DALITO!

13. 4. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Prvú tolkšou Juliana Assanga, zakladateľa investígatívnej stránky Wikileaks, odvysiela ruská televízna sieť RT, predtým známa ako Russia Today, v utorok 17. apríla. Podľa vyhlásenia vydaného dnes stránkou Wikileaks Assange už dokončil nakrúcanie 12 častí tolkšou nazvanej The World Tomorrow (Svet zajtra). V upútavke, zverejnenej na videoserveri YouTube sa uvádza, že program hľadá "revolučné myšlienky, ktoré môžu zmeniť svet zajtrajška" a bude obsahovať sériu rozhovorov s vplyvnými nositeľmi zmien. Začiatok vysielania tolkšou, pôvodne plánovaný na marec, potvrdila pre portál new-business.de aj Taťjana Čistikovová, ktorá v RT zodpovedá za vonkajšie vzťahy. Odklad bol podľa nej spôsobený právnymi záležitosťami, ktoré musel Assange riešiť. Program sa bude súbežne vysielať v angličtine, arabčine a španielčine s týždennou periodicitou, pričom každá časť bude mať 26 minút, spresnila Čistikovová. Zakladateľ Wikileaks vyspovedal politické osobnosti, vizionárov a insiderov. Rozhovory sa nakrúcali v Assangovom domácom väzení v Anglicku, kde čaká na rozhodnutie o odvolaní voči svojmu vydaniu do Švédska. Assange je vo Švédsku stíhaný pre podozrenie zo znásilnenia, sexuálneho zneužitia a nátlaku. Jeho zástancovia však tvrdia, že ide o vykonštruovaný proces, za ktorým stoja politické sily, ktoré ho chcú zdiskreditovať alebo zneškodniť. Mnohí kritizovali Assanga za to, že sa rozhodol uvádzať svoju šou na kanáli prevádzkovanom štátom vlastnenou tlačovou agentúrou RIA Novosti, a pýtali sa, či to nie je v rozpore s jeho ideálmi otvorenosti a transparentnosti. Podľa oznámenia Wikileaks má však Assange nad programom kontrolu, pretože ho produkuje spoločnosť Quick Roll Productions, ktorú sám založil. RT vlastní len licenciu na program, uviedla stránka storyful.com. Maďarská opozičná rozhlasová stanica Klubrádió je stále v neistote po tom, čo Odvolací súd hlavného mesta 14. marca čiastočne zrušil decembrové rozhodnutie Mediálnej rady. Tá totiž v decembri vyhlásila za víťaza verejnej súťaže o rozhlasovú frekvenciu 95,3 MHz stanicu Autórádió a teraz by mala prijať rozhodnutie o novom víťazovi súťaže, pripomína dnešné vydanie maďarského denníka Népszabadság. Mediálna rada už dostala právoplatný verdikt súdu o zrušení jej rozhodnutia, rada však do dnešného dňa nevykonala súdne rozhodnutie. "Rada študuje verdikt súdu," reagoval pre Népszabadság komunikačný odbor rady. V zmysle verdiktu rada už nemôže zopakovať verejnú súťaž, musí prijať len rozhodnutie o novom víťazovi. Podľa denníka to znamená, že by mala vydať rozhodnutie s konštatovaním, že projekt Autórádió bol v zmysle rozhodnutia súdu neplatný kvôli formálnym nedostatkom. Víťaza musí rada určiť zo zvyšných uchádzačov, medzi ktorými najvyšší počet bodov získal Klubrádió. Rada ešte v deň vyrieknutia rozsudku deklarovala, že aj projekt Klubrádió mal formálne nedostatky, preto preveria všetky podané projekty. Generálny riaditeľ Klubrádia András Arató denníku povedal, že v rozhlase pretrváva neistota, pretože súd rade neurčil termín na výkon verdiktu. Arató pripomenul, že Mediálna rada a jej predchodca už poldruha roka udržiavajú bezprávny stav v súvislosti so zmluvami Klubrádia, čo spôsobuje tejto rozhlasovej stanici vážnu majetkovú ujmu. Ako dodal, všetky doterajšie pokusy o schôdzku s predsedníčkou Mediálnej rady Annamáriou Szalaiovou, s ktorou by mohli prerokovať možnosti riešenia situácie, zatiaľ stroskotali.

Copyright © TASR 2012

PREDPOVEĎ POČASIA

PREDPOVEĎ POČASIA
V súvislosti s početnými reakciami divákov na rôzne televízne predpovede počasia v slovenských televíziách vydáva SHMÚ toto stanovisko:

SHMÚ nevytvára žiadne pravidelné televízne relácie o počasí. Predpovede počasia v hlavnom večernom vysielacom čase vo všetkých televíziách sa tešia veľkému záujmu širokej verejnosti. Úroveň informácií, a aj zdroje odkiaľ pochádzajú, ich kvalitu a presnosť posudzuje stále náročnejší a odborne fundovanejší divák. Dnes predpovede počasia robia okrem profesionálov z SHMÚ aj rôzne súkromné spoločnosti, ktoré ich prezentujú v slovenských televíziách, ale aj v iných médiách. Široká verejnosť často spája tieto predpovede s meteorológmi SHMÚ, čo nie je pravda. Náš ústav v súčasnosti nespolupracuje so žiadnou televíziou pri tvorbe pravidelných denných predpovedí počasia a nenesie zodpovednosť za ich kvalitu a odbornú úroveň. Pravidelne spolupracujeme zo Slovenským rozhlasom a rádiom LÚMEN.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„ Šmajda je hanbou Slovenska , chová sa ako satanista.“ Miloslava Zemková , vraj

„Ja ateista až tak veľa toho nenašibem.“ Richard Sulík

„ Po 20 rokoch v politike musím povedať, že pravica urobila životnú chybu, keď na to vytvorenie koalície nepristúpili, ale to je ich problém. Vidíte, v akom stave je teraz opozícia, a tomu všetkému sa mohli vyhnúť. Ale ak im vyhovuje to, že dvaja na seba kričia v televízii a medzi nimi sedí Pavol Paška, tak ja im to doprajem. Ak im vyhovuje, že sa osem hodín hádajú o jedno kreslo predsedu výboru, ja im to doprajem. Ak sa hádajú a posielajú si pečené prasatá, aj to im to doprajem. Toto asi chceli, tak to majú.“ Robert Fico

„ Dúfame, že se niečo urodí okolo televízií. Skúšame sprava-zľava jednať s Ivanom Zachom o kúpe TV Prima. Zatiaľ bez výsledku, asi o predaji zatiaľ nepremýšľa. Ale nie sú len televízie, je aj internet, tlač... Myslím, že Joj Holding v tejto oblasti dokáže rásť.“ Patrik Tkáč

12. 4. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Dvaja z troch Nórov sú presvedčení, že nórske médiá venujú priveľa priestoru dvom vlaňajším útokom masového vraha Andersa Behringa Breivika, pri ktorých zabil 77 ľudí. Vyplýva to z dnes zverejnených výsledkov verejného prieskumu. Boli zverejnené iba niekoľko dní pred začiatkom procesu s Breivikom, ktorý sa k svojim činom priznal. Médiá majú v úmysle proces podrobne sledovať. Z prieskumu vyplynulo, že 68 percent Nórov považuje mediálne pokrývanie útokov z 22. júla za príliš extenzívne, Iba 28 percent si myslí, že je na správnej úrovni, informoval dnes denník Aftenposten. Prieskum sa uskutočnil v dňoch 16. februára až 2. marca na vzorke 1400 ľudí, z ktorých bola takmer polovica žurnalistov. Zo 637 opýtaných nórskych žurnalistov považuje takmer polovica pokrývanie prípadu za príliš podrobné. Prieskum sa uskutočnil na objednávku pre nadchádzajúci kongres severských médií, ktorý sa zíde v Bergene v západnom Nórsku. Vedúci prieskumu, profesor bergenskej univerzity Frank Aarebrot, povedal, že ľudia už chcú odložiť Breivikovo vraždenie do minulosti, už sa ním nechcú zaoberať. Generálny tajomník Združenia nórskej tlače Per Edgar Kokkvold však považuje pokrývanie tragédie za primerané a nevyhnutné. Nórsky denník Dagbladet pripravil pre svojich internetových čitateľov možnosť presunúť sa počas procesu s Breivikom na novinové stránky, kde o nich nebude nijaká zmienka. Proces s Breivikom sa začína v pondelok a mal by trvať desať týždňov, teda do júna. Šéfredaktor denníka Dagbladet John Arne Markussen povedal, že noviny sa pre toto riešenie rozhodli už predčasom, vzhľadom na názory svojich čitateľov. Denník Aftenposten a televízia TV2 uviedli, že tento prístup tiež zvažovali, ale rozhodli sa proti tomu vzhľadom na dôležitosť procesu.

Copyright © TASR 2012 Americká speváčka Britney Spears má už veľmi blízko k podpísaniu zmluvy o poste porotkyne v americkej verzii súťaže The X Factor. Podľa zdrojov webového portálu Deadline.com manažment hviezdy rokuje s tímom tvorcu súťaže Simona Cowella už mesiac. Na začiatku sľúbili Spears 10 miliónov amerických dolárov (približne 7,625 milióna eur), táto suma je už v súčasnosti vyššia a je pravdepodobné, že speváčka dostane viac ako jej kolegyňa Jennifer Lopez za hodnotenie v ostatnej sérii American Idol - 12 miliónov dolárov (9,151 milióna dolárov). Cowell spolu s televíziou Fox sa teraz sústreďujú na podpísanie zmluvy so Spears, aby sa mohli venovať obsadeniu druhého voľného porotcovského kresla. Ide o náhradu za Paulu Abdul a Nicole Scherzinger, ktoré po prvej sezóne dostali výpoveď, pretože Cowell chce šou viesť iným smerom. Jedinými istými porotcami a mentormi teda zatiaľ ostávajú Simon Cowell a producent a skladateľ L.A. Reid. X Factor je súťaž, do ktorej sa môžu zapojiť jednotlivci, ale aj spevácke skupiny v akomkoľvek veku. Súťažiacich, ktorí postúpia z kastingov, rozdelia do štyroch skupín - dievčatá, chlapci, skupiny a účinkujúci nad 30 rokov. Každá skupina dostane svojho mentora (jedného z porotcov), ktorý ich sprevádza celou súťažou. Prvý ročník americkej verzie vyhrala 19-ročná Melanie Amaro, ktorej mentorom bol práve Simon Cowell. Britská verzia s trochu odlišnými pravidlami má za sebou osem ročníkov, k jej najznámejším víťazom patria Leona Lewis (2006) a Alexandra Burke (2008).

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK
Poradenstvo a služby pri zabezpečení podkladov na vypísanie "Výzvy na predloženie ponuky v obchodnej verejnej súťaži Nájom budovy/priestorov mediálneho komplexu pre účely plnenia úloh RTVS" - Ing. Miloslav Durec

Nominácie Novinárskej ceny 2011

Nominácie Novinárskej ceny 2011

Odborné poroty 8. ročníka súťaže Novinárska cena 2011 vybrali zo 685 príspevkov nominácie na víťazov. Novinárske ceny budú slávnostne odovzdané 19. apríla v Bratislave. Prihlásené príspevky, publikované alebo odvysielané v roku 2011, hodnotili odborné poroty, ktoré v každej zo 16 kategórií vybrali tri až štyri nominácie. Spomedzi nich sa rozhoduje o víťazoch. Najviac nominácií získali príspevky RTVS, novinári tohto média boli nominovaní 14-krát, z toho rozhlas a televízia majú zhodne po sedem nominácií. TV Markíza má celkovo päť nominácií, pričom jej redaktor Ján Maloch bol nominovaný až trikrát. Rovnaký počet nominácií má aj novinár Tom Nicholson. Novinári a blogeri pod značkou SME získali desať nominácií, .týždeň má osem nominácií, z čoho jedna patrí talianskym autorom, ktorí pre časopis napísali reportáž z Lýbie. Zahraniční autori sú na novinársku cenu nominovaní prvýkrát. TREND vrátane blogu na etrend.sk má päť nominácií. Hlasovanie verejnosti o víťaza prebieha na www.novinarskacena.sk/hlasovanie do 14.4.2012.

Copyright © TASR 2012

Trojbodková

Trojbodková

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 2. MODRÉ Z NEBA – Markíza ; 3. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 4. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 5. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 6. FARMA – Markíza ; 7. ŠPORT – TV JOJ ; 8. ŽREBOVANIE SMS - 10 VÝROČIE – TV JOJ ; 9. HLAS ČESKO SLOVENSKA – Markíza ; 10. Počasie – Markíza ; 11. ŠPORTOVÉ NOVINY – Markíza ; 12. Počasie – Markíza – Markíza ; 13. KRIMI- TV JOJ ; 14. HLAS – vstup – Markíza ; 15. Panelák- TV JOJ ; 16.KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35

ZLO

ZLO

11. 4. 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Slovenskú verziu úspešného švédskeho formátu Class Of uvedie Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) pod názvom Trieda 9.A v premiére vo štvrtok 12. apríla o 21.00 h na Jednotke. Nový licencovaný formát, ktorý otvára množstvo otázok súvisiacich so školstvom, má zmeniť pohľad na školu a systém vzdelávania, dnes novinárom predstavili jeho tvorcovia a zástupcovia verejnoprávneho média. "Týka sa témy, ktorá je natoľko univerzálna, že neexistuje na Slovensku nikto, koho by sa tá téma priamo nedotýkala. Každý z nás školou prešiel, každého z nás ovplyvňuje na celý život, či už ako žiaka alebo aj ako rodiča," komentoval pre TASR vznik nového projektu programový riaditeľ STV Andrej Miklánek. Ako ďalej uviedol, komplexný a vyhranený formát dokumentárnej reality šou mapuje spleť ľudských osudov žiakov, učiteľov i rodičov jednej obyčajnej, aj keď trošku problémovej triedy v menšom meste. Dej sa odohráva na základnej škole v reálnej triede 9.A v Haliči. "Je to veľmi ťažko skúšaná oblasť, jedna z najchudobnejších momentálne na Slovensku, s vysokou nezamestnanosťou a to sa všetko podpisuje nad prácou tej školy," doplnil. Reality dokument pre RTVS vyrobila Media Pro Entertainment Slovakia, zachytáva osud triedy (18 žiakov), ktorá chce dosiahnuť zlepšenie svojich študijných výsledkov. "V predmetoch, ktoré nie úplne fungujú, sú pôvodní učitelia nahradení elitnými učiteľmi, tými najlepšími na Slovensku. Ich práca sa konfrontuje s prácou pôvodných učiteľov a konfrontujú sa výsledky a celkové vnímanie a rozvoj detí," vysvetlil podstatu formátu riaditeľ programu STV. Diváci tak uvidia, ako sa život žiakov zmení po príchode piatich nových učiteľov. Tí musia triedu 9.A za pomerne krátky čas pripraviť na celonárodné Testovanie 9 z matematiky a slovenského jazyka. Zároveň je ich cieľom motivovať žiakov, aby našli sami seba, vedeli si vybrať školu, na ktorej chcú pokračovať v štúdiu a aby rozvíjali to, čo je v nich dobré. Či sa stanú z triednych outsiderov jednotkári a dosiahnu úspech v celonárodnom teste, to sa dozvedia diváci 13 epizód každý štvrtok večer na Jednotke. "Je to naozaj pútavé sledovanie, preto sme nesmierne zvedaví, ako tento formát prijmú naši diváci, keďže ide o niečo úplne nové, neodskúšané, rizikové," uzavrel Miklánek. Švédsky originál Class Of vysielala televízia SVT v rokoch 2008 a 2011. Prekonal nielen rekordy v sledovanosti, ale rozprúdil aj živú verejnú diskusiu o školstve. Úspech mala aj chorvátska adaptácia a v roku 2011 bolo vysielanie naplánované i v austrálskej televízii Channel Ten. O projekt ďalej prejavili záujem Francúzsko, Nemecko, Belgicko, Nórsko, Turecko či Fínsko.
Copyright © TASR 2012

Svätý Teodul jarný vetrík podul

Svätý Teodul jarný vetrík podul

Jednotka a Dvojka nad 10 percent - spolu 12,62 %.
Jednotka a Dvojka lepšie.
Markíza horšie. TV Doma tiež horšie.
JOJ horšie a JOJ PLUS lepšie .
TA 3 horšie.
Jednotka - 9.45 % ;
Dvojka - 3.17 % ;
Markíza - 25.80 % ;
TV DOMA - 6.99 % ;
TV JOJ – 20.91 % ;
JOJ PLUS- 4.90 % ;
TA 3 - 1.99 %

9. 4. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Správy maďarského verejnoprávneho rozhlasu Kossuth Rádió nezneli v nedeľu ráno správne kvôli nevoľnosti moderátorky Magdy Authovej. Moderátorke prišlo zle počas výkonu svojej práce za mikrofónom a previezli ju do nemocnice, uviedol dnes vo vyhlásení Fond na podporu poskytovateľov mediálnych služieb a správy majetku (MTVA), ktorý zastrešuje maďarské verejnoprávne médiá. MTVA jednoznačne poprela správy, ktoré sa šíria ne internete, že Authová hlásila správy pod vplyvom alkoholu. "Moderátorku vďaka pomoci jej kolegov previezli do nemocnice. Ešte stále ju ošetrujú," uvádza sa vo vyhlásení MTVA. Fond pripomenul, že hlásateľka už desaťročia pracuje pre Maďarský rozhlas. Zaželal jej skoré uzdravenie a požiadal médiá, aby z ochorenia kolegyne nerobili klebety a bulvárne správy bez toho, aby poznali skutočnosť. Verejnoprávny rozhlas v nedeľu večer vyhlásil, že korektne pripravené správy ráno o 6.00 h v Kossuth Rádió žiaľ pre nevoľnosť moderátorky zazneli zmätene a s chybami. V médiách sa ozvala kritika, že moderátorka bola počas živého vysielania veľkonočných správ pod vplyvom alkoholu. Ako uviedol maďarský spravodajský server Index, rozhlasová stanica vymazala zvukový záznam ranných správ zo svojho archívu a vo vyhlásení zverejnenom na svojej stránke na sociálnej sieti Facebook sa poslucháčom ospravedlnila. Moderátorka Magda Authová sa pri čítaní správ o veľkonočných bohoslužbách v jednotlivých cirkvách viackrát pomýlila a začínala stále odznova, napokon stratila nervy. Režisér nariadil prečítať športové spravodajstvo, pričom však technik nestiahol úplne mikrofón moderátorky, ktorá si ďalej hovorila svoje. Z komentárov poslucháčov na internetovej stránke rozhlasu a na stránke radiosite.hu vyplýva, že nešlo o nevoľnosť, ale o evidentný vplyv alkoholu. Pobúrení boli najmä veriaci poslucháči. Index pripomína, že Authová mala už v roku 2002 podobný prípad, kedy správu o odchode kontroverzného novinára Györgya Bolgára z rozhlasu komentovala v živom vysielaní slovami: "no konečne". Rozhlas vtedy vydal vyhlásenie, v ktorom sa tiež ospravedlnil poslucháčom a dištancoval sa od jej poznámok.
Kameraman libanonskej televízie Alí Šában dnes zahynul počas streľby na hraniciach Libanonu so Sýriou. Oznámili to bezpečnostné zdroje a televízia Al-Dadíd, pre ktorú Šában pracoval. K streľbe došlo v prihraničnej oblasti medzi Sýriou a libanonským okresom Wadí Chalíd. Šábanov kolega pri incidente utrpel zranenia. Bližšie informácie o streľbe nezverejnili.

Copyright © TASR 2012

OMFG @_@

OMFG @_@
Minulý týždeň, deň pred nástupom novej vlády, Rozhlas a televízia Slovenska vyhlásil výzvu na predloženie ponuky v obchodnej verejnej súťaži, ktorej predmetom je výber najvhodnejšieho návrhu na uzavretie nájomnej zmluvy na nájom budovy/mediálneho komplexu pre účely plnenia úloh RTVS stanovených zákonom o Rozhlase a televízii Slovenska.
Výborná správa, ktorá nasvedčovala, že navždy odchádzajúci minister Krajcer našiel vo svojom rozpočte niekoľko desiatok miliónov eúr. Nie, chyba systému. "Áno, je to súčasť reformy verejnoprávnych médií a súčasť projektu, s ktorým uspela súčasná generálna riaditeľka RTVS. Len v spoločných priestoroch je možné dosiahnuť synergický efekt v úsporách nákladov RTVS," povedal Krajcer a neprezradil , či je to súčasťou projekto reformy, ktorú pripravoval on.
V súvislosti s s výzvou pani generálnej vyvstáva niekoľko záhadných a zásadných otázok. Možno by stačilo investovať pár tisíc eúr do akcieschopnosti elektrických požiarnych signalizačných zariadení a uvažovať o zotrvaní v Mlynskej doline, ktoré sa pre synergický účinok javí ako najefektívnejšie.
Ale. Ide o pozemky, tak sa budú hľadať zdôvodňujúce projekty.
Je vôbec možné, aby o tak zásadnej veci nevedela Rada RTVS ? Predseda Rady Miroslav Kollár tvrdí : "Rada RTVS v momente zverejnenia výzvy nemala žiadne informácie o jej detailoch, nepoznáme ani podmienky výzvy, o jej zverejnení sme sa dozvedeli z webstranky RTVS. Vnímam to ako ďalší dielik mozaiky potvrdzujúcej doterajší prístup a spôsob komunikácie manažmentu RTVS k Rade RTVS ako jednému z dvoch zákonnych organov RTVS." A pýtať sa chce na najbližšom stretnutí s vedením. Nuž, Zákon o Rozhlase a televízii Slovenska hovorí jasne, že generálny riaditeľ písomne informuje radu o zámere vstúpiť do zmluvného záväzku, ktorého trvanie presahuje obdobie dvoch rokov alebo predmetom ktorého je plnenie, ktoré presahuje sumu 100 000 eur . A o tento prípad jednoznačne ide. Tam niet o čom diskutovať, je to jasný dôvod na odvolanie generálnej riaditeľky z funkcie. Ale. To by tu nesmeli byť silný hráči. Minister kultúry údajne zdržiaval poslednú tranžu na oddĺženie vo výške 4,5 milióna eúr a pomieňoval to zverejením spomínanej Výzvy. RTVS si má, podľa neoverených informácií vybrať spoločnosť z portfólia Istrokapitál, a.s. . Istrokapitál Development má v Bratislave konkrétne projekty a aj nakúpené pozemky. Možno nie je náhoda, že Prvá Penzijná nakúpila do realitných fondov projekty od developera J&T Real Estate . Správca fondov Prvá Penzijná patrí spolu s Poštovou bankou do skupiny Istrokapitál. Skupiny J&T a Istrokapitál majú k sebe veľmi blízko . V realitných fondoch Prvej Penzijnej a Poštovej banky je aj firma Forespo .V Bratislavskej časti Nové mesto má 26 pozemkov kvalifikovaných ako záhrady, v rozpracovanom developerskom projekte. Pozemky má aj v Petržalke a na Žabom majeri. RTVS by mohla poskytnúť skvelý priestor- rekreačné stredisko Sasanka . Bolo by to také symbolické. Čerešničkou na torte je, že kontaktnou osobou pre spomínanú výzvu je Mgr.Michaela Matisová, riaditeľka sekcie výroby a blízky človek Danielovi Krajcerovi a kontaktným mailom nie je pracovná mailová adresa michaela.matisova@stv.sk ale osobná: michaela@matisova.eu .
Vzhľadom na prepojenosť Istrokapitálu s J&T bude zaujímavé sledovať kroky staronového ministra kultúry Mareka Maďariča, ktorého prvá reakcia bola odmietavá. Počkáme si na druhú.
Pretože nech to analyzujeme akokoľvej zverejnenie výzvy v takomto čase nedáva nijaký význam. Je to risk, alebo... ?

8. 4. 2012

TO JE TV !

TO JE TV !

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Predseda Smeru-SD a súčasný šéf vládneho kabinetu Robert Fico navštevoval v predchádzajúcom volebnom období politické diskusné relácie slovenských médií viac než dvakrát častejšie ako vtedajšia premiérka Iveta Radičová. Vyplýva to z analýzy, ktorú zverejnil web Medan.sk. Ten sledoval zloženie diskusií O 5 minút 12 (STV), Na telo (TV Markíza), V politike (TA3) a Sobotné dialógy (SRo) v období od 9. júla 2010 do 4. apríla 2012. Fico v tomto období debatoval v médiách spolu 57-krát, kým Radičová 26-krát. Najväčší priestor dostal súčasný premiér vo verejnoprávnych médiách. Nedeľňajšia relácia Slovenskej televízie ho v priebehu necelých dvoch rokov hostila celkom 19-krát a v Sobotných dialógoch jeho hlas zaznel 14-krát. Expremiérka najčastejšie chodila do diskusií Slovenského rozhlasu (11-krát). Do relácie spravodajskej televízie TA3 prijala pozvanie len trikrát. Radičová však Fica prekonala v počte diskusných relácii bez politických oponentov. V štúdiu iba s moderátorom zasadla počas svojho pôsobenia na čele slovenskej vlády 22-krát, z toho 10-krát v štúdiu Slovenského rozhlasu. Šéf sociálnych demokratov naopak v rozhlase nebol bez politického oponenta ani raz. Takýto priestor však dostal vo všetkých spomínaných televíziách, a to celkom 13-krát. Fico a Radičová sa počas tohto obdobia v diskusiách stretli len trikrát. Copyright © TASR 2012