DALITO!

9. 6. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS







Britský premiér David Cameron aj jeho predchodcovia Gordon Brown a John Major budú na budúci týždeň vypovedať ako svedkovia pred komisiou, ktorá sa zaoberá etikou britských médií po prepuknutí škandálu okolo odpočúvania telefónov.
Na otázky členov komisie vedenej sudcom Brianom Levesonom bude musieť odpovedať aj súčasný vicepremiér Nick Clegg, minister financií George Osborne a líder labouristov Ed Miliband
Komisia bola zriadená vlani po prepuknutí škandálu s odpočúvaním, keď vyšlo najavo, že reportéri bulvárneho týždenníka News of the World neoprávnene prenikali do mobilných telefónov celebrít, politikov a obetí trestných činov. Noviny boli súčasťou mediálneho magnáta Rupperta Murdocha.
Škandál oslabil aj postavenie konzervatívneho premiéra Camerona, ktorý udržiaval blízke vzťahy s viacerými do nej zapletenými osobnosťami, vrátane bývalej šéfredaktorky News of the World Rebeky Brooksovej a jej manžela.
Polícia v súvislosti s odpočúvaním zatkla Cameronovho bývalého mediálneho poradcu Andyho Coulsona a voči ďalším dvom jeho priateľom vzniesla obvinenia.
Komisia vypočuje premiéra ako svedka v rámci zhromažďovania dôkazového materiálu na budúci štvrtok.

Roztržitosť sa podľa spravodajskej stanice BBC nevyplatila írskemu futbalovému fanúšikovi, ktorý na európsky šampionát v Poľsku odletel bez toho najdôležitejšieho - vstupeniek.Copyright © TASR 2012



Keď pracovníci dublinského letiska zabudnuté vstupenky našli, ich majiteľ Oliver Coughlan bol už dávno v lietadle smerujúcom do Poľska.
Pri predstave ako Coughlan nešťastne stojí pred bránou štadiónu sa však pracovníci letiska zmobilizovali a výzvu na jeho nájdenie uverejnili na sociálnych sieťach Facebook a Twitter.
Netrvalo dlho a správu o stratených vstupenkách prevzala írska celoštátna televízia RTE a miestne rádiá.
Spoločné úsilie dublinského letiska, médií a dobrých ľudí malo napokon šťastný koniec. Správy totiž zachytili Coughlanovi známi, ktorí tiež smerovali do Poľska a vstupenky mu doručili.


A Zákon o RTVS ? Poslanecký ?

A Zákon o RTVS ?

Poslanecký ?


Ministerstvo kultúry plánuje počas štvorročného obdobia niekoľko zásadných legislatívnych zámerov. Jedným z nich bude úplne nový zákon o kultúrno-osvetovej činnosti. "Táto legislatíva je veľmi zastaraná. Na to bude následne nadväzovať reštrukturalizácia Národného osvetového centra (NOC) ako centrálneho orgánu, ktorý má osvetovú činnosť aplikovať," priblížil v rozhovore pre TASR minister kultúry Marek Maďarič s tým, že NOC sa pravdepodobne v budúcnosti premenuje na inštitúciu pre neprofesionálne umenie.
K ďalším kľúčovým zmenám patrí komplexná rekodifikácia autorského zákona. Tým sa odstránia problémy pri výklade súčasného znenia či terminologické problémy. Zároveň sa umožní aplikácia európskej transpozície z hľadiska smernice o autorských právach. "Ide o veľmi náročnú úlohu, ktorou sa bude zaoberať pracovná skupina, v ktorej chceme mať aj odborníkov zo zahraničia," avizoval minister.
Jeho rezort bude v súvislosti s možným využitím istého percenta na výtvarné dielo v stavbe iniciovať novelu stavebného zákona. Zmeny sa dočká tiež právna norma o divadelnej činnosti, ktorá zadefinuje postavenie divadelných hudobných inštitúcií. "Plánujeme nový zákon o knižniciach, ako aj novelizáciu zákona o ochrane pamiatkového fondu, najmä z hľadiska ochrany archeologických nálezov," priblížil ďalej.
Naopak, MK nebude meniť tlačový zákon. Maďarič to odôvodnil tým, že napriek jeho úprave predchádzajúcou vládou nebol predpis revidovaný takým spôsobom, že by z neho vypadlo právo na odpoveď a na opravu. "Myslím si, že stačila novela po 40 rokoch. Uvidíme, kedy sa nejaký odvážny minister kultúry znovu pustí do takej chúlostivej témy, ako je zmena tlačového zákona," podotkol. Pôvodný pochádzal z roku 1966, nový pripravila až prvá vláda Roberta Fica. Platnosť nadobudol v roku 2008. "Rovnako tak v tejto chvíli nemienime meniť zákon o štátnom jazyku," deklaroval šéf rezortu kultúry.



Copyright © TASR 2012



VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"V Srebrenici nedošlo k žiadnej genocíde."
Tomislav Nikolič ,srbský prezident
"Čo sa týka zbrojných dodávok, Rusko nedodáva žiadne zbrane, ktoré by mohli byť použité v občianskom konflikte."
Vladimir Putin

" Píšete píčoviny. "
Mirek Toplánek v liste Reflexu

„ Nevidím na schôdzke s Lipšicom nič čudné, bežne komunikujem nielen s ním, ale aj s Pavlom Frešom, Luciou Žitňanskou z SDKÚ. Celé je to o tom, že hľadáme prieniky. Trápi ma to, ako krajina vyzerá, že je zaplavená červeným morom.“
Juraj  Miškov


"Sexuálne som sa vyšantila! Jebla som na zem a teraz nemôžem chodiť.“

Magda Paveleková

 "Kam by som utekal? Veď je to smiešne! Že by som sa ako Saddám Husajn zakopal do podzemnej diery?" Niekedy mám pocit, že sme nezadržali doktora Davida Ratha, ale doktora Hannibala Lectera z Mlčania jahniat. "
David Rath

8. 6. 2012

TASR NEWS

TASR NEWS

Tlačovej agentúre Slovenskej republiky (TASR) zvýšilo Ministerstvo kultúry SR tohtoročný transfer zo štátneho rozpočtu na 1,7 milióna eur. TASR mala pôvodne tento rok dostať na základe zmluvy vo verejnom záujme s Ministerstvom kultúry (MK) SR polovicu vlaňajšieho rozpočtu, teda pol milióna eur. Krátenie príspevkov pre TASR sa odvíjalo od plánu predchádzajúcej vlády Ivety Radičovej transformovať verejnoprávnu tlačovú agentúru.

Ako ďalej vyplýva zo zápisu o novom návrhu rozpočtu TASR zo zasadnutia Správnej rady TASR 31. mája, zverejnenom na webstránke tlačovej agentúry, vedenie TASR koncom apríla a začiatkom mája rokovalo s gesčným ministerstvom kultúry. Výsledkom je dodatok k zmluve vo verejnom záujme s MK SR, ktorý zvýši transfer zo štátneho rozpočtu na celkovú sumu 1 700 000 eur. TASR tak tento rok plánuje príjmy 3 660 199 eur.
TASR po zmene od 1. januára 2009 z príspevkovej organizácie rezortu kultúry na verejnoprávnu organizáciu časť svojich produktov sprístupnila bezplatne na nekomerčné účely, spravodajské produkty aj predáva. Okrem príjmov z predaja spravodajstva je zdrojom jej príjmov príspevok od štátu na základe zmluvy o poskytovaní služieb vo verejnom záujme medzi ministerstvom kultúry a agentúrou. Z Návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2012 až 2014, ktorý zverejnilo ministerstvo financií vlani v auguste, vyplýva, že TASR by tento rok mala mať polovicu toho, čo jej vyplývalo z rozpočtu schváleného pre vlaňajší rok, teda pol mil. eur. "Pokles finančných zdrojov je koncipovaný v súlade so zámerom vlády minimalizovať príspevok zo štátneho rozpočtu tak, aby podpora štátu bola zachovaná len v segmente uchovávania, správy a sprístupňovania archívov," písalo sa v Návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2012 až 2014.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.




Zomrela Klára Mareková

Zomrela Klára Mareková


Dlhoročná strihačka Slovenskej televízie Klára Mareková už nie je medzi nami. Rozlúčka s ňou bude 11.6.2012 o 12:15 v Krematóriu.
SLOVAK MEDIA NEWS


Zákazníci spoločnosti Skylink, ktorí nesúhlasia s novými všeobecnými obchodnými podmienkami, nemusia na ich zmeny vôbec reagovať. "V takom prípade náš zmluvný vzťah zanikne v súlade so zákonom k poslednému dňu kalendárneho štvrťroka nasledujúceho po dni doručenia výpovede. U prístupových kariet, pre ktoré nebude servisný poplatok k dátumu jeho účinnosti uhradený, dôjde v súlade s platnými podmienkami k zastaveniu poskytovania služby," vysvetlil Marek Němec, mediálny zástupca luxemburskej skupiny M77, ktorej Skylink patrí.

Reagoval tak na predchádzajúce vyhlásenie Spotrebiteľského Centra. Jeho riaditeľ Miroslav Antoňak tvrdil, že zákazníci majú už len osem dní na to, aby odstúpili od zmluvy s dodávateľskou spoločnosťou. Dátum 15. jún je však podľa skupiny M77 iba začiatkom platnosti nových všeobecných podmienok.
Tie zavádzajú zmenu v systéme poplatkov. Doteraz totiž spoločnosť poskytovala všetky služby spojené s príjmom satelitnej televízie bezplatne. Poplatky sa týkali iba tých zákazníkov, ktorí využívali platené televízne programy. S účinnosťou od 1. septembra sa však zavádza jednotný servisný poplatok vo výške 1,20 eura mesačne.
"Nové všeobecné obchodné podmienky je možné jednoducho akceptovať bez potreby ďalších administratívnych krokov, a to úhradou servisného poplatku, výmenou staršej karty CryptoWorks za kartu Skylink Výmena alebo objednaním plateného programového balíka," doplnil Němec.


Copyright © TASR 2012





Drahšie



7. 6. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Prestížnemu americkému magazínu People sa neoplatilo investovať do exkluzívnych fotografií mesačnej dcéry Jessicy Simpson. Ako uvádza webová stránka časopisu The Hollywood Reporter, People za exkluzivitu zaplatil 850-tisíc amerických dolárov. Predajnosť čísla s fotkami čerstvej mamičky a jej potomka však dosiahla len 950-tisíc kópií, čo je preň veľmi málo. Priemerne totiž za týždeň predajú 1,3 milióna výtlačkov. Simpson porodila snúbencovi Ericovi Johnsonovi dcérku Maxwell Drew 1. mája.
Magazín People si zakladá na exkluzivite o celebritách a na špeciálnych fotoedíciách výnimočných udalostí v ich životoch. V roku 2006 zaplatili v tom čase rekordnú sumu 4,1 milióna dolárov za fotografie Shiloh Jolie-Pitt - prvého biologického dieťaťa Angeliny Jolie a Brada Pitta. Tento krok sa skončil úspechom nielen v predajnosti výtlačkov, ale aj na webe. Počas jedného dňa mala webová stránka týždenníka 26,5 milióna unikátnych kliknutí, čo bolo najvyššie číslo v histórii jej existencie. O dva roky neskôr, po narodení dvojičiek Pitta a Jolie, sa suma za fotenie preto pohybovala v celkom iných číslach. Za exkluzívne fotky bábätiek Vivienne a Knoxa zinkasovali ich rodičia 14 miliónov dolárov.

Popová hviezda Katy Perry bude mať vlastný životopisný komiks. Vydavateľstvo Bluewater Productions sa ju totiž rozhodlo zaradiť do komiksovej série s názvom Fame, v rámci ktorej pravidelne vychádzajú kreslené biografie celebrít. Príbeh sa začne odchodom speváčky z kostolného zboru od jej kresťansky založených rodičov do Los Angeles, kde sa jej podarilo nahrať prvý veľký hit I Kissed A Girl. Okrem Katy Perry majú svoje komiksové životopisy aj Lady Gaga, Britney Spears, Robert Pattinson, Taylor Swift, Beyoncé, Justin Bieber či 50 Cent. Rodáčku z Kalifornie preslávila v roku 2008 spomínaná pieseň I Kissed a Girl z albumu One of the Boys (2008). Naspievala tiež ďalšie veľké hity ako napríklad Hot n Cold, Firework, Teenage Dream, California Gurls, E.T. či Last Friday Night (T.G.I.F.). Čiastočne sa venuje aj herectvu. Prepožičala hlas svojej animovanej postavičke v epizóde seriálu Simpsonovci (1989), ale aj Šmolinke v snímke Šmolkovia (2011). Hosťovala tiež v americkom seriáli Ako som spoznal vašu mamu (2011). Dvadsaťsedemročná hviezda sa v súčasnosti rozvádza s britským komikom a hercom Russellom Brandom. Perry a Brand boli jedným z najsledovanejších a najprominentnejších párov šoubiznisu. Zosobášili sa 23. októbra 2010 v Indii, kde sa rok predtým v decembri aj zasnúbili. Pre rozvod, ktorý bude právoplatný v júli, sa rozhodli vlani v decembri po 14 mesiacoch manželstva.



© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS sa dištancuje

 
RTVS sa dištancuje
 


"RTVS sa dištancuje od špekulácií uvedených v článku Pravda o Eurovízii od autora, ktorý vystupuje pod menom MJM tím. Zmluvné záväzky voči slovenskému reprezentantovi na tohtoročnej Eurovízii si RTVS splnila"


Pravda o Eurovízii
alebo
Niekoľko dôkazov, že Max Jason Mai na Eurovízii USPEL


Presne pred týždňom sa Slovensko opäť zapísalo do dejín Veľkej ceny Eurovízie. Napriek kritike, ktorá sa spustila na nášho speváka po jeho výkone, sme zistili, že jeho hudobné pôsobenie a práca kapely na súťaži mala oveľa väčší dosah v zahraničí, ako na divákov od Bratislavy po Košice. Kapela MJM totiž urobila na Strednom Východe hotovú revolúciu!


Hoci má Eurovízia svojský koncept a zrejme sa na nej bude dariť len exotickým popovým kolovrátkovým hitom, slovenský interpret mal odvahu priniesť do bývalej ruskej kolónie – Azerbajdžanu tvrdý, západný rock. Hrdý spevák, s hrdou kapelou, ktorá na prvý pohľad vyhlasovala v tejto post diktátorskej krajine veľkú slobodu, chuť po energickom prejave, čo je v krajine prevažujúceho moslimského obyvateľstva nedôstojné.


Max neskončil posledný!


Začnime ale pekne po poriadku. Na Slovensku sa objavila správa, že Max Jason Mai skončil v Baku na Eurovízii na poslednom mieste. Podľa informácii priamo zo Slovenskej televízie, ktorá nášho interpreta na súťaž vyslala, je všetko inak. Max posledný neskončil. Za Slovenskom sa ocitlo mnoho ďalších nepostupujúcich interpretov a bodovo dokonca predstihol viacerých slovenských muzikantov z predchádzajúcich ročníkov súťaže.


Podľa štatistík, ktoré má RTVS v archíve za posledných sedem rokov, bolo umiestnenie Slovenska tento rok jedno z najlepších. „Je to pravda, chcem dementovať všetky falošné dohady, ktoré nášho interpreta posúvali v rebríčkoch na posledné miesta,“ hovorí vedúca slovenskej delegácie v Baku, Jana Majorová.


Ďalšou fámou je informácia, že si zástupcovia Slovenska na súťaži užívali peniaze televíznych koncesionárov a mali dokonca každý deň diéty, ako na zahraničnej služobnej ceste. Pravda je iná, partia si všetko financovala sama! Len pár dní pred odchodom na Eurovíziu od projektu MJM odstúpil sponzor údajne kvôli zdĺhavým rokovaniam, odďaľovaniu termínu prezentácie interpreta, teda vlastne nedostatku času. Max sa nezľakol, riskoval finančné zadĺženie a išiel do Baku. Je len málo takých bláznov, ktorí by sa rozhodli vložiť do mega projektu, akým je aj „predaná“ Eurovízia, svoje vlastné peniaze.


Neurobil by to ani Max, keby mu z každej strany nehrozili mastné pokuty už len za každú zmeškanú generálku či tlačovú konferenciu, tobôž hlavné vystúpenie. Kvôli propagácii si kapela vzala so sebou celý, niekoľko desiatok kilogramový technologický park navyše, od tlačiarní, cez laptopy, napaľovačky, kvôli promo materiálom, tlačeniu podpis kariet, cédečiek, o ktoré bol medzi novinármi a fanúšikmi v Baku obrovský záujem.


Z peňazí daňovníkov neminul ani euro


MJM tím nemal žiaden pripravený a zabezpečený servis. „Bol to totálny rokenrol! Nikto z nás tam nebol na dovolenke,“ hovorí Max. Je mi uprdele, že sme reprezentovali za vlastné dva týždne. Skôr ma serú veci ako to, že nám išlo o život kvôli niekoho politike, teroristom a iným úchylom, ktorí to mali namierené do Crystal Hall. Išli sme na hudobné podujatie, a nejakí ujovia tam vraj chceli odpáliť nálož,” nemôže zabudnúť na všetky varovania a policajné razie v Baku Max počas finálového večera. Nehovoriac o tom že, si bubeník kapely v Prahe, odkiaľ odlietali, našiel po návrate na odstavenom parkovisku rozbité auto.


Podľa posledných správ z nemenovaného zdroja, dala EBU v januári tohto roku nielen licenčné práva RTVS na vysielanie Eurovízie, ale aj dotáciu na propagáciu Slovenska. Peniaze mali slúžiť na pokrytie nákladov na celú Eurovíziu. Keď EBU dala peniaze, je logické položiť si otázku, prečo si musel náš interpret hradiť celú súťaž sám? Prečo sa mu nedostalo dostatočnej propagácie nielen doma, ale aj v zahraničí?

Z vlastného vrecka zaplatil ešte aj živé prenosy pre STV


Určite ste postrehli správu, že prenos Eurovízie sa po prvý raz uskutočnil naživo, priamo z miesta konania, pretože náš vyslaný komentátor sa ocitol priamo v Baku. „Bola to šanca byť zase iný, chceli sme, aby sa slovenskému divákovi dostalo, čo najviac informácii priamo z dejiska konania, aby aspoň po tejto stránke sme boli ako ostatné krajiny“ vysvetľuje Max. „Moderátor Roman Bomboš, ktorý sa podujal vycestovať s nami a odmoderovať všetky tri eurovízne večery vo svojom voľnom čase podal mimoriadny výkon. Neustále monitoroval backstage, stretával sa s účinkujúcimi, aby mal 100%-ný prehľad o dianí a mohol sa o informácie podelil vo vysielaní. Za to mu touto cestou veľmi ďakujem,“ hovorí Max, ktorý z vlastného vrecka zaplatil aj komentátorskú kabínku pre Slovenskú televíziu. „Slovenská televízia o kabínku v Baku priamo nežiadala. Vysielanie Eurovízie sa uskutočňovalo doteraz vždy z Mlynskej doliny, kde sedel aj náš moderátor. Úmysel byť na mieste diania vyšiel z hlavy interpreta, ktorý požiadal organizátora o uvoľnenie tejto kabínky pre slovenského moderátora za vlastné prostriedky,“ hovorí Jana Majorová.


Rockeri na Eurovízii


Max Jason Mai chcel svojím vystúpením osloviť fanúšikov rocku v celej Európe. Na pódiu bol s takýmto formátom pesničky spomedzi 42 účastníkov sám. Aj to bola cesta, ktorou chcel zaujať. „Nemeckí producenti šou a ľudia, ktorí boli zodpovední za zvuk sa skutočne snažili vyjsť nám v ústrety. Sú to profíci, ktorí zabezpečujú veľké letné festivaly ako Nova Rock či Rock am Ring v Nemecku. Vedia čo robia a pracujú ako hodinky.“


Nie každý na Eurovízii však Slovákov podporoval. Naša kapela sa stretávala aj s nepochopiteľným amatérskym prístupom a sabotážou. Tak ako ostatní účinkujúci, aj Slováci mali právo robiť si v Baku reklamu a hrávať v najdôležitejších eurovíznych kluboch. Napriek tomu, že sa do hudobnej techniky investovalo pri príprave Eurovízie niekoľko miliónov eur, MJM tím mal problém, aby vôbec dostal základné mikrofóny. „Poslali sme im jednoduchý rider, z ktorého sa im nepodarilo splniť ani jednu obyčajnú požiadavku a propagačné vystúpenia sme museli zrušiť len preto, že sme chceli mať nástrojovku a hrať live, a nie zo seba robiť playbackových volov,“ krúti hlavou Max.


Eurovízia, jeden veľký podvod


Slovenský divák útočí na Maxa, že sa viac venoval svojmu imidžu ako spevu a preto na Eurovízii neuspel. Imidž v takejto súťaži stojí skoro na prvom mieste, to si treba uznať. Len málo ľudí vie, že víťazka Loreen išla na vystúpení na playback. Maxova kapela nám potvrdila, že ju počuli naživo v slúchadlách počas generálky. „Neverili sme vlastným ušiam, bola zadychčaná, svoj tanec a spev dokopy by nezvládla, tak jej švédska lobby zrejme pomohla,“ usmievali sa naši chalani v šatni.

Veľkou neznámou po technickej stránke ostáva aj naše semifinálové vystúpenie. „Zažili sme všelijaké nepresnosti v odposluchoch,“ priznáva slovenská delegácia. „Dokonca aj zmenu výšky a tóniny hlasu, ktorá mohla spôsobiť rozladenie a dokonca aj falošný spev mnohých súťažiacich, vrátane nášho Maxa. „Áno, deje sa to. Je to neprofesionálne zo strany organizátora, pokiaľ by sa dokázali podobné technické praktiky. Proste podvod, na ktorý divák nemôže nijako prísť!“ hovorí majiteľ známeho bratislavského hudobného štúdia Branislav Jurnečka, kde Max nahrával posledné eurovízne coververzie. „Max spievať vie. A eurovíznu skladbu zaspieval na poslednej generálke pred vystúpením na jednotku. Aj preto mám podozrenie, že sme jednoducho boli podvedení. Boli sme totiž nečakane jedným z favoritov. Niekomu sme sa proste nehodili do finálovej zostavy.“


Sledovaní políciou na každom kroku


Politika hrá na Eurovízii veľkú rolu. Stačí sa len v Azerbajdžane pozrieť pod nohy, všade ropné škvrny. Ropu môžete cítiť aj vo vzduchu, kdekoľvek idete. Azerbajdžan je krajina, ktorá sa usiluje o stabilitu na medzinárodných trhoch v rámci svojej nešťastnej lokácie medzi krajinami, kde prebieha občianska vojna a prevraty. Aj preto zhromaždili celú Európu na jedno miesto. Eurovízia im mala pomôcť začať budovať silnú pozíciu, ako dominantného lídra, ktorý drží v rukách pevne kohútik ropného potrubia pre celý svet.

„V živote ma nesledovalo toľko policajtov ako posledné týždne v Baku! Fajn, mohli sa starať o našu bezpečnosť, ale starali sa hlavne o bezpečnosť svojej krajiny. Chceli mať kontrolu nad importom západnej kultúry do tejto, stále diktátom napáchnutej krajiny,“ vysvetľuje Max. Kapela nebola sledovaná len v meste, ale aj na hoteli. Takmer dokonca prišla o gitaristu, ktorému hrozilo väzenie len za to, že si nahrával splašený dav ľudí v obchodnom centre, kde sa išli chalani najesť. A takáto bola každodenná realita. „Nemohli sme sa len tak prechádzať po meste. Všade išli za nami davy ľudí, neprešli sme ani päť metrov, aby od nás nechceli autogram a spoločné fotografie, čo bolo dokonalé a super. Nič v zlom, ale Baku nie je Bratislava ani Praha. Žije tam niekoľko miliónov ľudí. A dav tu je DAV!“


Dobyl arabský svet


Projekt MJM je jediný projekt, ktorý z východného bloku zrejme priniesol hudobný žáner do multikultúry medzi Irán, Azerbajdžan, Jeruzalem, Turecko a Arábiu. „Nerobili sme rozhovory a nevystrkovali rožky, lebo sme nezapadali do politicko-ekonomického konceptu,“ hovorí Max. „Rozhovory sme riešili hlavne iba s médiami ako BBC, MTV a mnohými ďalšími britskými a dokonca aj austrálskymi žurnalistami, ktorých zaujímala nefalšovaná muzika. Boli sme jediná kapela na Eurovízii, ktorá ukazovala a učila miestne obyvateľstvo rockový pozdrav z vystretým ukazovákom a malíčkom. Slobodne sa vyjadriť týmto rockerským gestom na verejnosti bolo nebezpečné.


Chodili sme pomaľovaní, s krížami na hrudi, s amuletmi, potetovaní po posvätných miestach, v duchu rokenrolu a nechali sme za sebou taký dojem, aký v týchto končinách neexistuje. Porušili sme tým hneď niekoľko miestnych spoločenských zákonov. Po našom príchode sa objavovali na uliciach deti ostrihané na pankáča, podľa vzoru nášho bubeníka, s ktorým sa všetky fotili.“


V Azerbajdžane sa stal Max doslova akýmsi hrdinom. Samotné Baku, s počtom obyvateľstva porovnateľným s populáciou celého Slovenska sa z neho išlo zblázniť. „Slovenská delegácia mala najsilnejšiu podporu a najviac zaangažovaných domácich ľudí,“ komentovali stav samotní azerbajdžanskí delegáti situáciu okolo Slovákov. Projekt MJM bol síce za celú históriu slovenských výprav na Eurovíziu najmenší, bez mediálnej kampane, domácej podpory, bez peňazí EBU, no uspel a zviditeľnil našu krajinu viac, ako všetky ostatné, ktoré navyše výrazne propagovali a podporovali slovenské médiá. A tým sa to celé nekončí.


Nepostúpili sme síce do finále, ale naše účinkovanie zmysel malo. Max si postupne začal hĺbiť dieru do sveta. V Azerbajdžane si zahral so symfonickým orchestrom v priamom prenose ich štátnej televízie, dostáva ponuky na fotenie pre zahraničné hudobné, ale aj módne magazíny. „Rokenrol pokračuje! Mám radosť z toho, čo sa nám podarilo, z ohlasov za hranicami republiky, pretože to je pre mňa najdôležitejšie. Keď rokenrol umrel na Slovensku, tak nech žije aspoň vonku.“ hovorí pokojne Max.


Max, ďakujeme!


Nielen vo Veľkej Británii považujú Veľkú cenu Eurovízie za tretiu najväčšiu televíznu udalosť, hneď po Olympiáde a Majstrovstvách sveta vo futbale. Tisíce britských rodín chodí do pubov a ovešaní vlajkami zdieľajú spoločne hudobnú šou. Tento rok sa dokonca uvažovalo, že Británia pošle na súťaž obnovené Spice Girls.


Krajiny v zahraničí dávaju do Eurovízie miliónové dotácie. U nás si účasť a reprezentáciu štátu musí interpret zaplatiť sám! Na Slovensku už niekoľko rokov pretrváva nezáujem o túto hudobnú udalosť, aj preto, že sa do nej neinvestuje. Rovnako ako sa neinvestuje do kultúry alebo do slovenského športu. Len zopakujeme, že Maxa sledovalo v semifinále vyše 170 miliónov divákov po celom svete. Maxovi a jeho kapele, aj napriek tomuto kritickému sumáru ďakujeme za odvahu a skvelú reprezentáciu Slovenska.


Text: tím MJM

TO JE TV !

TO JE TV !

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS




Bezplatný slovenský elektronický časopis Jupiter (www.casopis-jupiter.sk), zameraný na science fiction a fantasy, prináša svoje prvé číslo. Obsahuje diela dvoch najpopulárnejších autorov strednej Európy. Andrzej Sapkowski v ňom prvýkrát v slovenčine prináša poviedku o populárnom zaklínačovi Geraltovi, celosvetovo známom aj vďaka populárnej počítačovej hre. Juraj Červenák predstavuje černokňažníka Rogana pri jeho stretnutí so solúnskymi bratmi. Časopis obsahuje ďalšie štyri slovenské poviedky - víťazný text Poviedky Istroconu 2011 od Veroniky Inglotovej, do novej súťaže nepublikovaných autorov Meteor zaradené poviedky Márie Gážikovej a Richarda Zamca a poviedku Martina Tomčíka, rozobratú redaktormi vo workshope. Na 96-tich stranách si čitatelia ďalej môžu prečítať množstvo publicistiky z oblasti sci-fi a fantasy kníh, filmov, seriálov, hudby a vedy. V rámci nej aj tri rozhovory, hlavný so slovenskou výtvarníckou legendou Jurajom Maxonom. Časopis sa sťahuje bezplatne vo formátoch PDF, EPUB a MOBI na adrese www.casopis-jupiter.sk.



Copyright © TASR 2012

RTVS NEWS


RTVS NEWS
 

Už tento piatok 8. júna 2012 sa začínajú priame prenosy z Majstrovstiev Európy vo futbale UEFA EURO 2012, ktoré bude Rozhlas a televízia Slovenska vysielať na Jednotke a na Dvojke. Verejnoprávna televízia ponúkne divákom všetky zápasy záverečného turnaja Majstrovstiev Európy vo futbale 2012 v Poľsku a na Ukrajine. Diváci si budú môcť vychutnať priame prenosy na Jednotke v DVB-T a u vybraných operátorov v HD kvalite.
Exkluzívne práva na vysielanie zápasov UEFA EURO 2012 získala RTVS v januári, keďpodpísala exkluzívnu dohodu s Úniou európskych futbalových zväzov (UEFA) na vysielacie práva na všetky zápasy záverečného turnaja Majstrovstiev Európy vo futbale v Poľsku a na Ukrajine.
RTVS už pripravila pre futbalových fanúšikov na facebooku stránku Futbal v RTVS http://www.facebook.com/futbal.rtvs a plánuje spustiť aj špeciálnu internetovú podstránku, podobne, ako to urobila v prípade MS v hokeji.

Čo nám Andrej zatajil V.

Čo nám Andrej zatajil V.






Prometheus

Prometheus


6. 6. 2012

Peter Schutz z denníka SME klamal

Peter Schutz


z denníka SME klamal







Kritika vlády je legitímnou súčasťou demokratického politického procesu a vláda SR s ňou nemá žiadny problém. Ak však autor Peter Schutz v dnešnom vydaní denníka SME (6.6.) vo svojom komentári nazvanom Po vlastnej stope uvedie, že súčasná vláda "sa len nečinne prizerá bez toho, aby s rozpočtom robila niečo zásadné", potom zjavne nepíše o súčasnej vláde Slovenskej republiky alebo nechce vidieť veci také, aké sú. Nehovoriac o tom, že autor uvádza viaceré tvrdenia, ktoré sú už na prvý pohľad v rozpore s realitou.
Vláda SR sa oficiálne zaviazala k dodržaniu cieľa 3% deficitu verejných financií v roku 2013, čím si uložila záväzok znížiť deficit o 1,5 mld. v budúcom a 300 mil. v tomto roku. Odo dňa, kedy vláda získala oficiálny mandát pre napĺňanie svojho programu, absolvoval predseda vlády či príslušné ministerstvá práve k témam konsolidácie verejných financií, hospodárskeho rastu či znižovaniu nezamestnanosti nespočetné množstvo odborných a politických rokovaní. V najširšom sociálnom dialógu od vzniku štátu vláda prediskutovala a predložila ambiciózny konsolidačný plán s radom opatrení, z ktorých niektoré už majú podobu zákonov. Vláda pristupuje k úpravám daní, s ktorými autor komentáru nemusí súhlasiť, ktoré však napĺňajú dva princípy, na ktoré má vláda mandát od voličov - nezaťažujú ľudí s nízkymi príjmami a v čo najmenšej miere poškodzujú hospodársky rast, menej ako pravicou plánované plošné zvyšovanie DPH. Rovnako autorovi príspevku pripomíname program dôsledného boja proti daňovým únikom z dielne rezortov financií, spravodlivosti a vnútra, zásadnú reorganizáciu a úsporu v štátnej správe v rámci programu ESO, rušenie špecializovanej krajskej štátnej správy k 1.1.2013, dohodu s bankármi na spolupráci pri boji proti únikom na DPH, program zamestnanosti mladých ľudí, úpravu neudržateľného dôchodkového systému, zákon proti neopodstatneným návrhom zvyšovania cien energií, ktorý už prerokoval parlament, záchranu v kritickej situácii s financovaním sľúbeného zvýšenia platov v zdravotníctve a ďalšie a ďalšie rozhodnutia a opatrenia.


Príjmy štátneho rozpočtu sa nevyvíjajú dobre, každému je však zrejmé, že v rozhodujúcej miere je to dôsledok toho, že vláda zdedila daňový systém, ktorý úplne znefunkčnil práve príjmovú stránku daňovej správy. Nehovoriac o tom, že za vývoj verejných financií v prvom štvrťroku tohto roka (teda väčšej časti práve prebiehajúceho roka) zodpovedala ešte bývalá vláda, ktorá výdavky takpovediac úplne pustila z reťaze, na čo predstavitelia SMERu-SD opakovane upozorňovali a o čom svedčia nielen škandalózne zlaté padáky, o ktorých sa dnes dozvedáme.


Nevieme, o akých "troch mesiacoch", ktoré údajne vláda premrhala, autor píše, keďže vláda SR pod vedením R. Fica má oficiálny mandát na výkon svojej funkcie od 15. mája tohto roku, kedy získala dôveru v Národnej rade SR. Energiu, ktorú od tohto dňa venuje práve náročnej úlohe konsolidácie verejných financií, pri súčasnom nepoškodení hospodárskeho rastu a nepresunutí ťarchy konsolidácie na ľudí s nízkymi a strednými príjmami, je každému, kto chce vidieť veci také, aké sú, zrejmá. Zjavne to neplatí o komentároch autorov, pri ktorých už v minulosti boli ich tvrdenia v zásadnom rozpore s realitou, ako pri klamstvách o financovaní tunela na Úrade vlády SR či o zriadení bieloruskej ambasády.



 

Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR



Zomrel Ray Bradury

Zomrel Ray Bradury







Americký spisovateľ zomrel dnes ráno v Los Angeles vo veku 91 rokov .
Raymond Douglas Bradbury (* 20. august 1920, Waukegan, Illinois, USA - † 6. jún 2012, Los Angeles, Kalifornia, USA) bol americký spisovateľ sci-fi a fantasy.
V roku 1939 vydal štyri čísla vlastného fanzinu Futuria Fantazia. Prvá publikovaná poviedka Hollerbochen's Dilemna mu vyšla v amatérskom fanzine Imagination! v roku 1938. Jeho prvá predaná poviedka bola Pendulum, ktorú napísal spolu s Henry Hassom. Najčastejšie spolupracoval s fanzinom Weird tales, kde v rokoch 1941 - 1948 publikoval celkom 25 poviedok.
Jeho najslávnejším dielom sú The Martian Chronicles (v roku 1950 The Silver locus, po slovensky Marťanské kroniky). Kniha rozoberá vzájomné postavenie - ignoranciu ľudí a mimozemšťanov, ale hlavne o neschopnosť ľudí učiť sa z vlastných chýb.
Nemenej slávnym dielom je 451 stupňov Fahrenheita (v roku 1951 The Fireman)- pohľad na spoločnosť, kde zločinom je vlastniť a čítať knihy. Román sfilmoval francúzsky režisér Francois Truffaut.
Jeden asteroid je pomenovaný na jeho počesť (9766) Bradbury, ako aj kráter na mesiaci sa volá „Dandelion Crater“ (pomenovaný podľa románu, Dandelion Wine - Púpavové víno).
17. novembra 2004 Bradburymu udelili za prítomnosti prezidenta George W. Busha National Medal of Arts.
Takisto získal World Fantasy Award za životné dielo, Stoker Award za životné dielo, SFWA Grand Master, SF Hall of Fame Living Inductee a First Fandom Award.


Zavrime už nejakého poslanca


Zavrime už nejakého

poslanca !



Mimoriadnu pozornosť pritiahol utorkovej priamy prenos spravodajského kanálu ČT 24 z rokovania Poslaneckej snemovne, na ktorom vystúpil poslanec a bývalý stredočeský hajtman David Rath (exČSSD), obvinený z korupcie. Takmer trojhodinový tematický blok, ktorý na ČT 24 začínal o 13:34, sledovalo v priemere 763 tisíc dospelých divákov, čo predstavovalo podiel 50,16 percenta. Nadpriemernú sledovanosť mali aj nasledujúce bloky, v ktorých ČT 24 analyzovala ďalší vývoj situácie okolo obvineného poslanca. V celodennom podiele na dospelom publiku dosiahla ČT 24 vysoko nadpriemerného výsledku 14,76 percenta a stala sa treťou najsledovanejšou televíziou v krajine. Sesterskou ČT 1 odsunula na štvrtú pozíciu a stačilo málo, aby porazila aj Primu family, ktorá dosiahla celodenného podielu 15,93 percenta. Takmer bez strát skončila televízie Nova, ktoré pomohol tradičné utorkovej evergreen, večerné seriál Ordinácia v ružovej záhrade 2, takže v celodenných číslach vykázala podiel 27,51 percenta.



Zdroj : Digizone.cz

Príjem Media RTVS za MS v hokeji

Príjem MEDIA RTVS 

za MS v hokeji





rok 2010 - čistý príjem 578 426.-EUR


rok 2011 - čistý príjem 1 353 646.-EUR- minulý rok boli MS v BA, ale podiel reklamy vo vysielaní bol v  2010 a 2011 rovnaký 


rok 2012 - čistý príjem 774 878.-E (ešte sa očakáva príjem za audiotex vo výške cca 30 000.-E)


TOP OF THE POPS


TOP OF THE POPS





       1. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 2. FARMA – Markíza ; 3. MODRÉ Z NEBA – Markíza ; 4. ŠPORT- TV JOJ ; 5. NOVINY TV JOJ –TV JOJ ; 6 . TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 7. HLAS ČESKO SLOVENSKA – Markíza ; 8. KRIMI- TV JOJ ; 9. Počasie  – Markíza ; 10. ŠPORTOVÉ NOVINY – Markíza ; 11. HLAS – vstup –Markíza ; 12. Druhý dych – DOMA ;          13. Panelák- TV JOJ ;  14. Vykúpenie z väznice Shawshank- TV JOJ ; 15. Súdna sieň – TV JOJ ;   16. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 – Markíza .

5. 6. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Novinárske povolanie je naďalej nebezpečné nielen v zámorí, ale aj v európskych krajinách. Dokazujú to prípady fyzických útokov v Čiernej Hore, Francúzsku, Grécku, Lotyšsku, Moldavsku, Nemecku, Rumunsku, Rusku a Taliansku, ktoré od začiatku roka zaznamenala Rada Európy (RE). Podľa utorňajšej správy, ktorú vydala kancelária komisára RE pre ľudské práva Nilsa Muižnieksa, by mali jednotlivé vlády k násiliu páchanému na novinároch pristupovať "s najväčšou vážnosťou, keďže takéto útoky sú zamerané proti samotnému jadru našich demokracií".
"Páchateľmi útokov sú často neznámi útočníci, obvykle viacero maskovaných mužov, ale niekedy sú nimi poriadková polícia alebo strážcovia bezpečnosti pod patronátom štátu," upozorňuje organizácia združujúca 47 európskych a mimoeurópskych krajín. Jeden z najhorších prípadov sa odohral v Lotyšsku, kde útočníci vložili svojej obeti do úst nôž a prerezali jej bradu.
"Útoky na novinárov sa líšia od mnohých iných, kde je motív často materialistický alebo rasistický. Toto sú politické útoky." Komisár RE zastáva názor, že "sloboda médií je zdrojom životnej sily demokracie ako aj základným predpokladom pre iné slobody ako je sloboda združovania alebo zhromažďovania". Poukazuje tiež na aktuálneho sprievodcu bezpečnosťou novinárov, ktorého vydala Organizácia pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe a ktorý fyzické útoky alebo vyhrážanie sa násilím kvalifikuje ako extrémnu formu cenzúry. Tej sa podľa neho môžu dopustiť aj vlády, ak proti násiliu páchanému na novinároch nepodniknú dostatočné kroky. "Vlády a politici musia dať veľmi dôrazne najavo, že takéto útoky sú neprijateľné a nezostanú nepotrestané," odkazuje Muižnieks.




©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


TO JE TV !

TO JE TV !

Stanovisko SOI


Stanovisko SOI k plánovanému zavedeniu servisných poplatkov v rámci využívania služby Skylink


Poskytovateľom služby Skylink je spoločnosť M77 Group S.A., so sídlom 2, RueAlbert Borschette, L-1246 Luxembourg, Veľkovojvodstvo Luxemburské, ktorá prevádzkuje satelitnú platformu Skylink na území Slovenskej republiky.
Podľa bodu 2.1 Všeobecných obchodných podmienok Skylink pre Slovenskú republiku (ďalej len VOP),        " poplatky" pre účely týchto VOP sú peňažné čiastky stanovené v aktuálne platnom cenníku na stránke www.skylik.sk, ktoré nie sú viazané a zo strany poskytovateľa účtované za poskytovanie prístupu k neplateným či plateným programom a službám, ale sú účtované výlučne za prevádzku, správu, technické zabezpečenie a podporu poskytovania (vrátane prevádzkovania zákazníckeho servisu) služby Skylink.
Obchodné podmienky predaja tovarov a poskytovania služieb si určuje predávajúci resp. poskytovateľ služieb.

Zmena obchodných podmienok je bežnou praktikou, a ak sú zmeny vykonané korektne a týmito zmenami nedochádza k porušovaniu platnej legislatívy, možno ich realizovať.
Ak v pôvodných (predchádzajúcich) VOP bolo vymienené právo ich zmeny, ako i zmeny cenníka, a ak k tejto zmene mieni poskytovateľ služieb v budúcnosti pristúpiť, nejde o konanie v rozpore s predpismi. Podstatné je, aby užívateľ bol o zmenách informovaný v dostatočnom časovom predstihu (v tomto prípade k informovaniu dochádza 3 mesiace pred účinnosťou zmien) a aby užívateľovi bolo umožnené zrušiť zmluvu, ak so zmenami nesúhlasí, ktorá podmienka je taktiež dodržaná.
V zmysle uvedeného, ohlásené zavedenie poplatkov od 1.9.2012 nesúvisí so spoplatňovaním prístupu k neplateným či plateným programovým službám, ale ide o servisné poplatky, ktoré pokrývajú náklady na prevádzku, administráciu, technické zabezpečenie a podporu poskytovania služieb satelitnej televízie Skylink vrátane prevádzky zákazníckeho servisu.

Nejde teda o spoplatnenie satelitného príjmu, ktorý bol v prípade základného programového TV súboru deklarovaný bezplatný. Tento zostáva bezplatný aj naďalej.
Spoplatnenie servisným poplatkom sa týka služieb súvisiacich so servisom satelitnej služby.

Podľa vyjadrenia mediálneho zástupcu luxemburskej skupiny M77, ktorej dnes Skylink patrí, publikovaného v médiách dňa 5.6.2012, spoločnosť bude kontaktovať každého zákazníka adresnou zásielkou s ponukou na predĺženie zmluvy s novými obchodnými podmienkami. Keď zákazník s nimi nebude súhlasiť, spoločnosť s ním rozviaže zmluvu. Takýto postup umožňujú nové VOP, platné od 15.6.2012, ako i staršie VOP, platné od 1.9.2010.

Reklamné TV-šoty, ako i reklama na iných mediálnych nosičoch, ktorá prezentuje služby Skylink bez poplatkov, je v danom okamihu korektná, nakoľko v súčasnosti žiadne spomínané poplatky zo strany poskytovateľa služby účtované ešte nie sú.

V súvislosti s uvedeným, konanie poskytovateľa služieb Skylink je za daných okolností plne v súlade s deklarovanými obchodnými podmienkami a nejaví v danom smere známky porušenia platnej legislatívy.

Art Film Fest News


Art Film Fest News

Jubilejný 20. ročník medzinárodného festivalu Art Film Fest ponúkne 159 filmov zo 46 krajín celého sveta. Medzi nimi víťazné snímky z najznámejších svetových festivalov, oscarových nominantov či nové slovenské filmy. Podujatie sa uskutoční od 16. do 23. júna v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne.
"Teším sa na celý Art film, pretože som unesený z toho, že u nás vydržal tak dlho. Je to už naozaj tradícia," povedal dnes na tlačovej konferencii v Bratislave prezident festivalu Milan Lasica.
Podľa riaditeľa festivalu Petra Nágela sa organizátorom podarilo získať do programu vzácne úlovky v podobe ocenených filmov z nedávnych festivalov v Cannes i Berlinale. Art Film Fest otvorí nová komédia Woodyho Allena Do Ríma s láskou (To Rome with Love), ktorý zatiaľ uviedli iba v dejisku príbehu a po talianskej premiére bude exkluzívne premietnutý na Slovensku.
Už tradične je dominantou festivalu Medzinárodná súťaž hraných filmov. V nej bude súťažiť 12 snímok, ktoré okrem silných ľudských príbehov majú všetky ešte jedného spoločného menovateľa, a to ocenenia zo známych svetových festivalov ako Sundance, Locarno či Berlinale.
O festivalovú trofej Modrého anjela pre najlepší krátky film sa bude uchádzať 37 snímok vrátane nominantov na najvýznamnejšiu filmovú cenu - Oscara. Bonbóniky svetovej kinematografie si budú môcť filmoví fanúšikovia vychutnať v sekcii Okolo sveta snímkami v premiére. Medzi nimi bude režijný debut hollywoodskej hereckej hviezdy Angeliny Jolie V krajine krvi a medu (In the Land of Blood and Honey), ktorý bol nominovaný na cenu Zlatý glóbus. V sekcii Európske zákutia sa predstaví čerstvý víťaz z Berlinale - taliansky film Cézar musí zomrieť (Cesare deve morire).
Sekcia Slovenská sezóna uvedie v premiére režijný debut herca Mareka Ťapáka Tanec medzi črepinami aj film o rómskej komunite Zvonky šťastia od Mareka Šulíka a Jany Bučkovej. Z dokumentárnej tvorby sa predstaví Arnold Konjok s filmom Fair Play o výtvarníkovi Júliusovi Kollerovi a Miro Remo filmom Tibor Huszár – návrat späť. Zo súčasnej českej dokumentárnej tvorby je zostavená sekcia Česká radosť, ktorú diváci uvidia v premiérových projekciách. Okrem filmových sál v oboch mestách sa bude premietať aj v Kinematografe na trenčianskom námestí.

V programe festivalu sú workshopy pre filmových profesionálov. Nebude chýbať hudba v podobe každovečerných koncertov v réžii hudobníka Oskara Rózsu.
Okrem českého herca Miroslava Donutila ocenia organizátori 20. ročníka medzinárodného filmového festivalu Art Film Fest prestížnou cenou Hercova misia aj svetoznámeho oscarového herca Bena Kingsleya a francúzsku hviezdu Emmanuelle Béartovú. TASR o tom dnes informovala PR manažérka agentúry Forza Zuzana Čižmáriková.
„Cenou Zlatá kamera Art Film Fest tento rok ocení troch filmových profesionálov za ich výrazný prínos do oblasti kinematografie. Zlatá kamera poputuje do rúk jedného z najuznávanejších ruských režisérov, ktorý prerazil aj v Hollywoode, Andreja Michalkova Končalovského, slovenského kameramana Doda Šimončiča a slovenského dramaturga a režiséra Rudolfa Urca,“ doplnila Čižmáriková s tým, že Béartová, Končalovskij a Šimončič si ocenenia prevezmú v úvode festivalu, Kingsley, Donutil a Urc v jeho závere.
Jubilejný 20. ročník medzinárodného festivalu Art Film Fest v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne sa tento rok uskutoční v dňoch 16. – 23. júna. Jeho organizátormi sú nezisková organizácia ArtFilm a agentúra Forza, spoluorganizátormi Mesto Trenčianske Teplice, Mesto Trenčín, Kúpele Trenčianske Teplice. Záštitu nad festivalom prevzal predseda vlády SR Robert Fico.


Copyright © TASR 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Severná Kórea pohrozila v pondelok útokom proti juhokórejským médiám, ktoré sa kriticky vyjadrili o masovej detskej oslave založenia Kórejského detského zväzu. Severokórejská armáda obvinila prezidenta Južnej Kórey Li Mjung-paka, že kritické články inicioval a žiada od neho ospravedlnenie. Hrozba sa týka denníkov Chosun Ilbo a JoongAng Ilbo a piatich televíznych kanálov. Podľa vyhlásenia generálneho štábu armády KĽDR, raketové systémy už boli nastavené na koordináty kancelárií spomínaných médií v centre Soulu. "Ak budú brlohy týchto zločinov zničené jeden po druhom, prezident Li bude za to plne zodpovedný," píše sa vo vyhlásení.
Na oslavách 66. výročia založenia Kórejského detského zväzu v Pchjongjangu sa zúčastnilo asi 20 000 detí z celej KĽDR. Detí tam sľúbili vernosť novému lídrovi krajiny Kim Čong-unovi. Juhokórejské médiá udalosť popísali ako propagandu severokórejského vedenia.



Staronový ruský prezident Vladimir Putin sa počas prebiehajúceho summitu EÚ-Rusko neďaleko Petrohradu posťažoval na vízovú politiku Bruselu vo vzťahu k Moskve. Poukázal v tejto súvislosti na situáciu počas minulotýždňovej návštevy Nemecka a Francúzska, na ktorú dostali novinári v jeho delegácii iba 24-hodinové víza. Ich lehota však vypršala iba krátko po tlačovej konferencii s novým francúzskym prezidentom Françoisom Hollandom.
"Keďže sme začali konferenciu neskoro večer, ich vízam hrozilo vypršanie. To sa mali postaviť a odísť?" citoval Putinove slová jeho hovorca Dmitrij Peskov. Staronový šéf Kremľa chcel podľa neho takto demonštrovať potrebu silnejšieho vzťahu medzi úniou a Ruskom, ktoré je silným obchodným partnerom členských krajín únie. Vzájomnú spoluprácu však poškodzuje vízový režim, dodal Putin, ktorý s lídrami EÚ diskutoval aj o vývoji v eurozóne alebo situácii v Sýrii.





Reality šou čoraz viac zapĺňajú vysielacie časy televíznych obrazoviek, no klesajúca sledovanosť naznačuje, že nastal čas priniesť niečo, čo tu ešte nebolo. Spolupráca nezávislej holandskej kozmickej spoločnosti Mars One a jedného z tvorcov priekopníckej reality šou Big Brother Paula Römera sľubuje, že sa postará o zmenu. Do roku 2023 plánujú na červenej planéte vytvoriť prvú ľudskú kolóniu, ktorej počínanie budú môcť sledovať diváci na celom svete v podobe novodobej vedeckej reality šou.
Spoločnosť Mars One plánuje začať so štvorčlennou posádkou, ktorú každé dva roky doplnia ďalší štyria astronauti. Do roku 2033 by tak na Marse malo žiť už 20 ľudí. Holandskú kozmickú spoločnosť podporuje aj nositeľ Nobelovej ceny za fyziku Gerard´t Hooft. Mars One chce začať s tréningom astronautov budúci rok a priebeh výberového a tréningového programu plánuje sprístupniť médiám, čím si zabezpečí časť financovania projektu. „Vnímame to ako cestu, ktorá patrí nám všetkým a práve preto urobíme z každého kroku taký, ktorý podnikneme spoločne. Bude to zároveň spôsob, ako zabezpečíme financovanie misie,“ uviedol hovorca Mars One.
„Celý svet sa bude môcť podieľať na výbere tímov, sledovať prípravu na misiu i samotné osídľovanie Marsu. Astronauti budú s divákmi zdieľať svoje zážitky počas toho, ako budú budovať svoj nový domov, vykonávať rôzne experimenty a skúmať Mars.“
Spoločnosť Mars One začala rozvíjať svoj plán v roku 2011, Paula Römera však oslovila len nedávno. „Keď ma zakladatelia Mars One po prvý raz oslovili, či sa so mnou môžu porozprávať o misii na Mars, moja prvá reakcia bola: "Títo ľudia sú blázni. Čo také môžu ponúknuť, čo nedokáže NASA?" Ten rozhovor mi to však objasnil. Premýšľajú veľmi kreatívne a celý koncept jednosmernej misie je veľmi odvážny a zároveň vzrušujúci. Tieto aspekty ma presvedčili, aby sme z tohto nápadu urobili najväčšiu mediálnu udalosť na svete. Realita sa skríži s talentovou šou, ktorá nikdy neskončí a celý svet sa bude prizerať. To bude strela!” neskrýva svoje nadšenie tvorca Big Brother Römer.
Ak všetko pôjde podľa plánu, v roku 2016 by na Marse mal pristáť prvý satelit zabezpečujúci komunikáciu so Zemou, v roku 2018 pribudne aj prvý vesmírny rover, ktorý nájde najlepšie miesto na vybudovanie kolónie. O dva roky neskôr pribudnú kabíny na bývanie a v septembri 2022 zo Zeme odletí prvá posádka, ktorá na Marse pristane v apríli 2023. "Tento projekt sa javí ako jediný spôsob, ktorý splní ľudský sen o preskúmaní vesmíru. Bude to vzrušujúci experiment, pustime sa do toho," dodal nositeľ Nobelovej ceny Gerard´t Hooft.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.




Dánsky súd  odsúdil štyroch mužov na 12 rokov väzenia za plánovanie teroristického útoku, ktorý mal byť odvetou za uverejnenie karikatúr proroka Mohameda v dánskej tlači. Po odpykaní si trestov musia opustiť Dánsko a zaplatiť súdne trovy.
Podľa súdu muži koncom roku 2010 pripravovali krvavý útok na sídlo novín Jyllands-Posten v centre Kodane. Denník v roku 2005 ako prvý zverejnil sériu kontroverzných karikatúr proroka Mohameda, ktoré pobúrili moslimov po celom svete.
Proces s troma občanmi Švédska arabského pôvodu a jedným Tunisanom prebiehal od apríla za prísnych bezpečnostných opatrení a veľkého záujmu médií. Všetci obžalovaní svorne popierali obvinenia z terorizmu. Jeden z nich sa priznal aspoň k nelegálnej držby zbraní.
Štvoricu militantných islamistov zadržali koncom decembra 2010 len niekoľko dní pred plánovaným útokom. Už nejaký čas pred zatknutím ich činnosť sledovali švédske i dánske tajné služby. Podľa zámeru teroristov malo pri útoku zahynúť väčšie množstvo ľudí, čo malo vyvolať strach v dánskej verejnosti.


Nová prvá dáma Francúzska Valérie Trierweilerová sa nemieniť vzdať svojej práce novinárky v týždenníku Paris Match.
"Valérie mi povedala, že chce pokračovať vo svojej práci. Rozhodli sme sa, že jej voľbu podporíme," uviedol dnes pre rádio Europe 1 šéfredaktor parížskeho týždenníka Olivier Royant.
Životná partnerka prezidenta Francoisa Hollanda bude odteraz posielať do časopisu týždenne dva až tri články. Šéfredaktor ubezpečil, že to nebude mať vplyv na nestrannosť periodika pri poskytovaní informácií o prezidentskom páre.
Trierweilerová (47) je novinárkou Paris Match už od roku 1989. Pôvodne sa venovala politickej žurnalistike, ale v posledných rokoch začala písať o umení, aby sa vyhla konfliktu záujmov v súvislosti so svojím vzťahom s Hollandom. Naďalej bude písať kritiky umeleckých diel a robiť rozhovory s kultúrnymi osobnosťami.
Už pred prezidentskými voľbami dala jasne najavo, že nemá v úmysle stať sa dekoráciou v Elyzejskom paláci. Vyhlásila, že chce aj v prípade Hollandovho zvolenia pracovať a zarábať si na vlastné živobytie.
Trierweilerová, ktorá sa rýchlo stala miláčikom francúzskych médií, nie je Hollandovou manželkou, no už roky žije po jeho boku. Je rozvedená a má tri deti. Socialistický prezident v tomto ohľade zavádza v Elyzejskom paláci novú prax, keďže ho na oficiálnych podujatiach nebude sprevádzať zákonitá manželka.
Médiá zdôrazňujú, že sa nová prvá dáma veľmi líši od svojej predchodkyne Carly Bruniovej, manželky exprezidenta Nicolasa Sarkozyho.



Copyright © TASR 2012

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

Májový dážď padá – zlato padá

Májový dážď padá – zlato padá


Jednotka zle,  Dvojka lepšie. Spolu tesne nad 10 % - 10,29 %.

Markíza horšie.

TV Doma tiež horšie, ale lepšie než Jednotka.

JOJ  horšie ,JOJ PLUS lepšie.

TA 3 horšie.





Jednotka - 7.99 % ;
Dvojka - 2.30 % ;
Markíza - 26.38 % ;
TV DOMA - 8.26 % ;
TV JOJ – 20.35 % ;
JOJ PLUS- 5.12 % ;
TA 3 - 1.75 %

4. 6. 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS


Verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) možno neodvysiela hokejové zápasy najbližších zimných olympijských hier, ktoré sa uskutočnia v roku 2014 v ruskom meste Soči. Záujem o vysielacie práva na prenos z najatraktívnejšej disciplíny prejavil medzinárodný mediálny dom Central European Media Enterprises (CME). Ten vlastní sieť elektronických médií v Európe, medzi nimi aj slovenské televízie TV Markíza a TV Doma i české stanice TV Nova a Nova Šport.
"Áno, záujem o kúpu týchto televíznych práv máme, ale zatiaľ rokovania neboli ukončené," uviedla pre TASR viceprezidentka korporátnej komunikácie CME Romana Wyllie.
Záujem o tieto práva má aj verejnoprávna televízia, ktorá hokej vysielala doteraz. Poukazuje však na to, že rozhodnutie je v rukách spoločnosti Sportfive, ktorá má licenciu na olympijské hry v rokoch 2014 a 2016. "Nemáme žiadne informácie o štádiu rokovaní medzi CME a Sportfive. Ak medzi nimi došlo k dohode, RTVS bude, podobne ako ČT, vysielať ostatné časti programu olympijských hier v Soči," uviedol hovorca verejnoprávneho média Richard Šümeghy.
Hokej tradične patrí medzi najatraktívnejšie televízne programy na Slovensku. Finálové stretnutie medzi Slovenskom a Ruskom v tomto roku sledovalo zhruba 1,79 milióna divákov.


Copyright © TASR 2012

SLOVAK MEDIA NEWS


SLOVAK MEDIA NEWS



Spravodajský portál Tlačovej agentúry SR (TASR) Teraz.sk sprístupnil novú aplikáciu pre mobilné telefóny a tablety, ktoré fungujú na platforme Android. Bezplatný program ponúka užívateľom najaktuálnejšie správy a fotogalérie. Dostupný je na internetovej adrese http://play.google.com/store/apps/details?id=com.abaffydesign.teraz .
"Chceli sme pripraviť jednoduchú a prehľadnú spravodajskú aplikáciu, aby naše správy mali ľudia kedykoľvek pri sebe. Podľa reakcií užívateľov usudzujeme, že sa nám to aj podarilo," povedal generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník. Program má v súčasnosti na stránke Google Play najvyššie dostupné hodnotenie.
Správy z portálu Teraz.sk sú v aplikácií triedené podľa najnovších, najčítanejších, najdôležitejších a podľa jednotlivých sekcií. Čítať sa dajú ako v knihe, jedným potiahnutím prsta. Aplikácia umožňuje nastaviť veľkosť písma a všetky správy sa dajú jedným kliknutím zdieľať na sociálnych sieťach, alebo posielať e-mailom.
Aplikácia je zatiaľ dostupná len pre mobilné zariadenia s operačným systémom Android. Už o niekoľko dní by sa v Apple Store mala objaviť aj jej bezplatná verzia pre zariadenia iPhone a iPad.
Spravodajský portál Teraz.sk počas troch mesiacov prevádzky zaznamenal viac ako 850.000 návštev, z nich bolo 450.000 unikátnych návštevníkov, ktorí si pozerali viac ako 3,5 milióna stránok. Najviac ľudí prišlo na web v máji, kedy portál zaznamenal takmer štvrť milióna unikátnych návštevníkov, ktorí si prezreli viac ako 1,5 milióna stránok.
Teraz.sk, ktorý prevádzkuje verejnoprávna tlačová agentúra ponúka bezplatne výber najdôležitejších a najzaujímavejších správ zo spravodajského servisu TASR, vrátane videí a fotogalérií. Ide zároveň o rozšírenie služieb verejnosti, ktoré TASR poskytuje.



Copyright © TASR 2012



Šport, ale aj zábavu prinesie letný program programových služieb Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) - Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu. Ako pre agentúru SITA povedal programový riaditeľ Slovenskej televízie (STV) Andrej Miklánek, po nedávnych majstrovstvách sveta v hokeji bude aj jún, júl a august patriť na obrazovkách verejnoprávnej televízie výrazne športu. STV už o pár dní prinesie majstrovstvá Európy vo futbale v Poľsku a na Ukrajine (8. júna - 1. júla) a od konca júla Hry XXX. olympiády v Londýne (27. júl - 12. august), ktoré Miklánek označil za extrémne náročný projekt. "Keby sme porovnali naše programové investície s inými vysielateľmi, tak sú rádovo vyššie, vzhľadom na to, že tieto projekty sú pomerne náročné," doplnil Miklánek.
Nielen športom však chce STV zaujať v lete svojich divákov. Odvysiela emotívne stretnutia ľudí v premiérových častiach Pošty pre teba. Počas prázdnin bude pokračovať napríklad televízny kulinársky bedeker so známym šéfkuchárom Jaroslavom Žídekom Nebíčko v papuľke a rovnako sa v lete neodmlčia ani ďalšie relácie ako On Air, Slovensko v obrazoch, Svet v obrazoch, Hurá do záhrady. Na leto je pripravená televízna premiéra koprodukčného filmu RTVS Marhuľový ostrov, či známy český seriál Cirkus Humberto. Jednotka okrem toho uvedie aj priamy prenos z folklórneho festivalu Východná a každý deň ráno prinesie pravidelné vysielanie pre deti. "Tak ako každá televízia aj my sa v lete trošku aj z hľadiska personálnych kapacít a rozpočtov budeme snažiť šetriť, vydýchnuť si a pripraviť sa na jeseň," dodal pre SITA Andrej Miklánek. Na Dvojke to zo športu bude popri letnej olympiáde aj Tour de France a pravidelné programové bloky - ráno Leto s telkou, poobede Siesta pre seniorov a večer Letné kino na Dvojke.
Špeciálny letný program tradične od konca júna do začiatku septembra prinesú aj všetky programové okruhy Slovenského rozhlasu (SRo). Ako každý rok v lete riešime špeciálnu štruktúru, ktorá je voľnejšia. "Aj hudobná štruktúra bude iná ako štandardná, pribudnú nové letné hity, ako každý rok sa budú jednotlivé programové služby venovať festivalom," povedal pre SITA programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj. Poslucháčom pritom na Rádiách FM, Regina či Devín neprinesú len hudobné festivaly venované populárnej hudbe, ale aj folklóru. Veľký priestor na Rádiu Slovensko dostane letná olympiáda.

©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.