DALITO!

23. 3. 2012

STV NEWS

STV NEWS
V súvislosti s úmrtím svetoznámeho talianskeho scenáristu Tonina Guerru odvysiela Rozhlas a televízia Slovenska v piatkovom Kine na Dvojke film Červená pustatina. 21. marca zomrel v Rimini Tonino Guerra, významný taliansky básnik, spisovateľ a predovšetkým scenárista, ktorý spolupracoval s najslávnejšími svetovými režisérmi, ako boli Federico Fellini, Michelangelo Antonioni a Theo Angelopulos. S Antonionim spolupracoval Guerra okrem iného na tzv. tetralógii citov – štvorici štylisticky vycibrených filmov, mapujúcich odcudzenie a existenciálnu samotu moderného človeka. Po filmoch Dobrodružstvo (1960), Noc (1961) a Zatmenie (1962) sériu uzatvára film Červená pustatina (1964), prvý Antonioniho farebný film. Režisér v ňom originálnym spôsobom využíva farebnú štylizáciu na podčiarknutie narušeného vnútorného sveta hlavnej hrdinky (Monica Vitti), ktorá sa po autonehode nevie spamätať z úzkostných stavov. Filmom Červená pustatina si Dvojka pripomenie pamiatku Tonina Guerru v piatok 23. marca o 22.30 hod.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Politický a duchovný program revolúcie v roku 1848 znel 'nebudeme kolóniou'; program a túžba Maďarov v roku 2012 sú rovnaké. Maďarsko si musí obhájiť svoju novú ústavu. Nezávislá je tá národná banka, ktorá ochráni ekonomiku od cudzích záujmov. Maďarsko je tisícročným národom, ktorý od Európy žiada rovnorpávnosť pre Maďarov. Nebudeme druhoradými občanmi Európy." Viktor Orbán

„ Že nebude koaličná rada je prekvapením aj pre nás novinárov" . Marta Jančkárová

"Callista Gingrichová, Karen Santorumová a Ann Romneyová... Naozaj si myslíte, že je naša krajina pripravená na prvú dámu - belošku? Príliš skoro, nemám pravdu?" Robert de Niro

„Pôvodná zmluva nám dáva právo na istý počet repríz, tieto vysielania už boli nad rámec. Nejednalo sa o odvysielanie bez súhlasu, ten napokon na vysielanie repríz ani nie je potrebný. Len nedošlo k príslušnej platbe z administratívnych dôvodov, a preto sme to riešili ex post.“ Andrej Miklánek

22. 3. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Súd v Los Angeles vyhlásil v pondelok proces medzi herečkou Nicollette Sheridan, známou predovšetkým ako Edie Brittová zo seriálu Zúfalé manželky (2004), a tvorcom a producentom tohto seriálu Marcom Cherrym za zmätočný. Sheridan ešte v roku 2010 obvinila Cherryho z napadnutia a neoprávneného ukončenia pracovného pomeru. Obvinenie z napadnutia sudkyňa Elizabeth Allen White zamietla minulý týždeň a následne celý proces vyhlásila za zmätočný po tom, čo sa porotcovia nedokázali dohodnúť. Štyridsaťosemročná herečka tvrdí, že ju producent v septembri 2008 počas nakrúcania udrel do tváre. Stalo sa to vraj po tom, čo s ním chcela prekonzultovať určitú pasáž v scenári. Po údere Sheridan odišla do svojho prívesu, kam za ňou Cherry neskôr prišiel, aby ju požiadal o odpustenie. Herečka však o celom incidente povedala predstaviteľom televízie ABC, za čo sa jej producent údajne pomstil tým, že nechal jej postavu počas piatej série nečakane zomrieť. Cherry však na súde uviedol, že Sheridan celý incident "nafúkla". Okrem toho vyhlásil, že rozhodnutie o úmrtí jej postavy spravil už niekoľko mesiacov pred spomínaným incidentom. Sheridan žiadala od producenta odškodné viac ako šesť miliónov dolárov. Jej právnik po pondelkovom verdikte oznámil, že Sheridan sa pokúsi o obnovenie procesu. Informácie pochádzajú z webstránky www.bbc.co.uk a archívu tlačovej agentúry SITA.
Olivia Wilde si zopakuje svoju rolu Trinástky v záverečnej časti seriálu Dr. House (2004). Poslednú epizódu odvysielajú v USA 21. mája. Dvadsaťosemročná herečka seriál opustila v októbri 2011, aby sa mohla sústrediť na svoju filmovú kariéru. Okrem populárneho Dr. Housea je Wilde známa aj zo snímok Tron: Dedičstvo (2010), Tri dni k slobode (2010), Vymedzený čas (2011) či Kovboji a votrelci (2011). Túžbu zopakovať svoju úlohu ešte pred ukončením seriálu vyjadrila aj Jennifer Morrison známa postavou Allison Cameronovej. Televízia Fox však zatiaľ jej účinkovanie v poslednej časti nepotvrdila. Seriál Dr. House o cynickom a nepriateľskom, ale geniálnom diagnostikovi v podaní anglického herca Hugha Laurieho sa skončí po ôsmich sezónach a 177 epizódach. Pilotnú časť odvysielali v USA 16. novembra 2004. Dramatický seriál z lekárskeho prostredia si rýchlo našiel množstvo fanúšikov a fanúšičiek a dlhodobo patril k najúspešnejším na svete. Počas vysielania druhej, tretej a štvrtej sezóny - v rokoch 2005 až 2008 - patril v USA k desiatim najsledovanejším seriálom v primetime, no jeho sledovanosť z roka na rok klesala. Informácie zverejnila webová stránka Aceshowbiz.com.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Na Úrade vlády a v RTVS sedia výnimoční odborníci. Zákon bol porušený

Na Úrade vlády a v RTVS sedia výnimoční odborníci.

forgifs.com

Zákon bol porušený

M. Zemková informovala, že na základe mailovej otázky predsedu Rady RTVS k dodatkom k zmluvám so štátom, pripravila správu o zmene dodatku č. 3, teraz sa nazýva 3a, ktorá vznikla po komunikácii s MK SR a po vyhodnotení súbehu na tituly v dodatku č. 3. Celkový objem sa podľa nej nemení. Uviedla, že existuje aj dodatok č. 2a, ktorý je len technickou úpravou a posúvajú sa v ňom termíny z roku 2011 na rok 2012. Doplnený je aj rozhlasový dodatok č. 3, ktorý tiež rieši len posunutie termínov do septembra 2012. Ďalej informovala, že ešte existuje doplnenie č. 2 k zmluve s STV, kde sa špecifikuje spôsob vyúčtovania. M. Kollár uviedol, že podľa zákona o RTVS predkladá GR RTVS Rade RTVS návrh dodatku k zmluve so štátom na príslušný kalendárny rok, na mysli má najmä dodatok č. 3a, a rada má zo zákona povinnosť tieto nároky prerokovať a zaujať k nim stanovisko. Je toho názoru, že Rada RTVS si nemohla splniť túto zákonnú povinnosť, pretože návrh dodatkov nedostala. To, že boli podpísané sa dozvedel len náhodou. M. Zemková si myslí, že je to otázka interpretácie a ak Rada RTVS prerokovala dodatok č. 3, tak nevidí dôvod, aby sa administratívne a technické úpravy riešili cez Radu RTVS. V prípade, že by sa každé doplnenie riešilo cez Radu RTVS, tak by prišlo k výraznému časovému sklzu. M. Kollár vyslovil názor, že dodatok č. 3a obsahovo mení dodatok č. 3.

M. Zemková uviedla, že potom by to platilo pre všetky dodatky a doplnenia k dokumentom, ktoré Rada RTVS schválila a ku ktorým jej dala mandát. A. Miklánek priblížil členom Rady RTVS jednotlivé obsahové zmeny v dodatku č. 3. M. Kollár dal priestor pre otázky členov Rady RTVS: M. Kollár trvá na konštatovaní, že pokiaľ ide o dodatok č. 3a, Rada RTVS si nemohla splniť svoju zákonnú povinnosť, pretože ho nedostala. M. Zemková informovala, že konzultovala tento problém s JUDr. Káľavským, ktorý je členom Legislatívnej rady Úradu vlády SR a ten skonštatoval, že spresňovacie a technické doplnenia nemusia ísť cez radu, pretože to nie sú dodatky na príslušný kalendárny rok. M. Jesenko uviedol, že podľa neho, ak tieto dokumenty menia z obsahového hľadiska vzájomné práva a povinnosti, tak to spadá pod právny režim, ktorý je ustanovený v zákone. Či tomu tak je sa nevie vyjadriť, pretože dokumenty zatiaľ nemal možnosť preštudovať. M. Kollár navrhol, aby M. Jesenko naštudoval predmetný dodatok a na nasledujúcom rokovaní Rady RTVS k tomu navrhne uznesenie.

Reportáž STV o Tisovi pobúrila predstaviteľov náboženskej obce

Reportáž STV o Tisovi pobúrila predstaviteľov náboženskej obce
Reportáž venovaná vzniku prvého Slovenského štátu, ktorú verejnoprávna Slovenská televízia (STV) odvysielala 14. marca, mala zavádzajúci charakter. Tvrdia to predstavitelia slovenskej pobočky Medzinárodného kresťanského veľvyslanectva Jeruzalem (ICEJ), ktorí svoje pobúrenie a nesúhlas s jej obsahom vyjadrili v otvorenom liste generálnej riaditeľke RTVS Miloslave Zemkovej. "STV príspevkom relativizovala jednu z najnegatívnejších udalostí našich dejín tým, že vynechala dôležité zmienky o dokázaných závažných skutočnostiach, súvisiacich s existenciou Slovenského štátu a správaním jeho hlavného protagonistu – prezidenta Jozefa Tisa. Reportáž predstavila toto výročie ako pietu neuznaného hrdinu našej štátnosti, ktorý udeľovaním výnimiek osobne zachránil niekoľko tisíc židov," konštatuje ICEJ v liste, ku ktorému sa prihlásilo viac ako 15 signatárov z náboženskej obce. Spomínane výnimky sa podľa nich týkali hlavne hospodársky dôležitých židov pre chod štátu. Signatárom listu ICEJ sa nepozdáva, že STV nespomenula napríklad prijatie tzv. židovského kódexu. Ten sa často historikmi skloňuje ako "viac protižidovský" ako legislatíva vtedajšieho nacistického Nemecka. "Každá krajina má isté percento obyvateľstva s tzv. patologickými názormi. No málokde dostanú priestor v hlavných správach," poznamenal ICEJ. Žiada preto ospravedlnenie a nápravu "v podobe reportáže, ktorá jednoznačne odsúdi politický odkaz Jozefa Tisa". Deportácie židovských obyvateľov zo Slovenska v stredu (21.3.) odsúdil aj predseda Konferencie biskupov Slovenska (KBS) Stanislav Zvolenský. Z 89.456 slovenských židov bolo podľa vyhlásenia KBS v roku 1942 deportovaných celkovo 57.628 osôb. "Potom sa zo Slovenska až do roku 1944 židia aj napriek nemeckému nátlaku nevyvážali. Novým impulzom pre obnovenie deportácií sa stal až príchod nemeckej armády v auguste 1944, keď do marca 1945 bolo vyvezených ďalších asi 13.500 židov. Takmer všetci vyvezení židia zahynuli v neľudských podmienkach nacistických koncentrákov," informovali biskupi vo vyhlásení KBS.

Copyright © TASR 2012

Zomrel Ulu Grosbard

Zomrel Ulu Grosbard

Vo veku 83 rokov zomrel americký režisér belgického pôvodu Ulu Grosbard. Jeho synovec Robert Grosbard prezradil, že posledný raz vydýchol v nedeľu v noci alebo v pondelok skoro ráno v NYU Langone Medical Center v New Yorku. Zanechal po sebe manželku Rose Gregorio. Absolvent University of Chicago sa najprv venoval réžii divadelných hier, no presadil sa aj na filmovom plátne. Režíroval napríklad drámy True Confessions (1981) a Zaľúbiť sa (1984), v ktorých si zahral Robert De Niro - v prvej spolu s Robertom Duvallom a v druhej s Meryl Streep. Hlavnú úlohu v snímkach Who Is Harry Kellerman and Why Is He Saying Those Terrible Things About Me? (1971) a Straight Time (1978) zveril Dustinovi Hoffmanovi. Michelle Pfeiffer si zas zahrala v jeho dráme Stratení v mori (1999). Za film Georgia (1995) ho nominovali na Independent Spirit Award a tiež zaň získal Grand Prix des Amériques na Montrealskom svetovom filmovom festivale. Informácie pochádzajú z webovej stránky http://www.hollywoodreporter.com/

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zoči - voči Klubu 3

Zoči - voči Klubu 3

Zoči voči – 2.7 %sledovanosť, 6,3 % podiel, 127 tisíc divákov.

Klub3 - 0,6% sledovanosť , 1,2 % podiel ,26 tisíc divákov

Tu to musí byť

Tu to musí byť

21. 3. 2012

Zomrel Tonino Guerra

Zomrel Tonino Guerra
Vo veku 92 rokov dnes zomrel taliansky básnik a scenárista Tonino Guerra. Guerra spolupracoval s najslávnejšími filmovými tvorcami vrátane Federica Felliniho či Michelangela Antonioniho. Podľa agentúry AFP v posledných mesiacoch trpel chorobami a zomrel vo svojom dome neďaleko Rimini. Guerra sa narodil 16. marca 1920 a literárnej tvorbe sa začal venovať v čase, keď bol internovaný v nemeckých koncentračných táboroch počas druhej svetovej vojny. Svoj prvý scenár napísal k filmu Ľudia a vlci z roku 1956 režiséra Giuseppeho De Santis. Potom už veľkú časť svojej tvorby venoval práve kinematografii, hoci pokračoval aj v písaní pre televíziu, divadlo a nezanevrel ani na poéziu, maliarstvo a sochárstvo. Spolupracoval s najväčšími talianskymi filmári, okrem Felliniho a Antonioniho to boli napríklad Vittorio De Sica, Mauro Bolognini, Mario Monicelli, bratia Tavianiovci či Francesco Rosi. Zo zahraničných tvorcov ho prizvali k spolupráci okrem iného Grék Theo Angelopulos či Američan Steven Soderbergh. Na zozname Guerrových slávnych diel sú Felliniho Amarcord, ktorý dostal v roku 1975 Oscara za najlepší zahraničný film, či Antonioniho Zväčšenina. „Tonino bol výnimočná osobnosť, ktorá dokázala prejsť prakticky celým storočím talianskej kultúry. Stratili sme básnika, génia, úžasného človeka,“ vyhlásil bývalý taliansky minister kultúry a starosta Ríma Walter Veltroni.

Copyright © ČTK 2012

Zomrel Dušan Skokan

Zomrel Dušan Skokan
V utorok 20. marca vo veku 70 rokov navždy odišiel dlhoročný člen Činohry Štátneho divadla v Košiciach, herec Dušan Skokan. Na doskách košického divadla stvárnil počas svojej kariéry množstvo postáv, tou poslednou bola úloha Olivera Martexa v komédii Williama Shakespeara Ako sa Vám páči. Dušan Skokan sa narodil 24. júna 1941 v Bratislave. Po ukončení štúdií na VŠMU v Bratislave sa stal členom činoherného súboru ŠD Košice, v ktorom pôsobil s dvojročnou prestávkou počas základnej vojenskej služby až do odchodu do dôchodku. Patril do skupiny absolventov VŠMU, ktorí sa v 60-tych rokoch minulého storočia podieľali na umeleckej regenerácii súboru košickej činohry. Od príchodu do divadla sa s profesionálnou istotou zmocňoval kľúčových postáv v klasických aj súčasných hrách. Jeho introvertné herectvo so schopnosťou prieniku do skrytých vrstiev stvárňovaných hrdinov sa uplatnilo v charakterovo rozmanitých postavách vážneho repertoáru. Vo veselohrách a komédiách inklinoval najmä ku charakterovej komike. Aj po odchode do dôchodku sa zúčastňoval divadelného života a v posledných rokoch účinkoval vo viacerých inscenáciách košickej činohry – Kto sa bojí Virgínie Wolfovej, Tri sestry, Chrobák v hlave, Prelet nad kukučím hniezdom a naposledy v už spomínanej komédii W. Shakespeara Ako sa Vám páči. V osobe Dušana Skokana stráca nielen košické divadlo, ale aj slovenské divadelné umenie výraznú osobnosť posledných takmer piatich desaťročí. Posledná rozlúčka zo zosnulým umelcom bude v piatok 23. marca o 15.00 h v obradnej sieni košického Krematória.

Copyright © TASR 2012

TO JE TV !

TO JE TV !

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Literárne informačné centrum dnes uviedlo do života novú publikáciu, Slovník teórie médií. Svetlo sveta tak uzrelo dielo Petra Valčeka, ktoré zachytáva aktuálny stav výskumu médií a mediality od dvadsiatych rokov 20. storočia po súčasnosť. Slovník sa zároveň venuje aj začiatkom výskumov verejnej mienky vo vzťahu k médiám a ich súčasnému stavu. Publikáciu predstavil na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave sám autor Peter Valček spolu s Ľuborom Hallonom z Národného osvetového centra, ktoré spolupracuje s Literárnym informačným centrom. "Nechcem robiť svetový prevrat vo vede o médiách. Dielo je mienené pre študentov a pripravenejších záujemcov o médiá vôbec," skonštatoval Valček. Slovník nadväzuje na predchádzajúcu autorovu publikáciu, ktorou je Slovník literárnej teórie. Valček sa chce v najbližšej budúcnosti venovať písaniu učebníc pre študentov žurnalistiky a záujemcov o médiá. "Bez mojej prózy sa svet zaobíde, ale takéto učebnice sú veci, ktoré jednoucho treba. Ako odborník viem, že na školách chýbajú," opísal. Práve preto sa snaží ísť ďalej takouto cestou. Hoci z dôb, keď sa venoval próze, má ešte niekoľko nedokončených projektov. "Aj by som ich rád dokončil, ale nie je to momentálne moja priorita," podotkol. Ako Valček zhodnotil, súčasný stav médií na Slovensku má od ideálu ďaleko. "Ale zažili sme aj horšie obdobia. Ja som historicky zásadne optimista, vždy a vo všetkom," doplnil. Peter Valček debutoval v roku 1987 dvoma novelami Levy benátske a Líška na sklonku leta. O dva roky na to vydal román Európska groteska a už pred cestopisnou novelou Savojský kríž, ktorá vyšla v roku 1998, publikoval literárnohistorickú monografiu Semiotický ostrov. Pochádza z Ivanky pri Dunaji, kde aj v súčasnosti tvorí.

Copyright © TASR 2012

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 2. Modré z neba – Markíza ; 3. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 4. Hlas Česko Slovenska – Markíza ; 5. ŠPORT – TV JOJ ; 6. FARMA – Markíza ; 7. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 8. ŽREBOVANIE SMS - 10 VÝROČIE- TV JOJ ; 9. KRIMI – TV JOJ ; 10. Súdna sieň – TV JOJ ; 11. Športové noviny – Markíza ; 12. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 – Markíza ; 13. Panelák- TV JOJ

20. 3. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

CME s tržbami za 4Q11 276,9 mil. USD a ziskom EBITDA 81,2 mil. USD prekonala odhady trhu a na celoročnej báze aj svoj vlastný výhľad z októbra 2011, a to napriek nepriaznivému vývoju menových kurzov. Spoločnosť však vykonala odpis hodnoty bulharských aktív (69 mil. USD), ktorý významne prehĺbil čistú stratu za celý rok na 175 mil. USD. Vzhľadom k tomu, že účtovný odpis neovplyvňuje hotovostnú situáciu firmy a že výsledky boli na prevádzkovej úrovni nad očakávaním, hodnotíme reakciu trhu (-18 percent v deň výsledkov) ako neadekvátnu. Výsledky za 4Q11 potvrdili priaznivý prevádzkový vývoj, predovšetkým rast marží vo všetkých segmentoch spoločnosti. Nemeníme preto predpoklady hospodárenia spoločnosti a ponechávame našu ročnú cieľovú cenu na 16 USD s odporúčaním Kúpiť. Dodávame, že manažment spoločnosti neposkytol výhľad tržieb a zisku pred odpismi na tento rok. V krátkom až strednom časovom horizonte zohrá rozhodujúcu úlohu dlh spoločnosti. Najbližšiu splátku dlhu vo výške 130 mil. USD v roku 2013 podľa nás môže CME splatiť či refinancovať len veľmi ťažko. Manažment spoločnosti navyše uviedol, že jedným z jeho hlavných cieľov pre tento rok je zníženie dlhu firmy, a že pre tieto účely zvažuje aj emisiu akcií. Domnievame sa, že vydanie nových akcií je veľmi pravdepodobné, a možno ho očakávať v najbližších mesiacoch. Objem očakávame okolo 400 mil. USD tak, aby boli pokryté aspoň dlhy splatné v rokoch 2013 a 2014. Vydanie akcií môže podľa nás prebehnúť dvoma spôsobmi. Po prvé, CME môže nové akcie ponúknuť verejne s tým, že hlavný akcionár Time Warner kúpi rovnaký objem akcií ako zvyšok trhu, aby si zachoval hlasovací podiel v spoločnosti. V tomto prípade by sme očakávali cenu ponúkaných akcií pod súčasnou trhovou cenou, a videli by sme tak riziko krátkodobej negatívnej reakcie trhu. Po druhé, navýšenia kapitálu sa môže zúčastniť iba Time Warner, čím by využil súčasné nízke ceny a získal tak nadpolovičný podiel hlasovacích práv. To by bolo možné, ak by spoločnosť najprv zmenila doterajšie zmluvy limitujúce hlasovací podiel Time Warner na 49,9 percenta. V tomto prípade by sme očakávali kúpnu cenu nad súčasnou trhovou cenou a pozitívnu reakciu trhu. Nevylučujeme, že by Time Warner mohol vedľa navýšenia kapitálu ponúknuť na odkúpenie ostatné minoritné podiely s cieľom získať v CME 100 percent. Domnievame sa tak, že riešenie dlhu môže v nasledujúcich mesiacoch priniesť výrazné výkyvy ceny akcie na obe strany podľa toho, aké riešenie bude zvolené. V strednom až dlhodobom horizonte však významné zníženie dlhu považujeme za kľúčový faktor, ktorý by otváral priestor k dlhodobejšiemu rastu ceny akcie. Autor: Pavel Ryska (analytik J&T Banky)

Copyright © První zpravodajská, a.s 2012

Mexické úrady dnes oznámili, že pri sídle novín v severnom pohraničnom štáte, kde zvádzajú boje dva drogové kartely, vybuchlo auto. Vláda štátu Tamaulipas vo vyhlásení uviedla, že výbušné zariadenie umiestnené v aute explodovalo v pondelok neskoro večer a že nik neutrpel zranenia. Výbuch rozbil okná na aute aj na okolitých budovách, na ktorých spôsobil aj iné škody, vrátane budovy, kde sídli redakcia novín Expreso. Výbuch poškodil aj niekoľko automobilov v blízkom okolí. Úrady neuviedli, koho z útoku podozrievajú, podľa miestnych médií sa k zodpovednosti prihlásil drogový kartel Zetas. Drogové kartely Los Zetas a Cártel del Golfo od roku 2010 bojujú o kontrolu nad trasami, ktorými sa prevážajú drogy k hraniciam amerického Texasu, čím sa Tamaulipas zaradil k mexickým štátom s najväčšou zločinnosťou.
Poľskou televíziou s najväčším vplyvom na utváranie verejnej mienky je spravodajská televízia TVN24, medzi internetovými portálmi platí to isté o jej portáli tvn24.pl. Vyplýva to z najnovšej správy Inštitútu pre monitorovanie médií, ktorá sumarizuje poznatky z mesiaca februára. V rebríčku televíznych staníc sa na ďalších priečkach umiestnili TVN, ďalej spravodajská verejnoprávna televízia TVP Info, TVP a TVN CNBC. V rebríčku internetových portálov patrí druhé miesto serveru gazeta.pl a tretie portálu onet.pl. Médiom s vôbec najväčším vplyvom na verejnú mienku bol vo februári podľa rovnakej správy denník Rzeczpospolita, televízna stanica TVN24 obsadila v absolútnej kategórii celkove piate miesto. Spomínaný inštitút sa monitorovaniu médií venuje od roku 2003

Ako 15. v poradí zaznie v druhom semifinále 57. ročníka Eurovíznej pesničkovej súťaže v azerbajdžanskom Baku súťažný príspevok zo Slovenska. Skladbou Don't Close Your Eyes sa o historicky prvý postup pre Slovensko zo semifinále do finále pokúsi 24. mája Max Jason Mai, známejší ako Miro Šmajda. Súpermi slovenského zástupcu budú v druhom semifinále konkurenti z Bieloruska, Bosny a Hercegoviny, Bulharska, Estónska, Gruzínska, Holandska, Chorvátska, Litvy, Macedónska, Malty, Nórska, Portugalska, Srbska, Švédska, Slovinska, Turecka a Ukrajiny. Arménsko, ktoré bolo pôvodne vyžrebované tiež do druhého semifinále, sa rozhodlo pre bojkot Eurosongu kvôli "protiarménskym" vyhláseniam azerbajdžanského prezidenta Ilhama Alijeva. Večer otvorí srbská a uzavrie litovská súťažná pieseň. V "slovenskom" semifinále sa teda predstavia krajiny, ktoré v súťaži zvíťazili v rokoch 2001 (Estónsko), 2003 (Turecko), 2004 (Ukrajina), 2007 (Srbsko) a 2009 (Nórsko). Medzi mimoriadne úspešných účastníkov patrí so štyrmi prvenstvami Švédsko (1974, 1984, 1991 a 1999), o ktorého prvé víťazstvo sa so skladbou Waterloo postarala medzičasom kultová skupina ABBA. V prvom semifinále 22. mája si zmerajú sily interpreti a skladby z Albánska, Belgicka, Cypru, Čiernej Hory, Dánska, Fínska, Grécka, Írska, Islandu, Izraela, Lotyšska, Maďarska, Moldavska, Rakúska, Rumunska, Ruska, San Marina a Švajčiarska. Šestica ostávajúcich prihlásených krajín, ktorá postupuje priamo do finále 26. mája, si dnes vyžrebovala finálové štartovné čísla. Popri najväčších prispievateľoch do Európskej vysielacej únie (EBU) - Francúzsku (vo finále bude mať poradové číslo 9.), Nemecku (20.), Španielsku (19), Taliansku (10.) a Veľkej Británii (1.), má finálovú účasť zabezpečenú ako vlaňajší víťaz a usporiadateľská krajina aj Azerbajdžan (13.). Ďalších 20 finálových pozícií prípadne desiatke najúspešnejších skladieb z oboch semifinále.

Nový izraelský zákon bojuje proti rozšíreným poruchám stravovania tak, že zakazuje modelkám s podváhou objavovať sa v miestnych reklamách. Zákon tiež vyžaduje, aby tlač a ostatné publikácie oznamovali, keď použijú upravené fotografie ľudí vyvolávajúce dojem, že sú chudší než v skutočnosti. Ide zrejme o prvý prípad, keď nejaká vláda využíva legislatívu zameranú na módny priemysel, ktorý je obviňovaný, že idealizovaním extrémnej chudosti navádza ľudí na stravovacie poruchy. Zákon môže byť vzorom pre ostatné krajiny, ktoré zápasia so šíriacim sa problémom anorexie a bulímie, obzvlášť medzi mladými ženami. Izraelskí zákonodarcovia schválili zákon v pondelok večer. Zdroj: Associated Press

Copyright © TASR 2011

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) uložila na dnešnom zasadnutí pokutu 10.000 eur televízii Markíza za odvysielanie skrytej reklamy. V Televíznych novinách 5. septembra 2011 totiž odvysielala príspevok s názvom Prípravy na tanečný sviatok, ktorým propagovala program Let's Dance. Pre skrytú reklamu začala rada voči televízii aj správne konanie za príspevok Nová spevácka šou. Ten obsahoval informácie o programe Hlas Česko Slovenska, ktorý Markíza odvysielala v Televíznych novinách 17. januára. Ďalšiu pokutu vo výške 170 eur uložila Rozhlasu a televízii Slovenska za to, že 8. novembra minulého roka nedodala súvislý záznam vysielania programu Luther. Rada zároveň začala správne konanie voči televízii JOJ za porušenie objektívnosti a nestrannosti pri odvysielaní príspevku Futbalový Víkend šampiónov? Kdeže!!!! Víkend babrákov!!! v programe Šport. Taktiež za neobjektívnosť začala správne konanie aj voči Markíze za odvysielanie dvoch príspevkov v Televíznych novinách, a to Markíza podáva žalobu a Prečo nepôjdeme na OTO 2011. Rada zároveň schválila výsledky monitoringu vysielania vybraných programov v období kampane a volieb do NR SR, v rámci ktorého nebolo zistené žiadne porušenie právnych predpisov.

Copyright © TASR 2012

SMER-SD sa dištancuje od zavádzajúcich informácií v denníku SME

SMER-SD sa dištancuje od zavádzajúcich informácií v denníku SME

Smer – SD sa dištancuje od zavádzajúcich informácií v denníku SME v súvislosti so zdaňovaním luxusných nehnuteľností. Ten vo svojom dnešnom vydaní v článku pod názvom “Luxusné byty zdania viac“ uviedol: „Napríklad za byt s rozlohou 50 štvorcových metrov a hodnotou 80 tisíc eur by sa neplatila daň 17,5 eura, ale po novom 80 eur“. Túto vetu redaktorka neprofesionálne vsadila do kontextu so všeobecnými vyjadreniami poslanca NR SR za stranu Smer-SD Jána Počiatka k tejto téme, pričom vytvorila obraz, že by malo ísť o návrh z dielne jeho strany. Smer-SD žiadny takýto návrh nevypracoval a chce zdaňovať skutočne luxusné nehnuteľností, nie byty podobných parametrov. Žiadame denník SME aby svoj zavádzajúci článok spresnil. Erik Tomáš, riaditeľ odboru tlače a politického marketingu SMER-SD

MEMORANDUM O SPOLUPRÁCI medzi Audiovizuálnym fondom a Rozhlasom a televíziou Slovenska

MEMORANDUM O SPOLUPRÁCI medzi Audiovizuálnym fondom a Rozhlasom a televíziou Slovenska (návrh)

Audiovizuálny fond (ďalej len „AVF“) a Rozhlas a televízia Slovenska (ďalej len „RTVS“) sa dohodli na znení tohto memoranda ako nezávislé verejnoprávne inštitúcie, ktoré pri uskutočňovaní svojho poslania a pri dosahovaní cieľov určených zákonom majú nezastupiteľnú úlohu vo vzťahu ku kontinuálnemu zabezpečovaniu podmienok pre existenciu a rozvoj audiovizuálnej kultúry a priemyslu v Slovenskej republike prostredníctvom verejných finančných zdrojov. AVF a RTVS uzatvárajú toto memorandum ako verejné vyjadrenie svojej vôle spolupracovať pri transparentnom spravovaní a pri efektívnom využívaní verejných financií, ktoré sú - v súlade s príslušnými právnymi predpismi - určené na zabezpečenie podpory a rozvoja audiovizuálnej kultúry a priemyslu v Slovenskej republike. AVF a RTVS týmto memorandom zároveň verejne deklarujú svoj záväzok zodpovedne, účelne a hospodárne nakladať s verejnými financiami s cieľom zabezpečiť stabilitu základných finančných zdrojov nevyhnutných pre rozvoj audiovizuálneho prostredia v Slovenskej republike. AVF uzatvára toto memorandum ako verejnoprávna inštitúcia, zákonom zriadená na podporu a rozvoj audiovizuálnej kultúry a priemyslu. Základnou oblasťou podpory AVF je tvorba, výroba a distribúcia slovenských audiovizuálnych diel, a to najmä kinematografických diel a audiovizuálnych diel určených pre televízne vysielanie. V prípade kinematografických diel je AVF primárnym finančným zdrojom na podporu ich tvorby, vývoja, produkcie, distribúcie, propagácie a prezentácie v slovenskom aj v medzinárodnom kontexte. V prípade audiovizuálnych diel primárne určených pre televízne vysielanie sa finančná podpora poskytovaná z AVF sústreďuje na diela s výraznou kultúrnou hodnotou a s obsahovou výnimočnosťou, ktoré sú základnými kritériami pre poskytovanie štátnej pomoci na audiovizuálnu produkciu. Oprávnenými prijímateľmi finančných prostriedkov z AVF sú výrobcovia audiovizuálnych diel, pričom pomoc poskytovaná fondom nie je určená na podporu televízneho vysielania. RTVS uzatvára toto memorandum ako verejnoprávna, národná, nezávislá, informačná, kultúrna a vzdelávacia inštitúcia zriadená zákonom , ktorá poskytuje službu verejnosti v oblasti rozhlasového vysielania a televízneho vysielania. Pri napĺňaní svojho poslania RTVS okrem iných činností aj zabezpečuje tvorbu, výrobu a nákup programov, ktorými sú aj slovenské audiovizuálne diela. Zároveň RTVS v súlade so zákonom vo svojom programovom koncepte na príslušný rozpočtový rok určuje minimálny podiel pre nezávislú produkciu na jednotlivých televíznych programových službách a tiež minimálny podiel výroby a vysielania audiovizuálnych diel vyrobených nezávislými producentmi so sídlom v Slovenskej republike alebo v spolupráci RTVS s týmito subjektmi. RTVS tak pri napĺňaní svojho poslania a pri uskutočňovaní svojich zákonom určených činností vstupuje verejnými finančnými prostriedkami aj do tvorby, výroby a vysielania slovenských audiovizuálnych diel a do podpory ich šírenia na verejnosti, čim výrazne prispieva k zabezpečeniu rozvoja celej audiovizuálnej kultúry a priemyslu v Slovenskej republike. RTVS je zároveň jedným zo subjektov, ktoré sú v zmysle zákona povinné platiť príspevok do AVF. Základným zámerom tohto memoranda je určiť rámec vzájomnej spolupráce dvoch verejnoprávnych inštitúcií v oblasti audiovizuálnej kultúry a priemyslu v Slovenskej republike. Hlavným cieľom tejto spolupráce je vzájomná koordinácia jednotlivých aktivít pri efektívnom, hospodárnom a účelnom využívaní verejných finančných zdrojov určených na podporu a rozvoj tvorby, výroby a verejného šírenia slovenských audiovizuálnych diel. AVF a RTVS preto považujú za účelné a hospodárne vzájomne koordinovať a na konkrétnych projektoch efektívne zlučovať verejné financie, ktoré sú určené na podporu tvorby, výroby a verejného šírenia slovenských audiovizuálnych diel, a to - audiovizuálnych diel primárne určených pre televízne vysielanie prostredníctvom RTVS a realizovaných v spolupráci RTVS s producentskými subjektmi so sídlom v Slovenskej republike, s poskytnutím finančných prostriedkov z AVF na realizáciu takýchto diel, - kinematografických diel podporených z AVF a realizovaných nezávislými producentmi so sídlom v Slovenskej republike s koprodukčným vkladom alebo s inou právne záväznou formou spolupráce RTVS na realizácii takýchto diel. Spolupráca medzi AVF a RTVS pri využívaní verejných finančných zdrojov na konkrétnych projektoch bude zásadne vychádzať zo vzájomného rešpektovania autonómnosti rozhodovania každej inštitúcie v procese odborného posudzovania a transparentného výberu jednotlivých projektov a diel z hľadiska ich obsahovej kvality, efektívnej realizovateľnosti a využiteľnosti v distribúcii a/alebo v televíznom vysielaní. AVF a RTVS budú taktiež vzájomne rešpektovať svoje autonómne rozhodnutia o forme aj o sume podpory, resp. vkladu do realizácie konkrétneho projektu. Obidve strany pritom budú spoločne uplatňovať a dodržiavať kritériá pre poskytovanie štátnej pomoci na audiovizuálnu produkciu určené príslušnými právnymi predpismi a záväznými rozhodnutiami. Vzájomnú spoluprácu pri uskutočňovaní zásad obsiahnutých v tomto memorande budú AVF a RTVS zabezpečovať najmä prostredníctvom týchto opatrení - AVF v príslušnom rozpočtovom roku podporí vo vzájomne dohodnutom finančnom objeme projekty na produkciu slovenských audiovizuálnych diel primárne určených pre televízne vysielanie prostredníctvom programovej služby RTVS, predložené žiadateľmi, ktorí preukážu právne záväzný vstup RTVS do realizácie projektu (koprodukčná zmluva alebo iná právne záväzná forma účasti RTVS na realizácii projektu) a ktorí zároveň splnia všetky kritériá na poskytnutie finančných prostriedkov z AVF. - RTVS v príslušnom rozpočtovom roku vyčlení vzájomne dohodnutý finančný objem na koprodukciu alebo na inú formu svojej účasti na realizácii slovenských kinematografických diel, ktoré získali podporu z AVF a ktoré sú zároveň v súlade s programovým konceptom a obsahovými zámermi RTVS. Konkrétne finančné objemy na zabezpečenie vzájomnej spolupráce pri uskutočňovaní zámerov a pri dosahovaní cieľov obsiahnutých v tomto memorande AVF a RTVS vzájomne dohodnú a určia na každý rozpočtový rok dodatkom k tomuto memorandu. Okrem spolupráce na tvorbe a výrobe audiovizuálnych diel majú AVF a RTVS záujem spolupracovať aj v týchto ďalších oblastiach - RTVS poskytne v rámci svojich programových možností mediálnu podporu a partnerstvo pri šírení slovenských audiovizuálnych diel na verejnosti (najmä pri distribúcii slovenských kinematografických diel), pri organizovaní filmových festivalov a iných verejných kultúrnych podujatí v oblasti filmového umenia a audiovizuálnej kultúry, ako aj pri informovaní o činnosti a výsledkoch AVF. - AVF a RTVS budú v rámci svojich možností vzájomne spolupracovať aj pri podpore a realizácii projektov zameraných na audiovizuálnu výchovu a pri prezentácii a propagácii audiovizuálnej kultúry v Slovenskej republike. Bratislava ,

za AVF Mgr. Petronela Kolevská,predsedníčka rady

za RTVS PhDr. Miloslava Zemková , generálna riaditeľka

„Samozrejme, toto je štátna firma, to znamená, že my musíme dodržiavať zákon 3.“

„Samozrejme, toto je štátna firma, to znamená, že
my musíme dodržiavať zákon 3.“

Na minulotýždňovom zasadnutí rady RTVS v Bratislave sa hovorilo aj o porušení stavebného zákona pri začatí rekonštrukcie budovy rozhlasu v Banskej Bystrici bez stavebného povolenia. Podľa slov vedúcich predstaviteľov RTVS to vyzeralo tak, akoby zodpovednosť niesol projektant stavby a nie stavebník. V piatok 2.marca 2012 na brífingu s pozvanými novinármi výkonný riaditeľ banskobystrického štúdia RTVS Ján Zaťko na margo pochybností o legálnosti začatej rekonštrukcie budovy na Profesora Sáru povedal: „Zo stavebného zákona vyplýva, že ten objem prác, ktorý sa tu vykonáva, nespadá ani len pod ohlasovaciu povinnosť. Napriek tomu sme deň pred začatím prác tieto riadne ohlásili. Stavebné povolenie budeme potrebovať len na druhú etapu, kedy dobudujeme ďalšie parkovacie miesta.” Po vykonaní štátneho stavebného dohľadu zo strany banskobystrického stavebného úradu v pondelok 5.marca 2012 na tvári miesta sa pán Zaťko bránil takto: „Vychádzali sme z informácií od projektanta, že stavebné povolenie nie je potrebné. Statický posudok je ale urobený a ak sme pochybili, priznávame si to. Zatiaľ sme od stavebného úradu oficiálne stanovisko nedostali, ale zariadime sa tak, aby sme dodržali zákon.“ Stavebný úrad v zápise zo stavby konštatuje: „Stavebník zrealizoval stavebné úpravy - dva otvory v nosnej stene v pracovni spravodajcov, na ktoré bolo potrebné stavebné povolenie a nie ohlásenie stavebných úprav a udržiavacích prác, ako podal stavebník dňa 22.februára 2012. Stavebný úrad vyzval stavebníka, aby zastavil práce na stavbe a oznámil mu, že začne z vlastného podnetu konanie o dodatočnom povolení stavby. Stavebný úrad odstupuje prejednanie sankcie na kanceláriu prednostu MsÚ Banská Bystrica.“ Na zasadnutí Rady RTVS 15.marca 2012 generálna riaditeľka Miloslava Zemková komentovala porušenie stavebného zákona v RTVS Banská Bystrica takto: „Ja nemám dôvod spochybňovať projektanta. Keď on povedal, že toto je na ohlášku a nie na stavebné povolenie, ja nemám prečo mu nedôverovať. Napriek tomu budem rešpektovať akékoľvek stanovisko stavebného úradu, aj keď si myslím svoje.“ K očakávanej sankcii za porušenie zákona pani Zemková dodala: „A to sa ešte dohodneme, komu zosobním tú pokutu. Pozrieme sa na zmluvu s projektantom, je tam zodpovednosť za škody. Najvyššia pokuta sa dáva za čierne stavby a nie za dilemu, či niečo malo byť ohlásené alebo nie.“ Keďže podľa banskobystrického stavebného úradu ohlásenie stavebných prác si robil stavebník, teda RTVS, spýtali sme sa zástupcov projektanta rekonštrukcie regionálneho štúdia RTVS v Banskej Bystrici, ktorým je firma Construction Services s.r.o., či pomáhali stavebníkovi s inžinierskou činnosťou. Odpoveď znela: „Naša spoločnosť nevykonávala žiadnu inžiniersku činnosť pre RTVS. Predmetom zmluvy o dielo bolo vypracovanie realizačnej projektovej dokumentácie, výkazu výmer a rozpočtu. Túto si koniec koncov možno pozrieť aj na internete.“ Znamená to teda, že pokiaľ chce generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková vyvodzovať osobnú zodpovednosť za pokutu, ktorú dostane stavebník v zmysle stavebného zákona, bude sa musieť pozrieť do vlastných radov, lebo projektant s tým nemá nič spoločné. Sankcie sa udeľujú v zmysle §106 stavebného zákona č.50/76 Zb. v platnom znení podľa ods. 3 písmeno b) v tomto znení: „Stavebný úrad alebo inšpekcia uloží pokutu do 5 miliónov Sk (165. 970 eur) právnickej osobe alebo fyzickej osobe oprávnenej na podnikanie, ktorá uskutočňuje stavbu bez stavebného povolenia alebo v rozpore s ním.“ Okrem vysporiadania sa RTVS a MsÚ v Basnkej Bystrici s porušením stavebného zákona nás bude zaujímať aj prebiehajúce konanie Úradu pre verejné obstarávanie SR vo veci uzatvorenia dvoch zmlúv s dodávateľom stavby na rekonštrukčné práce v budove rozhlasu bez verejného obstarávania. Rozdelením celkovej sumy na dve menšie pod 20.000 eur sa verejnoprávna RTVS formálne vyhla postupu zadávania podprahovej zákazky verejným obstarávaním a postupovala priamym zadaním dvoch zákazok s nízkou hodnotou rovnakému dodávateľovi. Tieto fakty uvádzame preto, lebo z úrovne vedenia RTVS sa v súvislosti s existenciou a náplňou banskobystrického regionálneho štúdia stále nehrá s otvorenými kartami pred verejnosťou. Miesto toho sme si z Bratislavy vypočuli slová o politických a lobistických skupinách v Banskej Bystrici, ktoré bojujú proti záujmom RTVS...

Zdroj :bystricoviny

Gertrúda je už záhradníčkou

Gertrúda je už záhradníčkou
Jednotka a Dvojka nad 10 percent - spolu 11,48 %- lepšie ako minulý týždeň .

Jednotka horšie, Dvojka lepšie.
Markíza lepšie,atakuje už 27 %. TV Doma výborne.
JOJ lepšie a JOJ PLUS tiež .
TA 3 horšie a aj tak predbehla Dvojku.
Jednotka - 9.21 % ;
Dvojka - 2.27 % ;
Markíza - 26.31 % ;
TV DOMA - 7.44 % ;
TV JOJ – 21.76 % ;
JOJ PLUS- 4.58 % ;
TA 3 - 2.65 %

19. 3. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Bývalá moderátorka britskej stanice BBC Anna Ford sa v rozhlasovom rozhovore pre BBC Radio 4 vyjadrila, že prístup britskej televízie k vekovej diskriminácii je len pretvárkou. Generálny riaditeľ BBC Mark Thompson nedávno povedal, že mu je ľúto, že na obrazovkách nie je viac starších žien. "Na to je trochu neskoro, nemyslíte? Je tu už dosť dlho a nič proti tomu nespravil," reagovala na jeho slová Ford. "Požiadali novinárov ako Juliu Somerville, aby sa vrátili a nedávno som sa s ňou stretla a povedala som jej 'gratulujem, naozaj sa teším, že si tú prácu zobrala,' a ona mi odpovedala 'áno, viem, ale podľa zmluvy mám pracovať len 24 dní v roku'. Mne sa zdá, že s ageizmom bojujú len naoko," povedala 68-ročná novinárka. Minulý rok bývalá moderátorka Miriam O'Reilly vyhrala súdny spor s BBC týkajúci sa vekovej diskriminácie po tom, ako ju prepustili z jej šou po tom, keď sa program v roku 2009 posunul do hlavného vysielacieho času v nedeľu večer. Minulý mesiac britský herec Rowan Atkinson uviedol, že BBC mala mať právo prepustiť moderátorku bez toho, aby čelila obvineniam z vekovej diskriminácie. Thompson na to v novinách Daily Mail reagoval, že vo vysielaní BBC je "príliš málo starších žien, a to najmä vo významných pozíciách a v obľúbených tematických programoch". Podľa neho bol prípad Miriam O'Reilly pre televíziu "dôležitým prebudením". Ford uviedla svoje posledné správy v roku 2006 vo veku 62 rokov. Bývalá moderátorka správ kritizovala BBC za ageizmus už v roku 2007, keď obvinila televíziu zo znevýhodňovania ľudí starších ako 60 rokov. V januárovom interview pre denník Telegraph sa Ford vyjadrila, že ju "stále trochu prekvapí," že jej slová vyvolávajú toľko pozornosti. "Keď prehovorí muž, povedia, že je asertívny. Žena hneď dostane nejaký pohŕdavý prívlastok ako 'agresívna'. Je to veľmi neférové," povedala Ford novinám. "Možno o mne hovoria, že som Nahnevaná Anna preto, že si strážim svoje súkromie a len zriedka poskytujem rozhovory, takže nikto nevidí moju druhú stránku," dodala. Informácie pochádzajú z webstránky http://www.bbc.co.uk/

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Generálny riaditeľ britskej verejnoprávnej mediálnej inštitúcie BBC Mark Thompson odstúpi z funkcie po Olympijských hrách 2012 v Londýne a oslavách jubilea nástupu kráľovnej Alžbety II. na trón. Informáciu o zrejme jesennej rezignácii 54-ročného topmanažéra, ktorého do čela BBC vymenovali v roku 2004, priniesol dnes internetový portál bbc.co.uk. Mark Thompson, ktorý zodpovedal za kompletnú ponuku všetkých rozhlasových i televíznych okruhov BBC, ako aj jej internetový servis, je od 70. rokov minulého storočia najdlhšie pôsobiacim šéfom BBC. S mimoriadnym uznaním sa o jeho pôsobení vyjadril lord Chris Patten, ktorý stojí v čele BBC Trustu, orgánu porovnateľného s radami pre rozhlasové a televízne vysielanie v našich končinách. Podľa jeho slov prevzal Thompson inštitúciu v traumatickom období a kvalitnou prácou sa zaslúžil o zvýšenie jej kreditu, pričom kládol veľký dôraz aj na digitalizáciu. Medzi možnými nástupcami odstupujúceho šéfa sa spomínajú okrem iných riaditeľka BBC News Helen Boadenová i jedna z významných predstaviteliek spoločnosti Caroline Thomsonová. Ich prípadné vymenovanie by znamenalo, že by sa v čele BBC ocitla vôbec po prvý raz žena. Ďalším menom, ktoré sa spomína v tejto súvislosti, je aktuálny riaditeľ konkurenčnej televízie ITV Peter Fincham.

Turecké ministerstvo zahraničných vecí poprelo dnes správy tureckých médií, že Sýria chce vymeniť dvoch údajne zajatých tureckých novinárov za niekoľko sýrskych generálov, ktorí ušli do Turecka. Ankara nedostala nijakú požiadavku na výmenu, povedal hovorca tureckej diplomacie. Zdôraznil pritom, že v Turecku nie je zvykom vydávať ľudí, ktorí požiadali o azyl. Dvoch tureckých novinárov - reportéra Adema Özköseho a fotografa Hamita Coşkuna - podľa medializovaných informácií zajali 12. marca prosýrske milície v blízkosti mesta Idlib a odovzdali ich sýrskym tajným službám. Turecká štátna tlačová agentúra Anatólia potom informovala, že minister zahraničných vecí Ahmet Davutoglu požiadal Irán, aby pomohol pri prepustení novinárov. Zároveň varoval Sýriu, aby sa "vyhla chybe".

Copyright © TASR 2012

Maďarské Zlaté pero

Maďarské Zlaté pero
Z rúk predsedu Maďarského celoštátneho zväzu novinárov (MUOSZ) Károlya Tótha si prevzal v predvečer Dňa maďarskej tlače vyznamenanie Zlaté pero József Szilvássy. MUOSZ ocenil jeho celoživotné novinárske dielo na návrh SSN, a to najmä pre sústavnú snahu o rozvíjanie dobrých susedských slovensko-maďarských vzťahov, o čo sa náš kolega usiloval nielen na poste šéfredaktora denníka Új Szó (1990 – 2001), ale aj neskôr ako spravodajca maďarského denníka Népszabadság zo Slovenskej a z Českej republiky. Vyznamenanie Zlaté pero (Aranytoll) udeľuje naša partnerská novinárska organizácia od roku 1978 dlhoročným vynikajúcim novinárom, spravidla na sklonku alebo po ukončení aktívnej činnosti; od roku 1996 oceňuje každoročne aj dvoch zahraničných novinárov, ktorí tvoria v maďarskom jazyku. Na návrh SSN získali ocenenie doteraz títo maďarskí novinári zo SR: György Szénási, Soňa Istvánová Péterfy a Peter Havasi.

Len tak, na okraj

Len tak, na okraj

Ku koncu predminulého volebného obdobia existovali vskutku zaujímavé nápady. Taký nenápadný pokus projektu scudzenia archívu STV cez OPIS 2 bol vtipným aktom Ministerstva kultúry. Našťastie ostalo zatiaľ iba pri pokuse, hoci existovala aj utajená komisia na zmenu Autorského zákona, ktorý mal obmedziť práva autorov kvôli digitálizácii . Vlastne im tie práva mal odobrať. Samozrejme, nič nikdy neexistovalo a nikto si nič nepamätá. Veď je to dávno, dva a pol roka.

Zaujímavo sa však vyvájala aj kauza projektu vysielania pre Slovákov žijúcich v zahraničí .Od začiatku na ňom pracovala výhradne Slovenská televízia . Projekt síce nie je veľmi efektívny, skôr by bolo vhodné investovať viac prostriedkov do digitalizačného procesu, vytvoriť kvalitný online archív a zabezpečiť špecializovanú službu on demand, ktorá by umožňovala zadarmo si stiahnuť program aj vo vysokej kvalite.

Zrazu sa však objavil nový hráč. Spoločnosť Media Planet,ktorá prevádzkuje aj portál Respublica.sk ,ktorý umožňuje sledovať regionálne televízie ,z neznámych príčin predložila aj podpredsedovi vlády a neskôr aj STV , porovnanie svojho projektu na internete a projektu televízneho vysielania STV. Media Planet tak porovnávala dve neporovnatelné veličiny, hoci ju o to, okrem spriaznených duší nikto nežiadal. Dušan Čaplovič určite nie.

Takže, po poriadku- Rada STV vtedy zobrala na vedomie Projekt vysielania Slovenskej televízie pre Slovákov žijúcich v zahraničí, predložený istom GR STV č. 11/10000/2010/IO z 1. 2. 2010 a uložila GR STV, aby pokračoval v rokovaniach v súčinnosti s Úradom pre zahraničných Slovákov a Vládou SR o možnostiach finančného zabezpečenia vysielania pre zahraničných Slovákov. Súčasne s tým uložila GR STV, vypracovať podrobnejší plán možnej realizácie projektu v zmysle pripomienok členov rady. Termín bol určený v nadväznosti na prerokovanie vo Vláde SR. Vysielanie pre Slovákov žijúcich v zahraničí v akejkoľvek podobe / satelit alebo internet / by mala šíriť Slovenská televízia, pretože je na to technologicky a , predovšetkým obsahovo a právne uspôsobená.

Spoločnosť MEDIA PLANET stále tvrdí, že pripravila prvú slovenskú multiregionálnu televíziu budúcnosti už dnes ! Áno, streamuje existujúce vysielanie , ale nemá vlastný content. Nedá s povedať,že by projekt niečím výnimočným presvedčil,natoľko, aby rábať moderne s contentom na internete a bolo by hazardom prenechať im vysielanie pre zahraničných Slovákov, nebodaj im zapožičať čo i len jeden program z archívu STV. Vlastná stránka spoločnosti Media Planet neobsahuje nič zaujímavé, ak nepočítame množstvo klipov z Branislavom Zahradníkom, ktoré už vymazali :-) Technologicky je spoločnosť Media Planet na úrovni, ktorá sa nedá porovnať a zmerať, v branži je úplne neznáma a nemá žiadne skúsenosti. Má vcelku zaujímavý HD reťazec, ale asi ho používal iba Braňo Záhradník.

Projekt Media Planet podporovali bývalý poverený riaditeľ Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu Juraj Kiesel a generálny tajomník Rady SR pre jednotnú prezentáciu SR v zahraničí Ľubomír Ščasný. Kiesel 5 dni pred odvolaním podpísal zmluvu o spolupráci SARIO Non Business Partner s konateľom spoločnosti MEDIA PLANET, s.r.o. Kamilom Šrámkom. Kiesel odišiel v máji 2010 a pripravoval sa na pôsobenie v diplomatických službách v hlavnom meste Líbye v Tripolise.

Aké pôsobivé...

Nie, nebolo to veľmi šťastné zoskupenie, keďže prvý bol mimoriadne neúspešným kandidátom na GR STV a druhý / podporovaný nemenovanou stranou a Michalom Gučíkom /sa mal po Hrehovi stať údajne GR STV. A stále bolo cítiť aj ruku i podporu Ladislava Straku, veľvyslanca v Juhoafrickej republike a bývalého člena Rady STV.

Navyše ,spoločnosť MEDIA PLANET, s. r. o., ktorú vlastnia Kamil Šrámek a Petra Šrámková , je naviazaná na bývalú štatutárku STV Emíliu Šrámkovú, s ktorou bola / a možno ešte je / v spore Slovenská televízia, pretože existovalo dôvodné podozrenie, že bývalá štatutárka spôsobila únik závažných informácií ekonomického charakteru, personálnych záležitostí a porušila mlčanlivosť. Kamil Šrámek zase istý čas ( od 20.11.2007 do 15.01.2008) spoluvlastnil spoločnosť PLUS PRODUCTION. Plus Production na seba prebrala práva a záväzky spoločnosti Dikrama. Záväzky voči STV však prestala plniť. K 1.1.2009 bola spolupráca medzi STV a Plus production pozastavená , vzhľadom na výšku pohĺadávky. Pohľadávky dosiahli ku dňu 31.12.2008 čiastku 7 515 833 SKK bez DPH. S DPH je to 8 943 848 SKK . Dnes to môže byť s príslušenstvom už astronomická suma. Táto suma zahŕňa všetky faktúry vystavené a prevzaté ako pohľadávky vyplývajúce so zmluvného vzťahu so spoločnosťou Dikrama a prechádzajúce na spoločnosť Plus Production.

Na osvieženie - Kamil Šrámek svojho času , podľa vyjadrenia Juraja Dobiša, prišiel za bývalým riaditeľom výroby Jurajom Dobišom a v jeho kancelárii sa rituálne zbavil svojho koženého saka, pod ktorým mal pištoľ a navrhol aj riešenie dabingu v STV, kde by Kamil Šrámek potom vyrábal so svojimi firmami celý dabing, ktorý by Dobiš ako riaditeľ delegoval k nemu.

S menom Kamil Šrámek sa však v podnikaní spájali , podľa obchodného registra aj také mená ako Tomáš Surovčík, Ing. Patrik Pachinger, Ivo Ružič, či Jozef Surovčík.

Po voľbách sa môže stať čokoľvek. A riaditeľom RTVS sa môže stať aj Šrámek, či Bobocký. Skôr tipujem jeho excelenciu Straku. Ale ani Igor Kováč nie je na zahodenie, však ? Ako levica bude možno bojovať aj Miloslava Zemková. Napokon, priatelia SMERU-u za jeden jediný rok jej pôsobenia nedostali toľko zákaziek, ako za štyri predošlé roky. Krk jej však rýchlo a pôsobivo zlomí nenápadná kauza Banská Bystrica . Potom prichádza na scénu Michal Gučík, ktorý vraj už odmietol aj post ministra.

Prečo to píšem ? Pre pamäť, chlapci. pre pamäť.

Vitajte v karpatskej demokracii.

18. 3. 2012

Hurá do záhrady

Hurá do záhrady
Slovenská televízia (STV) chce z tohtoročnej zmluvy so štátom vyrobiť dva seriály a množstvo dokumentov. Ako pre agentúru SITA povedal programový riaditeľ Slovenskej televízie (STV) - Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Andrej Miklánek, dominantami dodatku k zmluve so štátom na tento rok sú "dva seriály, z ktorých jeden ideme nakrúcať na základe súbehu už teraz v lete a druhý niekedy na jar budúceho roka. Z vlastného rozpočtu ešte ideme nakrúcať tretí seriál, ale to nesúvisí so zmluvou so štátom". Ako doplnil Miklánek, seriály sú "vybraté, vysúťažené, vieme s kým ich budeme robiť, vieme o čom budú, ale to sú v tejto chvíli ešte stále predčasné informácie, nechceme ísť s nimi von". Za dôležité považuje Miklánek aj to, že zo zmluvy so štátom sa bude vyrábať viac dokumentov. Rozpočet na pôvodnú slovenskú dokumentárnu tvorbu - na námety alebo koprodukcie, sa navýšil o približne 250 tisíc eur. Spolu sa na dokumenty podľa šéfa programu verejnoprávnej televízie použije vyše 1,5 milióna eur. Pokračovať sa bude napríklad vo výrobe dokumentárnych cyklov, ktoré už zarezonovali, medzi iným aj v cykloch Celluloid country a Nezvyčajné príbehy na slovenskom sídlisku a v ďalších, povedal pre SITA Andrej Miklánek. V poradí tretí dodatok k zmluve so štátom vedenie RTVS mierne upravilo. "Odstránili sme z toho dodatku veci, ktoré v podstate boli aj spochybňované." Z dodatku vypadla relácia Štýlovo, ktorú nahradila relácia Hurá do záhrady, je v tom istom rozpočte aj minutáži, ktorá je, ako tvrdí Miklánek, z pohľadu zmluvy so štátom lepšia. Zo štátnych zdrojov sa tiež nebudú hradiť relácie Slovensko v obrazoch a Svet v obrazoch, vyrábajú sa totiž čiastočne v rámci spravodajstva, na ktoré sa zmluva so štátom nevzťahuje. Vysielať sa budú naďalej, len ich bude vyrábať STV zo svojho rozpočtu, ubezpečil riaditeľ programu STV. Tento presun umožnil zvýšenie sumy určenej na dokumenty. Z peňazí zo zmluvy so štátom by mala RTVS vyrobiť vyše 850 hodín vysielania v STV a vyše 6 000 hodín programu v Slovenskom rozhlase (SRo), vedenie RTVS po tom informovalo po pripravení dodatku na tento rok vlani v decembri. Dodatok na tento rok je určený výlučne na programy vo verejnom záujme. Do RTVS má inštitút zmluvy so štátom tento rok postupne prísť 14 miliónov eur, z toho 10 miliónov do STV a štyri milióny do SRo. Z rozhlasových štyroch miliónov je jeden milión určený na zabezpečenie vysielania kultúrnych a informačných programov do zahraničia cez Rádio Slovakia International (RSI) - službu SRo, ktorú si objednáva a platí štát. Zmluvy s STV a SRo uzatvoril štát prostredníctvom ministerstva kultúry koncom roka 2009 a pôvodne mali platiť päť rokov. Po nástupe vlády Ivety Radičovej, plánoch na finančné úspory ministra financií Ivana Mikloša a zámere zlúčení STV a SRo od 1. januára do jednej verejnoprávnej inštitúcie - Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) - sa trvanie zmlúv skrátilo do tohto roka. Od roku 2013 sa má zmeniť financovanie verejnoprávnych médií, majú zaniknúť zmluvy so štátom a aj tzv. koncesie a nahradiť ich má každoročný jednorazový príspevok zo štátneho rozpočtu. Zemkovú zvolila do čela RTVS Národná rada SR súčasne aj s deväťčlennou Radou RTVS 10. februára 2011.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

Relácia V politike na Ta3 o 11:00 s moderátorkou Alžbetou Vlkovou ponúkne tieto témy a hostí . Prvá časť relácie : Slovensko bude mať jednofarebnú vládu. Ako bude fungovať pravicová opozícia? Hostia: Daniel Lipšic (KDH), Robert Kaliňák (SMER-SD) Druhá časť relácie : Ako sa na budúcnosť Slovenska pozerá Európa? Hosť: Maroš Ševčovič (podpredseda Európskej komisie . Povolebné prerozdelenie moci v štáte sa začalo. Ako bude vyzerať budúca vláda a aké bude rozdelenie parlamentných postov? Na ktorých zákonoch sa zhodne víťaz volieb s opozíciou? V kauze Gorila padlo prvé obvinenie. Pribudnú ďalšie? O 5 minút 12 s podpredsedami Smeru-SD a Kresťanskodemokratického hnutia, Robertom Kaliňákom a Danielom Lipšicom.

Pozvanie Zlatice Puškárovej do relácie Na telo tento týždeň prijali: predseda Smeru-SD Robert Fico a podpredseda Európskej komisie Maroš Šefčovič. Témami sú Čo čaká Slovensko vo fiškálnej únii? A Aké bude ozdravovanie verejných financií pod drobnohľadom .