stagnuje 

 Kvalita demokracie na Slovensku stagnuje. V druhom štvrťroku ju experti z Inštitútu pre verejné otázky (IVO) hodnotia známkou 2,8, teda rovnako ako v prvom štvrťroku.
Demokratickým inštitúciám a právnemu štátu dali známku 2,5 rovnako ako aj legislatíve. Horšie obstáli oblasti ľudských a menšinových práv a nezávislých médií. Tie dostali trojku. Experti tvrdia, že vo väčšine sledovaných oblastí sa nedalo v druhom štvrťroku hovoriť o zásadnom zlepšení či zhoršení kvality demokracie.
Grigorij Mesežnikov v súvislosti s demokratickými inštitúciami uviedol, že "nová administratíva pôsobí efektívne, jednotlivé inštitúcie prejavujú dostatočnú mieru funkčnosti a stability". Problém vidí v tom, že doteraz nie je vymenovaný zvolený kandidát na generálneho prokurátora Jozef Čentéš. "Je to jav, ktorý na Slovensku nemá precedens," zdôraznil.
Pokiaľ ide o legislatívu, poznamenal, že zatiaľ efektivita parlamentu v druhom štvrťroku nie je taká vysoká. Kriticky sa pozerá na to, že bol v skrátenom legislatívnom konaní prijatý zákon o trvalom eurovale. Rovnako sa expertom IVO nepozdáva pokus matovičovcov zrušiť kvórum pre platnosť referenda. Mesežnikov kritizuje takýto pokus jednou vetou zmeniť Ústavu SR. Experti poukazujú aj na pokračujúcu prax nepriamej novelizácie zákonov.
Konštatujú tiež, že v niektorých oblastiach, najmä v oblasti ochrany a dodržiavania ľudských a menšinových práv a nezávislých médií verejnej služby, prevažovali negatívne tendencie. "V prípade ich pretrvávania sa to môže v nasledujúcom období premietnuť do zhoršenia ratingu," varujú experti z IVO.
Martin Bútora poukázal na niektoré pozitíva novej vlády. Víta jej pripravenosť pokračovať v programe otvorené vládnutie, ako aj prehodnotenie zlúčenia postu splnomocnenca pre občiansku spoločnosť a menšiny. Negatívne hodnotia experti napríklad zrušenie postu vicepremiéra pre ľudské práva a menšiny. Za zarážajúce považuje, že žiadny z vrcholových predstaviteľov štátnej moci neodsúdil prejavy neznášanlivosti súvisiace s tragédiou v Hurbanove.
Experti sa zaoberali aj otázkou nezávislých médií a médií verejnej služby. Poukázali na proces odvolávania Miloslavy Zemkovej z postu generálnej riaditeľky Rozhlasu a televízie Slovenska. Podľa nich v ňom išlo o účelovosť, právnu nejasnosť a politickú nekultúrnosť. Poukázali tiež na posun v kauze zákazu vydania knihy Gorila od novinára Toma Nicholsona. "Po tom, čo okresný súd rozhodol predbežným opatrením o zákaze publikovania tejto knihy, krajský súd v odvolacom konaní toto predbežné opatrenie začiatkom júna zrušil a vydaniu knihy tak nič nebráni," konštatujú experti.
Cieľom IVO Barometra je pravidelne hodnotiť stav kvality demokracie na Slovensku v piatich kľúčových oblastiach. Sú nimi demokratické inštitúcie a právny štát, legislatíva, ochrana a dodržiavanie ľudských a menšinových práv, nezávislé médiá a médiá verejnej služby a od roku 2012 občianska spoločnosť a tretí sektor.
Hodnotenie sa pohybuje v škále 1,00 - 5,00, pričom známka 1,00 vyjadruje optimálny stav demokracie podľa štandardov a porovnávacích kritérií EÚ a Rady Európy.
Copyright © TASR 2012

ILUMIHNÁTI

ILUMIHNÁTI

 

The Amazing Spider-Man

The Amazing Spider-Man


11. 7. 2012

ÚS SR zastavil

žiadosť poslancov




Ústavný súd (ÚS) SR dnes na svojom neverejnom zasadnutí zastavil podanie poslancov Národnej rady, ktorí v roku 2008 žiadali posúdenie protiústavnosti tlačového zákona z dielne ministra kultúry Mareka Maďariča. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa ÚS SR Anna Pančurová. Zákon bol schválený ešte za predchádzajúcej vlády Roberta Fica.
Zákon namietali 42 vtedajší opoziční poslanci SDKÚ-DS, KDH a SMK. Tvrdili, že tlačový zákon je v rozpore s Ústavou SR a s Európskym dohovorom o ochrane ľudských práv a neprimerane zasahuje do slobody prejavu a práva na získavanie a šírenie informácií. Prekážala im napr. najmä povinnosť zverejniť opravu, chrániť zdroj, zverejniť odpoveď, opravu či dodatočné oznámenie pod hrozbou finančnej sankcie.
Maďaričov zákon neskôr upravila novela jeho nástupcu Daniela Krajcera. Tá napr. vypustila právo dotknutej osoby na primeranú peňažnú náhradu za neuverejnenie opravy, odpovede alebo dodatočného oznámenia.



Copyright © TASR 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Pápež Benedikt XVI. zvažuje podanie žaloby na nemecký magazín Titanic, ktorý zverejnil hanlivú karikatúru s jeho podobizňou.
Na upravenej fotografii je šéf Vatikánu oblečený do tradičného pápežského habitu, pričom v oblasti slabín má žltú škvrnu pripomínajúcu moč.
"Aleluja vo Vatikáne! Našiel sa zdroj úniku," píše sa na titulnej strane júlového vydania časopisu.
Magazín tým narážal na kauzu uniknutých tajných dokumentov, ktorá už dostala aj prezývku "Vatileaks" v narážke na projekt WikiLeaks zaoberajúci sa zverejňovaním amerických diplomatických depeší.
Šéfredaktor časopisu Leo Fischer sa ale bráni a tvrdí, že na fotografii žiadna močová škvrna nie je.
"Benedikt nás musel zle pochopiť," vyhlásil. Fotografia podľa neho zobrazuje len "rozliaty nealkoholický nápoj" na jeho pápežskej sutane.
Úrady v severonemeckom Hamburgu však už preventívne magazínu zakázali ďalšie publikovanie spornej upravenej fotografie.
Kauzu Vatileaks pravdepodobne rozpútal pápežov komorník Paolo Gabriele, ktorého už talianska polícia aj zatkla.
Jeden z najbližších ľudí z úzkeho Benediktovho okolia údajne zverejnil viaceré tajné dokumenty z vatikánskych archívov, ktoré opisujú najmä finančné problémy Svätej stolice.
V tejto súvislosti už zo svojho postu odstúpil aj šéf takzvanej Vatikánskej banky. Kauza je podľa niektorých odrazom mocenského boja v sídle katolíckej cirkvi.

 
© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.














Wikipédia znefunkčnila včera na 24 hodín svoju ruskú stránku na protest proti návrhu zákona, ktorý dáva vláde rozsiahle právomoci zaradiť na čiernu listinu niektoré webové stránky.
Podľa poslancov má návrh zákona, o ktorom bude parlament rokovať dnes, za cieľ ochranu detí. Umožní vláde zablokovať webové stránky, ktoré zverejňujú detskú pornografiu, podporujú samovraždy tínedžerov alebo šíria informácie o drogách.
Proti zákonu protestovali užívatelia internetu i obhajcovia ľudských práv. Prezidentská Rada pre ľudské práva uviedla, že zákon poskytuje príliš široký rámec na to, aby vláda "subjektívne" vyberala, ktoré stránky zaradí na čiernu listinu.
Znefunkčnenie ruskej stránky Wikipédie, na ktorej je prístupný iba oznam so zdôvodnením, nasledovalo po podobnej akcii na anglickej stránke v januári. Wikipédia ním vtedy protestovala voči americkému návrhu zákona proti internetovému pirátstvu (SOPA).
Copyright © TASR 2012

KDH: Reakcia na článok SME

KDH:

Reakcia na článok SME


Článok uverejnený dnes v denníku SME pod názvom „Pirátske hausbóty sú tajné“ je skresľujúci a zavádzajúci. Denník SME a jeho redaktor Matúš Burčík nepriamo obvinili bývalého ministra Figeľa, že zmenou zákona chcel chrániť majiteľov nelegálnych hausbótov. Napriek niekoľkodňovej príprave textu si autor z verejne prístupných zdrojov neoveril, aký bol legislatívny postup v príprave zákona. Návrh zákona predložil na rokovanie Legislatívnej rady vlády ešte minister Vážny 1. júna 2010, teda 10 dní pred parlamentnými voľbami. Rozsiahla novela zákona neobsahovala zmenu v prístupnosti registra plavidiel pre verejnosť. Tá bola zapracovaná až po tom, čo Legislatívna rada vlády pripomienkovala túto časť novely.
Zavádzajúci je názov článku v tom, že navodzuje dojem, že prijatá novela zákona poskytla právnu ochranu osobám, ktorí nelegálne stavajú svoje hausbóty. Pritom prístupnosť registra plavidiel pre verejnosť nijako nemení situáciu právnej zodpovednosti a stíhateľnosti osôb, ktorí svojím konaním pri výstavbe nelegálnych hausbótov páchajú trestnú činnosť. Ak úrady, v ktorých kompetencii je konať pri výstavbe nelegálnych stavieb, nekonajú, je potrebné pranierovať ich, nie ministra Figeľa. Tak ako je verejnosti neprístupný register motorových vozidiel, ale polícia nemá problém zistiť majiteľa auta, tak môže byť verejnosti neprístupný aj register plavidiel (vrátane hausbótov), avšak konať musia príslušné orgány.
Predseda KDH Ján Figeľ ako minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja pripravil zásadnú novelu stavebného zákona, ktorá obsahovala účinné nástroje na boj s čiernymi stavbami, od odpojenia od energií až po zbúranie stavby. Tá neprešla pre odpor Smeru a SaS. Preto stavať článok na tom, že zodpovednosť za nelegálnu výstavbu hausbótov na Jaroveckom ramene nesie Ján Figeľ namiesto orgánov, ktoré majú v kompetencii rozhodovať, je krivé obvinenie.


tlačové oddelenie KDH



Zemková opäť napadla jej odvolanie na ÚS SR

 Zemková opäť napadla
jej odvolanie na ÚS SR

Parlamentom odvolaná generálna riaditeľka Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslava Zemková opätovne podala sťažnosť na Ústavný súd SR pre nezákonnosť jej odvolania, agentúru SITA o tom informovala Zemková. Dôvodom odmietnutia jej prvého podania bolo podľa Zemkovej "substitučné zastupovanie košickým advokátom", podanie preto "podpísala osobne a kuriérom poslala na Ústavný súd SR do Košíc".

Ústavný súd SR v utorok informoval, že odmietol sťažnosť bývalej riaditeľky Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslavy Zemkovej, ktorá napadla rozhodnutie o svojom odvolaní na Ústavnom súde (ÚS) SR. Podľa hovorkyne ÚS SR Anny Pančurovej, rozhodol o tom v pondelok prvý senát. "Sťažnosť Miloslavy Zemkovej odmieta pre nesplnenie zákonom predpísaných náležitostí,“ informovala médiá Pančurová. Bližšie zdôvodnenie rozhodnutia bude zverejnené po doručení procesným stranám. Miloslava Zemková vzápätí v reakcii na rozhodnutie ÚS SR pre agentúru SITA uviedla, že „ak naozaj chýbajú zákonné alebo formálne náležitosti, doplníme ich a sťažnosť opätovne podáme“.
Odvolaná šéfka RTVS svoju sťažnosť podoprela argumentom, že Národná rada SR svojím uznesením o jej odvolaní ako aj Výbor NR SR pre kultúru a médiá svojím postupom porušili jej ústavou zaručené právo zúčastňovať sa na správe verejných vecí a mať za rovnakých podmienok prístup k voleným a iným verejným funkciám ako aj právo na slobodnú voľbu povolania, právo podnikať a uskutočňovať zárobkovú činnosť. Odvoláva sa na článok 46 Ústavy SR, ktorý okrem iného hovorí, že každý sa môže domáhať svojho práva na nezávislom a nestrannom súde a žiadať o preskúmanie, či nebol ukrátený na svojich právach rozhodnutím orgánu verejnej správy.
Zemkovú parlament odvolal z postu riaditeľky RTVS po necelom poldruha roku vo funkcii. Dôvodom na ukončenie jej pôsobenia je, že zverejnila výzvu na predloženie ponúk na prenájom priestorov pre mediálny komplex, ale vopred o tom písomne neinformovala Radu RTVS. Výzva bola zverejnená 3. apríla 2012, ale Rada RTVS sa o nej formálne dozvedela až 19. apríla 2012. Podľa šéfa parlamentného mediálneho výboru Dušana Jarjabka (Smer-SD) zverejnenie výzvy možno považovať za konanie smerujúce k vstupu do zmluvného záväzku. Keďže plnenie malo presiahnuť sumu 100-tisíc eur, Zemková podľa Jarjabka porušila zákon. Zemková však tvrdí, že "výstupom z tej súťaže by mohla za istých okolností byť len zmluva o budúcej zmluve, tak je jasné, že som nemala čo rade oznamovať vopred". Podľa jej názoru postupovala presne ako pri verejných obstarávaniach. “Čiže radu sme písomne informovali, dali sme jej kompletné dokumenty v takom postupe, v akom sa určuje pri verejných obstarávaniach." Znamená to, že až po vyhodnotení súťaže - ak by priniesla vhodné riešenia a vzišiel by z nej zmluvný partner, tak až potom by radu informovali pred uzavretím zmluvného záväzku, myslí si Zemková.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS




1. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 2. Televízne noviny – Markíza ; 3. Bez servítky – Markíza ; 4. Športové noviny – Markíza ; 5. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 6. Šport- TV JOJ ; 7. Počasie – Markíza ; 87. EXTRÉMNE PRÍPADY- TV JOJ ;9. KRIMI- TV JOJ ; 10. KRÁTKE NOVINY- TV JOJ; 11. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 – Markíza ; 12. Svadobné trapasy – Markíza ; 13. Návrh- TV JOJ ; 14. Zámena manželiek – Markíza

10. 7. 2012

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné


Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na dnešnom zasadnutí uložila pokutu vo výške 25.000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) v súvislosti s odvysielaním programu Extrémne rodiny 2. marca 2012. Program podľa RVR svojím obsahom a spôsobom spracovania zasiahol do ľudskej dôstojnosti účinkujúceho Tonka a jeho matky. Pre TASR to dnes uviedol riaditeľ kancelárie RVR Ľuboš Kukliš.
RVR dnes uložila pokutu vo výške 5.000 eur aj vysielateľovi MARKÍZA SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie ochrany maloletých, ku ktorému došlo odvysie1aním programov Dobrodružstvo Poseidonu (1. a 2. časť) dňa 8. 1. 2012, nesprávne klasifikovanými ako nevhodné pre maloletých divákov do 12 rokov.
Markíze RVR uložila aj pokutu 4.000 eur za porušenie povinnosti na jednoznačnú a zrozumiteľnú výzvu na pozorné prečítanie poučenia o správnom použití lieku vo vysielanej reklame na lieky, ku ktorému došlo odvysie1aním reklamného šotu na liek Mucosolvan dňa 6. januára.
Z tohto istého dôvodu RVR uložila pokutu vo výške 3.319 eur aj vysielateľovi TV Joj. K porušeniu zákona došlo odvysie1aním reklamného šotu na liek Oscillococcinum 5. decembra 2010.
RVR uložila pokutu vo výške 3.330 eur vysielateľovi TV Markíza za zvukovú intenzitu reklamy v súvislosti s odvysielaním reklamného bloku počas programu Harry Potter a väzeň z Azkabanu 11. februára 2012. Rada uložila Markíze pokutu vo výške 3.319 eur za porušenie povinnosti zreteľne oddeliť reklamu a zabezpečiť jej rozoznateľnosť a nezameniteľnosť od iných programov, ku ktorému došlo dňa 25. februára 2012 v rámci reklamného prerušenia programu Beethoven 2.
Rada uložila pokutu vo výške 2.000 eur vysielateľovi TV JOJ za porušenie zákona v súvislosti s nedodaním súvislého záznamu z vysielania programu Šport vysielaného dňa 6. januára 2012.
RVR uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi programovej služby Jemné Melódie za porušenie zákazu priamej podpory predaja, nákupu a prenájmu tovarov a služieb sponzora.
Rada tiež uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi TV JOJ za porušenie objektívnosti a nestrannosti spravodajských programov v súvislosti s odvysielaním príspevku Hodina angličtiny sa zvrhla v programe Noviny dňa 6. 2. 2012.
RVR uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi programovej služby TV PATRIOT za nedodanie súvislého záznamu z vysielania programu Na margo vysielaného dňa 15. januára 2012.
Rada začala správne konanie voči prevádzkovateľovi retransmisie Orange Slovensko, a.s., Bratislava vo veci možného porušenia povinnosti v súvislosti s možným poskytovaním retransmisie programových služieb Nova, Nova HD, Nova Cinema, Prima Cool, Prima Family, Prima Love, TV Barrandov a TV Barrandov HD bez súhlasu ich pôvodných vysielateľov.
RVR začala správne konanie voči vysielateľovi RTVS, programová služba Dvojka vo veci možného porušenia objektívnosti a nestrannosti spravodajských programov v súvislosti s odvysielaním príspevku o rozpredaji interiéru hotela Kyjev v programe Regionálny denník dňa 9. mája 2012.
Rada začala správne konanie voči vysielateľovi TV Markíza za možné porušenie ochrany maloletých v súvislosti s vysielaním programu Farma dňa 7. júna 2012.

Copyright © TASR 2012

Ústavný súd odmietol sťažnosť M. Zemkovej

Ústavný súd odmietol
sťažnosť M. Zemkovej


Ústavný súd SR na svojom neverejnom zasadnutí senátu v pondelok (9. júla) odmietol sťažnosť odvolanej generálnej riaditeľky Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslavy Zemkovej pre nesplnenie zákonom predpísaných náležitostí. Zemková namietala porušenie základných práv v súvislosti s jej zosadením z funkcie.
Exšéfka RTVS skončila na svojom poste 6. júna, v tajnom hlasovaní o tom rozhodli poslanci Národnej rady SR na návrh parlamentného mediálneho výboru. Za jej odvolanie hlasovalo 82 členov snemovne z 85 prítomných. Proti boli dvaja poslanci, jeden sa zdržal. Opozícia Zemkovú obhajovala.
Dôvodom na odvolanie šéfky RTVS bolo, že údajne porušila zákonnú povinnosť písomne informovať Radu RTVS "o zámere vstúpiť do zmluvného záväzku, predmetom ktorého je plnenie presahujúce sumu 100.000 eur". Podľa mediálneho výboru sa previnila tým, že zverejnila výzvu na verejnú obchodnú súťaž na prenájom priestorov pre mediálny komplex skôr, ako o tomto zámere informovala Radu RTVS. Zemková sa preto obrátila na súd. Tvrdila, že informovaním Rady RTVS by zmarila súťaž.


Copyright © TASR 2012

Hurá.Sleduje nás Prešov a okolie

Hurá


Sleduje nás Prešov a okolie

 

2.7- 8.7. 2012 - Jednotka -Správy STV:
96 tisíc divákov,
2 %,sledovanosť,
7.7% podiel

TÚ SR News

TÚ SR News



Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky (TÚ SR) vydal na základe žiadosti spoločnosti Towercom, a.s. 12 povolení na prevádzkovanie DVB-T vysielačov za účelom vysielania televíznej programovej služby a elektronického programového sprievodcu (EPG). Povolené vysielače: Banská Bystrica - Laskomer K 40, Banská Štiavnica – Sitno K 31, Bardejov – Magura K 46, Bratislava – Kamzík K 39, Košice – Heringeš K 21, Lučenec – Blatný vrch K 32, Nitra – Zobor K 31, Nové Mesto nad Váhom – Veľká Javorina K 23, Poprad – Hranovnica K 39, Poprad – Kráľova Hoľa K 22, Ružomberok – Úložisko K 46 a Žilina – Zástranie K 39 budú súčasťou 4. multiplexu.
Vydaniu povolení predchádzalo výberové konanie. TÚ SR vydal povolenia koncom júna. Povolenia ešte nie sú právoplatné. Držiteľ povolení má možnosť podať voči rozhodnutiam rozklad. Platnosť povolení bude do 9.9.2029. TÚ SR na základe žiadosti spoločnosti Towercom, a.s. v povolení uviedol „systém zdrojového kódovania MPEG-2 v kombinácii MPEG-4“. Základné parametre vysielania: počet nosných 8k, modulácia 64-QAM, ochranný interval 1/4, kódový pomer 2/3, vertikálna polarizácia.

Zomrel Mouss Diouf

Zomrel Mouss Diouf











Vo veku 47 rokov zomrel senegalsko-francúzsky herec, moderátor a komik Mouss Diouf, známy najmä zo seriálu Julie Lescautová (1992 - 2006). Rodák z Dakaru skonal v sobotu 7. júla v Marseille po niekoľkých dňoch v kóme. Po tom, čo v roku 2009 dvakrát prekonal cievnu mozgovú príhodu, ostal ťažko postihnutý. "Všetky moje myšlienky sú s rodinou Moussa Dioufa," napísal na sociálnej sieti Facebook slávny francúzsky futbalista Éric Abidal.
Mouss Diouf sa do Francúzska presťahoval, keď mal štyri roky. Zahral si vo filmoch ako Slovo policajta (1985), Lévy et Goliath (1987), Strážni anjeli (1995), Povolanie: Učiteľ (1996), Asterix a Obelix: Misia Kleopatra (2002), Preteky (2002) či La Bete (2010) a v seriáloch ako Navarro (1989 - 2007) či Acapulco H.E.A.T. (1993 - 1996). V spomenutom seriáli Julie Lescautová stvárnil detektíva Justina N'Gumu.
Informácie zverejnila webová stránka africanouvelles.com.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



TOUR de GR RTVS 2

TOUR de GR RTVS 2



Do voľby generálneho riaditeľa Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) sa zatiaľ nikto neprihlásil. Agentúre SITA to dnes potvrdili z Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá. Parlamentný mediálny výbor prijíma prihlášky ešte týždeň a očakáva, že najviac prihlášok príde posledné dva dni - 16. a 17. júna. Výbor schválil výzvu pre uchádzačov o post generálneho riaditeľa RTVS 28. júna. Na jej základe sa môžu prihlásiť do výberového konania do utorka 17. júla najneskôr do 16:00 doručením obálky so všetkými potrebnými dokumentmi do podateľne Národnej rady SR. Podrobnosti o konkurze zverejnili v úvode webstránky parlamentu - http://www.nrsr.sk a tiež na webe RTVS - http://www.rtvs.sk, v sekcii Aktuálne.

Z najviac medializovaných mien možných nástupcov odvolanej šéfky RTVS Miloslavy Zemkovej zvažujú účasť vo voľbe bývalý generálny riaditeľ TV Markíza Václav Mika a generálny riaditeľ Tlačovej agentúry SR a exšéf Slovenského rozhlasu Jaroslav Rezník. Vyplýva to z vyjadrení, ktoré v piatok 6. júla poskytli agentúre SITA.
Agentúra SITA oslovila viacerých kandidátov z historicky prvej, vlaňajšej voľby šéfa RTVS - Petra Abraháma, Vladimíra Burianka, Fedora Flašíka, Jána Füleho a Jaroslava Rezníka. Všetci s výnimkou Rezníka, jednoznačne odpovedali, že nekandidujú. Médiami spomínaný možný kandidát, bývalý generálny riaditeľ TA3 Michal Gučík poslať prihlášku do výberového konania vôbec nemá v pláne. Pravdepodobnú účasť v konkurze na šéfa RTVS zvažujú z oslovených iba Václav Mika a Jaroslav Rezník. Mika pre SITA potvrdil, že o podaní prihlášky rozmýšľa. Rozhodne sa v kontexte posledných dní, teda na budúci týždeň, prípadne až 16. júla. Na projekte však pracuje. “Samozrejme, že sa tej problematike venujem. Je to rozhodnutie mimoriadne zodpovedné aj pre mňa, aj kvôli kariére a iným veciam,“ povedal 6. júla SITA Václav Mika. Jaroslav Rezník tvrdí, že je na 75 percent rozhodnutý zúčastniť sa na voľbe. Projekt má rozpracovaný. Základom je, ako dodal Rezník pre SITA, celospoločenská dohoda na vízii fungovania RTVS, ktorá sa bude dlhodobo napĺňať.
Po doručení prihlášok do voľby bude proces výberového konania generálneho riaditeľa RTVS pokračovať vo Výbore NR SR pre kultúru a médiá, v ktorom 18. júla za prítomnosti členov výboru otvoria obálky s prihláškami a oboznámia sa s kandidátmi. Kandidátom pošlú 19. júla pozvánku, aby mali dosť času na prípravu. Súčasne sa členovia výboru začnú oboznamovať s projektmi uchádzačov. Verejné vypočutie bude 30. júla. Do dvoch pracovných dní od verejného vypočutia posledného kandidáta predloží výbor národnej rade návrh na voľbu generálneho riaditeľa RTVS so svojím stanoviskom. Národná rada by tak mohla nového generálneho riaditeľa RTVS voliť už začiatkom augusta.
Opozičná časť Výboru NR SR pre médiá a kultúru tvrdí, že odvolanie generálnej riaditeľky RTVS Miloslavy Zemkovej nebolo v súlade so zákonom. Vníma ho ako frašku a preto členovia mediálneho výboru z opozičných parlamentných strán budú síce prítomní počas rokovania venovaného voľbe, ale pri hlasovaní odídu.
Do zvolenia nového generálneho riaditeľa RTVS vedú verejnoprávne médium ekonomická riaditeľka RTVS Daniela Vašinová a poradca generálnej riaditeľky RTVS pre strategické a investičné projekty Peter Ondro.
Miloslavu Zemkovú 26. júna po necelom roku a pol vo funkcii prvej generálnej riaditeľky spojeného verejnoprávneho média odvolala Národná rada SR. Za jej odvolanie sa v tajnom hlasovaní vyjadrilo 82 z 85 prítomných poslancov, dvaja boli proti a jeden sa zdržal. Miloslava Zemková si prevzala uznesenie NR SR o odvolaní v deň odvolania, teda v utorok 26. júna. "Vzápätí podala sťažnosť na Ústavný súd SR pre nezákonnosť odvolania," informoval SITA hovorca RTVS Richard Šümeghy. Dodal, že výpoveď z pracovného pomeru bude musieť Miloslave Zemkovej dať nový generálny riaditeľ RTVS.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.




Na Cyrila a Metode mnohý hospodár sa smeje

Na Cyrila a Metode mnohý

hospodár sa smeje


Jednotka výrazne horšie, Dvojka výrazne lepšie.
Spolu - 12,67 %.
Markíza opäť horšie. TV Doma o chlp horšie.
JOJ aj JOJ PLUS horšie.
TA 3 lepšie.



Jednotka - 7.53 % ;
Dvojka - 5.14 % ;
Markíza - 23.52 % ;
TV DOMA - 6.35% ;
TV JOJ – 19.09 % ;
JOJ PLUS- 4.90 % ;
TA 3 - 2.10 %

9. 7. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Francúzska televízia TF1 zverejnila v nedeľu úryvky z vyjednávania atentátnika z Toulouse s francúzskou políciou. Mohamed Merah v marci zabil sedem ľudí, potom sa zabarikádoval vo svojom byte.
Na záznamoch je počuť, ako Mohamed Merah - bez akýchkoľvek prejavov ľútosti - hovorí o vykonanom zločine a vysvetľuje svoje plány.
O možnom vniknutí osobitnej policajnej jednotky do svojho bytu Merah povedal: "Buďte si vedomí toho, že máte pred sebou muža, ktorý sa nebojí smrti. Milujem smrť ako vy milujete život."
Odvysielanie úryvkov rozhovorov vyvolalo vo Francúzsku prudkú diskusiu o zákonnosti tohto kroku. Príbuzní Merahových obetí označili ich zverejnenie za škandál a neúctu. Francúzska justícia oznámila, že začne vyšetrovať, ako prenikli záznamy na verejnosť.
Merah počas troch dní zastrelil v širšom okolí Toulouse sedem ľudí, medzi nimi aj tri deti židovskej školy a jedného učiteľa. Polícia obliehala jeho byt 32 hodín, nakoniec zahynul pri prestrelke.
Ešte pred zastrelením sa Merah - 23-ročný francúzsky občan alžírskeho pôvodu - označil za mudžahída a tvrdil, že je blízky al-Káide.


Copyright © TASR 2012









Zomrel Ernest Borgnine


Zomrel Ernest Borgnine


Oscarový americký herec Ernest Borgnine zomrel v nedeľu v Los Angeles vo veku 95 rokov. Skonal v kruhu svojej rodiny v nemocnici Cedars-Sinai Medical Center na zlyhanie obličiek, oznámila televízia ABC7 s odvolaním sa na jeho dlhoročného hovorcu Harryho Flynna.
Borgnine, vlastným menom Ermes Effron Borgnino, sa narodil 24. januára 1917 v Hamdene, štát Connecticut, v rodine talianskych prisťahovalcov. Od 50. rokov bol jedným z najznámejších charakterových hollywoodskych hercov. Objavil sa vo viac ako 180 televíznych a celovečerných filmoch a aktívny bol aj vo vysokom veku.
V roku 1935 nastúpil k námorníctvu a neskôr bojoval v druhej svetovej vojne. Po konci vojny pracoval ako továrenský robotník. Na popud svojej matky začal od roku 1947 chodiť do hereckej školy Randall's School of Drama v Hartforde a o dva roky neskôr debutoval na Broadwayi. V roku 1951 sa presťahoval do Los Angeles a získal svoju prvú filmovú úlohu - vo filme China Corsair hral Číňana.
Ako vynikajúci charakterový herec prerazil Borgnine v úlohe sadistického seržanta vo filmovej klasike Odtiaľto až na večnosť (1953), ktorá získala osem Oscarov a zahral si v nej po boku Burta Lancastera, Deborah Kerrovej či Franka Sinatru. Už o tri roky neskôr dostal Oscara aj sám Borgnine za hlavnú úlohu v romantickej dráme Marty (1955), v ktorej stvárnil mäsiara trpiaceho komplexom menejcennosti a veľkým ostychom pred ženami. K Oscarovi pribudli za túto rolu aj ďalšie ocenenia - National Board of Review, cena newyorských filmových kritikov a Zlatý glóbus.
"Zlaté časy" zažíval Borgnine najmä v 60., 70. a na začiatku 80. rokov, keď sa mu ponuky na charakterové vedľajšie úlohy len tak hrnuli. Z tohto obdobia možno spomenúť filmy Let Fénixa (1965), Tucet špinavcov (1967), The Wild Bunch (1969), Dobrodružstvo Poseidona (1972), Konvoj (1978) a Útek z New Yorku (1981).
Borgnine účinkoval aj v mnohých televíznych seriáloch, k najznámejším patrí Airwolf (1984). V posledných rokoch života sa objavil vo filmoch ako Gattaca (1997) a 11'09"01 (2002). V roku 2009 bol za hosťovanie v poslednej časti seriálu Pohotovosť tretíkrát nominovaný na cenu Emmy.
Za príspevok filmovému priemyslu dostal Borgnine svoju hviezdu na Hollywoodskom chodníku slávy a v roku 1996 ho uviedli do westernovej Siene slávy.
Borgnine bol päťkrát ženatý a zanechal po sebe tri deti. Od roku 1972 žil s Tovou Traesnaesovou. Jeho manželstvo s herečkou a speváčkou Ethel Mermanovou vydržalo v roku 1964 len 32 dní. Herec bol aktívnym slobodomurárom.
Copyright © TASR 2012


Zomrel Ján Šuda


Zomrel Ján Šuda


Dnes v noci zomrel scenárista a režisér Ján Šuda.Začínal ako nekompromisný filmový kritik. Do povedomia vstúpil ako scenárista TV hry zo súdneho prostredia Veľký prípad. Za trilógiu Rozlet získal výročnú Cenu riaditeľa CST. Ako režisér roky pracoval v televíznom dabingu. Potom sa venoval predovšetkým dokumentárnej tvorbe, najmä filmom o umení, Kniha a husle, Liptovské pastorále, Tri biblie, dva osudy, jedna láska, Ivan Galamboš – Reštaurovanie antifonára

RTVS politbyro News

RTVS politbyro News




Poslankyňa Národnej rady SR Jana Žitňanská sídli od júla v priestoroch, ktoré patria Rozhlasu a televízii Slovenska (RTVS). Vyplýva to zo zmluvy, ktorú podpísala krátko po odvolaní jeho generálnej riaditeľky Miloslavy Zemkovej s jej štatutárnymi zástupcami. Poslankyňa bude za prenájom 30 metrov štvorcových nebytového priestoru na Benediktiho ulici v Bratislave platiť mesačne RTVS takmer 350 eur (bez DPH).
Podľa nezaradenej poslankyne prenájom nijakým spôsobom nesúvisí s politickým projektom, ktorý presadzuje spoločne s exministrom vnútra Danielom Lipšicom (nezaradený). Priestory by teda nemali slúžiť ako budúce sídlo hnutia, ktorého založenie zvažujú.
"Bude to normálna poslanecká kancelária. Keďže sa zaoberám otázkami ľudí so zdravotným postihnutím a táto budova je bezbariérová, na rozdiel od nášho parlamentu, kde je prístup oveľa ťažší, tak som sa rozhodla zriadiť kanceláriu tam," vysvetlila. Poukázala pritom na to, že adresa sa zhoduje so sídlom Slovenského paralympijského výboru a Asociácie organizácií zdravotne postihnutých občanov SR.

Copyright © TASR 2012

8. 7. 2012

Zomrela Ľubica Lelovičová

Zomrela Ľubica Lelovičová




Ľubka Lelovičová, rod. Gabrižová, dlhoročná redaktorka v Slovenskom rozhlase a agentúre SITA nás navždy opustila po dlhej a ťažkej chorobe dňa 05.07.2012, posledná rozlúčka s ňou bude vo štvrtok 12.07.2012 o 14.30 v bratislavskou krematóriu.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Populárna medzinárodná pesničková súťaž Eurovision Song Contest 2013 sa na budúci rok uskutoční vo švédskom meste Malmö. Oznámili to dnes organizátori podujatia.
Súťaž sa bude konať vo Švédsku, keďže tento rok v azerbajdžanskom Baku zvíťazila 28-ročná švédska speváčka Loreen s piesňou Euphoria.
Podujatie o rok prebehne v polyfunkčnej hale Malmö Arena, kde sa okrem iného hrajú zápasy miestnych hokejových klubov. Má kapacitu 15.500 miest.
Tretie najväčšie švédske mesto už Eurosong hostilo v roku 1992. O súťaž sa uchádzali aj švédske metropoly Štokholm a Göteborg.

Copyright © TASR 2012