DALITO!

29. 6. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Generálny riaditeľ verejnoprávneho rumunského rozhlasu András István Demeter požiadal dnes v liste, adresovanom obom komorám zákonodarného zboru v Bukurešti, o uvoľnenie z funkcie.

V zdôvodnení uviedol, že ním riadená inštitúcia je dlhodobo podfinancovaná. Osobne využil všetky zákonné prostriedky na stabilizáciu finančnej situácie rozhlasu, avšak zodpovedné štátne úrady nerešpektovali zákonné predpisy, a tak sa rozhlasové vysielanie ocitlo v ohrození.
Demeter súčasne poznamenal, že ani informácie šéfa príslušného rezortu nedávajú dôvod na optimizmus v budúcnosti.
Pre maďarskú tlačovú agentúru MTI András István Demeter uviedol, že funkciu nechce nevyhnutne opustiť, ale rád by vyriešil neutešenú finančnú situáciu rozhlasu. Konštatoval, že momentálne je jeho fungovanie zabezpečené iba na niekoľko týždňov, a dodal, že na základe mandátu nemá morálne právo ukončiť vysielanie niektorých staníc rumunského rozhlasu.
Demeter, ktorý by mal vo funkcii zostať ešte dva roky, sa už s určitosťou nebude uchádzať o opätovné zvolenie do čela rozhlasu.

Copyright © TASR 2012



Nakrúcanie tretej série úspešného seriálu Hra o tróny (2011) sa začne začiatkom júla v Belfaste, pričom produkcia sa vráti i do Chorvátska a na Island. Pribudla však ďalšia krajina - Maroko, ktoré zrejme poslúži ako pozadie príbehu Daenerys Targaryen v podaní Emilie Clarke.
O scenár sa už tradične postarajú tvorcovia seriálu David Benioff a D. B. Weiss, ktorí si vyskúšajú i réžiu, a pridajú sa k nim i ďalší režiséri. Autor knižnej predlohy George R. R. Martin napíše scenár siedmej epizódy s pracovným názvom Autumn Storms. Tretia séria bude mať opäť desať častí a bude pokrývať približne prvú polovicu knihy A Storm of Swords (v českom preklade Bouře mečů), ktorá je tretím románom z knižnej fantasy ságy A Song of Ice and Fire (v českom preklade Píseň ledu a ohně). Tvorcovia už potvrdili, že novými postavami budú Mance Rayder, Jojen a Meera Reed, Edmure Tully, Brynden Tully a Olenna Redwyne, zatiaľ však nie je známe, kto ich bude hrať.
Hra o tróny sa odohráva vo fiktívnom svete Siedmich kráľovstiev na kontinente Westeros, kde v období podobnom stredoveku o Železný trón bojuje niekoľko urodzených rodín. Blíži sa však zima, ktorá môže trvať dlhé roky a za slabo stráženou severnou Stenou sa začína aktivizovať armáda nekorunovaného kráľa Mancea Raydera a tiež desiví Bieli chodci. Princezná Daenerys Targaryen za morom túži získať trón, ktorý jej rodine patril dlhé roky, a na dosiahnutie svojho cieľa má nebezpečnú zbraň - troch drakov. Seriál je od svojho začiatku mimoriadne kladne prijatý divákmi i kritikmi. Prvá séria si vyslúžila okrem iných nominácie v hlavných kategóriách na Emmy, Zlatý glóbus, Satellite Award či Screen Actors Guild Award, pričom najviac pozornosti filmových kritikov získal predstaviteľ bystrého a vtipného Tyriona Lannistera Peter Dinklage. Tomu sa totiž všetky menované ceny okrem Screen Actors Guild podarilo získať.



©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Akoby doteraz boli istoty

Akoby doteraz boli istoty



Verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) bol k odchodu Miloslavy Zemkovej z jeho vedenia v pluse. Vyplýva to z údajov, ktoré na dnešnom mimoriadnom rokovaní Rady RTVS po utorkovom odvolaní Miloslavy Zemkovej zverejnili zástupcovia šéfa RTVS. Zástupcovia - ekonomická riaditeľka RTVS Daniela Vašinová (SRo) a poradca generálnej riaditeľky RTVS pre strategické a investičné projekty Peter Ondro (STV) inštitúciu povedú až do nástupu nového generálneho riaditeľa. Agentúre SITA to potvrdila aj Zemková. Ako povedala pre SITA, "momentálne má inštitúcia na účte 18 miliónov eur a hospodárenie k 1. polroku vyzerá veľmi dobre. V príjmoch RTVS dosiahla 56 percent, vo výdavkoch je to asi 47 percent, tie čísla sa spresnia k 30. júnu". Z celkového prebytku 18 miliónov eur je podľa Ondra tohtoročný vo výške 2,9 mil. eura, tento rok sa investovalo vyše 3,1 milióna eura.
RTVS podľa Zemkovej nemá žiadne dlhy, všetky pohľadávky odchádzajú v lehote splatnosti. "Sú niektoré veci, ktoré treba samozrejme dotiahnuť, pretože boli rozpracované na úroveň dohôd alebo na úroveň zmlúv, ktorými treba upraviť niektoré záväzky. Ale dá sa povedať, že inštitúcia je z tohto pohľadu zdravá a je schopná normálne fungovať v ďalšom období, pokiaľ nepríde k nejakým vážnym zásahom," povedala. Najťažšie - právne kroky fúzie Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu do spoločného nového verejnoprávneho média, ktorá sa podľa Zemkovej fakticky začala už pred rokom a pol, 1. januára 2011, sa uskutočnili hneď v prvých mesiacoch. "Dnes je situácia podstatne iná. Kým vtedy sme mali aktuálny dlh 23 miliónov eur a kumulovanú stratu 46 miliónov eur, tak dnes hospodárenie vyzerá úplne inak," povedala Zemková pre agentúru SITA po dnešnom mimoriadnom rokovaní Rady RTVS venovanom jej utorkovému odvolaniu v parlamente.
Ako podotkla odvolaná šéfka RTVS, "iná vec je, že celá inštitúcia je zneistená, pretože určite ste si všimli, že dnes rada rokovala o posune účinnosti organizačného poriadku, pretože ten vychádza z môjho projektu riadenia a je veľký predpoklad, že keď príde nový riaditeľ, tak si postaví úplne iný projekt, úplne inú koncepciu riadenia a úplne inú organizačnú štruktúru". Zároveň "vnútri inštitúcie je cítiť veľkú neistotu a nemyslím tým len manažérske posty, ale väčšinu výkonových postov," dodala.
"Bude potrebné, aby nový riaditeľ veľmi rýchlo sa začal zaoberať stavbou rozpočtu roku 2013, pretože z pochopiteľných dôvodov my už sa tomu venovať nebudeme, ale východiská - z hľadiska profesionality - východiská mu pripravíme," konštatoval Ondro na dnešnom mimoriadnom rokovaní Rady RTVS.
Zástupcovia šéfky RTVS budú pokračovať v príprave zmluvy so štátom na budúci rok. Rokovať s ministerstvom kultúry by o tejto téme mali v polovici júla. Podľa plánu ministerstva kultúry by sa totiž mal novelizovať zákon o RTVS tak, aby sa na budúci rok zachovala zmluva aj platenie úhrad za vysielanie (tzv. koncesionárske poplatky). Podľa Vašinovej budú pri rokovaniach o zmluve so štátom vychádzať z toho, že "prevádzkové náklady nevieme vykryť len z koncesionárskych poplatkov, respektíve časť výrobných nákladov na výrobu programov". Tak ako doteraz chcú, aby zmluva kryla aj bežné cyklické programy. "Myslím si, že inú pozíciu nebude mať ani akýkoľvek riaditeľ, čo príde. Jednoducho zmluva so štátom nie je použiteľná len na nejaké 'katedrálové projekty'," dodala na rokovaní rady Vašinová. Ak sa podľa Ondra zákon o RTVS zmení a koncesie zostanú, tak prinesie veľké riziko, "rozdiel v príjmoch budúci rok možno 13 až 15 miliónov eur, s ktorým sa musí niekto vyrovnať". Zdôvodnil to tým, že bežné výdavky v tomto roku sú 98 miliónov eur, tak isto aj na budúci rok. No ak sa zachová platenie koncesií, tak príjmy budú 85 - 86 miliónov. Podľa Ondra to znamená, že sa budú musieť nájsť zdroje na pokrytie tohto rozdielu. Ak by sa to napríklad riešilo prepúšťaním, muselo by odísť 60 percent ľudí, dodal.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA RTVS

RADA RTVS



Daniela Vašinová a Peter Ondro budú riadiť verejnoprávny Rozhlas a televíziu Slovenska (RTVS) do zvolenia nového generálneho riaditeľa Národnou radou SR. Vyplýva to zo zákona č.532/2010 Zbierky zákonov, keďže Vašinová a Ondro sú zapísaní v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I ako štatutárni zástupcovia RTVS, Vašinová ako zástupca pre organizačnú zložku SRo a Ondro pre STV.
Rada RTVS na dnešnom mimoriadnom zasadnutí vzala na vedomie Uznesenie NR SR č. 63 z 26. júna 2012, ktorým odvolala Miloslavu Zemkovú z funkcie generálnej riaditeľky RTVS. "Rada zároveň berie na vedomie, že v súlade s § 15 ods. 2 zákona číslo 532/2010 o Rozhlase a televízii Slovenska v čase do zvolenia nového generálneho riaditeľa RTVS vykonávajú jeho funkciu zástupca pre STV Peter Ondro a zástupkyňa pre SRo Daniela Vašinová tak, že všetky právne úkony za RTVS vykonávajú spoločne a vo všetkých veciach zaväzujúcich RTVS sa podpisujú obaja spoločne," uvádza sa v prijatom uznesení.
"V zmysle zákona zastupujeme v prechodnom období generálneho riaditeľa. Keďže ten mandát je krátky a obmedzený, tak naše rozhodnutia budú smerovať len k tomu, aby sme zabezpečili najnevyhnutnejší chod inštitúcie a zabezpečili všetky zákonitosti, ktoré nám zákon ako štatutárom ukladá. To znamená, že nebudeme podpisovať nič nad rámec zákona, žiadne veľké zmluvy, ktoré by mohli byť spochybňované a ktoré by mali dlhšiu platnosť ako do konca roku alebo jedného roku. Budú sa podpisovať len záväzky, ktoré sú nevyhnutné na vysielanie a bezpečnosť práce, plynulého chodu budov a bežné prevádzkové záležitosti," povedal pre TASR Ondro. Podľa jeho slov pripravia aj východiská rozpočtu RTVS na rok 2013, ktoré odovzdajú novému generálnemu riaditeľovi.

Copyright © TASR 2012



Voľba generálneho riaditeľa Rozhlasu a televízie Slovenska - výzva


Voľba generálneho

riaditeľa RTVS- výzva

]

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„ Zákon nie  je naformulovaný úplne  jednoznačne malo vplyv aj na to, že Rada RTVS prijala uznesenie č. 84/2011, kde si rada upravila výklad  tohto sporného paragrafu jednoznačným spôsobom. „
Vladimír Talian
"Je mi ľúto, že som bol sám na tlačovej besede , Fica nikdy nepustia samého na tlačovú besedu. Ja som bol sám, často som sám. Robí toto Smer, alebo iná konsolidovaná strana? Je Kristus vinný, že zavolal Judáša do partie? Človek sa prejaví, keď dostane šancu, moc. KDH vie povedať mea culpa, je to chyba. Účinná ľútosť je napraviť, zmierniť chybu. Kto iný také niečo urobil. Katolícka cirkev a Evanjelická cirkev augsburského vyznania sa dali do Národného frontu, je mi to veľmi ľúto. Schádzajú sa s červenými odborármi, všelijakými podnikateľmi, rovnými aj krivým. Teraz budeme robiť aj cez sviatok. Už budeme toľko robiť ako francúzski revolucionári. Namiesto požehnania, koreňov, identity, budeme rušiť identitu. My sme presadzovali výhradu vo svedomí. Myslíte, že zaznelo poďakovanie KDH za katolícku univerzitu? Nič. My to robíme z presvedčenia. Univerzitu sme založili napriek SDĽ vo vláde, minister školstva bol Milan Ftáčnik. Zmluvu s Vatikánom odniesol Jozef Migaš s mamou pápežovi. Šťastná vina. Niekedy sa aj zlo, faul zozadu dá využiť, aby sme išli dopredu. „
Ján Figeľ

„ Ivan Niňaj je veľká legenda, ako sa hovorí o slávnych aj o športovcoch z úcty k šedinám. Je to muž, ktorého síce mnohí v posledných rokoch zosmiešňujú, ale vždy sa snažil odviesť čo najlepší výkon a tak to bolo aj teraz. Už nie je hokejovou jednotkou, ako býval, prišla iná mladšia generácia. Ale nemyslím, že by Ivan mal nejako sklamať, ako sa to niekto snaží na internetových fórach vtlačiť do popredia.Riaditeľ číslo jeden v tejto televízii bol Richard Rybníček. Všetko, čo bolo pred ním a čo bolo potom, považujem za manažérsky chabé. Bol jediný riaditeľ, ktorý v tejto televízii zaviedol kapitalizmus. Taký je v mojich očiach. Ja len môžem len zopakovať, že ľudia ktorí robili veľa, ktorí robili najväčšie veci, pocítili na hodnotení, že robia najväčšie veci.“
Marcel Merčiak


"  Pán poslanec Senko, je pravdepodobne správne kontrolovať generálnu riaditeľku a vymenovávať jej chyby, ktoré prípadne urobila alebo vymenovať prešľapy, ktoré spravila ale nemyslím si, či že je to správne dnes, lebo dnes moment na základe, ktorého generálnu riaditeľku chcete odvolať, tak je iba ten jeden jediný, či informovala radu v tom danom prípade, alebo nie, a tým pádom vymenovávanie všetkých prípadných prehreškov alebo skutočných prehreškov je také trochu zastieranie, ale na druhej strane možno priznávanie toho skutočného dôvodu. Ale ak toto má byť teda skutočný dôvod, že napr. zadávala nejakú stránku za 500 tis. eur a pod., ktoré ste vymenovávali, ja osobne by som sa v pohode k tomu pridal alebo k takejto iniciatíve a pozrieť sa na prsty aj tomuto činiteľovi, ktorého Národná rada v minulosti do tejto funkcie zvolila a nájdime skutočný dôvod, nejaké nehospodárne nakladanie s prostriedkami a nehľadajme si nejaké para dôvody a k tomu by som vás teda chcel vyzvať alebo poprosiť, konajme takto. Konajme čestne, povedzme jej, tuto, tuto si pochybila, chceme ťa vymeniť a hľadajme spolu naozaj vhodného, lepšieho kandidáta, ale nehľadajme si zámienku násilím a neznásilňujme zákony, tak ako teraz momentálne robíte.
Chcel by som ešte jednu vec upresniť. V predošlej faktickej som reagoval konkrétne pri týchto prešľapoch, som hovoril, že ľudia podriadení pani Zemkovej a priatelia alebo blízki ľudia, pánovi Krajcerovi, cenzurovali príspevky o našom hnutí v období pred voľbami. Tým som určite ale teda nechcel povedať, že to bolo na príkaz pána Krajcera alebo na príkaz pani Zemkovej, ale teda každopádne to boli ľudia podriadení Pani Zemkovej, tak mala by si s nimi spraviť poriadok aj vtedy v minulosti. „
Igor Matovič

Začíname

Začíname



28. 6. 2012


Reakcia ministra obrany Martina Glváča

na články v denníku Sme


"Utajené rokovania na ministerstve obrany! Nakupujú nové lietadlá!" Takéto správy priniesol včera denník SME, ktorý chcel zároveň spochybniť transparentnosť súčasného vedenia rezortu obrany.
Dovolím si preto zareagovať, aby sa zbytočne nešírili fámy. Na základe žiadosti spoločnosti Alenia Aeronautica, ktorá v roku 2008 zvíťazila vo verejnej obchodnej súťaži na dodanie dopravných lietadiel, sa uskutočnilo stretnutie so zástupcami MO SR. Hoci som na týchto rokovaniach osobne nezúčastnil, zástupcovia rezortu a Ozbrojených síl SR ma informovali, že predstavitelia spoločnosti vyjadrili záujem pokračovať v rokovaniach o možných budúcich dodávkach. Ide o obnovenie rozhovorov a nezáväzné rokovania s partnerom.
To, že nie sú verejné, však neznamená, že by boli utajované. Nič nebolo dohodnuté, nič sme neuzavreli a nič neuzatvárame. Z ekonomických dôvodov o nákupe lietadiel momentálne ani neuvažujeme, hoci by sme ich potrebovali. Našou snahou je hľadať možnosti financovania nákupu lietadiel do budúcnosti. Od začiatku môjho pôsobenia v rezorte obrany sa sústreďujem na hľadanie úspor vnútri rezortu a maximálnu transparentnosť pri výdavkoch našej rozpočtovej kapitoly s cieľom použiť ušetrené zdroje v prospech ozbrojených síl."


minister obrany SR Martin Glváč

RTVS NEWS





Opozícia sa neplánuje zapájať do procesu prípravy voľby nového generálneho riaditeľa Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS), pretože považuje tento krok za nezákonný. Svoj postoj dali najavo aj počas dnešného rokovania výboru pre kultúru a médiá, keď sa odmietli zúčastniť hlasovania o bode, ktorý sa tejto zmeny týkal.
"Hovoríme, že celý ten proces je politicky fraškou a pravdepodobne aj s rizikom protizákonného postupu, preto sa na tom nebudeme hlasovaním zúčastňovať," komentoval exminister kultúry Daniel Krajcer (SaS). Vyzvať potenciálnych kandidátov, aby výberové konanie bojkotovali, však zatiaľ neplánuje. Naopak, s projektmi kandidátov sa plánuje podrobne oboznámiť.
Vládni poslanci na dnešnom rokovaní výboru schválili výzvu, na základe ktorej sa môžu záujemcovia o post šéfa RTVS hlásiť do výberového konania. Kandidáti, ktorí budú spĺňať stanovené podmienky môžu posielať prihlášky s projektmi do 17. júla. Uchádzači o uvoľnenú stoličku následne dostanú pozvánku na verejné vypočutie, ktoré by sa malo konať 30. júla, kde predstavia svoje projekty. Mediálny výbor následne predloží návrh na voľbu generálneho riaditeľa RTVS do pléna. Nový šéf RTVS by mohol byť známy už začiatkom augusta.
V súvislosti sa s postom riaditeľa RTVS v súčasnosti najčastejšie spomína šéf Tlačovej agentúry SR Jaroslav Rezník a bývalý šéf televízie Markíza Václav Mika. "Všetky tie informácie sú limitované tými ľuďmi, ktorí sú menovaní v médiách. Súkromne za mnou nikto neprišiel, že chce byť riaditeľom RTVS a ja som súkromne za nikým s takou ponukou nebol," reagoval predseda výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD) na otázku, či pozná mená potenciálnych kandidátov.
Minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD) nechcel detailne konkretizovať, aké podmienky by mal úspešný uchádzač spĺňať. "Môžem zadefinovať len nejaké všeobecné kritéria, ktorým asi rozumie každý. Projekt úspešného kandidáta by mal riešiť programovú, ekonomickú a finančnú otázku verejnoprávnych médií," uviedol.
Doterajšiu generálnu riaditeľku Miloslavu Zemkovú odvolal parlament v utorok 26. júna za údajné porušenie zákona. Šéfka telerozhlasu zverejnila výzvu na verejnú obchodnú súťaž na prenájom priestorov pre mediálny komplex skôr, ako o tomto zámere informovala Radu RTVS. Zemková aj opozícia tvrdia, že išlo len o zámer, zákon teda nebol porušený.






Copyright © TASR 2012

RADA RTVS

RADA RTVS

Správa o stave vysielania

Správa o stave vysielania v

Slovenskej republike

27. 6. 2012

Reakcia SNSĽP na článok uverejnený v denníku Sme

Reakcia SNSĽP na článok

uverejnený v denníku Sme



Slovenské národné stredisko pre ľudské práva dlhodobo sleduje sústavné útoky zo strany redaktora SME, ktoré poškodzuje dobré meno tejto inštitúcie. Na notorické útoky si Stredisko za vlády Ivety Radičovej, keď bol daný pokyn na jeho likvidáciu strediska, zvyklo.
Redaktora SME, ktorý si dokonca z nevedomosti pomýlil nezávislé Stredisko so štátnou inštitúciou, asi trápi skutočnosť, že k likvidácii Strediska nedošlo a snaží sa útoky minulej vlády suplovať. Neváha pritom zneužívať pocity osobného zlyhania bývalých pracovníkov Strediska s ktorými sa Stredisko z dôvodu reformy a modernizácie Strediska s cieľom zvýšiť efektivitu práce rozlúčilo. Títo bývalí zamestnanci budú postupne nahrádzaní novými kvalitnejšími a výkonnejšími zamestnancami, čo je v nespochybniteľnej kompetencii každého riaditeľa a nepodlieha personálnej politike redaktora.
Stredisko chápe prácu investigatívneho novinára, ktorý sa snaží poukázať na rôzne aspekty nášho spoločenského života. Ak však neustále cítiť z článkov dotyčného novinára tendenčnosť a zlý úmysel je povinnosťou Strediska na toto poukázať a dôrazne sa proti takému konaniu ohradiť.





MEDIA NEWS

MEDIA NEWS





Mediálny konglomerát News Corporation amerického magnáta Ruperta Murdocha dnes potvrdil, že zvažuje svoje rozdelenie na dve "verejne obchodovateľné spoločnosti". Oddelili by sa tak jeho vydavateľské aktivity od lukratívnejších filmovo-televíznych.
Pod News Corporation spadajú početné televízne stanice, ako aj filmové štúdio 20th Century Fox.
Investori správu privítali a cena akcií spoločnosti stúpla, uviedla agentúra AP.
Oblasť zábavného priemyslu v News Corp v uplynulých rokoch v ziskoch jasne prekonáva aktivity pri vydávaní kníh a novín.
Jeden z britských titulov spoločnosti - bulvárny týždenník News of the World - postihol vlani škandál, keď redaktori ilegálne získavali informácie z mobilných telefónov celebrít aj bežných občanov. Kauza znervóznila akcionárov News Corp a poškodila reputáciu ďalších britských novín tejto spoločnosti.

Copyright © TASR 2012


Fanúšikov populárneho kriminálneho seriálu Dexter (2006) čakajú už len dve série. Výkonná producentka Sara Colleton potvrdila, že ôsma séria bude zároveň posledná. "Chceli sme to ukončiť už tento rok, ale televízia (Showtime, pozn. SITA) nás presvedčila, že najlepšie bude, ak to urobíme o dva roky. Istým spôsobom je to teda záver trvajúci dve série. Už sme to vymysleli a vieme, ako sa to skončí. Budúci rok bude určite Dexterov posledný. Stopercentne," vyjadrila sa. "Nevieme, aká bude záverečná scéna, ale vieme, kam seriál smeruje. Všetci chceme, aby si udržal vysokú úroveň až do samého konca," dodala.
Hlavnú postavu seriálu, Dextera Morgana, stvárňuje Michael C. Hall. Pracuje pre miamskú políciu a špecializuje sa na analýzu krvných vzoriek, no zároveň je sériovým vrahom. Zabíja však len tých, ktorí si to podľa neho zaslúžia. Je presvedčený, že nemá žiadne emócie, a neustále pracuje na tom, aby sa správal normálne a okoliu nepripadal podozrivý. Prvá séria bola založená na románe Jeffa Lindsayho Darkly Dreaming Dexter (2004, v českom preklade Drasticky děsivý Dexter), ostatné tvorili nezávisle od spisovateľových kníh. Dexter si vyslúžil uznanie kritikov i divákov, pričom Michael C. Hall za svoj výkon získal Zlatý glóbus či Screen Actors Guild Award. Na obrazovky televízie Showtime sa seriál vráti koncom septembra.




Stredajší bombový útok na centrálu sýrskej provládnej televíznej stanice al-Ichbáríja si vyžiadal životy siedmich pracovníkov. Informovali o tom štátne médiá, na ktoré sa odvoláva tlačová agentúra AFP. Sýrska štátna televízia, ktorá naživo odvysielala zábery zo štúdií poškodených výbuchom, pôvodne informovala o troch obetiach, podľa novších údajov však zahynuli traja novinári a štyria pracovníci bezpečnostnej služby. Nový minister informácií Amrán az-Zuhbí incident neďaleko Damasku označil za dielo "teroristických skupín", čo je výraz používaný oficiálnymi médiami pre opozičných povstalcov. Minister v tejto súvislosti poukázal na sankcie Európskej únie voči sýrskym provládnym médiám a upozornil, že "všetci, ktorí podnecujú k násiliu a vedú kampaň proti Sýrii... musia niesť plnú zodpovednosť za tento zločin". Štátna televízia uviedla, že al-Ichbáríja napriek útoku neprerušila svoje vysielanie.
Protivládne povstanie v Sýrii sa v posledných dňoch vystupňovalo do prudkých bojov, ktoré najnovšie hlásia už aj z predmestí Damasku. Sýrsky prezident Baššár al-Asad v utorok pri príležitosti vymenovania novej vlády vyhlásil, že jeho krajina sa ocitla v skutočnej vojne.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Nový šéf RTVS začiatkom augusta ?

Nový šéf RTVS 
začiatkom augusta ?



Nový generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) by mohol byť známy už začiatkom augusta. Uviedol to dnes predseda mediálneho výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD). Vo štvrtok 28. júna nechá výbor rozhodnúť o výzve, na základe ktorej sa budú môcť záujemcovia o post šéfa rádiotelevízie hlásiť do výberového konania už od pondelka 2. júla.
Prihlášky s projektmi budú môcť posielať do 17. júla, deň nato - 18. júla - by mal výbor otvárať obálky a zverejniť mená uchádzačov. Následne títo dostanú pozvánku na verejné vypočutie, ktoré by sa malo konať v pondelok 30. júla. "A do dvoch pracovných dní od vypočutia posledného kandidáta predloží výbor návrh na voľbu generálneho riaditeľa RTVS so svojím stanoviskom," povedal Jarjabek.
Národná rada by mohla podľa jeho slov voliť šéfa rádiotelevízie na začiatku augustovej schôdze. V súvislosti s postom riaditeľa RTVS sa spomína šéf Tlačovej agentúry SR Jaroslav Rezník aj bývalý šéf televízie Markíza Václav Mika. Jarjabek sa k medializovaným menám vyjadrovať nechce.
"Treba dať možnosť každému kandidátovi, aby sa prišiel predstaviť. To, že budeme favorizovať kandidátov, o ktorých sa verejne hovorí, je, myslím si, nekorektné voči tým, ktorí ešte nie sú rozhodnutí a radi by sa do výberového konania prihlásili," uzavrel.
Doterajšiu generálnu riaditeľku Miloslavu Zemkovú odvolal parlament v utorok 26. júna. Opozícia odvolávanie označila za frašku a okrem dvoch poslancov OĽaNO sa na hlasovaní o Zemkovej osude nezúčastnila. O jej odvolaní rozhodol Smer-SD, ktorý trvá na tom, že Zemková porušila zákon a musela byť odvolaná.
Dôvodom na odvolanie Zemkovej bolo to, že sa mala dopustiť porušenia zákona, keď zverejnila výzvu na verejnú obchodnú súťaž na prenájom priestorov pre mediálny komplex skôr, ako o tomto zámere informovala Radu RTVS. Zemková sa už obrátila v súvislosti s touto vecou na súd.


Copyright © TASR 2012

Denník SME zavádzal svojich čitateľov

  Denník SME zavádzal
svojich čitateľov


Vo vydaní denníka SME zo stredy 27. júna 2012 bolo v článku nazvanom "Čí balík zabrdzí ekonomiku viac" (autentické znenie titulku v printovom vydaní na str. 7) nesprávne uvedené, že "Ficova vláda chce znížiť deficit aj tak, že zníži príspevok do druhého piliera z deväť na štyri percentá. Ak by nešla cestou zmenšovania druhého piliera, fiškálny multiplikátor opaterní, čo navrhuje, by bol na úrovni 0,29. Tak to vypočítal IFP v makroprognóze. Je to podobné číslo ako v prípade balíčka Radičovej vlády.“
Ministerstvo financií SR sa ohradzuje voči týmto tvrdeniam, ktoré denník uvádza napriek tomu, že od Ministerstva financií SR dostal na otázky požadované odpovede. V nich sa však nič také neuvádza. Odpoveď riaditeľa IFP Martina Filka na predmetnú otázku denníka SME, či „platí, že ak by sa zníženie príspevku do druhého piliera z 9 % na 4 %, čo je zhruba 500 miliónov eur, potom by bol fiškálny multiplikátor približne na úrovni multiplikátora Radičovej konsolidačného balíčka" (autentické znenie otázky doručenej ministerstvu), znela, že "zníženie príspevkov do druhého piliera má nulový multiplikátor. Jeho nezapočítanie do celkového balíčka zodpovedá multiplikátoru na úrovni 0,24."
Dennní SME si však z nepochopiteľného dôvodu nedal námahu overiť si tieto údaje a porozumieť číslam, ktoré mu rezort poskytol. Navyše údaj 0,29, ktorý denník použil, IFP vo svojej makroprognóze nevypočítal a ani sa nikde v komentári inštitútu nazvanom "Zahraničný obchod zlepšil vyhliadky slovenskej ekonomiky" takýto údaj neuvádza. Z tohto dôvodu sa denník SME dopracoval k nesprávnym a zavádzajúcim záverom.

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Do zvolenia nového generálneho riaditeľa Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) povedú verejnoprávne médium ekonomická riaditeľka RTVS Daniela Vašinová a poradca generálnej riaditeľky RTVS pre strategické a investičné projekty Peter Ondro. "Podľa Zákona o RTVS v čase od skončenia výkonu funkcie generálnej riaditeľky až do zvolenia nového generálneho riaditeľa vykonávajú funkciu generálneho riaditeľa RTVS zástupcovia za organizačné zložky Slovenský rozhlas (Daniela Vašinová) a Slovenská televízia (Peter Ondro), a to tak, že všetky právne úkony za Rozhlas a televíziu Slovenska vykonávajú spoločne a vo všetkých veciach zaväzujúcich Rozhlas a televíziu Slovenska sa podpisujú obaja štatutári spoločne," uviedol pre agentúru SITA hovorca RTVS Richard Šümeghy.
Miloslava Zemková si podľa Šümeghyho prevzala uznesenie NR SR o odvolaní v deň odvolania, teda v utorok 26. júna. "Vzápätí podala sťažnosť na Ústavný súd SR pre nezákonnosť odvolania," informoval ďalej hovorca RTVS. Dodal, že výpoveď z pracovného pomeru bude musieť Miloslave Zemkovej dať nový generálny riaditeľ RTVS.
Zemkovú 26. júna po necelom roku a pol vo funkcii prvej generálnej riaditeľky nového spojeného verejnoprávneho média odvolala Národná rada SR. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca predsedu NR SR Pavel Chovanec, 26. júna doručili do podateľne RTVS uznesenie národnej rady o odvolaní Zemkovej. Uznesenie nadobudlo účinnosť dnes, bez ohľadu na to, či si Miloslava Zemková preberie, alebo nie, objasnil Chovanec. Za odvolanie dnes už bývalej šéfky RTVS sa v tajnom hlasovaní vyjadrilo 82 z 85 prítomných poslancov, dvaja boli proti a jeden sa zdržal.
Dôvod na hlasovanie parlamentu o odvolaní Zemkovej dal 19. júna Výbor NR SR pre kultúru a médiá, keď schválil rozšírený návrh uznesenia na odvolanie generálnej riaditeľky RTVS. Za uznesenie hlasovali všetci siedmi poslanci za vládnu stranu Smer-SD, a naopak, všetci opoziční boli proti. Podľa mediálneho výboru dôvodom na odvolávanie je, že Zemková 3. apríla 2012 zverejnila výzvu na predloženie ponúk na prenájom priestorov pre mediálny komplex, ale vopred o tom písomne neinformovala Radu RTVS, čím podľa predsedu mediálneho výboru Dušana Jarjabka (Smer-SD) porušila zákon. Rada RTVS sa o výzve dozvedela 19. apríla 2012. Podľa Jarjabka zverejnenie výzvy možno považovať za konanie smerujúce k vstupu do zmluvného záväzku. Keďže plnenie malo presiahnuť 100-tisíc eur, Zemková podľa Jarjabka porušila zákon. Zemková však tvrdí, že výstupom zo súťaže by mohla za istých okolností byť len zmluva o budúcej zmluve a preto to nemusela oznamovať vopred rade. Vedenie RTVS by Radu RTVS informovalo pred uzavretím zmluvného záväzku, teda až po vyhodnotení súťaže - ak by priniesla vhodné riešenia a vzišiel by z nej zmluvný partner.
Zemková od apríla 2006 viedla SRo, na čelo RTVS bola zvolená 10. februára 2011 hlasmi 80 poslancov na päťročné funkčné obdobie. Stala sa vôbec prvým šéfom nového verejnoprávneho média - RTVS, ktoré vzniklo 1. januára 2011 zlúčením Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu. Dovtedy volili generálnych riaditeľov STV a SRo niekoľko rokov členovia rád STV a SRo.
Podľa zákona o RTVS Výbor NR SR pre médiá a kultúru do 15 dní od skončenia riaditeľa vo funkcii vypíše výzvu na podávanie prihlášok kandidátov. Následne prihlášky kandidátov posúdi a tie, čo splnili všetky náležitosti, posunie so svojim stanoviskom do pléna, aby poslanci zvolili nového šéfa RTVS. Ako o možných nástupcoch Zemkovej sa hovorí o bývalých šéfoch komerčných televízií – Michalovi Gučíkovi, ktorý riadil televíziu TA3 a Václavovi Mikovi z Markízy.



©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

ZEMKOVÁ OUT

ZEMKOVÁ OUT


Rozhlasu a televízii Slovenska (RTVS) už Miloslava Zemková nešéfuje. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca predsedu NR SR Pavel Chovanec, v utorok 26. júna bolo do podateľne RTVS doručené uznesenie národnej rady o odvolaní Zemkovej. Uznesenie nadobudlo účinnosť dnešným dňom, bez ohľadu na to, či si Zemková uznesenie preberie, alebo nie, objasnil Chovanec. Miloslavu Zemkovú v utorok 26. júna po necelom roku a pol vo funkcii parlament odvolal. Za jej odvolanie v tajnom hlasovaní bolo 82 z 85 prítomných členov Národnej rady (NR) Slovenskej republiky, dvaja boli proti a jeden sa zdržal.
Dôvodom na ukončenie jej pôsobenia je, že zverejnila výzvu na predloženie ponúk na prenájom priestorov pre mediálny komplex, ale vopred o tom písomne neinformovala Radu RTVS. Výzva bola zverejnená 3. apríla 2012, ale Rada RTVS sa o nej formálne dozvedela až 19. apríla 2012. Podľa šéfa parlamentného mediálneho výboru Dušana Jarjabka (Smer-SD) zverejnenie výzvy možno považovať za konanie smerujúce k vstupu do zmluvného záväzku. Keďže plnenie malo presiahnuť sumu 100-tisíc eur, Zemková podľa Jarjabka porušila zákon.
Zemková od apríla 2006 viedla SRo, na čelo RTVS bola zvolená 10. februára 2011 na päťročné funkčné obdobie. Podľa zákona o RTVS mediálny výbor do 15 dní od skončenia riaditeľa vo funkcii vypíše výzvu na podávanie prihlášok kandidátov. Ako o možných nástupcoch Zemkovej sa hovorí o bývalých šéfoch komerčných televízií – Michalovi Gučíkovi, ktorý riadil televíziu TA3 a Václavovi Mikovi z Markízy.



©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrela Nora Ephronová

Zomrela Nora Ephronová





Americká spisovateľka, scenáristka a filmová režisérka Nora Ephronová, známa prácou na filmoch "Keď Harry stretol Sally" či "Bezsenné noci v Seattli", zomrela v New Yorku vo veku 71 rokov. Informovali o tom v utorok neskoro večer médiá, len niekoľko hodín po tom, čo boli zverejnené prvé informácie, že filmárka je ťažko chorá a zomiera.
Hovorkyňa jej zastupujúcej agentúry Creative Artists Agency so sídlom v kalifornskom Los Angeles sa k smutným správam odmietla vyjadriť. Hovorca vydavateľstva Random House, Nicholas Latimer, povedal tlačovej agentúre Reuters, že Ephronová je "ťažko chorá", ale vydavateľstvo neskôr jej úmrtie potvrdilo.
Televízia ABC uviedla, že filmová tvorkyňa bojovala s leukémiou.
Ephronová, známa scenármi k filmom "Keď Harry stretol Sally", "Bezsenné noci v Seattli" a k nedávnej snímke "Julie & Julia", ktorú aj režírovala, verejne neoznámila, že trpí nejakou chorobou.
Autorka počas dlhej kariéry písala pre noviny a časopisy. Vydala niekoľko kníh a esejí, ale najznámejšou je zrejme vďaka svojej práci na filmoch.
Trikrát bola nominovaná na Oscara, cenu americkej Akadémie filmových umení a vied, za scenáre k romantickým komédiám "Keď Harry stretol Sally", "Bezsenné noci v Seattli" a k dráme "Silkwoodová".



Copyright © TASR 2012

TOP OF THE POPS


TOP OF THE POPS




         

1. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 2. TELEVÍZNE NOVINY - Markíza ; 3. Bez servítky - Markíza ; 4. ŠPORTOVÉ NOVINY - Markíza ; 5. Pláž 33 - Markíza ; 6. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ;7. ŠPORT- TV JOJ ; 8. Ordinácia v ružovej záhrade VI. - Markíza ; 9. ME vo futbale 2012 – DVOJKA ; 10. Panelák- TV JOJ ; 11. Hrbáč Lagardére - Markíza ; 12. ME vo futbale 2012- Jednotka ; 13. KENO 10, Euromilióny - Markíza ; 14.Počasie - Markíza ; 15. KRIMI- TV JOJ ; 16. Zámena manželiek - Markíza ; 17. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 - Markíza ; 18. Milionár z chatrče- TV JOJ ; 19. Súdna sieň – TV JOJ

26. 6. 2012

Zemková afterparty

Zemková afterparty







Predseda Rady RTVS Miroslav Kollár sa chce dnes poobede, v súvislosti s rozhodnutím poslancov, stretnúť so štatutármi média. "Stretneme sa, aby sme urobili ďalšie kroky v súlade so zákonom o RTVS tak, aby to prechodné obdobie do zvolenia nového riaditeľa prebehlo štandardne v súlade so zákonom. Zrejme zvoláme ešte tento týždeň aj mimoriadne zasadnutie Rady RTVS, aby sa členovia dohodli na tom, ako budeme s tými štatutármi fungovať," uviedol šéf Rady.



Copyright © TASR 2012






Postup pri odvolávaní riaditeľky Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslavy Zemkovej považuje podpredseda celosvetovej Správnej rady International Press Institute (IPI) Pavol Múdry za zásah štátu do mediálneho prostredia. "Nejde o osoby, obsadenie, mená, ale o princíp, že sa v zaujme politiky a politickej strany opäť našiel 'dôvoď' na politicky zásah do médií," dodal pre SITA Múdry.




Miloslava Zemková jej dnešné odvolanie v Národnej rade SR z funkcie generálnej riaditeľky Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) očakávala a považuje ho za nezákonné politické rozhodnutie. "Prvá reakcia bola, že sa to dalo očakávať. Bola som na to pripravená, lebo všetko tomu naznačovalo, že vôbec nejde o nejaké právne, alebo logické, alebo nejaké odborné argumenty, ale že ide o politické argumenty, do ktorých som vlastne nemala ani ako vstúpiť, keďže nevystupujem za žiadnu politickú stranu," konštatovala pre agentúru SITA Zemková. Dôvody svojho odvolania označila za nezákonné a obráti sa na Ústavný súd SR.
Zemková zopakovala, že dôvod jej odvolania je vykonštruovaný a nie je možné použiť ho pri odvolaní generálneho riaditeľa RTVS. “Takže samotný ten akt považujem za nezákonný,“ povedala. Ako doplnila, "ak zákon naozaj jasne neurčuje spôsob alebo lehoty, tak potom nedostatočnosť zákona sa nemôže pripisovať na vrub toho, kto ho vykonáva a v tomto prípade ho vykonáva rada (RTVS, pozn. redakcie) a generálny riaditeľ. Určite to nie je dobrý signál". Podľa nej je otázne, či má zmysel sa brániť. “Ale pre mňa osobne, alebo vnútorne to určite zmysel má. Takže pripravujeme sťažnosť na ústavný súd a uvidíme ako ústavný súd rozhodne," povedala pre SITA Zemková .
Dôvod na hlasovanie parlamentu o odvolaní Zemkovej dal 19. júna Výbor NR SR pre kultúru a médiá, keď schválil rozšírený návrh uznesenia na odvolanie generálnej riaditeľky RTVS. Za uznesenie hlasovali všetci siedmi poslanci za vládnu stranu Smer-SD a naopak, všetci opoziční boli proti. Podľa mediálneho výboru dôvodom na odvolávanie je, že Zemková 3. apríla 2012 zverejnila výzvu na predloženie ponúk na prenájom priestorov pre mediálny komplex, ale vopred o tom písomne neinformovala Radu RTVS, čím podľa predsedu mediálneho výboru Dušana Jarjabka (Smer-SD) porušila zákon. Rada RTVS sa o výzve dozvedela 19. apríla 2012. Podľa Jarjabka zverejnenie výzvy možno považovať za konanie smerujúce k vstupu do zmluvného záväzku. Keďže plnenie malo presiahnuť 100-tisíc eur, Zemková podľa Jarjabka porušila zákon. "Len keď si to vezmete už len z tej strany, že výstupom z tej súťaže by mohla za istých okolností byť len zmluva o budúcej zmluve, tak je jasné, že som nemala čo rade oznamovať vopred," konštatovala k dôvodu jej dnešného odvolania Zemková. Tvrdí totiž, že postupovala presne ako pri verejných obstarávaniach. “Čiže radu sme písomne informovali, dali sme jej kompletné dokumenty v takom postupe, v akom sa určuje pri verejných obstarávaniach." Podľa Zemkovej to znamená, že až po vyhodnotení súťaže - ak by priniesla vhodné riešenia a vzišiel by z nej zmluvný partner, tak až potom by radu informovali pred uzavretím zmluvného záväzku.
V najbližších dňoch sa plánuje stretnúť so svojimi zástupcami za SRo a STV, ktorými sú ekonomická riaditeľka RTVS Daniela Vašinová a poradca generálnej riaditeľky RTVS pre strategické a investičné projekty Peter Ondro. Očakáva, že k jej odvolaniu zaujmú stanovisko. Zdôraznila, že "samotný akt odvolávania nezakladá nejaký dôvod na to, aby sa ďalej nič nedialo. To znamená, že niekto by mi mal dať výpoveď, niekto by mal konať.“ Zaujímajú ju tiež výsledky pripravovanej mimoriadnej Rady RTVS a napokon aj rozhodnutie Ústavného súdu SR. "Ak by bolo to rozhodnutie naozaj právoplatné, tak mám isté obmedzenia ešte rok po skončení výkonu funkcie, ktoré sa týkajú možného konfliktu záujmov. To znamená, že z istého ohľadu je pre mňa mediálna oblasť uzavretá a potom uvidíme," odpovedala Zemková pre SITA na otázku o jej ďalšom pôsobení v médiách.




© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné


Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na svojom dnešnom rokovaní rozhodla o uložení dvoch sankcií v hodnote 10.000 eur. Jednu z nich by mala zaplatiť spravodajská TA3. Dôvodom je odvysielanie priameho prenosu zo zasadnutia Ústrednej rady SDKÚ-DS 18. februára v rámci programu Správy zhruba o 11.00 h. Súkromná televízia tak mohla podľa licenčnej rady ovplyvniť hlasovanie voličov v parlamentných voľbách 10. marca.
Pokutu 10.000 eur by mal zaplatiť aj vysielateľ TV Markíza. V Televíznych novinách 17. januára mala televízia porušiť ustanovenie o zákaze vysielať skrytú reklamu. Členovia RVR sa zhodli na tom, že televízia sa dopustila tohto porušenia v príspevku, v ktorom informovala o programe Hlas Česko Slovenska.
Tri pokuty v celkovej hodnote 8319 eur licenčná rada uložila vysielateľovi TV Joj. Najväčšia z nich, 4000 eur bola uložená za porušenie ustanovenia o ochrane maloletých v programe Farmár hľadá ženu. Ďalších 3319 eur by mala televízia zaplatiť za to, že pri vysielaní tohto programu neoddelila reklamy na traktor dostatočne zreteľne od samotnej relácie. Porušenia ustanovenia o ochrane maloletých sa mala televízia podľa RVR dopustiť aj 28. novembra 2011, keď v poobedňajších hodinách odvysielala upútavky na programy Mafstory a Črepiny*.

Copyright © TASR 2012


Miloslava Zemková Down Updated

Miloslava Zemková Down

UPDATED

Generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková dnes vo svojej funkcii skončila. Rozhodli o tom tajným hlasovaním poslanci NR SR na návrh parlamentného mediálneho výboru. Za odvolanie Zemkovej hlasovalo 82 členov snemovne z 85 prítomných. Proti boli dvaja poslanci, jeden sa zdržal.
Parlament o odvolaní Zemkovej hlasoval tajne na základe písomnej žiadosti poslancov. Takýto postup zákon o rokovacom poriadku umožňuje.
Dôvodom na odvolanie šéfky RTVS bolo, že údajne porušila zákonnú povinnosť písomne informovať Radu RTVS "o zámere vstúpiť do zmluvného záväzku, predmetom ktorého je plnenie presahujúce sumu 100.000 eur". Podľa mediálneho výboru sa previnila tým, že zverejnila výzvu na verejnú obchodnú súťaž na prenájom priestorov pre mediálny komplex skôr, ako o tomto zámere informovala Radu RTVS.
Zemková sa už obrátila v súvislosti s touto vecou na súd. Podľa nej by informovaním Rady RTVS zmarila súťaž. Na jej obhajobu sa postavili opoziční poslanci, ktorí sú presvedčení, že jediným zámerom sociálnych demokratov je politicky ovládnuť verejnoprávnu televíziu.
Podľa zákona má mediálny výbor 15 dní od predčasného ukončenia výkonu funkcie generálneho riaditeľa na to, aby vypísal výzvu na prihlásenie nových kandidátov, a to prostredníctvom vysielania RTVS, na webových sídlach RTVS a NR SR a najmenej v jednom denníku celoštátnej periodickej tlače. Na pôde výboru sa následne uskutoční ich verejné vypočutie. Výbor zaujme stanovisko, ktoré predloží plénu. Hlasovanie o voľbe nového generálneho riaditeľa bude musieť predseda NR SR Pavol Paška zaradiť do programu najbližšej schôdze parlamentu.


O osude generálnej riaditeľky Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslavy Zemkovej rozhodoval iba Smer-SD a dvaja poslanci opozície. Jej väčšia časť sa na tejto, podľa nej zinscenovanej frašky, nemienila zúčastniť. O Zemkovej hlasovali poslanci tajne, podľa želania sociálnych demokratov, ktorí ju aj odvolali.
"Nikto z opozície nepríde na tajnú voľbu. Dohodli sme sa, že pôjdeme preč a necháme to na smerákov, nech sa vyfarbia," vyhlásil Igor Matovič (OĽaNO). Opozícia z rokovacej sály počas hlasovania odišla, lebo si nemyslí, že šéfka RTVS má byť odvolaná takýmto spôsobom. Lászlóovi Solymosovi (Most-Híd) prekáža to, že dôvod na odvolanie Zemkovej je vymyslený.
"Nechceme znásilňovať zákon a aj spôsob, akým to bolo zinscenované, nám je proti srsti," povedal pre TASR. "Celá opozícia aj náš klub sa nezúčastnil na hlasovaní. Celú túto maškarádu považujem za dopredu zinscenované politické divadlo Smeru a rozbehnutie valca, ktorý napriek peknej tvári, ktorú ukazuje verejnosti, valcuje všetko, čo mu príde do cesty," uviedol Ľudovít Kaník (SDKÚ-DS).
"Tajná voľba je demokratický inštitút, ktorý umožňuje vyjadriť svoj názor bez ovplyvňovania, bez politických tlakov. Vytvára priestor aj tým poslancom opozície, ktorí považovali konanie pani riaditeľky Zemkovej za protiprávne a mohli takto vyjadriť svoj názor," povedal Ján Podmanický (Smer-SD).


Predsedu mediálneho výboru NR SR Dušana Jarjabka (Smer-SD) vôbec neprekvapuje, že opozícia označuje dnešné odvolanie generálnej riaditeľky RTVS Miloslavy Zemkovej ako frašku, lebo sa chytila do vlastnej pasce. Jarjabek to vyhlásil pred novinármi s tým, že fraškou bolo skôr zvolenie Zemkovej do funkcie.
"Ale to je práve problém tohto zákona o RTVS, ktorý je založený na nedohode. Vždy bude istá časť politického spektra nespokojná, preto by sa mal zmeniť. Mňa vôbec neprekvapuje, že opozícia tvrdí to, čo tvrdí, jednoducho sa chytila do vlastnej pasce v rámci zákona, ktorý takýmto spôsobom uviedla do života," povedal Jarjabek.
Poslanec zopakoval, že celá procedúra odvolávania Zemkovej mu bola krajne nepríjemná. "Povedal som to niekoľkokrát, rovnako ako mi je krajne nepríjemný tento zákon, lebo ma núti robiť veci, s ktorými mám problém," konštatoval.
Jarjabek chce preto aj s ministerstvom kultúry pracovať na novelizácii zákona o RTVS. "Ak sa budeme baviť o tom, že voľba generálneho riaditeľa by mala prejsť opäť na Radu RTVS, mali by sme sa baviť o kritériách kandidátov na členstvo v rade," avizoval.
Na otázku, či už má Smer-SD svojho favorita, ktorý by sa mohol stať Zemkovej nástupcom, Jarjabek odvetil, že bude výberové konanie. "Ja som presvedčený, že sa doň prihlási minimálne toľko záujemcov, koľko ich bolo prvý raz," dodal.


Odvolanie Miloslavy Zemkovej z postu šéfky Rozhlasu a televízie Slovenska je zbabraná fraška, ktorá je podľa všetkého aj protizákonná. Vyhlásil to dnes exminister kultúry Daniel Krajcer (SaS), ktorý sa spolu s väčšinou opozície nezúčastnil na odvolávaní. Zemkovú tak odvolával len Smer-SD a dvaja poslanci opozície. Za odvolanie bolo 82 členov snemovne z 85 prítomných. Proti boli dvaja poslanci, jeden sa zdržal.
Krajcer je presvedčený, že Smer-SD sa snaží mocensky a politicky ovládnuť RTVS, preto odvolal Zemkovú. "Pokiaľ niekto má istú snahu ovládnuť inštitúciu, tak z ich pohľadu je logické, že začínajú touto osobou," povedal. Pripomenul, že aj za minulej vlády Ivety Radičovej, keď bol on minister kultúry, došlo k výmene šéfa RTVS. "My sme postupovali úplne inak. Išlo mi o vecné riešenie, išlo v tom čase už aj o záchranu verejnoprávnych médií. Súčasťou tohto kroku bola aj výmena neschopného vedenia," vysvetlil s tým, že v súčasnosti je ale situácia iná.
"Po prvej Ficovej vláde bola kumulovaná strata takmer 46 miliónov eur. Teraz, keď sme my odchádzali, hospodársky výsledok je 22 miliónov zisk. Aj to sú jasné čísla, na základe ktorých treba hodnotiť pôsobenie predchádzajúceho a súčasného manažmentu," zdôraznil Krajcer. Z jeho pohľadu tu však nejde o osobu Miloslavy Zemkovej. "Nevnímam to cez osobu, ale vnímam to tak, že je tu zákon a ten by sa mal v civilizovanej krajine dodržiavať," vyhlásil. Krajcer si nemyslí, že zlúčením RTVS bývalá Radičovej vláda naservírovala Smeru-SD inštitúciu, ktorá sa dá dobre ovládať. "Určite nie," zdôraznil Krajcer, podľa ktorého sa ukazuje, že projekt RTVS je životaschopný. "A koniec koncov, na čo sa tu hráme? Nepamätáte si, o čo sa pokúšal pán Maďarič? Veď projekt mediálneho centra počítal so zlúčením rozhlasu a televízie. Hrajme sa s otvorenými kartami," povedal exminister kultúry.

Copyright © TASR 2012



Vláda jednej strany pokračuje odvolaním generálnej riaditeľky Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslavy Zemkovej vo svojom valcovaní a obsadzovaní všetkých postov, povedal pre agentúru SITA podpredseda SDKÚ-DS Ivan Štefanec. Ako dodal, presadenie tajného hlasovania o odvolení riaditeľky ukazuje, čo bolo jednoznačným cieľom divadla, ktoré Smer-SD zohral v parlamente.
Podľa predsedu poslaneckého klubu Obyčajných ľudí a nezávislých osobností Jozefa Viskupiča odvolanie Zemkovej je politická poprava, preto sa tohto divadla a frašky nezúčastnil. "Nemyslím si, že bol zvolený vhodný spôsob odvolávania. Štátu hrozia žaloby a súdna dohra. Ani spôsob, ani metóda sa nám nepozdáva, preto sme sa na hlasovaní nezúčastnili," povedal. Podľa neho pravý dôvod odvolávania ani v jednom momente nezaznel. "Reagovali sme na podnet občana, ktorý e-mailom zaslal podnet na prešetrenie informačnej povinnosti Zemkovej, pričom Rada RTVS vyhlásila, že zákon porušený nebol," upozornil.
Poslanci strany Most-Híd sa na hlasovaní nezúčastnili, pretože podľa predsedu poslaneckého klubu Mostu-Híd neexistoval dôvod na odvolanie Zemkovej. "Nie je hodné, aby sme sa takej hry zúčastnili," povedal pre agentúru SITA. Podľa neho je zlé, ak sa každé štyri roky zvádza boj o verejnoprávne médiá.
Predseda parlamentného výboru pre kultúru a médiá Dušan Jarjabek tvrdí, že odvolávanie mu bolo krajne nepríjemné. "Rovnako mi je nepríjemný súčasný zákon, ktorý ma núti robiť veci, s ktorými mám problém," povedal s tým, že iniciuje, aby sa voľba riaditeľa RTVS dostala opäť na radu, kde bola aj predtým. "Súčasný zákon nás vrátil o 20 rokov späť," dodal.

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Čaká sa na OSN a NATO

Čaká sa na OSN a NATO



Generálna riaditeľka Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslava Zemková má podporu celosvetového združenia mediálnych odborov. V dnes z Bruselu poslanom liste ju Zemkovej v súvislosti s návrhom mediálneho výboru Národnej rady SR na jej odvolanie z postu šéfky RTVS, vyjadril predseda európskej sekcie celosvetovej odborovej organizácie UNI MEI Global Union (Medzinárodná federácia odborov médií a zábavného priemyslu) Johannes Studinger. Zároveň konštatoval, že odvolávanie generálnej riaditeľky je politickým krokom a môže ohroziť nezávislosť verejnoprávnych médií. Agentúru SITA o tom informoval hovorca RTVS Richard Šümeghy.
"Píšem Vám v mene UNI MEI Global Union a jej 140 pridružených odborových organizácií a zväzov, ktoré reprezentujú vyše 375 000 pracovníkov v oblasti médií a zábavného priemyslu z celého sveta, aby som Vám vyjadril našu podporu," uviedol v liste Studinger. List bol poslaný aj slovenským europoslancom, podpredsedníčke Európskej komisie Viviane Reding a Európskej vysielacej únii (EBU).
Celosvetové odborová organizácia pracovníkov médií a zábavného priemyslu je podľa šéfa jej európskej sekcie znepokojená návrhom na odvolanie Miloslavy Zemkovej z postu generálnej riaditeľky RTVS. Podporuje vyhlásenie slovenského Odborového zväzu masmédií a stotožňuje sa s ich názorom, že ide o politický krok a útok na nezávislosť verejnoprávnych médií. "Spolu s Odborovým zväzom masmédií vyzývame slovenský parlament aby uznal dôležitosť nezávislosti verejnoprávnych médií a odmietol všetky návrhy, ktoré by ju mohli ohroziť," dodal v liste predseda UNI MEI Johannes Studinger.

Viac o UNI Global Union na - http://www.uniglobalunion.org/Apps/uni.nsf/pages/homepageEn.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Na svatého Aloise poseč

louku, neboj se!


Jednotka aj Dvojka oveľa lepšie, futbal zaberá. Spolu - 14,28 %.
Markíza horšie. TV Doma o chlp lepšie.
JOJ aj JOJ PLUS o chlpy lepšie.
TA 3 o kúsok lepšie.



Jednotka - 9.55 % ;
Dvojka - 4.34 % ;
Markíza - 24.40 % ;
TV DOMA - 6.41% ;
TV JOJ – 20.52 % ;
JOJ PLUS- 4.66 % ;
TA 3 - 1.85 %


25. 6. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Americký spevák Marilyn Manson sa objaví v seriáli Californication - Orgie v Kalifornii (2007). Kontroverzný hudobník by si v siedmej epizóde pripravovanej šiestej série mal zahrať sám seba. V dome rockovej hviezdy Atticusa Fetcha, ktorého stvárni Tim Minchin, by sa mal stretnúť s hlavným protagonistom Hankom Moodym v podaní Davida Duchovného. Šiesta séria úspešného seriálu o hedonistickom spisovateľovi, ktorý bojuje so svojimi démonmi, by sa mala na obrazovky vrátiť v roku 2013.
Marilyn Manson sa narodil ako Brian Hugh Warner 5. januára 1969 v meste Canten v americkom štáte Ohio. S rodičmi sa neskôr presťahoval na Floridu, kde študoval žurnalistiku a prispieval do časopisu 25th Parallel. Svoje umelecké meno si zostavil z mien dvoch slávnych osobností - krstné má podľa herečky Marilyn Monroe a priezvisko si zvolil na základe mena sériového vraha Charlesa Mansona. Jeho rovnomenná skupina má na konte osem štúdiových albumov - Portrait of an American Family (1994), Antichrist Superstar (1996), Mechanical Animals (1998), Holy Wood (In the Shadow of the Valley of Death) (2000), The Golden Age of Grotesque (2003), Eat Me, Drink Me (2007), The High End of Low (2009) a tento rok vydala zatiaľ poslednú štúdiovku s názvom Born Villain. Medzi jej najväčšie hity patria skladby ako The Dope Show, Rock Is Dead, Disposable Teens, Tainted Love, mOBSCENE či Personal Jesus. Manson ako herec debutoval v roku 1997 v mysterióznej snímke Lost Highway Davida Lyncha. Odvtedy sa objavil v menších úlohách viacerých filmov, napríklad Diabolská hra (1999), Party Monster (2003), Srdce je zradná kurva (2004) alebo Obeť: Lovec krvi (2007). Okrem toho približne od roku 2007 pracuje na svojom režisérskom filmovom debute Phantasmagoria: The Visions of Lewis Carroll. V minulosti bol zasnúbený s herečkami Rose McGowan a Evan Rachel Wood a jeho manželkou bola tanečnica a modelka Dita Von Teese.
©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TASR NEWS

TASR NEWS


Nová mobilná aplikácia verejnoprávnej Tlačovej agentúry SR (TASR) Teraz.sk pre iPhone sa už druhý deň po uvedení na trh vyšplhala na prvé miesto v rebríčku najsťahovanejších programov posledných dní v Apple App Store na Slovensku.
"Fakt, že naša aplikácia sa stala najsťahovanejšou hneď po uvedení, znamená, že o kredibilné verejnoprávne spravodajstvo TASR je na Slovensku záujem aj v prostredí nových médií. Nazdávam sa, že tadiaľ vedú cesty ďalšieho rozvoja smerom k verejnosti," povedal o aplikácii generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník. Aplikácia má podľa neho ešte viac priblížiť agentúrne spravodajstvo slovenskej verejnosti.
Ide už o druhú bezplatnú aplikáciu verejnoprávnej tlačovej agentúry, ktorá čerpá obsah zo spravodajského portálu Teraz.sk. Pred mesiacom TASR sprístupnila aplikáciu pre mobilné zariadenia, ktoré fungujú na platforme Android.
Správy z portálu Teraz.sk sú v aplikácii triedené podľa aktuálnosti, čítanosti, dôležitosti a podľa rôznych sekcií. Dostupné sú aj fotogalérie a správy zo školského servisu. Obsah sa dá čítať ako v knihe, jedným potiahnutím prsta. V nastaveniach programu sa všetky správy dajú jedným kliknutím zdieľať na sociálnych sieťach alebo prostredníctvom e-mailu.
Spravodajský portál Teraz.sk počas troch mesiacov prevádzky zaznamenal viac ako milión návštev, z nich bola viac ako polovica unikátnych návštevníkov, ktorí si pozreli takmer päť miliónov stránok. Najviac ľudí prišlo na portál Teraz.sk v máji, keď takmer štvrť milióna unikátnych návštevníkov si prezrelo viac ako 1,5 milióna stránok.
Spravodajský web TASR ponúka najzaujímavejšie správy zo servisu agentúry vrátane videí a fotogalérií. Teraz.sk je zároveň rozšírením služieb verejnosti, ktoré TASR poskytuje.

Copyright © TASR 2012
Reklamná pauza, teraz sa môžete...
  

24. 6. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS





 
Novinár poľského pôvodu Andrzej Poczobut, zadržaný v Bielorusku za kritiku prezidenta Alexandra Lukašenka, môže dostať až päť rokov väzenia, uviedla dnes tlačová agentúra AP.

Poczobuta zatkli vo štvrtok v bieloruskom meste Grodno neďaleko poľskej hranice. Polícia prehľadala žurnalistov byt a zhabala mu počítač. Jeho manželka pre agentúru AP povedala, že sa je vyhrážali a urážali ju.
Novinárov, píšuci pre poľský denník Gazeta Wyborcza, vlani v Bielorusku strávil tri mesiace vo väzení pred tým, ako dostal trojročný podmienečný trest za krivé obvinenia a urážky Lukašenka vo svojich článkoch.
Prípad novinára pritiahol pozornosť na Lukašenkov represívny režim, najmä pozornosť Poľska, pretože Bielorusko má veľkú poľskú menšinu.
Lukašenko vládne v krajine s 10 miliónmi obyvateľov takmer 18 rokov. Vyslúžil si prezývku "posledný európsky diktátor". Zatknutie Poczobuta odsúdila aj Organizácia pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) s tým, že bolo politicky motivované.
Poľská diplomacia sa snaží o prepustenie novinára a diplomatické zastúpenie v Minsku a Grodnom na prípade pracuje, potvrdil poľský minister zahraničných vecí Marcin Bosacki pre tlačovú agentúru PAP.
Bosacki zdôraznil, že "zatknutie nezávislého novinára a zhabanie jeho majetku smerovalo nielen proti poľskej menšine v Bielorusku, ale aj proti nezávislej občianskej spoločnosti a ľudským právam".


Poľské ministerstvo zahraničných vecí si predvolalo bieloruského veľvyslanca vo Varšave. Tlmočilo mu oficiálny protest proti zadržaniu známeho poľsko-bieloruského novinára a aktivistu, ktorého obvinili z urážky bieloruského prezidenta Alexandra Lukašenka.

Spravodajcu poľského denníka Gazeta Wyborcza v Bielorusku Andrzeja Poczobuta zadržali vo štvrtok už po tretí raz za posledné dva roky. Poczobut sa okrem novinárskej práce angažuje v boji za práva 300-tisícovej poľskej menšiny v Bielorusku.
Ako v sobotu oznámila agentúra Reuters, poľský viceminister zahraničných vecí Jerzy Pomianowski odovzdal bieloruskému veľvyslancovi protestnú nótu, v ktorej vyzval na okamžité prepustenie zadržaného novinára. Súčasne zdôraznil, že podobné kroky len prehlbujú izoláciu Bieloruska, zhoršujú jeho vzťahy s EÚ a zvyšujú riziko sprísnenia medzinárodných sankcií voči postsovietskej republike.
Poczobut vlani strávil tri mesiace vo väzbe pred tým, ako mu bieloruský súd udelil trojročný podmienečný trest za krivé obvinenia a urážky Lukašenka v jeho článkoch. Tento raz môže dostať až päť rokov väzenia.


Copyright © TASR 2012



Vatikán si najal skúseného amerického novinára v snahe zlepšiť svoju komunikáciu s verejnosťou a médiami. Stalo sa tak v čase, keď Rímska kúria vyšetruje škandál okolo úniku dôverných dokumentov.

Pápežský hovorca Federico Lombardi v sobotu oznámil, že vatikánsky štátny sekretariát zriadil novú pozíciu komunikačného poradcu, ktorú čoskoro obsadí Američan Greg Burke.
Burke (52) už desaťročie pôsobí v Ríme ako spravodajca americkej televízie Fox News so zameraním na Európu a Blízky Východ. Už predtým dlhé roky pracoval v talianskej metropole ako dopisovateľ časopisu Time.
Podľa agentúry Reuters bude Burke v komunikačných štruktúrach Vatikánu jediným profesionálom so širokými skúsenosťami s prácou v sekulárnych médiách. Jedna z hlavných úloh nového poradcu bude koordinácia medzi rôznymi zložkami Svätej stolice, ktoré majú na starosti styk s médiami.
Burke je oddaným katolíkom, pochádza z amerického štátu Missouri a je členom konzervatívneho cirkevného hnutia Opus Dei.